[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.605 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:47
levik7 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:04:
Ik vond de aflevering ook een beetje tegenvallen, niet alleen qua gevechten maar ook qua tactiek.
De nightwatch heeft nu al hun boobytraps gebruikt. (af te leiden aan Jon's uitspraak)
En wat Mance nou probeerde snapte ik ook niet zo goed? Had hij maar twee reuzen...?
En die muur is toch enorm lang met drie verschillende kastelen?
Waarom zien we daar niks van?
En hoe enorm groot was die zeis wel niet dat hij alle klimmende mannen doodde?

En wat ik ook opmerkelijk vond is dat het leek alsof er ook honderden mannen op The wall stonden, terwijl dat er maximaal 80 konden zijn aangezien er voor Ygritte maar 20 beneden waren.
En als het er 20 waren hoe kan het zijn dat ze toch wonnen??
Bij alle onbemande kastelen is de tunnel volgelopen en dichtgevroren.
De andere 2 die nog open zijn zijn een klere eind lopen.
En het was de bedoeling dat Ygritte en haar team Castle Black zou verrassen en alle crows in hun slaap zou vermoorden. Dat is dankzij John mislukt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Vwb de titel van de laatste aflevering

spoiler:
Kan best ook ingaan op de children of the forest. Want dat was toch pre kingdom tijd de strijd: ww VS children of the forest? Zij hebben toch ook de wall enchanted? En anders een wrap up van Rickon en Osha, Bran en de Reeds, Arya en Sansa die elkaar mislopen zoals Jon en Brandon elkaar ook meerdere keren mislopen? Dat hun positie in het verhaal in de steigers gezet wordt voor het vijfde seizoen?

Of een wrap up van alle Lannister children. Dus wat gaat er nu echt met Tyrion gebeuren, gaat Jamie uit de kingsguard met een letter of retirement door Tywin uitgevaardigd, wat gaat er met Cersei gebeuren nu ze wel of niet haar zin gaat krijgen? Dat eeuwige broertje pesten kan dan niet langer doorgaan dus waar gaat ze dan haar pijlen op richten? Tommen beschermen?

Of gewoon zowel Starks als Lannnisters kan natuurlijk ook. Alleen die twee families staan elkaar nog immer tegen, andere families met kinderen komen minder prominent op tig verhaallijnen terug. Ja, Dany moet als enige haar familienaam hoog houden. Maar voor de rest blijft het toch Starks VS Lannnisters VS Danny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Virtuozzo schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:17:
[...]

Hangt er vanaf. Ik heb de stellige indruk dat iedereen die het spel (tronen, leiderschap, suprematie, bevel e.d.) speelt het loodje legt. Als hij die richting op gaat, dan verwacht ik dat hij er aan gaat. Hij heeft nu al mensen bewust naar hun dood gestuurd, dat hoort erbij kunnen we zeggen, echter dat is ook naar boven de gewone man stappen en met de vinger wijzen.
De enige mensen die tot nu toe dood gegaan zijn waren eigenlijk de Starks die te weinig hersens hadden om hun eigen situatie in te schatten. Het is te zien wat er met Jon Snow en Tyrion gaat gebeuren maar ik verwacht niet dat ze dood gaan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:38:
[...]

De enige mensen die tot nu toe dood gegaan zijn waren eigenlijk de Starks die te weinig hersens hadden om hun eigen situatie in te schatten. Het is te zien wat er met Jon Snow en Tyrion gaat gebeuren maar ik verwacht niet dat ze dood gaan.
Tyrion verwacht ik van dat hij het zal overleven, hij stapt uit het spel, zogezegd. Jon Snow, ik vrees er voor. Als hij zo doorgaat als nu, tja.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:00
levik7 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:04:
Ik vond de aflevering ook een beetje tegenvallen, niet alleen qua gevechten maar ook qua tactiek.
De nightwatch heeft nu al hun boobytraps gebruikt. (af te leiden aan Jon's uitspraak)
En wat Mance nou probeerde snapte ik ook niet zo goed? Had hij maar twee reuzen...?
En die muur is toch enorm lang met drie verschillende kastelen?
Waarom zien we daar niks van?
En hoe enorm groot was die zeis wel niet dat hij alle klimmende mannen doodde?

En wat ik ook opmerkelijk vond is dat het leek alsof er ook honderden mannen op The wall stonden, terwijl dat er maximaal 80 konden zijn aangezien er voor Ygritte maar 20 beneden waren.
En als het er 20 waren hoe kan het zijn dat ze toch wonnen??
Dat zijn een heleboel vragen. :)
Van die boobytraps heb ik niet gehoord, maar zou ik gemist kunnen hebben. Volgens mij zei Jon enkel dat ze dit nog 1 à 2 nachten vol konden houden, maar daarna niet meer. Daarom gaat hij naar Mance. Wat ik overigens raar vind, want enkel ik Castle Black hebben ze veel mensen verloren. OP (!) de muur praktisch niets. Uiteraard vormt de doorgang nog een probleem, maar waarom blazen ze die alsnog niet op?

Mance probeerde de verdediging uit. Hoe druk is het op de muur? In hoeveel problemen komt hij als hij 200 man tegelijk tegen de muur op laat "rennen"? Blijkbaar behoorlijk wat, door die klote haak die ze laten vallen. Maar in de tunnel gebeurd niet zoveel. Daar moet hij nu dus op concentreren.
Over die 2 reuzen, niemand heeft gezegd dat hij er niet véél meer heeft?

Dat van die muur met "maar" drie kastelen, heb ik ook nooit zo goed begrepen. Waarom pakken ze er niet meer? En die meid die lange tijd in Winterfel zat en met Bran en Rickon is gaan reizen, hoe is die achter de muur gekomen? Die was op de vlucht voor White Walkers. En is Mance zo plotseling met zijn leger gestart dat ze dat helemaal niet wist? Anders had ze wellicht toch gewacht.
Maar daarom is het ook fiction. Niet te veel van dit soort dingen aantrekken! ;)

Wat dus niet heel duidelijk naar voren komt in de serie, zoals wel meer zaken deze aflevering, is dat er bovenop de muur poppen staan. Als ze de kandelaars aansteken aan het begin van het gevecht, zie je dat. Maar dit komt eigenlijk niet terug in de serie.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennis van der Stelt op 10-06-2014 21:34 . Reden: nvm, flauwe grappen over refereren naar iets anders ;) ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

De reden dat ze door Castle black willen is omdat ze giants, en duizenden vrouwen en kinderen hebben die niet over de muur kunnen klimmen.
En die meid die lange tijd in Winterfel zat en met Bran en Rickon is gaan reizen, hoe is die achter de muur gekomen?
Hm die was dacht ik met een boot wezen varen. Sowieso gaan er al jaren Wildlings over de muur heen te raiden.

[ Voor 47% gewijzigd door MrVegeta op 10-06-2014 21:37 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakingRens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-08 06:16

TweakingRens

Dondersteen

[ offtopic ]
[ rant ]
Wil net naar het boektopic gaan om te vragen of het een goed idee is om A Feast for Crows te gaan lezen als S4 is afgelopen (ik ga écht niet nóg en jaar wachten), heb ik daar geen toegang toe...
Iets met geen 50 posts hebben op het forum.
Beste tweakers, wat is het verschil tussen dit topic en het boektopic, behalve dat het boektopic in stuffis generalis staat? Wordt een beetje ziek van het feit dat ik persé redelijk actief moet zijn op het forum om alle topics te kunnen lezen.
[ /rant ]
[ /offtopic ]
Over die 2 reuzen, niemand heeft gezegd dat hij er niet véél meer heeft?
Volgens mij herriner ik me zoiets wel, richting het einde van de episode...
Dat van die muur met "maar" drie kastelen, heb ik ook nooit zo goed begrepen. Waarom pakken ze er niet meer?
Weet niet precies wie je bedoelt, maar de NW heeft niet genoeg mannen om ze allemaal te bemannen (er zijn er wel meer), en dus zijn die doorgangen dichtgevroren (zoals Jon voorstelde om ook met deze te doen)

[ Voor 34% gewijzigd door TweakingRens op 10-06-2014 21:52 ]

Wat grappig! Niet grappig van 'ha-ha', maar meer van 'Goh wat interessant' soort van grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Tweakingklaas schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 21:49:
[ offtopic ]
[ rant ]
Wil net naar het boektopic gaan om te vragen of het een goed idee is om A Feast for Crows te gaan lezen als S4 is afgelopen (ik ga écht niet nóg en jaar wachten), heb ik daar geen toegang toe...
Iets met geen 50 posts hebben op het forum.
Beste tweakers, wat is het verschil tussen dit topic en het boektopic, behalve dat het boektopic in stuffis generalis staat? Wordt een beetje ziek van het feit dat ik persé redelijk actief moet zijn op het forum om alle topics te kunnen lezen.
[ /rant ]
[ /offtopic ]
In het boekentopic wordt alles al besproken en bevatten dus dikke spoilers voor enkel de serie volgers.
In dit topic wordt ENKEL de serie besproken welke zijn uitgezonden.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Althans dat is de bedoeling. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakingRens

TweakingRens

Dondersteen

In het boekentopic wordt alles al besproken en bevatten dus dikke spoilers voor enkel de serie volgers.
In dit topic wordt ENKEL de serie besproken welke zijn uitgezonden.
Dat snap ik, maar dat is imo geen reden om mij er niet bij te laten :')

[ Voor 1% gewijzigd door TweakingRens op 10-06-2014 21:54 . Reden: Er niet bij laten moet er ofc staan ]

Wat grappig! Niet grappig van 'ha-ha', maar meer van 'Goh wat interessant' soort van grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:53

GurbY{nl}

GurbY{nl}

@Tweakingklaas: De boeken lezen is sowieso een goed idee. AFFC nu gaan lezen kan, maar realiseer je dat er nu in Episode 4 al flinke gedeelten uit A Dance With Dragons wordt gehaald. Om het voor de serie kijker enigzins te volgen te houden, worden de verschillende verhaallijnen die bij de boeken soms over 3 boeken verspreid staan, in meerdere episodes opgepakt.

Het is dus niet zo dat Episode 4 per definitie nog maar ergens bij boek 3 of zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakingRens

TweakingRens

Dondersteen

De boeken lezen is sowieso een goed idee.
Ben ik mee bezig. De boeken zijn erg goed geschreven (heb A Game of Thrones nu bijna uit), maar ik weet niet of ik wel mijn nieuwsgierigheid kan bedwingen totdat ik alle boeken uit heb :')
Ach en wee, ik zal wel gewoon alles gaan lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Tweakingklaas schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 21:56:
[...]

Ben ik mee bezig. De boeken zijn erg goed geschreven (heb A Game of Thrones nu bijna uit), maar ik weet niet of ik wel mijn nieuwsgierigheid kan bedwingen totdat ik alle boeken uit heb :')
Ach en wee, ik zal wel gewoon alles gaan lezen...
De serie wordt imo alleen maar beter als je het verhaal uit de boeken ook kent.
En ook al weet je dat het gaat gebeuren. Oberyns hoofd uit elkaar zien spatten in full HD blijft schokkend ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakingRens

TweakingRens

Dondersteen

De serie wordt imo alleen maar beter als je het verhaal uit de boeken ook kent.
Completely agree. Zit nu season 1 opnieuw te kijken omdat ik blijkbaar totaal niet opgelet heb (had zoiets van 'Wow er gebeurt echt veel in de boeken dat niet in de serie gebeurt'. Kon me zelfs het bezoek van de koning aan winterfell niet herinneren...), en je krijgt in de boeken de gedachtes enz veel beter mee.
De manier waarop het geschreven is (ieder hoofdstuk vanuit het POV van iemand anders) is ook ge-wel-dig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Heb het eerste boek vorig jaar in het nederlands gelezen, maar dat schepte meer verwarring dan duidelijkheid door de letterlijke vertalingen.
Wat raden de boekenlezers aan? Nederlands, engels, audioboeken?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Virtuozzo schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:17:
[...]

Hangt er vanaf. Ik heb de stellige indruk dat iedereen die het spel (tronen, leiderschap, suprematie, bevel e.d.) speelt het loodje legt. Als hij die richting op gaat, dan verwacht ik dat hij er aan gaat. Hij heeft nu al mensen bewust naar hun dood gestuurd, dat hoort erbij kunnen we zeggen, echter dat is ook naar boven de gewone man stappen en met de vinger wijzen.
Boeklezers hebben het voordeel dat zij weten dat de personen vanuit wiens oogpunt wordt geschreven een grotere kans hebben om te overleven. De zogenaamde 'plot armour'. Als showkijker zie je de verhalen vanuit veel meer oogpunten, waardoor die schijnzekerheid wegvalt. Dat gezegd hebbende, er gaan genoeg 'hoofdpersonages' dood die hun eigen hoofdstukken hadden in de boeken, dus die plot armour is ook maar zo dik als GRRM hem wil hebben.

Het leven is geen Hollywood. Helden kunnen ook dood.
dutchgio schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:07:
Heb het eerste boek vorig jaar in het nederlands gelezen, maar dat schepte meer verwarring dan duidelijkheid door de letterlijke vertalingen.
Ik heb ze in het Engels gelezen. Het is redelijk pittige kost, dus een beetje Engelse skills zijn handig, maar de originele taal is voor mij altijd beter dan een vertaling. Geen Witte Lopers voor mij tyvm :>

[ Voor 20% gewijzigd door Blistimo op 10-06-2014 22:25 ]

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakingRens

TweakingRens

Dondersteen

Heb audioboeken geprobeerd, maar ik 'lees' altijd als ik in bed lig, en het is zo lastig bijhouden waar je bent gebleven als het audioboek doorgaat als je in slaap bent gevallen :+
Nederlands begin ik zowieso niet aan. Met rotzooi als 'een spel der tronen', 'de muur' en het mooiste: de 'schrikwolven' (direwolves 8)7 ) hoef je bij mij niet aan te komen...

[ Voor 5% gewijzigd door TweakingRens op 10-06-2014 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:35

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

spoiler:
Die Children zouden ook de Children of the Forest kunnen zijn…

(Speculatie over de titel van de volgende aflevering.)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 06:15
Ik heb een Engelse audioboek versie van het eerste boek geprobeerd (lees: gepindakaasd), maar man o man, wat een saaie stem heeft de lezer.

Als serie kijker weet je hoe de stem is van de verschillende personages. Mijn ervaring was alsof Grandmaester Pycelle de stem van Jon Snow was. Ook van Cathelyn en Cersei. Dus audioboeken raad ik af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:20

Koekfabriek

King Billy on the wall

Tweakingklaas schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:33:
[...]

Nederlands begin ik zowieso niet aan. Met rotzooi als 'een spel der tronen', 'de muur' en het mooiste: de 'schrikwolven' (direwolves 8)7 ) hoef je bij mij niet aan te komen...
Dat zijn toch gewoon de Nederlandse vertalingen voor de Engelse termen? Snap niet helemaal wat daar raar aan is. The Wall klinkt voor een Engelsman hetzelfde als De Muur voor de een Nederlander.
Boeken waar mogelijk altijd in de orginele taal lezen. Is je Engels niet super lees ze dan gewoon in het Nederlands. Het zijn prima Nederlandse vertalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Tweakingklaas schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:33:Met rotzooi als 'een spel der tronen', 'de muur' en het mooiste: de 'schrikwolven' (direwolves 8)7 ) hoef je bij mij niet aan te komen...
Dat geldt enkel als je Engels slechter is dan je Nederlands. Anders is the Wall echt niets anders dan de muur ;) (maar zolang het wel slechter is, klinkt het idd stoerder. Al geldt dat ook voor દિવાલ )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dennis van der Stelt schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 21:34:
Wat ik overigens raar vind, want enkel ik Castle Black hebben ze veel mensen verloren. OP (!) de muur praktisch niets. Uiteraard vormt de doorgang nog een probleem, maar waarom blazen ze die alsnog niet op?
Dat kost waarschijnlijk wel wat meer werk aangezien ze geen echte explosieven hebben.
Op de muur hebben ze nu nog niet veel man verloren maar dat komt nog wel. Mance weet nu hoe de muur verdedigd wordt en waar de gevaren zitten. Als hij er maar genoeg man tegenaan gooit op de juiste plekken valt die muur zo om. Mance kan honderd man verliezen tegen een enkele van de Nights Watch en hij wint alsnog.
Dat van die muur met "maar" drie kastelen, heb ik ook nooit zo goed begrepen. Waarom pakken ze er niet meer? En die meid die lange tijd in Winterfel zat en met Bran en Rickon is gaan reizen, hoe is die achter de muur gekomen? Die was op de vlucht voor White Walkers. En is Mance zo plotseling met zijn leger gestart dat ze dat helemaal niet wist? Anders had ze wellicht toch gewacht.
Maar daarom is het ook fiction. Niet te veel van dit soort dingen aantrekken! ;)
Wildlings raiden al zeer lang het noorden. Maar telkens in kleine groepen tegelijk aangezien ze niet met meer over de muur kunnen komen. En Mance weet niet dat het noorden niet meer de kracht heeft die het eerst had. Toen de Straks nog regeerden werden de raiders vaak al gedood voordat ze met hun buit weer bij de muur hadden. Immers ze hadden geen paarden en zowel de Nights Watch als de Starks en hun bondgenoten konden vrij snel ingrijpen.
Eveneens proberen ze met boten om de muur heen te varen maar ook daar worden ze vaak al gestopt voor ze aan land komen.
Wat dus niet heel duidelijk naar voren komt in de serie, zoals wel meer zaken deze aflevering, is dat er bovenop de muur poppen staan. Als ze de kandelaars aansteken aan het begin van het gevecht, zie je dat. Maar dit komt eigenlijk niet terug in de serie.
Dit hoeft toch niet terug te komen? Ze verwachten dat je zelf je conclusies kan trekken als je dat ziet.
Tweakingklaas schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:07:
[...]

Completely agree. Zit nu season 1 opnieuw te kijken omdat ik blijkbaar totaal niet opgelet heb (had zoiets van 'Wow er gebeurt echt veel in de boeken dat niet in de serie gebeurt'. Kon me zelfs het bezoek van de koning aan winterfell niet herinneren...), en je krijgt in de boeken de gedachtes enz veel beter mee.
De manier waarop het geschreven is (ieder hoofdstuk vanuit het POV van iemand anders) is ook ge-wel-dig...
Wellicht toch beter opletten als je de serie kijkt? Dat Robert naar Winterfell komt wordt wel heel veel aandacht aan besteed.

[ Voor 13% gewijzigd door Tsurany op 10-06-2014 23:11 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 21:42

Jebus4life

BE User

Lijkt me niet dat Mance weet dat de Starks niet meer in het Noorden heersen? Zoiezo maakt hem dat niet zoveel uit?

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

De getallen voor de aantallen Night's Watch in Castle Black gelden voor het kasteel + de muur hè. Van die 103 man stonden op het laatst misschien 20 man bovenop de muur, de rest was allemaal stro + oude armour + fakkel.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:22

Goner

What can I do you for ?

Koekfabriek schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:00:
[...]
Boeken waar mogelijk altijd in de orginele taal lezen.
En als je wat problemen hebt met bepaalde woorden ; lezen op een e-reader met 'ingebouwd' woordenboek/thesaurus ... gebruik het zelf nauwelijks omdat ik al jaren Engels lees, maar het is echt ideaal.
RocketKoen schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 16:41:
[...]
Op het einde van de aflevering waren ze druk bezig om haar om te toveren in brandhout-Ygritte.
Dat snap ik niet helemaal, dat verbranden van de lijken, ook die mannen in de tunnel ... ze zijn toch niet in contact geweest met white walkers ? Dacht dat dat alleen je in een zombie kon veranderen (of hebben ze daar ook al last van dat Walking Dead virus ?)

[ Voor 38% gewijzigd door Goner op 10-06-2014 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Dat wordt dus op dezelfde manier als de episodes de engelse boeken binnenhalen :+
Audioboeken wil ik wel overwegen, maar weet niet of dat wat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Net de aflevering gezien, wat een heerlijk en spannende episode dit weer. _O_

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Goner schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:22:
Dat snap ik niet helemaal, dat verbranden van de lijken, ook die mannen in de tunnel ... ze zijn toch niet in contact geweest met white walkers ? Dacht dat dat alleen je in een zombie kon veranderen (of hebben ze daar ook al last van dat Walking Dead virus ?)
Gevalletje just in case denk ik. Stel de White Walkers beuken op de poort en opeens begint het kerkhof aan de andere kant van de muur te bewegen.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Zoals al vaker genoemd, hangt dat helemaal van je Engels af. Mijn engels is zo goed (ik werk bij een engels-talig bedrijf en spreek zeker 10 tot 12 uur per dag Engels) dat ik geen verschil zie tussen white walkers / witte lopers en the wall / de muur.

Het "probleem" is voor veel mensen hier dat ze de Engelstalige serie kijken (ik kijk zelf ook zonder ondertitels) en dus bekend zijn met de Engelse termen waardoor de Nederlandse termen voor verwarring kunnen zorgen.

Ik prefereer zelf Engelstalige boeken, al is het alleen maar om mijn vocabulaire uit te breiden. Van audio boeken heb ik nooit het nut gezien, geef mij maar gewoon een hardcopy thuis of een ebook voor op reis.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

SnowDude schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 00:05:
[...]
Het "probleem" is voor veel mensen hier dat ze de Engelstalige serie kijken (ik kijk zelf ook zonder ondertitels)
Wij kijken thuis div. series met Engelse subs. Is in sommige gevallen toch wel handig als je even iets 'mist'.
Onze kinderen hebben o.a. dankzij alle seizoenen Merlin en Sherlock met UK subs spelenderwijs Engels geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 10:00
Leo1010 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:52:
[...]

Gevalletje just in case denk ik. Stel de White Walkers beuken op de poort en opeens begint het kerkhof aan de andere kant van de muur te bewegen.
Ik dacht dat het misschien om praktischere redenen ging; de ijzige grond moet waarschijnlijk vrij hard zijn om graven in te delven. Maar white walkers lijkt me ook vrij plausibel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Goner schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:22:
[...]

En als je wat problemen hebt met bepaalde woorden ; lezen op een e-reader met 'ingebouwd' woordenboek/thesaurus ... gebruik het zelf nauwelijks omdat ik al jaren Engels lees, maar het is echt ideaal.

[...]

De 2 in S1 waren al een probleem. Stel je voor dat er ineens 200 doden opstaan.
Better safe then sorry.

En crematie is niet nieuw ofzo.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Je hebt ook wel iets beters te doen op dat moment dan een mega-massa-graf te graven.. Nee, gewoon de fik d'r in, veel makkelijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Osiris schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 00:58:
Je hebt ook wel iets beters te doen op dat moment dan een mega-massa-graf te graven.. Nee, gewoon de fik d'r in, veel makkelijker :P
überhaupt, verstandiger vanwege ziektes, besmettingshaard, e.d.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Virtuozzo schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 01:22:
[...]

überhaupt, verstandiger vanwege ziektes, besmettingshaard, e.d.
Begraven lijkt me daar ook wel afdoende tegen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Osiris schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 01:59:
[...]

Begraven lijkt me daar ook wel afdoende tegen? :?
Nee. Je hebt op zich maar weinig tijd om met lijken om te gaan voordat het een en ander zich doet ontwikkelen, of er allerlei externe invloeden mee bezig gaan houden. Denk aan insecten, ratten, wilde honden (en allerlei andere mogelijke dragers van ziekten) - maar in Game of Thrones ook mensen die een hapje extra willen of de White Walker om de hoek.

Dat is voor moderne lijken uit onze moderne samenleving nog erger dan bijvoorbeeld de afgelopen eeuwen of in een omgeving als Game of Thrones. Wij zitten vol met chemicaliën, conserveringsmiddelen, residuen van smeerseltjes & makeup - ga zo door. Wij vergaan een stuk minder snel. Begraven is voor ons al helemaal geen optie in dat soort omstandigheden. Verbranden is nog moeilijker. Leuk als je rampenplannen onder ogen krijgt, interessant leesvoer >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ja, dat je vlug moet zijn met graven lijkt me logisch, wil je rotten en ziektes e.d. voor zijn. Maar áls je ze op tijd kunt begraven, lijkt 't me afdoende.

Maar zelfs dan zou ik d'r de hens in zetten, want, lui, graven, pff, veel werk, want moet nog snel ook, kom nou..
Virtuozzo schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 02:06:
[...]

Wij zitten vol met chemicaliën, conserveringsmiddelen, residuen van smeerseltjes & makeup - ga zo door. Wij vergaan een stuk minder snel.
Wut :') Bron pls, want daar geloof ik dus echt geen ene snars van hè :D Klinkt als een bio-hippie die met héél goeie argumenten mag komen om mijn Geneeskunde-opleiding te overtuigen dat je geen onzin praat..

Vol met conserveringsmiddelen /me proest *

edit:
Nou ja, in feite heb je gelijk.. We zitten vol met Na+ en Cl-.. En NaCl wordt al eeuwen gebruikt als conserveringsmiddel _O-

[ Voor 56% gewijzigd door Osiris op 11-06-2014 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Osiris schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 02:09:
Ja, dat je vlug moet zijn met graven lijkt me logisch, wil je rotten en ziektes e.d. voor zijn. Maar áls je ze op tijd kunt begraven, lijkt 't me afdoende.

Maar zelfs dan zou ik d'r de hens in zetten, want, lui, graven, pff, veel werk, want moet nog snel ook, kom nou..
Yup, überhaupt, men heeft genoeg andere dingen te doen. De volgende aanval komt er aan, mensen zullen toch bij moeten komen, eten, ga zo door. Naast de problematiek van besmettingen (ongeacht White Walkers e.d.) is het een kwestie van prioriteiten stellen.

Het is oorlog. Je hebt X tijd. Je hebt echter meer tijd nodig dan wat je gaat krijgen. Dus de fik er in, en door naar het volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakingRens

TweakingRens

Dondersteen

Wellicht toch beter opletten als je de serie kijkt?
Had er net een 24-uur live stream opzitten, heb daarna de eerste 4-5 afleveringen met een vriend gekeken, dus ja... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jebus4life schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:15:
Lijkt me niet dat Mance weet dat de Starks niet meer in het Noorden heersen? Zoiezo maakt hem dat niet zoveel uit?
Waarschijnlijk weet hij dat niet anders had hij veel meer raiders over de muur gezet. Grote gropen vallen op maar als er niemand is om ze tegen te houden is dat geen probleem. Dan hadden ze met veel meer man Castle Black aangevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Tsurany schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 08:02:
[...]

Waarschijnlijk weet hij dat niet anders had hij veel meer raiders over de muur gezet. Grote gropen vallen op maar als er niemand is om ze tegen te houden is dat geen probleem. Dan hadden ze met veel meer man Castle Black aangevallen.
Dit is een stukje achtergrondinformatie die volgens mij niet in de serie is voorgekomen, maar die voor de verhaallijn niks uitmaakt:
spoiler:
Een strook van 100 mijl achter de Wall is echter een gift van twee verschillende koningen aan de Night's Watch. Het heet daarom ook 'The Gift'. De koning, en via hem dus ook de Warden of the North, heeft daar geen jurisdictie. Dat weet Mance ook, en hij weet ook dat Jon heeft gezegd dat de Night's Watch nogal understaffed is, ook al heeft Jon de getallen soldaten nog overdreven.

De groep die Mance over de Wall heeft gestuurd om Castle Black van de achterkant aan te vallen zou meer dan voldoende zijn als ze onaangekondigd zouden aanvallen. Dat plan was waterdicht. Tot Jon zich ermee ging bemoeien, en besloot dat het 'crows before hoes' tijd was en hij Castle Black klaar kon maken voor die aanval vanuit het achterland. Domme zet van Mance, dat hij een ex-crow besloot te geloven. Of goed gedaan van Jon, die hem er kennelijk van heeft overtuigd dat hij te vertrouwen was. De inside kennis van Castle Black die Jon had was natuurlijk wel een boel waard tijdens een sneak attack...

[ Voor 5% gewijzigd door Blistimo op 11-06-2014 08:23 ]

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Blistimo schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 08:22:
[...]

Dit is een stukje achtergrondinformatie die volgens mij niet in de serie is voorgekomen, maar die voor de verhaallijn niks uitmaakt:
spoiler:
Een strook van 100 mijl achter de Wall is echter een gift van twee verschillende koningen aan de Night's Watch. Het heet daarom ook 'The Gift'. De koning, en via hem dus ook de Warden of the North, heeft daar geen jurisdictie. Dat weet Mance ook, en hij weet ook dat Jon heeft gezegd dat de Night's Watch nogal understaffed is, ook al heeft Jon de getallen soldaten nog overdreven.
Desalnietemin zullen de Straks+bondgenoten gewoon ingrijpen als raiders de muur over komen. Immers als de Nights Watch daar niet meer de mannen voor heeft en de raiders gaan plunderen en moorden moet je toch iets doen. The Gift betekent niet dat de Nights Watch geen hulp accepteert in dat stuk om raiders tegen te houden.
De groep die Mance over de Wall heeft gestuurd om Castle Black van de achterkant aan te vallen zou meer dan voldoende zijn als ze onaangekondigd zouden aanvallen. Dat plan was waterdicht. Tot Jon zich ermee ging bemoeien, en besloot dat het 'crows before hoes' tijd was en hij Castle Black klaar kon maken voor die aanval vanuit het achterland. Domme zet van Mance, dat hij een ex-crow besloot te geloven. Of goed gedaan van Jon, die hem er kennelijk van heeft overtuigd dat hij te vertrouwen was. De inside kennis van Castle Black die Jon had was natuurlijk wel een boel waard tijdens een sneak attack...
Maar als hij wist dat het Noorden zo slecht verdedigd was en de Nights Watch zo weinig man had zou hij ongetwijfeld meer man gestuurd hebben. Waarom risico nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

De Starks of wie er dan ook Warden of the North is zou zeker komen helpen mochten zij dat nodig achten, maar ook zij zijn te druk bezig met de Game of Thrones om in te zien wat voor gigantische shitstorm er achter de Wall aan het opsteken is.

Hoe weinig man de Night's Watch ook overheeft, een sneak attack van een grote groep die wordt opgemerkt is nog altijd minder efficient dan een sneak attack die niet wordt opgemerkt. Het is een afweging tussen de kracht van je aanval of de preciezie. Een groep van 500 man die over de Wall klimt wordt gewoon veel sneller opgemerkt, en daar kunnen verdedigingswerken op worden ingericht. De sneak attack van de groep Thormund/ Styr/ Ygritte was al een samensmelting van twee groepen, en had maar een paar dagen plaats nadat Jon zwaargewond terugkwam in Castle Black.

Dat gezegd hebbende denk ik niet dat een groep van 1000 Wildlings was tegengehouden bij Castle Black. Maar vergeet niet dat Jon de beslissing van Mance behoorlijk heeft beïnvloed. Door te wijzen op de zwakte van de verdediging van achteruit, en door de aantallen soldaten te verhullen. Bij die omstandigheden is een sneak attack waarbij de poort wordt opengegooid gewoon de beste keuze. Dat was echt het enige wat ze hadden hoeven doen; de poort in de Wall op wat voor wijze ook te slopen zodat de aanval vanuit het noorden gemakkelijke toegang had tot Castle Black. En dat kon worden verijdeld doordat Jon de aanval kon spoileren.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Blistimo schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 08:45:
De Starks of wie er dan ook Warden of the North is zou zeker komen helpen mochten zij dat nodig achten, maar ook zij zijn te druk bezig met de Game of Thrones om in te zien wat voor gigantische shitstorm er achter de Wall aan het opsteken is.
En dat is precies mijn punt. Als Mance dat zou weten dan zou hij een stuk minder voorzichtig te werk gaan.
Hoe weinig man de Night's Watch ook overheeft, een sneak attack van een grote groep die wordt opgemerkt is nog altijd minder efficient dan een sneak attack die niet wordt opgemerkt. Het is een afweging tussen de kracht van je aanval of de preciezie. Een groep van 500 man die over de Wall klimt wordt gewoon veel sneller opgemerkt, en daar kunnen verdedigingswerken op worden ingericht. De sneak attack van de groep Thormund/ Styr/ Ygritte was al een samensmelting van twee groepen, en had maar een paar dagen plaats nadat Jon zwaargewond terugkwam in Castle Black.
Maar als de sneak attack was opgemerkt, wat dan? De Nights Watch heeft de manschappen niet om te reageren en het noorden is zo zwaar beschadigd door z'n eigen oorlogen dat ze ook niet snel kunnen en zullen reageren. De enige reden dat een grotere groep niet gestuurd wordt is omdat Mance niet weet hoe zwak het noorden echt is.
Dat gezegd hebbende denk ik niet dat een groep van 1000 Wildlings was tegengehouden bij Castle Black. Maar vergeet niet dat Jon de beslissing van Mance behoorlijk heeft beïnvloed. Door te wijzen op de zwakte van de verdediging van achteruit, en door de aantallen soldaten te verhullen. Bij die omstandigheden is een sneak attack waarbij de poort wordt opengegooid gewoon de beste keuze. Dat was echt het enige wat ze hadden hoeven doen; de poort in de Wall op wat voor wijze ook te slopen zodat de aanval vanuit het noorden gemakkelijke toegang had tot Castle Black. En dat kon worden verijdeld doordat Jon de aanval kon spoileren.
Maar die sneak attack had nu dus geen succes omdat hij te weinig man had gestuurd. Hij heeft daarvoor gekozen omdat hij een kleine groep wilde sturen die niet snel op zou vallen. Had hij echter het dubbele aan mannen gestuurd hadden ze gewoon succes gehad. Mance is te voorzichtig en niet goed genoeg op de hoogte van de situatie. Dat zal zijn ondergang worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

en had maar een paar dagen plaats nadat Jon zwaargewond terugkwam in Castle Black.
Da's waar ook. Dan kon hij opeens opvallend goed bewegen / vechten.
Tsurany schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 08:52:
Maar als de sneak attack was opgemerkt, wat dan? De Nights Watch heeft de manschappen niet om te reageren en het noorden is zo zwaar beschadigd door z'n eigen oorlogen dat ze ook niet snel kunnen en zullen reageren. De enige reden dat een grotere groep niet gestuurd wordt is omdat Mance niet weet hoe zwak het noorden echt is.
Dan was Castle Black inderdaad vast zo goed als zeker verloren. Maar was er wel vast genoeg tijd om en een dozijn boodschappers weg te sturen en de tunnel zoveel mogelijk te slopen. Zonder tunnel is een aanval zinloos; het doel is met heel veel mensen en niet met enkel klimmers ten noorden van de muur te komen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Exactly. Oh, en Jon heeft het goed gespeeld door de warg van de groep Wildlings uit het spel te halen, zodat die geen informatie kon doorspelen naar Mance.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Blistimo schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 08:58:
Exactly. Oh, en Jon heeft het goed gespeeld door de warg van de groep Wildlings uit het spel te halen, zodat die geen informatie kon doorspelen naar Mance.
Terwijl je toch duidelijke die Warg ziet in de UIL op de muur, die kan toch ook wel zien het er maar 80 zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:35

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vergeet ook niet dat de "kastelen" van de Night's Watch eigenlijk helemaal geen kastelen zijn. Aan de noordkant hebben ze de Wall dus daar hebben ze verder geen verdedigingslinie nodig. Aan de zuidkant zijn de "kastelen" gewoon open, zonder muur of gracht. De Night's Watch verdedigt immers tegen wat er zich ten noorden van de Wall bevindt, aan de zuidkant van de kastelen is geen defensie nodig...

spoiler:
Ooit was er een Lord Commander die zichzelf veel te belangrijk vond en die een rebellie tegen de Koning in het Noorden startte. Uiteindelijk is de rebelse Lord Commander verslagen en daarna zwoer de Night's Watch om hun kastelen aan de zuidzijde voortaan onverdedigd te laten zodat de Watch nooit meer een bedreiging voor het "zuiden" van Westeros zou kunnen zijn.

(Spoiler: achtergrondinformatie over de geschiedenis van de Night's Watch die wellicht niet in de serie voorkomt en die verder ook niet echt van belang is voor het verhaal maar wel interessant.)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Ja, dat vind ik een grove fout in de serie. Maar misschien was dat een warg in opleiding die alleen maar kon kijken ipv op wat voor manier dan ook Mance op de hoogte stellen. De enige rol die die warg speelde was om "het grootste vuur dat ooit aan de noordkant van de Wall is opgestoken" te zien en de aanval te synchroniseren. Het was een symbool-warg, geen daadwerkelijke tactische warg :P

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Mx. Alba schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 09:07:
Vergeet ook niet dat de "kastelen" van de Night's Watch eigenlijk helemaal geen kastelen zijn. Aan de noordkant hebben ze de Wall dus daar hebben ze verder geen verdedigingslinie nodig. Aan de zuidkant zijn de "kastelen" gewoon open, zonder muur of gracht. De Night's Watch verdedigt immers tegen wat er zich ten noorden van de Wall bevindt, aan de zuidkant van de kastelen is geen defensie nodig...

spoiler:
Ooit was er een Lord Commander die zichzelf veel te belangrijk vond en die een rebellie tegen de Koning in het Noorden startte. Uiteindelijk is de rebelse Lord Commander verslagen en daarna zwoer de Night's Watch om hun kastelen aan de zuidzijde voortaan onverdedigd te laten zodat de Watch nooit meer een bedreiging voor het "zuiden" van Westeros zou kunnen zijn.

(Spoiler: achtergrondinformatie over de geschiedenis van de Night's Watch die wellicht niet in de serie voorkomt en die verder ook niet echt van belang is voor het verhaal maar wel interessant.)
spoiler:
Dat is dus The Night's King ;) Zijn eigen broer - King of the North - vocht samen met de King-Beyond
-The-Wall tegen de Night's King. Maar goed, dat was de 13th Lord Commander. Nu zijn we bij Lord Commander nummer 998 dus reken zelf maar uit hoe lang dat geleden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Blistimo schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:17:
[...]

Boeklezers hebben het voordeel dat zij weten dat de personen vanuit wiens oogpunt wordt geschreven een grotere kans hebben om te overleven. De zogenaamde 'plot armour'. Als showkijker zie je de verhalen vanuit veel meer oogpunten, waardoor die schijnzekerheid wegvalt. Dat gezegd hebbende, er gaan genoeg 'hoofdpersonages' dood die hun eigen hoofdstukken hadden in de boeken, dus die plot armour is ook maar zo dik als GRRM hem wil hebben.

Het leven is geen Hollywood. Helden kunnen ook dood.
De plot armor in de boeken is inderdaad zo dun, dat je daar niet meer op kan rekenen.

Ik raad het aan om de boeken in het Engels te lezen, mits je degelijk Engels kan. De vertaling in het Nederlands kan nog zo goed zijn, in het origineel zal het altijd beter uit de verf komen aangezien de schrijver het precies zo bedoeld heeft.

Ik ben met de boeken begonnen tijdens seizoen 3. Door alleen de serie te kijken was ik al een hardcore fan, maar nadat ik de boeken heb gelezen is mijn ervaring van zowel de show als de boeken 10x beter geworden. Daar boven op volg ik nu ook verschillende discussies op het internet met verschillende theorieen etc. en hierdoor is de beleving van de show en boeken alleen maar groter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Leuk al die achtergrond info over de Night's Watch, maar daar is dit topic niet voor bedoeld (zie topicwarning).
De mensen die over de boeken willen praten verwijs ik graag naar [Boek] A Song of Ice and Fire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

De Starks of wie er dan ook Warden of the North is zou zeker komen helpen mochten zij dat nodig achten,
Roose Bolton is nu Warden (beloning voor de Red Wedding) en waarschijnlijk op weg naar Winterfell, nu hij z'n leger weer langs Moat Cailin kon krijgen. Die moet toch wat gaan meekrijgen van de gebeurtenissen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

tweaker2010 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 09:40:
Leuk al die achtergrond info over de Night's Watch, maar daar is dit topic niet voor bedoeld (zie topicwarning).
De mensen die over de boeken willen praten verwijs ik graag naar [Boek] A Song of Ice and Fire
Je kan ook wel overdrijven. Die achtergrond info is absoluut geen spoiler, doet niemand kwaad en je kan er juist wat van leren als niet boekenlezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:51

Nogne

>.<

tweaker2010 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 09:40:
Zolang het geen spoiler is en alleen achtergrond informatie is vind ik het zelf niet zo erg. Serie met de boeken vergelijken is inderdaad not done :)

Heb de aflevering gisteren gekeken, en heb gemengde gevoelens over de aflevering. Op zich super tof dat het gevecht goed werd behandeld, al mochten ze wel wat andere verhaallijnen erbij pakken. Want ik ben toch wel benieuwd hoe het nu met Arya, Sansa (en LF) en de Boltons gaat aflopen :D

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

WatGoedHeeee schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:33:
[...]

Zolang het geen spoiler is en alleen achtergrond informatie is vind ik het zelf niet zo erg. Serie met de boeken vergelijken is inderdaad not done :)

Heb de aflevering gisteren gekeken, en heb gemengde gevoelens over de aflevering. Op zich super tof dat het gevecht goed werd behandeld, al mochten ze wel wat andere verhaallijnen erbij pakken. Want ik ben toch wel benieuwd hoe het nu met Arya, Sansa (en LF) en de Boltons gaat aflopen :D
Gelukkig is er nog één aflevering :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

ulTimaS schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:34:
[...]

Gelukkig is er nog één aflevering :P
Als ik 1 ding heb geleerd bij GoT is dat ik door de 9e aflevering gelijk alles wil weten met hoe het afloopt maar dat de 10e aflevering juist niet op het afgelopen seizoen ingaat maar je nog meer in onduidelijkheid geeft en nog meer verhaallijnen er tussen gooit :p (zodat je gerust weer een jaar kan wachten tot het volgende seizoen begint O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Wat dat betreft hebben de vorige ..x09-afleveringen een andere opbouw dan deze 4x09. Waar de andere afleveringen je steeds met enorm veel emotie overstroomde blijf je na deze aflevering vooral met enorm veel vragen zitten. En waar je in de daaropvolgende ..x10 al 3 seizoenen voornamelijk nieuwe verhaallijnen opgebouwd ziet worden is dat op dit moment bijna onmogelijk, omdat er nog zoveel op te lossen lijkt.

Van de andere kant kan iedere verhaallijn met één simpel shot aan het begin van de aflevering worden opgelost: persoon X hangend aan aan touw/ op de grond liggend dood te bloeden/ op wat voor manier dan ook tot zijn of haar einde gekomen. Dan heb je nog een uur over om weer door te gaan zoals de andere ..x10 afleveringen tot nu toe hebben gedaan...

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Waarom moeten alle verhaallijnen persé dit seizoen afgesloten worden? Het is een doorlopend verhaal, en de boeken kennen ook weinig cliffhangers aan het einde van de boeken. Seizoenen kennen in deze serie eigenlijk geen eigen story arcs, waar dat in veel series wel het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Voor de mensen die overleden karakters niet los kunnen laten:
http://www.slate.com/arti...ir_virtual_graveyard.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

hyptonize schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:28:
Waarom moeten alle verhaallijnen persé dit seizoen afgesloten worden? Het is een doorlopend verhaal, en de boeken kennen ook weinig cliffhangers aan het einde van de boeken. Seizoenen kennen in deze serie eigenlijk geen eigen story arcs, waar dat in veel series wel het geval was.
Dit is bekeken vanuit een vergelijking tussen de vorige ..x09-afleveringen, waar toch een aantal verhaallijnen op al dan niet brute wijze werden afgesloten. Dat is dit seizoen nog niet gebeurd. Of, eh, nou ja... Oberyn dan... :P

Als je deze lijn moet doortrekken moet er aan een aantal verhaallijnen een einde worden gemaakt. Dat hoeft uiteraard niet te betekenen dat personages à la Red Wedding dood moeten, maar dat kan ook door op een andere manier afscheid te nemen. Maar we hebben het wel over GRRM... death is always an option, this ain't Hollywood, sunshine!

Maar je hebt gelijk, het kan ook zijn dat we dit seizoen met een heleboel open eindjes afsluiten, zeker ook gezien het feit dat de serie nog voor 2 seizoenen vast ligt. Dat was in eerdere seizoenen misschien niet het geval.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

De verhaallijnen hoeven van mij zeker niet worden afgesloten, integendeel zelfs. Heb alleen het gevoel dat we niet verder gaan met de verhaallijnen maar dat er nu weer wat verhaallijnen bijkomen (meer over de white walker bijvoorbeeld) zodat ze volgend seizoen weer wat mensen kunnen doodmaken en er nog genoeg verhaallijnen over blijven :P

(niet dat extra verhaallijnen slecht zijn, maar wil zo graag meer over arya/sansa weten 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

WatGoedHeeee schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:45:
[..]

(niet dat extra verhaallijnen slecht zijn, maar wil zo graag meer over arya/sansa weten 8) )
Hmja, maar wat veel mensen vergeten is dat we het hier over een TV serie hebben. Dit is geen 2 uur durend Hollywood spektakel met een miljoenenbudget. Dit is een TV serie, die wordt gefinancierd door een payment plan voor mensen die geabonneerd zijn op de zender. Ze werken met een beperkt budget, en dat maakt het een beetje lastig om een heleboel verschillende verhaallijnen naast elkaar te laten lopen. Immers; meer diverse locaties betekent meer productieploegen, meer personages betekent meer acteurs, om maar niet te spreken over het feit dat je met meerdere verhaallijnen als kijker het overzicht ook totaal kwijt kan raken. Als je Tyrion maar 3 afleveringen per seizoen ziet vergeet je sneller wat er ook alweer aan de hand is, en dat gaat ten koste van de subtiele dingen die er in deze serie gebeuren die niet iedereen de eerste keer opmerkt.
TLDR; voor een TV serie met beperkt budget is het logischer om verhaallijnen die op een bepaald moment aflopen dat seizoen af te laten lopen. Als je mensen om de tuin wilt leiden cliffhanger je er de shit uit en leg je de acteurs maar voor 1 aflevering het volgende seizoen vast :P

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Laatst online: 17-09 13:38

-_D_-

Polsbandje

Blistimo schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:51:
[...]

Hmja, maar wat veel mensen vergeten is dat we het hier over een TV serie hebben. Dit is geen 2 uur durend Hollywood spektakel met een miljoenenbudget. Dit is een TV serie, die wordt gefinancierd door een payment plan voor mensen die geabonneerd zijn op de zender. Ze werken met een beperkt budget, en dat maakt het een beetje lastig om een heleboel verschillende verhaallijnen naast elkaar te laten lopen. Immers; meer diverse locaties betekent meer productieploegen, meer personages betekent meer acteurs, om maar niet te spreken over het feit dat je met meerdere verhaallijnen als kijker het overzicht ook totaal kwijt kan raken. Als je Tyrion maar 3 afleveringen per seizoen ziet vergeet je sneller wat er ook alweer aan de hand is, en dat gaat ten koste van de subtiele dingen die er in deze serie gebeuren die niet iedereen de eerste keer opmerkt.
TLDR; voor een TV serie met beperkt budget is het logischer om verhaallijnen die op een bepaald moment aflopen dat seizoen af te laten lopen. Als je mensen om de tuin wilt leiden cliffhanger je er de shit uit en leg je de acteurs maar voor 1 aflevering het volgende seizoen vast :P
Elk project heeft een beperkt budget; er is nooit onbeperkt geld beschikbaar voor iets. En als je kijkt naar de kosten van de serie en de huidige wereldwijde populariteit van de serie, dan kan het zich aardig meten met de filmindustrie denk ik, en misschien ook wel met de 'Hollywood' producties.

Daarnaast snap ik je argument van meerdere verhaallijnen naast elkaar laten lopen in relatie tot het budget niet zo. Het grootste gedeelte van het budget gaat niet naar verhaallijnen, maar naar special FX en mooie beelden in een aflevering. Daarnaast lopen er al vanaf aflevering 1 meerdere verhaallijnen parallel dus dat spreekt je bewering toch aardig tegen denk ik? Tenslotte is het budget ongetwijfeld een factor in het schrijven van de scripts, maar de makers snappen ook wel dat het gaat om de verfilming van een boekenreeks. Als je die verhaallijnen uit het boek ineens naast je neerlegt in je overweging, puur omwille van budgettaire redenen, dan verlies je vrij snel de kracht van de serie, en daarmee je publiek en het succes.

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Ik ben al lang blij dat ze Lindelof niet ingehuurd hebben voor Game of Thrones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Maar heeft een hollywood blockbuster geen budget van $100m+ voor 1.5 - 2 uur en Game Of Thrones $50m-$60m voor een heel seizoen van 10 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Virtuozzo schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:25:
Ik ben al lang blij dat ze Lindelof niet ingehuurd hebben voor Game of Thrones.
Ja, dan zaten ze opeens met al hun medieval gear op stardate 43989.1 8)7

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
max schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:28:
[...]

Ja, dan zaten ze opeens met al hun medieval gear op stardate 43989.1 8)7
Misschien, iedereen was hoe dan ook de weg kwijt ...

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

hyptonize schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:28:
Afgesloten worden is een groot woord maar het is voor de kijker een stuk fijner als een zekere vorm van afsluiting plaats vind. Je wilt niet een jaar moeten wachten om te weten of Tyrion wel of niet dood zal gaan en of Mance wel of niet het gevecht bij de Wall wint. Dat soort onderdelen wil je wel in een seizoen afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
-_D_- schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:22:
[...]
Daarnaast snap ik je argument van meerdere verhaallijnen naast elkaar laten lopen in relatie tot het budget niet zo. Het grootste gedeelte van het budget gaat niet naar verhaallijnen, maar naar special FX en mooie beelden in een aflevering. Daarnaast lopen er al vanaf aflevering 1 meerdere verhaallijnen parallel dus dat spreekt je bewering toch aardig tegen denk ik? Tenslotte is het budget ongetwijfeld een factor in het schrijven van de scripts, maar de makers snappen ook wel dat het gaat om de verfilming van een boekenreeks. Als je die verhaallijnen uit het boek ineens naast je neerlegt in je overweging, puur omwille van budgettaire redenen, dan verlies je vrij snel de kracht van de serie, en daarmee je publiek en het succes.
Meerdere verhaallijnen zorgt wel degelijk voor meer kosten. Denk aan de verschillende locaties waar GoT opnames gemaakt zijn. Even de cast naar IJsland of Marokko verplaatsen is een kostbare logistieke grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
tweaker2010 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:31:
[...]

Meerdere verhaallijnen zorgt wel degelijk voor meer kosten. Denk aan de verschillende locaties waar GoT opnames gemaakt zijn. Even de cast naar IJsland of Marokko verplaatsen is een kostbare logistieke grap.
De boeken zijn zo geschreven, dus voor de serie zou het onzinnig zijn zich op 1 verhaallijn te focussen. Het heen en weer springen tussen eps door drukt sowieso niet op het budget, dus de enige besparing zou 1 verhaallijn per seizoen zijn. Interessant, maar staat totaal los van de boeken en zou derhalve een rare keuze zijn.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nyX1989
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09 16:41
Is het ook niet zo dat elke locatie in zekere mate zijn eigen crew heeft. De meeste personages zitten enigszins vast aan de locatie dus hoeven ze die niet constant heen en weer te vliegen. Dit zag je laatst ook aan de backstage foto die hier geplaatst werd, als ik het me goed herinner stonden hier alleen mensen die een rol in kingslanding hadden op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Laatst online: 17-09 13:38

-_D_-

Polsbandje

Tsurany schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:20:
[...]

Afgesloten worden is een groot woord maar het is voor de kijker een stuk fijner als een zekere vorm van afsluiting plaats vind. Je wilt niet een jaar moeten wachten om te weten of Tyrion wel of niet dood zal gaan en of Mance wel of niet het gevecht bij de Wall wint. Dat soort onderdelen wil je wel in een seizoen afsluiten.
Dat is alleen maar fijner omdat mensen vanuit hun natuur dingen afgerond willen zien. Ik kan me voorstellen dat tijdens het schrijven van het script daar geen rekening mee wordt gehouden. Natuurlijk wordt er gekeken naar een zekere volgorde van gebeurtenissen en verhaallijnen, maar ik denk niet dat ze iets gaan afsluiten puur en alleen omdat het seizoen is afgelopen.

Het eind van het gevecht bij the Wall gaan we denk ik niet meemaken. Als ze daar een hele ep aan spenderen en ze zijn nog niet klaar, dan denk ik dat ze dat even laten zitten tot volgend seizoen.
tweaker2010 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:31:
[...]
Het zorgt voor meer kosten, dat sowieso. Maar het zijn niet de grootste kostenposten. Waarom denk je dat The Wall episode van afgelopen zondag de duurste episode was tot op heden? Niet omdat ze naar een locatie moesten vliegen met een crew.

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
nyX1989 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:51:
Is het ook niet zo dat elke locatie in zekere mate zijn eigen crew heeft. De meeste personages zitten enigszins vast aan de locatie dus hoeven ze die niet constant heen en weer te vliegen. Dit zag je laatst ook aan de backstage foto die hier geplaatst werd, als ik het me goed herinner stonden hier alleen mensen die een rol in kingslanding hadden op.
Ja dat lijkt me logisch. Daenerys bijvoorbeeld heeft weinig in IJsland te zoeken, maar qua film en montage maakt dat het natuurlijk wel erg complex. Even een shot een week later over doen is niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

-_D_- schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:22:
[...]

Misschien onderschat jij de kosten van het naar soms onbereikbare situaties verplaatsen van een complete filmploeg, materiaal en crew, en misschien overschat ik ze. CGI zal inderdaad altijd de duurste kostenpost zijn, zéker in een TV serie (behalve misschien een serie als Friends waar $1M per acteur per aflevering voor werd betaald in het laatste seizoen). Desalniettemin is iedere nieuwe locatie waar gefilmd wordt een extra kostenpost.

Er wordt gefilmd in IJsland, Kroatië en Ierland, dat zijn vaste locaties van the North, King's Landing en de Riverlands/ andere delen van de realm richting het noorden. Komend seizoen is al hevig gespoilerd dat er naar een locatie in Spanje wordt gezocht, en eerder zijn ze in Marokko geweest. Hoe meer verhaallijnen er komen, hoe meer locaties er worden aangedaan, hoe meer kosten daarin gaat zitten.

Hetzelfde geldt voor een lagere kostenpost (of misschien ook wel niet) in de lonen voor de acteurs. Extra's zijn altijd gratis, maar de hoofdrolspelers vangen best een aardig bedrag per aflevering. En GoT heeft best een aanzienlijke cast. Hoe meer hoofdpersonen er zijn, hoe meer kosten gaan zitten in het potje lonen.
Het is misschien niet de grootste kostenpost, maar ieder beetje geld dat hier op een ongeforceerde manier kan worden bespaard zal zeer zeker afgewogen worden. En dat kan ten goede komen aan het aantal scenes dat wij te zien krijgen met draken, direwolves of grote gevechten.

En onderschat de vrijheid van D&D niet in hun scriptschrijven. Er is een aantal behoorlijk interessante en invloedrijke karakters niet in de serie opgenomen, en er gaan personages dood in de serie die in de boeken nog belangrijke rollen spelen. Als D&D denken dat zij het script moeten aanpassen omwille van een betere TV-ervaring doen ze dat. Met goedvinden van GRRM natuurlijk. Dus als de opperhoofden van HBO de geldkraan dichtdraaien moeten zij inventief te werk gaan om kosten te besparen. En daar zijn dus meerdere mogelijkheden voor. ^^

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 10:13
Eindelijk weer eens een mooie hack and slash aflevering, aflevering 9 :)

Echt grrm natuurlijk dat stukje met Jon. Had eigenlijk gehoopt dat zij die kale een pijl door zijn nek zou schieten en alles weer goed zou komen. Want inmiddels weten we wel dat zij, als ze had gewild met die pijlen die ze Jon in de rug schoot een aantal aflevering terug, Jon gewoon had gedood. Maar grrm houdt overduidelijk niet van happy ends. Zoals hiervoor ook door iemand is aangehaald, echt weer een "death is always an option, this ain't Hollywood, sunshine!" moment :(

Maar ja GoT is duidelijk niet voor de gevoeligen onder ons die van happy endings houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Tsurany schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:20:
[...]

Ik verwacht dat
spoiler:
we de komende aflevering zullen zien dat tyrion ontsnapt met behulp van zijn broer. De blikwisseling tussen hem en Varys was overduidelijk. Tyrion is een goede player, die gaat niet zomaar dood.

[ Voor 0% gewijzigd door argro op 12-06-2014 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

En hiermee kan je hem net gejinxt hebben. Doe dat nou niehiet!

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/J0Z0imA.gif
Afbeeldingslocatie: http://giant.gfycat.com/SatisfiedBlankBumblebee.gif
Strooit zout in het rond.
KillerAce_NL schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 21:07:
[...]

Ik verwacht dat we de komende aflevering zullen zien dat
spoiler:
tyrion ontsnapt met behulp van zijn broer. De blikwisseling tussen hem en Varys was overduidelijk. Tyrion is een goede player, die gaat niet zomaar dood.
Volgens mij haal je deze info uit de teaser van de laatste aflevering. Dat soort zaken worden hier niet besproken.

[ Voor 82% gewijzigd door MrVegeta op 11-06-2014 23:04 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:28
MrVegeta schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 22:53:
[afbeelding]
[afbeelding]

[...]

Volgens mij haal je deze info uit de teaser van de laatste aflevering. Dat soort zaken worden hier niet besproken.
De blik waarover hij het heeft kon je zien in de aflevering van het gevecht van the mountain, dus niet uit de teaser

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
@killerace
Uit een beeld van enkele seconden met een blik van Jaime en Varys naar elkaar kun je die conclusie nooit trekken, zonder het te weten a la le boeken of preview oid...
Hoort dus in spoilers al dan niet helemaal niet hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

dutchgio schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 23:26:
@killerace
Uit een beeld van enkele seconden met een blik van Jaime en Varys naar elkaar kun je die conclusie nooit trekken, zonder het te weten a la le boeken of preview oid...
Precies. Als je dat allemaal uit dat enkele moment kan opmaken moet Killerace z'n beroep ervan maken want dat is zeer zeldzaam talent.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Of je browst wel eens de overigens spoilervrije r/gameofthrones en pikt daar wat speculaties op. Er zijn behoorlijk die hard show fans, die net zo hard speculeren als dat boeklezers speculeren wat er nog gaat gebeuren in de laatste 2 boeken. Er was een overduidelijke blik van verstandshouding tussen Jamie en Varys. Wat dat voor blik was moet nog blijken.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
dutchgio schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 23:26:
@killerace
Frappant, dat was op de dag van die uitzending - lang voor die teaser - wel mijn conclusie. Niet enkel na die blik, maar ook in het licht van eerdere ontwikkelingen en situaties rondom Varys maar ook de gesprekken tussen Jaime en Tyrion.

En nee, ik heb de boeken niet gelezen.
Fietsbel schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 23:36:
[...]

Precies. Als je dat allemaal uit dat enkele moment kan opmaken moet Killerace z'n beroep ervan maken want dat is zeer zeldzaam talent.
Even normaal doen. Soms is het meer dan prima mogelijk om inschattingen te maken, met zeer weinig gegevens. Dat heeft niets maar dan ook niets met spoilers te maken.

Of we gelijk gaan krijgen, dat valt nog te bezien. Maar goed, we zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:15
Eigenlijk is het feit dat mensen zeggen dat het een spoiler is of dst het uit de teaser komt juist een spoiler, jongens: geef geen aandacht aan berichten als een speculatie overeenkomt met de boeken. Waarom kan iemand dat niet bedenken als GRRM het ook ooit voor zijn verhaal heeft bedacht? Het Varys/Jaime stuk is vrij snel na de 8ste aflevering al besproken als speculatie, dus dat was echt niets nieuws.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
Precies, juist doordat hier altijd ingegaan wordt op "neppe" / "boek" geruchten weet ik dat deze geruchten geen geruchten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:39
Yup. De grootste spoilers zijn de mensen die roepen wat een spoiler zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wtf man, ik lees niets, ik kijk alleen de serie en spreek mijn verwachting uit. SPECULATIE.....
Dank u aan de anderen die ook denken dat dit gebeurt, blijkbaar ben ik niet bijzonder ;) en kan ik mijn day-job houden..

spoiler:
gezien de rakties, krijg ik dus waarschijnlijk gelijk. Voor mij precies wat ik verwachtte, haalt de onzekerheid weg en spoilt voor anderen. Kap er es mee vinger wijzertjes!

[ Voor 31% gewijzigd door KillerAce_NL op 12-06-2014 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:25

Niku

Alagaesii

Jungs, dadelijk gaat het topic weer dicht, ophouden met het spoilergezever en houd je gewoon aan de regeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Back on topic:
Ik vind het toch wel een heel groot gebrek dat we hierna weer bijna een jaar moeten wachten op het vervolg. Ik ken een hoop mensen die daardoor afhaken omdat ze elke keer de draad kwijt zijn en niet fan genoeg om re-runs te doen. Deze mensen geven aan later wel te kijken als er meer seizoenen af zijn.

Dat lijkt me een gemiste kans voor HBO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Die hoop mensen heeft wellicht geen HBO en ook al zouden zij het wel hebben dan mist HBO ze niet. Elk seizoen lopen de kijkcijfers omhoog.
Eigenlijk is het feit dat mensen zeggen dat het een spoiler is of dst het uit de teaser komt juist een spoiler,
We must go deeper.

Ik heb twee foutjes gemaakt. Namelijk 1 ik dacht dat hij zei een blik tussen Varys en Tyrion (niet tussen Varys en Jaimy) en twee ik heb de teasers ook niet gezien. Whoops.

[ Voor 54% gewijzigd door MrVegeta op 12-06-2014 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
KillerAce_NL schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 08:07:
Back on topic:
Ik vind het toch wel een heel groot gebrek dat we hierna weer bijna een jaar moeten wachten op het vervolg. Ik ken een hoop mensen die daardoor afhaken omdat ze elke keer de draad kwijt zijn en niet fan genoeg om re-runs te doen. Deze mensen geven aan later wel te kijken als er meer seizoenen af zijn.

Dat lijkt me een gemiste kans voor HBO.
Probleem kan je zo oplossen, nog een keer kijken.

En ja ik ben helaas zo iemand die iets wel 30keer kan zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakingRens

TweakingRens

Dondersteen

Ik vind het toch wel een heel groot gebrek dat we hierna weer bijna een jaar moeten wachten op het vervolg.
Ziehier, de reden dat ik de boeken ben gaan lezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fietsbel schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 23:36:
[...]

Of je reageert even normaal. Varys had al aangegeven Tyrion's acties niet te zullen vergeten en Jaimie pleit al tijden dat Tyrion niet aan het gas moet, bij zijn zus, zijn vader en is overduidelijk zeer gehecht aan Tyrion. Dus aan de ene kant hebben we Varys, met zijn oneindige resources en een "schuld" (ik bedoel, zonder Tyrion's overwinning was hij morsdood) en een broer die erg dedicated is en het niet eens is met de rest van de familie.

Waarom zou de logische conclusie niet zijn dat die twee samen iets zouden gaan ondernemen? Als Littlefinger Sansa red van een onthoofding, dan moet dit Varys (die meer macht heeft) en Jaimie ook kunnen lukken. Waarom zouden ze elkaar uberhaupt zo aankijken? Afaik heeft Jaimie nooit wat met Varys gehad hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:25

Niku

Alagaesii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Tweakingklaas schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 08:57:
[...]

Ziehier, de reden dat ik de boeken ben gaan lezen :+
En als je klaar bent, kan je in de ASOIAF boek club zitten en mooi 5 jaar wachten op een volgende boek xD.

(over theorieen speculeren/maken is ook wel leuk hoor :P)

[ Voor 9% gewijzigd door ulTimaS op 12-06-2014 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakingRens

TweakingRens

Dondersteen

En als je klaar bent, kan je in de ASOIAF boek club zitten en mooi 5 jaar wachten op een volgende boek
Pick your evil; vijf keer een jaar wachten of een keer vijf jaar :)
Acm, die boeken zijn geweldig dus je moet ze sws wel een keer lezen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Tweakingklaas schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:14:
[...]

Pick your evil; vijf keer een jaar wachten of een keer vijf jaar :)
Acm, die boeken zijn geweldig dus je moet ze sws wel een keer lezen :p
Hehe ja inderdaad, maar ik ben wel bang dat de show, de boeken gaat inhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ulTimaS schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:15:
[...]

Hehe ja inderdaad, maar ik ben wel bang dat de show, de boeken gaat inhalen.
That's not possible, om de simpele reden dat de serie voor 95% gebaseerd is op de boeken. Het moment dat de serie zijn eigen verhaal gaat krijgen / maken, is de magie hiervan voorbij.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:24
MrVegeta schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 22:53:
[afbeelding]
[afbeelding]

[...]

wat hij daar zegt heb ik al meerdere malen voorspelt, het is althans voor mij lang en breed duidelijk dat jamie niet langer meer aan de zijde van zn zus en vader staat. En ik zou verstelt staan als hij Tyrion liet
dood gaan.

de lanisters dynastie valt uitelkaar, it is crumbling all around them.

[ Voor 4% gewijzigd door fuqua op 12-06-2014 10:30 ]

Pagina: 1 ... 64 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic