[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.575 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:51
Leo1010 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:40:
Momenteel eigenlijk als ik kijk naar de huidige situatie kun je van geen enkele partij met enige zekerheid zeggen of ze aan het eind van de serie nog zullen leven.
dat is met GRRM sowieso lastig :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 10:09

Jebus4life

BE User

Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:41:
Ik keek net, heel stom, een filmpje op het officiele GoT kanaal. En jawel, er zit weer zo'n koekwaus te spoilen in de comments...
Nooit de comments lezen...

Was vorig jaar een wiki aan het lezen over de koningen van westeros, zie ik de naam van Joffrey met een sterfdatum achter, dus de purple wedding was best al verpest op voorhand voor mij :p

Dus nu geen enkele wiki buiten de wiki van de serie en comments op youtube mijd ik al sinds aflevering 1 :p

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 14:53

Rub3s

+3 , omdat het kan

Jebus4life schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:40:
[...]
Kleiner? Tywin is toch veruit de machtigste man van het koninkrijk op dit moment?
Mocht die sterven zou dat best een vacuum kunnen creeëren, maar Tommen zit toch op de troon met de Tyrells die Marjaery nog steeds als queen willen lijkt z'n positie me niet echt kwetsbaar van binnenuit.
Probleem wat Tywin heeft is dat hij wel erg afhankelijk van highgarden is geworden voor de financiering. Zelf is hij opgehouden met 'het schijten van goud'. (ook de reden dat die van Highgarden de trouwerij betaalden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

Ik keek net, heel stom, een filmpje op het officiele GoT kanaal. En jawel, er zit weer zo'n koekwaus te spoilen in de comments...
ik snap dat dus echt niet..
we hebben jarenlang de serie praktisch spoilervrij gehouden; de filmpjes op youtube met de reacties op de red wedding waren geweldig om te zien (met 1 of 2 boeklezers ertussen met een glimlach ertussen, prachtig :+ )

waarom moeten mensen het nou weer spoilen? levert niks op voor wie dan ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Sowieso, wie leest uberhaupt de comments bij YouTube filmpjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
ulTimaS schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:44:
[...]

Sowieso, wie leest uberhaupt de comments bij YouTube filmpjes?
Sowieso, wie kijkt er uberhaupt de filmpjes bij YouTube comments?

Zeker de top comments zit vaak comedy gold in verstopt :D

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
Jebus4life schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:43:
[...]
Dus nu geen enkele wiki buiten de wiki van de serie en comments op youtube mijd ik al sinds aflevering 1 :p
Je hebt de Game of Thrones wiki, die wordt constant bijgewerkt met wat in de serie gebeurd is. Daar staan geen spoilers. Je hebt ook de Song of Ice & Fire wiki, die behandeld alles wat in de boeken gebeurd is. Die moet je niet lezen.

De GoT Wiki is goed te doen, vooral als je niet meer weet hoe iets zit.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
godofal schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:44:
[...]

ik snap dat dus echt niet..
we hebben jarenlang de serie praktisch spoilervrij gehouden; de filmpjes op youtube met de reacties op de red wedding waren geweldig om te zien (met 1 of 2 boeklezers ertussen met een glimlach ertussen, prachtig :+ )

waarom moeten mensen het nou weer spoilen? levert niks op voor wie dan ook...
De kijkcijfers zijn ook enorm omhoog gegaan. Hoe populaired een serie is, deste leuker het is voor een troll om het voor anderen te verpesten.

[ Voor 12% gewijzigd door RocketKoen op 08-05-2014 13:51 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Nieuwe seizoen gaat ook veruit het populairste seizoen van een serie worden dat HBO ooit gemaakt heeft.
S3 zat al in de buurt (net onder het vijfde seizoen van the sopranos) maar dit jaar heeft quasi elke aflevering tot nu al 2 miljoen kijkers meer dan vorig jaar; echt ziek als je erbij nadenkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Jebus4life schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:59:
Nieuwe seizoen gaat ook veruit het populairste seizoen van een serie worden dat HBO ooit gemaakt heeft.
S3 zat al in de buurt (net onder het vijfde seizoen van the sopranos) maar dit jaar heeft quasi elke aflevering tot nu al 2 miljoen kijkers meer dan vorig jaar; echt ziek als je erbij nadenkt
Komt vast omdat "The Red Wedding" bestempeld was als "The most shocking fictional event in TV history!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ulTimaS schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:02:
[...]

Komt vast omdat "The Red Wedding" bestempeld was als "The most shocking fictional event in TV history!"
Bambi > Red wedding !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Misschien als niet alleen Bambi's moeder, maar ook Bambi in de 1e 10 minuten werd neergeschoten. En dat je daarna ziet hoe de jagers ze villen en opeten :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36
Platvoet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
Damn jongens. Dit wordt dus bedoeld met spoilen uit andere films/series.. Eerst Breaking Bad, nu Bambi. Graag even een spoilertag gebruiken.

:+

PS: de Game of Thrones Wiki is inderdaad veilig voor serie-kijkers. Volgens mij kun je zelf instellen tot welke aflevering je bent gekomen ( idem dito voor de boeken-wiki --> tot welk boek je bent)

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 12:32
Bambi zit ook in GoT?! Spoiler alert! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Grimmie187 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:09:
Bambi is The Great Other!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Grimmie187 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:09:
Stampertje wel.
Vorige aflevering in de scene met Podrick

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Jebus4life schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:59:
Ze rekenen daar alleen US viewers... Ik denk dat totaal een stuk stabieler is omdat er ook vast downloaders -> HBO zijn gegaan.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

RocketKoen schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:59:
[...]

Stampertje wel.
Vorige aflevering in de scene met Podrick
"Stampertje" indeed! _o-

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
BtM909 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:00:
[...]

Ze rekenen daar alleen US viewers... Ik denk dat totaal een stuk stabieler is omdat er ook vast downloaders -> HBO zijn gegaan.
Aan downloaders verdient HBO alleen niks.
Als zoals jij zegt die 2 miljoen extra kijkers komen van ex-downloaders die HBO nemen voor GoT, dan levert dit HBO toch een leuke extra omzet op.

Zul je wel zien.. Krijgt GRRM straks een hartaanval ofzo voordat de boeken af zijn, en eindigen ze seizoen 6 met een fade-to-black ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RocketKoen schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:06:
[...]

Als zoals jij zegt die 2 miljoen extra kijkers komen van ex-downloaders die HBO nemen voor GoT, dan levert dit HBO toch een leuke extra omzet op.

Zul je wel zien.. Krijgt GRRM straks een hartaanval ofzo voordat de boeken af zijn, en eindigen ze seizoen 6 met een fade-to-black ;)
Ik meende ergens gelezen te hebben dat GRRM het plot al verteld heeft aan de schrijvers van de serie :P. Dus dat zal wel meevallen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
[...]

AFKLOPPEN!

Maar de serie-makers weten in grote lijnen hoe het verhaal afloopt.. Dus de serie zal one-way-or-another komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]
Nee de makers van de serie hebben al met GRRM om de tafel gezeten om de hoofdlijnen van het plot te bespreken, ze weten dus waar het verhaal heen gaat, inderdaad om te voorkomen dat de serie niet doorkan op het moment dat GRRM het loodje legt voor die tijd.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zal ik dan nog even toevoegen dat de makers van de serie al om tafel hebben gezeten omdat ze in hoofdlijnen het plot wilde weten? :+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
4 maal scheepsrecht. Je kunt tegenwoordig niet duidelijk genoeg zijn!

Wie heeft volgens jullie de grootste kans op een stabiele troon? Houden de Lannisters ( of 'Baratheons') het nu in het gareel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Woy schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:08:
[...]

Nee de makers van de serie hebben al met GRRM om de tafel gezeten om de hoofdlijnen van het plot te bespreken, ze weten dus waar het verhaal heen gaat, inderdaad om te voorkomen dat de serie niet doorkan op het moment dat GRRM het loodje legt voor die tijd.
Tevens willen ze de hoofdlijnen weten zodat ze weten of er eventueel een fundering moet worden gelegd voor latere events zodat die dingen niet totaal uit het niets komen.

[ Voor 6% gewijzigd door ulTimaS op 08-05-2014 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:17:
Zal ik dan nog even toevoegen dat de makers van de serie al om tafel hebben gezeten omdat ze in hoofdlijnen het plot wilde weten? :+
Vertel anders nog even dat de makers van de serie al met GRRM om de tafel hebben gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Haha dat zou wel een verhaal zijn ja als die schrijver overlijdt, maar de scriptschrijvers hebben het verhaal in grote lijnen al te horen gekregen van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Rub3s schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:37:
Haha dat zou wel een verhaal zijn ja als die schrijver overlijdt, maar de scriptschrijvers hebben het verhaal in grote lijnen al te horen gekregen van hem.
Alleen de 2 hoofd producers weten in grote lijnen hoe het afloopt en mogen alleen wanneer Martin overleid oid. Verder met de serie gaan meen ik gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Fruitschaal schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:20:
4 maal scheepsrecht. Je kunt tegenwoordig niet duidelijk genoeg zijn!

Wie heeft volgens jullie de grootste kans op een stabiele troon? Houden de Lannisters ( of 'Baratheons') het nu in het gareel?
Ik denk dat de situatie nu (na de war of the 5 kings) al bij al best stabiel is (binnen de 7 kingdoms).

3 (?) dreigingen? Daenerys, Stannis en Mance Rayder (en de white walkers maar dat wordt niet echt serieus genomen).

Je kan Balon Greyjoy nog noemen maar niemand lijkt dat momenteel echt serieus te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jebus4life schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 17:01:
[...]

(en de white walkers maar dat wordt niet echt serieus genomen).
Maar Winter Is Coming? :X

In ieder geval neemt Melisandre de dreiging serieus, en Melisandre heeft toch een aardig grote rol in wat Stannis doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 17:09:
[...]

Maar Winter Is Coming? :X

In ieder geval neemt Melisandre de dreiging serieus, en Melisandre heeft toch een aardig grote rol in wat Stannis doet.
Stannis is op het moment anders niet echt een dreiging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 17:10:
[...]

Stannis is op het moment anders niet echt een dreiging...
In de vorige aflevering kwam de Iron bank naar voren als een dreigend iets door Tywin.
En de rechterhand van Stannis schreef een brief naar de Iron bank.
Ik vraag me af wat hieruit voort gaat komen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

ulTimaS schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:22:
[...]

Tevens willen ze de hoofdlijnen weten zodat ze weten of er eventueel een fundering moet worden gelegd voor latere events zodat die dingen niet totaal uit het niets komen.
net zoals JK rowling alan rickman instructies gaf over de rol van severus
rickman heeft daardoor ook meerdere suggesties van de regisseur geweigerd geloof ik

lijkt me toch vrij vervelend voor die twee, zij zijn maximaal gespoilered door GRRM :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaak88 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 17:25:
[...]

In de vorige aflevering kwam de Iron bank naar voren als een dreigend iets door Tywin.
En de rechterhand van Stannis schreef een brief naar de Iron bank.
Ik vraag me af wat hieruit voort gaat komen :o
Mja, daar heb je een punt. Tywin heeft enorme schulden bij the Iron Bank, naar wat ik begreep. Maar dan is Stannis niet de dreiging, maar the Iron Bank :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 18:11:
[...]

Mja, daar heb je een punt. Tywin heeft enorme schulden bij the Iron Bank, naar wat ik begreep. Maar dan is Stannis niet de dreiging, maar the Iron Bank :P.
Wat ik mij nu af vraag is, zijn de Lannisters dus helemaal niet zo rijk als ze doen geloven? Het is dus puur de schijn ophouden doormiddel van steeds bijlenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m19 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 18:49:
[...]

Wat ik mij nu af vraag is, zijn de Lannisters dus helemaal niet zo rijk als ze doen geloven? Het is dus puur de schijn ophouden doormiddel van steeds bijlenen?
Dat zat ik mij ook af te vragen :). Ik dénk dat ze wel rijk zijn geweest, maar dat het vermogen op is door de oorlogen/veldslagen die gevoerd zijn. En dat ze nu inderdaad de schijn ophouden, daarom is Margeary ook aan Joffrey en nu Tommen gekoppeld, de Tyrells zijn nog wel steenrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 18:51:
[...]

Dat zat ik mij ook af te vragen :). Ik dénk dat ze wel rijk zijn geweest, maar dat het vermogen op is door de oorlogen/veldslagen die gevoerd zijn. En dat ze nu inderdaad de schijn ophouden, daarom is Margeary ook aan Joffrey en nu Tommen gekoppeld, de Tyrells zijn nog wel steenrijk.
Dan nog..

Je kunt niet je kapitaal opeens van je schoonfamilie gaan betrekken. Die denken dan ook, euh, doe eens ff niet, bok op.. Dus da's maar een deel van de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osiris schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 18:57:
[...]

Dan nog..

Je kunt niet je kapitaal opeens van je schoonfamilie gaan betrekken. Die denken dan ook, euh, doe eens ff niet, bok op.. Dus da's maar een deel van de oplossing?
Het is voor de royal family natuurlijk wel handig wanneer er een vermogende familie aanschuift als allies, de kroon heeft namelijk ook meer dan genoeg schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
sjaak88 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:47:
[...]

Alleen de 2 hoofd producers weten in grote lijnen hoe het afloopt en mogen alleen wanneer Martin overleid oid. Verder met de serie gaan meen ik gelezen te hebben.
Mogen ze meteen ook de boekenserie afmaken. :P

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Osiris schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 18:57:
[...]

Dan nog..

het is meer zo dat de kroon dan bij de tyrels kan aankloppen ipv bij de lannisters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
Valt overigens wel op dat
- Tywin Lannister als Hand of the King gruwelijk veel geld schuldig is bij Bank of Braavos
- Tywin Lannister als familie geen geld meer heeft
- Davos voor Stannis naar de Bank of Braavos aan het schrijven is
- Daenerys aan de andere kant van de "Narrow Sea" zit, waar de Bank of Braavos ook zit.

Plotlijnen verwikkelen elkaar. Ben benieuwd wat dat gaat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Dennis van der Stelt schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 19:43:
Valt overigens wel op dat
- Tywin Lannister als Hand of the King gruwelijk veel geld schuldig is bij Bank of Braavos
- Tywin Lannister als familie geen geld meer heeft
- Davos voor Stannis naar de Bank of Braavos aan het schrijven is
- Daenerys aan de andere kant van de "Narrow Sea" zit, waar de Bank of Braavos ook zit.

Plotlijnen verwikkelen elkaar. Ben benieuwd wat dat gaat opleveren.
Dany zit aan de andere kant van het continent. Bravos is in het noord-westen en Dany zit in het Zuid-oosten.
Dat is een grotere afstand dan van Kings Landing naar de wall.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ja, en ? Een plot met de Iron Bank zit er wel aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
KillerAce_NL schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 20:23:
Ja, en ? Een plot met de Iron Bank zit er wel aan te komen.
Dat denk ik ook. In seizoen 3 komt Tyrion er ook achter dat Lord Baelish (little finger) degene is wie telkens het geld leent, in de regime van king Robert, voor enorme bedragen vooral bij de Iron Bank. Zodat Robert lekker zijn wijn kon blijven zuipen, maar ondertussen wel The Crown diep in schulden werpt!

Vieze rat die little finger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
Voor diegene die geïnteresseerd zijn, ik ben tijdje geleden begonnen een review te schrijven per episode. Zojuist laatste geplaatst. Geen spoilers.

https://www.facebook.com/...-review/10152423440527556

Hier die van vorige week

https://www.facebook.com/...-review/10152404507672556

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

De lezers van dit topic is dat al wel opgevallen, ik vind dit neigen naar spam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Laat dat neigen maar weg :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Of je hebt net S1 t/m S3 weer rewatched.....

[ Voor 41% gewijzigd door sjaak88 op 09-05-2014 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Coffeemonster schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 19:20:
[...]

Mogen ze meteen ook de boekenserie afmaken. :P
Volgens mij heeft GRRM gezegd dat niemand zijn werk mag afmaken mocht hij komen te overlijden. Zijn notities mogen ook niet gebruikt worden.

Dus als hij komt te overlijden dan wordt de boeken reeks nooit afgemaakt, :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

KillerAce_NL schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 22:21:
De lezers van dit topic is dat al wel opgevallen, ik vind dit neigen naar spam..
1 keertje melden is ok, maar we hoeven dit idd niet elke week voorbij te zien komen.
Dennis van der Stelt schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 20:52:
Voor diegene die geïnteresseerd zijn, ik ben tijdje geleden begonnen een review te schrijven per episode. Zojuist laatste geplaatst. Geen spoilers.

https://www.facebook.com/...-review/10152423440527556

Hier die van vorige week

https://www.facebook.com/...-review/10152404507672556
Misschien kan je ze opnemen in je signature :)
ulTimaS schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 08:36:
[...]

Volgens mij heeft GRRM gezegd dat niemand zijn werk mag afmaken mocht hij komen te overlijden. Zijn notities mogen ook niet gebruikt worden.

En wat gaat hij doen als ze de boeken toch afschrijven? :+

[ Voor 19% gewijzigd door BtM909 op 09-05-2014 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 12:32
[...]

Het komt een beetje over alsof de beste man iedere moment om kan vallen. Dat valt toch wel mee? Hij is 'pas' 65, of mis ik iets m.b.t. gezondheidsproblemen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Grimmie187 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:33:
[...]

Het komt een beetje over alsof de beste man iedere moment om kan vallen. Dat valt toch wel mee? Hij is 'pas' 65, of mis ik iets m.b.t. gezondheidsproblemen ofzo?
Nee hoor, maar je weet natuurlijk nooit wat er kan gebeuren. Ik verwacht zelf ook niet dat hij binnenkort het loodje legt ofzo :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
[...]

Nou. Ik denk niet dat zijn BMI in orde is eigenlijk. No offence. Maar goed, laten we maar van het beste uitgaan voor die goede man.

Edit: ik heb het erger gezien..

[ Voor 6% gewijzigd door Fruitschaal op 09-05-2014 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 08:44
[...]

Er is een hoop geld gemoeid met de serie, mensen met belangen worden dan zenuwachtig als het van één iemand afhangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Denkende aan abominaties als de vervolgen op Frank Herberts Dune-reeks: goede zet d:)b Ik heb veel liever mijn eigen ideeën en fantasie dan verkrachting (grote kans) door een derde. De ruwe notities zouden wel leuk zijn, maar goed, dat is zijn keuze.. Ik hoop ook wel dat hij de TV-serie laat afmaken (t/m het laatste boek en wat afronding daarna a la de huidige TV-afwijkingen).
BtM909 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:13:
En wat gaat hij doen als ze de boeken toch afschrijven? :+
Iets met auteursrecht en zo. Er is vast ergens een advocaat te vinden die no cure no pay wil sue'en voor een leuke schadevergoeding a 2x alle omzet :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 19:06:
[...]

Het is voor de royal family natuurlijk wel handig wanneer er een vermogende familie aanschuift als allies, de kroon heeft namelijk ook meer dan genoeg schuld.
Het gaat hem over de potentie van terugbetalen. De Lannisters hebben meer geld geleend dan ze eigenlijk kunnen terugbetalen. Het is dan aan hen om garanties te geven dat je genoeg macht en stabiliteit hebt om terug te betalen. Door de trouw met Margery verzekeren ze zich van extra macht. Bijgevolg is de garantie hoger dat de Iron Bank hun geld terug krijgt en ze dus niemand moeten wippen.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

tc982 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:58:
Het gaat hem over de potentie van terugbetalen. De Lannisters hebben meer geld geleend dan ze eigenlijk kunnen terugbetalen. Het is dan aan hen om garanties te geven dat je genoeg macht en stabiliteit hebt om terug te betalen. Door de trouw met Margery verzekeren ze zich van extra macht. Bijgevolg is de garantie hoger dat de Iron Bank hun geld terug krijgt en ze dus niemand moeten wippen.
Het zal inderdaad vast niet zo zijn dat de nieuwe schoonfamilie ff alles terugbetaalt, maar wel geeft het veel meer zekerheid dat de terugbetalingen mogelijk is. Zodra de bank weet dat ze geen geld kunnen terugzien zullen ze daar enige ideeën over hebben :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 21:24
Tywin wil gewoon niet dat de Tyrells zich bij anderen aansluiten. Dat is zijn grootste vrees. Vandaar ook al die huwelijken, zo bindt hij ze voor het leven. Zoals ik het begrijp, hebben de Tyrells ook het grootste leger en zijn ze niet afhankelijk van goudmijnen oid. maar hebben ze de rijkdom te danken aan belastingen van het volk. Een meer duurzaam verdienmodel gok ik zo.

De Tyrells hebben met de deal met Littlefinger ook alvast een voorzetje gedaan mocht Littlefinger straks toch machtig worden. Dan hebben ze aan hem ook vast een ally. Ik vermoed dus dat de Tyrells nog wel eens erg belangrijk kunnen worden.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

F_J_K schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:57:
[...]

Denkende aan abominaties als de vervolgen op Frank Herberts Dune-reeks: goede zet d:)b Ik heb veel liever mijn eigen ideeën en fantasie dan verkrachting (grote kans) door een derde. De ruwe notities zouden wel leuk zijn, maar goed, dat is zijn keuze.. Ik hoop ook wel dat hij de TV-serie laat afmaken (t/m het laatste boek en wat afronding daarna a la de huidige TV-afwijkingen).
Hij ziet de tv-show en de boeken als twee verschillende entiteiten, waarbij de boeken reeks zijn kindje is en de tv-show van DB Weiss en David Benioff. Hij laat hun ook hun gang gaan met de tv-show (met natuurlijk wel enige inspraak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

En dat terwijl Mace Tyrell in de serie (niet in de boeken) als een ontzettende kneus overkomt. Volgens mij zit alle invloed van de Tyrells dus bij the Queen of Thorns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Ik ben niet akkoord trouwens.
De Lannisters zijn helemaal niet blut. Ik vermoed dat ze doorheen de jaren een erg mooie reserve hebben opgebouwd + ze geven nog steeds geld met hopen uit.

De schuld waarover gesproken wordt zit volledig bij de kroon, niet bij de Lannisters. de kroon is Tywin zelfs nog miljoenen verschuldigt; maar is de iron bank tientallen miljoenen schuldig. Het gaat net over de kroon die dat niet kan terugbetalen en door het opdrogen van de goudmijn heeft Tywin ook niet het geld om voor die schuld garant te kunnen staan

Dat is alvast mijn interpretatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 14:17
Jebus4life schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:07:
Ik ben niet akkoord trouwens.
De Lannisters zijn helemaal niet blut. Ik vermoed dat ze doorheen de jaren een erg mooie reserve hebben opgebouwd + ze geven nog steeds geld met hopen uit.

De schuld waarover gesproken wordt zit volledig bij de kroon, niet bij de Lannisters. de kroon is Tywin zelfs nog miljoenen verschuldigt; maar is de iron bank tientallen miljoenen schuldig. Het gaat net over de kroon die dat niet kan terugbetalen en door het opdrogen van de goudmijn heeft Tywin ook niet het geld om voor die schuld garant te kunnen staan

Dat is alvast mijn interpretatie.
huh wat ? heb je tywin niet gehoord ? hun laatste goudmijn is jaren geleden drooggelopen, hij zegt zelf dat ze geen rode cent meer hebben. de kroon en de lannisters zitten in diepe schulden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Hun slogan is niet voor niets: ''A Lannister always pays his debts'' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 11:24
fuqua schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:10:
[...]

huh wat ? heb je tywin niet gehoord ? hun laatste goudmijn is jaren geleden drooggelopen, hij zegt zelf dat ze geen rode cent meer hebben. de kroon en de lannisters zitten in diepe schulden.
Klopt, maar wat F_J_K zegt, ook. Zoals littlefinger in S01 tegen Ned Stark zei, is dat de kroon heel veel geld is verschuldigd aan de lannisters. En (vermoed ik) een nog groter deel aan de iron bank. Dus als Tywin zijn aandeel v/d kroon terug krijgt, heeft Casterly Rock heeft genoeg dukoes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
tweaker2010 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:16:
Hun slogan is niet voor niets: ''A Lannister always pays his debts'' ;)
Nope, hun motto is 'Hear me roar' ( net als Katy Perry) .. Maar dat zeggen ze gewoon vaak.. Ik denk dat dit binnekort dus niet meer opgaat voor de Lannies..

@ Segil, jij gelooft nog wat Littlefinger zegt? You're a brave man. LF zal dit geld wel weer op een of andere slinkse manier naar zijn Zwitserse bankrekening hebben gesluisd.. De smeerlap.

[ Voor 21% gewijzigd door Fruitschaal op 09-05-2014 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/u1SZp.jpg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

fuqua schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:10:
[...]

Tywin heeft niet gesproken over hun eigen geld.
Hij zegt dat the kroon een "tremendous amount" in schuld is aan de iron bank.
Verder geeft hij inderdaad aan dat hun laatste goudmijn al 3 jaar leeg is, maar hij rept over geen woord over het feit dat de Lannisters schulden hebben, integendeel want hij is geld blijven lenen aan Robert. Geeft Tyrion als master of coin ook aan

YouTube: Tyrion Lannister on the Iron Bank of Braavos

[ Voor 4% gewijzigd door Jebus4life op 09-05-2014 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Jebus4life schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:51:
[...]

Tywin heeft niet gesproken over hun eigen geld.
Hij zegt dat the kroon een "tremendous amount" in schuld is aan de iron bank.
Verder geeft hij inderdaad aan dat hun laatste goudmijn al 3 jaar leeg is, maar hij rept over geen woord over het feit dat de Lannisters schulden hebben, integendeel want hij is geld blijven lenen aan Robert. Geeft Tyrion als master of coin ook aan

YouTube: Tyrion Lannister on the Iron Bank of Braavos
Of de schuld nu bij de Lannisters of de Crown ligt maakt niet veel uit. Uitkomst is hetzelfde.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
MrVegeta schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:31:
[...]

Of de schuld nu bij de Lannisters of de Crown ligt maakt niet veel uit. Uitkomst is hetzelfde.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. De Lannisters zouden met hun vermogen nog jarenlang op grote voet kunnen blijven leven. Desnoods verkopen ze wat ontroerend goed, bij wijze van spreken.

Maar oorlogen voeren is wat anders. En dat gebeurd nu vanuit de regering, ook al kan Tywin Lannister ze initiëren. Zijn familie is nu zo'n beetje de regering, ook al is het officieel Baratheon.

En hoewel de regering veel geld schuldig is, zijn Tywin en zijn kleinzoon Tommen daar nu verantwoordelijk voor. En Tyrion is nu "master of coin", maar die heeft een heel ander probleem ;-) Tywin heeft voor de regering (the crown) geld nodig en dat wil hij bij de Tyrell familie vandaan halen, om dure zaken te bekostigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Dennis van der Stelt schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:42:
[...]

Dat is natuurlijk niet helemaal waar. De Lannisters zouden met hun vermogen nog jarenlang op grote voet kunnen blijven leven. Desnoods verkopen ze wat ontroerend goed, bij wijze van spreken.

Maar oorlogen voeren is wat anders. En dat gebeurd nu vanuit de regering, ook al kan Tywin Lannister ze initiëren. Zijn familie is nu zo'n beetje de regering, ook al is het officieel Baratheon.

En hoewel de regering veel geld schuldig is, zijn Tywin en zijn kleinzoon Tommen daar nu verantwoordelijk voor. En Tyrion is nu "master of coin", maar die heeft een heel ander probleem ;-) Tywin heeft voor de regering (the crown) geld nodig en dat wil hij bij de Tyrell familie vandaan halen, om dure zaken te bekostigen.
Maar zolang iedereen weet dat de kroon beheerst wordt door de Lannisters zullen zij ook verantwoordelijk worden gehouden voor de schuld. Dus de Lannisters kunnen er alleen onderuit als ze zich terug trekken van de kroon en dat zie ik niet snel gebeuren. Of de Tyrells moeten inderdaad bij springen, maar die doen dat niet voor niks :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

[...]

Het is een beetje uit de hand gelopen. Volgens mij begon het als een grap omdat het steeds zo lang duurde voordat het volgende boek uit kwam en hij niet superjong meer is. Daarna is het constant herhaald tot het (nu) zo lijkt alsof hij elk moment om kan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:46
MrFl0ppY schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:52:
[...]

Maar zolang iedereen weet dat de kroon beheerst wordt door de Lannisters zullen zij ook verantwoordelijk worden gehouden voor de schuld. Dus de Lannisters kunnen er alleen onderuit als ze zich terug trekken van de kroon en dat zie ik niet snel gebeuren. Of de Tyrells moeten inderdaad bij springen, maar die doen dat niet voor niks :+ .
Hmmm... Ik denk niet dat de bank zo rekent. Hij zal afrekenen met wie nodig, en uitbuiten tot het geld terug is.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tc982 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:58:
[...]

Dus is het handig wanneer er een vermogende familie aanschuift :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 30-03-2024
Heel simpel eigenlijk, als deze koning niet betaald dan zullen zij bijvoorbeeld Stannis financieel gaan steunen met de overeenkomst dat hij betaald zodra hij koning is.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Als de Iron Bank omvalt krijg je ook een geweldig machtsvacuüm denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
tweaker2010 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:44:
Als de Iron Bank omvalt krijg je ook een geweldig machtsvacuüm denk ik. :)
Het lijkt net de echte wereld. Zouden ze ook exorbitante bonussen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 16:31
Misschien werkt Jaqen H'ghar wel voor de Iron Bank aangezien hij ook uit Braavos komt?

En over de schulden gesproken. De lannisters zijn net als de Iron Bank ook schuldeisers. Het lijkt mij sterkt dat de Iron Bank geld gaat innen bij de Lannisters. Ik denk dat Tywin graag een verbintenis met de Tyrells wilt aangaan om 2 redenen. Ten eerste natuurlijk het geld. Ten tweede om hen voor het leven aan zich te binden. Tyrrels zijn qua leger heel sterk, dus die wil je aan jouw kant hebben.
Vergeet niet dat de strijd van de 5 koningen het land goed verdeeld hebben. En niet alle 7 koninkrijken zijn even trouw aan de huidige koning. (Greyjoys/Lysa/De Dorners) Met hoe meer partijen je een bondgenootschap kunt sluiten hoe beter.

[ Voor 78% gewijzigd door avec_style op 09-05-2014 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
De Iron Bank zal bij de koning aankloppen. Als die niet dokt zal die het zwaar krijgen. De enige manier om voor de Lannisters is dan om zelf maar over de brug te komen nietwaar? Anders raken ze "hun" koning kwijt. Dus direct of indirect zullen ze moeten dokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Zo had ik het nog niet bekeken. Ik vraag mij serieus af waar zo een bank toe in staat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
MrFl0ppY schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:28:
De Iron Bank zal bij de koning aankloppen. Als die niet dokt zal die het zwaar krijgen. De enige manier om voor de Lannisters is dan om zelf maar over de brug te komen nietwaar? Anders raken ze "hun" koning kwijt. Dus direct of indirect zullen ze moeten dokken.
of gewoon niet terugbetalen.
En je kan ook vragen of ze betaling in natura accepteren.
Bijvoorbeeld in de vorm van een kasteel + landgoederen en titels.

Of we gaan ontdekken wie de Iron Bank in dienst neemt als deurwaarder. Volgens mij heeft Davos net een sollicitatiebrief geschreven voor die baan.

[ Voor 5% gewijzigd door RocketKoen op 09-05-2014 14:33 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
De koning heeft het recht om te weigeren met betalen. Normaalgesproken is er geen partij die er iets tegen kan doen, maar de Iron Bank valt buiten Westeros.
Misschien dat de regering van Braavos zich er mee gaat bemoeien? (zo gaat dat tenminste in onze wereld)
En ik denk niet dat de koning zich ook nog een oorlog met Braavos kan permitteren. Zeker als ze zulke goed sluipmoordenaars hebben als Jaqen H'ghar. Dan is de oorlog misschien al voorbij voordat deze begonnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
RocketKoen schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:32:
[...]

Of we gaan ontdekken wie de Iron Bank in dienst neemt als deurwaarder. Volgens mij heeft Davos net een sollicitatiebrief geschreven voor die baan.
Ik heb even wat gemist in de afgelopen eps dan.. Ja, Davos ging een brief (laten) schrijven aan de Iron Bank, maar hoezo weet Davos überhaupt iets van de enorme schulden van de Crown of van de Lannisters? Want dat heb ik eventjes gemist..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 09:49

Goner

What can I do you for ?

Osiris schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:59:
[...]
Ja, Davos ging een brief (laten) schrijven aan de Iron Bank, maar hoezo weet Davos überhaupt iets van de enorme schulden van de Crown of van de Lannisters? Want dat heb ik eventjes gemist..
Dan heb ik het ook gemist .. je zag alleen dat Davos zat te praten over Braavos en zijn verleden als piraat/smokkelaar met Shireen en er opeens hem iets te binnenschoot.
Weet niet of algemeen bekend is dat de troon schulden geeft bij de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Osiris schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:59:
[...]

Ik heb even wat gemist in de afgelopen eps dan.. Ja, Davos ging een brief (laten) schrijven aan de Iron Bank, maar hoezo weet Davos überhaupt iets van de enorme schulden van de Crown of van de Lannisters? Want dat heb ik eventjes gemist..
Dat weet hij niet?
Waarom zou hij dat moeten weten. Dit doet hij puur voor Stannis om denk ik een lening te regelen voor een leger? Onderhandelen met de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
sjaak88 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 15:16:
[...]
Dat weet hij niet?
Waarom zou hij dat moeten weten. Dit doet hij puur voor Stannis om denk ik een lening te regelen voor een leger? Onderhandelen met de bank.
Correct, het is alleen zo dat de verhaal lijnen lijken samen te komen daar. Het blijft George RR Martin, dus je weet het nooit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
[...]

Dat weet hij niet?
Ja precies...

'k Zie hier echter allemaal mensen speculeren over dat Bravos/Stannis wel eventjes 't geld komt innen et cetera bij de Crown/Tywin ofzo 8)7

[ Voor 2% gewijzigd door argro op 10-05-2014 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Waarom zou Braavos dat niet doen als de kroon/Lannisters het niet kunnen betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door argro op 10-05-2014 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
[...]

Dat weet hij niet?
Een ex smokkelaar/piraat zou best wel eens kunnen weten dat Lanisport al 3 jaar geen goud meer exporteert. Of dat er schepen vol goud van Braavos naar Kings Landing gaan elk jaar en er niks terug komt.
En anders kan hij zo een vermoeden hebben.

Als de kroon zijn lening namelijk netjes afbetaalt zou de Iron Bank wel gek zijn om zijn brief uberhaubt te lezen. Waarom zou je geld lenen aan iemand die in open oorlog is met je beste klant?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 30-03-2024
Voor Davos gaat het denk ik een toevallige samenloop van omstandigheden worden.
Hij weet denk ik niet van de financiële problemen van de Lannisters en de Iron Bank is juist nu op zoek naar een deurwaarder (Stannis).

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
avec_style schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:32:
Zo had ik het nog niet bekeken. Ik vraag mij serieus af waar zo een bank toe in staat is.
Volgens mij is ook besproken dat de bank "alles" eraan doet om het geld terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Sendy schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 16:22:
[...]

Volgens mij is ook besproken dat de bank "alles" eraan doet om het geld terug te krijgen.
Tywin heeft gezegd dat niemand zo dom is om de Iron Bank niet terug te betalen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
RocketKoen schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 16:34:
[...]

Tywin heeft gezegd dat niemand zo dom is om de Iron Bank niet terug te betalen.
Inderdaad, ze gaan echt wel een manier vinden om The Iron Bank terug te betalen.
Op het einde in het youtube filmpje zegt Tyrion ook ; ''If we fail to repay these loans, the bank will fund our enemies. One way or another, they always get their gold back.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Volgens mij is Davos bezig om een leger voor Stannis te regelen...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:20
MrVegeta schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 20:09:
Volgens mij is Davos bezig om een leger voor Stannis te regelen...
Indeed, en dat zie ik nog wel gebeuren ook helemaal als de Crown schulden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Mektheb schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:58:
[...]

Indeed, en dat zie ik nog wel gebeuren ook helemaal als de Crown schulden heeft.
Ligt eraan. Als Stannis wint, neemt hij dan ook de schulden van de kroon over? Ik denk eigenlijk van wel.
Hij claimt de troon namelijk als erfgenaam van Robbert. En dan krijg je niet alleen de leuke dingen van de erfenis. De dood van Robbert en Joffrey lieten de schulden namelijk ook niet verdwijnen.

Als Dany de troon terug wint zou dat een probleem zijn voor de Iron Bank. Zij kan namelijk niet verantwoordelijk gehouden worden voor de schulden van Robbert. Andersom zou zij het de Iron Bank flink kwalijk kunnen nemen dat ze jaren lang een usurper hebben gefinancierd.

[ Voor 42% gewijzigd door RocketKoen op 10-05-2014 13:04 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

RocketKoen schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 13:00:
[...]

Als Dany de troon terug wint zou dat een probleem zijn voor de Iron Bank. Zij kan namelijk niet verantwoordelijk gehouden worden voor de schulden van Robbert. Andersom zou zij het de Iron Bank flink kwalijk kunnen nemen dat ze jaren lang een usurper hebben gefinancierd.
Waarom zou de Iron Bank niet Dany gaan financieren? Ik geloof niet dat de Targaryens ooit problemen hebben gehad met de Iron Bank. Dat zou het gemakkelijker maken voor Dany om westeros te heroveren en is waarschijnlijk de gemakkelijkste manier/betrouwbaarste persoon voor de Iron Bank om hun geld terug te krijgen. (al staat stanis ook wel bekent als eervol)
Het enige wat in de weg zou kunnen staan is idd Dany.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
godofal schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 15:12:
[...]

Waarom zou de Iron Bank niet Dany gaan financieren? Ik geloof niet dat de Targaryens ooit problemen hebben gehad met de Iron Bank. Dat zou het gemakkelijker maken voor Dany om westeros te heroveren en is waarschijnlijk de gemakkelijkste manier/betrouwbaarste persoon voor de Iron Bank om hun geld terug te krijgen. (al staat stanis ook wel bekent als eervol)
Het enige wat in de weg zou kunnen staan is idd Dany.
Haar broer heeft al jaren gebedeld bij de Iron Bank om geld zodat hij zijn troon terug kon krijgen. En niet gekregen.
En de Baratheon's zijn (dankzij Robbert) 12 miljoen goudstukken schuldig. Als Dany hun van de troon stoot krijgt de Iron Bank dat geld nooit meer terug.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

RocketKoen schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 15:18:
[...]

Haar broer heeft al jaren gebedeld bij de Iron Bank om geld zodat hij zijn troon terug kon krijgen. En niet gekregen.
En de Baratheon's zijn (dankzij Robbert) 12 miljoen goudstukken schuldig. Als Dany hun van de troon stoot krijgt de Iron Bank dat geld nooit meer terug.
Niemand zou Vyseris steunen, dat zou idioot zijn. Dany daarentegen is een heel ander verhaal, getuige hoe ver ze ondertussen is gekomen van praktisch niks.
En waarom zou de Iron Bank z'n geld niet terugkrijgen als ze Dany steunen? gewoon goede afspraken maken: wij helpen je op de troon en jij betaalt ons de schulden terug (wat dus ook betekent dat als Dany niet dokt de Iron Bank iemand anders helpt háár van de troon te stoten). Dat is hoe de Iron Bank al heel lang zaken doet.
Pagina: 1 ... 48 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic