[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.536 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Ramzzz schreef op zondag 30 juni 2013 @ 23:15:
[...]

Ja, en een paar honderd jaar daarvoor hebben de Targaryens de troon ook gestolen, met hun draken.

Zo kun je bezig blijven...

De 'First Men' zijn eigenlijk de enige rechthebbenden op Westeros, aangezien de Andals daarvoor ook de boel gestolen hebben.
Dat is niet helemaal waar toch? De Targaryans hebben alle koninkrijken verenigd onder 1 land. Daarvoor waren het allemaal verschillende Rijken en was er dus een echte king of the north.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Mektheb schreef op zondag 30 juni 2013 @ 21:59:
[...]

spoiler:
nog wel ja ;)

Ach ik ben nog steeds voor HODOR als king :)
Vertel?!

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

How about no. Boek-spoilers kunnen elders.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

See what you did there _/-\o_

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
CR1691 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:54:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

CR1691 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:54:
[...]

It took you long enough... :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Ramzzz schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 16:25:
[...]

It took you long enough... :+
Alsnog de vermelding waard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
http://winteriscoming.net/2013/07/young-actress-cast-for-s4/
Nieuwe actrice voor seizoen 4, iemand enig idee voor welke rol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:25
Iedere speculatie hierop is een spoiler hierop denk ik..

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
spoiler:
Penny?

[ Voor 10% gewijzigd door RocketKoen op 02-07-2013 20:30 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
Geen spoiler als je het mij vraagt, want als serie-kijker zegt dat me helemaal niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:19
spoiler:
Neee! Veel te jong voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Evil Cowman schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:37:
[...]

spoiler:
Neee! Veel te jong voor!
vooruit, niet in spoilers dan.

Kijk eens naar fanart van Penny:
Afbeeldingslocatie: http://awoiaf.westeros.org/images/thumb/3/31/Penny.jpg/200px-Penny.jpg

En dan naar dat meisje:
Afbeeldingslocatie: http://winteriscoming.net/wp-content/uploads/2013/07/octavia-alexandru-257x300.jpg

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Ja, zelfs de neus vertoont gelijkenissen, het zou zomaar kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
tweaker2010 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 00:31:
Ja, zelfs de neus vertoont gelijkenissen, het zou zomaar kunnen :)
Maar penny is ook een dwerg toch? Misschien dat ze dat eruit laten
En is Penny niet meer een personage voor seizoen 5 of zelfs 6?

Ze komt pas in het tweede boek van boek 5 echt aan bod toch. In het boek lees je eerder over haar, maar het heeft niet zoveel zin en toegevoegde waarde om haar daarvoor al te casten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
EJPostema schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:18:
[...]

Maar penny is ook een dwerg toch? Misschien dat ze dat eruit laten
En is Penny niet meer een personage voor seizoen 5 of zelfs 6?

Ze komt pas in het tweede boek van boek 5 echt aan bod toch. In het boek lees je eerder over haar, maar het heeft niet zoveel zin en toegevoegde waarde om haar daarvoor al te casten...
Ze wordt al veel eerder voorgesteld
spoiler:
Tijdens de bruiloft van Joffrey, die komend seizoen is

Daarnaast is Penny inderdaad een (jonge) dwerg. Maar als je dr BH een beetje vult kan een klein meisje die rol prima vullen.

Ik zou niet weten hoe ze die rol anders willen vullen.
Een vrouwelijke dwerg met acteer ervaring die er jong uit ziet en een geweldige motoriek heeft (gezien de stunts)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Is dit niet waar het boektopic voor is?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

MrVegeta schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:29:
Is dit niet waar het boektopic voor is?
Dat, en het met voorkennis uit de boeken discussiëren over de cast van toekomstige series, gebaseerd hierop, is sterk spoilerend voor 'alleen maar serie-volgers' en hoort hier volgens mij ook niet thuis.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

Maar het is ook heel lastig om je in te houden als je AL die voorkennis hebt en je dus meer weet dan anderen ... wat toch de drang heel sterk maakt om het even te delen met ons onwetende (niet boek lezers). /sarcasm.

Hoe moeilijk is het om gewoon NIET te praten over nog niet uitgezonden afleveringen (behalve oprechte speculaties natuurlijk)?

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 17:20
Dreanor schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:31:
Maar het is ook heel lastig om je in te houden als je AL die voorkennis hebt en je dus meer weet dan anderen ... wat toch de drang heel sterk maakt om het even te delen met ons onwetende (niet boek lezers). /sarcasm.

Hoe moeilijk is het om gewoon NIET te praten over nog niet uitgezonden afleveringen (behalve oprechte speculaties natuurlijk)?
Vrij gemakkelijk. Met 1x extra scrollen (indien nodig) en 1 extra muisklik zit je in het boekentopic. Daar kun je je enorm uitleven qua speculaties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Ramzzz schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:38:
[...]

Dat, en het met voorkennis uit de boeken discussiëren over de cast van toekomstige series, gebaseerd hierop, is sterk spoilerend voor 'alleen maar serie-volgers' en hoort hier volgens mij ook niet thuis.
De cast in de serie heeft juist helemaal niks te maken met het boek... Zeker aangezien er in de serie een hoop is veranderd tov de boeken.
En als we hier niet mogen speculeren over volgend seizoen dan kan dit topic net zo goed op slot t/m maart 2014

Wat spoilers betreft gedraagt iedereen zich hier voorbeeldig wat mij betreft. Getuige de geschokte reacties op the red wedding.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 21:34
De cast heeft wel wat te maken met het boeken als je specifieke acteurs gaat koppelen aan karakters die nog niet in de serie zijn geïntroduceerd. Zeker als er dan ook nog eigenschappen aan die karakters worden toegekend, dan ben je al dingen aan het weggeven.

Ik snap ook niet hoe moeilijk het is om niet over dingen te praten die nog niet zijn uitgezonden, maar voor sommigen is dit toch erg lastig. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Over leeftijden gesproken.
Ik zag gister dit voorbijkomen:

Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/6qoulkwth/image.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door dutchgio op 03-07-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

En zo bestaan er nog wel meer characters in de serie maar niet in de boeken of zijn die uit de boeken iets anders dan in de serie. Niet heel schokkend in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Ramzzz schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:38:
[...]

Ach spoilers zijn maar spoilers, ik heb er zelf nooit zo'n moeite mee (ik bedrijp dat het niet mag hier), zelf ga ik er altijd actief naar op zoek als er bijvoorbeeld een nieuwe film is, of een season finale zoals GoT. Ik heb me inmiddels ook wel ingelezen met wat er nog allemaal te wachten staat in de serie van GoT :)

De discussie/speculatie vind ik het leukste aan films/boeken/series. Het verrassingselement is maar een slap vertel-techniekje voor schrijvers, het gaat er uiteindelijk toch om hoe het gebeurt en niet wat er gebeurt.

Dan maar op naar het boeken-topic tot volgend jaar :P

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
RocketKoen schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:07:
[...]
De cast in de serie heeft juist helemaal niks te maken met het boek... Zeker aangezien er in de serie een hoop is veranderd tov de boeken.
En als we hier niet mogen speculeren over volgend seizoen dan kan dit topic net zo goed op slot t/m maart 2014
Precies, dat dus. Waar moet je het nu anders nog over hebben? Dan is alles over seizoen 4 een spoiler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Enig idee wanneer seizoen 4 op HBO gaat komen?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
Waarschijnlijk pas eind maart zoals altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Evil Cowman schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:27:
Waarschijnlijk pas eind maart zoals altijd
Voorjaar 2014, dus het zal idd wel maart worden. De opnames beginnen trouwens volgende week maandag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

tweaker2010 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:22:
[...]

Precies, dat dus. Waar moet je het nu anders nog over hebben? Dan is alles over seizoen 4 een spoiler.
Klopt, cast heeft niks met het boek te maken, echter gaat men hier hele personages beschrijven die nog niet in de serie langs zijn gekomen (inclusief eigenschappen). En dat beschrijven van de karakter is de spoiler, niet de acteur.

Stel dat iemand ineens vertelt dat acteur "x" is gecast voor personage "y". En zegt dan dat hij het een perfecte match vind want acteur "x" heeft al vaker gespeeld als zieke martelaar (bijv. die gast die theon marteld).

Dan is het volgens jullie logica geen spoiler.

Dan zien wij hem langskomen in een spannende scene (welke ik nu ter plekke verzin) waarbij het bijvoorbeeld niet duidelijk is wie de martelaar is maar dankzij bovenstaande, volgens jullie niet spoiler, weten we dat dus wel en is de spanning uit de scene.

Is is naast casts/crew nog zat wat je zou kunnen bespreken, maar op zich kan een topic als deze best dicht tot een maand ofzo voordat de serie begint. Gezien de meeste serie topics totaal dood vallen na het einde van het seizoen.

Als laatste, ALLES over seizoen 4 is inderdaad een spoiler, gezien seizoen 4 nog niet uitgezonden is. Dus als jij zo graag wilt opscheppen en wilt laten zien hoeveel kennis je hebt omdat je de boeken gelezen hebt dan ga je naar het boeken topic en dan is iedereen tevreden (maarja, dan kom je bijna alleen maar andere mensen die ook de boeken gelezen hebben tegen en dan is je "ego"/lol er ook vanaf). Hiermee bedoel ik niemand speciaal, maar zo komt de algemene boek spoiler knowhow personen wel over op mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Dreanor schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:27:
[...]

Klopt, cast heeft niks met het boek te maken, echter gaat men hier hele personages beschrijven die nog niet in de serie langs zijn gekomen (inclusief eigenschappen). En dat beschrijven van de karakter is de spoiler, niet de acteur.

Stel dat iemand ineens vertelt dat acteur "x" is gecast voor personage "y". En zegt dan dat hij het een perfecte match vind want acteur "x" heeft al vaker gespeeld als zieke martelaar (bijv. die gast die theon marteld).

Dan is het volgens jullie logica geen spoiler.

Dan zien wij hem langskomen in een spannende scene (welke ik nu ter plekke verzin) waarbij het bijvoorbeeld niet duidelijk is wie de martelaar is maar dankzij bovenstaande, volgens jullie niet spoiler, weten we dat dus wel en is de spanning uit de scene.

Is is naast casts/crew nog zat wat je zou kunnen bespreken, maar op zich kan een topic als deze best dicht tot een maand ofzo voordat de serie begint. Gezien de meeste serie topics totaal dood vallen na het einde van het seizoen.

Als laatste, ALLES over seizoen 4 is inderdaad een spoiler, gezien seizoen 4 nog niet uitgezonden is. Dus als jij zo graag wilt opscheppen en wilt laten zien hoeveel kennis je hebt omdat je de boeken gelezen hebt dan ga je naar het boeken topic en dan is iedereen tevreden (maarja, dan kom je bijna alleen maar andere mensen die ook de boeken gelezen hebben tegen en dan is je "ego"/lol er ook vanaf). Hiermee bedoel ik niemand speciaal, maar zo komt de algemene boek spoiler knowhow personen wel over op mij.
Dat is net zoiets als de voorbeschouwing van een voetbalwedstrijd aanzetten. En dan klagen als ze de opstellingen doornemen.

Er zijn 2 oplossingen.
1) Iedereen stopt met praten over alles wat eventueel voor iemand een spoiler kan zijn
2) Iedereen die bang is om misschien iets te horen wat een spoiler zou kunnen zijn blijft uit dit topic tot maart.

In geval 1 is dit topic dood. er is immer niks anders om over te praten.
In geval 2 kunnen we hier tenminste nog praten over nieuws dat HBO loslaat over de casting en opnames van S4.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 23:40
Is het trouwens een spoiler dat iemand een dwerg is? Dat zie je toch meteen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

RocketKoen schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:49:
[...]

Dat is net zoiets als de voorbeschouwing van een voetbalwedstrijd aanzetten. En dan klagen als ze de opstellingen doornemen.

Er zijn 2 oplossingen.
1) Iedereen stopt met praten over alles wat eventueel voor iemand een spoiler kan zijn
2) Iedereen die bang is om misschien iets te horen wat een spoiler zou kunnen zijn blijft uit dit topic tot maart.

In geval 1 is dit topic dood. er is immer niks anders om over te praten.
In geval 2 kunnen we hier tenminste nog praten over nieuws dat HBO loslaat over de casting en opnames van S4.
Dat is een wel heel kromme vergelijking zeg en domme oplossing. |:( Dit topic is om uitgezonden afleveringen te bespreken (met daarbij wat oprechte speculatie natuurlijk), niet om je voorkennis van niet uitgezonden afleveringen te delen (of boekenkennis).

De regels zijn heel simpel (ik ga ze niet herhalen) maar blijkbaar zijn er altijd mensen die graag hun ego strelen en even moeten laten weten dat ze meer weten dan anderen.

1) Dit is zoals het hoort (of in spoiler tekst) want nogmaals dit topic is voor uitgezonden afleveringen dus er is genoeg te bespreken en tussen seizoenen door zijn dit soort topics altijd dood!
2) Slaat natuurlijk nergens op want zie 1. Iedereen die geen spoilers wilt moet uit het boeken topic wegblijven (of uit dit topic als ze nog niet alle uitgezonden afleveringen gezien hebben).

Ik snap de moeilijkheid echt niet hoor als de regels zo helder als kristal zijn. |:(

En nu hou ik erover op want ik ga zo al genoeg oftopic, mjin excuus hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
HamburgerHenk schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:50:
Is het trouwens een spoiler dat iemand een dwerg is? Dat zie je toch meteen
Vind ik ook niet per se een spoiler. Misschien is het een spoiler dat ik schreef dat het karakter pas in boek 5 echt tot leven komt...
Maarja wat ik geen spoiler vind, vind iemand misschien wel weer een spoiler. Het is gewoon lastig.

Maar ik vind wel dat er de gelegenheid moet zijn om ietwat te kunnen speculeren over volgend seizoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:15
Speculeren over volgend seizoen op basis van wat er in de afgelopen seizoenen in de tv-serie is gebeurd, is prima. Speculeren over volgend seizoen op basis van de boeken mag in het boekentopic. Zo moeilijk is het niet, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Anakha schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:11:
Speculeren over volgend seizoen op basis van wat er in de afgelopen seizoenen in de tv-serie is gebeurd, is prima. Speculeren over volgend seizoen op basis van de boeken mag in het boekentopic. Zo moeilijk is het niet, toch?
Klinkt heel makkelijk idd, maar dat is het echt niet als je de boeken hebt gelezen.
Is best wel een grijs gebied wat wel en niet kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Xtr3me4me schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:23:
Enig idee wanneer seizoen 4 op HBO gaat komen?
Net als S3. Een dag later als in de US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
[ spoiler ] voortaan moet alles in spoilers als ik de reacties hierboven zo lees. [ /spoiler ]

[ Voor 2% gewijzigd door Ramzzz op 03-07-2013 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

tweaker2010 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:22:
[...]

Het topic hoeft niet louter met kletspraatjes en spoilers gevuld te worden 'omdat het kan'.

Het zou zomaar kunnen dat het leuk is om het topic te laten rusten, totdat er (wél) actualiteit is waar iedereen hier iets aan heeft.

Het topic kent een duidelijke tweedeling: zij die willen spoileren - die kunnen naar het boekentopic en proberen daar niet te ver offtopic te gaan, en zij die graag in het ongewisse blijven.

Is het dan teveel gevraagd om duidelijke spoilers te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waar precies wil je dan praten over de dingen die ze in de series anders doen dan de boeken en de speculatie erover? In het boekentopic hoort het niet, want het gaat over de serie. Hier hoort het blijkbaar niet, want het is een spoiler.

Sowieso wordt er in elk ander topic gedurende de zomerperiode ook over castings en dergelijken gepraat. Het zou jammer zijn als dat hier niet mag alleen omdat er toevallig ook boeken zijn.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Uit het boekentopic:
Dit topic is de plek om de boeken te bespreken en een vergelijking te trekken naar de tv-serie.
Dus volgens mij is het daar de perfecte plaats om een karakter te vergelijken met een nieuw gecaste acteur. Het is daar zowieso veel te rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jogai schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 18:56:
Uit het boekentopic:

[...]

Dus volgens mij is het daar de perfecte plaats om een karakter te vergelijken met een nieuw gecaste acteur. Het is daar zowieso veel te rustig.
Dat komt omdat ik maar niet verder kom met lezen, verdomme ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 20:01:
[...]

Dat komt omdat ik maar niet verder kom met lezen, verdomme ;(.
zet het audioboek op je telefoon en luister het boek als je alone time hebt waarin je niet kan lezen. Bijvoorbeeld op de fiets of tijdens het huishouden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RocketKoen schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 20:23:
[...]

zet het audioboek op je telefoon en luister het boek als je alone time hebt waarin je niet kan lezen. Bijvoorbeeld op de fiets of tijdens het huishouden.
Nee. Dat is nep. Ik heb de boeken liggen en ik wil ze gewoon lezen, zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Op youtube zijn ze ook te vinden ;)

Als ik geen zin/tijd zou hebben om een boek te lezen voor een verslag oid keek ik de verfilming ervan.
Wellicht dat een serie ook uitkomst biedt. :o :+

[ Voor 69% gewijzigd door dutchgio op 03-07-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neeheee :( ! Ik wil de boeken lezen, zoals het hoort ;( !!

:D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Nog 6 afleveringen en dan loop ik helemaal bij :P Gods wat een heerlijke serie. Elke keer weer dingen die je niet verwacht en smerige mind tricks. Good or bad, it all dies in the end. Ik merk alleen wel dat ik vaak nog steeds moet nadenken met namen, na 2 1/2 seizoen. Die is zus, zij is zo van dat huis, die is daar, dat gebeurt die en daardoor trouwt....nja, snap t wel, maar soms :P

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik heb alle 3 seizoenen gezien en moet ook vaak opzoek naar de namen van personen en famillienamen..
Vooral bij seizoen 3 als je elke week maar 1 aflevering kunt kijken is de tijd ertussen te groot waardoor je nog wel eens wat wil vergeten.
Als je nu seizoen 3 nog niet hebt afgekeken kan je natuurlijk niet een beetje ontgaan zijn van wat er gaat gebeuren, maar je kunt in ieder geval wel je eigen kijk-tempo aanhouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En dan te bedenken dat ze voor de serie een aantal karakters eruit gelaten hebben of op latere momenten erin hebben geschreven zodat je niet te veel karakters in één keer leert kennen. :P Het boek kan al helemaal verwarrend zijn voor sommige mensen, al heb ik persoonlijk weinig moeite met mensen uit elkaar houden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Vanavond se02ep08/ep09/ep10 gezien en daarmee het tweede seizoen afgekeken. Zeker in de tiende aflevering zaten veel momenten waarvan ik zoiets had: dafuq? :? De grootste daarvan lag toch wel op het end verscholen, hoe kan Sam nu over het hoofd gezien worden, was alles wat Daenarys zag in the house of the undying gewoon een fata morgana (het kwam allemaal wel zo over hoe ze van het ene moment in king's landing staat, het andere moment bij the wall en het andere moment weer terug op Esteros) En draakjes op commando vuur laten spugen ftw I guess? :P Was die vrouw die samen met Daxos in zijn eigen kluis wordt achtergelaten nu de tweede handmaiden van Daenarys? :? Die zeg maar er met de draakjes van door ging nadat de eerste handmaiden ter plekke de roofoverval niet overleefde in aflevering 6? En oh.. heeft Jon zijn Nightswatch commander nu om zeep geholpen of wie was die tweede crow nu die door de wildlings gevangen was genomen? Als tv-kijker zo veel vragen, maar goed dat ik de boeken inmiddels binnen heb en straks op vakantie rustig ga doorlezen voor zo veel meer achtergrondinformatie + details die noodzakelijkerwijs uit de serie zijn gelaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

dutchgio schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 22:42:
Ik heb alle 3 seizoenen gezien en moet ook vaak opzoek naar de namen van personen en famillienamen..
Vooral bij seizoen 3 als je elke week maar 1 aflevering kunt kijken is de tijd ertussen te groot waardoor je nog wel eens wat wil vergeten.
Als je nu seizoen 3 nog niet hebt afgekeken kan je natuurlijk niet een beetje ontgaan zijn van wat er gaat gebeuren, maar je kunt in ieder geval wel je eigen kijk-tempo aanhouden..
Gelukkig kan ik ze redelijk vlot achter elkaar kijken. Ik weet dat er een bruiloft aan zit te komen met de nodige niet voorziene bloedige gevolgen, maar welke dat is weet ik nog niet ;)
NMe schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 22:44:
En dan te bedenken dat ze voor de serie een aantal karakters eruit gelaten hebben of op latere momenten erin hebben geschreven zodat je niet te veel karakters in één keer leert kennen. :P Het boek kan al helemaal verwarrend zijn voor sommige mensen, al heb ik persoonlijk weinig moeite met mensen uit elkaar houden. :P
Haha dat had ik hier al eerder gelezen en gehoord. In het tweede seizoen merk je al dat er wat meer mensen bijkomen en in de derde nog wat meer. Dat hebben ze wel goed gedaan anders was er nooit wat te onthouden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 20:30:
[...]

Nee. Dat is nep. Ik heb de boeken liggen en ik wil ze gewoon lezen, zoals het hoort.
Een audioboek is niet nep. Er wordt gewoon woord voor woord voorgelezen wat GRRM neer heeft gepend. Dat is waar 'unabridged' voor staat. Jij vind het misschien niet de fijnste manier om een verhaal voorgeschoteld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Joosie200 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 23:38:
Vanavond se02ep08/ep09/ep10 gezien en daarmee het tweede seizoen afgekeken. Zeker in de tiende aflevering zaten veel momenten waarvan ik zoiets had: dafuq? :? De grootste daarvan lag toch wel op het end verscholen, hoe kan Sam nu over het hoofd gezien worden, was alles wat Daenarys zag in the house of the undying gewoon een fata morgana (het kwam allemaal wel zo over hoe ze van het ene moment in king's landing staat, het andere moment bij the wall en het andere moment weer terug op Esteros)
Ja, was een illusie. Bedoelt om haar te verleiden daar te blijven.
En draakjes op commando vuur laten spugen ftw I guess? :P
Dat laten ze al eerder zien. Dany leert ze dat zodat ze hun eigen eten kunnen "koken"
Was die vrouw die samen met Daxos in zijn eigen kluis wordt achtergelaten nu de tweede handmaiden van Daenarys? :? Die zeg maar er met de draakjes van door ging nadat de eerste handmaiden ter plekke de roofoverval niet overleefde in aflevering 6?
Ja, die handmaiden had haar verraden en die mocht dus mee in de kluis
En oh.. heeft Jon zijn Nightswatch commander nu om zeep geholpen of wie was die tweede crow nu die door de wildlings gevangen was genomen?
Dat was HalfHand, de commander van het meest noordelijke kasteel aan de wall.
Mu.siQ schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 00:26:
[...]

Gelukkig kan ik ze redelijk vlot achter elkaar kijken. Ik weet dat er een bruiloft aan zit te komen met de nodige niet voorziene bloedige gevolgen, maar welke dat is weet ik nog niet ;)
Een bruiloft met minder dan 3 doden is een saaie aangelegenheid - Khal Drogo

[ Voor 12% gewijzigd door RocketKoen op 04-07-2013 08:10 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jogai schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 07:55:
[...]

Een audioboek is niet nep. Er wordt gewoon woord voor woord voorgelezen wat GRRM neer heeft gepend. Dat is waar 'unabridged' voor staat. Jij vind het misschien niet de fijnste manier om een verhaal voorgeschoteld te krijgen.
Ik wil lezen, geen opgezegd verhaaltje voorgeschoteld krijgen. Ik dacht dat dat wel duidelijk was. dus ja, een audiobook is nep, want het is geen boek, alleen een voorgelezen verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 08:42:
[...]

Ik wil lezen, geen opgezegd verhaaltje voorgeschoteld krijgen. Ik dacht dat dat wel duidelijk was. dus ja, een audiobook is nep, want het is geen boek, alleen een voorgelezen verhaal.
Met 'opgezegd verhaaltje' doe je Roy Dotrice toch echt tekort. Een boek is voor mij ook niet meer dan een drager van een verhaal, net zoals een audiobook, film of serie. Aangezien deze serie afwijkt van het boek wil ik het verhaal kennen zoals GRRM het heeft bedoeld. Een audiobook was daarvoor een prima drager in dit geval. LOTR heb ik als film, papieren boek en audiobook geconsumeerd, maar tussen papier en audio zit toch echt weinig verschil.
Een boek dat slecht wordt voorgelezen is idd wel een afknapper, maar als jij audioboeken niet prettig vind maakt het dat nog niet 'nep'. De term boek is misschien niet toepasselijk, maar het is toch echt hetzelfde verhaal.

Er was hier iemand die HODOR als konging wilde toch? Lijkt me niet zo'n goed idee:
Afbeeldingslocatie: https://i.chzbgr.com/maxW500/7585863680/h913846F3/

[ Voor 7% gewijzigd door Jogai op 04-07-2013 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 22:54
Dune by Frank Herbert (dramatized audio 256kbps) audio book is trouwens erg nice om te luisteren en beter dan het boek lezen vind ik zelf.

Maar die van GoT ken ik niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Jogai schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:41:
[...] Met 'opgezegd verhaaltje' doe je Roy Dotrice toch echt tekort. Een boek is voor mij ook niet meer dan een drager van een verhaal, net zoals een audiobook, film of serie [...]
Als het je om het verhaal gaat wel ja, als het je om de ervaring van een goed boek lezen gaat, dan is het zeker wel nep. Dat doet nog niets af van dat een audiobook ook best fijn kan zijn.
[...] Er was hier iemand die HODOR als konging wilde toch? Lijkt me niet zo'n goed idee:
[afbeelding]
Het zou wel geniaal zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Met 'opgezegd verhaaltje' doe je Roy Dotrice toch echt tekort. Een boek is voor mij ook niet meer dan een drager van een verhaal, net zoals een audiobook, film of serie. Aangezien deze serie afwijkt van het boek wil ik het verhaal kennen zoals GRRM het heeft bedoeld. Een audiobook was daarvoor een prima drager in dit geval. LOTR heb ik als film, papieren boek en audiobook geconsumeerd, maar tussen papier en audio zit toch echt weinig verschil.
Een boek dat slecht wordt voorgelezen is idd wel een afknapper, maar als jij audioboeken niet prettig vind maakt het dat nog niet 'nep'. De term boek is misschien niet toepasselijk, maar het is toch echt hetzelfde verhaal.

Er was hier iemand die HODOR als konging wilde toch? Lijkt me niet zo'n goed idee:
[afbeelding]
I don't care. Ik ga toch zeker geen audioboek luisteren wanneer ik de boeken heb liggen en ze wil lezen, kom op zeg. Dan kan het verhaal nog zo goed worden voorgelezen, ik ben geen klein kind, lezen doe ik zelf wel.

Ik vind audioboeken nep, geen echte boeken. Niet aan mij besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Goed, ik denk dat je mening over luisterboeken wel duidelijk is ondertussen. Mijn inziens wat kort door de bocht aangezien je iedereen met je laatste opmerking aan ziet voor een klein kind die zich laat voorlezen. Daarmee schoffeer je ook de slechtziende mensen voor wie de audioboeken erg belangrijk zijn.
Afijn, ik vind het prettig voor in de auto en dan alleen in de auto aangezien ik dan mijn ogen op de weg kan houden.

En nou weer back on topic als het ff kan.

Ik had nog geen tijd gehad om serie 3 te volgen dus ben het nu aan het inhalen. Zodra vriendlief ff voor een uurrtje het huis uit is, pak ik meteen een aflevering mee. Moet wel eerlijk bekennen dat de serie mijn niet zo kan boeien als de boeken deden. Misschien ook wel omdat ik ze gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het in mijn post puur en alleen over mezelf, de post staat vol met IK, IK, IK, niet ZIJ, ZIJ, ZIJ. Wat een ander doet zal mij worst wezen, daar oordeel ik niet over.

Ik hoor wel vaker mensen die de boeken hebben gelezen zeggen dat de serie toch minder is. Dat snap ik op zich wel, al ervaar ik dat zelf helemaal niet zo. Wellicht is dat omdat ik de serie los van het boek zie :).

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Caelorum schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 19:54:
[...]

Als het je om het verhaal gaat wel ja, als het je om de ervaring van een goed boek lezen gaat, dan is het zeker wel nep. Dat doet nog niets af van dat een audiobook ook best fijn kan zijn.

[...]
Goed punt, maar met kinderen en een full time job krijg ik niet vaak meer de tijd om lekker in een boek te verzinken. Als ik dat al doe pak ik liever een triller, en geen serie van 4000+ blz's. Voordat ik een serie uit heb. En buiten dat ben ik nog James Clavell van papier aan het lezen, maar dat schiet dus nog niet op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 12:30:
Ik heb het in mijn post puur en alleen over mezelf, de post staat vol met IK, IK, IK, niet ZIJ, ZIJ, ZIJ. Wat een ander doet zal mij worst wezen, daar oordeel ik niet over.

Ik hoor wel vaker mensen die de boeken hebben gelezen zeggen dat de serie toch minder is. Dat snap ik op zich wel, al ervaar ik dat zelf helemaal niet zo. Wellicht is dat omdat ik de serie los van het boek zie :).
GRRM heeft de serie als kans gezien om nog een paar dingen aan zn verhaal te veranderen lijkt mij.
spoiler:
]Bijvoorbeeld Theon niet 2 jaar lang laten verdwijnen.

Van de boeken is het dan weer mooi dat je veel meer komt te weten over de gedachten en geschiedenis van de hoofdpersonen.

[ Voor 0% gewijzigd door NMe op 05-07-2013 18:32 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik betwijfel dat dat specifieke dingetje gedaan is omdat GRRM zijn verhaal wilde aanpassen.
spoiler:
Dat zal eerder zijn geweest omdat het verdomd lastig is om een acteur onder contract te houden maar tegelijkertijd een tijd lang geen werk voor hem te hebben. ;)

Nou paste dit verder prima in het verhaal zonder dat er iets noemenwaardigs verandert, dus redelijk logisch dat ze het zo hebben opgelost. :)

edit:
Ik realiseer me net dat je opmerking een beetje een spoiler is dus ik heb mijn reactie maar in spoilertags gezet.

[ Voor 43% gewijzigd door NMe op 05-07-2013 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad een spoiler, hoezo verdwijnt Theon _O-. Maar goed, dat zal ik dan wel lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 18:29:
Het is inderdaad een spoiler, hoezo verdwijnt Theon _O-. Maar goed, dat zal ik dan wel lezen.
In de serie niet. Maar alle scene's in de serie met Theon van afgelopen seizoen zitten niet in de boeken.
Is geen spoiler want is in de serie al geweest :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

In de boeken komt hij een tijdje niet voorbij en heb je later een soort van flashback naar de verloren tijd. En weten hoe lang die verloren tijd is, is natuurlijk wél een spoiler omdat dat vertelt hoe lang hij in elk geval nog leeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RocketKoen schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 18:32:
[...]

In de serie niet. Maar alle scene's in de serie met Theon van afgelopen seizoen zitten niet in de boeken.
Is geen spoiler want is in de serie al geweest :P
Ik heb dat deel van het boek nog niet gelezen, dus hoezo geen spoiler :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Mensen, vergelijkingen met de boeken graag in het andere topic

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:48

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Hoewel de Iron Throne er op TV best leuk uit ziet, is hij lang niet zoals George hem bedacht had.
Dit is een plaat van Marc Simonetti die ongeveer laat zien hoe de troon er in de verbeelding van George uit ziet:

The Throne

Iets minder praktisch, wel een stuk gaver!
In some ways the HBO throne is more real than mine could ever be. They’ve actually MADE theirs (though it is not actually made of iron)…The HBO throne has become iconic. And well it might. It’s a terrific design… Everyone knows it. I love it…And yet, and yet… it’s still not right. It’s not the Iron Throne I see when I’m working on THE WINDS OF WINTER… HUGE, hulking, black and twisted, with the steep iron stairs in front, the high seat from which the king looks DOWN on everyone in the court… my throne is a hunched beast looming over the throne room, ugly and assymetric.

[ Voor 47% gewijzigd door Spike_wolf op 10-07-2013 19:27 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 08:42:
[...]

Ben ik totaal niet met je eens! Heb je al eens naar het audioboek geluisterd?
Ik luister _nooit_ audioboeken, maar deze van GoT, prachtig voorgelezen, wat een sfeer geeft de stem van Roy Detrice!
In het begin vond ik het luisteren wel moeilijk, dus maar de ebook in het Engels erbij gepakt, dan gaat het meer als prima, bijna leuker als zelf lezen, duurt alleen wat langer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Goed, zojuist aflevering 10 van S3 gekeken. De hele serie, drie seizoenen, er in ongeveer twee weken doorheen gejast. En nu verdomme 7 maanden wachten. :(

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Bra-Jo schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 22:59:
Goed, zojuist aflevering 10 van S3 gekeken. De hele serie, drie seizoenen, er in ongeveer twee weken doorheen gejast. En nu verdomme 7 maanden wachten. :(
Er zijn boeken ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:35
Voor degenen die meer achtergrond informatie willen en geen spoilers willen. Zoek op youtube naar "game of thrones lore". De acteurs spreken dan wat achtergrond informatie in over een bepaalde onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:31
Spike_wolf schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 19:25:
Hoewel de Iron Throne er op TV best leuk uit ziet, is hij lang niet zoals George hem bedacht had.
Dit is een plaat van Marc Simonetti die ongeveer laat zien hoe de troon er in de verbeelding van George uit ziet:

[afbeelding]

Iets minder praktisch, wel een stuk gaver!

[...]
_/-\o_ Wat een vette troon zo. Zo had ie er in de serie uit moeten zien _/-\o_

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Zo ze maken het wel spannend hoor met hun cliffhangers. Heb in een weekje alle 3 seizoenen uitgekeken. Zeg maar gerust dat ik een no-lifer ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Chris Smoove schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 18:44:
Zo ze maken het wel spannend hoor met hun cliffhangers. Heb in een weekje alle 3 seizoenen uitgekeken. Zeg maar gerust dat ik een no-lifer ben :P
Je bent een no-lifer

Net als ik :+

Wat ik me overigens afvroeg; de serie is duidelijk een enorm succes. Is het dat financieel ook? Ik zou het gaaf vinden als ze het budget voor volgend seizoen nog verder kunnen verhogen om de production value nog beter te maken dan ie nu al is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

kazuka schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:33:
[...]

Je bent een no-lifer

Wat ik me overigens afvroeg; de serie is duidelijk een enorm succes. Is het dat financieel ook? Ik zou het gaaf vinden als ze het budget voor volgend seizoen nog verder kunnen verhogen om de production value nog beter te maken dan ie nu al is.
Ik wist er eerst helemaal niets van. Heb het wel es een keer wat over gehoord op tv en van vrienden. Ik dacht dat het gewoon zo'n stomme fantasie serie was :+

Mijn vrienden vonden het zeer goed, dus ik ben er dus meteen mee begonnen in de vakantie :p
Ik moet zeggen dat het een zeer goede serie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
[...]

Je bent een no-lifer

Bij HBO hebben ze wel een budget.. ;)
En ook vast wel een goed plan want ze zullen toch 6 a 7 al dan noet 8 seizoenen gaan 'moeten' maken willen ze het hele verhaal van de boeken -die nog niet eens af zijn- overzetten in de serie.
Dus ik neem aan dat ze wel hebben begroot hoeveel het ongeveer gaat kosten en wat het opbrengt.
Ik betaal niet voor het kijken van de serie, misschien moet ik ze maar steunen door de DVD's te kopen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
[...]

Je bent een no-lifer

De kijkcijfers zijn afgelopen seizoen 28% omhoog gegaan. Het is HBO's op 1 na best bekeken serie ooit (#1 was the sopranos).
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/timeline/96ed44b77db8545f31c9db8d359e2ccc.png
Meestal gaat het budget mee omhoog naarmate de show meer kijkers heeft.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
"The Game of Thrones pilot alone cost between $5 and $10 million, with a price tag of $50 to $60 million for the entire first season."

"Well E! Online have done some digging, you'll be unsurprised to know, and with shooting taking place in countries as far as Iceland, Croatia and Northern Ireland it's unsurprising that they reckon an average episode of the show costs some $6 million. Rather a sizeable fee, although let's remember that the pilot episode cost a whopping $10 million. Hbo clearly have burning holes in their pockets, something given more credence when you consider that Boardwalk Empire cost a whopping $18 million for its pilot episode with subsequent episodes costing more than $5 million each. Hearty."

Ik vond nog een leuke post over de kosten van de serie LOST, mijn huidige volg-serie, waarop een aantal mensen reageerden:

1. The pilot for LOST was $10,000,000 and cost the guy who approved it his job.

2. With such a high paid pilot you'd think he'd be able to keep the plane in the air... :+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
dutchgio schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 22:06:
"The Game of Thrones pilot alone cost between $5 and $10 million, with a price tag of $50 to $60 million for the entire first season."

"Well E! Online have done some digging, you'll be unsurprised to know, and with shooting taking place in countries as far as Iceland, Croatia and Northern Ireland it's unsurprising that they reckon an average episode of the show costs some $6 million. Rather a sizeable fee, although let's remember that the pilot episode cost a whopping $10 million. Hbo clearly have burning holes in their pockets, something given more credence when you consider that Boardwalk Empire cost a whopping $18 million for its pilot episode with subsequent episodes costing more than $5 million each. Hearty."

Ik vond nog een leuke post over de kosten van de serie LOST, mijn huidige volg-serie, waarop een aantal mensen reageerden:

1. The pilot for LOST was $10,000,000 and cost the guy who approved it his job.

2. With such a high paid pilot you'd think he'd be able to keep the plane in the air... :+ _/-\o_
The battle for blackwater bay was zelf $22 miljoen.
Nog knap als je bedenkt dat de populairste films 10x dat budget hebben voor 2x de lengte.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
RocketKoen schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 23:04:
[...]

The battle for blackwater bay was zelf $22 miljoen.
Nog knap als je bedenkt dat de populairste films 10x dat budget hebben voor 2x de lengte.
Gebruik niet al te bekende acteurs, scheelt al weer een hoop, want bij sommige films wordt er met bakken geldl gesmeten om net die acteur in je film te hebben. Heeft bij een serie veel minder invloed, sommige actuers worden er juist bekend van.
Al was grote held Tywin Lannister natuurlijk wel een beetje bekend voordat ie in Game of Thrones speelde.
If you know what I mean.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Nog twee afleveringen en dan ben ik ook klaar met seizoen 3....welke bruiloft, welke bruiloft. Is enigste wat ik me kan bedenken haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:26

jeka

Support your local club.

Die rooie! :P

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Mu.siQ schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 23:27:
Nog twee afleveringen en dan ben ik ook klaar met seizoen 3....welke bruiloft, welke bruiloft. Is enigste wat ik me kan bedenken haha.
You dropped something.
Afbeeldingslocatie: http://24.media.tumblr.com/0cdaa793833205d2de18b6e80cd5f796/tumblr_mo6b04d2vC1rtxch5o1_500.gif

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

HBO is wel gewend om dure series te maken, Band of brothers was gemiddeld $12,5 miljoen per aflevering.
Wikipedia: Band of Brothers (TV miniseries)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
dutchgio schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 23:18:
[...]

Gebruik niet al te bekende acteurs, scheelt al weer een hoop, want bij sommige films wordt er met bakken geldl gesmeten om net die acteur in je film te hebben. Heeft bij een serie veel minder invloed, sommige actuers worden er juist bekend van.
Al was grote held Tywin Lannister natuurlijk wel een beetje bekend voordat ie in Game of Thrones speelde.
If you know what I mean.... :+
Brother numbsie ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Hehe, nog 1 aflevering te gaan. Ik zag alleen op 9gag net voordat ik ging kijken een HUGE spoiler, dus toen wist ik vrijwel meteen wie er dood zouden gaan. Ik vind het echt klote, wel slim gespeeld van de andere partij. Nog 1 aflevering te kijken dan.

Shit, het is echt erg dat ze d'r allemaal uit zijn nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Mu.siQ schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:07:
[...]

Hehe, nog 1 aflevering te gaan. Ik zag alleen op 9gag net voordat ik ging kijken een HUGE spoiler, dus toen wist ik vrijwel meteen wie er dood zouden gaan. Ik vind het echt klote, wel slim gespeeld van de andere partij. Nog 1 aflevering te kijken dan.

Shit, het is echt erg dat ze d'r allemaal uit zijn nu :(
Andere kant als je het boek heb gelezen, springen hun als House er helemaal niet zo uit..en zul je ook veel minder aanhankelijk aan hun zijn.

Helaas doen ze dat in de serie wel, en daarom heeft iedereen nu het OMG verhaal.
Terwijl het niet meer is dan een bekende house die op ze donder krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Mektheb schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:27:
[...]
Andere kant als je het boek heb gelezen, springen hun als House er helemaal niet zo uit..en zul je ook veel minder aanhankelijk aan hun zijn.

Helaas doen ze dat in de serie wel, en daarom heeft iedereen nu het OMG verhaal.
Klopt, maar anders is er denk ook minder mee te leven in het verhaal en is er minder te verdienen alsmede minder kijkplezier. Ook in die familie ging het niet helemaal goed, zeker gezien het hele eer en beloften verhaal. Ik kom er wel overheen hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Ach, nieuwe fans klagen vaak over de hoeveelheid characters
Be carefull what you wish for.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Ik vermaak me prima met de serie, laat dat voorop staan. Maar elke serie heeft toch wel iets wat je anders zou willen zien. Juist dat het daaraan niet voldoet kan soms voor leuke verassingen zorgen. Een serie betekend niet voor iedereen hetzelfde.

Hoeft niet meteen klagen te betekenen. Discussiëren en je mening geven zitten er ook nog tussen. Dus ik ga lekker verder kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Mektheb schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:27:
[...]

Mwa zeker in het eerste boek is dat wel het geval. Toen Ned eenmaal dood ging kwam je veel meer in aanraking met de andere huizen, maar boek 1 draait min of meer om de starks en deel 2 nog redelijk maar het wordt langsaam aan minder en minder.
Dat zie je in de serie ook wel gebeuren, alleen wel iets langsamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ik vind de promotie stunts van en voor Game of Thrones toch ook altijd wel gaaf.

Giant Dragon Skull Built On Beach To Promote ‘Game Of Thrones’

Afbeeldingslocatie: http://editorial.designtaxi.com/news-skull180713/1.jpg

Meer foto‘s op Facebook: https://www.facebook.com/...25.120042728047430&type=1

[ Voor 15% gewijzigd door OkkE op 18-07-2013 13:23 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unomomentodado
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 23:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:56
Een miniserie in de simpsons met die characters zou zo gaaf zijn :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ik voorspel een Lego Game of Thrones©®™. :+

Pagina: 1 ... 30 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic