[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.567 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNML
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 15:16

GNML

applebuyguide.com

ulTimaS schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:29:
[...]

Zij heeft Tyrion veroordeeld in de Eyrie. Ze zat op een troon met haar kind aan de borst.
Die tiener bedoel je.

iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 11:40
ja die, dat was wel ff een WTF :/ momentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNML

GNML

applebuyguide.com

fuqua schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:42:
[...]

ja die, dat was wel ff een WTF :/ momentje.
eensch, maar dat idee had ik ook bij de lannisters in de tombe van joffrey..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

In de boeken is hij 6 en in de show 10, dus ja dat noem ik een kind. (nog steeds weird)

[ Voor 5% gewijzigd door ulTimaS op 29-04-2014 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:03

Zeror

Ik Henk 'm!

avec_style schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 09:27:
ik zie dat veel mensen teleurgesteld zijn omdat het innemen van Mereen niet spectaculair genoeg was en dat zij denken dat er veel is overgeslagen van wat er in het boek staat. Dat valt uiteindelijk reuze mee.
Het innemen van Mereen wordt in het boek verteld vanuit het oogpunt van Denearys. En dat ook als een flashback. Aangezien zij niet zelf meevecht krijg je dus alleen in hoofdlijnen mee wat er gebeurd is. Wat dat betreft wijkt de serie er niet heel erg van af.
Het is natuurlijk ook zo dat iedere keer wanneer Dany een stad inneemt een enorme veldslag wordt laten zien het ook een beetje saai gaat worden. "Oh, weer een veldslag om een stad in te nemen..... :/ "
Ze vallen op deze wijze ook niet in herhaling.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:37
ulTimaS schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:54:
[...]

In de boeken is hij 6 en in de show 10, dus ja dat noem ik een kind. (nog steeds weird)
Kun je alsjeblieft ophouden met vergelijkingen te maken met de boeken? Zie ook de topic waarschuwing.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
ulTimaS schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:54:
[...]

In de show 12 als het goed is. We zijn alweer ruim 3 jaar verder sinds aflevering 1.
In de serie hebben ze de tijdlijn wat aangepast zodat 1 seizoen = 1 jaar. Anders gaat het fout met kind-acteurs die wel elk seizoen een jaar ouder worden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

edie schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:15:
[...]

Kun je alsjeblieft ophouden met vergelijkingen te maken met de boeken? Zie ook de topic waarschuwing.
Dat was niet het punt wat ik wilde maken, maar goed als jij daarover gaat vallen.. so be it.

zal het wel even speciaal voor jou aanpassen.

[ Voor 7% gewijzigd door ulTimaS op 29-04-2014 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNML

GNML

applebuyguide.com

ulTimaS schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:17:
[...]

Dat was niet het punt wat ik wilde maken, maar goed als jij daarover gaat vallen.. so be it.
die vergelijking was opzich niet erg. maar ik snap het wel.

spoiler: title
Vond overigens, de animaties van de whitewalkers in het begin wel van hoogstaande kwaliteit. Maar als je hem van "achter" ziet als hij rijdt naar die tafel waar het kind opgelegd wordt, dan vind ik het een normaal paard met haar ipv zo'n skeletten ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Twylight schreef op maandag 28 april 2014 @ 05:20:
Hmm, eerste aflevering van dit seizoen die ik niet echt geweldig vond. Had gehoopt dat de overname van Meereen wel wat epischer zou zijn dan dit na de enorme cliffhanger van vorige week.
vond het ook een wat mindere aflevering, nadat de eerste 3 fantastisch waren. vond de opbouw niet lekker lopen (was ook een nieuwe regisseur), alhoewel de scenes in Kings Landing (met name tussen Jaime en Brienne) wel fascinerend waren. ik ben (was) geen boeklezer en die white walker stukjes kunnen me ook weinig boeien (iets teveel fantasy for my taste).

ik ben overigens gister wel met de boeken begonnen :) iedere week een uurtje is gewoon te traag... derde boek hoofdstuk 60 is waar we nu in de serie ongeveer zijn. een paar zaken uit de Forshadowing video worden al wat duidelijker :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 16-09 16:14
fuqua schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 08:52:
[...]

tevens vermoed ik van meneer-i-like-my-sisters-pussy-to-much, dat hij brienne weggestuurd heeft, zogenaamd om sansa te beschermen, wat bullshit is, hij laat brienne schaduwen totdat ze sansa gevonden heeft en dan springen er wat assassins in beeld om haar en sansa (proberen) afteslachten. En zo valt Jamie weer in goede aard bij zijn zus.

einde voorspellingen, commentaar en verdere brainstorming zijn welcome 8)
Mwah, volgens mij is Jamie de meest 'simpele' van de Lannisters. Waar de rest vooral in diplomatiek oogpunt uitblinkt is Jamie vooral een soldaat. Hij vertrouwt alleen op zijn skills als zwaardvechter en is onzeker op andere gebieden. Vandaar ook dat het verliezen van een hand zo hard aankwam. Dat is het 'enige' waar die goed in was.

Nu dat Cercei hem laat vallen begint hij Brienne steeds meer te waarderen. Brienne is ook 'simpel' in zijn ogen en heeft dezelfde waarden. Toch weet hij waar hij thuishoort en daarom nemen ze nu afscheid. Maar volgens mij deed het hem wel oprecht pijn.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

MrFl0ppY schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:54:
[...]

Mwah, volgens mij is Jamie de meest 'simpele' van de Lannisters. Waar de rest vooral in diplomatiek oogpunt uitblinkt is Jamie vooral een soldaat. Hij vertrouwt alleen op zijn skills als zwaardvechter en is onzeker op andere gebieden. Vandaar ook dat het verliezen van een hand zo hard aankwam. Dat is het 'enige' waar die goed in was.

Nu dat Cercei hem laat vallen begint hij Brienne steeds meer te waarderen. Brienne is ook 'simpel' in zijn ogen en heeft dezelfde waarden. Toch weet hij waar hij thuishoort en daarom nemen ze nu afscheid. Maar volgens mij deed het hem wel oprecht pijn.
Dit is ook goed te zien bij het afscheid, van beide kanten.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HCZCqQn.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
ulTimaS schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:05:
[...]

[afbeelding]
Ik denk ook dat jamie steeds meer een realistisch beeld van cercie begin te krijgen. Ook het gesprek met tyrion was totaal anders dan in het begin van de serie hoe hij met tyrion om ging. En toen hij weer bij cercie kwam merkte zij ook dat hij niet geloofd dat tyrion het gedaan heeft.

Een ding kwam eigenlijk ook out of nowhere dat sansa zegt dat tyrion er niet achter kan zitten maar verder totaal geen reden kan vertellen waarom. Dat betekent dat ze toch een positief beeld heeft van tyrion zonder dat ze er zelf bewust van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:56

Jebus4life

BE User

Ik zie meerdere reacties die ep4 toch vonden tegenvallen.
Moet me hier bij aansluiten, maar ik kan wel een verklaring geven: Uberbaas Oberyn kwam niet in de aflevering voor :(

*Fijn dat Littlefinger weer prominenter in beeld komt, super interessant personage (Chaos is a ladder _o_). Spijtig dat Varys weer compleet op de achtergrond verdwenen is ook. Ben nog altijd niet zeker wat zijn deal juist is, maar ben er vrij zeker van dat hij de Targaryens steunt (herriner me nog dat hij sprak in seizoen 1 met Illyrio (diegene die opvang bood aan dany & haar broer + het huwelijks met Drogo regelde).

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
volgens mij is het al eerder hier gezegd maar het is mooi om te zien hoe iemand (Jaime) in de loop van een serie meer en meer sympathie op kan wekken, terwijl je em aan het begin verachtte (in Breaking Bad gebeurt met Walt overigens het omgekeerde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:44

Rub3s

+3 , omdat het kan

Dat gebeurd eigenlijk bij best veel karakters in de serie, ook bij Tywin heb ik dat wel een beetje.

Natuurlijk blijven er uitzonderingen, zoals Joffrey en Cercei :X

[edit]Bij sommige gebeurd trouwens ook het omgekeerde: Bijvoorbeeld bij Littlefinger. In het eerste seizoen was het opzich nog wel een toffe peer, maar daar is nu ook weinig meer van over.

[ Voor 34% gewijzigd door Rub3s op 29-04-2014 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Laatst online: 20:24

Dreanor

Joene

habermas schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:29:
volgens mij is het al eerder hier gezegd maar het is mooi om te zien hoe iemand (Jaime) in de loop van een serie meer en meer sympathie op kan wekken, terwijl je em aan het begin verachtte
spoiler: Breaking Bad
(in Breaking Bad gebeurt met Walt overigens het omgekeerde)
Sorry hoor, maar gaan we in dit topic naast de bekende boek spoilers ook al andere series spoileren? Waar is dat nu weer voor nodig. :S

Thanks, ik ben net enkele afleveringen begonnen aan deze serie ... :(

Ontopic:
Geen van de lanisters is puur evil eigenlijk (behalve Joffrey). Allemaal hebben ze redelijke motieven voor hun daden. Hetzelfde geldt andersom, er is eigenlijk ook geen enkele puur goede karakter, zelfs de Starks of drakenvrouw niet zoals te zien is/was.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Dreanor schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:46:
[...]

Sorry hoor, maar gaan we in dit topic naast de bekende boek spoilers ook al andere series spoileren? Waar is dat nu weer voor nodig. :S

Ontopic:
Geen van de lanisters is puur evil eigenlijk (behalve Joffrey). Allemaal hebben ze redelijke motieven voor hun daden. Hetzelfde geldt andersom, er is eigenlijk ook geen enkele puur goede karakter, zelfs de Starks of drakenvrouw niet zoals te zien is/was.
Dat is naar mijn mening ook de kracht van de serie, ze zijn net zo geschreven als hoe echte mensen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Dreanor schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:46:
[...]

Ontopic:
Enkel Ned :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

:+

Afbeeldingslocatie: http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/a9dZpYK_700b.jpg

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
ulTimaS schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:05:
[...]

[afbeelding]
precies, die blik van jamie komt op mij juist meer over als 1 van "sorry dat ik je ga verraden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
fuqua schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 14:15:
[...]

precies, die blik van jamie komt op mij juist meer over als 1 van "sorry dat ik je ga verraden".
Nee joh, juist de blik van: ''oh, afscheid nemen is lastiger dan ik dacht. Ik heb tenslotte toch weken met je doorgebracht en dingen meegemaakt op die tocht..''

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Zelfs Ned onthoofd mensen als straf en heeft een bastaard*
spoiler: *
Al zijn er geruchten dat het het kind van zijn zus is

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

fuqua schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 14:15:
[...]
Zij wil haar taak volbrengen. Jamie helpt haar daar bij, al vindt hij het wel lastig om haar weg te sturen voor die lastige opdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

RocketKoen schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 14:33:
[...]

Zelfs Ned onthoofd mensen als straf en heeft een bastaard*
Maakt dat hem slecht? De wet naleven... Die kerel van de night's watch had een eed gezworen en wist wat de straf was, dan kan je moeilijk Ned slecht noemen als hij die uitspreekt en uitvoert...
“The man who passes the sentence should swing the sword. If you would take a man's life, you owe it to him to look into his eyes and hear his final words. And if you cannot bear to do that, then perhaps the man does not deserve to die.”
En die bastaard, als ik morgen m'n vriendin bedrieg op een zwak moment dan maakt dat toch niet dat ik een slecht mens ben? (Niet dat ik dat van plan ben :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Jebus4life schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 14:39:
[...]

Maakt dat hem slecht? De wet naleven... Die kerel van de night's watch had een eed gezworen en wist wat de straf was, dan kan je moeilijk Ned slecht noemen als hij die uitspreekt en uitvoert...

[...]

En die bastaard, als ik morgen m'n vriendin bedrieg op een zwak moment dan maakt dat toch niet dat ik een slecht mens ben? (Niet dat ik dat van plan ben :p)
Vind dat sowieso best mooi, half GoT gaat van wippenstein met elkaar, maar als er een kindje uit komt wordt dat verafschuwt.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Afvalzak schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 14:42:
[...]

Vind dat sowieso best mooi, half GoT gaat van wippenstein met elkaar, maar als er een kindje uit komt wordt dat verafschuwt.
Is het anders in het echt?
Jij ziet gewoon in die serie wie met wie van bil gaat, IRL zou je wel eens verbaasd kunnen opkijken vermoed ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Rub3s schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 14:34:
[...]

Zij wil haar taak volbrengen. Jamie helpt haar daar bij, al vindt hij het wel lastig om haar weg te sturen voor die lastige opdracht.
aRGH :'( wat is er met jullie gebeurd ? heb ik de Jamie fan bandwagon gemist of wat ! >:)

ben ik dan de enige die Jamie voor geen meter vertrouwd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
fuqua schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 14:54:
[...]

aRGH :'( wat is er met jullie gebeurd ? heb ik de Jamie fan bandwagon gemist of wat ! >:)

Misschien veranderen sommige mensen in positieve zien..

* Fruitschaal hobbelt verder op de Jamie-fan-bandwagon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Ja. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Fruitschaal schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 14:56:
[...]

Misschien veranderen sommige mensen in positieve zien..

* Fruitschaal hobbelt verder op de Jamie-fan-bandwagon..
kan best, ik ben niet overtuigd van Jamie, we zullen het pas zeker weten dat hij geen alternatieve motieven heeft als Brien en Sansa samen zijn zonder dat er wat geks gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:25
Jamie is natuurlijk al erg veranderd doordat hij terugging voor Brienne toen ze aan het vechten was met die Beer. De Kingslayer zou dat natuurlijk nooit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

[...]

Goh, tegen z'n vader was hij ook best hard over het feit dat hij niet nog een eed wil breken. Hij heeft gezworen dat hij de dochters (Sansa enkel aangezien niemand weet dat Arya nog leeft) zou terugbrengen. Denk dat dit past in de gedachtengang dat hij (voor z'n eigen gemoedsrust) zich aan tenminste 1 eed zal houden in zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Jebus4life schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:09:
[...]

Goh, tegen z'n vader was hij ook best hard over het feit dat hij niet nog een eed wil breken. Hij heeft gezworen dat hij de dochters (Sansa enkel aangezien niemand weet dat Arya nog leeft) zou terugbrengen. Denk dat dit past in de gedachtengang dat hij (voor z'n eigen gemoedsrust) zich aan tenminste 1 eed zal houden in zijn leven.
en vervolgens zijn zus verkracht naast het lichaam van hun zojuist overleden zoon. yeah im not convinced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Jamie is natuurlijk ook veranderd doordat ie afhankelijker is geworden doordat ie nu een hand mist. Daar probeert ie wel mee om te gaan, door zwaardvechtlessen te nemen enzo, maar hij blijft het lastig vinden. Dat merk je ook wel deels aan zijn houding. Is iets voorzichtiger dan voordat ie zijn hand verloor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Zeror schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:21:
Jamie is natuurlijk ook veranderd doordat ie afhankelijker is geworden doordat ie nu een hand mist. Daar probeert ie wel mee om te gaan, door zwaardvechtlessen te nemen enzo, maar hij blijft het lastig vinden. Dat merk je ook wel deels aan zijn houding. Is iets voorzichtiger dan voordat ie zijn hand verloor.
ik zie die verandering bij Jamie als tijdelijk en vooralsnog als een overlevings tactiek (vooral als hij in de buurt van Brienne is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
fuqua schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:26:
[...]

ik zie die verandering bij Jamie als tijdelijk en vooralsnog als een overlevings tactiek (vooral als hij in de buurt van Brienne is)
Tsja,
Daarom gaat hij met gevaar voor eigen leven Brienne bevrijden uit de berenkooi e.d.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
cypher21 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:29:
[...]

Tsja,
Daarom gaat hij met gevaar voor eigen leven Brienne bevrijden uit de berenkooi e.d.
ja omdat hij weet dat hij haar kan vertrouwen en nodig heeft om te overleven met 1 hand lukt hem dat niet zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
fuqua schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:46:
[...]

ja omdat hij weet dat hij haar kan vertrouwen en nodig heeft om te overleven met 1 hand lukt hem dat niet zo :)
Zou kunnen, ik lees de boeken niet :)
Maar hij zou onder begeleiding naar kingslanding gebracht worden en alsnog ging hij terug om haar te redden.Kwam bij mij iig niet over als een actie uit zelfbelang.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
cypher21 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:49:
[...]

Zou kunnen, ik lees de boeken niet :)
Maar hij zou onder begeleiding naar kingslanding gebracht worden en alsnog ging hij terug om haar te redden.Kwam bij mij iig niet over als een actie uit zelfbelang.
ik lees de boeken ook niet (nog niet) maar Jamie werd liever door een eerbaar persoon als Brienne geescorteerd dan door de personen die zojuist zijn hand afgehakt hebben. Ik zeg het je, Jamie doet
dit alles uit eigenbelang en om weer het potje van zn zus(je) te mogen roeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Jaime heeft een beetje een grafhekel aan Cersei gekregen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cersei is playing hard to get. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ziet er goed uit! Gaat een actievolle aflevering worden :D

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 00:10
[...]

Nee hoor ben altijd al een Lannister fan geweest, het is en blijft een geweldige house.
Al ben ik meer fan van de Targaryenen die lui uit Dorne ? ( als ik het verkeerd geschreven heb sorry )
Jamie moet nu zichzelf kwetsbaar opstellen, hij mist het geen wat hem hem maakte en dat is ze hand, verder heeft hij nooit echt iets gekund.
Betekent echter niet dat hij de leukste is in de serie, maar hij is toch wel een erg leuke personage.
Echter blijft in de mainlines toch John Snow en Littlefinger mijn favo's, op nog 1 na die we nog niet gezien hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Jamie bandwagon?

Ok, Jamie heeft een slechte start in de serie door Bran uit het raam te duwen terwijl hij zijn zusje op plekken aanraakt waar je als broer niet aan hoort te komen. ;)

Afgezien daarvan is hij een behoorlijk nobel en eerzaam persoon.

Hij zit bij de Kings Guard en denkt in het belang van de koning en stad. Immers hij is de King Slayer omdat hij de Mad King dode zodat die Mad King niet iedereen in de stad kon vermoorden. Tsja, dat maakt hem een held ipv badguy imo. Hij draagt die last zelfs zonder zich daarin verder te verdedigen omdat hij zelf weet dat hij het juiste gedaan heeft, ondanks dat niemand dat ooit zal erkennen.

Daarnaast geeft hij niks om goud of titel, immers hij kon van zijn papa een kasteel enzo krijgen als heer van "whatever die plek heet" en daar kunnen leven als luie rijk papa's kindje. In plaats daarvan traint hij liever, om met één hand te kunnen vechten zodat hij in de King's Guard de nieuwe koning zo goed als hij kan beschermen! Een nobel doel waarin hij niet aan zichzelf denk maar aan de (nieuwe) koning.

Dus afgezien van die ene zeer foute actie in EP1 is hij eigenlijk een heel nobel persoon. En ja, dan moet je ook even zijn lust voor zijn zus door de vingers zien. ;)

Maarja, als je even incest opweegt tegen wat onze draken moeder deed dan moet je haar ook als badgirl gaan zien. Even 163 onschuldigen kruisigen ... WTF (wat mij trouwens serieus tegenviel van haar, maargoed iedereen is grijs in deze serie en niemand zwart of wit)!

Daarom denk ik ook dat Jamie het meent met Brienne, gezien hij zich aan zijn beloftes houd (zo goed hij kan) en ik geloof niet dat het een overlevingstechniek is.

Maargoed, we zullen het zien in de loop van het seizoen/de seizoenen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Onschuldigen kruisigen? Je bedoelt mensen kruisigen die anderen ook kruisigen als dat ze goed uit komt. Ik heb nog weinig mensen in Game of Thrones gezien die werkelijk onschuldig zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Tsurany schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 22:42:
Onschuldigen kruisigen? Je bedoelt mensen kruisigen die anderen ook kruisigen als dat ze goed uit komt. Ik heb nog weinig mensen in Game of Thrones gezien die werkelijk onschuldig zijn.
Nee, ze kruisigde juist vrouwen en kinderen toch. Daarom werd ze ook even terug geroepen door die ouwe adviseur van haar! De echte schuldigen waren toch allemaal al vermoord tijdens het innemen van de stad.

Ze wou zelf ter compensatie onschuldigen kruisigen omdat in haar ogen de slaven onschuldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Dreanor schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 22:50:
[...]

Nee, ze kruisigde juist vrouwen en kinderen toch. Daarom werd ze ook even terug geroepen door die ouwe adviseur van haar! De echte schuldigen waren toch allemaal al vermoord tijdens het innemen van de stad.

Ze wou zelf ter compensatie onschuldigen kruisigen omdat in haar ogen de slaven onschuldig zijn.
Het waren allemaal slaveneigenaren die aan de kruizen hingen. Als wraak voor het kruisigen van jonge meisjes.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Danny heeft zeker wel wat mad blood in haar stromen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Die enigie levende zoon van van Craster die de mollige nights watch in het bordeel dumpt met moeder kan nog wel eens een belangrijk persoon worden. Omdat zijn broers allemaal opgeofferd zijn aan de wezen.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
dutchgio schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:01:
Na het spectakel van vorige week was het nu een wat gematigde aflevering ;)
De GIFjes van Net voor de stikkende Joffrey kloppen dus, Lady Tyrell was wel lekker rechtstreeks tegen Margaery, die ervoor zorgt dat Tommen goed zal slapen... :+

Vroeg me wel af waarom ze hetzelfde bij mij Margaery deed als bij Sansa met die ketting; om te bewijzen dat ze dat ongezien kan doen, of was dit nog maar het begin van het complot en legt er binnenkort nog iemand het loodje? :+
Margaery ftw die nu al Tommen gaat inpakken :D En dat tweede dacht ik ook meteen. Zelfde manier als bij Sansa, droeg Margaery dan ook een vergifketting zonder het te weten? En wie gaat er nog meer zo het loodje leggen? Cersei? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Zoals RocketKoen al aangeeft waren inderdaad de eigenaren aan het kruis genageld. Daarnaast kan je je afvragen hoe onschuldig je bent als vrouw van een slaveneigenaar. Die vrouwen zullen zelf ook de slaven gebruiken en hun kinderen leren om slaven op een dergelijke manier te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
[...]

nu moet ik even terug kijken, ik meende dat het mannen waren de beschuldigden, kinderen heb ik zeker niet gezien, misschien vrouwen ??

edit: net even terug gekeken en ze kruisigde echt alleen de Great Masters, geen vrouwen of kinderen.

[ Voor 8% gewijzigd door fuqua op 30-04-2014 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
MrVegeta schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:21:
Jaime heeft een beetje een grafhekel aan Cersei gekregen.
En andersom ook. Mooie woordspeling trouwens, graf-hekel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
fuqua schreef op woensdag 30 april 2014 @ 07:11:
[...]

nu moet ik even terug kijken, ik meende dat het mannen waren de beschuldigden, kinderen heb ik zeker niet gezien, misschien vrouwen ??

edit: net even terug gekeken en ze kruisigde echt alleen de Great Masters, geen vrouwen of kinderen.
Waren allemaal slavenhandelaren en meesters die gekruisigd werden, helemaal geen kinder / normale mensen.

Je zag ook duidelijk namelijk dat die master in de straten dood gemaakt werd en ze persoonlijke gaurd wel konden vluchten, en dat is omdat hun geen slavemasters waren.
Het is heel duidelijk dat alleen de slavemasters uit de weggeruimd worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36
fuqua schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:32:
[...]

ik lees de boeken ook niet (nog niet) maar Jamie werd liever door een eerbaar persoon als Brienne geescorteerd dan door de personen die zojuist zijn hand afgehakt hebben. Ik zeg het je, Jamie doet
dit alles uit eigenbelang en om weer het potje van zn zus(je) te mogen roeren.
Apart, ik heb echt juist het gevoel dat Jaime van ''slecht'' persoon juist naar de goede kant is opgegaan.
Enige echte slechte wat hij heeft gedaan was Bran uit het raam gooien maar dat was eigenlijk ook echt een noodzaak. ( Hij deed alles voor Cersei, zij is slecht niet Jaime, maar zoals je zelf al ziet is de relatie tussen die 2 niet meer hoe die was.)
Je weet dat Jaime degene is die heel King's Landing heeft gered? En dat hij zo de troon had kunnen opeisen maar netjes wachtte op Robert en Ned, maar toch wordt gezien als een slecht persoon, the king slayer.

Nee Jaime is juist een goed persoon imo, anders had hij allang Tyrion voor Cersei vermoord en zelf Sansa achterna gegaan.

[ Voor 6% gewijzigd door sjaak88 op 30-04-2014 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:29
sjaak88 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:00:
[...]

Apart, ik heb echt juist het gevoel dat Jaime van ''slecht'' persoon juist naar de goede kant is opgegaan.
Enige echte slechte wat hij heeft gedaan was Bran uit het raam gooien maar dat was eigenlijk ook echt een noodzaak. ( Hij deed alles voor Cersei, zij is slecht niet Jaime, maar zoals je zelf al ziet is de relatie tussen die 2 niet meer hoe die was.)
Je weet dat Jaime degene is die heel King's Landing heeft gered? En dat hij zo de troon had kunnen opeisen maar netjes wachtte op Robert en Ned, maar toch wordt gezien als een slecht persoon, the king slayer.

Nee Jaime is juist een goed persoon imo, anders had hij allang Tyrion voor Cersei vermoord en zelf Sansa achterna gegaan.
Maar waarom dan die verkrachting van Cersei, terwijl hun zoontje dood naast hun ligt.
Die scene leek helemaal niet te kloppen in het huidige beeld van Jaime waardoor ik toch in me achterhoofd een idee hebt dat die toch niet zo goed is als die nu voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de meest recente aflevering gezien en het was an sich niet zo spannend. Ik denk dat Jamie oprechte motieven heeft om iets voor zijn broer Tyrion terug te doen, omdat hij diep in zijn hart wel weet dat Tyrion het niet gedaan heeft. Aangezien hij natuurlijk Tyrion niet direct kan bevrijden, stuurt hij Podrick en Brienne weg van King's Landing. Brienne zou Sansa in beginsel kunnen beschermen, maar daarnaast slaat Cersei enigszins wild om zich heen omdat ze iemand wil zien bloeden voor de dood van Joffrey. Ze had deze aflevering ook een bijnaam voor Brienne, waaruit bleek dat ze niet erg op haar gesteld was. Het was niet bepaald vriendelijk; koe ofzo...

Ten aanzien van Podrick: hij wordt gezien als vertrouweling van Tyrion en ze hebben hem gevraagd te getuigen, maar wanneer hij dat niet zou doen, dan moest hij op zijn tellen passen. Tyrion gaf hem in de vorige aflevering het advies om King's Landing zo spoedig mogelijk te verlaten.

Ik zie het wegzenden van Brienne en Podrick dan ook niet meer als een weerzijdse dienst voor zijn broer, waar zwaardvechter Bronn hem ook al op wees.

Ergens in mijn hoofd komt nu alleen wel de volgende gedachte op. Nu wij enige sympathie krijgen voor Jamie Lannister, zal die binnenkort wel het loodje gaan leggen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:24

Aight!

'A toy robot...'

Was de titel van dit seizoen niet 'All men must die'?

;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Aight! schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:11:

;-)
Valar Morghulis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal

;-)
''Valar Morghulis'' werd volgens mij al in het eerste seizoen genoemd. Tjah, neem het letterlijk, of niet. Je weet niet wat GRRM er mee bedoeld he.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 16-09 17:06
Dreanor schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 22:39:
Daarnaast geeft hij niks om goud of titel, immers hij kon van zijn papa een kasteel enzo krijgen als heer van "whatever die plek heet" en daar kunnen leven als luie rijk papa's kindje. In plaats daarvan traint hij liever, om met één hand te kunnen vechten zodat hij in de King's Guard de nieuwe koning zo goed als hij kan beschermen! Een nobel doel waarin hij niet aan zichzelf denk maar aan de (nieuwe) koning.
De reden waarom hij destijds bij de kings guards is gegaan is om dichtbij Cersei te kunnen zijn. Hij was wel degelijk geinteresseerd in het geld van zijn vader. Maar Cersei heeft hem overtuigd om bij de kings guard te gaan zodat zij samen konden zijn. Het ironische is dat Tywin dat dus niet zo leuk vond en ontslag indiende als Hand van de koning. Daardoor ging hij terug naar Casterly Rock en nam hij zijn dochter mee.
Jaime moest zich dus goed genaaid voelen nadat dat gebeurde. Je bent al je rijkdom kwijt en het meisje kwijt waar je het voor deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 16-09 16:14
Joostje123 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:43:
[...]

Maar waarom dan die verkrachting van Cersei, terwijl hun zoontje dood naast hun ligt.
Die scene leek helemaal niet te kloppen in het huidige beeld van Jaime waardoor ik toch in me achterhoofd een idee hebt dat die toch niet zo goed is als die nu voordoet.
Hij is/was wanhopig? Hij wil nog steeds dat Cercei van hem houdt en kan het niet hebben dat ze hem zo negeert. Zag het ook meer als een zielige laatste poging om Cercei te dwingen om van hem te houden dan een werkelijke verkrachting moet ik zeggen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

MrFl0ppY schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:23:
[...]

Hij is/was wanhopig? Hij wil nog steeds dat Cercei van hem houdt en kan het niet hebben dat ze hem zo negeert. Zag het ook meer als een zielige laatste poging om Cercei te dwingen om van hem te houden dan een werkelijke verkrachting moet ik zeggen.
"The things i do for love" - Ser Jaime "The Kingslayer" Lannister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:40
Het wordt ook spannend als Cersei over 9 maand plotseling nog een kind baart van Jaime :+ Ik weet niet hoe snel Jaime is, maar het kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ooit iemand ontmoet die niet over een paar honderd jaar dood zal zijn? :P All men must die, all women must die (and not just their hair), all horses and cats and dogs must die.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
F_J_K schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:37:
[...]

Ooit iemand ontmoet die niet over een paar honderd jaar dood zal zijn? :P All men must die, all women must die (and not just their hair), all horses and cats and dogs must die.
Wrong! 'What is dead, may never die'..

What is dead may never die, but rises again, harder and stronger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter

Interessante video dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03:33
Weet iemand of Jorah Mormont nog voor Varys spioneert? Ik kan me dat nog herinneren in het eerste seizoen toen Ned Stark het niet met Robert eens was om de zwangere Daenerys te doden. Dat was tijdens de small council. Varys wist via Jorah dat Daenerys zwanger was. Als Daenerys daar een keer achter komt is Jorah flink de lul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 16-09 17:06
D. Ninjai schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:45:
Weet iemand of Jorah Mormont nog voor Varys spioneert? Ik kan me dat nog herinneren in het eerste seizoen toen Ned Stark het niet met Robert eens was om de zwangere Daenerys te doden. Dat was tijdens de small council. Varys wist via Jorah dat Daenerys zwanger was. Als Daenerys daar een keer achter komt is Jorah flink de lul.
Dat heb je goed onthouden. Verder kan ik er niks over zeggen zonder spoilers weg te geven. Gewoon de serie blijven volgen. Wie weet krijg je binnenkort antwoord op je vraag. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
shit ik kan me daenerys amper herinneren in het 1ste seizoen, behalve dan vanaf het moment dat ze uitgehuwelijkt word en haar broer was hij ook zo'n sister lover zoals jamie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
fuqua schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:12:
[...]

shit ik kan me daenerys amper herinneren in het 1ste seizoen, behalve dan vanaf het moment dat ze uitgehuwelijkt word en haar broer was hij ook zo'n sister lover zoals jamie ?
meer haar pimp dan sister lover :+

[ Voor 47% gewijzigd door ArgantosNL op 30-04-2014 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:35
Pepperana schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 23:07:
Die enigie levende zoon van van Craster die de mollige nights watch in het bordeel dumpt met moeder kan nog wel eens een belangrijk persoon worden. Omdat zijn broers allemaal opgeofferd zijn aan de wezen.
goeie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Die enige zoon van Craster betekend toch helemaal niets? Of is die Craster highborn o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Rub3s schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:53:
Die enige zoon van Craster betekend toch helemaal niets? Of is die Craster highborn o.i.d.?
Op het moment nog niks, maar we weten niet wat er nog verteld gaat worden. Het hele white walker / others verhaal is nog één grote mysterie.

(Craster heeft waarschijnlijk blood of the first men en misschien heeft dat er ook wel mee te maken)

[ Voor 7% gewijzigd door ulTimaS op 30-04-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ben benieuwd. De Starks hadden dacht ik ook nog 'blood of the first men' (dat beweren ze iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Rub3s schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:19:
Ben benieuwd. De Starks hadden dacht ik ook nog 'blood of the first men' (dat beweren ze iig).
Dat klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BmV3sKZCMAA_HRG.jpg:large

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Rub3s schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:19:
Vandaar ook de speciale gave van Bran ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
Vette foto!.. Geeft ook een duidelijker beeld van de Night King/the Other wat we tot op heden hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Ah kijk.. de zwart geklede "mensen" die op de achtergrond stonden bij het ritueel waren gewoon de werknemers van Glacial Art!!

[ Voor 7% gewijzigd door ulTimaS op 30-04-2014 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
ulTimaS schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:45:
Ah kijk.. de zwart geklede "mensen" die op de achtergrond stonden bij het ritueel waren gewoon de werknemers van Glacial Art!!
nope, een groen scherm :P

Wel kudo's voor degene die de make-up heeft gedaan :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Fruitschaal schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:43:
Vette foto!.. Geeft ook een duidelijker beeld van de Night King/the Other wat we tot op heden hebben gezien.
Ik was gister toen ik de episode zag wel onder de indruk over het persoon - ding - wezen die de baby op het altaar neer ging leggen.

Hij had me toch verdacht donkere kleren aan wat erg `crow` like leek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

RocketKoen schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:51:
[...]

Wel kudo's voor degene die de make-up heeft gedaan :P
offtopic:
Als je dat interessant vindt, moet je de serie Face Off van Sci-Fi SyFy maar eens bekijken. :)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 16:51
sjaak88 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:00:
[...]

Is iedereen vergeten dat Jamie zijn eigen neef heeft vermoord terwijl hij gevangen zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Olghur schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:46:
[...]

Is iedereen vergeten dat Jamie zijn eigen neef heeft vermoord terwijl hij gevangen zat?
Maar dit gebeurde toen hij Brienne nog niet eens had ontmoet. Het is een ontwikkeling van Jaime, het is niet dat hij binnen een dag van slecht naar goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Olghur schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:46:
[...]

All men must die.
Was overigens een achterneefje die hij pas 1 keer ontmoet had. Wat kan hem dat nu schelen :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Laatst online: 19:11
Het is al even geleden maar was het Jorah niet die haar beschermde voor dat vergiftigde eten? Dat had iemand bij die werd aangestuurd vanuit Kings Landing. Ik denk niet dat Jorah daarna nog contact heeft gehouden met Kings Landing.
Maar misschien was het wel een truc om haar vertrouwen te winnen, dat is dan wel goed gelukt. Verder nooit bij stilgestaan, maar nu roept het toch weer vragen op :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Niet meer zover ik begrepen heb, hij kon terug komen en zou alles vergeven worden. maar heeft toch besloten dat niet te doen ?.

Moet zeggen ik hem niet boeiend kan vinden, Barristan daar in tegen die is wel awesome 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Mektheb op 01-05-2014 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
offtopic:
Gaan we nu serieus i.p.v. het verachterlijke "me fiets" i.p.v. "mijn fiets" nu ook al "ze pardon" krijgen i.p.v. "zijn pardon"? Welk addergebroed heeft dát ooit verzonnen?!? Typ a.u.b. Nederlands..

Al die mannetjes rondom Daenerys zijn niet boeiend.. Alleen zij met d'r platinablonde haren en prachtige figuurtje is de moeite waard :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Osiris schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 07:36:
offtopic:
Gaan we nu serieus i.p.v. het verachterlijke "me fiets" i.p.v. "mijn fiets" nu ook al "ze pardon" krijgen i.p.v. "zijn pardon"? Welk addergebroed heeft dát ooit verzonnen?!? Typ a.u.b. Nederlands..

Al die mannetjes rondom Daenerys zijn niet boeiend.. Alleen zij met d'r platinablonde haren en prachtige figuurtje is de moeite waard :9 :P
Het scheelt ook dat 99% van de mannen rond Dany geen piemel meer hebben :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutCha
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-08 12:06
ulTimaS schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:54:
[...]

Maar dit gebeurde toen hij Brienne nog niet eens had ontmoet. Het is een ontwikkeling van Jaime, het is niet dat hij binnen een dag van slecht naar goed gaat.
Dat is juist het mooie van de serie: Er is geen zuiver goed en slecht, alleen ingewikkelde tussenvormen. Dat wordt redelijk uitgedrukt in dit alignment overzicht.

Het zijn allemaal mensen die uit een bepaalde overtuiging handelen en ook hiermee worstelen. En soms schuiven ze een hokje op (oh nee, er zijn geen hokjes :) ) door hun ervaringen of beslissingen.

Mooi voorbeeld is Ned Stark: In aflevering 1 doodt hij eigenhandig een man omdat dit zo in de wet staat, was dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

AutCha schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 08:56:
[...]
Mooi voorbeeld is Ned Stark: In aflevering 1 doodt hij eigenhandig een man omdat dit zo in de wet staat, was dat goed?
Ja, die man was gevlucht van de nachtwacht en was daarom automatisch vogelvrij verklaard. De kans dat zo iemand misdaden pleegt om vrij te blijven is groter.

[ Voor 4% gewijzigd door Rub3s op 01-05-2014 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Rub3s schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:18:
[...]

Ja, die man was gevlucht van de nachtwacht en was daarom automatisch vogelvrij verklaard. De kans dat zo iemand misdaden pleegt om vrij te blijven is groter.
Jij zegt ja, maar dat is jouw mening. Zeer grijs gebied imo.
Iemand vermoorden is altijd slecht. Ook al is het justice of in de wet omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
AutCha schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 08:56:
[...]
Dat is juist het mooie van de serie: Er is geen zuiver goed en slecht, alleen ingewikkelde tussenvormen. Dat wordt redelijk uitgedrukt in dit alignment overzicht.

Het zijn allemaal mensen die uit een bepaalde overtuiging handelen en ook hiermee worstelen. En soms schuiven ze een hokje op (oh nee, er zijn geen hokjes :) ) door hun ervaringen of beslissingen.
Hodor is de enige die in het midden staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

sjaak88 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:20:
[...]

Jij zegt ja, maar dat is jouw mening. Zeer grijs gebied imo.
Iemand vermoorden is altijd slecht. Ook al is het justice of in de wet omschreven.
Sorry maar dat is weer jou mening dat vermoorden altijd slecht is. Als het in dat land de wet is, de cultuur dan is de moord van Ned Stark in ep1 niet slecht!

Ja. Voor ons burgerlijke Hollanders in onze veilige westerse beschaving is moord altijd slecht.

Eigenlijk is wat dat betreft alles grijs gebied en afhankelijk van context, cultuur, wet, etc.

Even een heel extreem voorbeeld waar ik echt niet achter sta of snap!

Enkele jaren geleden was er in Duitsland iemand die zich vrijwillig wou laten sterven en zich wou laten opeten door een medemens. Als beide partijen bij volle verstand dit overeenkomen, wie zijn wij dan eigenlijk om dat als slecht te bestempelen?

Ja, 99,9% van de mensen walgt ervan en zou het nooit kunnen begrijpen, maar zo is onze huidige cultuur.

Een iets minder extreem voorbeeld is euthanasie. Wie ben jij om mij tegen te houden om mijzelf van mijn leven te beroven als ik ongeneeslijk ziek zou zijn en elke dag alleen maar heel veel pijn heb zonder uitzicht op verbetering?

En hier is ook een heel groot deel van de bevolking tegen.

Ja, dit zijn even extreme voorbeelden maar ik wil alleen maar aangeven dat goed en slecht altijd een mening zijn en afhankelijk van cultuur en gedachten gang, hoe extreem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

En als op het ontvluchten van de nachtwacht geen doodstraf stond, was die muur al lang leeg geweest. Het is voor die mensen niet bepaald een vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dreanor schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:54:
[...]

Enkele jaren geleden was er in Duitsland iemand die zich vrijwillig wou laten sterven en zich wou laten opeten door een medemens. Als beide partijen bij volle verstand dit overeenkomen, wie zijn wij dan eigenlijk om dat als slecht te bestempelen?
Sommige mensen moeten tegen hunzelf beschermd worden.
Een iets minder extreem voorbeeld is euthanasie. Wie ben jij om mij tegen te houden om mijzelf van mijn leven te beroven als ik ongeneeslijk ziek zou zijn en elke dag alleen maar heel veel pijn heb zonder uitzicht op verbetering?
Dit gebeurd "gewoon" in Nederland.

[ Voor 25% gewijzigd door MrVegeta op 01-05-2014 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Osiris schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 07:36:
offtopic:

Yup Sorry en fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Dreanor schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:54:
[...]

Sorry maar dat is weer jou mening dat vermoorden altijd slecht is. Als het in dat land de wet is, de cultuur dan is de moord van Ned Stark in ep1 niet slecht!

Ja. Voor ons burgerlijke Hollanders in onze veilige westerse beschaving is moord altijd slecht.

Eigenlijk is wat dat betreft alles grijs gebied en afhankelijk van context, cultuur, wet, etc.

Even een heel extreem voorbeeld waar ik echt niet achter sta of snap!

Ja, 99,9% van de mensen walgt ervan en zou het nooit kunnen begrijpen, maar zo is onze huidige cultuur.

En hier is ook een heel groot deel van de bevolking tegen.

Ja, dit zijn even extreme voorbeelden maar ik wil alleen maar aangeven dat goed en slecht altijd een mening zijn en afhankelijk van cultuur en gedachten gang, hoe extreem ook.
Man man :P
Hoe offtopic kan je gaan. Ik baseerde het puur in de fantasie omgeving van GoT :o
Je hebt helemaal gelijk dat niks zwart en wit is, vandaar ook mijn opmerking dat iedereen er anders over nadenkt, en ja natuurlijk is dat ook een mening van mij O-)
Pagina: 1 ... 44 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic