SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Iemand post de regels en benadrukt de tekst waar hij op doelt. Ik vind dat niet schreeuwerig, i.t.t. die rode kop die je hier post, die vind ik veel meer storend. Kleine opmerking maken m.b.t. de boekspoilers zijn toch geen mods voor nodig, we zijn geen kinderen?himlims_ schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 14:04:
[...]
wil je waarschuwing / mod break / opmerking: DM de mod, of draad in LA
laten we dit soort hyves/breezer achtige opmaak op t.net niet te veel hanteren
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Topic verdwijnt uit m'n post-history

Ik blijf hier ook maar weg denk ik

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=opJ7h5rwvjs]
Zie ook dat channel voor meer video's.
[ Voor 51% gewijzigd door Tsurany op 17-06-2014 14:30 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Komt gewoon van de Seizoen 3 bluray, hoor.Goron schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 14:26:
The great other heb ik nog nooit van gehoord in de serie...
Ik blijf hier ook maar weg denk ik
Edit: Tsurany was me voor.
[ Voor 5% gewijzigd door AllSeeyinEye op 17-06-2014 14:30 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Precies, de Histrory and lore of the seven kingdoms wat gewoon door de acteurs word ingesproken.Tsurany schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 14:28:
Ik weet niet of het in de serie nog specifiek genoemd wordt. Op de blu-rays komt het wel terug, net als veel andere lore en achtergrondsinformatie.
Een must als fan om te zien.
Vindt het dan dus ook niet Tsurany's fault dat iedereen een gepirate versie kijkt
[ Voor 10% gewijzigd door Mektheb op 17-06-2014 14:30 ]

Hier een samenvatting van het Great Other verhaal:
http://gameofthrones.wiki...ight_(Histories_%26_Lore)
( Het is dus een samenvatting van blu-ray content m.b.t. R'hllor/Great Other. De hele http://gameofthrones.wikia.com is spoiler-vrij voor seriekijkers)
PSN: Fruitschaaltje
Deze hele 'mythos, lore & history' filmpjes die als extra's op de DVD's/BR's (?) zijn samengevoegd tot een grote 'documentaire' en op Youtube gezet:Mektheb schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 14:29:
[...]
Precies, de Histrory and lore of the seven kingdoms wat gewoon door de acteurs word ingesproken.
Een must als fan om te zien.
Vindt het dan dus ook niet Tsurany's fault dat iedereen een gepirate versie kijkt
YouTube: Game of Thrones: Complete History Compilation 1
Hierin zit ongelofelijk veel achtergrond informatie wat vanuit verschillende perspectieven gebracht wordt en ingesproken is door de acteurs.
Zelf heb ik enkel deel 1 gekeken na Season 1, waardoor ik het gedeelte van 'The Great Other' misschien gemist heb.
Het is geen spoiler, volledig onderdeel van de serie...
Inderdaad geweldig om naar te kijken, en eigenlijk mag van mij zo het hele boeke en achtergronden enzo wel verteld worden.737freak schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 14:35:
[...]
Deze hele 'mythos, lore & history' filmpjes die als extra's op de DVD's/BR's (?) zijn samengevoegd tot een grote 'documentaire' en op Youtube gezet:
YouTube: Game of Thrones: Complete History Compilation 1
Hierin zit ongelofelijk veel achtergrond informatie wat vanuit verschillende perspectieven gebracht wordt en ingesproken is door de acteurs.
Zelf heb ik enkel deel 1 gekeken na Season 1, waardoor ik het gedeelte van 'The Great Other' misschien gemist heb.
Het is geen spoiler, volledig onderdeel van de serie...
Epic
Dan hadden ze het zwart moeten maken.
Cleveland al eens gezien?
Mee eens.Mektheb schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 14:36:
[...]
Inderdaad geweldig om naar te kijken, en eigenlijk mag van mij zo het hele boeke en achtergronden enzo wel verteld worden.
Epic
Vooral aan het begin van serie ontbreekt de diepgang en achtergrond die je wel in die 'extra's' hebt. Zeker ook de manier waarop relaties en de geschiedenis wordt overbracht.
De oorsprong met de First Children, de First Men, de Old Gods & The Seven.
Het verhaal van de Targaryen's, de Mad King en de Kingslayer.
De rebbellion van Robbert, etc...
Hehe, ik bedoel de armor. Beetje racistisch om te zeggen dat het Grey Worm is omdat hij ook zwart is xD.
No offence..ulTimaS schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 14:45:
[...]
Hehe, ik bedoel de armor. Beetje racistisch om te zeggen dat het Grey Worm is omdat hij ook zwart is xD.
Verwijderd
Er zijn mensen in dit topic die op basis van wat ze gezien hebben behoorlijk accurate voorspellingen hebben gedaan, puur omdat ze patronen herkennen en de aanwijzingen zien. Wiens schuld is het dan dat anderen over de zeik raken over mogelijke spoilers, als zij die dingen zelf niet aan elkaar hebben weten te knopen?
Er is niks irritanters als boeklezers een showkijker beschuldigen van spoilers, terwijl die gewoon snugger genoeg zijn om alles te snappen. Want dan zijn het namelijk ineens wél spoilers.
Die zijn vertrokken omdat ze ook geen info uit de serie (=bluray) willen horen.Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 15:17:
Jammer dat een deel 'm peert. Kennelijk is het lastig je niet aan de topicregels te houden.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Dan moet je inderdaad niet in dit topic gaan rondlopen, als je niet eens met anderen wilt discussiëren over mogelijke complotten en theorieën.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 15:38:
[...]
Die zijn vertrokken omdat ze ook geen info uit de serie (=bluray) willen horen.
Als het gaat om de extra informatie van de blueray's dan vind ik dat onterecht, dit hoort gewoon bij de verhaallijn van de serie...
Dat je dan als fan van de boeken in dit topic weinig anders kan toevoegen dan wat er in de serie te zien is geweest is misschien frustrerend, met de wetenschap wat er in de boeken is gebeurd. Maar tja.. daarom zijn er verschillende topics, een voor de serie hier, een voor de boeken in SG. Als fan v/d HP boeken heb ik nooit de neiging gehad ook maar iets te spoilen voor de filmkijkers die de boeken nog nooit gelezen hadden. Tis kennelijk te lastig om de twee groepen over en weer in hun waarde te laten. Laat ons seriekijkers lekker speculeren hier, laat de boeklezers maar in hun boekentopic dan maar parallellen trekken tussen beide en klagen over hoe iets wel of niet verfilmd is. Das ook de bedoeling getuige dat roze blok hieronder lijkt mij zo.
Maar die neiging om als seriekijkers alle puzzelstukjes in elkaar laten vallen doordat ze goed hebben opgelet elk seizoen en dus al kunnen zien aankomen wat er nog moet gaan komen en dat dan met veel tamtam beantwoorden met: spoiler1!11!!! is nogal onnodig. Zulke speculatie mag dan misschien naderhand blijken een spoiler geweest te zijn, maar tot dat moment is het niet meer dan speculeren op wat komen gaat.
Zelfde hier. Het enige wat ik wel overal (en ook hier) las was BOEKSPOILER:737freak schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 15:56:
Ik snap ook eerlijk gezegd niet wat nu het probleem precies is. Als 'niet-boeken-lezer' heb ik me in de laatste 20 pagina's nergens aan geërgerd o.i.d.
Als het gaat om de extra informatie van de blueray's dan vind ik dat onterecht, dit hoort gewoon bij de verhaallijn van de serie...
Er wordt hier gewoon volop gespeculeerd, en eerlijk gezegd vind ik dat wel leuk om te lezen. Aan de ene kant leuk vanwege het bevestigen van bijvoorbeeld een draak voor Bran, aan de andere kant weer leuk dat er verbanden worden gelegd die je zelf niet eerder inzag.
Het kan enorm verpest worden voor de enkel-serie kijker, maar vervolgens overal spoilers inzien is ook onzin.
Ik zie hem dus echt niet als 1 van de drakenrijders, ik zie hem wel als weirdo die iets met die bomen moet kunnen straks waardoor hij misschien teleport inplaats van loopt.
Maar draak en Bran = voor mij een nee ?.
Maar goed ik heb het wel vaker mis haha
Ach, ik had de theorie met Tyrion gepost paar episodes geleden. Kreeg gelijk PM's dat ik maar op moest tieften en andere ziektes van iemand omdat ik liep te spoileren. Mensen zijn gewoon kansloos bezig.Blistimo schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 15:37:
En dat omdat 1 persoon die voor 't eerst in het topic reageert in een emotionele reactie niet doorheeft wat hier de bedoeling is? En omdat 1 welgeïnformeerde showkijker informatie aandraagt die andere showkijkers ook hadden kunnen weten als ze echt goed hadden opgelet tijdens alle afleveringen?
Er zijn mensen in dit topic die op basis van wat ze gezien hebben behoorlijk accurate voorspellingen hebben gedaan, puur omdat ze patronen herkennen en de aanwijzingen zien. Wiens schuld is het dan dat anderen over de zeik raken over mogelijke spoilers, als zij die dingen zelf niet aan elkaar hebben weten te knopen?
Er is niks irritanters als boeklezers een showkijker beschuldigen van spoilers, terwijl die gewoon snugger genoeg zijn om alles te snappen. Want dan zijn het namelijk ineens wél spoilers.
Ik negeer dat volk gewoon, en geniet van de serie en boeken. En ik bespreek hier alleen de serie. Vind het juist geweldig om patronen te zoeken, en hieruit te halen wat er zou kunnen gebeuren. Zoals:
The mountain komt terug! Ik denk dat ik dit met 80% zekerheid kan zeggen, er wordt zoveel nadruk op zijn lijdensweg gelegd dat er wel een doel moet zijn hiervoor. Alleen sterven, tsja, dat zou zo gedaan kunnen zijn. En dit is totaal niet GRRM's stijl.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Jon Snow!Tsurany schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 14:11:
[...]
The Great Other is de natuurlijke vijand van de Red God ook wel bekend als R'hllor of als The Lord of Light. En er is voorspeld dat er een krijger zal komen die het namens The Lord of Light op zal nemen tegen The Great Other.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Het lijkt mij sterk dat een draak zich zou laten wargen... Maar het zou wel cool zijn, Bran en Drogon!MonkeySandwich schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:20:
Drogon was natuurlijk zoek, dus Bran zou zijn ultrasupermega wargpowers op hem los kunnen laten.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Zolang de boek de serie niet inhaalt natuurlijk.
Vooral omdat ze toch allebei het zelfde zijn, alleen bevatten de boeken net een beetje meer info.
*knip* dat jij het leuk vindt is niet relevant, zie topicwaarschuwing
[ Voor 16% gewijzigd door argro op 17-06-2014 21:16 ]
Want? Ik zie het eerlijk gezegd wel gebeuren. Hoe anders gaan ze de White Walkers tegenhouden?Mx. Alba schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:22:
[...]
Het lijkt mij sterk dat een draak zich zou laten wargen... Maar het zou wel cool zijn, Bran en Drogon!
Minigun met kogels gemaakt van dragonglass natuurlijk, duh!!Michielgb schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:23:
[...]
Want? Ik zie het eerlijk gezegd wel gebeuren. Hoe anders gaan ze de White Walkers tegenhouden?
Khaleesi was er eentje kwijtMektheb schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:18:
Ik vind juist de gedachte van Bran en een Draak bijna bespottelijk..
Ik zie hem dus echt niet als 1 van de drakenrijders, ik zie hem wel als weirdo die iets met die bomen moet kunnen straks waardoor hij misschien teleport inplaats van loopt.
Ik dacht meer aan die kraai oid, dat hij z'n manier van nu iemand overnemen verder ontwikkeld
In Bran's visioen waardoor hij richting het Noorden ging (=lees de grote boom opzoeken) zag je ook dat hij keek vanuit een draak (tenminste je zag hem over (volgens mij) kingslanding vliegen en op de grond zag je de schaduw van een draakMektheb schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:18:
Ik vind juist de gedachte van Bran en een Draak bijna bespottelijk..

PS/XBL: Nogne
Ja dat klopt, dat was de gene die nu los is.WatGoedHeeee schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:26:
[...]
In Bran's visioen waardoor hij richting het Noorden ging (=lees de grote boom opzoeken) zag je ook dat hij keek vanuit een draak (tenminste je zag hem over (volgens mij) kingslanding vliegen en op de grond zag je de schaduw van een draak)
Maar wie weet ziet hij dingen van de toekomst en heeft het niet met hemzelf te maken, maar ziet hij wel wat er gebeurt ?.
Ik geloof namelijk heilig in een bepaalde theorie die je niet zonder spoilers kan melden
[ Voor 8% gewijzigd door Mektheb op 17-06-2014 16:28 ]
Of van het verleden.Mektheb schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:27:
[...]
Ja dat klopt, dat was de gene die nu los is.
Maar wie weet ziet hij dingen van de toekomst en heeft het niet met hemzelf te maken, maar ziet hij wel wat er gebeurt ?.
Maar zo boeiend is dat niet, dat zag je de wargers van Mance ook continue doen.dutchgio schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:25:
[...]
Khaleesi was er eentje kwijt
Ik dacht meer aan die kraai oid, dat hij z'n manier van nu iemand overnemen verder ontwikkeld
Met kleine dieren, dan is het al een stuk makkelijker.Michielgb schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:28:
[...]
Maar zo boeiend is dat niet, dat zag je de wargers van Mance ook continue doen.
Ja, maar ik had de neiging dat die visioen van de geschiedenis was toen King's Landing in as gelegd werd door de draken duizenden jaren geleden. Niet iets wat zich in de toekomst zou afspelen, al zag Jojen die Crast wel onder de sneeuw begraven liggen dus misschien dat het zich herhaalt met Danny in de hoofdrol?WatGoedHeeee schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:26:
[...]
In Bran's visioen waardoor hij richting het Noorden ging (=lees de grote boom opzoeken) zag je ook dat hij keek vanuit een draak (tenminste je zag hem over (volgens mij) kingslanding vliegen en op de grond zag je de schaduw van een draak)
Ja dat snap ik, maar dat zie je die wargers van Mance dus al continue doen. Dat hele verhaal van Bran en z'n sleeptocht naar die boomman moet toch bedoeld zijn omdat Bran iets uitzonderlijks kan? Een kraai wargen behoort niet tot die categorie lijkt me.ulTimaS schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:29:
[...]
Met kleine dieren, dan is het al een stuk makkelijker.
Maar iets met de children + magic + the wall vs the de walking dead ( noem ze maar even zo )Michielgb schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:31:
[...]
Ja dat snap ik, maar dat zie je die wargers van Mance dus al continue doen. Dat hele verhaal van Bran en z'n sleeptocht naar die boomman moet toch bedoeld zijn omdat Bran iets uitzonderlijks kan? Een kraai wargen behoort niet tot die categorie lijkt me.
Wel.
En ik zie dat echt niet met draken gebeuren, tenzij Danny nu ineens naar Westeros gaat maar dat lijkt me een kans van 20%.
Helemaal als ze er 1 "kwijt is" en de andere 2 opsluit en haar eigen "rijk" nu nog tevreden moet stellen en regeren.
O zo bedoel je. Ik denk zelf ook dat het uiteindelijjk wel tot iets groots moet leiden, maar ik geloof niet dat het iets met draken te maken gaat hebben.Michielgb schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:31:
[...]
Ja dat snap ik, maar dat zie je die wargers van Mance dus al continue doen. Dat hele verhaal van Bran en z'n sleeptocht naar die boomman moet toch bedoeld zijn omdat Bran iets uitzonderlijks kan? Een kraai wargen behoort niet tot die categorie lijkt me.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren met het leger ten noorden van de muur. Voor Stannis is het natuurlijk een mogelijkheid om het grootste leger dat er is bij elkaar te krijgen, maar wanneer dat eenmaal voorbij de muur is dan trekken die zich niet veel meer aan van orders denk ik. Het werd in ieder geval duidelijk dat de Wildlings niet op oorlog uit zijn maar dat ze koste wat het kost weg willen ten noorden van de muur, want "Winter is coming...".
Bran heeft al geen enkele moeite meer met een groot mens (Hodor).ulTimaS schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:29:
[...]
Met kleine dieren, dan is het al een stuk makkelijker.
Niet ondenkbaar dat hij met een beetje training ook een draak kan overnemen.
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 15:38:
[...]
Die zijn vertrokken omdat ze ook geen info uit de serie (=bluray) willen horen.
Nee, dat is het voor mij niet, persoonlijk ben ik het hele GEZEIK in het algemeen compleet zat.. De een beschuldigt zus, de ander pleurt er opeens wel boeken-info neer, weer een ander zet een spoiler-blok neer met info uit de meest recente ep, wat dus helemaal geen spoiler is en uiteraard beschuldigt uiteindelijk het andere kamp zo...
Dit hele topic barst nou eenmaal uit z'n voegen van kansloos gedoe, van onnodig verwijten tot complete IQ-loze kneuzen die de regels niet volgen en alles ertussenin. En da's niet leuk
Maar Hodor is 'makkelijk' te wargen omdat hij geestelijk niet zo sterk is. Zijn gebrek aan intelligentie maakt hem een makkelijk target.RocketKoen schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 17:22:
[...]
Bran heeft al geen enkele moeite meer met een groot mens (Hodor).
Als je ziet hoe actief er moet worden gemodereerd op reddit om r/gameofthrones een beetje spoilervrij te houden is het logisch dat het hier af en toe fout gaat. Posts met spoilers die niet als zodanig worden aangeduid worden daar rücksichtslos binnen de minuut verwijderd, waardoor het lijkt alsof het er daar redelijk gemoedelijk aan toe gaat, terwijl er achter de schermen dus bijzonder hard gewerkt wordt. Voor dit topic zou je dus eigenlijk iemand moeten hebben perma-modden. Of speculatie-tags instellen, zodat niet iedere juiste gedachtegang als spoiler wordt gezien. Of boek-spoilers alleen als het toegevoegde waarde heeft als achtergrondinformatie die de serie niet kan laten zien, maar die wel fijn is om te weten. Of gewoon boeklezers bannen, maar dat lijkt me een beetje contraproductief. Boeklezers zijn juist blij dat er met de showkijkers een groot aantal mede-liefhebbers bij zijn gekomen waarmee ze hun gedachten kunnen wisselen. Als je dat hier gaat blokkeren lijkt het me dat we het doel van een forum een beetje aan het ondermijnen zijn.
Hij heeft geen moeite met Hodor, omdat die zwakzinnig is. Hij kan dus gemakkekijk(er) zijn brein overnemen.RocketKoen schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 17:22:
[...]
Bran heeft al geen enkele moeite meer met een groot mens (Hodor).
Een "normaal" mens, met gewone hersencapaciteit is voor Bran volgens mij (nog) niet over te nemen.
Maar is een draak net zo slim als een mens? Of zelfs als een Hodor?HyperioN schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:22:
[...]
Hij heeft geen moeite met Hodor, omdat die zwakzinnig is. Hij kan dus gemakkekijk(er) zijn brein overnemen.
Een "normaal" mens, met gewone hersencapaciteit is voor Bran volgens mij (nog) niet over te nemen.
Dat, en het feit dat draken magische wezens zijn. Denk dat dat ook helpt
[ Voor 18% gewijzigd door Blistimo op 17-06-2014 18:37 ]
sommige discussies hier
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Ze keek en zag iemand staren alsof ie niks weetBiersteker schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:46:
Die blik van de Red Woman naar Snow, wow. Zal het dan toch....
Verwijderd
Als Hodor qua intelligentie in de buurt komt van de kinderen waar een vriend van mij mee werkt... Dan ja, draken zijn veeel slimmerRocketKoen schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:35:
[...]
Maar is een draak net zo slim als een mens? Of zelfs als een Hodor?
Hide yo wives, hide yo children, The Zombie Mountain that doesn't ride is coming
Wat grappig! Niet grappig van 'ha-ha', maar meer van 'Goh wat interessant' soort van grappig.
Vergeet ook niet dat er geen enkel concreet bewijs is op een weggerotte hand na. Niemand buiten de Nights Watch hebben The Others gezien, uitgezonderd enkele dienaren van de Lord of Light. Het zijn legenden die duizenden jaren oud zijn. Zou jij daar in geloven zonder concreet bewijs?Snippo schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 17:20:
In tegenstelling tot een aantal hier vind ik het hele gebeuren met de Children of the Forest juist wel interessant. Dat is ook eigenlijk het enige wat een verklaring kan bieden voor wat er zich boven de muur afspeelt. Jon Snow en Melisandre lijken ook de enige te zijn die beseffen dat het niet veel uitmaakt wie er op de troon zit wanneer je land overspoelt is met ondoden.
Stannis zou ze toe kunnen staan in het Noorden te wonen. Dat stuk land is desolaat en de Wildlings kunnen zich prima in dat klimaat vinden. Dan heeft hij direct een groot stuk van het Noorden in handen en kan hij the Neck als grens opstellen om van daar uit met behulp van bijvoorbeeld de Giants het zuiden aan te vallen.Ben benieuwd wat er gaat gebeuren met het leger ten noorden van de muur. Voor Stannis is het natuurlijk een mogelijkheid om het grootste leger dat er is bij elkaar te krijgen, maar wanneer dat eenmaal voorbij de muur is dan trekken die zich niet veel meer aan van orders denk ik. Het werd in ieder geval duidelijk dat de Wildlings niet op oorlog uit zijn maar dat ze koste wat het kost weg willen ten noorden van de muur, want "Winter is coming...".
Ik ben wel benieuwd. Heb net de Red Wedding gehad in het boek dus ik zal weldra verder zijn dan de serie
Verwijderd
Ze hebben de naakte vrouwen ook niet echt meer nodig om kijkers te trekken, zoals in het eerste seizoenVerwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 21:27:
Ik heb de serie in korte tijd achterelkaar gekeken eigenlijk omdat ik aflevering 1 erg vond tegenvallen en toen dus even een pauze heb genomen. Uiteindelijk was het toch weer een erg goede serie, maar misschien is er toch wat te weinig gebeurd overall. Er zijn natuurlijk wel een paar grote spelers weggevallen. Het is alleen niet zoals bij vorige seizoenen dat de onderlinge strijd verder is uitgewerkt. Wat me opviel is dat er in dit seizoen weinig naakte vrouwen zaten.
Wat een mega aflevering. Met uitzondering van de dood van Tywin het meeste toch niet zien aankomen. Arya weer op eigen avontuur is cool. Ben benieuwd of ze die ene gast, waar ze die munt van gekregen had, in Braavos gaat vinden. Maar vooral wat ze met hem wil gaan doen.
Bran gaat duidelijk zijn mind control skill uitbreiden. Alleen welke kant gaat dit op? Eerst alleen vogels en dan ook draken als ultieme challenge?
Waar gaat Tyrion, in de kist, naartoe met Varys? En wat gaat ie daar doen?
Wat gaat er gebeuren in King's Landing bij Lannister&Co?
Stannis en The Wall wat gaat dat opleveren?
Dany en haar 3e draak. Krijgt ze daar nog controle over of is die voorgoed verloren?
* Zeror kan niet wachten op seizoen 5............
* Zeror gaat een jaar in coma.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Maar in die laatste scene waarin hij haar die munt geeft zegt hij juist dst ze die aan iemand uit Bravos moet geven als ze hulp nodig heeft, en die welbekende tekst moet uitspreken.
Vervolgens groet Arya nog een keer met zijn naam(Hagar oid). Dan kijkt hij om e. Zegt: Hagyar is dood, terwijl hij duidelijk een ander gezicht heeft.(faceless men).
Ik denk dus eerder dat ze 'een' faceless men tegenkomt in andere gedaante. Dan zal er wel weer een lijstje volgen van wie er dood moet
Een draak wargen lijkt me een hele prestatie.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Als je kijkt naar de titel van de boeken, A Song of Ice and Fire, dan lijkt het mij geen ondenkbare handeling. Ze weten dat 'Winter is coming'. Ik vermoed dat ze allemaal hun hachje willen redden en kosten wat het kost die Iron Throne willen hebben voor moment dat die 'winter' komt. Daarom zijn ze ook zo bang voor Danearys, die heeft namelijk draken wat een prima wapen is tegen deze winter. Stannis gebruikt dan ook Malisandre om vuur te hebben waarmee hij overtuigd is dat ie zo King of the Seven Realms kan zijn.MrVegeta schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 01:03:
Een draak wargen lijkt me een hele prestatie.
Dat heb ik sinds het begin van de serie wel altijd in het achterhoofd gehad, dat die winter een keer gaat komen. Ze zoeken allemaal een manier zodat ze niet in het noorden hoeven te gaan zitten. Waarom is anders Castle Black het oord voor tuig. Waarom zijn de Stark niet zo geliefd en inmiddels al half uitgemoord? Je ziet dat hoe grover/meer tuig de mensen zijn, hoe noordelijker ze wonen. De 'nettere' mensen wonen in het zuiden.
[ Voor 41% gewijzigd door Zeror op 18-06-2014 01:22 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Heel veel tuig daarvan komt juist uit de zuiderlijke gedeeltesJe ziet dat hoe grover/meer tuig de mensen zijn, hoe noordelijker ze wonen.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Volgens mij heb je vrijwel niks van de wereld van Westeros en zijn geschiedenis begrepen. Castle Black wordt bevolkt door tuig omdat de Nights Watch in verval geraakt is. Al honderden jaren lang komen eerzame mannen niet meer naar de Wall toe omdat er geen eer en glorie meer te behalen is. Daarom sturen ze tuig er heen, anders zou niemand de wall bemannen.Zeror schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 01:13:
Dat heb ik sinds het begin van de serie wel altijd in het achterhoofd gehad, dat die winter een keer gaat komen. Ze zoeken allemaal een manier zodat ze niet in het noorden hoeven te gaan zitten. Waarom is anders Castle Black het oord voor tuig. Waarom zijn de Stark niet zo geliefd en inmiddels al half uitgemoord? Je ziet dat hoe grover/meer tuig de mensen zijn, hoe noordelijker ze wonen. De 'nettere' mensen wonen in het zuiden.
Maar dat zegt helemaal niks over het noorden zelf. Het is een ander slag mensen, gehard in hun strijd tegen de natuur en de winter en hun leefomgeving. Maar zijn ze daardoor minder net dan de mensen in het zuiden? Het is vergelijkbaar met Europa en Noord Afrika. De Noormannen waren ook geharder door hun omgeving en zeer vergelijkbaar met de Starks. Maar waren die zo anders dan de volkeren verder naar het zuiden? Waren ze minder net? Minder eervol?
Nee, absoluut niet. Laat je niet misleiden door prachtige kastelen en elegante kledingstijlen. De mens daaronder is niet anders.
Het lijkt net op het echte leven... oppervlakkig.Tsurany schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 08:49:
[...]
Nee, absoluut niet. Laat je niet misleiden door prachtige kastelen en elegante kledingstijlen. De mens daaronder is niet anders.
Hij heeft haar destijds aangeboden om te leren hoe ze de namen van haar lijstje kan schrappen ... opleiding bij de Faceless Men. Maar ze wilde toen op zoek naar de rest van de familie.Zeror schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 00:42:
Arya weer op eigen avontuur is cool. Ben benieuwd of ze die ene gast, waar ze die munt van gekregen had, in Braavos gaat vinden. Maar vooral wat ze met hem wil gaan doen.
Blijkbaar is ze van gedachten veranderd ...
In haar hoofd heeft ze bijna geen familie meer behalve Sansa...Goner schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:08:
[...]
Hij heeft haar destijds aangeboden om te leren hoe ze de namen van haar lijstje kan schrappen ... opleiding bij de Faceless Men. Maar ze wilde toen op zoek naar de rest van de familie.
Blijkbaar is ze van gedachten veranderd ...
Clegane -> als hij dood was gegaan was het sneller gebeurt. GRRM heeft plannen met hem.
Tyrion -> Vlucht inderdaad, waarheen? Ik denk richting Daenerys, kan alleen nog een seizoen duren gok ik (of het moet echt gigantisch toeval zijn dat hij precies aankomt waar zij is)
Sansa -> Tsja, Sansa blijft hot as hell. Dus die moet blijven! (En dus gaat ze dood binnen 1 seizoen)
Het zou ook raar zijn als ze Bran heel dat eind naar die boom hebben laten komen zodat hij daarna in de gedaante van een kraai kan rondvliegen. Hij heeft duidelijk een belangrijke rol dus die draak lijkt me ook wel aannemelijk. Ook omdat vuur (en dragonglass) de enige mogelijkheid is om een White Walker om te leggen.Zeror schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 01:13:
[...]
Als je kijkt naar de titel van de boeken, A Song of Ice and Fire, dan lijkt het mij geen ondenkbare handeling. Ze weten dat 'Winter is coming'. Ik vermoed dat ze allemaal hun hachje willen redden en kosten wat het kost die Iron Throne willen hebben voor moment dat die 'winter' komt. Daarom zijn ze ook zo bang voor Danearys, die heeft namelijk draken wat een prima wapen is tegen deze winter. Stannis gebruikt dan ook Malisandre om vuur te hebben waarmee hij overtuigd is dat ie zo King of the Seven Realms kan zijn.
Yep.Mektheb schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:09:
[...]
In haar hoofd heeft ze bijna geen familie meer behalve Sansa...
En nu is ze (denk ik) uit op wraak. En ze heeft gezien hoe makkelijk en ongemerkt Jaqen H'ghar mensen kan doodmaken ... dus opleiding tot Faceless Woman in Braavos. Of ze wil haar danslessen weer oppakken
[ Voor 12% gewijzigd door Goner op 18-06-2014 10:37 ]
Ben wel benieuwd wat er zou gebeuren als Bran een draak zou gaan wargen, ipv Hodor of zn direwolfSnippo schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:27:
[...]
Het zou ook raar zijn als ze Bran heel dat eind naar die boom hebben laten komen zodat hij daarna in de gedaante van een kraai kan rondvliegen. Hij heeft duidelijk een belangrijke rol dus die draak lijkt me ook wel aannemelijk. Ook omdat vuur (en dragonglass) de enige mogelijkheid is om een White Walker om te leggen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Die spioneerde Daenerys voor Varys, en is daardoor nu weggestuurd en alleen.
Dat zou inderdaad wel is 1 + 1 kunnen zijn.dutchgio schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:38:
Gaan Tyrion en Varys niet op weg naar Jorah Mormont?
Jorah spioneerde volgens mij al even niet meer voor Varys, maar verder heeft die volgens mij ook niet zo heel veel te bieden aan Tyrion/Varys.dutchgio schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:38:
Gaan Tyrion en Varys niet op weg naar Jorah Mormont?
Behalve als er nog een extra plot by Daenerys speelt, het zou mij niks verbazen als Jorah/Daenerys meer afgesproken hebben en nog steeds samen werken.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Wellicht komt hij Jorah wel tegen. Die is nu toch verbannen.Thomasx4 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:24:
Zou ook grappig zijn als ook Tyrion naar Braavos gaat, en ze elkaar tegenkomen.
Edit: oh ik zat nog een pagina terug

[ Voor 8% gewijzigd door Tsurany op 18-06-2014 10:50 ]
Voor de tweede keer nu welteverstaan.Tsurany schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:49:
[...]
Wellicht komt hij Jorah wel tegen. Die is nu toch verbannen.
Die brief was toch zijn pardon? En niet het bericht dat ze vermoord ging worden.Blistimo schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:47:
Jorah spioneerde al niet meer toen hij in S1 het bericht kreeg van Robert dat ze dood moest, en hij die wijnhandelaar kon onderscheppen.
Klopt, maar hij trok er de juiste conclusie uit. Zijn diensten waren niet meer nodig, want er was niemand meer om te bespioneren. Althans, dat was de bedoeling. Wel opvallend dat hij dit seizoen nog een keer zo'n brief kreeg...Roxors schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:10:
[...]
Die brief was toch zijn pardon? En niet het bericht dat ze vermoord ging worden.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Niet alleen een pardon, ook de mededeling dat hij terug kon komen ... daar trok hij zijn conclusies uit ; als hij niet meer hoefde te spioneren, zou ze vermoord worden.Roxors schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:10:
[...]
Die brief was toch zijn pardon? En niet het bericht dat ze vermoord ging worden.
Ja, nou je het zegt ... kan 2 dingen betekenen ; z'n voormalige werkgever wilde hem in diskrediet brengen of er zit een spelletje achter.Blistimo schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:13:
[...]
Wel opvallend dat hij dit seizoen nog een keer zo'n brief kreeg..
[ Voor 30% gewijzigd door Goner op 18-06-2014 11:17 ]
Nee, ergens op het begin/midden van het seizoen zegt Tywin Lannister tegen Mace Tyrell dat hij een perkament moet gaan pakken om naar Dany/Barristan te gaan schrijven. Want Mormont heeft de Lannisters weer bedrogen ( om voor Dany's kant te kiezen) Die brief heeft Barristan dus aan Jorah Mormont laten zien.Leo1010 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:13:
Over die brief... komt die nu wel niet heeeel erg laat aan eigenlijk? Ik meen dat die al in S1 verstuurd was.
Er zit sowieso meer achter want die brief komt niet zomaar via een klein jongetje in de handen van Barristan, maar de vraag is wie zijn plan het is.
Als jij erachter komt dat je vriendin drie jaar geleden is vreemdgegaan, zou je haar toch ook wegsturen?Snippo schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:25:
Toch is het raar dat Jorah toch zomaar werd weggestuurd.
Ik tenminste wel
Surfin' paradise!
Precies dit. Het enige wat ik dan nog raar vind is dat als Dany die brief in haar handen heeft dat ze zegt dat die al jaren daarvoor ondertekend is. En dat ze dan aan Jorah vraagt of hij denkt dat de brief vervalst is. Wat dus in principe wel zo is aangezien Tywin hem recentelijk geschreven heeft.Fruitschaal schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:16:
[...]
Nee, ergens op het begin/midden van het seizoen zegt Tywin Lannister tegen Mace Tyrell dat hij een perkament moet gaan pakken om naar Dany/Barristan te gaan schrijven. Want Mormont heeft de Lannisters weer bedrogen ( om voor Dany's kant te kiezen) Die brief heeft Barristan dus aan Jorah Mormont laten zien.
Dat moet Jorah toch ook wel beseffen, en hem doen inzien dat hij door de volledige waarheid te vertellen, namelijk dat die al jaren eerder een pardon heeft gehad maar dit heeft genegeerd om haar trouw te blijven, misschien toch bij Dany kan blijven. In plaats daarvan zegt die dat die van haar heeft gehouden. Niet echt een overtuigend excuus.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
De eerste krijgt hij al in ep.7 van seizoen 1 (effe nagezocht) en daardoor kan hij voorkomen dat Daenerys vergiftigd wordt. De tweede is in opdracht van Tywin (?) verstuurd om tweedracht te zaaien ... of het is die eerste brief weer en door Jorah zelf 'verstuurd' (alhoewel, er zat een zegel van de Hand op).
YouTube: Game Of Thrones 4x08 Daenerys Targaryen learns the truth about Jorah Mormont
[ Voor 17% gewijzigd door Goner op 18-06-2014 13:20 ]
Het is er Tywin alles aan gelegen om Dany's positie te ondermijnen. Zij kan geen leger leiden, maar Jorah zou dat wel kunnen. Haal Jorah weg bij haar, en Dany heeft weliswaar een leger van Unsullied, maar niet de tactische breinen om dat leger in Westeros goed te laten vechten. Wat Tywin natuurlijk niet weet is dat Barristan daar ook is, maar het is een zeer tactische zet van hem om tweespalt te zaaien binnen het kamp van Dany. Plausibel!Goner schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:21:
Het zijn toch 2 verschillende brieven ?
De eerste krijgt hij al in ep.7 van seizoen 1 (effe nagezocht) en daardoor kan hij voorkomen dat Daenerys vergiftigd wordt. De tweede is in opdracht van Tywin (?) verstuurd om tweedracht te zaaien ... of het is die eerste brief weer en door Jorah zelf 'verstuurd' (alhoewel, er zat een zegel van de Hand op).
Dat Barristan bij Daenarys is aangesloten was ook al besproken tijdens de council meeting, dus daar is Tywin zeker wel van op de hoogte.Blistimo schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:55:
[...]
Het is er Tywin alles aan gelegen om Dany's positie te ondermijnen. Zij kan geen leger leiden, maar Jorah zou dat wel kunnen. Haal Jorah weg bij haar, en Dany heeft weliswaar een leger van Unsullied, maar niet de tactische breinen om dat leger in Westeros goed te laten vechten. Wat Tywin natuurlijk niet weet is dat Barristan daar ook is, maar het is een zeer tactische zet van hem om tweespalt te zaaien binnen het kamp van Dany. Plausibel!
FTFYEagleTitan schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:01:
[...]
Dat Barristan bij Daenarys is aangesloten was ook al besproken tijdens de council meeting, dus daar is was Tywin zeker wel van op de hoogte.
Nomen nescio
Dan nog: tweespalt! Plausibel! Als er iemand is, eh... was, die weet hoe het spel gespeeld moet worden is het Tywin wel. Heel seizoen 3 is hij niets anders aan het doen dan brieven schrijven, en lo and behold, 3x09 > einde Kingindanorf!
The Hound (nog niet dood en niet zeker of hij dood gaat)
Is Tywin wel dood?
In het laatste shot zat zijn hoofd nog aan zijn lichaam en hij is ook niet verbrand, dus who knows.albino71 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:31:
Is Tywin wel dood?
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Dit topic is gesloten.
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews
Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic