[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.486 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:08

Quad

Doof

Geoffrey dood?
* Quad snel kijken doet.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Hahaha, nee. Maar het zou wel ongeveer bij mij dezelfde reactie teweegbrengen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Sagaris schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:18:
Hahaha, nee. Maar het zou wel ongeveer bij mij dezelfde reactie teweegbrengen. :P
-O-
Wat haat ik die personage :+
Maar ik ga wel zien wat er komen gaat, tot straks :w

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:19
Ik kom vanavond ook wel weer loeren in dit topic, voor nu even negeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:35
Ik vond het vorige week al een gruwelijk einde :D Ben benieuwd naar wat er vanavond nog gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja bizar cool dat stukje met dat (ex) slavenleger en de draken 8-)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Zoals verwacht! Maar heerlijk einde inderdaad!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:44
de laatste 5 minuten met de slaven en draak zijn het mooist inderdaad, vaak bij Targarian komt er een verrassend einde, zo ook in het vorige seizoen waarbij die magier zich ineens kon vermengvuldigen in de ''vergaderruimte'' en alle leden tegelijk neerstak, maar wat dan uiteindelijk wel weer goed afloopt als ze hem net even te slim af is in de Toren en met behulp van de draak hem vermoord en ontsnapt, net als nu, het ruilen van de draak voor 8000 slaven leek een domme zet, maar dan loopt het ineens heel anders...
zal niet te veel inhoudelijk op ingaan ivm spoilers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:42
dutchgio schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:20:
de laatste 5 minuten met de slaven en draak zijn het mooist inderdaad, vaak bij Targarian komt er een verrassend einde, zo ook in het vorige seizoen waarbij die magier zich ineens kon vermengvuldigen in de ''vergaderruimte'' en alle leden tegelijk neerstak, maar wat dan uiteindelijk wel weer goed afloopt als ze hem net even te slim af is in de Toren en met behulp van de draak hem vermoord en ontsnapt, net als nu, het ruilen van de draak voor 8000 slaven leek een domme zet, maar dan loopt het ineens heel anders...
zal niet te veel inhoudelijk op ingaan ivm spoilers :)
en natuurlijk van 600 kilometers afstand al aan te zien komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Mektheb schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:22:
[...]

en natuurlijk van 600 kilometers afstand al aan te zien komen :P
Inderdaad, zolang het maar een vette scene is vind ik het niet erg als iets enig voorspelbaar is. Vanavond lekker kijken kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 17:20
Geweldige aflevering! Uiteraard was het einde spreekwoordelijk gezien het einde, maar ik vond ook de scène van Varys en de Queen of Thorns top. Normaal gesproken is Varys vrijwel alwetend en heeft hij alle touwtjes in handen, je kon duidelijk zien dat hij bij haar, vooral in het begin, zich niet helemaal op z'n gemak voelde.
En ook Beric Dondarrion - zo rustig, zo cool... dat belooft wat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 15:03
Geniale aflevering. Een van de beste tot nu toe imo. Ik had het einde al voorspeld, was blij dat het klopte >:). Is ook een vrij domme zet om je hele leger af te staan voor een beest waar je niks vanaf weet. Ik vond het ook erg sterk geacteerd van Danirys.

De dialogen waren ook erg sterk, vond de mondelinge strijd tussen Varys en die oude Tyrell geweldig.

Het viel me ook op dat het leger erg groot leek, hebben ze meer budget gekregen voor CGI ofzo? Lijkt erop alsof ze meer richting LotR gaan in plaats van dat relatief kleinschalige bij blackwater bay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
wat ik het mooiste vond uit deze aflevering was dat Brienne ff hard-hand-ig jamie op zn plaats zette en hem lekker met de vlakke hand pussy-whipte

toch wel jammer dat vargo niet slist in de tv serie

[ Voor 15% gewijzigd door batsma op 22-04-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Goron schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:56:
Geniale aflevering. Een van de beste tot nu toe imo. Ik had het einde al voorspeld, was blij dat het klopte >:). Is ook een vrij domme zet om je hele leger af te staan voor een beest waar je niks vanaf weet. Ik vond het ook erg sterk geacteerd van Danirys.

De dialogen waren ook erg sterk, vond de mondelinge strijd tussen Varys en die oude Tyrell geweldig.

Het viel me ook op dat het leger erg groot leek, hebben ze meer budget gekregen voor CGI ofzo? Lijkt erop alsof ze meer richting LotR gaan in plaats van dat relatief kleinschalige bij blackwater bay.
Dit is misschien wat eenvoudiger te CGI'en? In principe is het 10.000 keer (aantal verzonnen) dezelfde gast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:47
8.000 keer hetzelfde gastje copy/pasten is inderdaad erg makkelijk in CGI.
En in de gevechten enzo zie je eigenlijk nooit meer dan een handje vol unsullied echt iets doen.

In 1 van de making off filmpjes vertellen ze dat ze voor dit seizoen 300 unsullied armor sets hadden laten maken. De rest is dus CGI. En bijna alle mensen in de outfits zijn gewoon figuranten die eigenlijk alleen in formatie hoeven te staan of lopen. Dat is niet duur, aangezien het loon in Marokko niet heel erg hoog is.

Dat was overigens mijn favoriete stuk uit de boeken, dat Dany ineens in Valeriaans spreekt. En die slavendrijver zich realiseert dat ze al zijn beledigingen de hele tijd kon verstaan.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:34
Ik snap enkel dat gedoe met Theon Greyjoy nog niet helemaal...iemand die het wat kan uitleggen voor mij? Of is het gewoon een kwestie van wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
degene die hem redde is "the bastard of dreadfort" Lord Bolton's zoon. hij houdt ervan dit soort zieke spelletjes te spelen met zijn gevangenen, maar dit wordt waarschijnlijk ook nog wel uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Nikolas schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:55:
Ik snap enkel dat gedoe met Theon Greyjoy nog niet helemaal...iemand die het wat kan uitleggen voor mij? Of is het gewoon een kwestie van wachten?
Boltons basterd (zwarte krullenbol) is een ongelofelijke sadist...
Hij speelde good cop bad cop. Liet Theon eerst martelen. Daarna deed hij alsof hij was gestuurd door Theon's zus en hielp hem ontsnappen.
Tijdens die ontsnapping vertelt Theon al zn geheimen (dat Bran en Rikkon nog leven). En uiteindelijk leidt hij Theon terug naar de kerker.

Spoiler voor volgende aflevering:

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 23:24
En wie kan nog wat helderheid geven over de man die in de kist zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 02:49
Dat was de man die Varys gecastreerd heeft :) (wat ik me overigens niet kan herinneren uit de boeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
Milenco schreef op maandag 22 april 2013 @ 18:15:
Dat was de man die Varys gecastreerd heeft :) (wat ik me overigens niet kan herinneren uit de boeken)
spoiler:
Kan goed kloppen, want het staat niet in de boeken.

Over de boeken gesproken, kijk ik er overheen of is het topic verdwenen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven
  • Laatst online: 11-09 13:10

Draven

It wasn't me

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:52
Mijn god wat hebben ze dat einde indrukwekkend gedaan :D (ondanks de vele budgetaire beperkingen, want we zagen werkelijk maar een paar van die Unsullied vechten van de ruim 8000) ik vond het echt een heerlijk kippenvel moment toen je hun achter haar aan Astapor uit zag marcheren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee of de NL subtitle er ook zo komt? Ik ben namelijk wat moe en wil even simpel kijken. Ik had eerst bedacht dat ik anders morgen wel ga zien wat er voor moois inzit weer, maar als ik jullie zo lees ga ik dat niet volhouden.

Anders kijk ik hem wel zonder subs of met usa subs, maar nl subs bevallen toch het beste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:26
Op bierdopje.nl staat de voortgang op 60% en wordt die vandaag verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2boris schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:23:
Op bierdopje.nl staat de voortgang op 60% en wordt die vandaag verwacht.
Hoe kan je zien dat hij vandaag verwacht wordt eigenlijk? Ik heb zelf al gevonden hoe ik kan zien dat hij op 60% is, maar ik zie nergens de verwachte einddatum (beetje offtopic vraag, maar ik gebruik autosub op mijn nas voor de subs en die komen allemaal van bierdopje, maar deze functie ken ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:58:
Wat ik spannend vind van de trailer van Season 3 is waar je Varys zijn stem kunt horen 'It's been a long time, my old friend.'. Ben benieuwd tegen wie hij het heeft. Varys heeft niet veel vrienden en Varys komt van 'Across the Narrow Sea' waar hij ongetwijfeld wel vrienden heeft. In season 1 kun je hem zien in de tombe met die drakenschedel waar hij praat met de voormalig host van Dany voordat ze meeging met de Dothraki.
Nu weten we dat gedeelte ook weer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
Alleen was het niet echt een vriend van Varys te noemen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:52

The_Scarabial

MTB for life!

wow, wat een gave episode, het was zo voorbij, kan niet wachten tot volgende week.
Waar ik benieuwd naar ben is wat die oude Tyrell gaat doen, dat is volgensmij een ouwe sluwe vos en slimmer dan Varys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Laatst online: 10:33
Milenco schreef op maandag 22 april 2013 @ 18:15:
Nee, maar het verhaal komt wel rechtstreeks uit de boeken. Op dat moment dacht ik, waarom gaat hij dit nu vertellen? Maar met het openen van het deksel was het duidelijk.

Heel de episode was goed opgebouwd wat betreft ritme en beeld/verhaal verhouding.

Mooi stuk ook met Cercei en haar vader.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:11
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:27:
[...]

Hoe kan je zien dat hij vandaag verwacht wordt eigenlijk? Ik heb zelf al gevonden hoe ik kan zien dat hij op 60% is, maar ik zie nergens de verwachte einddatum (beetje offtopic vraag, maar ik gebruik autosub op mijn nas voor de subs en die komen allemaal van bierdopje, maar deze functie ken ik niet).
Via de WIP (http://www.bierdopje.com/wip/overview). Staat op 90% ondertussen trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, dat wordt dus morgen even kijken, anders val ik halverwege in slaap (staat nog steeds op 90%, zal wel omstreeks 22:00 online staan) :P

Net episode 2 van Hemlock Grove gekeken en daarin zit een hoofdpersoon die een dire wolf kan worden, heel erg tof. Jammer dat dit eigenlijk niet in got zit. Zou een mooie aanvulling zijn.

Ik hoop dat in latere boeken / seizoenen nog uitkomt dat de dire wolf een mens is dat kan shapeshiften.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glandur
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-08 11:19
De Nederlandse ondertiteling staat online op bierdopje.com !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 16:20
Zo, aflevering 4 van seizoen 3 net gezien :P Fucking episch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 14:35
Erg coole aflevering hoor, well played door Daenerys *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 16:20
De_Bastaard schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:20:
Erg coole aflevering hoor, well played door Daenerys *D
Daar doelde ik ook op, ben dat stukje nu gewoon nog een keer aan het kijken zo vet dat ie is. De verbazing van die (nu) geroosterde gozer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 19:11
Die Rous Bolten is trouwens echt evil, zoals in het boek. Dacht al dat Theon er genadig vanaf zou komen, maar dat valt toch vies tegen. In mijn verbeelding zag die Rous er alleen iets minder liefelijk uit dan hij is gecast in de serie, al maakt dat hem alleen maar enger haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:04:
[...]

Nu weten we dat gedeelte ook weer :).
indeed de spider is voor the dragon, dat was me al gauw duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 18:11
Amras schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:27:
Die Rous Bolten is trouwens echt evil, zoals in het boek. Dacht al dat Theon er genadig vanaf zou komen, maar dat valt toch vies tegen. In mijn verbeelding zag die Rous er alleen iets minder liefelijk uit dan hij is gecast in de serie, al maakt dat hem alleen maar enger haha.
Ik ben juist ook aan het kijken (het stuk waar hij terug aan de kerker is), en inderdaad, Bolten is echt evil en sadistisch >:)

En dat einde... Episch :o _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door azerty op 22-04-2013 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lintesir
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:13
Amras schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:27:
Ik neem aan dat je Roose Bolton bedoelt? (Of heet hij Rous Bolten in de Nederlandse vertaling?) In ieder geval is dit Roose noch Rous, maar Ramsey Snow/Bolton, de bastaardzoon van Roose Bolton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:55
Zo, wat ik kwijt wil, ze zouden iets meer kunnen doseren, met Daenerys altijd maar op het einde der epis doen. Zo zie je wel heel erg van 100 mijl aankomen hoe het (wel zal) afloopt aan het einde van boek 6 of 7. Of is het al boek 5... (geen antwoord geven! ;) )

Ben de verhaallijn kwijt van The Hound een die gozert en zijn bende, heb ik zeker gemist. Ach ik heb zoveel gemist, dan moet ik de boeken maar lezen. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Sjah op 22-04-2013 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 19:11
Lintesir schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:37:
[...]

Ik neem aan dat je Roose Bolton bedoelt? (Of heet hij Rous Bolten in de Nederlandse vertaling?) In ieder geval is dit Roose noch Rous, maar Ramsey Snow/Bolton, de bastaardzoon van Roose Bolton.
Je hebt gelijk! Haal hem door de war met z'n vader... dat is Roose/Rous (en/nl) Bolten inderdaad. Al die namen ook. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
The most epic scene of season 3 (so far): (klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/aweg3gle5/Game_of_Thrones_S03_E04_001.jpgAfbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/agykwpa31/Game_of_Thrones_S03_E04_002.jpgAfbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/eju79itl9/Game_of_Thrones_S03_E04_003.jpgAfbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/4vc5sn9e5/Game_of_Thrones_S03_E04_004.jpgAfbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/6bnoascb1/Game_of_Thrones_S03_E04_005.jpgAfbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/cyjivg8r1/Game_of_Thrones_S03_E04_006.jpgAfbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/kyt8670b1/Game_of_Thrones_S03_E04_007.jpgAfbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/c13wv3ih9/Game_of_Thrones_S03_E04_008.jpgAfbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/4swvjjv4d/Game_of_Thrones_S03_E04_009.jpgAfbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/nwq6zw7yl/Game_of_Thrones_S03_E04_010.jpgAfbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/6lzs7vgb1/Game_of_Thrones_S03_E04_011.jpgAfbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/km6fdr7f1/Game_of_Thrones_S03_E04_012.jpgAfbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/3x9kvl07h/Game_of_Thrones_S03_E04_013.jpgAfbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/4f04xp0el/Game_of_Thrones_S03_E04_014.jpgAfbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/ra310cqx9/Game_of_Thrones_S03_E04_015.jpg

:P :9~ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

Wat is Emilia Clarke toch een mooie vrouw O+

Episch einde inderdaad. Vond het vooral prachtig dat toen Daenerys Valyrian begon te praten iedereen verrast/geschokt was, behalve de slavenmeester die nog te druk was met zojuist veroverde draak _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Yeahhh Khaleesi O+
Is als sinds het begin van de serie mijn wallpaper, Emilia is nice met donker en blond haar.
Was idd een geweldige serie en het vervolg met dat leger zal ook wel epic worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Daenerys *O*

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 23-04-2013 01:44 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:20

Dreanor

Joene

Ik vind haar rol/personage ook de beste/mooiste in de serie. Ze werd in de eerste afleveringen door haar broer verkocht aan een groep wilden (om het even plat te zeggen), waar ze eigenlijk gewoon verkracht en misbruikt werd.

En namate seizoen 1 vorderde werd ze van slachtoffer tot een sterke vrouw die weet wat ze wil. En nu is ze zelfs meer dan dat, slim tactisch en doelbewust. Het helpt ook wel dat ze een erg mooie vrouw is btw. ;)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Je zag het van 10 kilometer aankomen wat er gebeurde maar dat maakte het niet minder geweldig. Complimenten voor wie de slavenhandelaar speelde, na 3 seconden kon ik al niet wachten op zijn gruwelijke dood.

Gelukkig gaat Missandei zo te zien mee, ondanks dat ze als vertaler niet echt nodig bleek te zijn.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/W7rFKzU.gif

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Gisterenavond naar s03e04 gekeken en man, wat een episch einde. Ik kreeg na 40 minuten in de aflevering wel een beetje het gevoel dat het een filler aflevering werd: het tempo zat niet altijd correct en ik vind dat bepaalde verhaallijnen wat sneller mogen evolueren, maar toen ze op het einde naar Daenerys en haar gevolg overschakelden maakte dit alles goed.

Ik heb nog nooit zo vroeg in het seizoen van een tv serie zo'n epische scène gezien. Zo voorspelbaar als het was, was het toch zeer aangenaam om te bekijken. Niemand had toch verwacht dat Daenerys één van haar draken ging opgeven. Ik wist van s03e01 dat ze deze move ging doen, maar hoewel het toch zo voorspelbaar was, bleef het niet minder cool om te beleven.

Episch moment in een tv-serie die op eenzame hoogte boven al de rest uitsteekt. Fantastisch!

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
DarthDavy schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 08:35:
Gisterenavond naar s03e04 gekeken en man, wat een episch einde. Ik kreeg na 40 minuten in de aflevering wel een beetje het gevoel dat het een filler aflevering werd: het tempo zat niet altijd correct en ik vind dat bepaalde verhaallijnen wat sneller mogen evolueren, maar toen ze op het einde naar Daenerys en haar gevolg overschakelden maakte dit alles goed.

Ik heb nog nooit zo vroeg in het seizoen van een tv serie zo'n epische scène gezien. Zo voorspelbaar als het was, was het toch zeer aangenaam om te bekijken. Niemand had toch verwacht dat Daenerys één van haar draken ging opgeven. Ik wist van s03e01 dat ze deze move ging doen, maar hoewel het toch zo voorspelbaar was, bleef het niet minder cool om te beleven.

Episch moment in een tv-serie die op eenzame hoogte boven al de rest uitsteekt. Fantastisch!
Haar beste move is ook dat ze niemand echt vertrouwde.
Er zijn maar weinig "players" in het spel die die kwaliteit hebben.
Dat pakt natuurlijk niet altijd goed uit. Zie Rob's campagne die mislukte, omdat Tully niet door had dat hij Clegain aan het baiten was.
Pappa Lanister, Queen of Thorns en Littlefinger zijn daar beter in :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-09 20:16
Ik vond het ook echt een modder vette aflevering.

Ik heb ook echt respect voor Daenerys' acteerkunsten. Zeker als je nagaat dat dit haar eerste echte acteerwerk is.

Echt zon evil bad girl good girl look in haar ogen af en toe:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 09:27
Mooi gedaan de laatste episode. Zitten leuke stukken in, en de acteurs leveren prachtig werk. Ik vind er goede stukken in zitten afwijkend van de boeken maar echt leuk gedaan! Theon bijvoorbeeld mooi om te zien en het laatste stuk muhahah! Ook stond ik te kijken van Jaime, wat goed gedaan en ik moet zeggen wat een top acteur om zo lekker in de modder te happen en het zo echt te laten lijken! :) En de Queen of Thorns nou die vrouw speelt dat RETE goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:30
CristianSchriev schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:27:
Mooi gedaan de laatste episode. Zitten leuke stukken in, en de acteurs leveren prachtig werk. Ik vind er goede stukken in zitten afwijkend van de boeken maar echt leuk gedaan! Theon bijvoorbeeld mooi om te zien en het laatste stuk muhahah! Ook stond ik te kijken van Jaime, wat goed gedaan en ik moet zeggen wat een top acteur om zo lekker in de modder te happen en het zo echt te laten lijken! :) En de Queen of Thorns nou die vrouw speelt dat RETE goed! :)
Ik blijf Tywin ook een enorme baas vinden 8)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 09:27
Bospa01 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:37:
[...]

Hoe die kan doen dat hem helemaal niks hem ook maar kan boeien ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Afbeeldingslocatie: http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTg1MDEzMzcyMF5BMl5BanBnXkFtZTcwNjU0OTgwMw@@._V1._SX640_SY450_.jpg

Brother Numpsay!!! 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond dat stukje bij Craster's Keep ook prachtig. Hoewel het jammer was dat de Lord Commander dood ging vond ik die opstand wel erg vet. Zo zie je dat de Nights Watch niet een stelletje armoedzaaiers zijn die geen zwaard kunnen vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:17:
Ik vond dat stukje bij Craster's Keep ook prachtig. Hoewel het jammer was dat de Lord Commander dood ging vond ik die opstand wel erg vet. Zo zie je dat de Nights Watch niet een stelletje armoedzaaiers zijn die geen zwaard kunnen vasthouden.
Tekenend was ook het verschil toen ze vorig seizoen weggingen bij Craster's Keep, eigenlijk nog als 'jongetjes', en hoe ze in de vorige aflevering weer voor diezelfde Keep stonden. Inmiddels als (letterlijk) wat meer doorgewinterde mannen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martell schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:19:
[...]

Tekenend was ook het verschil toen ze vorig seizoen weggingen bij Craster's Keep, eigenlijk nog als 'jongetjes', en hoe ze in de vorige aflevering weer voor diezelfde Keep stonden. Inmiddels als (letterlijk) wat meer doorgewinterde mannen. :+
Klopt. Ik leef mee bij films helemaal in maar heb nog nooit de spanning zo erg gevoeld als het moment dat Craster flipte en zijn bijl pakte en al helemaal toen Mr.Badass verder ging met 'You're a bastard. A daughterfucking, wilding bastard.'. Heel erg verassend! Nu moet Sam alleen als de tering maken dat hij vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De gebeurtenissen in het Noorden en bij Dany maakt het gekonkel in Kings Landing zo heerlijk kneuterig. Terwijl ze om titels en land vechten komen onvoorstelbare machten langzaam dichterbij en niemand lijkt het zich te beseffen, zelfs Varys niet.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:23:
[...]

Klopt. Ik leef mee bij films helemaal in maar heb nog nooit de spanning zo erg gevoeld als het moment dat Craster flipte en zijn bijl pakte en al helemaal toen Mr.Badass verder ging met 'You're a bastard. A daughterfucking, wilding bastard.'. Heel erg verassend! Nu moet Sam alleen als de tering maken dat hij vlucht.
Ik heb de boeken niet gelezen maar wat was nou de reden voor die muiterij eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IJzerlijm schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:23:
De gebeurtenissen in het Noorden en bij Dany maakt het gekonkel in Kings Landing zo heerlijk kneuterig. Terwijl ze om titels en land vechten komen onvoorstelbare machten langzaam dichterbij en niemand lijkt het zich te beseffen, zelfs Varys niet.
Ik denk dat van alle mensen Varys nog wel het meeste weet. Varys zegt ook ergens in seizoen 2 'You might be dissapointed in the result, but the big fish eat the little fish and I keep on paddling.' waar hij maar mee wilt zeggen, wat er ook gebeurt, hij overleeft het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freshnezz schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:25:
[...]
Ik heb de boeken niet gelezen maar wat was nou de reden voor die muiterij eigenlijk?
Ze hadden honger. Zeiden ze ook heh? Lord Commander stuurde ze naar buiten waarna Mr.Badass naar binnen komt lopen 'It's cold outside and nothing to eat. I want to eat what he has hidden away.'. Die 'Crows' lijden honger en zijn gewond terwijl Craster van hun wijn (die ze op de heenweg voor hem hadden meegenomen) zit te genieten en zich vol zit te proppen met eten terwijl er broeders om hun heen sterven (Herinner je dat bij die verbranding 'It wasn't his foot that killed him.')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:27:
[...]

Ze hadden honger. Zeiden ze ook heh? Lord Commander stuurde ze naar buiten waarna Mr.Badass naar binnen komt lopen 'It's cold outside and nothing to eat. I want to eat what he has hidden away.'. Die 'Crows' lijden honger en zijn gewond terwijl Craster van hun wijn (die ze op de heenweg voor hem hadden meegenomen) zit te genieten en zich vol zit te proppen met eten terwijl er broeders om hun heen sterven (Herinner je dat bij die verbranding 'It wasn't his foot that killed him.')
Dus vermoorden ze de Lord Commander maar ;) Nee duidelijk, de Nights Watch bestaat natuurlijk uit allerlei tuig dus loyaliteit is sowieso ver te zoeken bij hen.. Jon Snow is beter af bij de Wildlings! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Freshnezz schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:32:
[...]

Dus vermoorden ze de Lord Commander maar ;) Nee duidelijk, de Nights Watch bestaat natuurlijk uit allerlei tuig dus loyaliteit is sowieso ver te zoeken bij hen.. Jon Snow is beter af bij de Wildlings! :)
Beter af ja, blijven daar nee..hij is een bastard maar geen wildling en dat zou die niet worden ook ( denk ik )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
Freshnezz schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:32:
[...]

De Lord Commander werd kwaad omdat ze Craster beledigden en zijn orders niet op wilden volgen. Sowieso was er al een beetje wrijving tussen de LC en de Night's Watch, gezien hun mislukte expeditie naar de Fist of the First Men en achter de Wall in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Martell schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:35:
[...]

De Lord Commander werd kwaad omdat ze Craster beledigden en zijn orders niet op wilden volgen. Sowieso was er al een beetje wrijving tussen de LC en de Night's Watch, gezien hun mislukte expeditie naar de Fist of the First Men en achter de Wall in het algemeen.
En het was ook al wel duidelijk dat de Lord Commander dood zou gaan, want anders kan natuurlijk nooit Snow het overnemen, zoals bedoelt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
Mektheb schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:40:
[...]

En het was ook al wel duidelijk dat de Lord Commander dood zou gaan, want anders kan natuurlijk nooit Snow het overnemen, zoals bedoelt was.
Valar Morghulis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
MattyBomba schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:25:
Ik vond het ook echt een modder vette aflevering.

Ik heb ook echt respect voor Daenerys' acteerkunsten. Zeker als je nagaat dat dit haar eerste echte acteerwerk is.

Echt zon evil bad girl good girl look in haar ogen af en toe:)
Idd, en je ziet ze ook eerst een beetje onzeker de boel aftasten, en dan het vertrouwen krijgen. Dat is een knap staaltje acteerwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Mektheb schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:40:
[...]

spoiler:
Ik heb de boeken niet gelezen maar is dit een spoiler of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Bierkameel schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:16:
[...]

Ik weet niet of het zo is, heb dat niet gelezen...

Maar het lijkt me logisch aangezien hij al gelijk bij Lord Commander word gezet, en dat hij de wildlings infiltreert Denk ik John het over gaat nemen.
Maar of het echt zo is weet ik niet

EDIT : en niet alles wat ik zeg hoeft waar te zijn, ik heb hele complot theories dat john snow een bastard is van een targaryen en niet van stark. :+

[ Voor 15% gewijzigd door Mektheb op 23-04-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Martell schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:35:
[...]

De crows zijn in de 1e plaats boos op Craster. En steken hem dan ook dood.
Er is maar 1 straf voor zoiets, en dat is de dood. De Lord Commander trekt hierop zn zwaard.
Pas dan begint de muiterij echt, en steekt iemand de LC in zn rug.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Laatst online: 11-09 14:42
Laat maar, niet goed gelezen.

[ Voor 90% gewijzigd door Arrne op 23-04-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
Arrne schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:24:
Laat maar, niet goed gelezen.
Ja, nog 30 posts op het forum maken. Bij de foutmelding zie je precies waarom je geen toegang hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 11-09 22:53

NoTimeRemains

I know

Ik vraag me af wat er nu eigk met Theon Greyjoy is gebeurd. Hij is dus door die gast bevrijdt, ontsnapt, gevlucht en nu is hij helemaal terug geleidt.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/9fo8t3.jpg

gewoon hem breken?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 11-09 22:53

NoTimeRemains

I know

lol dubbelpost

[ Voor 94% gewijzigd door NoTimeRemains op 23-04-2013 11:37 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Hij is de held die Theon weer gepakt heeft ;), hun weten toch niet hij hem vrij heeft laten gaan.

Dus voor hem is het Credit bij ze Lord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
NoTimeRemains schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:37:
Ik vraag me af wat er nu eigk met Theon Greyjoy is gebeurd. Hij is dus door die gast bevrijdt, ontsnapt, gevlucht en nu is hij helemaal terug geleidt.

[afbeelding]

gewoon hem breken?
Good cop / bad cop.
Hij deed alsof hij een good guy was die Theon kwam redden.
Daardoor had hij binnen no-time Theon's vertrouwen, en heeft Theon al zn geheimen verklapt.
Hij was zelfs zo druk bezig met het verklappen van zn geheimen, dat hij niet doorhad dat ze in een rondje liepen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 09:32

c0burn

Feed your head

Bierkameel schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:16:
[...]

In seizoen 1 wordt Jon de personal servant van Lord Commander, waar hij het niet mee eens is. Anderen van de Night's Watch vertellen hem dan dat dat met de reden is dat Jon zelf ooit LC zal worden.

[ Voor 54% gewijzigd door c0burn op 23-04-2013 11:44 ]

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mektheb schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:34:
[...]
Beter af ja, blijven daar nee..hij is een bastard maar geen wildling en dat zou die niet worden ook ( denk ik )
Niet helemaal waar. In seizoen 2 komt een gesprek voor tussen Snow en Quorin Halfhand waarin Snow ook zegt dat zijn moeder van voorbij de muur komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:49:
[...]

Niet helemaal waar. In seizoen 2 komt een gesprek voor tussen Snow en Quorin Halfhand waarin Snow ook zegt dat zijn moeder van voorbij de muur komt.
Dat is waar ja, heb je gelijk in....maar toch denk ik hij de nieuwe LC gaat worden.
En dat hij als Crow zijnde samen met Wildlings gaat vechten tegen de Walkers.

Ze moeten immers wel samenwerken allemaal als de Walkers komen, want waarschijnlijk kan alleen khaleesi der draken ze totaal uitroeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:49:
[...]

Dat lijkt me erg sterk, Jon Snow heeft namelijk geen idee wie zijn moeder is of waar ze vandaan komt. En zijn vader nam hem mee naar huis toen hij uit de oorlog in het zuiden kwam, dus het is erg onwaarschijnlijk dat ze van voorbij de muur komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arrne schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:55:
[...]
Dat lijkt me erg sterk, Jon Snow heeft namelijk geen idee wie zijn moeder is of waar ze vandaan komt. En zijn vader nam hem mee naar huis toen hij uit de oorlog in het zuiden kwam, dus het is erg onwaarschijnlijk dat ze van voorbij de muur komt.
Osha kwam van voorbij de muur. Waarom Jon's moeder niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 12:11:
[...]

Ik denk john's mama helemaal niet bekend is, en volgens mij is echt geen bastard van NED..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 12:11:
[...]

Omdat Ned Stark met Jon terug naar huis kwam na de campagne van hem en Robbert in het zuiden. Ligt geografisch niet zo lekker. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 12:16:
[...]
Omdat Ned Stark met Jon terug naar huis kwam na de campagne van hem en Robbert in het zuiden. Ligt geografisch niet zo lekker. ;)
Varys komt van over de Narrow Sea. Hij woont nu in Kingslanding. Ligt geografisch ook niet echt lekker. Mensen verhuizen van plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Ja, theoretisch zou het misschien kunnen, maar erg waarschijnlijk is het niet (lees: totaal niet). Je verhuist als wildling namelijk niet zomaar van achter de muur helemaal naar het zuiden, terwijl er wel handel is (en dus schepen) tussen Kingslanding en de andere kant van de Narrow Sea.

Het punt blijft natuurlijk dat Jon geen idee heeft wie zijn moeder is en waar ze vandaan komt, dus het kan eigenlijk niet dat hij dat gezegd heeft. En er is zover ik weet geen enkele aanwijzing (niet in boeken en niet in de serie) dat ze een wildling zou zijn die afkomstig is van achter de muur.

[ Voor 14% gewijzigd door Arrne op 23-04-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:32

Koekfabriek

King Billy on the wall

Arrne schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:49:
Ja, theoretisch zou het misschien kunnen, maar erg waarschijnlijk is het niet (lees: totaal niet). Je verhuist als wildling namelijk niet zomaar van achter de muur helemaal naar het zuiden, terwijl er wel handel is (en dus schepen) tussen Kingslanding en de andere kant van de Narrow Sea.

Het punt blijft natuurlijk dat Jon geen idee heeft wie zijn moeder is en waar ze vandaan komt, dus het kan eigenlijk niet dat hij dat gezegd heeft. En er is zover ik weet geen enkele aanwijzing (niet in boeken en niet in de serie) dat ze een wildling zou zijn die afkomstig is van achter de muur.
Correct, in seizoen 1 is er wel een gesprek tussen Robbert en Ned over hun vrouwen in de oorlog. Volgens mij valt daar de naam Wylla als potentiële moeder van Jon (peasent girl). Voor de rest wordt er niks duidelijk maar ik ben er 100% zeker van dat het geen wildling is.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Qjz9Wwx6vzc]

[ Voor 8% gewijzigd door Koekfabriek op 23-04-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Wat ook nog kan.....Geeft John Snow die rooie een beurt..... blijkt het zijn zus te zijn :S :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:03
baronruud schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:13:
Wat ook nog kan.....Geeft John Snow die rooie een beurt..... blijkt het zijn zus te zijn :S :r
daar doen ze in game of thrones sowieso niet zo moeilijk over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:20

Dreanor

Joene

Niet? Het is niet alsof er door een broer-zus relatie een hele oorlog is ontstaan of wel? ;)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier om 1 minuut.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=PLQu9GJayhM#t=60]

Ik denk niet dat Jon en Ygritte broer of zus zijn, kijk maar naar het haar. Hier wat eyecandy :D!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wtZds.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Weet wel zeker dat ze niets met elkaar te maken hebben kwa bloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Het noorden =/= ten noorden van de muur. Alle Starks komen uit het noorden, het hele gebied dat zij onder zich hebben/hadden valt onder 'het noorden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arrne schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:55:
[...]
Het noorden =/= ten noorden van de muur. Alle Starks komen uit het noorden, het hele gebied dat zij onder zich hebben/hadden valt onder 'het noorden'.
Je bedoelt de operator '!=' ipv '=/='. Verder moet je Quorin horen zeggen 'Does this look like home to you boy?'. Het is overduidelijk dat Eddard Stark Jon heeft verteld dat zijn moeder van voorbij de muur kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:50
Heb de aflevering van zondag ook eindelijk gezien, en kan maar één ding zeggen: Daenerys! *O* <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:29:
[...]

Varys komt van over de Narrow Sea. Hij woont nu in Kingslanding. Ligt geografisch ook niet echt lekker. Mensen verhuizen van plek.
De achtergrond van wildlings is juist dat ze niet dood gevonden willen worden ten zuiden van de muur en dat nu alleen maar doen omdat ze zich bedreigd voelen door de Others. No way dat er een wildling zo ver naar het zuiden zit en zeker no way dat Ned Stark dáár zijn kersverse bruid mee bedriegt.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:58:
[...]

Je bedoelt de operator '!=' ipv '=/='.
≠ dan als je je daar beter bij voelt. != is een programmeertaaloperator, ≠ is wiskunde. ;)
Verder moet je Quorin horen zeggen 'Does this look like home to you boy?'. Het is overduidelijk dat Eddard Stark Jon heeft verteld dat zijn moeder van voorbij de muur kwam.
Nee, je begrijpt de context gewoon niet. Jon zegt net (geparafraseerd) dat hij zich in het noorden thuisvoelt, dat hij daar thuishoort. Dáár reageert de Halfhand op. Jon weet niet wie zijn moeder is.

[ Voor 29% gewijzigd door NMe op 23-04-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij zegt 'Father always said I'm from the North. He wasn't joking.' waarop Quorin reageert met 'Look arround boy, does this look like home to you?'. Het is toch overduidelijk? We kunnen natuurlijk niet met zekerheid zeggen dan Eddard heeft gelogen tegen Jon maar dat lijkt me niet omdat sinds het begin dat de serie begon Eddard als een van de weinigen van het hele Westeros een eerlijk man was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Geen idee hoe je uit die 2 zinnen tot die conclusie komt hoor, ik denk dat je de context verkeerd begrijpt.

Naast het feit dat het erg onwaarschijnlijk is dat zijn moeder een wildling is, is een punt wat vaak terugkomt Jon's onwetendheid over zijn afkomst (in de boeken is dat misschien wat duidelijker) en dat zijn vader hem daarover nooit wat verteld heeft. Als ik me het goed herinner heeft zijn vader in seizoen 1 (en boek 1) beloofd hem eindelijk te vertellen over zijn afkomst bij zijn terugkomst uit King's Landing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:05:
Hij zegt 'Father always said I'm from the North. He wasn't joking.' waarop Quorin reageert met 'Look arround boy, does this look like home to you?'.
Jon zegt niet meer dan dat hij zich als noorderling thuis zou moeten voelen ten noorden van de muur omdat hij uit het noorden van de Seven Kingdoms komt.

Pagina: 1 ... 9 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic