[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.593 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
Jebus4life schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:40:
Echt man, ik ben helemaal klaar met GoT nu he; Oberyn was gewoon de uberbaas voor mij.
Haha, ik moet wel een beetje lachen. Of je moet je verwachtingen aanpassen, of een andere serie gaan kijken.. *O*

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 18:19

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dat is nou juist het mooie aan deze serie. Geen enkel personage is veilig. Iedereen zou bij de volgende aflevering kunnen sterven. Net het echte leven! ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Jebus4life schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:40:
Echt man, ik ben helemaal klaar met GoT nu he; Oberyn was gewoon de uberbaas voor mij.

Echt man, in Seizoen 1 gaan Robert, Drogo en Ned eraan, dan Renly (al was dat wel early season) en dan Robb. Elk seizoen slagen ze erin m'n favoriete personages van dat moment af te maken, het leek anders te zijn (+ ik had echt niet verwacht dat Oberyn zou verliezen, dat maakt de klap nog pijnlijker...)...

Alleen Baelish, Ramsay & Tyrion nu nog...
If you think this has a happy ending, you haven't been paying attention.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Jebus4life schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:48:
[...]

Fu :+

*Ik geloof niet dat Jaime hem laat sterven. Hij is nog altijd een kingsguard denkik? Dan kan hij nog altijd dat gebruiken als leverage naar Tywin toe lijkt me?
In het geval van een trial by combat gelden dezelfde regels als in de Game of Thrones zelf; you win, or you die. Er valt niet meer te onderhandelen, dat recht geef je op door trial by combat aan te vragen.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En die "OR" in "You win or you die" is in dat geval een echte boolian "OR"... :+

(Winnen en sterven is ook een mogelijkheid namelijk...)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:42

Jebus4life

BE User

Weet ik, ook nooit aan gestoord (behalve mss bij de red wedding in S3, toen was iedereen wel "teleurgesteld" al geef ik toe dat het een geweldig plottwist was.

Maar hoewel ik Robb een heerlijk character vond was Oberyn gewoon dé baas dus het is gewoon zo klote dat hij eraan gaat, gewoon door z'n eigen fout (past wel in z'n karakter, hij is arrogant, en die arrogantie is nu z'n dood geworden)

Benieuwd of er in Dorne nu verder nog iets gaat gebeuren hierdoor, hij is tenslotte de jongere broer van prince Doran; hoewel hij zich vrijwillig opgaf denk ik niet dat die lacht met de dood van z'n broer (door dezelfde kerel die z'n zus afgeslacht heeft)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Sansa lijkt niet langer het naïeve en onschuldige meisje van eerder meer te zijn, ze speelt haar eigen spel nu zo te zien. Op zich logisch na alles wat ze heeft meegemaakt.

Dat is wel een van de mooiste dingen aan de serie; de transformatie van veel personages naarmate het verhaal vordert.

Wel een erg gave scene op het eind, de vechtstijl van Oberyn was mooi in beeld gebracht (mooi ook die bewondering van Jamie), erg jammer dat ie zo bruut aan z'n einde komt. Hij had The Mountain kunnen verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Jebus4life schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:55:
Weet ik, ook nooit aan gestoord (behalve mss bij de red wedding in S3, toen was iedereen wel "teleurgesteld" al geef ik toe dat het een geweldig plottwist was.

Maar hoewel ik Robb een heerlijk character vond was Oberyn gewoon dé baas dus het is gewoon zo klote dat hij eraan gaat, gewoon door z'n eigen fout (past wel in z'n karakter, hij is arrogant, en die arrogantie is nu z'n dood geworden)

Benieuwd of er in Dorne nu verder nog iets gaat gebeuren hierdoor, hij is tenslotte de jongere broer van prince Doran; hoewel hij zich vrijwillig opgaf denk ik niet dat die lacht met de dood van z'n broer (door dezelfde kerel die z'n zus afgeslacht heeft)
Voordat ik onverhoopt weer met spoilers ga gooien... Is Doran al langs gekomen in de serie of is die nog een grote onbekende die alleen nog van naam bekend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

kazuka schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:55:
Sansa lijkt niet langer het naïeve en onschuldige meisje van eerder meer te zijn, ze speelt haar eigen spel nu zo te zien. Op zich logisch na alles wat ze heeft meegemaakt.

Dat is wel een van de mooiste dingen aan de serie; de transformatie van veel personages naarmate het verhaal vordert.

Wel een erg gave scene op het eind, de vechtstijl van Oberyn was mooi in beeld gebracht (mooi ook die bewondering van Jamie), erg jammer dat ie zo bruut aan z'n einde komt. Hij had The Mountain kunnen verslaan.
Hij heeft hem verslagen, maar omdat hij per se wou horen dat the mountain het zelf nog even toegaf is hij eraan. Hij had gewoon moeten wegwandelen (denk dat z'n zege nogal ontegensprekelijk was) of z'n speer door z'n schedel moeten rammen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 23:47
Mx. Alba schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:57:
[...]

Voordat ik onverhoopt weer met spoilers ga gooien... Is Doran al langs gekomen in de serie of is die nog een grote onbekende die alleen nog van naam bekend is?
nog onbekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Oké dan hou ik wijselijk mijn mond dicht. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

[...]

Nope, vernoemd als oudere broer die niet kon/wou komen voor het huwelijk (en daarom Oberyn gestuurd heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

[...]

Die hebben we nog niet gezien, wél weten we dat het de broer van Oberyn is. En we weten ook al dat Oberyn 8 dochters heeft.

The South remembers? Hoewel, hij heeft zich vrijwillig tot champion voor Tyrion benoemd. Hij wilde persé the Mountain's confession horen. Het was z'n eigen schuld, dus waarom wraak?

[ Voor 15% gewijzigd door Blistimo op 02-06-2014 14:00 ]

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

horizon1978 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:14:
[...]

yep, volgens mij de echte:
van zijn (nota)blog:
[afbeelding]
Nee, het is een cosplayer :)
Not George

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

spoiler: De benaming van de 8 dochters van oberyn
8 dochters van Oberyn genaamd "The Sand Snakes"

[ Voor 38% gewijzigd door ulTimaS op 02-06-2014 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

ulTimaS schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:00:
8 dochters van Oberyn genaamd "The Sand Snakes"
Ja maar die zitten nu nog in een mand vol spoilers helaas... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:37
Mx. Alba schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:01:
[...]

Helaas duurt het allemaal wel lang, ik kan niet wachten tot ik eindelijk kan weten hoe de hele serie / boeken eindigen.

It pains me to not know !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Ik ben een jaar geleden de boeken gaan lezen omdat ik niet weer 10 maanden wilde wachten hoe eraan toe ging na de Red Wedding. Gelukkig is het einde van het vijfde boek een mooi afgerond verhaal... :+

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

[...]

Ik dacht dat ze al benoemd waren aangezien het wel op gameofthrones.wikia.com stond.

edit: ik heb het iig veranderd

[ Voor 5% gewijzigd door ulTimaS op 02-06-2014 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

O ze zijn vast al wel genoemd, net als Doran... Maar hoe de relaties daar allemaal liggen is nog compleet onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

[...]

Pas jij je quote dan even aan.. Nu heb ik het namelijk wel gelezen :/

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het woordje "Sand Snakes" zal niet veel mis mee zijn denk ik. Ze heten zo omdat ze dochters van de Viper zijn. Weinig spoilerwaardig en de kans is groot dat die term al eens is gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

De term is nog niet genoemd nee, maar door constant op spoilers te wijzen lok je uit dat mensen er meer achter gaan zoeken dan wellicht noodzakelijk is. Of het zijn allemaal afleidingsmanoeuvres natuurlijk... /tinfoilhat

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Mijn excuses dan, maar vanuit de boeken wetende hoe het verhaal zich een beetje gaat ontvouwen kan ik wel zeggen dat de term "Sand Snakes" er weinig toe doet. Dat is gewoon een alias voor de dochters van Oberyn, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 18:58
Damn die scene met die tandjes van Oberyn, ik moet binnenkort naar de kaakchirurg. Nu maar hopen dat daar geen mountain werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

luxzenburcht schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:26:
Damn die scene met die tandjes van Oberyn, ik moet binnenkort naar de kaakchirurg. Nu maar hopen dat daar geen mountain werkt :)
Tandarts G.C. van den Berg misschien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
39:12, Sansa lijkt net Cat in die jurk _/-\o_ Arya en haar lachkick :D Dat Ygrette Gyllae laat leven verbaasde me. De arrogantie van de baas der bazen dit seizoen heeft Oberyn zijn kop gekost. Alsof ie een bekentenis nodig had, hij wist dondersgoed dat the Mountain de verantwoordelijke was. En als je dan zo arrogant bent dat je denkt dat de Mountain met een speer in zijn lijf nog gaat bekennen heb je het goed mis. |:( Ik zou het wel geweten hebben /care die frickin bekentenis, walk away and earn the honour of being winning champion. Maarja.. de leukste personages gaan er toch altijd aan, dus ben benieuwd wanneer Tyrion/Arya/Baelish nu het loodje gaan leggen :X

Toch wel complimenten voor Sophie hoe zij Sansa Stark neerzet. Begint Sansa nog als dom gansje, naïef pur sang, geloven in sprookjes. In het tweede seizoen is ze nog immer zwak en laat zich manipuleren. Maar in het derde seizoen begint ze de keiharde realiteit onder ogen te zien. En met Baelish aan haar zijde als ultieme leermeester weet ze zelfs de council of the Eyrie dus te bespelen _/-\o_ Ik denk dat Arya nog wel gaat opkijken als ze Sansa nu gaat zien (of lopen die nu elkaar al weer mis :F ) Van het type: ik zal een prinses zijn, naar Cat junior die zich prima staande weet te houden in Westeros waar mannen regeren. Over Essos heb ik het express niet want daar is Danny de baas want immers 'I will do what queens do: I will rule'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
WAT!? Game of thrones waarom doe je dit o_O. Ik zat net van, ah zie je wel ze laten oberyn niet zomaar doodgaan en dan die laaste minuut aaaaah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:30

DinX

Motormuis

Goron schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:31:
WAT!? Game of thrones waarom doe je dit o_O. Ik zat net van, ah zie je wel ze laten oberyn niet zomaar doodgaan en dan die laaste minuut aaaaah
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bk3OIuF.gif

:+

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Joosie200 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:31:
39:12, Sansa lijkt net Cat in die jurk _/-\o_ Arya en haar lackick :D Dat Ygrette Gyllae laat leven verbaasde me. De arrogantie van de baas der bazen dit seizoen heeft Oberyn zijn kop gekost. Alsof ie een bekentenis nodig had, hij wist dondersgoed dat the Mountain de verantwoordelijke was. En als je dan zo arrogant bent dat je denkt dat de Mountain met een speer in zijn lijf nog gaat bekennen heb je het goed mis. |:( Ik zou het wel geweten hebben /care die frickin bekentenis, walk away and earn the honour of being winning champion. Maarja.. de leukste personages gaan er toch altijd aan, dus ben benieuwd wanneer Tyrion/Arya/Baelish nu het loodje gaan leggen :X
Als de Mountain voor het oog van de gehele koninklijke court een bekentenis afgeeft waarin hij Tywin als opdrachtgever aanwijst hebben de Lannisters een GROOT probleem. Het is weliswaar onofficieel bekend, maar als het officieel bekend is, zou Dorne wel eens in opstand kunnen komen tegen de Lannisters. Het is niet alleen persoonlijke wraak, er is een Game of Thrones gaande... :)
Toch wel complimenten voor Sophie hoe zij Sansa Stark neerzet. Begint Sansa nog als dom gansje, naïef pur sang, geloven in sprookjes. In het tweede seizoen is ze nog immer zwak en laat zich manipuleren. Maar in het derde seizoen begint ze de keiharde realiteit onder ogen te zien. En met Baelish aan haar zijde als ultieme leermeester weet ze zelfs de council of the Eyrie dus te bespelen _/-\o_ Ik denk dat Arya nog wel gaat opkijken als ze Sansa nu gaat zien (of lopen die nu elkaar al weer mis :F ) Van het type: ik zal een prinses zijn, naar Cat junior die zich prima staande weet te houden in Westeros waar mannen regeren. Over Essos heb ik het express niet want daar is Danny de baas want immers 'I will do what queens do: I will rule'
Sansa was al sinds haar onderonsjes met Cersei aan het 'spelen', maar heeft daar steeds het domme gansje voor gespeeld. Ze heeft zich laten redden, omdat zij zelf niet in de positie was om zichzelf te redden. In Baelish heeft ze nu een zwakke plek gevonden die ze kan exploiten; ze neemt het heft in eigen hand en KAN nu ook als sterke vrouw (meisje, in het boek is ze nog maar 14 of 15) spelen. Ik vond persoonlijk de koele blik sterker dan haar entree als Cat junior :>

--Nog een loftrompet voor de serieschrijvers en Alfie Allen: de Theon - Reek relapse is de eerste referentie naar de rijmpjes die Reek in zijn hoofd constant laat rondgaan, om maar niet te vergeten wie hij is. Je moet goed luisteren, maar ze zitten erin.

[ Voor 5% gewijzigd door Blistimo op 02-06-2014 14:39 ]

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik denk dat Baelish denkt dat hij Sansa aan het bespelen is en andersom. Wie nou precies gelijk heeft, dat weet ik niet. Maar dat maakt het juist wel leuk.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t1.0-9/10314510_325664414254432_7246852657447670205_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik vind het wel flauw dat you win or you die.. ik zeg: last man standing, the Mountain stond niet meer dus remise, basta. :P Stuur Tyrion naar de wall waar ie door de kou vrijwillig toch vanaf zou springen en klaar. Maar nee, Tywin wil hem gewoon dood hebben. Careful for what you wish I'd say, wie de bal kaatst kan hem terugverwachten. Het kan niet zo zijn dat wederom de Lannisters ongeschonden uit een seizoen komen. En dat Jaime nu een hand moet missen staat niet gelijk aan het uitroeien van menig tegenstander. Tijd voor gerechtigheid, tijd voor payback time, tijd dat de Rain of Castamere wordt gespeeld en we een Red Wedding reversed gaan krijgen >:) Tywin/Cersei dood en ik vind het prima.

Ja, toen ik mijn vorige bericht plaatste had ik het gevecht nog niet gezien nee. Wel props voor het in beeld brengen van het gevecht: zeer mooie scene op de afloop na dan :+

[ Voor 11% gewijzigd door Joosie200 op 02-06-2014 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Ik hoop trouwens dat Jorah alle draken heeft vrijgelaten voordat hij wegging. Kijken hoeveel daenarys dan nog waard is met haar domme beslissingen. Maarja hij zal waarschijnlijk wel uitglijden en van de rotsen af donderen ofzo als ik de serie extrapoleer 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Toch vind ik Tywin wel baas zeker hoe hij Jeoffrey in toon hield als hij iets écht geks wilde doen. Toch even laten zien wie de baas is :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Cersei dood? Nee joh. I love to hate her. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Joosie200 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:51:
Ik vind het wel flauw dat you win or you die.. ik zeg: last man standing, the Mountain stond niet meer dus remise, basta. :P Stuur Tyrion naar de wall waar ie door de kou vrijwillig toch vanaf zou springen en klaar. Maar nee, Tywin wil hem gewoon dood hebben.
Als Tywin Tyrion dood had willen hebben had Tyrion zijn eerste maand niet overleefd. Tywin wilde Tyrion naar the Wall sturen. Alleen wilde Tyrion niet meespelen in het spelletje dat zijn vader aan het spelen is, omdat hij wist dat hij dan hoe dan ook zou verliezen. Wat Tywin en Cersei dan tegen Tyrion hebben? Uh, misschien de dood van hun vrouw/ moeder, hoewel hij daar niks aan kon doen. Net zoals de beetles er niks aan konden doen maar toch door neefje Lannister kapot geClunkt werden.

[ Voor 3% gewijzigd door Blistimo op 02-06-2014 15:08 ]

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Blistimo schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:07:
[...]

Als Tywin Tyrion dood had willen hebben had Tyrion zijn eerste maand niet overleefd. Tywin wilde Tyrion naar the Wall sturen. Alleen wilde Tyrion niet meespelen in het spelletje dat zijn vader aan het spelen is. Wat Tywin en Cersei dan tegen Tyrion hebben? Uh, misschien de dood van hun vrouw/ moeder, hoewel hij daar niks aan kon doen. Net zoals de beetles er niks aan konden doen maar toch door neefje Lannister kapot geClunkt werden.
Eens met je eerste zin, dat was het gemakkelijkste om te doen. Maar daar heeft Tywin dus vanaf gezien, maar door wie en waarom? Toch omdat ie diep van binnen wist dat Tyrion er niks aan kon doen? Zeker nu we hem zo kennen in de serie had ik dat doden van baby Tyrion anders allang verwacht. Of is het een gevalletje: een kat die met zijn muis speelt voor ie dood is?

Als sanctie: van alle titels en rechten strippen en naar de wall sturen na deze uitkomst van het gevecht was de ultieme wraak van Tywin op Tyrion. Zijn doodvonnis openlijk verklaren is zo vaak gebeurd en Tyrion heeft daar altijd nog aan te weten te ontsnappen, dus waarom nu niet nu trial by combat niet precies uitpakte als gehoopt? Door wie moet ik nog maar zien: want Bronn is weg, Shae gevangen of dood, Podd dwaalt door het bos dus wie heeft ie nog? Jaime, maar zou Jaime zover gaan om achter de rug om van zijn vader zijn broertje te helpen? Als dat uitkomt kan Jaime het wel shaken als lord of Casterly Rock en heir of the Lannisters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Toch wel benieuwd waar we over 2 a 3 seizoenen zijn. Lannisters hebben heel Westeros zowat overgenomen tot nu toe, de Starks zijn uitgeroeid, Stannis zit te kloten maar zal nu wel een hoop huurlingen met z'n goud hebben gekocht, Daenerys heeft een gruwelijk leger opgebouwd maar speelt voorlopig moedertje op Essos en ondertussen heb je de Wildlings and Walkers die vanuit het Noorden op komen draven.

Voor de Starks zie ik het voorlopig somber in, die veroveren echt niet meer het Noorden weer terug of zal Bran straks alle White Walkers kunnen besturen? xD

Zal me ook niks verbazen dat de Walkers op het eind gewoon heel Westeros zullen uitmoorden damn you George RR Martin xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Joosie200 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:12:
[...]

Eens met je eerste zin, dat was het gemakkelijkste om te doen. Maar daar heeft Tywin dus vanaf gezien, maar door wie en waarom? Toch omdat ie diep van binnen wist dat Tyrion er niks aan kon doen? Zeker nu we hem zo kennen in de serie had ik dat doden van baby Tyrion anders allang verwacht. Of is het een gevalletje: een kat die met zijn muis speelt voor ie dood is?
Tywin is een trotse man, die alles heeft gedaan om de familienaam in ere te herstellen nadat zijn vader die door het slijk had gehaald. Hij zal er dus ook alles aan blijven doen om die familienaam te doen overleven. En hoezeer hij Tyrion ook minacht, het is één van de twee manieren voor Tywin om dat overleven te bewerkstelligen. Jamie is Captain van de Kingsguard, dus die mag niet trouwen en kinderen verwekken (welp...). Cersei moet de banden met andere families door te trouwen versterken, maar kan de familienaam niet doorgeven. Dus blijft Tyrion over.

Tywin probeert met alle macht controle over de situatie te houden. Hij probeert te spelen met zijn muisjes, maar begint langzaam de controle te verliezen. Het naar de Wall sturen ging samen met Jamie's neerleggen van zijn positie in de Kingsguard, waarmee hij weer kan trouwen en kindjes kan verwekken. Als die voorwaarde er niet aan vast zat had het wegsturen van Tyrion geen enkele zin. En met het doodvonnis van Tyrion zal Tywin er alles aan moeten doen om Jamie onder controle te krijgen of uit de Kingsguard te krijgen.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Godverdomme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 14:53

Rub3s

+3 , omdat het kan

En waar slaat dat op als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Ik gok dat hij net klaar is met het kijken van de aflevering :+

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:37
Blistimo schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:42:
Denk het ook ja haha >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steareth
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 08:22

steareth

professionele epibreerder

i second that.

had het eerder moeten leren... geen favoriete character hebben...

ik weet niet waar je huis woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

steareth schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:01:
[...]

i second that.

had het eerder moeten leren... geen favoriete character hebben...
Ok, dus nu je favoriete karakter dood is, wie is dan nu je favoriete karakter? (Oftewel, wie wil je dood hebben? :P)

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

De episode zit nog steeds op mijn netvlies ;)

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Blistimo schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:42:
Ja :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jevon
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-09 15:58
What the fuck... Lang geleden dat ik er door beeldmateriaal zo veel adrenaline mijn bloed in werd gepompt...

Intel Core i5 4690 | 8GB | GTX970 | 256GB SSD | 2TB HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 19:57

muhda

Time & Space traveler

Oberyn..........

Wow, lang geleden dat ik zo verast was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:06
ze weten wel weer hoe ze het in beeld moeten brengen zeg, zeer mooi gedaan met dat gevecht,inderdaad jammer wat betreft de uitkomst!.

En die lachbui van ayra,priceless!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Als ik de scene weer kijk met de kennis wie wint, is het wel heel duidelijk. En je kan rustig klikken, gaat over het gevecht!

spoiler:
Oberyn is goed, maar te theatraal. Hij maakt te lange uithalen waardoor hij zichzelf onnodig open laat staan
Clegene? heeft echt zijn technieken onder controle, elke aanval, elke beweging was geplanned. Ik heb zelfs het gevoel dat het feit dat hij zich liet neerhalen geplanned was.

En als iemand zegt "never leave me alone" dan weet je dat hij het niet gaat halen :+

[ Voor 5% gewijzigd door corset op 02-06-2014 17:01 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:56
Fruitschaal schreef op maandag 02 juni 2014 @ 09:54:
[...]

Geweldadig. Tjah, het is niet My Little Pony, het is Game of Thrones...
>:) :)

This ain't fucking Disneyland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Had hij nou toch maar die helm aangedaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Had niet geholpen denk ik. Die klap van de tegenstander was gewoon zo bizar hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Halo zeg, wat kan die George Martin schrijven zeg ... kent all trucks om het publiek geboeid te houden. Ik heb de boeken niet gelezen en ben pas vorig jaar december met de serie begonnen. (altijd leuk als je een season in een paar dagen kunt afkijken ... soort van tv-trip)

Nog een paar van dit soort afleveringen en dan ga ik overstag en ga ik alle boeken kopen. Alhoewel ik het wel leuker vind om eerst heel de serie te zien en dan pas de boeken te gaan lezen. Ik lees graag ... maar de spanning in de serie ... en ook het feit dat iedereen op internet er de hele tijd over aan het praten is .. .geeft toch wel een extra dimensie.

Vond deze jpg ook erg grappig:

My prediction of how Game of Thrones will end, based on current events

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1wBaCnD.png
These were guesses, so I hope that I haven’t spoiled any future events, such as the possible reveal that Stannis and Davos are drift compatible.
_O-

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

lanerios schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:01:
Als ik de scene weer kijk met de kennis wie wint, is het wel heel duidelijk. En je kan rustig klikken, gaat over het gevecht!

spoiler:
Oberyn is goed, maar te theatraal. Hij maakt te lange uithalen waardoor hij zichzelf onnodig open laat staan
Clegene? heeft echt zijn technieken onder controle, elke aanval, elke beweging was geplanned. Ik heb zelfs het gevoel dat het feit dat hij zich liet neerhalen geplanned was.

En als iemand zegt "never leave me alone" dan weet je dat hij het niet gaat halen :+
8)7

Oberyn domineert gewoon het hele gevecht en doet exact wat the Mountain niet wilt: hem continu laten bewegen. Hij krijgt een speer in z'n maag en z'n achillespees wordt afgesneden; dat laat je echt niet zomaar doen... Oberyn z'n arrogantie is gewoon fataal gebleken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdinandeZ
  • Laatst online: 10-09 20:14
Maar vraag me af.. een speer door de maag laat mij toch twijfelen of hij (the mountain) het redt. Aangezien hij ook ernstig gewond is. Trail by combat, maar als beide dood zijn/gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik denk dat Oberyn trouwens ging voor de milt/maag en achillespees by design. Milt/maag doorboren en je bloed neemt langzaam het gif op > je sterft een langzame dood. Achillespees stuk > ga maar overeind komen in full armour suit van maliën. Prima strategie, maar laat hem dan lekker creperen ipv zo gefocust te zijn op een bekentenis ongeacht wat. |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Joosie200 op 02-06-2014 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Neh, als iemand die zelf veel aan zwaardvechten doet (ik zal nooit op het niveau komen van de gemiddelde gevechten in GoT trouwens), doet oberyn gewoon teveel dingen fout. Mountain hoeft totaal geen moeite te doen, of energie te gebruiken. Hij had net zo goed kunnen afwachten tot Obje buiten adem was. Een gevecht is geen show, het is niet de plek om gezellig een babbeltje te maken, nee je gaat dood, of je wint. En als je dan plat hebt nog zo dichtbij komen.. Emoties hebben hem afgemaakt, en domme fouten.

Een ander punt, want een kracht moet je in je armen hebben om een zwaard als dat (bijna Claymore formaat?) met 1 arm te kunnen gebruiken. Jezus, die wil ik echt niet tegenkomen met een slechte dag.

[ Voor 24% gewijzigd door corset op 02-06-2014 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Maar neem in de overweging of Gregor Clegane zijn wonden zal overleven ook even mee dat zijn tegenstander "The Viper" wordt genoemd... Wat is een belangrijke eigenschap van een adder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Denk dat Clegane wel sterft aan de verwondingen, maar of dat het waard was? Denk het niet. Oberyn heeft de tegenstander onderschat, en vooral de ruthlessness (weet even het nederlandse woord niet) van Clegane werd onderschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
lanerios schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:24:
Denk dat Clegane wel sterft aan de verwondingen, maar of dat het waard was? Denk het niet. Oberyn heeft de tegenstander onderschat, en vooral de ruthlessness (weet even het nederlandse woord niet) van Clegane werd onderschat.
Dat Clegane bruut was en zoveel kracht had om zoiets te doen was te verwachten. Maar ach Oberyn is dan wel dood, maar wel dood in de wetenschap dat de Mountain ook het loodje legt en dat geeft hem zijn wraak: postmortem wel te verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Oberyn maakt een klassieke film fout.

en

Niet praten of je focus verliezen voor de klus 100% af is wanneer je leven er van af hangt!

[ Voor 7% gewijzigd door Kain_niaK op 02-06-2014 17:27 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
En dan overleefd Clegane het.. dan is het allemaal voor niks. Tywin is blij want met Ober is alle wraak gestorven, en alles opgelost. Alleen Tyrion en Jaime nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En misschien wilde Oberyn ook wel dood in de wetenschap dat zijn dochters wraak zouden willen gaan nemen? Een beetje als een hydra: je hakt er een hoofd af (The Viper), maar er komen er 8 voor terug (de Sand Snakes)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jscholte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 08:22
lanerios schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:14:
Neh, als iemand die zelf veel aan zwaardvechten doet (ik zal nooit op het niveau komen van de gemiddelde gevechten in GoT trouwens), doet oberyn gewoon teveel dingen fout. Mountain hoeft totaal geen moeite te doen, of energie te gebruiken. Hij had net zo goed kunnen afwachten tot Obje buiten adem was. Een gevecht is geen show, het is niet de plek om gezellig een babbeltje te maken, nee je gaat dood, of je wint. En als je dan plat hebt nog zo dichtbij komen.. Emoties hebben hem afgemaakt, en domme fouten.

Een ander punt, want een kracht moet je in je armen hebben om een zwaard als dat (bijna Claymore formaat?) met 1 arm te kunnen gebruiken. Jezus, die wil ik echt niet tegenkomen met een slechte dag.
Laat staan hoeveel kracht je wel niet moet hebben om met je blote handen iemand zijn schedel kapot te knijpen!

And as final touch god created the Dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdinandeZ
  • Laatst online: 10-09 20:14
The Viper, kan me een shot herinneren, waar de speer wordt opgepoetst/afgeveegd. Zijn van die details waar je bij GoT moet opletten..

even terug gekeken en op 46:47 zie je de speer wat Oberyn gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 30-07 15:31
spoiler:
Trillende handjes, ben er misselijk van. Gadver dit had niet gehoeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brutaal

Leuke wendingen met de boeken hier en daar en zelfs met voorkennis hoopte ik alsnog dat hij ging winnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SP4G
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-12-2015
Tyrion kennende is er nog een kans dat hij niet dood gaat. Als ik hem was zou ik in mooie woorden zeggen van ja, ze zijn allebei dood. Dat betekent dat de rechtzaak daarmee ook onbeslist is dus ik ben een vrij man. Maar dit is GOT en dingen gaan altijd tegen je wil in ;). Zelf hoopte ik dat Oberyn een speer door Tywin zou gooien (beetje einde van 300 stijl). Maar niets is minder waar. Oberyn vond ik een geweldig personage en ik hoop dat we meer van die landstreek in het zuiden gaan zien.

Ik hoop van ganse harte dat Arya met Sansa verenigd gaat worden. Sansa is trouwens wel on fire nu zeg :O. Zelfs the master of lies himself was onder de indruk. Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat uitwerken. Stel dat ze ooit heerser wordt van the Veil dan is ze behoorlijk sterk. Sowieso vind ik het geweldig dat de auteur ervoor heeft gekozen om de kinderen van ned stark niet zomaar dood te laten gaan ofzo. Eigenlijk is elk kind weer speciaal op hun eigen manier. Arya kan donders goed vechten (voor haar leeftijd), sansa is nu een littlefinger 2.0 en Bran (zo heet die kreupele toch?) die wordt gewoon een zeer bijzondere profeet ofzo.

Ik weet niet zo goed wat ik moet denken van dat bedrog op Danny. Hij kan bewust daarom hebben gezegd van beter val je kings landing nog niet aan (omdat die van lord varys had gehoord dat kings landing bijv heel zwak is op dit moment). Aan de andere kant lijkt het wel alsof die altijd het beste met haar voor heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Hè getsie.. wat een viezigheid weer deze aflevering.. ken toch niet? Bluh!

Nou, kom ik andere keer wel weer langs om andere afleveringen te kijken. Dag.
Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/usericons/106217/viezeman.jpg

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
SP4G schreef op maandag 02 juni 2014 @ 18:50:
Tyrion kennende is er nog een kans dat hij niet dood gaat. Als ik hem was zou ik in mooie woorden zeggen van ja, ze zijn allebei dood. Dat betekent dat de rechtzaak daarmee ook onbeslist is dus ik ben een vrij man.
The gods decided it would end in a draw in the end, therefore there is no winner nor loser and I can't been found guilty nor not guilty according to Westeroosi law. I demand that this trial will be withdrawn, since the proscecutor nor I as defendant are victorious according to the gods. Klap in het gezicht van Tywin once more :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FerdinandeZ schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:12:
Maar vraag me af.. een speer door de maag laat mij toch twijfelen of hij (the mountain) het redt. Aangezien hij ook ernstig gewond is. Trail by combat, maar als beide dood zijn/gaan?
En die speer zat flink diep ook. Nog los van of er gif op de speer zat betwijfel ik of the Mountain het wel gaat overleven. Dan is inderdaad de vraag of gelijkspel bestaat in trial by combat, of dat het er puur om gaat wie als eerste het loodje legt.

Het zou me trouwens niets verbazen als Arya gearresteerd wordt om haar lachbui (die idd priceless was) en zo toch nog met Sansa herenigd wordt. De vraag is wat er vervolgens met the Hound gaat gebeuren. Arya zal daar veel invloed op hebben en ze heeft inmiddels, diep van binnen, toch wel gemengde gevoelens over hem, denk ik.
De verhaallijn van Daenerys begin ik langzaam aan wat saai te vinden, terwijl ik die in het begin juist het interessantst vond. Hopelijk krijgt die snel weer een spannende wending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind helemaal niet mooi! Ik zat bijna naar mn TV te schreeuwen "Maak hem gewoon af!" Ik dacht echt dat The Viper had gewonnen. Dat anticipeerde ik ook vanaf het begin.
En toen kwam die grafactie van die verdoemde mountain weer. Allejezus maak die gast een keer af. Ik hoop echt dat Oberyn gif ofzo op zijn wapens had. Enerzijds verwacht ik dat, anderzijds is Oberyn ook arrogant als de neten en niet te vergeten heeft GRRM dit hele verhaal geschreven. Je weet nooit waar je aan toe bent.
In ieder geval vrees ik voor Tyrion. Laat het hem overleven!

In elk geval heeft Tywin gewonnen - Oberyn is uitgeschakeld (hoewel hij toch 'vriendjes' is geworden met House Martell voor het toelaten van Oberyn tot the small council) en hij kan nu Tyrion uit de weg ruimen.

Ik denk verder dat Ygritte misschien wel zwanger is van Jon Snow. Ze is echt totaal bad-ass op alles en iedereen, maar nu opeens toont ze genade. Je weet het nooit bij deze serie, maar ik durf de weddenschap aan.

@boven:
ik weet echt niet meer hoe Arya tegen de hound aan kijkt. Ze wil hem dood hebben, maar dat is voorspelbaar. Ze heeft inmiddels een band met hem, dus hem sparen is ook voorspelbaar. Alles valt uit elkaar! :9

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2014 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 08:23
Beetje jammerlijke uitkomst. Aan het einde.
spoiler:
Als de mountain nou ook sterft, hoe loopt het dan af? Wat ik kon zien kreeg hij een flinke speer in de borst, lijkt me niet dat je dat overleeft. Ook dat deel dat ie z'n kop in drukte sloeg echt nergens op. Ook al ben je zo groot gaat je dat niet lukken.

Wel weer typish GoT gore :+

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Mijn voorspelling? The Mountain lives.
En blijft leven door alle intrige en oorlog heen tot het einde van de serie.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Nieuwe plotlijn, ze gaan Oberyn naar het noorden brengen om hem een white walker te maken voor de fans. Na een seizoen reizen komen ze aan bij die zombiekoning die hem vervolgens afkeurt omdat het maken van blauwe ogen nu wel erg moeilijk wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Quad schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:02:
Eerst zit je je kapot te lachen door Arya en dan een paar minuten later zit je whatthefakishappendstyle naar je beeld te kijken.. Damn
Nah, ik zat Arya-style voor m'n TV vanwege Oberyn :D

Maar ik houd dan ook wel van een beetje gore2 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

The Mountain gaat er echt wel aan hoor.
Ben quasi zeker dat Oberyn gif op z'n wapen gedaan heeft (hij staat er al om "bekend" + denk eens na: Oberyn is nooit 100% zeker dat hij zal winnen (dat zal zelfs hij met z'n zelfvertrouwen toch wel beseft hebben) dus hij zal toch gif op z'n speer gedaan hebben dat indien hij zelfs bij het kleinste schrammetje wat hij veroorzaakt op the mountain toch z'n wraak heeft, ongeacht hoe het duel afloopt.

Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat dit geen verdere weerslag heeft in Dorne, ok, Oberyn geeft zich vrijwillig op voor die trial by combat, maar prince Doran is nu na z'n zus ook z'n broer kwijt aan de Lannisters... Lijkt me krankzinnig als hij niet al langer op wraak belust (maar misschien iets berekender, minder flamboyant is dan Oberyn) zeker nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Jebus4life schreef op maandag 02 juni 2014 @ 19:45:
The Mountain gaat er echt wel aan hoor.
Ben quasi zeker dat Oberyn gif op z'n wapen gedaan heeft (hij staat er al om "bekend" + denk eens na: Oberyn is nooit 100% zeker dat hij zal winnen (dat zal zelfs hij met z'n zelfvertrouwen toch wel beseft hebben) dus hij zal toch gif op z'n speer gedaan hebben dat indien hij zelfs bij het kleinste schrammetje wat hij veroorzaakt op the mountain toch z'n wraak heeft, ongeacht hoe het duel afloopt.
Dat dus. Die shot van enkele lange secondes waarin je z'n squire zijn speer zag 'waxen' was ook wel heel er opvallend.

offtopic:
Dat is echt een hele foute zin... :')

[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Awesome op 02-06-2014 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook leuk eigenlijk hoe Tyrion van te voren nog benadrukte dat Oberyn op zijn minst een helm kon dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* zie topicwaarschuwing

[ Voor 94% gewijzigd door argro op 03-06-2014 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:25

yay

Loev schreef op maandag 02 juni 2014 @ 18:46:
spoiler:
Trillende handjes, ben er misselijk van. Gadver dit had niet gehoeven...
Hier nog één. Een beetje shocked zelfs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 19:49:
Ook leuk eigenlijk hoe Tyrion van te voren nog benadrukte dat Oberyn op zijn minst een helm kon dragen.
Iets zegt me dat een helm weinig uitgemaakt had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:05

spartacusNLD

This is Sparta!!

spoiler:
Tyrion mag nu echt niet doodgaan hoor... of krijgen we nu weer zo een ''red wedding'' moment blijft er niemand over in de cast :P

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
spartacusNLD schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:06:
spoiler:
Tyrion mag nu echt niet doodgaan hoor... of krijgen we nu weer zo een ''red wedding'' moment blijft er niemand over in de cast :P
spoiler:
Oberyn was van te voren al aangekondigd met een interview en shoots. The mountain kwam vorige aflevering ineens uit het niets. Was wel een verassing dat Oberyn werd gemold :p
Zal me benieuwen hoe Tyrion zich hier weer onderuit weet te werken.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 19:57:
spoiler:
*knip* zie topicwaarschuwing
Is het echt nodig om voorkennis uit het boek erbij te halen? Ik snap dat het in een spoilertag staat, maar sommige mensen gebruiken die ook op maandag na de nieuwste aflevering; daarom lees ik ze toch. Maar dat is mijn mening
spoiler:
Ondanks dat ik het al geraden had, is het toch minder leuk om het zeker te weten. Ik zelf lees de boeken dan ook bewust niet om de serie spannend te houden.

[ Voor 20% gewijzigd door argro op 03-06-2014 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 14:19
Mx. Alba schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:28:
En misschien wilde Oberyn ook wel dood in de wetenschap dat zijn dochters wraak zouden willen gaan nemen? Een beetje als een hydra: je hakt er een hoofd af (The Viper), maar er komen er 8 voor terug (de Sand Snakes)...
Er is een speciaal topic voor de boeken he.... zodat je hier niet 'kijk mij eens meer weten' spoilers hoeft te gaan insinueren..... Behoorlijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Als mensen gaan spoileren uit de boeken vermeld dat dan even vooraf }:| . Dit topic gaat over de TV-serie dus hou het ook bij de TV-serie.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakingRens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-08 06:16

TweakingRens

Dondersteen

*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door argro op 03-06-2014 13:41 ]

Wat grappig! Niet grappig van 'ha-ha', maar meer van 'Goh wat interessant' soort van grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedere week werd hetzelfde. Als je echt zo gevoelig bent kijk de serie en hou het daarbij. Altijd dat afgeven op elkaar.

Werd helemaal gek op het eind, niets maar dan ook niets loopt zoals je het wil of denkt dat het gaat. En blijven kijken die serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarja, het is ook leuk om te bespreken wat je hebt gezien in de serie. En om nou een boeken, serie met boekenspoilers en serie zonder boekenspoilers topic te maken is ook weer zo zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 21:51
Ik zat eigenlijk te kijken als Jaime/Tyrion. Ik had verwacht dat Oberyn het niet zou redden. Vervolgens is het een enorme baas en krijgt hij de mountain plat en heb je hoop. Even later gebeurt dan toch hetgeen wat je wel aan zag komen en einde Oberyn. En in plaats van het "ach had ik al verwacht gevoel" is het een "#$!@%$ gevoel :). Erg mooi opgebouwd en in beeld gebracht.

En Arya, haha fantastisch, moest er echt om lachen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 16:19
Zelfs als Oberyn had gewonnen, denk ik niet dat Tywin het er zo bij had gelaten. Dan had hij Tyrion wel op een andere manier te grazen weten te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:48:
Maarja, het is ook leuk om te bespreken wat je hebt gezien in de serie. En om nou een boeken, serie met boekenspoilers en serie zonder boekenspoilers topic te maken is ook weer zo zo.
Gewoon een "Vergelijk hier de boeken met de serie"-topic, ben je in 1x klaar.

En rot in godesnaam op met al die boekenspoilers hiero. Of zet ze in spoilertags, die lees ik per definitie niet, aangezien die fuck-tards hier niet weg kunnen blijven met de boek-info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Holy sh*t, heeft de Mountain die kerel zijn schedel gewoon ingedrukt. Dat zag ik niet aankomen.
Leo1010 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 19:15:
Mijn voorspelling? The Mountain lives.
Het maakt niet uit. Zelf als 'ie leeft hoeven we the Mountain misschien niet meer terug te zien, ze kunnen hem simpelweg uit de serie geschreven hebben. En Tyrion is sowieso ter dood veroordeeld.

[ Voor 6% gewijzigd door XWB op 02-06-2014 21:01 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:28

Robtimus

me Robtimus no like you

.

[ Voor 99% gewijzigd door Robtimus op 02-06-2014 21:09 . Reden: pagina gemist... ]

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
En als de Mountain dan ook dood gaat aan zijn verwondingen, moet Cersei dan ook dood? oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Laatst online: 06-07 18:10
Nee :( Als de champion van de aanklagende partij dood gaat is de aangeklaagde alleen vrijgesproken, Cersei hoeft dus niet in te staan voor een eventueel doodgaan van the Mountain. Zie ook Tyrion's eerdere trial by combat, Catelyn/Lysa hoefden hem alleen vrij te laten.
Pagina: 1 ... 57 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic