Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Verwijderd
Nou, zet jij maar lekker je wekker om 04:30 om hem gelijk te kijken. Kan je hier melden dat je hem gelijk gezien hebt...

Dat Brienne en the hound uberhaubt ontmoeten is niet dankzij GRRM.Joosie200 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:22:
+1 Er is geen betere combo dan de Hound en Brienne, Podd en Arya had me ook leuk geleken. Maar nee, aan fanshipping doet GRRM duidelijk niet
Dat is nieuw in de serie.
Op weinige plalatsen in de serie is het zwart / wit- het is veelal grijs.
Tsja maar Brienne heeft tot nu toe nog niets fouts gedaan.. de Hound daarentegenctrlaltdelbe schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:24:
Tijdens het gevecht tussen Brienne en The Hound maakte ik mezelf de bedenking - "deze serie is zo goed dat ik absoluut _geen idee_ heb voor wie ik moet supporteren".
Op weinige plalatsen in de serie is het zwart / wit- het is veelal grijs.
Brienne heeft ook genoeg doden op haar naam hoor.Freshnezz schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:26:
[...]
Tsja maar Brienne heeft tot nu toe nog niets fouts gedaan.. de Hound daarentegen
Zij deed het op orders van Catlyn. The Hound op orders van zijn koning.
Enige verschil was dat de tegenstanders van Brienne terug konden vechten en bij The Hound niet altijd. Maar het is niet alsof hij kon weigeren toen hij de butchers boy moest executeren.
Nee, maar die boer die moest ontgelden "omdat hij het toch niet ging overleven" was toch echt wel een gevalletje vanRocketKoen schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:29:
[...]
Brienne heeft ook genoeg doden op haar naam hoor.
Zij deed het op orders van Catlyn. The Hound op orders van zijn koning.
Enige verschil was dat de tegenstanders van Brienne terug konden vechten en bij The Hound niet altijd. Maar het is niet alsof hij kon weigeren toen hij de butchers boy moest executeren.

Al reageerde Arya toch een stuk harder dan ik had verwacht - misschien iets té? Zal wel iets met die butchers boy te maken hebben

Ach, als je een paard met een gebroken been een nekschot geeft heet het medelijden. Doe je het bij een mens dan heet het moordctrlaltdelbe schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:32:
[...]
Nee, maar die boer die moest ontgelden "omdat hij het toch niet ging overleven" was toch echt wel een gevalletje van
[afbeelding]
Al reageerde Arya toch een stuk harder dan ik had verwacht - misschien iets té? Zal wel iets met die butchers boy te maken hebben
Linksachter in de hoek zijn de whovians, daarmee kan je gaan klagen. Hoeveel jaar hebben zij moeten wachten?Vraaag schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:41:
Nooooooo, weer een jaar wachten nu
Oh en Sherlock, Orange is the New Black, etc
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Called itLeo1010 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 18:46:
Tot zover geloof ik was alleen Stannis van plan om er gehoor aan te geven.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Luiden de bellen op Kings landing omdat Tywin is gedood of omdat ze er achter gekomen zijn dat de veroordeelde ontsnapt is?
[ Voor 4% gewijzigd door Pepperana op 16-06-2014 15:02 ]
I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head
Naah, denk eerder omdat de Red Priestress in het vuur de toekomst van Jon al gezien heeft oid en weet dat het een Stark is. Net zoals met Gendry, net zo'n blik. Speaking of which.. waar dobbert die rond? Laatste wat we van hem gezien hebben is dat Daavos hem in een roeibootje weg liet varen.Pepperana schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:02:
De scene waar John Snow naar de Red Lady keek hmm misschien zijn moeder?
Luiden de bellen op Kings landing omdat Tywin is gedood of omdat ze er achter gekomen zijn dat de veroordeelde ontsnapt is?
Denk dat ze de kerkklokken om beide redenen luidden. The hand of the king is dead whilst the imp escaped.. raise the alarm! Vraag me af hoe Tommen hiermee omgaat, Cersei/Jaime zullen nu zoiets hebben /care, eindelijk af van die bemoeial van een vader en wie weet zelfs zoete wraak na het debacle rondom Joffrey zijn dood.
Ik had liever de Hound zien winnen trouwens. Vond dat hij een helder argument had, naar wie had Brienne Arya moeten brengen? Iedereen die haar kan helpen is dood. Eindscene was erg mooi, op weg naar Bravos!
Kingslanding zal nu wel totale chaos worden
Is King's Landing ooit een plaats van serene rust geweest dan?
Gespoilt? Het is gewoon gezegd door Stannis aan het einde van seizoen 3.Goron schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:20:
Wow, beste aflevering tot nu toe! Bijna de hele tijd op het puntje van mijn stoel gezeten. Zelfs het Dany gedeelte was boeiend dit keer. Wel jammer dat er al in dit topic gespoiled was dat Stannis naar de wall zou komen, maar verder was het echt genieten.
Ik had liever de Hound zien winnen trouwens. Vond dat hij een helder argument had, naar wie had Brienne Arya moeten brengen? Iedereen die haar kan helpen is dood. Eindscene was erg mooi, op weg naar Bravos!
Kingslanding zal nu wel totale chaos worden
Volgens mij niet in duidelijke bewoordingen, hij reageerde positief op dat briefje vd nights watch, maar dit had ik niet verwacht voordat ik het in dit topic las vorige week.ulTimaS schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:23:
[...]
Gespoilt? Het is gewoon gezegd door Stannis aan het einde van seizoen 3.
Gewoon ook kippenvel met dat verkoolde kindjeGoron schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:20:
Wow, beste aflevering tot nu toe! Bijna de hele tijd op het puntje van mijn stoel gezeten. Zelfs het Dany gedeelte was boeiend dit keer.
Nee daar heb je gelijk in, maar fans gaan nou eenmaal "speculeren". Dit was ook moeilijk te verwachten aangezien een paar afleveringen geleden, Stannis en Davos nog gewoon in Braavos waren.Goron schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:35:
[...]
Volgens mij niet in duidelijke bewoordingen, hij reageerde positief op dat briefje vd nights watch, maar dit had ik niet verwacht voordat ik het in dit topic las vorige week.
Tijdens het lezen van het boek verraste het mij ook wat dat het Stannis was die ineens op kwam draven bij het kamp van Mance (ik las dat deel van het boek niet in één keer), maar in de serie wordt het toch wel duidelijk aangekondigd. Einde S3 laat Melisandre weten dat het echte gevecht zich bij de Wall afspeelt en dat Stannis er slim aan doet gehoor te geven aan de oproep van Jeor Mormont. Vervolgens moet hij een armada kopen om zich te verplaatsen, en hij heeft sowieso geld nodig om oorlog te kunnen voeren. Enter Iron Bank. Hij koopt daar z'n ticket naar Eastwatch by the Sea, één van de drie laatst bemande kastelen aan de Wall.ulTimaS schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:39:
[...]
Nee daar heb je gelijk in, maar fans gaan nou eenmaal "speculeren". Dit was ook moeilijk te verwachten aangezien een paar afleveringen geleden, Stannis en Davos nog gewoon in Braavos waren.
Nu kan het natuurlijk dat je die eindjes niet aan elkaar weet te knopen, maar het is niet echt een spoiler te noemen. Verrassend, dat wel.
Frey's met hun bedondering, de Boltons die Winterfell ingenomen hebben etc jada jada.
Stannis is een lul van een vent maar heeft honor en zou alles er om doen om ook maar een voet aan de grond te krijgen.
En het noorden is een duidelijke plek daarvoor, hell ik zie hem zelfs nog wel Winterfell terug nemen.
Ik was tijdens de scene met die skeletons wel echt bang voor de volgende sadistische grap van GRR Martin. 'Oh jullie hebben seizoenen lang bran en hodor gevolgd die naar die boom toegaan? Jammer het hele groepje wordt gedood aan de voet van de boom'. Er kwamen opeens zoveel van die skellies dat ik me flink zorgen begon te maken haha.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
En de maincast blijft never de maincast bij GRRM.Leo1010 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:28:
Maar goed. De actie verplaatst zich dus naar Essos? De helft van wat er over is aan main cast zit daar nu of is onderweg naar.
Dus er komen gewoon weer anderen, en nieuwe storie's.
And don't forget... choose your favorite characters carefully...Mektheb schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:33:
[...]
En de maincast blijft never de maincast bij GRRM.
Dus er komen gewoon weer anderen, en nieuwe storie's.
Haha i have and they all diedulTimaS schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:35:
[...]
And don't forget... choose your favorite characters carefully...
FUCK YES!
Was tijdens het gevecht tussen Brienne en The Hound ook echt confused.
Voor wie moet ik zijn?
Is al de hele tijd een ding in GoT, maar nog nooit zo direct als hierzo volgens mij...
We'll miss you, Charles Dance.

Moet zeggen, dit zag ik niet aankomen. Tenminste, tijdens het boos kijken van Tyrion wel, maar van tevoren niet. Mooie goodbye van Tyrion
Ik vraag me wel af, hoe zijn al die ruiters door die kleine tunneltjes gekomen? Heeft vast zijn tijd mogen duren
Bran bij de boom:
Was wel ff spannend hoor, maar ze hebben het eindelijk gehaald. The children of the forest... niet verwacht! "No, but you will fly again" snap je volgens mij alleen als je de boeken hebt gelezen. De dromen van Bran komen niet voor in de serie... toch?
In ieder geval, vlak voordat hij wakker wordt droomt hij dat hij valt. Die 'three-eyed raven' komt naast hem vliegen en vertelt hem dat hij moet vliegen om niet te pletter te vallen. Als het hem dan lukt om te vliegen wordt hij wakker. Daar komt die quote dus vandaan
Dat ending tho. Arya naar Braavos. Thank you lord!
Hier heb ik al vanaf het einde van seizoen twee op zitten wachten, en nu hoef ik nog maar... eens kijken...
Ongeveer 300 nachtjes slapen
Can't wait!
[ Voor 25% gewijzigd door TweakingRens op 16-06-2014 16:53 ]
Wat grappig! Niet grappig van 'ha-ha', maar meer van 'Goh wat interessant' soort van grappig.
Die ruiters zijn via de boot gekomen vanuit Eastwatch-by-the-sea (ander kasteeltje van de NW)Tweakingklaas schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:47:
Ik vraag me wel af, hoe zijn al die ruiters door die kleine tunneltjes gekomen? Heeft vast zijn tijd mogen durenWas wederom een epische scène.
Ik wist dat ze niet vanuit castle black waren gekomen, maar was ff vergeten dat je ook gewoon om dat ding heen kon varenDie ruiters zijn via de boot gekomen vanuit Eastwatch-by-the-sea (ander kasteeltje van de NW)
Wat grappig! Niet grappig van 'ha-ha', maar meer van 'Goh wat interessant' soort van grappig.
Een "paar" bootjes, ze moeten dan wel 100.000 man vervoeren. Tevens hebben ze waarschijnlijk de materialen niet.Reiben schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:54:
Waarom hebben de wildlings dan eigenlijk nooit een paar bootjes gebouwd om om de muur heen te varen?
Vaak genoeg gebeurd, maar niet voor zoveel tegelijkertijd.Waarom hebben de wildlings dan eigenlijk nooit een paar bootjes gebouwd om om de muur heen te varen?
Ze zijn alleen verenigd sinds de dreiging van de white walkers kwam en Mance dacht dat het leuk was om koning te zijn. Dus slechts sinds een paar jaar denk ik.
Nope, die hebben ze zojuist afgebrandTevens hebben ze waarschijnlijk de materialen niet.
Nee, de materialen (pek, leer, etc. om het waterdicht te maken) hebben ze inderdaad niet, maar de kennis hebben ze ook niet. En om nou 20.000 bomen uit te gaan houwen om kano's te maken...
If you think there is a main cast, you havent been paying attentionLeo1010 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:28:
Maar goed. De actie verplaatst zich dus naar Essos? De helft van wat er over is aan main cast zit daar nu of is onderweg naar.
oh zie het al, braavos dus
[ Voor 19% gewijzigd door Ambianz op 16-06-2014 18:06 ]
Ben ook benieuwd wat Dany nu met haar draken van plan is? Laat ze die 2 daar nu doodgaan? En Drogon is op hol geslagen en trekt nu zijn eigen plan?
Tywin zag ik niet aankomen en ook de acties van Tyrion niet, we weten in elk geval wel dat hij het overleeft heeft. Had verwacht daar pas volgend jaar antwoord op te krijgen
Maar genoeg vragen erbij. Wat gaat Jon Snow nu doen met Stannis? Wat gaat Arya doen in Braavos?
Kings Landing heeft een metamorfose ondergaan. geen Tywin en Tyrion meer, Tommen is koning, wie wordt de nieuwe hand? De huidige adviseurs zijn allemaal pleite (Littlefinger, Varys, Pycelle lijkt z'n maester title kwijt?). Zien we Gendry nog eens terug ? En Jorah Mormont?
Pfff..allemaal open punten en daar moeten we dan een jaar op wachten
Bijna een jaarEn we kunnen weer bijna een half jaar wachten
Vond deze samenvatting wel mooi:
Stannis the Mannis & Jon Snow the Crow go Wild in the North, while Daenerys is still dragon her feet around in Meereen. Tyrion slays Shae, and whacks the Hand on the can. Bran and the Children fight the Wights beneath the floor, quote the Raven nevermore. The Mountain suffers the Viper's fury. Brienne tames the Hound and gets an earful. Cersei and Jaime Lannincester reunite. Arya of Stark Enterprises seeks the Iron Man of Braavos. Season Four ends, and now my wait begins...
Om 3.00 kan je al met livestreams meekijkenVerwijderd schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:23:
[...]
Nou, zet jij maar lekker je wekker om 04:30 om hem gelijk te kijken. Kan je hier melden dat je hem gelijk gezien hebt...
Ik denk dat ik de boeken maar ga lezen nu.. geen zin om 10? maanden te wachten
[ Voor 12% gewijzigd door Vuvuzela op 16-06-2014 19:40 ]
I served in a company of heroes.
Dat Arya op de boot naar bravos gaat bedoel ik dan
Be nice, You Assholes :)
Verwijderd
Had ik ook vorig seizoen. Had ergens wel alles willen vergeten zijn dit seizoen. Al die epische events.Vuvuzela schreef op maandag 16 juni 2014 @ 19:36:
[...]
Om 3.00 kan je al met livestreams meekijken
Ik denk dat ik de boeken maar ga lezen nu.. geen zin om 10? maanden te wachten
- Wow, dat paardenleger van Stannis
Episch!
- WTF, die skeletten! Ziek geanimeerd.
- Wut? Tovenaars!
- Tywin dood
- Valar Morghulis
Avalaxy schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:09:
- Wut? Tovenaars!
1) Tywin is dood. Zoals Davos zei in Braavos, wat als Tywin Lannister sterft? Wie heeft de macht in handen.
In eerste instantie zal dat Cersei zijn, maar er is al vaak genoeg bewezen dat ze te emotioneel is om zelf het middelpunt van de game of thrones te zijn. Zie haar zelfs in staat om de alliantie met de Tyrells op te blazen door Loras & Margaery te beledigen ofzo (aan de andere kant zullen de Tyrells zeer happy zijn dat ze Loras niet met Cersei moeten laten trouwen nu). Zolang Tommen leeft en Cersei een beetje verstand heeft zal er daar niet zo héél veel veranderen (al wordt de kroon duidelijk verzwakt).
2) Stannis zit aan de wall. Was te verwachten, maar ik blijf het een "gedwongen" twist van GRRM vinden omdat hij daar zelf niks te zoeken heeft (behalve omdat het moet van Melisandre). Wat daar gaat gebeuren is me niet duidelijk. Zelf dacht ik misschien al aan dat hij (nu hij Mance heeft gevangen genomen en de wildlings waarschijnlijk uit elkaar zullen vallen) Jon laat "ontslaan" uit de Watch(niet de essentei van de NW natuurlijk
3) Tyrion vrij, werd op gehint; wel verrast dat Varys uiteindelijk mee "moest" (die zal wel minder happy zijn nu hij z'n positie verzwakt ziet door Tyrion...). Zie niet echt waar dit heengaat... Mss naar Dany (aangezien Varys in het eerste seizoen duidelijk samenspande met Ilyrio (of hoe schrijf je het)? Werd hier eerder ook al geopperd al zie ik niet direct het nut voor Tyrion in (nuja, die is zowat alles kwijt, dus geen idee waar dat naartoe zal gaan dus en met welk doel). Wraak hoeft niet meer (pa is dood, zus blijft over maar daar raakt hij z'n broer mee). Ben echt benieuwd wat daarmee gaat gebeuren.
4) Dany haar draken gevangen gezet, geen idee of die beesten daar mee omkunnen, ben benieuwd. Geen idee war die verhaallijn naartoe gaat, zelfs geen kleinstje beetje vermoeden
5) Bran, onverwacht vond ik wat er gebeurde, geen idee wat daarvan kwam, maar hier werd geopperd dat hij mss een draak van Dany zou kunnen overnemen, had daar niet bij stilgestaan, maar acht ik zeker niet onmogelijk idd.
6) Arya naar Braavos!
7) The Hound
We verliezen wel een paar epische personages dit seizoen:
Joffrey
Oberyn
Tywin
Nog anderen, maar dit zijn toch sterke rollen (en hele sterke acteurs) die we verloren zijn...
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Arya gaat toch niet naar Braavos, maar naar het noorden? Ze roopt met die coin alleen de hulp in van de BraavosiJebus4life schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:35:
6) Arya naar Braavos!Ook 2 seizoenen geleden al in de pipeline dacht ik, uiteindelijk komt het er dus toch van
Haar lijstje is wel min of meer leeg
Al veel doden waar ze niets van weet.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Verwijderd
Ze gaat naar Braavos. ze wou eerst naar het noorden maar toen ze hoorde dat de schipper naar braavos trok, herinnerde ze zich plots iets en veranderde ze haar bestemming gewilligWoy schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:56:
[...]
Arya gaat toch niet naar Braavos, maar naar het noorden? Ze roopt met die coin alleen de hulp in van de Braavosi
Die had ze gekregen van die assassin.Tripp schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:13:
Kan iemand mij herinneren wat het nou is met die munt?
Tripp schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:13:
Kan iemand mij herinneren wat het nou is met die munt?
As the trio begin their trek into the Riverlands, they are surprised by Jaqen, who seems to appear from nowhere. Arya approaches him alone and asks how he killed those men, expressing her desire to learn his assassination skills. He offers to take Arya to Braavos (home city of her "dancing" instructor Syrio Forel) to train with the Faceless Men. She declines, telling him that she needs to find her family first, including Sansa. Jaqen gives Arya a single coin, explaining that should she change her mind, she only needs to give the coin to any man from Braavos and recite the High Valyrian words "Valar Morghulis."
You're welcome. :-)
En wat haat ik het als seizoenen aflopen.
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Arya en Jagen of hoe die ook nu gaat heten gaat leuk worden volgend seizoen!
Blij dat Tyrion het overleeft heeft dit seizoen ieder geval.
Stannis zit bij de Wall omdat Melisandre hem daar heen heeft gestuurd. Zij heeft door dat de echte vijand van het noorden komt. Haar god is niet voor niets de vuurgod, tegenhanger van The Great Other, de god van al het kwaad.Jebus4life schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:35:
2) Stannis zit aan de wall. Was te verwachten, maar ik blijf het een "gedwongen" twist van GRRM vinden omdat hij daar zelf niks te zoeken heeft (behalve omdat het moet van Melisandre).
Ik gok dat Jon Snow eerder de Nights Watch gaat overnemen. Ze moeten stemmen wie de nieuwe leider zal worden en het lijkt me dat ze massaal voor Jon Snow kiezen. Daar wordt al vele afleveringen aan gehint.Wat daar gaat gebeuren is me niet duidelijk. Zelf dacht ik misschien al aan dat hij (nu hij Mance heeft gevangen genomen en de wildlings waarschijnlijk uit elkaar zullen vallen) Jon laat "ontslaan" uit de Watch(niet de essentei van de NW natuurlijk, maar hij het net de NW gered dus hij kan wel een favor of 2 callen) om een "Stark" te hebben die hij in Winterfell kan plaatsen om het Noorden achter zich te krijgen? Las op de GoT wikia dat je een koninklijke goedkeuring moet hebben om iemand van bastaard naar afstammeling te maken (zoals met Ramsay), hij kan dat zelf schrijven natuurlijk?
Die is morsdood. Gebroken been, zwaar gewond en in de middle of nowhere. Dan ben je binnen een paar uur bezweken.7) The HoundHopelijk is hij niet dood (wss wel, mja kvond dat hoe langer hoe meer een tof personage).
Ja, daar hebben ze het juist over in de aflevering. Drogon is niet meer onder haar controle en trekt over het land heen. Die man kwam met een kind dat door Drogon vermoord en verbrand was.Joostje123 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:18:
Maar misten onze Mysa niet nou een draakje daar beneden?
[ Voor 11% gewijzigd door Tsurany op 16-06-2014 21:25 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ok, dat klinkt wel logisch maar werd mij niet duidelijk uit het stuk. Natuurlijk wel dat ze meteen aan die munt dacht toen ze Braavos hoorde, maar ik dacht dat het meer was om hem te overtuigen om haar naar het noorden te brengen.Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:58:
[...]
Ze gaat naar Braavos. ze wou eerst naar het noorden maar toen ze hoorde dat de schipper naar braavos trok, herinnerde ze zich plots iets en veranderde ze haar bestemming gewillig
Maar na het opnieuw kijken van het stukje waar ze de munt krijgt is het inderdaad expliciet om hem weer te zien, en dan is het inderdaad logischer als ze naar Braavos gaat om daar te leren hoe ze al haar vijanden kan vermoorden
[ Voor 4% gewijzigd door Woy op 16-06-2014 21:20 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Het was mij wel direct duidelijk dat ze niet naar het noorden gingen iig.
Van die munt wist ik ook pas toen ik dit topic ging lezen.
[ Voor 14% gewijzigd door WernerL op 16-06-2014 21:24 ]
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Ik weet niet of ze er om heen gevaren zijn. Aan het noorden van The Wall zit geen haven en dat - of op z'n minst een steiger - lijkt me wel handig ivm al die paarden. Maar Eastwatch-By-The-Sea is een soortgelijk kasteel als Castle Black aan de zuidkant van The Wall, maar kent (volgens mij) wel een haven. En waarschijnlijk heeft het een soortgelijk tunnelstelsel onder The Wall door als Castle Black, dus zo is Stannis waarschijnlijk The North binnen gedrongen.Tweakingklaas schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:54:
[...]
Ik wist dat ze niet vanuit castle black waren gekomen, maar was ff vergeten dat je ook gewoon om dat ding heen kon varen
Kijk hiervoor heb ik dit topic.Ja, daar hebben ze het juist over in de aflevering. Drogon is niet meer onder haar controle en trekt over het land heen. Die man kwam met een kind dat door Drogon vermoord en verbrand was.
Ik wist dat er een draak dat kindje had vermoord, maar begreep niet helemaal welke en waarom ze er dus maar 2 opsloot.
Als Daneerys haar draakjes niet onder controle heeft, is ze ook helemaal niet zo sterk.
Nu heeft ze dus twee draken gestraft voor de daden van een andere draak.
Ben benieuwd!
Inderdaad, op zich wist ik nog wel van de munt, maar even niet exact meer dat het was om verder te leren om "assasin" te worden.Reiben schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:30:
Ik snap de verwarring wel, als je niet weet wat die munt inhoudt lijkt het alsof ze daarmee een reis naar het noorden 'koopt', en de kapitein dus af zou zien van de aanvankelijk geplande reis naar Braavos.
The Hound is wel dood ja, Arya ging alleen weg omdat de ergste dood een langzame pijnlijke dood zal zijn. Hem zelf doden is hij tevreden daarmee, nu zo pijnlijke dood is het ergste wat hem kan overkomen.
Maar wel weer genoeg vragen, hoe gaat het verder bij de muur? Hoe in Kingslanding en kan Khaleesi de boel nog wel onder controle houden? Waarom vraagt Arya wat Brienne's doel is? Die was toch op zoek naar haar zus?
Anyway, op naar seizoen 5!
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Wat natuurlijk een naaistreek is van Arya want hij heeft een aantal keer haar leven gered.Quad schreef op maandag 16 juni 2014 @ 22:00:
The Hound is wel dood ja, Arya ging alleen weg omdat de ergste dood een langzame pijnlijke dood zal zijn. Hem zelf doden is hij tevreden daarmee, nu zo pijnlijke dood is het ergste wat hem kan overkomen.
Verwijderd
Ja, dat deed ie vast uit de goedheid van zijn hartReiben schreef op maandag 16 juni 2014 @ 22:08:
[...]
Wat natuurlijk een naaistreek is van Arya want hij heeft een aantal keer haar leven gered.
So?Reiben schreef op maandag 16 juni 2014 @ 22:08:
[...]
Wat natuurlijk een naaistreek is van Arya want hij heeft een aantal keer haar leven gered.
Doordat The Hound zegt dat 'ie op Arya's lijstje staat, heeft 'ie 't zelf over zich afgeroepen.. Arya heeft dat lijstje heus niet omdat ze wil oefenen de beste killer te worden ofzo.. Nee, dat lijstje heeft ze, omdat ze van mening is dat die mensen gestraft dienen te worden en wel op de 'ergste manier': dood! Nu gaat The Hound sowieso al dood, dus da's geen straf meer.. En hem uit z'n lijden lossen al helemaaaaal niet

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=opJ7h5rwvjs]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
In het begin niet, later wel.Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2014 @ 22:15:
[...]
Ja, dat deed ie vast uit de goedheid van zijn hart.
Niet helemaal mee eens, hij heeft duidelijk zijn leven gebeterd en dood is dood dus het minste wat ze kan doen is om die naald ff door z'n hart te steken. Ik dacht dat ze wel een soort van speciale band hadden opgebouwd.Osiris schreef op maandag 16 juni 2014 @ 22:15:
[...]
So?
Doordat The Hound zegt dat 'ie op Arya's lijstje staat, heeft 'ie 't zelf over zich afgeroepen.. Arya heeft dat lijstje heus niet omdat ze wil oefenen de beste killer te worden ofzo.. Nee, dat lijstje heeft ze, omdat ze van mening is dat die mensen gestraft dienen te worden en wel op de 'ergste manier': dood! Nu gaat The Hound sowieso al dood, dus da's geen straf meer.. En hem uit z'n lijden lossen al helemaaaaal nietDus tja, dan laat je 'em maar ff extra lijden, da's 't minste wat je kunt doen om z'n naam op je lijstje eer aan te doen
Brienne weet niet dat Arya bij The Vale heeft aangeklopt, waar Arya weer niet wist dat Sansa daar wasQuad schreef op maandag 16 juni 2014 @ 22:00:
Briljante episode, heerijke seizoensfinale! Enorm hoog niveau ook.
Maar wel weer genoeg vragen, hoe gaat het verder bij de muur? Hoe in Kingslanding en kan Khaleesi de boel nog wel onder controle houden? Waarom vraagt Arya wat Brienne's doel is? Die was toch op zoek naar haar zus?
Anyway, op naar seizoen 5!
Er blijven genoeg vragen open voor een nieuwe start; kings landing waar cersei (en jaime?!) gaan regeren, Arya op zee naar Bravos, Bran gaat vliegen, Sansa en Littlefinger, Podrick en Brienne, Stannis beyond the wall, Varys en Tyrion op weg naar..... Meereen?
In het algemeen voor mij toch wel de beste aflevering van het seizoen. Eindelijk de vele verhaallijnen die wat vooruitgang maakten. Mooi seizoenseinde, en nu time for the waiting game.
I'll do what I can, but expect very little.
Ik heb net het eerste seizoen teruggekeken (niet vandaag
We zijn allemaal grijs. Behalve de Night's Watch. En de White Walkers.
oooOOOOOoooo..... [/tinfoilhat :P]
En Hodor!Blistimo schreef op maandag 16 juni 2014 @ 22:30:
Hele leuke discussie over wie er nou de good guy was in het gevecht tussen Brienne en de Hound, en exact het punt dat GRRM met al zijn karakters wil overbrengen. Mensen zijn niet 100% goed of 100% slecht. We zitten allemaal in dat grote grijze gebied, en ook al leren we de Hound in eerste instantie kennen als een baddy, leren we hem ook wel op prijs stellen door zijn zorg voor Arya, of dat nou uit de goedheid van zijn hart is of vanuit zijn winstbelang.
Ik heb net het eerste seizoen teruggekeken (niet vandaag) en Jamie is daarin echt een ontzettend arrogante zak, die je echt nooit sympathiek zou kunnen vinden. En kijk nou, we vinden hem nu allemaal best wel aardig omdat hij Tyrion heeft vrijgelaten. Terwijl die van een bijdehandte goedzak een lichtelijk mentale moordenaar is geworden...
oooOOOOOoooo..... \[/tinfoilhat :P]
Hodooooooooooor!
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Eens, bij the Hound en Brienne moest ik wel even slikken. Uiteindelijk dacht ik; "Arya en The Hound leveren toch wel ontzettend leuke scenes op en vormen een interessanter duo dan Brienne en die knaap, dus van mij mag Brienne dood". Jammer dat The Hound uiteindelijk dood is gegaan (of niet, wie weet)Blistimo schreef op maandag 16 juni 2014 @ 22:30:
Hele leuke discussie over wie er nou de good guy was in het gevecht tussen Brienne en de Hound, en exact het punt dat GRRM met al zijn karakters wil overbrengen. Mensen zijn niet 100% goed of 100% slecht. We zitten allemaal in dat grote grijze gebied, en ook al leren we de Hound in eerste instantie kennen als een baddy, leren we hem ook wel op prijs stellen door zijn zorg voor Arya, of dat nou uit de goedheid van zijn hart is of vanuit zijn winstbelang.
Ik heb net het eerste seizoen teruggekeken (niet vandaag) en Jamie is daarin echt een ontzettend arrogante zak, die je echt nooit sympathiek zou kunnen vinden. En kijk nou, we vinden hem nu allemaal best wel aardig omdat hij Tyrion heeft vrijgelaten. Terwijl die van een bijdehandte goedzak een lichtelijk mentale moordenaar is geworden...
Z'n rooie priesteres heeft 'm ingefluisterd dat hij voor de Lord of Fire moet voorkomen dat de 'darkness' voorbij de Wall komt ... toch ?Tsurany schreef op maandag 16 juni 2014 @ 22:21:
Voor wie wilt weten waarom Stannis naar de wall ging.
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Die scene is hierboven ook in een youtube linkje verwerkt
Maar op dat na is er niet zoveel van bekend, misschien komt dat volgend seizoen als Arya in Bravos arriveert
dat heeft ie toch gezegd toen hij die munt aan arya heeft gegeven ?Avalaxy schreef op maandag 16 juni 2014 @ 23:28:
Nu vraag ik me wel af wat voor beroemdheid die Jaqen nou was (niet spoileren) en waarom die munt zo bijzonder was
niet alleen dat, maar het lijkt erop dat the mountain terug komt als 1 of andere frankenstein freak ! da fuck dat die gast en een speer doorzich heen plus vergif overleefd heeft dat medische behandelijk schijnbaar nog zin heeftKillerAce_NL schreef op maandag 16 juni 2014 @ 23:06:
Dat wordt leuk in KL, cersei aan de macht. Dat wijf wordt steeds gekker !
PS: weet iemand hoe die soundtrack op het einde heet?
ik vond dat hele gevecht onzinnig, ze wilden arya allerbij beschermen why de fuck het niet gewoon ff uitpraten ?!Blistimo schreef op maandag 16 juni 2014 @ 22:30:
Ik zei dood leuk hij heeft schepen gekocht van die neger piraat met het geld van de Iron Bank. Toen vroeg hij echter of ze door de Gate waren gekomen of hoe kwamen ze opeens bij de Wildlings en John?
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Wel een beetje toevallig inderdaad (ook qua timing). Dat shot van bovenaf was ook nieuw in GoT volgens mij.Famous schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 00:07:
Hoe is Stannis eigenlijk daar gekomen? Zelf niet over nagedacht maar mijn broer vroeg het opeens aan me.
Ik zei dood leuk hij heeft schepen gekocht van die neger piraat met het geld van de Iron Bank. Toen vroeg hij echter of ze door de Gate waren gekomen of hoe kwamen ze opeens bij de Wildlings en John?
Ben erg benieuwd naar seizoen 5.
Ze zijn naar Eastwatch-by-the-sea gevaren. Daar kunnen ze door de daar aanwezige tunnel gegaan zijn, of ze kunnen zelfs gewoon aan de noordkant van de muur aan land gegaan zijn. De Wall houdt daar namelijk gewoon op, net als er aan de westkant een einde is. Alleen is daar een zooi bergen met diepe kloven waardoor het eromheen lopen wat lastiger is. In het oosten is het vrij eenvoudig als je boten hebt.Famous schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 00:07:
Hoe is Stannis eigenlijk daar gekomen? Zelf niet over nagedacht maar mijn broer vroeg het opeens aan me.
Dit topic is gesloten.
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews
Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic