Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Oeh deze is leuk. Als Jaime zich voor Tyrion opstelt kan Tywin eigenlijk geen goede tegenstander tegenover zetten. Echter wil Oberyn graag elke Lannister dood zien dus die kan zijn slag slaan; Tyrion en Jaime dood en Tywin is zijn bloedlijn kwijt.ArgantosNL schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:53:
Ik denk dat tyrion jaime kiest als zijn knight, dan is het de keuze aan tywin of hij zijn bloedlijn laat eindigen of niet. Ik denk niet dat tywin zijn beide zoons gaat opofferen voor joffery waarvan hij nou niet echt rouwig was dat hij dood is.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
PSN: Fruitschaaltje
Ik denk toch dat hij wel een rol gaat spelen, aangezien ze het oefenen bij de zee zo duidelijk hebben laten zien. Aan welke kant hij gaat vechten laat ik nog even in het middenMrVegeta schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:57:
[...]
Het is niet aan Tywin, het is aan Cersei. Ik denk niet dat Tyrion Jaime laat vechten, want hij weet dat Jaime niets meer kan, zelfde geld voor Cersei denk ik.
Of ze laten het juist zien om aan te tonen dat Jaime niet eens van Bronn kan winnen.Bartske schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:03:
[...]
Ik denk toch dat hij wel een rol gaat spelen, aangezien ze het oefenen bij de zee zo duidelijk hebben laten zien. Aan welke kant hij gaat vechten laat ik nog even in het midden
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
This is the Way.
Precies mijn idee, ik zie Jaimy dit zeker niet oplossen voor ze broertje.MrVegeta schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:09:
[...]
Of ze laten het juist zien om aan te tonen dat Jaime niet eens van Bronn kan winnen.
Tyrion heeft dit in een outburst beslotern, hij zal nog nie nagedacht hebben over een champion en zijn broer is een slechte kandidaat. Het verlies van je hand maak je niet zomaar even goed.ArgantosNL schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:53:
Ik denk dat tyrion jaime kiest als zijn knight, dan is het de keuze aan tywin of hij zijn bloedlijn laat eindigen of niet. Ik denk niet dat tywin zijn beide zoons gaat opofferen voor joffery waarvan hij nou niet echt rouwig was dat hij dood is.
Hij kan misschien nu een zwaard hanteren, maar zal er niet goed in zijn. Je heft niet zomaar even je rechtshandigheid op. Ook niet met trainen, dat duurt enorm lang voordat je kracht en behendigheid met je niet voorkeursarm verbetert.
Eh, daar gaat mijn stoer beeld van TywinNoTimeRemains schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:10:
toch moet ik nog steeds aan deze scene denken als ik Tywin zie
Dat moet ergens toe leiden
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
ah ja precies, daarmee dat ik zeg gezien de situatie, dat jaime het niet gaat pikken als Tyrion doodgaat, mocht dat gebeuren then the shit will hit the fan, en ik weet zeker dat jaime dan alsnog de opdracht van de voorgaande koning zal uitvoeren ("bring me Tywins head").MrFl0ppY schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:29:
Lol, ik denk dat velen de motivatie in de verkeerde hoek zoeken. Bedenk wel dat er VEEL persoonlijke aanvaringen zijn geweest de laatste tijd in huize Lannister. Cersei die Jaime afwijst, Tyrion die een betere band krijgt met Jaime, Tyrion die Tywin voor schut zet, Cersei die steeds minder van Tywin pikt, Jaime die steeds minder naar Tywin wil luisteren etc. etc.
Dat moet ergens toe leiden.
House Lannister staat op instorten.

Stukje met Asha was ook wel wat jammer. Enorme tocht maken om je broertje terug te halen, oh hij wil niet. Okay.
Niet alleen dat maar het huis Lannister teert op historie en het geld/goud wat ze hebben (en nu sinds vorige aflevering hadden), als dat bij het grote publiek bekend wordt dan hebben de Lannisters wat betreft macht niks meer in eigen hand. Geld = macht.fuqua schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:32:
[...]
ah ja precies, daarmee dat ik zeg gezien de situatie, dat jaime het niet gaat pikken als Tyrion doodgaat, mocht dat gebeuren then the shit will hit the fan, en ik weet zeker dat jaime dan alsnog de opdracht van de voorgaande koning zal uitvoeren ("bring me Tywins head").
House Lannister staat op instorten.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
wtf waar is die gif van ?MrVegeta schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:33:
[afbeelding]
Stukje met Asha was ook wel wat jammer. Enorme tocht maken om je broertje terug te halen, oh hij wil niet. Okay.
Asha had natuurlijk niet kunnen weten dat haar broertje gehersenspoeld is en gebroken. Stiekem hoop ik dat hij het spel meespeelt met die pshycopaat en op een mooi moment wraak neemt. (iedereen vergiftigen b.v. omdat ze zeker zijn dat hij gebroken is en volledig loyaal aan hun)
klopt dat stuk heb ik ook aangekaart, ze weten nog niet dat ze geen steun meer hebben van de ironbank OF de ironbank wed nu op 2 paarden, welk huis er verliest maakt ze eigenlijk niet zo veel uit, voor hun blijft het win/win.Quad schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:34:
[...]
Niet alleen dat maar het huis Lannister teert op historie en het geld/goud wat ze hebben (en nu sinds vorige aflevering hadden), als dat bij het grote publiek bekend wordt dan hebben de Lannisters wat betreft macht niks meer in eigen hand. Geld = macht.
Van de bloopers, waarbij Tyrion en Jaimy na een hele lange dag en lange shots toch nog gingen ouwehoeren wat niet echt goed werd ontvangen bij de restfuqua schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:36:
[...]
wtf waar is die gif van ?
Asha had natuurlijk niet kunnen weten dat haar broertje gehersenspoeld is en gebroken. Stiekem hoop ik dat hij het spel meespeelt met die pshycopaat en op een mooi moment wraak neemt. (iedereen vergiftigen b.v. omdat ze zeker zijn dat hij gebroken is en volledig loyaal aan hun)
Inderdaad. En Ramsay nam uitgebreid de tijd om die slot van de hounds open te maken, had ze allang kunnen toeslaan met haar mannen.MrVegeta schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:33:
Die zus en Theon wisselden ook nog een blik met elkaar. Daarom sloeg zij ook niet toe. Ik krijg sterk het vermoeden dat Theon zijn rol als Reek zo goed speelt dat iedereen hem vertrouwt. Hij wacht alleen op het perfecte moment om toe te slaan. Ramsay de keel doorhalen bij het scheren was een slecht moment om dat te doen want dan had hij alleen Ramsay dood.D. Ninjai schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:05:
[...]
Inderdaad. En Ramsay nam uitgebreid de tijd om die slot van de hounds open te maken, had ze allang kunnen toeslaan met haar mannen.
In de boot zegt ze ook dat hij dood is, maar ben benieuwd of zij dit zelf ook zo ziet en dat ze het alleen maar zegt zodat niemand anders het doorheeft.
Mhao, zij ziet het alsof Theon niet meer bestaat. Theon is dood, Reek is geboren. Reek is geen Ironborn. En een prins zonder geslachtsdeel is ook niet echt een prins.m4yall schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:08:
[...]
In de boot zegt ze ook dat hij dood is, maar ben benieuwd of zij dit zelf ook zo ziet en dat ze het alleen maar zegt zodat niemand anders het doorheeft.
Maar gelukkig heeft Ramsey alweer een nieuw toneelstukje voor Reek geschreven: hij mag Theon Greyjoy spelen.
Ik vraag me ook af of Theon mentaal sterk genoeg is om het hele Reek gebeuren te faken.. En als het inderdaad zo is snap ik zijn beweegreden niet om de redding van zijn zus af te slaan.Fruitschaal schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:14:
[...]
Mhao, zij ziet het alsof Theon niet meer bestaat. Theon is dood, Reek is geboren. Reek is geen Ironborn. En een prins zonder geslachtsdeel is ook niet echt een prins.
Maar gelukkig heeft Ramsey alweer een nieuw toneelstukje voor Reek geschreven: hij mag Theon Greyjoy spelen.
Misschien om op eigen houtje de Boltons van binnen uit kapot te maken om zo eindelijk aan zijn pa te kunnen bewijzen dat hij wel waardig is? Who knows, ben benieuwd
Ik denk dat hij puur niet mee wou omdat hij al 2x eerder 'vals' bevrijd is (en daar veel beroerder van terug kwam).. daarvan heeft hij wel geleerd.Grimmie187 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:18:
[...]
Ik vraag me ook af of Theon mentaal sterk genoeg is om het hele Reek gebeuren te faken.. En als het inderdaad zo is snap ik zijn beweegreden niet om de redding van zijn zus af te slaan.
Misschien om op eigen houtje de Boltons van binnen uit kapot te maken om zo eindelijk aan zijn pa te kunnen bewijzen dat hij wel waardig is? Who knows, ben benieuwd
Daarbij is hij zo kapot gemaakt, dat hij z'n zus niet eens herkende (hij kent zn eigen naam niet eens meer, dus waarom zou hij zijn zus nog herkennen)
13:37
Daar durf ik wel mijn hand voor in het vuur steken. Wie laat ik in het midden.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Ik mag hopen dat hij zijn linkerhand inmiddels goed getraind heeft!Rub3s schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:09:
Probleem is dat Jaime nog steeds geen schim is van wat hij ooit was. Als hij gaat vechten, maakt hij in ieder geval weinig kans.
Nee hoor, die is compleet gebroken. Was al 1 van de zwakste characters. Ik ga er vanuit dat hij reddeloos verloren is en hem een verschrikkelijk lot staat te wachten.m4yall schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:08:
[...]
Die zus en Theon wisselden ook nog een blik met elkaar. Daarom sloeg zij ook niet toe. Ik krijg sterk het vermoeden dat Theon zijn rol als Reek zo goed speelt dat iedereen hem vertrouwt. Hij wacht alleen op het perfecte moment om toe te slaan. Ramsay de keel doorhalen bij het scheren was een slecht moment om dat te doen want dan had hij alleen Ramsay dood.
Waar vind men deze bloopers?Mektheb schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:38:
[...]
Van de bloopers, waarbij Tyrion en Jaimy na een hele lange dag en lange shots toch nog gingen ouwehoeren wat niet echt goed werd ontvangen bij de rest
https://www.youtube.com/@droommotor
Een trial hoe vaak mensen dat toch wel niet verkeerd spellen, ook bij trial software.DarthDavy schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:36:
I demand a trail by combat!
laten we het hopen, de rat.KillerAce_NL schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:42:
[...]
Nee hoor, die is compleet gebroken. Was al 1 van de zwakste characters. Ik ga er vanuit dat hij reddeloos verloren is en hem een verschrikkelijk lot staat te wachten.
This is the Way.
Youtube o.a het zijn stukjes uit de behind the scenes
Tot nu toe kan ik er niks aan vinden, hij mag van mij echt stil zwijgend verzuipen zegmaar.MrVegeta schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:09:
Theon is nogal een baas imo. Een van de beter geschreven karakters.
Of hij moet in eens Lord van Iron Islands worden dan kan het nog leuk worden als wraak actie's.
Maar verder.
[ Voor 48% gewijzigd door Mektheb op 13-05-2014 13:12 ]
Denk het wel nu Cersei Lannister niet zoveel meer van hem wilXWB schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:30:
[...]
Ik mag hopen dat hij zijn linkerhand inmiddels goed getraind heeft!
*ba-dum tish*
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Een baas ? Hij toont alleen maar tekenen van zwakte en onzekerheid. Alles wat hij doet is gedreven door anderen....MrVegeta schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:09:
Theon is nogal een baas imo. Een van de beter geschreven karakters.
wow, daar had ik nog niet aan gedacht maar dat zou wel een hele vette plot-twist zijnm4yall schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:08:
[...]
Die zus en Theon wisselden ook nog een blik met elkaar. Daarom sloeg zij ook niet toe. Ik krijg sterk het vermoeden dat Theon zijn rol als Reek zo goed speelt dat iedereen hem vertrouwt. Hij wacht alleen op het perfecte moment om toe te slaan.
Theon die Reek speelt die weer Theon speelt die weer als Reek speelthabermas schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:03:
[...]
wow, daar had ik nog niet aan gedacht maar dat zou wel een hele vette plot-twist zijnzeker als je die scene met Theon en Ramsay in bed erbij haalt, waarbij Ramsey en vraagt om weer Theon te spelen, dan weet je straks helemaal niet meer wie ie nou echt is...

Jon Snow's karakter is zo ongeveer helemaal ' goed' en eerbaar etc. Theon is wat dat betreft een stuk complexer, en daarom ook een stuk interessanter imo (zeker in deze staatRub3s schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:51:
Vanaf het begin is Theon al een beetje een mafketel. Jon Snow in tegenstelling is veel meer een baas IMO.
GoT meets inceptionulTimaS schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:05:
[...]
Theon die Reek speelt die weer Theon speelt die weer als Reek speelt
Reekception.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=13TXPdCVxds]habermas schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:09:
Vond em ook ijzersterk acteren deze aflevering, met dat angstige en schichtige. Is trouwens de broer van Lily Allen
precies wat ik zei, ik hoop het tenminste, ik gun het die sadist niet dat hij Theon echt naar de klote heeft geholpen.m4yall schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:08:
[...]
Die zus en Theon wisselden ook nog een blik met elkaar. Daarom sloeg zij ook niet toe. Ik krijg sterk het vermoeden dat Theon zijn rol als Reek zo goed speelt dat iedereen hem vertrouwt. Hij wacht alleen op het perfecte moment om toe te slaan. Ramsay de keel doorhalen bij het scheren was een slecht moment om dat te doen want dan had hij alleen Ramsay dood.
Mensen die zeggen dat hij een blik uitwisselde met z'n zus; ik heb dat even herbekeken, maar ik zie enkel angst in de ogen van Theon, in ieder geval geen blik van herkenning of "all under control"
En dan nog, ik geloof niet dat hij 1 seconde langer zou blijven bij z'n martelaar dan nodig (dan moet je wel stéénhard zijn, en dat is Theon niet)
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Hoe bedoel je dat? De Greyjoys zitten toch redelijk safe in hun 'onneembare' vesting op de Iron Islands?himlims_ schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:06:
lijkt me uitgesloten dat met Theon nog goed komt, zal me niet verbazen dat de clifhanger van volgende episode het wel/niet blijven bestaan van zijn familie wordt.
zo onneembaar is het niet. De Greyjoys zijn al eerder in rebellion gekomen en die is ook de grond in geboordGrimmie187 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:09:
[...]
Hoe bedoel je dat? De Greyjoys zitten toch redelijk safe in hun 'onneembare' vesting op de Iron Islands?
Onneembaar is een groot woord. Het enige wat het moeilijk maakt is dat ze super sterk zijn op het water en dat de vijanden dus eerst over water moeten gaan om het in te kunnen nemen.Grimmie187 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:09:
[...]
Hoe bedoel je dat? De Greyjoys zitten toch redelijk safe in hun 'onneembare' vesting op de Iron Islands?
Wie wil dan ook dat het goed komt met Theon. Een beetje Robb verraden en onschuldige kindjes verbranden en boven de poort hangen.himlims_ schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:06:
lijkt me uitgesloten dat met Theon nog goed komt, zal me niet verbazen dat de clifhanger van volgende episode het wel/niet blijven bestaan van zijn familie wordt.
Ja, Ramsey is erger... maar dan nog
Ned Stark heeft de Greyjoys al eerder verslagen. Daardoor woonde Theon in Winterfell. Ned heeft al zijn broers vermoordt en hem meegenomen als verzekering.Grimmie187 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:09:
[...]
Wat moet je er ook mee....Grimmie187 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:20:
Vandaar ook de aanhalingstekens idd, maar ik bedoel te zeggen dat ik het niet op de korte termijn zie gebeuren dat de Iron Islands worden ingenomen.
Iron Islands produceren vrijwel niks. Het zijn piraten die leven van wat ze roven.
Handig om te hebben als vrienden in tijd van oorlog. Maar in tijd van vrede wil je ze het liefst weg hebben.
Of je moet iemand daar aan de macht brengen die de Iron Fleet gebruikt voor vreedzame doeleinden. Maar een vloot veroveren is een stuk lastiger dan er een verslaan. En verslaan lijkt me al een hele opgave.
Ze lijken meer op vikingen dan piraten.RocketKoen schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:48:
[...]
Wat moet je er ook mee....
Iron Islands produceren vrijwel niks. Het zijn piraten die leven van wat ze roven.
Handig om te hebben als vrienden in tijd van oorlog. Maar in tijd van vrede wil je ze het liefst weg hebben.
Of je moet iemand daar aan de macht brengen die de Iron Fleet gebruikt voor vreedzame doeleinden. Maar een vloot veroveren is een stuk lastiger dan er een verslaan. En verslaan lijkt me al een hele opgave.
"We do not sow" dus ze zaaien niet, maar harvesten alleen.
Piraten zaaien wel dan?ulTimaS schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:51:
[...]
Ze lijken meer op vikingen dan piraten.
"We do not sow" dus ze zaaien niet, maar harvesten alleen.
[ Voor 9% gewijzigd door Alvanosa op 13-05-2014 16:19 ]
PSN: Alvanosa
Dood en verderf?
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
O nee dat bedoelde ik neitAlvanosa schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:18:
[...]
Piraten zaaien wel dan?Overigens deden Vikingen wel degelijk aan landbouw.
Lijken op vikingen, ik zeg niet dat ze 1 op 1 hetzelfde zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Fruitschaal op 13-05-2014 16:54 ]
Verwijderd
Enne, iemand die de boeken (net als ik) niet leest een idee wat Brienne voor verrassingen kan brengen? :-)
Zo gezegd, zo gedaan.
Hoewel ik het met je eens ben moeten ze het niet te pas en te onpas gaan gebruiken. Het hele effect van het lied gaat dan weg.Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 00:45:
Ik vind dat nummer Rains of Castamere echt fantastisch. Ik zat echt op het puntje van mijn stoel bij die trial (dat acteerwerk van Dinklage, hoedje af) en dan "I DEMAND A TRIAL BY COMBAT" waar op de achtergrond dat lied begint te spelen. Echt fantastisch!
hey dat zou wel erg briljant zijn !reiker schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 08:41:
Ik kreeg ineens de ingeving dat Cersei misschien wel Loras Tyrell zou kunnen kiezen als haar champion? Dubbele winkans voor haar: als hij de trial wint, gaat Tyrion dood, als Loras verliest is hij dood en hoeft ze niet met hem te trouwen. Als aanstaande bruidegom zal hij vast niet kunnen weigeren.
Enne, iemand die de boeken (net als ik) niet leest een idee wat Brienne voor verrassingen kan brengen? :-)
Dat had best in spoilertags gemogen niet?DarthDavy schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:21:
Soit... volgende week gaat er minstens één Lannister dood![]()
Daar durf ik wel mijn hand voor in het vuur steken. Wie laat ik in het midden.
Dat is speculatie van zijn kant. Geen spoiler tags nodig lijkt mij.
Tja zo kan ik ook speculeren dat er helemaal geen trial by combat komtulTimaS schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 09:07:
[...]
Dat is speculatie van zijn kant. Geen spoiler tags nodig lijkt mij.

[ Voor 3% gewijzigd door wimpie007 op 14-05-2014 09:12 ]
ja, ik denk persoonlijk niet dat er een lannister gaat sterven.wimpie007 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 09:12:
[...]
Tja zo kan ik ook speculeren dat er helemaal geen trial by combat komt
Hij kan er toch van uitgaan dat er een Lannister doodgaat, dat heeft niks met spoilen te maken. Anders zou alles wat hier gespeculeerd word in een spoilertag moeten.wimpie007 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 09:12:
[...]
Tja zo kan ik ook speculeren dat er helemaal geen trial by combat komt

Nou hij zegt het wel wat sterker dan alleen speculeren. Maar mijn reactie op zijn reactie spoilt eigenlijk ook al besef ik nuAlvanosa schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 09:14:
[...]
Hij kan er toch van uitgaan dat er een Lannister doodgaat, dat heeft niks met spoilen te maken. Anders zou alles wat hier gespeculeerd word in een spoilertag moeten.
Dan krijg je een heel onduidelijk topic en weet je niet mee wat speculatie is en wat echt spoilers zijn.Alvanosa schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 09:14:
[...]
Hij kan er toch van uitgaan dat er een Lannister doodgaat, dat heeft niks met spoilen te maken. Anders zou alles wat hier gespeculeerd word in een spoilertag moeten.
Ik ga er overigens van uit dat er geen Lannister doodgaat en zie het dus ook niet bepaald als een spoiler.wimpie007 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 09:16:
[...]
Nou hij zegt het wel wat sterker dan alleen speculeren. Maar mijn reactie op zijn reactie spoilt eigenlijk ook al besef ik nu
Precies zo bedoelde ik het ook, dat het niet logisch zou zijn om alle speculatie in spoilertags te stoppen.ArgantosNL schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 09:16:
[...]
Dan krijg je een heel onduidelijk topic en weet je niet mee wat speculatie is en wat echt spoilers zijn.
[ Voor 32% gewijzigd door Alvanosa op 14-05-2014 09:21 ]
inderdaad, als je zaken heel stellig gaat beweren, dan spoiler tag, en anders maak je er domme rants van zoals ik waar de speculatie van afdruipt !ArgantosNL schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 09:16:
[...]
Dan krijg je een heel onduidelijk topic en weet je niet mee wat speculatie is en wat echt spoilers zijn.

Ik denk dat er iets ergs staat te gebeuren met Brienne en Podrick.. Ze vinden maar weinig voedsel. 's nachts lopen ze door het bos, de volle maan schijnt. Podrick vindt een spoor van gefrituurde kippenkluifjes. Brienne en Pod krijgen ruzie, maar besluiten toch het spoor van kippenkluifjes te volgen. Ze komen uiteindelijk uit bij een klein huisje, midden in het bos! Er staat een oude vrouw op hun te wachten bij de deur. Ze zwaait met hele kippen ( met rozemarijn, tijm en citroen in de oven geweest) op Brienne en Pod. De oude vrouw nodigt hun uit om te komen eten en te overnachten. Ze blijven hier enkele dagen en worden goed verzorgd door de oude vrouw. Ze blijven maar eten en hun buikjes worden langzaam ronder en ronder. Plotseling op een nacht, waar de maan goed zichtbaar is, probeert de oude vrouw Brienne in haar stoomoven te prepareren. Brienne is echter lastig in de stoomoven te stoppen gezien de grootte van Ser from Tarth. Gelukkig is haar schildknecht goed op zijn hoede en Pod pleegt de tweede moord in zijn leven. De oude vrouw bleek verhuist te zijn uit de Efteling en woonde sinds enkele jaren in Westeros. Ze was haar streken echter niet verleerd. Brienne en Pod gaan de volgende dag weer op pad.
Voetnoot:
Dit is geen vergelijking met het boek. Dit is mijn speculatie van het verhaal van Brienne en Pod.
Knibbel,knabbel,knuisje

Niet kijken als je het echt niet wilt weten, maar één vechter van de trial by combat zat al duidelijk in de trailer voor dit seizoen toch? 1:09.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
gast serieus doe weg, mensen gaan boos worden, dit is al eerder gepost door iemand en veel mensen zijn boos geworden, spoiler tag de hele shit please.EvaluationCopy schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:55:
[video]
Niet kijken als je het echt niet wilt weten, maar één vechter van de trial by combat zat al duidelijk in de trailer voor dit seizoen toch? 1:09.
Hij zegt wel duidelijk dat je niet moet kijken als je het niet wil weten.fuqua schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:58:
[...]
gast serieus doe weg, mensen gaan boos worden, dit is al eerder gepost door iemand en veel mensen zijn boos geworden, spoiler tag de hele shit please.
Kom op zeg, dit is nota bene de officiële trailer die vast iedereen al gezien had van te voren.fuqua schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:58:
[...]
gast serieus doe weg, mensen gaan boos worden, dit is al eerder gepost door iemand en veel mensen zijn boos geworden, spoiler tag de hele shit please.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Doe niet zo hysterisch man. 't is de trailer.fuqua schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:58:
[...]

Ik had gehoopt dat iemand het zou opvallen.. Maar volgens mij heeft Westeros weinig met de Efteling te maken..Cheezus schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:38:
^^ Had je dat niet even tussen spoilertags kunnen plaatsen?![]()
![]()
spoiler:Ik ben wel een boeklezer en bovenstaand verhaal klopt niet!
https://www.youtube.com/@droommotor
hysterisch ?
Het punt was dat toen meteen in de tekst ook erbij stond wie er te zien waren.fuqua schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:14:
[...]
hysterisch ?haha ik zeg het niet voor mezelf, maar voor anderen die er over gevallen zijn toen het gepost werd.
Overigens hoeft het IMHO nog niet eens 100% zeker te zijn dat dat de trial by combat is. Het is niet alsof er niet nog meer gevechten kunnen komen.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Sterker nog. Alle vechters zijn vrij goed te zien.EvaluationCopy schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:55:
[video]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
naar mijn weten zat/zit zijn zus ten noord westen van Winterfell in Deepwood Motte. Aardig eindje dus om om te varen naar Dreadfort. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze die boten ergens in de buurt vandaan hadden. Het verduidelijkt wel dat Theon echt gebroken is, maar het blijft een bijzondere actie.
map noorden
Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!
ok, was just trying to keep the peaceWoy schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:20:
[...]
Het punt was dat toen meteen in de tekst ook erbij stond wie er te zien waren.
Overigens hoeft het IMHO nog niet eens 100% zeker te zijn dat dat de trial by combat is. Het is niet alsof er niet nog meer gevechten kunnen komen.
Nope, ik kijk die trailers dus niet, en ik kan met redelijk veel zekerheid dat 80% van de mensen hier dat niet doen.EvaluationCopy schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:01:
[...]
Kom op zeg, dit is nota bene de officiële trailer die vast iedereen al gezien had van te voren.
Dat kan ook, maar dan is het nog steeds een heeeeeel stuk omFruitschaal schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:33:
Het zijn Ironborn ( Piraten/vikingen) dus ze komen inderdaad vanaf het water. Dat is hun ding: bootjes. Zijn zus zat volgens mij gewoon op Pyke/Old Wyk ( op jouw kaartje linksonder). Denk dus dat ze onderlangs ( niet te zien op jouw kaart ) zijn gevaren. Maar ze hebben er ook lang over gedaan. Wanneer was de laatse keer dat we iets van de Ironborn zagen? Vorig seizoen?
grotere map westeros
Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!
en ik weet het ook al niet meer om eerlijk te zijn, dus ik zie het volgende week wel
En hoe kom je aan deze informatie? Dit is namelijk niet in de serie behandelt. Mocht dit informatie zijn uit de boeken: zie de topic waarschuwing.ulTimaS schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:34:
Niet echt een spoiler, maar het gaat over een bepaalde trial by combat van Rickard Stark (Ned Stark's vader).
"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert
Jipknightofn1 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:38:
[...]
Dat kan ook, maar dan is het nog steeds een heeeeeel stuk om
grotere map westeros
Overdrijven is ook een kunst, het is geen spoiler. Gewoon een stukje aanvulling. Het verpest de serie op geen enkele wijze. Kom op jongens..edie schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:42:
[...]
En hoe kom je aan deze informatie? Dit is namelijk niet in de serie behandelt. Mocht dit informatie zijn uit de boeken: zie de topic waarschuwing.
Jezus... soms heb ik het gevoel dat er niks gezegd mag worden tenzij het letterlijk in de serie is gezegd.edie schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:42:
[...]
En hoe kom je aan deze informatie? Dit is namelijk niet in de serie behandelt. Mocht dit informatie zijn uit de boeken: zie de topic waarschuwing.

Dit is gewoon lore en volgens mij is er in een aflevering zelfs gezegd hoe de vader van Ned dood is gegaan. Volgens mij staat het ook op de BluRay extras.
PS: Volgens mij reageer jij alleen in dit topic voor dit soort dingen.
Ook goed, dan is het nog steeds je eigen verantwoordelijkheid om er wel of niet op te klikken, ik heb absoluut niks gespoild..ArgantosNL schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:36:
[...]
Nope, ik kijk die trailers dus niet, en ik kan met redelijk veel zekerheid dat 80% van de mensen hier dat niet doen.
Dit topic is gesloten.
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews
Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic