[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.607 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

AllSeeyinEye schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:18:
[...]

That's not possible, om de simpele reden dat de serie voor 95% gebaseerd is op de boeken. Het moment dat de serie zijn eigen verhaal gaat krijgen / maken, is de magie hiervan voorbij.
Dat klopt, maar de producers van de show weten alle verhaallijnen van de karakters al. De schrijver en de producers hebben een week lang elke karakter besproken en hoe het allemaal eindigt.

Overigens zegt de scrhijver (George RR Martin) zelf ook dat het best mogelijk is dat hij wordt ingehaald.

[ Voor 9% gewijzigd door ulTimaS op 12-06-2014 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Marketingtechnisch zou het natuurlijk briljant zijn als het laatste boek uitkomt als de laatste aflevering van de serie op TV is. En als het einde van de serie afwijkt van het boek.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Blistimo schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:28:
Marketingtechnisch zou het natuurlijk briljant zijn als het laatste boek uitkomt als de laatste aflevering van de serie op TV is. En als het einde van de serie afwijkt van het boek.
Er zijn ook geruchten dat ze misschien wel eindigen met een paar films, dus met een film budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 21:42

Jebus4life

BE User

ulTimaS schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:32:
[...]

Er zijn ook geruchten dat ze misschien wel eindigen met een paar films, dus met een film budget.
Ze weten ook dat er miljoenen kijkers zijn die geen HBO hebben/kunnen krijgen (en dus nu downloaden) en ze op die manier nog kunnen cashen aan die mensen.

Als HBO kijker voel je je dan best wel bekocht lijkt me als je plots moet gaan betalen voor een film om het einde te zien :s

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:21
Ze kunnen die films toch gewoon op HBO laten zien

[ Voor 4% gewijzigd door EvaluationCopy op 12-06-2014 10:41 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:47
ulTimaS schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:32:
[...]

Dat was vooral een optie als de serie gecanceld wordt voordat ze aan het einde van het verhaal zijn.
Bijvoorbeeld omdat ze met de serie de boeken in hebben gehaald of omdat GRRM zichzelf dood heeft gevreten.

Maar GoT is nu zo populair geworden dat het veel waarschijnlijker is dat ze verder gaan met de serie terwijl de boeken nog niet uit zijn.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0.5liter
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:22
Afbeeldingslocatie: http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/aqmEoPP_460s.jpg

Deze al gezien?

Rustig aan hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Volgens mij is dit de echte foto though :P
Afbeeldingslocatie: http://37.media.tumblr.com/44c102191c9aba2ebc97e14f11be7514/tumblr_n06nthYeSu1qemr6ko1_500.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0.5liter
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:22
hahaha ook leuk :)

Rustig aan hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ulTimaS schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:05:
[...]

Volgens mij is dit de echte foto though :P
[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://i.perezhilton.com/wp-content/uploads/2012/09/wenn4101246__oPt.jpg

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Wat jammer nou xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 19:47
Haha, zou wel briljant zijn.

Zin in de laatste aflevering! Maar niet zo'n zin om weer een heel jaar te moeten wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

RocketKoen schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:58:
[...]

Maar GoT is nu zo populair geworden dat het veel waarschijnlijker is dat ze verder gaan met de serie terwijl de boeken nog niet uit zijn.
Mocht dit gebeuren dan vrees ik toch wel het ergste voor de serie. Nu ik de boeken heb gelezen merk ik toch wel dat de 'bijverzonnen' gedeeltes toch wel nergens op slaan. Bijvoorbeeld de boerende prostituee 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Freshnezz schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:23:
[...]

Mocht dit gebeuren dan vrees ik toch wel het ergste voor de serie. Nu ik de boeken heb gelezen merk ik toch wel dat de 'bijverzonnen' gedeeltes toch wel nergens op slaan. Bijvoorbeeld de boerende prostituee 8)7
Maar zo zijn er ook wel weer hele briljante toegevoegde dingen (Arya en Tywin conversaties in Harrenhal). Maar goed we mogen geen vergelijkingen maken hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakingRens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-08 06:16

TweakingRens

Dondersteen

de lanisters dynastie valt uitelkaar, it is crumbling all around them.
Uit de preview voor volgende aflevering:
spoiler:
Cerney zei iets in de trant van 'hoe kan iemand die zo gefocust is op zijn familie geen enkel idee hebben wat er in zijn familie gebeurt'
Weet niet meer wat het precies was maar kan het nu ook niet opzoeken...

Wat grappig! Niet grappig van 'ha-ha', maar meer van 'Goh wat interessant' soort van grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
M.i. waren de twee reuzen erg goed in beeld gebracht. Het geheel was wat minder geloofwaardig doordat er vijftig mannetjes aan de rand van het bos stonden, 10 naar voren renden en 5 de muur beklommen. Anyway. verder wel een leuke aflevering.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:02

Zeror

Ik Henk 'm!

Volgend seizoen krijgt misschien 13 episodes ipv 10. :)

http://www.vanityfair.com...rtin?mbid=social_facebook

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Dat WIL GRRM alleen, maar dat wil niet zeggen dat het ook gebeurd :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
dat zei ik al na seizoen 1. onbegrijpelijk dat ze S02 niet met 14 of 16 afleveringen zijn begonnen, zoals bijvoorbeeld Breaking Bad. 10 episodes is gewoon echt te weinig. ik ben overigens ook in A Feast For Crows begonnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrutcamaro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-03-2024
dan wordt het gewoon 13x45 min :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:35
Of gewoon 21 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:29
21x25, lachband er achter zetten en hernoemen naar "how i killed your brother!"

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Of Anime style en geen seizoenen, maar het hele jaar door afleveringen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:32
Freshnezz schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:23:
[...]

GoT krijgt 7 seizoenen en de serie zal eerder klaar zijn dan de boeken. Toch? Ze kunnen niet twee jaar een pauze inlasten totdat George zijn laatste boek heeft uitgebracht?

Het einde is al bekend bij de schrijvers (mocht George vroegtijdig overlijden), wellicht de vage lijnen van de route ernaar toe ook. Hoe dan ook ik denk dat we het einde van dit epische verhaal eerst te zien krijgen via de serie en dus zal er meer bijverzonnen worden, al dan niet met de hulp van George.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoef
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:15
Had GRRM niet gezegd dat niemand het verhaal mocht afmaken in het geval hij zou overlijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:32
Nee dat ging over dat niemand verder mag gaan met zijn boekenserie. Niemand mag een A Song of Ice and Fire boek uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
TheBoef schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 15:04:
Had GRRM niet gezegd dat niemand het verhaal mocht afmaken in het geval hij zou overlijden?
Klopt.

Maar hij heeft de belangrijke eindpunten doorgegeven aan de GoT schrijvers. Alles daaromheen niet.

Daarnaast weet de editor vd boeken eind verhaal van personage x en schrijver graphic novel van personage y.
Ik heb gelezen wie x en y zijn maar laat dit uit voorzorg hier weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
horizon1978 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 15:09:
[...]

Daarnaast weet de editor vd boeken eind verhaal van personage x en schrijver graphic novel van personage y.
Ik heb gelezen wie x en y zijn maar laat dit uit voorzorg hier weg.
Zo'n geheim zal het ook weer niet zijn zeg :') Of heb je direct contact met GRRM ofzo?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

LiquidT_NL schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 15:16:
[...]

Zo'n geheim zal het ook weer niet zijn zeg :') Of heb je direct contact met GRRM ofzo?
He IS GRRM!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Nee, lol, dat niet. Of...

Nee, het is niet geheim, je kon het makkelijk lezen in het interview wat ze met Anne (de editor) hadden afgelopen week. Maar men is redelijk gevoelig in dit topic over spoilers, vandaar.

q&a met Anne Groell:
http://universe.suvudu.com/q-and-a/anne-groell#.U5muCNnN3Ra

[ Voor 15% gewijzigd door horizon1978 op 12-06-2014 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBoef schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 15:04:
Tja, wat gaat hij er aan doen als hij onder de zoden ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 17:24:
[...]

Zich omdraaien. Totdat hij als een tolletje in de kist doordraait.

:P Excuses, kon ik even niet weerstaan...

Maar inderdaad, het is een kwestie van rechten, alsmede overdracht daarvan. Enfin, of dat nu iets is wat genieten van de serie in de weg staat, ik betwijfel het.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Koekfabriek

King Billy on the wall

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 17:24:
[...]

Als hij aangeeft dat hij niet wil dat iemand zijn verhaal als boekvorm uitbrengt lijkt het mij wel zo netjes om dat niet doen. Denk sowieso dat zijn vrouw de rechten ''erft'' en die zal zijn wens niet snel naast zich neer leggen. De TV show gaat overigens gewoon door zij kennen immers in grote lijnen het verhaal al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

dutchgio schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 23:26:
@killerace
Uit een beeld van enkele seconden met een blik van Jaime en Varys naar elkaar kun je die conclusie nooit trekken, zonder het te weten a la le boeken of preview oid...
Hoort dus in spoilers al dan niet helemaal niet hier...
Wellicht dat ik het niveau hier te hoog in schat maar elk weldenkend mens dat de serie volgt kan dit toch als logische uitkomst zien? Spoilers zijn vervelend maar het gezeik hier over dat alles en nog wat een spoiler kan zijn... laat mensen toch lekker speculeren. Het is precies hetzelfde als wat ik denk en dat baseer ik ook puur op de tv serie.

[ Voor 18% gewijzigd door Tsurany op 12-06-2014 21:08 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koekfabriek schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 17:34:
[...]

Als hij aangeeft dat hij niet wil dat iemand zijn verhaal als boekvorm uitbrengt lijkt het mij wel zo netjes om dat niet doen. Denk sowieso dat zijn vrouw de rechten ''erft'' en die zal zijn wens niet snel naast zich neer leggen. De TV show gaat overigens gewoon door zij kennen immers in grote lijnen het verhaal al.
Ik vraag me af of HBO ooit akkoord gegaan is met "als ik dood neerval moeten jullie met GoT stoppen" toen ze GRRM als schrijver inhuurde of de GoT franchise hebben aangekocht. Het is een beetje naief om te denken dat GRRM de oppereindbaas van GoT of HBO is en dat alles zomaar stil ligt als hij morgen door een bus word aangereden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2014 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Nouja, het ligt er een beetje aan hoe de rechten dus zijn geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Is dat zo naïef? Hij is tenslotte de schrijver en bepaald waar het verhaal uiteindelijk heen gaat. Het kan voor HBO gewoon een financiële afweging zijn geweest. Weegt het risico van het overlijden van de schrijver op tegen het niet af kunnen maken van de serie?
Maar we weten immers wel dat hij het einde van de serie gedeeld heeft met de schrijvers van de tv serie en dat die dus gewoon verder kunnen met het verhaal. Hij wilt niet dat iemand anders zijn boeken afmaakt, dat heeft hij duidelijk gezegd. Maar ik denk dat hij geen, of minder, problemen heeft met het afmaken van de tv serie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 21:37:
[...]

Ik vraag me af of HBO ooit akkoord gegaan is met "als ik dood neerval moeten jullie met GoT stoppen" toen ze GRRM als schrijver inhuurde of de GoT franchise hebben aangekocht. Het is een beetje naief om te denken dat GRRM de oppereindbaas van GoT of HBO is en dat alles zomaar stil ligt als hij morgen door een bus word aangereden.
De 2 schrijvers weten in grote lijnen wat Martin wil gaan doen, lijkt me dat ze dat ook mogen uitvoeren (in samenwerking met wellicht familie of opvolgers).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

GRRM heeft niks gezegd over de tv-serie. Dat is het kindje van David Benioff en D.B. Weiss zegt GRRM zelf. Die mogen de serie ook gewoon afmaken met de hoofdlijnen van het verhaal. De boekenreeks mag alleen niet door iemand anders worden afgemaakt.

PS: GRRM is nog niet dood :P

[ Voor 6% gewijzigd door ulTimaS op 13-06-2014 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 11:26
Inderdaad en niet vergeten dat GRRM gewoon afleveringen goedkeurt en soms zelfs ook regisseert zoals met de aflevering van joffrey's wedding. Dus dat zul heus wel goed komen. Boek 6 komt in ieder geval niet voor 2015 uit, dat is al gegarandeerd door GRRM. Daardoor lijkt boek 7 een eeuwigheid ver weg en lijkt mij het onvermijdelijk dat serie voor gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Zou het niet erg vinden als de serie eindigt voor de boeken. Het blijft een serie, geen soap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 21:42

Jebus4life

BE User

De mens is ook nog maar 65 he; kan goed nog 20-30 jaar leven hoor, snap niet waarom iedereen zoveel schrik heeft dat hij morgen doodvalt :s

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
zo gezond ziet ie er nou ook al weer niet uit of ie nog 20 jaar haalt, is maar zeer de vraag

.En in dit tempo duurt het nog wel even voordat ie hij klaar is met het schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:20
bronce schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:07:
Inderdaad en niet vergeten dat GRRM gewoon afleveringen goedkeurt en soms zelfs ook regisseert zoals met de aflevering van joffrey's wedding. Dus dat zul heus wel goed komen. Boek 6 komt in ieder geval niet voor 2015 uit, dat is al gegarandeerd door GRRM. Daardoor lijkt boek 7 een eeuwigheid ver weg en lijkt mij het onvermijdelijk dat serie voor gaat lopen.
We zijn nu bijna klaar met boek 3.
Boek 4 - weer 2 seizoenen 2016.
Boek 5 - weer 2 seizoenen 2018
Boek 6 - ondertussen wel geschreven ook 2 seizoenen - 2020

Tsja dat lijkt me gewoon redelijk mooi schema, 2015 boek 6 uitbrengen.
Dan heeft die nog 5 jaar voor het laatste boek en kan het precies uit.
2022 juni laatste aflevering _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
2022,pff das nog een eind weg,lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Joostje123 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:06:
[...]

Mijn reactie zal staan in de boektopic aangezien het nu alleen maar over de boeken gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Zou de TV serie niet na 7, maximaal 8 seizoenen eindigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Martijn19 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:11:
Zou de TV serie niet na 7, maximaal 8 seizoenen eindigen?
Dat is inderdaad wel gezegd ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 17:10
Joostje123 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:06:
[...]

Boek 3 is nu bijna klaar.
Boek 4 en 5 spelen in dezelfde tijdsperiode af (min of meer). Elk boek behandelt een andere regio. De makers van de serie hebben aangegeven dat er in totaal 2 seizoenen komen waarin beide boeken worden afgewikkeld.
Dan krijg je dus:
2015 - boek 4 en 5
2016 - boek 4 en 5
2017 - boek 6 (indien deze al uit is)
2018 - ??? (Ik denk niet dat boek 7 dan al uit is. Misschien dat boek 6 over 2 seizoenen verspreid wordt. Zo niet, dan zullen de schrijvers hun eigen weg op gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Het is natuurlijk niet zo dat GRRM pas begint met het schrijven van boek 7 als boek 6 af is. Hij heeft vanaf dat hij begon te schrijven een duidelijk uitgelijnd verhaal. De 3 boeken die hij toen voor ogen had zijn er inmiddels 7 geworden (en ik hoor speculaties over een 8e) maar dat betekent niet dat hij het einde van het verhaal nog moet verzinnen.
GRRM heeft aangegeven dat boek 6 voor een groot deel af is. D&D kunnen daarmee al behoorlijk aan de slag voor wat betreft seizoen 7 (als HBO meewerkt natuurlijk). En op het moment dat een 8e TV seizoen ter sprake komt ligt het framework voor boek 7 ook al wel in grote lijnen vast, zodat D&D ook daarmee aan de slag kunnen.
En dan zou het goed kunnen dat de serie eerder af is dan de boeken. En dat we in het andere topic gaan waarschuwen over spoilers uit de TV-show :P

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Blistimo schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:26:
Het is natuurlijk niet zo dat GRRM pas begint met het schrijven van boek 7 als boek 6 af is. Hij heeft vanaf dat hij begon te schrijven een duidelijk uitgelijnd verhaal. De 3 boeken die hij toen voor ogen had zijn er inmiddels 7 geworden (en ik hoor speculaties over een 8e) maar dat betekent niet dat hij het einde van het verhaal nog moet verzinnen.
GRRM heeft aangegeven dat boek 6 voor een groot deel af is. D&D kunnen daarmee al behoorlijk aan de slag voor wat betreft seizoen 7 (als HBO meewerkt natuurlijk). En op het moment dat een 8e TV seizoen ter sprake komt ligt het framework voor boek 7 ook al wel in grote lijnen vast, zodat D&D ook daarmee aan de slag kunnen.
En dan zou het goed kunnen dat de serie eerder af is dan de boeken. En dat we in het andere topic gaan waarschuwen over spoilers uit de TV-show :P
Ik denk dat ik het uiteindelijk niet heel erg ga vinden als de tv-serie de boeken in haalt. Ik ben tenslotte begonnen aan de boeken nav de tv-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
ulTimaS schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:32:
[...]

Ik denk dat ik het uiteindelijk niet heel erg ga vinden als de tv-serie de boeken in haalt. Ik ben tenslotte begonnen aan de boeken nav de tv-serie.
Sterker nog, ik zou het wel leuk vinden. Ik weet bijna zeker dat de boeken en de serie dan flink van elkaar zouden verschillen. Dan kan ik meer genieten van de boeken en van de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrake
  • Laatst online: 04-04 10:24
Ik zie GRRM ook wel aan voor iemand die de producers verteld "ja het eindigt op deze manier" om het in de boeken vervolgens volledig anders te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Shrake schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 12:05:
Ik zie GRRM ook wel aan voor iemand die de producers verteld "ja het eindigt op deze manier" om het in de boeken vervolgens volledig anders te doen.
GRRM, troll master.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch jammer dat Ygritte het loodje heeft gelegd ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:30
Misschien is de vrouw van GRRM wel van het kaliber Rachel Hazes, dan hebben we in ieder geval nog:

- Game of Thrones, de musical
- Bekende sterren interpreteren het werk van GRRM
- De boeken van GRRM junior want die heeft natuurlijk het talent van zijn vader
- Het beste van GRRM op 10 bluray discs

Hij had het immers zo gewild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
En vergeet niet! Op zoek naar de nieuwe GRRM! Want tsja, het talent gaat door

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

avec_style schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:19:
[...]

Boek 3 is nu bijna klaar.
Boek 4 en 5 spelen in dezelfde tijdsperiode af (min of meer). Elk boek behandelt een andere regio. De makers van de serie hebben aangegeven dat er in totaal 2 seizoenen komen waarin beide boeken worden afgewikkeld.
Dan krijg je dus:
2015 - boek 4 en 5
2016 - boek 4 en 5
2017 - boek 6 (indien deze al uit is)
2018 - ??? (Ik denk niet dat boek 7 dan al uit is. Misschien dat boek 6 over 2 seizoenen verspreid wordt. Zo niet, dan zullen de schrijvers hun eigen weg op gaan)
De producers hebben aangegeven dat ze na 7 seizoenen willen stoppen. Er komt dus geen 2018-seizoen. :P En dat betekent dat ze af moeten gaan wijken van de boeken om toch tot een einde te komen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:25
NMe schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 12:56:
[...]
De producers hebben aangegeven dat ze na 7 seizoenen willen stoppen.
Dat begrijp ik niet. Als een serie zo succesvol is, dan ga je toch gewoon lekker door tot alle boeken zijn verfilmd? Het komt op mij dan over alsof ze het verhaal af willen gaan raffelen.

Kijk, bij een serie als Dexter (die na s04 over zijn hoogtepunt heen was) begrijp ik dat het niet door moet gaan tot 10 seizoenen (ging nu ook te lang door). Maar GoT leent zich toch uitstekend om echt 'helemaal' verfilmd te worden? Zo lang de serie (en boeken) zo populair blijft.

Ik ben er in ieder geval een voorstander van dat er seizoenen komen, zo veel als er nodig zijn om alle boeken te verfilmen en alle verhaallijnen netjes af te ronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Eerder was het plan dacht ik 8 seasons, maar nu lijkt het er inderdaad op dat het er 7 worden:
.
“It feels like this is the midpoint for us,” Benioff says. “If we’re going to go seven seasons, which is the plan, season 4 is right down the middle, the pivot point.”
Source: http://insidetv.ew.com/2014/03/11/game-of-thrones-7-seasons/
Wie weet verandert het nog, maar ik heb toch het idee dat ze nog wel meer seasons kunnen maken. Lijkt me dat er genoeg verhaal is/komt om meer dan 3 seasons te vullen. Afwachten maar... het is tenslotte één van de meest succesvolle tv shows (heb ik het idee), daar stop je niet eerder mee dan noodzakelijk. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:23
Wellicht wil GRRM er nog een extra slaatje uit slaan en eindigt GoT in seizoen 7 gewoon open (Op het hoofd verhaallijn na worden sommige verhaallijnen niet afgesloten). Wil je weten wat er precies gebeurt dan moet je maar de laatste delen van het boek kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrake
  • Laatst online: 04-04 10:24
Niet te vergeten dat GRRM al meerdere keren de wens voor een volledige film uitgesproken heeft. Dan moet er wel materiaal overblijven om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-09 20:49
nanoChip schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:21:
Wellicht wil GRRM er nog een extra slaatje uit slaan en eindigt GoT in seizoen 7 gewoon open (Op het hoofd verhaallijn na worden sommige verhaallijnen niet afgesloten). Wil je weten wat er precies gebeurt dan moet je maar de laatste delen van het boek kopen.
Ik denk niet dat HBO daar mee akkoord gaat :+
En ik denk ook niet dat GRRM zich drukt maakt over geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 13:38

-_D_-

Polsbandje

levik7 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:24:
[...]
En ik denk ook niet dat GRRM zich drukt maakt over geld.
Onderschat de hebzucht van de mens niet. Genoeg mensen die de rest van hun leven een miljoen per jaar kunnen uitgeven zonder nog een dag te hoeven werken, en tóch nog op de centen letten.

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Shrake schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:23:
Niet te vergeten dat GRRM al meerdere keren de wens voor een volledige film uitgesproken heeft. Dan moet er wel materiaal overblijven om mee te werken.
Zou wel graag een film willen zien van Robert's Rebellion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 11:26
ulTimaS schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:52:
[...]

Dat zou echt super vet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

-_D_- schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:52:
[...]

Onderschat de hebzucht van de mens niet. Genoeg mensen die de rest van hun leven een miljoen per jaar kunnen uitgeven zonder nog een dag te hoeven werken, en tóch nog op de centen letten.
True. Toch komt GRRM op mij niet over als een hebzuchtig persoon.

Hij zal vast goed verdienen/overhouden aan de boeken (en tv show), maar ik denk dat voor hem de ervaring van de lezers (en kijkers) belangrijker is dan een beetje extra geld*.

*) “Between the television show and book sales, Martin earns an estimated $15 million every year.” (bron)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
ulTimaS schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:52:
[...]

Dat lijkt me dan dus weer niks aan, behalve dat iedereen al weet hoe het gaat.

De mieperd die wint van de Prins omdat ze meisje liever de Prins wou die al getrouwd was inplaats van hem.
Maar ja ok het kan opzich wel tof zijn.

Ik heb liever een film over Aegon en ze 2 sister wifes heel Westeros inneemt ( behalve dorne )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Mektheb schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 14:21:
[...]

De mieperd die wint van de Prins omdat ze meisje liever de Prins wou die al getrouwd was inplaats van hem.

Ik heb liever een film over Aegon en ze 2 sister wifes heel Westeros inneemt ( behalve dorne )
Of dat, eigenlijk wil ik elke film wel zien zolang het zich maar in de wereld van ASOIAF afspeelt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Als je een film maakt, maak dan een film over hoe de white walkers destijds zijn verslagen (met behulp van de children of the forest en natuurlijk de Azor Ahai) en hoe uiteindelijk de muur gemaakt is.

een film over de Doom van Valyria zou ook wel vet zijn. (een film zoals 2012 destijds)

[ Voor 4% gewijzigd door avec_style op 13-06-2014 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Een film van Joffreys jeugd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:25

Niku

Alagaesii

Alsjeblieft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Laatst online: 04-07 13:15
Nee man van Ser Pounce!

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
avec_style schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 14:36:
Als je een film maakt, maak dan een film over hoe de white walkers destijds zijn verslagen (met behulp van de children of the forest en natuurlijk de Azor Ahai) en hoe uiteindelijk de muur gemaakt is.

een film over de Doom van Valyria zou ook wel vet zijn. (een film zoals 2012 destijds)
Dan krijg je gewoon een soort pompei :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Misschien dat ze Tales of Dunk and Egg kunnen verfilmen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Doe mij dan maar liever Tuf Voyaging. Ja, geen GoT, maar wel een sterk verhaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakingRens
  • Laatst online: 13-08 06:16

TweakingRens

Dondersteen

Als je een film maakt, maak dan een film over hoe de white walkers destijds zijn verslage
Gawd yes!
Sowieso wil ik wel wat meer weten over de wereld buiten de boeken/series. In de boeken is dit al wat meer, maar een complete film over dit soort achtergrond spul zou erg vet zijn.

Wat grappig! Niet grappig van 'ha-ha', maar meer van 'Goh wat interessant' soort van grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

[...]

Nou best interessant, heet geeft het verhaal van Jaime en Tywin weer, de verwekking van John Snow etc. Lijkt me wel een toffe film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:35
Of gewoon een pre-serie van het huidige GoT in westeros ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Qua films kun je alle kanten op...
Game of Thrones
Game of Thrones 2
Game of Thrones: The Last Stand
Game of Thrones Origins: Jon Snow
Game of Thrones: First Class
Jon Snow
Game of Thrones: Days of Future Past
:+

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Vergeet niet:

Game of thrones: Fellowship of the Unsullied
Game of thrones: The two castles
Game of thrones: Return of the Joffrey

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

lanerios schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 16:04:
Vergeet niet:

Harold & Kumar go to Castle Black
Harold & Kumar: Escape from the Dreadfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
The lannister: Desolation of Targaryen
The lannister: An unexpected beheading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bootje schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:01:
[...]

Dat begrijp ik niet. Als een serie zo succesvol is, dan ga je toch gewoon lekker door tot alle boeken zijn verfilmd? Het komt op mij dan over alsof ze het verhaal af willen gaan raffelen.
Om te beginnen kan dat niet. Martin wil tenminste 7 boeken schrijven, maar misschien komt er nog een achtste. Om de boeken te verfilmen hebben ze op zijn meest een seizoen per half boek nodig, zoals ze bij boek 3 (seizoen 3 en 4) gedaan hebben. Dat zou betekenen dat de momenteel beschikbare boeken in 2018 helemaal verfilmd zijn. Zelfs als het zesde boek volgend jaar uit zou komen betekent dat het zevende boek binnen 4 jaar af moet zijn (af, niet per se uitgebracht), en anders haalt de serie de boeken in. Martin kennende gaat hij dat niet halen, hij schrijft niet snel genoeg.

De serie heeft dan drie opties: ofwel ze nemen een break, ofwel ze vertellen het verhaal exact zoals in de boeken en lopen gewoon voor, ofwel ze gaan afwijken van de boeken en vertellen vanaf een bepaald punt hun eigen verhaal. De eerste optie is niet interessant voor HBO omdat het een risico betekent voor de kijkcijfers. De tweede optie is waarschijnlijk een grote no-no voor GRRM zelf. De laatste optie is waar ze blijkbaar voor gekozen hebben. ;)
[...]

Ja, want The Hobbit was ook niet leuk omdat iedereen weet dat Bilbo het toch overleeft?

[ Voor 9% gewijzigd door NMe op 13-06-2014 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dan krijg je een beetje wat Full metal Alchemist heeft gedaan

In het begin liep het gelijk aan de manga. Maar na een tijdje liep de manga te traag qua release. En werd de serie dus anders dan de manga.
Paar jaar later kwam FMA:Brotherhood uit, die dus weer 100% gelijk liep aan de manga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

NMe schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 16:16:
[...]

Om te beginnen kan dat niet. Martin wil tenminste 7 boeken schrijven, maar misschien komt er nog een achtste. Om de boeken te verfilmen hebben ze op zijn meest een seizoen per half boek nodig, zoals ze bij boek 3 (seizoen 3 en 4) gedaan hebben. Dat zou betekenen dat de momenteel beschikbare boeken in 2018 helemaal verfilmd zijn. Zelfs als het zesde boek volgend jaar uit zou komen betekent dat het zevende boek binnen 4 jaar af moet zijn (af, niet per se uitgebracht), en anders haalt de serie de boeken in. Martin kennende gaat hij dat niet halen, hij schrijft niet snel genoeg.

De serie heeft dan drie opties: ofwel ze nemen een break, ofwel ze vertellen het verhaal exact zoals in de boeken en lopen gewoon voor, ofwel ze gaan afwijken van de boeken en vertellen vanaf een bepaald punt hun eigen verhaal. De eerste optie is niet interessant voor HBO omdat het een risico betekent voor de kijkcijfers. De tweede optie is waarschijnlijk een grote no-no voor GRRM zelf. De laatste optie is waar ze blijkbaar voor gekozen hebben. ;)

[...]

Ja, want The Hobbit was ook niet leuk omdat iedereen weet dat Bilbo het toch overleeft?
Optie 1 gaat ook lastig worden met de leeftijden van de acteurs/actrices en dan vooral de kinderen en de oudjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ulTimaS schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 16:19:
[...]

Optie 1 gaat ook lastig worden met de leeftijden van de acteurs/actrices en dan vooral de kinderen en de oudjes.
Niet echt, de serie heeft er redelijk goed aan gedaan weinig te zeggen over de hoeveelheid tijd die verstrijkt. In de boeken moet je dat trouwens ook maar tussen de regels door lezen. Volgens mij is de leeftijd van de kinderen ook niet heel relevant en een soort van timeskip kan veel oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

NMe schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 16:22:
[...]

Niet echt, de serie heeft er redelijk goed aan gedaan weinig te zeggen over de hoeveelheid tijd die verstrijkt. In de boeken moet je dat trouwens ook maar tussen de regels door lezen. Volgens mij is de leeftijd van de kinderen ook niet heel relevant en een soort van timeskip kan veel oplossen.
Misschien minder erg voor de jonge acteurs, maar de oudere lijkt mij het wel relevant. Degene die Maester Aemon speelt is ook al 91 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
NMe schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 16:16:
[...]

[...]

Klopt, tot nu toe waren de 1e 2 films ook niks aan.

En ja i get the point ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Mektheb op 13-06-2014 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Mektheb schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 16:39:
[...]

Klopt, tot nu toe waren de 1e 2 films ook niks aan.

En ja i get the point ;)
Had in mijn ogen meer te maken met het feit dat ze één klein lullig boekje uitsmeren over 3 films / 6+ uur. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
OkkE schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 16:40:
[...]

Had in mijn ogen meer te maken met het feit dat ze één klein lullig boekje uitsmeren over 3 films / 6+ uur. ;)
Ja dat is ook zo, en dat het 3D was.

Maar verder kon ik het niet echt zo mooi vinden als de 1e of 3e van de andere films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Krijg boek 1 voor vaderdag (engels) ben benieuwd, jaren geleden dat ik gelezen heb (behalve studiestof).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Vergeet niet:

Wat dacht je van The fellowship of the remaining Starks, The three dragons of The return of Dany? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vergeet niet:

En genoeg "Game of Thrones XXX"-series te maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Game of Thrones: The Wildling Menace
Game of Thrones: The Attack of the White Walkers
Game of Thrones: Revenge of the Targaeryens
Game of Thrones: A New Bastard
Game of Thrones: The Starks Strike Back
Game of Thrones: Return of the King of the North

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Game of the holy grail

Game of Thrones: An unexpected journey

How the north was won

Swordnado

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Se7en Kingdoms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMei
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-07 13:33
Game of Thrones

Game of Thrones Reloaded

Game of Thrones Revolution

www.inthenapoftime.com - Bordspellen | Fan van koffie

Pagina: 1 ... 65 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic