All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Heb gisteren de College Tour aflevering met Carice gekeken, waar haar accent ook nog ter sprake kwam. Ze is juist voor de rol gecast vanwege haar accent. Dat er Nederlanders zijn die zich daar aan storen, zie ik meer als een probleem van die Nederlanders. Heb er zelf niet zo'n moeite mee. En ook ik denk fuck, maar dan warschijnlijk op een andere manier dan jij.Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:37:
Haar personage in het boek is leuk, maar als ik haar dan in de serie zie dan denk ik fuck... Ik vind d'r ook niet exotisch klinken, maar boers.
My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
[ Voor 28% gewijzigd door Caelorum op 12-04-2013 10:51 ]
Ik stoor me er vooral aan dat de accenten niet consistent zijn. Shae en Melisandre komen in elk geval uit regio's die enigszins bij elkaar in de buurt liggen. Waarom kunnen de accenten dan niet vergelijkbaar zijn? Los daarvan erger ik me per definitie aan Dunglish, maar dat overleef ik wel.LangTall schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:48:
[...]
Heb gisteren de College Tour aflevering met Carice gekeken, waar haar accent ook nog ter sprake kwam. Ze is juist voor de rol gecast vanwege haar accent. Dat er Nederlanders zijn die zich daar aan storen, zie ik meer als een probleem van die Nederlanders. Heb er zelf niet zo'n moeite mee. En ook ik denk fuck, maar dan warschijnlijk op een andere manier dan jij.
Nee, want ik was nog niet helemaal bijgelezen.CyBeR schreef op donderdag 11 april 2013 @ 22:46:
Met 'laatst' bedoelde je 'vlak voor je reageerde 12 posts naar boven'?
[ Voor 12% gewijzigd door NMe op 12-04-2013 10:54 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
In Essos spreken ze ook in elke stad een andere taal zo'n beetje.NMe schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:52:
[...]
Ik stoor me er vooral aan dat de accenten niet consistent zijn. Shae en Melisandre komen in elk geval uit regio's die enigszins bij elkaar in de buurt liggen. Waarom kunnen de accenten dan niet vergelijkbaar zijn? Los daarvan erger ik me per definitie aan Dunglish, maar dat overleef ik wel.
En Shae en Melisandre doen allebei nogal vaag over waar ze precies vandaan komen.
Eindje terug werd er een video gepost waar Emilia Clarke het over 'herself' heeft. Ze spreekt de 2 e's daarin op dezelfde manier uit, dus die heeft ook een aardig accent. Daar hoor je dan weer niemand over. Dus nogmaals, echt nederlands om nederlanders af te kraken om hun engelse accent.
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Verwijderd
Ze komen van hetzelfde continent, maar niet echt bij elkaar in de buurt.[...]
Shae en Melisandre komen in elk geval uit regio's die enigszins bij elkaar in de buurt liggen. [...]
Shae komt van het eilandje in het noordwesten van het continent Essos (het middelste continent, ten oosten van Westeros), Melisandre komt uit het verre zuidoosten. Toch een afstand van 'many, many leagues'.

http://www.sermountaingoat.co.uk/map/versions/speculative_map.jpg Zoiets?Mektheb schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:28:
Dat zou nou een kaart zijn die ik wel in een huge formaat wil hebben als poster
Verwijderd
Ik vind Carice fantastisch. Alleen niet als Melisandre.LangTall schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:48:
[...]
Heb gisteren de College Tour aflevering met Carice gekeken, waar haar accent ook nog ter sprake kwam. Ze is juist voor de rol gecast vanwege haar accent. Dat er Nederlanders zijn die zich daar aan storen, zie ik meer als een probleem van die Nederlanders. Heb er zelf niet zo'n moeite mee. En ook ik denk fuck, maar dan warschijnlijk op een andere manier dan jij.
NMe schreef op donderdag 11 april 2013 @ 18:16:
Er is al tig keer gezegd dat dat niet gaat gebeuren. Lees dan gewoon de spoilers niet.
Baas boven baasRamzzz schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:02:
[modbreak]Na een modbreak en een topic warning, is het nu welletjes.
De volgende post met spoilers wordt verwijderd.
Wil je de boekenreeks bespreken? Open een nieuw topic en verwijs daar dan naar, en ga daar vrolijk verder. Niet hier.[/]
Waarom zouden Nederlanders andere Nederlanders afkraken om hun Engels? Omdat we Nederlanders zijn of omdat het in sommige gevallen gewoon echt heel lomp klinkt? Er is niets mis met een accent hebben, dat hebben vrijwel alle Nederlanders als ze Engels spreken, maar ik moet ook zeggen dat ik het in sommige gevallen echt tenenkrommend vindt. Zo ook bij Carice.Jogai schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:12:
Dus nogmaals, echt nederlands om nederlanders af te kraken om hun engelse accent.
- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity
Verwijderd
Dat kan je als Nederlander storend vinden ,maar voor Amerikanen e.d. klinkt het alsof ze uit een ver vreemd land komt en dat past goed bij haar rol in de serie, anders had ze de rol ook niet gekregen.-_D_- schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:23:
maar ik moet ook zeggen dat ik het in sommige gevallen echt tenenkrommend vindt. Zo ook bij Carice.
Ik vind het wel tof dat een Nederlandse actrice in zo'n rol meespeelt, dit is niet niks, gewoon een grote rol in (volgens mij) een van de duurdere series ooit die ook nog eens wereldwijd goed ontvangen wordt.
En een heel mooie stimulans voor de boekenwereld, ik zie alleen maar voordelen.
Niet alleen Amerikanen dus...Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:33:
[...] Dat kan je als Nederlander storend vinden ,maar voor Amerikanen e.d. klinkt het alsof ze uit een ver vreemd land komt en dat past goed bij haar rol in de serie [...]
It's not TV, it's HBO.Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:33:
[...]
Dat kan je als Nederlander storend vinden ,maar voor Amerikanen e.d. klinkt het alsof ze uit een ver vreemd land komt en dat past goed bij haar rol in de serie, anders had ze de rol ook niet gekregen.
Ik vind het wel tof dat een Nederlandse actrice in zo'n rol meespeelt, dit is niet niks, gewoon een grote rol in (volgens mij) een van de duurdere series ooit die ook nog eens wereldwijd goed ontvangen wordt.
En een heel mooie stimulans voor de boekenwereld, ik zie alleen maar voordelen.
Ze hebben de reputatie dat ze de beste (en duurste) TV producties maken.
De meeste acteurs zien films ook als een hogere kaste van TV series. Maar HBO is daar de uitzondering op. Anders hadden ze ook nooit zo'n enorme cast bij elkaar kunnen krijgen denk ik.
"When you grow up your heart dies"
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Verwijderd
Ik heb het met de post het SFX tijdschrift ontvangen, nog beter dan ik dacht. Meer mensen hem vandaag ontvangen? Voor iets van 10 euro echt een perfect blad. 179 pagina's aan moois. Helaas geen poster of andere goodies erbij, maarja. Er zitten season guides in en interviews en ga zo maar door. Vooral mooi dat je per aflevering van seizoen 1 en 2 ziet welke hoofdstukken uit het boek gebruikt zijn etc.
Echt een must have voor de boekenlezers (en eigenlijk ook voor de alleen tv kijkers) hier.
Oke, bedankt voor het melden! Ik heb hem een paar dagen later besteld dus hij zal hier binnenkort ook op de mat vallen hoop ik.Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 12:31:
Ik heb het met de post het SFX tijdschrift ontvangen, nog beter dan ik dacht. Meer mensen hem vandaag ontvangen? Voor iets van 10 euro echt een perfect blad. 179 pagina's aan moois. Helaas geen poster of andere goodies erbij, maarja. Er zitten season guides in en interviews en ga zo maar door. Vooral mooi dat je per aflevering van seizoen 1 en 2 ziet welke hoofdstukken uit het boek gebruikt zijn etc.
Echt een must have voor de boekenlezers (en eigenlijk ook voor de alleen tv kijkers) hier.
Verwijderd
Ben erg benieuwd. Wat er online over te vinden is ziet er veel belovend uit.De Game of Thrones-expositie is te zien op 19, 20, 25, 26 en 27 mei in de Posthoornkerk op de Haarlemmerstraat in Amsterdam. De toegang is gratis.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2694/Tech-Media/article/detail/3426008/2013/04/15/Expositie-Game-of-Thrones-in-mei-naar-Amsterdam.dhtml
- Boog schieten op het bootje
- Gesprek op het paard tussen Jamie en het manwijf
- In de zaal met Tyrion met de stoel
- aardig wat meer kleine leuke dingetjes!
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Mooie droge scene waar iedereen heel awkward naar elkaar zit te kijken. PrachtigQuad schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:38:
- In de zaal met Tyrion met de stoel

[ Voor 41% gewijzigd door EDIT op 15-04-2013 11:08 ]
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Ik had dus een torrent van EZTV en juist op het moment dat ze 'm aan 'tafel schuiven' ging het geluid weg en kwam er een redneck liedjeQuad schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:17:
Was nog aan het kijken.. Holy crap last shot!
Ben benieuwd...
Edit: was al gepost zie ik
[ Voor 31% gewijzigd door tweaker2010 op 15-04-2013 11:57 ]
Tx! Open van 10 tot 18.Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:01:
Er is meer informatie over de expositie bekend.
[...]
Ben erg benieuwd. Wat er online over te vinden is ziet er veel belovend uit.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2694/Tech-Media/article/detail/3426008/2013/04/15/Expositie-Game-of-Thrones-in-mei-naar-Amsterdam.dhtml
Theon, komt weg -> wordt ingehaald -> (onverwacht) Komt toch echt weg!
Vervolgens was ik niet meere zeker of Brienne nou echt niet meer verkracht ging worden, en of die hand er nu echt af zou gaan.
De ontsnapping van Theon was ook erg gaaf. Had niet verwacht dat het zo zou gaan. Erg benieuwd hoe ze dit verder gaan uitwerken.
En natuurlijk... the Bear and the Maiden Fair
[ Voor 3% gewijzigd door Martell op 15-04-2013 13:48 ]
ook ff afk hiero
Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black
iegene die de nederlandse HBO hebben moeten gewoon op maandag dit topic mijden.
Excuus, ik dacht dat als de aflevering beschikbaar was het gewoonlijk is om hierover te praten. Heb het in elk geval aangepastnickko schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:35:
Idd, kunnen bepaalde zaken ff in een spoilertag; ook al geef je niks prijs - je geeft wel aan wat er in de aflevering zit: Martell
ook ff afk hiero
Door [...spoiler] hier de spoiler [.../spoiler] te tikken, uiteraard de puntjes weghalen.Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:42:
Hoe zet je iets in een spoilertag?
Dat is inderdaad ook gewoon de regel, spoiler tags waren niet nodig dus.Martell schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:50:
[...]
Excuus, ik dacht dat als de aflevering beschikbaar was het gewoonlijk is om hierover te praten. Heb het in elk geval aangepast
[...]
Door [...spoiler] hier de spoiler [.../spoiler] te tikken, uiteraard de puntjes weghalen.
Verwijderd
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd
Vond ik een beetje jammer want dat had absoluut niks met het verhaal te maken.... meer een afleiding voor de kijkers. Ieder zijn smaak.Awsom schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:23:
Die scene dat Podrick terugkomt van zijn avontuurtje, geweldig
Die was geweldig inderdaad! Twee doorgewinterde hoerenneukers die beide nog nooit gratis van die vrouwtjes hebben kunnen genieten en dan zo'n knul, zijn eerste keer, komt terug met het geldt en drie hoertjes zo bevredigd dat ze niet eens het geld willen!!! Geweldig idd.Awsom schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:23:
Die scene dat Podrick terugkomt van zijn avontuurtje, geweldig
En die eind scene ... wtf ... You are nothing without your father, and your father is not here. Dan denk je dat hij "veilig" is. I'll make you remember! Chop, hand eraf! WHAT THE FUCK!
Ik had niet eens dat rare redneck nummer bij de aftiteling door zo verrast was ik met deze actie!
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Maar deze aflevering was wel ff nodig, humor is belangrijk! Die mistte je soms wel een beetje, enkel af en toe bij Tyrion.
⏩ PVOutput☀️
Diegene die op het werk zitten zouden zeker niet op got (als in tweakersVerwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:05:
No offense, maar ik ben vanochtend om 4 uur opgestaan om hem te downloaden en te bekijken, meeste mensen kunnen dat niet omdat ze naar het werk moeten en pas later op de dag thuis komen om hem te downloaden. Ik denk toch wel dat we daar rekening mee moeten houden.
Je denkt toch niet echt dat die hoertjes geen geld willen?Dreanor schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:36:
[...]
Die was geweldig inderdaad! Twee doorgewinterde hoerenneukers die beide nog nooit gratis van die vrouwtjes hebben kunnen genieten en dan zo'n knul, zijn eerste keer, komt terug met het geldt en drie hoertjes zo bevredigd dat ze niet eens het geld willen!!! Geweldig idd.
En die eind scene ... wtf ... You are nothing without your father, and your father is not here. Dan denk je dat hij "veilig" is. I'll make you remember! Chop, hand eraf! WHAT THE FUCK!
Ik had niet eens dat rare redneck nummer bij de aftiteling door zo verrast was ik met deze actie!

Het kwam op mij over dat dat vantevoren geregeld was, zodat ze konden lachen om zijn verhalen. Niemand zegt nee tegen goud.Dreanor schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:36:
[...]
Die was geweldig inderdaad! Twee doorgewinterde hoerenneukers die beide nog nooit gratis van die vrouwtjes hebben kunnen genieten en dan zo'n knul, zijn eerste keer, komt terug met het geldt en drie hoertjes zo bevredigd dat ze niet eens het geld willen!!! Geweldig idd.
Vond het verder eigenlijk een behoorlijk saaie aflevering, veel (opzich geinige) smalltalk maar het verhaal is geen steek opgeschoten, en dan in de laatste minuut een cliffhanger.
Verwijderd
Verwijderd
Tyrion zal ze wel vantevoren hebben betaald.Jogai schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:42:
Je denkt toch niet echt dat die hoertjes geen geld willen?In elk geval zat dit niet in de boeken dus ik ben benieuwd wat daarachter zit.
Dat zou namelijk zijn squire een enorme boost geven in zelfvertrouwen (wat hij goed kan gebruiken).
En het is meteen een test om te zien of hij het goud netjes teruggeeft, of dat hij het in eigen zak steekt.
Wel jammer dat Theon er zo makkelijk vanaf komt. Heel Reek is gewoon geschrapt.
Verwijderd
Waar was hij eigenlijk gevangen dan? Hij werd knockout gemept door zijn Kapitein en daarna niks meer van hem vernomen. En nu word hij wakker en word hij gemarteld.RocketKoen schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:00:
[...]
Offscreen. Theon is het POV karakter. Dus als hij K.O. is weet je niet wat er gebeurt.Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:05:
[...]
Waar was hij eigenlijk gevangen dan? Hij werd knockout gemept door zijn Kapitein en daarna niks meer van hem vernomen. En nu word hij wakker en word hij gemarteld.
Hij wordt wakker in de kerker van het Dreadfort, als gevangene van de Basterd of Bolton.
Alleen in de boeken loopt zn ontsnapping heel anders af.
Verwijderd
Eerst de Kingslayer ontvoeren, leger van Tywin Lannister ambushen, daarna Harrenhal, toen de Kingslayer terugpakken en dan Theon.
Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?
Deze scenes die je beschrijft vond ik ook erg gaaf, leuke ep weer, maar idd het verhaal komt niet echt verder ofzo.Dreanor schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:36:
[...]
Dat dacht ik eerst ook, maar toen dacht ik even verder...RocketKoen schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:00:
[...]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Als je op je werk bent, moet je gewoon dit topic niet lezen. Opmerkingen over een aflevering, nadat-ie is uitgezonden hoeven gewoon niet in die tags. Ik kijk hier pas nadat ik heb gekeken (nu dus) en lees de spoilertags (die het seizoen mogelijk echt spoilen) niet en zo is het duidelijk
En ontopic: Coole aflevering. Wel heftig dat ze een draak betaalt voor een leger. Weet nog niet helemaal wat dat waard is, maar lijkt me een goeie deal.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Kan me trouwens niet voorstellen dat ze een draak op geeft voor een leger, dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Daar zal nog wel iets meer gebeuren. Gok dat hier nog een aardige backstab komt en dat ze de deal verbreekt. Je zag haar ook naar die slaven kijken bij de deal. Die draak zal zich toch niet tegen haar keren.
[ Voor 17% gewijzigd door Tsurany op 15-04-2013 22:40 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dat is mijn verwachting ook, vooral omdat ze vroeg hoe gehoorzaam ze zijn..F_J_K schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:45:
Gokje: met draak leger betalen -> leger opdracht geven draak terug te halen -> profit.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Vraag het aan de NecromancersLuNaTiC schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:01:
Vraag me eerder af hoe gehoorzaam zo'n draak is en of zo'n draak te 'houden' is door een vreemde...
Maar how to tame a dragon komt later nog aan bod.
En is Brienne nou bevlekt, ze keek wel aangedaan zeg maar... (ik vraag dit aan de boeklezers).
Dit was ook mooi, de ractie dat die tweede pijl miste:

Ma Stark reageert ook zo als mijn moeder zou doen als ik me niet gedraag
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ze had dr kleren toch nog aan...Sjah schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:28:
"Vertel ons alle overvloedige details", haahaa. En aardige epi-finale, zacht gezegd.
En is Brienne nou bevlekt, ze keek wel aangedaan zeg maar... (ik vraag dit aan de boeklezers).
Niet belangrijk verder.
[ Voor 15% gewijzigd door Sjah op 16-04-2013 00:03 ]
Ja zit wat inTsurany schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:39:
In dit topic horen eigenlijk geen spoilertags. Aflevering die geweest is kan zo besproken worden.
Dat verwacht ik er ook vanF_J_K schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:45:
Gokje: met draak leger betalen -> leger opdracht geven draak terug te halen -> profit.
Verder vond ik het een erg leuke aflevering met veel humoristische stukjes
Einde van de EP =
[ Voor 23% gewijzigd door nickko op 16-04-2013 08:31 ]
Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black
die tafel dat Queen die stoel even verzet en dat dan Tyrion even komisch langzaam die stoel naar de goede plaats trekt.
Rob Stark die lacht als die gast mist
Vind die tekst van die slavendrijver en die vertaling wel echt geniaal. "Je krijgt 20 slaven omdat ik je kont zo lekker vindt"
Awesome aflevering en we kunnen niet wachten tot volgende week maandag
This is the Way.
Ik zat steeds te wachten op een moment dat zou blijken dat de Khaleesi stiekem toch de taal van de slavenhandelaar kon sprekenNoTimeRemains schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 09:36:
geweldige aflevering idd.
die tafel dat Queen die stoel even verzet en dat dan Tyrion even komisch langzaam die stoel naar de goede plaats trekt.
Rob Stark die lacht als die gast mist![]()
Vind die tekst van die slavendrijver en die vertaling wel echt geniaal. "Je krijgt 20 slaven omdat ik je kont zo lekker vindt"
Awesome aflevering en we kunnen niet wachten tot volgende week maandag
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Daar heb ik een heleboel geklaag over gehoord. Ik had geen eztv torrent en ik had het ook. Maar niet op HBO gekeken maar ik ga er van uit van wel.The_Fes schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 09:41:
Voor de mensen die gewoon op HBO gekeken hebben.. Zat dat vrolijke redneck muziekje bij jullie ook onder de aftiteling?
Ja, gister op HBO gekeken en dat zat er.... echt een WTF moment!The_Fes schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 09:41:
Voor de mensen die gewoon op HBO gekeken hebben.. Zat dat vrolijke redneck muziekje bij jullie ook onder de aftiteling?
[ Voor 4% gewijzigd door DeBaroN op 16-04-2013 09:51 ]
Haha same here, dat zou je haast wel verwachten gezien de opzet. Ook wel mooi dat dit niet is gedaan, haalt de voorspelbaarheid uit de serie.MaximusTG schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 09:46:
[...]
Ik zat steeds te wachten op een moment dat zou blijken dat de Khaleesi stiekem toch de taal van de slavenhandelaar kon spreken. Maar dat zat er helaas niet in.
Verwijderd
Heel herkenbaar. Mijn ma reageerde net zo bij mijn grinniken toen één van de dragers van de kist vanmijn opa bijna struikelde.SnowDude schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:35:
Ma Stark reageert ook zo als mijn moeder zou doen als ik me niet gedraag
De scene met Tywin, Tyrion, Cercei en de rest van de small council, die scene met dat stoelgeschuif, vond ik echt geweldig. Je zag het bloed onder de nagels van Cercei vandaan kruipen toen Tyrion aan het klooien was met zijn stoel.
Vond het een erg goede aflevering; de verhoudingen tussen de verschillende karakters zijn weer even duidelijk gemaakt en de de stilte voor de storm lijkt steeds stiller te worden. Wachten tot hij los barst.
En:
Dat 'reckneck' muziekje is het lied 'the Bear and the Maiden Fair', een 'redneck' song zoals ze dat in Westeros graag zingen, komt in de boeken ook geregeld terug en was ook hetgeen de soldaten die Jaime en Brienne meenamen aan het zingen waren. Leuk detail wat mij betreft.Megajr schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 09:50:
[...]
Daar heb ik een heleboel geklaag over gehoord. Ik had geen eztv torrent en ik had het ook. Maar niet op HBO gekeken maar ik ga er van uit van wel.
Dit lied wordt gezongen door de groep die Jaime & Brienne in gevangenschap hebben genomen. Wanneer ze vastgebonden op het paard met elkaar in gesprek zijn.The_Fes schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 09:41:
Verwijderd
Deed me erg Scorsese-esque aan (denk Sid Vicious - My Way aan het einde van Goodfellas). Kon het wel waarderen.The_Fes schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 09:41:
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:17:
[...]
En:spoiler:The Bastard of Bolton vind ik nu al geweldig!
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:55:
[...]
spoiler:Was dat degene die Theon Cryjoy redde van zijn vriendjes?
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 11:00:
spoiler:Klopt. Dat gaat nog een sympathiek figuur worden.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
U noemt het onnodig spoiler gebruik, ik noem het hobby.Quad schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 11:04:
Dafuq spoiler gebruik terwijl het niet nodig is?
Ik vermoeidheid voor mijn vingers, telkens spoilertags intypen.Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 11:05:
[...]
U noemt het onnodig spoiler gebruik, ik noem het hobby.

⏩ PVOutput☀️
90% van zijn verhaal is uit het POV van Reek, en die schijnt uit de serie te zijn geschreven.
Maar mogelijk wat moeilijk om goed over te brengen on screen...
Verwijderd
Plus het risico dat een of andere lamlul iets echt uit de informatie uit de boeken spoilert. Ik vind het bloedirritant.... Houd er alsjeblieft mee op als het over de uitgezonden aflevering gaat of als je aan het speculeren bent. Alleen echte spoilers in die tags graag.Quad schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 11:07:
[...]
Ik vermoeidheid voor mijn vingers, telkens spoilertags intypen.
vervelende hobby als ik per ongeluk de verkeerde spoiler open klik. Er zijn duidelijke afspraken over.
[ Voor 29% gewijzigd door JvS op 16-04-2013 11:56 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Het is maar wat je "redden" noemt. Boltons basterd was degene die Theon aan het martelen was.Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 11:44:
spoiler:Oké, maar begrijp ik het nu goed? Lord Bolton stuurt zijn Bastaard om Winterfell terug te nemen, in plaats daarvan red hij Theon?
Wie die krullenbol was die Theon hielp ontsnappen de laatste aflevering weet ik niet.
Dit topic is gesloten.
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews
Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic