[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.600 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Die Tyrion heeft tot nu toe heel veel geluk gehad. Hieronder even wat ik kan bedenken (misschien mis ik iets).

- toen hij gevangen genomen was door Catelyn zijn ze overvallen door clanleden. Hij heeft dat toen overleefd.
- Lysa wilde hem dood hebben. Dat heeft hij ook overleefd
- Op de terugweg naar kingslanding is hij overvallen door clanleden. Dat heeft hij ook overleefd door een deal te sluiten
- Toen stuurde zijn vader hem de oorlog in om te vechten. Zelfs dat overleefde hij
- Hij heeft gevochten bij de Blackwater oorlog. Dat overleefde hij nog net.

Hoeveel geluk kan zo een gast nou hebben? Volgens mij is er echt geen andere personage in het boek die zoveel geluk gehad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 13:26

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Tja, het heet niet voor niets :

Afbeeldingslocatie: http://store.hbo.com/imgcache/product/resized/000/540/461/catl/game-of-thrones-all-men-must-die-poster-11x17_500.jpg?k=d31f85ec&pid=540461&s=catl&sn=hbo

Elke aflevering is het weer een verrassing :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Nu online
Dit was de poster die HBO verspreidde vlak voordat dit seizoen begon. Betekent dat dat we eindelijk te zien krijgen wie de kraai met drie ogen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
avec_style schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:43:
Dit was de poster die HBO verspreidde vlak voordat dit seizoen begon. Betekent dat dat we eindelijk te zien krijgen wie de kraai met drie ogen is?
Het is sowieso de boodschap dat iedereen dood moet.. Valar Morghulis, All men must die.

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Nu online
dat snap ik. Ik vraag mij af waarom ze voor die kraai gekozen hebben. Misschien dat er een boodschap achter schuilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Snippo schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 18:34:
Wat een aflevering weer. Ik las van te voren al iets van "That's why you should wear a helmet" dus ik was al bang voor de uitkomst toen Oberyn geen helm op deed. Toen hij vervolgens de helm van The Mountain eraf mepte had ik weer wat hoop :+. Dat hij vervolgens toch zo aan zijn einde zou komen had ik echt niet verwacht. Toen hij werd gevloerd dat ik 'oei..', toen vervolgens zijn hele gebit eruit werd gerost wist ik wel genoeg. Ik verwacht niet dat The Mountain dit overleefd trouwens. Dat hij met zijn laatste kracht het gevecht beslist ok, maar hij gaat niet zomaar naar de grond en ook zo'n reus is niet onsterfelijk.
The Viper snijdt zijn achillespees over. Dan ga je naar de grond wat voor een reus je ook bent. Dood ga je daar wel niet van.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 13:26

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

DarthDavy schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:51:
[...]

The Viper snijdt zijn achillespees over. Dan ga je naar de grond wat voor een reus je ook bent. Dood ga je daar wel niet van.
Zo'n speer in je borst doet dat stukken beter denk ik :)
Aangezien ze daar geen EHBO hebben en de speer er vrij diep in ging zo te zien lijkt het mij einde oefening voor "the mountain"

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fruitschaal schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:47:
[...]

Het is sowieso de boodschap dat iedereen dood moet.. Valar Morghulis, All men must die.
Alle mannen, ja :7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:16
[...]

Ligt er aan. De meeste vipers zijn giftig.
Dan blijft er voor jou niks over om naar te kijken ;)

Maar vrouwen zijn ook niet geheel imuum. In ieder geval niet op bruiloften.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36
RocketKoen schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:59:
[...]

Maar vrouwen zijn ook niet geheel imuum. In ieder geval niet op bruiloften.
Of bij Joffrey ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Helaas is die arme jongen vergiftigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

janvanduschoten schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:55:
[...]

Aangezien ze daar geen EHBO hebben en de speer er vrij diep in ging zo te zien lijkt het mij einde oefening voor "the mountain"
Inderdaad, maar daar hoeft hij niet onmiddellijk van te sterven. Als er geen vitale organen getroffen zijn (of maar een long bvb) kan hij dat zelfs nog enkele dagen trekken.

Maar om Oberyn te eren hoop ik dat The Mountain toch dood gaat. Ben ook benieuwd hoe The Hound daar dan op reageert.

[ Voor 10% gewijzigd door DarthDavy op 05-06-2014 11:43 ]

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Thomasx4 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:24:
Helaas is die arme jongen vergiftigd.
Ik proef enige sarcasme:)
Moet wel zeggen dat het jammer is dat hij vergiftigd is en niet in 2 seizoenen langzaam doodgemarteld is...

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
RocketKoen schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:59:
[...]

Ligt er aan. De meeste vipers zijn giftig.

[...]
Jij zoekt het randje op vriend: het boek mag in dit topic op geen enkele wijze ter sprake worden gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:46

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

wimpie007 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:53:
[...]

Jij zoekt het randje op vriend: het boek mag in dit topic op geen enkele wijze ter sprake worden gebracht
Kom op. Het is toch algemeen bekend dat adders gifslangen zijn? Waarom zou iets wat algemeen bekend is "uit het boek" komen? *zucht*

[ Voor 4% gewijzigd door Mx. Alba op 05-06-2014 11:56 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cfeijt
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 15:27
[...]

8)7 8)7 8)7

Ryzen 5800X3D + 32GB GSKILL @3600 op X570 Aorus Pro + FE 3090 + ASUS ROG OLED PG32UCDM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Fruitschaal schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:47:
[...]

Niet iedereen. Het gaat om het spel der tronen. Doe je mee aan dat spel, dan bekoop je dat.

Arya doet niet mee, zij zoekt een ander pad. Tyrion zit op een punt waarop hij of probeert het spel te blijven spelen, en dus het loodje zal leggen, of een ander pad kiest, en leeft. Gezien zijn keuzes tijdens zijn zitting verwacht ik dat hij het gaat overleven. Sansa zit op een punt waarop ze het spel kan gaan spelen, maar ze kon wel eens slimmer zijn dan de rest en enkel Littlefinger het spel laten spelen - zij blijft er dan buiten staan, en overleeft.

Ook vanuit een geslachtelijk perspectief, alle mannen moeten dood. Is Tyrion een man? De wereld om hem heen ziet hem zo niet, hij heeft jaren lang gecompenseerd in alles & nog wat om (opnieuw) mee te doen ook aan dat spel. Daar is hij inmiddels vanaf gestapt, weer een punt waarom ik verwacht dat hij het overleeft.

[ Voor 17% gewijzigd door Virtuozzo op 05-06-2014 12:09 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:58

Rub3s

+3 , omdat het kan

Virtuozzo schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:07:
[...]
Niet iedereen. Het gaat om het spel der tronen. Doe je mee aan dat spel, dan bekoop je dat.
De mensen uit Braavos doen niet mee aan het spel der tronen, toch is het een gezegde daar. Ik denk dat het toch wel degelijk over iedereen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Rub3s schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:09:
[...]
De mensen uit Braavos doen niet mee aan het spel der tronen, toch is het een gezegde daar. Ik denk dat het toch wel degelijk over iedereen gaat.
Maar ze lenen wel geld aan Stannis om oorlog te voeren. Dus indirect doen ze wel mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:19
DarthDavy schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:40:
[...]

Inderdaad, maar daar hoeft hij niet onmiddellijk van te sterven. Als er geen vitale organen getroffen zijn (of maar een long bvb) kan hij dat zelfs nog enkele dagen trekken.

Maar om Oberyn te eren hoop ik dat The Mountain toch dood gaat. Ben ook benieuwd hoe The Hound daar dan op reageert.
Gok dat in dat laatste de escape voor Tyrion ligt. Dat The Mountain kort na het killen van The Viper zelf ook sterft en daarmee het gevecht als onbeslist kan worden beschouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
mefjoew schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:16:
[...]

Gok dat in dat laatste de escape voor Tyrion ligt. Dat The Mountain kort na het killen van The Viper zelf ook sterft en daarmee het gevecht als onbeslist kan worden beschouwd.
Ik denk eerder dat de grote broer een spel zal spelen om hem uit het gevang te krijgen, die blik tussen hem en Varys gewisseld werd, viel op.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:39
mefjoew schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:16:
[...]

De uitspraak is al gedaan. Daar kan niet echt meer iets aan gedaan worden, me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:52

DinX

Motormuis

[...]

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3mrApkf.png

:D

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Virtuozzo schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:28:
[...]

Ik denk eerder dat de grote broer een spel zal spelen om hem uit het gevang te krijgen, die blik tussen hem en Varys gewisseld werd, viel op.
Wat heeft Varys ermee te maken dan? Hij heeft zelfs tegen Tyrion betogen in de rechtzaak :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

DarthDavy schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:40:
[...]

De Hound en z'n grote, oudere (al zie je dat niet echt aan de acteurs af :P), zijn nou niet bepaald de beste vriendjes. In seizoen 1 al grijpt hij in tegen de Mountain als die Loras Tyrell op dat tournooi een kopje kleiner wil maken nadat hij het duel heeft verloren. En in zijn recente dialoog met Arya over hoe hij aan z'n littekens komt, lijkt het toch niet bepaald dat ze elkaar lief vinden :P

Ik denk dat hij een extra kippetje bestelt om het te vieren. Hij zal echt niet op zoek gaan naar wraak ofzo.

Oh, en als je nou denkt een spoiler te zien, wijs iemand daar dan juist niet op in dit topic. Als ik nou bij wijze van grap zeg dat Khal Drogo terug komt uit de dood, en iemand anders reageert daarop dat het een spoiler is, gaan mensen daar JUIST op letten. Stuur hooguit een PM of doe een topic report. Do not mention ze spoilers, and zey will not be seen!

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
sjaak88 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:36:
[...]

Wat heeft Varys ermee te maken dan? Hij heeft zelfs tegen Tyrion betogen in de rechtzaak :?
Klopt, en juist dat laat mij verder denken. Overal ligt een luisterend oor, iedereen spioneert op iedereen, je zou juist van een dergelijk figuur verwachten dat als hij iets zou doen voor Tyrion, hij het zou fluisteren in die cel. Maar dat deed hij dus niet. Ook Jamie vermeed dat soort opties.

En toen kwam die blik tussen die twee, juist toen het lot van Tyrion bij het duel beslecht ging worden. Als er iemand is die Jamie nodig zou hebben om zijn broer te redden, dan is het Varys. De enige aan het hof die vrij onafhankelijk zelf dingen geregeld kan krijgen. Littlefinger is immers weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Blistimo schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:38:
[...]

Oh, en als je nou denkt een spoiler te zien, wijs iemand daar dan juist niet op in dit topic. Als ik nou bij wijze van grap zeg dat Khal Drogo terug komt uit de dood, en iemand anders reageert daarop dat het een spoiler is, gaan mensen daar JUIST op letten. Stuur hooguit een PM of doe een topic report. Do not mention ze spoilers, and zey will not be seen!
Onzin, als het in spoilertags staat, of je zet het zelf juist in spoilertags en je zegt erbij dat het een dikke vette spoiler is. Dan behoed je mensen er toch juist van om erop te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 21:25
sjaak88 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:41:
[...]

Onzin, als het in spoilertags staat, of je zet het zelf juist in spoilertags en je zegt erbij dat het een dikke vette spoiler is. Dan behoed je mensen er toch juist van om erop te klikken.
Een theorie is geen spoiler, dus staat het niet in spoilertags. Maar als een theorie toevallig overeenkomt met het boek, zijn er gelijk 10 boeklezers die er iets over zeggen dat hij een boekspoiler plaatst, wat dus juist aandacht trekt.

Zo bedoelde hij het denk ik ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Kroketje op 05-06-2014 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Kroketje schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:44:
[...]

Een theorie is geen spoiler, dus staat het niet in spoilertags. Maar als een theorie toevallig overeenkomt met het boek, zijn er gelijk 10 boeklezers die er iets over zeggen dat hij een boekspoiler plaatst.
Daarom zeg ik helemaal niets in dit topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Kroketje schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:44:
[...]

Een theorie is geen spoiler, dus staat het niet in spoilertags. Maar als een theorie toevallig overeenkomt met het boek, zijn er gelijk 10 boeklezers die er iets over zeggen dat hij een boekspoiler plaatst.
Ja op die fiets oké ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Virtuozzo schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:40:
[...]

Klopt, en juist dat laat mij verder denken. Overal ligt een luisterend oor, iedereen spioneert op iedereen, je zou juist van een dergelijk figuur verwachten dat als hij iets zou doen voor Tyrion, hij het zou fluisteren in die cel. Maar dat deed hij dus niet. Ook Jamie vermeed dat soort opties.

En toen kwam die blik tussen die twee, juist toen het lot van Tyrion bij het duel beslecht ging worden. Als er iemand is die Jamie nodig zou hebben om zijn broer te redden, dan is het Varys. De enige aan het hof die vrij onafhankelijk zelf dingen geregeld kan krijgen. Littlefinger is immers weg.
Dat Varys een sneaky bastard is dat weten we allemaal ja. Maar of hij nou hulp gaat geven aan Jaime en Tyrion, blijft mij een raadsel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
sjaak88 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:47:
[...]

Dat Varys een sneaky bastard is dat weten we allemaal ja. Maar of hij nou hulp gaat geven aan Jaime en Tyrion, blijft mij een raadsel :?
Nou ja, het is een vermoeden, echter gezien achtergronden acht ik het waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Hij zal ook niet eeuwig in zijn rol blijven en hij zal ook wel ingefluisterd zijn dat Baelish zijn grote moves aan het maken is en Baelish weet van zijn kant dat Varys niet te vertrouwen is.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
Zou Varys er zelf geen profijt bij hebben dan als hij Jaime helpt bij een eventuele ontsnapping van Tyrion?

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Leo1010 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:54:
Hij zal ook niet eeuwig in zijn rol blijven en hij zal ook wel ingefluisterd zijn dat Baelish zijn grote moves aan het maken is en Baelish weet van zijn kant dat Varys niet te vertrouwen is.
Zeker, maar Varys en Baelish zijn van een andere klasse dan hen die het spel spelen. In meer dan een opzicht. Ze weten dat vertrouwen schadelijk is, maar ze weten ook van elkaar dat ze dit weten. Zij zijn per definitie meer aan elkaar gebonden, en voor elkaar geschikt, dan wie dan ook.

Ik kan me vergissen, maar het zou me sterk verbazen als Varys niet actief is voor of zelfs met Baelish in de hoofdstad, en elders.
Alvanosa schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:00:
Zou Varys er zelf geen profijt bij hebben dan als hij Jaime helpt bij een eventuele ontsnapping van Tyrion?
Inderdaad. Cui bono. En dat leidt weer naar die afgraving van de bestaande cirkels van hen die het spel der tronen spelen. Tyrion is iemand die met vele omwegen een stuk principaliteit gevonden heeft, maar ook iemand die zich meer in de klasse van Baelish en Varys genesteld heeft dan de kring waar hij eigenlijk toe zou moeten behoren ..

[ Voor 28% gewijzigd door Virtuozzo op 05-06-2014 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Alvanosa schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:00:
Ja dat is juist mijn grote vraagteken. Als hij hen helpt dan moet het wel uit eigen belang ook zijn, maar daar raak ik de weg even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

sjaak88 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:03:
[...]

Ja dat is juist mijn grote vraagteken. Als hij hen helpt dan moet het wel uit eigen belang ook zijn, maar daar raak ik de weg even kwijt.
Niet per se voor zichzelf, maar ik denk eerder voor de realm. We weten eigenlijk veel te weinig van Varys en wat zijn true intentions zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door ulTimaS op 05-06-2014 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
We weten volgens mij niet tegenover wie Varys echt loyaal is ofwel? Zoja dan zou ik dat graag zien heb even op youtube gezocht, maar ik kon daar niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
sjaak88 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:03:
[...]

Tyrion aan de zijkant is op zijn minst geen risicofactor meer, maar nog steeds iets om achter de hand te houden voor na de val van de Lannisters. Zowel Baelish als Varys houden daar een flink oog op. Überhaupt, een setje gunsten van de opvolger van de Lannisters na Tywin, altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 13:38

-_D_-

Polsbandje

Het hele idee van Baelish en Varys is dat ze keuzes maken die op dat moment (en wellicht de toekomst) gunstig zijn voor zichzelf, ongeacht de partij. Als zij Jaime en Tyrion helpen kan het zijn dat ze bondgenoten hebben om iets tegen Tywin te doen. En een maand later hebben ze weer een ander plan omdat de omstandigheden zijn veranderd. Ze acteren op huidige ontwikkelingen; het zijn opportunisten in de puurste vorm.

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

-_D_- schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:06:
Het hele idee van Baelish en Varys is dat ze keuzes maken die op dat moment (en wellicht de toekomst) gunstig zijn voor zichzelf, ongeacht de partij. Als zij Jaime en Tyrion helpen kan het zijn dat ze bondgenoten hebben om iets tegen Tywin te doen. En een maand later hebben ze weer een ander plan omdat de omstandigheden zijn veranderd. Ze acteren op huidige ontwikkelingen; het zijn opportunisten in de puurste vorm.
Daar heb je gelijk in, maar waar LF altijd uit is op eigen gewin is dit by Varys nog onbekend (in mijn optiek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Alvanosa schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:05:
We weten volgens mij niet tegenover wie Varys echt loyaal is ofwel? Zoja dan zou ik dat graag zien heb even op youtube gezocht, maar ik kon daar niks vinden.
Varys is enkel loyaal aan zichzelf, hij is een man die zijn werk doet, maar ook een man die zijn achtergrond kent. Dat komt telkens weer terug. Verkapte intrigant. Net als Baelish. We mogen ook niet vergeten dat Varys niet uit dezelfde landen komt als hen die het spel der tronen spelen. Hij komt van elders, en vooralsnog niemand heeft een background check gedaan, zo lijkt het.
Precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
Het lijkt erop dat Baelish toch al langer een plan heeft waar hij zich aan houdt.. Dat begint bij het vergiftigen van Jon Arryn, Ned Stark die naar KL komt enzovoort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Fruitschaal schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:08:
[...]

Het lijkt erop dat Baelish toch al langer een plan heeft waar hij zich aan houdt.. Dat begint bij het vergiftigen van Jon Arryn, Ned Stark die naar KL komt enzovoort..
Inderdaad, en daar verbaast het mij telkens dat nog steeds niemand dieper graaft in de achtergrond van Varys. Zelfs Tywin Lannister niet, die blijft met zijn blinde hoek zitten: Varys is handig, instrumenteel nuttig, maar is plebs - niet relevant.

En dat kon Tywin wel eens zelf gaan kosten, zeker gezien het gegeven dat de familie op zwart zaad zit, men met de Ijzeren Bank te maken gaat krijgen, ga zo door.

Het is en blijft een vraag: wie is Varys. Enkel Tyrion heeft dieper contact met de man gehad.

Edit. nu ik er zo over na denk, en eens terug graaf in de eigen geschiedenis en kijk naar parallellen, Varys begint bij mij steeds meer over te komen als de spreekwoordelijke zelfstandige agent van macro-economie die boven zowel politiek, bank als familie staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Virtuozzo op 05-06-2014 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Varys is trouw aan de Realm, volgens zijn eigen woorden tegen Ned in S1. Baelish is, eveneens volgens zijn eigen woorden, trouw aan zichzelf, en zou alles geven om de Iron Throne te kunnen bestijgen, waar hij hard mee bezig is. Van Varys weten we echt te weinig om zijn ware intenties te kunnen doorgronden. We weten alleen dat hij van zichzelf heeft gezegd dat hij niet te vertrouwen is...

Misdirection, leuk he :P

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Virtuozzo schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:12:
[...]

Inderdaad, en daar verbaast het mij telkens dat nog steeds niemand dieper graaft in de achtergrond van Varys. Zelfs Tywin Lannister niet, die blijft met zijn blinde hoek zitten: Varys is handig, instrumenteel nuttig, maar is plebs - niet relevant.

En dat kon Tywin wel eens zelf gaan kosten, zeker gezien het gegeven dat de familie op zwart zaad zit, men met de Ijzeren Bank te maken gaat krijgen, ga zo door.

Het is en blijft een vraag: wie is Varys. Enkel Tyrion heeft dieper contact met de man gehad.
Misschien is dit wel geprobeerd, maar is niks relevants gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Nu online
Alvanosa schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:05:
Ik dacht dat het duidelijk was dat Varys loyaal is aan Deanaerys. In het eerste seizoen had hij een gesprek met Ylliro hierover.
(het zou natuurlijk kunnen dat hij een andere agenda heeft, maar ik ga er tot die tijd van uit dat hij de Lannisters niet gunstig gezind is. Ik denk ook dat hij een grote rol gaat spelen bij het overhalen van Deanarys naar Westeros.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
ulTimaS schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:12:
[...]

Misschien is dit wel geprobeerd, maar is niks relevants gevonden.
En dat zou mij juist zorgen geven. Er is altijd iets van iemand te vinden. Er is altijd iets wat van relevantie is. Iemand die schoon is, dat is fout, in zo'n omgeving van grijze handelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Varys loyaal? Die gast is niet verder te vertrouwen dan je hem kan gooien - en gezien zijn omvang is dat niet heel ver. ;)

Nou ja, er is wel één ding waar je bij hem op kunt vertrouwen, en dat is dat hij altijd dat doet wat hem het beste uitkomt. Maar soms ook niet, juist om anderen op het verkeerde been te zetten... En dat is dan dus, paradoxaal genoeg, ook in zijn voordeel.

[ Voor 51% gewijzigd door Mx. Alba op 05-06-2014 13:16 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
avec_style schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:13:
[...]

Ik dacht dat het duidelijk was dat Varys loyaal is aan Deanaerys. In het eerste seizoen had hij een gesprek met Ylliro hierover.
(het zou natuurlijk kunnen dat hij een andere agenda heeft, maar ik ga er tot die tijd van uit dat hij de Lannisters niet gunstig gezind is. Ik denk ook dat hij een grote rol gaat spelen bij het overhalen van Deanarys naar Westeros.)
Hij (Varys) heeft voor gestemd om haar ( Dany ) te laten doden door een assassin. Dit was nog in de tijd van King Robert ( seizoen 1 ).. Loyaal gebaar.. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

[...]

Jij zegt loyaal aan Dany, maar ik zeg loyaal aan de realm. Misschien vind hij Dany wel de beste ruler op de Iron Throne en daarom achter haar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
[...]

Ik meen me iets te herinneren over zijn loyaliteit, maar ik kan niks hierover terugvinden. Weet iemand of hij zoeits zegt of zit ik het te verzinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
ulTimaS schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:18:
[...]

Jij zegt loyaal aan Dany, maar ik zeg loyaal aan de realm. Misschien vind hij Dany wel de beste ruler op de Iron Throne en daarom achter haar staat.
Laat ik het zo zeggen, de realm is voor Varys misschien best wel iets volledig anders dan voor hen die dat spel der tronen spelen. Eigenlijk is dat ook wel zo, het gaat niet om een paar mensen, of zelfs maar om selectieve belangen, het gaat om een groter geheel en grotere belangen.

Dat zie je al enigszins terug bij de IJzeren Bank. Die heeft een eigen belang, wat echter rust op grotere belangen dan die van de ene of de andere persoon op deze of gene troon.

Varys lijkt - dit is mijn inschatting - zich op andere niveau's te oriënteren dan hen die menen dat hij hen gedienstig is. Op zich ook logisch, ieder heeft zijn eigen agenda. De agenda van Varys wijkt echter fundamenteel af van hen die het spel spelen, omdat hij zich niet richt op troon, familie of puur de "fun".

Baelish is in wezen vrijwel hetzelfde als Varys. Met het verschil dat Baelish zich juist wil doorslaan naar deelname aan het spel der tronen, hij wil "alles". Hij wil winnen. Voor Varys is het net zo relevant als voor een bank wie er op een troon zit: totaal niet zolang het grotere geheel continuïteit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Nu online
Fruitschaal schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:17:
[...]

Hij (Varys) heeft voor gestemd om haar ( Dany ) te laten doden door een assassin. Dit was nog in de tijd van King Robert ( seizoen 1 ).. Loyaal gebaar.. :')
Daar heb je een punt. Ik was dat vergeten.

Ik blijf bij mijn theorie dat hij Deanaerys op de troon wilt hebben. Varys heeft niet echt iemand gestuurd om haar te laten doden, maar hij heeft wel het bericht uitgebracht dat degene die hem doodt een prijs ontvangt. Hij deed dat op bevel van Robert (dus hij had niet zoveel keuze).

Indirect werkte dit wel goed voor hem. Een gefaalde moordpoging (Jorah is daar om haar te beschermen) wekt kwaad vuur bij de Dothraki en dus wordt de kans groter dat ze sneller naar Westeros komen.

Het is een theorie waar wat haken en ogen aan zitten, maar ik denk wel dat dat past bij iemand als Varys. Ik zie hem wel voor iemand die veel risico's durft te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
avec_style schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:32:
[...]

Ik blijf bij mijn theorie dat hij Deanaerys op de troon wilt hebben. Varys heeft niet echt iemand gestuurd om haar te laten doden, maar hij heeft wel het bericht uitgebracht dat degene die hem doodt een prijs ontvangt. Hij deed dat op bevel van Robert (dus hij had niet zoveel keuze).

Indirect werkte dit wel goed voor hem. Een gefaalde moordpoging (Jorah is daar om haar te beschermen) wekt kwaad vuur bij de Dothraki en dus wordt de kans groter dat ze sneller naar Westeros komen.

Het is een theorie waar wat haken en ogen aan zitten, maar ik denk wel dat dat past bij iemand als Varys. Ik zie hem wel voor iemand die veel risico's durft te nemen.
Meh, Jorah had een vermoeden dat er een aanslag op Dany gepleegd kom worden.. Vanaf die poging ( met de wijn) heeft Jorah zijn rug gekeerd naar KL.. ( wat we dus in S04E08 hebben gezien) Lijkt me dus een vrij groot risico om het te laten afhangen van Jorah..
Haken, ogen, indeed..

Just my 2 cents..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Stel dat Varys inderdaad voor de "bigger picture" speelt dan is het ook wel te verklaren waarom hij voor de moord op Daenerys stemde. Robert was een goede koning en had een sterke Hand. De concurrentie van Dany kon hij missen als kiespijn. Ondertussen is het landschap veranderd. Toen Joffrey koning was, was het duidelijk dat hij een zeer slechte koning zou zijn. Tommen als koning is eigenlijk nog slechter omdat effectief Cersei alle macht naar zich toe aan het trekken is. Het rijk is ten onder aan het gaan en Daenerys is dus opeens van een ongewenste concurrent veranderd in een welkome redding... In de ogen van Varys dan.

(Ik heb mijn uiterste best gedaan om enige "voorkennis" vanuit de boeken hier compleet buiten te laten. Ik hoop dat het me gelukt is!)

[ Voor 10% gewijzigd door Mx. Alba op 05-06-2014 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
Mx. Alba schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:36:
Stel dat Varys inderdaad voor de "bigger picture" speelt dan is het ook wel te verklaren waarom hij voor de moord op Daenerys stemde. Robert was een goede koning en had een sterke Hand. De concurrentie van Dany kon hij missen als kiespijn. Ondertussen is het landschap veranderd. Toen Joffrey koning was, was het duidelijk dat hij een zeer slechte koning zou zijn. Tommen als koning is eigenlijk nog slechter omdat effectief Cersei alle macht naar zich toe aan het trekken is. Het rijk is ten onder aan het gaan en Daenerys is dus opeens van een ongewenste concurrent veranderd in een welkome redding... In de ogen van Varys dan.
Cersei is toch niet in control.. Tywin regelt alles en nu is alles stabiel lijkt me.. Ik zie geen ondergang..

Ik tast nog een beetje in het duister met Varys...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Fruitschaal schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:39:
[...]

Cersei is toch niet in control.. Tywin regelt alles en nu is alles stabiel lijkt me.. Ik zie geen ondergang..

Ik tast nog een beetje in het duister met Varys...
Dit dus.
Tywin is toch juist een stabiele persoon om als heerser te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Zo'n goede koning was Robert niet. Hij was er (mede) verantwoordelijk voor dat de kroon tot z'n oren in de schulden zit bij de Iron Bank. Hij was een betere koning dan Mad King Aerys, maar dat zegt op zich ook niet zoveel. Hij ws een rechtvaardige en eerlijke koning, maar niet de slimste. Maar misschien is een bankroete kroon wel helemaal niet zo slecht voor de Realm, en vond Varys het prima dat Robert een potje ging vrijworstelen met een zwijn. Jammer alleen dat het gevolg was dat Joffrey op de troon kwam en bleef, ondanks het uitlekken van zijn onrechtmatige genenpoel. Misschien vond Varys wel dat Stannis de juiste koning zou zijn, en ging dat spelletje op het laatste moment niet door...

#teamStannistheMannis

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 12:59
Varys is loyaal aan het realm. Dit is in meerdere episodes voorbij gekomen waarbij hij specifiek het woord 'realm' gebruikt. Het maakt hem niet uit wie op welke plek zit, zolang het 'realm' er maar niet onder lijdt.

LF is een heel ander verhaal. Hij wil de baas van alles zijn en het maakt hem niet uit wat de status van het 'realm' is. In S03E04 zegt Varys letterlijk tegen Olenna over LF: "he would burn everthing to ashes if he could be king of the ashes". Daarom probeert Varys ook LF dwars te zitten want die ziet een 'realm in ashes' niet zitten natuurlijk. In dezelfde scene bedenkt Varys samen met Olenna een plan om Sansa uit King's Landing te krijgen door haar aan Lorass Tyrell te huwen, omdat hij op dat moment al door heeft dat LF Sansa uit King's Landing wil smokkelen op het moment dat hij naar de Eeyrie zou gaan.

Hmmm, nu ik dit zo aan het typen ben, bedenk ik me net: Nadat Joffrey vermoord is, en Sansa vermist wordt, heeft Varys dan niet door dat het heel waarschijnlijk is dat LF haar heeft weggesmokkeld, en dat hij dus ook achter de vergiftiging van Joffrey zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Laatst online: 08-06 18:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Roxors schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:53:
[..]

Hmmm, nu ik dit zo aan het typen ben, bedenk ik me net: Nadat Joffrey vermoord is, en Sansa vermist wordt, heeft Varys dan niet door dat het heel waarschijnlijk is dat LF haar heeft weggesmokkeld, en dat hij dus ook achter de vergiftiging van Joffrey zit?
De kans dat Varys wat dan ook weet is groot. Die gast lijkt wel voorkennis te hebben van alles wat er in King's Landing gebeurt :P

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
sjaak88 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:51:
[...]

Dit dus.
Tywin is toch juist een stabiele persoon om als heerser te hebben?
Maar voor hoe lang? Hij is de jongste niet meer.... en dan zit men weer opgescheept met Cersei.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Blistimo schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:55:
[...]

De kans dat Varys wat dan ook weet is groot. Die gast lijkt wel voorkennis te hebben van alles wat er in King's Landing gebeurt :P
Niet alleen King's Landing... Heel Westeros ten zuiden van de Wall en ook een flink deel van Essos!

[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 05-06-2014 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
Leo1010 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:56:
[...]

Maar voor hoe lang? Hij is de jongste niet meer.... en dan zit men weer opgescheept met Cersei.
Walder Frey is oud.. ( en ellendig: RW :'( ) Veel ouder dan Tywin in ieder geval!

[ Voor 5% gewijzigd door Fruitschaal op 05-06-2014 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Mx. Alba schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:57:
[...]

Niet alleen King's Landing... Heel Westeros en ook een flink deel van Essos!
Ik betwijfel of ie wat weet van de lands of always winter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

ulTimaS schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:59:
[...]

Ik betwijfel of ie wat weet van de lands of always winter :P
Ninja edit! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Sneaky bastard :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 19:11
[...]

janvanduschoten schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:55:
[...]

Ik doelde inderdaad meer op die speer. Maar tenzij ze die achillespees weer weten vast te lijmen (of hoe ze dat ook doen in die tijd) is hij sowieso uitgevochten lijkt me.
Oberyn zei van te voren al 'I'm going to kill that', dus daar ga ik wel vanuit. Ongeacht dat het dan misschien niet helemaal volgens plan liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Varys is ook wel echt briljant gecast, vind ik. Wat ik van het personage an sich vind, weet ik nog niet. Maar briljant gecast is ie :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrake
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-04 10:24
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 16:32:
Varys is ook wel echt briljant gecast, vind ik. Wat ik van het personage an sich vind, weet ik nog niet. Maar briljant gecast is ie :D.
Hij weet inderdaad geniaal de rol neer te zetten.

Betrap mezelf er ook wel op dat ik moeite heb te bepalen wat ik nu van hem vind. Aan de ene kant lijkt hij vaak oprecht, terwijl hij tegelijk onbetrouwbaar overkomt. Dat hij er een eigen agenda op na houdt staat buiten twijfel.

Wat mij voornamelijk bezig houdt bij Varys is het verhaal dat hij verteld over hoe hij gecastreerd is. Ik geloofde er vanaf het begin af aan al niets van en zeker na zijn gesprek met Oberyn niet meer. Verwacht half dat hij toch bepaalde banden met de Unsullied heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Shrake schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 16:41:
[...]

Hij weet inderdaad geniaal de rol neer te zetten.

Betrap mezelf er ook wel op dat ik moeite heb te bepalen wat ik nu van hem vind. Aan de ene kant lijkt hij vaak oprecht, terwijl hij tegelijk onbetrouwbaar overkomt. Dat hij er een eigen agenda op na houdt staat buiten twijfel.

Wat mij voornamelijk bezig houdt bij Varys is het verhaal dat hij verteld over hoe hij gecastreerd is. Ik geloofde er vanaf het begin af aan al niets van en zeker na zijn gesprek met Oberyn niet meer. Verwacht half dat hij toch bepaalde banden met de Unsullied heeft.
En waar kwam de heer in die krat dan vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 16:32:
Er zijn nog wel een paar betere imo.
Littlefinger, Tywin, Tyrion!, Joffrey.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

avec_style schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:32:
[...]

Dothraki trekken plunderend en moordend door een land heen. Dat wilt niemand hebben in Westeros. Zeker Varys niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Alvanosa schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:22:
[...]

Ik meen me iets te herinneren over zijn loyaliteit, maar ik kan niks hierover terugvinden. Weet iemand of hij zoeits zegt of zit ik het te verzinnen?
http://youtu.be/PxlIraEV8n4?t=1m44s

Varys: doet er alles voor in the realm best interest
LF/Baelish: doet er alles voor om wanneer er chaos heerst een stapje verder op de ladder terecht te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RocketKoen schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 17:12:
[...]

Er zijn nog wel een paar betere imo.
Littlefinger, Tywin, Tyrion!, Joffrey.
Betekent toch niet dat Varys niet ook briljant gecast is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens wist Varys misschien wel dat wat hij ook ging stemmen, zijn stem niet het verschil ging uitmaken. Ik heb de exacte uitkomst niet in mn hoofd, maar in dat geval zou hij er voor zichzelf beter aan doen om voor die moordpoging te stemmen, dan jaagt hij immers niemand tegen zich in het harnas. Nouja danny maar dat is van later zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 21:42

Jebus4life

BE User

Idd, erg veel rollen die weergaloos goed gecast zijn, daar kunnen veel films/series nog véél van leren:

Tyrion
King Robert (die vond ik ook echt geniaal, beetje overlooked soms)
Varys
Joffrey
Oberyn (deze vind ik z'n rol misschien nog wel heerlijkst brengen, maar dat is persoonlijk :p)
Tywin
Bronn
Drogo (_o_)
Ramsay
...

Ik mis er nog een pak ongetwijfeld, maar dit zijn er toch een aantal die ik meestal subliem vind...

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:38
Ramsay is ook echt zo'n eikel die je vanaf de eerste ontmoeting op z'n bakkes wil meppen, geniaal gecast gewoon.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 19:26:
Overigens wist Varys misschien wel dat wat hij ook ging stemmen, zijn stem niet het verschil ging uitmaken. Ik heb de exacte uitkomst niet in mn hoofd, maar in dat geval zou hij er voor zichzelf beter aan doen om voor die moordpoging te stemmen, dan jaagt hij immers niemand tegen zich in het harnas. Nouja danny maar dat is van later zorg.
Zelfde als met de getuigenis tegen Tyrion: maakte tóch allemaal niet uit in dat schijnproces, dat wist hij ook wel dondersgoed natuurlijk.

Kan 'ie maar beter tegen 'em getuigen zodat 'ie onschuldig lijkt mocht 'ie Tyrion zometeen assisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvaluationCopy schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 19:34:
Ramsay is ook echt zo'n eikel die je vanaf de eerste ontmoeting op z'n bakkes wil meppen, geniaal gecast gewoon.
Zeker geniaal gecast. Al zou ik 'm niet op z'n bakkes meppen maar wat anders doen :$.

Bij Joffry had ik dat wel echt, overigens. Wat een draak, vanaf het eerste moment al wurgneigingen, briljant neergezet, amai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Ik vind Littlefinger ook briljant gecast. Hij kruipt echt helemaal in zijn rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Tywin was zelfs zo goed gecast dat Charles Dance nu gecast is als britse koning in een nieuwe film :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Jebus4life schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 19:29:
Idd, erg veel rollen die weergaloos goed gecast zijn, daar kunnen veel films/series nog véél van leren:

Tyrion
King Robert (die vond ik ook echt geniaal, beetje overlooked soms)
Varys
Joffrey
Oberyn (deze vind ik z'n rol misschien nog wel heerlijkst brengen, maar dat is persoonlijk :p)
Tywin
Bronn
Drogo (_o_)
Ramsay
...

Ik mis er nog een pak ongetwijfeld, maar dit zijn er toch een aantal die ik meestal subliem vind...
Arya: lekke rebels en eigenwijs als de neten _/-\o_ Maisie gaat echt op in die rol
Margaery: weet het monster te bespelen en maakt zeer handig gebruik van haar vrouwelijke charmes
Danaerys: geen uitleg nodig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Margaery vind ik vreselijk :'). Maar dat komt vooral omdat de kop van de actrice me niet aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 20:00:
Margaery vind ik vreselijk :'). Maar dat komt vooral omdat de kop van de actrice me niet aan staat.
Die kop van Huisman als Daario staat mij niet aan. Blijft dat besluit van Skrein eeuwig zonde vinden, hadden ze in mijn ogen eindelijk een wederom uitstekende casting, gaat ie voor een commercieel succesje |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joosie200 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 20:06:
[...]

Die kop van Huisman als Daario staat mij niet aan. Blijft dat besluit van Skrein eeuwig zonde vinden, hadden ze in mijn ogen eindelijk een wederom uitstekende casting, gaat ie voor een commercieel succesje |:(
Ik vind Skrein ook veel fijner, inderdaad. Ik was ook even flink confused toen ik Huisman zag terwijl ik zat te wachten op Skrein :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Wat ik persoonlijk wel jammer vind is dat je van sommige interessante personages uit vorige seizoenen niets meer hoort.

Jaqen H'ghar vond ik een reuze boeiend persoon maar die hebben we al een tijd niet meer gezien helaas.
Zelfde geldt voor de Brotherhood without Banners, zou die graag nog eens terug zien.

En de warlock uit Qarth zagen we nog 1 keer terug als klein meisje vorig seizoen maar daarna ook niets meer. Die zat toch achter de draken van Danaerys aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 21:42

Jebus4life

BE User

Die warlock is toch opgefikt door Dany's draken?

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kazuka schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 20:18:
Wat ik persoonlijk wel jammer vind is dat je van sommige interessante personages uit vorige seizoenen niets meer hoort.

Jaqen H'ghar vond ik een reuze boeiend persoon maar die hebben we al een tijd niet meer gezien helaas.
Zelfde geldt voor de Brotherhood without Banners, zou die graag nog eens terug zien.

En de warlock uit Qarth zagen we nog 1 keer terug als klein meisje vorig seizoen maar daarna ook niets meer. Die zat toch achter de draken van Danaerys aan?
Ik vond die acteur van Jagen echt goed spelen. Ik baalde dat hij van gezicht veranderde, we zien die acteur dus nooit meer terug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:10
Ja dat vind ik ook een beetje jammer aan GoT.
Dat er zoveel verhalen lopen dat sommige verhalen op de achtergrond komen.
Maar die Jagen zijn verhaal is tijdelijk ook wel echt gestopt. Als Arya hem nodig heeft komt die weer tevoorschijn. Arya vermaakt zich nu nog we met the Hound, dus dat gaat zeker dit seizoen niet terug komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 20:55:
[...]

Ik vond die acteur van Jagen echt goed spelen. Ik baalde dat hij van gezicht veranderde, we zien die acteur dus nooit meer terug :(
Klopt dat is inderdaad jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jaqen zien we niet meer terug in de serie, die is dood. Wellicht wel andere faceless.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:06:
Jaqen zien we niet meer terug in de serie, die is dood. Wellicht wel andere faceless.
Dood? Heb ik een aflevering gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:12:
[...]

Dood? Heb ik een aflevering gemist?
Jaqen is niet meer dan een personage/identiteit aangenomen door een van de Faceless Men. Dat personage is dood en zullen we niet meer terug zien. Wellicht zullen we andere Faceless Men tegen komen maar dat zal niet Jaqen zijn.

"Jaqen is dead"

Ik verwacht wel dat Arya naar Braavos gaat. The Hound is zo goed als ten dode opgeschreven, Arya haar tante is dood en George kennende zullen Arya en Sansa elkaar niet ontmoeten. De Straks zijn briljant goed in elkaar ontlopen :+

[ Voor 25% gewijzigd door Tsurany op 05-06-2014 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* zie topicwaarschuwing

[ Voor 140% gewijzigd door argro op 07-06-2014 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tijdens die scene wordt letterlijk gezegd "Jaqan is dead" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Jaqen heeft nooit bestaan. Het was een vermomming en valse identiteit van een van de Faceless men.
Nadat hij Arya hielp ontsnappen was die identiteit burned en heeft hij een andere aangenomen.

[ Voor 26% gewijzigd door argro op 07-06-2014 21:59 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:35:
Tijdens die scene wordt letterlijk gezegd "Jaqan is dead" ;)
dat was toch wat er gezegd moest worden?

Ik weet het niet meer exact, vond wel dit net:
He turns his face away from Arya and when he turns back his face has changed. "Jaqen" then says "Farewell, Arya Stark" and walks away, seeming to have known her true identity all along
Afijn, alles is hier te vinden: http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Jaqen_H%27ghar
RocketKoen schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:36:
[...]

Jaqen heeft nooit bestaan. Het was een vermomming en valse identiteit van een van de Faceless men.
Nadat hij Arya hielp ontsnappen was die identiteit burned en heeft hij een andere aangenomen.
Ah, dat was het inderdaad, het is nogal een tijdje terug en ik vond de character in zowel de serie als het boek niet zo boeiend.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2014 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
De identiteit 'Jaqen' was dood, de faceless assassin die zich voor Jaqan uitgaf niet. En nu Arya nog steeds die Braavosi coin heeft hoop ik toch dat die ooit nog ingezet gaat worden > poef: faceless man terug.
Pagina: 1 ... 61 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic