[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.587 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:22
vreemd ik krijg een 403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:42

Jebus4life

BE User

Puc van S. schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:35:
[...]

Littlefinger zal inderdaad niet het recht krijgen wanneer Robert dood gaat, enige mogelijkheid zou zijn om Sansa met Robert te laten trouwen en Sansa de kinderen van Robert baart (of uiteraard de kinderen van Littlefinger, maar de wereld laten geloven dat het de kinderen van Robert zijn).

Vervolgens kan Robert ook door de Moondoor, en na een gepaste (forthnight) periode kunnen Sansa en Littlefinger weer trouwen.

Waarbij komt, ik verwacht dat Littlefinger nu benoemd zal worden tot "hand of the king" door Robert en hij dus eigenlijk al de macht heeft in de Vale.
Hand of the king is enkel in King's Landing he ;)
Kans bestaat wel dat hij tot regent benoemd wordt en dus de Vale kan besturen tot Robin "of age" komt.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:29
Jebus4life schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:37:
[...]

Hand of the king is enkel in King's Landing he ;)
Kans bestaat wel dat hij tot regent benoemd wordt en dus de Vale kan besturen tot Robin "of age" komt.
Vandaar het tussen de quotes ;) er zal vast wel een vergelijkbaar iets zijn voor de Vale. Het is overigens niet een King's Landing iets, maar meer voor degene die zichzelf als rechtmatige King ziet (zo heeft Stannis bv Davos als Hand)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
eeeh robert is dat debiele kind ? or who is it ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwiep
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-08 13:14
fuqua schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:44:
eeeh robert is dat debiele kind ? or who is it ?
ja, die bedoelen ze, Robin Arryn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
zwiep666 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:46:
[...]

ja, die bedoelen ze, Robin Arryn
ok bedankt.

maar, LF is al met zn moeder getrouwd, dan neemt hij alles over toch als de moeder en robin komen te overlijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:37
fuqua schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:53:
[...]

ok bedankt.

maar, LF is al met zn moeder getrouwd, dan neemt hij alles over toch als de moeder en robin komen te overlijden.
Volgens mij ook ja, en dan is het alleen nog trouwen met Sansa als die van Tyrion af kan komen en dan is hij Lord of Winterfel en de Vale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:19
Mektheb schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:56:
[...]

Volgens mij ook ja, en dan is het alleen nog trouwen met Sansa als die van Tyrion af kan komen en dan is hij Lord of Winterfel en de Vale.
En Harrenhal, die heeft ie toen van Joffrey gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwiep
[...]

Sansa wordt momenteel wel gezocht voor (medeplichtigheid aan) de moord op Joffrey, dus ze heeft er baat bij van even low-profile te houden. Petyr heeft vast wel een plan, zoals Varys eerder al zei: "Littlefinger was born with no titles, wealth or armies. He has acquired the first two. How long before he has the army?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
zwiep666 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:04:
[...]

Sansa wordt momenteel wel gezocht voor (medeplichtigheid aan) de moord op Joffrey, dus ze heeft er baat bij van even low-profile te houden. Petyr heeft vast wel een plan, zoals Varys eerder al zei: "Littlefinger was born with no titles, wealth or armies. He has acquired the first two. How long before he has the army?"
The Vale heeft zich tot nu toe buiten alle oorlogen gehouden die er zijn. Dus legers moet de Vale wel nog hebben..

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
[...]

maar waarom zou sansa trouwen nodig zijn ? hij is/was getrouwd met dr tante, is dat niet genoeg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:37
fuqua schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:08:
[...]

maar waarom zou sansa trouwen nodig zijn ? hij is/was getrouwd met dr tante, is dat niet genoeg ?
Jawel maar dan is hij lord of the vale en harrenhal, waarom niet Winterfell erbij ?.

Teminste ze denken Sansa der broertjes dood zijn en ik weet niet of Hij dat ook weet of niet.
Maar goed met hij is lekker bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwiep
fuqua schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:08:
[...]

Ik denk het niet, anders was Cersei ook nog gewoon queen gebleven toen robert dood ging, maar die titel ging toen naar Joffrey en nu naar Tommen zijn zogezegde kinderen.
edit: voor Winterfel is het inderdaad wel interessant

Daarbij zou het wel wat verdacht zijn dat Lysa en Robin opeens op korte tijd het loodje leggen.

[ Voor 5% gewijzigd door zwiep op 20-05-2014 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Mektheb schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:09:
[...]

Jawel maar dan is hij lord of the vale en harrenhal, waarom niet Winterfell erbij ?.

Teminste ze denken Sansa der broertjes dood zijn en ik weet niet of Hij dat ook weet of niet.
Maar goed met hij is lekker bezig ;)
ah ja natuurlijk voor winterfell, helemaal niet aan gedacht. 8)7 ok now it makes sense to me :) bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:49
fuqua schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:53:
[...]

ok bedankt.

Successierechten blijven in bloed(verwanten) en dus zonen/dochters/tante/oom/neef/nicht. Maar niet naar de man of de vrouw. Zou iets te makkelijk zijn, Cersei had anders allang Robert Baratheon vermoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakingRens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-08 06:16

TweakingRens

Dondersteen

zwiep666 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:10:
[...]
Ik denk het niet, anders was Cersei ook nog gewoon queen gebleven toen robert dood ging, maar die titel ging toen naar Joffrey en nu naar Tommen zijn zogezegde kinderen.
Verschil is dat Cersei een vrouw is

Wat grappig! Niet grappig van 'ha-ha', maar meer van 'Goh wat interessant' soort van grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
Xepos schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:14:
[...]

Successierechten blijven in bloed(verwanten) en dus zonen/dochters/tante/oom/neef/nicht. Maar niet naar de man of de vrouw. Zou iets te makkelijk zijn, Cersei had anders allang Robert Baratheon vermoord.
Niet opgelet? She did.. ;). Maar toen ging het inderdaad naar de eerste zoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Baelish heeft nog een stuk meer macht dan iedereen hier doorheeft blijkbaar :p

Toen Littflefinger Harrenhal kreeg is hij ook hoogste heer van de riverlands geworden; dit wordt ook uitgelegd ergens in S3 door oftewel Joffrey of Walder Frey (weet het niet meer zeker)

Staat ook zo op de wiki van de serie (die handelt niet uit de boeken en gaat enkel over de huidige status van de serie voor mensen hier gek worden :p)

Petyr Baelish:
Lord Paramount of the Trident
Lord Protector of the Vale

*Uit de pagina van the riverlands:
Rulers
House Baelish (de jure)
House Frey (de facto)
House Tully (disputed)

When Robb Stark went into open rebellion against the Iron Throne, House Tully joined him. Following the Red Wedding and the end of the Northern Rebellion, House Tully has been dispossessed as of lands and titles. Though House Frey has been granted the lands and castle of Riverrun, regional capital of the Riverlands, House Baelish has been elevated as the Great House of the Riverlands from his seat of Harrenhal. Thus the title is now held by House Baelish of Harrenhal.

[ Voor 8% gewijzigd door Jebus4life op 20-05-2014 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
The Vale is idd voor Robin, is altijd al van hem geweest niet van Lysa. Maar zolang hij nog zo jong is neemt iemand anders zijn taken waar (nu dus LF).

Daarnaast is Robin vanwege zn verstand natuurlijk simpel te bespelen. Je hoeft niet op de troon te zitten om (alle) macht te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoef
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:28
Fruitschaal schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:18:
[...]

Niet opgelet? She did.. ;). Maar toen ging het inderdaad naar de eerste zoon.
Uhh Robert was toch vermoord door een boar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 15:14

joskuiper

PapaCooper

TheBoef schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:30:
[...]

Uhh Robert was toch vermoord door een boar?
Ja, maar wie gaf hem de wijn? ;)

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

joskuiper schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:30:
[...]

Lancel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:29
Afbeeldingslocatie: http://voice.fanhattan.com/wp-content/uploads/2013/04/All-in-the-Family.jpg

Deze Lancel? ;)

Die deed volgens mij ook niets wat zijn lieve nichtje niet goed vond ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Puc van S. op 20-05-2014 11:40 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoef
  • Laatst online: 16:28
joskuiper schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:30:
[...]

Ohh shit, geen eens opgevallen / aangedacht toendertijd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Puc van S. schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:39:
[...]

[afbeelding]

Deze Lancel? ;)

Die deed volgens mij ook niets wat zijn lieve nichtje niet goed vond ;)
Ja... zijn er meerdere dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
Robert Baratheon is inderdaad (indirect) vermoord door Cersei. Cersei zorgde dat Lancel ( knechtje van Robert) hem wijn gaf die was vergiftigd. Door de wijn werd hij suf en kreeg hij een jacht'ongeluk'. What a shame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper

joskuiper

PapaCooper

Fruitschaal schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:47:
Robert Baratheon is inderdaad (indirect) vermoord door Cersei. Cersei zorgde dat Lancel ( knechtje van Robert) hem wijn gaf die was vergiftigd. Door de wijn werd hij suf en kreeg hij een jacht'ongeluk'. What a shame.
En Cercei beloont hem met seks.
Dat het haar neef is, is uiteraard geen probleem (zijn vader is de broer van Tywin).
Jaime is dan toch gevangen in the Riverlands.

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

joskuiper schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:47:
[...]

En Cercei beloont hem met seks.
Dat het haar neef is, is uiteraard geen probleem (zijn vader is de broer van Tywin).
Jaime is dan toch gevangen in the Riverlands.
Dat is tevens ook haar belangrijkste wapen, datgeen wat tussen haar benen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper

joskuiper

PapaCooper

ulTimaS schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:49:
[...]

Dat is tevens ook haar belangrijkste wapen, datgeen wat tussen haar benen zit.
En haar hersenen! Want Cercei is alles behalve dom. Slinkse dame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

joskuiper schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:52:
[...]

En haar hersenen! Want Cercei is alles behalve dom. Slinkse dame!
Ze denkt dat ze slim is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:57
Tweakingklaas schreef op maandag 19 mei 2014 @ 17:32:
Wat me ineens te binnen schiet: deze laatste paar episodes geven het directe motief voor de gebeurtenissen in Seisoen 1 (Ja, laten we die verschrikkelijke backstab van Baelish niet vergeten). Petyr was verschrikkelijk jaloers op Ned. Kan zijn dat ik laat ben, maar het schoot me nu pas net te binnen.
Dat is een jarenlang verhaal. Petyr Baelish is opgegroeid op Riverrun, het kasteel van de Tullies, waar Catelyn en Lysa geboren zijn. Lysa is altijd al verliefd geweest op Petyr en heeft leren zoenen met hem. Maar Petyr was altijd meer van haar zus. Toen hij hoorde dat de broer van Ned Stark, Brandon, met Catelyn zou trouwen, heeft Petyr hem uitgedaagd in een duel voor eer en haar hand. Uiteraard heeft Brandon hem vernederd. Omdat Brandon daarna dood is gegaan, kreeg Ned Stark uiteindelijk Catelyn.

Daar is Petyr nooit overheen gekomen en je ziet wat hij in gang heeft gezet om Catelyn te krijgen. Helaas heeft hij moeten aanhoren in de small council dat Joffrey haar dood geregeld had tijdens de red wedding. Als ik me goed herinner was hij erbij, want hij is toen ook naar Lysa gestuurd, om verbondschappen te regelen.

Maar de geschiedenis loopt dus al veel en veel langer.

Overigens is Robin de erfgenaam van The Eyrie en alles er omheen en zal Petyr niks krijgen. Hij zal dus nog wel iets moeten regelen om écht de baas daar te worden. Misschien Sansa met hem laten trouwen ofzo, geen idee. Misschien is de regent van Robin worden genoeg voor hem, maar dat ventje is zo gek in z'n hoofd, dat hij Petyr wellicht snel zal laten "vliegen" ;-) We gaan het allemaal meemaken.
Thomasx4 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 21:05:
Leuke aflevering weer, had gehoopt dat die trial by combat deze aflevering al zou plaatsvinden maar helaas. Ben ik trouwens de enige die het idee heeft dat daenerys een beetje gek aan het worden is?
Valt toch wel mee? Ze is boos over slavernij. Maar Jorah heeft haar toch goede argumenten gegeven, waardoor ze van gedachten veranderd is.
T0ny schreef op maandag 19 mei 2014 @ 23:52:
The Mountain zal denk ik wel moeten verliezen en onder een soort van druk worden gezet (familie bedreigen oid).
Dat maakt lekker veel indruk op 'm... Hij duwt het gezicht van z'n kleine broertje langdurig in het vuur, omdat die aan zijn speelgoed zat. Jeugd van tegenwoordig kan er wat van, maar dit gaat toch wel heel ver. Denk niet dat hij het boeiend vind als je z'n familie bedreigd. Dan komt hij je gewoon halen in je slaap! :)

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper

joskuiper

PapaCooper

Ik zit al een tijdje met het volgende in gedachten.
In een vorige seizoen, ik denk seizoen 2 komt Grandmaester Pycelle in beeld.
In dat fragment blijkt dat hij eigenlijk prima ter been is, maar dat hij dus constant DOET ALSOF hij erg oud, versleten en slecht ter been is.

M.i. is dit nooit opgevolgt ofzo. Wie weet hier meer van?

EDIT:
Dit staat op wiki:
"....Ros leaves and Pycelle does a series of exercises and stretches, then dresses and walks confidently to his door, before adopting the meek, fragile appearance he usually wears to court. He is much stronger in body and mind than he appears, but hides this from everyone."

Maar verder... Heeft dit ergens invloed op (gehad)?

[ Voor 35% gewijzigd door joskuiper op 20-05-2014 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 23:47
Dennis van der Stelt schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:53:
[...]

Daar is Petyr nooit overheen gekomen en je ziet wat hij in gang heeft gezet om Catelyn te krijgen. Helaas heeft hij moeten aanhoren in de small council dat Joffrey haar dood geregeld had tijdens de red wedding. Als ik me goed herinner was hij erbij, want hij is toen ook naar Lysa gestuurd, om verbondschappen te regelen.
Bijna niemand wist van the Red wedding af. Tywin heeft geprobeerd om dit zo stil mogelijk te houden, want hij weet dat mensen praten. Dus de small council (en dus ook Peter Baelish) weet dit ook niet.

Wij weten dat hij dit met Walder Frey bedacht heeft, maar voor de rest van de wereld is dit puur een actie van de Freys geweest en staan de Lannisters hier los van.

[ Voor 11% gewijzigd door avec_style op 20-05-2014 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:21
Petyr Baelish zal het ongetwijfeld wel hebben gehoord van een van zijn vele informanten en anders zal hij het wel beredeneerd hebben. Hij is verre van dom en heeft daarnaast volgens mij een best wel uitstekend netwerk om allerlei informatie op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
avec_style schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:15:
[...]

Bijna niemand wist van the Red wedding af. Tywin heeft geprobeerd om dit zo stil mogelijk te houden, want hij weet dat mensen praten. Dus de small council (en dus ook Peter Baelish) weet dit ook niet.

Wij weten dat hij dit met Walder Frey bedacht heeft, maar voor de rest van de wereld is dit puur een actie van de Freys geweest en staan de Lannisters hier los van.
De Lannisters (lees Tywin en Cersei) waren sowieso op de hoogte van de plannen voor de Red Wedding, dan is de stap naar Baelish niet zo groot meer. Kan ook niet anders aangezien de hele motivatie achter alle plannen van Baelish is is dat ze zijn lieveling Catelyn hebben vermoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
avec_style schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:15:
[...]
Daar heb je gelijk in. Het was mijn bedoeling meer te refereren naar het feit dat hij hoorde dat Catelyn dood was, niet per se naar het feit dat Joffrey of wie dan ook dit geregeld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwiep
Grimmie187 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:27:
[...]

De Lannisters (lees Tywin en Cersei) waren sowieso op de hoogte van de plannen voor de Red Wedding, dan is de stap naar Baelish niet zo groot meer. Kan ook niet anders aangezien de hele motivatie achter alle plannen van Baelish is is dat ze zijn lieveling Catelyn hebben vermoord.
Littlefinger had Lysa de wijn van Jon Arryn al laten vergiftigen om Ned Stark naar King's Landing te halen, ik denk dat zijn plannetje wel wat verder terug gaat dan wat jij denkt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
zwiep666 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:29:
[...]

Littlefinger had Lysa de wijn van Jon Arryn al laten vergiftigen om Ned Stark naar King's Landing te halen, ik denk dat zijn plannetje wel wat verder terug gaat dan wat jij denkt :p
Oja scherp! Wat een vieze gluiperd is het ook.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 10:10
joskuiper schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:15:
In dat fragment blijkt dat hij eigenlijk prima ter been is, maar dat hij dus constant DOET ALSOF hij erg oud, versleten en slecht ter been is.

EDIT:
Dit staat op wiki:
"....Ros leaves and Pycelle does a series of exercises and stretches, then dresses and walks confidently to his door, before adopting the meek, fragile appearance he usually wears to court. He is much stronger in body and mind than he appears, but hides this from everyone."

Maar verder... Heeft dit ergens invloed op (gehad)?
Weet iemand dit? Ben zelf ook wel benieuwd eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Als game of thrones een spel zou zijn dan zou littlefinger de eindbaas zijn die de oorzaak is van alle problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

GoT S04E07 is mij enorm tegengevallen.

Nu weet ik dat GoT niet de meest vooruitsnellende serie is, maar het tempo lag echt veel te traag deze aflevering. Het begon nochtans goed met de dialoog in de gevangenis tussen Jaime en Tyrion, maar dan sleepte de serie maar weer wat aan.

Ik heb het gevoel dat Daenerys verhaal momenteel totaal geen kant opgaat. En omdat we geen stomende actie tussen Dario en Daenerys mogen zien sleuren ze deze aflevering Carice Van Houten er effe bij om toch wat blote borsten te laten zien. Dit kwam zo gekuntsteld over dat het mij enorm stoorde. Niet dat de blote borsten van Carice Van Houten mij storen, maar wel de manier waarop. Ze mochten wat meer functioneel zijn.

Daarnaast hebben we onze twee koppelkes op pad: The Hound en Arya en Brienne en Podrick. De eerste mogen van mij echt wel eens gaan toekomen op Eerie Castle. Maar misschien dat ze alle vier tegelijkertijd op Eerie Castle moeten toekomen en dan begrijp ik dat Brienne en Podrick wat meer tijd moeten krijgen. Maar hou dan een paar aflevering The Hound en Arya eruit. Eén koppeltje op pad is genoeg.

Over Eerie castle gesproken. Gelukkig dat dat erin zat, want daar was de enigste actie te zoeken in deze aflevering: littlefinger die zijn vrouw vermoord. Enigste stuk dat er wat tempo inzat.

Ok, we weten nu dat The Mountain voor Cersei gaat vechten en Oberyn voor Tyrion. Maar na de cliffhanger van vorige week had ik op zijn minst toch al wat van het gevecht gezien deze aflevering. Deze aflevering kon best met een cliffhanger van dat gevecht eindigen.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 14:53

Rub3s

+3 , omdat het kan

DarthDavy schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:39:
GoT S04E07 is mij enorm tegengevallen.
Ik heb het gevoel dat Daenerys verhaal momenteel totaal geen kant opgaat. En omdat we geen stomende actie tussen Dario en Daenerys mogen zien sleuren ze deze aflevering Carice Van Houten er effe bij om toch wat blote borsten te laten zien. Dit kwam zo gekuntsteld over dat het mij enorm stoorde. Niet dat de blote borsten van Carice Van Houten mij storen, maar wel de manier waarop. Ze mochten wat meer functioneel zijn.
Dat is toch het enigste wat Carice kan? Wat moet ze anders doen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Wat is er eigenlijk met Edmure Tully en Lord Frey gebeurd? Of komen die niet meer terug in dit seizoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Edmure zit nog steeds bij Frey in de cel, in the Twins. Die zullen later misschien nog wel een rol spelen, maar voorlopig zitten ze on ice, zeg maar.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Bra-Jo schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:46:
Edmure zit nog steeds bij Frey in de cel, in the Twins. Die zullen later misschien nog wel een rol spelen, maar voorlopig zitten ze on ice, zeg maar.
De Blackfish (oom van Catyn geloof ik) wist ook aan de Red Wedding te ontsnappen.. ben benieuwd wat die aan het uitspoken is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
joskuiper schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:15:

Dit heeft nog nergens invloed op gehad, naar mijn weten. Geen idee of dat het nog gaat hebben.

Ik weet wel dat er een deleted scene is van een vorig seizoen, waar Tywin Lannister zit te vissen. Pycelle komt dan langs, zielig doen over het een of ander. Tywin zegt dan dat hij wel op kan houden met het hele spel alsof hij oud is. Dan herstelt Pycell zich meteen en doet minder krakkemikkig. Volgens mij kwam hij over Tyrion klagen, omdat die hem in de Black Cells had laten gooien, waar Ned Stark ook in seizoen 1 zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Grimmie187 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:27:
[...]

Alleen Tywin wist van de RW van de lannisters, Cersei echt niet hoor. Tywin heeft niet zo'n hoge pet op van Cersei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Freshnezz schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:55:
[...]

De Blackfish (oom van Catyn geloof ik) wist ook aan de Red Wedding te ontsnappen.. ben benieuwd wat die aan het uitspoken is...
Hij verdedigt nu Riverrun tegen de Lannisters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er overigens van overtuigd dat The Mountain gaat verliezen. Sowieso zie ik Tyrion niet sterven, ook heeft Tyrion het recht (en dus de goden) aan zijn kant.

Ten tweede gaat Petyr ook dood, evenals Tywin. Tywin is een tijdje de baas (hoe heet dat?) van Harrenhall geweest, Petyr kreeg van Joffrey eigendom van Harrenhall. Eerder is genoemd dat dat kasteel vervloekt is en dat elke eigenaar een vroegtijdige dood is gestorven. Volgens mij was het ook the Mountain die harrenhall bestuurde in afwezigheid van Tywin, dus weer een streepje bij de lijst 'mountain gaat dood'.

Ik denk dat het verhaaltechnisch ook leuk wordt als Tywin sterft. Dan kunnen we weer een interessante wending verwachten met de Iron Bank.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2014 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:07:
Ik ben er overigens van overtuigd dat The Mountain gaat verliezen. Sowieso zie ik Tyrion niet sterven, ook heeft Tyrion het recht (en dus de goden) aan zijn kant.
Dat lijkt me inderdaad wel duidelijk.
spoiler:
Bovendien heeft Tyrion pas nog zijn contract voor een aantal seizoenen verlengd, dus ik verwacht niet dat hij voorlopig het loodje legt.
Ten tweede gaat Petyr ook dood, evenals Tywin. Tywin is een tijdje de baas (hoe heet dat?) van Harrenhall geweest, Petyr kreeg van Joffrey eigendom van Harrenhall. Eerder is genoemd dat dat kasteel vervloekt is en dat elke eigenaar een vroegtijdige dood is gestorven. Volgens mij was het ook the Mountain die harrenhall bestuurde in afwezigheid van Tywin, dus weer een streepje bij de lijst 'mountain gaat dood'.
Hij was castellan oftewel een soort gouverneur. The Mountain heeft de boel daar toen afgeslacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

@tweaker2010

Ik zou die spoiler wegdoen, ik wist het ook al, maar dit is echt een giga spoiler voor mensen die niet op de hoogte zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Laatst online: 16:46
Jebus4life schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:39:
@tweaker2010

Ik zou die spoiler wegdoen, ik wist het ook al, maar dit is echt een giga spoiler voor mensen die niet op de hoogte zijn...
Daarom staat het ook in spoilertags ;)
- gebruik spoilertags bij trailers, gelekte afleveringen en al het overige behalve officieel uitzonden afleveringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:37
Ik vermoed dat de hele (voor ons bekende) familie Clegane het binnenkort gaat afleggen. The Mountain gaat verliezen omdat die sowieso weinig body heeft in de serie, Oberyn en Tyrion daarentegen zijn veel belangrijker. En ik denk dat The Hound Brienne tegen gaat komen. Brienne wil Arya overnemen zonder te betalen want belofte. Brienne en The Hound gaan knokken waar op het laatste Arya The Hound zal vermoorden.

Dat is mijn theorie. Eens kijken of ik gelijk krijg.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik denk dat Arya The Hound van haar lijstje af gaat halen uiteindelijk. Hij was er op geplaatst voordat ze hem leerde kennen en ik denk dat ze elkaar nu wel mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 14:53

Rub3s

+3 , omdat het kan

MrFl0ppY schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:43:
Ik vermoed dat de hele (voor ons bekende) familie Clegane het binnenkort gaat afleggen. The Mountain gaat verliezen omdat die sowieso weinig body heeft in de serie, Oberyn en Tyrion daarentegen zijn veel belangrijker. En ik denk dat The Hound Brienne tegen gaat komen. Brienne wil Arya overnemen zonder te betalen want belofte. Brienne en The Hound gaan knokken waar op het laatste Arya The Hound zal vermoorden.

De Mountain weinig body? :9 Alleen Hodor heeft meer body denk ik.

Naja. Daarnaast denk ik dat Brienne het niet zou kunnen winnen van The Hound. The Hound is één van de beste vechters, en Brienne is..... een vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:57
Rub3s schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:47:
[...]

Naja. Daarnaast denk ik dat Brienne het niet zou kunnen winnen van The Hound. The Hound is één van de beste vechters, en Brienne is..... een vrouw.
Brienne heeft eerder toch ook al de Knight of Roses klop gegeven?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Rub3s schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:47:
[...]

Een vrouw die het tot de kingsguard van Renly geschopt heeft. Je moet haar dus niet onderschatten.
Daarnaast staat ze haar mannetje als ze tegen Jaime vecht en hij stond bekend als een van de beste ridders in het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:57
Caelorum schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:46:
Ik denk dat Arya The Hound van haar lijstje af gaat halen uiteindelijk. Hij was er op geplaatst voordat ze hem leerde kennen en ik denk dat ze elkaar nu wel mogen.
Ben benieuwd. Ik weet niet of ze het hem echt gaat vergeven dat hij in begin seizoen 1 die slagersjongen in tweeën hakte voor Joffrey.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Laatst online: 15-04-2024
Caelorum schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:46:
De serie kennende voorspel je nu eigenlijk dat Arya wss nog beter vrienden met de Hound zal worden en de Hound later op een gruwelijke manier voor haar ogen zal sterven :P . Telkens een personage enorm stijgt in waardering kan je al bijna raden wat er volgt ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Tja ^^ Dood gaat hij denk ik wel uiteindelijk, maar ik denk niet dat Arya het gaat doen. Hoeft ook niet, want als die dood is gaat die ook van haar lijstje af.
EvaluationCopy schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:53:
[...]
Ben benieuwd. Ik weet niet of ze het hem echt gaat vergeven dat hij in begin seizoen 1 die slagersjongen in tweeën hakte voor Joffrey.
Je ziet bij al die Starks momenteel een ontwikkeling dat ze doorhebben dat de wereld niet zo rechtvaardig en zwart-wit is als hun vader ze waarschijnlijk heeft geleerd. Je zag het bij Sansa (in haar blik), bij Arya door de manier waarop ze omgaat met The Hound en bij John Snow (die neppe Stark die het al een beetje wist) in die zaal met die gast aan de tafel..

*edit*
kan uiteraard ook zijn dat ze hem uiteindelijk uit medelijden moet vermoorden...

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 20-05-2014 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
MrFl0ppY schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:43:

ik zie dat als een mogelijk scenario en kan je daar in volgen tot het punt dat brienne en co, the hound en arya tegen komen. Maar tot een vechtpartij zal het niet komen.

the hound kan geen kant meer op, zoals hij al eerder zei de ellende wat gepaard gaat met het bengen van arya naar het noorden is het niet langer meer waard (en dan weet hij nog niet eens dat aryas tante dood is)
en dan heeft hij ook nog eens een bounty op zn kop staan.
Hij ziet zijn toekomst somber in en liet dit ook zien door zijn meer menselijker kant te tonen aan arya.

Ik heb het idee dat Arya en Brienne uit hetzelfde hout zijn gesneden kwa karakter en als ze elkaar ontmoeten er eerder een team-up zal plaats vinden dan wat anders, hhmm the hound en brienne een couple... :o

dus in het kort: the hound voelt zich bedreigt en zwak en een alliantie met een Beerin als Brienne gaat hij echt wel zien zitten want vergroot zijn/hun overlevings kansen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
fuqua schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:21:
[...]
Ik heb het idee dat Arya en Brienne uit hetzelfde hout zijn gesneden kwa karakter en als ze elkaar ontmoeten er eerder een team-up zal plaats vinden dan wat anders, hhmm the hound en brienne een couple... :o

dus in het kort: the hound voelt zich bedreigt en zwak en een alliantie met een Beerin als Brienne gaat hij echt wel zien zitten want vergroot zijn/hun overlevings kansen. 8)
Sowieso is the Hound & the Bear een geniaal duo, net zoals Arya met Poddrick :D Ik stem voor :P The Hound is nu simpel in zijn beweegredenen: hij wil geld vangen, lukt dat niet dan in elk geval sterke kansen hebben om mogelijke aanvallen onderweg te overleven. Dat lukt beter met Brienne aan zijn zijde, want hoewel Arya dodelijk efficiënt is (pun intended :+) is the Hound meer de tank en Arya DPS pur sang. Kan je toch beter twee tanks hebben (Hound en Brienne) met 1 DPS (Arya) en Poddrick als support/heal class. Waar blijft nu toch die GoT mmo _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 00:16

Goner

What can I do you for ?

Dennis van der Stelt schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:00:
[...]
Dit heeft nog nergens invloed op gehad, naar mijn weten. Geen idee of dat het nog gaat hebben.
Inderdaad ... is het een "continuity error" of speelt-ie echt een spelletje ?
Kan me ook herinneren dat Pycelle in het bordeel was (met Ros ?) en voor dat soort activiteiten moet je toch redelijk vief zijn.
En zolang heeft hij niet in de kerkers gezeten, dus daar komt het niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 11:13

burgt

Starbass

Ros was op zijn kamer, maar ze gaf niet echt een indruk dat ze er zelf ook echt van genoten had...

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Goner schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:56:
[...]

Inderdaad ... is het een "continuity error" of speelt-ie echt een spelletje ?
Kan me ook herinneren dat Pycelle in het bordeel was (met Ros ?) en voor dat soort activiteiten moet je toch redelijk vief zijn.
En zolang heeft hij niet in de kerkers gezeten, dus daar komt het niet door.
ik denk dat hij gewoon een spelletje speelt, om "oud, wijs en zielig" overtekomen en zich belangrijker voort te doen dan daadwerkelijk het geval is. oude zielige mensen worden niet gauw vermoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Laatst online: 11-09 16:54
denk je nou echt dat hij als een beest tekeer zal gaan met een hoer van Littlefinger als hij dat geheim probeert te houden.

Maar ik vind het trouwens nog steeds vreemd dat daar niets meer mee gedaan is of een woord over gezet. Ik zou bijna boekenlezers gaan vragen of dit in de boeken ook is gebeurt en of er nog iets mee gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:30

DinX

Motormuis

fuqua schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:27:
[...]

ik denk dat hij gewoon een spelletje speelt, om "oud, wijs en zielig" overtekomen en zich belangrijker voort te doen dan daadwerkelijk het geval is. oude zielige mensen worden niet gauw vermoord..
Soort van spoiler als je het nog niet gezien hebt

Is een deleted scene die gewoon op het officiële Youtube kanaal staat

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
DinX schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:29:
[...]

Soort van spoiler als je het nog niet gezien hebt

Is een deleted scene die gewoon op het officiële Youtube kanaal staat
spoiler:
bevestigd precies wat ik zeg of niet ? this een old man act. waar niet te veel achter gezocht moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

fuqua schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:34:
[...]

spoiler:
bevestigd precies wat ik zeg of niet ? this een old man act. waar niet te veel achter gezocht moet worden.
Yup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

avec_style schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:05:
[...]

Hij verdedigt nu Riverrun tegen de Lannisters
Hoe kom je daarbij, hij is slechts ontkomen aan de slachting, meer weten we niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor een prestatie is het eigenlijk om de Knight of Flowers te verslaan? Volgens mij waren Renly en Margaery wel onder de indruk van zijn vechtkunsten, maar lovers/familie zullen natuurlijk eerder geneigd zijn dat te zeggen. Hij heeft Jaime en The Mountain een keer verslagen in een jousting tournament, maar dat bleek te komen omdat hij op een paard reed wat het paard van de opponent op hol liet slaan. Meer een stukje listigheid dan echt vaardigheid imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:38
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:56:
Wat voor een prestatie is het eigenlijk om de Knight of Flowers te verslaan? Volgens mij waren Renly en Margaery wel onder de indruk van zijn vechtkunsten, maar lovers/familie zullen natuurlijk eerder geneigd zijn dat te zeggen. Hij heeft Jaime en The Mountain een keer verslagen in een jousting tournament, maar dat bleek te komen omdat hij op een paard reed wat het paard van de opponent op hol liet slaan. Meer een stukje listigheid dan echt vaardigheid imo.
Zoals Bron zegt. Je kan beter oneerlijk winnen dan eerlijk dood zijn.
En Brienne heeft niet alleen de Knight of Flowers verslagen. Dat was de finale van het tournooi.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 00:16

Goner

What can I do you for ?

KillerAce_NL schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:54:
[...]
Hoe kom je daarbij, hij is slechts ontkomen aan de slachting, meer weten we niet.
Yep (Ik wist het ook niet meer hoor ...)
During the wedding feast, he goes outside to relieve himself on a tree. He escaped the massacre of Robb Stark, Talisa Stark, Catelyn Stark, and all their soldiers during the Red Wedding. His whereabouts are unknown.

[ Voor 27% gewijzigd door Goner op 20-05-2014 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:42

Koekfabriek

King Billy on the wall

Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:56:
Informatie uit de boeken omdat het zover ik mij kan herinneren niet in de serie terug komt. In spoilertags voor de zekerheid. Zitten voor de rest geen spoilers in.
spoiler:
Hij is een goede ridder, hij is volgens de boeken een uitstekende zwaardvechter maar staat vooral bekend om zijn joustingkunsten. In seizoen 1 werd hij verrast door the mountain en hij had geen zwaard (alleen zijn schild), of The Knight of the Flowers 1 vs 1 zou kunnen winnen weet niemand zeker. Hij is in ieder geval niet slecht maar zeker niet niveau Jaime (met rechterhand) of Barristan Selmy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:38
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yL8dvQf.png

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Die kop ook van LF :D

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thisuren
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-09 13:48
Weet niet of deze al gepost was hier, maar het is een geweldig samenvatting van de laatste aflevering: http://imgur.com/a/GUBms
Featuring dezelfde referentie naar Frozen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YkT3Ryo.jpg

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/61s5few.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1BwF43N.jpg

Humor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nondeju, ik zou toch nooit van mijn leven Sansa Stark willen zijn. Wat dat meisje allemaal heeft doorstaan en nog steeds doorstaat, tering.

Ik vind de ontwikkeling omtrent Petyr echt geweldig :D. En Oberyn is denk ik mijn nieuwe held :$.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:28
Dat stuk met Arya "I can't kill him if I don't know his name"
"What's your name?"
- Rorge
"I can't believe that worked"
Chop chop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Ik zat net episode 3 terug te kijken. Toen zei Oberyn al tegen Tywin dat hij wraak wilde nemen op The Mountain, grappig dat dit dan nu op zo'n manier terugkomt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 19:43:
Nondeju, ik zou toch nooit van mijn leven Sansa Stark willen zijn. Wat dat meisje allemaal heeft doorstaan en nog steeds doorstaat, tering.

Ik vind de ontwikkeling omtrent Petyr echt geweldig :D. En Oberyn is denk ik mijn nieuwe held :$.
Je weet wat er met helden gebeurt !
Ik denk ook dat de outcome heel anders zal zijn als de speculaties hier:

Oberyn wint: too obvious, tuurlijk niet.
Mountain Wint: Nehhh, té makkelijk.

Andere outcome: leuke twist, more likely.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

avec_style schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:52:
[...]

Een vrouw die het tot de kingsguard van Renly geschopt heeft. Je moet haar dus niet onderschatten.
Daarnaast staat ze haar mannetje als ze tegen Jaime vecht en hij stond bekend als een van de beste ridders in het land.
Nja, jaime was op dat moment onbepantserd, geboeid, ondervoed en niet in shape (aantal maanden in gevangenschap zonder beweging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Lord Baelish is toch wel baas boven baas. Weet als enige iedereen te bespelen op de achtergrond en uit de weg te ruimen voor eigen gewin. Arya/de Hound en Poddrick/Brienne zijn gelijkwaardig aan elkaar maar Arya/de Hound hebben meer komische momenten. Nu dus twee weken wachten tot het daadwerkelijke gevecht lijkt me.
KillerAce_NL schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 19:58:
[...]

Je weet wat er met helden gebeurt !
Ik denk ook dat de outcome heel anders zal zijn als de speculaties hier:

Oberyn wint: too obvious, tuurlijk niet.
Mountain Wint: Nehhh, té makkelijk.

Andere outcome: leuke twist, more likely.
Andere outcome is ook des GRRM/GoT: niets is zwart of wit maar gemêleerd grijs al lijkt het vanaf het begin niet zo. Vraag mij wel af wat er dan gebeuren gaat mochten ze allebei knock out gaan. Wie wint dan: Cersei of Tyrion? Volgens de lore rondom trial by combat kan er toch maar 1 winnen met de kracht van alle goden?

[ Voor 51% gewijzigd door Joosie200 op 20-05-2014 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

niet kijken, als je niet 'bij bent' voorkomt gedoe :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Joosie200 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 20:51:
[...]

Andere outcome is ook des GRRM/GoT: niets is zwart of wit maar gemêleerd grijs al lijkt het vanaf het begin niet zo. Vraag mij wel af wat er dan gebeuren gaat mochten ze allebei knock out gaan. Wie wint dan: Cersei of Tyrion? Volgens de lore rondom trial by combat kan er toch maar 1 winnen met de kracht van alle goden?
't Wordt ongetwijfeld een gevecht met een twist, maar uiteindelijk zal denk ik Tyrion wel overleven/winnen. Immers, het alternatief is geen zak an? Dan wint Cersei.. En dan? Da's voor het verhaal totaal niet boeiend.. Zolang Tyrion blijft leven, kan 'ie 't leven van Cersei verder zuur maken, blijft Tywin zonder erfnaam et cetera et cetera :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Haha hoe zalig; vooral die uitleg van Martin zelf; echt doodgaan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:23
Brienne versloeg ook de Knights of flowers in een tournament bij Renly, ook niet de minste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
mitch187 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:02:
Brienne versloeg ook de Knights of flowers in een tournament bij Renly, ook niet de minste.
Was dat niet die/dat faggot broer(tje) van Margaery? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:28
himlims_ schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 20:58:
[video]
niet kijken, als je niet 'bij bent' voorkomt gedoe :+
Wat doe je in dit topic als je niet 'bij bent' :o
Sowieso mijd ik elke maandag dit topic zolang ik de nieuwe Episode nog niet heb gezien. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:56
Wij allemaal... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 19:11
Osiris schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:01:
[...]

't Wordt ongetwijfeld een gevecht met een twist, maar uiteindelijk zal denk ik Tyrion wel overleven/winnen. Immers, het alternatief is geen zak an? Dan wint Cersei.. En dan? Da's voor het verhaal totaal niet boeiend.. Zolang Tyrion blijft leven, kan 'ie 't leven van Cersei verder zuur maken, blijft Tywin zonder erfnaam et cetera et cetera :D
Ik gok dat Oberyn het gevecht wint maar dat er inderdaad iets gebeurd waardoor The Mountain wel blijft leven. Is zo'n gevecht eigenlijk altijd tot de dood, of kan je ook 'gewoon' winnen? Kreeg daar zelf zo snel niks over gevonden.

Edit: schijnbaar wel volgens de boeken wiki.

[ Voor 3% gewijzigd door Snippo op 20-05-2014 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
"I will begin with Ser Gregor Clegane"

Die gast owned die rol echt. Ik kan het niet anders zeggen. Nogmaals voor wie er geen genoeg van kan krijgen :)

LEES NIET DE COMMENTS IVM SPOILERS
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=RAU0u_kdt2U]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Idem, ik vind het ook echt een heeeeerlijk personage :D

In ep1 ook; "longsword is a bad option in close quarters" wanneer hij z'n dolk in die Lannister soldaat z'n pols ramt; toen wist ik het: dit is een beest

[ Voor 9% gewijzigd door Jebus4life op 20-05-2014 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Pkunk schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:18:

Die gast owned die rol echt. Ik kan het niet anders zeggen. Nogmaals voor wie er geen genoeg van kan krijgen :)

[video]
Is ook 1 van m'n favoriete karakters (ik heb er zoveel :X). Maar ik probeer me niet teveel meer te "hechten" aan karakters in GoT, dat is in de afgelopen seizoenen al genoeg teleurstellend geëindigd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 22:36
Ben ook benieuwd of Brienne en Poddick nog een keer tussen de lakens belanden. In deze aflevering trekken ze al wat meer naar elkaar toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:57

muhda

Time & Space traveler

Pkunk schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:18:

[video]
Ik vind het hele gesprek episch, vooral het stukje hiervoor.

[YouTube: http://youtu.be/6UFT0c19o3s]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Laatst online: 23:41

SomerenV

It's something!

Die scene met Tyrion en Martell is echt een van de betere scenes in de serie. De sfeer, de emotie en hoe die twee acteren, echt fantastisch! Ook de uitdrukking op het gezicht van Tyrion als Martell zeg "I will be your champion". Prachtig gewoon! _/-\o_

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
…ook al is het puur en alleen zelf-belang.. :P
Pagina: 1 ... 53 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic