Voor zover ik mij herinner werd er in het boek ook niet echt op zee gevochten, enkel in de baai... Ik vond het goed verfilmd, iig
.
Ze hebben de helft van het plan van Tyrion uit de serie gelaten.Sjah schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:54:
Blackwater battle vond ik idd niet genoeg als season finale, of ben ik dat, maar ik vond het maar minimalistisch in beeld gebracht, blijkbaar kan een serie toch duur zijn, maar ook niet tè duur.
(boek 2 spoiler)
spoiler:
Namelijk de "boom" ketting die de baai afsloot nadat de vloot er langs was gevaren. Dat was de key om het Wildfire plan te laten werken.
De eerste schepen werden opgeblazen, maar de rest van de vloot ging eraan omdat het wildfire stroomafwaarts ging, en de schepen niet konden ontsnappen.
De eerste schepen werden opgeblazen, maar de rest van de vloot ging eraan omdat het wildfire stroomafwaarts ging, en de schepen niet konden ontsnappen.
Maar dat de battle kort was klopt wel. Tyrion gaat KO en de rest staat ook niet in de boeken.
Ook vind ik dat Tyrion er wel erg goed uit is gekomen..
Nu heeft ie maar 1 snee over zijn gezicht terwijl hij in het boek *correct me if I'm wrong* zn neus mist en nog verder mismaakt is!
Nu heeft ie maar 1 snee over zijn gezicht terwijl hij in het boek *correct me if I'm wrong* zn neus mist en nog verder mismaakt is!
Verwijderd
Klopt, Tyrion is er in het boek niet knapper op geworden.
spoiler:
Ik ben dan ook benieuwd wat ze in de serie met Jaime Lannister gaan doen
...
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2013 16:48 ]
Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:31:
Klopt, Tyrion is er in het boek niet knapper op geworden. Ik ben dan ook benieuwd wat ze in de serie met Jaime Lannister gaan doen...
spoiler:
Denk dat ze de lijn van het boek hierbij wel zullen aanhouden. Jaime is na de gebeurtenissen die we dit seizoen waarschijnlijk nog te zien krijgen een heel ander persoon geworden.
Verwijderd
Ik denk dat er inderdaad niet heel veel anders op zit. Een hele verhaallijn veranderen is ook weer zo wat in dit geval.Martell schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:34:
[...]
spoiler:Denk dat ze de lijn van het boek hierbij wel zullen aanhouden. Jaime is na de gebeurtenissen die we dit seizoen waarschijnlijk nog te zien krijgen een heel ander persoon geworden.
Ach, special effects schuwen ze niet echt
Er vliegen draken rond en het speelt zich af in middeleeuwse steden.
spoiler:
Zo'n hand eraf is een kwestie van een uniform gekleurde sok om zn hand + wat CGI. En later kunnen ze gewoon een gouden gauntlet maken die om zn echte hand heen kan. Volgens mij doet hij em bijna nooit af in het boek
Ik heb de boeken ook nog steeds liggen.
Nog niet verder gekomen dan de 6e pagina ofzo.
Serie is toch wat makkelijker te volgen denk ik. Heb ook de tijd niet om en te lezen en te kijken. Misschien over een paar jaar toch maar eens lezen.
Nog niet verder gekomen dan de 6e pagina ofzo.
Serie is toch wat makkelijker te volgen denk ik. Heb ook de tijd niet om en te lezen en te kijken. Misschien over een paar jaar toch maar eens lezen.
Klein beetje spoiler ditVerwijderd schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:31:
Klopt, Tyrion is er in het boek niet knapper op geworden. Ik ben dan ook benieuwd wat ze in de serie met Jaime Lannister gaan doen...
- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity
Verwijderd
Pfffffrt, zo goed
Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:31:
Klopt, Tyrion is er in het boek niet knapper op geworden.
spoiler:Ik ben dan ook benieuwd wat ze in de serie met Jaime Lannister gaan doen...
Om de spanning nog in je post te houden zou ik gaan voor:
Ik ben dan ook benieuwd wat ze in de serie met..spoiler:gaan doen ...Jaime Lannister
Dit topic is niet goed voor mij
ik wil die spoilers niet weten maar toch kan ik het niet laten om te kijken
Dan zou ik maar heel snel de boeken gaan lezen als ik jou was
Ebooks downloaden en op ieder vrij moment op je telefoon gaan lezen
Zo heb ik het iig gedaan!
Ja maar dan verpest ik of de serie of de boekenprd_mpm schreef op woensdag 10 april 2013 @ 17:08:
Dan zou ik maar heel snel de boeken gaan lezen als ik jou was![]()
Ik zie niet in waarom? Ik vind zowel de boeken als de serie geweldigHamburgerHenk schreef op woensdag 10 april 2013 @ 17:10:
[...]
Ja maar dan verpest ik of de serie of de boeken
Haha, same here. En als er dan een flinke cliffhanger in een van de hoofdstukken voorkwam 'moest' ik nog een aantal hoofdstukken wachten totdat het weer verder ging met die persoon... Maar geen spijt van gehad om de recentere boeken te lezen, voordat de serie er belandde.prd_mpm schreef op woensdag 10 april 2013 @ 17:08:
Verwijderd
Ik ben zelf alleen deel 1 gelezen en de rest staat nog op de to-read list (maar ik heb andere boeken waar nu even de voorkeur naar uitgaat). Maar ik vind seizoen 3 wel lastiger te volgen zonder de boeken gelezen te hebben, je moet aardig je kop erbij houden. Dan gaat het opeens over een vrouw met rood haar uit een aflevering eerder en ben ik gewoon kwijt wie nu bedoelt wordt.prd_mpm schreef op woensdag 10 april 2013 @ 17:08:
Maar ik ga sowieso de serie nog wel 2 keer zien, na seizoen 3 even de boeken lezen en dan herzien vanaf seizoen 1. En dan nog een keer in het najaar herzien met directors commentary.
Ja maar voor mij is het nu onduidelijk wat er gaat gebeuren in de serie. Als ik die boeken lees dan kan ik me weinig meer verbazen in de serie. Teminste dat is mijn gevoel erover. Mogelijk is't helemaal niet zoZeddicius schreef op woensdag 10 april 2013 @ 17:11:
[...]
Ik zie niet in waarom? Ik vind zowel de boeken als de serie geweldig
Het heeft inderdaad twee kanten: lees je de boeken dan zul je niet snel meer verrast worden (ook al wijkt de serie regelmatig op wat punten af) maar kun je je ook (althans ik) beter inleven in de personages en wereld. Het is ook leuk om de achterliggende gedachtes van de personages te kennen, zodat je in de serie sneller zal begrijpen waarom iemand een bepaalde beslissing neemt etc. Maar dat ben ikHamburgerHenk schreef op woensdag 10 april 2013 @ 17:18:
[...]
Ja maar voor mij is het nu onduidelijk wat er gaat gebeuren in de serie. Als ik die boeken lees dan kan ik me weinig meer verbazen in de serie. Teminste dat is mijn gevoel erover. Mogelijk is't helemaal niet zo
Ach. In de meeste series weet je al die de good guys zijn, en wie er op het eind gaat winnen.
En dat weet je bij GoT niet, ook al heb je alle boeken al gelezen
En dat weet je bij GoT niet, ook al heb je alle boeken al gelezen
Ik vond het juist geen gave finale omdat ze inderdaad Tyrion's rol in dat hele wildfire-verhaal nogal geminimaliseerd hebben. Tyrion heeft min of meer singlehandedly King's Landing lang genoeg veilig gehouden om Tywin en de Tyrells genoeg tijd te geven om Stannis af te slaan. Ook het feit dat Stannis niet alleen via boten aanviel maar ook aan land een dreiging was is amper uitgebeeld in de serie. Het had zo veel meer kunnen zijn als ze niet zo veel tijd in de CGI van die draken hadden hoeven steken heb ik het idee. Daarom vind ik die toevoeging van die drakenontvoering zo triest, want naast het toevoegen daarvan hebben ze het "echte" bezoek van Dani aan die toren er min of meer uit geschreven waardoor we een mooie flashback gemist hebben...Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:00:
Oh, ik vond het wel een gave finale. Wat had je graag anders gezien dan, Sjah?
[ Voor 13% gewijzigd door NMe op 10-04-2013 17:52 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Hoezo "toevoeging" van de drakenontvoering en flashbacks?
Volgens mij is dat stuk bijna precies zoals in het boek.
Draken worden gestolen en naar toren gebracht.
Dani gaat er achteraan. In de toren wordt ze geconfronteerd met kamers waarin haar verlangens zijn uitgekomen (drogo en hun kind in leven. De Iron Throne) om haar te verleiden in de toren te blijven.
Maar ze gaat door en vindt haar draken. En door hun vuur weten ze te ontsnappen.
Nevermind. Blijkbaar ben ik een deel van de boeken alweer vergeten
Volgens mij is dat stuk bijna precies zoals in het boek.
Draken worden gestolen en naar toren gebracht.
Dani gaat er achteraan. In de toren wordt ze geconfronteerd met kamers waarin haar verlangens zijn uitgekomen (drogo en hun kind in leven. De Iron Throne) om haar te verleiden in de toren te blijven.
Maar ze gaat door en vindt haar draken. En door hun vuur weten ze te ontsnappen.
Nevermind. Blijkbaar ben ik een deel van de boeken alweer vergeten
[ Voor 8% gewijzigd door RocketKoen op 10-04-2013 18:14 ]
Verwijderd
Ik heb me er niet aan gestoord, eigenlijk, die minimale rol.NMe schreef op woensdag 10 april 2013 @ 17:51:
[...]
Ik vond het juist geen gave finale omdat ze inderdaad Tyrion's rol in dat hele wildfire-verhaal nogal geminimaliseerd hebben. Tyrion heeft min of meer singlehandedly King's Landing lang genoeg veilig gehouden om Tywin en de Tyrells genoeg tijd te geven om Stannis af te slaan. Ook het feit dat Stannis niet alleen via boten aanviel maar ook aan land een dreiging was is amper uitgebeeld in de serie. Het had zo veel meer kunnen zijn als ze niet zo veel tijd in de CGI van die draken hadden hoeven steken heb ik het idee. Daarom vind ik die toevoeging van die drakenontvoering zo triest, want naast het toevoegen daarvan hebben ze het "echte" bezoek van Dani aan die toren er min of meer uit geschreven waardoor we een mooie flashback gemist hebben...
ik wel, teweinig haf man geschreeuw gehoort, en natuurlijk hij en ze battle axe.Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2013 @ 18:10:
[...]
Ik heb me er niet aan gestoord, eigenlijk, die minimale rol.
Verwijderd
En nu een vertaling waar ik wel chocola van kan makenMektheb schreef op woensdag 10 april 2013 @ 19:01:
[...]
ik wel, teweinig haf man geschreeuw gehoort, en natuurlijk hij en ze battle axe.
Ze riepen te weinig Half Man (doelend op Tyrion)Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2013 @ 19:20:
[...]
En nu een vertaling waar ik wel chocola van kan maken?
En dat Tyrion nog met zijn bijltje ging rondslingeren
Oid...
Anyhow, net 2de aflevering van dit nieuwe seizoen gekeken, en hij blijft toch wel boeiend. Veel stukken komen overeen met het boek (alhoewel het alweer iets van een jaar geleden is dat ik deel 3 gelezen heb), of ze hebben stukken anders gedaan om het boeiend te maken voor de kijker.
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Ok, TX!.RocketKoen schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:25:
[...]
Ze hebben de helft van het plan van Tyrion uit de serie gelaten.
(boek 2 spoiler)spoiler:Namelijk de "boom" ketting die de baai afsloot nadat de vloot er langs was gevaren. Dat was de key om het Wildfire plan te laten werken.
Maar dat de battle kort was klopt wel. Tyrion gaat KO en de rest staat ook niet in de boeken.
tJa wat zeur ik ook eigenlijk, want het gemor en geintrigeer om het "vechten" heen , vind ik veel interessanter.
Jammer van die spoiler over Jamie, voordat je doorhebt dat je met je ogen moet overslaan, zit het al in je hersenen.
heb de eerste 2 afleveringen gezien dit seizoen. 1 van de beste scenes was de scene met Tyrion en zijn vader. Wat ik eigenlijk niet zo goed snapte is waar Tyrion nou precies om vroeg? Een stuk land om te regeren? En waarom was dat zo belangrijk?
Iemand die dit kan uitleggen?
Ik zit nu volop in GoT 
Ik ben de 1e 2 seizoenen weer aan het kijken tussen de nieuwe afleveringen door en ben ook begonnen aan de boeken, nu zo halverwege boek 1
Ik vind de boeken zeker wel een toevoeging op de op de serie en andersom. Zeker wel een aanrader om ze te gaan lezen
Ik ben de 1e 2 seizoenen weer aan het kijken tussen de nieuwe afleveringen door en ben ook begonnen aan de boeken, nu zo halverwege boek 1
Ik vind de boeken zeker wel een toevoeging op de op de serie en andersom. Zeker wel een aanrader om ze te gaan lezen

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
De rots van Casterling vroeg hij om. Dit is het kasteel van de Lannisters. En aangezien Jaime bij de koningsgarde zit heeft hij er geen recht meer op (als je lid wordt van de koningsgarde doe je afstand van je titels enz). Dus dan is Tyrion de eerste opvolger.avec_style schreef op donderdag 11 april 2013 @ 08:39:
heb de eerste 2 afleveringen gezien dit seizoen. 1 van de beste scenes was de scene met Tyrion en zijn vader. Wat ik eigenlijk niet zo goed snapte is waar Tyrion nou precies om vroeg? Een stuk land om te regeren? En waarom was dat zo belangrijk?
Edit: En Tywin is de Hand van de koning dus die zit er ook niet meer.
[ Voor 5% gewijzigd door jeka op 11-04-2013 09:01 ]
FCG
Bedankt voor de uitleg. In dat geval vraag ik mij af hoe dit zich verder zal ontwikkelen. Dit is dus iets wat men ver van te voren had zien aankomen. Is er bekend waarom Jaime dan bij de koningsgarde is gegaan?jeka schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:00:
[...]
De rots van Casterling vroeg hij om. Dit is het kasteel van de Lannisters. En aangezien Jaime bij de koningsgarde zit heeft hij er geen recht meer op (als je lid wordt van de koningsgarde doe je afstand van je titels enz). Dus dan is Tyrion de eerste opvolger.
Edit: En Tywin is de Hand van de koning dus die zit er ook niet meer.
(was het misschien de bedoeling dat Geoffrey alles erft?)
Nog niet in de serie naar voren gekomen geloof ik dus onder een spoiler.avec_style schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:25:
[...]
Bedankt voor de uitleg. In dat geval vraag ik mij af hoe dit zich verder zal ontwikkelen. Dit is dus iets wat men ver van te voren had zien aankomen. Is er bekend waarom Jaime dan bij de koningsgarde is gegaan?
spoiler:
Omdat Cersei ten tijde van de mad king ook aan het hof was en ze zo bij elkaar konden zijn
Waarschijnlijk een beetje captain obvious maar om het toch leuk te houden voor de mensen die het niet willen weten
En Jaime zat al bij de koningsgarde bij de Targaryens. (was zijn vader ook niet blij mee)
FCG
Hoewel Tywin zelf zo'n 20 jaar lang Hand van mad King Aerys was... Wel een beetje met twee maten metenjeka schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:18:
En Jaime zat al bij de koningsgarde bij de Targaryens. (was zijn vader ook niet blij mee)
Denk dat het meer te maken heeft met dat hij daarmee dus Castely Rock niet kan erven en dat Tyrion nu dus automatisch het erft. Terwijl hij bij geboorte zijn vrouw gedood heeft en misvormd is.Martell schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:58:
[...]
Hoewel Tywin zelf zo'n 20 jaar lang Hand van mad King Aerys was... Wel een beetje met twee maten meten
Het zou mij niets verbazen als dat is geweest om bij zijn zusje te zijn.avec_style schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:25:
[...]
Bedankt voor de uitleg. In dat geval vraag ik mij af hoe dit zich verder zal ontwikkelen. Dit is dus iets wat men ver van te voren had zien aankomen. Is er bekend waarom Jaime dan bij de koningsgarde is gegaan?
Edit: Hmm, al weet ik niet of zijn zus destijds ook al aan het hof woonde.
Edit2: Volgens mij was Robert B. getrouwd met Cersei, dus dan zou dit zeker een reden kunnen zijn geweest.
[ Voor 17% gewijzigd door Arie- op 11-04-2013 12:14 ]
Verwijderd
Tyrion heeft zijn vrouw niet gedood, want Tyrion had bij zijn geboorte geen vrouw.Megajr schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:08:
[...]
Denk dat het meer te maken heeft met dat hij daarmee dus Castely Rock niet kan erven en dat Tyrion nu dus automatisch het erft. Terwijl hij bij geboorte zijn vrouw gedood heeft en misvormd is.
De vrouw van Tywin Lannister is doodgegaan in het kraambed toen ze beviel van Tyrion, dat heeft Tywin Tyrion altijd kwalijk genomen en daarom gunt hij Tyrion Casterly Rock niet
That is what she said 
Bij "zijn vrouw" werd ook de vrouw van Tywin bedoeld dacht ik
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Tsja, troonopvolging wordt niet bepaald door wie je familie is, maar hoe sterk je zelf bent.
Zo zal Tyrion de troon nooit krijgen van zn vader. Ook al is het zijn recht. Maar misschien dat hij ooit nog de ballen krijgt om hem te nemen.
Ned had geen recht op de Iron throne. En hij sloeg de kans om koning te worden dan ook af. Robbert had daar niet zo'n probleem mee
Net als Cercei. Die hoor je ook niet klagen dat haar zoon de koning is, terwijl hij helemaal niet van Robbert is. Ze heeft gewoon alle echte kinderen van Robbert laten vermoorden.
En littlefinger en Varius hebben zich ook niet laten tegenhouden door hun lage geboorte status.
Zo zal Tyrion de troon nooit krijgen van zn vader. Ook al is het zijn recht. Maar misschien dat hij ooit nog de ballen krijgt om hem te nemen.
Ned had geen recht op de Iron throne. En hij sloeg de kans om koning te worden dan ook af. Robbert had daar niet zo'n probleem mee
Net als Cercei. Die hoor je ook niet klagen dat haar zoon de koning is, terwijl hij helemaal niet van Robbert is. Ze heeft gewoon alle echte kinderen van Robbert laten vermoorden.
En littlefinger en Varius hebben zich ook niet laten tegenhouden door hun lage geboorte status.
" cough " bijna alle
, blacksmith jochie is er nog
Verwijderd
Klopt. Maar taaltechnisch staat dat er nietjanvanduschoten schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:47:
That is what she said
Er is op het moment nog een Tygaryen (en Viserys..) in leven en ten tijde van dat Ned Stark de Iron Throne kon nemen waren beide nog kinderen. Ned zou dan regent kunnen worden maar gezien wat voor succes de laatste Tygaryen was kan ik me voorstellen dat ze dat liever niet wilden. Ned had redenen om geen koning te willen worden (kan zo 1,2,3 niet bedenken waarom) en Robert was de andere grote rebel geloof ik maar hij was er ook niet echt geukkig mee is.RocketKoen schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:40:
Tsja, troonopvolging wordt niet bepaald door wie je familie is, maar hoe sterk je zelf bent.
Cersei vind het geloof ik wel steeds vervelender worden dat haar zoon koning is zeker nu hij steeds onhandelbaarder word.. maar dat is een gevoel wat ik er bij heb. Joffrey heeft overigens zelf alle bastaards laten vermoorden. De scene waarin hij de draken schedels weer in de troomruimte hangt en hij een pets in het gezicht van Cersei krijgt maken duidelijk genoeg dat hij er niet gelukkig mee is. Plus ik meen dat ze zelf ook nog een keer zegt dat zij het niet was tegen Tyrion.
Littlefinger en Varius ben ik het helemaal mee eens
Wel meerMegajr schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:18:
[...]
Er is op het moment nog een Tygaryen (en Viserys..) in leven en ten tijde van dat Ned Stark de Iron Throne kon nemen waren beide nog kinderen.
spoiler:
De meister in Castle Black is een Tygaryen. En Aegon IV leeft ook nog
Verwijderd
Klopt, maar de Meister kan geen aanspraak doen op de troon.RocketKoen schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:28:
[...]
Wel meer
spoiler:De meister in Castle Black is een Tygaryen. En Aegon IV leeft ook nog
Kan wel, maar dan moet hij zn eed breken. En daar staat de doodstraf opVerwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:35:
[...]
Klopt, maar de Meister kan geen aanspraak doen op de troon.
RocketKoen schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:38:
[...]
Kan wel, maar dan moet hij zn eed breken. En daar staat de doodstraf op
spoiler:
Zijn eed als Maester of zijn eed als lid van de Nightwatch?
Dat de Maester van Castle Black een Targaryen is komt in de serie al naar voren, op het moment dat Jon wil deserteren. Hoeft niet in spoilertags
Excuses, was ik even vergeten

Verwijderd
Kan dus niet.RocketKoen schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:38:
[...]
Kan wel, maar dan moet hij zn eed breken. En daar staat de doodstraf op
spoiler:
En dan hebben we ook misschien nog Aegon VI, waarvan ze niet zeker zijn of die nu wel of niet de pijp uit is
.
[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 11-04-2013 15:50 ]
Het kan, maar dan moet ik even iets spoilen uit het laatste boek:
spoiler:
Stannis vertelt John Snow dat de koning hem van zijn eed kan ontslaan. En dat dat al eerder is gebeurt. Een meister of crow kan dus een gooi naar de troon doen. Als hij verliest is hij alleen dood
Het feit dat dat kan en via een spoiler wordt gedeeld voelt al als een behoorlijke spoiler.
Verwijderd
Ja en wanneer zie jij dat gebeurenRocketKoen schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:48:
[...]
Het kan, maar dan moet ik even iets spoilen uit het laatste boek:
spoiler:Stannis vertelt John Snow dat de koning hem van zijn eed kan ontslaan. En dat dat al eerder is gebeurt. Een meister of crow kan dus een gooi naar de troon doen. Als hij verliest is hij alleen dood
Spoiler uit de laatste paar boeken en mijn persoonlijke verwachting van het verdere verhaal:
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:32:
[...]
Ja en wanneer zie jij dat gebeuren? Niet he.
spoiler:
Jon heeft er inderdaad weinig trek in. 
Ach, er zijn nog wat Targaryens versprijd over de wereld, maar die maken allemaal evenveel aanspraak op de troon als al die andere koningen die vinden dat zij rechtmatig op die troon mogen zitten. Uiteindelijk verwacht ik dat die hele stoelendans puur als achtergrond dient voor het samenkomen van de drie mensen die op Dani's draken gaan rijden om vervolgens de Others (ik vertik het ze "white walkers" te noemen
) te verslaan.
Ach, er zijn nog wat Targaryens versprijd over de wereld, maar die maken allemaal evenveel aanspraak op de troon als al die andere koningen die vinden dat zij rechtmatig op die troon mogen zitten. Uiteindelijk verwacht ik dat die hele stoelendans puur als achtergrond dient voor het samenkomen van de drie mensen die op Dani's draken gaan rijden om vervolgens de Others (ik vertik het ze "white walkers" te noemen
NMe schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:42:
Spoiler uit de laatste paar boeken en mijn persoonlijke verwachting van het verdere verhaal:
[...]
spoiler:Jon heeft er inderdaad weinig trek in.
Ach, er zijn nog wat Targaryens versprijd over de wereld, maar die maken allemaal evenveel aanspraak op de troon als al die andere koningen die vinden dat zij rechtmatig op die troon mogen zitten. Uiteindelijk verwacht ik dat die hele stoelendans puur als achtergrond dient voor het samenkomen van de drie mensen die op Dani's draken gaan rijden om vervolgens de Others (ik vertik het ze "white walkers" te noemen) te verslaan.
spoiler:
Wie zijn die drie ook al weer? Daenerys, Jon en?
Zeddicius schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:54:
[...]
spoiler:Wie zijn die drie ook al weer? Daenerys, Jon en?
spoiler:
Aegon IV vermoed ik
Zeddicius schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:54:
[...]
spoiler:Wie zijn die drie ook al weer? Daenerys, Jon en?
spoiler:
Alleen Dani lijkt me bekend, de rest zul je voorlopig nog even niet weten. 
Het had gekundVerwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:32:
[...]
Ja en wanneer zie jij dat gebeuren? Niet he.
spoiler:
Maar ze zijn beide dood, dus dat gaat hem niet worden
Interessante theorie.NMe schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:42:
[...]
spoiler:Jon heeft er inderdaad weinig trek in.
Ach, er zijn nog wat Targaryens versprijd over de wereld, maar die maken allemaal evenveel aanspraak op de troon als al die andere koningen die vinden dat zij rechtmatig op die troon mogen zitten. Uiteindelijk verwacht ik dat die hele stoelendans puur als achtergrond dient voor het samenkomen van de drie mensen die op Dani's draken gaan rijden om vervolgens de Others (ik vertik het ze "white walkers" te noemen) te verslaan.
spoiler:
Ik ga zelf voor Arya. Ze is op weg om een jonge vrouwelijke assasin te worden. Iets wat Dani waarschijnlijk wel kan respecteren. Ze is al op het juiste continent om Dani (toevallig of niet) te ontmoeten. Bijvoorbeeld door de prijs die de slavers en necromancers op Dani's hoofd hebben staan.
En als skinchanger heeft ze een goede kans om niet levend geroosterd te worden.
De enige andere die ik op een draak kan zien zitten zijn Bran (omdat hij ook een skinchanger is) en Eagon als hij dragonsblood heeft.
De enige andere die ik op een draak kan zien zitten zijn Bran (omdat hij ook een skinchanger is) en Eagon als hij dragonsblood heeft.
RocketKoen schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:56:
[...]
Het had gekund
spoiler:Maar ze zijn beide dood, dus dat gaat hem niet worden
[...]
Interessante theorie.
spoiler:Ik ga zelf voor Arya. Ze is op weg om een jonge vrouwelijke assasin te worden. Iets wat Dani waarschijnlijk wel kan respecteren. Ze is al op het juiste continent om Dani (toevallig of niet) te ontmoeten. Bijvoorbeeld door de prijs die de slavers en necromancers op Dani's hoofd hebben staan.
spoiler: uit de boeken!
Jon is toch ook een skinchanger? (wat zijn redding kan zijn tijdens de gebeurtenis in het laatste boek). Ik denk dus niet dat hij dood is.
Mensen, kunnen we het hier alsjeblieft over de tv-serie blijven hebben? De mensen die willen speculeren over de boeken kunnen daar (zoals al enkele keren eerder aangegeven) gewoon een apart topic voor maken of zich naar het 'Boeken'-topic verplaatsen.
Er is al tig keer gezegd dat dat niet gaat gebeuren. Lees dan gewoon de spoilers niet.
Zeddicius schreef op donderdag 11 april 2013 @ 18:00:
[...]
spoiler: uit de boeken!Jon is toch ook een skinchanger? (wat zijn redding kan zijn tijdens de gebeurtenis in het laatste boek). Ik denk dus niet dat hij dood is.
spoiler:
Ja waarschijnlijk wel. Maar sevenskins was de beste skinchanger in westeros. En hij had erg veel moeite met een mens overnemen. John kan niet eens bewust Ghost overnemen. Dus als Martin John niet dood wil, zal hij wel verder gaan als Ghost. Maar volgens mij is hij niet zo gehecht aan zijn hoofdpersonen
RocketKoen schreef op donderdag 11 april 2013 @ 18:41:
[...]
spoiler:Ja waarschijnlijk wel. Maar sevenskins was de beste skinchanger in westeros. En hij had erg veel moeite met een mens overnemen. John kan niet eens bewust Ghost overnemen. Dus als Martin John niet dood wil, zal hij wel verder gaan als Ghost. Maar volgens mij is hij niet zo gehecht aan zijn hoofdpersonen
spoiler: Uit 'A dance with dragons'
Daar heb je een goed punt. Sevenskins had de grootste moeite en we weten hoe dat afliep. Ondanks dat ik weet hoe makkelijk Martin hoofdpersonages laat verdwijnen (ik heb het boek op één punt zelfs weggegooid en 4 dagen niet aangeraakt...) heb ik het gevoel dat Jon nog een (grote) rol gaat spelen.
Of je zet even bij de spoiler over welk boek het gaat...
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Zeddicius schreef op donderdag 11 april 2013 @ 18:46:
[...]
spoiler: Uit 'A dance with dragons'Daar heb je een goed punt. Sevenskins had de grootste moeite en we weten hoe dat afliep. Ondanks dat ik weet hoe makkelijk Martin hoofdpersonages laat verdwijnen (ik heb het boek op één punt zelfs weggegooid en 4 dagen niet aangeraakt...) heb ik het gevoel dat Jon nog een (grote) rol gaat spelen.
spoiler: boek3
Toevallig na de red wedding? 
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik zit nu in de 2e aflevering van seizoen 3. De grootmoeder van Margaery Tyrell (die wil ik echt trouwen, wat een vrouw is dat zeg
), Olenna Tyrell is echt brilliant, gek oud mens
[ Voor 19% gewijzigd door FastFred op 11-04-2013 19:21 ]
Met wie wil je trouwen? Die grootmoeder of Margaery?FastFred schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:13:
Ik zit nu in de 2e aflevering van seizoen 3. De grootmoeder van Margaery Tyrell (die wil ik echt trouwen, wat een vrouw is dat zeg![]()
), Olenna Tyrell is echt brilliant, gek oud mens
Lekker lezen zo'n topic vol met ZWARTE balken.
Gister 2de aflevering gekeken van SE03 maar moet zeggen dat ik echt weer in moet komen.
Van veel wat er gebeurt weet ik gewoon niet meer waarom dat gebeurt.
Ga morgen maar als eerste een paar aflevering van seizoen 2 kijken.
Gister 2de aflevering gekeken van SE03 maar moet zeggen dat ik echt weer in moet komen.
Van veel wat er gebeurt weet ik gewoon niet meer waarom dat gebeurt.
Ga morgen maar als eerste een paar aflevering van seizoen 2 kijken.
Verwijderd
My god, op een letter na heb je mijn username op een ander forum! Ik moest even flink knipperenRamzzz schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:02:
[modbreak]Na een modbreak en een topic warning, is het nu welletjes.
De volgende post met spoilers wordt verwijderd.
Wil je de boekenreeks bespreken? Open een nieuw topic en verwijs daar dan naar, en ga daar vrolijk verder. Niet hier.[/]

Verwijderd
Uit de zinsopbouw af te leiden, zou dat de grootmoeder moeten zijntweaker2010 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:23:
[...]
Met wie wil je trouwen? Die grootmoeder of Margaery?
Ik vind de actrice die Margaery speelt overigens erg lelijk...
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2013 19:32 ]
Wie kijkt er dan ook naar haar gezicht in die outfitsVerwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:31:
[...]
Uit de zinsopbouw af te leiden, zou dat de grootmoeder moeten zijn.
Ik vind de actrice die Margaery speelt overigens erg lelijk.... Die ogen en mond zijn... Vreemd.
Verwijderd
IkHamburgerHenk schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:35:
[...]
Wie kijkt er dan ook naar haar gezicht in die outfits

Doe mij maar Cersei
Ze is niet iemand die het van haar echte schoonheid moet hebben maar ze heeft wel een zeer leuke uitstraling die het voor mij meer dan genoeg doetVerwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:31:
[...]
Uit de zinsopbouw af te leiden, zou dat de grootmoeder moeten zijn.
Ik vind de actrice die Margaery speelt overigens erg lelijk.... Die ogen en mond zijn... Vreemd.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Prima tochTsurany schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:45:
[...]
Ze is niet iemand die het van haar echte schoonheid moet hebben maar ze heeft wel een zeer leuke uitstraling die het voor mij meer dan genoeg doet
Ik moet ook zeggen dat ik me wel eens afvraag wat Carice in Game of Thrones doet... Ik vind haar zo niet leuk en haar Engels, fuck

Waar hebben jullie Nederlands geleerd? San begrijpt me tenminste. Ik bedoel de grootmoeder natuurlijk
Brilliant mens
Brilliant mens
[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 11-04-2013 20:01 ]
Wut. Een van de mooiere meisjes juist. Samen met Daenerys.Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:31:
[...]
Cercei vin'k dan juist weer minder.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik vind Margaery echt geweldig, mooi lichaam, mooi gezicht, mooie ogen
Verwijderd
Ik zie een mogelijkheid voor mij op TweakersFastFred schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:01:
Waar hebben jullie Nederlands geleerd? San begrijpt me tenminste. Ik bedoel de grootmoeder natuurlijk
Brilliant mens
Ahuh.FastFred schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:05:
Ik vind Margaery echt geweldig, mooi lichaam, mooi gezicht, mooie ogen

[ Voor 53% gewijzigd door CyBeR op 11-04-2013 20:09 ]
Wist je dat die site omleid naar: http://reli-update.blogspot.be/Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:07:
[...]
Ik zie een mogelijkheid voor mij op Tweakers. Zie m'n sig.

Ik heb het ook meer voor Margaery dan Sansa of Cersei hoor.
Verwijderd
He fuck, ik ben ontmaskerdwsitedesign schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:19:
[...]
Wist je dat die site omleid naar: http://reli-update.blogspot.be/![]()
Ik heb het ook meer voor Margaery dan Sansa of Cersei hoor.
Smaken verschillen, zo zie je maar weer

Door die kleding moet je juist ook heen kijken, daar lenen die jurkjes zich prima voorVerwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:36:
[...]
Ik. Ik vind haar kleding ook lelijk
.
Doe mij maar Cersei. Wat een vrouw
!
Ja, maar dat is echt een "stupid girl", zoals Arya het zo mooi zegt
Verwijderd
Ik vind haar prachtigRocketKoen schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:37:
[...]
Ja, maar dat is echt een "stupid girl", zoals Arya het zo mooi zegt
Meer mensen die hier wel oren naar hebben? Op de dingen die hierboven in spoilers worden besproken was ik niet zo 1-2-3 gekomen.Ramzzz schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:02:
[modbreak]Na een modbreak en een topic warning, is het nu welletjes.
De volgende post met spoilers wordt verwijderd.
Wil je de boekenreeks bespreken? Open een nieuw topic en verwijs daar dan naar, en ga daar vrolijk verder. Niet hier.[/]
Lijkt me zeker wel leuk. Maar zal nog wel een moeten wachten, ben nu iets over de helft van Dance of Dragons
Verwijderd
Goed ideeMartell schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:59:
[...]
Meer mensen die hier wel oren naar hebben? Op de dingen die hierboven in spoilers worden besproken was ik niet zo 1-2-3 gekomen.
Mja, dat probleem heb je natuurlijk... de een is verder dan de ander met lezen. Lastig, lastig.

Ik weet het niet. Zag laatst een foto van d'r in normale hedendaagse make-up en kleren, en dan is ze een stuk aantrekkelijker.Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:31:
[...]
Met 'laatst' bedoelde je 'vlak voor je reageerde 12 posts naar boven'?
Verwijderd
CyBeR schreef op donderdag 11 april 2013 @ 22:46:
Met 'laatst' bedoelde je 'vlak voor je reageerde 12 posts naar boven'?

Zo zie je maar wat make-up kan doen.NMe schreef op donderdag 11 april 2013 @ 22:37:
[...]
Ik weet het niet. Zag laatst een foto van d'r in normale hedendaagse make-up en kleren, en dan is ze een stuk aantrekkelijker.
Nah, geen probleem. Alles mag besproken worden dan wat mij betreft, ben zelf ook nog niet klaar met lezen dus mijd ik de boel nog even tot ik er doorheen benMartell schreef op donderdag 11 april 2013 @ 22:19:
Mja, dat probleem heb je natuurlijk... de een is verder dan de ander met lezen. Lastig, lastig.
Ik vind haar personage anders wel gaaf, in de boeken ook...Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:50:
[...]
Prima toch.
Ik moet ook zeggen dat ik me wel eens afvraag wat Carice in Game of Thrones doet... Ik vind haar zo niet leuk en haar Engels, fuck.
En ja haar engels... Daar is al vele male over gesproken. Ze doet het ook een beetje express, zodat ze echt exotisch lijkt vanwege haar accent. Haar engels is namelijk veel beter dan dit, niet perfect, maar wel beter
Verwijderd
Haar personage in het boek is leuk, maar als ik haar dan in de serie zie dan denk ik fuck... Ik vind d'r ook niet exotisch klinken, maar boers.EJPostema schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:30:
[...]
Ik vind haar personage anders wel gaaf, in de boeken ook...
En ja haar engels... Daar is al vele male over gesproken. Ze doet het ook een beetje express, zodat ze echt exotisch lijkt vanwege haar accent. Haar engels is namelijk veel beter dan dit, niet perfect, maar wel beter
Vind ik ook. Maar dat is het probleem dat wij Nederlanders hebben, wij storen ons meteen aan dat Nederlandse accent. De meeste kijkers hebben dat niet, lucky them
Dit topic is gesloten.
Let op:
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews
Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews
Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic