Cersei zei ook tegen Oberyn nog steeds te geloven dat Tyrion schuldig is. Tegen Margaery geeft ze aan dat ze best wist dat Joffrey een monster was. Twee dingen die natuurlijk goed kunnen, maar volgens mij is het nog steeds de zondebok die ze zoekt en ook al komen er straks goede argumenten naar voren bij de trial, vraag ik me af of ze haar quest voor Tyrion's hoofd stopt...Joosie200 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 07:59:
Bij de fragmenten van Cersei - Margaery, Cersei - Tywin en Cersei - Oberyn vond ik Cersei best ooc. Ik herinner mij nog een eerder fragment tussen Cersei en Margaery waarin Cersei Margaery toch echt op het hart drukte om haar niet nogmaals zus te noemen of een andere familiare banden toe te dichten of anders.. In deze aflevering benoemt Margaery Cersei zus of zelfs moeder, nadat Cersei polst of Margaery nog steeds haar aspiratie heeft om Queen te zijn. En tegelijkertijd geeft Cersei geen krimp, houdt haar gezicht in een plooi. Maar als ik na een nachtje slapen alles overdenk hebben die gesprekken van Cersei een zeker nut. Ze probeert uit laatste poging te regelen dat Tyrion er niet genadig vanaf zal komen bij zijn trial. Oberyn, Tywin en Margaery haar vader zijn namelijk de juryleden en gevoelsmatig probeert Cersei op hun onderbewustzijn in te spelen.
@Butch_NL - The Hound en Arya zijn echt in isolement, spreken nauwelijks mensen terwijl ik vermoed dat Jorah nog een paar mensen in Kings Landing heeft die hem van informatie voorzien (wie weet de master of Whispers himself?)
Het werd iig wel duidelijk dat Danny zich nog even focust op de slavernij en het terugnemen van steden om vervolgens eerst daar te rulen. Dario zal nog wel wat extra schepen voor haar regelen in de tussentijd vermoed ik zo