Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
But I wants to...MrVegeta schreef op maandag 14 april 2014 @ 08:24:
Ik kan iedereen aanraden dit topic _NIET_ te bekijken voor die de aflevering heeft gezien...
En godverdomme, stomme klootzak die ik ben. Ik bekijk gewoon de spoiler.

Jammer dat ze Sandor misbruiken voor reclame.
KFC is best te blaffen, en Sandor is fanmade natuurlijkhorizon1978 schreef op maandag 14 april 2014 @ 09:06:
Bah, KFC is goor. Alleen al die gekweekte kippen zonder veren en poten.
Jammer dat ze Sandor misbruiken voor reclame.
Verwijderd
Kijk eens de documenataire over kfc op netflix, dan zie je hoe onjuist jouw opmerking is.horizon1978 schreef op maandag 14 april 2014 @ 09:06:
Bah, KFC is goor. Alleen al die gekweekte kippen zonder veren en poten.
Goede aflevering ! Erg benieuwd waar de macht nu heen gaat!
I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head
+1.. Stomme ik.mat.hi.as schreef op maandag 14 april 2014 @ 08:28:
[...]
But I wants to...
En godverdomme, stomme klootzak die ik ben. Ik bekijk gewoon de spoiler.Wat een stoephoer kun je soms zijn...
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Huh, waarom een spoiler? De aflevering is toch al uitgezonden?muhda schreef op maandag 14 april 2014 @ 05:02:
Yes, eindelijk. Voor wie Episode 2 – The Lion and the Rose heeft gekeken begrijpt het wellicht.
spoiler: spoilerJoffrey is eindelijk dood
En dat dat zou gebeuren, wist iedereen al (die de boeken gelezen heeft)
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
(grappig hoe iedereen bij deze wedding uitzinnig blij is dat er iemand dood ging XD)
Verwijderd
Perfect einde! Ik ben wel benieuwd wat die margaery tyrell nu gaat doen. Ik vond haar wel een leuke aanvulling op het hellekind, leuk hoe ze steeds lastige situaties kalmeerde.
Ik verdenk de Tyrells, Margory is koningin dus dan kan Joffrey weg. Hij was het grootste gevaar voor haar en met hem weg kan zij wellicht regeren? Al heeft Joffrey nog een broertje, wellicht die aan de macht? Dan kan Tywinn ook schuldig zijn. Liever iemand op de troon die hij kan controleren dan nog een mad king.
[ Voor 64% gewijzigd door Tsurany op 14-04-2014 11:49 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Is het niet zo dat - aangezien Joffrey en Margaery geen kinderen hebben - de titel van Koning naar het oudste broertje van Joffrey gaat?Tsurany schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:46:
Sansa wellicht? Enige moment dat die beker in iemand anders handen was en uit het zicht.
Ik verdenk de Tyrells, Margory is koningin dus dan kan Joffrey weg. Hij was het grootste gevaar voor haar en met hem weg kan zij wellicht regeren? Al heeft Joffrey nog een broertje, wellicht die aan de macht? Dan kan Tywinn ook schuldig zijn. Liever iemand op de troon die hij kan controleren dan nog een mad king.
Klopt, Tommen wordt in dit geval koningAwsom schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:53:
[...]
Is het niet zo dat - aangezien Joffrey en Margaery geen kinderen hebben - de titel van Koning naar het oudste broertje van Joffrey gaat?
Hmmm ja Sansa inderdaad, maar wel erg toevallig dat die beker dan haar kant op rolt en zij dan toevallig gif bij zich heeft? De Tyrells lijken mij wel slimmer om bij de bruiloft al af te rekenen met Joffrey.Tsurany schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:46:
Sansa wellicht? Enige moment dat die beker in iemand anders handen was en uit het zicht.
Er is ook nog Myrcella Baratheon uit Dorne, dat is het oudste kind van Robert. Volgens mij gaat het niet direct naar de zoon.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
nope, tommen wordt koningMrVegeta schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:10:
[...]
Er is ook nog Myrcella Baratheon uit Dorne, dat is het oudste kind van Robert. Volgens mij gaat het niet direct naar de zoon.
het gaat om de oudste zoon, dochters tellen niet
Ik weet niet wat gebruikelijk is, in dat geval vraag ik me af or Margaery nog een rol gaat spelen. Wellicht dat zij een huwelijk krijgt met Tommen?Awsom schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:53:
[...]
Is het niet zo dat - aangezien Joffrey en Margaery geen kinderen hebben - de titel van Koning naar het oudste broertje van Joffrey gaat?
''According to Dornish law, an elder sister inherits before her younger brother, which would make Myrcella the rightful queen.''godofal schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:12:
[...]
nope, tommen wordt koning
het gaat om de oudste zoon, dochters tellen niet
Klopt dus niet helemaal wat jij zegt
Maar, correct me if I am wrong, de Lannisters zijn toch niet Dornish?sjaak88 schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:21:
[...]
''According to Dornish law, an elder sister inherits before her younger brother, which would make Myrcella the rightful queen.''
westeros bestaat uit 7 kingdoms, elk koninkrijk had/heeft zijn eigen regelssjaak88 schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:21:
[...]
''According to Dornish law, an elder sister inherits before her younger brother, which would make Myrcella the rightful queen.''
dorne is als enige niet veroverd door aegon en zijn draken, maar is door poliek spel en bruiloften "veroverd"
ik geloof dat het daardoor is dat ze nog steeds wat eigen regels hebben die niet overeenkomen met de rest van westeros
Nee, maar Tommen zijn oudere zus Myrcella bevind zich wel in Dorne op het moment.Tsurany schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:24:
[...]
Maar, correct me if I am wrong, de Lannisters zijn toch niet Dornish?
Ik zet in op de taart in elk geval. En mooi dat-ie dood is.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
https://www.youtube.com/watch?v=4iimpkprnTk
PSN: Alvanosa
Dat denk ik ook. Zijn wijnglas werd niet op de tafel van die ma Tyrell geplaatst. Het zou te opvallend zijn geweest had ze daar iets in willen doen.JvS schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:54:
Ik dacht zelf aan de taart. Hoewel niet logisch, denk ik dat die ma Tyrell erachter zit. Die sprak ook al suggestief dat het heel erg is voor een man om op zijn eigen bruiloft dood te moeten gaan (hardop refererend aan de red wedding, maar wellicht refererend aan wat er nu gebeurd is).
Klopt, maar Joffrey is ook geen Lannister, maar een Baratheon zoals Tommen en Myrcella.Tsurany schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:24:
[...]
Maar, correct me if I am wrong, de Lannisters zijn toch niet Dornish?
Dus dat kan wel wat politieke conflicten gaan geven.
Maar nam Margaery ook geen hap van die taart? Die mankeert zo te zien niets.JvS schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:54:
Ik dacht zelf aan de taart. Hoewel niet logisch, denk ik dat die ma Tyrell erachter zit. Die sprak ook al suggestief dat het heel erg is voor een man om op zijn eigen bruiloft dood te moeten gaan (hardop refererend aan de red wedding, maar wellicht refererend aan wat er nu gebeurd is).
Persoonlijk vind ik het wel jammer zonder Joffrey, zijn personage werd erg goed gespeeld door Gleeson. Ik meen ergens onlangs gelezen te hebben dat Gleeson geen carriere als acteur ambieert maar iets anders wilt gaan doen. Dan kan ie daar nu mee beginnen
Maar denk eerder dat het de taart was gezien Margaery hem meteen een tweede stuk wilde geven terwijl hij net een hap nam. Tevens zei hij "...this pie is dry"
Maar er zal wel weer een rare twist aankomen, Tywinn had namelijk een soort van kleine glimlach toen hij neer viel.
[ Voor 13% gewijzigd door Famous op 14-04-2014 14:05 ]
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
*knip* Zie topicwaarschuwing inzake boeken en spoilers.
[ Voor 73% gewijzigd door argro op 14-04-2014 15:19 ]
En het zal ook wel lang duren voordat er echt duidelijkheid over komtJerry schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:14:
Leuke aflevering weer.
*knip* Zie topicwaarschuwing inzake boeken en spoilers.
[ Voor 36% gewijzigd door argro op 14-04-2014 15:19 ]
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
zal je daar niet effe spoilertje van maken?Jerry schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:14:
Leuke aflevering weer.
spoiler:In de boeken was er ook nooit echt duidelijkheid over wie Joffrey nu vermoord heeft. Of ik moet er echt gigantisch overheen gelezen hebben. Er wordt naar allerlei mensen gehint, maar duidelijk is het niet.
Dit geeft het wel een leuke mysterie.
[ Voor 99% gewijzigd door sjaak88 op 14-04-2014 14:54 . Reden: Voor zekerheid maar verwijderd. ]
[ Voor 40% gewijzigd door JvS op 14-04-2014 14:24 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
En bedankt.Jerry schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:14:
Leuke aflevering weer.
spoiler:In de boeken was er ook nooit echt duidelijkheid over wie Joffrey nu vermoord heeft. Of ik moet er echt gigantisch overheen gelezen hebben. Er wordt naar allerlei mensen gehint, maar duidelijk is het niet.
Dit geeft het wel een leuke mysterie.
ps ik heb de boeken niet gelezen!
[ Voor 9% gewijzigd door Djarune op 14-04-2014 15:07 ]
Viel me ook al op dat die gozer uit het niets in Episode 1 tevoorschijn kwam. Je zag in de terugblikken voordat episode 1 begon dat die vent ooit een ridder was die vernederd werd door Joffrey en verder moest gaan als nar dacht ik. Die gaf die ketting ook aan Sansa.NickThissen schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:08:
Die ketting kwam toch van die gast die Sansa nu ook mee nam (of in ieder geval zei dat ze weg moest wezen). Was me vrij duidelijk dat hij er iets mee te maken had (dat er een steentje mistte was me niet opgevallen). Weet verder niet waar die gast vanaf komt...
Terwijl in het boek en nee dat is geen spoiler, Sansa al maaanden naar het park gaat om hem te zien.Freshnezz schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:16:
[...]
Viel me ook al op dat die gozer uit het niets in Episode 1 tevoorschijn kwam. Je zag in de terugblikken voordat episode 1 begon dat die vent ooit een ridder was die vernederd werd door Joffrey en verder moest gaan als nar dacht ik. Die gaf die ketting ook aan Sansa.
Hier doen ze het net wat anders, maar het zou best kunnen.
Tot nu toe is het allemaal speculatie en volgens mij zelfs voor boeken lezers !

[ Voor 26% gewijzigd door Alvanosa op 14-04-2014 15:52 ]
PSN: Alvanosa
Aan de andere kant - waarom zo moeilijk doen met die ketting? Kun je toch net zo goed zo'n crystal (of wat erin zit) in je broekzak duwen?
Tjah, even nog wachten tot dat iedereen het heeft gezien natuurlijk. Ik wou het niet verpesten voor iedereen die het in de avond / na werk gaat kijken.hyptonize schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:01:
[...]
Huh, waarom een spoiler? De aflevering is toch al uitgezonden?
En dat dat zou gebeuren, wist iedereen al (die de boeken gelezen heeft)
Verwijderd
Jazeker! Jammer dat Joffrey hem niet zo lang liet zingen. Gelukkig in de credits welHoite schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:40:
Iemand anders die Sigur Ros (of eigenlijk alleen Jónsi) ook direct herkende in de tweede aflevering?
Sansa en Tyrions bruiloft was nog "saaier".Avalaxy schreef op maandag 14 april 2014 @ 18:25:
Ik zit even te denken en volgens mij is er nog geen enkele bruiloft geweest waar niemand dood gingDie bruiloft van daenarys werden ook volop mensen gedood.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Verwijderd
PSN: Fruitschaaltje
Ik ook. Joffrey en Tyrion konden het niet zo goed met elkaar vinden, en die kale euneuch is onbetrouwbaar als de pest, had wel verwacht dat die het door zou geven aan Jofrrey zodat het plannetje om haar veilig weg te leiden zou worden voorkomen... Misschien komt het gevolg daarvan nogLeo1010 schreef op maandag 14 april 2014 @ 19:21:
Same here. Ik had als hoogtepunt eigenlijk een dode Shae verwacht.
En dat is nou juist GoT, je verwacht het niet
En door Joffrey zo te laten sterven, zo snel en onverwachts geeft alleen maar meer onzekerheid voor alle andere karakters. Top!
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Geweldige episode weer
[ Voor 74% gewijzigd door argro op 15-04-2014 08:26 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
https://niels.nu
[ Voor 96% gewijzigd door argro op 15-04-2014 08:26 ]
Niet zo moeilijk! Meekijkend met een amerikaanse vriend, via de tablet zoals in de Ziggo reclame (dacht ik).dutchgio schreef op maandag 14 april 2014 @ 21:36:
[...]
Dat moet je niet zeggen, anders komt Tim Kuik(brein) achter je aan ivm downloadverbod.![]()
Hoe wij al voordat het op de buis is in Nederland kunnen kijken blijft een raadsel
Hoe anders? Ik kan geen andere manier bedenken ...

[ Voor 6% gewijzigd door Dreanor op 14-04-2014 22:01 ]
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
HBO online? Moet de service wel online zijn en geen overload hebben...Dreanor schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:01:
[...]
Niet zo moeilijk! Meekijkend met een amerikaanse vriend, via de tablet zoals in de Ziggo reclame (dacht ik).
Hoe anders? Ik kan geen andere manier bedenken ...
Maar wat een einde! Vind het eindelijk weer leuk naar een (naar mijn mening) slecht seizoen 3.
Spoiler Alert, het einde is bekend:

Oeps, foto's in een spoiler werken niet.
[ Voor 11% gewijzigd door dutchgio op 14-04-2014 22:43 ]
Heb wel erg genoten van deze episode, leefde ook heel erg mee met Tyrion, hoe hard is die wel niet vernederd.. En hoe zal dat aflopen?
⏩ PVOutput☀️
Off with his head.Quad schreef op maandag 14 april 2014 @ 23:14:
Doe je link in spoiler.
Heb wel erg genoten van deze episode, leefde ook heel erg mee met Tyrion, hoe hard is die wel niet vernederd.. En hoe zal dat aflopen?
Als Cercei dr zin krijgt
Had ik ff niet zien aankomen.
Wat een fantastische aflevering dit, hadden we wel verdient na de wat matige opening van vorige week
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Mag toch hopen dat Tywin boven Cersei staat, ook omdat ie hand van the king was..RocketKoen schreef op maandag 14 april 2014 @ 23:18:
[...]
Off with his head.
Als Cercei dr zin krijgt
En Tywin zal er wel voor zorgen dat Tyrion het overleeft, ook al is het niet z'n meest geliefde zoon. (Denk even terug aan dat verhaal wanneer Tywin tegen Tyrion iets over hem en inde zee en gooien verteld
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Misschien dat die oma en Tywin het plannetje samen bedacht hebben tijdens hun gesprek. Tijdens het kijken zelf heb ik niet alles precies mee gekregen wat er gebeurde, maar aan de hand van de reacties hier lijkt me dat best een mogelijk scenario.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
denk dat dat ook meer dan een snufje CG wasBtM909 schreef op maandag 14 april 2014 @ 23:49:
Trouwens props voor de makeup in de laatste scene van Joffrey
R.I.P Joffrey

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Surfin' paradise!
Dit seizoen maken ze boek 3 af als het goed is. Boek 4 en 5 zijn niet gescheiden door tijd maar door lokatie. Dat werkt niet op TV (en in de boeken eigenlijk ook niet). Dus die worden waarschijnlijk gemixt.Sjah schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 00:44:
Welke boeken gaan S5 en S6 nou bevatten? Heb ze niet gelezen FWIW.
Vorige afleveren was hij ook al zo sterk. Beste character van S4 wmb.Snappie88 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 00:21:
Het moment wat ik geweldig vond, was het gesprek tussen Tywin / Cersei en the red viper. Prachtig, al die sneren in onder een minuut
Die acteur kan zijn gezicht ook nergens meer laten zien. Dat is nu per definitie geassocieerd met de rol van die kutkoning.
Overigens ook weer duidelijk dat hij geen gezag had.
Had wel meer spektakel eromheen verwacht. Bombastisch feest in de troonzaal bijvoorbeeld.
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Ahem.
CyBeR in "[Serie] Game of Thrones"
Dat was 'ie ook niet van plan, dus dat scheelt. Z'n plan is niet om met acteren verder te gaan.Jogai schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 02:02:
[...]
Vorige afleveren was hij ook al zo sterk. Beste character van S4 wmb.
[...]
Die acteur kan zijn gezicht ook nergens meer laten zien. Dat is nu per definitie geassocieerd met de rol van die kutkoning.
[ Voor 46% gewijzigd door CyBeR op 15-04-2014 02:37 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Mooi stukje dat Joffrey Tyrion probeert voor gek te zetten, maar Tyrion elke keer een weerwoord heeft.It's not meant to be an honor!
[ Voor 54% gewijzigd door MrVegeta op 15-04-2014 07:56 ]
Hij gaat ook na Game of Thrones nooit meer acterenJogai schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 02:02:
[...]
Vorige afleveren was hij ook al zo sterk. Beste character van S4 wmb.
[...]
Overigens ook weer duidelijk dat hij geen gezag had.
Had wel meer spektakel eromheen verwacht. Bombastisch feest in de troonzaal bijvoorbeeld.

⏩ PVOutput☀️
volgens mij zullen er langzamerhand in dit seizoen ook al dingen uit Boek 4 voorkomen meen ik ergens gelezen te hebben.. het is niet meer zo strict 1 (of 2) seizoen(en) 1 boekRocketKoen schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 00:54:
[...]
Dit seizoen maken ze boek 3 af als het goed is. Boek 4 en 5 zijn niet gescheiden door tijd maar door lokatie. Dat werkt niet op TV (en in de boeken eigenlijk ook niet). Dus die worden waarschijnlijk gemixt.
Theon (of Reek) die volledig gebroken is, de visioenen van Bran (draakje boven Kings Landing, e.a.). Shae daarentegen vond ik out-of-character met huilen toen ze werd weggestuurd.
"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert
Dit topic is gesloten.
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews
Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic