[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.574 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:17

St@m

@ Your Service

Ik heb de spoilers gelezen.. tja.. het is in het boek gebeurd, wil niet zeggen dat het in de serie gebeurd. Maar goed, ik kies er zelf voor om gespoiled te worden door de spoilers te lezen. Maar toch.. als het er niet staat hoef ik er ook niet op te klikken. Maar een keer een vergelijking tussen het boek en de serie in spoilertags is wat mij betreft geen probleem.

Erger nog is dat ik hier gespoiled wordt over een serie als Breaking Bad.. 8)7 Dat is iets wat ik dan totaal weer niet verwacht (niet jullie discussie hierboven, maar eerder al).
Of "Episode 6 wordt spannend, 7 is een filler en 8 is weer harstikke spannend.." Wat is dat nou voor een meerwaarde aan deze topic? Verlenging van je e-penis? Ik hoef dat soort dingen helemaal niet te weten.. gelukkig heb ik het korte termijn geheugen van een vis, dus ik weet al lang niet meer over welke eps het ging, maar toch..

Dat hele gebeuren met de dood van Joffrey vond ik wel epic, van mijn vriendengroep had niemand in de gaten hoe het nou was gebeurd, en ikzelf ook niet.. tot de gifjes in deze topic. :) Dat is wel leuk om te lezen.. en ik dacht ook dat Tommen alweer vermoord zou worden (NL ondertiteling, kijken in bed met het geluid zacht), dus ik was blij dat het hier opgehelderd werd. Daar is het topic voor bedoeld dacht ik zo.

[ Voor 63% gewijzigd door St@m op 07-05-2014 12:04 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 20:24

Dreanor

Joene

Dit vooral. Alle "spoiler" of "vergelijkingen" lees ik altijd alsof iemand even wil laten weten dat hij/zij beter is omdat ze meer weten en dat even door middel van een spoiler wil laten weten. Althans zo komt het altijd over vind ik.

Er is genoeg te bespreken hoor als je niet over de boeken, spoiler of toekomstige gebeurtenissen mag praten. Dat er dan niks meer is, @tc982 is gewoon onzin. Er is genoeg NA te bespreken over gebeurtenissen en afleveringen zoals velen doen.

Zoals het even toelichten welke scene/actie uit S1 belangrijk was om de scene uit de laatste aflevering volledige te kunnen begrijpen.

Of gewoon even je haat/liefde voor een karakter te delen. :P

Maar we kunnen er (weer) lang en breed over doorgaan, de topic waarschuwing is gewoon heel duidelijk. Of je het ermee eens bent of niet. ;)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
Lol @ verlenging e-penis. Maar nee, hier doe ik het niet voor. Ik vind het leuk om de gebeurtenissen te bespreken. Spoilers staan niet voor niks onder een tag, als je hier op klikt, ligt het toch echt aan je zelf.

Als ik een scene bespreek die niet in het boek voorkomt, mag ik dat imho gewoon bespreken. Ik spoil er verder niets mee. Bespreken of titels van toekomstige episodes moeten ook gewoon in een spoilertag. Maar met een beetje boerenverstand kun je deze zelf ook wel uitpluizen en hoef je de boeken dus niet te hebben gelezen.

spoiler:
Hier zou vroeger een link hebben gestaan naar de episodes inclusief titel.. Vroegâh.. Of een boekvergelijking..

Ontopic! : ik haat Cersei! Iedereen 'onbewust' voorbereiden op de rechtzaak.

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Voorstel:
er is een topic voor boek, een topic voor serie, maak een topic waar boek en serie vergeleken mogen, moeten en kunnen worden. Alles mag te spoileren zijn in dat topic dus enter at own risk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36
horizon1978 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:01:
Voorstel:
er is een topic voor boek, een topic voor serie, maak een topic waar boek en serie vergeleken mogen, moeten en kunnen worden. Alles mag te spoileren zijn in dat topic dus enter at own risk.
Die is er toch al?
Zie het boeken topic, daar wordt tenminste niet moeilijk gedaan. Ook de serie wordt daar besproken.

En voor de rest van de boeken lezers hier, doe nou gewoon helemaal niks met de boeken vergelijken, krijg je alleen maar boze tweakers van en de spelregels zijn er nou eenmaal en dien je je aan te houden (ja ook ik ben weleens de fout ingegaan..)
Gewoon niet doen en naar het boeken topic gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:51
Fruitschaal schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:59:

Ontopic! : ik haat Cersei! Iedereen 'onbewust' voorbereiden op de rechtzaak.
Zij weet precies hoe het spelletje werkt en zal er alles aan doen om dat te beïnvloeden. Het is dat Tyrion vast zit anders was het een prachtig duel geworden. Nu kan hij alleen bij de rechtzaak zijn verhaal doen en Tyrion schat ik qua politiek niveau nog net wat hoger in als Cersei.

Laat die rechtzaak maar komen, dat kan eigenlijk niet anders dan een topaflevering worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 10:09

Jebus4life

BE User

Bedacht me net iets... In the Vale heeft hij zich er toch mooi uitgepraat door een trial by combat? Dat recht heeft hij nu toch ook? Met Bronn heeft hij best een formidabele kampioen om in de strijd te gooien?

Wie kunnen ze ertegenover zetten? ze hebben met Ser Barristan hun beste duelist weggestuurd in S2, Jamie is met alleen z'n linkerhand geen uitdaging; Brienne is op stap met Podrick. Loras lijkt me niet geneigd zich op te offeren (en ik denk dat Bronn die wel snel een kopje kleiner zou maken?); de kingsguard zijn lachtertjes in vergelijking. The Hound is ook niet bepaald een optie meer.

Wie blijft dan over? Verder kan ik me niet op 1-2-3 een formidabele vechtersbaas inbeelden die in King's Landing rondloopt?

Of misschien ligt het niet zo simpel aangezien er natuurlijk een verschil is tussen een jongen uit het raam duwen en een moord op de koning...

Ideeën?

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Jebus4life schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:34:
Wie blijft dan over? Verder kan ik me niet op 1-2-3 een formidabele vechtersbaas inbeelden die in King's Landing rondloopt?
Mwaah.. Oberyn had al een bazenactie met zijn entree in het bordeel door twee Lannister aanhangers onder druk te zetten met een mes/dolk, goed hij is dan weliswaar jurylid, maar dan nog. Als het van een normale trial naar trial by combat gaat is het een gevalletje: de tables are turning en dan geldt een vroegere functie als jurylid toch niet meer. Dan begint iedereen met een schone lei. Dus dan zie ik juist Oberyn er wel voor aan om zijn revenge te krijgen en tegen Tyrion te gaan vechten (of wie Tyrion dan ook naar voren schuift) Een manier om Tyrion als nog guilty te laten zijn zonder dat ie het hoeft te bekennen who really dunnit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Joosie200 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:39:
[...]

Mwaah.. Oberyn had al een bazenactie met zijn entree in het bordeel door twee Lannister aanhangers onder druk te zetten met een mes/dolk, goed hij is dan weliswaar jurylid, maar dan nog. Als het van een normale trial naar trial by combat gaat is het een gevalletje: de tables are turning en dan geldt een vroegere functie als jurylid toch niet meer. Dan begint iedereen met een schone lei. Dus dan zie ik juist Oberyn er wel voor aan om zijn revenge te krijgen en tegen Tyrion te gaan vechten (of wie Tyrion dan ook naar voren schuift) Een manier om Tyrion als nog guilty te laten zijn zonder dat ie het hoeft te bekennen who really dunnit :+
Ik had er eigenlijk niet bij stilgestaan dat die ook zou kunnen vechten, maar denk niet dat hij gaat vechten tegen de kampioen van iemand (hij heeft enkel iets tegen de Lannisters (en dan vooral/enkel Tywin lijkt me) en 99% van z'n haat is dan nog tegen the Mountain); z'n leven riskeren tegen Bronn en dus z'n potentiele kans opofferen voor wraak, zie ik hem niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
Jebus4life schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:44:
[...]

Ik had er eigenlijk niet bij stilgestaan dat die ook zou kunnen vechten, maar denk niet dat hij gaat vechten tegen de kampioen van iemand (hij heeft enkel iets tegen de Lannisters (en dan vooral/enkel Tywin lijkt me) en 99% van z'n haat is dan nog tegen the Mountain); z'n leven riskeren tegen Bronn en dus z'n potentiele kans opofferen voor wraak, zie ik hem niet doen.
Of Tyrion speelt het slim en neemt the Mountain als zijn champion i.p.v. Bronn, Oberyn zou daar wel graag tegen willen vechten lijkt mij. Grote kans dat the Mountain nog zal winnen ook.

Wint Oberynn is hij the Mountain en een Lannister kwijt.

[ Voor 7% gewijzigd door Alvanosa op 07-05-2014 13:46 ]

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
Jebus4life schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:44:
[...]

Edit: never mind, verkeerd begrepen

[ Voor 6% gewijzigd door Fruitschaal op 07-05-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:02
Had 2 jaar geleden al seizoen 1 gekregen voor mijn verjaardag, er zat dus een dikke laag stof op. Sinds een week probeer ik elke avond wel een aflevering te kijken. Vind het een erg leuke serie in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Vlassie1980 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:47:
Had 2 jaar geleden al seizoen 1 gekregen voor mijn verjaardag, er zat dus een dikke laag stof op. Sinds een week probeer ik elke avond wel een aflevering te kijken. Vind het een erg leuke serie in ieder geval :)
Ik zou hier dan voorlopig nog even wegblijven. Tenzij je graag spoilers wilt zien.

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Alvanosa schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:45:
[...]

Of Tyrion speelt het slim en neemt the Mountain als zijn champion i.p.v. Bronn, Oberyn zou daar wel graag tegen willen vechten lijkt mij. Grote kans dat the Mountain nog zal winnen ook.
En Tyrion weet als geen ander waar Oberyn nog een appeltje mee te schillen heeft. Kennis is macht, zeker voor iemand als Tyrion, wie niet sterk is moet slim zijn. Ik zie hem al een trial by combat eisen met als zijn vechter the Mountain als reactie op dat Oberyn zich vrijwillig aanbied om de zaak te laten aflopen in Tyrion zijn nadeel, Cersei haar voordeel :P Tywin boeit zoiets weinig, want gerechtigheid volgens de regeltjes is meer waard dan koste wat kost de familienaam proberen te redden door te trekken aan een dood paard als Tyrion.

Nog meer winnaars in dat geval: Arya, die kan spoedig haar lijstje gaan inkorten :+ Cersei blij want ze heeft een broertje dood aan Tyrion die en plein public zal verliezen. Oberyn blij want wraak genomen. Win-win-win situatie dus _O- Ahum, win-win-win-win, the Hound/Clegane blij want hij had altijd al een broertje dood aan zijn eigen broer :D Van je familie moet je het maar hebben ey

[ Voor 5% gewijzigd door Joosie200 op 07-05-2014 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Joosie200 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:50:
[...]

En Tyrion weet als geen ander waar Oberyn nog een appeltje mee te schillen heeft. Kennis is macht, zeker voor iemand als Tyrion, wie niet sterk is moet slim zijn. Ik zie hem al een trial by combat eisen met als zijn vechter the Mountain als reactie op dat Oberyn zich vrijwillig aanbied om de zaak te laten aflopen in Tyrion zijn nadeel, Cersei haar voordeel :P Tywin boeit zoiets weinig, want gerechtigheid volgens de regeltjes is meer waard dan koste wat kost de familienaam proberen te redden door te trekken aan een dood paard als Tyrion.

Nog meer winnaars in dat geval: Arya, die kan spoedig haar lijstje gaan inkorten :+ Cersei blij want ze heeft een broertje dood aan Tyrion die en plein public zal verliezen. Oberyn blij want wraak genomen. Win-win-win situatie dus _O- Ahum, win-win-win-win, the Hound/Clegane blij want hij had altijd al een broertje dood aan zijn eigen broer :D
Tyrion kan Tywin vrij weinig schelen, verliest hij de trial bij combat goed en Cersei blij. Wint hij hem ook goed want dan is hij Oberynn kwijt en blijft de Lannister naam ongeschonden. Cersei minder blij maar dat is toch een bitch die denkt mee te kuinnen spelen in het spel, het goed denkt te doen maar toch nooit krijgt wat ze precies wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Joosie200 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:50:
[...]

Nog meer winnaars in dat geval: Arya, die kan spoedig haar lijstje gaan inkorten :+ Cersei blij want ze heeft een broertje dood aan Tyrion die en plein public zal verliezen. Oberyn blij want wraak genomen. Win-win-win situatie dus _O- Ahum, win-win-win-win, the Hound/Clegane blij want hij had altijd al een broertje dood aan zijn eigen broer :D
Mmmm, interessant POV. Maar ik denk dat het wel net omgekeerd zou zijn.
Tywin zal dan wel the Mountain (die was ik compleet vergeten, waar zit die eigenlijk? Zit die nu al anderhalf jaar de riverlands in de fik te steken? :p) als zijn kampioen nemen waarop misschien net Oberyn zich kandidaat stelt voor Tyrion?

Lijkt me logischer aangezien the Mountain toch als de "mad dog" van Tywin beschreven staat + Tyrion zou gewoonweg Bronn als kampioen nemen ipv the Mountain? Daar zie ik Oberyn inderdaad wel in tussenkomen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Jebus4life schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:54:
[...]

Tywin zal dan wel the Mountain (die was ik compleet vergeten, waar zit die eigenlijk? Zit die nu al anderhalf jaar de riverlands in de fik te steken? :p) als zijn kampioen nemen waarop misschien net Oberyn zich kandidaat stelt voor Tyrion?

Lijkt me logischer aangezien the Mountain toch als de "mad dog" van Tywin beschreven staat + Tyrion zou gewoonweg Bronn als kampioen nemen ipv the Mountain? Daar zie ik Oberyn inderdaad wel in tussenkomen dan.
Dit zou inderdaad ook een zeer goede optie zijn als het trial by combat word en dat Tywin the Mountain (hij is daar volgens mij nog altijd bezig sinds the Hound kip wou) neemt als champion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Jebus4life schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:54:
[...]

Ehm, er staat toch maar 1 iemand in het beklaagdenbankje: das Tyrion, niet Tywin. Dus de (ex-)jury (Tywin, Mace Tyrell en Oberyn) zal gezamenlijk dan vast besluiten tegen wie Tyrion moet vechten, waarbij Tyrion zelf de keuze krijgt om zijn champion te kiezen. Vergelijk maar de trial by combat van Tyrion in the Eyrie. Lysa stelde haar beste kingsguard persoon aan, Tyrion kreeg bijval van Bronn nadat het akelig stil bleef op zijn verzoek wie voor hem zou willen vechten.

Denk echt dat de kans klein is dat Oberyn zich kandidaat zal stellen voor Tyrion, pas wanneer Kerst en Pasen op dezelfde dag vallen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Joosie200 op 07-05-2014 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Joosie200 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:59:
[...]

Ehm, er staat toch maar 1 iemand in het beklaagdenbankje: das Tyrion, niet Tywin. Dus de jury zal gezamenlijk dan vast besluiten tegen wie Tyrion moet vechten, waarbij Tyrion zelf de keuze krijgt om zijn champion te kiezen. Vergelijk maar de trial by combat van Tyrion in the Eyrie. Lysa stelde haar beste kingsguard persoon aan, Tyrion kreeg bijval van Bronn nadat het akelig stil bleef op zijn verzoek wie voor hem zou willen vechten.
Tywin is het hoofd van de jury, het jurylid van Tyrell zou het vrij weinig uitmaken opzich en Oberynn zou akkoord kunnen gaan om zo voor Tyrion te kunnen vechten. Daarmee creëert hij wel de perfecte gelegenheid om legaal wraak te kunnen nemen op the Mountain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
sjaak88 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:10:
[...]

Die is er toch al?
Zie het boeken topic, daar wordt tenminste niet moeilijk gedaan. Ook de serie wordt daar besproken.

En voor de rest van de boeken lezers hier, doe nou gewoon helemaal niks met de boeken vergelijken, krijg je alleen maar boze tweakers van en de spelregels zijn er nou eenmaal en dien je je aan te houden (ja ook ik ben weleens de fout ingegaan..)
Gewoon niet doen en naar het boeken topic gaan.
Maar dan wordt het flauw als de serie de boeken inhaalt en iemand met gegevens uit de serie in het boeken topic gaat lopen spoilen voor de mensen die alleen maar lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Alvanosa schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:02:
[...]

Tywin is het hoofd van de jury, het jurylid van Tyrell zou het vrij weinig uitmaken opzich e
Mensen mensen, het zijn geen juryleden, maar rechters ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Joosie200 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:59:
[...]
Denk echt dat de kans klein is dat Oberyn zich kandidaat zal stellen voor Tyrion, pas wanneer Kerst en Pasen op dezelfde dag vallen :P
Een gevecht tot de dood is niet iets waar mensen in de rij voor staan.
Maar what if The Mountain de champion wordt voor Cercei. Dezelfde Mountain die Oberyn's zus heeft vermoordt.

Kleinigheidje is dat Tyrion wel een vrij man is als Oberyn wint. Maar dat zou voor hem nog een extra manier zijn om wraak te nemen op de Lannisters.
En misschien voor Tywin ook wel makkelijk aangezien Tyrion zijn enige erfgenaam is.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan the mountain wel zomaar champion worden dan? Wat zijn daarover de regels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Voor zover bekend geen dacht ik, je wijst iemand aan die je eer verdedigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
BtM909 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:21:
[...]

Mensen mensen, het zijn geen juryleden, maar rechters ;)
Klein detail, degene die het vonnis uitspreken dan. ;)
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:17:
Volgens mij is het zo dat een champion gekozen word door de verdachte/rechter en dat hij/zij dan beslist of hij voor hem/haar wilt vechten tot de dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
RocketKoen schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:16:
[...]

En misschien voor Tywin ook wel makkelijk aangezien Tyrion zijn enige erfgenaam is.
Ik dacht dat Tywin laatst in een aflevering had gezegd dat Tyrion HELEMAAL NIKS zou krijgen.

Ik weet niet echt wat de regels zijn voor een 'champion'. De vorige keer heeft Tyrion iemand gevraagd, toen kwam Bronn te hulp ( voor geld weliswaar). Bij Dany kwam Daario zich aanbieden en is aangewezen door haar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Fruitschaal schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:25:
[...]

Ik dacht dat Tywin laatst in een aflevering had gezegd dat Tyrion HELEMAAL NIKS zou krijgen.

Ik weet niet echt wat de regels zijn voor een 'champion'. De vorige keer heeft Tyrion iemand gevraagd, toen kwam Bronn te hulp ( voor geld weliswaar). Bij Dany kwam Daario zich aanbieden en is aangewezen door haar..
Klopt volgens mij ja, toen wou hij dat Jaimie uit de Kingsguard zou gaan en hem als enige erfgenaam aanstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:53

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ik vraag me af wanneer de Lannisters dynasty compleet in gaat storten en de volgende familie het overneemt. Ze zijn zo afhankelijk van andere familie's, volgens mij is het puur een kwestie van tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Dit blijft geniaal.
Afbeeldingslocatie: http://static.happyplace.com/assets/images/2014/05/536979b5dbf38.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.happyplace.com/assets/images/2014/05/53697de789b18.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.happyplace.com/assets/images/2014/05/53694e530dfdf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.happyplace.com/assets/images/2014/05/53694f247cad6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.happyplace.com/assets/images/2014/05/536995dbf28e3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.happyplace.com/assets/images/2014/05/5369968a90602.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.happyplace.com/assets/images/2014/05/53698ce030c15.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.happyplace.com/assets/images/2014/05/536979fdd1941.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.happyplace.com/assets/images/2014/05/53697a0baa7be.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.happyplace.com/assets/images/2014/05/53698c381a7e2.jpg

[ Voor 102% gewijzigd door Alvanosa op 07-05-2014 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Fruitschaal schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:25:
[...]

Tyrion mag kiezen uit alle vechters die zich vrijwillig aanbieden. De enige manier dat hij geen champion mag kiezen is als de aanklager (cercei) zelf vecht. Of als er geen vrijwilligers zijn.

Voor de koning en zijn familie is er wel een extra regel. Hun champion moet iemand van de Kingsguard zijn. En die "eer" mogen ze niet weigeren.
Er is wel een loophole. Je kan namelijk iemand aanstellen tot de Kings Guard en hem daarna laten vechten :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
RocketKoen schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:35:
[...]

Tyrion mag kiezen uit alle vechters die zich vrijwillig aanbieden. De enige manier dat hij geen champion mag kiezen is als de aanklager (cercei) zelf vecht. Of als er geen vrijwilligers zijn.

Voor de koning en zijn familie is er wel een extra regel. Hun champion moet iemand van de Kingsguard zijn. En die "eer" mogen ze niet weigeren.
Er is wel een loophole. Je kan namelijk iemand aanstellen tot de Kings Guard en hem daarna laten vechten :P
Bij Queen Dany was dit niet het geval.. Is Barristan daar niet Queensguard? Hij mocht van Dany niet vechten omdat hij de enige was :)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:17:
het is vrij simpel: iedereen kan champion worden
de vraag is of iedereen het wilt; je zet toch je leven op het spel voor iemand anders
bronn gokte dat hij zijn tegenstander kon verslaan en op die manier flink in tyrions gunst kon komen en dus een hoop $$$ kon verdienen. hij zette zijn leven dus niet op het spel voor tyrion maar voor het geld (zoals het een goede mercenary betaamt)

een trial by combat kan ook anders eindigen; een vechter kan yielden, of de aanklager (cersei) kan de aanklacht intrekken. of, nog onwaarschijnlijker, als de beklaagde (tyrion) schuld bekent

nog leuker: een trial by combat kán escaleren naar een trial by seven waar niet 2, maar 14 vechters strijden (7 vechters per zijde, 1 voor elk van de 7 goden)
als je geen 7 vechters kan vinden dan ben je automatisch schuldig; de goden zouden geen onschuldig man alleen laten

een trial of seven is zeldzaam trouwens, de laatste was 100+ jaar geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Fruitschaal schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:40:
[...]

Bij Queen Dany was dit niet het geval.. Is Barristan daar niet Queensguard? Hij mocht van Dany niet vechten omdat hij de enige was :)..
Heb je 't nu over dat gedoe voorafgaande aan de inname van Meereen?

Want dat heeft verder helemaaaaal niets te maken met 't gedoe qua trial by combat lijkt me..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
godofal schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:45:
[...]

het is vrij simpel: iedereen kan champion worden
de vraag is of iedereen het wilt; je zet toch je leven op het spel voor iemand anders
bronn gokte dat hij zijn tegenstander kon verslaan en op die manier flink in tyrions gunst kon komen en dus een hoop $$$ kon verdienen. hij zette zijn leven dus niet op het spel voor tyrion maar voor het geld (zoals het een goede mercenary betaamt)

een trial by combat kan ook anders eindigen; een vechter kan yielden, of de aanklager (cersei) kan de aanklacht intrekken. of, nog onwaarschijnlijker, als de beklaagde (tyrion) schuld bekent

nog leuker: een trial by combat kán escaleren naar een trial by seven waar niet 2, maar 14 vechters strijden (7 vechters per zijde, 1 voor elk van de 7 goden)
als je geen 7 vechters kan vinden dan ben je automatisch schuldig; de goden zouden geen onschuldig man alleen laten

een trial of seven is zeldzaam trouwens, de laatste was 100+ jaar geleden
Ohw laat het een trial of seven worden >:) hoe geweldig zou dat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
Osiris schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:47:
[...]

Heb je 't nu over dat gedoe voorafgaande aan de inname van Meereen?

Want dat heeft verder helemaaaaal niets te maken met 't gedoe qua trial by combat lijkt me..?
Nuh, maar wel met het kiezen van een champion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:26
[...]

Waarom zou Dany zich aan de wetten van Westeros moeten houden? Ik herinner het me niet precies meer, maar dat gevecht met die champion was toch een traditie van die stad die ze wou bevrijden?

[ Voor 16% gewijzigd door Bobmeister op 07-05-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Awsom schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:10:
[...]

Waarom zou Dany zich aan de wetten van Westeros moeten houden? Ik herinner het me niet precies meer, maar dat gevecht met die champion was toch een traditie van die stad die ze wou bevrijden?
Sowieso worden er andere wetten en regels gehanteerd in Essos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvanosa schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:51:
[...]

Ohw laat het een trial of seven worden >:) hoe geweldig zou dat zijn?
Dan wordt de hamvraag, wie zou ons dream-team zijn en wie willen we in het verliezende team?
Dibbs op Littlefinger in het verliezende team, die vent wordt me te gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Robert Arryn in het verliezende team als er geen leeftijd restricties zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
[...]

Dat was geen trail maar een "beschaafde" manier om een dispuut op te lossen.

Dat was hier in de middeleeuwen ook een ding. In plaats van 2 legers laten vechten kon ieder leger 1 champion aanwijzen. De champions vochten dan een duel uit.
Het is de bedoeling dat de partij van de verliezer zich na het duel overgeeft.

Koningen vochten in de tijd namelijk nogal vaak oorlogen vanwege hun eer. Omdat ze beledigd waren of omdat hun dochter/vrouw zonder toestemming verliefd was geworden op een andere prins of koning.
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:21:
[...]

Dan wordt de hamvraag, wie zou ons dream-team zijn en wie willen we in het verliezende team?
Die gevechten zijn op vrijwillige basis. En littlefinger zorgt wel dat hij zijn handen niet vuil maakt :P

[ Voor 20% gewijzigd door RocketKoen op 07-05-2014 16:25 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:46
RocketKoen schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:24:
[...]

Dat was geen trail maar een "beschaafde" manier om een dispuut op te lossen.

Dat was hier in de middeleeuwen ook een ding. In plaats van 2 legers laten vechten kon ieder leger 1 champion aanwijzen. De champions vochten dan een duel uit.
Het is de bedoeling dat de partij van de verliezer zich na het duel overgeeft.

Koningen vochten in de tijd namelijk nogal vaak oorlogen vanwege hun eer. Omdat ze beledigd waren of omdat hun dochter/vrouw zonder toestemming verliefd was geworden op een andere prins of koning.
Om eerlijk te zijn, heb ik daar nog nooit van gehoord. Oorlogen werden zelden om sentiment uitgevochten. Een koning had dan ook geen gemakkelijke taak, en zelfs in de middeleeuwen was oorlog duur. Oorlog deed je niet zomaar. Er zijn veel boeken waarin de lof word bezongen van één of andere koning die voor zijn eer een oorlog begon. Maar onderzoek wijst uit dat dit meestal overdrijvingen waren, of zelfs nooit zijn gebeurd.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:21:
[...]

Mag je ook al dode mensen nemen voor het dream-team?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Laatst online: 00:28
Alvanosa schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:30:
[...]

Mag je ook al dode mensen nemen voor het dream-team?
Alleen als het Wights of White Walkers zijn. Maar die mag je alleen achter de muur inzetten. 8)7

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Dennis van der Stelt schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:32:
[...]

Alleen als het Wights of White Walkers zijn. Maar die mag je alleen achter de muur inzetten. 8)7
Ik doelde meer erop om bijvoorbeeld Robert Baratheon te nemen pre koning tijd etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

RocketKoen schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:24:

[...]

Die gevechten zijn op vrijwillige basis. En littlefinger zorgt wel dat hij zijn handen niet vuil maakt :P
nja, hij maakt best z'n handen vuil als het moet, zoals met ed stark
het is meer dat hij verre van een vechter is; hij doet z'n werk met vergif en verraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
tc982 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:26:
[...]

Om eerlijk te zijn, heb ik daar nog nooit van gehoord. Oorlogen werden zelden om sentiment uitgevochten. Een koning had dan ook geen gemakkelijke taak, en zelfs in de middeleeuwen was oorlog duur. Oorlog deed je niet zomaar. Er zijn veel boeken waarin de lof word bezongen van één of andere koning die voor zijn eer een oorlog begon. Maar onderzoek wijst uit dat dit meestal overdrijvingen waren, of zelfs nooit zijn gebeurd.
De meest bekende:
Afbeeldingslocatie: http://www.permaculturenews.org/images/trojanhorse.jpg

En in Westeros is Robberts rebellion ook begonnen omdat zijn verloofde er met een andere prins vandoor was gegaan.

[ Voor 8% gewijzigd door RocketKoen op 07-05-2014 16:39 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
RocketKoen schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:38:
[...]

En in Westeros is Robberts rebellion ook begonnen omdat zijn verloofde er met een andere prins vandoor was gegaan.
Lol, dat was niet de enige reden. Hij had ook een steekje los. Dit wordt er dus bedoeld met overdrijven van eer bij oorlog. ( wat tc982 dus zegt :) ).

Ohja, relax over Dany en haar champion. Het ging mij om de wijze van kiezen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Fruitschaal op 07-05-2014 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Fruitschaal schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:44:
[...]

Ohja, relax over Dany en haar champion. Het ging mij om de wijze van kiezen :)
…wat dus alsnog als een tang op een varken slaat.. Want compleet andere situatie op een compleet ander stuk van die wereld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
Osiris schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:55:
[...]

…wat dus alsnog als een tang op een varken slaat.. Want compleet andere situatie op een compleet ander stuk van die wereld ;)
Okay, ik zal stoppen met random crap uit te blaten.

Hodor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Fruitschaal schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:44:
[...]

Lol, dat was niet de enige reden. Hij had ook een steekje los. Dit wordt er dus bedoeld met overdrijven van eer bij oorlog. ( wat tc982 dus zegt :) ).
Dat hij de Starks die kwamen onderhandelen executeerde heeft niet geholpen ;)
Het gaat erom dat de oorlog is begonnen over een ruzie tussen 2 familie's. En niet om bijvoorbeeld geld, macht of land.
Zo'n ruzie kun je oplossen met een duel ipv een oorlog.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
RocketKoen schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:00:
[...]

Dat hij de Starks die kwamen onderhandelen executeerde heeft niet geholpen ;)
Het gaat erom dat de oorlog is begonnen over een ruzie tussen 2 familie's. En niet om bijvoorbeeld geld, macht of land.
Zo'n ruzie kun je oplossen met een duel ipv een oorlog.
Neen, een ruzie tussen twee families draait bijna altijd om geld en macht. En soms is een banale ruzie een goede aanleiding om een oorlog te starten. Onder het mom van. Ondertussen word er gestreden voor het geld, en land. Of denk je dat de vazallen mee zullen aanvallen omdat hij een banale ruzie heeft? Manschappen kost ook geld. Dus neen, er is altijd macht en geld gemoeid met een oorlog, anders is ze niet de moeite om te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Director list S4:

Episode 1: David Benioff & D.B. Weiss
Episodes 2, 3, 8, 10: Alex Graves
Episodes 4, 5: Michelle MacLaren
Episodes 6, 7: Alik Sakharov
Episodes 9: Neil Marshall

gezien de laatste 2 afleveringen een stuk saaier/trager waren dat de eerste 3 hoeft Michelle MacLaren van mij niet meer terug te komen, en is het mooi dat Alex Graves nog terugkomt voor 8 & 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
habermas schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:05:
gezien de laatste 2 afleveringen een stuk saaier/trager waren dat de eerste 3 hoeft Michelle MacLaren van mij niet meer terug te komen, en is het mooi dat Alex Graves nog terugkomt voor 8 & 10
Ik vond het toch echt wel leuke afleveringen. Het hoeft IMHO echt niet alleen maar actie e.d. te zijn, juist de intrige vindt ik ook leuk. Het hoeft van mij echt geen simpele actie/fantasy serie te worden.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ik denk niet dat die director list zomaar willekeurig is opgesteld: Ze hebben vast voor elke episode de juiste director opgesteld.

Hoe het ook went of keert, de directors moeten toch het boek het script volgen, en dat zal vast wel bepalen of een episode saai is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Het gaat inderdaad om het specialisme.
Neil Marshall heeft bijvoorbeeld alle grote veldslagen gedaan.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

RocketKoen schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:26:
Dan kan je dus in principe wel voorspellen wat voor soort afleveringen het worden adhv dat lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

RocketKoen schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:38:
[...]

De meest bekende:
[afbeelding]

Het aanhalen van een ander fictief verhaal is niet echt een tegenargument :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Woy schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 15:28:
Dan zijn de engelse subs IMHO perfect. Leuk dat ze het doen natuurlijk, maar ik kan mij echt enorm storen aan dat soort vertaal foutjes. Dan ben ik meer bezig om de foutjes op te merken dan om de serie te volgen :+
precies, die nl subs zijn dramatisch. engelse subs (van elderman) zijn direct available en woord voor woord correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Wacht even, als er sprake zou zijn van een trial by combat dan zie ik juist Jamie (Kingsguard) het opnemen voor Tyrion.
Je zag de laatste afleveringen juist een Jamie die positief ten aanzien van Tyrion veranderde. Hij is zachter geworden door de jaren heen en ziet meer in dat alles wat de Lannisters doen , niet altijd goed en wel is.

Eerst zal Bronn zich aanbieden maar dan zegt Jamie dat hij het wel zal doen, dat lijkt me een mooi scenario.

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
RocketKoen schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:26:
Neil Marshall heeft tot nog toe enkel Blackwater gedaan (en staat op voor S04E09), en dat was enkel omdat de oorspronkelijke regisseur zich (op het laatste moment) terug trok van S02E09.

Even kijken naar Marshall's ander werk, kan je wel zien dat hij wat ervaring heeft met 'battles' in beeld brengen maar dat brengt natuurlijk geen enkele garantie dat de voorlaatste aflevering van dit seizoen ook een veldslag wordt.

Waar we wel vrij zeker van mogen zijn, afgaande op vorige seizoenen, is dat S04E09 weer een pivotale aflevering gaat worden waar nog even over gesproken gaat worden.
Desondanks ziet de ontwikkeling van het verhaal en de titel van de aflevering er wel als dusdanig uit dat "The Watchers on The Wall" een actievolle aflevering gaat worden :)
LuNaTiC schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:34:
[...]

Het aanhalen van een ander fictief verhaal is niet echt een tegenargument :P
Consensus is wel dat die oorlog wel in één of andere vorm heeft plaatsgevonden in de geschiedenis. Homerus heeft die dan naar alle waarschijnlijkheid geromantiseerd/gepoëtiseerd in zijn verhalen.

Kan al niet geloven dat we al aan episode 5 zitten. Nog maar 5 te gaan vooraleer we weer een jaartje moeten wachten :o

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik heb het niet over de oorlog zelf, alleen de aanleiding van de oorlog. ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Rub3s schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:22:
Ik denk niet dat die director list zomaar willekeurig is opgesteld: Ze hebben vast voor elke episode de juiste director opgesteld.

Hoe het ook went of keert, de directors moeten toch het boek het script volgen, en dat zal vast wel bepalen of een episode saai is of niet.
Inderdaad, zo is episode 4 bijvoorbeeld geschreven door Bryan Cogman, dat zorgt eerder voor verschillen.

Voor wie de titels van de resterende afleveringen wil weten:
spoiler:
6 "The Laws of Gods and Men" May 11, 2014
7 "Mockingbird" May 18, 2014
8 "The Mountain and the Viper"June 1, 2014
9 "The Watchers on the Wall" June 8, 2014
10 "The Children" June 15, 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Na aflevering 7 zit er 2 weken tussen voor de volgende aflevering. Ik denk dat ik dan ontwenningsverschijnselen krijg xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

troyk schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:41:
Wacht even, als er sprake zou zijn van een trial by combat dan zie ik juist Jamie (Kingsguard) het opnemen voor Tyrion.
Je zag de laatste afleveringen juist een Jamie die positief ten aanzien van Tyrion veranderde. Hij is zachter geworden door de jaren heen en ziet meer in dat alles wat de Lannisters doen , niet altijd goed en wel is.

Eerst zal Bronn zich aanbieden maar dan zegt Jamie dat hij het wel zal doen, dat lijkt me een mooi scenario.
Ik weet niet of Tyrion daar zo warm van zal worden; Jamie is nog niet half zo goed als hij was voor hij z'n hand verloor (logisch ook natuurlijk).

Tenzij om een statement te maken natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Jebus4life schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:54:
[...]

Ik weet niet of Tyrion daar zo warm van zal worden; Jamie is nog niet half zo goed als hij was voor hij z'n hand verloor (logisch ook natuurlijk).

Tenzij om een statement te maken natuurlijk
Ik denk dat Jaime dat wel zou willen, maar ik denk ook dat hij realistisch is en weet dat hij toch niet kan winnen. En voor iedereen die denkt dat hij na een paar trainingen met Bronn wel weer een top swordsman moet ook een beetje realistisch gaan denken. Dit is geen cliché fantasy verhaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
ulTimaS schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:53:
Na aflevering 7 zit er 2 weken tussen voor de volgende aflevering. Ik denk dat ik dan ontwenningsverschijnselen krijg xD.
Na aflevering 10 moet je zelfs 40 weken wachten :X

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

RocketKoen schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:00:
[...]

Na aflevering 10 moet je zelfs 40 weken wachten :X
True :'( , maar dat wist ik van te voren. Ik had even niet gerekend op een pauze midden in het seizoen.

PS: Het boek A World of Ice and Fire komt in oktober uit, dus heb ik dan ook weer wat te lezen/kijken en hopen op een onverwachte TWOW boek release :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ulTimaS schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:05:
[...]

True :'( , maar dat wist ik van te voren. Ik had even niet gerekend op een pauze midden in het seizoen.
Was vorig jaar ook maar toen was ik er mij niet van bewust tot op die bewuste maandag. Balen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
tweaker2010 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:45:
[...]

Inderdaad, zo is episode 4 bijvoorbeeld geschreven door Bryan Cogman, dat zorgt eerder voor verschillen.

Voor wie de titels van de resterende afleveringen wil weten:
spoiler:
6 "The Laws of Gods and Men" May 11, 2014
7 "Mockingbird" May 18, 2014
8 "The Mountain and the Viper"June 1, 2014
9 "The Watchers on the Wall" June 8, 2014
10 "The Children" June 15, 2014
Mensen, klik hier niet op. Weet je meteen wat er gaat gebeuren in 1 van de komende afleveringen waar hier zo leuk over gespeculeerd wordt.

Verpest het nou eens niet zo voor de kijkers.....

[ Voor 3% gewijzigd door sjaak88 op 08-05-2014 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

ulTimaS schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:57:
[...]

Ik denk dat Jaime dat wel zou willen, maar ik denk ook dat hij realistisch is en weet dat hij toch niet kan winnen. En voor iedereen die denkt dat hij na een paar trainingen met Bronn wel weer een top swordsman moet ook een beetje realistisch gaan denken. Dit is geen cliché fantasy verhaal :P
Jamie is natuurlijk een slinkse knaap, die verzint wel een manier waar op hij kan winnen. ik denk dat hij het wel gaat doen en ik denk dat hij gaat winnen.

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 12:32
sjaak88 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:17:
[...]

Mensen, klik hier niet op. Weet je meteen wat er gaat gebeuren in 1 van de komende afleveringen waar hier zo leuk over gespeculeerd wordt.
Daarom staat het in een spoiler tag?..

OT: Trial by combat zou natuurlijk kunnen maar ik zie het ook best gebeuren dat Tyrion gewoon vrijgesproken wordt door de 'rechters'. Oberyn spreekt hem vrij om Tywin en Cersei te naaien na wat ze zijn familie hebben aangedaan. Oma van Margery spreekt hem vrij omdat Margery 'het' al geregeld heeft met Tommen. Blijft alleen Tywin over, vraag me af watvoor oordeel hij over zijn eigen zoon zal vellen..

Is maar een gedachte natuurlijk, zou een interessant alternatief zijn voor trial by combat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Grimmie187 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:26:
[...]

Ja en toch blijven er zoveel tweakers klagen dat ze er toch op klikken en weer boos zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
sjaak88 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:27:
[...]

Ja en toch blijven er zoveel tweakers klagen dat ze er toch op klikken en weer boos zijn....
Eens sjaak, maar als we nu zelfs al mensen moeten gaan waarschuwen om niet op spoiler tags te klikken.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
sjaak88 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:27:
[...]

In dit geval doen ze dat toch echt zelf. Er staat zelfs boven wat de inhoud van de spoiler tag is.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
habermas schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:05:
Director list S4:

...

Ze volgen gewoon de screenplay, het gaat alleen om het juist in beeld brengen, niet om wie er een saai verhaal maakt. Je kunt op wikipedia zien wie de aflevering schrijft. Zo was ik heel bang voor episode 2, omdat George R.R. Martin die heeft geschreven. Die heeft vorig seizoen ook een hele saaie aflevering gemaakt. Maar dat was juist de aflevering waarin Joffrey dood ging. Die was echt episch!

Meeste afleveringen zijn door David Benioff & D. B. Weiss geschreven. Valt niet echt aan te zien of het een saaie aflevering wordt. Ik vond de laatste overigens ook niet echt goed, maar de vorige juist wel heel erg goed.
Tokkes schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:43:
[...]
Kan al niet geloven dat we al aan episode 5 zitten. Nog maar 5 te gaan vooraleer we weer een jaartje moeten wachten :o
Ik dacht exact hetzelfde! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Woy schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:29:
[...]

In dit geval doen ze dat toch echt zelf. Er staat zelfs boven wat de inhoud van de spoiler tag is.
Ach ik waarschuw ze gewoon even extra, be warned!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ik ben erg benieuwd wat het met Tyrion gaat gebeuren, ik hoop dat hij wordt vrijgesproken (of het iig overleefd dit seizoen) want ik vind het een geweldig character. :)

spoiler: Over de promo van episode 6
Het lijkt er sterk op dat we E06 gaan zien wat er met Tyrion gebeurd, lijkt over zijn trail te gaan, kan niet wachten.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

troyk schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:19:
[...]

Jamie is natuurlijk een slinkse knaap, die verzint wel een manier waar op hij kan winnen. ik denk dat hij het wel gaat doen en ik denk dat hij gaat winnen.
als jaime tyrion's champion word dan is het gelijk voorbij; cersei zou het waarschijnlijk niet riskeren om hem ook te verliezen
hetzelfde geld voor tywin, het is een ding om tyrion te laten sterven als "gerechtigheid" maar jaime wil hij niet kwijt, zeker niet op deze manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
Grimmie187 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:26:
[...]

OT: Trial by combat zou natuurlijk kunnen maar ik zie het ook best gebeuren dat Tyrion gewoon vrijgesproken wordt door de 'rechters'. Oberyn spreekt hem vrij om Tywin en Cersei te naaien na wat ze zijn familie hebben aangedaan. Oma van Margery spreekt hem vrij omdat Margery 'het' al geregeld heeft met Tommen. Blijft alleen Tywin over, vraag me af watvoor oordeel hij over zijn eigen zoon zal vellen..

Is maar een gedachte natuurlijk, zou een interessant alternatief zijn voor trial by combat.
De oma van Margaery is geen rechter. De vader van Margaery, Mace Tyrell is een rechter. Oma is alweer pleite naar huis. Tjah. A Lannister always pays his debt. Ben benieuwd wat het gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Fruitschaal schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:48:
[...]

De oma van Margaery is geen rechter. De vader van Margaery, Mace Tyrell is een rechter. Oma is alweer pleite naar huis. Tjah. A Lannister always pays his debt. Ben benieuwd wat het gaat worden.
Die kluns Mace Tyrell, die geen eigen zegje heeft, of tenminste zo komt hij tot nu toe over in de serie, lijkt mij makkelijk manipuleerbaar.
Zoals Oma Tyrell tegen hem deed bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
[...]

Ah, foutje bedankt. Dan heeft mijn voorspelling minder kans van slagen, Mace Tyrell is nogal een Lannister slaafje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
[...]
Altijd gedacht dat Olenna haar moeder (en dus de vrouw van Mace) was. Zijn vrouw zit dus niet in de serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-09 20:49
Ik vraag me nog steeds aantal dingen af:

Hoe lang duurt het nog voor de zus van theon/reek hem komt bevrijden?
Ik had dat eigenlijk al verwacht.

En hoe zit het nu met die wizard die lord varys heeft opgesloten?
Is die dood? Gaan we daar nog wat van zien?

Littlefinger wil koning worden, duidelijk.
Lord varys is spion voor iedereen en alles, ook redelijk duidelijk.
Maar hoe zit het met de grand master? Eerst had hij een soort verbond met cersei maar tijdens de purple wedding werd hij door haar naar de keuken gestuurd. Verder hebben we niks meer van hem gehoord, ook zijn motieven zijn me niet duidelijk.

En als laatste hoe zit het nou met the women in the mask?
Zij gaf jorah tips in seizoenen 2 volgens mij. Maar we hebben verder niks meer van haar gehoord?
Komt zij nu terug omdat danearys ook weer naar Qarth gaat?

Ik ben benieuwd wat jullie ideeën hierover zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
tweaker2010 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:11:
[...]

Altijd gedacht dat Olenna haar moeder (en dus de vrouw van Mace) was. Zijn vrouw zit dus niet in de serie?
Alerie Hightower zit niet in de serie inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
levik7 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:12:

Wizard? Lord Varys is opgesloten?
Zij gaf jorah tips in seizoenen 2 volgens mij. Maar we hebben verder niks meer van haar gehoord?
Woman in mask?

Damn, ik merk echt dat ik alles nog maar een keer moet kijken lol.. Mijn geheugen is niet al te best maar er gebeurt ook zoveel dat veel dingen gewoon naar de achtergrond verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Grimmie187 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:17:
[...]

Wizard? Lord Varys is opgesloten?

[...]

Woman in mask?

Damn, ik merk echt dat ik alles nog maar een keer moet kijken lol.. Mijn geheugen is niet al te best maar er gebeurt ook zoveel dat veel dingen gewoon naar de achtergrond verdwijnen.
lord vary's z'n penis was afgesneden door een of andere wizard. varys' zijn doel met al zijn macht was om wraak te nemen op die gast
een tijdje geleden had hij een grote doos ontvangen met een man erin, hij claimde dat dat die wizard was en was van plan wraak te nemen. verder niks meer over gehoord

Afbeeldingslocatie: http://24.media.tumblr.com/tumblr_m7sl4mARId1rb58fuo2_250.jpg

woman in mask. gaf jorah wat advies maar is verder ook niet meer gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 10:10
Ik denk dat hij de wizard bedoeld die Varys had opgesloten in die kist en liet zien aan Tyrion (volgens mij). De man die hem van zijn 'mannelijkheid' heeft beroofd (hij is tenslotte eunich). Tenminste, dat kan ik me herinneren. Ik denk dat die wel dood is, maar inderdaad niets meer van gezien.

De vrouw met dat masker is inderdaad die heks uit Quarth. Weet ook niet meer precies wat ze zei of deed, kan me haar maar vaag herinneren.

Edit: Thnx godofal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt

Hoe lang duurt het nog voor de zus van theon/reek hem komt bevrijden?
Ik had dat eigenlijk al verwacht.

Lord varys is spion voor iedereen en alles, ook redelijk duidelijk.
Maar hoe zit het met de grand master? Eerst had hij een soort verbond met cersei maar tijdens de purple wedding werd hij door haar naar de keuken gestuurd. Verder hebben we niks meer van hem gehoord, ook zijn motieven zijn me niet duidelijk.

Ik ben benieuwd wat jullie ideeën hierover zijn!
Holy crap wat een berg vragen, die me ook niet helemaal duidelijk zijn.
  1. Theon komt helemaal niet voor in het tweede deel van boek 3, en ik heb niet verder gelezen, maar ik denk langzamerhand dat ze Roose Bolton zijn bastaard zoon Ramsay Snow wat meer "body" wilden geven en daarom met Theon hebben laten spelen. Omdat het anders onduidelijk is waarom Locke richting Bran Stark gaat.
  2. Die wizard die Lord Varys heeft opgesloten? En Varys is geen lord. Hoewel hij af en toe wel zo wordt genoemd, omdat hij in de 'small council' zit.
  3. Grand Maester Pycell is gewoon voor de troon geweest bij Tommen dit seizoen, nét voor Varys, op het moment dat Tommen naar Margaery kijkt.
  4. Ik begrijp "women in the mask" niet helemaal. In seizoen 1 op de markt, spreekt Jorah een "little spider" van Varys, net voordat hij Daenerys red van vergiftigde wijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Dennis van der Stelt schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:23:
[...]

Holy crap wat een berg vragen, die me ook niet helemaal duidelijk zijn.
  1. Theon komt helemaal niet voor in het tweede deel van boek 3, en ik heb niet verder gelezen, maar ik denk langzamerhand dat ze Roose Bolton zijn bastaard zoon Ramsay Snow wat meer "body" wilden geven en daarom met Theon hebben laten spelen. Omdat het anders onduidelijk is waarom Locke richting Bran Stark gaat.
  2. Die wizard die Lord Varys heeft opgesloten? En Varys is geen lord. Hoewel hij af en toe wel zo wordt genoemd, omdat hij in de 'small council' zit.
  3. Grand Maester Pycell is gewoon voor de troon geweest bij Tommen dit seizoen, nét voor Varys, op het moment dat Tommen naar Margaery kijkt.
  4. Ik begrijp "women in the mask" niet helemaal. In seizoen 1 op de markt, spreekt Jorah een "little spider" van Varys, net voordat hij Daenerys red van vergiftigde wijn.
Pas op met boekverwijzingen zonder spoiler tags, er gebeuren namelijk in boek 3 dingen die nog niet in de serie voorbij zijn gekomen.. :P

Wat betreft Pycell, volgens mij is hij niet echt belangrijk. Beetje een oude viezerik en niemand durft hem weg te sturen, behalve Tyrion >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Die Wizard in die kist is niet belangrijk. Die was puur om uit te leggen wat voor figuur Varys was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
troyk schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:19:
[...]

Jamie is juist helemaal niet slinks, Bronn is dat als je zag hou hij zijn hand pakte en hem ermee sloeg. Jamie had dat helemaal niet verwacht. Daarnaast denk ik dat Jamie graag zou willen maar zelf ook inziet dat hij het niet kan winnen met zijn linker hand als het tot een "Trial by Combat" komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Dat denk ik niet, ik denk dat littlefinger liever de man achter de schermen zal blijven. Hij is niet genoeg van Highborn komaf is om een "echte" claim op de troon te doen. Maar hij zal er voor zorgen dat degene die daar zit, hem zal volgen in alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

tc982 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:46:
[...]

Dat denk ik niet, ik denk dat littlefinger liever de man achter de schermen zal blijven. Hij is niet genoeg van Highborn komaf is om een "echte" claim op de troon te doen. Maar hij zal er voor zorgen dat degene die daar zit, hem zal volgen in alles.
Ja de 'Puppetmaster'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat littlefinger toch wel de bedoeling heeft om zelf op de troon te zitten. Nu is hij nog niet 'made' genoeg maar eens hij een leger en wat vertrouwelingen heeft met macht zal hij het volgens mij niet laten om de troon voor zich te claimen. Als hij uit zijn rol is als brave master of coin, zoals bvb tijdens de speach met Varys over chaos is a ladder en het moment dat sansa aan boord komt na de moord op Geoffrey, hoor je letterlijk een andere persoon dan brave Littlefinger die gedwee luistert naar de Lannisters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Varys over Littlefinger: he would see this country burn if he could be king of the ashes

Hij is meer en meer macht aan het verzamelen; Getrouwd met de regentes van de Vale; de jure heerser over de riverlands nu Edmund Tully in een kerker van Walder Frey zit (hoewel Walder Frey min of meer alles onder controle lijkt te hebben) en met Sansa heeft hij de enige (zover hij weet) overblijvende Stark in handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Hij kan misschien wel koning van het noorden worden, maar ik vraag me af of hij machtig genoeg is om ook over de rest te heersen.

Aangezien de macht van de Lannisters flink kleiner is geworden, vraag ik me af wie die positie overneemt. Highgarden? Stannis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Jebus4life schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:34:
Hij is meer en meer macht aan het verzamelen; Getrouwd met de regentes van de Vale; de jure heerser over de riverlands nu Edmund Tully in een kerker van Walder Frey zit (hoewel Walder Frey min of meer alles onder controle lijkt te hebben) en met Sansa heeft hij de enige (zover hij weet) overblijvende Stark in handen.
Dat nare wicht van een Lysa Tully is toch familie van hem? Zou Edmund dit seizoen ook nog opduiken?
Walder Frey heb ik na de Red Wedding ook niet meer teruggezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Rub3s schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:38:
Hij kan misschien wel koning van het noorden worden, maar ik vraag me af of hij machtig genoeg is om ook over de rest te heersen.

Aangezien de macht van de Lannisters flink kleiner is geworden, vraag ik me af wie die positie overneemt. Highgarden? Stannis?
Kleiner? Tywin is toch veruit de machtigste man van het koninkrijk op dit moment?
Mocht die sterven zou dat best een vacuum kunnen creeëren, maar Tommen zit toch op de troon met de Tyrells die Marjaery nog steeds als queen willen lijkt z'n positie me niet echt kwetsbaar van binnenuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Hmmm zoals al opgemerkt is in de serie, Stannis heeft een gebrek aan persoonlijkheid dus die zie ik niet de algehele macht krijgen. Littlefinger eigenlijk ook niet.

Momenteel eigenlijk als ik kijk naar de huidige situatie kun je van geen enkele partij met enige zekerheid zeggen of ze aan het eind van de serie nog zullen leven.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik keek net, heel stom, een filmpje op het officiele GoT kanaal. En jawel, er zit weer zo'n koekwaus te spoilen in de comments...
Pagina: 1 ... 47 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic