Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black
Mocht het het laatste worden, waar moet ik dan beginnen? Volgens mij is boek 3 verfilmd in serie 3 en 4 toch? Dus beginnen in boek 3 betekent een overlap met afgelopen seizoen en halverwege verder gaan waar de serie nu is gestopt?
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Bij boek 1 beginnen, er is zoveel net iets anders dat het loont om gewoon bij het begin te starten. Er gaat een wereld voor je openzarath28 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 22:34:
Ik heb een tijdje geleden de boeken gekregen en ben nu aan het twijfelen om vanaf het begin te gaan lezen of verder te gaan waar de serie nu is.
Mocht het het laatste worden, waar moet ik dan beginnen? Volgens mij is boek 3 verfilmd in serie 3 en 4 toch? Dus beginnen in boek 3 betekent een overlap met afgelopen seizoen en halverwege verder gaan waar de serie nu is gestopt?
Wie zit er straks op de troon?

* himlims_ kijkt nu Hannibal 3eps gezien, smaakt naar meer
Met de Nederlandse ondertiteling noemde ze hem 'Stink'..Gekkenhuis schreef op maandag 10 juni 2013 @ 22:36:
Hoe noemde Theon zichzelf nou? Ik kon het er echt niet uithalen..
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Als je echt met minimaal overlap wil beginnen moet je het laatste hoofdstuk van Catelyn pakken. Wel een beetje overlap maar dan wen je aan de schrijfstijl.zarath28 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 22:34:
Ik heb een tijdje geleden de boeken gekregen en ben nu aan het twijfelen om vanaf het begin te gaan lezen of verder te gaan waar de serie nu is.
Let er op dat het Edric samengevoegd is met Gendry.
Overigens zou ik gewoon bij boek 1 beginnen. Zoveel extra info, en je hebt nog bijna een jaar om ongeveer 2,5 boek te lezen.
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Maar toch ook teleurstellend.
Dat "Misha" aan het einde geeft de manier waarop het einde gemaakt word wel aan. Een aflevering eraan vernoemen terwijl er naar mijn mening vrij weinig gebeurde.
3 pijlen van redhead Ygrette in je en toch overleven is natuurlijk alleen weggelegd voor bastard Jon.
Een plot twist is het wel.
De conversatie tussen Tywin en Joffrey geeft de machtsverhouding maar weer eens aan: Joffrey is niet de machtigste, en moet in zekere wijze Tywin gehoorzamen. Al kan hem dat, Joffrey kennende, de kop kosten.
Leuk seizoenseinde, maar episode 9 maakte meer indruk. Van een seizoensfinal had ik meer verwacht.
Op naar mei/april 2014...
Tsja. Dat is fan ondertiteling he... Ligt er maar net aan wie hem gemaakt heeft.Gynnad schreef op maandag 10 juni 2013 @ 23:16:
[...]
Met de Nederlandse ondertiteling noemde ze hem 'Stink'..
Namen vertalen is lastig, zeker omdat het hier een naam is met een betekenis. "You reek, so i think i'll call you Reek."
Als je de naam dan niet vertaalt, slaat de zin nergens meer op "Jij stinkt, dus ik noem je Reek"
Ik zou zelf voor "Riek" gaan.
Ja, en wie gaat zo gek zijn om Tywin te arresteren? Die man heeft het respect van iedere ridder, wacht en soldaat in de stad. Terwijl Joffrey bij de enige veldslag waar hij bij was, na 10 minuten het kasteel in vluchtte.dutchgio schreef op maandag 10 juni 2013 @ 23:19:
De conversatie tussen Tywin en Joffrey geeft de machtsverhouding maar weer eens aan: Joffrey is niet de machtigste, en moet in zekere wijze Tywin gehoorzamen. Al kan hem dat, Joffrey kennende, de kop kosten.
Als hij van Tywin af wil, zal hij een plan moeten bedenken waar Tywin de schuld krijgt van 1 of ander schandaal. Maar daar is Joffrey echt niet slim genoeg voor.
[ Voor 40% gewijzigd door RocketKoen op 10-06-2013 23:23 ]
Ik heb zelf met engelse ondertiteling gekeken omdat er nog geen nederlandse beschikbaar was, na even kort zoeken. Kijkt ook prima met engelse ondertiteling weg, misschien zelfs wel beter.
Veilige keuze waren de namen uit de (Nederlandse) boeken geweest natuurlijk. Al heb ik geen idee hoe die gaanRocketKoen schreef op maandag 10 juni 2013 @ 23:20:
[...]
Tsja. Dat is fan ondertiteling he... Ligt er maar net aan wie hem gemaakt heeft.
Namen vertalen is lastig, zeker omdat het hier een naam is met een betekenis. "You reek, so i think i'll call you Reek."
Als je de naam dan niet vertaalt, slaat de zin nergens meer op "Jij stinkt, dus ik noem je Reek"
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill, W.
[ Voor 6% gewijzigd door squaddie op 10-06-2013 23:36 ]
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
Je had het bijna goedRocketKoen schreef op maandag 10 juni 2013 @ 23:20:
[...]
Tsja. Dat is fan ondertiteling he... Ligt er maar net aan wie hem gemaakt heeft.
[...]
Ja, en wie gaat zo gek zijn om Tywin te arresteren? Die man heeft het respect van iedere ridder, wacht en soldaat in de stad. Terwijl Joffrey bij de enige veldslag waar hij bij was, na 10 minuten het kasteel in vluchtte.
Als hij van Tywin af wil, zal hij een plan moeten bedenken waar Tywin de schuld krijgt van 1 of ander schandaal. Maar daar is Joffrey echt niet slim genoeg voor.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Hij zou wel gek zijn, er iemand die voor hem zijn oorlogen moet uitvechten.RocketKoen schreef op maandag 10 juni 2013 @ 23:20:
[...]
Ja, en wie gaat zo gek zijn om Tywin te arresteren? Die man heeft het respect van iedere ridder, wacht en soldaat in de stad. Terwijl Joffrey bij de enige veldslag waar hij bij was, na 10 minuten het kasteel in vluchtte.
http://hawvie.deviantart.com/
Zu vanaf boek 1 gaan. Zoals eerder gezegd zitten er best veel verschillen, vooral in de details, en aan achtergrond krijg je heel veel meer mee.zarath28 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 22:34:
Prachtige aflevering trouwens!
Ging die geen plasje doen?tweaker2010 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 00:07:
Weet iemand trouwens hoe Brynden Tully ontsnapt is bij die bruiloft?
Alle bastaarden krijgen die achternaam.woelders schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 00:16:
De bastard van Bolton heet dus Ramsay Snow begrijp ik uit de laatste aflevering. Is het nou toeval dat hij dezelfde achternaam heeft als die andere bekende 'bastard' Jon Snow (Snùùùùh) of heb ik iets gemist?
Alle erkende bastaarden in het noorden krijgen die achternaam... in andere delen van Westeros krijgen ze andere achternamen...ctrlaltdelbe schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 00:17:
Alle bastaarden krijgen die achternaam.
Ik dacht wel dat het iets genuanceerder was dan datAsphyxion schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 00:26:
[...]
Alle erkende bastaarden in het noorden krijgen die achternaam... in andere delen van Westeros krijgen ze andere achternamen...
Flowers, Hill, Pyke, Rivers, Sand, Snow, Stone, Storm, Waters.ctrlaltdelbe schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 00:31:
[...]
Ik dacht wel dat het iets genuanceerder was dan datBedankt voor de aanvulling
Dus als je iemand met die achternaam tegenkomt, dan zijn het basterds.
(je merkt 't misschien; ik hoop tegen beter weten in eigenlijk nog steeds op een 'happy ending' voor team Stark)
De koning kan (met toestemming van de vader, als die nog leeft) een bastaard erkennen. Dan krijgt hij de familienaam en erfrechten.
John zou dus nog een Stark kunnen worden (als iemand koning wordt die hem niet dood wil), en Bolton's basterd kan een echte Bolton worden.
Verwijderd
Voor het nieuwe seizoen is er al wel een tipje van de sluier opgelicht voor wat komen gaat. Btw, een ding snapte ik niet helemaal aan de vlucht van Jon.
Er staat namelijk nergens dat het Jon z'n eerste stop is. Daarnaast is een voorsprong van een paar minuten op een paard niet bijzonder groot
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
If you think this has a happy ending, you haven't been paying attention!woelders schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 00:38:
(je merkt 't misschien; ik hoop tegen beter weten in eigenlijk nog steeds op een 'happy ending' voor team Stark)
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Jups die komt terug.Peter_Aragorn schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 08:54:
Zou Ygritte in Seizoen 4 terugkomen? Boeken niet gelezen hier...
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Lijkt me geen spoiler. Ze is over de muur, ze gaan met hun groep Castle Black aanvallen om de poort te openen voor de rest van de Wildlings (althans, dat is het plan) en Jon Snow is daar ook. Natuurlijk zien we haar terug, de vraag is alleen of dat een korte scene is waarin Jon Snow haar dood of dat ze alsnog aan zijn zijde komt te staan. Heb de boeken trouwens nog niet gelezen dus daar kan ik niet uit spoilen.
[ Voor 7% gewijzigd door Tsurany op 11-06-2013 09:01 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Weet ik genoeg
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Waarschijnlijk afgebroken bij de val van zijn paard of afgebroken door de broeders van de Nightwatch als ze hem binnen brengen.tweaker2010 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:05:
Wat ik vaag vond: Jon Snow krijgt 3 pijlen in zijn lijf geschoten en wordt vrolijk op zijn rug neegelegd als ie in Castle Black aankomt, maar waar zijn die pijlen dan opeens gebleven?
PSN: Alvanosa
iddAlvanosa schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:06:
[...]
Waarschijnlijk afgebroken bij de val van zijn paard of afgebroken door de broeders van de Nightwatch als ze hem binnen brengen.
tweaker2010 een beetje inbeelding om het jezelf niet al te moeilijk te maken in deze fantasy serie is wel wenselijk
Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black
http://hawvie.deviantart.com/
Die knakker (ben z'n naam vergeten) wist dat z'n bastard een maniak is. Was hij op het moment dat hij z'n bastard stuurde om Winterfell te bevrijden al van plan om over te lopen? Anders kan ik de beslissing niet zo goed begrijpen.
Ben benieuwd of de andere Noordelingen hem wel accepteren als keeper of the North. Hij heeft toch geholpen om iets te doen wat zelfs de goden niet niet kunnen vergeven.
Roose Bolton bedoel je. Zou kunnen, denk het eigenlijk niet. Een paar afleveringen terug zat Tywin brieven te schrijven, dat zal naar zowel Bolton als de Frey's zijn geweest. Dat Winterfell platgebrand is was een plannetje om de Noorderlingen kwaad te maken tegenover de Iron Islanders, tenminste zo begreep ik het.Russel88 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:27:
Mmhhh ik zit nog met vragen.
Die knakker (ben z'n naam vergeten) wist dat z'n bastard een maniak is. Was hij op het moment dat hij z'n bastard stuurde om Winterfell te bevrijden al van plan om over te lopen? Anders kan ik de beslissing niet zo goed begrijpen.
Ben benieuwd of de andere Noordelingen hem wel accepteren als keeper of the North. Hij heeft toch geholpen om iets te doen wat zelfs de goden niet niet kunnen vergeven.
Bolton gaf tijdens zijn conversatie met Frey in de afgelopen aflevering al aan dat hij het een beetje zat werd dat Robb constant zijn adviezen negeerde en z'n eigen plan maar trok.
En of ze hem accepteren... waarschijnlijk wel, hoewel niet van harte. Tyrion zei laatst nog iets in de trant van "Well done, Seven Kingdoms united in fear of Tywin Lannister." Aangezien zowel Bolton als Frey de Lannisters achter zich hebben staan (met nu veruit het grootste leger van Westeros) zal men wel 2 keer nadenken voordat er iets gedaan wordt.
Edmure Tully blijft voorlopig wel even gevangen. Ze kunnen hem goed gebruiken als pion in de onderhandeling tegen zijn familie.Grompie schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:40:
Wat is er nu eigenlijk gebeurd met de bruidegom op het huwelijk van de frey's dit was toch een Tully dacht ik. Hebben ze die ook omgelegd want die zagen we ook niet meer in de laatste aflevering?
Welke familie?Tsurany schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:44:
[...]
Edmure Tully blijft voorlopig wel even gevangen. Ze kunnen hem goed gebruiken als pion in de onderhandeling tegen zijn familie.
Volgens Frey is iedereen van de Tully's toch dood op Blackfish na? Of die gekke zuster van hem moet nog een rol van betekenis spelen.
Hij is Lord of Riverrun, als ie een kind met die Frey chick krijgt dan is dat kind dus de opvolger, lijkt me de moeite van het in leven houden van Edmure zeker waard.Russel88 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:45:
[...]
Welke familie?
Volgens Frey is iedereen van de Tully's toch dood op Blackfish na? Of die gekke zuster van hem moet nog een rol van betekenis spelen.
Waarschijnlijk gaat ze die huurmoordenaars gilde op zoeken, maar die 2 samen is toch wel genieten.
Als ze hem neerleggen en omdraaien op de binnenkoer, dan zie je de afgebroken pijlen tussen zijn wildling outfit zitten, dacht ik.nickko schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:08:
[...]
iddzoals je zegt.
tweaker2010 een beetje inbeelding om het jezelf niet al te moeilijk te maken in deze fantasy serie is wel wenselijk![]()
Werd ook meestal zo gedaan, als je een pijl in je lijf kreeg, de pijl afbreken, maar de punt laten zitten tot je verzorging krijgt, anders bloed je leeg.

Ik vond het shot van the Hound met Arya op de voorgrond echt geweldig tijdens dat gevecht met die vier soldaten. Arya staat dan vol in beeld en achterin zie je dat grote zwaard van the Hound dan richting de grond zwiepen om het laatste leven uit die kerel te slaan, heerlijk lomp!Russel88 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:49:
Btw the Hound vind ik toch steeds geweldiger vinden. Ik vond de wisselwerking tussen hem en Sansa al leuk gedaan. Maar de wisselwerking tussen hem en Arya is geweldig.
Waarschijnlijk gaat ze die huurmoordenaars gilde op zoeken, maar die 2 samen is toch wel genieten.
Grappig om te zien hoe the Hound regelmatig verbaasd is over de moed van Arya.
Erg tof stukje inderdaad. Ik heb nog wel een vraag met betrekking tot Arya die de man dood.Amras schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:16:
[...]
Ik vond het shot van the Hound met Arya op de voorgrond echt geweldig tijdens dat gevecht met die vier soldaten. Arya staat dan vol in beeld en achterin zie je dat grote zwaard van the Hound dan richting de grond zwiepen om het laatste leven uit die kerel te slaan, heerlijk lomp!
Grappig om te zien hoe the Hound regelmatig verbaasd is over de moed van Arya.
Mooi om te zien hoe Arya veranderd van jongentje in een man!
Ach ja, ik vermoedde al zoiets... het zag er alleen nogal knullig uit. Lucky bastard dan die Jon Snow.nickko schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:08:
[...]
iddzoals je zegt.
tweaker2010 een beetje inbeelding om het jezelf niet al te moeilijk te maken in deze fantasy serie is wel wenselijk![]()
De kans op overleven lijkt me niet groot als je met een paar pijlen in je rug van een paard afvalt.
Tis een meisje he..E2TK schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:30:
[...]
....

Wat er in je spoiler staat is inderdaad een groot verschil boek >< serie. Deze vragen passen dan weer beter in het boekentopic denk ik. Niet dat ik daar kom, want ik ben pas bezig in de laatste 25% van boek 3, dus dat boekentopic zal wel 1 grote spoiler zijn..E2TK schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:30:
[...]
Erg tof stukje inderdaad. Ik heb nog wel een vraag met betrekking tot Arya die de man dood.
spoiler: AryaArya zei dat het de eerste man is die ze vermoord heeft? In het boek heeft ze daarvoor nog een staljongen (Kinglanding), een wachter (Harrenhall), en nog wat pro-lannisters tijdens een gevecht samen met Yoren gedood. Ik weet niet meer of dit in de serie ook zo is?
Daarom kom ik daar ook nietCerberi schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:35:
[...]
Wat er in je spoiler staat is inderdaad een groot verschil boek >< serie. Deze vragen passen dan weer beter in het boekentopic denk ik. Niet dat ik daar kom, want ik ben pas bezig in de laatste 25% van boek 3, dus dat boekentopic zal wel 1 grote spoiler zijn..
Weet ik
E2TK schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:30:
[...]
Erg tof stukje inderdaad. Ik heb nog wel een vraag met betrekking tot Arya die de man dood.
spoiler: AryaArya zei dat het de eerste man is die ze vermoord heeft? In het boek heeft ze daarvoor nog een staljongen (Kinglanding), een wachter (Harrenhall), en nog wat pro-lannisters tijdens een gevecht samen met Yoren gedood. Ik weet niet meer of dit in de serie ook zo is?
In de serie heeft ze ook die staljongen gedood (vermoord is een groot woord voor een ongelukE2TK schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:30:
[...]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Klopt inderdaad, jullie hebben gelijk!NMe schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:41:
[...]
In de serie heeft ze ook die staljongen gedood (vermoord is een groot woord voor een ongeluk). Ze zegt dan ook "first man", inclusief nadruk, omdat die jongen nog geen man was.
Was meer uit zelfverdediging tegen dat staljochie: YouTube: Arya Stark defends herself
Doe dat dan in het boekentopic, of beter nog, ga zelf lezen?
[ Voor 30% gewijzigd door Ramzzz op 11-06-2013 13:25 ]
Kun je dit niet in het boekentopic vragen?Tsurany schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:48:
Kan iemand die de boeken leest een kleine spoiler geven? Zien we Syrio Forel nog terug?
Ik vind het een beetje raar dat mensen hier om spoilers vragen.
Dat kan, maar als ik daar heen ga is de kans groot dat ik meer lees dan ik zou willen. Hier kan iemand simpelweg antwoorden met een spoiler tag en dan zijn we klaar.Danot schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:52:
[...]
Kun je dit niet in het boekentopic vragen?
Ik vind het een beetje raar dat mensen hier om spoilers vragen.
Je kunt ook zelf het boekentopic induiken en jezelf sufgespoilerd laten worden als niet-lezer, maar doe dat dan niet hier.Tsurany schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:48:
Kan iemand die de boeken leest een kleine spoiler geven? Zien we Syrio Forel nog terug?
Op veler verzoek geen gespoiler hier!
Je kunt ook een DM sturen.
[ Voor 35% gewijzigd door Ramzzz op 11-06-2013 13:23 ]
Tsurany schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:48:
[ Voor 10% gewijzigd door Ramzzz op 11-06-2013 11:44 ]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Doe dan een DM. Zwarte blokken zijn verleidelijk.Nogmaals, de reminder dat het niet de bedoeling is dat je hier de hele boekenreeks gaat bespreken, aangezien die enorme spoilers voor de volgers (en niet lezers) van de TV-serie bevatten
Anyway, iedereen die de finale van season 3 wat "meh" vond moet wel in gedachten houden dat dit ongeveer de helft van boek 3 is. Daarom is er niet echt een cliffhanger oid.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik vond het persoonlijk teveel een feel good einde, en had verwacht dat er nog meer zou komen. Enkel kwamen meteen de credits, wat ik persoonlijk jammer vond.MrVegeta schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:40:
Krijg je dit soort gedoe weer.
[...]
Doe dan een DM. Zwarte blokken zijn verleidelijk.
Anyway, iedereen die de finale van season 3 wat "meh" vond moet wel in gedachten houden dat dit ongeveer de helft van boek 3 is. Daarom is er niet echt een cliffhanger oid.
Ik vond het een prima laatste episode, genoeg in gebeurd waar door ik erg benieuwd ben in season 4. Enige dat ik een klein beetje ‘meh’ vond, was de aller laatste scene met Dany; het voelde als of er nog iets hoorde te gebeuren met of die bevrijde slaven of de dragons.MrVegeta schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:40:
Uiteraard heb ik de boeken niet gelezen, dus het kan zijn dat er gewoon niet meer was te vertellen op dit moment...
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Zag er uit als een lekkere sausage, welke was het? Vast niet te koop bij mijn Super.segil schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:09:
Epic hoe Ramsay Snow dat worstje in het begin aan het opeten was! Ik dacht toch ffkes dat daar de mannelijkheid van Theon gebraden en gekruid op het bord lag
[afbeelding]
Laten we het erop houden dat hij speciaal voor Ramsay ambachtelijk bereid wasSjah schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:06:
[...]
Zag er uit als een lekkere sausage, welke was het? Vast niet te koop bij mijn Super.
Verwijderd
Waarschijnlijk zelf gemaakttweaker2010 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:47:
[...]
Laten we het erop houden dat hij speciaal voor Ramsay ambachtelijk bereid was

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Het is dat die worst vrij groot was, anders zou ik het nog niet geloven bij hemOkkE schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:57:
Was mooi van Ramsay, beetje beledigd reageren van “ik ga toch geen stukje van jou opeten”, terwijl denk ik de meeste kijkers wel dachten dat hij er toe in staat was (incl. ikzelf).
Ik heb de boeken wel gelezen en had eigenlijk juist wel een cliffhanger verwacht, of in elk geval wat interessanters dan wat nu eigenlijk overkwam als een filler-aflevering... Nou begrijp ik dat ze wat dingen doorschuiven naar seizoen 4 om ook daar nog leuke dingen te kunnen laten gebeuren, maar ik begrijp niet zo zeer waarom ze dan niet de Red Wedding in aflevering 10 hebben gestopt. Had niet helemaal aan het eind gehoeven, zodat ze ook nog de reacties van Stannis en Joffrey erin kwijt konden, en dan had aflevering 10 wat minder teleurstellend aangevoeld.MrVegeta schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:40:
Komt dit niet elk seizoen terug? De dood van Ned Stark en the battle of blackwater bay waren ook de episodes 9.NMe schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:17:
[...]
Ik heb de boeken wel gelezen en had eigenlijk juist wel een cliffhanger verwacht, of in elk geval wat interessanters dan wat nu eigenlijk overkwam als een filler-aflevering... Nou begrijp ik dat ze wat dingen doorschuiven naar seizoen 4 om ook daar nog leuke dingen te kunnen laten gebeuren, maar ik begrijp niet zo zeer waarom ze dan niet de Red Wedding in aflevering 10 hebben gestopt. Had niet helemaal aan het eind gehoeven, zodat ze ook nog de reacties van Stannis en Joffrey erin kwijt konden, en dan had aflevering 10 wat minder teleurstellend aangevoeld.
Zelf vind ik het wel prettig eigenlijk, zo is het seizoen mooi afgesloten en ben ik alsnog benieuwd naar al het nieuws dat komen gaat. Die cliffhangers tussen seizoenen hoeven van mij niet zo.
Zou dat niet een te grote cliffhanger zijn? Denk dat je dan fans enkel frustreert omdat ze dan heel erg lang moeten wachten na zo'n zware gebeurtenis. Zo konden ze het nog enigszins afzwakken.NMe schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:17:
[...]
Ik heb de boeken wel gelezen en had eigenlijk juist wel een cliffhanger verwacht, of in elk geval wat interessanters dan wat nu eigenlijk overkwam als een filler-aflevering... Nou begrijp ik dat ze wat dingen doorschuiven naar seizoen 4 om ook daar nog leuke dingen te kunnen laten gebeuren, maar ik begrijp niet zo zeer waarom ze dan niet de Red Wedding in aflevering 10 hebben gestopt. Had niet helemaal aan het eind gehoeven, zodat ze ook nog de reacties van Stannis en Joffrey erin kwijt konden, en dan had aflevering 10 wat minder teleurstellend aangevoeld.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Hij zal niet blij zijn, maar hij steunt enkel zichzelf, verder niemand. De rest van de mensen zijn enkel traptreden voor hem om te gebruiken.Deathchant schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:28:
Ik vraag me af wat lord balish gaat doen als hij hoort dat Catelyn Stark (zijn grote liefde) dood is. Want waar zijn allegiance ligt is mij niet geheel duidelijk...
edit: gmta
[ Voor 5% gewijzigd door MaximusTG op 11-06-2013 13:32 ]
Seizoen 1 eindigde met de dood van Khal Drogo en de geboorte van Dany's draken nadat ze iemand op de brandstapel had gegooid. Seizoen 2 eindigde met het hele "WHERE ARE MY DRAGONS?!?!"-verhaal. In aflevering 10 van seizoen 3 kan ik eigenlijk niks noemenswaardigs op dat niveau noemen. Don't get me wrong, er worden wat schaakstukken op de goeie plekken gezet, maar dat had ik eerder verwacht van aflevering 8 dan van de season finale.JohnBQ schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:21:
[...]
Komt dit niet elk seizoen terug? De dood van Ned Stark en the battle of blackwater bay waren ook de episodes 9.
Daarom had ik de Red Wedding niet op het laatst gedaan, maar ergens halverwege de aflevering. Aan de andere kant wel jammer dat je dan niet direct de aftiteling erachteraan kan doen, want dat vond ik juist heel veel toevoegen in aflevering 9. Maar ik vond de laatste aflevering nu in elk geval heel erg "meh" overkomen omdat hij zich niet kon meten met die van vorige week.Tsurany schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:27:
[...]
Zou dat niet een te grote cliffhanger zijn? Denk dat je dan fans enkel frustreert omdat ze dan heel erg lang moeten wachten na zo'n zware gebeurtenis. Zo konden ze het nog enigszins afzwakken.
Dat lijkt me inderdaad redelijk duidelijk geworden in de serie, meer nog dan in de boeken. Daar moet je het een beetje tussen de regels door lezen, in de serie heeft hij gewoon monologen en on-screen discussies met Varys die zijn motieven duidelijk maken.MaximusTG schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:31:
Lord Baelish doet wat goed is voor Lord Baelish, dat lijkt me duidelijk. Hij steunt altijd die mensen die hem het beste uitkomen.
En daarom zal hij uiteindelijk ook succesvoller worden dan hij nu al is. Geweldig personage en zeer goed acteerwerk naar mijn meningMaximusTG schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:31:
Lord Baelish doet wat goed is voor Lord Baelish, dat lijkt me duidelijk. Hij steunt altijd die mensen die hem het beste uitkomen.
[ Voor 13% gewijzigd door CR1691 op 11-06-2013 13:34 ]
PSN: Finally_Chris
Dit, in elke finale was er wel een magisch iets dat er gebeurde. Ik had dus verwacht dat het deze keer ook zo zou zijn. Jammer genoeg is dat niet gebeurd, en hoop ik dat het vroeg in het 4e seizoen gebeurd.NMe schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:33:
[...]
Seizoen 1 eindigde met de dood van Khal Drogo en de geboorte van Dany's draken nadat ze iemand op de brandstapel had gegooid. Seizoen 2 eindigde met het hele "WHERE ARE MY DRAGONS?!?!"-verhaal. In aflevering 10 van seizoen 3 kan ik eigenlijk niks noemenswaardigs op dat niveau noemen. Don't get me wrong, er worden wat schaakstukken op de goeie plekken gezet, maar dat had ik eerder verwacht van aflevering 8 dan van de season finale.
Ah daar heb je gelijk in. Al stond me van seizoen 2 vooral de laatste scene bij met de white walkers. In dat opzicht is het moeder-verhaal aan het eind van dit seizoen inderdaad bij lange na niet zo episch.NMe schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:33:
[...]
Seizoen 1 eindigde met de dood van Khal Drogo en de geboorte van Dany's draken nadat ze iemand op de brandstapel had gegooid. Seizoen 2 eindigde met het hele "WHERE ARE MY DRAGONS?!?!"-verhaal. In aflevering 10 van seizoen 3 kan ik eigenlijk niks noemenswaardigs op dat niveau noemen. Don't get me wrong, er worden wat schaakstukken op de goeie plekken gezet, maar dat had ik eerder verwacht van aflevering 8 dan van de season finale.
Inderdaad. Een cliff hanger in de laatste episode zou ook voor veel gezeik zorgen, het is ook nooit goed...Avalaxy schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:54:
Wat een ontzettend gezeik dat het niet spannend genoeg was zegEcht weer lekker Nederlands dit.

Zou jij anders reageren op Dany? Ik niet. Ik zou wel "mother" uitspreken op de Johnny Bravo manierbronce schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:07:
Ik vond de aflevering goed, behalve de laatste scene al die daenerys verheerlijking in de serie
ik vond het wel wat hebben, laat er maar een god complex krijgenbronce schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:07:
Ik vond de aflevering goed, behalve de laatste scene al die daenerys verheerlijking in de serie
Ben echt heel benieuwd wat er in s4 gaat komen
Yup ambachtelijk, heb de epi met Engelse subs even terug gekeken, enige wat die zei was Pork sausage. Hmmm, maar eens bij de slager vragen.tweaker2010 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:47:
[...]
Laten we het erop houden dat hij speciaal voor Ramsay ambachtelijk bereid was
Kom op, 'verheerlijking', alsof het hiermee eindigt? Je voelt toch dat hier naar 'iets' toegewerkt wordt? Geen idee wat, maar dat het niet pluis is, daar mag je bij deze serie toch wel vanuit gaanbronce schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:07:
"Don't let your dreams be memes"
Als ze ooit aankomt denk ik dat de mensen niet zo blij zullen zijn met dochter van de Mad King die draken heeft. Zelfs Joffrey steekt geen mensen in de fikMektheb schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:35:
[...]
ik vond het wel wat hebben, laat er maar een god complex krijgen, des te harder valt ze neer als ze aankomt en er zijn whitewalkers of giants of weet ik het wat.
Ben echt heel benieuwd wat er in s4 gaat komen
Dany steekt alleen mensen in de fik die het verdienen. Joffrey is gewoon eendimensionaal slecht.bronce schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:30:
[...]
Als ze ooit aankomt denk ik dat de mensen niet zo blij zullen zijn met dochter van de Mad King die draken heeft. Zelfs Joffrey steekt geen mensen in de fik
https://niels.nu
YouTube: Game Of Thrones S03E10 Red Wedding Aftermath scenebronce schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:30:
[...]
Als ze ooit aankomt denk ik dat de mensen niet zo blij zullen zijn met dochter van de Mad King die draken heeft. Zelfs Joffrey steekt geen mensen in de fik
Joffrey zelf niet nee, maar het leger dat in feite namens hem vecht wel.
Is volgens mij op elk Duits bierfeest te vindenSjah schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:42:
[...]
Yup ambachtelijk, heb de epi met Engelse subs even terug gekeken, enige wat die zei was Pork sausage. Hmmm, maar eens bij de slager vragen.
Ik moet toch wel zeggen dat deze serie alleen maar topacteurs heeft. Ook de kinderen acteren zeer goed en zijn voor mijn gevoel ook erg goed gecast. Ik ben benieuwd hoe het meegroeien met de rol en het verhaal vorm krijgt over de komende seizoenen/jaren.
"When you grow up your heart dies"
Kreeg ook het idee dat Walder Frey geen lang leven beschoren is.
Verwijderd
En Tyrion, wat was ie weer goed, heerlijk
Ik vond Maisie erg sterk deze aflevering. Sowieso is ze een erg goede actrice. Joffry is ook echt geweldig goed neergezetsjaool schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:48:
Weer een mooie aflevering. Genoeg gebeurt. Jammer dat we weer zolang moeten wachten op het volgende seizoen.
Ik moet toch wel zeggen dat deze serie alleen maar topacteurs heeft. Ook de kinderen acteren zeer goed en zijn voor mijn gevoel ook erg goed gecast. Ik ben benieuwd hoe het meegroeien met de rol en het verhaal vorm krijgt over de komende seizoenen/jaren.
Whaha, dat dacht ik ook meteen toen ik de kop van Roose Bolton zagThe_Scarabial schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:00:
Erg goede aflevering de seasonfinale, vielen na ep9 een paar dingen goed op hun plaats.
Kreeg ook het idee dat Walder Frey geen lang leven beschoren is.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2013 22:15 ]
Dit topic is gesloten.
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews
Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic