[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.598 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Hij was geen baas tijdens het gevecht.. Hij was dom tijdens het gevecht. Hij heeft zichzelf uitgeput terwijl Cleggy totaal geen moeite hoefde te doen. Als Cleg zich wat meer op defense had gehouden was het heel anders afgelopen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
lanerios schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:43:
Hij was geen baas tijdens het gevecht.. Hij was dom tijdens het gevecht. Hij heeft zichzelf uitgeput terwijl Cleggy totaal geen moeite hoefde te doen. Als Cleg zich wat meer op defense had gehouden was het heel anders afgelopen.
Oberyn had geen armour aan en geen helm. Puur om snel te zijn. The Mountain had veel bepantsering en was daardoor ( relatief gezien) langzaam.

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:16
Hoezo uitgeput?
Volgens mij had hij nog energie genoeg. Hij lette alleen niet meer op toen Clegaine "verslagen" op de grond lag "dood te gaan".

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
dat rond dansen en imponeren kost energie. Zo simpel is het. Clegane hoefde een beetje stil te staan en af te wachten. Helaas deed hij dit iets te veel. maar als dit veel langer was door gegaan was Oberyn uitgeput geraakt en had The Mountain een free kill gekregen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:22

Goner

What can I do you for ?

kbloem schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:42:
[...]
Het is gewoon een mongol dat ie het leven van Tyrion op het spel zet.
Hij was de enige die überhaupt champion wilde zijn :? of heb ik nog wat kandidaten gemist ?
lanerios schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:49:
maar als dit veel langer was door gegaan ...
Langer doorgaan ??!! De Mountain lag op z'n rug op de grond, hij had 'm zo die speer in z'n hoofd kunnen steken maar moest zo nodig een bekentenis hebben.

[ Voor 36% gewijzigd door Goner op 03-06-2014 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Goner schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:49:
[...]

Hij was de enige die überhaupt champion wilde zijn :? of heb ik nog wat kandidaten gemist ?
Maar door zn arrogantie heeft ie het compleet verneukt. Dat is gewoon dom in mijn boekje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Jamie vond iets totaal anders dan wat jij vind, maar goed dat is ieder ze mening.

Voor de "genre 1 vs 1 " waren zijn moves echt wel baas , maar ja ook tegelijk dom en arrogant.

[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 03-06-2014 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
[...]

[...]

Langer doorgaan ??!! De Mountain lag op z'n rug op de grond, hij had 'm zo die speer in z'n hoofd kunnen steken maar moest zo nodig een bekentenis hebben.
hij had gewoon een dubbele jamie moeten doen, handjes er af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
[...]

[...]

... ik bedoel met dat achtelijke dansen met z'n "teehee #nofilter #nomakeup I am so not good at this" moves, dat was gewoon zielig. Hij heeft zijn eigen doodvonnis getekend door zich als een nar te gedragen. Again, een gevecht is geen show, het is geen amusement. Het is survival. Oberyn snapte dat niet, nu is ie dood, en 100% terecht ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem4207
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
lanerios schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:02:
[...]

... ik bedoel met dat achtelijke dansen met z'n "teehee #nofilter #nomakeup I am so not good at this" moves, dat was gewoon zielig. Hij heeft zijn eigen doodvonnis getekend door zich als een nar te gedragen. Again, een gevecht is geen show, het is geen amusement. Het is survival. Oberyn snapte dat niet, nu is ie dood, en 100% terecht ook.
Vroeger waren gevechten ook voor de show, voor het amusement! Daarnaast, hij had gewoon makkelijk een een wapen door zijn hoofd kunnen steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Nee, dat had hij niet. Je vergeet dat Clegane wat meer vecht ervaring heeft dan Oberyn. Ik denk dat Oberyn gewoon net iets te traag was, en dat hij daardoor gestabbed was.

En jij denkt serieus dat de mensen die "vroegah" vochten om te overleven dit puur deden voor het amusement? Nee, niet echt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:37
Hij testte eerst wat de kracht was van 'The Mountain'. Daarom stond zijn wapendrager al gereed met de volgende speer. Dat was echt geen verassing voor hem.
Oberyn was zoveel meer bedreven dat hij het kon maken om even te testen met wat entertainment alvorens 'The Mountain' op zijn rug te leggen. Duidelijk te zien als hij het zat was dat hij even doordrukte en voor de achillespees ging.

De amusementsfactor was niet zijn dood, de neiging om een bekentenis te krijgen was dat.
Wat ik wel een plothole vond was dat hij geen mes droeg om ook in close combat nog wat te doen. Met een lang mes had hij nog ogen uit kunnen steken, of het in zijn nek kunnen planten waardoor 'The Mountain' vast op zijn minst 1 hand had losgelaten.
lanerios schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:07:
Nee, dat had hij niet. Je vergeet dat Clegane wat meer vecht ervaring heeft dan Oberyn. Ik denk dat Oberyn gewoon net iets te traag was, en dat hij daardoor gestabbed was.

En jij denkt serieus dat de mensen die "vroegah" vochten om te overleven dit puur deden voor het amusement? Nee, niet echt :)
Oberyn was degene die zonder hoofd eindigde he, hij is niet neergestoken...

[ Voor 35% gewijzigd door Jogai op 03-06-2014 11:12 ]

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Tsja, voorbereid aan een gevecht beginnen is lastig :p

in mijn ogen heeft het gevecht precies gedaan wat ik verwachtte, Oberyn is dood (was sinds hij de serie in kwam te cocky, heeft het nu gemerkt), en Clegane is gewond/poisoned (weten we niet), en misschien is de bekentenis eruit en bekend bij het gepeupel.

En ach, met opmerkingen als "don't leave me alone in this world" van die muts, dan weet je dat hij dood gaat. Moviecliches 101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
dat rond dansen en imponeren kost energie. Zo simpel is het. Clegane hoefde een beetje stil te staan en af te wachten. Helaas deed hij dit iets te veel. maar als dit veel langer was door gegaan was Oberyn uitgeput geraakt en had The Mountain een free kill gekregen.
Clegane stond bepaald niet stil. Ik ben het in het algemeen wel met je eens, maar niet voor deze scene, eerlijk gezegd.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Ehm heren, vergeten we niet dat het fictie is en niet echt is gebeurd ;)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Je hebt een punt ijdod, maar ik denk dat Clegane toch wat meer stamina heeft :p

En snow, zolang we het hiermee moeten doen en RL sports gewoon te saai zijn, dan krijg je dit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
lanerios schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:02:
[...]

Je moet 1 ding niet vergeten en dat is dat Oberyn uit "india" komt(Want moet het voorstellen) en de vechtstijlen zijn totaal anders dan in het westen. Zijn vechtstijl kan nog redelijk normaal zijn voor die regio en het is zeker geen spel voor hem, dat hij in arrogantie te vroeg dacht dat het voorbij was en daarna gepakt werd is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:37
Wie zegt dat Oberyn dan ook zo energiek was doorgegaan? Hij wist 1 minuut in het gevecht al dat hij sneller was en dat hij de kill kon maken als hij wilde. Stom van hem om de bekentenis te willen.

Anderzijds: als de bekentenis was gekomen had hij de kill direct gemaakt en meer personen op zijn kill list gehad.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:39
SnowDude schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:13:
Ehm heren, vergeten we niet dat het fictie is en niet echt is gebeurd ;)
Zuilen weer dan maar stoppen met kijken? :+

De bekentenis is er al, hij gaf toe dat hij het had gedaan, alleen wilde Oberyn dat hij zou zeggen dat Tywin hier verantwoordelijk voor was. Dat is niet gebeurd.
Uiteindelijk en domme zet, hij had m gewoon moeten doden toen ie de kans had. Dan had ie ook z'n wraak gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
laten we het er gewoon over eens zijn.. Oberyn is gigantisch derp geweest en heeft zichzelf afgemaakt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

Rick-Jan

always connected

Ik had ook zoiets van toen Oberyn werd getackeld, rol om!! Pak je mes of zo ( die hij dus niet had?) maar hij was dus zo verrast door z'n arrogantie. Wel naar dat hij zo gruwelijk werd vermoord.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:25

Niku

Alagaesii

Naar? Bruut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

Rick-Jan

always connected

Oberyn was gewoon een baas en om zo aan je einde te komen... Toch echt de Mountain onderschat.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:24
Rick-Jan schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:28:
[...]

Oberyn was gewoon een baas en om zo aan je einde te komen... Toch echt de Mountain onderschat.
maar serieus, welk mens ongeacht hoe sterk je bent, kan van zo een fatale wond aan de borstkast (speer ging dwars door hem heen) terug komen en nog de kracht hebben om iemands hoofd te pletten.

en dan nog blijf ik er bij dat de bekentenis van the mountain meer was om hem te treiteren/kwellen en na te trappen want hij deed de bekentenis pas toen hij zeker wist dat Oberyn eraan ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
De enige serie die in staat is om mij met een kater de tv uit te laten zetten... :P

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 11:13

burgt

Starbass

Het leek ook of The mountain het dee met zijn laatste woede. Maar het feit dat hij de volgorde aanpast maakt het wel degelijk een duidelijke bekentenis.

De blik die Oberyn heeft op het moment dat hij gevloerd wordt en de berg bovenop komt is er ook wel echt een van verasing en pure angst.
Hij was ook echt niet uitgeput zoals iemand anders beweerde. De verschillende landen hebben ook verschillende vechtstijlen, zie ook de stijl Bravos, die het ook meer als dansen benaderen (leraar van Arya).

Vond het gevecht wel erg goed gedaan, ook de emoties van de toeschouwers was mooi in beeld gebracht. En lekker bruut om pur ekracht tegen souplesse te hebben; mooi hoe Oberyn op ene gegeven moment weg geduwt word en drie meter verderop land.

Vet!

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Nu online

beuker19

Killerbeuker is so OP

Het heeft zo moet zijn met Oberyn maar mijn gevoel zegt dat dit gewoon een sneak peak was voor wat we nog meer kunnen verwachten van de mensen uit Dorne.
Ik hoop echt dat Dorne en Daenerys samen een alliantie smeden om iedereen die er ''rare'' gewoonten op naar houden afmaken }) of iets in die richting.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Wat me trouwens opvalt is dat niemand begint over Jorah Mormont en z'n 'afgang' bij mevrouw Daenerys. Had dit ook niet aan zien komen, kan me ook niet herinneren dat hiervan iets te zien is geweest, of misschien al heel lang geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

McPoowl schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:54:
Wat me trouwens opvalt is dat niemand begint over Jorah Mormont en z'n 'afgang' bij mevrouw Daenerys. Had dit ook niet aan zien komen, kan me ook niet herinneren dat hiervan iets te zien is geweest, of misschien al heel lang geleden?
Adviezen om (nog) niet richting Westeros te gaan.
De gifbeker

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:55:
[...]

Adviezen om (nog) niet richting Westeros te gaan.
De gifbeker
Ik wist inderdaad wel dat daar iets 'fishies' mee aan de hand was, maar was heel dat stuk over die Royal Pardon vergeten. Is dat niet al héél lang geleden? Vond het zo uit het niets komen ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Moet wel zeggen dat ik Daenerys steeds vervelender begin te vinden. Geen vergiffenis meer, niks. Vind dat haar verhaallijn ook wel erg traag loopt, vraag me af wanneer ze nou eens ten strijde trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 21:42

Jebus4life

BE User

Dat is S1 aan bod gekomen idd, maar daarna gaf Varys aan dat Jorah niets meer van zich liet horen en volledig toegeweid was aan Daenerys.

Btw, iemand gaf hier een paar pagina's eerder iets aan over Varys & Jaime (wat ik toen bs vond weet ik nog, valt me dit op...)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eVW935F.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lSbzIXS.jpg

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
Jebus4life schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:13:
Dat is S1 aan bod gekomen idd, maar daarna gaf Varys aan dat Jorah niets meer van zich liet horen en volledig toegeweid was aan Daenerys.

Btw, iemand gaf hier een paar pagina's eerder iets aan over Varys & Jaime (wat ik toen bs vond weet ik nog, valt me dit op...)

[afbeelding]

[afbeelding]
Wanneer was deze blik-wisseling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwiep
  • Laatst online: 26-08 13:14
Fruitschaal schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:14:
[...]

Wanneer was deze blik-wisseling?
Tijdens het duel, meer bepaald toen Oberyn niet meer leek te gaan winnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Enige waar ik aan dacht tijdens het gevecht was dit:

'Never forget to double tap'

:+

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 14:19
McPoowl schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:57:
[...]

Ik wist inderdaad wel dat daar iets 'fishies' mee aan de hand was, maar was heel dat stuk over die Royal Pardon vergeten. Is dat niet al héél lang geleden? Vond het zo uit het niets komen ineens.
In aflevering 6 van dit seizoen kwam Jorah ten sprake in de small-council meeting waar werd verteld dat hij een spion was, maar ondertussen geen nut meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:22

Goner

What can I do you for ?

McPoowl schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:57:
[...]
Ik wist inderdaad wel dat daar iets 'fishies' mee aan de hand was, maar was heel dat stuk over die Royal Pardon vergeten. Is dat niet al héél lang geleden?
In het eerste seizoen kreeg hij ook al een 'pardon' en bevel om terug te komen en realiseerde zich toen dat dat betekende dat Daenerys vermoord ging worden (gifbeker inderdaad).
Kan me ook een gesprek in King's Landing herinneren (met oa Varys) waarin men concludeerde dat Ser Jorah blijkbaar de kant van Daenerys had gekozen.

Snap alleen de rol van Barristan niet ... die zou toch beter moeten weten. En waarom krijgt juist hij dat pardon in z'n handen gedrukt, na wat er in King's landing is gebeurd bij zijn 'vertrek'.

[ Voor 14% gewijzigd door Goner op 03-06-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Jebus4life schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:13:

[afbeelding]

[afbeelding]
Mijn theorie van Varys/Jaime die Tyrion bevrijden wordt steeds sterker zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:03

Dreanor

Joene

Ben ik de enige die denk dat Oberyn zijn leven wou geven? Of op zijn minst uit gedacht heeft dat sterven niet zo erg zou zijn voor zijn wraak?

Immers, in een vorige aflevering zegt hij dat voor zijn wraak/gerechtigheid hij bij de juiste persoon is, toen hij in Tyrion's cel stond. En toen Tyrion zei dat hij voor gerechtigheid bij de verkeerde persoon is!

Hij werd kampioen voor Tyrion om de Mountain te kunnen vermoorden. Hij zal dit wel niet genadig willen doen maar hem willen laten lijden ... aka smerig gifje die voor een langzame dood zorgt.

Maar door zelf te sterven zal zijn wraak groter zijn gezien hij nu Tywin dwingt zijn bloedeigen zoon ter dood te veroordelen. En elke dode Lanister is een goede lannister.

Oberyn toonde in de eerste of tweede aflevering ook totaal geen sympathy voor Tyrion dus ik geloof nooit dat hij Tyrion wou redden.

Ook, heeft dit grote gevolgen voor de alliantie tussen de Lanisters en Dorne. Denk aan wraak van zijn familie oid?

Als laatste creëert hij zo verdeling binnen kamp Lannister.

En ja, je leven geven is misschien wel heel ver gaand, maar hij heeft zoveel verlies geleden dankzij de lanisters dat hij misschien de dood wel als verlossing ziet?

Maar misschien zit ik er helemaal naast. ;) Maar zo gek gedacht van mijzelf vond ik dit niet, haha.

ps. wat zijn sommigen zuur ten opzichte van Oberyn's vechtstijl?

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:59
Ik zou het wel vreemd vinden als Arya en The Hound zich zo hop weer zouden omdraaien voor het kasteel. Ik bedoel, ze heeft daar ook nog een neefje zitten, en de mensen daar zouden sowieso wel een beloning willen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Ik snap het duel al helemaal niet. Ik dacht juist, doordat Oberyn gedood was, dat Tyrion vrijuit ging.

Ik vind het nu maar slecht te volgen, maar was de weg al kwijt in season 2 :) Waarschijnlijk moet ik alles maar eens rustig opnieuw bekijken vanaf S01E01 met ondertitels :)

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwiep
  • Laatst online: 26-08 13:14
Dreanor schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:40:
Ben ik de enige die denk dat Oberyn zijn leven wou geven? Of op zijn minst uit gedacht heeft dat sterven niet zo erg zou zijn voor zijn wraak?

Immers, in een vorige aflevering zegt hij dat voor zijn wraak/gerechtigheid hij bij de juiste persoon is, toen hij in Tyrion's cel stond. En toen Tyrion zei dat hij voor gerechtigheid bij de verkeerde persoon is!

Hij werd kampioen voor Tyrion om de Mountain te kunnen vermoorden. Hij zal dit wel niet genadig willen doen maar hem willen laten lijden ... aka smerig gifje die voor een langzame dood zorgt.

Maar door zelf te sterven zal zijn wraak groter zijn gezien hij nu Tywin dwingt zijn bloedeigen zoon ter dood te veroordelen. En elke dode Lanister is een goede lannister.

Oberyn toonde in de eerste of tweede aflevering ook totaal geen sympathy voor Tyrion dus ik geloof nooit dat hij Tyrion wou redden.

Ook, heeft dit grote gevolgen voor de alliantie tussen de Lanisters en Dorne. Denk aan wraak van zijn familie oid?

Als laatste creëert hij zo verdeling binnen kamp Lannister.

En ja, je leven geven is misschien wel heel ver gaand, maar hij heeft zoveel verlies geleden dankzij de lanisters dat hij misschien de dood wel als verlossing ziet?

Maar misschien zit ik er helemaal naast. ;) Maar zo gek gedacht van mijzelf vond ik dit niet, haha.

ps. wat zijn sommigen zuur ten opzichte van Oberyn's vechtstijl?
Zo had ik het nog niet opgevat, dacht dat hij liever persoonlijk achter tywin zou aan gaan maar het is zeker lang niet slecht gedacht op deze manier.

Over de vechtstijl van Oberyn, ik vond het persoonlijk wel aangenaam om naar te kijken en we hebben in het eerste seizoen al kennis mogen maken met de vechtstijlen van de free cities en zo door de leraar van Arya, er is zeker niets speciaal aan. Het is zeker niet de show en de vermoeidheid die Oberyn de kop heeft gekost, maar misschien wel een beetje de arrogantie, als het niet in zijn grote plan zat ten minste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Modest71 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:48:
Ik snap het duel al helemaal niet. Ik dacht juist, doordat Oberyn gedood was, dat Tyrion vrijuit ging.

Ik vind het nu maar slecht te volgen, maar was de weg al kwijt in season 2 :) Waarschijnlijk moet ik alles maar eens rustig opnieuw bekijken vanaf S01E01 met ondertitels :)
Oberyn vecht voor Tyrion, The Mountain voor Cersei.

En meerdere malen kijken raad ik zeker niet af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* zie topicwaarschuwing

[ Voor 96% gewijzigd door argro op 03-06-2014 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
ulTimaS schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:52:
[...]

Wel als je vannavond rustig wil slapen :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:00
Zojuist gewoon voor de 2e keer heel de aflevering gekeken tijdens lunch. Gisterenavond de laatste scene wel 3x opnieuw. Dus in totaal 5x die scene. Maar hij blijft freaking epic!!! Wat een einde!!!

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Modest71 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:48:

Kan gebeuren ;).

Ik heb het echter al 4x gezien nu denk ik en de boeken bijna 2 keer gelezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
ulTimaS schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:52:
[...]

En als ze beiden de pijp uitgaan (wel waarschijnlijk) eindigt het gevecht onbeslist?

Vond het echt belachelijk dat Tywin binnen een paar seconden al Tyrion ter dood veroordeeld terwijl helemaal niet duidelijk is wat de staat van The Mountain is. Maar goed we gaan het de volgende aflevering wel zien.

Ik verwacht dat Tyrion wel weer naar een of ander ver oord verbannen zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

tweaker2010 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:14:
[...]

En als ze beiden de pijp uitgaan (wel waarschijnlijk) eindigt het gevecht onbeslist?

Vond het echt belachelijk dat Tywin binnen een paar seconden al Tyrion ter dood veroordeeld terwijl helemaal niet duidelijk is wat de staat van The Mountain is. Maar goed we gaan het de volgende aflevering wel zien.

Ik verwacht dat Tyrion wel weer naar een of ander ver oord verbannen zal worden.
De champion van Tyrion stierf het eerst, dus verliest Tyrion. Hij moet dus sterven en Tywin bevestigt met zijn uitspraak de regel. Dit impliceert dus dat Jaime de Kingsguard zal moeten verlaten, anders kan Tywin zijn bloedlijn niet worden voortgezet.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winst
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:02
Thomasx4 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:10:
Moet wel zeggen dat ik Daenerys steeds vervelender begin te vinden. Geen vergiffenis meer, niks. Vind dat haar verhaallijn ook wel erg traag loopt, vraag me af wanneer ze nou eens ten strijde trekt.
Zie daar... de saaiste verhaallijn ;)
De serie stelt zeker niet teleur wat betreft de verwachtingen die ik heb gekregen na het lezen van de boeken, hopen dat ze deze sterke lijn kunnen doortrekken :D

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Mektheb schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:12:
[...]

Kan gebeuren ;).

Ik heb het echter al 4x gezien nu denk ik en de boeken bijna 2 keer gelezen :+
Dan mag ik wel alvast beginnen :)
Ja, ik stoor mij mateloos dat ik het gewoon niet kan volgen en soms zijn ze voor mij onverstaanbaar. Maar als je families al niet uit elkaar kan houden, oeps :D

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:54
tweaker2010 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:14:
[...]

Tja, hoe lang moet je dan wachten?
10 minuten? 10 uur? 10 dagen?

Feit is dat er 1 dood is en de ander leeft, dus strijd beslist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:22
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door argro op 03-06-2014 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Serieus Awsom? Iets over oude koeien etc?

En om je maar te vermaken. Toen ik de scene had gezien, heb ik gelijk in het boek gelezen (heb 1 t/m 5 al liggen) hoe het gevecht beschreven wordt. Ik weet het, schandalig. Hoe durf ik.. etc

Dus ja, die theorie is gewoon een Theorie. Die ik trouwens weinig kans geef. Vooral het stukje Tyrion bij Daenerys. Als hij in dat gebied aan zou komen, wordt hij heel snel door een of andere clan daar afgemaakt.

[ Voor 37% gewijzigd door corset op 03-06-2014 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Dit topic gaat tijdelijk op slot. Zodonde heeft iedereen die anders zijn/haar tijd besteedt aan spoeilers en/of vergelijkingen met het boek tijd om de topicwaarschuwing te lezen.

Modbreak:Vanaf heden is het boek absoluut taboe in dit topic. Dus niet verwijzen, vergelijken, hinten of wat dan ook.

[ Voor 25% gewijzigd door argro op 03-06-2014 20:30 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ik dacht toch echt dat Oberyn zou gaan winnen :D En dan ineens BAM! Ik zat echt weer even met open mond te staren.. WTF.. Ben benieuwd of we nog zulks spektakel gaan zien aankomende 2 afleveringen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Modest71 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:16:
[...]

Dan mag ik wel alvast beginnen :)
Ja, ik stoor mij mateloos dat ik het gewoon niet kan volgen en soms zijn ze voor mij onverstaanbaar. Maar als je families al niet uit elkaar kan houden, oeps :D
Dan raad ik je aan om gewoon te kijken wat je kan kijken, en vervolgens op Youtube alle verhalen van de Great Houses te kijken.

Daar word genoeg uitgelegd en wie wie is en wie bij wie hoort etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik ben zelf het meest nieuwsgierig naar sansa vs petyr. Ze denken elkaar aan het manipuleren te zijn, maar wie gelijk heeft is nog niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Laatst online: 14-09 20:36
St@m schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 21:57:
Ik dacht toch echt dat Oberyn zou gaan winnen :D En dan ineens BAM! Ik zat echt weer even met open mond te staren.. WTF.. Ben benieuwd of we nog zulks spektakel gaan zien aankomende 2 afleveringen.
Nummertje 9 komt eraan, ben benieuwd of ze vast houden aan de formule. Voorgaande seizoenen was aflevering 9 altijd de wtf aflevering van het seizoen :)
Maja naar het zien van aflevering 8... 8)7

Promo van de komende aflevering, voor de nieuwsgierigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat Petyr wel oprecht verliefd is/wordt op Sansa :). En laten we eerlijk zijn, who can blame him :D. Hij zal zeker manipuleren, en ook Winterfell als doel hebben. Toch mag hij haar, ik voel het aan m'n water ( :') ).

Ik vind het een toffe verhaallijn en ik ben benieuwd hoe zich dat ontwikkeld.

Iemand had het trouwens over Dany en dat die verhaallijn zo saai wordt. Ik ben het daar wel mee eens. Ik vind haar heerlijk om naar te kijken, maar qua verhaal denk ik steeds, bah, next! Er zit totaal geen vooruitgang in. Ik ben wel benieuwd wat er met Jorah gaat gebeuren... Volgens mij was het geen slimme keuze hem zomaar weg te sturen, ze had beter zijn uitleg goed kunnen aanhoren. Al snap ik dat ze zich bedrogen voelt.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2014 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ztV6hBiizpJc2lbWHKMWNhqp/full.jpg

Een beetje gore is oké, olé :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
sjaak88 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:13:
[...]

Nummertje 9 komt eraan, ben benieuwd of ze vast houden aan de formule. Voorgaande seizoenen was aflevering 9 altijd de wtf aflevering van het seizoen :)
Maja naar het zien van aflevering 8... 8)7

Promo van de komende aflevering, voor de nieuwsgierigen.
Nou hadden we deze week ook niets om over te klagen :P
Volgens mij was er voor de red wedding vorig seizoen niet iets heel schrikbarend.
Scheelt wel als er een paar dode vallen; dan hoef je wat minder namen te onthouden :9
Door de vele verhaallijnen en zelfs meerdere recasts van 1 persoon wordt het af en toe wat lastig, al valt dat in het geval van de The Hound waarbij dat gebeurde nog wel mee, die zie je niet over het hoofd. :D

Aangezien je in die vorige promo ook al aardig gespoiled werd, wacht ik wel gewoon tot het weer maandag is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amai, z'n knappe gezichtje aan gort ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
dutchgio schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:23:
[...]

Nou hadden we deze week ook niets om over te klagen :P
Volgens mij was er voor de red wedding vorig seizoen niet iets heel schrikbarend.
Scheelt wel als er een paar dode vallen; dan hoef je wat minder namen te onthouden :9
Door de vele verhaallijnen en zelfs meerdere recasts van 1 persoon wordt het af en toe wat lastig, al valt dat in het geval van de The Hound waarbij dat gebeurde nog wel mee, die zie je niet over het hoofd. :D

Aangezien je in die vorige promo ook al aardig gespoiled werd, wacht ik wel gewoon tot het weer maandag is... ;)
Ieder zijn keuze ;)

Maar in S1 was het Ned's Stark onthoofding, S2 was het Battle of the Blackwater, S3 Red Wedding en S4 ?
Ik ben benieuwd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:31

NvM

Ja, nou. Ik had voor het eerst in de serie dat ik het té grafisch vond qua geweld. Of dat voor mij de maat wel vol was. Volgens mij ook volstrekt onnodig (net zoals anderen dat vonden bij de verkrachtingsscène tussen Cersei en Jamie). Dit was in mijn ogen fetisjistische geweldsporno.

Hoe kijken anderen hier tegenaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel meevallen, eigenlijk geheel in de GoT-stijl. Bruut vermoord, zoals het 'hoort'. Ik vond de scene ook niet vervelend lang of kort. Precies goed. Ik vond de choreo ook heel mooi, vooral Oberyn.

Wellicht ongeloofwaardig voor wat betreft de power van the Mountain, maar hé, het is een fantasy serie :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 23:08

The_Scarabial

MTB for life!

De wildlings waren ook aan het rellen, dat is een beetje onder gesneeuwd door het gevecht, maar verwacht dat die ook nog wel gaan doorstormen naar castle black, zoals john snow ook al aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:32:
Ik vind het wel meevallen, eigenlijk geheel in de GoT-stijl. Bruut vermoord, zoals het 'hoort'. Ik vond de scene ook niet vervelend lang of kort. Precies goed. Ik vond de choreo ook heel mooi, vooral Oberyn.

Wellicht ongeloofwaardig voor wat betreft de power van the Mountain, maar hé, het is een fantasy serie :D.
De vrouw van Robb Stark dat zwanger is en meerdere malen in de buik wordt gestoken vond ik eerlijk gezegd schokkender... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
sjaak88 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:28:
[...]

Ieder zijn keuze ;)

Maar in S1 was het Ned's Stark onthoofding, S2 was het Battle of the Blackwater, S3 Red Wedding en S4 ?
En dan hebben we Joffrey ook nog >:)
Als dit echt het hoogtepunt moet worden moeten ze wel met heel wat op de proppen komen..
Gezien de titel kun je wel je conclusies trekken, nu nog wachten of het klopt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

NvM schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:29:
Geen problemen met geweld, sex, porno, gore en erger, zolang het maar fictie is. Maar ik zal dan wel afgestompt zijn door de afgelopen 25 jaar merendeels fantasy te hebben gelezen. En vergeleken met een aantal schrijvers / reeksen is GRRM redelijk mild.

[ Voor 21% gewijzigd door AllSeeyinEye op 03-06-2014 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:32:

Niets aan toe te voegen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaak88 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:34:
[...]

De vrouw van Robb Stark dat zwanger is en meerdere malen in de buik wordt gestoken vond ik eerlijk gezegd schokkender... :X
Ik vond de dood van Oberyn vele malen erger :'). Maar dat is vooral omdat ik Robb geen leuk personage vond. En die vriendin al helemaal niet...

Het geweld past imo gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ja, nou. Ik had voor het eerst in de serie dat ik het té grafisch vond qua geweld. Of dat voor mij de maat wel vol was. Volgens mij ook volstrekt onnodig (net zoals anderen dat vonden bij de verkrachtingsscène tussen Cersei en Jamie). Dit was in mijn ogen fetisjistische geweldsporno.

Persoonlijk geen last van, het laat zien wat een bruut de mountain is/was (ben niet zeker of hij nog leeft).

Maar ik kan me heel goed realiseren dat iets tv is en ik zou mijn neefje van 16 dit niet laten zien in ieder geval.

Spartacus ging nog wel verder imho.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het aandeel (mannelijk) naakt was dan wel weer karig :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Waarom ken ik deze nu pas :o
Wat krijg ik hier nostalgische gevoelens naar S1 van zeg :>
Leuke droge humor :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:41:
Er blijft ook weinig leuks voor je over op deze manier :p

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Daenarys wil dat niet in ieder geval niet meer, zo bleek uit die scène van even terug.
Vorig seizoen was dat ook al ter sprake gekomen, toen iemand anoniem naar buiten bracht minder naakt scènes te willen doen. Zal wel van haar zijn.
En je wilt ook niet als 'naaktserie' worden afgezet.
Maar daarnaast zat er natuurlijk wel het een en ander in met Carice en ook nog met oberyn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Je bent gewoon verwend ;)
En je moet beter opletten.

Half dozijn halfnaakte Unsullied. Al zijn dat misschien geen echte mannen meer
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3czejThl.jpg

Deze is misschien een beetje te naakt
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ny9l8y6l.jpg

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
sjaak88 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:28:
[...]

Ieder zijn keuze ;)

Nou, voor mij is aflevering 2, met de purple wedding een groot hoogtepunt van dit seizoen. Ik vond het althans een mooie gebeurtenis.. :+ ..
Ook afgelopen aflevering ( 8 ) vond ik zeker een hoogtepunt. Zeker hoe het gevecht was uitgebeeld op visueel gebied, maar ook zeker op het gebied van audio. Top!

Met het 'gore-gehalte' heb ik niet zo'n moeite. Quote van iemand hier: 'This is not Disney World'.. Deze gebeurtenis past in het wereldje van Westeros.. Life sucks.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Fruitschaal schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:29:
[...]

Met het 'gore-gehalte' heb ik niet zo'n moeite. Quote van iemand hier: 'This is not Disney World'.. Deze gebeurtenis past in het wereldje van Westeros.. Life sucks.. :)
Ben recentelijk weer The Walking Dead gaan kijken, dus kan me niet genoeg gore bevatten :D *Spletter* Mooi man :P

Vond 't wellicht enigszins overdreven van die tanden.. Sure, tandje los of eruit bij een flinke mep, maar dat z'n complete tanden-set rinkeldekinkel over de vloer gaat met één mep, mwooaaaahhh, kweenie hoor :X

[ Voor 20% gewijzigd door Osiris op 03-06-2014 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 19:57

muhda

Time & Space traveler

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik heb weggekeken, niet doorgespoeld omdat het snel voorbij was maar oef.
Ik zag net ook al dat iemand, het plaatje zo in het topic had gepost. Een waarschuwing is gepast naar mijn idee, dan weet je tenminste wat er aan komt. Ik heb maar snel door gescrolld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

dutchgio schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:01:
[...]

Daenarys wil dat niet in ieder geval niet meer, zo bleek uit die scène van even terug.
Vorig seizoen was dat ook al ter sprake gekomen, toen iemand anoniem naar buiten bracht minder naakt scènes te willen doen. Zal wel van haar zijn.
Maar daarnaast zat er natuurlijk wel het een en ander in met Carice en ook nog met oberyn.
Nee, dat was de actrice die Ros speelde, die vervolgens ook subtiel werd afgevoerd. Emilia Clark heeft er geen problemen mee, maar Dany heeft het stadium van onderdanig prinsesje gewoon achter zich gelaten en laat zich niet zomaar meer in d'r hemd zetten... uh... ofzoiets :P

Wat betreft de gore en verkrachtingsscenes; GRRM houdt ervan om te zeggen dat dit orde van de dag was in de Middeleeuwen, de tijd die het beste kan worden vergeleken met het stadium waarin de wereld van GoT zich bevindt. De geromantiseerde verhalen van King Arthur en zijn huishouden met courtships en tournooien waren echt niet normaal. Het ging er ook hard aan toe, en verkrachtingen en brute moorden hoorden daarbij. Wij zijn daar al honderden jaren voorbij; de wereld van GoT nog niet. Die wereld is hard, moralistisch gezien verwerpelijk, en de good guys gaan ook dood.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
Osiris schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:31:
[...]

Ben recentelijk weer The Walking Dead gaan kijken, dus kan me niet genoeg gore bevatten :D *Spletter* Mooi man :P

Vond 't wellicht enigszins overdreven van die tanden.. Sure, tandje los of eruit bij een flinke mep, maar dat z'n complete tanden-set rinkeldekinkel over de vloer gaat met één mep, mwooaaaahhh, kweenie hoor :X
Maar the Mountain zijn vuist is wel even groot als het hoofd van Oberyn.. Dat dan weer wel..

( Lol @ dat filmpje Sjaak..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda

muhda

Time & Space traveler

Ik heb het te doen met "Jorah Mormont" Hij zat al diep in de friendzone bij Daenerys.
Maar dat ie nu zelfs verbannen is. (Hij zal zeker in de buurt blijven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dat zinnetje van 1 van die compagnons van Jon die zegt: "laat de laatste ons verbranden. Als ik dood ben, wil ik niet meer terug komen."
Zombies? Of white walker op dezelfde manier als die baby ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
muhda schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:39:
[...]

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik heb weggekeken, niet doorgespoeld omdat het snel voorbij was maar oef.
Ik zag net ook al dat iemand, het plaatje zo in het topic had gepost. Een waarschuwing is gepast naar mijn idee, dan weet je tenminste wat er aan komt. Ik heb maar snel door gescrolld.
En met de Red Wedding had je geen problemen? O-)
Als ik kinderen zou hebben dan laat ik liever zoiets nep als wat in episode 8 gebeurd is zien, dan de afschuwelijke Red Wedding :o
Ik heb daar nog steeds kippenvel van.
Fruitschaal schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:29:
[...]

Nou, voor mij is aflevering 2, met de purple wedding een groot hoogtepunt van dit seizoen. Ik vond het althans een mooie gebeurtenis.. :+ ..
Ook afgelopen aflevering ( 8 ) vond ik zeker een hoogtepunt. Zeker hoe het gevecht was uitgebeeld op visueel gebied, maar ook zeker op het gebied van audio. Top!

Er werd ook al van te voren gemeld dat in dit seizoen de 'acties' wat meer verspreid zouden zijn :D
En de gore gehalte dat boeit me echt geen reet. Heel TV en internet zit er vol mee. Dat blijkt geaccepteerd te worden. Maar de emotionele schokkende momenten dat vind ik zelf stukken aangrijpender dan dat neppe gore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda

muhda

Time & Space traveler

sjaak88 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 00:12:
[...]
En met de Red Wedding had je geen problemen? O-)
Ik moet zeggen: dat ik toen een "wat gebeurt hier" gezicht trok, maar nee. Daar had ik dan weer geen moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
De Red Wedding was wel shocking maar ik schreeuwde toen niet 'NEEE!' :P Oberyn was net zo'n tof character, had eigenlijk wel een grote verhaallijn om hem heen verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 19:05
Het was niet echt heel fris om te zien, maar dat is dat ook gebruikelijk bij GoT. Al zag je hier meer detail bij vond ik de Red Wedding wel wat schokkender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
dutchgio schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 00:00:
Dat zinnetje van 1 van die compagnons van Jon die zegt: "laat de laatste ons verbranden. Als ik dood ben, wil ik niet meer terug komen."
Zombies? Of white walker op dezelfde manier als die baby ;)
Wights ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:01:
[...]

Als ik tieten wil zien kijk ik wel naar beneden :(.

Nee, even zonder gekheid, ik maakte een grapje. Het interesseert me vrij weinig of er wel of geen naakt in zit :D. Die gevilde Iron Born was dan wel weer tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06:54
Wat ik nog niet als optie hier gelezen heb. Zou het niet kunnen, tenminste dat gevoel kreeg ik toch een beetje, dat Jorah en Danny een toneelstukje opvoerde en dat Jorah nu voor Danny als spion in Westerns bij de Lannisters gaat werken en zo de invasie mooi kan voorbereiden. Je zag hem ook op die kaart kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Timminator schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 08:07:
Wat ik nog niet als optie hier gelezen heb. Zou het niet kunnen, tenminste dat gevoel kreeg ik toch een beetje, dat Jorah en Danny een toneelstukje opvoerde en dat Jorah nu voor Danny als spion in Westerns bij de Lannisters gaat werken en zo de invasie mooi kan voorbereiden. Je zag hem ook op die kaart kijken.
Ja, dat had ik ook bedacht :) Kreeg hetzelfde gevoel.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 20:49
Hoe komen op jullie dat gevoel? Want ik heb dat helemaal niet gekregen. Van waaruit hadden jullie dat herleid?

Ik kreeg namelijk gewoon het gevoel dat ze zich verraadde voelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Xepos schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 08:47:
Hoe komen op jullie dat gevoel? Want ik heb dat helemaal niet gekregen. Van waaruit hadden jullie dat herleid?

Ik kreeg namelijk gewoon het gevoel dat ze zich verraadde voelde.
Los daarvan: als je een spion in je midden hebt, dan moet je als heerser simpelweg hard optreden. Een beetje heerser had Ser Jorah niet levend die kamer laten verlaten.
spoiler:
Klaarblijkelijk heeft GRRM nog plannen met Jorah...
(of hoeft zo'n speculatie niet binnen tags?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timminator schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 08:07:
Nee, dat gevoel heb ik helemaal niet, eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik denk dat jorah spy wordt voor haar ja. Of het nut gaat hebben? Ik denk dat de lannisters hem echt niet gaan vertrouwen. En terecht ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar waarom denken jullie dat? Ik vind een kaart bekijken nu niet echt indicatie van spioneren :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik kan het niet echt beschrijven. Het is meer een theorie.

Kijk, als tyrion uiteindelijk bij dragon muppet uitkomt (wat ik ook echt hoop, mocht hij het overleven en ontsnappen richting daar) dan kan de storyline leuk worden. Maar tot nu toe is zij samen met brann echt heel saai.

D : ik zit op mn throne done! Van 2 seizoenen lopen naar 2 seizoenen zitten?

B : i am a wolf rawr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
AllSeeyinEye schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 08:51:
[...]

Los daarvan: als je een spion in je midden hebt, dan moet je als heerser simpelweg hard optreden. Een beetje heerser had Ser Jorah niet levend die kamer laten verlaten.
spoiler:
Klaarblijkelijk heeft GRRM nog plannen met Jorah...
(of hoeft zo'n speculatie niet binnen tags?)
Aangezien je hebt aangegeven dat je kennis hebt van de boeken is dit dus geen speculatie en zou het dus niet eens in een spoiler mogen....
Pagina: 1 ... 59 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic