[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.604 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Aardig gevecht, maar inderdaad niet zo episch in beeld gebracht als ik had gehoopt. Wat er met Ygritte gebeurde en wat de rol van die jongen erin was was bovendien veel te voorspelbaar, was interessanter geweest als dat echt als een verrassing was gebracht. Dat neemt echter niet weg dat ik het wel interessant vond om eens een uur lang slechts één plotlijn te zien, en de giants vond ik erg passend :)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Ik vond het een bijzonder vette aflevering. Dat 360-panoramische shot nadat Jon de lift uit komt springen is echt heel cool. Als boeklezer heb je natuurlijk al een beeld in je hoofd gevormd van hoe het eruit ziet, en dan kan het wellicht wat tegenvallen als jouw hoofd-versie er epischer uitzag dan de scene op tv. Ik had persoonlijk wat meer beelden verwacht van de andere kant van de wall, maar ze kunnen daar natuurlijk weinig anders doen dan hopen wat pijltjes hoog genoeg te schieten totdat de gate down is. But it held.

Ik las trouwens dat we, na de finale van aankomende week, nog precies 40 weken hebben voor 5x01 airt. Raad eens welke serie op dat moment 40 afleveringen klaar heeft staan om opnieuw te kijken :D

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:06
De eerste aflevering die ik met een onvoldoende beoordeel. Dit had in 15 minuten gekund :/

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

You know nothing, ephymerous. :+

Als de Wall gebroken wordt kan heel Westeros eraan gaan. Ik herinner je even aan het einde van 4x06 (5?) waarin we een baby'tje omring door een zooi White Walkers zien. Zonder Wall? They're all fucked!

Maar het feit dat je de gebeurtenissen hier niet belangrijk vindt klopt 100% met wat de rest van Westeros ervan vindt. Het interesseert ze niet, want ze zijn allemaal zo druk bezig met oorlogje voeren om een Iron Throne. Die er niet meer toe doet zodra die blauwogen in het noorden het op hun heupen krijgen.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Tis net echt.. de geschiedenis zal zich herhalen en men leert nooit van de geschiedenis, zoals vroeger de WW's over Westeros uitzwermen, zal dat zich herhalen ooit. Tenzij alle kingdoms weer verenigd ten strijde trekt en er iets anders voor verzint dan een hoge ijsmuur. Ik zou zeggen: massapriductie van dragon glass and be done with it :P Maar dat spul zal wel zo zeldzaam in kleine getalen voorkomen dat zoiets niet eenvoudig in Essos bij de Targaryans te dupliceren valt ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proest
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-08 14:05
Nuja wat betreft Jon. In principe weet Mance niet dat Jon weer volledig Night Watch is. Hij kan dus gewoon dat kamp binnenlopen, doodleuk vertellen dat ie de enige overlevende en Mance omleggen. Vervolgens zal Jon zelf wel omgelegd worden door 100k woedende wildlings maargoed heroïscher doodgaan kan niet.

[ Voor 23% gewijzigd door proest op 09-06-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
proest schreef op maandag 09 juni 2014 @ 14:17:
Nuja wat betreft Jon. In principe weet Mance niet dat Jon weer volledig Night Watch is. Hij kan dus gewoon dat kamp binnenlopen, doodleuk vertellen dat ie de enige overlevende en doodleuk Mance omleggen.
Heeft hij geen intel gekregen van Ygritte en die leider van haar die nu gevangen is en gewond in Castleblack? Zij weten immers dat Jon er van tussen ging met 3 pijlen in zijn lijf, zagen hem levend en wel terug tijdens het gevecht. Dan zou je toch een raven verwachten opdat Mance weet dat Jon gewoon nog steeds een crow is? Zie dan maar eens binnen te sneaken en onthaald worden als een vertrouwd iemand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Werd the wall nu van beide kanten aangevallen? Dat clubje met Ygritte wat vorig seizoen al over de wall was geklommen viel dus Castle Black aan vanaf het zuiden van the wall en de rest met die mammoeten en giants vielen vanaf het noorden van the wall aan?

Ik vraag me af waarom de wildlings dan niet gewoon meer manschappen eerst over the wall laat klimmen zodat ze van beide kanten vol in de aanval kunnen. Maar wellicht dat ze dat nu ook wel gaan doen.

Vond het gevecht mooi in beeld gebracht, je kunt wel zien waar een flinke hap uit de begroting voor dit seizoen naar toe is gegaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:26
kazuka schreef op maandag 09 juni 2014 @ 14:46:
Werd the wall nu van beide kanten aangevallen? Dat clubje met Ygritte wat vorig seizoen al over de wall was geklommen viel dus Castle Black aan vanaf het zuiden van the wall en de rest met die mammoeten en giants vielen vanaf het noorden van the wall aan?

Ik vraag me af waarom de wildlings dan niet gewoon meer manschappen eerst over the wall laat klimmen zodat ze van beide kanten vol in de aanval kunnen. Maar wellicht dat ze dat nu ook wel gaan doen.

Vond het gevecht mooi in beeld gebracht, je kunt wel zien waar een flinke hap uit de begroting voor dit seizoen naar toe is gegaan :P
Kan me voorstellen dat het geen makkelijke klim is, ook valt het op als een heel leger een muur beklimt. En ben je gelijk zeer kwetsbaar tijdens het klimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:45

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als de WW zo gevaarlijk zijn, waarom kunnen dan de wildlings wel blijven leven eigenlijk?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

JvS schreef op maandag 09 juni 2014 @ 14:55:
Als de WW zo gevaarlijk zijn, waarom kunnen dan de wildlings wel blijven leven eigenlijk?
Omdat ze in een grote groep bij elkaar blijven. De White Walkers zijn waarschijnlijk niet sterk genoeg om het kamp zelf aan te vallen en de wildlings af te slachten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 12:55
Joosie200 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:27:
[...]

Ah, dus deze pipo blijft mooi op zijn ijzige troon zitten

[afbeelding]

Zijn gezicht ben ik nog niet vergeten, ik had alleen Magnar voor Mance aangezien qua naam
Wie was dan die kerel met een masker van botten?
Dat is dan blijkbaar "Rattleshirt" aka "The Lord of Bones"

[ Voor 6% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 09-06-2014 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Toffe aflevering, ik had graag het gevecht met die reus willen zien onderin de tunnel

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 20:06
Blistimo schreef op maandag 09 juni 2014 @ 13:37:

Als de Wall gebroken wordt kan heel Westeros eraan gaan. Ik herinner je even aan het einde van 4x06 (5?) waarin we een baby'tje omring door een zooi White Walkers zien. Zonder Wall? They're all fucked!

Maar het feit dat je de gebeurtenissen hier niet belangrijk vindt klopt 100% met wat de rest van Westeros ervan vindt. Het interesseert ze niet, want ze zijn allemaal zo druk bezig met oorlogje voeren om een Iron Throne. Die er niet meer toe doet zodra die blauwogen in het noorden het op hun heupen krijgen.
Ik vind het saai en voorspelbaar, zeker niet onbelangrijk. 15-20 minuten was goed geweest ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Blistimo schreef op maandag 09 juni 2014 @ 13:37:

Het gaat niet zozeer om hoe belangrijk het is maar om hoe interessant het is. Dit gevecht is leuk en spectaculair maar had geen hele aflevering hoeven duren. Het had ook ingekort kunnen worden tot een kleine 20 minuten. Dan hadden de kijkers net zo goed begrepen wat er bij de wall gebeurde. Zeker omdat het gevecht na een klein uur nog niet afgelopen is, we hebben slechts een klein voorproefje gekregen.
Wellicht dat ze de afloop en het arriveren van Stannis bij de wall bewaren tot volgend seizoen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

ephymerous schreef op maandag 09 juni 2014 @ 15:14:
[...]

Ik vind het saai en voorspelbaar, zeker niet onbelangrijk. 15-20 minuten was goed geweest ;)
Fair enough, ik had het einde van de aflevering ook anders voorgesteld, maar ik begrijp waarom het is zoals het is ;)

--edit--
Ik weet niet of het had gekund binnen 20 minuten. Er gebeurt een heleboel deze aflevering, waarvan een deel misschien niet belangrijk lijkt, maar die wel belangrijk zijn voor de ontwikkeling van Jon's verhaal. Wellicht wordt dat volgende week duidelijker. Of misschien pas volgend seizoen :o

[ Voor 31% gewijzigd door Blistimo op 09-06-2014 15:48 ]

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:30
ik ben me weer aan het vermaken vooral het promise me you wont die gaf me een ouderwets goed gevoel :p
kijken hoe het afloopt haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Laatst online: 16-09 19:11
Het idee om even te gaan babbelen met de leider van een leger van 100.000 man is zo dom dat ik me afvraag wat hij nu eigenlijk echt van plan is :+.

Die scene met de giant met pijl en boog vond ik ook wel vet. Eerst zie je zo'n pijltje halverwege de muur weer naar beneden vallen, en vervolgens knalt die giant zijn pijl met hut en al over de muur heen :*) .

Met hoeveel was die groep wildlings achter de muur nu eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:18
Een aflevering met een keer een 'goed' einde voor de good guys - voor zo lang het goed kan gaan met nog 100.000 man die aan de poort staat te rammelen, waarvan enkele ook nog tellen voor 10 tellen :)

Het verhaal was misschien niet nadrukkelijk aanwezig, maar toch vond ik het erg vermakelijk. Een keer iets minder op letten en wat spektakel van een goed gefilmd gevecht beviel goed.

Ygrette, too bad she dead, maar echt missen doe ik haar niet. Zo is ook de verhaallijn van 'komt het ooit goed tussen die twee' ook direct klaar.

Vraag me af wat Jon denkt te kunnen doen met z'n vertrek richting Mance, maar dat zal iets zijn voor volgend seizoen. Genoeg storylines te gaan voor het afronden van seizoen 4 en klaarzetten voor seizoen 5. Als het klopt wat hier werd genoemd, is dat wel cool, een laatste aflevering van ruim een uur! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:28
Toch jammer dat ze meteen de hele aflevering er aan spenderen; nu wordt het volgende week zo'n allesomvattende aflevering waarin elke verhaallijn kort in beeld komt, als afronding van het seizoen.
Al is ie dan wel ietsjes langer :+

Was helaas al gespoiled door de comments op Facebook van GoT dus dst Ygrette dood ging zag ik nog nog meer aankomen :( meteen pagina maar weer verwijderd :o

[ Voor 5% gewijzigd door dutchgio op 09-06-2014 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
deze aflevering viel me ook wat tegen na alle hype, en voorgaande E09's... in principe zijn we na een heel uur weer precies waar we begonnen (alleen wat doden aan beide kanten). vraag me ook af waarom Mance zelf niet getoond werd? is hij überhaupt dit seizoen wel in beeld gekomen? volgens mij niet... en zijn de Houses ten zuiden van de Wall niet op de hoogte wat er speelt bij de Wall? lijkt me dat voor Roose Bolton en co. het ook niet heel prettig is als de Wall veroverd wordt door de wildlings...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Als het ze kan schelen hadden ze wel gehoor gegeven aan de diverse oproepen van Old Bear Mormont voor versterkingen gedurende de afgelopen 3 seizoen. Gevalletje wat ik niet zie bestaat niet. Allemaal te druk bezig met hun eigen belang, terwijl de realm kan ontploffen.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:47
Snippo schreef op maandag 09 juni 2014 @ 16:40:
Het idee om even te gaan babbelen met de leider van een leger van 100.000 man is zo dom dat ik me afvraag wat hij nu eigenlijk echt van plan is :+.
Dat zegt hij. Hij gaat mance vermoorden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:38
dutchgio schreef op maandag 09 juni 2014 @ 17:11:
Toch jammer dat ze meteen de hele aflevering er aan spenderen; nu wordt het volgende week zo'n allesomvattende aflevering waarin elke verhaallijn kort in beeld komt, als afronding van het seizoen.
Al is ie dan wel ietsjes langer :+

Was helaas al gespoiled door de comments op Facebook van GoT dus dst Ygrette dood ging zag ik nog nog meer aankomen :( meteen pagina maar weer verwijderd :o
Op zich vind ik het geen probleem als de verhaallijnen wat meer per aflevering worden verdeeld in plaats alles in 50 minuten rammen maar niet 1 aflevering over 1 verhaallijn.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
habermas schreef op maandag 09 juni 2014 @ 17:58:
deze aflevering viel me ook wat tegen na alle hype, en voorgaande E09's... in principe zijn we na een heel uur weer precies waar we begonnen (alleen wat doden aan beide kanten). vraag me ook af waarom Mance zelf niet getoond werd? is hij überhaupt dit seizoen wel in beeld gekomen? volgens mij niet... en zijn de Houses ten zuiden van de Wall niet op de hoogte wat er speelt bij de Wall? lijkt me dat voor Roose Bolton en co. het ook niet heel prettig is als de Wall veroverd wordt door de wildlings...
Tot zover geloof ik was alleen Stannis van plan om er gehoor aan te geven.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:53
habermas schreef op maandag 09 juni 2014 @ 17:58:
De Night's Watch heeft, voor zover ik me kan herinneren, eerder een brief verstuurd naar de 3 koningen om hulp te vragen. Niemand heeft daar uiteraard op gereageerd tot nu toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 16:44
Tsurany schreef op maandag 09 juni 2014 @ 15:19:
[...]

Het gaat niet zozeer om hoe belangrijk het is maar om hoe interessant het is. Dit gevecht is leuk en spectaculair maar had geen hele aflevering hoeven duren. Het had ook ingekort kunnen worden tot een kleine 20 minuten. Dan hadden de kijkers net zo goed begrepen wat er bij de wall gebeurde. Zeker omdat het gevecht na een klein uur nog niet afgelopen is, we hebben slechts een klein voorproefje gekregen.
Wellicht dat ze de afloop en het arriveren van Stannis bij de wall bewaren tot volgend seizoen?
Huh wat? Stannis en wall? Heb ik iets gemist of loop je dingen uit het boek te spoileren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 21:42

Jebus4life

BE User

Avalaxy schreef op maandag 09 juni 2014 @ 18:47:
[...]

Huh wat? Stannis en wall? Heb ik iets gemist of loop je dingen uit het boek te spoileren?
Wordt vermeld in de serie, eind S3 denkik

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Wat gaat Stannis doen dan? Hij heeft geen leger en met het leger dat ie heeft wilt ie Kings landing te pakken zien te krijgen. Bovendien zit ie momenteel in Braavos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Laatst online: 16-09 19:11
RocketKoen schreef op maandag 09 juni 2014 @ 18:06:
[...]

Dat zegt hij. Hij gaat mance vermoorden.
Oberyn zei ook dat hij The Mountain zou vermoorden :+.

De vraag is natuurlijk hoe hij dat wil gaan doen. Al zou het hem lukken om in de buurt te komen, dan wordt het nog lastig om hem ongewapend om te leggen. Daarom vraag ik me dus af hoe zijn plan in elkaar steekt, want nu heeft het meer weg van een zelfmoordpoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08

4bit

Onward, to futility!

Ik vond het wel een amusant aflevering. Omdat het Game Of Thrones is, was het toch onzeker zijn of castle black zou vallen of niet.
Langs de andere kant weten we na 6(?) afleveringen nog steeds niet wat er met Tyrion gaat gebeuren.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wel vet 360 shot tijdens de knokpartij, netjes gemaakt!

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:26
Ik vond het ook een mooie aflevering. De giants waren echt retevet etc. En tot nu toe de eerste aflevering dat Aliser Thorne is een beetje like-able is :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:15
maratropa schreef op maandag 09 juni 2014 @ 19:56:
Wel vet 360 shot tijdens de knokpartij, netjes gemaakt!
Vooral die! Vond dat echt een vet stuk, naast de reuzen, het grote vuur, etc. :+ Ik vond het wel een toffe aflevering, maar het was voor het gevoel meer een filler dan iets anders.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Avalaxy schreef op maandag 09 juni 2014 @ 18:47:
[...]

Je hebt inderdaad wat gemist. Stannis ontving, net als de andere koningen, een brief met verzoek om hulp. Hij wilde het negeren maar Melisandre wilde dat hij er op af ging. En gezien hij nu een lening bij de Iron Bank heeft en The Wall wordt aangevallen lijkt het mij onvermijdelijk dat hij ten tonele verschijnt. Of wellicht wordt deze aanval afgeslagen en komt hij als de White Walkers er komen. Of wellicht vallen de White Walkers de Wildlings in de rug aan.

In ieder geval zal de wall niet lang stand houden en is Tywin niet van plan er ook maar iets aan te doen. Het Noorden zelf is in verval en vecht onderling dus Stannis lijkt mij de enige hoop.

[ Voor 12% gewijzigd door Tsurany op 09-06-2014 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Hmm, Stannis heeft juist het minst te winnen door naar de wall te gaan, en het minst te verliezen door lekker te blijven zitten waar hij zit zou ik zeggen. Die gast zit lekker op een eilandje ver weg van de wall :) Als het vasteland ondergelopen wordt zullen eerst de anderen het probleem proberen op te lossen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als de muur valt en zowel de Wildlings als de White Walkers het land overspoelen is er voor hem geen land meer om te regeren. De Wildlings worden opgejaagd door de White Walkers en zullen het noorden verwoesten. Pas bij de nek zullen ze gestopt worden door de legers van Tommen. Tegen die tijd zijn beide partijen zo verzwakt dat de White Walkers ze opvegen.

Stannis moet naar de wall gaan. Als die valt heeft niemand meer wat te winnen. En dat weet Melisandre en daarom stuurt ze hem daarheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:35

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Avalaxy schreef op maandag 09 juni 2014 @ 20:41:
Hmm, Stannis heeft juist het minst te winnen door naar de wall te gaan, en het minst te verliezen door lekker te blijven zitten waar hij zit zou ik zeggen. Die gast zit lekker op een eilandje ver weg van de wall :) Als het vasteland ondergelopen wordt zullen eerst de anderen het probleem proberen op te lossen zou ik zeggen.
Vergeet niet de Red Priestess. R'Hllor is de God van het Vuur, de eeuwige vijand van de Others en hun God. De Red Priestess wil uiteraard naar de Wall om het gevecht van haar God te voeren tegen de Others... En zij heeft Stannis zo goed als in haar zak.

Dus Stannis heeft er inderdaad niet zoveel aan om naar de Wall te gaan (behalve dat dan de Night's Watch kan zeggen: kijk, Stannis is de enige koning die ons te hulp schiet). Maar de Red Priestess des te meer...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Fuck man, goede aflevering weer, al vind ik het toch jammer dat echt alleen dat gevecht er in voorkwam (had ook wel wat over Tyrion willen zijn, bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist niet dat die Red God de vijand was van de god van the others. Op zich ook wel logisch ergens, vuur <> ijs enzo.

spoiler:
Overigens speelt wellicht ook nog mee dat Stannis op een eindeloze berg dragonglass zit. Dat is het enige wapen wat bekend tegen Walkers helpt

(spoiler van het officiele youtubekanaal van Game of Thrones. Komt ui die filmpjes met achtergrondinformatie. Ik vind het aan sluiten bij de serie, maar bepaal zelf of je het wilt lezen. Ik weet niet zeker of dit in de serie genoemd is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:15

CR1691

Hero of Time

Heerlijke aflevering hoor. Eindelijk kregen the mannen van The Nights Watch de aandacht die ze verdienen. De reuzen en de mammoets vond ik erg indrukwekkend en die zeis was gewoon briljant gedaan! Benieuwd hoe Jon denkt te gaan bereiken wat hij wil bereiken.

Volgende week alweer de laatste aflevering, de tijd gaat snel.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 15:56

BLACKfm

o_O

Jammer, eerst een week geen aflevering, dan een aardige aflevering en dan nu dit... Het lijkt wel of ik een aflevering van Dragon Ball Z heb gekeken waar alleen maar gepowered wordt, 3 klappen zijn uitgedeeld en een hoop geouwehoer. Major filler dus.

Enige jammere vind ik de dood van Ygritte, voor de rest sterft er niks belangrijks kwa personages.
The Wall is 1 van de verhaallijnen waar ik echt niks om kan geven...

Volgende keer beter zullen we maar zeggen.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vind de wall prima interessant en speelt toch echt een hoofdrol in de serie (wat denk je dat er met al het andere gebeurt als er Walkers en wildlings doorbreken?), maar een hele fucking aflevering... Imo zijn er teveel losse eindjes om in één aflevering vast te knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 19:21

Major_ton

Shoot!

Wat een hoop gezeik hier. Zonder deze ontwikkeling koken de rest van de verhaallijnen ook alleen maar gaar in hun eigen sop. Er zijn al genoeg (goede weliswaar) dialogen geweest die over actie spraken, zonder dat er daadwerkelijk actie getoond werd. Ik was aangenaam verrast dat ze deze strijd zo uitgediept hebben. Als ze het er met een paar minuten doorheen gejaagd hadden, was het ook niet goed geweest. De afleverring gaf meer karakter aan Sam en Jon mocht eindelijk oberstormbahnfuhrer spelen. Daarnaast was de actie erg lekker in beeld gebracht en ik dacht nog "zo lang actie zie je in een film bijna nooit!" Voor een serie was dit erg uniek.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:20

Koekfabriek

King Billy on the wall

BLACKfm schreef op maandag 09 juni 2014 @ 23:55:
Jammer, eerst een week geen aflevering, dan een aardige aflevering en dan nu dit... Het lijkt wel of ik een aflevering van Dragon Ball Z heb gekeken waar alleen maar gepowered wordt, 3 klappen zijn uitgedeeld en een hoop geouwehoer. Major filler dus.

Enige jammere vind ik de dood van Ygritte, voor de rest sterft er niks belangrijks kwa personages.
The Wall is 1 van de verhaallijnen waar ik echt niks om kan geven...

Volgende keer beter zullen we maar zeggen.
Serieus? Ik vond dit juist een erg goeie aflevering. De ware aard van zowel Slynt als Thorne kwam naar boven. Slynt is laf, en Thorne is een lul maar wel een ''goeie'' lul. De scene in de tunnel met de reus, Ygrette met de pijl, Sam die lijkt te groeien, Jon die langzaam de een leidinggevende positie ineemt, pyp en Grenn die hun leven gaven. De NW heeft zich kranig verweerd en de eerste aanval overleeft (maar zijn in een nog slechtere staat). Nu komt de rest van het leger van Mance.

Ik vond deze aflevering absoluut geen filler, zoals Mormont zei in seizoen 1: ''Do you think your brother’s war is more important than ours? When dead men and worse come hunting for us in the night, do you think it matters who sits on the Iron Throne?''
Iedereen denkt aan de game of thrones in het zuiden, terwijl de echte vijand in het noorden zit. De muur mag/kan niet vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Koekfabriek schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 00:39:
[...]
Serieus? Ik vond dit juist een erg goeie aflevering. De ware aard van zowel Slynt als Thorne kwam naar boven. Slynt is laf, en Thorne is een lul maar wel een ''goeie'' lul. De scene in de tunnel met de reus, Ygrette met de pijl, Sam die lijkt te groeien, Jon die langzaam de een leidinggevende positie ineemt, pyp en Grenn die hun leven gaven. De NW heeft zich kranig verweerd en de eerste aanval overleeft (maar zijn in een nog slechtere staat). Nu komt de rest van het leger van Mance.
Ik vond het eerlijk gezegd een beetje voorspelbaar allemaal. Iedereen wist al dat Castle Black aangevallen zou worden. Ook die tunnel lag erg voor de hand omdat Jon daarvoor gewaarschuwd had.
Ben wel blij dat die Ygrette eindelijk de pijp uit is, vreselijk overdreven personage die maar weinig toevoegde.
Mooie gevechten en de Wall zal vast wel belangrijk zijn, maar om het een hele episode te laten duren... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Major_ton schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 00:38:
Wat een hoop gezeik hier. Zonder deze ontwikkeling koken de rest van de verhaallijnen ook alleen maar gaar in hun eigen sop. Er zijn al genoeg (goede weliswaar) dialogen geweest die over actie spraken, zonder dat er daadwerkelijk actie getoond werd. Ik was aangenaam verrast dat ze deze strijd zo uitgediept hebben. Als ze het er met een paar minuten doorheen gejaagd hadden, was het ook niet goed geweest. De afleverring gaf meer karakter aan Sam en Jon mocht eindelijk oberstormbahnfuhrer spelen. Daarnaast was de actie erg lekker in beeld gebracht en ik dacht nog "zo lang actie zie je in een film bijna nooit!" Voor een serie was dit erg uniek.
QFTW

Met andere woorden het is ook nooit goed.
De ene keer is een gevecht te kort, de andere keer te lang. |:(
Deze aflevering was zeer zeker geen filler. En diegenen die dit wel vinden hebben zitten slapen. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:02

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik vind het juist goed dat we nu een hele aflevering over The Wall hebben gehad. Na een hoop Kings Landing afgelopen seizoen hebben we vrij weinig van The Wall gezien. Dit maakt het meer dan goed.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Snippo schreef op maandag 09 juni 2014 @ 19:31:
[...]

Oberyn zei ook dat hij The Mountain zou vermoorden :+.

De vraag is natuurlijk hoe hij dat wil gaan doen. Al zou het hem lukken om in de buurt te komen, dan wordt het nog lastig om hem ongewapend om te leggen. Daarom vraag ik me dus af hoe zijn plan in elkaar steekt, want nu heeft het meer weg van een zelfmoordpoging.
Wie zegt dat The Mountain die wonden overleeft? Een speer in je borst is niet echt goed voor je :P
Het was denk ik alleen niet Oberyns plan om het zelf niet te overleven ;)

En het is ook een beetje een zelfmoordpoging.
Maar een 1:100 kans om de wildlings te verslaan is beter dan de 1:1000 kans die ze nu hebben.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Laatst online: 11:24
Zeror schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 02:28:
Ik vind het juist goed dat we nu een hele aflevering over The Wall hebben gehad. Na een hoop Kings Landing afgelopen seizoen hebben we vrij van The Wall gezien. Dit maakt het meer dan goed.
dit is eigenlijk een beetje wat we gehoopd hadden te zien toen danearys die stad aanviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Bro nod all the way xD

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UfpX7Bo.gif
Afbeeldingslocatie: http://giant.gfycat.com/SaltyMasculineIcelandicsheepdog.gif

nog eentje dan :P;
Afbeeldingslocatie: http://giant.gfycat.com/MasculineSimpleBoilweevil.gif

[ Voor 23% gewijzigd door ulTimaS op 10-06-2014 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Niet eens gezien dat dat datzelfde joch was :p

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dat was het hele punt toch? :p Ygritte legt pa om, en dat joch pakt haar terug in deze ep. Eigenlijk op aanraden van bolle.

[ Voor 15% gewijzigd door maratropa op 10-06-2014 09:27 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ik had niet verwacht dat ze een hele aflevering aan alleen het gevecht zouden besteden, maar ik vond het toch zeker geen slechte aflevering. Hopelijk houden ze in de laatste aflevering wel voldoende tijd over om de rest van de verhaallijnen goed af te ronden, met uiteraard een interessante cliffhanger.

Ben benieuwd of Jon zijn wolf (Ghost?) met hem mee gaat. Lijkt me eigenlijk vrij logisch dat dat zo is, maar het werd niet in beeld gebracht. Kan zijn omdat de CGI te duur is, aan de andere kant, het had ook via dialoog gekund. Jon gaat nu op zoek naar Mance om hem zo gezegd te vermoorden, ik twijfel of dat zijn daadwerkelijke missie is (en of het hem gaat lukken), heb het idee dat er meer achter zit. Hoewel, nu Ygritte dood is heeft hij eigenlijk toch niks meer te verliezen en maakt het hem waarschijnlijk allemaal toch niks meer uit...

Dat Ygritte dood ging was te verwachten (en haar verdiende loon), maar ik vond het een beetje matige scene. Had wat meer actie verwacht tussen haar en Jon. Misschien zelfs een vecht scene waarna dat jongetje haar als nog had vermoord. Ah well.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Ik vond de scene tussen Ygritte en Jon juist wel mooi. Jon ziet haar, en op het moment dat het tot hem doordringt dat zij het is, en ze hem niet zonder twijfel neerschiet, wordt hij heel even blij. Hij houdt nog steeds van haar, en zij ook nog van hem. De twijfel in het gezicht van Ygritte verbeeldt haar emoties op dat moment briljant. Aan de ene kant haat ze hem omdat hij haar heeft bedrogen, maar van de andere kant kan ze hem gewoon niet neerschieten, ondanks dat ze al weken in haar hoofd heeft dat ze dat gaat doen.
Haar moordlustige gedoe in dat dorpje, en haar koelbloedige omleggen van Pyp, een geliefd persoon (als het goed is :P) hebben van haar een minder geliefd personage gemaakt, maar op het moment dat ze dood gaat is het toch best tragisch.

En Olly weet natuurlijk van niks. Sam zou haar mogelijk herkend hebben, maar Olly denkt dat hij Jon heeft gered door haar neer te knallen. En regelt meteen revanche voor de moord op zijn vader. De bro-nod was voor de kijkers ongepast, maar voor hem een ontzettend hero-moment :P

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Olly is a fookin' legend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Blistimo schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 11:48:
Ik vond de scene tussen Ygritte en Jon juist wel mooi. [...]
Je hebt gelijk, het was ook zeker geen matige scene, het is dat ik er iets anders van had verwacht waar door het op een of andere manier toch tegen viel...

Overigens vond ik het ook interessant om te horen dat Aemon eigenlijk een Targaryen is, dat wist ik niet. Benieuwd of dat later nog een rol gaat spelen.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 20:35

Daniel36

vernieuwde formule

Laatste aflevering was vooral veel actie, altijd goed wat mij betreft.
Merkte ik toch dat ik de portie intrige en verhaal miste van de andere afleveringen!
Da's nieuw voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:17
OkkE schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:51:
[...]

Je hebt gelijk, het was ook zeker geen matige scene, het is dat ik er iets anders van had verwacht waar door het op een of andere manier toch tegen viel...

Overigens vond ik het ook interessant om te horen dat Aemon eigenlijk een Targaryen is, dat wist ik niet. Benieuwd of dat later nog een rol gaat spelen.
Dat Aemon een Targaryen is, had ie zelf al verteld tegen Snow in seizoen 1.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Timocos schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:57:
[...]

Ja het is inderdaad al eens verteld. Wat nu wel naar boven is gekomen is dat Aemon Targaryen dus king of the 7 kingdoms had kunnen zijn maar dit dus weigerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Timocos schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:57:
Dat was ik al weer vergeten of was mij toen niet opgevallen. :)
.
ulTimaS schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:58:
Ja het is inderdaad al eens verteld. Wat nu wel naar boven is gekomen is dat Aemon Targaryen dus king of the 7 kingdoms had kunnen zijn maar dit dus weigerde.
Het was inderdaad een interessant verhaal wat hij vertelde, met best veel info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:17
ulTimaS schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:58:
[...]

Had ie toen ook al verteld ;)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Ik kreeg geen DM binnen om minuut xyz te moeten skippen ivm gore en het klopte, er was niks echt smerigs :) Dank allen! Ik vreeste er nog even voor toen Jon op het Anvil werdt gesmeten maar het ging goed. Is dit overigens geen fout in de serie? Hij verloor bij deze actie wat tanden, shot later zaten ze allemaal nog keurig in zijn mond. Heb ik dit verkeerd gezien?

[ Voor 3% gewijzigd door Loev op 10-06-2014 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Loev schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:41:
Ik kreeg geen DM binnen om minuut xyz te moeten skippen ivm gore en het klopte, er was niks echt smerigs :) Dank allen! Ik vreeste er nog even voor toen Jon op het Anvil werdt gesmeten maar het ging goed. Is dit overigens geen fout in de serie? Hij verloor bij deze actie wat tanden, shot later zaten ze allemaal nog keurig in zijn mond. Heb ik dit verkeerd gezien?
Een main cast character met missende voortanden? Nee, dat is not-done in tv land. Tenzij het de schurk is in een of andere spaghetti Western denk ik niet dat het ooit al eens is voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hoezo moet je gore skippen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Imperium schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:44:
Hoezo moet je gore skippen dan?
Daar kan hij niet tegen en er is gevraagd om hem te DM-en als er gore in voor komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:25

Niku

Alagaesii

NEE! Rose Leslie :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Laatst online: 08-06 18:52
OkkE schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:51:
[...]
één van de mooiste scenes uit de show! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

habermas schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 14:05:
[...]

één van de mooiste scenes uit de show! :)

[video]
wel een gruwelijke vertaalfout in de Nederlandse vertaling in dit stuk, in het boek ook een heel mooi stuk, een van mijn favorieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Afbeeldingslocatie: http://gaspull.geeksaresexytech.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2014/06/gk.jpg

:P

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Hey, die kwam langs op mn facebook lol!

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Geeks are sexy ey :P

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
indeedy! Wel toevallig haha

Maar vanavond die aflevering gaan kijken. Ben wel nieuwsgierig naar de battle

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:00
Hier wat de makers zeggen over de kwaliteit van de finale van dit seizoen. Ik heb 'm in spoiler tags gezet, omdat de naam van de aflevering erin voor komt en vanwege de topic rules. De naam v/d aflevering zegt mij helemaal niks en er zitten geen overige spoilers in. Dus lees 'm gerust. Vond het wel leuk om te lezen.

spoiler:
“It’s the best finale we’ve ever done, bar none,” Thrones showrunners David Benioff and Dan Weiss said in a statement. “The performances from our cast, the direction from Alex Graves, the VFX work, the new [music] cues from Ramin Djawadi—all of it came together in perhaps the finest hour we’ve produced. We’re immensely proud of ‘The Children.’ And a little intimidated by the episode, because now we have to get back to the business of season five and figure out a way to top it.”

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:05
Ik denk dat uit deze aflevering wel blijkt dat jon nog een hele grote rol in het komende seizoen/de komende seizoenen gaat krijgen. Ben heel benieuwd wat hij allemaal nog gaat meemaken. Dat laatste stukje dat die gate zo omhoog gaat is toch wel een bazenstukje. Ook samwell zal nog wel het een en ander meemaken, dat karakter is ondertussen al behoorlijk ontwikkeld.

Wel was dit een 'aparte' aflevering, aangezien we maar op 1 plek blijven en er relatief weinig gesprekken inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Potverdrie, niemand reageert er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:58

Rub3s

+3 , omdat het kan

Wacht maar totdat ze terugkomt als zombie-Ygritte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Rub3s schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 16:36:
Wacht maar totdat ze terugkomt als zombie-Ygritte ;)
Op het einde van de aflevering waren ze druk bezig om haar om te toveren in brandhout-Ygritte.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Dennis van der Stelt schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:59:
Hier wat de makers zeggen over de kwaliteit van de finale van dit seizoen. Ik heb 'm in spoiler tags gezet, omdat de naam van de aflevering erin voor komt en vanwege de topic rules. De naam v/d aflevering zegt mij helemaal niks en er zitten geen overige spoilers in. Dus lees 'm gerust. Vond het wel leuk om te lezen.

spoiler:
“It’s the best finale we’ve ever done, bar none,” Thrones showrunners David Benioff and Dan Weiss said in a statement. “The performances from our cast, the direction from Alex Graves, the VFX work, the new [music] cues from Ramin Djawadi—all of it came together in perhaps the finest hour we’ve produced. We’re immensely proud of ‘The Children.’ And a little intimidated by the episode, because now we have to get back to the business of season five and figure out a way to top it.”
De naam geeft mij wel een sterk vermoeden dus als je echt niets wilt weten misschien toch maar niet lezen. Zal mijn vermoeden in een spoiler blok zetten. Mocht het dan juist zijn, dan spoil ik in ieder geval niets :).

spoiler:
'The Children' slaat denk ik op de kroost van Tywin dus ik vermoed dat er in Kings Landing een hoop gaat gebeuren rond het verhaal van Tyrion die nu ter dood veroordeeld is, niets meer te verliezen heeft en nog zal proberen anderen mee te nemen in zijn val.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Childeren kan ook de White walkers geofferde kindjes betekenen,

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

XyritZz schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 16:41:
[...]

De naam geeft mij wel een sterk vermoeden dus als je echt niets wilt weten misschien toch maar niet lezen. Zal mijn vermoeden in een spoiler blok zetten. Mocht het dan juist zijn, dan spoil ik in ieder geval niets :).

spoiler:
'The Children' slaat denk ik op de kroost van Tywin dus ik vermoed dat er in Kings Landing een hoop gaat gebeuren rond het verhaal van Tyrion die nu ter dood veroordeeld is, niets meer te verliezen heeft en nog zal proberen anderen mee te nemen in zijn val.
Het zou inderdaad heel goed kunnen dat de finale daar over gaat. De titel van de finale (staat in de spoiler) zou ook over het volgende kunnen gaan...

spoiler:
“The Children” als in de draken van Dany, dat zou me ook niks verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bartske schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 16:10:
Ik denk dat uit deze aflevering wel blijkt dat jon nog een hele grote rol in het komende seizoen/de komende seizoenen gaat krijgen. Ben heel benieuwd wat hij allemaal nog gaat meemaken. Dat laatste stukje dat die gate zo omhoog gaat is toch wel een bazenstukje. Ook samwell zal nog wel het een en ander meemaken, dat karakter is ondertussen al behoorlijk ontwikkeld.

Wel was dit een 'aparte' aflevering, aangezien we maar op 1 plek blijven en er relatief weinig gesprekken inzitten.
Jon Snow zal commander bij de Nights Watch worden. Daar wordt al heftig naar toe gehint sinds hij daar als Steward is begonnen. Dus wat dat betreft zullen we hem wel vaker gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:01

beuker19

Killerbeuker is so OP

Pepperana schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:03:
Het kan over alle kinderen gaan want als het goed is heeft iedereen ouders en is dus een kind :+
Maar als je het over kinderen hebt zal het wel over Bran , Tommen , de wildling baby en misschien de dochter van Stannis gaan.
Tsurany schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:19:
[...]

Jon Snow zal commander bij de Nights Watch worden. Daar wordt al heftig naar toe gehint sinds hij daar als Steward is begonnen. Dus wat dat betreft zullen we hem wel vaker gaan zien.
Of hij word volgende week door Mance Rayder gevonden en daarna gevild en gekookt zoals Sam al heeft voorspeld want het is en blijft GoT.

[ Voor 35% gewijzigd door beuker19 op 10-06-2014 17:22 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
beuker19 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:19:
[...]

Het kan over alle kinderen gaan want als het goed is heeft iedereen ouders en is dus een kind :+
Maar als je het over kinderen hebt zal het wel over Bran , Tommen , de wildling baby en misschien de dochter van Stannis gaan.
Je hebt ook nog de children of the forrest waar die Reeds het steeds over hebben.
En Sansa en Arya zijn ook nog kindjes.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:01

beuker19

Killerbeuker is so OP

RocketKoen schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:22:
[...]

Je hebt ook nog de children of the forrest waar die Reeds het steeds over hebben.
En Sansa en Arya zijn ook nog kindjes.
Of Tyrion die onthoofd word onder de ogen van zijn vader :+
Dat is ook het leuke eigenlijk het kan de volgende aflevering over alles gaan want op Tyrion na :+ hebben alle verhaal lijnen nog open eindes en zelfs met Tyrion weten we het maar nooit.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:18
Volgens mij word in de volgende aflevering de volgende generaties klaargestoomd voor nieuwe verhalen :

- Brann Stark : Zijn reis naar "The North"
- Ayra Stark : Wat gaat er nu gebeuren sinds the mountain ze niet kan verkopen, en zij blijkbaar meer en meer een assasin wil worden die iedereen wil vreken die haar kwaad heeft gedaan
- Sansa Stark : Begint duidelijk een "eigen" mening te krijgen en zal wel iets gaan doen.
- John Snow : Word de redder van de wereld :) of zoiets. Maar zonder de glorie.
- Tommen Baratheon : Zijn opvolging als koning
- Daenyris, word aanzien als moeder. Ze zal dus haar kinderen moeten leren beheersen. ( lees onderdanen )
- ...

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

tc982 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:55:
Volgens mij word in de volgende aflevering de volgende generaties klaargestoomd voor nieuwe verhalen :

- Brann Stark : Zijn reis naar "The North"
- Ayra Stark : Wat gaat er nu gebeuren sinds the mountain ze niet kan verkopen, en zij blijkbaar meer en meer een assasin wil worden die iedereen wil vreken die haar kwaad heeft gedaan
- Sansa Stark : Begint duidelijk een "eigen" mening te krijgen en zal wel iets gaan doen.
- John Snow : Word de redder van de wereld :) of zoiets. Maar zonder de glorie.
- Tommen Baratheon : Zijn opvolging als koning
- Daenyris, word aanzien als moeder. Ze zal dus haar kinderen moeten leren beheersen. ( lees onderdanen )
- ...
The Hound bedoel je? :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:20
Meh vind het jammer dat je zo episch gevecht afleveirng hebt netzoals toen met het Wildfire, ook een hele aflevering voor uit getrokken.

Maar dan pak je dat gevecht niet mee van die Giant tegen de 6 night watch, ja wat moet je daar dan mee :/
Gewoon te duur, netzoals die veldslagen in seizoen 2 die geskipt werden.
IS toch echt jammer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan goed zijn dat ze wat dat betreft gewoon meer de boeken volgen. Daar zou je dat ook allemaal niet mee krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Joostje123 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 18:40:
Meh vind het jammer dat je zo episch gevecht afleveirng hebt netzoals toen met het Wildfire, ook een hele aflevering voor uit getrokken.

Maar dan pak je dat gevecht niet mee van die Giant tegen de 6 night watch, ja wat moet je daar dan mee :/
Gewoon te duur, netzoals die veldslagen in seizoen 2 die geskipt werden.
IS toch echt jammer hoor.
Ik zat stiekem te hopen op LotR achtige veldslagen, maar het mocht niet zo zijn. Vind ik toch wel een zwak punt in de serie. Vond de battle om Kingslanding ook niet zo sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Das gewoon te duur,als je ziet wat aal die animatie kost,films als LOTR hebben giga budgetten, GOT heeft al een groot budget voor een serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Dat snap ik, maar blijft jammer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Het budget van seizoen 4 wordt geschat op $70 miljoen.
De 3 LOTR films mochten $281 miljoen kosten en de Hobbit serie kost $600 miljoen.

Maar voor een TV serie was dit toch wel een flinke veldslag.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Ze hadden ook de 'pre strijd speech' van ser Allister wel wat indrukwekkender kunnen maken, was ook niet niveautje Gladiator of 300.

Tot zover mijn mierenneukerige filmgevergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Niku schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 19:01:
Dat snap ik, maar blijft jammer ;)
It's not about fighting, its about the scheme's :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
RocketKoen schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 19:12:
Het budget van seizoen 4 wordt geschat op $70 miljoen.
De 3 LOTR films mochten $281 miljoen kosten en de Hobbit serie kost $600 miljoen.

Maar voor een TV serie was dit toch wel een flinke veldslag.
Ik denk dat die mammoeten en de wall ook wel aardig wat gekost hebben qua CGI. :)

PS: gelukkig is de slotaflevering
spoiler:
maar liefst 66 minuten lang
dus dat wordt genieten. :9~

[ Voor 12% gewijzigd door tweaker2010 op 10-06-2014 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-09 20:49
Ik vond de aflevering ook een beetje tegenvallen, niet alleen qua gevechten maar ook qua tactiek.
De nightwatch heeft nu al hun boobytraps gebruikt. (af te leiden aan Jon's uitspraak)
En wat Mance nou probeerde snapte ik ook niet zo goed? Had hij maar twee reuzen...?
En die muur is toch enorm lang met drie verschillende kastelen?
Waarom zien we daar niks van?
En hoe enorm groot was die zeis wel niet dat hij alle klimmende mannen doodde?

En wat ik ook opmerkelijk vond is dat het leek alsof er ook honderden mannen op The wall stonden, terwijl dat er maximaal 80 konden zijn aangezien er voor Ygritte maar 20 beneden waren.
En als het er 20 waren hoe kan het zijn dat ze toch wonnen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Pepperana schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:03:
Dat en de volgende generatie gekken die het spel der tronen spelen. Ik heb nog steeds de verwachting dat menigeen actief op dit moment het seizoen niet zal overleven. Met name Tywin Lannister, houdbaarheidsdatum ver overschreden - en als ik het goed begrepen heb dan heeft hij juist nu het idee dat de familie weer continuïteit heeft met Jamie. Telkens als er iets goed zit, komt er wel een banaan om de hoek die het extra zuur maakt.

Kinderen. Offers, volgende generatie, nieuwe spelers in het spel, en hen die wegvallen of weglopen.

Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
levik7 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:04:

En als het er 20 waren hoe kan het zijn dat ze toch wonnen??
Het was pas de eerste ronde. Je zet nooit alle stukken op het spel.

Maar goed, natuurlijk wonnen ze. Ze hebben de script schrijvers op hun hand.

[ Voor 17% gewijzigd door Virtuozzo op 10-06-2014 20:11 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

beuker19 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:19

Of hij word volgende week door Mance Rayder gevonden en daarna gevild en gekookt zoals Sam al heeft voorspeld want het is en blijft GoT.
Dat valt opzich wel mee. Hoofdpersonen sterven eigenlijk zelden. Enke als ze het echt over zich afroepen en daar zal ik dit niet snel onder scharen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:14:
[...]

Dat valt opzich wel mee. Hoofdpersonen sterven eigenlijk zelden. Enkel als ze het echt over zich afroepen en daar zal ik dit niet snel onder scharen.
Hangt er vanaf. Ik heb de stellige indruk dat iedereen die het spel (tronen, leiderschap, suprematie, bevel e.d.) speelt het loodje legt. Als hij die richting op gaat, dan verwacht ik dat hij er aan gaat. Hij heeft nu al mensen bewust naar hun dood gestuurd, dat hoort erbij kunnen we zeggen, echter dat is ook naar boven de gewone man stappen en met de vinger wijzen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Pagina: 1 ... 63 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic