[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.572 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:51
Joosie200 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 07:59:
Bij de fragmenten van Cersei - Margaery, Cersei - Tywin en Cersei - Oberyn vond ik Cersei best ooc. Ik herinner mij nog een eerder fragment tussen Cersei en Margaery waarin Cersei Margaery toch echt op het hart drukte om haar niet nogmaals zus te noemen of een andere familiare banden toe te dichten of anders.. In deze aflevering benoemt Margaery Cersei zus of zelfs moeder, nadat Cersei polst of Margaery nog steeds haar aspiratie heeft om Queen te zijn. En tegelijkertijd geeft Cersei geen krimp, houdt haar gezicht in een plooi. Maar als ik na een nachtje slapen alles overdenk hebben die gesprekken van Cersei een zeker nut. Ze probeert uit laatste poging te regelen dat Tyrion er niet genadig vanaf zal komen bij zijn trial. Oberyn, Tywin en Margaery haar vader zijn namelijk de juryleden en gevoelsmatig probeert Cersei op hun onderbewustzijn in te spelen.
Cersei zei ook tegen Oberyn nog steeds te geloven dat Tyrion schuldig is. Tegen Margaery geeft ze aan dat ze best wist dat Joffrey een monster was. Twee dingen die natuurlijk goed kunnen, maar volgens mij is het nog steeds de zondebok die ze zoekt en ook al komen er straks goede argumenten naar voren bij de trial, vraag ik me af of ze haar quest voor Tyrion's hoofd stopt...

@Butch_NL - The Hound en Arya zijn echt in isolement, spreken nauwelijks mensen terwijl ik vermoed dat Jorah nog een paar mensen in Kings Landing heeft die hem van informatie voorzien (wie weet de master of Whispers himself?)

Het werd iig wel duidelijk dat Danny zich nog even focust op de slavernij en het terugnemen van steden om vervolgens eerst daar te rulen. Dario zal nog wel wat extra schepen voor haar regelen in de tussentijd vermoed ik zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:00

DinX

Motormuis

m4yall schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 08:54:
[...]

Het werd iig wel duidelijk dat Danny zich nog even focust op de slavernij en het terugnemen van steden om vervolgens eerst daar te rulen. Dario zal nog wel wat extra schepen voor haar regelen in de tussentijd vermoed ik zo :+
Klopt. Haalden ze ook aan in de aflevering. King's Landing innemen zal nu misschien wel lukken, maar het hele continent niet. Zolang je nog met het gedoe in het Noorden zit, kerels als Littlefinger (binnenkort), Stannis Baratheon,... ga je dat niet lang kunnen houden volgens mij.

Degene die echt over de 7 wil regeren zal ze ook allemaal moeten innemen.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
DinX schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 08:59:
[...]

Klopt. Haalden ze ook aan in de aflevering. King's Landing innemen zal nu misschien wel lukken, maar het hele continent niet. Zolang je nog met het gedoe in het Noorden zit, kerels als Littlefinger (binnenkort), Stannis Baratheon,... ga je dat niet lang kunnen houden volgens mij.

Lijkt me idd een gebed zonder einde om daar nu aan te beginnen. Het weer waar ze nu zit is op zich ook wel prima :P

Die Littlefinger verbaasde me wel deze episode. Dat hij gewoon de oorzaak van zo'n beetje alles is. Heeft die Barratheon (excuses voor spelling als het niet klopt) wel echt een ongeluk gehad met jagen of heeft Littlefinger ook daar iets mee te maken. Immers chaos de ladder voor macht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:53

Rub3s

+3 , omdat het kan

m4yall schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 09:11:
[...]
Die Littlefinger verbaasde me wel deze episode. Dat hij gewoon de oorzaak van zo'n beetje alles is. Heeft die Barratheon (excuses voor spelling als het niet klopt) wel echt een ongeluk gehad met jagen of heeft Littlefinger ook daar iets mee te maken. Immers chaos de ladder voor macht :)
Dat was voornamelijk Cercei dacht ik. Al kan Littlefingertje daar natuurlijk stiekem ook weer achter zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
DinX schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 08:59:
[...]

Prophecy voor Dany van die heks Quaithe.
"To go north, you must go south. To reach the west, you must go east. To go forward you must go back, and to touch the light you must pass beneath the shadow."

Daar lijkt ze wel mee bezig te zijn nu.

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:32
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 08:50:
[...]

Inderdaad. Ze wil iemand straffen voor wat haar is aangedaan, maar mijns inziens is ze de enige die gelooft in de schuld van Tyrion. De rechters hebben zich in deze uiteraard nog niet uitgesproken, maar o voorhand lijkt het niet in het voordeel van Tyrion. ('We avenge them!')

Btw, eindelijk ook wat tegenslag voor Dany. Het ging ook allemaal te makkelijk. Het ziet er naar uit dat ze nog wat veldslagen moet gaan voeren voordat ze koers kan zetten naar King's Landing.

Overigens viel me nog een klein detail op: Arya noemde de naam van Joffrey op haar dodenlijst. Ze zijn dus nog niet op de hoogte van het laatste nieuws, terwijl Dany dat al wel weet (via Jorah)...
Volgens mij wil ze gewoon af van Tyrion, dat het familie is ligt ze niet wakker van. Je kan veel zeggen van Cersei maar ze is niet op haar achterhoofd gevallen. Ze weet dus (denk ik) dondersgoed dat Tyrion niets te maken heeft met de dood van Joffrey.. Maar zoals gezegd heeft ze gewoon een broertje dood (pun intended) aan Tyrion, en heeft ze schijt aan familie loyaliteit (niet zoals vader Tywin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:36
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 08:50:
[...]

Overigens viel me nog een klein detail op: Arya noemde de naam van Joffrey op haar dodenlijst. Ze zijn dus nog niet op de hoogte van het laatste nieuws, terwijl Dany dat al wel weet (via Jorah)...
tja.. nieuws tussen spionnen gaat sneller dan het nieuws op het platte land ;)

Overigens met het hele Baelish word Lord of the Vale verhaal: Het volgende scenario is uiteraard ook nog mogelijk:

Peter en Lysa zijn nu getrouwd, Robin trouwt met Sansa, Sansa word op een of andere manier zwanger (ws met hulp van Lysa, want ik zie Robin nu nog niet echt in staat om een huwelijk te consumeren ;))

Lysa en Robin krijgen een "ongeluk", Peter trouwt met Sansa.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Grimmie187 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 09:17:
[...]

Volgens mij wil ze gewoon af van Tyrion, dat het familie is ligt ze niet wakker van. Je kan veel zeggen van Cersei maar ze is niet op haar achterhoofd gevallen. Ze weet dus (denk ik) dondersgoed dat Tyrion niets te maken heeft met de dood van Joffrey.. Maar zoals gezegd heeft ze gewoon een broertje dood (pun intended) aan Tyrion, en heeft ze schijt aan familie loyaliteit (niet zoals vader Tywin).
Ook mogelijk inderdaad, dom is ze iig niet inderdaad.

@Puc, bij Littlefinger verbaast me nu niets meer dus ook dat scenario, why not. Er leek alleen niet echt haast te zitten achter het huwelijk van Sansa (uiteraard ook afhankelijk van wat er gebeurd met Tyrion) en ik denk niet dat Littlefinger veel zin heeft om het lang met die Lysa uit te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

m4yall schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 09:26:
[...]

@Puc, bij Littlefinger verbaast me nu niets meer dus ook dat scenario, why not. Er leek alleen niet echt haast te zitten achter het huwelijk van Sansa (uiteraard ook afhankelijk van wat er gebeurd met Tyrion) en ik denk niet dat Littlefinger veel zin heeft om het lang met die Lysa uit te houden...
Aan die blik van LF, toen Lysa hem zat aan te randen, was te zien niet nee :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:32
m4yall schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 09:26:
[...]

Volgens mij is Littlefinger helemaal niet zo happig om te trouwen met Lysa. Zijn eerste reactie toen Lysa hierover begon vond ik veelzeggend.. Vervolgens probeerde hij met een laf smoesje de beslissing uit te stellen en toen deed Lysa de deur open om het nu a la minute te gaan regelen. Je had die kop van Littlefinger moeten zien, die leek te denken: shit, nu kom ik er niet meer onderuit!

Ben ik de enige die dit opviel of zoek ik er te veel achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Grimmie187 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 09:32:
[...]

Volgens mij is Littlefinger helemaal niet zo happig om te trouwen met Lysa. Zijn eerste reactie toen Lysa hierover begon vond ik veelzeggend.. Vervolgens probeerde hij met een laf smoesje de beslissing uit te stellen en toen deed Lysa de deur open om het nu a la minute te gaan regelen. Je had die kop van Littlefinger moeten zien, die leek te denken: shit, nu kom ik er niet meer onderuit!

Viel mij ook al op, maar hij hoeft in theorie ook niet te trouwen met Lysa om Lord of the Vale te worden.. Robin + Sansa = baby is al genoeg voor hem om een ongeluk voor Lysa en Robin te regelen en na een "forthnight" met Sansa te trouwen.

Alleen nu is hij eigenlijk al "verplicht" om met Lysa te trouwen wil bovenstaande nog werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
Nou, LF wilde er een heer uit the Vale bijhebben. Dit trouwpartijtje maakt Littlefinger toch the Lord of the Vale?

[ Voor 4% gewijzigd door Fruitschaal op 06-05-2014 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Fruitschaal schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 09:36:
Nou, LF wilde er een heer uit the Vale bijhebben. Dit trouwpartijtje maakt Littlefinger toch the Lord of the Vale?
Nope, Robin is Lord of the Vale, hooguit met Lysa/Peter als Regent (weet zo niet of Robin oud genoeg is om zelf te regeren?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Grimmie187 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 09:32:
[...]

Dat samen met zijn welwilligheid :X om haar te zoenen bracht mij tot dezelfde conclusie. Lysa spoort van geen kant en Littlefinger weet dat maar al te goed. Ze is ook makkelijk te manipuleren maar zal altijd een loose cannon zijn, vooral omdat ze "weet" dat Littlefinger Sansa erg belangrijk vindt.

Edit: Als Sansa wel zwanger zou zijn van Littlefinger en die twee mafkezen krijgen een "ongeluk" hoe werkt het dan? Ik neem aan een broer of ander familielid eerder recht heeft op de troon aldaar dan hij toch? Lysa was er bang voor dat Sansa al zwanger was al kon dat ook alleen met Littlefinger's liefde voor haar te maken hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door m4yall op 06-05-2014 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

JvS schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 07:25:
Je zou je verbazen wat allemaal cgi is denk ik :)
Ik had bij de aflevering van zondag de eerste keer dat het er wel heel erg dik op lag dat het cgi was.
En dan met name de scene waarin Brienne en die knaap op het paard zitten op die lange weg met de bomen aan de zijkant.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:09

Jebus4life

BE User

Puc van S. schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 09:36:
[...]

Viel mij ook al op, maar hij hoeft in theorie ook niet te trouwen met Lysa om Lord of the Vale te worden.. Robin + Sansa = baby is al genoeg voor hem om een ongeluk voor Lysa en Robin te regelen en na een "forthnight" met Sansa te trouwen.

Alleen nu is hij eigenlijk al "verplicht" om met Lysa te trouwen wil bovenstaande nog werken..
Volgens mij zijn ze al getrouwd?

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Aangaande alle CGI speculaties:

YouTube: cgi game of thrones

enjoy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 20:52

krvabo

MATERIALISE!

CAP-Team schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 09:47:
[...]

Ik had bij de aflevering van zondag de eerste keer dat het er wel heel erg dik op lag dat het cgi was.
En dan met name de scene waarin Brienne en die knaap op het paard zitten op die lange weg met de bomen aan de zijkant.
M'och :P
http://www.ad.nl/ad/nl/28...van-Game-of-Thrones.dhtml

Overigens @ alle Sansa + Robin speculatie.. Dit is natuurlijk wel nichtje + neefje incest :P

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:17
krvabo schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 09:58:
[...]

Overigens @ alle Sansa + Robin speculatie.. Dit is natuurlijk wel nichtje + neefje incest :P
en dat is probleem ? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
Agh, het is geen zus/broer :)... Buiten dat, voor de buitenwereld hebben ze geen band met elkaar.. Sansa heet nu Alayne. Sansa-time is over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puc van S. schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 09:22:
[...]

tja.. nieuws tussen spionnen gaat sneller dan het nieuws op het platte land ;)
Dat is waar (het zal wel via Lord Varys gebeuren), maar Arya en The Hound mijden dus alles en iedereen waardoor ze het niet te weten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 23:24
Is jullie ook opgevallen dat Little Finger tegen Lysa zegt dat het langer duurder voordat hij terug kwam in de adelaarsnest omdat de liqidatie van Tommen (de nieuwe koning) moest regelen? Dit zou betekenen dat Tommen niet lang koning blijft. Dit gesprek is ongeveer vanaf 15:00.

[ Voor 13% gewijzigd door KillerDream op 06-05-2014 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
KillerDream schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 10:20:
Is jullie ook opgevallen dat Little Finger tegen Lysa zegt dat het langer duurder voordat hij terug kwam in de adelaarsnest omdat de liqidatie van Tommen (de nieuwe koning) moest regelen? Dit zou betekenen dat Tommen niet lang koning blijft. Dit gesprek is ongeveer vanaf 15:00.
Het ging niet om de liquidatie, maar de troonsbestijging (ascension) (oftewel de liquidatie van Jeoffry)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Is jullie ook opgevallen dat Little Finger tegen Lysa zegt dat het langer duurder voordat hij terug kwam in de adelaarsnest omdat de liqidatie van Tommen (de nieuwe koning) moest regelen? Of begrijp ik dit verkeerd. Dit is ongeveer vanaf 15:00.
Ik meende dat het langer duurde dan nodig omdat ie het huwelijk van Tommen met Margaery op poten moest zetten via Olenna, de oma die Margaery nog een wijze tip gaf voor haar vertrek. De Tyrells zijn namelijk LF/Lord Baelish zijn nieuwe powerfull allies. Dus niet omdat Tommen geliquideerd moet worden. Ze zouden gek wezen, ze hebben eindelijk een koning die te beïnvloeden is en dus een puppet King zal zijn. Niet alleen voor de small council met Tywin, maar ook voor Margaery als Queen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je hebt zeker NL subtitles? Die waren verkeerd ;) In 't Engels stond er (en zei LF): "Arranging the ascension of Tommen the First".

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Inderdaad, het wordt zo onderhand een never ending story. Had Jon niet door dat Summer bij hem hoorde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
tweaker2010 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:05:
[...]

Inderdaad, het wordt zo onderhand een never ending story. Had Jon niet door dat Summer bij hem hoorde?
? Jon heeft Summer niet gezien? De wolf die naar hem kwam was Ghost en dat is de wolf van Jon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Puc van S. schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:06:
[...]

? Jon heeft Summer niet gezien? De wolf die naar hem kwam was Ghost en dat is de wolf van Jon.
Volgens mij heeft Jon, Summer gezien in de scene waar Jon ontsnapte (en Bran & Co. in de toren zaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Puc van S. schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:06:
[...]
Hij zei Summer tegen hem in de laatste aflevering toen Bran in de buurt was. Of ik moet het mishebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je hebt het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
Je hebt het inderdaad mis. Ghost is wit/grijs en heeft rode ogen. Summer is bruinig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Oke, ja dat klopt. Iemand enig idee waar Summer gebleven is dan? Die moet toch ook boven de Wall zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ghost was ook de enige die wit was van de wolven, de echte Starks hadden wolven die bruin waren (of in ieder geval niet wit).

Symboliek is weer mooi :)

@tweaker2010
Summer is inderdaad ook ergens boven de Wall, die zal wel ergens in de buurt van Bran zwerven, en opduiken wanneer hij nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ben dan toch benieuwd of Arya ooit nog tegen haar direwolf, Nymeria aan zal lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:49

Goner

What can I do you for ?

Summer verdween toen Bran met z'n 'warg' gave als de direwolf Craster's keep ging verkennen toen ze die baby hoorden huilen ... hij zag Ghost in een kooi zitten en toen gebeurde er 'iets' met Summer.
Joosie200 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:36:
Ben dan toch benieuwd of Arya ooit nog tegen haar direwolf, Nymeria aan zal lopen :)
Dat zou je toch wel denken ... ze heeft Nymeria weggestuurd ergens in de Riverlands (op weg naar King's Landing) toen Cersei bevel gaf om de wolf te doden, nadat ze Joffrey had gebeten (die bedreigde Arya).

[ Voor 58% gewijzigd door Goner op 06-05-2014 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ja, die liep in een val. Aangezien Ghost opeens vrij is, neem ik aan dat Summer dat ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
Nee, op het einde van de scene zegt Bran tegen Hodor dat ze moeten gaan en Summer moeten bevrijden. Die zit in een gat in de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik heb alleen even gemist waarom die gast nou Bran zelf mee nam? Hij had de rest van de nights watch wel netjes uit de buurt gehouden, maar zijn motief werd mij niet duidelijk. Het zal vast wel weer gewoon voor het geld zijn, of werkte hij wel weer in opdracht van iemand anders?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
Summer is gewoon in een val gelopen bij de 'buitenmuur/verdediging' van Craster's Keep. Daardoor konden ze Summer gewoon bevrijden. Hodor! Summer zal dus gewoon de volgende keer weer bij de groep zijn. ( Het schijnt dat CGI duur is, daardoor zullen ze de wolven ook maar beperkt laten zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
Woy schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:51:
Ik heb alleen even gemist waarom die gast nou Bran zelf mee nam? Hij had de rest van de nights watch wel netjes uit de buurt gehouden, maar zijn motief werd mij niet duidelijk. Het zal vast wel weer gewoon voor het geld zijn, of werkte hij wel weer in opdracht van iemand anders?
Locke ( die gast) was in opdracht van de Boltons gestuurd. Want Reek ( Theon ) had de Boltons verteld dat hij de Stark-broertjes niet had verbrand, maar 2 molenaars-zonen. De erfgenamen van Stark leefde dus nog, dit was niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Woy schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:51:
In S04E02 gebeurt
After Ramsay reveals to his father that Bran and Rickon Stark are alive and speculates they might have sought shelter with their bastard half-brother Jon Snow at the Night's Watch, Lord Bolton promises Locke 1000 acres and a holdfast if he finds the two boys.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ah, die link was ik IDD even vergeten. Dat verklaart het.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Die Locke had toch manschappen als bannerman voor Bolton ook. Want zo kwamen zij Brienne/Jaime tegen vorig seizoen waarbij Locke er hoogstpersoonlijk voor zorgde dat Jaime zijn hand eraf gehakt werd. Het was dus een manusje van alles voor de Boltons. Eentje die nu dus zijn taak niet meer kan uitvoeren :)

[ Voor 21% gewijzigd door Joosie200 op 06-05-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Joosie200 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 13:01:
Die Locke had toch manschappen als bannerman voor Bolton ook. Want zo kwamen zij Brienne/Jaime tegen vorig seizoen waarbij Locke er hoogstpersoonlijk voor zorgde dat Jaime zijn hand eraf gehakt werd. Het was dus een manusje van alles voor de Boltons. Eentje die nu dus zijn taak niet meer kan uitvoeren :)
Klopt, maar ik had even in mijn hoofd dat het afhakken van de hand van Jaime de reden was dat hij naar de nights watch verbannen was. Maar hij is gewoon door de boltons gestuurd. Verklaart ook waarom hij een lulverhaal ophing over waarom hij er zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

tweaker2010 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:32:
Oke, ja dat klopt. Iemand enig idee waar Summer gebleven is dan? Die moet toch ook boven de Wall zitten?
Lol, beetje een zeef van een geheugen ? ;)
Die viel in een gat toen deze naar de kooi van de andere wolf liep. Die is dus ook bij Craster's Keep en aan het eind zegt Bran nog: Let's get Summer and go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 19:11
krvabo schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 09:58:
[...]

Dat schijnt vrij normaal te zijn daar. Op de wikia werden een aantal belangrijke personnen genoemd waar dit ook het geval was, o.a. Tywin en zijn vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

KillerAce_NL schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 13:04:
[...]

Lol, beetje een zeef van een geheugen ? ;)
Die viel in een gat toen deze naar de kooi van de andere wolf liep. Die is dus ook bij Craster's Keep en aan het eind zegt Bran nog: Let's get Summer and go.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik (door het wekelijks kijken van 1 EP) ook af en toe de draad kwijt ben. Ik had beter een paar EP's kunnen opsparen en dan erdoorheen gaan (maar dan mis je alle fun in topics als deze :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nou ja.... Zijn allemaal EP's van dit seizoen :0 Zeefjes dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52

Spooksel

Spooksel!

BtM909 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:00:
[...]

Je hebt zeker NL subtitles? Die waren verkeerd ;) In 't Engels stond er (en zei LF): "Arranging the ascension of Tommen the First".
De NL sub vertaalde in de openingsscene ook 'Crone' als 'kroon'... en idd die verwarring waarbij 'ascension' vertaald alsof het 'assasination' was. Die meneer 'Baksteen' van QoQ heeft wel wat zitten slapen en 'Flugel' ook bij het controleren :P

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Spooksel schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 15:15:
[...]

De NL sub vertaalde in de openingsscene ook 'Crone' als 'kroon'... en idd die verwarring waarbij 'ascension' vertaald alsof het 'assasination' was. Die meneer 'Baksteen' van QoQ heeft wel wat zitten slapen en 'Flugel' ook bij het controleren :P
Ik ben al lang blij dat ze het vrijwillig willen vertalen EN ook nog eens zo snel!! _/-\o_
Overigens luister ik voornamelijk en lees de ondertiteling alleen als het in mn omgeving een beetje lawaaierig wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dan zijn de engelse subs IMHO perfect. Leuk dat ze het doen natuurlijk, maar ik kan mij echt enorm storen aan dat soort vertaal foutjes. Dan ben ik meer bezig om de foutjes op te merken dan om de serie te volgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Woy schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 15:28:
Dan zijn de engelse subs IMHO perfect. Leuk dat ze het doen natuurlijk, maar ik kan mij echt enorm storen aan dat soort vertaal foutjes. Dan ben ik meer bezig om de foutjes op te merken dan om de serie te volgen :+
Ik kijk niet alleen en sommige kunnen niet zo goed engels :)

Bij de engelse subs heb je ook dit soort dingen, wat ik dan weer irritant vind:
[Horse whining]
[... snickering]
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:32
[...]

Over het algemeen kloppen die subs van 'Baksteen' en 'Flugel' wel ;)
Misschien een paar creatieve 'fakers'? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:44
ulTimaS schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 15:36:
[...]

[Horse whining]
[... snickering]
...
Engelse subs zijn doorgaans primair bedoeld voor doven en slechthorenden ;) Als je een willekeurige DVD pakt met engelse subs, dan heb je dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ulTimaS schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 15:36:
[...]

[Horse whining]
[... snickering]
...
Dat is vooral met de CC subs zo, dus die probeer ik idd ook te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Woy schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 15:50:
[...]

Dat is vooral met de CC subs zo, dus die probeer ik idd ook te vermijden.
Jep, bijvoorbeeld op Subscene niet de subs met HI (hearing impaired) erachter pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zullen we weer over afleveringen praten? :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wat was nou het punt van Locke die vanuit Roose Bolton naar Jon werd gestuurd? Hij werd er heen gestuurd om op zoek te gaan naar Bran (Theon vertelde dat), maar wordt vervolgens "gewoon" omgelegd.

Was het voor iemand nog een verassing dat Peytr Lysa had omgehaald om John (haar man, die aan het begin van de serie dood is) om te leggen? Ik was het alweer vergeten en was toch verrast. Laat wel zien dat Peytr de meest sneaky basterd in Westeros is.

[ Voor 39% gewijzigd door MrVegeta op 06-05-2014 16:54 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
MrVegeta schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:50:
Wat was nou het punt van Locke die vanuit Roose Bolton naar Jon werd gestuurd? Hij werd er heen gestuurd om op zoek te gaan naar Bran (Theon vertelde dat), maar wordt vervolgens "gewoon" omgelegd.
Plot device om bran te laten ontsnappen zonder jon snow tegen te komen. :+

zo moeilijk is dat toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Volgens mij was het de bedoeling om Bran gewoon om te leggen, zodat Winterfell en het noorden echt geen rechtmatige eigenaar meer over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
MrVegeta schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:50:

Was het voor iemand nog een verassing dat Peytr Lysa had omgehaald om John (haar man, die aan het begin van de serie dood is) om te leggen? Ik was het alweer vergeten en was toch verrast. Laat wel zien dat Peytr de meest sneaky basterd in Westeros is.
Locke is naar Bran gestuurd om hem op te ruimen. Winterfell had volgende de buitenwereld geen erfgenamen meer. Die zouden zijn opgehangen door Theon Greyjoy ( Theon heeft echter twee vreemde jongetjens opgehangen en verbrand ). Dit zouden de Stark-jongens zijn. Toen heeft Reek ( oftewel een gebroken Theon) toegegeven dat hij niet echt de Stark jongens heeft vermoord.

De Boltons verwachtte dat Bran naar de Wall zou gaan om Jon op te zoeken. Gedeeltelijk was dit waar ( ze waren althans in de buurt ). Dus Locke werd gestuurd om Bran te zoeken ( en uit eindelijk te vermoorden door de Boltons (oid)). Daarom is hij 'gewoon' vermoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000

Spooksel

Spooksel!

Ik moet trouwens wel zeggen dat de manier waarom hij door Bran geowned werd echt wel vet was :D hehe.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Die scène hing wel nogal van toevalligheden aan elkaar.
  • Toevallig is Locke degene die als verkenner vooruit gaat (terwijl hij zo'n beetje de enige in de groep was die nog nooit eerder bij Craster's Keep geweest was, dus dan kies je toch iemand die de layout al kent? En voor Locke was er geen reden om te verwachten dat Bran bij Craster's Keep zou zijn, toch?)
  • Toevallig komt hij van de kant waar Bran en de anderen zitten opgesloten
  • Toevallig herkent hij blijkbaar met een halve seconde kijken meteen Bran (die sinds de laatste keer dat hij hem gezien kan hebben toch inmiddels wel flink veranderd is - maar misschien herkent hij Hodor en leidt hij het daaruit af?)
  • Locke verzint een smoesje over hondenkennels op de locatie van die hut, en hoewel de anderen al eerder bij Craster's Keep zijn geweest, heeft niemand onthouden dat Craster geen honden heeft (en dat de kennels waar die hadden kunnen zitten, waar we Ghost zien, op een andere plek staan).
... ik vond het wel wat vergezocht allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

ArgantosNL schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:56:
[...]

Plot device om bran te laten ontsnappen zonder jon snow tegen te komen. :+

zo moeilijk is dat toch niet.
Kalm maar. Valt me gewoon tegen qua verhaal.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Anakha schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 17:14:
Die scène hing wel nogal van toevalligheden aan elkaar.
  • Toevallig is Locke degene die als verkenner vooruit gaat (terwijl hij zo'n beetje de enige in de groep was die nog nooit eerder bij Craster's Keep geweest was, dus dan kies je toch iemand die de layout al kent? En voor Locke was er geen reden om te verwachten dat Bran bij Craster's Keep zou zijn, toch?)
  • Toevallig komt hij van de kant waar Bran en de anderen zitten opgesloten
  • Toevallig herkent hij blijkbaar met een halve seconde kijken meteen Bran (die sinds de laatste keer dat hij hem gezien kan hebben toch inmiddels wel flink veranderd is - maar misschien herkent hij Hodor en leidt hij het daaruit af?)
  • Locke verzint een smoesje over hondenkennels op de locatie van die hut, en hoewel de anderen al eerder bij Craster's Keep zijn geweest, heeft niemand onthouden dat Craster geen honden heeft (en dat de kennels waar die hadden kunnen zitten, waar we Ghost zien, op een andere plek staan).
... ik vond het wel wat vergezocht allemaal.
Het is een verhaal dat net als de werkelijkheid van toevalligheden aan elkaar hangt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Toevallig herkent hij blijkbaar met een halve seconde kijken meteen Bran (die sinds de laatste keer dat hij hem gezien kan hebben toch inmiddels wel flink veranderd is - maar misschien herkent hij Hodor en leidt hij het daaruit af?)
Hij snijd Bran in zijn been en weet zo dat het Bran is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

MrVegeta schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 17:28:
[...]

Kalm maar. Valt me gewoon tegen qua verhaal.
Ik vind het net mooi dat zo'n subplot plots kan eindigen/veranderen omdat een personage (vrij onverwacht) sterft. Dat maakt GoT zo geweldig onvoorspelbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
KillerAce_NL schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 17:33:
[...]

Het is een verhaal dat net als de werkelijkheid van toevalligheden aan elkaar hangt ;)
Suspension of disbelief. Toevalligheden moeten wel geloofwaardig blijven, anders haakt de kijker af. En ja, soms is de werkelijkheid zo ongeloofwaardig dat als je het zou verfilmen, niemand het serieus zou nemen. Dat doet echter niets af aan de taak van een scenarioschrijver om een scène geloofwaardig te houden.

@Vegeta: dat is pas later, ik had het over het moment dat Locke even naar binnen kijkt en blijkbaar meteen weet wie hij ziet, gezien zijn vervolgacties. In het been snijden is uiteindelijk slechts om het zeker te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
MrVegeta schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 17:37:
[...]

Hij snijd Bran in zijn been en weet zo dat het Bran is.
Dat doet hij pas nadat hij al in de hut staat. Daarvoor heeft hij Jon en zijn mannen al uit de buurt gehouden door te vertellen dat daar hondenkennels staan. Hij wist het blijkbaar al eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Woy schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 18:45:
[...]

Dat doet hij pas nadat hij al in de hut staat. Daarvoor heeft hij Jon en zijn mannen al uit de buurt gehouden door te vertellen dat daar hondenkennels staan. Hij wist het blijkbaar al eerder.
Tijdens het scouten heeft hij de hut al ontdekt, dat zie je ook vlak voor de inval wanneer Bran voetstappen in de sneeuw bij de deur ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Puc van S. schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 18:50:
[...]

Tijdens het scouten heeft hij de hut al ontdekt, dat zie je ook vlak voor de inval wanneer Bran voetstappen in de sneeuw bij de deur ziet.
Ja maar Woy z'n punt is dat hij nog niet (zeker) weet dat dat wel Bran is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Locke is ook gestuurd om Jon te vermoorden. "voor de zekerheid" zeg maar, aangezien Robb waarschijnlijk een brief heeft gestuurd om van Jon een Stark te maken en hierdoor rechtmatige Lord of Winterfell wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

BtM909 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 19:09:
[...]

Dat is waar, maar op zich. Locke kan wel het verschil tussen een wildling en nobelheid zien (aan bv de kleren?) hij weet dat Bran nog leeft, vrij jong is en waarschijnlijk north of the wall is (dacht dat Theon zoiets zei). Dus dan is het op zich niet een hele moeilijke deductie om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

BtM909 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 19:09:
[...]

Bran is te herkennen aan de kleding die hij draagt. Dat wordt ook herkend door de "nieuwe leider" in Crasters' keep (you must be high-born wearing fancy cloaks like that). Volgensmij krijgt Locke ook de opdracht om Jon Snow te vermoorden. Hij is op Bran uit. Ze denken dat Bran op zoek is naar Jon Snow omdat hij de "grote (half)broer" is van Bran. Dus als je bij Jon Snow blijft, kom je Bran Stark vanzelf tegen. 1 en 1 is 2 zou je zeggen, toch?

Volgensmij vraagt Locke wat hij moet doen met Jon Snow en dan krijgt hij de opdracht met de zin van "uiteindelijk is hij ook half Stark dus hij moet ook dood", of iets dergelijks.

Uiteindelijk komt Jon Snow daar dus nooit achter omdat Hodor hem even Hodor't zoals Hodor het alleen kan :P.

[ Voor 3% gewijzigd door w4rguy op 06-05-2014 23:35 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

w4rguy schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 23:34:
[...]

...

Uiteindelijk komt Jon Snow daar dus nooit achter omdat Hodor hem even Hodor't zoals Hodor het alleen kan :P.
Vond ik trouwens wel een toffe scene van Hodor, vooral ook de reactie nadat hij "zichzelf" weer was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 10:31

Mon0lith

Yes Herr Flick

[...]

Vergeet niet dat I bet his hair was greasier than Jeoffrey's cunt werd vertaald met Jeofrrey's harige lul

|:(

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Mon0lith schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 08:58:
[...]

Vergeet niet dat I bet his hair was greasier than Jeoffrey's cunt werd vertaald met Jeofrrey's harige lul

|:(
Dat is dan wel weer jammer. Volgens mij is in aflevering 1 de uitspraak van The Hound wel goed vertaald toen: "Only cunts name their swords" ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik snap even niet waarom Cersei ineens Margery Tyrell aanmoedigt om te gaan trouwen met Tommen? Zij had toch juist iets tegen haar? Ik dacht eerst dat ze haar zou gaan bedreigen bij de kroning en dacht dat ze het indirect ook deed. Maar later bij Tywinn lijkt ze wel echt dat huwelijk te supporten.

Is er iets veranderd?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

JvS schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:25:
Ik snap even niet waarom Cersei ineens Margery Tyrell aanmoedigt om te gaan trouwen met Tommen? Zij had toch juist iets tegen haar? Ik dacht eerst dat ze haar zou gaan bedreigen bij de kroning en dacht dat ze het indirect ook deed. Maar later bij Tywinn lijkt ze wel echt dat huwelijk te supporten.

Is er iets veranderd?
De Tyrells zijn nog steeds een hele belangrijke bondgenoot voor de Lannisters/"Baratheons".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door argro op 10-05-2014 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik ga er van uit dat het manipulatie is, er werd benadrukt dat Margaery met haar vader (=rechter in de zaak tegen broerlief!) ging praten. Net zoals Cersei met de andere twee rechters is gaan praten. En inderdaad het geld van de familie Tyrell.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Inderdaad, IMHO is het manipulatie van zowel haar eigen vader als van die van Margaery. Als de rechtszaak voorbij is zou het mij niks verbazen als ze het toch nog probeert te dwarsbomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Woy schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:42:
Inderdaad, IMHO is het manipulatie van zowel haar eigen vader als van die van Margaery. Als de rechtszaak voorbij is zou het mij niks verbazen als ze het toch nog probeert te dwarsbomen.
Exact wat ik denk. Als ze daarna nog steeds voorstander is, tsja dan is de character development toch helemaal scheef in vergelijking met vorig seizoen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Fruitschaal schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:30:

Het zou er uiteindelijk toch van komen. Tywin zei ook dat the Kingdoms/Lannisters geen geld meer hadden voor de schulden af te lossen. Ze hebben daar de Tyrell's bij nodig voor het geld. Tevens is het mooi (voor Cersei) als zij goodwill kweekt bij Mace Tyrell ( Margery's vader) aangezien hij rechter is bij het proces van Tyrion.
Ik dacht dat ze pas later hoorde dat er geen geld was. Dat stuk met Margaery lijkt gewoon manipulatie voor de rechtzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Hoe ik het zie is dat de Tyrells niet belangrijk zijn voor hun geld, maar voor hun leger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:24
ulTimaS schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:26:
Hoe ik het zie is dat de Tyrells niet belangrijk zijn voor hun geld, maar voor hun leger.
Volgens mij in het algemeen voor hun resources. Wie geld heeft kan immers een leger kopen/onderhouden etc.

Ik kreeg overigens meer het idee dat Cersei Margery aan het polsen was. Ook omdat ze Margery zag kijken naar Tommen en andersom. Ze wilde weten of Margery de "aanval" al heeft ingezet of niet. Margery reageerde ook alsof er nog niet mee bezig was terwijl ze natuurlijk al lang en breed bezig was met Tommen te ronselen.

Het sluit ook een beetje aan op de strategy die de Tyrells hadden bekokstoofd. Snel acteren nu dat Cersei nog in rouw is voor haar zoon.

Ik heb overigens het idee dat Tywin vooral de Tyrells wil binnen halen maar dat Cersei nog argwanend is. Die ziet beide zoons beïnvloed worden door de Margery terwijl zij altijd degene was die dat spel het beste speelde. House Tyrell neemt zo langzaam de macht over in Kings Landing.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Laatst online: 22:46
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door argro op 10-05-2014 21:20 ]

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door argro op 10-05-2014 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:32
*knip*

[ Voor 91% gewijzigd door argro op 10-05-2014 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door argro op 10-05-2014 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:35
*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door argro op 10-05-2014 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 10:10
En ik doe het gewoon weer he... Als ik een zwart vlak zie kan ik me niet beheersen.... Niets ten nadelen van de posters hoor, meer m'n eigen stomme nieuwsgierigheid. Maar nu wel spijt... Ik was immers gewaarschuwd...

[ Voor 7% gewijzigd door revolised op 07-05-2014 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door argro op 10-05-2014 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:08
*knip*

[ Voor 105% gewijzigd door argro op 10-05-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
*knip*

[ Voor 105% gewijzigd door argro op 10-05-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
*knip*

[ Voor 105% gewijzigd door argro op 10-05-2014 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
*knip*

[ Voor 104% gewijzigd door argro op 10-05-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door argro op 10-05-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Joostje123 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:45:
[...]
Dit keer ging het voor mij goed maar bij iemand anders al niet.
Dus, je bent al bekomen? Goed, ik had even schrik dat ik het te bont had gemaakt met die spoilertags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

tc982 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:38:
[...]

Dankje voor je toestemming. Breaking Bad is een verkeerde vergelijking, aangezien daar geen boek van was. Ook gaat het niet over de boeken, maar over de verschillen in de serie. Als ik dat in het boekentopic doe, zou ik per direct terug naar hier verwezen worden door Jooste456 die vind dat ik daar niet thuis hoor. Dus neen, ik zal nergens meer zeiken over beide topics.
Van mij mag je in de boekentopic over de serie praten :P volgens mij zijn daar geen specifieke regels.

Tevens ben ik het met je eens dat sommige mensen hier niet altijd zo moeten mierenneuken. Ik snap best dat een complete analyse van het boek vs. de show hier niet moet staan, maar nu is het zo dat als er ook maar ergens het woordje 'boek' staat, alle moraalridders direct moord en brand schreeuwen.
Pagina: 1 ... 46 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic