Na de eerste pijl heeft-ie nog volop praatjes en de tweede pijl lijkt wel in z'n schouder te komen ... dodelijk ?
YouTube: Game of Thrones Season 4: Episode 10 (S04E10) Death of Tywin Lannister - Tyrion Kills His Father
[ Voor 54% gewijzigd door Goner op 18-06-2014 13:45 ]
Verwijderd
Goner schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:39:
Na de eerste pijl heeft-ie nog volop praatjes en de tweede pijl lijkt wel in z'n schouder te komen ... dodelijk ?

Die eerste lijkte een beetje in z'n buik of iets terecht te komen, maar die tweede gaat wel vol de aorta in zo te zien aan dat filmpje.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2014 14:08 ]
Qua overlevingskansen schatte ik the Mountain nu niet echt hoog in, maar die leeft nog (half).
The hound geef je ook geen stuiver meer voor, maar het is niet zeker dat hij dood is/gaat!
Tywin is niet recht in zijn hoofd of hart geraakt end daarom vraag ik me af of hij wel echt dood is.
Anyway...als een ding me wel duidelijk is geworden bij GoT is dat, degene waarvan je verwacht dat ze blijven leven, dood gaan en vice versa. Het kan alle kanten op want daar zijn mogelijkheden genoeg voor!
[ Voor 3% gewijzigd door albino71 op 18-06-2014 14:08 . Reden: typo ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Maar ik denk dat het volgende slachtoffer Cersei is. Er is geen Lannister meer om achter te schuilen, het volk weet wat ze heeft gedaan, of ze gaan het weten.
Helaas gaat zo de beste family ten onder die idereen de winter in kan leiden.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Verwijderd
Nou, ik neem aan dat het voor de meesten die in de laatste paar eps zijn neergeslagen wel dood zijn. Zo sparend is GoT nou ook weer niet. De halve Stark familie heeft het ook moeten ontgelden in 1 aflevering. Nu ze in de laatste ep Tywin, The Mountain, The Hound, dat kind (ken z'n naam niet, dat hele Lord of the Rings achtige side story van die kinders is erg ruk imo) vermoorden of bijna vermoorden geloof ik niet dat er meer dan 1 persoon levend wegloopt. En dan geef ik The Mountain nog de meeste kans. Maar goed, als die Mountain sterker terugkomt volgens die halfbakken tovenaar, zal die vast niet meer naar rede luisteren en als nog een nekschotje krijgen. Iedereen heeft die opbiechting gehoord overigens, dus als The Mountain terugkeert als vaste knecht van de Lannisters kunnen ze elke vorm van support van de Martells en Dorne wel op hun buik schrijven. Momenteel is dat niet iets wat ze kunnen gebruiken lijkt me zo, zonder Tywin en een 10-jarig incestkindje op de troon. The Mountain is sowieso ten dode opgeschreven en Tywin die kan niet anders dan doodbloeden op de plee. Een pijl door je aorta moet je met hedendaagse medicijnen al gelijk bij zijn, laat staan toen.albino71 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:07:
Ja, bij de meesten loopt het ongeveer daar...
Qua overlevingskansen schatte ik the Mountain nu niet echt hoog in, maar die leeft nog (half).
The hound geef je ook geen stuiver meer voor, maar het is niet zeker dat hij dood is/gaat!
Tywin is niet recht in zijn hoofd of hart geraakt end daarom vraag ik me af of hij wel echt dood is.
Anyway...als een ding me wel duidelijk is geworden bij GoT is dat, degene waarvan je verwacht dat ze blijven leven, dood gaan en vice versa. Het kan alle kanten op en daar zijn mogelijkheden genoeg voor!
Ik denk dat die skellies dus ook gewoon wights zijn, alleen zijn deze al wat langer dood en dus (bijna) geen vlees meer om de botten hebben.Joosie200 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:29:
Maar enfin, ik vind het verschil in undeads lastig te maken. Je hebt dus ww, wights en skelletons, of zijn dat gewoon uitgemergelde wights? De WW zijn de leiders van hun bataljon, de wights het voetvolk. Maar die skeletten die zo maar uit het niets omhoog kwamen vind ik wat anders dan een wight.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
GoT weet anders bijzonder weinig met deze zaken te doen. Ik heb er geen problemen mee, maar zo onbegrijpelijk is die aversie toch niet?AllSeeyinEye schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:36:
Wat een aversie tegen ondoden, skellies, vuurballen / magie etc lees ik hier toch. Beseffen veel kijkers hier niet dat GRRM een fantasy schrijver pur sang is? En fantasy is doorgaans all about magie en de bijbehorende wezens!
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Waarom dat laatste? Omdat het zo'n stabiele familie was toch niet? Geliefd ook niet. Wellicht om de rijkdom die ze hebben. Echter had ik niet het idee dat die:lanerios schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:26:
Dat zou wel cool zijn!
Maar ik denk dat het volgende slachtoffer Cersei is. Er is geen Lannister meer om achter te schuilen, het volk weet wat ze heeft gedaan, of ze gaan het weten.
1. nog zo groot was.
2. dat ze die graag deelde met de rest van Westeros.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ik heb er geen aversie tegen, GoT is fantasy, vind ik juist tof. Maar om nu zoveel onderscheid te maken in wat praktisch gewoon allemaal undeads zijn is een beetje overbodig.AllSeeyinEye schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:36:
Wat een aversie tegen ondoden, skellies, vuurballen / magie etc lees ik hier toch. Beseffen veel kijkers hier niet dat GRRM een fantasy schrijver pur sang is? En fantasy is doorgaans all about magie en de bijbehorende wezens!
En die skellies zijn inderdaad ook wights, alleen in dit geval met wat minder vlees. En of die White Walkers nou undead zijn durf ik niet zo direct te zeggen. Daar weten we gewoon nog te weinig van.
[ Voor 33% gewijzigd door Blistimo op 18-06-2014 14:47 ]
Children of the Forest (vergelijk met elfen)LiquidT_NL schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:39:
[...]
GoT weet anders bijzonder weinig met deze zaken te doen.
Dire Wolfs, Draken, Wights, White Walkers, Skelletons
Wargs, een Shadow (die Stannis op zijn broer afgestuurd heeft)
Greenseers (toekomst zien)
Warlocks (in Qarth), Undying, Red Priests
Bloodmagic, Shadow Binding (wat Mellissandre deed toen ze de Shadow baarde)
In de basis bevat vrijwel ieder universum in een fantasy verhaal een wereld die in segmenten is verdeeld, meestal met een fysieke of magische barierre, waardoor er tenminste een deel is waar magie 'uitgestorven' of in ieder geval tot een minimum beperkt is. In GoT is dat Westeros waar magie weinig meer voorkomt en grotendeels uitgestorven geacht wordt.
[ Voor 26% gewijzigd door AllSeeyinEye op 18-06-2014 14:48 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Wil je geliefd zijn en door je wil om geliefd te zijn veel mensen opgeven
Wil je gehaat zijn en zorgen dat veel mensen overleven
In Fable 3 wordt diezelfde keuze aan de speler gesteld. Je moet hele lastige beslissingen nemen, het kost levens, maar op het einde red je er wel het meeste mee.
De Lannisters willen hetzelfde, ja het zijn eikels en tyrannen. Maar niet zo erg als Daenerys, die mensen vermoord omdat ze gewoonweg niet weet wat ze moet doen. Om haar heen worden haar steden weer ingenomen. Elke stap vooruit die ze doet is er 3 terug
Daarom had ik gewoon meer hoop met de Lannisters, ze zijn de enigen die nog iets kunnen doen.
Join nou gewoon #TeamStannisThe Mannis. The one true heir!lanerios schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:47:
Maar het punt is..
Wil je geliefd zijn en door je wil om geliefd te zijn veel mensen opgeven
Wil je gehaat zijn en zorgen dat veel mensen overleven
In Fable 3 wordt diezelfde keuze aan de speler gesteld. Je moet hele lastige beslissingen nemen, het kost levens, maar op het einde red je er wel het meeste mee.
De Lannisters willen hetzelfde, ja het zijn eikels en tyrannen. Maar niet zo erg als Daenerys, die mensen vermoord omdat ze gewoonweg niet weet wat ze moet doen. Om haar heen worden haar steden weer ingenomen. Elke stap vooruit die ze doet is er 3 terug
Daarom had ik gewoon meer hoop met de Lannisters, ze zijn de enigen die nog iets kunnen doen.
STANNIS!! STANNIS!! STANNIS!!Blistimo schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:49:
[...]
Join nou gewoon #TeamStannisThe Mannis. The one true heir!
Maar bij GoT is het meer bijzaak, en niet volop gericht op die fantasy. Normaal kijk ik dergelijke fantasy totaal niet, maar vind het hier niet storend, integendeel zelfs.AllSeeyinEye schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:46:
[...]
Children of the Forest (vergelijk met elfen)
In de basis bevat vrijwel ieder universum in een fantasy verhaal een wereld die in segmenten is verdeeld, meestal met een fysieke of magische barierre, waardoor er tenminste een deel is waar magie 'uitgestorven' of in ieder geval tot een minimum beperkt is. In GoT is dat Westeros waar magie weinig meer voorkomt en grotendeels uitgestorven geacht wordt.
Leuk dat je die lijst kan maken, maar je hoeft mij niet te overtuigen dat dit fantasy is. Echter, het is wat meer low fantasy met veel minder supernatural gedoe er in. Ja, het zit er in (getuige je lijst), maar het heeft een relatief kleine rol. GoT is deels zo populair omdat het ook vele kijkers trekt die niet of nauwelijks wat hebben met fantasy. Dus ja, als dat fantasy dan toch naar boven komt borrelen snap ik de aversie wel. Of hij nu terecht is of niet.AllSeeyinEye schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:46:
[...]
Children of the Forest (vergelijk met elfen)
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Verwijderd
Ik heb geen aversie voor fantasy, vind enkel dat verhaal van die Stark kinderen een beetje ruk, waar toch de meeste fantasy/magic voorkomt. Ze zijn nu al bijna zo lang als Daenerys bezig en hebben nagenoeg nog niets bereikt. Wat leuke tovertrucjes door wat beestjes/gehandicapten overnemen, maar verder ook eigenlijk niets. Character development? N/ALiquidT_NL schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:25:
[...]
Dus ja, als dat fantasy dan toch naar boven komt borrelen snap ik de aversie wel. Of hij nu terecht is of niet.
LONG MAY HE REIGN!
Mèh.. De Starks zijn tenminste onderweg.. Dany zit maar op haar luie reet (no offence @ deze reetVerwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:42:
[...]
Ik heb geen aversie voor fantasy, vind enkel dat verhaal van die Stark kinderen een beetje ruk, waar toch de meeste fantasy/magic voorkomt. Ze zijn nu al bijna zo lang als Daenerys bezig en hebben nagenoeg nog niets bereikt. Wat leuke tovertrucjes door wat beestjes/gehandicapten overnemen, maar verder ook eigenlijk niets. Character development? N/A

Characterontwikkeling:
Bran: Ontdekt zijn Warg-krachten langzaam, maar wordt steeds sterker
Sansa: Als bang muisje begint ze zich toch te ontwikkelen naar een goede speler/leugenaar.
Arya: start nu met een nieuw avontuur in Braavos nu ze een stuk 'rauwer' is geworden.
Rickon: lol, wie?
Jon: begint leiderschap te ontwikkelen ( boven op de muur gezien).
De rest van de Starks: AFK
[ Voor 20% gewijzigd door Fruitschaal op 18-06-2014 15:55 ]
PSN: Fruitschaaltje
Je vergeet denk ik dat het kinderen zijn. Ontwikkeling gaat met vallen en opstaan.Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:42:
[...]
Ik heb geen aversie voor fantasy, vind enkel dat verhaal van die Stark kinderen een beetje ruk, waar toch de meeste fantasy/magic voorkomt. Ze zijn nu al bijna zo lang als Daenerys bezig en hebben nagenoeg nog niets bereikt. Wat leuke tovertrucjes door wat beestjes/gehandicapten overnemen, maar verder ook eigenlijk niets. Character development? N/A
Allemaal tot nu toe nog helemaal niet, geef mij maar een Mannelijke mad Targaryen of een BlackfyreFruitschaal schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:46:
[...]
LONG MAY HE REIGN!
[...]
Mèh.. De Starks zijn tenminste onderweg.. Dany zit maar op haar luie reet in een stoeltje druiven te eten.. Nu zit Bran ook op zijn reet, maar dat kan hij niet helpen.. Ik ben wel Stark-ish aangelegd
Dany is mij te lief en zoetsappig

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Verwijderd
Met Stark kinderen bedoelde ik het groepje dat met magic te doen heeft. Kreupele peter pan en z'n lost boys zijn al seizoenen onderweg en ontwikkelen weinig. Worden een paar keer gevangen en ontsnappen- that's it. 1 gave ontwikkelen en met je bobslee door Westeros heen sjeezen is niet character development. Bran is nog steeds een clueless jochie met rare dromen en is verder niks veranderd.Fruitschaal schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:46:
[...]
LONG MAY HE REIGN!
[...]
Mèh.. De Starks zijn tenminste onderweg.. Dany zit maar op haar luie reet (no offence @ deze reet) in een stoeltje druiven te eten en haar draken in kelders te duwen.. Nu zit Bran ook op zijn reet, maar dat kan hij niet helpen.. Ik ben wel Stark-ish aangelegd
Characterontwikkeling:
Bran: Ontdekt zijn Warg-krachten langzaam, maar wordt steeds sterker
Sansa: Als bang muisje begint ze zich toch te ontwikkelen naar een goede speler/leugenaar.
Arya: start nu met een nieuw avontuur in Braavos nu ze een stuk 'rauwer' is geworden.
Rickon: lol, wie?
Jon: begint leiderschap te ontwikkelen ( boven op de muur gezien).
De rest van de Starks: AFK
Arya's arc? Character development. We zien de impact van alle gebeurtenissen op haar en ze leert van The Hound een paar harde levenslessen. Ze groeit als persoon.
Volgensmij is Tywin wel dood, want de klokken begonnen te luidden, toen Tyrion op die boot geladen werd.albino71 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:31:
The Mountain (nog niet dood en niet zeker of hij dood gaat)
The Hound (nog niet dood en niet zeker of hij dood gaat)
Is Tywin wel dood?
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Verwijderd
Jaime leeft nog, hé.lanerios schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:26:
Dat zou wel cool zijn!
Verwijderd
Die op zich vergane glorie is. Verder zal hij niets meer met de troon te maken hebben als zijn incestkind wordt ontdekt. Hij lijkt me overigens als militair leider niet zo capabel als vader en broertjelief.
Na het spelen van The Mountain zit Ian Whyte trouwens niet zonder werk bij Game of Thrones. Hij heeft al een White Walker, The Mountain en nu dus ook een reus gespeeld.
Het is trouwens nog maar de vraag of Drogon de dood van de dochter van die herder op zijn geweten heeft,
In het eerste filmpje zie je het gebeuren maar je ziet geen mens verbrand worden alleen een stel geiten.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=h5qjEGlaj6M]
En deze scene kreeg ik toch wel even flink kippenvel van.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=kk6jDYKN-9Y]
[ Voor 38% gewijzigd door sjaool op 18-06-2014 23:21 ]
"When you grow up your heart dies"
Cersei krijgt het aan de stok met Marg! Prrr catfight!lanerios schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:26:
Maar ik denk dat het volgende slachtoffer Cersei is
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Het eerste filmpje is van aflevering 6 waarbij Drogon een schaap heeft gepakt. In aflevering 10 heeft Drogon een kind gegrepen. Het gaat niet om hetzelfde incident, het zijn twee gescheiden incidenten die aangeven dat Drogon moordlustiger is geworden en het niet langer bij enkel dieren houd.sjaool schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 23:12:
Het is trouwens nog maar de vraag of Drogon de dood van de dochter van die herder op zijn geweten heeft,
In het eerste filmpje zie je het gebeuren maar je ziet geen mens verbrand worden alleen een stel geiten.
[video]
En deze scene kreeg ik toch wel even flink kippenvel van.
[video]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
De scene met de skeletten vond ik wel een mooie ode aan Ray Harryhausen ook qua animatie (beetje stop-motion achtig).
"When you grow up your heart dies"
Verwijderd
Mwa, ik weet niet. We gaan het zien.Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 23:02:
[...]
Die op zich vergane glorie is. Verder zal hij niets meer met de troon te maken hebben als zijn incestkind wordt ontdekt. Hij lijkt me overigens als militair leider niet zo capabel als vader en broertjelief.
Oooofff.......je kan de boeken lezen (iets met topic warning)
[ Voor 14% gewijzigd door ulTimaS op 19-06-2014 10:06 ]
We gaan het toch allemaal zien over 40 weken wat er gaat gebeuren?ulTimaS schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 09:36:
[...]
Oooofff....... (iets met topic warning)
boeken lezen
Lezen en zien zijn 2 verschillende dingen
[ Voor 11% gewijzigd door Quadradial op 19-06-2014 09:48 ]
Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.
Je kan het "zien" in je eigen fantasieQuadradial schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 09:47:
[...]
We gaan het toch allemaal zien over 40 weken wat er gaat gebeuren?
Lezen en zien zijn 2 verschillende dingen
- Joffrey
- The hound
- Tywin
- Prince obyren
Shae zal ik niet missen, matig geacteerd.
Stannis vind ik een matige verhaallijn. Kan me niet echt boeien.
John snow verhaallijn voelt afgerond.
Daenerys, interessante tweestrijd tussen goed en kwaad. Eerder gemaakte keuzes en de consequenties. Maar wel been there done that. Verder graag...
Lannisters meute.. Voelt als einde verhaal
Bran stark, interessant wending. Ik vind het leuk dat er meer fantasy inkomt. Bij de white walkers dacht ik meh.
Aryah Stark. Ben benieuwd wat die allemaal gaat meemaken in Bravos.
Sansa Stark.. Ben benieuwd wat ze gaat meemaken nu ze min of meer lady of the castle is.
Conclusie.. als de rest van de starks ook dood gaan is er wmb niet veel interessants meer aan.
http://hawvie.deviantart.com/
Leuk dat je die aanhaalt. Ik stoor me namelijk nog steeds aan dat ik niet weet wat daar nou precies gebeurd.horizon1978 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:42:
De proloog van de serie is toch een en al fantasy, dan weet je toch waar je aan begint?
Het is al even geleden dat ik hem (s01e01) heb gezien. Maar je hebt een stel kerels op paarden in een bos, en iets dat hun besluipt en aanvalt. Wat was dat iets? Dat is toch nog steeds niet terug gekomen?
Of was dat een white walker? Waren die mannen dan ten noorden van the wall? Waarom?
Meh, misschien maar gewoon eens opnieuw kijken...
[ Voor 178% gewijzigd door frickY op 19-06-2014 14:52 ]
i lolled, ik zie hem juist als de main person in het hele verhaalHawVer schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 14:01:
Ik vind het wel jammer dat een aantal sterke acteurs de serie verlaten:
- Joffrey
- The hound
- Tywin
- Prince obyren
Shae zal ik niet missen, matig geacteerd.
Stannis vind ik een matige verhaallijn. Kan me niet echt boeien.
Daenerys, interessante tweestrijd tussen goed en kwaad. Eerder gemaakte keuzes en de consequenties. Maar wel been there done that. Verder graag...
Lannisters meute.. Voelt als einde verhaal
Bran stark, interessant wending. Ik vind het leuk dat er meer fantasy inkomt. Bij de white walkers dacht ik meh.
Aryah Stark. Ben benieuwd wat die allemaal gaat meemaken in Bravos.
Sansa Stark.. Ben benieuwd wat ze gaat meemaken nu ze min of meer lady of the castle is.
Conclusie.. als de rest van de starks ook dood gaan is er wmb niet veel interessants meer aan.
Ik zie vier personen als belangrijkste tools:Mektheb schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 14:24:
[...]
i lolled, ik zie hem juist als de main person in het hele verhaal
John Snow
Bran Stark
Daenarys Targaryen
Stannis (+ Melissandre)
Verwijderd
Dat niet, maar op het officiele GoT kanaal staat wel een hele berg. Ik heb ze bekeken en heb ze niet als spoilers ervaren. Let wel op dat je de comments niet leest, er hoeft maar 1 droeftoeter langs te komen om het te verneuken.Rips10 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 14:56:
Iemand een duidelijk overzicht van alle extra's die op de dvd's staan?
Wie wordt de nieuwe Lord Commander? Wat gebeurt er met Mance Rayder? Wat gebeurt er met het wildling-leger nu Mance weg is? Wat gaat de Night's Watch tegen de White Walkers beginnen?HawVer schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 14:01:
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
En wat gaat Jonnieboy met Stannis/Mellisandre doen en vice versa.NMe schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:12:
[...]
Wie wordt de nieuwe Lord Commander? Wat gebeurt er met Mance Rayder? Wat gebeurt er met het wildling-leger nu Mance weg is? Wat gaat de Night's Watch tegen de White Walkers beginnen?
Ik heb toevallig het begin gisteren nogmaals gezien vanwege de rare figuren die de WW's achterlaten met de onderdelen van hun slachtoffers. (Deze scene en die op de Fist of the First Men).frickY schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 14:21:
[...]
Leuk dat je die aanhaalt. Ik stoor me namelijk nog steeds aan dat ik niet weet wat daar nou precies gebeurd.
Het is al even geleden dat ik hem (s01e01) heb gezien. Maar je hebt een stel kerels op paarden in een bos, en iets dat hun besluipt en aanvalt. Wat was dat iets? Dat is toch nog steeds niet terug gekomen?
Of was dat een white walker? Waren die mannen dan ten noorden van the wall? Waarom?
Meh, misschien maar gewoon eens opnieuw kijken...
Die 3 mannen waren Rangers van de Night's Watch. Deze waren aan het patrouilleren vanwege toegenomen Wildling activiteiten. 2 van de mannen werden gedood door een WW en de laatste werd in leven gelaten, net zoals Sam toen. Misschien iets met lafaards?
Die laatste overlevende wordt vervolgens in de buurt van Winterfell opgepakt en door Ned Stark onthoofd.
Ik denk dat de Night's Watch vrij weinig aan Stannis kan doen als hij moeilijk doet. Stannis heeft immers een leger bij zich waarvan de Night's Watch al eeuwen droomt. Interessanter is zoals je al vermeld wat Stannis en Melisandre gaan doen nu ze bij de Wall zijn.Fruitschaal schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:14:
[...]
En wat gaat Jonnieboy met Stannis/Mellisandre doen en vice versa.
[ Voor 17% gewijzigd door Tylocke op 19-06-2014 15:21 ]
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verwijderd
Ook speculatie op basis van boekenkennis is een vom van spoileren die voor seriekijkens en nadrukkelijk niet lezers niet echt leuk is.
Probeer dat te onthouden graag.
[ Voor 66% gewijzigd door Ramzzz op 20-06-2014 14:23 ]
Een koning(Stannis) kan iemand benoemen tot erfgenaam van een bepaalde familie. Gebeurde ook bij de boltons als ik me niet vergis.Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:27:
Jon Snow is een bastaard en dus niet een Stark....
[ Voor 2% gewijzigd door Ramzzz op 20-06-2014 14:23 ]
Psn - Sevyxs
<knip>Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:27:
Jon Snow is een bastaard en dus niet een Stark....
[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 20-06-2014 14:24 ]
Benjen Stark hebben we ook niets meer van gehoord toch? Misschien komen ze hem nog tegen in het verre noordenMrVegeta schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:24:
Jon Snow (!) is de oudste en enige overlevende Stark voor de wereld (Sansa is een beetje kwijt). Dus misschien wil hij Jon opvoeren als een Stark om de de Boltons te verslaan en zo het noorden over te nemen. Ben benieuwd wat Littlefinger met Sansa van plan is.
Hecht je maar niet al te veel aan de character.. Je weet waar zijn vader hing na seizoen éénMektheb schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 14:24:
[...]
i lolled, ik zie hem juist als de main person in het hele verhaal
En Tyrion dan? Het lijkt wel alsof iedereen hem al weer afgeschreven heeft. En Littlefinger met Sansa?AllSeeyinEye schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 14:31:
[...]
Ik zie vier personen als belangrijkste tools:
John Snow
Bran Stark
Daenarys Targaryen
Stannis (+ Melissandre)
Hij hing niet hoor. Hij kon zijn hoofd er alleen niet bij houden.HawVer schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:34:
[...]
Hecht je maar niet al te veel aan de character.. Je weet waar zijn vader hing na seizoen één
Heel Kings Landing, Iron Throne, Bolton taking over the North, Lannisters etc zie ik als bijzaak. Voor mij is de grote lijn hetgeen in aflevering 1 is gezegd: Winter is Coming / White Walkers en consorten, versus (wat niet veel later kwam:) God of Light / Vuur = draken = de Targaeryens.tweaker2010 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:41:
[...]
En Tyrion dan? Het lijkt wel alsof iedereen hem al weer afgeschreven heeft. En Littlefinger met Sansa?
En ik vind het sowieso met de serie dat soms verhaallijnen even dippen maar daarna weer vol in de picture staan en meteen we leuk worden. Dat is het 'nadeel' van de grote opzet van het geheel. Maarja dat is ook waarom het constant blijft boeien. Ik kijk dus zeker uit naar S05
Roose Bolton heeft zelf zijn bastaard, Ramsay Snow, erkend als erfgenaam en de familienaam gegeven, hij heet nu dus officieel Ramsay Bolton. Daar kwam geen koning aan te pas, dacht ik.Sevyx schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:28:
[...]
Een koning(Stannis) kan iemand benoemen tot erfgenaam van een bepaalde familie. Gebeurde ook bij de boltons als ik me niet vergis.
Dat decreet is door Joffrey uitgebracht.Goner schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:59:
[...]
Roose Bolton heeft zelf zijn bastaard, Ramsay Snow, erkend als erfgenaam en de familienaam gegeven, hij heet nu dus officieel Ramsay Bolton. Daar kwam geen koning aan te pas, dacht ik.
[edit] Of Tommen.
[ Voor 3% gewijzigd door Rub3s op 19-06-2014 16:01 ]
Dat is wel nodig. Volgens mij is dat noch in de serie, noch in het boek met zo veel woorden gezegd maar dat Bolton met de Lannisters samen heeft gewerkt voor de Red Wedding is bekend, dus Tywin zal wel iets ondertekend hebben voor Bolton.Goner schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:59:
[...]
Roose Bolton heeft zelf zijn bastaard, Ramsay Snow, erkend als erfgenaam en de familienaam gegeven, hij heet nu dus officieel Ramsay Bolton. Daar kwam geen koning aan te pas, dacht ik.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Roose is natuurlijk wel warden of the North en handelt daarom in de naam van de Koning (of in ieder geval een extensie), waardoor het vrij plausibel is dat hij toestemming heeft om dit te doen.Goner schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:59:
[...]
Volgens mij ook.Fruitschaal schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:22:
Roose had toch een brief in zijn handen met een zegel van de Baratheon's op ( Koning dus) toen hij het aan Ramsey overhandigde?
De Boltons doen wel meer dingen die eigenlijk niet door de beugel kunnen. Denk dat hij geen toestemming nodig heeft en gewoon zijn eigen zin doordrijft.MrVegeta schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:16:
[...]
Roose is natuurlijk wel warden of the North en handelt daarom in de naam van de Koning (of in ieder geval een extensie), waardoor het vrij plausibel is dat hij toestemming heeft om dit te doen.
Ik verwacht ook dat we het laatste van Benjen nog niet gezien hebben.Bramster schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:33:
[...]
Benjen Stark hebben we ook niets meer van gehoord toch? Misschien komen ze hem nog tegen in het verre noorden
Ondanks dat hij relatief kort in beeld is geweest, zie ik hem toch als een figuur die niet zomaar even verdwijnt. Daarnaast zijn er meerdere mensen uit zijn ranging party dood terug gevonden terwijl Benjen ontbrak... zoveel vragen, zo weinig antwoorden!
Klopt.Goner schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:59:
[...]
Hij is zijn eigen heer natuurlijk, hij beslist of hij zijn bastaard aanneemt of niet.
Ik verwacht niet datwe benjen terugzien, hij zou al gepasseerd moeten zijn door de wildlings die naar de wall zijn...
[ Voor 13% gewijzigd door KillerAce_NL op 19-06-2014 17:17 ]
Klopt niet,KillerAce_NL schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 17:16:
[...]
Klopt.
Hij is zijn eigen heer natuurlijk, hij beslist of hij zijn bastaard aanneemt of niet.
Uit de serie wiki: (dus geen boeken
http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Ramsay_Bolton
http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Legitimization
...., he has recently been legitimized as Lord Roose's lawful son, and has therefore been officially renamed "Ramsay Bolton".
Legitimization is the process by which a bastard receives the rights and social status of trueborn offspring by royal decree.
Kon je dat echt zien ??Fruitschaal schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:22:
Roose had toch een brief in zijn handen met een zegel van de Baratheon's op ( Koning dus) toen hij het aan Ramsey overhandigde?
YouTube: Game Of Thrones 4x08 Roose Bolton names Ramsay Snow a true bolton
ik zie alleen maar een rol perkament ...
Hmm, ja... maar laten we het er gewoon bij laten dat Ramsay nu Ramsay Bolton is.Goner schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 19:30:
[...]
Kon je dat echt zien ??
Het verbaasde me dat Roose Bolton dat kon doen. Vraag ik me af waarom Ned Stark dat dan nooit met Jon Snow heeft gedaan? Net voordat ze hun eigen weg gaan zegt ie dat ie em altijd als een zoon heeft gezien...Goner schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:59:
EDIT: niet doorgelezen
[ Voor 7% gewijzigd door habermas op 20-06-2014 11:14 ]
Ach ben nog altijd van mening het niet zijn bastard isGoner schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:24:
Ik denk dat Ned dat niet gedaan heeft omdat het nogal gevoelig lag bij zijn vrouw ... die had echt een hekel aan Jon. Toestemming van de koning zou geen probleem geweest zijn, Robert was z'n vriend en had geen problemen met bastaard-kinderen.
Ach officieel aangenomen of niet, het blijft toch een 'bastard son'Mektheb schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:26:
[...]
Ach ben nog altijd van mening het niet zijn bastard is
Ja, ik heb in 4k gekeken heb hele goede ogen.Goner schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 19:30:
[...]
Kon je dat echt zien ??
Buiten dat, voor Ned Stark was dit ook niet nodig. Hij had 3 zoons die erfgenamen waren/zijn. Tegenwoordig is dat wat minder en is de voortzetting van de Starks iets spannender. Ik heb gehoord dat de Starks niet meer zo'n goede vrienden zijn met het koningshuis..Goner schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:24:
Ik denk dat Ned dat niet gedaan heeft omdat het nogal gevoelig lag bij zijn vrouw ... die had echt een hekel aan Jon. Toestemming van de koning zou geen probleem geweest zijn, Robert was z'n vriend en had geen problemen met bastaard-kinderen.
Bolten doet het ook zodat hij een erfgenaam heeft.
Not by my theoryHawVer schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:32:
[...]
Ach officieel aangenomen of niet, het blijft toch een 'bastard son'
Check.MrFl0ppY schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:55:
Had iemand trouwens ook twijfels over die gekke Ramsay Bolton? Ik had het idee dat toen Roose Bolton zei dat hij de naam Bolton kreeg en RECHT had op de zaken die horen bij een familienaam dat zijn oogjes begonnen te glinsteren. Oftewel, ik vrees voor Roose.
Kreeg gelijk zo'n "bad move Roose" gevoel.
Voor Ramsay was dat moment 'mission accomplished' > next target: kill dad.
Happy Fathersday Roose
Volgens mij gaan we nog een aantal rare streken van hem zien in het komende seizoen...
Sinds het moment dat hij met die hoorn bij Winterfel heeft staan blazen is hij wel echt een baas in de serie.737freak schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 13:51:
Ramsay is niet helemaal psychologisch stabiel, op z'n lichts gezegd. Ik heb het gevoel dat dit voornamelijk door z'n verleden en de relatie met z'n vader komt. Vooral hoe geobsedeerd hij is met de naam 'Reek', dit moet toch iets betekenen voor hem?
Volgens mij gaan we nog een aantal rare streken van hem zien in het komende seizoen...
En hoe die het allemaal flikt
Mee eens en daarom zou ik graag willen weten waar hij door gedreven wordt en welke motivatie daar achter zit. Het personage is nu duidelijk en goed uitgevoerd: hoog tijd voor wat diepgang en achtergrond...Mektheb schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 13:53:
[...]
Sinds het moment dat hij met die hoorn bij Winterfel heeft staan blazen is hij wel echt een baas in de serie.
En hoe die het allemaal flikt
Hmm, wie zegt dat hij niet stabiel is ?737freak schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 13:51:
Ramsay is niet helemaal psychologisch stabiel, op z'n lichts gezegd. Ik heb het gevoel dat dit voornamelijk door z'n verleden en de relatie met z'n vader komt. Vooral hoe geobsedeerd hij is met de naam 'Reek', dit moet toch iets betekenen voor hem?
Wreed ? Ja
Ik heb heb hem geen irrationele beslissingen zien nemen, eerder sluw en doordacht.
dat is het understatement van dit seizoen ...
Naakte vrouwen het bos injagen en laten verscheuren door je honden, Winterfell plunderen en Theon martelen en castreren tegen de orders van z'n vader in, in je nakie met een dolk en knots (goedendag?) een bende Ironborn te lijf gaan ...Ik heb heb hem geen irrationele beslissingen zien nemen, eerder sluw en doordacht.
Sluw ? Doordacht ? IMHO gewoon een psychopaat die (tot nu toe) veel mazzel heeft.
Hij is niet zo doordacht en zeker als het lijkt. Bij Moat Cailin met Roose liep het dun hem zowat in de broek.KillerAce_NL schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 14:08:
[...]
Hmm, wie zegt dat hij niet stabiel is ?
Wreed ? Ja
Ik heb heb hem geen irrationele beslissingen zien nemen, eerder sluw en doordacht.
Verwijderd
Theon castreren? Dan heb ik dat zeker gemist?Goner schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 14:45:
Theon martelen en castreren tegen de orders van z'n vader in
Op die manier wisten z'n vader en zus ook dat hij gevangen genomen was. Ze hadden Theon's favoriete "speeltje" in een doosje opgestuurd.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 15:10:
[...]
Theon castreren? Dan heb ik dat zeker gemist?
Verwijderd
Ohja, uiteraard!Shrake schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 15:12:
[...]
Op die manier wisten z'n vader en zus ook dat hij gevangen genomen was. Ze hadden Theon's favoriete "speeltje" in een doosje opgestuurd.
Even naar youtube ... er zijn meerdere 'compilaties'.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 15:10:
[...]
Theon castreren? Dan heb ik dat zeker gemist?
S03E10
Dit topic is gesloten.
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews
Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic