Wat ik me nu afvraag is dat het? Je huurt een goede (show) zwaardvechter in en meer doe je niet met hem?
Zonde....

Ik ben het niet erg eens met het artikel, overigens als ik naar beneden scroll is hij alleen maar negatief in zijn artiekelen. Hij heeft het over futiliteiten maar volgens mij was er wel meer zinloos op die manier. Als er vijf mensen vechten over iets en maar eentje kan winnen was 4/5 van het hele gebeuren zinloos.
S05E09 bedoel je?

Pas op! Je denkt nu (soort van (ja ik heb de laatste alinea gelezen)) dat de white walkers slecht zijn
Een paar wilde theoriën; (ik ben voorzichtig geweest zodat er geen dingen die in het boek hierbij te betrekken);
De white walkers hebben de ranger groep van de night's watch uitgemoord terwijl ze de wildlingen die noordelijker waren (redelijk) met rust gelaten. Wat sommigen denken is dat de white walkers de mensen van "hun" land willen verdrijven en niet uitroeien. Terwijl ze de rangers uitroeiden omdat die de wildlingen tegen wilden houden. De muur is gewoon een afmarkering van de grens van het land van mensen en het land van de white walkers.
In het verlengde ervan, na de eerste vrede tussen mensen en de white walkers (een paar duizend jaar geleden). Een Stark trouwde met een white walker om deze vrede te sluiten. Vandaar dat toen de Starks koningen waren ze de King's of winter heten en dat "Winter Is Coming", niet een waarschuwing is dat de winter eraan komt maar juist in het rijtje past met;
Ours is the fury, We do not sow, Fire and blood etc.
Het is een waarschuwing dat de Winter koningen eraan komen.
Een andere is dat juist dany met haar draken slecht is;
Het is ook al duidelijk dat de draken (vuur) wild zijn en gevaarlijk en samen met vuur nog meer slechte dingen zijn gedaan. Wat de mad king deed, wat melisandre doet etc. en da dany met haar draken (chaos) het einde van de wereld brengt (per ongeluk). En dat de white walkers zich genood zaakt zien om daar iets aan te doen.
Een andere is dat de children of the forrest westeros terug willen endaarvoor de white walkers gebruiken.
Etc.etc.etc.
Alle theoriën hebben wel iets van bewijs dat er naar wijst soms een klein beetje soms veel. En soms blijken die met weinig bewijs juist waar te zijn...
GRRM heeft zelf aangegeven dat hij niet een grote aanhanger is van verhalen waarbij het goed vs slecht gaat. En gezien de plot twist in het verleden kunnen we ook wel plot twist verwachten in de toekomst (of juist niet).
Overigens nog even iets anders;
Als je de dvd's van afgelopen seizoenen koopt krijg je wat extra filmpjes erbij waaronder deze; (voor de geinterreseerden.)
S1;
YouTube: Game of Thrones: Complete History and Lore Part I
S2;
YouTube: Game of Thrones: Complete History and Lore Part II
S3;
YouTube: Game of Thrones: Complete History and Lore (Season 3 Full Movie)
S4;
YouTube: Game Of Thrones Season 4 - History & Lore
[
Voor 21% gewijzigd door
klaw op 01-05-2015 12:13
]