http://www.ad.nl/photoalbum/detail/3646298/519073/0/De-magische-filmlocaties-van-Game-of-Thrones
Mooie locaties en knap gemaakt
Mooie locaties en knap gemaakt
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
mwah er zijn betere systemen te bedenken natuurlijkRub3s schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:03:
En als op het ontvluchten van de nachtwacht geen doodstraf stond, was die muur al lang leeg geweest. Het is voor die mensen niet bepaald een vakantie.
Maar wat moeten de "unerwünschten" dan doen? Die bastaarden, gevangen en andere mensen die niet echt gewenst zijn, moeten toch ook ergens een plek hebben...godofal schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:29:
[...]
mwah er zijn betere systemen te bedenken natuurlijk
laat iedereen een (paar) jaar verplicht op de wall te staan en het probleem is opgelost
laat de vrouwen in de gift voedsel produceren en je hebt vrijwel 0 kosten en een veilig koninkrijk
Had wel leuk geweest als ze aangaven waar precies wat is.
https://www.youtube.com/@droommotor
ook erheen maar dan permanent? of gewoon opgesloten houden voor X tijd als strafRub3s schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:35:
[...]
Maar wat moeten de "unerwünschten" dan doen? Die bastaarden, gevangen en andere mensen die niet echt gewenst zijn, moeten toch ook ergens een plek hebben...
In een feodaal systeem is iedereen aan het werken voor de landheer, en hen wegnemen naar "the wall" brengt hun eigen landbouw in problemen. Vergeet niet dat er lang geen White Walkers zijn gezien, en iedereen the wall als bescherming ziet voor wildlings, en niet voor het probleem van de WW waar deze initieel is voor gebouwd. Vandaar dat ze ook niet met veel moeten zijn om deze te verdedigen.godofal schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:29:
[...]
laat iedereen een (paar) jaar verplicht op de wall te staan en het probleem is opgelost
laat de vrouwen in de gift voedsel produceren en je hebt vrijwel 0 kosten en een veilig koninkrijk
Computers make very fast, very accurate mistakes.
Voor een overzicht van de filmlocaties zie: https://maps.google.com/m...9&source=embed&dg=featureDenzis schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:40:
[...]
Had wel leuk geweest als ze aangaven waar precies wat is.
Of zie ik het niet goed?
Of de wildlings in the gift laten wonen (beschermd tegen de WW) zolang een deel de wall helpt verdedigen.godofal schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:29:
[...]
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
Daarnaast zijn de Wildlings "free men", niemand vertelt ze wat ze moeten doen. Niemand vertelt Ygritte wie ze wel of niet als man moet nemen, etc. Dat accepteren de wildlings nooit.RocketKoen schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:03:
[...]
Of de wildlings in the gift laten wonen (beschermd tegen de WW) zolang een deel de wall helpt verdedigen.
Alle 7 kingdoms zouden eigenlijk ook verplicht moeten zijn om een aantal kastelen van de wall te bemannen.
Maja, dat is al duizend jaar niet nodig geweest en kost allemaal geld.
Ik vond juist opbouw erg goed. Overgangen van mensen die praten over anderen en volgende scene gaat dan precies over die, waarover zojuist gesproken is. Ik vond heel deze aflevering erg goed.habermas schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:33:
[...]
vond het ook een wat mindere aflevering, nadat de eerste 3 fantastisch waren. vond de opbouw niet lekker lopen (was ook een nieuwe regisseur), alhoewel de scenes in Kings Landing (met name tussen Jaime en Brienne) wel fascinerend waren. ik ben (was) geen boeklezer en die white walker stukjes kunnen me ook weinig boeien (iets teveel fantasy for my taste).
[ Voor 9% gewijzigd door Rub3s op 01-05-2014 13:52 ]
Ik deed het omdat ik ook zo'n +3 icoon wil zoals jij!Rub3s schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:51:
@Dennis
Gij zult niet dubbel-posten, en zeker niet trippel-posten
[ Voor 23% gewijzigd door Dennis van der Stelt op 01-05-2014 14:09 . Reden: additionele tekst ]
Opzich aardig, maar hij wijkt niet veel af van de samenvatting van HBO zelf.Dennis van der Stelt schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:42:
Leuk deze thread. Voordat ik deze vond, heb ik een review op Facebook gezet nadat wat mensen erom vroegen. Ik zou wel eens commentaar willen horen van jullie, als je daar interesse in hebt.
https://www.facebook.com/...-review/10152404507672556
[ Voor 8% gewijzigd door Fruitschaal op 01-05-2014 14:10 ]
PSN: Fruitschaaltje
Ik ga m'n best doen!Fruitschaal schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:08:
Opzich aardig, maar hij wijkt niet veel af van de samenvatting van HBO zelf... ( episode guide). Misschien ietsje meer je personal touch aan geven..
Was naar aanleiding van gesprekken met anderen die het verhaal af en toe verliezen. Ik geef naar mijn mening geen spoilers, ik geef alleen achtergrond verhalen weer. Hij is in opdracht van de Hand of the King en de "small council" naar Lysa, maar dat is alweer even geleden en zijn de meesten vergeten.Wat betreft de info van de Vale; ik denk eigenlijk dat dit wel spoilers zijn voor de komende afleveringen. Ik denk namelijk wordt uitgelegd in aankomende afleveringen.
Foto's zijn homemade. Ik kwam er op andere manier achter dat "Trajan Pro" font is gebruikt, maar keek pas op de HBO website en daar wordt datzelfde font geïmporteerd in de HTMLWel de foto's met quotes uit de show vind ik mooi, home made?
Toch benieuwd naar je review van volgende aflevering
[ Voor 2% gewijzigd door Dennis van der Stelt op 01-05-2014 14:20 . Reden: Link naar Comicbookgirl19 toegevoegd ]
Jip, maar ik denk dat dit dus in (een van) de komende aflevering komt. Daarnaast heeft hij Sansa ook uitgelegd op de boot dat hij 'alles' wil.Dennis van der Stelt schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:19:
Was naar aanleiding van gesprekken met anderen die het verhaal af en toe verliezen. Ik geef naar mijn mening geen spoilers, ik geef alleen achtergrond verhalen weer. Hij is in opdracht van de Hand of the King en de "small council" naar Lysa, maar dat is alweer even geleden en zijn de meesten vergeten.
Nice, complimentenFoto's
Kan ik helaas niet met je eens zijn, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik de boeken allemaal heb gelezen.Overigens ben ik zelf gestopt met lezen van de boeken naar het 2e deel van boek 3. Ik vind de serie veel beter dan de boeken. De boeken lees ik nog wel, maar pas als de serie volledig voorbij is. De red wedding, Jamie's hand eraf, Joffrey's dood, alles is zoveel meer indrukwekkend in de serie. Kan niet wachten tot maandag!
Thanks
Misschien druk ik me verkeerd uit. Ik vind de emoties die het visuele in de serie oproept veel beter. Inclusief de muziek.Kan ik helaas niet met je eens zijn, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik de boeken allemaal heb gelezen.
Vanwege Facebook en het feit dat ook Engelstalige vrienden het lezen. Maar misschien moet ik het volgende keer in het Nederlands doen. Misschien een poll starten :-)Waarom is je review in het engels en niet Nederlands?
'What do you want?'
[ Voor 5% gewijzigd door ulTimaS op 02-05-2014 09:41 ]
Rofl @ beschrijving van Loras TyrellulTimaS schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 08:52:
Mooie opsomming van de belangrijke karakters in GoT http://imgur.com/a/2r3Rt
1 kleinigheidje. Zo'n planeet zou 2 zonnen hebben.Timminator schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:59:
http://www.nrc.nl/handels...t-game-of-thrones-1371951
Of een planeet als waar GoT zich afspeelt kan bestaan.
Wat als de rode komeet die dagenlang in de hemel te zien was eigenlijk een 2e verre zon was?RocketKoen schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:25:
[...]
1 kleinigheidje. Zo'n planeet zou 2 zonnen hebben.
[ Voor 13% gewijzigd door SnowDude op 02-05-2014 11:44 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
CoolulTimaS schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 08:52:
Mooie opsomming van de (semi-) belangrijke karakters in GoT http://imgur.com/a/2r3Rt
Lord Commander Jeor Mormont [Deceased]
Lord commander of The Night's Watch, Father of Jorah Mormont.
Is volgens mij ook maar één keer genoemd ergens in seizoen 1 als ik het me goed kan herinneren.HyperioN schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:15:
[...]
Cool![]()
Meeste wist ik gelukkig wel, maar toch een dingetje waar ik echt geen flauw idee van had:
[...]
O ja.. dat klopt. Jeor mormont zei dat zijn zoon (Jorah) Longclaw normaal gesproken zou krijgen, maar aangezien zijn zoon nu in exile leeft hij het niet meer krijgt en dus het zwaard aan Jon geeft..HamburgerHenk schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:33:
Toen jon dat zwaard kreeg geloof ik
[ Voor 4% gewijzigd door ulTimaS op 02-05-2014 13:36 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Joosie200 op 03-05-2014 08:28 ]
Dat klinkt als het huidige defensiebeleid van veel (NAVO-)landenRocketKoen schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:03:
[...]
Of de wildlings in the gift laten wonen (beschermd tegen de WW) zolang een deel de wall helpt verdedigen.
Alle 7 kingdoms zouden eigenlijk ook verplicht moeten zijn om een aantal kastelen van de wall te bemannen.
Maja, dat is al duizend jaar niet nodig geweest en kost allemaal geld.
Zo dan, al dat commentaar mag in een dikke spoiler tag! Waarom doe je dat nu?
Die preview is al uitgezonden in Amerika meen ik. Indien ja > geen spoiler volgens de regels toch? Kan het mis hebben, maar als de nieuwe aflevering in Amerika uitgezonden is praat iedereen er ook zonder spoilerblokken over. Enfin: just in case maar zwart gemaakt op verzoekDennis van der Stelt schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 06:19:
[...]
Zo dan, al dat commentaar mag in een dikke spoiler tag! Waarom doe je dat nu?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Nee, lees even de topicwaarschuwing. Daar staat duidelijk welke type "uitzendingen" wel / geen spoilers nodig hebben.Joosie200 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 08:31:
[...]
Die preview is al uitgezonden in Amerika meen ik. Indien ja > geen spoiler volgens de regels toch? Kan het mis hebben, maar als de nieuwe aflevering in Amerika uitgezonden is praat iedereen er ook zonder spoilerblokken over. Enfin: just in case maar zwart gemaakt op verzoek
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ik volg de serie al sinds het begin en ik moet zeggen dat ik deze personage (broer van Eddard Stark) compleet vergeten ben sinds hij achter de muurulTimaS schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 08:52:
Mooie opsomming van de (semi-) belangrijke karakters in GoT http://imgur.com/a/2r3Rt
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Niet? Pfff, dat is wel racistisch zeg haha.Tsurany schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 15:16:
Gok dat je als een White Walker geen erfrecht meer hebt
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Gewoon speculatieBobo221 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 15:23:
Hebben jullie de boeken gelezen en weten jullie er meer van af of is het een aanname dat hij al dood is, want het is niet in de serie bevestigd dat hij dood is.
[ Voor 46% gewijzigd door Tsurany op 03-05-2014 15:24 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Nou ik schat zijn kansen wel hoog in, zeker als je weet dat Samwell het heeft overleefd zonder kleurscheuren (al had hij een dolk van dragon glass)Tsurany schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 15:24:
Wellicht is hij de king beyond the beyond the wall? Kan van alles met hem gebeurt zijn. Maar aangezien hij niet terug gevonden is gok ik dat de kans dat hij een White Walker geworden is het grootst is. Of morsdood natuurlijk, dat is alleen minder spannend.
[...]
Gewoon speculatieVoor zover ik weet is er niks bevestigd maar gezien het feit dat hij dan al maanden/jaren ten noorden van de wall zit geef ik hem weinig kans.
dat geef je op als je bij de night's watch gaat.Bobo221 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 15:06:
Hoe zit het met zijn erfrecht op Winterfell? (Als hij nog in leven is)
Hear my words and bear witness to my vow. Night gathers, and now my watch begins. It shall not end until my death. I shall take no wife, hold no lands, father no children. I shall wear no crowns and win no glory. I shall live and die at my post. I am the sword in the darkness. I am the watcher on the walls. I am the shield that guards the realms of men. I pledge my life and honor to the Night's Watch, for this night and all the nights to come.
Jon Snow heeft Mance Rayder (de king beyond the wall) ontmoet, en die zou zijn oom wel herkend hebben.Tsurany schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 15:24:
Wellicht is hij de king beyond the beyond the wall?
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Je wordt geen White Walker, je kunt wel Wight worden. Zo'n zombie, zeg maar. Er waren al een aantal van de Night's Watch Wights geworden, want Jon Snow heeft er een in brand gestoken in Mormont z'n slaapkamer. Die hadden ze achter de muur gevonden en meegenomen naar Castle Black.Tsurany schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 15:24:
Wellicht is hij de king beyond the beyond the wall? Kan van alles met hem gebeurt zijn. Maar aangezien hij niet terug gevonden is gok ik dat de kans dat hij een White Walker geworden is het grootst is. Of morsdood natuurlijk, dat is alleen minder spannend.
[...]
Gewoon speculatieVoor zover ik weet is er niks bevestigd maar gezien het feit dat hij dan al maanden/jaren ten noorden van de wall zit geef ik hem weinig kans.
[ Voor 1% gewijzigd door Dennis van der Stelt op 03-05-2014 20:13 . Reden: Verduidelijking over Night's King ]
was het niet zo dat HBO het in de synopsis had gezet dat het de night's king is, maar later aangepast naar "white walker"?Dennis van der Stelt schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 20:12:
[...]
Daar zagen we de Night's King (waarschijnlijk, maar niemand weet het zeker)
Dat gif plaatje van Jaime LannisterulTimaS schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 08:52:
Ja zoiets heb ik ook gelezen, ze liepen in de synopsis wat op de feiten vooruit, wat ook een verassing was voor boekenlezersgodofal schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 21:17:
[...]
was het niet zo dat HBO het in de synopsis had gezet dat het de night's king is, maar later aangepast naar "white walker"?
dat maakt het best wel zeker namelijk
[ Voor 9% gewijzigd door dutchgio op 03-05-2014 21:53 ]
Oh grappig, had ik niet gezien. Zegt genoeg, denk ik. Misschien willen ze het concept van "Night's King" helemaal niet verder uitwerken in de serie en hebben ze het daarom later aangepast. We gaan het allemaal meemaken.godofal schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 21:17:
[...]
was het niet zo dat HBO het in de synopsis had gezet dat het de night's king is, maar later aangepast naar "white walker"?
dat maakt het best wel zeker namelijk
[ Voor 92% gewijzigd door argro op 06-05-2014 12:21 ]
[ Voor 97% gewijzigd door argro op 06-05-2014 12:22 ]
[ Voor 98% gewijzigd door argro op 06-05-2014 12:22 ]
Ah ja true, een Wight inderdaad.Dennis van der Stelt schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 20:12:
[...]
Je wordt geen White Walker, je kunt wel Wight worden. Zo'n zombie, zeg maar. Er waren al een aantal van de Night's Watch Wights geworden, want Jon Snow heeft er een in brand gestoken in Mormont z'n slaapkamer. Die hadden ze achter de muur gevonden en meegenomen naar Castle Black.
Volgens mij willen ze in de serie veel meer duidelijkheid hebben en minder speculatie. Sommige dingen worden tot in de puntjes uitgelegd zodat je zelf niks meer hoeft te verbeelden. Maakt de White Walkers wel minder interessant om eerlijk te zijn.Dat is ook het rare van afgelopen seizoen. De scene met de baby is helemaal niet in de boeken beschreven, hoor ik van iedereen, en daarom zo curieus. Daar zagen we de Night's King (waarschijnlijk, maar niemand weet het zeker) die baby veranderen in een White Walker. Maar da's allemaal speculatie.
Ik ben het met je eens dat het niet echt een boeiende aflevering was, maar de interactie tussen Arya en The Hound was wel aardigSmitovic schreef op maandag 05 mei 2014 @ 13:34:
Meh, ik vond het niet zo'n geweldige aflevering. Best cheesy hoe Bran wegkwam zonder dat Jon hem heeft gezien. Sowieso boeit die hele Brienne me niet, dus dat vind ik al opvulling van de aflevering. Zoals gewoonlijk was het enige interessante de gesprekken van Tywin en Cersei.
Lysa die even verklapt dat haar man helemaal niet vermoordt is door de Lannisters. Maar dat zij het heeft gedaan nadat ze vreemd ging met Littlefinger. En dat dat Littlefinger's idee was.Smitovic schreef op maandag 05 mei 2014 @ 13:34:
Meh, ik vond het niet zo'n geweldige aflevering. Best cheesy hoe Bran wegkwam zonder dat Jon hem heeft gezien. Sowieso boeit die hele Brienne me niet, dus dat vind ik al opvulling van de aflevering. Zoals gewoonlijk was het enige interessante de gesprekken van Tywin en Cersei.
iemand kalmeren is toch even wat anders dan hem compleet overnemen en iemand mee vermoorden.Smitovic schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:02:
Bran kon al mensen mindcontrollen hoor, dat deed hij toen ze in die toren zaten, het onweerde en Hodor hun bijna verraadde naar de Wildlings.
Die Lysa is een personage waar ik behoorlijk de kriebels van krijg, en niet in positieve zin. Wat een verwrongen geest.RocketKoen schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:00:
[...]
Lysa die even verklapt dat haar man helemaal niet vermoordt is door de Lannisters. Maar dat zij het heeft gedaan nadat ze vreemd ging met Littlefinger. En dat dat Littlefinger's idee was.
Bran die mensen kan mindcontrollen.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Inderdaad... compleet flippen tegen Sansa.Virtuozzo schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:58:
[...]
Die Lysa is een personage waar ik behoorlijk de kriebels van krijg, en niet in positieve zin. Wat een verwrongen geest.
Ja dat was dan wel weer briljant. Trouwens ook hoe Brienne keek toen hij zei dat 'ie een KG had gesloopt
I bet his hair was greasier than Jeoffrey's cuntulTimaS schreef op maandag 05 mei 2014 @ 13:44:
[...]
Ik ben het met je eens dat het niet echt een boeiende aflevering was, maar de interactie tussen Arya en The Hound was ook wel aardig.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
[ Voor 5% gewijzigd door Jebus4life op 05-05-2014 17:39 ]
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Dat kind van Lysa is heerser over de Vale.Jebus4life schreef op maandag 05 mei 2014 @ 17:39:
Ben ik nu echt de enige die verrast/verbaasd was door de openbaring dat Baelish Jon Arryn heeft vermoord (of laten vermoorden).
Die man heeft zo absurd veel macht verkregen dat het niet meer mooi is. Met het afzetten van de Tully's is hij nu de high lord van de riverlands(de facto is dat wel house Frey, maar de jure is dat house Baelish), door z'n huwelijk met Lysa Tully is hij eigenlijk ook heerser van de Vale geworden (want die vrouw is compleet gestoord en doet wss alles voor hem); hij heeft de sleutel tot het noorden in handen (aangezien niemand weet dat Bran/Rickon nog leven). Heeft een nieuwe bondgenoot met Olenna...
Mensen de promo voor volgende aflevering al gezien (weet niet of we daarover mogen spreken hier?); Volgende week wordt echt zo'n zalige afleveringDan weer een aflevering om te overbruggen en dan the mountain & the viper op 1 juni
Dank voor die samenvatting. Ik was dat al helemaal weer kwijtFruitschaal schreef op maandag 05 mei 2014 @ 19:27:
Lysa heeft toegegeven dat ze haar man heeft vermoord voor Littlefinger. Dit is een indirecte aanleiding voor de huidige oorlog. Ned ging de dood van zijn vriend onderzoeken ( Arryn).. --> Kwam achter bepaalde dingen (incest-kids) --> onthoofding --> Robb die ten oorlog ging --> etc etc. Oh ja, Lysa was pretty freaky in het gesprek met Sansa.
En wie heeft Eddard verteld over die uitspraak van Jon? Want hij was al maanden dood voordat Ned in Kings Landing aankwam.Tsurany schreef op maandag 05 mei 2014 @ 20:21:
Ze heeft het niet expliciet verteld, hij kwam er achter doordat Jon Arryn vlak voor zijn dood de woorden "the seed is strong" sprak.
[ Voor 19% gewijzigd door RocketKoen op 05-05-2014 20:33 ]
Aangezien Robin nog te jong is vermoed ik dat Lysa zal heersten, wat ongeveer zoveel betekend als Baelish momenteelRocketKoen schreef op maandag 05 mei 2014 @ 18:42:
[...]
Dat kind van Lysa is heerser over de Vale.
Als Lysa en dr zoon nu beide toevallig een "ongelukje" krijgen dan zou Peter de Lord worden.
Maar dan moeten de lagere lords dat wel accepteren. Er zal vast wel een neef ofzo zitten die dan ook de troon claimt.
Verwijderd
En wie was de master of coin de afgelopen 17 jaar, die die schulden zo hoog op heeft laten lopen?Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2014 @ 21:54:
De master of coin stond toch ook zwaar in het rood bij de iron bank? Nou vind ik jouw situatie plausibeler, maar van dat eerste hebben we volgens mij niet veel meegekregen. Nu weten we trouwens ook waarom Tyrion zo'n krent was bij die wedding
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Dat is juist wel zijn taak, dat het hem niet lukt door een koppige koning of omdat hij zelf andere plannen heeft is een heel ander verhaal.Leo1010 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 22:00:
Ah maar het is niet de taak van de master of coin om de financiën in check te houden. Het is zijn taak om het geld te vinden dat de koning wil uitgeven.
Dit klopt inderdaad, echter is dit al eerder naar voren gekomen.Webgnome schreef op maandag 05 mei 2014 @ 21:31:
Begrijp ik trouwens nu goed dat de Lannisters eigenlijk , financieel gezien, niets meer voorstellen? Dat kan toch ook nog de nodige gevolgen hebben als dat toevallig 'uitlekt' ?
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
daar had hij het over geld van de staat, niet van de familie.Famous schreef op maandag 05 mei 2014 @ 22:12:
[...]
Dit klopt inderdaad, echter is dit al eerder naar voren gekomen.
Bijvoorbeeld bij de wedding van Jeoffrey dat Tyrion moest "smeken" voor geld. Ook gaf hij toen aan dat er eigenlijk geld was en alleen maar schuld.
Of doen alsof er geld genoeg is. Ondertussen alles lenen bij de Lannisters en de Iron bank.Leo1010 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 22:00:
Ah maar het is niet de taak van de master of coin om de financiën in check te houden. Het is zijn taak om het geld te vinden dat de koning wil uitgeven.
Lijkt me ook wel duidelijk ja, wordt op iets dergelijks gehint in de promo voor volgende episode lijkt me (al is het nog niet echt duidelijk wat die interactie voor gevolgen zal hebben)KillerDream schreef op maandag 05 mei 2014 @ 21:47:
Ik heb zo'n gevoel dat Stanis de opdracht krijgt om namens de ijzeren bank het geld op te komen halen bij de Lannisters. Vind het toevallig dat de ijzeren bank de laatste twee afleveringen ter sprake komt.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Lol, ik heb een tijdje terug een artikel gelezen dat acteren in GoT bijzonder moeilijk is, omdat ze 90% van de tijd voor een groen scherm staan. Slechts een fractie van King's Landing is bijvoorbeeld maar echt (ik meen dat het een oude vesting in Kroatie is), vrijwel ieder ander gebouw, maar ook de imposante rotsformaties, bestaan merendeels alleen in computers.Sjah schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 03:53:
Wat ik zo goed vind o.a. aan goT, dat er gewoon echte beelden worden gebruikt, echte natuur en alles, ipv alleen maar CGI zoals in vele dure-troepfilms tegenwoordig.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
[ Voor 8% gewijzigd door Joosie200 op 06-05-2014 08:11 ]
Smaak is irrelevant. Hij doet alles wat nodig is om alles te krijgen.Sjah schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 03:53:
Heeft Lord Baelish geen smaak?
Wat ik zo goed vind o.a. aan goT, dat er gewoon echte beelden worden gebruikt, echte natuur en alles, ipv alleen maar CGI zoals in vele dure-troepfilms tegenwoordig.
Verwijderd
Inderdaad. Ze wil iemand straffen voor wat haar is aangedaan, maar mijns inziens is ze de enige die gelooft in de schuld van Tyrion. De rechters hebben zich in deze uiteraard nog niet uitgesproken, maar o voorhand lijkt het niet in het voordeel van Tyrion. ('We avenge them!')Joosie200 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 07:59:
Bij de fragmenten van Cersei - Margaery, Cersei - Tywin en Cersei - Oberyn vond ik Cersei best ooc. Ik herinner mij nog een eerder fragment tussen Cersei en Margaery waarin Cersei Margaery toch echt op het hart drukte om haar niet nogmaals zus te noemen of een andere familiare banden toe te dichten of anders.. In deze aflevering benoemt Margaery Cersei zus of zelfs moeder, nadat Cersei polst of Margaery nog steeds haar aspiratie heeft om Queen te zijn. En tegelijkertijd geeft Cersei geen krimp, houdt haar gezicht in een plooi. Maar als ik na een nachtje slapen alles overdenk hebben die gesprekken van Cersei een zeker nut. Ze probeert uit laatste poging te regelen dat Tyrion er niet genadig vanaf zal komen bij zijn trial. Oberyn, Tywin en Margaery haar vader zijn namelijk de juryleden en gevoelsmatig probeert Cersei op hun onderbewustzijn in te spelen.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq