levik7 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:04:
Ik vond de aflevering ook een beetje tegenvallen, niet alleen qua gevechten maar ook qua tactiek.
De nightwatch heeft nu al hun boobytraps gebruikt. (af te leiden aan Jon's uitspraak)
En wat Mance nou probeerde snapte ik ook niet zo goed? Had hij maar twee reuzen...?
En die muur is toch enorm lang met drie verschillende kastelen?
Waarom zien we daar niks van?
En hoe enorm groot was die zeis wel niet dat hij alle klimmende mannen doodde?
En wat ik ook opmerkelijk vond is dat het leek alsof er ook honderden mannen op The wall stonden, terwijl dat er maximaal 80 konden zijn aangezien er voor Ygritte maar 20 beneden waren.
En als het er 20 waren hoe kan het zijn dat ze toch wonnen??
Dat zijn een heleboel vragen.

Van die boobytraps heb ik niet gehoord, maar zou ik gemist kunnen hebben. Volgens mij zei Jon enkel dat ze dit nog 1 à 2 nachten vol konden houden, maar daarna niet meer. Daarom gaat hij naar Mance. Wat ik overigens raar vind, want enkel ik Castle Black hebben ze veel mensen verloren. OP (!) de muur praktisch niets. Uiteraard vormt de doorgang nog een probleem, maar waarom blazen ze die alsnog niet op?
Mance probeerde de verdediging uit. Hoe druk is het op de muur? In hoeveel problemen komt hij als hij 200 man tegelijk tegen de muur op laat "rennen"? Blijkbaar behoorlijk wat, door die klote haak die ze laten vallen. Maar in de tunnel gebeurd niet zoveel. Daar moet hij nu dus op concentreren.
Over die 2 reuzen, niemand heeft gezegd dat hij er niet véél meer heeft?
Dat van die muur met "maar" drie kastelen, heb ik ook nooit zo goed begrepen. Waarom pakken ze er niet meer? En die meid die lange tijd in Winterfel zat en met Bran en Rickon is gaan reizen, hoe is die achter de muur gekomen? Die was op de vlucht voor White Walkers. En is Mance zo plotseling met zijn leger gestart dat ze dat helemaal niet wist? Anders had ze wellicht toch gewacht.
Maar daarom is het ook fiction. Niet te veel van dit soort dingen aantrekken!
Wat dus niet heel duidelijk naar voren komt in de serie, zoals wel meer zaken deze aflevering, is dat er bovenop de muur poppen staan. Als ze de kandelaars aansteken aan het begin van het gevecht, zie je dat. Maar dit komt eigenlijk niet terug in de serie.
[
Voor 4% gewijzigd door
Dennis van der Stelt op 10-06-2014 21:34
. Reden: nvm, flauwe grappen over refereren naar iets anders ;) ]
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.