Meeste torrent site werken ook gewoon met een ranking systeem dus as je daar naar kijkt is het wel goed te doen denk ik zo.
Ik heb wel zin in dit seizoen maar naarmate ik meer erover heb gehoord heb ik er steeds minder zin in. Ze hebben bepaalde figuren eruit gelaten waardoor het hele verhaal wordt verstoord.
(lastig om dit spoiler vrij te houden)
Het mooie aan ASOIAF, en de reden dat het zoland duurt voordat een boek af is, is dat voor de oplettende lezer bijvoorbeeld een persoon of een schip of een groep mensen die bij persoon A was twee boeken later opeens ergens terugkomt bij persoon B terwijl het niet zo logish is dat die daar zijn.. En dus een bepaalde connectie aangeeft tussen A & B. Probeert A nu B te vermoorden? Of andersom? Werken ze stiekem dan toch samen? Etc.
Of was het toch toeval?
Het verhaal verschilt steeds meer van de boeken en wordt steeds meer versimpelt naar mijn idee.
Of neem het feit dat in de boeken Tyrion niet alleen een dwerg is maar ook en lelijke misvormde dwerg
Spoilers van tv seizoen 1-4 & boek 1,2,3
spoiler:en bovendien zijn neus kwijt is in plaats van een gewoon litteken
spoiler:of neem het feit dat Tysha helemaal niet genoemd werd op de dag dat Tyrion ontsnapt
Het lijkt erop dat bepaalde figuren niet gecast zijn dus ben ik voorzichtig enthousiast over dit seizoen. Ik ben bang dat bepaalde mensen worden vervangen door andere mensen waardoor de eerder genoemde connectie tussen persoon A & B wegvalt en een eventueel complot niet opgemerkt word.
edit;
Spoiler laatste aflevering en bijbehorende boeken.
spoiler:Of Tywin's lichaams stinkt niet. Terwijl in de boeken de stank niet te harden was. Combineer dat met dat hij al een lange tijd op de wc zat en een bepaald vergif dat werd genoemd tijdens "de" rechtszaak
Ik boek twee hoort Arya iets wat raar is en andere dingen die ook opvallen totdat je een bepaald hoofdstuk in boek drie leest, dan valt alles op zijn plek. Dit vind ik erg jammer ook gezien het feit dat er wordt "geklaagd" dat de TV show de boeken gaat inhalen. Kun je dan niet gewoon alles wat belangrijk is in de show stoppen en dan van één boek meerdere seizoenen maken? In plaats van zelf dingen te verzinnen omdat je de schrijver aan het inhalen bent?
/rantje
[
Voor 5% gewijzigd door
klaw op 13-04-2015 11:30
]