[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.635 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Bleh.

Vind het eigenlijk jammer dat er episodes uitgelekt zijn. De verleiding is groot maar GoT in SD kijk ik liever niet en moet nu vervolgens extra oppassen om geen spoilers tegen te komen de komende 5 weken ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Is het wel een echte aflevering? Had het idee dat het een honeypot was voor malware :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het zijn 5 echte afleveringen.

Maar in SD met watermerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:03
4 maar toch? Hij heeft bij mij tenminste er maar 4 binnengehaald.

Kwaliteit is duidelijk minder dan HD maar gewoon dvd kwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:06
Ik heb inderdaad meerdere keren gehoord dat er uploaders gretig gebruik maken van de leks om er malware in te gooien, en ik heb dus vannacht afl 1 gezien in HD op HBO zoals het bedoelt is, en ben er blij om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

sjaak88 schreef op maandag 13 april 2015 @ 07:26:
4 maar toch? Hij heeft bij mij tenminste er maar 4 binnengehaald.

Kwaliteit is duidelijk minder dan HD maar gewoon dvd kwaliteit :)
zijn er 5, S05-E00-04

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Ach wat flauw zeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

CRXDelSol schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:02:
Ik heb inderdaad meerdere keren gehoord dat er uploaders gretig gebruik maken van de leks om er malware in te gooien, en ik heb dus vannacht afl 1 gezien in HD op HBO zoals het bedoelt is, en ben er blij om.
Maar dan ben je toch een beetje dom als je iets anders dan een mkv of mp4 file downloadt en dubbelklikt :?

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
De eerste aflevering van dit nieuwe seizoen was weer super!

Btw. Het zijn 4 nieuwe afleveringen en 1 achter de schermen docu die op het web staan en niet 5 afleveringen!

[ Voor 48% gewijzigd door calsonic op 13-04-2015 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21
calsonic schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:59:
De eerste aflevering van dit nieuwe seizoen was weer super!

Btw. Het zijn 4 nieuwe afleveringen en 1 achter de schermen docu die op het web staan en niet 5 afleveringen!
De eerste aflevering was zeker weer super. Ik hoop heb binnenkort met NL subs te vinden, dan kan ik hem nog eens kijken met men vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09 17:33
FunkyTrip schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:11:
[...]

Maar dan ben je toch een beetje dom als je iets anders dan een mkv of mp4 file downloadt en dubbelklikt :?
Meeste torrent site werken ook gewoon met een ranking systeem dus as je daar naar kijkt is het wel goed te doen denk ik zo.

Ik heb wel zin in dit seizoen maar naarmate ik meer erover heb gehoord heb ik er steeds minder zin in. Ze hebben bepaalde figuren eruit gelaten waardoor het hele verhaal wordt verstoord.

(lastig om dit spoiler vrij te houden)
Het mooie aan ASOIAF, en de reden dat het zoland duurt voordat een boek af is, is dat voor de oplettende lezer bijvoorbeeld een persoon of een schip of een groep mensen die bij persoon A was twee boeken later opeens ergens terugkomt bij persoon B terwijl het niet zo logish is dat die daar zijn.. En dus een bepaalde connectie aangeeft tussen A & B. Probeert A nu B te vermoorden? Of andersom? Werken ze stiekem dan toch samen? Etc.
Of was het toch toeval?
Het verhaal verschilt steeds meer van de boeken en wordt steeds meer versimpelt naar mijn idee.

Of neem het feit dat in de boeken Tyrion niet alleen een dwerg is maar ook en lelijke misvormde dwerg
Spoilers van tv seizoen 1-4 & boek 1,2,3
spoiler:
en bovendien zijn neus kwijt is in plaats van een gewoon litteken

spoiler:
of neem het feit dat Tysha helemaal niet genoemd werd op de dag dat Tyrion ontsnapt

Het lijkt erop dat bepaalde figuren niet gecast zijn dus ben ik voorzichtig enthousiast over dit seizoen. Ik ben bang dat bepaalde mensen worden vervangen door andere mensen waardoor de eerder genoemde connectie tussen persoon A & B wegvalt en een eventueel complot niet opgemerkt word.

edit;
Spoiler laatste aflevering en bijbehorende boeken.
spoiler:
Of Tywin's lichaams stinkt niet. Terwijl in de boeken de stank niet te harden was. Combineer dat met dat hij al een lange tijd op de wc zat en een bepaald vergif dat werd genoemd tijdens "de" rechtszaak

Ik boek twee hoort Arya iets wat raar is en andere dingen die ook opvallen totdat je een bepaald hoofdstuk in boek drie leest, dan valt alles op zijn plek. Dit vind ik erg jammer ook gezien het feit dat er wordt "geklaagd" dat de TV show de boeken gaat inhalen. Kun je dan niet gewoon alles wat belangrijk is in de show stoppen en dan van één boek meerdere seizoenen maken? In plaats van zelf dingen te verzinnen omdat je de schrijver aan het inhalen bent?
/rantje

[ Voor 5% gewijzigd door klaw op 13-04-2015 11:30 ]

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

klaw schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:24:
[...]

Meeste torrent site werken ook gewoon met een ranking systeem dus as je daar naar kijkt is het wel goed te doen denk ik zo.

Ik heb wel zin in dit seizoen maar naarmate ik meer erover heb gehoord heb ik er steeds minder zin in. Ze hebben bepaalde figuren eruit gelaten waardoor het hele verhaal wordt verstoord.

(lastig om dit spoiler vrij te houden)
Het mooie aan ASOIAF, en de reden dat het zoland duurt voordat een boek af is, is dat voor de oplettende lezer bijvoorbeeld een persoon of een schip of een groep mensen die bij persoon A was twee boeken later opeens ergens terugkomt bij persoon B terwijl het niet zo logish is dat die daar zijn.. En dus een bepaalde connectie aangeeft tussen A & B. Probeert A nu B te vermoorden? Of andersom? Werken ze stiekem dan toch samen? Etc.
Of was het toch toeval?
Het verhaal verschilt steeds meer van de boeken en wordt steeds meer versimpelt naar mijn idee.

Of neem het feit dat in de boeken Tyrion niet alleen een dwerg is maar ook en lelijke misvormde dwerg
Spoilers van tv seizoen 1-4 & boek 1,2,3
spoiler:
en bovendien zijn neus kwijt is in plaats van een gewoon litteken

spoiler:
of neem het feit dat Tysha helemaal niet genoemd werd op de dag dat Tyrion ontsnapt

Het lijkt erop dat bepaalde figuren niet gecast zijn dus ben ik voorzichtig enthousiast over dit seizoen. Ik ben bang dat bepaalde mensen worden vervangen door andere mensen waardoor de eerder genoemde connectie tussen persoon A & B wegvalt en een eventueel complot niet opgemerkt word.

edit;
Spoiler laatste aflevering en bijbehorende boeken.
spoiler:
Of Tywin's lichaams stinkt niet. Terwijl in de boeken de stank niet te harden was. Combineer dat met dat hij al een lange tijd op de wc zat en een bepaald vergif dat werd genoemd tijdens "de" rechtszaak

Ik boek twee hoort Arya iets wat raar is en andere dingen die ook opvallen totdat je een bepaald hoofdstuk in boek drie leest, dan valt alles op zijn plek. Dit vind ik erg jammer ook gezien het feit dat er wordt "geklaagd" dat de TV show de boeken gaat inhalen. Kun je dan niet gewoon alles wat belangrijk is in de show stoppen en dan van één boek meerdere seizoenen maken? In plaats van zelf dingen te verzinnen omdat je de schrijver aan het inhalen bent?
/rantje
Je moet de show en de boeken gewoon als twee verschillende entiteiten zien aangezien ze inmiddels al zo verschillend zijn qua verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
ulTimaS schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:41:
[...]

Je moet de show en de boeken gewoon als twee verschillende entiteiten zien aangezien ze inmiddels al zo verschillend zijn qua verhaal.
Dat klopt helaas wel maar waarom zou je in de show een veel minder verhaal laten zien terwijl je al zo'n goed verhaal hebt in de boeken... nog iets dat ik leuk vind wat men aan het verdommen is (zodat het populair(der) word/blijft)... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:59

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

klaw schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:46:
[...]

Dat klopt helaas wel maar waarom zou je in de show een veel minder verhaal laten zien terwijl je al zo'n goed verhaal hebt in de boeken... nog iets dat ik leuk vind wat men aan het verdommen is (zodat het populair(der) word/blijft)... :(
2 redenen. Geld, en tv kijkers kunnen minder goed hun aandacht er bij houden. Dus zou het te ingewikkeld worden.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

MrVegeta schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:55:
[...]

2 redenen. Geld, en tv kijkers kunnen minder goed hun aandacht er bij houden. Dus zou het te ingewikkeld worden.
Dit dus, ik heb een aantal mensen om me heen die zelfs van een aantal hoofdrollen niet meer eens weten hoe ze heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ach dat heeft mijn vriendin ook, maar die vindt de serie wel tof. Het boekformat 1 op 1 kopieren werkt gewoon niet, daar is het een ander medium voor.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
[...]

Ik gaf al half antwoord op mijn eigen vraag, jij maakte het mooi af. Echter zou bijvoorbeeld wat in mijn derde spolier tag staat prima erin passen zonder extra figuren erbij te doen. En zou een beetje complot het juist niet leuker maken. Of waarom word iemand als coldhands eruit gelaten? enfin het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

[...]
Denk dat dat te maken heeft met dat de gemiddelde tv kijker meerdere series door elkaar heen kijkt en er steeds een week pauze of een seizoenspauze heeft terwijl je normaliter 1 boek leest en die voornamelijk ook achter elkaar door blijft lezen (of in een korte periode).

Boeken kan ik hoofdpersonen bijvoorbeeld vaak wel herinneren. Met vrijwel alle tv series kan ik geen naam opnoemen. Breaking bad, Better call Saul, House of cards, Weeds, Modern family, Bates Motel, Game of Thrones, Misfits, Dangerous 5, The Americans, Vikings, etc etc etc... Dikke doei dat ik al die namen onthoud. In het echt heb ik al moeite met namen te onthouden van mensen die ik al 2 maal ontmoet heb.

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
RadioKies schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:15:
[...]

Denk dat dat te maken heeft met dat de gemiddelde tv kijker meerdere series door elkaar heen kijkt en er steeds een week pauze of een seizoenspauze heeft terwijl je normaliter 1 boek leest en die voornamelijk ook achter elkaar door blijft lezen (of in een korte periode).

Boeken kan ik hoofdpersonen bijvoorbeeld vaak wel herinneren. Met vrijwel alle tv series kan ik geen naam opnoemen. Breaking bad, Better call Saul, House of cards, Weeds, Modern family, Bates Motel, Game of Thrones, Misfits, Dangerous 5, The Americans, Vikings, etc etc etc... Dikke doei dat ik al die namen onthoud. In het echt heb ik al moeite met namen te onthouden van mensen die ik al 2 maal ontmoet heb.
Het verschil is dat op TV heb je ook een acteur gezichten hebben. Die onthouden is altijd makkelijker denk ik. Je moet dan natuurlijk wel acteurs en actrices inhuren die niet op elkaar lijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Laatst online: 21:06
FunkyTrip schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:11:
[...]

Waarom denk je dat de meeste downloaders hun systeem stampvol virussen hebben. Voeg maar eens een bestand toe met 'Do not open this' en hoeveel mensen het dan openen uit nieuwsgierigheid.
Of dingen als 'crack.exe' bij een video, genoeg mensen die daar in trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

klaw schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:25:
[...]

Het verschil is dat op TV heb je ook een acteur gezichten hebben. Die onthouden is altijd makkelijker denk ik. Je moet dan natuurlijk wel acteurs en actrices inhuren die niet op elkaar lijken...
Of in een nieuw seizoen ineens een acteur re-casten, heel verwarrend :P

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Dxta schreef op maandag 13 april 2015 @ 13:15:
[...]

Of in een nieuw seizoen ineens een acteur re-casten, heel verwarrend :P
Ik weet niet of je dat bedoelt maar de acteur die lancel speelt is gewoon dezelfde maar hij is ondertussen alleen maar naar de sportschool geweest....
De mountain werd echter twee keer vervangen en Daario één keer. Dat helpt natuurlijk ook niet maargoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:07
CRXDelSol schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:41:
[...]

Waarom denk je dat de meeste downloaders hun systeem stampvol virussen hebben. Voeg maar eens een bestand toe met 'Do not open this' en hoeveel mensen het dan openen uit nieuwsgierigheid.
Hangt er dan toch wel van af hoe goed de downloader in kwestie met een pc overweg kan en wat afweet ervan. Maar goed, dat gaat vrij off-topic :p

Er zijn toch niet zoveel recasts tussen seizoen 4 en 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ze doen gewoon een Jaqen H'ghartje.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

CRXDelSol schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:41:
[...]

Genoeg films ook die de juiste bestandsgrootte hebben om vervolgens ipv de film een bericht te krijgen dat je niet de juiste codec hebt voor de video, je moet namelijk de codec van codecdiejeopmaar1sitekanvinden hebben en dat je die op www.vertrouw.mij/niet?driver=totallynotavirus.driver.exe kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 15:56
Dacht even dat ze Grey Worm hadden gerecast. Klootzakken die casters weten goed wat ze doen :+.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:30

Aight!

'A toy robot...'

Kakzooi, kom het toch niet laten om ze alle 4 te zien.

Maar het is weer een goede GoT begin!

Nu moet ik dus even, wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
Aight! schreef op maandag 13 april 2015 @ 13:43:
Kakzooi, kom het toch niet laten om ze alle 4 te zien.

Maar het is weer een goede GoT begin!

Nu moet ik dus even, wachten :P
Je kan iedere week nog eens de full HD versie kijken. Dat ga ik ook doen met NL subs voor men vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aY9LgIv.jpg?2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:58

Tijntje

Hello?!

RadioKies schreef op maandag 13 april 2015 @ 13:37:
[...]

Genoeg films ook die de juiste bestandsgrootte hebben om vervolgens ipv de film een bericht te krijgen dat je niet de juiste codec hebt voor de video, je moet namelijk de codec van codecdiejeopmaar1sitekanvinden hebben en dat je die op www.vertrouw.mij/niet?driver=totallynotavirus.driver.exe kan downloaden.
Kun je die link even na kijken?
Hij doet het niet.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
RobbertDs1 schreef op maandag 13 april 2015 @ 13:45:
[...]

Je kan iedere week nog eens de full HD versie kijken. Dat ga ik ook doen met NL subs voor men vriendin.
Ja precies :)
GoT is 1 van de weinige series die ik zo 5x kan herbekijken! Vanavond mooi de HD aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:14
Draakjes zijn flink groot geworden, benieuwd hoe ze dat nu gaat doen. En leuk dat Tyrion Lannister nu richting haar gaat, kunnen leuke scenes gaan worden! Sowieso was het wel een goede eerste aflevering!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 10:10
SCARfaceE schreef op maandag 13 april 2015 @ 13:41:
Dacht even dat ze Grey Worm hadden gerecast. Klootzakken die casters weten goed wat ze doen :+.
Haha ja dat was inderdaad het eerste wat ik ook dacht!

Wat ik ook opvallend vond, was dat 'jonge' Cercei erg goed gecast is. Ik vond haar erg veel op Joffry lijken. Misschien hebben meer mensen dat. Wordt weer genieten de komende weken in ieder geval!

[ Voor 69% gewijzigd door revolised op 13-04-2015 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
Dat met Grey Worm was inderdaad net zo, wellicht hadden ze hem al eerder samen met Grey Worm moeten laten zien.

Bij de jonge Cersei had ik het ook niet meteen door, moet er echt weer inkomen ;)

Jammer was wel dat ze bij GoT al wat gepromoot hebben rondom Tyrion, zijn zet richting Meereen zelf was wat dat betreft geen verrassing meer. Het extra deel wat nog niet zichtbaar is geweest daargelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zo, wat een verschil met die gelekte versies zeg. Die vond ik nog wel redelijk te kijken (ik kijk nooit cams enzo :P). Dit is wel echt een serie om op zeer goede kwaliteit te kijken! Het heeft het ook niet echt verpest moet ik zeggen. Merk dat het plot (ook is het wel cool) toch zeker niet het coolste is aan GoT. Dat zijn toch de karakters en de vette productie :).

[ Voor 52% gewijzigd door JvS op 13-04-2015 21:47 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:27

Spooksel

Spooksel!

Heh, ik snap dan ook echt niet waarom mensen zo ongeduldig die gelekte meuk al gaan zitten kijken. Los van het feit dat de kwaliteit gewoon te slecht voor woorden is... dan zit je nu gewoon direct weer een maand te wachten op nieuwe eps.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:56
Zo de eerste aflevering zit er weer op. Hoe moet de serie nu verder zonder Tywin en Joffrey? Toch 2 smaakmakers van de serie.
Ik was benieuwd wat Jon ging doen, dit dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18

St@m

@ Your Service

Vond de aflevering een beetje kalmpjes.. had een sterkere opening verwacht.. maar ach, de 50 minuten waren wel weer zo voorbij

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ach het was weer even kennismaken met iedereen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spooksel schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:48:
Heh, ik snap dan ook echt niet waarom mensen zo ongeduldig die gelekte meuk al gaan zitten kijken. Los van het feit dat de kwaliteit gewoon te slecht voor woorden is... dan zit je nu gewoon direct weer een maand te wachten op nieuwe eps.
Hebben net toch ook 9 maanden gewacht op nieuwe content ? Dan gaat da maandje nu niet zo'n pijn doen lijkt me :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zo slecht is die kwaliteit niet. Het is echt prima te doen voor SD beeldmateriaal. Ik heb ze gekeken en wacht nu op de 1080p versie om ze nog een keer te kijken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
St@m schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:34:
Vond de aflevering een beetje kalmpjes.. had een sterkere opening verwacht.. maar ach, de 50 minuten waren wel weer zo voorbij
Makers willen ieder personage even terug introduceren, waar ze zich bevinden en in welke situatie. Daarnaast zijn we vooral te weten gekomen waar iedereen naar toe wil deze aflevering en wat hun plannen zijn.

Die openingsscène was wel heel erg goed gedaan, al blijf ik me af vragen wie de jongere vrouw is die cersei moet vervangen. Kan Margaery zijn of Daenerys.
Vind Daenerys wel steeds zwakker voorkomen, je ziet haar de greep verliezen op haar "rijk" ze neemt advies aan van haar toyboy en geeft geen controle meer over haar draken.
Toch nog even moeten opzoeken wie Lancel nu weer was, vermoed dat hij ook nog een rol zou kunnen spelen.

Ga toch lekker de afleveringen afwachten zoals het hoort, blijft de wekelijkse spanning er ook bij!

[ Voor 11% gewijzigd door Grompie op 14-04-2015 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
RadioKies schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:15:

Wat in mijn optiek het grote verschil maakt is dat je een boek op eigen tempo leest, passages opnieuw kunt doen als je even in gedachten verzonken was en veel gedetaillerder kunt beschrijven wat je hersenen wel bewust moeten verwerken en opslaan.

Op televisie is het een selectie van beelden met geluid die het verhaal moeten weerspiegelen. De regisseur bepaalt het tempo, als je even niet oplet of verkeerd kijkt/luistert mis je iets en je wordt niet getriggerd om meer moeite te doen dan simpelweg de beelden en zinnen opslaan.

Het is een totaal ander medium met een totaal andere manier van verwerken. De mate van verhaal en detail wat je in een boek legt kan onmogelijk in een serie gestopt worden, dan wordt het simpelweg onkijkbaar, zeker voor het grote publiek. Vergeet niet dat je een boek van zo'n 900 pagina's in nog geen tien uur serie hebt gefrot, als je in die tijd het boek grondig uitleest ben je een rappe jongen. ;)
revolised schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:23:
Wat ik ook opvallend vond, was dat 'jonge' Cercei erg goed gecast is. Ik vond haar erg veel op Joffry lijken. Misschien hebben meer mensen dat. Wordt weer genieten de komende weken in ieder geval!
Wut? Nu je het zegt! Ik dacht al, waarom ziet ze er zo bekend uit. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:45
Goede eerste aflevering. Iedereen weer even bij, de gebeurtenissen van seizoen 4 verwerken en dan weer door. Waarom Mance overigens meteen de fik in moest begreep ik niet helemaal. Zoveel had ie toch ook niet misdaan? Hij had wel een iets betere dood mogen krijgen. Maar goed, daar zal onze Carice wel een rol in hebben gehad.

En die mazzelaar van een Huismans heeft een goede rol gescoord zo te zien :9 ! Het feit Daenaerys wat tegenslagen te verwerken krijgt is wel goed. Het ging de laatste tijd ook te gemakkelijk. Maar ik ben wel benieuwd hoe ze haar draken weer onder controle krijgt. Zal wel iets met Valyria te maken hebben gok ik.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
MrFl0ppY schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 08:39:
Goede eerste aflevering. Iedereen weer even bij, de gebeurtenissen van seizoen 4 verwerken en dan weer door. Waarom Mance overigens meteen de fik in moest begreep ik niet helemaal. Zoveel had ie toch ook niet misdaan? Hij had wel een iets betere dood mogen krijgen. Maar goed, daar zal onze Carice wel een rol in hebben gehad.

En die mazzelaar van een Huismans heeft een goede rol gescoord zo te zien :+! Het feit Daenaerys wat tegenslagen te verwerken krijgt is wel goed. Het ging de laatste tijd ook te gemakkelijk. Maar ik ben wel benieuwd hoe ze haar draken weer onder controle krijgt. Zal wel iets met Valyria te maken hebben gok ik.
Jawel, hij hoorde bij de Nightswatch en is weggaan daar dat maakt je een Traitor aka hoofd eraf of opgehangen en ja als Stannis er dan is dan is het branden als een kaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:26

burgt

Starbass

Grompie schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 08:27:
[...]

Die openingsscène was wel heel erg goed gedaan, al blijf ik me af vragen wie de jongere vrouw is die cersei moet vervangen. Kan Margaery zijn of Daenerys.
Dat ging volgens mij niet over Cersei, maar over de koning. Rbert ging dood, dus toen kwam er een jongere, haar zoon, en daarna weer een andere etc.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Whehehe dat antwoord ook van die heks op de vraag of ze veel kinderen zou krijgen. "The king will have 20 children and you will have three. " :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 10:10
burgt schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 08:44:
[...]

Dat ging volgens mij niet over Cersei, maar over de koning. Rbert ging dood, dus toen kwam er een jongere, haar zoon, en daarna weer een andere etc.
Nee, de heks zegt duidelijk dat ze met een koning zal trouwen (Robert), dat hij 20 kinderen krijgt, en zij 3. Haar 3 kinderen zullen gekroond zijn door goud, en de lijkwade van goud zal zijn. Daarnaast zegt de heks ook dat ze koningin zal zijn, maar niet voor lang, omdat er een jongere en mooiere koningin voor in de plaats komt, die haar alles zal afnemen. Het kan dus zowel Margaery zijn of Daenerys zijn, al neig ik meer naar Margaery omdat zij nou eenmaal in Kingslanding is en zo van grotere dreiging kan zijn, niet in de laatste plaats omdat ze een bepaalde invloed heeft op Tommen.

Edit: Ah, MrFl0ppY was me voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Grompie schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 08:27:
[...]

Vind Daenerys wel steeds zwakker voorkomen, je ziet haar de greep verliezen op haar "rijk" ze neemt advies aan van haar toyboy en geeft geen controle meer over haar draken.
Toch nog even moeten opzoeken wie Lancel nu weer was, vermoed dat hij ook nog een rol zou kunnen spelen.
Daenerys wordt nogal gehyped door iedereen in de serie, maar het is een kind van incest. Van de Mad King ook nog, ik denk dat daar nog wel wat mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:27

Spooksel

Spooksel!

Ik vind haar verhaallijn sowieso maar wat sufjes, ook in de boeken al. Mijn favo blijft toch de activiteit rondom de Wall/Castle Black en dat van de Iron Islands :)

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:23:
[...]

Daenerys wordt nogal gehyped door iedereen in de serie, maar het is een kind van incest. Van de Mad King ook nog, ik denk dat daar nog wel wat mis gaat.
Ach, de laatste paar koningen zijn dat ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 20:44
[...]

Haar broer had meer weg van de Mad King.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Het probleem is dat ze een ongelijkheid tussen twee groepen weg wilt halen die er al voor vele honderden jaren is waarbij de heersende klasse zich plots enorm ondermijnd voelt. Ze heeft de heersende klasse niks te bieden en wilt enkel hun positie afbreken. Daar kan geen enkele overheerser goed mee omgaan.
Er zijn veel te veel steden om onder controle te houden en ze heeft niet de juiste mensen om zich heen verzameld. Enkel soldaten, geen politici. Niemand die haar kan vertellen hoe ze die heersende klasse aan haar kant kan krijgen, niemand die namens haar kan regeren. Zodra zij vertrekt zal de stad weer vervallen in zijn oude gewoonten en zullen veel slaven sterven of opnieuw tot slaaf gemaakt worden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Wat dat betreft kan Tyrion wel een uitkomst zijn als hij daarheen gaat.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Wat voor mij overigens nog wel een mysterie blijft is wat Littlefinger gaat doen. Nu met Sansa en The Vale heeft ie toch behoorlijk wat bereikt. Hij mengt zich echter nog nergens in. Ben erg benieuwd wanneer hij zich zal laten zien in de strijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Dus eigenlijk weten we nu al dat Tommen doodgaat binnenkort.. aangezien dat de derde en laatste zoon is die nog leeft.

[ Voor 31% gewijzigd door St@m op 14-04-2015 10:24 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:55
spoiler:
Lucky bastard van een King Tommen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MrFl0ppY schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:22:
Wat voor mij overigens nog wel een mysterie blijft is wat Littlefinger gaat doen. Nu met Sansa en The Vale heeft ie toch behoorlijk wat bereikt. Hij mengt zich echter nog nergens in. Ben erg benieuwd wanneer hij zich zal laten zien in de strijd.
Zoals altijd is hij afwachtend tot er een duidelijke winnaar naar voren komt. Zonder Tywin is het een kwestie van Roose vs Stannis, wie van hen zal over het noorden heersen? Dan is het afwachten wat er daarna gebeurt. Een pat stelling tussen het noorden en de rest van de seven kingdoms of alsnog een oorlog waarbij hij zich bij de sterkte aan kan sluiten?
De Vale is een prima plek om af te wachten. Niemand zal riskeren de Vale aan te vallen, dat gaat veel te veel verliezen opleveren.
St@m schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:24:
Dus eigenlijk weten we nu al dat Tommen doodgaat binnenkort..
Nee, hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 19:00
St@m schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:24:
Dus eigenlijk weten we nu al dat Tommen doodgaat binnenkort.. aangezien dat de derde en laatste zoon is die nog leeft.
Tommen was toch de 2e zoon? Joffrey en Tommen waren de zonen en Myrcella (oid) de dochter die in Dorne is?

Maakt samen 3.

Binnenkort dood hoeft ook niet, enige wat de heks gezegd heeft is dat ze gouden kronen zouden hebben (blond haar) en hun lijkwade van goud zal zijn.

En dat de toekomstige koningin alles van haar zou afpakken (Had al Joffrey van haar afgepakt, staat op het punt Tommen van haar af te pakken? en Myrcella zit ondertussen in Dorne)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Oh, ik had even gezocht wie de derde zoon zou zijn (had begrepen dat het 3 zonen waren) en blijkbaar heeft ze al een keer een zoon gehad met King Robert en is die overleden. Maar die had geen blond haar :P

(ja, dat is voorgekomen in de serie)

http://gameofthrones.wiki...rsei%27s_black-haired_son

Dus iets klopt er niet in die voorspelling ;) Aangezien ze dus niet 3 maar 4 kinderen heeft gekregen. Plothole :D
00:05:20,366 --> 00:05:23,105
Krijgen de koning en ik kinderen?

33
00:05:23,106 --> 00:05:28,280
Nee. De koning zal 20 kinderen krijgen
en jij drie.

34
00:05:28,395 --> 00:05:32,656
Dat is niet logisch.
- Goud zullen hun kronen zijn.

35
00:05:32,657 --> 00:05:35,414
Goud hun lijkwaden.

[ Voor 62% gewijzigd door St@m op 14-04-2015 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Laatst online: 04-09 13:20
Degene met blond haar waren toch ook geen kinderen van King Robert?

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Verderf schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:47:
Degene met blond haar waren toch ook geen kinderen van King Robert?
Ja en nee ;)
Wij weten van niet, maar ze zijn wel de wettige erfgenamen van Robert.
(Joffrey, Tommen en hun DOCHTER (geen zoon) Myrcella)
St@m schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:42:
Oh, ik had even gezocht wie de derde zoon zou zijn (had begrepen dat het 3 zonen waren) en blijkbaar heeft ze al een keer een zoon gehad met King Robert en is die overleden. Maar die had geen blond haar :P

(ja, dat is voorgekomen in de serie)

Dus iets klopt er niet in die voorspelling ;) Aangezien ze dus niet 3 maar 4 kinderen heeft gekregen. Plothole :D
dochter dus ;)
werd naar Dorne gestuurd om te trouwen met een van de Martell
Geloof in seizoen 2 oid

Die heks gaf aan dat ze drie kinderen zou krijgen, niet per se drie zoons toch?

[ Voor 54% gewijzigd door cypher21 op 14-04-2015 10:54 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Tsurany schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:26:
[...]

Zoals altijd is hij afwachtend tot er een duidelijke winnaar naar voren komt. Zonder Tywin is het een kwestie van Roose vs Stannis, wie van hen zal over het noorden heersen? Dan is het afwachten wat er daarna gebeurt. Een pat stelling tussen het noorden en de rest van de seven kingdoms of alsnog een oorlog waarbij hij zich bij de sterkte aan kan sluiten?
De Vale is een prima plek om af te wachten. Niemand zal riskeren de Vale aan te vallen, dat gaat veel te veel verliezen opleveren.
Uiteraard, maar Littlefinger wil zich uiteindelijk nergens bij aansluiten maar de troon voor hem zelf. Eens zal hij dus zijn ware gezicht moeten laten zien. Bovendien denk ik dat Sansa nog wel eens een probleem voor onze Petyr kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

cypher21 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:52:
[...]

Ja en nee ;)
Wij weten van niet, maar ze zijn wel de wettige erfgenamen van Robert.
(Joffrey, Tommen en hun DOCHTER (geen zoon) Myrcella)

[...]

dochter dus ;)
werd naar Dorne gestuurd om te trouwen met een van de Martell
Geloof in seizoen 2 oid
Ja, dat weet ik wel.. maar het hele verhaal klopt dus niet, zie mijn edit.
De heks zegt dat ze geen kinderen krijgt met Robert. Wel dus.
De heks zegt dat ze drie kinderen zal krijgen, nee dus --> 4

Dus of Joffrey, Tommen of Myrcella is geen kind van Cersei, of ze hebben gewoon een foutje gemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door St@m op 14-04-2015 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
St@m schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:54:
[...]

Ja, dat weet ik wel.. maar het hele verhaal klopt dus niet, zie mijn edit.
De heks zegt dat ze geen kinderen krijgt met Robert. Wel dus.
De heks zegt dat ze drie kinderen zal krijgen, nee dus --> 4
Ik ziet het als volgt:
Robert krijgt 20 kinderen dit is bij al zijn avontuurtjes inclusief 1 bij Cersei zelf.
Cersei krijgt 3 kinderen voor haar zelf die waarschijnlijk van Jamie zijn.

Je kan het ook gewoon opvatten als wie ze als haar echte kinderen aanziet.

[ Voor 7% gewijzigd door Grompie op 14-04-2015 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Grompie schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:56:
[...]

Ik ziet het als volgt:
Robert krijgt 20 kinderen dit is bij al zijn avontuurtjes + 1 bij Cersei zelf.
Cersei krijgt 3 kinderen voor haar zelf die waarschijnlijk van Jamie zijn.
Zie mijn edit..
00:05:20,366 --> 00:05:23,105
Krijgen de koning en ik kinderen?

33
00:05:23,106 --> 00:05:28,280
Nee. Jawel, één kind, maar die gaat snel dood De koning zal 20 kinderen krijgen
en jij drie. vier

34
00:05:28,395 --> 00:05:32,656
Dat is niet logisch.
- Goud zullen hun kronen zijn.

35
00:05:32,657 --> 00:05:35,414
Goud hun lijkwaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
RocketKoen schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:44:
[...]

spoiler:
En wie weet hebben we nog een andere familie lijn rondlopen :+.

Ik zie nog 2 opties en 1 zeer interessante

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:56
Tyrion en die kale (ben ff zijn naam kwijt) hadden het over het op de troon brengen van iemand waarbij de hulp van Tyrion nuttig was. Hebben ze het dan over sansa of deanerys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuregenu
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-07 15:14
mike0001 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:04:
Tyrion en die kale (ben ff zijn naam kwijt) hadden het over het op de troon brengen van iemand waarbij de hulp van Tyrion nuttig was. Hebben ze het dan over sansa of deanerys?
Varys (de kale ;) ) en Tyrion gaan vertrekken richting Mereen, de slavenstad waar Daenerys regeert.

ユレゲヌ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:06
mike0001 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:04:
Dat was toch wel heel duidelijk Daenerys. Wat Yuregenu zegt dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door nadroJ op 14-04-2015 11:08 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Ik heb er even een google opdracht op los gelaten, in de boeken gaat ze elke keer na de sex met robert naar Pycelle voor een potion "to kill the seed"
Het kind word blijkbaar in de boeken geaborteerd en in de serie (zou het even moeten terug kijken) zou het een dood geboren kind of abortus moeten zijn, dat laatste is nogal een issue in amerika dus misschien dat ze er daarom wat vaag over gebleven zijn.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Verderf schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:08:
[...]

Ik heb er even een google opdracht op los gelaten, in de boeken gaat ze elke keer na de sex met robert naar Pycelle voor een potion "to kill the seed"
Het kind word blijkbaar in de boeken geaborteerd en in de serie (zou het even moeten terug kijken) zou het een dood geboren kind of abortus moeten zijn, dat laatste is nogal een issue in amerika dus misschien dat ze er daarom wat vaag over gebleven zijn.
Nee, in de serie is wordt er gerefereerd aan een kind dat is doodgegaan door koorts.
Cersei's black-haired son is her first-born child, and the only of her children whose father is Robert. Very little is known about him: that he had black hair; resembled Robert a lot; and died as a result of a fever. His name, year of birth and age at his demise are unknown.
Maakt verder ook geen drol uit, maar grappig dat ik dit foutje ontdek omdat ik zelf fout zat :P
Al vind ik het ergens wel slordig, zo'n Cersei moet bij het script toch ook denken van.. ehm.. had ik niet al een kind gehad :?

[ Voor 27% gewijzigd door St@m op 14-04-2015 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:56
Yuregenu schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:07:
[...]

Varys (de kale ;) ) en Tyrion gaan vertrekken richting Mereen, de slavenstad waar Daenerys regeert.
Haha dank je. Kon ff niet meer op zijn naam komen. Gelukkig was het duidelijk wie "die kale" is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Mektheb schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:01:
[...]

spoiler:
En wie weet hebben we nog een andere familie lijn rondlopen :+.

Ik zie nog 2 opties en 1 zeer interessante
spoiler: episode 4
Zeker nu ze wat meer achtergrond geven over de "ontvoering" en "verkrachting" van Lyanna Stark.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
RocketKoen schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:19:
[...]

spoiler: episode 4
Zeker nu ze wat meer achtergrond geven over de "ontvoering" en "verkrachting" van Lyanna Stark.
spoiler:
dan kan dat mijn theorie over hem alleen maar bevestigen en is het voor mij nu wel duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

RocketKoen schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:44:
[...]

Op het eerste oog wel ja, maar Daenerysis ook nogal fucked up. Sure ze vecht voor gelijke rechten en bevrijd mensen, maar de wijze waar ze dit op doet is nogal ... bloederig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
St@m schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:10:
[...]

Nee, in de serie is wordt er gerefereerd aan een kind dat is doodgegaan door koorts.

[...]

Maakt verder ook geen drol uit, maar grappig dat ik dit foutje ontdek omdat ik zelf fout zat :P
Al vind ik het ergens wel slordig, zo'n Cersei moet bij het script toch ook denken van.. ehm.. had ik niet al een kind gehad :?
Volgens mij refereren ze daar naar wat de rest van de characters weten over de overleden baby en niet naar wat er echt gebeurt is.
Ze heeft in ieder geval "moon tea" gedronken om een miskraam te veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:48
Ik heb als gewoonte om 's avonds de aflevering nog een keer door te lopen om alles goed te kunnen blijven volgen. Vaak skip ik dan de wat minder interessante stukken, en gisteravond heb ik de hele aflevering zowat geskipped.

Ik snap best dat het ook voor de main stream kijker te volgen moet zijn, maar ik vond de eerste ep eigenlijk maar matig. Hopelijk volgende week weer vol gas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Mektheb schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:22:
[...]

spoiler:
dan kan dat mijn theorie over hem alleen maar bevestigen en is het voor mij nu wel duidelijk
Pas op GRRM heeft het verhaal geschreven om mensen te misleiden zo zouden dingen die heel voor de hand liggen compleet anders zijn...

[ Voor 29% gewijzigd door klaw op 14-04-2015 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Michielgb schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:32:
Ik heb als gewoonte om 's avonds de aflevering nog een keer door te lopen om alles goed te kunnen blijven volgen. Vaak skip ik dan de wat minder interessante stukken, en gisteravond heb ik de hele aflevering zowat geskipped.

Ik snap best dat het ook voor de main stream kijker te volgen moet zijn, maar ik vond de eerste ep eigenlijk maar matig. Hopelijk volgende week weer vol gas!
Eerste episode is altijd weer een beetje terug komen op wat er geweest is en gebeurd was.

Wel logisch lijkt me :+
klaw schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:36:
[...]

Pas op GRRM heeft het verhaal geschreven om mensen te misleiden zo zouden dingen die heel voor de hand liggen compleet anders zijn...
Ben ik me van bewust, maar het kan bijna niet anders :+

[ Voor 20% gewijzigd door Mektheb op 14-04-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Voordat je verder gaat over welke persoon heb je het precies?

[ Voor 34% gewijzigd door klaw op 14-04-2015 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
Michielgb schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:32:

Eerste ep is inleidend, het is bijna een jaar gelden dat de final van S04 verscheen en daardoor krijg je nu even een inleidende aflevering van hoe het ervoor staat bij de meeste verschillende personages. Tyrion in Meereen, De muur, Kings Landing etc.
De echte sensatie komt nog wel, zo om en nabij S05E07 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
klaw schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:38:
[...]

Voordat je verder gaat over welke persoon heb je het precies?
spoiler:
<knip> Dit is geen speculeren meer, maar wel érg ver doorgedacht/gelezen.

Aangezien dit in de topics over de boekenreeks ook wordt besproken hier niet gewenst.

Maar zo is het wel genoeg speculatie ! :D

Ik vond gisteren de aflevering zeer geslaagd, het terug blikken op gebeurde momenten en het beginnen van nieuwe plannen en nieuwe stappen.
Ik ben zeer benieuwd naar de reis van Sansa :)

[ Voor 74% gewijzigd door Ramzzz op 14-04-2015 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
You sir! You just blew my mind!
Dit zou zowaar kunnen kloppen en wel heel cool zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
RobbertDs1 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:56:
[...]

You sir! You just blew my mind!
Dit zou zowaar kunnen kloppen en wel heel cool zijn.
Ben niet alleen hier in hoor.

Ik kan je aanraden alle afleveringen te kijken van Commicbookgirl19

YouTube: EPIC HISTORY: House Stark . Game of Thrones (2014 updated version)

Die snapt het ook wel, al is ze zelf soms wat freaky :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
Mektheb schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 12:04:
[...]

Ben niet alleen hier in hoor.

Ik kan je aanraden alle afleveringen te kijken van Commicbookgirl19

YouTube: EPIC HISTORY: House Stark . Game of Thrones (2014 updated version)

Die snapt het ook wel, al is ze zelf soms wat freaky :+
Ik had men eigen theorieën wel gebaseerd op de Series, maar deze had ik nog niet.
Ik ga ze eens bekijken. Tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Her punt is dat GRRM het verhaal schrijft om te misleiden...

spoiler:
<knip>

[ Voor 80% gewijzigd door Ramzzz op 14-04-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
:/

maar langleve meerdere tabbladen, ik heb de teksten nog dan doen we die discussie maar hier;
[Boek] A Song of Ice and Fire als jullie nog zin hebben;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
MrFl0ppY schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 08:39:
Goede eerste aflevering. Iedereen weer even bij, de gebeurtenissen van seizoen 4 verwerken en dan weer door.
vond t ook n prima eerste aflevering, Tyrion en Varys hadden een mooie convo, net als Grey Worm en Missande. Jon Snow zorgt gelijk voor spanning op de Wall. alleen jammer dat we niks van Reek en Arya hebben gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
habermas schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:22:
[...]

vond t ook n prima eerste aflevering, Tyrion en Varys hadden een mooie convo, net als Grey Worm en Missande. Jon Snow zorgt gelijk voor spanning op de Wall. alleen jammer dat we niks van Reek en Arya hebben gezien...
Die komen volgende week aan de beurt.
Alleen van de jongste 2 starkjes zien we dit seizoen niks als het goed is. Maar die mis ik niet zo.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
RocketKoen schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:52:
[...]

Die komen volgende week aan de beurt.
Alleen van de jongste 2 starkjes zien we dit seizoen niks als het goed is. Maar die mis ik niet zo.
Ik wil wel zien waar Osha met Rickon naar toe is. Sinds het moment dat Bran voor het eerst Hodor overnam daar waar Ygritte een paar pijlen de rug van Jon plantte scheidde hun wegen, sindsdien is Bran op plek van bestemming, maar hoe zit het met Rickon en Doggyshag? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Joosie200 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:34:
[...]

Ik wil wel zien waar Osha met Rickon naar toe is. Sinds het moment dat Bran voor het eerst Hodor overnam daar waar Ygritte een paar pijlen de rug van Jon plantte scheidde hun wegen, sindsdien is Bran op plek van bestemming, maar hoe zit het met Rickon en Doggyshag? :?
Shaggydog :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:10

Robtimus

me Robtimus no like you

Osha en Rickon waren op weg naar een banner man van de Starks, geen idee welke. Onderweg gebeurt blijkbaar niet zoveel interessants.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik dacht even dat ze Grey Worm hadden gerecast en kassiewijlen was :X Ben zeer benieuwd wie die gouden maskers zijn! En of Danny de moed heeft om niet alleen als Queen maar ook als mother of dragons haar draakjes de vrijheid te gunnen die de bevolking van Yunkai en Mereen kregen. Daario alias Huisman is toch wel baas om in zulke scènes met Danny te geraken _/-\o_

Met een ladderzatte Imp underway zou Khaleesi een prima politiek strateeg aan haar zijde hebben, want Tyrion heeft als meeste nog net als Tywin oog voor de politieke verhoudingen gelijk aan waar Littlefinger mee bezig is overigens (toch wel baas boven baas om de Lannisters tegenover de Starks te zetten)

Er komt trouwens een nieuwe GoT the exhibition in Amsterdam als opvolger van de tentoonstelling vorig jaar in de kerk, nu kiezen ze een of andere fabriek in Amsterdam met props uit seizoen 4 & 5 d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joosie200 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:15:
Ik dacht even dat ze Grey Worm hadden gerecast en kassiewijlen was :X Ben zeer benieuwd wie die gouden maskers zijn!
Neem aan ingehuurde assassins o.i.d. door vorige slavemasters die nu niet zo machtig meer zijn. Die zullen vast nog genoeg goud hebben om wat mensen in te huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:25:
[...]

Neem aan ingehuurde assassins o.i.d. door vorige slavemasters die nu niet zo machtig meer zijn. Die zullen vast nog genoeg goud hebben om wat mensen in te huren.
Hoeft niet eens ingehuurd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Modbreak:Kun je ophouden met steeds boekenkennis en -referenties in dit topic te plaatsen?

[ Voor 84% gewijzigd door Ramzzz op 15-04-2015 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:18:
[...]

Hoeft niet eens ingehuurd te zijn.
Dat is na het zien van de eerste ep mijn aanname. De enige die voordeel hadden van het oude systeem waren de rijke dikkerds, en die zie ik nog niet zo snel zelf een maskertje opzetten en assassin spelen in de straten van Meereen. Misschien hun kinderen o.i.d. als het niet ingehuurd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Nog nooit van gehoord :?

[ Voor 12% gewijzigd door Ramzzz op 15-04-2015 13:33 ]

Pagina: 1 ... 77 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic