Die Starks lopen elkaar toch steeds mis. Ze worden wel gelinkt d.m.v. andere (main) characters.
2 andere bemerkingen:
Gaat Ramsay nu z'n pa om zeep helpen binnenkort? Heeft wat hij wou (Ramsay Bolton vanaf nu) en is toch op z'n zwakst gezegd best onstabiel
Al lijkt hij me wel de nodige loyaliteit naar z'n pa toe te hebben.
Ik geloof ook niet dat Arya & Sansa elkaar gaan zien, Sansa vertrekt met Baelish, als ze elkaar zien Arya allemaal stoute dingen vertellen over Baelish en dat zou volgens mij die plot verstoren (en daar komt nu beweging in dus lijkt me niet dat dat plots stilvalt)
Gaat Ramsay nu z'n pa om zeep helpen binnenkort? Heeft wat hij wou (Ramsay Bolton vanaf nu) en is toch op z'n zwakst gezegd best onstabiel
Ik geloof ook niet dat Arya & Sansa elkaar gaan zien, Sansa vertrekt met Baelish, als ze elkaar zien Arya allemaal stoute dingen vertellen over Baelish en dat zou volgens mij die plot verstoren (en daar komt nu beweging in dus lijkt me niet dat dat plots stilvalt)
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Ik moet zeggen dat het gevecht me eerlijk gezegd nogal tegenviel. Oberyn was ook bijzonder naief om te denken dat het zo makkelijk zou gaan. De logica is soms ver te zoeken in de serie. Vond het niet zo strak in beeld gebracht dit keer. Dat gewouwel over Orson duurde langer als het gevecht zelf. Best jammer dit.Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 19:49:
Ook leuk eigenlijk hoe Tyrion van te voren nog benadrukte dat Oberyn op zijn minst een helm kon dragen.

Ik vind dit wel weer typisch bij Oberyn passen. Arrogantie en hoogmoed en daardoor alsnog sterven.tweaker2010 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:53:
[...]
Ik moet zeggen dat het gevecht me eerlijk gezegd nogal tegenviel. Oberyn was ook bijzonder naief om te denken dat het zo makkelijk zou gaan. De logica is soms ver te zoeken in de serie. Vond het niet zo strak in beeld gebracht dit keer. Dat gewouwel over Orson duurde langer als het gevecht zelf. Best jammer dit.
Maar het is wachten tot Jaime Tyrion gaat bevrijden. Hij laat het er niet bij zitten, daar kan je wel vanuit gaan.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
De acteur van de Mountain was nog sterkste man van de wereld in '96lanerios schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:14:
Een ander punt, want een kracht moet je in je armen hebben om een zwaard als dat (bijna Claymore formaat?) met 1 arm te kunnen gebruiken. Jezus, die wil ik echt niet tegenkomen met een slechte dag.
Dit dus.
@ Tsurany: Het blijft ook wel een poppenkast, net alsof het volk van de Lannisters zo dom is dat ze zelf niet kunnen zien dat het vooropgezet spel is van Tywin en Cersei. Tyrion is duidelijk het zwarte schaap.
Wie bedoel je met "het volk"? De gewone man op de straat heeft geen flauw idee wat er speelt en zal zich daar ook niet druk om maken. Voor hen maakt het niet uit wie op de troon zit, ze delven altijd het onderspit. Huis Lannister en de andere huizen zullen wel vermoedens hebben maar gaan de toorn van Tywin niet riskeren door die vermoedens uit te spreken. Enkel wanneer ze een sterke alliantie hebben zullen ze zich uit durven laten over de Lannister familie.tweaker2010 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:02:
@ Tsurany: Het blijft ook wel een poppenkast, net alsof het volk van de Lannisters zo dom is dat ze zelf niet kunnen zien dat het vooropgezet spel is van Tywin en Cersei. Tyrion is duidelijk het zwarte schaap.
Ze hebben Ned Stark als inspiratie tenslotte.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Voor de duidelijkheid: in een trial by combat is de verliezer de partij die (of wiens champion) als eerste dood gaat. Of de ander het overleeft doet er niet toe: de goden (the seven, weet niet of dit ook volgens de wetten van R'hllor zo gaat) kiezen een verliezer, geen winnaar. Wat weer leuk is als je het afzet tegen de tagline In the Game of Thrones you win, or you die. But maybe you can win and still dieSmitovic schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:14:
NeeAls de champion van de aanklagende partij dood gaat is de aangeklaagde alleen vrijgesproken, Cersei hoeft dus niet in te staan voor een eventueel doodgaan van the Mountain. Zie ook Tyrion's eerdere trial by combat, Catelyn/Lysa hoefden hem alleen vrij te laten.
Dat riep je al eens eerder. Ook toen is je al verteld dat dat niet klopt.FunkyTrip schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:01:
[...]
De acteur van de Mountain was nog sterkste man van de wereld in '96
FunkyTrip schreef op maandag 19 mei 2014 @ 19:51:
[...]
De huidige Mountain is in 1996 echt de sterkste man van de wereld geweest
ulTimaS schreef op maandag 19 mei 2014 @ 23:09:
[...]
Dat lijkt me sterk als hij nu pas 25 jaar is. Hij was het wel in 2011 (toen was hij 22 jaar)
Is dat dan iemands favoriet?
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Verwijderd
Mijne
. Ik vind haar echt awesome neergezet door Lena, daarom eigenlijk vooral. Heerlijk personage, ook.
Ze wordt goed neergezet maar ze is desondanks geen favoriet bij mij. Ze is niet intelligent genoeg en kijkt niet naar wat op lange termijn gunstig is. Reageert teveel met emotie.
Misschien is ze wel een vrouw!Tsurany schreef op maandag 02 juni 2014 @ 23:06:
Reageert teveel met emotie.
Nah, kan niet...
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
Mocht Tyrion doodgaan, dat is de enige waarbij ik zoiets heb... hhm blijf ik nog wel kijken? Met Tywin die doodgaat zal er echter een glimlach op mijn gezicht verschijnen.
Ik had verder geen reakties gelezen... Ik dacht echt dat ik het ergens gelezen had, maar zie nu dat hij wel mee deed onlangs.Anakha schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:30:
[...]
Dat riep je al eens eerder. Ook toen is je al verteld dat dat niet klopt.
[...]
Domme fout van mij van het jaartal... Hij ziet er ook wel iets ouder uit dan 25World's Strongest Man
He took part in World's Strongest Man after earning a wild card invitation to the 2011 contest.[9] coming sixth overall in that year's competition.
Taking part again in ensuing years, he placed third in the 2012 and the 2013 World's Strongest Man competitions. He came runner-up in the 2014 event.[10] to the eventual winner, the Lithuanian Žydrūnas Savickas.[11]
Maar toch, 6e,3e,3e,2e is toch niet slecht...
[ Voor 43% gewijzigd door FunkyTrip op 02-06-2014 23:19 ]
Dit dus.
Dat einde, auw!
Wat ik wel jammer vind is dat in de aanloop naar de trial, de trial en zaken er omheen in de voorgaande afleveringen behoorlijke hoeveelheid tijd krijgen en het hoogtepunt (of desgewenst dieptepunt
) de trial by combat aan het einde van de aflevering in enkele minuten wordt "afgeraffeld". Ze hadden naar mijn idee wel een minuut of twee extra mogen besteden en/of de conversatie tussen Jaime and Tyrion eerder in de aflevering laten plaatsvinden.
Wat ik wel jammer vind is dat in de aanloop naar de trial, de trial en zaken er omheen in de voorgaande afleveringen behoorlijke hoeveelheid tijd krijgen en het hoogtepunt (of desgewenst dieptepunt
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
Toen Jaime en Tyrion over dat neefje(?) hadden, die telkens kevers pletten. Mongooltje als het ware, waar ging het gesprek nu eigenlijk over? Ging het nu over dat Tyrion het wou begrijpen waarom hij kevers pletten. Dus kennis opdoen. Of misschien een wijze les voor Jaime.
Of had deze dialoog een andere betekenis? Vond het niet echt toegevoegde waarde hebben.. Tenzij ik het verkeerd begreep...
Of had deze dialoog een andere betekenis? Vond het niet echt toegevoegde waarde hebben.. Tenzij ik het verkeerd begreep...
Dat vind ik dan weer heerlijk aan GoT, juist niet doen wat iedereen verwacht en gewoon dat gevecht afraffelen in de laatste 2 minuten. Wel bruut zeg, het einde van de Viper pffffff hoop dat ik zo slaap.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Neeee, die beetle discussie was juist zo'n mooie foreshadowing naar de doelloosheid van het gevecht en een interessante, al dan niet lugubere crush-referentie. Dat, en het is een scene waarin Jamie en Tyrion eindelijk eens wat van hun broederliefde tonen, wat ze in de serie nogal weinig hebben kunnen doen. Niet alle Lannisters hebben een hekel aan Tyrion 
--edit tbv FerdinandeZ--
Het is Tyrion die zich afvraagt waarom Tywin en Cersei hem haten, en waarom ze hem dood willen hebben. Jamie weet 't ook niet. En nog breder gezien; het hele gevecht om de kroon en de troon is een aaneenschakeling van mensen met macht die rücksichtslos 'mindere' mensen de dood in jagen. Ze weten niet waarom, alleen dat hun tegenstanders het ook doen.
----
Dat gezegd hebbende; het gevecht had langer kunnen duren, maar wat voor doel had dat gehad. Oberyn danst op het randje, gaat er een paar keer vlak overheen en krijgt een beuk. Hij heeft de touwtjes in handen tot hij een fatale fout maakt. Dat kan een minuut of wat langer duren, maar de hoofdingrediënten bieden nu eenmaal niet heel veel meer. Plus de choreografie gekoppeld aan de teksten zullen vast niet al te gemakkelijk zijn geweest om uit te werken.
--edit tbv FerdinandeZ--
Het is Tyrion die zich afvraagt waarom Tywin en Cersei hem haten, en waarom ze hem dood willen hebben. Jamie weet 't ook niet. En nog breder gezien; het hele gevecht om de kroon en de troon is een aaneenschakeling van mensen met macht die rücksichtslos 'mindere' mensen de dood in jagen. Ze weten niet waarom, alleen dat hun tegenstanders het ook doen.
----
Dat gezegd hebbende; het gevecht had langer kunnen duren, maar wat voor doel had dat gehad. Oberyn danst op het randje, gaat er een paar keer vlak overheen en krijgt een beuk. Hij heeft de touwtjes in handen tot hij een fatale fout maakt. Dat kan een minuut of wat langer duren, maar de hoofdingrediënten bieden nu eenmaal niet heel veel meer. Plus de choreografie gekoppeld aan de teksten zullen vast niet al te gemakkelijk zijn geweest om uit te werken.
[ Voor 19% gewijzigd door Blistimo op 02-06-2014 23:33 ]
De kever-metafoor is als volgt ( denk ik ).
De Moron-Lannister plet de kevers zonder dat iemand weet waarom hij het doet of wilt doen. Tyrion kan zich er geen reden voor bedenken. Wat hebben de kevers misdaan om zo'n einde te hebben?
Tywin/Cersei ( the Moron) plet Tyrion ( de kever) zonder dat iemand weet waarom zij het doen of willen doen. Tyrion kan zich er geen reden voor bedenken. Wat heeft Tyrion misdaan om zo'n einde te hebben?
De Moron-Lannister plet de kevers zonder dat iemand weet waarom hij het doet of wilt doen. Tyrion kan zich er geen reden voor bedenken. Wat hebben de kevers misdaan om zo'n einde te hebben?
Tywin/Cersei ( the Moron) plet Tyrion ( de kever) zonder dat iemand weet waarom zij het doen of willen doen. Tyrion kan zich er geen reden voor bedenken. Wat heeft Tyrion misdaan om zo'n einde te hebben?
PSN: Fruitschaaltje
Cersei in de film 300 bevalt mij beter dan dit.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Net gekeken, ik blijf het echt ongelofelijk vinden. Ben je net gewend aan een personage, gaat hij dood
. Anyway ben wel benieuwd hoe het verder gaat, heb het namelijk zelf elke keer fout

Kijk zo had ik nog niet bekeken. Inderdaad er ontstaat wel steeds meer een band tussen Jaime en Tyrion, maar dat zal nu niet zoveel zin hebben, aangezien de trail by combat verloren is.
Ergens verwacht ik nog wel een plot-twistje dat hij het gaat overleven oid.
Maar misschien is dit wel gewoon valse hoop.
Maar misschien is dit wel gewoon valse hoop.
Lekker kort.
Noooooooo! 
Dit kan toch niet
Iets zegt me dat Tyrion niet dood gaat, en het heeft verband met dat kever verhaal
Dit kan toch niet
Iets zegt me dat Tyrion niet dood gaat, en het heeft verband met dat kever verhaal
Een dode Tyrion lijkt me juist een prima seizoen-einde 
Edit: prima, als in: WTF. Niet als in: woehoe
Edit: prima, als in: WTF. Niet als in: woehoe
[ Voor 31% gewijzigd door F_J_K op 03-06-2014 00:05 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Daar straks gekeken met wat vrienden, wat een aflevering. Hoop dat Tyrion niet dood gaat, maar je weet het nooit. Zou jammer zijn omdat dan het belangrijkste "aanknopingspunt" met de Lannisters verdwijnt voor de kijker, maar goed, je weet maar nooit. Ik denk persoonlijk dat Tyrion door het feit(?) dat The Mountain ook dood is (zoiets overleef je niet, denk ik) zich er wel uit weet te redden. Overigens wel weer een gruwelijke haat tegen Cersei ontwikkeld.
Vraag me ook af hoe het Jorah zal vergaan nu hij is weggestuurd.
Trouwens, De actrice die Gilly speelt is veel mooier dan in de serie
.
Vraag me ook af hoe het Jorah zal vergaan nu hij is weggestuurd.
Trouwens, De actrice die Gilly speelt is veel mooier dan in de serie

Het leek er wel op dat beide dood gingen, ook The Mountain..
Dit moest het hoogtepunt van de Ep. Worden en het einde is dat ook, maar het gevecht zelf stelde niet zoveel voor. Vroeg me al af of het nog ging gebeuren terwijl de minuten voorbij vlogen met andere scenes. Maar gezien de naam kon je daar niet omheen
Het blijft toch wel weer GoT; je verwacht het niet. En eigenlijk ook weer wel....
Ik ben ook wel benieuwd hoe het met de vrouwelijke Starks verder gaat. Ze zijn daar bij de Starks niet onbekend met elkaar op een haar na mislopen, dit was de 3e keer dacht ik...
Ik verwacht niet dat de bewakers vertellen dat Petyr er is met een of ander nichtje..
Maar waar moet The Hound dan met haar heen...
Dit moest het hoogtepunt van de Ep. Worden en het einde is dat ook, maar het gevecht zelf stelde niet zoveel voor. Vroeg me al af of het nog ging gebeuren terwijl de minuten voorbij vlogen met andere scenes. Maar gezien de naam kon je daar niet omheen
Het blijft toch wel weer GoT; je verwacht het niet. En eigenlijk ook weer wel....
Ik ben ook wel benieuwd hoe het met de vrouwelijke Starks verder gaat. Ze zijn daar bij de Starks niet onbekend met elkaar op een haar na mislopen, dit was de 3e keer dacht ik...
Ik verwacht niet dat de bewakers vertellen dat Petyr er is met een of ander nichtje..
Maar waar moet The Hound dan met haar heen...
Goddamn wat is die Missandei ook lekker zeg

Naast het einde toch wel een leuke bijkomende verrassing

Dat mislopen bij de Starks begint idd bizarre vormen aan te nemen. Het lijkt wel een soap 
Eerst bij de Red Wedding, toen Jon en Bran.
En nu Arya weer die net te laat lijkt te komen voordat Sansa vertrekt.
Dat gezicht van Grey Worm ook. Weten ze zeker dat ie Unsullied is?sjaak88 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 00:30:
Goddamn wat is die Missandei ook lekker zeg![]()
[afbeelding]
sjaak88 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 00:30:
Goddamn wat is die Missandei ook lekker zeg![]()
[afbeelding]
Die twee zijn niet verkeerd nee, al vind ik 't kapsel in GoT maar niets
Jon en Bran 2 keer; een paar afleveringen terug nog, en vorig seizoen toen Jon die man niet wilde vermoorden, en Bran in de toren zat.tweaker2010 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 00:32:
Dat mislopen bij de Starks begint idd bizarre vormen aan te nemen. Het lijkt wel een soap
Ze moet een incest vrouwtje voorstellen, daarom is ze een beetje simpel neergezetThomasx4 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 00:07:
Trouwens, De actrice die Gilly speelt is veel mooier dan in de serie.
[afbeelding]
if (!coffee) {
Work = false; }
Ygritte
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
iemand anders die had gehoopt dat the mountain zou toegeven dat hij (Oberyn) zijn zus verkracht en vermoord had en ook nog eens Tywin als opdrachtgever zou aanwijzen ?
overigens vond ik het wel over the top, een speer steek dwars door de longen heen en dan nog de energie vinden en kunnen praten en zn hoofd kunnen indrukken ? nahhh impossible, niemand is in de hele serie van zo een verwonding terug gekomen.
overigens vond ik het wel over the top, een speer steek dwars door de longen heen en dan nog de energie vinden en kunnen praten en zn hoofd kunnen indrukken ? nahhh impossible, niemand is in de hele serie van zo een verwonding terug gekomen.
Maar niemand is zo'n beest als the Mountain that Rides.
*knip* zie topicwaarschuwing
[ Voor 87% gewijzigd door argro op 03-06-2014 13:46 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Iemand het detail opgevallen the Moutain in specifieke volgorde zegt dat hij eerst Elia Martell's kinderen heeft vermoord, daarna haar heeft verkracht en haar hoofd daarna heeft geplet?
[ Voor 4% gewijzigd door Alvanosa op 03-06-2014 08:38 ]
PSN: Alvanosa
*knip*
[ Voor 94% gewijzigd door argro op 03-06-2014 13:47 ]
[ Voor 88% gewijzigd door argro op 03-06-2014 13:47 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
[ Voor 89% gewijzigd door argro op 03-06-2014 13:48 ]
ik hoop het. En ik hoop dat we volgend seizoen echt het vervolg van Clegane gaan zien, dat kan denk ik nog best episch gaan worden
[ Voor 92% gewijzigd door argro op 03-06-2014 13:48 ]
Tijdens het indrukken van het gezicht van Oberyn zegt hij het vrij hard... Mensen kunnen het eventueel gehoord hebben.fuqua schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 08:44:
[...]
WAT ? dus de mountain biecht op ? even je antwoord in spoiler tags misschien boek enzo, maar was de biecht voor of nadat hij Oberyn had vermoord?
PSN: Alvanosa
Nee, is totaal geen spoiler. Het is gewoon tijdens het gevecht wat de afgelopen zoveel pagina's al besproken isfuqua schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 08:44:
[...]
WAT ? dus de mountain biecht op ? even je antwoord in spoiler tags misschien boek enzo, maar was de biecht voor of nadat hij Oberyn had vermoord?
Het enige dat hij niet bekent is wie de opdrachtgever was. Niet dat daar veel twijfel over was, maar Oberyn wilde dat nou juist eens een keer uitgesproken hebben. Het feit dat dat niet gebeurt is nogal belangrijk voor hoe Dorne reageert op de dood van hun prins.
Ik vindt het gekker dat het gedeelte van The Vale nogal afwijkt van het boek: In het boek wordt de schuld van Lysa's dood op één of andere irritante muziekspeler gestoken (die toen in dezelfde ruimte was), en Sansa hoeft niet te bekennen dat ze Sansa is (of ik moet iets gemist hebben in het boek).
Ik vind het juist heel erg krachtig. De manier waarop ze haar jurk blijft naaien, terwijl Littlefinger vertwijfeld afvraagt waarom ze hem geholpen heeft. Ze weet dat ze dé zwakke plek van Littlefinger heeft gevonden. En ik kan me niet heugen dat iemand in Game of Thrones überhaubt een zwakke plek heeft gevonden.Rub3s schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 08:52:
Ik vindt het gekker dat het gedeelte van The Vale nogal afwijkt van het boek: ...
Ook de verandering die ze ondergaat op het moment dat ze in die zwarte jurk, met zwart haar, de trap af komt. Dit is een andere Sansa! Briljant!
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
Geen vergelijkingen met het boek hier...Rub3s schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 08:52:
spoiler:Ik vindt het gekker dat het gedeelte van The Vale nogal afwijkt van het boek: In het boek wordt de schuld van Lysa's dood op één of andere irritante muziekspeler gestoken (die toen in dezelfde ruimte was), en Sansa hoeft niet te bekennen dat ze Sansa is (of ik moet iets gemist hebben in het boek).
In de serie laten ze overbodige personages vaak weg en proberen ze het aantal 'named characters' te beperken om het niet nodeloos ingewikkeld te maken. Je hebt in een serie namelijk geen duizenden pagina's de tijd om iedereen te introduceren. Plus, onthou al die namen maar eens van seizoen naar seizoen. Bovendien proberen ze ook 'saaie' delen van de verhalen van bepaalde personages in te korten. Sansa's openbaring doet er niet heel erg toe, want er zijn nu 4 mensen die weten wei ze is, en dat zijn redelijk betrouwbare mensen. (Ok, Robin is niet heel erg betrouwbaar lijkt me, maar die andere 3 wel) Voor de rest van de Vale is zij nog gewoon Littlefinger's nichtje.
ja maar dat is geen bekenning, dat is meer "making him eat his shit" hem nog tarten voordat hij hem vermoord.lanerios schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 08:48:
[...]
Nee, is totaal geen spoiler. Het is gewoon tijdens het gevecht wat de afgelopen zoveel pagina's al besproken isOp het moment dat hij wint, bekend hij precies wat hij heeft gedaan.
Alayne StoneDennis van der Stelt schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 08:56:
[...]
Ik vind het juist heel erg krachtig. De manier waarop ze haar jurk blijft naaien, terwijl Littlefinger vertwijfeld afvraagt waarom ze hem geholpen heeft. Ze weet dat ze dé zwakke plek van Littlefinger heeft gevonden. En ik kan me niet heugen dat iemand in Game of Thrones überhaubt een zwakke plek heeft gevonden.
Ook de verandering die ze ondergaat op het moment dat ze in die zwarte jurk, met zwart haar, de trap af komt. Dit is een andere Sansa! Briljant!
Die lach van Arya Stark toen ze hoorde dat haar tante dood is. Echt prachtig.
The Hound denkt eindelijk van haar af te kunnen
The Hound denkt eindelijk van haar af te kunnen

Oberyn leeft nog en is best buds met the mountain

[ Voor 62% gewijzigd door ulTimaS op 03-06-2014 09:14 ]
Duidelijk dat je de boeken niet hebt gelezen want dat heeft niets met de boeken te maken.Rudi schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:27:
Er is een speciaal topic voor de boeken he.... zodat je hier niet 'kijk mij eens meer weten' spoilers hoeft te gaan insinueren..... Behoorlijk irritant.
In de boeken wordt niets uit de doeken gedaan over de beweegredenen van Oberyn. Dat is pure speculatie. Maar even afgaande op wat er in de serie wel bekend is:
a) Oberyn aka The Viper wil koste wat het kost wraak op Gregor Clegane aka The Mountain.
b) Ondanks dat we allemaal graag zouden willen dat Oberyn zou winnen in een duel tegen Clegane, is de kans op winst voor hem relatief klein.
c) Oberyn is niet dom en realiseert zich dat natuurlijk ook. Hij zou dus gaan zoeken naar een manier om ook zijn zin (a) te krijgen als hij het duel verliest.
d) Hij heet niet voor niets The Viper.
e) In de serie wordt expliciet getoond dat er een of andere olie-achtige substantie op de speerpunt wordt gesmeerd.
f) (a) + (b) + (c) + (d) + (e) = de speerpunt is vergiftigd met een traag werkend gif.
Voor Oberyn is dat simpelweg de enige logische optie. Immers, als hij wint, dan heeft hij zijn wraak. Als hij verliest, dan heeft hij alsnog zijn wraak.
g) Oberyn heeft 8 dochters.
Dus als hij verliest, heeft hij niet alleen alsnog zijn wraak, maar zullen ook zijn 8 dochters zinnen op wraak voor hem...
Uiteraard weet ik wel e.e.a. vanuit de boeken. Maar zoals ik in het begin van deze post heb gezegd, over de beweegredenen van Oberyn kan in alle gevallen alleen maar gespeculeerd worden. Maar als je alles zo op een rijtje zet is het gewoon overduidelijk, toch?
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Mooi dat verhaaltje over die simpleton het neefje van Tyrion dat hij al die insecten aan het pletten was. Om vervolgens daarna Oberyn te laten pletten als een insect.
Aan die foto hierboven met the mountain en oberyn.. Zijn hand is bijna net zo groot als het gezicht van oberyn. Geen wonder...
Aan die foto hierboven met the mountain en oberyn.. Zijn hand is bijna net zo groot als het gezicht van oberyn. Geen wonder...
[ Voor 28% gewijzigd door Denzis op 03-06-2014 09:23 ]
https://www.youtube.com/@droommotor
volgens mij plette het retarded neefje de levens van die kevers op eenzelfde zinloze manier als 'The Gods' de levens van mensen op een zinloze manier pletten...
uuuhh nee. zoals tyrion naar zn neefje keek om te begrijpen waarom hij de kevers plet, zo kijken de goden naar ons waarom wij elkaar pletten.habermas schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 09:22:
volgens mij plette het retarded neefje de levens van die kevers op eenzelfde zinloze manier als 'The Gods' de levens van mensen op een zinloze manier pletten...
Dat zegt/schreeuwt hij toch als hij Oberyn aan het bewerken is?fuqua schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 08:44:
[...]
ja maar ik zag dat meer als taunten en hem nog een trap na gevenFruitschaal schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 09:55:
[...]
Dat zegt/schreeuwt hij toch als hij Oberyn aan het bewerken is?
Nuh, de Mountain ziet er stervend uit.. Hij kreeg namelijk net een speer door zijn middenrif gejaagd.. Een stervende man liegt niet. Voor mij was dit een bekentenis.fuqua schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 09:57:
[...]
ja maar ik zag dat meer als taunten en hem nog een trap na geven
[ Voor 9% gewijzigd door Fruitschaal op 03-06-2014 10:10 ]
Fruitschaal schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:05:
[...]
Nuh, de Mountain ziet er stervend uit.. Een stervende man liegt niet. Voor mij was dit een bekentenis.
spoiler:
Dat weet jij omdat je de boeken hebt gelezen, maar velen hier weten dat niet.... 

Hij was ook gestoken in de borst, dat overleef je niet zomaar in die settings.
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Onzin, zie edit..Rub3s schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:09:
[...]
spoiler:Dat weet jij omdat je de boeken hebt gelezen, maar velen hier weten dat niet....
En dan ??Fruitschaal schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:05:
[...]
Een stervende man liegt niet. Voor mij was dit een bekentenis.
Het zat er dik in dat hij het gedaan had ... maar in opdracht van wie, daar ging het om !! En dat heeft-ie niet gezegd.
Wel dat hij het gedaan heeft, en het is nu dus wel duidelijk WIE het gedaan heeft.Goner schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:13:
[...]
En dan ??
Het zat er dik in dat hij het gedaan had ... maar in opdracht van wie, daar ging het om !! En dat heeft-ie niet gezegd.
Want hij viel onder Tywin en dat wist iedereen al, daarom zie je Oberyn ook wijzen in het gevecht.
Het zat er dik in, maar niemand heeft het ooit bevestigd.. Ze noemde the Mountain en de Hound niet voor niets de Lannister-dogs... Dit is een paar afleveringen terug nog eens genoemd.Goner schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:13:
[...]
En dan ??
Je zou kunnen zeggen dat deze 'bekentenis' van de Mountain vrij belangrijk is. Mede omdat Tywin Lannister altijd in control was van zijn honden..
[ Voor 14% gewijzigd door Fruitschaal op 03-06-2014 10:16 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Ik heb de boeken niet gelezen, maar het lijkt me vrij duidelijk dat The Mountain bekent dat hij de verantwoordelijke is maar dat was al bekend. Hij doet alleen geen uitspraken over zijn opdrachtgever (en of het überhaupt in opdracht is gedaan), hetgeen wat die gozer uit Dorne graag wilde weten (naam nu al kwijt, want dood
).
Dat het Tywin is lijkt me voor zich te spreken, maar het is niet en public genoemd wat wel een essentieel onderdeel van het verhaal kan worden.
Dat het Tywin is lijkt me voor zich te spreken, maar het is niet en public genoemd wat wel een essentieel onderdeel van het verhaal kan worden.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Mijn theorie:
-----
Waarschuwing: Dit is een Theorie! Ik ga er niet over discussieren dat iemand vind OMG SPOILERS!!!. Nee, zo werkt een theorie niet
-----
1.) Clegane is poisoned. Hij sterft aan zijn verwondingen. Of dat het laatste is van hem wat we zien? Geen idee.
2.) Tyrion zit nog steeds gevangen en wacht op doodstraf
3.) Jaime is nog steeds sceptisch tegenover Tywin
4.) Varys heeft al enige tijd geen echte rol meer gehad
Hieruit:
Jaime helpt Tyrion ontsnappen. Dit wordt waarschijnlijk samen met Varys gedaan, puur omdat Varys al weet dat hij niet echt meer geaccepteerd wordt in de kingdom, en aangezien hij al even geen role meer heeft gehad.
Tyrion neemt de kans en vermoord Shae, hij probeerd bij Tywin te komen, maar die is te goed bewaakt. Hij ontsnapt op een boot, en tadaa, komt uit in de buurt van Daenerys. Na enige omzwervingen joined hij haar leger, en dan is daar de link tussen de Lannisters en Targaryen compleet.
Jaime geen idee
Varys ook niet
Tywin is pissig obviously, zal wel op een of andere manier dood gaan, en Cersei neemt over en wordt binnen no time gearresteerd en afgezet omdat mensen toch langzaam gaan leren wat ze allemaal heeft gedaan.
Kortom, als dit evt in de buurt komt, kunnen het leuke seizoenen worden.
Nogmaals: Dit is een Theorie! Ben pas op een kwart van Boek 2
-----
Waarschuwing: Dit is een Theorie! Ik ga er niet over discussieren dat iemand vind OMG SPOILERS!!!. Nee, zo werkt een theorie niet
-----
1.) Clegane is poisoned. Hij sterft aan zijn verwondingen. Of dat het laatste is van hem wat we zien? Geen idee.
2.) Tyrion zit nog steeds gevangen en wacht op doodstraf
3.) Jaime is nog steeds sceptisch tegenover Tywin
4.) Varys heeft al enige tijd geen echte rol meer gehad
Hieruit:
Jaime helpt Tyrion ontsnappen. Dit wordt waarschijnlijk samen met Varys gedaan, puur omdat Varys al weet dat hij niet echt meer geaccepteerd wordt in de kingdom, en aangezien hij al even geen role meer heeft gehad.
Tyrion neemt de kans en vermoord Shae, hij probeerd bij Tywin te komen, maar die is te goed bewaakt. Hij ontsnapt op een boot, en tadaa, komt uit in de buurt van Daenerys. Na enige omzwervingen joined hij haar leger, en dan is daar de link tussen de Lannisters en Targaryen compleet.
Jaime geen idee
Varys ook niet
Tywin is pissig obviously, zal wel op een of andere manier dood gaan, en Cersei neemt over en wordt binnen no time gearresteerd en afgezet omdat mensen toch langzaam gaan leren wat ze allemaal heeft gedaan.
Kortom, als dit evt in de buurt komt, kunnen het leuke seizoenen worden.
Ik wil nu wel aan de boeken beginnen want voor ik boek vier uit heb is seizoen 5 al wel klaar. Ben niet zo'n lezert...lanerios schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:18:
Mijn theorie:
Maar ik heb het eerste boek in het engels en in het nederlands. Welke lees jij?
Kan iemand aanbevelen welke ik het beste kan lezen? Ik heb geen problemen met de engelse taal maar nederlands leest natuurlijk wel iets makkelijker. Als het engels echt veel mooier geschreven is wil ik me er wel aan wagen....
Engels! Het loopt allemaal een stuk beter, en imo is er gewoon meer in de engelse taal om bepaalde emoties en gevoelens uit te drukken.
En namen zijn vervelend in het NL ( cheap vertaald).. Buiten dat hoef je dan minder lang te wachten op het nieuwe boek.. Anders moet je ook nog op de NL'se vertaling wachten.kbloem schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:22:
[...]
Ik wil nu wel aan de boeken beginnen want voor ik boek vier uit heb is seizoen 5 al wel klaar. Ben niet zo'n lezert...
Maar ik heb het eerste boek in het engels en in het nederlands. Welke lees jij?
Kan iemand aanbevelen welke ik het beste kan lezen? Ik heb geen problemen met de engelse taal maar nederlands leest natuurlijk wel iets makkelijker. Als het engels echt veel mooier geschreven is wil ik me er wel aan wagen....
Ik had mezelf ook voorgenomen om, na dit seizoen, te beginnen aan de boeken. Inderdaad ook in het Engels. Als jouw theorie klopt, dan kunnen het inderdaad hele leuke seizoenen gaan worden!lanerios schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:23:
Engels! Het loopt allemaal een stuk beter, en imo is er gewoon meer in de engelse taal om bepaalde emoties en gevoelens uit te drukken.
Ik hoop het echt. Tyrion kan op die manier een gigantisch gevaar vormen voor King's Landing. Vengeance shall be awesome!
[ Voor 97% gewijzigd door argro op 03-06-2014 20:26 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Dan ga ik maar voor het engels 
Maar vervelend vertaald? Ze gebruiken toch niet namen als kleinvinger en de berg hoop ik?
Maar vervelend vertaald? Ze gebruiken toch niet namen als kleinvinger en de berg hoop ik?
*knip*
[ Voor 92% gewijzigd door argro op 03-06-2014 20:27 ]
En het is een goede oefening voor je Engels. Je zal zien dat het eerste boek wat langzamer gaat. Maar het tweede boek leest net zo snel als NederlandsFruitschaal schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:24:
[...]
En namen zijn vervelend in het NL ( cheap vertaald).. Buiten dat hoef je dan minder lang te wachten op het nieuwe boek.. Anders moet je ook nog op de NL'se vertaling wachten.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
AllSeeyinEye, ik heb je spoiler niet gelezen maar ik mag hopen dat het niet om de boeken gaat want dat is echt not done hier (ook in spoilertags). Graag even weghalen dan.
Sorry voor het slechte nieuws maar nog maar 2 te gaanfuqua schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:26:
was dit de laatste aflevering mid season ?
Waar ik zelf op zit te hopen, dat op de een of andere manier (necromancy, experiments whatever) Clegane gewoon terugkomt mocht hij doodgaan. Gewoon als fuck you naar Oberyn. Ja je hebt je wraak, nee het heeft niet geholpen.
Ik ga in op een theorie die opgeschreven mag worden. Mag dat ook niet?Bartske schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:27:
AllSeeyinEye, ik heb je spoiler niet gelezen maar ik mag hopen dat het niet om de boeken gaat want dat is echt not done hier (ook in spoilertags). Graag even weghalen dan.
Anders hebben de spoiler tags sowieso geen nut in dit topic. Als het uitgezonden is, dan is het bekend en hoeft het niet geblokt. Als het in een spoiler tag staat, dan is het niet uitgezonden en dus uit de boeken.
[ Voor 23% gewijzigd door AllSeeyinEye op 03-06-2014 10:29 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Dat is een theorie die iemand die de boeken nog niet gelezen heeft stelt, als jij in spoilers aangeeeft of dit waar is of niet aan de hand van de boeken mag dat niet. Lees de topicwarning. Voor het bespreken van het boek is er een apart topic.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:28:
[...]
Ik ga in op een theorie die opgeschreven mag worden. Mag dat ook niet?
Aan de hand van je edit: lees de topicwarning
[ Voor 11% gewijzigd door Bartske op 03-06-2014 10:30 ]
Yep, voor deze boeken absoluut Engels.
Hoe goed vertalingen ook kunnen zijn, voor deze serie wil ik lezen hoe meneer Martin het echt bedoelt.
Bovendien ben ik bang dat ze in de boeken net zulke bezopen vertalingen voor namen en plaatsen gebruiken als in de TV serie (die kijk ik ook met UK subs trouwens).
Hoe goed vertalingen ook kunnen zijn, voor deze serie wil ik lezen hoe meneer Martin het echt bedoelt.
Bovendien ben ik bang dat ze in de boeken net zulke bezopen vertalingen voor namen en plaatsen gebruiken als in de TV serie (die kijk ik ook met UK subs trouwens).
*knip*
[ Voor 115% gewijzigd door argro op 03-06-2014 20:28 ]
*knip*
[ Voor 102% gewijzigd door argro op 03-06-2014 20:28 ]
*knip*
Wat is die Oberyn een flapdrol zeg. The arrogance
[ Voor 49% gewijzigd door argro op 03-06-2014 20:28 ]
Zijn arrogantie in combinatie met de bekentenis uit the Mountain trekken is hem fataal geworden. Zonde, want het was een vet character..
Hij was wel echt een baas tijdens dat gevecht, en natuurlijk erg dom om je zo te laten afmaken helemaal met de Mountain.Niku schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:36:
*knip*
Andere kant het is een Viper, en hij was in zijn leven maar uit op 1 ding en dat was Wraak en die heeft hij gehad, denk hij na dit anders toch weinig boeiends te doen had behalve wat die altijd deed
[ Voor 10% gewijzigd door argro op 03-06-2014 20:28 ]
The Mountain stond dan wel bovenaan zijn lijstje. Maar hij had er nog veel meer (met name Tywin).Mektheb schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:40:
[...]
Hij was wel echt een baas tijdens dat gevecht, en natuurlijk erg dom om je zo te laten afmaken helemaal met de Mountain.
Andere kant het is een Viper, en hij was in zijn leven maar uit op 1 ding en dat was Wraak en die heeft hij gehad, denk hij na dit anders toch weinig boeiends te doen had behalve wat die altijd deed
Het is gewoon een mongol dat ie het leven van Tyrion op het spel zet. Ongeacht de uitkomst, het leven van het vetste karakter uit de serie word verziekt. Wat had ik graag gezien dat Tyrion zn gram kon halen tegen zn zus en zn vader. Beide moeten dood.... net als Theon....Mektheb schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:40:
[...]
Hij was wel echt een baas tijdens dat gevecht, en natuurlijk erg dom om je zo te laten afmaken helemaal met de Mountain.
Dit topic is gesloten.
Let op:
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews
Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews
Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic