[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.577 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:51
godofal schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 15:33:
[...]

Niemand zou Vyseris steunen, dat zou idioot zijn. Dany daarentegen is een heel ander verhaal, getuige hoe ver ze ondertussen is gekomen van praktisch niks.
En waarom zou de Iron Bank z'n geld niet terugkrijgen als ze Dany steunen? gewoon goede afspraken maken: wij helpen je op de troon en jij betaalt ons de schulden terug (wat dus ook betekent dat als Dany niet dokt de Iron Bank iemand anders helpt háár van de troon te stoten). Dat is hoe de Iron Bank al heel lang zaken doet.
Dany zou wel gek zijn om een lening te accepteren als de rente daarop 12 miljoen is (de schuld die Robbert heeft gemaakt).

Als je een huis koopt op een executieveiling dan blijft de verkoper zitten met de restschuld en niet de nieuwe eigenaar.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

RocketKoen schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 15:41:
[...]

Dany zou wel gek zijn om een lening te accepteren als de rente daarop 12 miljoen is (de schuld die Robbert heeft gemaakt).

Als je een huis koopt op een executieveiling dan blijft de verkoper zitten met de restschuld en niet de nieuwe eigenaar.
Nou ja, zou ik niet zo snel zeggen. Als je de macht van de Iron Bank kent (Dany zal daar vast advies over krijgen als het aan de orde komt) dan kan je beslissen dat 12 miljoen schuld en een koninkrijk beter is dan geen koninkrijk. Als Dany Westeros veroverd zonder hulp van de Iron Bank zal die nog steeds aankloppen om de schuld te innen, betaalt ze niet dan heeft ze een nieuwe (machtige!) vijand te pakken die haar van de troon af wilt.
Als je moet kiezen tussen geen hulp en een extra vijand of wél hulp en wat extra "onkosten" dan zou ik het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
godofal schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 16:09:
[...]

Nou ja, zou ik niet zo snel zeggen. Als je de macht van de Iron Bank kent (Dany zal daar vast advies over krijgen als het aan de orde komt) dan kan je beslissen dat 12 miljoen schuld en een koninkrijk beter is dan geen koninkrijk. Als Dany Westeros veroverd zonder hulp van de Iron Bank zal die nog steeds aankloppen om de schuld te innen, betaalt ze niet dan heeft ze een nieuwe (machtige!) vijand te pakken die haar van de troon af wilt.
Als je moet kiezen tussen geen hulp en een extra vijand of wél hulp en wat extra "onkosten" dan zou ik het wel weten.
Of gewoon een dikke middelvinger. Draken > incassobureau.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

RocketKoen schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 16:26:
[...]

Of gewoon een dikke middelvinger. Draken > incassobureau.
"Fuck you, because DRAGONS!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Draken gaan je niet enorm helpen als er een paar goede assasin's achter je aanzitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind Dany nu niet echt het type dat zich laat intimideren :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
godofal schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 17:13:
Draken gaan je niet enorm helpen als er een paar goede assasin's achter je aanzitten ;)
worked for Aegon.
Alleen zijn draken waren nog wel een stukje groter. Dus dan moet Dany nog even wachten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 17:57:
Ik vind Dany nu niet echt het type dat zich laat intimideren :+.
Nee, ik denk het eigenlijk ook niet, maar het is wel de beste/meest logische oplossing.
RocketKoen schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 20:03:
[...]

worked for Aegon.
Alleen zijn draken waren nog wel een stukje groter. Dus dan moet Dany nog even wachten.
Aegon had, afaik, geen assasin's achter zich aan. Grote veldslagen zijn net wat anders dan een mes in de rug terwijl je al lang en breed op de troon zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Misschien werkte Jaime wel voor de Iron Bank! :+

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:07
Wel erg jammer dat men steeds een week moet wachten tot de volgende week :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Die Shae, ik haatte haar al maar nu haat ik haar nog meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 10:09

Jebus4life

BE User

Felle aflevering.
Is Shae gewoon verbitterd om wat er gebeurd is? Want haar attitude is ook 100% gedraaid...

Ik zie nog steeds 3 potentiële kampioenen voor Tyrion:
Jaime (die wil zich graag opofferen maar is gewoon nog niet goed genoeg met enkel links)
Bronn
Oberyn (indien the Mountain de kampioen van Cersei wordt)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:09
Mooi staaltje acteerwerk weer van Peter Dinklage, heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:45

Aight!

'A toy robot...'

Toch blijft Tyrion een baas!

Cersei is gewoon een dikke bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Tyrion for king :D Wat een baas die kleine, jammer dat hij nu minder naar voren komt.
Zou me niets verbazen als Oberyn voor hem zal staan.

Ben ook benieuwd hoe het met Theon zal aflopen, zijn zussie gaat thuis verkondiging dat haar broertje dood is en opeens staat meneer, penisloos, bij het kasteel.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Hadden een aantal hier toch gelijk wat betreft trial by combat.. (of hebben gewoon de boeken gelezen xP)

Ik verwacht dat Tyrion Oberyn kiest en dat Tywin de Mountain kiest, dat zou geniaal zijn. Ze hadden het deze aflevering wel even over hem gehad.

Wel een beetje anticlimax dat verhaal van Yara. Eerst heel episch van we gaan de Iron prince redden dit en dat, maar als ze merkt dat die Theon helemaal gebrainwashed is: "OK DOEI!!"... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Ze wilde niet meteen gaan en vechten voor haar broertje.
De honden schrokken haar echter een beetje af en daarom is ze "gevlucht" naar het bootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
Geniaal! _/-\o_

YouTube: Game of Thrones S4E6 Tyrion's Confession - I Demand a Trial by Combat!

Kan hem niet embedden is uitgeschakeld voor deze video.

[ Voor 56% gewijzigd door Alvanosa op 12-05-2014 12:56 ]

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik ben zeer benieuwd naar de keuze. Maar kan een rechter eigenlijk gekozen worden als champion?

Overigens zie ik het ook nog wel gebeuren dat Tywinn juist voor Jaime kiest om Tyrion af te laten zien van trial by combat.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Nah, gebeurd nooit. Tywin zal nooit zijn erfgenaam riskeren, daarvoor is hij veel te berekend.

Ramsey is zo'n beest trouwens, die hele martelingsscenes vond ik niks aan, maar dat personage is zo geniaal (ook goed gebracht), totaal onvoorspelbaar wat in die kerel z'n kop omgaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Leo1010 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:19:
Ik ben zeer benieuwd naar de keuze. Maar kan een rechter eigenlijk gekozen worden als champion?

Overigens zie ik het ook nog wel gebeuren dat Tywinn juist voor Jaime kiest om Tyrion af te laten zien van trial by combat.
Kan Jaime wel de champion zijn als Kingsguard? Hij heeft een eed afgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Goh, ik denk van wel? Trial by combat zou inhouden dat de Goden oordelen of de beklaagde schuldig is of niet (de 7 Goden zouden nooit een onschuldig man laten sterven ten voordele van een schuldig man, zo is de redenering en dus de wet).

Dus eender wie de beklaagde helpt maakt dan niet uit want de assistentie is gezonden door Goddelijke wil?

---EDIT---

Ola, lees dit op de wiki:

For trials by combat involving the royal family, they must be defended by a knight of the Kingsguard.

Aangezien Cersei de aanklager is (moeder van de koning lijkt me dus royal family :p) moet het iemand van de Kingsguard zijn, dus mijn theorie van the Mountain gaat dus niet op :/

[ Voor 32% gewijzigd door Jebus4life op 12-05-2014 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:20
Haha zo leuk dit, zonder de Episode te hebben gezien weten hoe en wat :+.
En nee ik ga het niet spoilen !

Maar om te zien wie wat denkt is erg leuk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Leo1010 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:19:
Ja, dat kan. Zodra trial by combat is geëist is de vorige trial voorbij; de rechters zijn geen rechters meer en hebben geen zeggenschap over de trial. Ik geloof dat het aan Cersei is om een champion te kiezen (of zelf te vechten :P ) zelfs, aangezien zij de aanklager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Laatst online: 06-07 18:10
Ik vond die speech van Davos echt veel vetter dan die van Tyrion hoor, vond het eigenlijk niet zo heel sterk van die laatste. Kamp Stannis heeft er een aanhanger bij _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Jebus4life schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:35:
For trials by combat involving the royal family, they must be defended by a knight of the Kingsguard.

Aangezien Cersei de aanklager is (moeder van de koning lijkt me dus royal family :p) moet het iemand van de Kingsguard zijn, dus mijn theorie van the Mountain gaat dus niet op :/
Je kan natuurlijk iemand benoemen tot kings guard.
Zou een goede deal zijn voor the Mountain. Wordt cercei's champion in ruil voor een pardon en aanstelling tot kings guard.

En Bron is er natuurlijk ook nog. Al vecht die voor degene met het meeste geld, en dat is waarschijnlijk niet Tyrion.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Keys
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:27
Jebus4life schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:47:
Felle aflevering.
Is Shae gewoon verbitterd om wat er gebeurd is? Want haar attitude is ook 100% gedraaid...

Ik zie nog steeds 3 potentiële kampioenen voor Tyrion:
Jaime (die wil zich graag opofferen maar is gewoon nog niet goed genoeg met enkel links)
Bronn
Oberyn (indien the Mountain de kampioen van Cersei wordt)
Hij moet wat slims doen. Kan hij niet Tommen kiezen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

2Keys schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:03:
[...]

Hij moet wat slims doen. Kan hij niet Tommen kiezen ofzo?
Degene die hij kiest moet er ook mee instemmen. Anders moet hij zelf gaan vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter Dinklage, jij brute heerser. Heel knappe scene. Davos was ook goed maar Peter zijn prestatie was buitengewoon vond ik toch.

En hoe hard heeft Jaime zich terug in de gratie van de kijker/lezer 'gespeeld'. Tot eind seizoen 2 nog vrij gehaat persoon maar denk intussentijd dat er nog weinig hem kwaad toewensen.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2014 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:32
Heerlijk dat einde :+
Eigenlijk op dat na maar weinig gebeurd, het was al snel weer voorbij...

Ik denk juist omdat Jaime aan het oefenen was met vechten met z'n hand en dergelijke de kans groot is dat hij wel eens de gelukkige mag zijn, en dan wordt het ook een spannend gevecht :+

'Reek' is aardig mindfucked :P

[ Voor 55% gewijzigd door dutchgio op 12-05-2014 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
Wauw, de defence van Tyrion is heel mooi neergezet door Dinklage. Vooral het voorlaatste shot vlak voordat hij naar Tywin kijkt met die smile van 'gotcha'. Heel mooi!

'I wish I was the monster you think I am!'

Voetnoot: speech van Davos was ook goed.

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 23:24
Hoe komt Pycelle aan die ketting van Sansa? Die had ze toch mee genomen naar de boot van LF? Of heeft LF een copie van de ketting gemaakt en deze ergens (bij wie?) in Kingslanding achter gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerDream schreef op maandag 12 mei 2014 @ 20:09:
Hoe komt Pycelle aan die ketting van Sansa? Die had ze toch mee genomen naar de boot van LF? Of heeft LF een copie van de ketting gemaakt en deze ergens (bij wie?) in Kingslanding achter gelaten.
Die was dan op een klein bootje losgelaten en vermoedelijk naar kingslanding gevaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:18
Baelish heeft die ketting terug in de roeiboot gegooid, op het lijk van Ser Dontos Hollard. Die is blijkbaar gevonden dus. Vond dat tijdens die aflevering al niet zo'n slimme zet van Little Finger, maar aan de andere kant had hij er vast over nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Fruitschaal schreef op maandag 12 mei 2014 @ 19:55:
Wauw, de defence van Tyrion is heel mooi neergezet door Dinklage. Vooral het voorlaatste shot vlak voordat hij naar Tywin kijkt met die smile van 'gotcha'. Heel mooi!

'I wish I was the monster you think I am!'

Voetnoot: speech van Davos was ook goed.
Heeft LF die niet op dat kleine bootje van de nar gegooid (z'n naam ontglipt me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Melkunie schreef op maandag 12 mei 2014 @ 20:11:
Baelish heeft die ketting terug in de roeiboot gegooid, op het lijk van Ser Dontos Hollard. Die is blijkbaar gevonden dus. Vond dat tijdens die aflevering al niet zo'n slimme zet van Little Finger, maar aan de andere kant had hij er vast over nagedacht.
Zo ligt de schuld wel bij sansa en tyrion volgens shae haar getuigenis en bij de verste verte niet bij LF of mama Tyrell;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 20:14:
[...]

Zo ligt de schuld wel bij sansa en tyrion volgens shae haar getuigenis en bij de verste verte niet bij LF of mama Tyrell;
En mama Tyrell is al lang gevlogen dus die kan niet meer ondervraagd of beschuldigd worden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
A, heerlijk einde van deze aflevering!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Goeie aflevering weer! Eindelijk weer 'ns een echt goede cliffhanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Goeie aflevering, eindelijk weer eens een goede cliffhanger, ik ben zeer benieuwd wie de trail by combat gaan uitvoeren.

Ook vraag ik me af wat shae bezielde ik geloof niet dat dit pure bitterheid is, ze zullen haar deze "getuigenis" wel op een of andere manier afgedwongen hebben.

Ook wel mooi om te zijn dat onze "mother of dragons" ook de problemen ondervindt van het regeren en draakjes onderhouden :P het leek allemaal zo gemakkelijk te gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 12-05-2014 21:34 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Chaoss schreef op maandag 12 mei 2014 @ 21:33:
Goeie aflevering, eindelijk weer eens een goede cliffhanger, ik ben zeer benieuwd wie de trail by combat gaan uitvoeren.

Ook vraag ik me af wat shae bezielde ik geloof niet dat dit pure bitterheid is, ze zullen haar deze "getuigenis" wel op een of andere manier afgedwongen hebben.

Ook wel mooi om te zijn dat onze "mother of dragons" de problemen ondervindt van het regeren en draakjes onderhouden :P
Dit leek mij duidelijk,Tywin..

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Gekkenhuis schreef op maandag 12 mei 2014 @ 21:35:
[...]

Dit leek mij duidelijk,Tywin..
Je bedoeld over Shae?
Cersei zou ook kunnen. net als de rest van de getuigen omgekocht dan wel gedwongen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Spannende aflevering weer.

Toch mooi om te zien hoe Tywin iedereen steeds vijf stappen voor is. Arme Jaime komt smeken voor het leven van zijn broer maar vader Tywin had al lang en breed een plan bedacht.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
XWB schreef op maandag 12 mei 2014 @ 21:59:
Spannende aflevering weer.

Toch mooi om te zien hoe Tywin iedereen steeds vijf stappen voor is. Arme Jaime komt smeken voor het leven van zijn broer maar vader Tywin had al lang en breed een plan bedacht.
Super episode, precies zoals ik had verwacht ! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Je kan in de promo van seizoen 4 nu eigenlijk vrij duidelijk zien wie tegen wie gaat vechten voor Tyrion (vanaf 1:09): http://youtu.be/xZY43QSx3Fk?t=1m9s

[ Voor 21% gewijzigd door D. Ninjai op 12-05-2014 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

dutchgio schreef op maandag 12 mei 2014 @ 21:41:
[...]

Je bedoeld over Shae?
Cersei zou ook kunnen. net als de rest van de getuigen omgekocht dan wel gedwongen :)
Shae bedoelde ik idd.

Over Tywin:
Zelf geloof ik niet dat je zulke zaken uit handen geeft, dit moet je zelf fixen als je heerser wilt zijn. Tywin zal die zekerheid echt wel zelf willen dragen. Dat risico ga je niet aan

[ Voor 3% gewijzigd door Gekkenhuis op 12-05-2014 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 21:17

St@m

@ Your Service

D. Ninjai schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:16:
Je kan in de promo van seizoen 4 nu eigenlijk vrij duidelijk zien wie tegen wie gaat vechten voor Tyrion (vanaf 1:09): http://youtu.be/xZY43QSx3Fk?t=1m9s
Potverdikke wat moet jij een klein piemeltje hebben om het plezier voor iedereen te vergallen. Knap hoor dat jij nog precies weet hoe de promo was.. ik heb hem niet gekeken.. hou niet zo van spoilers..
Mafkees..

Ja er stond eerst wat anders.. goed dat je het geedit hebt, maar mijn plezier is alweer vergalt.

[ Voor 9% gewijzigd door St@m op 12-05-2014 22:21 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad. Jammer dat sommigen gewoon niet fatsoenlijk in een dergelijk topic mee kunnen draaien.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

St@m schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:20:
[...]

Potverdikke wat moet jij een klein piemeltje hebben om het plezier voor iedereen te vergallen. Knap hoor dat jij nog precies weet hoe de promo was.. ik heb hem niet gekeken.. hou niet zo van spoilers..
Mafkees..

Ja er stond eerst wat anders.. goed dat je het geedit hebt, maar mijn plezier is alweer vergalt.
Hoe smaakte de azijn vanmorgen? Een klein beetje normaal doen mag wel..

m.a.w. niet klikken op dingen die je nog niet gezien hebt, dit mag ondertussen toch wel duidelijk zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Gekkenhuis op 12-05-2014 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jebus4life schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:26:
Nah, gebeurd nooit. Tywin zal nooit zijn erfgenaam riskeren, daarvoor is hij veel te berekend.

Ramsey is zo'n beest trouwens, die hele martelingsscenes vond ik niks aan, maar dat personage is zo geniaal (ook goed gebracht), totaal onvoorspelbaar wat in die kerel z'n kop omgaat
Ik ben echt dol op Ramsey _O_ O+.

Al met al geen beste aflevering voor het vrouwelijk geslacht, wat een schijnheilige kutten allemaal, nondeju :').
[...]

Mafkees..

Ik mag toch hopen dat er letterlijk stond wie het waren, want zo niet dan ben jij de domme die op een link klikt :D. Hoewel ik de noodzaak om te spoilen niet snap :').

Over Shae gesproken, ik denk dat ze door Cersei is omgekocht, dan we gedwongen. Zwakke kut, vreselijk.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2014 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Gekkenhuis schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:23:
[...]

Hoe smaakte de azijn vanmorgen? Een klein beetje normaal doen mag wel..
Moet ik even herhalen wat er stond? Dan is de cliffhanger geen cliffhanger meer hoor. Hij vertelt wie er op 1:09 te zien zijn in gevecht.. nu geedit.. maarja..

[ Voor 11% gewijzigd door St@m op 12-05-2014 22:26 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

St@m schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:25:
[...]

Moet ik even herhalen wat er stond? Dan is de cliffhanger geen cliffhanger meer hoor.
Lees me edit, nee je hoeft niet te herhalen wat er stond, klik gewoon niet op linkjes als je zo gesteld bent op het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Gekkenhuis schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:27:
[...]

Lees me edit, nee je hoeft niet te herhalen wat er stond, klik gewoon niet op linkjes als je zo gesteld bent op het verhaal.
Lees jij eens.. hij zegt letterlijk wie er vechten.. ik heb geen link aangeklikt
Nu heeft hij de namen verwijderd.. ik heb het al gelezen :/
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:24:
[...]

Ik mag toch hopen dat er letterlijk stond wie het waren, want zo niet dan ben jij de domme die op een link klikt :D. Hoewel ik de noodzaak om te spoilen niet snap :').

Over Shae gesproken, ik denk dat ze door Cersei is omgekocht, dan we gedwongen. Zwakke kut, vreselijk.
Uiteraard stond dat er dus wel..

[ Voor 60% gewijzigd door St@m op 12-05-2014 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
St@m schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:27:
[...]

Lees jij eens.. hij zegt letterlijk wie er vechten.. ik heb geen link aangeklikt
Dat staat er nu dus gellukig niet meer :X
Edit: nvm

[ Voor 18% gewijzigd door dutchgio op 12-05-2014 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

[...]

Dit heb ik niet gezien, ik geloof je meteen, mijn gemeende excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Gekkenhuis schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:30:
[...]

Dit heb ik niet gezien, ik geloof je meteen, mijn gemeende excuses.
No problem, ik ben gewoon over de zeik :p sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad, hij had het in het bericht zelf gezet en als je dat toevallig leest is het gewoon pech en is dat deel gespoiled. Natuurlijk klik je niet op links als je geen spoilers wilt.

Vond het wel een sterke aflevering. Vooral Peter zet natuurlijk een geweldige performance neer. Het ergste is wel dat alles wat tegen hem gebruikt is eigenlijk niet gelogen is. Behalve het stuk van Shae na zijn het allemaal zijn eigen woorden. Natuurlijk volledig uit de context gerukt maar het laat wel zien dat het gevaarlijk is om te zeggen wat je denkt. Het kan altijd tegen je gebruikt worden. En als het om een enkele uitspraak gaat valt het mee maar als iedereen hetzelfde beeld neer kan zetten is dat erg gevaarlijk.

Maar ik denk dat Tyrion hier wel uit komt. Of via een trial by combat of z´n broer die meer om Tyrion geeft dan om z´n vader of zus.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Uiteraard stond dat er dus wel..
Why am I not surprised :').

Ik vind trouwens Oberyn ook echt een heel tof personage. Vanaf het begin al :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:31

Quad

Doof

Verdomme, Tyrion is gek geworden. :P
Wat een dikke episode is het weer, vol spanning zit je de zaak te volgen en dan dit, bummer. :+

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

I demand a trail by combat!

Heerlijk. Ik kan niet wachten tot volgende week.

Meest aannemelijke lijkt me dat Jaime Lannister voor Tyrion gaat vechten.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het meest verwachte en eigenlijk ook wel logische scenario is Jaime... En juist daarom denk ik dat 't niet Jaime wordt :+.

Maar ik heb het wel eens mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

DarthDavy schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:36:
I demand a trail by combat!

Heerlijk. Ik kan niet wachten tot volgende week.

Meest aannemelijke lijkt me dat Jaime Lannister voor Tyrion gaat vechten.
Oberyn kreeg wel respect voor Tyrion volgens mij toen het verhaal van Shae kwam (ala hoer) en zal me dan ook niets verbazen als hij voor Tyrion wil knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Famous schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:41:
[...]

Oberyn kreeg wel respect voor Tyrion volgens mij toen het verhaal van Shae kwam (ala hoer) en zal me dan ook niets verbazen als hij voor Tyrion wil knallen.
Welk motief heeft hij daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Meneer houd zelf ook wel van een hoertje hier en daar. Je zag hem (tenminste leek me) glinsteren toen Shae dat vertelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Laatst online: 17-09 14:17
yes yes house lannister coming down ! the iron bank steunt hun niet meer en zijn van partij gewisseld. House lanister zelf weten dit nog niet, maar zullen het gauw genoeg merken :D

ik denk dat de lannisters uiteindelijk elkaar zullen uitmoorden. ik zie het al gebeuren, Tyrion gaat dood, Jamie ziet zn zus nu voor wat ze is, Jamie nog meer pissed off op zn vader en besluit om de vorige koning opdracht alsnog uit te voeren. (toen hij zn vader vertelde waarom hij de vorige koning vermoord heeft).

Hoppa dus Tyrion en Tywin dood, dat laat Jamie en Cercei en rond het eind fase van die 2 zal de rest instorten. Dan staat er een oorlog voor de deur, en de Lannisters staan dan te zwak en verdeeld ervoor en verliezen binnen no time.

ik hoop van harte dat ik het mis heb en Tyrion overleefd, want zonder hem valt het huis Lannister gegarandeerd inelkaar, dit weet de vader, dus nu na deze uitbarsting... just wow.

end of rant. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:43:
[...]

Welk motief heeft hij daarvoor?
Hij wilt de Mountain verslaan. Afgaand op zijn haat voor de Mountain en de Lannisters lijkt een conflict tussen die twee onvermijdelijk. En wat is beter dan een trial by combat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Tsurany schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:52:
[...]

Hij wilt de Mountain verslaan. Afgaand op zijn haat voor de Mountain en de Lannisters lijkt een conflict tussen die twee onvermijdelijk. En wat is beter dan een trial by combat?
true de verleiding zal groot zijn voor oberyn, maar omzichzelf zo te riskeren.. ik weet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
[...]

Mafkees..

Ja mijn excuses, toen ik mijn post zag dacht ik *#&! , niet slim, dit hoeft niet iedereen te willen weten. Jammer dat het toch gebeurd is. Ik kijk altijd met veel enthousiasme de promo's en dan kan ik een beetje doorslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Smitovic schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:48:
Ik vond die speech van Davos echt veel vetter dan die van Tyrion hoor, vond het eigenlijk niet zo heel sterk van die laatste. Kamp Stannis heeft er een aanhanger bij _/-\o_
Dit, bovendien is die negroïde pirate ook weer van de partij voor Stannis door Davos. Doet ie toch slim voor een Onion Knight :P Wel tof om nu eindelijk eens Braavos te zien _/-\o_

Zoals al verwacht zo'n cliffhanger. Dat Tywin allang het plan had uitgekookt om Jaime zijn heir te laten worden, King guard af en de familie voor te zetten in een strategische goede keuze. Ook lekker vernederend voor Tyrion om en plein public zijn hele doen en laten van de afgelopen jaren in Kings Landing te moeten aanhoren. Tywin had trouwens na de Eyrie moeten weten dat Tyrion graag zijn enige geheime wapen in de strijd gooit aka zijn enige effectieve verweer: een trial by combat te laten zijn. Zelfs Cersei had dit moeten doorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Joosie200 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 23:11:
[...]

Dit, bovendien is die negroïde pirate ook weer van de partij voor Stannis door Davos. Doet ie toch slim voor een Onion Knight :P Wel tof om nu eindelijk eens Braavos te zien _/-\o_

Zoals al verwacht zo'n cliffhanger. Dat Tywin allang het plan had uitgekookt om Jaime zijn heir te laten worden, King guard af en de familie voor te zetten in een strategische goede keuze. Ook lekker vernederend voor Tyrion om en plein public zijn hele doen en laten van de afgelopen jaren in Kings Landing te moeten aanhoren. Tywin had trouwens na de Eyrie moeten weten dat Tyrion graag zijn enige geheime wapen in de strijd gooit aka zijn enige effectieve verweer: een trial by combat te laten zijn. Zelfs Cersei had dit moeten doorzien.
Tywin rekende er denk ik op dat Tyrion liever leefde op de wall zijn dat hij executie riskeert. Want wie wil er nu voor hem vechten.
Hij hoefde in ieder geval geen seconde na te denken over Jamie's voorstel.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
RocketKoen schreef op maandag 12 mei 2014 @ 23:28:
[...]

Tywin rekende er denk ik op dat Tyrion liever leefde op de wall zijn dat hij executie riskeert. Want wie wil er nu voor hem vechten.
Hij hoefde in ieder geval geen seconde na te denken over Jamie's voorstel.
Weet je nog hoe Tyrion Jon bezocht up the wall? Weet je nog wat Tyrion zei? Iets in de richting ik jump nog liever van de wall af dan hier ook maar langer dan noodzakelijk is te moeten blijven met die kou. Dus tja.. Logische uitkomst dit einde. En dat laatste shot, de blikken tussen Tyrion en Tywin zijn meesterlijk geacteerd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Joosie200 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 23:34:
Logische uitkomst dit einde. En dat laatste shot, de blikken tussen Tyrion en Tywin zijn meesterlijk geacteerd _/-\o_
Idd want door Tywin spookt een doemscenario in zijn hoofd dat als Tyrion het niet overleeft, het gedaan is met de Lannister bloedlijn. Jaime blijft dan lekker in Kingslanding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:35
[...]

Dan is het toch waar dat vrouwen "boeven" prefereren? ;)

* Sjah haat er geen ook maar in de buurt van hoe hij Ramsey haat...

En Braavos.... en zijn Iron Bank, tja ik vind dat Essos hierdoor toch wat meer in de picture komt, eindelijk. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
Wat een briljante aflevering!!!

Ook Oberyn die nog even aan Shae vraagt : "And did you do it? Fuck him like it was his last night on this world?" :-)

Het einde was fenomenaal!!! Ik heb boek 3 gelezen en ik ben gestopt met lezen, omdat ik vind dat de serie het emotioneel veel beter overbrengt. Ik was flabbergasted aan het einde van deze aflevering. Wat een serie! Wat een screenplay! Wat een acteerwerk! Briljant! Erg onder de indruk! :-)

En Shae zegt het zelf : "I'm a whore, remember?" Als je vrouwen een beetje kent, zal ze freakin' pissed zijn geweest dat ze op die manier weg gestuurd is. Die denken niet rationeel! :-) En ze verkoopt haar lichaam voor geld, dus als je maar genoeg bied, zal ze echt geen moeite hebben met deze leugens. Helaas voor Tyrion, want hij hield wel echt van haar, bleek uit het verleden. Hij nam behoorlijke risico's voor haar.

Jamie was ook briljant, helaas zijn vader nog briljanter. "Done!" Meteen akkoord gaan toen Jamie hem deze oplossing aanbood. En Tywin die er zelf nog een dozijn andere voorwaarden aan koppelde! :-)

Ik heb 'm meteen nóg een keer gekeken! :)

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:40:
Het meest verwachte en eigenlijk ook wel logische scenario is Jaime... En juist daarom denk ik dat 't niet Jaime wordt :+.

Maar ik heb het wel eens mis.
Dat was mijn idee dus ook, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Sjah schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 00:15:
[...]

Dan is het toch waar dat vrouwen "boeven" prefereren? ;)

* Sjah haat er geen ook maar in de buurt van hoe hij Ramsey haat...

En Braavos.... en zijn Iron Bank, tja ik vind dat Essos hierdoor toch wat meer in de picture komt, eindelijk. 8)
Ja, mannen die andermans "favoriete speelgoed" eraf snijden en naar hun familie opsturen krijgen weinig sympathie van andere mannen denk ik :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
Tyrion was natuurlijk zo verbitterd omdat Shae tegen hem getuigde. Tywin deed namelijk altijd al zo tegen Tyrion.

Wat ook mooi is: wanneer Tyrionn zegt dat hij terecht staat voor het zijn van een dwerg. Die reactie van Tywin met zijn lachje is ook meesterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:24
Dennis van der Stelt schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 00:37:
Wat een briljante aflevering!!!

Ook Oberyn die nog even aan Shae vraagt : "And did you do it? Fuck him like it was his last night on this world?" :-)

Het einde was fenomenaal!!! Ik heb boek 3 gelezen en ik ben gestopt met lezen, omdat ik vind dat de serie het emotioneel veel beter overbrengt. Ik was flabbergasted aan het einde van deze aflevering. Wat een serie! Wat een screenplay! Wat een acteerwerk! Briljant! Erg onder de indruk! :-)

En Shae zegt het zelf : "I'm a whore, remember?" Als je vrouwen een beetje kent, zal ze freakin' pissed zijn geweest dat ze op die manier weg gestuurd is. Die denken niet rationeel! :-) En ze verkoopt haar lichaam voor geld, dus als je maar genoeg bied, zal ze echt geen moeite hebben met deze leugens. Helaas voor Tyrion, want hij hield wel echt van haar, bleek uit het verleden. Hij nam behoorlijke risico's voor haar.

[...]
Leuke aflevering inderdaad, om het briljant te noemen gaat me naar mijn mening wel heel ver. Verder geloof ik absoluut niet dat Shae hier komt getuigen voor geld. Als ze het al uit vrije wil doet is het vanuit bitterheid/haat tegen Tyrion omdat hij haar heeft weggestuurd. Shae hielt namelijk wel degelijk van Tyrion en zij heeft ook haar leven op het spel gezet.

Viel me overigens wel op dat Oberyn de enige van de 3 rechters was die kritische vragen stelde. Mace was zich alleen maar aan het verbazen over wat er allemaal speelde tussen de Lannisters en Tywin was er vooral voor aan het zorgen dat Tyrion schuldig zou worden verklaart.

Verder is "trial by combat" natuurlijk wel erg gemakkelijk voor figuren als Jamie (v1), The Hound, Oberyn etc. Die hebben veel kans om te overleven en kunnen ze zo dus relatief makkelijk rechtszaken ontlopen. Even aangenomen dat de goden zich inderdaad niet met het gevecht bemoeien :+ .

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Inderdaad... Het verwachte is Jaime voor Tyrion, maar de GRRM way is het onverwachte.

Mmmmmm... dus Oberyn voor Tyrion en dan zal Jaime voor Cercei/Tywin vechten?

Dat Jaime gaat vechten lijkt me een zekerheid, anders waren die trainingen met Bronn voor niets geweest.

Maar als het Oberyn vs Jaime zal zijn, dan vrees ik dat we met een dooie Jaime gaan zitten. Oberyn is een nieuw karakter waar we nog veel moeten van zien denk ik. En als Oberyn verliest, dan zijn we Tyrion ook kwijt,...

Soit, kan niet wachten tot volgende week :p

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 12:32
Vond het ook een goede aflevering, alhoewel we de trial by combat twist natuurlijk al lang zagen aankomen met zn allen.. :)

Wat ik minder vond deze aflevering is de scene bij de iron bank. Davos en Stannis komen met een waardeloos verhaal bij de bank, de bank zegt terecht toedeledokie. Vervolgens houdt Davos een redelijke monoloog en de bank zegt direct: Ok prima, hier is je geld!

Misschien dat het later nog verder wordt toegelicht, maar ik vond dit wel erg makkelijk. De iron bank is toch een financiele instelling, wat hebben zij te winnen met deze beslissing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Grimmie187 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:06:
Vond het ook een goede aflevering, alhoewel we de trial by combat twist natuurlijk al lang zagen aankomen met zn allen.. :)

Wat ik minder vond deze aflevering is de scene bij de iron bank. Davos en Stannis komen met een waardeloos verhaal bij de bank, de bank zegt terecht toedeledokie. Vervolgens houdt Davos een redelijke monoloog en de bank zegt direct: Ok prima, hier is je geld!

Misschien dat het later nog verder wordt toegelicht, maar ik vond dit wel erg makkelijk. De iron bank is toch een financiele instelling, wat hebben zij te winnen met deze beslissing?
Daadwerkelijk hun geld terug krijgen. Met een jongetje en Cersei aan de macht gaat dat niet lukken denken ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
[...]

Al met al geen beste aflevering voor het vrouwelijk geslacht, wat een schijnheilige kutten allemaal, nondeju :').

[...]

Dol ben ik er niet op, ik vind wel dat de acteur Ramsey Snow echt geniaal speelt.

Ik denk dat het bij Shae verschillende dingen zal zijn, bitterheid en goudstukken zodat ze Tyrion verraad. Ze wouden zelfs Podrey tegen Tyrion gebruiken en zoals bleek kun je dat in principe niet afslaan. Daarom dat hij ook met Brienne meeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
MrFl0ppY schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 08:58:
[...]

Leuke aflevering inderdaad, om het briljant te noemen gaat me naar mijn mening wel heel ver.
Ik vond het anders een erg sterke aflevering, tegen het briljante aan. Ramsey Snow met zijn twisted mind vond ik goed neergezet ( alleen Yara was snel pleite uit het Dreadfort), de speech van Davos bij the Iron Bank was goed neergezet. We hebben een draakje gezien ( in actie :) ). Bij de zitting van Tyrion waren de emoties van Peter Dinklage super. Daarnaast was het gesprek tussen Tywin en Tyrion erg goed ( beide goede acteurs). En dan hebben nog Oberyn met de lekker nonchalante vragen :).

Jawel. Ik vond het toch wel briljant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Grimmie187 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:06:

...
Ik voel me dom :| Echt totaal niet over nagedacht.

Overigens vraag ik me wel af of Daenerys nog lang daar op het troontje blijft zitten, die blik bij "nog 200+" mensjes sprak boekdelen.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Afvalzak schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:28:
[...]

Overigens vraag ik me wel af of Daenerys nog lang daar op het troontje blijft zitten, die blik bij "nog 200+" mensjes sprak boekdelen.
En daar voor nog de reactie van Selmy toen Dany zei dat de herder 3x de waarde van de geiten zou krijgen. She doesn't know how to rule.

[ Voor 3% gewijzigd door ulTimaS op 13-05-2014 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
ulTimaS schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:32:
[...]

En daar voor nog de reactie van Selmy toen Dany zei dat de herder 3x de waarde van de geiten zou krijgen. She doesn't know how to rule.
nee heb ook het idee dat dany als ruler te bramhartig is, dat gaat haar nog problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:24

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ik gok dat mensen misbruik van haar "goedheid" gaan maken en ze dit uiteindelijk doorkrijgt (o.a. door haar counsel) en dan een keiharde kille queen

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Afvalzak schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:28:
[...]

Eigenlijk precies hetzelfde als Bran in seizoen 1.
Alleen Bran dacht niet dat hij alles beter wist en luisterde braaf naar zijn adviseurs.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

**Niet klikken als je niet wil weten wat er de komende afleveringen gaat gebeuren (geen boekenlezer), deze conclusie trek ik naar aanleiding van titels van afleveringen**

spoiler:
Gezien de komende titels van de aflevering: word combat gedaan door Oberyn vs the mountain.
Oberyn's bijnaam is the red viper, De title van 1 va de afleveringen is the moutain and the viper

[ Voor 29% gewijzigd door KillerAce_NL op 13-05-2014 10:37 . Reden: even spoiler duidelijker gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
@ hierboven is spoiler met betrekking tot komende afleveringen. (titels)

Dany is ook nog jong he.. Volgens mij is ze 16 in de serie oid? 18. It's not porn. It's HBO. Misschien willen ze zo haar onbekwaamheid laten zien.

[ Voor 38% gewijzigd door Fruitschaal op 13-05-2014 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
KillerAce_NL schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:24:
spoiler:
Gezien de komende titels van de aflevering: word combat gedaan door Oberyn vs the mountain.
Oberyn's bijnaam is the red viper, De title van 1 va de afleveringen is the moutain and the viper
spoiler: Spoiler m.b.t. titel van volgende aflevering
Het hoeft natuurlijk niet perse over deze trial by combat te gaan. Dat Oberyn uiteindelijk tegenover the mountain komt te staan is al door Tywin beloofd, maar het is inderdaad niet geheel onwaarschijnlijk.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Fruitschaal schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:29:
@ hierboven is spoiler met betrekking tot komende afleveringen. Beter niet kijken ;)

Dany is ook nog jong he.. Volgens mij is ze 16 in de serie oid? Misschien willen ze zo haar onbekwaamheid laten zien.
Moet wel 18+ zijn in de show, anders mocht HBO het niet eens uitzenden ivm sommige expliciete scenes :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Fruitschaal schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:29:
@ hierboven is spoiler met betrekking tot komende afleveringen. Beter niet kijken ;)

Dany is ook nog jong he.. Volgens mij is ze 16 in de serie oid? Misschien willen ze zo haar onbekwaamheid laten zien.
Ik vond het ook allemaal net iets te makkelijk gaan voor Khaleesi de afgelopen afleveringen..

Het zal nog een hele opgave worden voordat die mooie billen op de iron throne zitten (als het ooit gebeurt)! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
ulTimaS schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:38:
[...]

Moet wel 18+ zijn in de show, anders mocht HBO het niet eens uitzenden ivm sommige expliciete scenes :P.
Ohja, aangepast ;)..

Grimmie187 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:39:
[...]

Ik vond het ook allemaal net iets te makkelijk gaan voor Khaleesi de afgelopen afleveringen..

Het zal nog een hele opgave worden voordat die mooie billen op de iron throne zitten (als het ooit gebeurt)! ;)
Nouja, was wel een beetje awkward toen die Loraq ( oid) het mooie verhaal vertelde over zijn vader die de pyramide had gerestaureerd waar Dany inzat en later bleek dat Dany deze goede man had laten opspijkeren. Heel smooth was dit niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Fruitschaal op 13-05-2014 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
DarthDavy schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:02:
Inderdaad... Het verwachte is Jaime voor Tyrion, maar de GRRM way is het onverwachte.

Mmmmmm... dus Oberyn voor Tyrion en dan zal Jaime voor Cercei/Tywin vechten?

Dat Jaime gaat vechten lijkt me een zekerheid, anders waren die trainingen met Bronn voor niets geweest.

Maar als het Oberyn vs Jaime zal zijn, dan vrees ik dat we met een dooie Jaime gaan zitten. Oberyn is een nieuw karakter waar we nog veel moeten van zien denk ik. En als Oberyn verliest, dan zijn we Tyrion ook kwijt,...

Soit, kan niet wachten tot volgende week :p
ik kan niet geloven dat Tywin, Oberyns leven gaat riskeren, hij wil hem juist heel graag als ally. Oberyn dood = 1 machtige ally minder en dat kan hij zich niet veroorloven.

zelfs als trial by combat (en echt eerlijk dit had ik niet zien aankomen) ik geloof niet dat nog Oberyn of Jaime gaan vechten voor Tyrion, dat is te riskant voor Tywin, hij kan dat niet riskeren.

1 ding weet ik zeker, als Tyrion dood gaat dan shit will hit the fan. en jaime zal zn broertje wraken en Tywins head is first to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

fuqua schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:42:
[...]

ik kan niet geloven dat Tywin, Oberyns leven gaat riskeren, hij wil hem juist heel graag als ally. Oberyn dood = 1 machtige ally minder en dat kan hij zich niet veroorloven.

...
Oberyn is niet de hoogste macht van de Martells, dat is zijn broer Prince Doran Martell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
fuqua schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:42:
[...]

zelfs als trial by combat (en echt eerlijk dit had ik niet zien aankomen) ik geloof niet dat nog Oberyn of Jaime gaan vechten voor Tyrion, dat is te riskant voor Tywin, hij kan dat niet riskeren.

1 ding weet ik zeker, als Tyrion dood gaat dan shit will hit the fan. en jaime zal zn broertje wraken en Tywins head is first to go.
Daar heeft beste Tywin niets over te zeggen? Dat is nou juist het leuke van trial by combat, als Tyrion wil dat Oberyn voor hem vecht en Oberyn accepteert dan gebeurt dat zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
ulTimaS schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:44:
[...]

Oberyn is niet de hoogste macht van de Martells, dat is zijn broer Prince Doran Martell.
dan helemaal, denk je dat de broer Tywin gaat helpen als Tywin zn broertje heeft laten doodgaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Woy schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:36:
[...]

spoiler: Spoiler m.b.t. titel van volgende aflevering
Het hoeft natuurlijk niet perse over deze trial by combat te gaan. Dat Oberyn uiteindelijk tegenover the mountain komt te staan is al door Tywin beloofd, maar het is inderdaad niet geheel onwaarschijnlijk.
spoiler:
dat is ook precies wat ik denk, iedereen plaatst Oberyn vs Mountian direct in de context mbt de trail by combat, maar wie zegt dat die er uberhaupt komt ?]

[ Voor 77% gewijzigd door fuqua op 13-05-2014 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Laatst online: 11-09 16:54
Ik denk dat tyrion jaime kiest als zijn knight, dan is het de keuze aan tywin of hij zijn bloedlijn laat eindigen of niet. Ik denk niet dat tywin zijn beide zoons gaat opofferen voor joffery waarvan hij nou niet echt rouwig was dat hij dood is.
Pagina: 1 ... 49 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic