[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.643 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
klaw schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:28:
Vond deze aflevering een verbetering ten opzicht van de vorige;

Alleen was het raar dat de faith militant vaten met bier sloopten, wat moeten mensen nu drinken?

De scene met Stannis en Shireen was erg goed gedaan, beste van de afgelopen afleveringen.

[...]

Uhm.... Goed het kan zijn dat hij doet alsof hij vertrekt maargoed...
Als littlefinger verwacht dat Stannis wint waarom plaatst hij dan sansa zo dicht bij de gevechten?
We kunnen misschien verwachten dat Ramsey zijn ware kleuren laat zien.

Het eind gevecht klopt ook niet helemaal, de unsullied zijn beter bewapend en niet sterk in de minderheid en dan worden ze toch allemaal gedood? Zijn wij vergeten hoe goed grey worn hier kon vechten?
https://youtu.be/aBFtEF-GInI?t=3m

Of barristan hij is een van de beste zwaardvechters van westeros dan dan wordt hij zo makkelijk neer gestoken?
In een smalle ruimte, met lange wapens en in de minderheid maakt het wel een stuk lastiger hoor.

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
Ja precies, en die unsullied zijn een slaven leger, goed als ze met velen zijn in veldslagen, maar in een kleine ruimte heb je natuurlijk veel meer aan een dolk dan een lange speer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09 17:33
Nu wil ik niet moeilijk doen maar in een smalle ruimte heeft de minderheid juist er voordeel aan. Het was niet zo dat die lui er ineens tussen stonden. Ze gaven de unsullied de tijd om zich voor te bereiden...

Een dolk werkt pas als je er boven op staat een speer is voor lange afstand toen ze aanvielen zat er juist afstand tussen...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
klaw schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:36:
Overigens wanneer komt deze persoon eens uitleggen dat pijlen op je rug niet zo handig is. En verder coole dingen doen?
[video]

PS:
Helemaal vergeten zijn de greyjoysIronborns ook nog gecast?
Theon is de enige die we hebben gezien. Is de rest überhaupt gecast?
:') Lars Anderson. De kwakzalver van het boogschieten. Dit filmpje somt goed op waarom je Lars niet serieus kan nemen.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
link0007 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 15:03:
[...]

:') Lars Anderson. De kwakzalver van het boogschieten. Dit filmpje somt goed op waarom je Lars niet serieus kan nemen.
Eff snel;

Er wordt gezeurt dat je iets niet herontdekt als er foto's van zijn op het internet waarbij je het zelf kunt vinden. Echter als alle goede boogschutters vroeger zo schoten kon je als artiest makkelijk er achter komen hoe het moet. En de artiesten nu kijken allemaal naar foute voorbeelden.

Er wordt gezeurt over semantica etc; Lars doet het echter op een manier die niemand heeft gedaan dus in die zin heeft hij de manier wel herontdekt.

Er wordt gezegt dat de foto's die er worden getoond niet kloppen met wat de onderzoeker zelf beweert. Echter is dit een youtube filmpje gemaakt door iemand

Overigens maakt wordt er in het filmpje zelf exact dezelfde fout door henzelf gemaakt. Waar ze een punt maken waar er vaak genoeg stil staande schutters schoten op een stilstaand doelwit, maar ze gooien er een plaatje tussen van iemand die vanaf een galoperend paart schiet...

Het punt van Lars dat mensen schoten met beide ogen open schoten wordt verdraait etc.

Daarna ben ik maar gestopt met kijken, als je iets wilt ontkrachten prima maar doe er niet zo'n kinderachtig muziekje onder. En steeds alles tussen " " zetten...
En doe het zelf dan ook goed en maak niet de zelfde fouten als degene die het ontkracht. Goed Lars zal wel er naast zitten met dingen, ben ik weer eens in de maling genomen door het internet.
Verder een discussie hierover is overigens ook zinloos in een got topic... beide filmpjes kloppen (deels) niet... die van Lars is ten minste leuker. ;)

Maargoed, waar ik meer op doelde is het hele gebeuren waar men drie uur de tijd neemt om een pijl af te schieten, een beetje boogschutter kan (als hij op langere afstanden schiet zes-zeven pijlen in de lucht houden.

Overigens wat ook zo dom is waarom iedere keer als een zwaard wordt getrokken dat gepaart gaat met een "ssshhhhjjjjiiiinggg" geluid... maar dat doen ze in alle films etc tegenwoordig.

Nog even over unsullied en vechten en kleine ruimtes nog, ze zijn ook getraind in het zwaard vechten, waar zijn hun zwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:50

Deem

Ontcijfer mij!

klaw schreef op maandag 04 mei 2015 @ 15:47:
[...]

Het punt van Lars dat mensen schoten met beide ogen open schoten wordt verdraait etc.
De wereldkampioen luchtpistool schieten schiet ook met beide ogen open waar andere één oog dicht knijpen.
Met beide ogen open schieten is beter en kan je trainen, het hersenen schakelen één oog als het ware uit. schieten met 1 oog dicht is een extra inspanning.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
klaw schreef op maandag 04 mei 2015 @ 15:47:
[...]

Eff snel;

Er wordt gezeurt dat je iets niet herontdekt als er foto's van zijn op het internet waarbij je het zelf kunt vinden. Echter als alle goede boogschutters vroeger zo schoten kon je als artiest makkelijk er achter komen hoe het moet. En de artiesten nu kijken allemaal naar foute voorbeelden.

Er wordt gezeurt over semantica etc; Lars doet het echter op een manier die niemand heeft gedaan dus in die zin heeft hij de manier wel herontdekt.

Er wordt gezegt dat de foto's die er worden getoond niet kloppen met wat de onderzoeker zelf beweert. Echter is dit een youtube filmpje gemaakt door iemand

Overigens maakt wordt er in het filmpje zelf exact dezelfde fout door henzelf gemaakt. Waar ze een punt maken waar er vaak genoeg stil staande schutters schoten op een stilstaand doelwit, maar ze gooien er een plaatje tussen van iemand die vanaf een galoperend paart schiet...

Daarna ben ik maar gestopt met kijken, als je iets wilt ontkrachten prima maar doe er niet zo'n kinderachtig muziekje onder. En steeds alles tussen " " zetten...
En doe het zelf dan ook goed en maak niet de zelfde fouten als degene die het ontkracht. Goed Lars zal wel er naast zitten met dingen, ben ik weer eens in de maling genomen door het internet.
Verder een discussie hierover is overigens ook zinloos in een got topic... beide filmpjes kloppen (deels) niet... die van Lars is ten minste leuker. ;)
Je bent gestopt met kijken omdat je niet kan accepteren dat je in de onzin van Lars bent getrapt.

Dat je de argumenten allemaal verdraait spreekt boekdelen.

Als je zelf ooit serieus boogschieten hebt beoefend, is de onzin van Lars echt onvoorstelbaar. En dan zijn z'n kunstjes ook niet echt indrukwekkend meer.
Maargoed, waar ik meer op doelde is het hele gebeuren waar men drie uur de tijd neemt om een pijl af te schieten, een beetje boogschutter kan (als hij op langere afstanden schiet zes-zeven pijlen in de lucht houden.
... beetje raar om zo stellig te zijn als je hele kennis van boogschieten gebaseerd is op één betwijfelbaar youtube-filmpje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Deem schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:01:
[...]
De wereldkampioen luchtpistool schieten schiet ook met beide ogen open waar andere één oog dicht knijpen.
Met beide ogen open schieten is beter en kan je trainen, het hersenen schakelen één oog als het ware uit. schieten met 1 oog dicht is een extra inspanning.
Het punt van de een was dat mensen met beide ogen open schoten en de ander begon over dat men met of met linker oog als rechter oog schoten afhankelijk van persoon. Iets met langs elkaar praten ofzo niet dat het uitmaakt... Ik begin ook met eff snel en ga niet echt de diepte in;
link0007 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:20:
[...]
Je bent gestopt met kijken omdat je niet kan accepteren dat je in de onzin van Lars bent getrapt.

Dat je de argumenten allemaal verdraait spreekt boekdelen.

Als je zelf ooit serieus boogschieten hebt beoefend, is de onzin van Lars echt onvoorstelbaar. En dan zijn z'n kunstjes ook niet echt indrukwekkend meer.
Lees mijn tekst nog eens een keer;
ben ik weer eens in de maling genomen door het internet.
link0007 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:20:
[...]
... beetje raar om zo stellig te zijn als je hele kennis van boogschieten gebaseerd is op één betwijfelbaar youtube-filmpje 8)7
En een beetje raar van jouw om maar aan te nemen dat mijn gehele kennis van boogschieten (bij veldslagen) alleen gebasseerd is op het filmpje 8)7 . Ik weet niet zoveel van boogschieten zelf maar wel van slagvelden.
Als je beperkt aantal pijlen hebt of veel tijd zou het kunnen dat je rustig commando's gaat geven. Of je wilt speciefieke doelen raken. Maar als je genoeg pijlen hebt en/of weinig tijd dan schiet je die dingen zo snel mogelijk weg. Als je bijvoorbeeld het gevecht bij Kings landing zou nemen; waarom schieten ze die pijlen niet wat sneller? Ze zijn in een stad en hebben maanden de tijd gehad om wat pijlen te maken en het strand stond vol met mensen.

[ Voor 7% gewijzigd door klaw op 04-05-2015 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 20-09 12:02

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Als je ziet wat die Lars doet dan is het wel heel aannemelijk dat goede boogschutters dat vroeger ook deden. Het geeft je namelijk een groot voordeel en elk voordeel is meegenomen. Het is alleen goedkoper om een heleboel slechte boogschutters te hebben dan een paar goede... Tegenwoordig is dat niet anders. Niet alle soldaten zijn Navy Seals... Daar zijn er maar een paar van omdat ze zo duur zijn en je zet ze in als je met een heel klein aantal mannen toch een groot effect moet hebben. Waarom zou het vroeger met boogschutters anders zijn geweest?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
In de middeleeuwen ging het er anders aan toe, huurlingen, ridders etc. namen hun eigen wapens mee en zorgden voor hun eigen training. Hoe goed je was hing vooral van jezelf af en was ook ik je eigen belang als je wilde leven. Daarnaast als je een beetje kunt boogschieten kun je ook jagen... om met een zwaard achter een konijntje aan te rennen lijkt mij niet zo effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 20-09 12:02

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Exact. Als super boogschutter kon je dus vast veel geld verdienen. Anyway, dat is off topic.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff geleuter hier. Vond het eigenlijk een he!e goede aflevering, enkel de unsullied komen erg slecht uit de verf. Zouden toch superkrijgers moeten zijn? Niet heel goed weergegeven imo ten opzichte van de gecreëerde status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
Mx. Alba schreef op maandag 04 mei 2015 @ 17:37:
Als je ziet wat die Lars doet dan is het wel heel aannemelijk dat goede boogschutters dat vroeger ook deden. Het geeft je namelijk een groot voordeel en elk voordeel is meegenomen. Het is alleen goedkoper om een heleboel slechte boogschutters te hebben dan een paar goede... Tegenwoordig is dat niet anders. Niet alle soldaten zijn Navy Seals... Daar zijn er maar een paar van omdat ze zo duur zijn en je zet ze in als je met een heel klein aantal mannen toch een groot effect moet hebben. Waarom zou het vroeger met boogschutters anders zijn geweest?
Het probleem is alleen dat Lars niet zo'n goede boogschieter is als hij zich voordoet. Hij is een 'trick shooter'. Daar zijn er duizenden van te vinden, en niet allemaal zijn ze zo arrogant en idioot als Lars. Overigens is Lars ook nog eens een van de slechtere trick shooters.

Een Olympisch boogschutter maakt gehakt van Lars als het gaat om accuraatheid en betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

[...]

Er is ook nog weer een reactiefilmpje van die gozer nav dit filmpje trouwens, daar ontkracht hij weer een boel van de remarks in dit filmpje als ik me niet vergis. Geen zin om t nu op te zoeken, ook geen zin in deze discussie hier in het GoT topic.

@ unsullied vs harpies, als je outnumbered bent en je hebt speren in een ruimte waar je speer net 1.5 keer in past ben je al gauw de lul. De rest van de unsullied werden voornamelijk verrast cq van achteren aangevallen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 22:49:
Pfff geleuter hier. Vond het eigenlijk een he!e goede aflevering, enkel de unsullied komen erg slecht uit de verf. Zouden toch superkrijgers moeten zijn? Niet heel goed weergegeven imo ten opzichte van de gecreëerde status.
Dit, Turqo Noodle deed nog zijn best om zijn status waar te maken. Ser Barristan had een paar Ezio style moves in petto, maar de rest van zijn compagnie zag er niet uit. Dan nog: ja, je wordt van achteren aangevallen en verrast. Zou zeggen ga in formatie met de overblijvende aantal en ala ME: clean sweepen die ruimte.

Tommen is net als Mace Tyrell pussywhipped :D Sandsnakes zijn O+ Wie begeleidt Mace Tyrell op weg naar Braavos? Staat die goldcloak niet op de dodenlijst van Arya? :+ Vind die harpies maar waardeloos, rivaliserende bende oké, maar dat de hoeren hun nog helpen ook.. wie spint er garen bij chaos in Meereen? Chaos is a pit, chaos is a chance to climb the ladder, onze vriend Littlefinger, wie anders? :w Hoop wel dat Sansa zich staande weet te houden tegenover de bastard Bolton :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
[...]

Ik moet zeggen op de meeste punten moet ik de mensen van skepticallypwnd gelijk geven. Maar in het begin branden ze Lars af omdat hij dingen heeft geleerd van oude plaatjes, en dan zeggen ze dat oude plaatjes niet altijd kloppen. En vervolgens halen hun een aantal keer zelf oude plaatjes naar voren om gelijk te krijgen...

Verder vond ik het een vette aflevering, al vind ik de Sparrows iets te snel "groot" worden.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Prima aflevering, waar we vorige keer zijn geëindigd met 20 vraagstukken hebben we nu een hoop antwoorden gehad. We weten wat littlefinger van plan is alleen vraag ik mij af of hij zelf niet aan de verkeerde kant zal staan? Waarom is hij niet met Sansa meteen doorgereden naar Stannis? Ging het plan dat hij aan Sansa uitlegde ook meteen uitwerken. Het enige wat hij nu doet is zichzelf in meer gevaar begeven. Tenzij Stannis natuurlijk faalt. Hoop alleen dat Sansa er nog goed uitkomt.
Hopelijk duurt de aanval op winterfell niet zo heel lang meer, komt er heel wat actie in.

Verder mogen Daenaery's en Tommen wel eens op bezoek gaan bij een leraar wat te doen met hun macht, Tommen is nu al een zwakke koning waarbij Sersei duidelijk de touwtjes in handen heeft. Daenaery's gelukkig niet veel in beeld want was haar een beetje beu aan het worden. Wel raar dat Sersei plots de gelovigen aan haar kant wil hebben terwijl ze zelf gezondigd heeft met kinderen bij haar broer. Zou nog eens lelijk in haar gezicht kunnen terug keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Tja, ik snap Dany's afkeer voor de fighting pits niet. In westeros hebben ze regelmatig tournooien, open de fiting pits zorg voor een aanpassing van de regels;
Als iemand opgeeft is het afgelopen, als eentje niet meer kan vechten is het afgelopen... in andere woorden er hoeft niet iemand dood te gaan. Eigenlijk best wel slecht dat er niemand aan denkt.
Klaar is kees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 08:16
klaw schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:28:
Vond deze aflevering een verbetering ten opzicht van de vorige;

Het eind gevecht klopt ook niet helemaal, de unsullied zijn beter bewapend en niet sterk in de minderheid en dan worden ze toch allemaal gedood? Zijn wij vergeten hoe goed grey worn hier kon vechten?
https://youtu.be/aBFtEF-GInI?t=3m

Of barristan hij is een van de beste zwaardvechters van westeros dan dan wordt hij zo makkelijk neer gestoken?
dat vond ik ook al raar, the unsullied zijn zo'n beetje het beste leger wat je maar kunt hebben. Ik vond het zwak overkomen, Grey worm zou die gasten in zn uppie gemakkelik aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Laatst online: 20-09 08:16
Grompie schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 08:18:
Wel raar dat Sersei plots de gelovigen aan haar kant wil hebben terwijl ze zelf gezondigd heeft met kinderen bij haar broer. Zou nog eens lelijk in haar gezicht kunnen terug keren.
ze gebruikt hun/hem om haar vijanden uit de weg te ruimen of te verzwakken, zo was de raid op littlefingers bordeel onderdeel om hem te verzwakken.

maar dit alles kan nog eens flink in haar gezicht ontploffen, ik denk dat ze die homo broer van margory maar beter met rust had kunnen laten. De gelovigen hebben al laten zien niet eens terug te deinzen van de koning dus cercei is maar hun "tijdelijke" master.
Margory gaat dit snel genoeg inzien en die gelovingen het 1 en ander influisteren over Cercei, vermoed ik dus zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Cersei denkt dat littlefinger haar bondgenoot is. Ten minste er is geen hint gegeven dat zij weet wat hij heeft gedaan. Overigens littlefinger zal niet zo blij zijn met wat er is gebeurt met zijn bordelen (ten minste die kaart zal hij wel spelen, kan hij er nog wat uitkrijgen). Maar ik denk dat het overduidelijk is dat dit (de religieuze beweging) vroeg of laat in Cersei's gezicht ontploft. Cersei kan wel samenzweringen beginnen maar na denken doet ze niet echt.

[ Voor 12% gewijzigd door klaw op 05-05-2015 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-09 09:23
Littlefinger is nu toch op weg naar King's Landing? Wat voor plan zou Cersei met hem hebben? Ze heeft hem gevraagd te komen, maar ook (indirect) zijn brothel geplunderd/overvallen. Ik kan me best indenken dat ze van hem af wil komen, maar zou dat haar ook lukken? Of heeft Littlefinger nog teveel macht/vrienden daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:45
klaw schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 09:09:
Tja, ik snap Dany's afkeer voor de fighting pits niet. In westeros hebben ze regelmatig tournooien, open de fiting pits zorg voor een aanpassing van de regels;
Als iemand opgeeft is het afgelopen, als eentje niet meer kan vechten is het afgelopen... in andere woorden er hoeft niet iemand dood te gaan. Eigenlijk best wel slecht dat er niemand aan denkt.
Klaar is kees...
De toernooien in Westeros zijn niet tot de dood en mensen geven zich vrijwillig op voor gold & glory. De fighting pits zijn een soort van gladiatorengevechten met slaven. Dus haar afkeer is op zich wel terecht. En ik denk dat het haar ook meer te doen is om het symbool dan de daadwerkelijke gevechten. En tjsa, volgens mij is het ook een stuk minder "leuk" als er niemand ooit doodgaat. Er wordt namelijk ook niet met bokshandschoenen gevochten maar met wapens...
fuqua schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 10:17:
[...]

dat vond ik ook al raar, the unsullied zijn zo'n beetje het beste leger wat je maar kunt hebben. Ik vond het zwak overkomen, Grey worm zou die gasten in zn uppie gemakkelik aankunnen.
In z'n eentje is misschien wat overdreven maar inderdaad ze kwamen wat zwak over. Zeker ook de manier waarop ze vochten. Overigens waren ze wel zwaar in de minderheid. Het viel me vooral op dat die Harpy's zo goed konden vechten. Ik dacht het gewoon simpele burgers met wapens waren maar daar leek het nu toch niet op.
FoxLenny schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:23:
Littlefinger is nu toch op weg naar King's Landing? Wat voor plan zou Cersei met hem hebben? Ze heeft hem gevraagd te komen, maar ook (indirect) zijn brothel geplunderd/overvallen. Ik kan me best indenken dat ze van hem af wil komen, maar zou dat haar ook lukken? Of heeft Littlefinger nog teveel macht/vrienden daarvoor?
Littlefinger kon altijd geld "vinden" en daar heeft Cersei behoefte aan. Ik vermoed dat ze denkt dat Mace niet levend terug komt uit Braavos.

[ Voor 15% gewijzigd door MrFl0ppY op 05-05-2015 11:28 ]

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
http://m.imgur.com/a/OcRxY

Recap met screens van de afgelopen aflevering inclusief commentaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:34

Jebus4life

BE User

Grompie schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 08:18:
Verder mogen Daenaery's en Tommen wel eens op bezoek gaan bij een leraar wat te doen met hun macht, Tommen is nu al een zwakke koning waarbij Sersei duidelijk de touwtjes in handen heeft. Daenaery's gelukkig niet veel in beeld want was haar een beetje beu aan het worden. Wel raar dat Sersei plots de gelovigen aan haar kant wil hebben terwijl ze zelf gezondigd heeft met kinderen bij haar broer. Zou nog eens lelijk in haar gezicht kunnen terug keren.
Vergeet niet dat Tommen nog erg jong is he, 16-17 ofzo moet hij voorstellen in de serie?

Cercei had een nieuwe bondgenoot nodig.Tommen wou haar (op vraag van Margaery) laten wegsturen uit King's Landing, dus ze voelt aan dat ze de controle over Tommen (en dus haar macht) aan het verliezen is, een kat in het nauw...

*Vraagje: Hoe zit het nu met de Westerlands? Want nu Tywin dood is, is er een nieuwe lord of Casterly Rock nodig. Aangezien Jaime in de kingsguard zit en Tyrion verbannen zal dat de broer van Tywin worden (Kevan als ik de Wiki erbij haal)? Dus dat betekend dat onze inmiddels crazy zealous vriend Lancel de heir to casterly rock is? :o Of maak ik een fout in m'n denkpiste?
Vraag me af of die Kevan nu een rol van betekenis zal komen te spelen? Die was duidelijk NIET happy met Cercei haar machtsovername in de small council.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Hoe zo zou een voormalige squar van de voormalige koning in aanmerking komen voor heir of casterly rock? Die oom heeft de boel nu in handen, bij gebrek aan legitieme kids die kunnen erven gaat het naar oom en tante en/of opa/oma lijkt mij. Iig naar de zijlinie of omhoog in de familiestamboom als het niet omlaag kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
Joosie200 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:36:
Hoe zo zou een voormalige squar van de voormalige koning in aanmerking komen voor heir of casterly rock? Die oom heeft de boel nu in handen, bij gebrek aan legitieme kids die kunnen erven gaat het naar oom en tante en/of opa/oma lijkt mij. Iig naar de zijlinie of omhoog in de familiestamboom als het niet omlaag kan
Je vergeet denk ik dat lancel de zoon van Kevan Lannister is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 19:00
Joosie200 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:36:
die voormalig squire is ook een Lanister ;) (neefje van Cercie/Jamie)

Ik heb zelf overigens het idee dat het nog wel eens lang kan duren voor we Mace Tyrell terugzien in de Small Council.. Ser Meryn word namelijk niet voor niets meegestuurd..

Zal niet lang duren voor alleen Cercie en die kwakzalver/black magic kerel er zitten..

[ Voor 21% gewijzigd door Puc van S. op 05-05-2015 12:40 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:44
Jebus4life schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:38:
[...]

Vergeet niet dat Tommen nog erg jong is he, 16-17 ofzo moet hij voorstellen in de serie?

Cercei had een nieuwe bondgenoot nodig.Tommen wou haar (op vraag van Margaery) laten wegsturen uit King's Landing, dus ze voelt aan dat ze de controle over Tommen (en dus haar macht) aan het verliezen is, een kat in het nauw...

*Vraagje: Hoe zit het nu met de Westerlands? Want nu Tywin dood is, is er een nieuwe lord of Casterly Rock nodig. Aangezien Jaime in de kingsguard zit en Tyrion verbannen zal dat de broer van Tywin worden (Kevan als ik de Wiki erbij haal)? Dus dat betekend dat onze inmiddels crazy zealous vriend Lancel de heir to casterly rock is? :o Of maak ik een fout in m'n denkpiste?
Vraag me af of die Kevan nu een rol van betekenis zal komen te spelen? Die was duidelijk NIET happy met Cercei haar machtsovername in de small council.
Tommen is de heir van Castely Rock.
Maar omdat hij druk is met koning zijn is zijn oom de Lord. Maar de neefjes (Lancel) erven daar niks van als Tommen een erfgenaam krijgt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Puc van S. schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:39:
[...]Zal niet lang duren voor alleen Cercie en die kwakzalver/black magic kerel er zitten..
Afgelopen aflevering niet gezien? Die kwakzalver en de grandmaester zijn nog over zoals al gezegd werd: the small council is getting smaller and smaller. Met Mace op weg naar Braavos vergezeld door Trant kan je er zeker van zijn dat Trant door Arya te grazen genomen wordt.

Dat die Lancel ook nog een Lannister was had ik mij niet meer gerealiseerd nu ie als een monnik gekleed gaat inclusief kale gabberkop. Zijn transformatie is sowieso wel in het extreme, eerder had ie nog van die Lannisters ™ gouden lokken zodat het makkelijker te herkennen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Joosie200 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:51:
[...]

Dat die Lancel ook nog een Lannister was had ik mij niet meer gerealiseerd nu ie als een monnik gekleed gaat inclusief kale gabberkop. Zijn transformatie is sowieso wel in het extreme, eerder had ie nog van die Lannisters ™ gouden lokken zodat het makkelijker te herkennen was.
Nu kan je hem makkelijk herkennen aan zijn nieuwe 'tatoeage' in het midden van zijn kop :P Hij kwam al de eerste aflevering naar boven in zijn nieuwe gedaante en vertelde Cersei over hun vroegere misstappen (Hij heeft wss baratheon een middel in zijn wijn gedaan en er was wss ook een relatie met Cersei) Daarom dat ik vrees dat Cersei van deze kerel meer zal moeten opletten dan ze zelf denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
RocketKoen schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:40:
[...]
Tommen druk met koning zijn
Als hij zijn woorden van de vorige aflevering nakomt, ligt Tommen alleen maar in bed met Margaery! Echt koning zijn doet hij nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Tk55 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:11:
[...]

Als hij zijn woorden van de vorige aflevering nakomt, ligt Tommen alleen maar in bed met Margaery! Echt koning zijn doet hij nauwelijks.
Geef de jongen eens ongelijk :P
Een belangrijke verantwoordelijkheid van de koning is voor een erfgenaam zorgen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Grompie schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:06:
[...]

Nu kan je hem makkelijk herkennen aan zijn nieuwe 'tatoeage' in het midden van zijn kop :P Hij kwam al de eerste aflevering naar boven in zijn nieuwe gedaante en vertelde Cersei over hun vroegere misstappen (Hij heeft wss baratheon een middel in zijn wijn gedaan en er was wss ook een relatie met Cersei) Daarom dat ik vrees dat Cersei van deze kerel meer zal moeten opletten dan ze zelf denkt.
Klopt :P Ik zou het mooi vinden om dat plannetje van haar te zien backfireren en vooral op die manier. Zal haar leren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Jebus4life schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:38:
[...]

Als het goed is heeft Kevan Lannister meerdere zoons en is Lancel niet de enige, Gezien de leeftijd van Lancel, ongeveer (schatting) 17 jaar jonger dan cersei, Jaime (aangezien hij de page van de Koning was), is Lancel niet de oudste.
Puc van S. schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:39:
[...]

die voormalig squire is ook een Lanister ;) (neefje van Cercie/Jamie)

Ik heb zelf overigens het idee dat het nog wel eens lang kan duren voor we Mace Tyrell terugzien in de Small Council.. Ser Meryn word namelijk niet voor niets meegestuurd..

Zal niet lang duren voor alleen Cercie en die kwakzalver/black magic kerel er zitten..
Ser Meryn gaat naar Braavos en staat ook op het lijstje van Arya die er al is, drie keer raden wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 16:35
Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen/samenkomen, dat Jorah Mormont met Tyrion Lannister naar Daenerys Targaryen gaat, net op het moment dat een stel bad-ass Harpy's al een zooitje Unsullied en Ser Barristan in de pan hebben gehakt. Aan de overige scene's te zien zijn er wel meer patrouillerende Unsullied groepjes omgelegd, dus het ziet er naar uit dat Daenerys' 'line of defense' een beetje aan't verzwakken is? Grey Worm was sowieso de commandant van de Unsullied, Jorah is al een poosje weg en Daenerys' persoonlijke bodyguard Ser Barristan is er ook niet meer.

Vraag me af óf, en in hoeverre Daario Naharis en de Second Sons hier nog een rol in gaan spelen.
Zie het ergens wel gebeuren dat Jorah net op tijd is om nog iets belangrijks te kunnen voorkomen, maar deze serie kennende kan het ook zijn dat hij Daenerys dood aantreft of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 19:00
Daenerys heeft wel weer een tweede adviseur nodig naast Daario die soms een aparte manier van denken heeft. Of ze Jorah met open armen ontvangt is een tweede...

Er is eigenlijk maar één manier om direct gezag te krijgen in Mereen maar de draakjes luisteren (nog) niet. Ik verwachte obv een van de eerste afleveringen dit seizoen dat Daario hier wellicht iets in ging betekenen maar lijkt niet zo te zijn.

GoT blijft toch de serie waarbij ik wekelijkse wachten slecht trek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
m4yall schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 19:35:
Daenerys heeft wel weer een tweede adviseur nodig naast Daario die soms een aparte manier van denken heeft. Of ze Jorah met open armen ontvangt is een tweede...

Er is eigenlijk maar één manier om direct gezag te krijgen in Mereen maar de draakjes luisteren (nog) niet. Ik verwachte obv een van de eerste afleveringen dit seizoen dat Daario hier wellicht iets in ging betekenen maar lijkt niet zo te zijn.

GoT blijft toch de serie waarbij ik wekelijkse wachten slecht trek :)
Kun je heel makkelijk fixen. Een heel seizoen niet kijken en dan alles achter elkaar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 19:00
Dat trek ik nog slechter, geen optie ;)

Forum en reviews lezen is veel te leuk iedere week.

[ Voor 41% gewijzigd door m4yall op 05-05-2015 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessante aflevering, die eigenlijk nog duidelijker maakt dat de positie van Daenerys aan het verzwakken is. De draken heeft ze niet onder controle en haar leger wordt stukje bij beetje in de pan gehakt door een rebellerende beweging (Harpy's). In hoeverre ze Jorah bij terugkomst weer zal ontvangen, is mij niet duidelijk, maar ze kan wel goed advies gebruiken van bijvoorbeeld Tyrion in ruil voor wat wijn. ;)

Gelukkig herinnerde Melisandre Jon even aan het verleden (Ygritte): You know nothing, Jon Snow! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:59

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb maandag ook de vierde aflevering gezien en ik juist deze vond ik weinig aan. Er gebeurt van alles, maar eigenlijk ook niets. Ik kan weinig plotpunten vinden die vooruit zijn gegaan. Cersei die de Sparrows macht geeft en laat zien aan Marg dat ze zeker wel macht heeft is er 1 van. Stannis en zijn dochter, was ook een mooie scene die Stannis wat meer persoonlijkheid geeft. Maar voor de rest was er weinig in deze aflevering.

De scene met de sandsnakes vond ik behoorlijk slecht, het acteerwerk was irritant en het zag er nogal b-film achtig uit.Het einde dat Barristan the Bold dood gaat was an sich nog wel een verassing, maar het voelde ook een beetje als een cop out. Hij werd opgehemeld als 1 van de beste zwaardvechters ooit, krijgen we eindelijk een actie scene met hem gaat 'ie dood. Sure, hij was in het nadeel. Geen harnas etc. en hij hakt ook een stuk of 8 lui neer, maar het was nogal een anti climax voor mij.

Ik vond het in ieder geval 1 van de slechtere afleveringen van heel GoT en hoop dat komende afleveringen het plot weer wat vooruit laat gaan.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Laatst online: 19-09 09:34
Het was weer een afleveringen waar alle pionnen weer 1 stapje verschuiven.

Jaimie en Bronn zijn wel leuk samen, vond die scenes wel vermakelijk. Verder hebben we inzicht gekregen in het grote plan van Petyr, en aan de andere kant van de wereld wordt het een strijd om Myrcella.

Het bewapenen van de Faith Militant kan alleen maar slechte dingen van komen; ik denk dat heel King's Landing daar wel spijt van krijgt. En ik kijk inderdaad al uit naar de ontmoeting tussen Ser Meryn en Arya!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Viccers schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:05:
Het was weer een afleveringen waar alle pionnen weer 1 stapje verschuiven.
Welke pionnen zijn dat dan?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Laatst online: 19-09 09:34
Jaime & Bronn in Dorne, Jorah & Tyrion naderen Mereen, Petyr weer terug naar King's Landing (kan ook nog leuk worden!) etc. Zit toch wat beweging in alle personages...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:44:
[...]

Gelukkig herinnerde Melisandre Jon even aan het verleden (Ygritte): You know nothing, Jon Snow! :D
Je zou het bijna vergeten hé, maar onze Carice zorgde weer voor wat mooie momenten tijdens deze aflevering! :9 Blijf het een mooie vrouw vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:06
MrFl0ppY schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:41:
[...]

Je zou het bijna vergeten hé, maar onze Carice zorgde weer voor wat mooie momenten tijdens deze aflevering! :9 Blijf het een mooie vrouw vinden.
Ze heeft zeker 2 mooie plus punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

,,De meeste vrouwen houden van rubberen/latex/siliconen (whatever) dildo's, Carice van Houten.''
Ik vind haar een rare vrouw. Soms ziet ze er goed uit (zoals vorige afl & zwartboek), maar ze kan er ook uit zien als een goedkope del.
*kuch*

Kan iemand mij uitleggen wie de golden masks nu zijn? Zijn dat de vorige gevestigde heren, zijn dat de pitfighters, zijn dat slaven die niet tevreden zijn (o.a. door de afl daarvoor) of een combinatie van alles?

Naast wat karakter ontwikkeling van Stannis en wat kleine opzetjes voor plotontwikkeling was het mooi om weer eens een aflevering te zien met wat actie. Wel jammer van het Murrica gehalte van het goldenmask gevecht. Barristan die tot de laatste snik vecht en de leider van de unsullied die ook maar door bleef gaan tot de laatste snik (deed mij denken aan the last samurai) en dan ook naar Barristan kruipen. Maar, zijn die 2 nu dood of niet? Die unsullied had alleen een mes tussen zijn ribben en als Barristan dood is gegaan hoefde hij hem ook niet te redden van de laatste vijand.

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
RadioKies schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 15:13:
Kan iemand mij uitleggen wie de golden masks nu zijn? Zijn dat de vorige gevestigde heren, zijn dat de pitfighters, zijn dat slaven die niet tevreden zijn (o.a. door de afl daarvoor) of een combinatie van alles?
Dat is nog niet echt duidelijk aan bod gekomen. http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Sons_of_the_Harpy

Het is ieder geval een verzetsbeweging tegen Daenerys.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Naast wat karakter ontwikkeling van Stannis en wat kleine opzetjes voor plotontwikkeling was het mooi om weer eens een aflevering te zien met wat actie. Wel jammer van het Murrica gehalte van het goldenmask gevecht. Barristan die tot de laatste snik vecht en de leider van de unsullied die ook maar door bleef gaan tot de laatste snik (deed mij denken aan the last samurai) en dan ook naar Barristan kruipen. Maar, zijn die 2 nu dood of niet? Die unsullied had alleen een mes tussen zijn ribben en als Barristan dood is gegaan hoefde hij hem ook niet te redden van de laatste vijand.
Barristan is een van de beste zwaardvechters in Westeros. Grey Worm is de captain van de Unsullied. Nogal logisch dat die door blijven gaan tot de klus geklaard is. Barriston is zeer waarschijnlijk de pijp uit. Grey Worm zou nog kunnen leven.

Echt karig hoe Barriston dood is gegaan :/ Snap niet waarom hij zijn harnas niet aanheeft :(

[ Voor 4% gewijzigd door MrVegeta op 06-05-2015 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Vraag me wel eens af hoe groot die groep 'een van de beste [insert vechtkunst hier]' is. Want er zijn er nogal wat die erg goed zijn in knokken. Brienne of Tarth, The Mountain, The Viper, Jaime Lannister voordat hij z'n hand moest inleveren, Brann, die ene docent die Arya leerde zwaardvechten, Grey Worm, Daario Naharis, Barristan, Jorah, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Daffie schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:16:
Vraag me wel eens af hoe groot die groep 'een van de beste [insert vechtkunst hier]' is. Want er zijn er nogal wat die erg goed zijn in knokken. Brienne of Tarth, The Mountain, The Viper, Jaime Lannister voordat hij z'n hand moest inleveren, Brann, die ene docent die Arya leerde zwaardvechten, Grey Worm, Daario Naharis, Barristan, Jorah, etc. etc.
Er zijn inderdaad een aantal goede zwaardvechters. Jaime was een erg goeie. Brienne, the Mountain, Bronn, Daario zijn ook goeie. Maar daar staan nog een aantal boven ;). Daar was Sir Barriston the Bold er 1 van.

Overigens is the Mountain geen goede "knokker" maar gewoon absurd groot/sterk.

[ Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 06-05-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Daffie schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:16:
Je hebt het wel over een fantasy wereld die misschien wel net zo groot is als onze eigen wereld.

Ter vergelijking: hoeveel stervoetballers telt onze planeet? :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-09 12:48
MrVegeta schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:06:
[...]

Barristan is een van de beste zwaardvechters in Westeros. Grey Worm is de captain van de Unsullied. Nogal logisch dat die door blijven gaan tot de klus geklaard is. Barriston is zeer waarschijnlijk de pijp uit. Grey Worm zou nog kunnen leven.

Echt karig hoe Barriston dood is gegaan :/ Snap niet waarom hij zijn harnas niet aanheeft :(
Is het niet een beetje voorbarig om te zeggen dat hij dood is? In de aflevering zie je dat Grey Worm net op tijd is om te voorkomen dat een Harpy de keel van Barriston probeert door te snijden, wat mij dus doet vermoeden dat hij (nog?) niet de pijp uit is.

Edit:
Ik was om eerlijk te zijn een tikkeltje teleurgesteld in het acteerwerk (choreografie?) tijdens de vechtscenes in deze aflevering. In eerste instantie het gevecht bij Dorne vond ik nog wel gaan, maar het gevecht in het steegje met de Unsullied/Barriston vs harpies vond ik best teleurstellend. Sowieso had ik wel wat spetterendere actie willen zien van de Unsullied en Barriston, in de scene kwam het (imo) niet echt over alsof dit nou zulke goede vechters zijn, terwijl dat toch wel geïllustreerd werd.

[ Voor 27% gewijzigd door Junia op 06-05-2015 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05:06

Rick-Jan

always connected

Junia schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:35:
[...]

Is het niet een beetje voorbarig om te zeggen dat hij dood is? In de aflevering zie je dat Grey Worm net op tijd is om te voorkomen dat een Harpy de keel van Barriston probeert door te snijden, wat mij dus doet vermoeden dat hij (nog?) niet de pijp uit is.
spoiler:

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 17:16
Junia schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:35:
[...]

Edit:
Ik was om eerlijk te zijn een tikkeltje teleurgesteld in het acteerwerk (choreografie?) tijdens de vechtscenes in deze aflevering. In eerste instantie het gevecht bij Dorne vond ik nog wel gaan, maar het gevecht in het steegje met de Unsullied/Barriston vs harpies vond ik best teleurstellend. Sowieso had ik wel wat spetterendere actie willen zien van de Unsullied en Barriston, in de scene kwam het (imo) niet echt over alsof dit nou zulke goede vechters zijn, terwijl dat toch wel geïllustreerd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Grappig, spoilers gebruiken ... om zoiets te zeggen. Lijkt me nogal duidelijk nu ...

Maar goed, Ser Barristone is gewoon de pijp uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:34

Jebus4life

BE User

De spoiler is een link naar de preview van de volgende aflevering (30 seconden ofzo). Dus zo'n probleem vind ik dat eigenlijk niet (maar ik snap je conclusie wel)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-09 14:21
Voor geboren soldaten zijn die unsullied niet echt slim. Wie neemt er nu in godsnaam speren mee als hoofdwapen in smalle steegjes, en geen secundaire wapens. Ik was de hele tijd aan het wachten tot grey worm een zwaard af zou pakken en de rest in hakjes zou snijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
Ze zijn ook training gehad om met zwaarden te vechten;
https://youtu.be/lHfyW1Efiiw?t=55s
En ze gaven ook korte zwaarden/machete's aan de slaven voor de opstand. Ik had verwacht dat de unsullied een zwaard in hun schild hadden zoals hoplieten hadden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Barristan was de beste in heel Westeros. Inmiddels is ie al wat ouder geworden en bovendien hakte die er nog voldoende in de pan. Overigens hadden ze allemaal geen armor aan of geschikte wapens omdat ze reageerden op de voorgaande gebeurtenissen. Ze hadden geen tijd om goed voor te bereiden en werden dan ook in de val gelokt.

En de unsullied zijn niet gekozen omdat ze slim zijn. Ze moeten ook niet slim zijn. Het zijn oorlogsmachines, gemaakt om de vechten en te gehoorzamen. Niet om na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-09 20:25
Dit is inderdaad niet heel uitgebreid uitgelegd. Er is wel verteld dat ze waarschijnlijk slaven/huurlingen waren die door de vroegere heren ingehuurd worden omdat ze niet tevreden zijn, dit vind ik ook de meest logische uitleg.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
In het begin kon ik GoT maar moeilijk volgen en daardoor was het imo niet heel erg interessant. Toch blijven kijken omdat zoveel er zo enthousiast over zijn. Vanaf S4 begin ik het ook gewoon een leuke serie te vinden en wordt er toch wel wat meer duidelijk. Echter heb ik nog steeds zoveel vragen en gaten die opgevuld moeten worden. Voornamelijk hoe de relaties nu tussen verschillende karakters zijn en ook mbt de gebieden/kastelen en de locaties. Heeft iemand hier een goede guide van ofzo? Een handig overzicht waar de karakters met foto's staan en hun connecties etc bijv?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 21:03
Voor de karakters en foto's, kijk eens in de openingspost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En let op dat je geen overzicht van het web pakt die uit gaat van de boeken, dan kan er (nog) wat gespoilerd worden. Toch jammer als je ziet dat karakterX dood is en hoe/waar dat gebeurde.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
MADG0BLIN schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:02:
Voor de karakters en foto's, kijk eens in de openingspost. :)
Ja dat is dus ongeveer ook mijn huidige kennis niveau maar dat is dus nogal basaal. Er speelt veel meer tussen de verschillende huizen/families etc. Daarnaast hebben ze het constant over de verschillende sloten/kastelen en duizelt het mij voor de ogen. Heb het idee dat er elk seizoen weer nieuwe eigenaren zijn.
Dat is ook het lastige van de serie. Er gebeurd zoveel dat je het overzicht gewoon kwijt raakt als je casual de afleveringen kijken en verder niet allemaal informatie gaat opzoeken :)

[ Voor 26% gewijzigd door thewizard2006 op 07-05-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31
Deze wiki geeft veel (achtergrond) informatie, en gaat uit van de serie i.p.v. de boeken mocht je bang zijn voor spoilers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Arrne schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:22:
Deze wiki geeft veel (achtergrond) informatie, en gaat uit van de serie i.p.v. de boeken mocht je bang zijn voor spoilers.
Tnx zal hem eens bekijken als ik thuis ben. Hier is hij geblocked :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:05

jdh009

FP ProMod
F_J_K schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:06:
En let op dat je geen overzicht van het web pakt die uit gaat van de boeken, dan kan er (nog) wat gespoilerd worden. Toch jammer als je ziet dat karakterX dood is en hoe/waar dat gebeurde.
Het lijkt er op dat het nu ook andersom mogelijk is/ kan gebeuren. Dus degene die de boeken lezen moeten uitkijken dat ze de boeklezers niet spoilleren. Al ben ik wel benieuwd hoe het verschil tussen de twee zich verder gaat ontwikkelen.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Je bedoeld dat tv kijkers boeklezers niet moeten spoilen? Ach, iedereen gaat op den duur dood. Al sinds seizoen 2 gaan er karakters dood in de serie die in de boeken nog leven, en andersom. De serie zal nooit de grootsheid van de boeken krijgen, tenzij ze misschien voor 10 seizoenen gaan in plaats van 7, maar ik ben bang dat dat de kwaliteit niet ten goede zal zijn. Er zullen vast wel een aantal overlappingen zijn met de serie en het volgende boek. Maar het zal minimaal zijn. Ik verwacht dat aan het einde van dit seizoen we met de meeste verhalen op het einde van het laatste boek zullen zitten. Dan heeft onze grote vriend George nog ~10 maand om Winds of Winter te leveren. Dat moet wel lukken.

Toch?

Hm dit is niet helemaal de plek om dit te bespreken :p.

[ Voor 3% gewijzigd door MrVegeta op 07-05-2015 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuregenu
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-07 15:14
Is er hier trouwens iemand die bij de "Fuck de Koning"-graffiti op het paleis op de Dam ook meteen aan the Hound moest denken? :+

ユレゲヌ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Yuregenu schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:36:
Is er hier trouwens iemand die bij de "Fuck de Koning"-graffiti op het paleis op de Dam ook meteen aan the Hound moest denken? :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nNXlbWT.jpg

Moest gelijk aan deze denken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Net weer eens IMDB: Kingdom of Heaven (2005) gezien. Grappig om te zien dat zoveel acteurs uit die film ook spelen in GoT:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmen1
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-01-2023
Erg mooi sniperfox _/-\o_ :o
Ben erg benieuwd naar aflevering 5, heb wel examens, maar de verleiding is te groot. :X

Ik vraag me vooral af of Sansa de (geadopteerde) zoon van Bolton weet te bespelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:42
Gebeurde eigenlijk niet zo ontzettend veel deze aflevering, het was wederom een aflevering met de opmaat naar meer...

Wat ik even niet meer wist, dat greyscale hoe ernstig is dat om te krijgen, je wordt uiteindelijk toch helemaal versteend? Maar die stoneman waren dat ook, terwijl ze nog genoeg konden aanrichten, al dan niet gestoord..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-09 19:26
Gynnad schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:02:
Wat ik even niet meer wist, dat greyscale hoe ernstig is dat om te krijgen, je wordt uiteindelijk toch helemaal versteend? Maar die stoneman waren dat ook, terwijl ze nog genoeg konden aanrichten, al dan niet gestoord..
nouja volgens mij worden ze uiteindelijk helemaal van steen binnen ook. Dat ze het van buiten helemaal zijn (en gestoord worden) is volgens mij de laatste fase van de ziekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:12
ik vond juist dat er best wel veel gebeurde.
Denaerys begint zich te herpakken en haar draakjes krijgen gelukkig weer wat screentijd
Daarnaast maakt ze een moedige keuze door te willen trouwen
Lekkere actie met Tyrion en Jorah
Het stuk met Jon Snow vond ik interessant, maar dit is inderdaad opwerken naar meer
Het stuk met Sansa was aardig, maar ik had meer verwacht
Spanning tussen vader en zoon Bolton

Ik begin mij wel af te vragen of Theon Sansa zal vertellen dat hij haar twee broertjes niet vermoord heeft.
Ik ben verder heel benieuwd wat Stannis gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
tijmen1 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 10:47:
Erg mooi sniperfox _/-\o_ :o
Ben erg benieuwd naar aflevering 5, heb wel examens, maar de verleiding is te groot. :X

Ik vraag me vooral af of Sansa de (geadopteerde) zoon van Bolton weet te bespelen...
Hij is niet geadopteerd hoor, het is een bastaard (dus een kind buiten het huwelijk), maar inmiddels volwaardig Bolton.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:32
Wat is nu eigenlijk die "Doom of Valyria" Tyrion had het erover dat de hele stad in een dag weggevaagd zou zijn.Ik kan natuurlijk wel op wiki gaan kijken maar dan weet ik gelijk wie er gaat sterven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
luxzenburcht schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:39:
Wat is nu eigenlijk die "Doom of Valyria" Tyrion had het erover dat de hele stad in een dag weggevaagd zou zijn.Ik kan natuurlijk wel op wiki gaan kijken maar dan weet ik gelijk wie er gaat sterven :).
IGN heeft daar een mooi (volgens mij spoilervrije) artikel over geschreven:
http://www.ign.com/wikis/...ything_on_Game_of_Thrones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:12
Hier even wat info van een wiki (zonder spoilers)

**** recalls that it was written that on the day of Doom every hill for 500 miles had split asunder to fill the air with ash and smoke and fire, blazes so hot and hungry that even dragons in the sky were engulfed and consumed. Great rents had opened in the earth, swallowing palaces, temples, entire towns. Lakes boiled or turned to acid, mountains burst, fiery fountains spewed molten rock a thousand feet into the air, red clouds rained down dragonglass and the black blood of demons, and to the north the ground splintered and collapsed and fell in on itself and an angry sea came rushing in.

**** recalls what he knows of the day the Doom came to Valyria. It is said a wall of water 300 feet high had descended on Velos drowning hundreds of thousands of man, women, and children, leaving none to tell the tale but some fisherfolk who had been at sea and a handful of Velosi spearmen posted in a stout stone tower on the island’s highest hill, who had seen the hills and valleys beneath them turn into a raging sea.

Fair Velos with its places of cedar and pink marble had vanished in a heartbeat. On the north end of the island, the ancient brick walls and steeped pyramids of the slaver port of Ghozai had suffered the same fate.

The Doom's devastation of the Valyrian people was total with the exception of Dragonstone in the narrow sea, where the last of old Valyria, the Targaryens, dwelled.

Ik heb sommige namen van karakters voor de zekerheid maar even vervangen met sterretjes.
Het komt er kort gezegd op neer dat niemand precies weet wat er gebeurd is, maar het moet een hele grote ramp geweest zijn om het machtigste volk op de aarde in 1 keer weg te kunnen vagen. Er zijn wel vele verhalen hierover zoals je hierboven kunt lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 09:32
Gynnad schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:02:
Gebeurde eigenlijk niet zo ontzettend veel deze aflevering, het was wederom een aflevering met de opmaat naar meer...

Volgens mij kun je "genezen" (dwz. dat het op een bepaald moment stopt). Zie dochter van Stannis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
avec_style schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:10:
Hier even wat info van een wiki (zonder spoilers)

**** recalls that it was written that on the day of Doom every hill for 500 miles had split asunder to fill the air with ash and smoke and fire, blazes so hot and hungry that even dragons in the sky were engulfed and consumed. Great rents had opened in the earth, swallowing palaces, temples, entire towns. Lakes boiled or turned to acid, mountains burst, fiery fountains spewed molten rock a thousand feet into the air, red clouds rained down dragonglass and the black blood of demons, and to the north the ground splintered and collapsed and fell in on itself and an angry sea came rushing in.

**** recalls what he knows of the day the Doom came to Valyria. It is said a wall of water 300 feet high had descended on Velos drowning hundreds of thousands of man, women, and children, leaving none to tell the tale but some fisherfolk who had been at sea and a handful of Velosi spearmen posted in a stout stone tower on the island’s highest hill, who had seen the hills and valleys beneath them turn into a raging sea.

Fair Velos with its places of cedar and pink marble had vanished in a heartbeat. On the north end of the island, the ancient brick walls and steeped pyramids of the slaver port of Ghozai had suffered the same fate.

The Doom's devastation of the Valyrian people was total with the exception of Dragonstone in the narrow sea, where the last of old Valyria, the Targaryens, dwelled.

Ik heb sommige namen van karakters voor de zekerheid maar even vervangen met sterretjes.
Het komt er kort gezegd op neer dat niemand precies weet wat er gebeurd is, maar het moet een hele grote ramp geweest zijn om het machtigste volk op de aarde in 1 keer weg te kunnen vagen. Er zijn wel vele verhalen hierover zoals je hierboven kunt lezen.
Klinkt als een komeetinslag. Zal wel daar op gebaseerd zijn. Beetje het verhaal van de dinosauriërs

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
MilaNL schreef op maandag 11 mei 2015 @ 20:53:
[...]

Volgens mij kun je "genezen" (dwz. dat het op een bepaald moment stopt). Zie dochter van Stannis.
Heeft Melissandre daar geen rol in gespeeld?
Anders moet Jorah wellicht nog wat verder roeien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Denzis schreef op maandag 11 mei 2015 @ 21:09:
[...]

Klinkt als een komeetinslag. Zal wel daar op gebaseerd zijn. Beetje het verhaal van de dinosauriërs
Zou wel heel toevallig zijn als dat precies op de hoofdstad is.

Denk eerder een vulkaan. Ze hadden wat met draken en konden metaal smeden in heter vuur dan de mensen kon maken. Doet me erg aan mount doom denken ;)

Of experimentje met een nieuw explosief dat fout gaat. Per ongeluk een soort atoombom ontdekt ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Was volgens mij een vulkaan, zie de history of house Targaryen
YouTube: Game of Thrones History & Lore of House Targaryen

[ Voor 31% gewijzigd door Mektheb op 11-05-2015 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Leuke aflevering inderdaad. Vond hem persoonlijk leuker dan de vorige paar. Vooral het laatste stuk, met Mormont en Tyrion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
MilaNL schreef op maandag 11 mei 2015 @ 20:53:
[...]

nadat hij elke maester, tovenaar, zelfbenoemd healer in Westeros voorbij had laten komen om haar te redden. Ik denk niet dat je die zoveel hebt waar Jorah op het moment zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Laatst online: 21-09 15:17
mat.hi.as schreef op maandag 11 mei 2015 @ 22:09:
Leuke aflevering inderdaad. Vond hem persoonlijk leuker dan de vorige paar. Vooral het laatste stuk, met Mormont en Tyrion.
Dat is niet heel vreemd trouwens. Andere schrijver en directors dan de vorige 4 eps. http://en.wikipedia.org/wiki/Game_of_Thrones_%28season_5%29

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 17:28
Volgens mij was er iets mis met de aflevering die ik keek. Carice van Houten was namelijk niet naakt. Iemand hier nog meer last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Michielodc schreef op maandag 11 mei 2015 @ 23:13:
Volgens mij was er iets mis met de aflevering die ik keek. Carice van Houten was namelijk niet naakt. Iemand hier nog meer last van?
Ze had ook geen tekst in deze aflevering. Ze gaat niet voor niets uit de kleren he :P
Dit keer was het sletje van Ramsey aan de beurt.

Daarnaast heeft Carice al een blauwtje gelopen bij Jon. Die Nights Watch zijn niet leuk, die houden veel liever hun dikke jas aan :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Huh wat, ik heb Carice helemaal niet gezien deze aflevering _O- iets gemist blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Twylight schreef op maandag 11 mei 2015 @ 23:53:
Huh wat, ik heb Carice helemaal niet gezien deze aflevering _O- iets gemist blijkbaar
Zij zat al op het paard bij vertrek en keek nog even meewarrig Jon 'you kno nothin' ' Snuuuu aan. :+

Myranda :9 Ik had gedacht dat Sansa een direwolf cadeau zou krijgen, komt ze Theon tegen -O- Die zeug gaat een biggetje werpen, ik heb te doen met Roose :X Dat gehint van Moarning Myrtle gaat ervoor zorgen dat zij als rambo ooit binnen zal stormen, tegelijkertijd met Grammar Stannis the Mannis nazi *O* Dany haar wegrottende draakjes ;( kregen eindelijk voer :D Maar hoorde ik dat nu goed: gaat Dany die familiehoofd trouwen? :') Missendei en Grey Worm O+ Ser Friendstoned kan op zoek naar Sheereen, maar die zal zich wel opofferen in de fighting pits als ultieme genoegdoening naar Danny (only free men may fight zei ze immers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
De afleveringen worden steeds beter, de scene met de draak was erg goed gedaan.

Ik vond echter dat Jon ietsje meer had kunnen zeggen om andere leden van de night's watch te overtuigen. Vorig seizoen waren er nog maar 100 man in Castle black er werd gezegd dat er 50 doodgingen. Dus zijn er nog 50 over, een paar wildlingen om mee te helpen met verdedigen zou niet zo'n slecht idee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:18
http://www.forbes.com/sit...t-mystery-in-season-five/
ps. denk er even over, of je die link helemaal wilt lezen, begin gaat het mij om, en is ok, later komen er spoilers!!

Word ik niet vrolijk van, die peer zegt dat dit seizoen boek 4 en 5 afgeraffeld (lijken te) worden.
Wil dit topic niet vermengen met de boeken, maar dit vragen aan de boekenlezers, mag toch wel?? :/ }:O

[ Voor 60% gewijzigd door Sjah op 12-05-2015 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://38.media.tumblr.com/9d0983a7164130c708ad14a7616bf4e1/tumblr_no6uiahHL01qdt5wxo2_r1_250.gif

Tyrion baas, die moet cold turkey nu afkicken van zijn wijnverslaving :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Sjah schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 00:12:
http://www.forbes.com/sit...t-mystery-in-season-five/
ps. denk er even over, of je die link helemaal wilt lezen, begin gaat het mij om, en is ok, later komen er spoilers!!

Word ik niet vrolijk van, die peer zegt dat dit seizoen boek 4 en 5 afgeraffeld (lijken te) worden.
Wil dit topic niet vermengen met de boeken, maar dit vragen aan de boekenlezers, mag toch wel?? :/ }:O
Afgeraffeld is niet helemaal het goede woord. Er zijn wel enorm veel verhalen uit de boeken geknipt voor de serie. Maar ik vermoed dat de serie qua einde aardig overeenkomt met de boeken. Het tempo ligt wel veel hoger omdat heel veel karakters helaas niet in de serie voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Joosie200 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 23:57:
[...]

Zij zat al op het paard bij vertrek en keek nog even meewarrig Jon 'you kno nothin' ' Snuuuu aan. :+

Myranda :9 Ik had gedacht dat Sansa een direwolf cadeau zou krijgen, komt ze Theon tegen -O- Die zeug gaat een biggetje werpen, ik heb te doen met Roose :X Dat gehint van Moarning Myrtle gaat ervoor zorgen dat zij als rambo ooit binnen zal stormen, tegelijkertijd met Grammar Stannis the Mannis nazi *O* Dany haar wegrottende draakjes ;( kregen eindelijk voer :D Maar hoorde ik dat nu goed: gaat Dany die familiehoofd trouwen? :') Missendei en Grey Worm O+ Ser Friendstoned kan op zoek naar Sheereen, maar die zal zich wel opofferen in de fighting pits als ultieme genoegdoening naar Danny (only free men may fight zei ze immers)
Die Myranda kan wel wat spek gebruiken zeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 09:59
Mektheb schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 08:42:
[...]

Die Myranda kan wel wat spek gebruiken zeg :+
Lekker belangrijk, is een knapperd hoor 8)

Ik zeg goed gecast, zoveel is er vast niet te vreten in Winterfell. Weet iemand trouwens hoe het kan dat Sansa haar niet kent? Is haar pa later kennelmaster geworden of wordt dat in het midden gelaten?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

EvaluationCopy schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 09:36:
[...]

Lekker belangrijk, is een knapperd hoor 8)

Ik zeg goed gecast, zoveel is er vast niet te vreten in Winterfell. Weet iemand trouwens hoe het kan dat Sansa haar niet kent? Is haar pa later kennelmaster geworden of wordt dat in het midden gelaten?
Voor zover ik weet komt zij niet uit Winterfell maar uit de Dreadfort waar de Boltons zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
Freshnezz schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 09:45:
[...]

Voor zover ik weet komt zij niet uit Winterfell maar uit de Dreadfort waar de Boltons zaten.
Dat was inderaad ook mijn aanname..

Home Assistant configuratie

Pagina: 1 ... 80 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic