Het laatste wat we zagen van Rickon, Ohsa en Shaggydog is dat ze naar Jon Umber gingen om onderdak te zoeken. House Umber staat aan de kant van House Stark dus daar zijn ze veilig, als het goed is. Ik hoop dat we ze snel weer zien.
*knip* kijk mij eens illegaal downloaden en half spoileren
[ Voor 86% gewijzigd door Mx. Alba op 15-04-2015 21:34 ]
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Kan je dat soort info voor jezelf houden? Ik noem dat nogal een spoiler.
[ Voor 28% gewijzigd door Mx. Alba op 15-04-2015 21:35 ]
*knip* lalalaaaaaalalalala
[ Voor 82% gewijzigd door Mx. Alba op 15-04-2015 21:36 ]
*knip* Je had al een topicreport gedaan. Dat is goed. Reageer er dan hier niet meer op, dat geeft ons alleen maar meer werk...
[ Voor 81% gewijzigd door Mx. Alba op 15-04-2015 21:37 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ach, driekwart van de serie is niet spannend. Maar wel retetof en goed gedaan, dus wordt gewoon genieten.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ah net als de boekenGonadan schreef op woensdag 15 april 2015 @ 21:33:
Ach, driekwart van de serie is niet spannend. Maar wel retetof en goed gedaan, dus wordt gewoon genieten.
* rent
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Geen idee, heb de boeken nooit gelezen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Helaas zal dit waarschijnlijk niet meer relevant zijn binnenkort. De show haalt de, tot nu toe, uitgebrachte boeken in.
Gelukkig. Ik word een beetje moe van de boeklezers (niet allemaal) die doen alsof ze beter zijn omdat ze weten wat er gaat gebeuren
Straks andersom. Willen boeken fans dit topic niet meer lezen omdat anders het volgende boek gespoild wordtEzequiel schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 11:07:
Gelukkig. Ik word een beetje moe van de boeklezers (niet allemaal) die doen alsof ze beter zijn omdat ze weten wat er gaat gebeuren
Imo zijn de boekenfans (/me incluis) over het algemeen erg netjes met betrekking tot spoilers. Juist de mensen die alleen de serie kijken plempen overal op internet screenshots en spoilers neer zodra de ep is uitgezonden.
Maargoed, de serie wijkt nu al enorm af van de boeken en is dus nu al niet meer te vergelijken. Dit is ook toegegeven door zowel Benioff & Weiss als door Martin. Martin heeft zelfs gezegd dat er (semi-spoiler)
Ik verwacht daarom niet echt dat de serie de boeken spoilt.
Maargoed, de serie wijkt nu al enorm af van de boeken en is dus nu al niet meer te vergelijken. Dit is ook toegegeven door zowel Benioff & Weiss als door Martin. Martin heeft zelfs gezegd dat er (semi-spoiler)
spoiler:
, plus natuurlijk missende characters en hele (grote) plotlines, zelfs tamelijk significante. De producers werken nu gewoon richting 'de toekomst' van de hoofdcharacters, en maken hiervan hun eigen plotlines. Dus zelfs als er een hoofdcharacter doodgaat in de serie, hoeft dat nog niet zo te zijn in de serie, en vice versa. side characters dood zijn gegaan (o.a. al in seizoen 1) in de serie die in het boek nog leven (en mogelijk nog invloed hebben)
Ik verwacht daarom niet echt dat de serie de boeken spoilt.
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
Vanaf seizoen 4 en boek 4 zijn beide verhaallijnen inderdaad steeds verder uit elkaar gegroeid. Dus binnenkort gelukkig geen heen en weer gespoiler meer want iets wat in het boek gebeurt, gebeurt niet per se in de serie en vice versa.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Goed de tweede aflevering is geweest wat vonden jullie ervan?
(toch maar in spoiler tags de meesten zullen de aflevering niet gezien hebben;
Overigens ietsje naar boven;
Mandrake466 op woensdag 15 april 2015 18:23 had iets (neem ik aan iets gezegd van de uitgelekte afleveringen)
Terwijl onder staat;
De spelregels:
- gebruik spoilertags bij trailers, gelekte afleveringen en al het overige behalve officieel uitgezonden afleveringen
Had je dan mandrake's post niet in spoiler balk moeten plaatsten ipv verwijderen? Of pas wat onderaan staat zo is het niet echt duidelijk.
(toch maar in spoiler tags de meesten zullen de aflevering niet gezien hebben;
spoiler:
Ik vond de aflevering wat zwak;
Het hele Brienne Sansa gebeuren was veel te toevallig, overigens net als het Brienne hot pie gebeuren... of dat brienne arya tegenkwam
En was het nogal raar dat brienne achterna wordt gezeten door de bewakers van Littlefinger.
Arya kan niet eerst naar binnen bij de faceless men maar later opeens wel, waarom eerst niet en toen wel?
Grey Worm doorzoekt een huis niet omdat hij geen angst heeft? Welke halve zool doorzoekt een huis niet als je denkt dat deze gebuikt wordt door een dader van een misdaad?
Elleria wil Myrcella in stukjes terug sturen naar Cersei samen met een aantal dochters van Oberyn.
Wat nogal wrijft met het idee dat Dorne een verlichte plek is zoals eerder werd aangegeven.
Laat ik maar verder zwijgen over de verschillen tussen dit en het boek die zijn te talrijk om op te noemen
jammer het had zo'n goed potentieel ......
Het hele Brienne Sansa gebeuren was veel te toevallig, overigens net als het Brienne hot pie gebeuren... of dat brienne arya tegenkwam
En was het nogal raar dat brienne achterna wordt gezeten door de bewakers van Littlefinger.
Arya kan niet eerst naar binnen bij de faceless men maar later opeens wel, waarom eerst niet en toen wel?
Grey Worm doorzoekt een huis niet omdat hij geen angst heeft? Welke halve zool doorzoekt een huis niet als je denkt dat deze gebuikt wordt door een dader van een misdaad?
Elleria wil Myrcella in stukjes terug sturen naar Cersei samen met een aantal dochters van Oberyn.
Wat nogal wrijft met het idee dat Dorne een verlichte plek is zoals eerder werd aangegeven.
Laat ik maar verder zwijgen over de verschillen tussen dit en het boek die zijn te talrijk om op te noemen
Overigens ietsje naar boven;
Mandrake466 op woensdag 15 april 2015 18:23 had iets (neem ik aan iets gezegd van de uitgelekte afleveringen)
Terwijl onder staat;
De spelregels:
- gebruik spoilertags bij trailers, gelekte afleveringen en al het overige behalve officieel uitgezonden afleveringen
Had je dan mandrake's post niet in spoiler balk moeten plaatsten ipv verwijderen? Of pas wat onderaan staat zo is het niet echt duidelijk.
1e aflevering van nieuwe seizoen gekeken, en vond het maar meh.
Daenerys had echt een zwakke rol, as usual. Ze wordt nu echt van alle kanten genaaid.
Tyrion, was gewoon echt zwak, scenes waren in mijn ogen stukken minder dan dat we gewend zijn.
Cersei blijft een baas, maar ja. Dat wisten we al
Daenerys had echt een zwakke rol, as usual. Ze wordt nu echt van alle kanten genaaid.
Tyrion, was gewoon echt zwak, scenes waren in mijn ogen stukken minder dan dat we gewend zijn.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Tyrion heeft wel wat meegemaakt he, zelfs hij kan even dipje hebbenlanerios schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:48:
1e aflevering van nieuwe seizoen gekeken, en vond het maar meh.
Hij komt er snel weer bovenop ;D
Dat Daenerys en Tyrion nu "zwak" zijn heeft er natuurlijk ook mee te maken dat hun machtspositie op dat punt in het verhaal danig aangetast is. Tyrion heeft zo goed als niets meer te zeggen en Daenerys loopt ook achter de feiten aan. Dat gaat vast wel weer goedkomen.
En Cersei gaat vast ook nog wel een keer een dipje krijgen. Het leven gaat nou eenmaal met ups en downs, je kan niet altijd de/een baas zijn.
En Cersei gaat vast ook nog wel een keer een dipje krijgen. Het leven gaat nou eenmaal met ups en downs, je kan niet altijd de/een baas zijn.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ik vind juist het stuk van Tyrion nu wel mooi om te zien. Je ziet echt dat hij gewoon in de put zit, en dat het hem niet veel meer kan schelen. Hij zal straks vast wel weer zin krijgen om wraak te nemen.Mx. Alba schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:17:
Dat Daenerys en Tyrion nu "zwak" zijn heeft er natuurlijk ook mee te maken dat hun machtspositie op dat punt in het verhaal danig aangetast is. Tyrion heeft zo goed als niets meer te zeggen en Daenerys loopt ook achter de feiten aan. Dat gaat vast wel weer goedkomen.
spoiler:
Het is al bekend dat Cersei een walk of penance gaat maken, daar was een tijd geleden namelijk nogal wat ophef over omdat op locatie de vergunning voor de opnames ingetrokken was.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Spoiler over Cersei:
spoiler:
Als Cersei in de serie het zelfde te wachten staat als in het boek dan zal het wel iets rigoureuzer zijn dan een "walk of penance"... Hoe dat "dipje" in het boek afloopt weet ik zelf ook nog niet want ik ben ongeveer halverwege boek 5 blijven hangen; geen tijd meer gehad om te lezen. Maar het zag er zeer grimmig voor haar uit in ieder geval.
Ik vermoed alleen dat de serie en het boek wat dat betreft uit elkaar gaan lopen want "walk of penance" kon ik er in het boek in ieder geval nergens uit halen - tenzij dat de oplossing voor het "dipje" wordt natuurlijk maar daar kan ik geen zinnig woord over zeggen...
Ik vermoed alleen dat de serie en het boek wat dat betreft uit elkaar gaan lopen want "walk of penance" kon ik er in het boek in ieder geval nergens uit halen - tenzij dat de oplossing voor het "dipje" wordt natuurlijk maar daar kan ik geen zinnig woord over zeggen...
[ Voor 26% gewijzigd door Mx. Alba op 20-04-2015 15:53 ]
Ik heb de eerste 4 afleveringen gekeken en ben ietwat teleurgesteld, het is allemaal een tempo tje lager dan eerdere seizoenen. Je kunt merken dat de boeken zowat zijn bijgehaald. Het zijn allemaal opbouw afleveringen. Het blijft wel GoT dus tof om te kijken, maar eerlijk is eerlijk echt spannend is het nog niet..
Ik hoop dat er gauw eens wat gebeurd met die Daenerys, want zodra zij erop komt is voor mij het moment om even te pissen of wat te eten te halen.
Ik had bij de scene met het draakje gedacht dat er 'hap' zou gebeuren en Daenerys een arm (of meer) zou verliezen.
"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert
Arya begint vergeetachtig te worden, want terwijl ze de namen aan het opzeggen was is ze ser Ilyn Payne vergeten. Dat was een van de eersten die op haar lijst kwamen (omdat hij Ned heeft onthoofd), en nu dus niks meer. Beetje jammer.
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Dat draakje is in korte tijd anders wel mijn favoriete draakje aller tijden geworden. Ik hoop dat we nog heel veel meer van hem zien.edie schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:20:
Ik had bij de scene met het draakje gedacht dat er 'hap' zou gebeuren en Daenerys een arm (of meer) zou verliezen.
"When you grow up your heart dies"
Die acties van Daenerys zijn de laatste tijd inderdaad minder van het niveau Spartacus en meer van het niveau bonnetjesaffaire. Ik hoop dat de reis van Tyrion een beetje wil vlotten want dan komt er misschien actie in de brouwerij.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Alleen de beweging leek het meer op, ze durfde zelf ook niet, het vetrouwen is er niet meer.edie schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:20:
Bij de stedelingen nu net zo.
Wordt dus precies zo neergezet dat er een 'ruler' die orde op zaken stelt haar te hulp moet schieten, en laat die nou net op weg zijn richting Meereen..
De scene met Tyrion waarin Varys aangaf dat hij het leiden goed onder de knie had bevestigd dat.
Interessante aflevering wel weer, met leuke wendingen. Jon Snow die Jon Stark kan worden, maar nu niet meer weg kan als Lord Commander van de Nightswatch, Arya in Braavos, Bronn en Jaime die Myrcella gaan redden van de Martells etc.
Genoeg interessante verhaallijnen tot dusver
Precies.. ze noemde er maar 4.. the hound, Cersei, ze vergat Ilyn Payne. Lijstje wat toch echt een stukje langer. Maar wel stoer die reünie met Jaqen H'GharRobtimus schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:33:
Arya begint vergeetachtig te worden, want terwijl ze de namen aan het opzeggen was is ze ser Ilyn Payne vergeten. Dat was een van de eersten die op haar lijst kwamen (omdat hij Ned heeft onthoofd), en nu dus niks meer. Beetje jammer.
Lijstje was korter omdat de rest al dood was dacht ik, maar ze is dus iemand vergeten?
De Hound, de Mountain, Tywin en Joffrey zijn inderdaad allemaal al geschrapt, maar ser Ilyn Payne loopt nog steeds (stilletjes) rond in King's Landing.
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Moet ze nodig nieuwe namen toevoegen ala Sheldon: you made it on my list, congratulations! Now DIEdutchgio schreef op maandag 20 april 2015 @ 23:06:
Lijstje was korter omdat de rest al dood was dacht ik, maar ze is dus iemand vergeten?

Maar we kunnen idd gaan strepen

Nog even en ze heeft bingo
[ Voor 7% gewijzigd door Joosie200 op 20-04-2015 23:19 ]
Vond het weer een hele toffe aflevering en ben echt blij dat het allemaal niet zo snel meer gaat en dat alle verhaallijnen de tijd krijgen die ze verdienen want ze zijn IMHO allemaal meer dan de moeite waard.
Bij series als TWD en Breaking Bad had ik nog wel eens dat sommige conversaties niet zo heel interessant vond en dat ik ze soms ook gewoon doorspoelde maar bij GoT heb ik dat nog geen moment gehad en heeft vaak alles wat er gebeurd wel weer met iets te maken en kan het kleinste zinnetje grote gevolgen hebben.
Bij series als TWD en Breaking Bad had ik nog wel eens dat sommige conversaties niet zo heel interessant vond en dat ik ze soms ook gewoon doorspoelde maar bij GoT heb ik dat nog geen moment gehad en heeft vaak alles wat er gebeurd wel weer met iets te maken en kan het kleinste zinnetje grote gevolgen hebben.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Over de draakjes gesproken, hier een mooie making of.
btw ik vind ze niet echt lijken op Smaug, de bek is namelijk veel korter en de bouw is toch behoorlijk anders. Misschien als we een paar seizoenen verder zijn dat ze meer op Smaug gaan lijken. Maar ik denk van niet.
btw ik vind ze niet echt lijken op Smaug, de bek is namelijk veel korter en de bouw is toch behoorlijk anders. Misschien als we een paar seizoenen verder zijn dat ze meer op Smaug gaan lijken. Maar ik denk van niet.
From the onset, Pixomondo has kept a team of 22 to 30 people who focus solely on Daenerys Targaryen’s dragons, with the average production time per season ranging between 20 and 22 weeks
[ Voor 25% gewijzigd door sjaool op 21-04-2015 19:22 ]
"When you grow up your heart dies"
De verhaallijnen gaan inderdaad niet zo snel, de aflevering daarentegen wel helaas. Ik vind dat er wel erg veel verteld moet worden in de 50 min. Je krijgt iedereen 1 keer te zien en dan is het alweer voorbij. Ik zie nu wel dat ze veel moeite krijgen om al de verhaallijnen chronologisch uit te zenden. In feite zijn ze 2 mega boeken tegelijk aan het uitzenden. Ik hoop maar dat de focus behouden kan blijven, je ziet wel dat ze al veel hoekjes beginnen af te snijden. Ik hoop ook dat ze de kern overeind houden want de verhaallijnen zijn allemaal erg boeiend.beuker19 schreef op maandag 20 april 2015 @ 23:21:
Vond het weer een hele toffe aflevering en ben echt blij dat het allemaal niet zo snel meer gaat en dat alle verhaallijnen de tijd krijgen die ze verdienen want ze zijn IMHO allemaal meer dan de moeite waard.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ik vond deze aflevering eerlijk gezegd niet zo heel spannend. Tijdens het kijken kreeg ik meer het idee dat de makers in 1 aflevering de gehele verhaallijn duidelijk wouden presenteren. Dit vond ik op zich wel prettig kijken maar het gevolg was dat er maar weinig actie in deze aflevering was.
Arya is trouwens ook lang geworden (vergeleken met seizoen 1)
"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert
Ach ze is 1,55 volgens Wikipedia, dus zo lang is ze niet hooredie schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:25:
Arya is trouwens ook lang geworden (vergeleken met seizoen 1)
Moet je wel lezen wat ik precies zei. Gisteren zag je Drogon die zich weer meldde bij mama, op het balkon leek het er even op dat Drogon *hap* weg arm van Danny maar op dat moment zag je de kop van Drogon van dichtbij. Dat ene moment dat ie zijn kop bewoog leek verdomd veel op Smaug. Andere twee draakjes komen er niet bij in de buurt, maar wat wil je: Drogon heeft de vrijheid, kan dus groeien als kool. Waar is de dierenambulance als je ze nodig hebtsjaool schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 00:47:
Over de draakjes gesproken, hier een mooie making of.
[video]
btw ik vind ze lijken niet echt op Smaug, de bek is namelijk veel korter en de bouw is toch behoorlijk anders. Misschien als we een paar seizoenen verder zijn dat ze meer op Smaug gaan lijken. Maar ik denk van niet.
[...]
Ik vond het echt een vette aflevering.
John snow zit in een moreel dillema; blijft hij trouw of gaat hij voor macht. En als hij nu trouw blijft aan de nightwatch heeft hij daar een aantal grote vijanden. En volgens mij gaat Stennis ook niet weg zonder zijn leger noorderlingen... Ik ben erg benieuwd.
En Arya, die is nu bij die man naar binnen gegaan. Ik verwacht dat ze daar training krijgt en vet goed wordt
Dan nog Sansa met Peter, ik heb niet het idee dat ze erg veel doen. Maar ik heb Peter nooit echt veel zien doen en toch heeft hij ontzettend veel gedaan. Dus die is zeker wat van plan.
Brienne... Die pakt het echt hopeloos verkeerd aan... Ik wordt een beetje moe van haar maar ze laat wel echt zien hoe ontzettend belangrijk loyalty is.
De khaleesi maakt ook duidelijk vooruitgang, ze wordt wat volwassener en maakt betere besluiten. Alleen zo jammer dat ze nog steeds twee draken gevangen houdt! Het wordt hoog tijd dat Tyron en die dikke aankomen. Zij gaan beide een belangrijke rol vervullen denk ik.
Hoewel ik wel benieuwd ben hoe het gaat als ze aankomen, ik verwacht dat Deanerys Tyron in de gevangenis gooit. Het is natuurlijk eigenlijk een vijand. Maar Tyron is in tegenstelling tot Brienne een ontzettend goede prater en zal zich eruit praten met wat hulp van die oude adviseur van Deanerys.
John snow zit in een moreel dillema; blijft hij trouw of gaat hij voor macht. En als hij nu trouw blijft aan de nightwatch heeft hij daar een aantal grote vijanden. En volgens mij gaat Stennis ook niet weg zonder zijn leger noorderlingen... Ik ben erg benieuwd.
En Arya, die is nu bij die man naar binnen gegaan. Ik verwacht dat ze daar training krijgt en vet goed wordt
Dan nog Sansa met Peter, ik heb niet het idee dat ze erg veel doen. Maar ik heb Peter nooit echt veel zien doen en toch heeft hij ontzettend veel gedaan. Dus die is zeker wat van plan.
Brienne... Die pakt het echt hopeloos verkeerd aan... Ik wordt een beetje moe van haar maar ze laat wel echt zien hoe ontzettend belangrijk loyalty is.
De khaleesi maakt ook duidelijk vooruitgang, ze wordt wat volwassener en maakt betere besluiten. Alleen zo jammer dat ze nog steeds twee draken gevangen houdt! Het wordt hoog tijd dat Tyron en die dikke aankomen. Zij gaan beide een belangrijke rol vervullen denk ik.
Hoewel ik wel benieuwd ben hoe het gaat als ze aankomen, ik verwacht dat Deanerys Tyron in de gevangenis gooit. Het is natuurlijk eigenlijk een vijand. Maar Tyron is in tegenstelling tot Brienne een ontzettend goede prater en zal zich eruit praten met wat hulp van die oude adviseur van Deanerys.
Heeft hij als Lord Commander vd Night Watch niet meer macht dan als Lord Stark of Winterfell? Lord Commander is een levenslange positie, Lord Stark ook (afhankelijk van zijn halfzusjes) maar daar gokt hij er op dat Stannis de game of thrones wintlevik7 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:21:
Tot het terug wordt veroverd op de Boltons (toch?) En dat nu terugveroveren zou m.i. zonde van de tijd & capaciteit zijn (aangenomen dat ze een leger veilig voorbij het kasteel kunnen krijgen door het te omzeilen, zoals ook op de heenweg gebeurde).
[ Voor 20% gewijzigd door F_J_K op 21-04-2015 11:43 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
De Lord Commander heeft geen macht over wat er met het Noorden gebruikt, alleen wat de Nights Watch doet (wat natuurlijk ook belangrijk is). Maar als Warden of the North en Lord of Winterfel heb je een heel volk om over te heersen, dan wel goed of slecht. Het is nu een lege belofte aangezien het een eind is van de Wall naar Winterfell, maar als ze daar uiteindelijk zijn dan kan Jon veel (goeds) doen voor het volk.
[ Voor 24% gewijzigd door MrVegeta op 21-04-2015 11:46 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Bolton is enkel zo sterk als de bannermen die voor hem willen komen vechten. Ik heb het idee dat de noordmannen toch meer zien in een Stark als warden. Dus ik denk dat het nog wel eens goed kon uitpakken voor Jon. Al zal die Winterfell opnieuw moeten bouwen.F_J_K schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:41:
[...]
Heeft hij als Lord Commander vd Night Watch niet meer macht dan als Lord Stark of Winterfell? Lord Commander is een levenslange positie, Lord Stark ook (afhankelijk van zijn halfzusjes) maar daar gokt hij er op dat Stannis de game of thrones wintAls Stark verbindt hij zich aan Stannis, en is slechts in naam lord van een uitgebrand Winterfell en niet in de praktijk.
Tot het terug wordt veroverd op de Boltons (toch?) En dat nu terugveroveren zou m.i. zonde van de tijd & capaciteit zijn (aangenomen dat ze een leger veilig voorbij het kasteel kunnen krijgen door het te omzeilen, zoals ook op de heenweg gebeurde).
Maar Jon "swore a vow" en die laat ie alleen los voor mooie wilde roodharige dames
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Kan het me niet voorstellen ... de Night Watch is een zooitje ongeregeld (heel kort door de bocht) van in ongenade gevallen edelen en vrijgelaten misdadigers.F_J_K schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:41:
[...]
Heeft hij als Lord Commander vd Night Watch niet meer macht dan als Lord Stark of Winterfell?
En ze mogen zich niet bemoeien met de gang van zaken in Westeros, alleen verdedigen tegen wildlings en white walkers.
Hij heeft strict gezien zijn geloften niet gebroken; je mag alleen niet trouwen en geen kinderen verwekkenMrFl0ppY schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:47:
Bolton is enkel zo sterk als de bannermen die voor hem willen komen vechten. Ik heb het idee dat de noordmannen toch meer zien in een Stark als warden. Dus ik denk dat het nog wel eens goed kon uitpakken voor Jon. Al zal die Winterfell opnieuw moeten bouwen.
Maar Jon "swore a vow" en die laat ie alleen los voor mooie wilde roodharige dames.
Jon zou geschikt zijn voor zowel Lord Commander of the Night's Watch als Warden of the North. Voor dat laatste heeft hij de naam niet echt mee, zelfs al zou hij worden ingezworen als Stark (de meeste inwoners van het Noorden kennen hem als bastard of kennen hem helemaal niet, lijkt me). Als Lord of the Watch is het qua respect misschien makkelijker: veel van de crows waarderen Jon's acties enorm. Natuurlijk heeft hij daar ook wat vijanden bij de oude garde (met name Alliser Thorne), maar dat lijkt me niet onoverkomelijk (daar kan hij wel boven staan). Het feit dat hij de wildlings ziet als mensen en niet alleen als vijanden, zal de crows wellicht wat verdelen, maar ook dat lijkt me geen gamebreaker.
Als Lord of Winterfell zou hij aanzienlijk meer macht hebben (groot gebied, veel mensen en bannermen onder z'n hoede, in plaats van "slechts" leiderschap over Castle Black / The Crows). Het weer opbouwen van Winterfell zou niet het grootste probleem zijn volgens mij; zo enorm is die vesting ook nog weer niet. Jon zou onder Stannis het Noorden kunnen regeren, mocht Stannis de troon winnen (dat lijkt mij overigens niet; hij is te stug, te hard, heeft te weinig medestanders en hij volgt een god die lang niet overal gewaardeerd wordt en rare dingen voorschrijft). Of onder wie de troon maar moge winnen. Dan heb je best wat macht, zoals Ned Stark ook had.F_J_K schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:41:
Heeft hij als Lord Commander vd Night Watch niet meer macht dan als Lord Stark of Winterfell? Lord Commander is een levenslange positie, Lord Stark ook (afhankelijk van zijn halfzusjes) maar daar gokt hij er op dat Stannis de game of thrones wintAls Stark verbindt hij zich aan Stannis, en is slechts in naam lord van een uitgebrand Winterfell en niet in de praktijk.
Ik ben erg benieuwd wat Jon besluit te doen, of dat er een besluit voor hem gemaakt wordt. Ik vermoed dat Melisandre ook nog wel 's plannen zou kunnen hebben met Jon (boeken niet gelezen).
Het is een win-win, Jon krijgt winterfel en het noorden onder Stannis, en Stannis krijgt zo ook het noorden achter zich met Jon als lord.
Zal hem overigens niet in dank afgenomen worden mocht hij niet voor de Nightswatch kiezen, net als je verkozen bent en dan weggaan.
Stannis als koning kan hem natuurlijk wel afstand laten doen van de eed, die hij overigens al gebroken heeft.
Zal hem overigens niet in dank afgenomen worden mocht hij niet voor de Nightswatch kiezen, net als je verkozen bent en dan weggaan.
Stannis als koning kan hem natuurlijk wel afstand laten doen van de eed, die hij overigens al gebroken heeft.
Volgens mij stond de Red Woman er ook op ... maar inderdaad, lijstje is wel erg kort.Robtimus schreef op maandag 20 april 2015 @ 23:10:
De Hound, de Mountain, Tywin en Joffrey zijn inderdaad allemaal al geschrapt, maar ser Ilyn Payne loopt nog steeds (stilletjes) rond in King's Landing.
She spends the night in the rain outside, recites her little list of death, which has dwindled to only four names. (Hey, maybe it’s working.)
[ Voor 10% gewijzigd door Goner op 21-04-2015 13:31 ]
Winterfell is best wel groot, verkijk je er niet op. In de boeken werd het als een van de grootste kastelen beschreven...
http://gameofthrones.wiki...e=Winterfell_Exterior.jpg
http://gameofthrones.wiki...erfell_Title_Sequence.jpg
[ Voor 19% gewijzigd door klaw op 21-04-2015 13:47 ]
Ik vond dat het leek of ze al bezig was met het lijstje op te noemen toen de scene begon.Goner schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 13:28:
[...]
Volgens mij stond de Red Woman er ook op ... maar inderdaad, lijstje is wel erg kort.
She spends the night in the rain outside, recites her little list of death, which has dwindled to only four names. (Hey, maybe it’s working.)
Dus mss heeft ze die wel gezegd maar kwam het niet in beeld?
Nee, want je hoorde haar de namen die ze wel noemde vaak herhalen.RobbertDs1 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 14:11:
[...]
Ik vond dat het leek of ze al bezig was met het lijstje op te noemen toen de scene begon.
Dus mss heeft ze die wel gezegd maar kwam het niet in beeld?
En nog iets ... en dat is een probleem als hij allebei de baantjes zou willen :geert1 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 12:14:
[...]
Hij heeft strict gezien zijn geloften niet gebroken; je mag alleen niet trouwen en geen kinderen verwekken
Hear my words and bear witness to my vow. Night gathers, and now my watch begins. It shall not end until my death.I shall take no wife, hold no lands, father no children.. I shall wear no crowns and win no glory. I shall live and die at my post. I am the sword in the darkness. I am the watcher on the walls. I am the shield that guards the realms of men. I pledge my life and honor to the Night's Watch, for this night and all the nights to come.
Aha dat was me niet opgevallen.Jopth schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 14:15:
[...]
Nee, want je hoorde haar de namen die ze wel noemde vaak herhalen.
Wat betreft het "hold no lands"... Ik weet niet in hoeverre dit eventueel in de serie ter sprake is gekomen en in hoeverre dit dus een spoiler is, dus vandaar maar in spoiler tags:
spoiler:
De strook land tot 150 mijl ten zuiden van de Wall over de hele breedte van Westeros wordt "geregeerd" door de Night's Watch. Daar zijn geen edelen, geen Huizen, alleen dorpjes en boeren ter ondersteuning van de Night's Watch. Volgens mij is het idee van Lord Commander Snow om in dat gebied (The Gift) de Free Folk te gaan huisvesten zodat ook zij beschermd worden tegen de Winter... Dat is toch een flink volk om over te regeren!
[ Voor 6% gewijzigd door Mx. Alba op 21-04-2015 14:34 ]
Mx. Alba schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 14:33:
Wat betreft het "hold no lands"... Ik weet niet in hoeverre dit eventueel in de serie ter sprake is gekomen en in hoeverre dit dus een spoiler is, dus vandaar maar in spoiler tags:
spoiler:fraaie boekspoiler
- het boek mag in dit topic op geen enkele wijze ter sprake worden gebracht, bespreken van het boek kan in dit topic.
[ Voor 31% gewijzigd door Bobmeister op 21-04-2015 14:45 ]
The Mountain noemde ze toch gewoon nog op? Hoe moet ze immers weten dat die dood is?
The Mountain is niet dood. Nog in leven, barely... en in welke vorm... dat is de vraag.
Sowieso schrijf je zo!
Iets met spoiler enzo. In de serie is daarover niks bekend...
Dus laat het daar maar bij.
[ Voor 19% gewijzigd door dutchgio op 21-04-2015 20:03 ]
Dat The Mountain niet dood is zie je gewoon in de episodes die al uitgezonden zijn hoor. Hij ligt op de tafel bij de vervanger van Grant Maester Pycelle die hem aan het oplappen is.
Ik heb de boeken niet gelezen en ook de uitgelekte episodes niet gezien.
Ik heb de boeken niet gelezen en ook de uitgelekte episodes niet gezien.
Sowieso schrijf je zo!
Verwijderd
Zeker wel. In de serie ligt hij op een tafel waar hij behandeld wordt.dutchgio schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:02:
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Oh ?! Heb je aflevering 10 gemist ??dutchgio schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:02:
YouTube: Game of Thrones (S04E10) - Qyburn tries to save Gregor Clegane.
Behalve iets van 5 minuten aan scenes die aangeven dat hij nog leeft bedoel je? of heb je niet alles van het vorige seizoen gezien?dutchgio schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:02:
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Jongens, nadat het al 3 of 4 keer is gemeld dat the Mountain niet dood is is het toch niet echt nodig om nog een keer te melden? Ik denk dat de boodschap wel aardig doorgekomen is.
Ik heb gister de tweede aflevering gezien en vond het prima. Als boeklezer zat ik me behoorlijk te irriteren aan sommige dingen, maar als serie werkt het nog prima. Wel moet er binnen 2 afleveringen even iets gebeuren anders kon dit seizoen nog wel eens zwakker worden dan het vorige. Ik hoop dus dat Bronn En Jayme vrij snel in Dorne aankomen en daar een beetje gaan rellen. Of dat de Sandsnakes de boel op stelten zetten.
Het hele Danny verhaallijn kan mij al een poosje niet meer boeien, is elke keer hetzelfde. Maar ook hopelijk dat daar binnen een paar afleveringen ook verandering inkomt door Tyrion.
Ik heb gister de tweede aflevering gezien en vond het prima. Als boeklezer zat ik me behoorlijk te irriteren aan sommige dingen, maar als serie werkt het nog prima. Wel moet er binnen 2 afleveringen even iets gebeuren anders kon dit seizoen nog wel eens zwakker worden dan het vorige. Ik hoop dus dat Bronn En Jayme vrij snel in Dorne aankomen en daar een beetje gaan rellen. Of dat de Sandsnakes de boel op stelten zetten.
Het hele Danny verhaallijn kan mij al een poosje niet meer boeien, is elke keer hetzelfde. Maar ook hopelijk dat daar binnen een paar afleveringen ook verandering inkomt door Tyrion.
Mx. Alba schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 14:33:
spoiler:De strook land tot 150 mijl ten zuiden van de Wall over de hele breedte van Westeros wordt "geregeerd" door de Night's Watch. Daar zijn geen edelen, geen Huizen, alleen dorpjes en boeren ter ondersteuning van de Night's Watch. Volgens mij is het idee van Lord Commander Snow om in dat gebied (The Gift) de Free Folk te gaan huisvesten zodat ook zij beschermd worden tegen de Winter... Dat is toch een flink volk om over te regeren!
spoiler:
The Free Folk laat zich niet zomaar regeren denk ik. Als de Lord Commander het recht heeft om te bepalen wat er in dat gebied gebeurd dan zal die drukker bezig zijn met voorkomen dat de Wildlings elkaar vermoorden of verder naar het zuiden vertrekken dan dat hij iets kan doen daar.
[ Voor 52% gewijzigd door MrVegeta op 22-04-2015 10:12 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ben het helemaal met je eens. Ik begreep niet goed waarom Arya nu opeens wel werd toegelaten tot die tempel, maar misschien wordt dat de volgende aflevering nog uitgelegd.MrVegeta schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:08:
Danny vind ik ook niet meer zo spannend. Haar veroveringen waren leuk, maar ze wordt nu een beetje een zeurkous. Komop, laat die draken los! Dat zal dat volkje leren wie de baas is!
Wel grappig dat Jon met 1 stem verschil won. Al had ik nou niet echt meteen door voor wie welke muntjes waren.
MrVegeta schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:08:
spoiler:The Free Folk laat zich niet zomaar regeren denk ik. Als de Lord Commander het recht heeft om te bepalen wat er in dat gebied gebeurd dan zal die drukker bezig zijn met voorkomen dat de Wildlings elkaar vermoorden of verder naar het zuiden vertrekken dan dat hij iets kan doen daar.
spoiler:
Ik denk dat de meesten van hen al vrij blij zijn om aan de goede kant van de wall te zijn
al zal er misschien wel eens een opstootje zijn omdat ze van verschillende stammen zijn maar veel meer dan dat niet. En als ze helpen om de white walkers tegen te houden als de winter komt dan mag de night watch zich gelukkig prijzen want zo veel mannen hebben zij niet.
Met een klein beetje kennis uit de boeken kan ik zeggen dat Jaqen H'ghar waarschijnlijk wilde zien dat Arya geen angst kent, maar ook niet moordlustig is dus waardig om te trainen. Iets in die richting denk ik.Bootje schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:21:
[...]
Ben het helemaal met je eens. Ik begreep niet goed waarom Arya nu opeens wel werd toegelaten tot die tempel, maar misschien wordt dat de volgende aflevering nog uitgelegd.
Danny vind ik ook niet meer zo spannend. Haar veroveringen waren leuk, maar ze wordt nu een beetje een zeurkous. Komop, laat die draken los! Dat zal dat volkje leren wie de baas is!![]()
Wel grappig dat Jon met 1 stem verschil won. Al had ik nou niet echt meteen door voor wie welke muntjes waren.
Die muntjes waren voor Sir Alistar (die "gemene") ene Malistar (komt van een andere castle, is niet heel populair dus had het minst) en natuurlijk Jon. Alistar en Jon stonden gelijk maar Maestor Amon had nog niet gestemd en deed dat als laatst. Om het spannend te houden zoals bij Idols of "So you think you can Lord Commander".
Jon zei dat Mance eigenlijk de enige reden was dat de free men elkaar niet afmaakten. Die is nu dood. Vermoord door King Stannis. Ik denk niet dat ze blij zijn dat ze wellicht aan de andere kant van de muur mogen zitten. In hun ogen hebben de zuiderlingen een muur gebouwd en gezegd "dit is nu van ons". Daar zit nogal wat haat in.Megajr schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:35:
[...]
spoiler:Ik denk dat de meesten van hen al vrij blij zijn om aan de goede kant van de wall te zijnal zal er misschien wel eens een opstootje zijn omdat ze van verschillende stammen zijn maar veel meer dan dat niet. En als ze helpen om de white walkers tegen te houden als de winter komt dan mag de night watch zich gelukkig prijzen want zo veel mannen hebben zij niet.
[ Voor 27% gewijzigd door MrVegeta op 22-04-2015 12:14 ]
Ik vond het eerst gek met die neger, totdat het masker er ineens af ging. Ik heb dat opgevat als dat hij Arya d'r vastberadenheid wilde testen.Bootje schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:21:
[...]
Ben het helemaal met je eens. Ik begreep niet goed waarom Arya nu opeens wel werd toegelaten tot die tempel, maar misschien wordt dat de volgende aflevering nog uitgelegd.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Wat doen jullie eigenlijk bij elk seizoen om er weer in te komen? Er was zo'n kort youtube-filmpje met dingen die gebeurd zijn, maar die vond ik wat te summier. Ik lees Tweakers die alles weer terugkijken, dat is me te intensief elke keer, maar ik raak na een jaar wel uit het verhaal, zeker als het merendeel in het begin van het nieuwe seizoen dan dialoog is raak ik de kluts een beetje kwijt met al die namen :-P. Mensen nog tips?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Normaal kijk ik het laatste seizoen gewoon weer even opnieuw net voor april. Afgelopen keer alle seizoenen, omdat het (in mijn geval) kan
idd deze keer compleet herbekeken. hielp ook dat er een tv zender was die het 24/7 uitzond
dus niet altijd bewust alles gezien.
Ik heb dat niet gedaan en zoek heel af en toe namen op om te denken "oh ja, dat was die!". Maar het helpt natuurlijk ook dat GoT niet zoveel afleveringen heeft per seizoen
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ik kijk de serie altijd met mensen die t boek lezen, dus als ik dingen niet meer weet vraag ik het gewoon, vrij handig van die wandelende encyclopedieën.
Maar ben je zelf dan ook een boeklezer? Kan me voorstellen dat het mogelijk irritant is als ze ineens iets spoiler in een antwoord op jouw vragenVerona27 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 17:10:
Ik kijk de serie altijd met mensen die t boek lezen, dus als ik dingen niet meer weet vraag ik het gewoon, vrij handig van die wandelende encyclopedieën.
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Ik doe niet echt wat om er weer in te komen. Heb ik niet nodig, doordat er maar 10 afleveringen per seizoen zijn, de highlights wel blijven hangen en ik het een boeiende serie vind onthoud ik van mezelf al veel sneller tig dingen die voorheen speelden en waar ze nu op terugkomen of op voortborduren. Bovendien blijft GoT nadat de 10 afleveringen geweest zijn sowieso wel in gedachten hangen, met de opkomende expositie eind mei heb je zo ook weer wat om naar uit te kijken
Nee, dat niet. Wel in boek 1 begonnen maar daarna eigenlijk niet doorgelezen, misschien in de zomer weer. Over t algemeen komt dat niet echt voor en letten ze daar goed op, dat ze dus niet spoilen.Spooksel schreef op woensdag 22 april 2015 @ 17:12:
[...]
Maar ben je zelf dan ook een boeklezer? Kan me voorstellen dat het mogelijk irritant is als ze ineens iets spoiler in een antwoord op jouw vragen
In de laatste 10 weken kijken ik en mijn vriendin altijd het laatste seizoen om er weer in te komen. Meer voor haar dan voor mij. Ook ben ik een lopende encyclopedie van de boeken, al wordt dat nu wel wat lastig aangezien ik het laatste boek alweer een hele poos geleden heb gelezen...
Komt door de klassieke draken kaakJoosie200 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:06:
[...]
Moet je wel lezen wat ik precies zei. Gisteren zag je Drogon die zich weer meldde bij mama, op het balkon leek het er even op dat Drogon *hap* weg arm van Danny maar op dat moment zag je de kop van Drogon van dichtbij. Dat ene moment dat ie zijn kop bewoog leek verdomd veel op Smaug. Andere twee draakjes komen er niet bij in de buurt, maar wat wil je: Drogon heeft de vrijheid, kan dus groeien als kool. Waar is de dierenambulance als je ze nodig hebtDie andere twee zitten weg te kwijnen en ik wil niet weten wat er nu ermee gaat gebeuren nu Meereen de vlam in de pan is geslagen.
Daenerys had het probleem heel wat beter kunnen oplossen. Zowieso werdt die slaaf aangezet door die vroegere master leek me, die zal ook wel voor de harpy's werken.
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Gisteren voor het eerst weer legaal Game of Thrones gekeken! 
S04E06 "The Laws of Gods and Men" via HBO On Demand. Eens kijken of ik de komende tijd mijn achterstand kan inlopen.

S04E06 "The Laws of Gods and Men" via HBO On Demand. Eens kijken of ik de komende tijd mijn achterstand kan inlopen.
De nacht van de daadwerkelijke release van afl. 1 van dit seizoen op HBO 1, hadden ze op HBO 3 de hele avond het volledige vorige seizoen uitgezonden tot 02:30 's nachts. En aangezien ik toch met een pasgeboren zoon zat, die rond 3 uur de fles moest, heb ik mooi gebruik gemaakt van die avond om de laatste 4 afleveringen van het vorige seizoen weer te kijken en gelijk erachteraan door naar afl. 1.MrVegeta schreef op woensdag 22 april 2015 @ 17:30:
In de laatste 10 weken kijken ik en mijn vriendin altijd het laatste seizoen om er weer in te komen. Meer voor haar dan voor mij. Ook ben ik een lopende encyclopedie van de boeken, al wordt dat nu wel wat lastig aangezien ik het laatste boek alweer een hele poos geleden heb gelezen...
Geen comments op een vrije dag... Ben ik dan de enige die de ochtend met GoT is begonnen 
Vond het geen bijster boeiende aflevering. Zoals altijd gewoon naar het vervolg van bepaalde verhaallijnen die zich nu aandienen. Jon toont wel leiderschap met het afhakken van het hoofd. Ik dacht dat Jorah Mormont echt al een stuk verder weg zou zijn na zijn verbanning. Wel geinig dat The Mountain iets van leven toont.
Vond het geen bijster boeiende aflevering. Zoals altijd gewoon naar het vervolg van bepaalde verhaallijnen die zich nu aandienen. Jon toont wel leiderschap met het afhakken van het hoofd. Ik dacht dat Jorah Mormont echt al een stuk verder weg zou zijn na zijn verbanning. Wel geinig dat The Mountain iets van leven toont.
Sowieso schrijf je zo!
Het was inderdaad wat rustig, puur verhaallijnen en weinig actie.
Dat er iets met Tyrion zou gaan gebeuren zat er dik in, dat het meteen Jorah maar moest zijn had ik niet meteen voorspeld, maar zegt genoeg nu.
En Jon kan alsnog Stark worden zonder zijn eed te doorbreken. Ook wel goede vertoning met Stannis op de achtergrond je macht uiten.
Dat er iets met Tyrion zou gaan gebeuren zat er dik in, dat het meteen Jorah maar moest zijn had ik niet meteen voorspeld, maar zegt genoeg nu.
En Jon kan alsnog Stark worden zonder zijn eed te doorbreken. Ook wel goede vertoning met Stannis op de achtergrond je macht uiten.
Goed ik weet wat er in de boeken gebeurt.. en wat er nu in de show gebeurd is teleurstellend op zijn best;
Maar laat ik de aflevering op zichzelf bekijken...
Dat Sansa naar Winterfell wordt gebracht om Ramsey te trouwen.. Is littlefinger gek geworden. Hij heeft jaren zitten broeden is oorlogen begonnen en geeft nu Sansa zomaar weg aan iemand? Ze is "the key to the North" en nu geef je die zomaar weg?
Brienne gaat nu achter Sansa aan, goed. Maar in het verhaal wil ze om Moat Cailin heen rijden? Was het Punt van Moat Cailin niet dat je er niet omheen kon rijden? Waarom moest Ramsey moeilijk doen met Reek om die terug te krijgen zodat zijn vader er langs kon?
Jon krijgt het aanbod van Stannis om Lord of winterfell te worden. Goed maar is hij zijn (half)broertjes vergeten? (in tegenstelling tot het boek) Weet hij dat ze nog leven. Hebben de schrijvers van de show nu hem dat laten "vergeten"? Had hij niet moeten zeggen; mijn broers leven nog ik heb geen claim? Misschien wil hij dit nog geheim houden van Stannis maar als hij later Sam praat worden ze ook niet genoemd?
Arya verstop haar zwaard onder een paar stenen zou niemand dit opvallen?(Overigens in de buurt van zout water, hoelang denk je dat het zwaard nog goed blijft). Verder zien we Arya vegen en lijken wassen, niet erg boeiend...
De Stad waar Tyrion is worden slaven gemerkt zodat je kunt zien wat ze zijn, hamers voor bouwers, vliegen voor mest verplaatsers...
Wacht even wat nu als je een mest jongen naar de bouwers stuurt wat dan? Een brandmerk kun je niet verwijderen... Brandmerken doe je meestal om te laten zien wie de eigenaar is niet wat iemands beroep is. Meestal kun je dat zien aan wat ze doen.... -_-'
Nu weet ik niet of het in de boeken staat maar volgens mij niet, WTF waarom verzint iemand zoiets...
Maar laat ik de aflevering op zichzelf bekijken...
Dat Sansa naar Winterfell wordt gebracht om Ramsey te trouwen.. Is littlefinger gek geworden. Hij heeft jaren zitten broeden is oorlogen begonnen en geeft nu Sansa zomaar weg aan iemand? Ze is "the key to the North" en nu geef je die zomaar weg?
Brienne gaat nu achter Sansa aan, goed. Maar in het verhaal wil ze om Moat Cailin heen rijden? Was het Punt van Moat Cailin niet dat je er niet omheen kon rijden? Waarom moest Ramsey moeilijk doen met Reek om die terug te krijgen zodat zijn vader er langs kon?
Jon krijgt het aanbod van Stannis om Lord of winterfell te worden. Goed maar is hij zijn (half)broertjes vergeten? (in tegenstelling tot het boek) Weet hij dat ze nog leven. Hebben de schrijvers van de show nu hem dat laten "vergeten"? Had hij niet moeten zeggen; mijn broers leven nog ik heb geen claim? Misschien wil hij dit nog geheim houden van Stannis maar als hij later Sam praat worden ze ook niet genoemd?
Arya verstop haar zwaard onder een paar stenen zou niemand dit opvallen?(Overigens in de buurt van zout water, hoelang denk je dat het zwaard nog goed blijft). Verder zien we Arya vegen en lijken wassen, niet erg boeiend...
De Stad waar Tyrion is worden slaven gemerkt zodat je kunt zien wat ze zijn, hamers voor bouwers, vliegen voor mest verplaatsers...
Wacht even wat nu als je een mest jongen naar de bouwers stuurt wat dan? Een brandmerk kun je niet verwijderen... Brandmerken doe je meestal om te laten zien wie de eigenaar is niet wat iemands beroep is. Meestal kun je dat zien aan wat ze doen.... -_-'
Nu weet ik niet of het in de boeken staat maar volgens mij niet, WTF waarom verzint iemand zoiets...
klaw, vergeet je niet dat het fictie is?
Daarnaast, over die claim; als hij een 'echte' Stark wordt, dan is hij ouder dan zijn broertjes en heeft hij meer recht op het lordship?
Daarnaast, over die claim; als hij een 'echte' Stark wordt, dan is hij ouder dan zijn broertjes en heeft hij meer recht op het lordship?
[ Voor 63% gewijzigd door Bobmeister op 27-04-2015 13:06 ]
Het is fictie en dan moet je proberen er een goed verhaal van te maken die leuk is en klopt. Als je een verhaal hebt waar je zo de gaten in ziet is het niet echt een goed verhaal...Awsom schreef op maandag 27 april 2015 @ 13:05:
klaw, vergeet je niet dat het fictie is?
En of Jon meer recht heeft of niet, hij weet dat zijn broertjes leven maar noemt ze niet voor een seconde...
De schrijvers van de show hebben een fout gemaakt door hem het te laten weten ten opzochte van de boeken. En ze lossen het op door het maar weg te laten en hopen dat de kijkers het vergeten...
[ Voor 14% gewijzigd door klaw op 27-04-2015 13:11 ]
Margaery en haar gekat naar Cersei
als er eentje Tommen goed kan bespelen is zij het wel
Sansa met de
bastaard? Moge ze die snel omleggen, anders gaat ze zelf snel het loodje leggen
Arya on her way to become an assassin
maar
toen ze afscheid wou nemen van Needle
Jon is de nieuwe Robb/Ned, koppig en vol eergevoel, die gaat beide nog wel achterna ooit.
Teh imp goes to the queen, at last
Dat Ser Friendzoned nog zo dichtbij Meereen zou zitten had ik niet verwacht
Sansa met de
Arya on her way to become an assassin
Jon is de nieuwe Robb/Ned, koppig en vol eergevoel, die gaat beide nog wel achterna ooit.
Teh imp goes to the queen, at last
Ik kan me niet druk maken om een zwaard dat te dicht bij de zee is neergelegd.klaw schreef op maandag 27 april 2015 @ 13:11:
[...]
Het is fictie en dan moet je proberen er een goed verhaal van te maken die leuk is en klopt. Als je een verhaal hebt waar je zo de gaten in ziet is het niet echt een goed verhaal...
Vergelijkingen met het boek doe je maar in het andere topic.En of Jon meer recht heeft of niet, hij weet dat zijn broertjes leven maar noemt ze niet voor een seconde...
De schrijvers van de show hebben een fout gemaakt door hem het te laten weten ten opzochte van de boeken. En ze lossen het op door het maar weg te laten en hopen dat de kijkers het vergeten...
Daarnaast mag inmiddels toch wel bekend zijn dat de serie de boeken niet langer 1-op-1 volgt?
En van alles wat er staat ga je het over het zwaard hebben, wat een opmerking tussendoor was en ook nog in haakjes staat -_-' ...Awsom schreef op maandag 27 april 2015 @ 13:32:
[...]
Ik kan me niet druk maken om een zwaard dat te dicht bij de zee is neergelegd.
[...]
Vergelijkingen met het boek doe je maar in het andere topic.
Daarnaast mag inmiddels toch wel bekend zijn dat de serie de boeken niet langer 1-op-1 volgt?
Ik heb de boeken er ook uit gelaten. En het gaat hier niet om de vergelijking met de boeken maar dat de schrijvers van een show een keuze maakten en die dom was en ze nu maar er helemaal uit laten...
Ik vergelijk ook (bijna) niet het gaat erom dat de dingen die ik heb gezien dom zijn op zichzelf wat er ook in de boeken gebeurt...
[ Voor 8% gewijzigd door klaw op 27-04-2015 14:26 ]
Prima aflevering. Ze introduceren weer wat nieuwe dingen, breiden wat dingen uit. Gaat de goede kant op voor een zeer explosieve laatste paar afleveringen.
Waarom denk je dat dit de laatste halte is voor Littlefinger zijn plan?Dat Sansa naar Winterfell wordt gebracht om Ramsey te trouwen.. Is littlefinger gek geworden. Hij heeft jaren zitten broeden is oorlogen begonnen en geeft nu Sansa zomaar weg aan iemand? Ze is "the key to the North" en nu geef je die zomaar weg?
Ik zie wel gebeuren dat Sansa in een emotionele bui going beserk, Bolton killt en/of red wedding reversed. Wellicht dat zusje van Theon nu Winterfell binnen valt met een legertje Iron Borns, Stannis is onderweg, Brienne en Podd in de buurt. Genoeg lonten in het kruidvat wat Winterfell heet. Alleen bij chaos krijgt Baelish de kans een stapje verderop de ladder te zetten.MrVegeta schreef op maandag 27 april 2015 @ 14:47:
Waarom denk je dat dit de laatste halte is voor Littlefinger zijn plan?
Toen Sansa Winterfell binnen kwam werd de camera ook even op 3 meisjes gezet die nogal jaloers keken. Was 1 daarvan niet dat gestoorde vriendinnetje van Ramsey?

[ Voor 14% gewijzigd door MrVegeta op 27-04-2015 14:54 ]
Verwijderd
Ja, die chick waarmee hij aan het jagen wasMrVegeta schreef op maandag 27 april 2015 @ 14:53:
Toen Sansa Winterfell binnen kwam werd de camera ook even op 3 meisjes gezet die nogal jaloers keken. Was 1 daarvan niet dat gestoorde vriendinnetje van Ramsey?
[afbeelding]
I wish we had some wine for you, it's a little bit early in the day for us.
[ Voor 46% gewijzigd door MrVegeta op 27-04-2015 14:56 ]
Fixed that, gestoord ben je nml. sowieso als je met die pik-afhakker bevriend bent.MrVegeta schreef op maandag 27 april 2015 @ 14:53:
Was 1 daarvan niet dat gestoorde vriendinnetje van Ramsey?
[afbeelding]
Maar littlefinger zei ook tegen Ramsey, dat hij verdomd weinig wist over hem, kortom zou littlefinger wel weten aan wat voor hyena hij Sansa uitleverde? Benieuwd naar het vuurwerk tussen Sansa (die ook van zich af kan bijten, het is tenslotte de dochter van d'r moeder) en Ramsey.
Iemand op Reddit,
Lets hope.Remember, "I have only loved one woman, only one, my entire life." Boltons killed her. He may not be a northerner, but he sure as shit remembers. 0% chance this ends well for the Boltons.
Er zijn daar wel meer met een motief om Ramsey wat aan te doen

En Sansa zal zowel Ramsey, Roose als Theon graag een kopje kleiner zien.
(ontwijkt season 5 spoilers)
Ik meen me te herinneren dat mensen over de vorige GoT exhibit zeiden dat ze na een kwartier weer buiten stonden.. Is er enige indicatie dat 't bij de volgende hetzelfde is? Ik weet niet of ik voor een kwartiertje naar Amsterdam wil, hoe mooi ik de kleding in de serie ook vind..
Ik meen me te herinneren dat mensen over de vorige GoT exhibit zeiden dat ze na een kwartier weer buiten stonden.. Is er enige indicatie dat 't bij de volgende hetzelfde is? Ik weet niet of ik voor een kwartiertje naar Amsterdam wil, hoe mooi ik de kleding in de serie ook vind..
Make lovecraft not warcraft.
Klopt, maar rondje om de kerk en opnieuw naar binnen, rinse and repeat, zo heb ik een uurtje rond gehangenSméagol schreef op maandag 27 april 2015 @ 20:14:
Er zijn inderdaad tijdvakken, hopelijk betekent dat ze je meer tijd willen geven voor de tour.
En ik kan er vast inderdaad een filmpje in Eye ofzo aan vast plakken indien nodig, maar da's lastig te zeggen als ik hun programmering van Mei nog niet weet. Verder heb ik niet zo veel in Amsterdam te zoeken helaas.
En ik kan er vast inderdaad een filmpje in Eye ofzo aan vast plakken indien nodig, maar da's lastig te zeggen als ik hun programmering van Mei nog niet weet. Verder heb ik niet zo veel in Amsterdam te zoeken helaas.
Make lovecraft not warcraft.
Nee dat is wel duidelijk, draak van een plot-change hoe het nu gaat met Sansa...Awsom schreef op maandag 27 april 2015 @ 13:32:
[...]
[...]
http://metro.co.uk/2015/0...ansa-stark-twist-5169315/
[ Voor 19% gewijzigd door wimpie007 op 27-04-2015 23:37 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews
Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews
Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic