Zeg maar 'verkrachten' ... kwam niet veel liefde aan te pas.Fruitschaal schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:25:
.. de liefde bedrijven...
Ik heb het aangepast
..
Is er trouwens iemand die direct de aflevering van HBO Amerika kijkt?
Is er trouwens iemand die direct de aflevering van HBO Amerika kijkt?
PSN: Fruitschaaltje
In aflevering 1 probeert Jamie al een kind te vermoorden tijdens een vrijpartij met zijn zus... Dus jaJoosie200 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:41:
[...]
Rivella
Tuurlijk is het shokking om terwijl je zoon opgebaard ligt, je een wake ervoor onderbreekt het op zo'n plek te doen. Maar die hele relatie Cersei - Jaime was al shocking vanaf het beginDus niks nieuws onder de zon wat mij betreft, hoe shocking het ook mag zijn, ik verbaas mij nergens meer om met GoT.
Ik vind sowieso vrijwel elke Tywin scene geniaal. In deze aflevering Tommen/Tywin en Obery/Tywin, eerder al Cersei/Tywin en enkele andere conversaties. Hij zit bijna nooit in het actievolle gedeelte van de serie, maar ik vind zijn scenes absoluut het leukst om naar te kijkenVerwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 23:02:
Kijk eens rond 38:00,
[...]
Vlak daarna zie je Tywin enigszins gefrustreerd knipperen. Ik vond 't wel een leuk stukje dialoog.
Pas maar op. Je weet wat GRRM doet met je favorietenSmitovic schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:32:
[...]
Ik vind sowieso vrijwel elke Tywin scene geniaal. In deze aflevering Tommen/Tywin en Obery/Tywin, eerder al Cersei/Tywin en enkele andere conversaties. Hij zit bijna nooit in het actievolle gedeelte van de serie, maar ik vind zijn scenes absoluut het leukst om naar te kijken.
Leukste moment vind ik toch die blik op zijn gezicht op het moment dat die soldaat dood binnenvalt in Harrenhal.Smitovic schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:32:
[...]
Ik vind sowieso vrijwel elke Tywin scene geniaal.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=awnGvpqiys4]
Hodor!
Hodor!
[ Voor 32% gewijzigd door segil op 25-04-2014 16:17 ]
"Natalie Dormer spoils GoT Season 4"
Het zullen waarschijnlijk geen echte spoilers zijn, maar ik denk dat ik deze toch maar ff oversla...
Nomen nescio
Kun je gerust kijken hoor...
"When you grow up your heart dies"
Als je al weet dat Joffrey dood is, wordt er verder niks gespoild
Sorry hoor, maar er wordt echt super veel gespoild.dutchgio schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 20:29:
Als je al weet dat Joffrey dood is, wordt er verder niks gespoild
Following beep beep beep murder beep beep beeep beep beeep Hodor beep beep beeep beep beep kill beeeep beeep beep beep beeeeep beeep beep and arg beep beeeeep beeeeeeeeeeeep.
Pfff dat had ik echt nog niet willen weten, thanks.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Djeezus, gebruik dan toch spoiler tags. Nu weten we allemaal dat bliep bliep doet, en dat bliep bliep vermoord... beetje zonde hoorDreanor schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 21:07:
[...]
Sorry hoor, maar er wordt echt super veel gespoild.
Following beep beep beep murder beep beep beeep beep beeep Hodor beep beep beeep beep beep kill beeeep beeep beep beep beeeeep beeep beep and arg beep beeeeep beeeeeeeeeeeep.
Pfff dat had ik echt nog niet willen weten, thanks.
Computers make very fast, very accurate mistakes.
is hier iemand die kan liplezen ben wel benieuwd wat ze echt zei 
(waarschijnlijk nog niets serieus..)
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Ze schijnt in een interview gezegd te hebben dat ze tijdens de beeps gibberish sprak.
"When you grow up your heart dies"
Iets met Hodor en moord als ik die reactie van hierboven moet gelovenburgt schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 20:11:
is hier iemand die kan liplezen ben wel benieuwd wat ze echt zei
Ik zit met mijn vrouw terug te kijken vanaf s1 maar we zijn nu bij het stuk dat arya 3 namen mag noemen tegen de moordenaar (we zijn nog niet zover dus weet het niet meer zeker)
Maar heeft ze niet als laatste naam joffry genoemd ? Zou die het niet gedaan hebben?
Maar heeft ze niet als laatste naam joffry genoemd ? Zou die het niet gedaan hebben?
Dat bedenkt ze pas als ze nog maar 1 naam over heeft. Ze vraagt hem dan of hij dat ook kan doen.Wognummer schreef op zondag 27 april 2014 @ 22:41:
Ik zit met mijn vrouw terug te kijken vanaf s1 maar we zijn nu bij het stuk dat arya 3 namen mag noemen tegen de moordenaar (we zijn nog niet zover dus weet het niet meer zeker)
Hij legt uit dat het hem misschien maanden of jaren zou kosten. Maar dat hij verplicht is de opdracht uit te voeren.
En dan dreigt ze zijn naam te noemen als 3e. Tenzij hij haar en haar vrienden helpt ontsnappen.
Staat me ook nog zoiets van bij met Melissandre en bloedzuigers...RocketKoen schreef op zondag 27 april 2014 @ 23:01:
[...]
Dat bedenkt ze pas als ze nog maar 1 naam over heeft. Ze vraagt hem dan of hij dat ook kan doen.
Hij legt uit dat het hem misschien maanden of jaren zou kosten. Maar dat hij verplicht is de opdracht uit te voeren.
En dan dreigt ze zijn naam te noemen als 3e. Tenzij hij haar en haar vrienden helpt ontsnappen.
Ik morgen ook wel ergens.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Hmm, eerste aflevering van dit seizoen die ik niet echt geweldig vond. Had gehoopt dat de overname van Meereen wel wat epischer zou zijn dan dit na de enorme cliffhanger van vorige week.
Idem, het ging wel heel makkelijk. Daar hadden ze best de halve aflevering aan mogen besteden.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Idd gebeurde eigenlijk niet zo heel erg veel.. Behalve dat Brandon gevangen wordt genomen natuurlijk.. En dat we weten wie er achter de moord zat..Twylight schreef op maandag 28 april 2014 @ 05:20:
Hmm, eerste aflevering van dit seizoen die ik niet echt geweldig vond. Had gehoopt dat de overname van Meereen wel wat epischer zou zijn dan dit na de enorme cliffhanger van vorige week.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Hoe komt die man die the Kingslayer's hand er afgehakt heeft opeens op de Wall? Heb ik iets gemist?
Bolton heeft hem opdracht gegeven om Bran en Rickon te vinden.Awsom schreef op maandag 28 april 2014 @ 12:35:
Hoe komt die man die the Kingslayer's hand er afgehakt heeft opeens op de Wall? Heb ik iets gemist?
Hij zei dat ze misschien in Castle Black waren om bescherming te zoeken van Jon
[ Voor 12% gewijzigd door RocketKoen op 28-04-2014 12:37 ]
Dat is toch Vargo Hoat? Hij stelde zich voor als (Amory) Lorch, of verstond ik dat verkeerd?
Nee, in de boeken is het Vargo Hoat. In de show heet hij Locke en komt niet voor in de boeken.Smitovic schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:00:
Dat is toch Vargo Hoat? Hij stelde zich voor als (Amory) Lorch, of verstond ik dat verkeerd?
[ Voor 8% gewijzigd door ulTimaS op 28-04-2014 13:10 ]
Ah, het ligt dus niet aan mij:) Thanks.ulTimaS schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:09:
[...]
Nee, in de boeken is het Vargo Hoat. In de show heet hij Locke en komt niet voor in de boeken.
Holy shit dat einde! Die white walkers hebben blijkbaar een soort lich king ala Warcraft 3. Wel grappig dat de Nights Watch het niet hun taak vond om die Crastor te stoppen, terwijl hij uiteindelijk blijkbaar hun grootste vijand nieuwe rekruten leverde
Het einde heeft zelfs boek lezers verrast.Goron schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:46:
Holy shit dat einde! Die white walkers hebben blijkbaar een soort lich king ala Warcraft 3. Wel grappig dat de Nights Watch het niet hun taak vond om die Crastor te stoppen, terwijl hij uiteindelijk blijkbaar hun grootste vijand nieuwe rekruten leverde
In de boeken zijn de WW ook echt een mysterie... Dan wordt je opeens gespoilerd door de aflevering. De wereld op zijn kop :-)
Niet alleen dat, maar ook nog eens dat er op de HBO website een samenvatting staat waarin verteld wordt wie het is. (de tekst is inmiddels veranderd)TokkieB schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:57:
[...]
In de boeken zijn de WW ook echt een mysterie... Dan wordt je opeens gespoilerd door de aflevering. De wereld op zijn kop :-)
Ik verwacht trouwens nog wel meer spoilers dit en komend seizoen voor boeklezers. Ze moeten immers een fundering leggen voor sommige verhaallijnen.
Na het spectakel van vorige week was het nu een wat gematigde aflevering 
De GIFjes van Net voor de stikkende Joffrey kloppen dus, Lady Tyrell was wel lekker rechtstreeks tegen Margaery, die ervoor zorgt dat Tommen goed zal slapen...
Vroeg me wel af waarom ze hetzelfde bij mij Margaery deed als bij Sansa met die ketting; om te bewijzen dat ze dat ongezien kan doen, of was dit nog maar het begin van het complot en legt er binnenkort nog iemand het loodje?
De GIFjes van Net voor de stikkende Joffrey kloppen dus, Lady Tyrell was wel lekker rechtstreeks tegen Margaery, die ervoor zorgt dat Tommen goed zal slapen...
Vroeg me wel af waarom ze hetzelfde bij mij Margaery deed als bij Sansa met die ketting; om te bewijzen dat ze dat ongezien kan doen, of was dit nog maar het begin van het complot en legt er binnenkort nog iemand het loodje?
Ok, vaag dat ze afwijken van de boeken dan. Nou ja ik vind het wel mooi want sinds het einde van seizoen 2 wacht ik al op meer white walker infoTokkieB schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:57:
[...]
Same hier.. Ik zat dan ook echt te hopen dat er nu weer eens wat van die WW naar voren kwam. Wel apart dat Brandon en het groepje verder niets merken van de WW (kraaien, kou) maar wel de baby horen huilen.Goron schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:05:
[...]
Ok, vaag dat ze afwijken van de boeken dan. Nou ja ik vind het wel mooi want sinds het einde van seizoen 2 wacht ik al op meer white walker info.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Je hebt de boeken dan niet goed gelezen... Er komt wel degelijk info over de koning van de WW naar voor in boek 2TokkieB schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:57:
[...]
Maar echt niet op het niveau wat we nu gezien hebben hoor 
Pas op, kleine spoiler uit het boek:

spoiler:
Maarja, Bran heeft na Storm of Swords maar iets van 3 hoofdstukken. Dan zou hij vanaf nu steeds 6-7 afleveringen weg moeten zijn.
Smitovic schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:37:
Maar echt niet op het niveau wat we nu gezien hebben hoor
spoiler:Maarja, Bran heeft na Storm of Swords maar iets van 3 hoofdstukken. Dan zou hij vanaf nu steeds 6-7 afleveringen weg moeten zijn.
spoiler:
Ja dat gaat ook niet werken of ze moeten alleen maar scenes hebben waar ze naar het noorden lopen wat op een gegeven moment ook wel saai wordt xD.
Ik vind het boek een beetje mager wat het verhaal van Bran betreft, dus ik vind dit meer dan welkom.
Ik vind het boek een beetje mager wat het verhaal van Bran betreft, dus ik vind dit meer dan welkom.
[ Voor 8% gewijzigd door ulTimaS op 28-04-2014 15:41 ]
ulTimaS schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:40:
[...]
spoiler:Ja dat gaat ook niet werken of ze moeten alleen maar scenes hebben waar ze naar het noorden lopen wat op een gegeven moment ook wel saai wordt xD
spoiler:
Op dat gebied hebben ze - gelukkig - al een hele hoop overgeslagen.
Verwijderd
*knip* Repack? De serie wordt toch 'gewoon' op HBO uitgezonden?
[ Voor 75% gewijzigd door argro op 30-04-2014 10:27 ]
Die Locke kwam me bekend voor maar ik me zo snel niet herinneren waar ik die eerder had gezien. Slecht nieuws dus voor Bran en Jon.
Dat einde was weer lekker creepy met die White Walkers.
Dat einde was weer lekker creepy met die White Walkers.
Hij heeft de hand van Jaime Lannister er af gehakt.Snippo schreef op maandag 28 april 2014 @ 17:12:
Die Locke kwam me bekend voor maar ik me zo snel niet herinneren waar ik die eerder had gezien.
*knip*
[ Voor 95% gewijzigd door argro op 30-04-2014 10:27 ]
*knip*
[ Voor 101% gewijzigd door argro op 30-04-2014 10:28 ]
Toch wel verbaasd als boeklezer deze aflevering! Mooi! Daarom vond ik dus een hele vette aflevering...
*knip*
[ Voor 95% gewijzigd door argro op 30-04-2014 10:28 ]
*knip*
[ Voor 95% gewijzigd door argro op 30-04-2014 10:28 ]
Moet zeggen dat zo af en toe het heel lastig is te volgen wie nu wie is in de serie ... Zoveel karakters, hoofdpersonen en bijrollen. 
Ja de hoofdpersonen en unieke figuren onthoudt je wel (Hodor, Jon Snow (en zijn wildling vrouwtje), etc) maar bijrollen zoals de crows die achter de muur dat kamp/huis overgenomen hebben en die kerel die zo goed kon vechten binnen de crows/wall (die dus blijkbaar Jaimie zijn hand afgehakt heeft) die onthoudt ik echt allemaal niet en wat ze gedaan hebben.
Daarom moest ik nu ook echt denken, wie, wat en waar?
Ik heb trouwens het gevoel dat onze favoriete dwerg ook buiten de muren gesmokkeld is, gezien zijn schildknaap met brienne weggestuurd wordt? Al blijft zijn huurling achter dus misschien ook niet.
En ik vond het ook een anticlimax dat die slavenstad zo simpel ingenomen wordt. Of beter gezegd, zo simpel in beeld gebracht. Een paar man smokkelden wapens naar binnen, dan wordt 1 leider omsingelt en waarschijnlijk vermoord en POEF gewonnen!
Dat had ook wel iets spectaculairder in beeld gebracht mogen worden vond ik.
Afijn, witte lopers
maakten veel goed aan het einde en ook ik kreeg Warcraft gevoel bij het zien van het ijzige fort enzo. Het eerste wat in mij opkwam was: Frostmourne hungers, haha.
Ja de hoofdpersonen en unieke figuren onthoudt je wel (Hodor, Jon Snow (en zijn wildling vrouwtje), etc) maar bijrollen zoals de crows die achter de muur dat kamp/huis overgenomen hebben en die kerel die zo goed kon vechten binnen de crows/wall (die dus blijkbaar Jaimie zijn hand afgehakt heeft) die onthoudt ik echt allemaal niet en wat ze gedaan hebben.
Daarom moest ik nu ook echt denken, wie, wat en waar?
Ik heb trouwens het gevoel dat onze favoriete dwerg ook buiten de muren gesmokkeld is, gezien zijn schildknaap met brienne weggestuurd wordt? Al blijft zijn huurling achter dus misschien ook niet.
En ik vond het ook een anticlimax dat die slavenstad zo simpel ingenomen wordt. Of beter gezegd, zo simpel in beeld gebracht. Een paar man smokkelden wapens naar binnen, dan wordt 1 leider omsingelt en waarschijnlijk vermoord en POEF gewonnen!
Afijn, witte lopers
The fuck?Dreanor schreef op maandag 28 april 2014 @ 21:23:
Wáárom zou je dat nou weer denken?!
Tyrion zit in een cel. Podrick kan hem daar alleen bezoeken, maar is verder gewoon een vrij man.. Podrick kan dus ook gewoon weg, zónder Tyrion en omdat Podrick nu dus weggaat met Brienne, móet Tyrion wel ontsnapt zijn?!? Wat voor hersenkronkel is dát?
Volgens mij hebben ze zelfs afscheid genomen toen hij Tyrion kwam bezoeken, en hij eigenlijk niets voor hem kon doen?Osiris schreef op maandag 28 april 2014 @ 21:42:
[...]
The fuck?
Tyrion zit in een cel. Podrick kan hem daar alleen bezoeken, maar is verder gewoon een vrij man.. Podrick kan dus ook gewoon weg, zónder Tyrion en omdat Podrick nu dus weggaat met Brienne, móet Tyrion wel ontsnapt zijn?!? Wat voor hersenkronkel is dát?

Verwijderd
*knip*
Maar ontopic: jammer dat de boeken wat losser gelaten worden nu en dat alles zo duidelijk uitgelegd wordt, had liever de tragere uitleg uit de boeken, maar dit werkt vast beter voor de tv. De spoilers voor de komende aflevering 5 doen me nu al verlangen naar volgende week. Maar dan zijn we ook alweer op 50% van dit seizoen, gaat veel te snel.
Maar ontopic: jammer dat de boeken wat losser gelaten worden nu en dat alles zo duidelijk uitgelegd wordt, had liever de tragere uitleg uit de boeken, maar dit werkt vast beter voor de tv. De spoilers voor de komende aflevering 5 doen me nu al verlangen naar volgende week. Maar dan zijn we ook alweer op 50% van dit seizoen, gaat veel te snel.
[ Voor 95% gewijzigd door argro op 30-04-2014 10:29 ]
*knip*
[ Voor 97% gewijzigd door argro op 30-04-2014 10:29 ]
In de serie is er een enorme berg aan 'whitewashing' zoals het wordt genoemd wat betreft Danny. In de boeken begaat ze tamelijk gewelddadige (oorlogs)misdaden, maar in de serie worden die bijna altijd overgeslagen.Dreanor schreef op maandag 28 april 2014 @ 21:23:
De showrunners hebben een duidelijke bias naar Danny, en een haat richting Stannis
spoiler:

En ik ben benieuwd of jullie dit hebben gespot: http://imgur.com/gallery/gnkp1LP
[ Voor 8% gewijzigd door krvabo op 28-04-2014 21:57 ]
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
Inside the episode:
http://www.hbo.com/data/c...s/embed/data/1376313.html
http://www.hbo.com/data/c...s/embed/data/1376313.html
Wauw, jij verdient de prijs van meest aardige reactie, wtf? Met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo vanmiddag, waar is zo'n reactie nu voor nodig ...Osiris schreef op maandag 28 april 2014 @ 21:42:
[...]
The fuck?
Misschien dacht ik dat omdat Tyrion aan zijn grote broer vroeg hem te bevrijden, en omdat zijn zwaardvechter ook tegen Jaimie zei dat Tyrion Jaimie koos als held om voor hem te vechten en dat het nu Jaimies tijd is om voor Tyrion te vechten.
Ook hier: YouTube: Game of Thrones Season 4: Inside the Episode #4 (HBO)
Die link naar de HBO website gaf bij mij enkel een zwart beeld.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Tyrion had wel duidelijk gemaakt dat Podrick bij hem vandaan moest blijven voor zijn eigen bestwil. Dat zal hij ook met Jaime hebben besproken waardoor hij nu dus op pad is gestuurd en veilig voor is voor eventuele gevolgen van het helpen van Tyrion.
Vreemd werkt perfect hier, zowel pc, tablet als phone.Tsurany schreef op maandag 28 april 2014 @ 22:29:
[...]
Ook hier: YouTube: Game of Thrones Season 4: Inside the Episode #4 (HBO)
Die link naar de HBO website gaf bij mij enkel een zwart beeld.
Ik dacht dat hij uiteindelijk gevonden werd toen hij zich daar verschuilde en werd gedood?krvabo schreef op maandag 28 april 2014 @ 21:53:
[...]
En ik ben benieuwd of jullie dit hebben gespot: http://imgur.com/gallery/gnkp1LP
nee, ze vingen hem en vertelden hem dat ze papa en mama gingen opeten voordat ze hem naar castle black stuurdendutchgio schreef op maandag 28 april 2014 @ 22:44:
[...]
Ik dacht dat hij uiteindelijk gevonden werd toen hij zich daar verschuilde en werd gedood?
Ah, zo.
Weet ook niet meer in welke episode dat was, was in elk geval blijkbaar met wat anders bezig want dat was me ontgaan
Weet ook niet meer in welke episode dat was, was in elk geval blijkbaar met wat anders bezig want dat was me ontgaan
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Hmmmm, begin ik nu dan een beetje GoT moe te worden? Nee toch? Al vanaf seizoen 2 zit ik regelmatig met het gevoel 'nu komt het!, nu wordt het rammen'. En dan.... Uhh nee, toch wéér een aflevering met opbouw, opbouw en nog eens opbouw. Het innemen van Mereen van de laatste aflevering was wederom een mooi voorbeeld. Minimale actie, maar dan wel peperdure CGI shots gebruiken waarin iedereen staat de feesten en blij is. Ik vind de balans een beetje zoek en ook de dialogen vind ik niet meer zo sterk als voorheen. Het eerste seizoen is nog altijd het sterkst vind ik en hoewel episodes als 'The Red Wedding' meesterlijk zijn, heb ik toch het gevoel dat GoT méér kan zijn (de boeken lees ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen). Ik kijk wel door, want Game of f*ucking Thrones, maar dare I say it, ik beleef op het moment meer plezier aan het 2de seizoen van Da Vinci's Demons.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Ik ben het stiekem wel met je eens. Als ik nu aan afgelopen aflevering terugdenk weet ik al amper meer waar het over ging (ja oké als ik er even over nadenk wel), en dat is toch best saai zo.
*knip*
[ Voor 96% gewijzigd door argro op 30-04-2014 10:30 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Mooie aflevering weer maar het viel me wel vies tegen hoe de stad werd in genomen, voor mijn gevoel was daar bijna alles in over geslagen of geknipt.
Wat ik wel bizar vind zijn die whitewalkers, hoe zit het precies met die baby's? Worden deze omgetoverd tot whitewalker of hoe zit het? Ik vind het een beetje wazig.
Zover ik het zie heeft The Wall twee vijanden, Wildlings en Whitewalkers right waarvan de Wildlings het meeste gevaar schuilt op dit moment.
Wat ik wel bizar vind zijn die whitewalkers, hoe zit het precies met die baby's? Worden deze omgetoverd tot whitewalker of hoe zit het? Ik vind het een beetje wazig.
Zover ik het zie heeft The Wall twee vijanden, Wildlings en Whitewalkers right waarvan de Wildlings het meeste gevaar schuilt op dit moment.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ze worden als baby omgetoverd tot white walker, dan gaan ze naar whitewalker school en whitewalker college en dan uiteindelijk zijn ze volwaardig whitewalker
En als ze afgestudeerd zijn dan krijgen ze hun witte sokjesTwylight schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 01:24:
Ze worden als baby omgetoverd tot white walker, dan gaan ze naar whitewalker school en whitewalker college en dan uiteindelijk zijn ze volwaardig whitewalker
Aflevering van gisteren was inderdaad vooral veel verhaal. Mereen was te makkelijk ingenomen, weer geen manschappen verloren. Dit is nu al de tweede stad die ze met 0 losses inneemt. Baelish gaat denk ik nog wel een belangrijke rol spelen in het vervolg. Die is stilletjes aan macht aan het winnen. Bovendien heeft ie nieuwe allies.
Dat er overigens een soort van king is voor de white walkers leek me wel evident. Het zijn immers geen hersenloze zombies.
Op dit moment wel ja. Maar aangezien de Wildlings vooral op de vlucht zijn voor de white walkers denk ik dat the Wall zich op meer zorgen kan gaan maken over de 2e wave.Quad schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 01:11:
[...]
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Dat wordt een spin-off. Fresh Prince of the North.Twylight schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 01:24:
Verwijderd
Als boeklezer zat ik gisteren vanaf halverwege de aflevering met opengesperde mond te kijken om na de aflevering de stukjes blown mind overal van de muren te lopen verzamelen.
zoals ik al eerder zei, de lannisters worden binnenkort uit hun macht gewipped, ik verwacht een soort red wedding maar dan zijn de lannisters aan de receiving end. Ga maar na, tyrion is binnenkort uit beeld (ik hoop dat hij overleeft, ik mag hem wel) Jamie en Cercei zijn niet meer zo dik met elkaar, niemand vind pappie lief, Joffrey is al dood, en tommen word binnenkort helemaal ingepakt door zijn nieuwe vrouw.dutchgio schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:01:
Na het spectakel van vorige week was het nu een wat gematigde aflevering
De GIFjes van Net voor de stikkende Joffrey kloppen dus, Lady Tyrell was wel lekker rechtstreeks tegen Margaery, die ervoor zorgt dat Tommen goed zal slapen...![]()
tevens vermoed ik van meneer-i-like-my-sisters-pussy-to-much, dat hij brienne weggestuurd heeft, zogenaamd om sansa te beschermen, wat bullshit is, hij laat brienne schaduwen totdat ze sansa gevonden heeft en dan springen er wat assassins in beeld om haar en sansa (proberen) afteslachten. En zo valt Jamie weer in goede aard bij zijn zus.
einde voorspellingen, commentaar en verdere brainstorming zijn welcome
brainstorm is niet nodig, de boeken spreken voor zichfuqua schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 08:52:
[...]
zoals ik al eerder zei, de lannisters worden binnenkort uit hun macht gewipped, ik verwacht een soort red wedding maar dan zijn de lannisters aan de receiving end. Ga maar na, tyrion is binnenkort uit beeld (ik hoop dat hij overleeft, ik mag hem wel) Jamie en Cercei zijn niet meer zo dik met elkaar, niemand vind pappie lief, Joffrey is al dood, en tommen word binnenkort helemaal ingepakt door zijn nieuwe vrouw.
tevens vermoed ik van meneer-i-like-my-sisters-pussy-to-much, dat hij brienne weggestuurd heeft, zogenaamd om sansa te beschermen, wat bullshit is, hij laat brienne schaduwen totdat ze sansa gevonden heeft en dan springen er wat assassins in beeld om haar en sansa (proberen) afteslachten. En zo valt Jamie weer in goede aard bij zijn zus.

Lijkt me niet, Brienne kan goed vechten en is uiterst loyaal. Voeg daar even een leuk plaatstaalpakje en een de beste zwaarden van westeros aan toe.
Denk eerder dat Jaime tijdens het schrijven in dat boek zichzelf een beetje tegen vond vallen.
Denk eerder dat Jaime tijdens het schrijven in dat boek zichzelf een beetje tegen vond vallen.
Nou, nee. Ik denk dat hij in kings landing blijft om tyrion te helpen. Althans proberen. Verder heeft hij Brienne weggestuurd om toch nog op de een of andere manier zijn plicht te voldoen. Alleen vraag ik me af of dat wel zo goed is om haar weg te halen bij haar tante. Ook vind ik het wel raar om zo maar je valeryan zwaard weggeeft. Valt nog al op bij een ''simpele'' knight.fuqua schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 08:52:
[...]
zoals ik al eerder zei, de lannisters worden binnenkort uit hun macht gewipped, ik verwacht een soort red wedding maar dan zijn de lannisters aan de receiving end. Ga maar na, tyrion is binnenkort uit beeld (ik hoop dat hij overleeft, ik mag hem wel) Jamie en Cercei zijn niet meer zo dik met elkaar, niemand vind pappie lief, Joffrey is al dood, en tommen word binnenkort helemaal ingepakt door zijn nieuwe vrouw.
https://www.youtube.com/@droommotor
Zelf heeft hij er niet zoveel aan; hij moet nog leren vechten mer z'n andere hand....
Brienne kan wel vechten, beter dan die schildknaap die met haar werd meegestuurd.
Brienne kan wel vechten, beter dan die schildknaap die met haar werd meegestuurd.
Brienne is geen simpele knight hoor. Maar lady of Tarth. Dus wel degelijk highborn.
dat is het juist, het lijkt op het 1ste oog wel dat hij haar wegstuurd om te beschermen, maar een lannister die geen geheime agenda heeft ? naah te onwaarschijnlijk, hij laat haar zeker volgen door een spion. al dat spul dat hij brienne gaf was om haar "sense of duty" te doen aanwakkeren en "go protect the innocent sansa", Jamie weet haar wel te bespelen..Denzis schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 08:56:
[...]
Nou, nee. Ik denk dat hij in kings landing blijft om tyrion te helpen. Althans proberen. Verder heeft hij Brienne weggestuurd om toch nog op de een of andere manier zijn plicht te voldoen. Alleen vraag ik me af of dat wel zo goed is om haar weg te halen bij haar tante. Ook vind ik het wel raar om zo maar je valeryan zwaard weggeeft. Valt nog al op bij een ''simpele'' knight.
en wij weten al, sansa is binnenkort bij haar tante en als brienne haar vind dan vind ze sansa daar, wat gaat brienne doen ? meest logische is daar blijven, maar feit is ze is bij sansa en dat is wat jamie moet hebben.
Inderdaad, maar dat kun je aan de buitenkant niet zien. Dus een "simpele" ridder met een heel duur zwaard kan wat vreemd over komen, daarbij is het wel zo dat er maar weinig mensen zijn die, zeker op een aftand of in de schede, het verschil zien tussen een zwaard van Valerian Steel of gewoon staal.HamburgerHenk schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 09:07:
Brienne is geen simpele knight hoor. Maar lady of Tarth. Dus wel degelijk highborn.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Now this is the story all about howRocketKoen schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 08:18:
[...]
Dat wordt een spin-off. Fresh Prince of the North.
My life got flipped, they left me outside of town.
And I'd like to take a minute to lay right there
Untill a white walker came, he had white hair.
...
In west-westeros born and raised (I know, dit is fout maar rijmt beter)
North of the wall where I spent most of my days
Chilling out, freezing and staying all cool
When the king touched me made my eyes all blue.
When a couple of wildlings who were up to no good
Started making trouble in my neighborhood
I got in one little fight and they all ran in fear
They ran so far over the great wall I hear.
I'll pick up the chase with them the other day
But first packed my bagg and the king sent me on my way
To get over the great wall I need no ticket
If the black crows won't let me in i'll just kick it
...
Kon het niet laten ff snel de lyrics aan te van Fresh Prince.
ik zie dat veel mensen teleurgesteld zijn omdat het innemen van Mereen niet spectaculair genoeg was en dat zij denken dat er veel is overgeslagen van wat er in het boek staat. Dat valt uiteindelijk reuze mee.
Het innemen van Mereen wordt in het boek verteld vanuit het oogpunt van Denearys. En dat ook als een flashback. Aangezien zij niet zelf meevecht krijg je dus alleen in hoodlijnen mee wat er gebeurd is. Wat dat betreft wijkt de serie er niet heel erg van af.
Ik ben zelf wel van mening dat ze het beter hadden kunnen doen natuurlijk. Er zijn al genoeg verschillen tussen de serie en de boeken dus ze hadden het innemen van Mereen wel wat spectaculairder kunnen maken.
Ik heb het gevoel dat ze de special effects bewaren voor het gevecht tussen the nightwatch en the wildlings (geen spoiler, we weten namelijk dat dit gaat gebeuren). Ik ben hier zelf heel benieuwd naar aangezien ze al genoeg dingen veranderd hebben in de serie zodat boekenlezers nu al weten dat er anders aan toe zal gaan dan in de boeken.
Het innemen van Mereen wordt in het boek verteld vanuit het oogpunt van Denearys. En dat ook als een flashback. Aangezien zij niet zelf meevecht krijg je dus alleen in hoodlijnen mee wat er gebeurd is. Wat dat betreft wijkt de serie er niet heel erg van af.
Ik ben zelf wel van mening dat ze het beter hadden kunnen doen natuurlijk. Er zijn al genoeg verschillen tussen de serie en de boeken dus ze hadden het innemen van Mereen wel wat spectaculairder kunnen maken.
Ik heb het gevoel dat ze de special effects bewaren voor het gevecht tussen the nightwatch en the wildlings (geen spoiler, we weten namelijk dat dit gaat gebeuren). Ik ben hier zelf heel benieuwd naar aangezien ze al genoeg dingen veranderd hebben in de serie zodat boekenlezers nu al weten dat er anders aan toe zal gaan dan in de boeken.
Ik merk trouwens dat sommige mensen de verhaalontwikkelingen niet of minder waarderen. Ze hebben liever ( zoals innemen van Meereen) veel actie en geweld. 55 minuten lang. Dat snap ik wel, maar daar bestaat Game of Thrones simpelweg niet uit en is voor mij ook niet nodig. Ik waardeer juist meer de verhaallijnen. De kracht van Game of Thrones zit juist complotten, backstabben ( al dan niet geweldadig), allianties, macht, plottwists, forshadowing
en heel veel mindblown's.
Deze 'trend' was ook merkbaar bij de Walking Dead.. Deze series worden steeds populairder en krijgen dus een breder publiek. Veel van 'die nieuwe mensen' kijken voor de actie en geweld ( zombieslashing/gevechten in bv Meereen) en niet voor characterontwikkeling/verhaalontwikkeling. Ik kan deze momenten natuurlijk ook waarderen. Maar aangezien ik beide series vanaf moment 0 heb gevolgd, vind ik characterontwikkeling net iets interessanter.. Nogmaals het voorbeeld met Meereen: ze kunnen het innemen van de stad uitgebreid laten zien, maar ik vond het boeiender dat Dany wel iets weghad van de Mad King met haar 163 opgespijkerde masters. Ze groeit ( de goede kant op of niet?
).
Overigens weten wij wel waar Sansa heengaat/is, maar de rest van de wereld niet. Of het dan zo simpel is om te zeggen dat Brienne Sansa even vindt..?
Deze 'trend' was ook merkbaar bij de Walking Dead.. Deze series worden steeds populairder en krijgen dus een breder publiek. Veel van 'die nieuwe mensen' kijken voor de actie en geweld ( zombieslashing/gevechten in bv Meereen) en niet voor characterontwikkeling/verhaalontwikkeling. Ik kan deze momenten natuurlijk ook waarderen. Maar aangezien ik beide series vanaf moment 0 heb gevolgd, vind ik characterontwikkeling net iets interessanter.. Nogmaals het voorbeeld met Meereen: ze kunnen het innemen van de stad uitgebreid laten zien, maar ik vond het boeiender dat Dany wel iets weghad van de Mad King met haar 163 opgespijkerde masters. Ze groeit ( de goede kant op of niet?
Overigens weten wij wel waar Sansa heengaat/is, maar de rest van de wereld niet. Of het dan zo simpel is om te zeggen dat Brienne Sansa even vindt..?
Wél een spoiler, want het is nog niet gebeurdavec_style schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 09:27:
spoiler:(geen spoiler, we weten namelijk dat dit gaat gebeuren).Ik heb het gevoel dat ze de special effects bewaren voor het gevecht tussen the nightwatch en the wildlings
Lysa is nog de enige levende familielid van Sansa (waarvan de wereld weet dat ze nog leven). Jon Snow even niet meegeteld.
Het lijkt mij logisch om even te checken of ze misschien daar is.
this toch ook wel vreemd dat na alle drama wat de starks is overkomen we niks gezien hebben van die Lysa nietwaar ?avec_style schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 09:32:
Lysa is nog de enige levende familielid van Sansa (waarvan de wereld weet dat ze nog leven). Jon Snow even niet meegeteld.
In de scene van Grey worm dat hij in die tent aan het leren was. Zei hij "kill all masters". Het kwam over alsof hij bedoelde dat daenerys ook vermoord word uiteindelijk. Hadden jullie dat ook?
Omdat zij een schijterd is en het liefst veilig in de eyrie blijft.fuqua schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 09:39:
[...]
this toch ook wel vreemd dat na alle drama wat de starks is overkomen we niks gezien hebben van die Lysa nietwaar ?
[ Voor 39% gewijzigd door ulTimaS op 29-04-2014 09:53 ]
Nee.saveljos schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 09:43:
In de scene van Grey worm dat hij in die tent aan het leren was. Zei hij "kill all masters". Het kwam over alsof hij bedoelde dat daenerys ook vermoord word uiteindelijk. Hadden jullie dat ook?
Master = slaven-baas.
Daenerys houdt geen slaven, ergo, is geen 'master'.
Als je Seizoen 1 herinnerd dan is die Lysa niet helemaal goed in haar hoofd.fuqua schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 09:39:
[...]
this toch ook wel vreemd dat na alle drama wat de starks is overkomen we niks gezien hebben van die Lysa nietwaar ?
Lysa is haar tante. Op Riverrun zitten nog een paar ooms (broers van Catlyn).avec_style schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 09:32:
Daarnaast is Sansa nog niet bij Lysa maar zit ze op een schip met Littlefinger.
En dat kasteel is nogal verborgen en onbereikbaar. Daar kun je niet "even kijken" wie er thuis zijn als ze niet gevonden willen worden.
The Eyrie voor de mensen die het vergeten zijn.

edit: ander plaatje gedaan. Op een of andere manier deed die andere het niet

edit: ander plaatje gedaan. Op een of andere manier deed die andere het niet
[ Voor 65% gewijzigd door ulTimaS op 29-04-2014 10:28 ]
plaatje doet nietulTimaS schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 09:54:
The Eyrie voor de mensen die het vergeten zijn.
[afbeelding]
nee, want daenerys heeft altijd duidelijk gesteld dat ze allemaal vrij zijn en mogen gaan wanneer ze willen.saveljos schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 09:43:
nee helaas herinner ik mij het niet, is ze in beeld geweest of was er slechts over haar gesproken ?RocketKoen schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 09:47:
[...]
Als je Seizoen 1 herinnerd dan is die Lysa niet helemaal goed in haar hoofd.
Ze is in beeld geweest. De scenes met haar zoon die nog aan haar borst hangt (terwijl hij daar veel te oud voor is) en met het gevecht waar Bronn het opneemt voor Tyrion.fuqua schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:25:
[...]
nee helaas herinner ik mij het niet, is ze in beeld geweest of was er slechts over haar gesproken ?
Die dame is tante Lysa
Zij heeft Tyrion veroordeeld in de Eyrie. Ze zat op een troon met haar kind aan de borst.fuqua schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:25:
[...]
nee helaas herinner ik mij het niet, is ze in beeld geweest of was er slechts over haar gesproken ?
aah ja nu daagt het weer, Tyrion was daar gevangen geweest en Bronn heeft hem toen gered, nou gaat weer een gezellige plaats zijn voor sansa, misschien mag ze aan de andere tiet lurken samen met dr neefjeThe_Fes schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:29:
[...]
Ze is in beeld geweest. De scenes met haar zoon die nog aan haar borst hangt (terwijl hij daar veel te oud voor is) en met het gevecht waar Bronn het opneemt voor Tyrion.
Die dame is tante Lysa
Dit topic is gesloten.
Let op:
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews
Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews
Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic