[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.527 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:37
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:17:
[...]

Oh, ik had ook wel even zoiets van, 'wow, da's hard', maar ik zag wel aankomen dat er iets dergelijks ging gebeuren, dus noemenswaardig geschokt was ik niet, eigenlijk :).

Dit zegt echter niks over mijn emotionele betrokkenheid bij films of series, lijkt me.
Je zegt zelf "ik kan me totaal niet voorstellen dat een serie zo'n impact heeft". Dat je dit aan zag komen en daarom niet geschokt was kan ik me prima voorstellen, maar als je dit bij geen enkele serie kan hebben dan is dat wel jammer voor je. Niks beter dan compleet in een serie/film/boek/game getrokken te worden.

*Edit: oh sorry, bier en vrouwen HEEEUUHHH. :o

[ Voor 3% gewijzigd door Emgeebee op 04-06-2013 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naaitsab schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:26:
[...]

Kijk maar uit dat je geen mot krijgt :9
Het valt me ook op trouwens, je verwacht zoiets niet op een door mannen gedomineerd forum :+ >:)
En het was ook nog eens een man die begon over emoties, de wereld op z'n kop!
afvalzak schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:26:
[...]

Ik zei ook "Teh fuq, nou zijn ze allemaal dood"(tegen mijn vriendin :P) maar het is ook wel heul Amerikaans/soapachtig om tegen de tv te schreeuwen 8)7
Ja, dat gaat dan ook veel te ver vind ik :').
Michielgb schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:34:
[...]

Je zegt zelf "ik kan me totaal niet voorstellen dat een serie zo'n impact heeft". Dat je dit aan zag komen en daarom niet geschokt was kan ik me prima voorstellen, maar als je dit bij geen enkele serie kan hebben dan is dat wel jammer voor je. Niks beter dan compleet in een serie/film/boek/game getrokken te worden.
Je moet het wel in de context lezen, zo'n impact als zijnde schreeuwen naar de tv, handen in het haar, de reacties in het filmpje zijn gewoon zwaar overdreven (daar ging het immers over, hé) en ik kan me dus niet voorstellen dat een serie zo'n impact kan hebben op mensen.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2013 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:42
Ook net de aflevering gezien, geen traantjes maar wel met kippenvel de hele aftiteling nog gezeten om het even te verwerken. Ik dacht zoals wel meer denk ik dat de Starks toch wel een beetje de 'main' verhaallijn waren (vooral omdat ze met bijna elke verhaallijn wel direct te maken hebben), en dat ze nog wel even in de serie zouden blijven zitten (en ze zijn er nog niet allemaal uit natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinalien
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:15
Toen de aflevering was afgelopen kon ik maar een ding verzinnen hiervoor : HODOR!!!!!!

Ik denk dat Arya getraind gaat worden door de hound en dan wraak neemt op iedereen, maar ja
ik heb al met zoveel dingen mis gezeten wbt het verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:52
lijkt me ook ja, een meisje van 10 dat een oorlog gaat winnen :::::D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:12

Flydude

Mighty pirate

In de woorden van The Boy: "If you think this is going to end well, you haven't been paying much attention!".

I am rubber, you are glue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

naaitsab schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:26:
[...]

Kijk maar uit dat je geen mot krijgt :9
Het valt me ook op trouwens, je verwacht zoiets niet op een door mannen gedomineerd forum :+ >:)
Echte mannen zijn niet bang om hun emoties te tonen! Al kan je wel te ver gaan zoals het filmpje liet zien. :P

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
JohnBQ schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 18:50:
[...]

Om die 3-eyed raven te vinden. Dat begreep ik er ten minste van.

Dat Bran en Jon elkaar hebben misgelopen daar vind ik ook nogal vreemd 8)7
naja, ik neem aan dat we later wel worden ingewijd wat dat nou weer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

erwinalien schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 21:20:
Toen de aflevering was afgelopen kon ik maar een ding verzinnen hiervoor : HODOR!!!!!!

Ik denk dat Arya getraind gaat worden door de hound en dan wraak neemt op iedereen, maar ja
ik heb al met zoveel dingen mis gezeten wbt het verhaal
De Hound is een vechter, niet meer dan dat. Hij is geen huurmoordenaar die je inhuurt wanneer niemand mag weten hoe iemand dood is gegaan. Arya heeft die munt gekregen van Jaqen, neem aan dat ze daar iets mee gaat doen. Gok dat ze een van de Faceless gaat worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Tsurany op 04-06-2013 21:31 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:49
De Hound is gaaf. Vond dat stukje geweldig waarbij de hound die zwijnenverkoper om wilde leggen. Arya dreigen met het feit dat ze iemand kent die hem zo om kan leggen. Waarbij de hound vraagt of dat hem is, nee, mooi zo.
Zo droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:36
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:35:
[...]
Afbeeldingslocatie: http://www.badcaps.net/forum/images/smilies/frantic4yc.gif

:+
Tsurany schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 21:27:
[...]
De Hound is een vechter, niet meer dan dat. Hij is geen huurmoordenaar die je inhuurt wanneer niemand mag weten hoe iemand dood is gegaan. Arya heeft die munt gekregen van Jaqen, neem aan dat ze daar iets mee gaat doen. Gok dat ze een van de Faceless gaat worden.
Dat gok ik ook ja, hij had haar toch uitgenodigd "als de tijd rijp is"?

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jup idd, dus ik gok dat ze daar heen wilt. Ze heeft toch niks anders te doen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:12

Flydude

Mighty pirate

Tsurany schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 21:42:
Je bedoelt, anders dan naar een heel goede psychotherapeut gaan?

I am rubber, you are glue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 17:20
Nu ik die cover foto zie: waar was de Greatjon? Hij had zich niet zo maar laten overrompelen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Ambianz schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 21:23:
lijkt me ook ja, een meisje van 10 dat een oorlog gaat winnen :::::D
Niet bekend met het verhaal van Jeanne d'Arc? ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:37
http://www.buzzfeed.com/d...itter&utm_medium=buzzfeed

Is Jaime dezelfde acteur als de man van het radiostation in The Unit? 0.o
Zag net een foto van buiten de set voorbijkomen waarin "Jaime" er toch wel erg op lijkt.

[ Voor 37% gewijzigd door dutchgio op 04-06-2013 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Martell schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 22:23:
[...]

Nu ik die cover foto zie: waar was de Greatjon? Hij had zich niet zo maar laten overrompelen... |:(
Die ging toch pissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:27
Nope dat was blackfish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
dutchgio schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 22:38:
http://www.buzzfeed.com/d...itter&utm_medium=buzzfeed

Is Jaime dezelfde acteur als de man van het radiostation in The Unit? 0.o
Zag net een foto van buiten de set voorbijkomen waarin "Jaime" er toch wel erg op lijkt.
Afbeeldingslocatie: http://s3-ec.buzzfed.com/static/enhanced/webdr02/2013/6/3/11/enhanced-buzz-31535-1370274740-7.jpg

Die snoepert heeft het mooi voor elkaar :+ Hij kijkt wel alsof ie net in z'n broek geplast heeft :D

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:35:
[...]

[...]

Ja, dat gaat dan ook veel te ver vind ik :').

[...]

Je moet het wel in de context lezen, zo'n impact als zijnde schreeuwen naar de tv, handen in het haar, de reacties in het filmpje zijn gewoon zwaar overdreven (daar ging het immers over, hé) en ik kan me dus niet voorstellen dat een serie zo'n impact kan hebben op mensen.
Er zijn mensen die niet een verhaallijn volgen voor samenhang tussen mensen en gebeurtenissen, zij engageren zich puur in identificatie met personen betrokken.

Nou zijn er natuurlijk mensen die vanuit opvoeding neigen tot excessief gedrag, zogezegd, maar bovenstaande types bestaan wel degelijk. Frappant om mee te maken.

Trouwens absoluut niet iets typisch vrouwelijks. Ik heb een vriend die al eens een boek op tafel sloeg en er volledig klaar mee was (op zijn zachts gezegd) omdat zijn favoriete protagonist een kopje kleiner gemaakt werd. Zijn vrouw vond het boek geniaal, vanwege (zoals zij dat noemde) "de heerlijkheid van tien kleutertjes zaten op een hek ...".

Het is trouwens iets wat opvallend is in verschillen tussen Europa en de VS als je kijkt naar workshops creative writing e.d. De "gevoeligheid" van personages om zeep helpen is in de VS steevast een uitgebreid onderdeel, waar dat bij Europese organisaties van auteurs e.d. juist iets onderhevig aan de lijn en nut van het verhaal is.

Enfin, terug on topic nu, hier in het Viva forum .... 8)
naaitsab schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 22:48:
[...]

[afbeelding]

Die snoepert heeft het mooi voor elkaar :+ Hij kijkt wel alsof ie net in z'n broek geplast heeft :D
Hrm. Ik kan het niet helpen, maar ik vind die twee zo doorsnee. Ik mis uitstraling, iets wat binnen de rol wel weer werkt (de minste subtiele geste heeft aldus meer impact). Qua personages, da's anders. Niet dat ik verwacht dat de TV serie ze veel zal uitdiepen, maar toch.

[ Voor 16% gewijzigd door Virtuozzo op 04-06-2013 22:57 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Virtuozzo schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 22:54:
[...]
Hrm. Ik kan het niet helpen, maar ik vind die twee zo doorsnee. Ik mis uitstraling, iets wat binnen de rol wel weer werkt (de minste subtiele geste heeft aldus meer impact). Qua personages, da's anders. Niet dat ik verwacht dat de TV serie ze veel zal uitdiepen, maar toch.
Buiten het feit dat die linker een leuke dame is om naar te kijken, denk ik dat ze in het verhaal wel wat samen gaan doen. Ze kijkt wel beetje vreemd naar Sansa af en toe, dus zal me niks verbazen als ze lesbisch is. Zoals ze al zei is dat heel gewoon in haar geboorte stad (mbt die rozen prins). Laatste paar afleveringen zijn ze ook al samen te zien.
Maarja best kans dat een van de 2 of beide volgende week aan een zwaard geregen worden :>

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Zojuist aflevering 9 gezien en.... serieus... wat the hell heb ik zojuist gezien 7(8)7 7(8)7 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

naaitsab schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 22:48:
[...]

[afbeelding]

"oh Sam you must be some kind of a wizard" oOo
Freakster86 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 23:17:
Zojuist aflevering 9 gezien en.... serieus... wat the hell heb ik zojuist gezien 7(8)7 7(8)7 7(8)7
Afbeeldingslocatie: http://s3-ec.buzzfed.com/static/enhanced/webdr02/2013/6/3/11/enhanced-buzz-28633-1370274593-5.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Chaoss op 04-06-2013 23:25 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paskaal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:33
Zojuist met mijn huisgenoten die de serie ook volgen episode 9 bekeken. We zaten dus wel met z'n drieën tegen de tv te schreeuwen. Wat moet er nu nog van heel de Stark family bekomen... Blijft niets meer over zo.

Moet zeggen dat dit wel de enige serie is waar ik ooit zo "emotioneel betrokken" bij ben geweest, wat een klap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBQ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Thalaron schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:10:
Wat ikzelf wel een episch moment vond was de opmerking van Walder Frey "I'll find another"

>:)
Die onder andere, maar sowieso die Walder Frey.. Naam van zijn kleinkind niet weten en "You could have had both for all I care" :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 17:15
WTF just happened?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:08

4bit

Onward, to futility!

Tsurany schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 21:42:
Denk ik ook al een hele tijd, die gaat gewoon in een assassin's guild belanden. (Maar George Martin kennende, is het eerder, jeej, ze is assassin, oooh, ze is dood :( )

Achja, zolang Hodor alles maar overleeft.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:00

defiant

Moderator General Chat
Inmiddels ook de 'beruchte' episode gekeken, ik had d'r gezien de hype meer van verwacht laat ik het zo zeggen :) Gezien fantasy meestal een duidelijke rol verdeling heeft tussen goed en kwaad kan ik me de ophef echter wel voorstellen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

de rol verdeling is hier iets grijzer maar nog steeds vrij duidelijk. maar in GoT gaan "de goeien" gewoon deaud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Chaoss schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 01:20:
de rol verdeling is hier iets grijzer maar nog steeds vrij duidelijk. maar in GoT gaan "de goeien" gewoon deaud.
Vind je? Er zijn een paar mensen die ik evil zou noemen maar niemand die ik echt "goed" zou willen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Tsurany schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 07:36:
[...]

Vind je? Er zijn een paar mensen die ik evil zou noemen maar niemand die ik echt "goed" zou willen noemen.
Jawel, die dikke van de nachtwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 07:36:
[...]

Jawel en dan meer goed als in het d&d systeem. In baldurs gate slacht je ook van alles af en kun je nog steedseen hele goeie zijn. De starks zijn globaal echt wel de goeden. Maar dan wel nog steeds menselijk net gebreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
JohnBQ schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 00:30:
[...]

Die onder andere, maar sowieso die Walder Frey.. Naam van zijn kleinkind niet weten en "You could have had both for all I care" :X
Geweldig figuur die Frey :D. Ook toen de bruid d'r sluier af deed en hij nog even naar Robb keek, ik donderde bijna van m'n stoel van het lachen. Echt zo'n blik van "Tsja lul, dat had je niet verwacht he" :D.

Nog even een vraagje trouwens:
Heb ik iets gemist, of niet goed gezien of is het nu echt nog totaal onduidelijk waar Theon Greyjoy nu precies in is beland? Ik snap daar dus echt nog geen snars van.... Hij is door het iemand in het leger van z'n vader op z'n hoofd getimmerd en zit ineens gevangen... :?

[ Voor 24% gewijzigd door XyritZz op 05-06-2013 09:06 ]

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
XyritZz schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:01:
[...]

Geweldig figuur die Frey :D. Ook toen de bruid d'r sluier af deed en hij nog even naar Robb keek, ik donderde bijna van m'n stoel van het lachen. Echt zo'n blik van "Tsja lul, dat had je niet verwacht he" :D.

Heb ik iets gemist, of niet goed gezien of is het nu echt nog totaal onduidelijk waar Theon Greyjoy nu precies in is beland? Ik snap daar dus echt nog geen snars van.... Hij is door het iemand in het leger van z'n vader op z'n hoofd getimmerd en zit ineens gevangen... :?
Zou dat grietje z'n echte dochter zijn?
Waarom je beste dochter uithuwelijken, als je de bruidegom toch gaat afslachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 09:12
Waarom zou die de bruidegom afslachten? Via hem kan hij juist Riverrun in handen krijgen.

Die gast zit gewoon boven z'n nieuwe chick te batsen, terwijl ze halve familie beneden wordt afgeslacht :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 08:31:
[...]

Jawel en dan meer goed als in het d&d systeem. In baldurs gate slacht je ook van alles af en kun je nog steedseen hele goeie zijn. De starks zijn globaal echt wel de goeden. Maar dan wel nog steeds menselijk net gebreken.
Iemand die een land in oorlog gooit omdat zijn pappie dood is en zijn zusjes gevangen genomen zijn kan je in mijn ogen niet goed noemen. Hij heeft duizenden mensen de dood ingejaagd in een oorlog die vrijwel alleen gemotiveerd werd door wraak nemen en zijn eigen familie redden. Dat ondertussen duizenden kinderen zonder vader opgroeien is kennelijk bijzaak voor hem.
Met alle wil van de wereld kan ik hem niet "goed" noemen, zijn acties zijn niks anders dan een steeds groter wordend egoïsme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Tsurany schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:22:
[...]

Iemand die een land in oorlog gooit omdat zijn pappie dood is en zijn zusjes gevangen genomen zijn kan je in mijn ogen niet goed noemen. Hij heeft duizenden mensen de dood ingejaagd in een oorlog die vrijwel alleen gemotiveerd werd door wraak nemen en zijn eigen familie redden. Dat ondertussen duizenden kinderen zonder vader opgroeien is kennelijk bijzaak voor hem.
Met alle wil van de wereld kan ik hem niet "goed" noemen, zijn acties zijn niks anders dan een steeds groter wordend egoïsme.
Om te beginnen doet hij het dus voor "goede" redenen. Het redden van zijn familie en niet voor een slechte reden als macht of geld. Ik denk dat ieder mens hemel en aarde zou bewegen om zijn of haar geliefde/familie te redden.

Daarnaast, dwingt hij niemand om met hem in oorlog te gaan. Iedereen doet vrijwillig me (zo is hij een deel van het leger voorloren toen hij de Karstark onthoofde, die stapten vrijwillig op). Er is dus blijkbaar meer haat/reden om in oorlog te gaan anders gingen de andere lords niet mee.

Het is anders als hij mensen gedwongen had (door angst of rang), dan zou ik hem slecht noemen. Daarom wordt onze drakenmoeder ook als goed gezien. Zij bevrijd mensen (slaven), en geeft hen de keuze mee te doen of niet. Is zij ook slecht omdat door haar mensen dood zijn gegaan, die uit vrije wil met haar mee in oorlog gaan?

Echter, Rob heeft wel domme beslissingen genomen zoals eerder al is besproken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Tsurany schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:22:
[...]

De Starks strijden niet alleen voor hun eigen gewin (sowieso wilde Robb niet de troon), maar ook omdat het koninkrijk corrupt en verrot is onder de Lanistars, om dat te verbeteren is er oorlog nodig.

Ik zou de Starks niet noodzakelijk goed noemen, maar in vergelijking met de Lanistars wel degelijk.

Dar Robb "domme" beslissingen heeft gemaakt is niet heel raar. Het is een jonge hond die grote verwachtingen moet inlossen. Vervolgens wint hij een aantal goede battles, maar door zijn enthousiasme wordt hij ook arrogant waardoor hij beslissingen maakt die nadelig zijn. Niet perse dom.

[ Voor 13% gewijzigd door MrVegeta op 05-06-2013 09:36 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nee volgens mij kun je dat op dit moment nog niet weten, is nog erg vaag allemaal maar het zou de zoon van Lord Bolton kunnen zijn? Maar ik heb het wel een beetje gehad met die martel scene's het duurt imho te lang voordat je weet wat daar aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Chaoss schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:41:
[...]

Nee volgens mij kun je dat op dit moment nog niet weten, is nog erg vaag allemaal maar het zou de zoon van Lord Bolton kunnen zijn? Maar ik heb het wel een beetje gehad met die martel scene's het duurt imho te lang voordat je weet wat daar aan de hand is.
Theon had de identiteit van z'n martelaar toch goed geraden? Martelaar baalde toch toen Theon het goed had?
Vind Theon wel een grappig mannetje. Na al dat gemartel toch nog zin in vrouwelijk schoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Eén van de belangrijkste redenenen van de 'army of the north' was toch wel wraak. Want niet alleen de Starks waren familie kwijt geraakt. En wraak als motivatie voor een oorlog spreekt tot het rechtvaardigheidsgevoel. Maar ik vind het ook niet een goede motivatie om je volk in een oorlog te storten.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Russel88 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:47:
[...]

Theon had de identiteit van z'n martelaar toch goed geraden? Martelaar baalde toch toen Theon het goed had?
Vind Theon wel een grappig mannetje. Na al dat gemartel toch nog zin in vrouwelijk schoon :)
Ik vond dat een beetje vage scene was mij niet duidelijk of hij het echt goed geraden had of dat de martelaar dat in eerste instantie maar gewoon zei om Theon te mind-fucken.

[ Voor 48% gewijzigd door Chaoss op 05-06-2013 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Nee Theon heeft het niet geraden, "the boy" deed alsof Theon het goed had geraden. Hij vroeg "waarom martel ik jou" ofzo. Theon dacht dat het was door zijn verraad. Maar "the boy" vind het gewoon leuk, hij is een leugenaar :D.

Theon, hoop dat ie er nog wat boven op komt...

[ Voor 16% gewijzigd door MrVegeta op 05-06-2013 09:51 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Theon is idd een leuke karakter om te volgen. Hilarisch was om te zien hoe hij aankwam bij z'n familie. Eerst z'n eigen zuster betasten en daarna een dikke vette teleurstelling doordat hij niet als een held ontvangen word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Chaoss schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:41:
[...]

Oké, dus het zou dan als volgt kunnen zijn gegaan:

Leger van Greyjoy zit samen met Theon eigenlijk opgesloten in Winterfell omdat er een troepenmacht van Bolton voor de deur staat.

Theon is het getoeter beu en komt met z'n speech dat ze maar met z'n allen de dood in moeten gaan als ze die toeterblazer maar doden. Greyjoys legert denkt het is goed met je, geeft Theon een klap op z'n kop en leveren hem uit aan de Boltons in ruil voor een vrije aftocht uit Winterfell.

Win-Win situatie;
- De Boltons zijn loyaal aan de Starks en zullen blij zijn dat Winterfell terug in Noordelijke handen is, daarnaast hebben ze de verrader Theon in handen.
- De Greyjoys overleven het gevecht, en zijn een familielid kwijt dat toch niet naar z'n vader luisterde en zo nodig stoer moest gaan doen.

Als dit zo is zou Theon nog wel eens levend gevild kunnen worden, lijkt me ook weer een leuke scene worden :D

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-09 11:57
Na gisteren te hebben gekeken was er een gedachte die nog in me opkwam. Is dit echt? Zijn dit niet die visioenen die de Onion Knight zag in het vuur nadat Stannis Baratheon die offers had gebracht? Zo nee, dan is mijn schokreactie van gisteren meer dan terecht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
XyritZz schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:56:
[...]

Leger van Greyjoy zit samen met Theon eigenlijk opgesloten in Winterfell omdat er een troepenmacht van Bolton voor de deur staat.

Theon is het getoeter beu en komt met z'n speech dat ze maar met z'n allen de dood in moeten gaan als ze die toeterblazer maar doden. Greyjoys legert denkt het is goed met je, geeft Theon een klap op z'n kop en leveren hem uit aan de Boltons in ruil voor een vrije aftocht uit Winterfell.

Win-Win situatie;
- De Boltons zijn loyaal aan de Starks en zullen blij zijn dat Winterfell terug in Noordelijke handen is, daarnaast hebben ze de verrader Theon in handen.
- De Greyjoys overleven het gevecht, en zijn een familielid kwijt dat toch niet naar z'n vader luisterde en zo nodig stoer moest gaan doen.

Als dit zo is zou Theon nog wel eens levend gevild kunnen worden, lijkt me ook weer een leuke scene worden :D
En hoe verklaar je dat Winterfell afgefikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:15

xiD

12345

Russel88 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:01:
[...]

En hoe verklaar je dat Winterfell afgefikt is?
Waarschijnlijk in de hens gestoken door de Boltons, zij geven op hun beurt de Greyjoys de schuld.

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:37
Stefandepefan schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:56:
Na gisteren te hebben gekeken was er een gedachte die nog in me opkwam. Is dit echt? Zijn dit niet die visioenen die de Onion Knight zag in het vuur nadat Stannis Baratheon die offers had gebracht? Zo nee, dan is mijn schokreactie van gisteren meer dan terecht :D
Dan kun je ook voorspellen wie de volgende wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 23:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
xiD schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:06:
[...]

Waarschijnlijk in de hens gestoken door de Boltons, zij geven op hun beurt de Greyjoys de schuld.
Dat vermoed ik ook. De Boltons steken Winterfell in de hens, geven de Greyjoys de schuld en krijgen achter iedereen z'n rug om een zak geld van de Lannisters.

Moet zeggen dat ik weinig zin heb om 10 maanden te wachten; ga maar eens kijken of ik me door de boeken heen kan ploegen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

XyritZz schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:56:
[...]

Win-Win situatie;

DE Boltons hadden toch ook Winterfell afgebrand?

edit: was al gezegt dus :P
xiD schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:06:
[...]

Volgens mij hebben de Boltons het idd gedaan... in de boeken tenminste :P

[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 05-06-2013 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Even tussendoor: Ik ben begonnen aan episode 1 van het eerste seizoen.. inmiddels halverwege ep2

Het zal even duren voor ik "bij" ben. Door alle commotie van de laatste aflevering was begon ik toch wel erg benieuwd te worden naar de serie.

Ik heb normaal helemaal niks met fantasy (ridders, draken, trolls of bv LOTR) maar ik moet zeggen na het kijken van aflevering 1: Geweldige serie, zo goed dat hij leuk is om te kijken zelfs als je niet van het genre houd (zelfde had ik met The Walking Dead).

Ik ben trouwens absoluut niet vies van spoilers (heb bewust me ingelezen over de meest recente aflevering) dus ik durf me hier best te vertonen ondertussen :p) Voor mij heeft dat geen invloed op de kijk ervaring.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPM
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-07-2024

MPM

In ieder geval: welkom bij de GoT / GoT (Gathering of Tweakers / Game of Thrones) club ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Collaborator schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:17:
Even tussendoor: Ik ben begonnen aan episode 1 van het eerste seizoen.. inmiddels halverwege ep2

Het zal even duren voor ik "bij" ben. Door alle commotie van de laatste aflevering was begon ik toch wel erg benieuwd te worden naar de serie.

Ik heb normaal helemaal niks met fantasy (ridders, draken, trolls of bv LOTR) maar ik moet zeggen na het kijken van aflevering 1: Geweldige serie, zo goed dat hij leuk is om te kijken zelfs als je niet van het genre houd (zelfde had ik met The Walking Dead).

Ik ben trouwens absoluut niet vies van spoilers (heb bewust me ingelezen over de meest recente aflevering) dus ik durf me hier best te vertonen ondertussen :p) Voor mij heeft dat geen invloed op de kijk ervaring.
Ik ben een dikke maand geleden begonnen met het kijken van GoT en ben helemaal bij. Als je elke avond een aflevering kijkt, heb je ze op een maand wel allemaal gezien. Nu hoef je je natuurlijk helemaal niet te haasten aangezien maandag de laatste episode wordt uitgezonden. Daarna duurt het weer tot 2014 tegen dat we een nieuwe aflevering mogen verwachten.

Doe het dus maar allemaal op je gemak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

Russel88 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:47:
[...]

Nee die naam had hij niet goed geraden. Hij moest hem goed raden om niet verder gemarteld te worden en dat werd hij in de scene wel.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

http://awoiaf.westeros.org/index.php/The_Rains_of_Castamere

Hier nog extra uitleg over het liedje die door de band in werd gezet vlak voor de afslachting. Dat lied dient dus als waarschuwing voor tegenstanders van de Lannister familie.

Ook lachen dat Will Champion van Coldplay op die trommel aan het slaan was :D.

[ Voor 32% gewijzigd door CR1691 op 05-06-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
CR1691 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:45:
[...]

Nee die naam had hij niet goed geraden. Hij moest hem goed raden om niet verder gemarteld te worden en dat werd hij in de scene wel.
Klopt, als ik me niet vergis wordt er tegen hem gezegd dat hij het goed geraden heeft en is hij even blij. Vrijwel onmiddellijk daarna zegt de martelaar iets in de strekking van "Maar je hebt niet gevraagd of ik een leugenaar ben", om daarmee aan te geven dat dat Theon het helemaal niet goed geraden had.

Edit: Overigens, met betrekking tot links naar wiki artikelen, volgens mij gaat http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Game_of_Thrones_Wiki over de serie, en zul je daar (vrijwel) geen spoilers tegen komen uit de boeken en gaat http://awoiaf.westeros.org/index.php over de boeken.

[ Voor 20% gewijzigd door Arie- op 05-06-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPM

MPM

Maar geeft hij daarmee aan dat hij het niet goed geraden heeft, of dat de belofte 'raad mijn naam en ik stop' een leugen was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn naam een leugen was en de locatie een leugen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik snap dat geheime en die raadsels (in de serie) niet zo. In de boeken is het al lang duidelijk wie het is, en ik vind het niet echt veel extra spanning opleveren?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 19:18
Ramzzz schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:11:
Ik snap dat geheime en die raadsels (in de serie) niet zo. In de boeken is het al lang duidelijk wie het is, en ik vind het niet echt veel extra spanning opleveren?
in het boek is die ook al veeel vaker en eerder naar voren gekomen dan het is wie o wie die theon marteld.
Dat is erg bekend.

Hier stond een spoiler.

[ Voor 15% gewijzigd door Ramzzz op 05-06-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Maar in de boeken is iets anders dan weer niet bekend mbt dit verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Klopt. :)

George RR Martin heeft kennelijk commercieel goed begrepen hoe je een serie naast een boek vermarkt.

Voor de serie is dit inzicht spannender, voor het boek het andere.

Er zijn (zoals uitvoerig bediscussieerd) vele haperende parallellen tussen boeken en serie. Neem alleen de titel al. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
spoiler
Voor degene die alleen de serie kijken is het dus nog maar de vraag wie Theon nu heeft, en waarom hij wordt gemarteld.
CR1691 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:48:
http://awoiaf.westeros.org/index.php/The_Rains_of_Castamere
Ook lachen dat Will Champion van Coldplay op die trommel aan het slaan was :D.
Tsja. De muzikanten moesten expres slecht zijn. Omdat het eigenlijk soldaten waren.
Goede keuze dus 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 05-06-2013 12:46 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-09 11:57
dutchgio schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:17:
[...]
Dan kun je ook voorspellen wie de volgende wordt..
Nou ja, dat is mijn verwachting. Er werden drie namen genoemd, waarond Robb, Joffrey en nog een naam die me even ontschoten is. Ik denk dan ook dat de laatste aflevering daar inzicht op geeft. Ik ben ondertussen pas bij boek 2 dus ik kan er ook naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Stefandepefan schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:46:
[...]

Nou ja, dat is mijn verwachting. Er werden drie namen genoemd, waarond Robb, Joffrey en nog een naam die me even ontschoten is. Ik denk dan ook dat de laatste aflevering daar inzicht op geeft. Ik ben ondertussen pas bij boek 2 dus ik kan er ook naast zitten.
spoiler

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 05-06-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 17:20
[...]

spoiler

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 05-06-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Modbreak:Kunnen jullie de topicwarning nog eens lezen voordat je wéér een spoiler uit de boeken post?

:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

RocketKoen schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:44:
[...]

Tsja. De muzikanten moesten expres slecht zijn. Omdat het eigenlijk soldaten waren.
Goede keuze dus 8)
Afbeeldingslocatie: http://static.someecards.com/someecards/usercards/1335985548290_2861028.png

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Gast, denk nu toch eens na. Kap met dat boeken-gespoil verdomme. Bedankt hoor :S

edit: oh alweer ge-edit

Serieus, kunnen de boekenlezer niet alsjeblieft even 3x nadenken als ze hier iets posten. Soms lijken het kleine dingen, maar nu wordt zowel het boek als de serie voor mij gespoiled. :( Je kan toch wel nadenken?

[ Voor 57% gewijzigd door LiquidT_NL op 05-06-2013 12:52 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Dat 1e was inderdaad een spoiler, maar dat de vader van Theon genoemt is door Stannis is toch geen spoiler ?
Dat is al in aflevering voorbij gekomen...waar Genry etc bij was.

Als dit wel zo gezien word dan sorry.

[ Voor 123% gewijzigd door Mektheb op 05-06-2013 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Balen Grayjoy was die andere. Robb is ondertussen dood dus als die andere twee er ook aan gaan denk ik dat we wel weten hoe het precies zit :*) Alhoewel ik niet direct zie hoe de Lord of Light Robb zou hebben vermoord, tenzij hij als god de Lannisters zou hebben geïnstrueerd. Natuurlijk niet direct maar je weet niet hoe een god indirect allemaal invloed kan hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door Tsurany op 05-06-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Laatst online: 13-05-2021
Mektheb schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:54:
Dat 1e was inderdaad een spoiler, maar dat de vader van Theon genoemt is door Stannis is toch geen spoiler ?
Dat is al in aflevering voorbij gekomen...waar Genry etc bij was.

Als dit wel zo gezien word dan sorry.
Ik weet niet waar je op reageert (op mij of de mod), maar in mijn geval was het misschien niet een hele overduidelijke spoil voor de poster, maar daarom juist: denk verdomme na voor je wat post!!!

Hij postte dat (LET OP SPOILER!!!!!!)
spoiler:
Theon uiteindelijk boven water komt. Geen boeiende spoiler, maar nu weet ik al dat hij dus niet dood gaat. En dat is voor iemand waar het compleet onduidelijk voor is wat er kan gebeuren gewoon ronduit KUT

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
LiquidT_NL schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:07:
[...]

Ik weet niet waar je op reageert (op mij of de mod), maar in mijn geval was het misschien niet een hele overduidelijke spoil voor de poster, maar daarom juist: denk verdomme na voor je wat post!!!

Hij postte dat (LET OP SPOILER!!!!!!)
spoiler:
Theon uiteindelijk boven water komt. Geen boeiende spoiler, maar nu weet ik al dat hij dus niet dood gaat. En dat is voor iemand waar het compleet onduidelijk voor is wat er kan gebeuren gewoon ronduit KUT
Op de Mod.

Noemde zover ik weet alleen de naam van de gene die Stannis ook noemde meer niet.
Maar het zal wel goed zijn en zou er op letten, al is dat vaker gezegt vloept het er vaak uit door enthousiasme..
Nogmaals excuses als dat zo voelde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Tsurany schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:54:
[...]

Balen Grayjoy was die andere. Robb is ondertussen dood dus als die andere twee er ook aan gaan denk ik dat we wel weten hoe het precies zit :*) Alhoewel ik niet direct zie hoe de Lord of Light Robb zou hebben vermoord, tenzij hij als god de Lannisters zou hebben geïnstrueerd. Natuurlijk niet direct maar je weet niet hoe een god indirect allemaal invloed kan hebben.
Het kan ook zijn dat Mel gebruik maakt van het feit dat ze een vision heeft gehad dat Robb dood ging.

Zij kijkt in het vuur en ziet Robb dood gaan, vervolgens zegt ze "Robb gaat door, the Lord of Light commends it". Of iets in die richting, nieuws komt terug naar Stan en Devos dat Robb dood is. = profit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Laatst online: 17:28
Afbeeldingslocatie: http://aviatorscustoms.files.wordpress.com/2012/05/spoiler.jpg

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Mektheb schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:09:
[...]

Op de Mod.

Noemde zover ik weet alleen de naam van de gene die Stannis ook noemde meer niet.
Maar het zal wel goed zijn en zou er op letten, al is dat vaker gezegt vloept het er vaak uit door enthousiasme..
Dat kan heel goed zijn, maar voor mij (en anderen ook denk ik) komt het vooral over als elitair. Zo van, ik heb de boeken gelezen dus ik laat even weten hoeveel meer kennis ik heb dan jullie. Dus is dat hij en doet het volgende blabla ...

Ook merk ik de laatste tijd meer "sneaky spoilers", waarin mensen iets over de aflevering/serie bespreken om vervolgens te zeggen, dit gebeurde er in het boek [dikke spoiler], was dit al in de serie geweest. /onschuldig gezicht

Niet specifiek op jou gericht hoor maar zo komt over het algemeen op mij over. Zeker de spoilers die de laatste dagen/week voorbij zijn gekomen.

Ik geloof zeker dat men in zijn/haar enthousiasme er dingen uit gooit die nog niet in de serie geweest zijn en men soms niet goed uit elkaar kan houden wat van de boeken wel/niet in de serie is geweest.

De regels zijn eigenlijk heel duidelijk en het is zonder dat een aantal zich daar niet aan willen of kunnen houden. :(

Anyways, ik heb echt totaal geen idee wat volgende week staat te gebeuren en ben ook heel benieuwd hoe ze het seizoen gaan afsluiten na de monster aflevering van afgelopen maandag.

Stiekem hoop ik dat Jamie terug mag komen bij zijn familie zodat wij kunnen zien welke voor nieuwe reacties/spanningen dat gaat leveren binnen hun familie/situatie. Waarbij ik hoop dat de Lanistars wat goodwill kunnen winnen bij de massa want ze zijn (op een enkeling na) volgens mij niet eens zo heel slecht als velen denken (Jamie als goed voorbeeld in aflevering 8 of de dwerg gedurende de hele serie al). :)

Nu de het gros van de Starks er niet meer is kunnen zij misschien wel meer screen-time krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

[...]

Goede keuze dus 8)
Afbeeldingslocatie: http://media.tumblr.com/tumblr_m7afyxYKDe1qckj7l.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door CR1691 op 05-06-2013 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 09:27
prachtige verfilming (alweer) dat hebben ze me de afgelopen aflevering wel laten zien. Al zaten er flinke verschillen in. Maar ze hebben het toch erg leuk gemaakt. Vooral met dat babytje prik. En de opbouwende spanning naar het eind van de slachting toe.. (deuren die sluiten cat die het armor van bolton ziet enz..) Prachtig gedaan!

Alle amerikanen lekker over de zeik (stelletje huilerds) Onee hoofd characters zijn dood, onee. Shit happens... ga een slechte hollywood movie kijken ipv aGoT ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat vond ik ook geweldig om te zien.
Verxx schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:09:
Waarom zou die de bruidegom afslachten? Via hem kan hij juist Riverrun in handen krijgen.

Die gast zit gewoon boven z'n nieuwe chick te batsen, terwijl ze halve familie beneden wordt afgeslacht :p
Zo denk ik er ook over. Daarnaast is Edmure een Tully, geen Stark (toch?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:16:
[...]

Dat vond ik ook geweldig om te zien.

[...]

Klopt maar de vrouw van Ned was wel een Tully, dus Starks zijn wel "familie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:16:
[...]

[...]

Edmure is 1 van de weinige Tully's die nog leeft en dus de sleutel naar Riverrun inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPM

MPM

Aan de andere kant valt dat wel weer erg buiten het 'rains of castamere' thema. Iedereen die in opstand komt of daar familie van is moet dood, dus ook de laatst overgebleven Tully. Daarnaast is die sleutel naar Riverrun volgens mij maar heel dun.. Lijkt mij eerder een gebied wat na de oorlog verdeeld gaat worden onder de overwinnende partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

prd_mpm schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:22:
Aan de andere kant valt dat wel weer erg buiten het 'rains of castamere' thema. Iedereen die in opstand komt of daar familie van is moet dood, dus ook de laatst overgebleven Tully. Daarnaast is die sleutel naar Riverrun volgens mij maar heel dun.. Lijkt mij eerder een gebied wat na de oorlog verdeeld gaat worden onder de overwinnende partij.
Edmure is sinds Lord Hoster overleed in aflevering 1 van dit seizoen zijn opvolger en dus weldegelijk de sleutel naar Riverrun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPM

MPM

CR1691 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:26:
[...]

Edmure is sinds Lord Hoster overleed in aflevering 1 van dit seizoen zijn opvolger en dus weldegelijke de sleutel naar Riverrun.
Tenzij degene die de oorlog wint de Tully's als landverraders bestempeld en ze ontdoet van al hun titels en land.. Wat niet heel erg ongehoord is dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

prd_mpm schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:22:
Zolang er een telg van die familie overleeft kan die aanspraak maken op het gebied en invloed uitoefenen op zijn bannermen. Stel Edmure en de Blackfish zijn dood. Cat en Robb zijn ook dood, Cat's zus zit op de Eyrie met haar minderjarige zoon. Bran en Rickon worden doodgewaand, dus Sansa zou aanspraak kunnen maken op Riverrun. Maar die kan ook aanspraak maken op Winterfel, dus dan is Arya ineens weer interessant. Dat soort variabelen kan Frey niet hebben zou hij Riverrun "onrechtmatig" afnemen. Door zijn dochter te trouwen met een Tully heeft hij Riverrun én de bannermen. Als hij Edmure vasthoudt (of dat in elk geval doet tot ze een kind hebben) dan heeft hij de controle over Riverrun zoals Tywin nu de controle heeft over King's Landing. Het is dus de meest logische stap voor het uitbreiden van zijn eigen macht.
prd_mpm schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:29:
[...]

Tenzij degene die de oorlog wint de Tully's als landverraders bestempeld en ze ontdoet van al hun titels en land.. Wat niet heel erg ongehoord is dacht ik?
Het is redelijk ongehoord bij de grote families (Lannister, Baratheon, Martell, Tyrell, Stark, Tully en Arryn). Het enige house dat dat "recent" overkomen is, zijn de Targaryens. De Baratheons hebben hun plaats ingenomen op Dragonstone en King's Landing.

[ Voor 17% gewijzigd door NMe op 05-06-2013 14:36 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-08 16:08
Kan iemand uitleggen waarom Edmure Tully de rechtmatige opvolger is van Riverrun en niet Brynden Tully (BlackFish)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:57

Spooksel

Spooksel!

Waarschijnlijk omdat die ook afgeslacht is... al zou dat evt off-screen gebeurt moeten zijn en is het nog niet helemaal duidelijk of ie ook echt dood is.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPM

MPM

Kroketje schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:55:
Kan iemand uitleggen waarom Edmure Tully de rechtmatige opvolger is van Riverrun en niet Brynden Tully (BlackFish)?
'Zoon van' gaat voor een 'broer van'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:21
prd_mpm schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:56:
[...]

Inderdaad :) Hier is toch ook Amalia (dochter) eerste in de rij voor de troonopvolging, en niet Friso (broer) :)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-08 16:08
prd_mpm schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:56:
[...]

Ok, dat dacht ik ook, anders sloeg de Stannis oorlog natuurlijk nergens op 8)7

Hoe zit het dan met bastard Sons? Die hebben hemelaal geen recht op de troon ofzo?
Die bastard son van Robert Baratheon die nu bij Stannis gevangen is, heeft meer/minder recht op de troon dan Stannis zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die heeft meer recht op de troon dan Stannis omdat hij een zoon van Robert is en Stannis slechts een broer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 09:27
Kroketje schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:04:
[...]

Ok, dat dacht ik ook, anders sloeg de Stannis oorlog natuurlijk nergens op 8)7

Hoe zit het dan met bastard Sons? Die hebben hemelaal geen recht op de troon ofzo?
Die bastard son van Robert Baratheon die nu bij Stannis gevangen is, heeft meer/minder recht op de troon dan Stannis zelf?
Altijd minder. Bastards (half bloed) hebben volgens mij nooit recht op de troon enz.. Ze kunnen wel rechten krijgen voor een house maar dit moet door de koning gegeven zijn dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPM

MPM

Ik dacht minder aangezien hij een bastard is. Dus geen Baratheon.
Maar wel een sterk genoege claim om hem in de oorlog te gebruiken natuurlijk! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

CristianSchriev schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:07:
[...]

Altijd minder. Bastards (half bloed) hebben volgens mij nooit recht op de troon enz.. Ze kunnen wel rechten krijgen voor een house maar dit moet door de koning gegeven zijn dacht ik?
Net even opgezocht, hij kan rechten op de troon krijgen wanneer hij via een royal decree wordt gelegitimeerd als zoon van Robert Baratheon. Zonder officiële erkenning heeft hij geen rechten.

Maakt eigenlijk ook niet uit of hij wel of geen recht heeft op de troon, de troon behoort toe aan de gene die hem opeist. Zolang hij geen leger achter zich heeft staan heeft eisen weinig zin ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Tsurany op 05-06-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:40
Wat zou ik toch graag een bezoekje van deze gasten willen

Afbeeldingslocatie: http://livingthecollegelife.com/wp-content/uploads/2012/07/MIB-mind-eraser.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Tsurany schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:11:
[...]

Net even opgezocht, hij kan rechten op de troon krijgen wanneer hij via een royal decree wordt gelegitimeerd als zoon van Robert Baratheon. Zonder officiële erkenning heeft hij geen rechten.

Maakt eigenlijk ook niet uit of hij wel of geen recht heeft op de troon, de troon behoort toe aan de gene die hem opeist. Zolang hij geen leger achter zich heeft staan heeft eisen weinig zin ;)
Robert had ook geen recht op de troon :P

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1 ... 24 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic