[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.526 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Virtuozzo schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:46:
[...]

Het zou pas echt misselijk zijn als ze juist met de opbouw van deze aflevering het seizoen in de volgende aflevering zouden beëindigen met een "stille" cliffhanger.
het maakt me niet uit wanneer ze het doen, gewoon het verhaal zoals Martin het heeft bedacht, daar moet je wel psychopaat voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:18
Jazco2nd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:55:
[...]

het maakt me niet uit wanneer ze het doen, gewoon het verhaal zoals Martin het heeft bedacht, daar moet je wel psychopaat voor zijn.
Thin line between wacko / genius ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jazco2nd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:55:
[...]

Onzin, hij is gewoon een van de weinige schrijvers die de harde werkelijkheid durft te schrijven en daar nog succesvol mee is ook. Je weet bij de meeste boeken wel min of meer hoe het gaat aflopen. Dat Harry Potter aan het eind van de boeken niet echt dood gaat is obvious omdat JK Rowling het niet aan zou durven hem dood te laten gaan. Je krijgt dan een voorspelbaar slap verhaal.

Ik snap niet dat mensen hier zo extreem op reageren. Ben je dan echt zo verpest door de zoetsappigheid van moderne lectuur?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Tsurany schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:10:
[...]

Onzin, hij is gewoon een van de weinige schrijvers die de harde werkelijkheid durft te schrijven en daar nog succesvol mee is ook. Je weet bij de meeste boeken wel min of meer hoe het gaat aflopen. Dat Harry Potter aan het eind van de boeken niet echt dood gaat is obvious omdat JK Rowling het niet aan zou durven hem dood te laten gaan. Je krijgt dan een voorspelbaar slap verhaal.

Ik snap niet dat mensen hier zo extreem op reageren. Ben je dan echt zo verpest door de zoetsappigheid van moderne lectuur?
Me Vriendin vond het ook al zo jammer, ze zat te zeuren van ja hoe moet ik dan aan iemand in de serie binden etc als ze toch allemaal doodgaan.
Waar gaat het verhaal dan over ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 15:24
Ik als zoetsappige zijnde ben altijd groot voorstander van happy endings in het kader van er is al genoeg ellende in de wereld. Maar in GoT weet je gewoon net als in real life dat de wereld niet zo mooi is.

Dat je je niet aan een karakter kan binden in deze serie omdat ze elk moment het loodje kunnen leggen is voor mij geen gemis. De serie is gewoon te goed daarvoor. Tot nu toe kan elke verhaal lijn mij boeien, ok misschien die van Bran niet omdat die redelijk saai tot nu toe is.

Deze serie laat alle kijkers met open monden achter, je bent daadwerkelijk stil na zo'n aflevering en alleen echte klasse kan daarvoor zorgen.
Ik kan niet wachten om te zien wat er nog meer gaat komen en als we toch nog enigzins karakter binding doen dan blijft Tyrion gewoon "the man!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mektheb schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:14:
[...]

Me Vriendin vond het ook al zo jammer, ze zat te zeuren van ja hoe moet ik dan aan iemand in de serie binden etc als ze toch allemaal doodgaan.
Waar gaat het verhaal dan over ?.
Verhaal gaat over de Iron Throne en het gevecht om deze te betreden. Het hele idee is juist dat je je met iemand bind en dat zijn dood als verlies gevoeld wordt, wanneer dat niet zou gebeuren zou het niet boeiend meer zijn om te volgen. De schrijver wilt juist dat je je met iemand identificeert en wilt dat hij wint. Echter wilt de schrijver ook dat die mensen kunnen verliezen, want uiteindelijk is dat de harde realiteit. Vaker wint het kwaad boven het goede omdat zij niet iets doen omdat het moet maar omdat ze er door kunnen winnen.

Echter tegenwoordig moet alles goed aflopen en mag er, zo lijkt het, geen echt verdriet gevoeld worden. Verdriet mag er enkel zijn als het perfect in het scenario past zoals ouders die dood gaan om hun kinderen te redden, dat is acceptabel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Harde werkelijkheid in keiharde fictie, right :D.

Daarnaast geloof ik niet dat jij zag aankomen dat Dumbledore, om maar één te noemen, zou sterven. Doe niet zo hooghartig man, men mag het best jammer vinden dat hoofdpersonages zo makkelijk worden vermoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Ik krijg doordat er zo ontzettend snel wordt 'doorgeselecteerd' in hoofdpersonen juist meer interesse. De karakters van Jaime bijvoorbeeld en, verwacht ik, the hound krijgen veel meer diepte doordat er 'ruimte' komt voor verdieping. Gebeurtenissen als die van EP9 zorgen voor het verlies van de ene character, maar verdieping van het andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
[...]

Hehe eindelijk die zich er ook over verbaasd. Mensen die nu zeuren dat hun character "dood" is, of zoals hierboven "wat heeft het voor zin hun te volgen als ze toch allemaal dood gaan?". Ik ben geen sadist (integendeel), maar juist de dood treft mensen extreem hard in een serie/film, veel harder dan wat dan ook.

Daarnaast lijkt het er ook op dat mensen de Starks als de protagonisten zien en we voornamelijk hun verhaal volgen, en dat is ook niet zo, in ieder geval die indruk heb ik niet bij het boek (en ging direct de deur uit na de onthoofding van Neddard).

Reacties als "psychopaat" zijn dan ook nogal overdreven. Ook wat betreft hoe grafisch de scene was. Misschien dat mensen voornamelijk moeite hadden met het nuchtere van de scene (geen overdreven effecten, emotie, visuals).

Ook @hierboven met boze vriendin: Game of Thrones ontstijgt het concept dat je voornamelijk 1 of een paar personen volgt. Je volgt veel meer mensen, en de wereld als geheel (en haar politiek) zijn het onderwerp, niet alleen de karakters zelf.

Overigens, ook dat je je niet aan een karakter zou moeten binden is imho niet zo. Juist wel, anders voel je die impact ook niet van de dood van die characters.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cerberi schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:21:
Ik krijg doordat er zo ontzettend snel wordt 'doorgeselecteerd' in hoofdpersonen juist meer interesse. De karakters van Jaime bijvoorbeeld en, verwacht ik, the hound krijgen veel meer diepte doordat er 'ruimte' komt voor verdieping. Gebeurtenissen als die van EP9 zorgen voor het verlies van de ene character, maar verdieping van het andere.
Dat heb ik ook. Hoewel ik het in het eerste seizoen doodjammer vond dat Ned onthoofd werd, vind ik het doodgaan van andere hoofdkarakters wel jammer, maar niet zo boeiend. Ik heb sowieso meer met het Huis Lannister dan met de Starks, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 15:24
Ben ik dan de enige die hoopt dat Tywin richting de eeuwige tiran velden gestuurd mag worden? :P
(zoekt dekking)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:20:
[...]

Ja, waarom niet? De setting is fictie maar de situaties zijn dat absoluut niet.
Daarnaast geloof ik niet dat jij zag aankomen dat Dumbledore, om maar één te noemen, zou sterven. Doe niet zo hooghartig man, men mag het best jammer vinden dat hoofdpersonages zo makkelijk worden vermoord.
Het is een oude man, een soort beschermer van Harry. Hem laten sterven is een klassieker.
Het heeft trouwens niks met hooghartigheid te maken. Ik zie een hoop mensen op internet klagen omdat een verhaal niet loopt zoals zij dat willen, namelijk mensen die als "goed" gezien worden gaan dood. De schrijver zelfs psychopaat noemen omdat hij een realistische serie wilt neerzetten waar de hoofdpersoon eens niet door allerlei toevalligheden maar in leven blijft.
Carthrax schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:24:
Ben ik dan de enige die hoopt dat Tywin richting de eeuwige tiran velden gestuurd mag worden? :P
(zoekt dekking)
Tywin is een van de weinigen die fatsoenlijk het rijk kan besturen. Een van de weinigen die daadwerkelijk capabel is. Hij moet enkel de hand ophouden voor zijn waardeloze familie, dat is zijn grootste gebrek.
Uiteindelijk heeft niemand wat aan de oorlog van Robb die ontstaan is doordat hij, net als zijn vader, zo nodig wilde doen wat hem goed leek in plaats van wat goed is voor de bevolking. Een oorlog die aan duizenden het leven kost omdat Robb boos is dat iemand zijn vader heeft vermoord. Tja...

[ Voor 28% gewijzigd door Tsurany op 04-06-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPM
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-07-2024

MPM

In het boek voor mij en in de serie voor mijn vriendin vind ik ook juist het verloop zo mooi. Je begint duidelijk met een Stark voorkeur. Daarna krijg je meer keuzes en ben je door dingen als Ned's dood en the red wedding ook gedwongen om meer aandacht en dus meer gevoel bij andere characters te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

Voor wie interesse heeft moet eens op Youtube zoeken naar comicbookgirl19 en haar History of GoT afleveringen. Hierin legt ze de geschiedenis uit wat voor de serie gebeurt is (bijv. Jamie en de mad king, tywin, etc).

Hierdoor krijg je nog meer begrip voor bepaalde verhaallijnen en personen. Althans, dat vond ik, iemand die de boeken niet kent.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Carthrax schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:24:
(zoekt dekking)
nee, +1
Maar liever "king" Joffrey eerst

Ik ga de rest van de boeken maar bestellen. Geen zin om nog een jaar te wachten op wat er gaat gebeuren.

Mijn vriendin heeft alle boeken al gelezen, dus die zat gisteren meer te kijken hoe ik zou reageren dan naar de tv :P

[ Voor 30% gewijzigd door cypher21 op 04-06-2013 13:31 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 17:20
De tv-serie focust zich imo inderdaad wel erg sterk op de Starks. In het eerste seizoen (toen ik de boeken nog niet gelezen had) kreeg ik een sterke affiniteit met hen. Wellicht komt dat ook wel doordat direct al in het eerste seizoen de Starks het direct flink voor de kiezen krijgen, met Bran die uit het raam geduwd wordt en Ned die een speer in de knieholte krijgt.
Toen ik eenmaal de boeken ging lezen werden de Starks eigenlijk niet echt meer belicht dan de andere huizen. Inmiddels heb ik een paar (andere) favorieten, zo snel kan het gaan. :+

Nog één plaatje dan, omdat ik er hardop om moest lachen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/12CkVa3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
prd_mpm schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:26:
In het boek voor mij en in de serie voor mijn vriendin vind ik ook juist het verloop zo mooi. Je begint duidelijk met een Stark voorkeur. Daarna krijg je meer keuzes en ben je door dingen als Ned's dood en the red wedding ook gedwongen om meer aandacht en dus meer gevoel bij andere characters te krijgen!
Idd, en dat werd eigenlijk al de vorige afleveringen duidelijk, zo krijgen de meeste nu eindelijk wat sympathie voor Jamie na zijn bekentenis over de mad king. Ook na de onthoofding van karstarks begonnen mensen hun twijfels te hebben over robb. Het is allemaal erg goed opgebouwd en je merkt dat de schrijver dan ook speelt met het feit dat mensen zich soms aangetrokken voelen door een personage en er dan toch plots een vrange smaak aan geven of terug hun natuurlijke aard tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:49
Ik volg dit draadje niet zo lang (bang voor spoilers). Maarre waren de reacties hier ook zo heftig toen Ros dood ging? Daar had ik eerlijk gezegd wel veel moeite mee. Een van mn favoriete personages :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Spooksel

Spooksel!

Mwah, niet echt... dat had meer als reactie zo van "Haha, wat is die Joffrey toch een sick fucker!" :D

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spooksel schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:41:
Mwah, niet echt... dat had meer als reactie zo van "Haha, wat is die Joffrey toch een sick fucker!" :D
Was nog onder de indruk van littlefinger zijn speech toen. Zijn gedrevenheid & stoutmoedigheid bliezen me omver. We gaan er nog van horen (denk ik !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 17:20
Dat gebeurde off-screen. Echte on-screen actie komt niet vaak voor in Game of Thrones (behalve de afleveringen 9 van elk seizoen, tot nu toe). Dat was ook onderdeel van de schok denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
dat stuk van littlefinger heb ik niet zo goed begrepen, wat was nou de clou daar uiteindelijk? Hij 'won' van Varys, maar wat en hoe precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Spooksel schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:41:
nope ik ook niet, had zoiets van bah lelijkerd move !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

c0burn schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:41:
[...]

Volgens mij zien we hem hier hangen, na 3:49 in ep 9.

[afbeelding]
(Klik voor groot)

[...]
Dat is sigil van House Bolton ( a faceless flayed man over a x-shaped white cross)

[edit] Ben dus weer eens veel te langzaam.

[ Voor 6% gewijzigd door MeNTaL_TO op 04-06-2013 13:49 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:08

4bit

Onward, to futility!

Tja, Wanneer er weer hevige reacties op deze serie zijn als er een (leuk) karakter sterft, laat toch zien hoe slap en voorspelbaar zo wat alle andere series zijn. Meeste andere series introduceren gewoon een nieuw karakter puur om hem/haar te laten sterven. Pas op, niemand vindt het leuk dat een tof karakter het loodje legt, maar dat is toch hetgeen wat deze serie (en boekenreeks) zo interessant maakt.

En niemand is zomaar een goed of slecht karakter, zoals idd bv Jaime. Denk dat zowat iedereen die de boeken niet leest, al na de 1e aflevering een afkeer had voor de man, en mogelijks nog altijd. Maar ik zit nu toch meer met een tweestrijd tussen, nog steeds afkeer enerzijds (hij heeft nog steeds bepaalde slechte dingen gedaan) en sympathie anderzijds (voor bepaalde goede dingen wordt hij dan weer uitgespuwd door iedereen).

Het blijft wel moeilijk om je visie te veranderen over vele personages. Als je visie in het begin is, dit is een goed personage, dan zijn er toch relatief veel dingen nodig om jezelf te overtuigen, "verdorie, het is eigenlijk een klootzak" en vice versa.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cerberi schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:44:
dat stuk van littlefinger heb ik niet zo goed begrepen, wat was nou de clou daar uiteindelijk? Hij 'won' van Varys, maar wat en hoe precies?
Wat ik daarvan onthouden heb is dat Littlefinger veel gevaarlijker is dan hij laat uitschijnen. Naast tywin mss de persoon in de realm die het spel het best kent/kan spelen en hierbij bereid is alle nodige opofferingen te doorspartelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPM

MPM

Persoonlijk denk ik dat Littlefinger veel sterker in het spel is dan Tywinn. Waar Tywinn vooral door angst en de kracht van het huis Lannister (toegegeven, vooral opgebouwd door Tywinn zelf. Was heel wat minder onder zijn vader) in Littlefinger van een vrij onbelangrijk persoon gegroeid tot een lid van de kleine raad puur door het 'spelen van het spel'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 14:47
Tja, de Starks hebben tot nu toe niet echt nagedacht over de repercussies van hun acties, alles wordt zo spontaan besloten, beetje dom. Het begon al met Catelyn die Tyrion gevangen nam in seizoen 1, daarna Ned met z'n doldrieste actie (ook al had hij gelijk) om te proclameren dat Joffrey een bastard is. Vervolgens Robb die Frey verraad door met een andere vrouw te trouwen, om daarna Lord Karstark, die DE HELFT van Robbs leger invult, ff te onthoofden. Ze snijden in hun eigen vingers met al deze dwaze acties.

Ben ook benieuwd wat er is gebeurd met Greatjon Umber (man die zijn vingers verloor door Robbs direwolf). Die had in seizoen 2 wel een redelijke rol als tweede man van Robb, maar dit seizoen zagen we alleen maar Lord Karstark en Lord Bolton aan Robbs zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:48:
[...]

Wat ik daarvan onthouden heb is dat Littlefinger veel gevaarlijker is dan hij laat uitschijnen. Naast tywin mss de persoon in de realm die het spel het best kent/kan spelen en hierbij bereid is alle nodige opofferingen te doorspartelen.
Bovendien is hij al Lord of Harrenhall en als hij straks met Lysa Arryn trouwt heeft hij een aardige positie voor zichzelf verworven. Harrenhall is dan wel een van de meest slecht verdedigbare kastelen, het blijft toch een stuk land wat aanzien geeft. En als hij dan Lord of the Vale kan worden is dat een behoorlijk mooie positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:08

4bit

Onward, to futility!

Het gevaarlijke/mooie van Littlefinger is dat hij ongevaarlijk lijkt. Rechtstreeks vermoord hij niemand, maar hij heeft overal oren. Met die informatie kan hij dan laten uitlekken bij de juiste personen wanneer het hem goed uitkomt. Laat de poppetjes maar dansen. Blijft prachtig wat hij doet zonder zwaard in zijn handen.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:20:
[...]

Moet jij nou zo'n beetje elke post op de man spelen?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Voor de boeklezers onder ons.
Een ding begrijp ik niet.
De Starks voeren oorlog. de helft van dat leger bestaat uit de fractie van Kastark.
Een gedeelte uit de Tully's en dan heb je nog een paar fracties.
Hebben de Starks zelf geen leger? Een banner fractie als de Kastark hebben een grotere leger dan de Starks zelf? Onlogisch toch.
Misschien dat een boeklezer dit uit kan leggen, zonder spoilers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Russel88 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:04:
Voor de boeklezers onder ons.
Een ding begrijp ik niet.
De Starks voeren oorlog. de helft van dat leger bestaat uit de fractie van Kastark.
Een gedeelte uit de Tully's en dan heb je nog een paar fracties.
Hebben de Starks zelf geen leger? Een banner fractie als de Kastark hebben een grotere leger dan de Starks zelf? Onlogisch toch.
Misschien dat een boeklezer dit uit kan leggen, zonder spoilers.
Lees het rode blok eens :F

[Boek] A Song of Ice and Fire

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Ik heb recent book 3 part I gelezen en ik heb toch nergens de indruk gehad dat het leger van de Karstarks groter was dan Starks zelf... Gewoon een belangrijk groot deel van het totale 'army of the north'

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Nu online

Spooksel

Spooksel!

Maar, als de Karstarks (en hun army) 50% van het geheel zijn... dan is Stark per definitie kleiner gezien er ook nog vele andere bannermen aanwezig waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Ik vraag om achtergrond informatie, toch niet om spoilers.
Liedje wat gespeeld werd tijdens de bruiloft werd toch ook uitgelegd door een boeklezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Nu online

Spooksel

Spooksel!

Dat liedje werd ook uitgelegd in de serie zelf tijdens een eerdere episode!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MrVegeta schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:02:
[...]

Moet jij nou zo'n beetje elke post op de man spelen?
Ach het heeft wel wat aandoenlijks, een vrouw die probeert zo'n image vol te houden.
4bit schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:02:
Het gevaarlijke/mooie van Littlefinger is dat hij ongevaarlijk lijkt. Rechtstreeks vermoord hij niemand, maar hij heeft overal oren. Met die informatie kan hij dan laten uitlekken bij de juiste personen wanneer het hem goed uitkomt. Laat de poppetjes maar dansen. Blijft prachtig wat hij doet zonder zwaard in zijn handen.
Hij is een van de weinigen die het spel snapt. Wachten tot je een zet kan maken, je door niks laten afleiden en pas toeslaan als je zeker weet dat je kan winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:44
Russel88 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:07:
[...]

Ik vraag om achtergrond informatie, toch niet om spoilers.
Liedje wat gespeeld werd tijdens de bruiloft werd toch ook uitgelegd door een boeklezer.
Liedje was de vorige aflevering nog uitgelegd door Cersei aan haar toekomstige schoondochter.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Is het na aflevering 10 terug wachten tot april 2014 voor seizoen 4? Ik veronderstel van wel :-(

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Nu online

Spooksel

Spooksel!

Waarschijnlijk maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Sjesus, iemand stelt hier een fatsoenlijke vraag en gelijk gezeiver om spoiler spoiler boeken spoiler boeken.
Doe eens lief en behulpzaam :>

Zelf heb ik de boeken gelezen, en in de serie worden details nu eenmaal veel minder sterk en goed uitgewerkt. Zoals bijvoorbeeld het hele John Snow wildling verhaal, de direwolfs, en verblijf in de toren etc.
In het boek zijn de details gewoon een niet te missen onderdeel integraal aan het verhaal en de ontwikkelingen. In de serie wordt veel één keer genoemd in één of andere zin en dan moet iedereen dat maar onthouden en uit zn hoofd weten. (bijv. dat lied, of de betekenis van gast zijn onder bescherming van de 7 etc.)
Spooksel schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:06:
Maar, als de Karstarks (en hun army) 50% van het geheel zijn... dan is Stark per definitie kleiner gezien er ook nog vele andere bannermen aanwezig waren!
Karstarks hebben een flink kleiner leger dan de Starks, maar een substantieel deel. Verder zijn er nog kleinere legertjes uit de dorpen rondom het gebied van de Karstarks die gezworen zijn aan de Karstarks (en ook of indirect aan de Starks). Alles bij elkaar maakt dat een flink gedeelte van het leger op.
Het leger van de Starks is trouwens geen echt leger dat de hele dag in barakken slaapt tot het oorlog is, het is een verzameling van alle capabele mannen in het noorden, en het kan best dat 50% of meer van die mannen van het land van de Karstarks komen (die trouw zijn aan de Starks).
Oftewel: het is niet zo relevant ;)

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Sibylle schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:16:

Oftewel: het is niet zo relevant ;)
Thanx.
Viel me op, dat ze erover hadden dat het leger van 1 bannerman uit de helft van de totale alliantie bestond.
Klopt dus niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Russel88 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:20:
[...]

Thanx.
Viel me op, dat ze erover hadden dat het leger van 1 bannerman uit de helft van de totale alliantie bestond.
Klopt dus niet helemaal.
Ik vraag me af of ze niet eerder bedoelden dat de troepen van Karstark de helft van alle troepen waren die door bannermen waren aangeleverd. Zo'n claim zou dan wat logischer zijn. De uitspraak is op zijn minst verwarrend ben ik met je eens.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
The_Fes schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:08:
[...]

Liedje was de vorige aflevering nog uitgelegd door Cersei aan haar toekomstige schoondochter / Zus
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Reiben schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:07:
Met deze verrassende plotwendingen zal ik niet meer vreemd opkijken als Hodor over een paar seizoenen gekroond wordt tot Lord of the Seven Kingdoms.
_/-\o_
Doet me denken aan deze:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fDqayyWANSguhGXrHKt7Yc6L/full.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Kid Jansen op 04-06-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dreanor schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:26:
Voor wie interesse heeft moet eens op Youtube zoeken naar comicbookgirl19 en haar History of GoT afleveringen. Hierin legt ze de geschiedenis uit wat voor de serie gebeurt is (bijv. Jamie en de mad king, tywin, etc).

Hierdoor krijg je nog meer begrip voor bepaalde verhaallijnen en personen. Althans, dat vond ik, iemand die de boeken niet kent.
Thanks d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Goron schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 00:14:
Ik snapte trouwens ook niet waarom The Hound niet gewoon naar binnen kon gaan, waarom moest hij zich nou weer als pigsalesman verkleden? Uiteindelijk kwam dat dus goed uit maar ik vond het maar vaag.
Niemand? Hij is een van de sterkste knights in Westeros, en heeft een Stark dochter bij zich. Waarom zou hij niet gewoon het Stark kamp in kunnen rijden om haar terug te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Tsurany schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:07:
[...]
Hij is een van de weinigen die het spel snapt. Wachten tot je een zet kan maken, je door niks laten afleiden en pas toeslaan als je zeker weet dat je kan winnen.
Maakt hem ook meteen één van de meest bespuugbare mannetjes... :P Daar was Ned het ook mee eens..

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PebRW0sRlC2EFiFVC8bEdbu5/full.jpg

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Tsurany schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:25:

[...]

Tywin is een van de weinigen die fatsoenlijk het rijk kan besturen. Een van de weinigen die daadwerkelijk capabel is. Hij moet enkel de hand ophouden voor zijn waardeloze familie, dat is zijn grootste gebrek.
Uiteindelijk heeft niemand wat aan de oorlog van Robb die ontstaan is doordat hij, net als zijn vader, zo nodig wilde doen wat hem goed leek in plaats van wat goed is voor de bevolking. Een oorlog die aan duizenden het leven kost omdat Robb boos is dat iemand zijn vader heeft vermoord. Tja...
Is wel een beetje kort door de bocht. Tywin moet de rotzooi van Joffrey opruimen. Het was helemaal niet de bedoeling dat Ned dood zou gaan. Dat er daarop gereageerd wordt is meer dan logisch.
Misschien is op het eerste gezicht een oorlog een beetje teveel van het goede... Maar de koning is net dood, het verhaal van de incest is naar buiten gekomen, Stannis en Renly hadden al eerder aangegeven dat ze beide op de troon willen.

In dat perspectief wordt de keuze wel geloofwaardiger.
prd_mpm schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:53:
Persoonlijk denk ik dat Littlefinger veel sterker in het spel is dan Tywinn. Waar Tywinn vooral door angst en de kracht van het huis Lannister (toegegeven, vooral opgebouwd door Tywinn zelf. Was heel wat minder onder zijn vader) in Littlefinger van een vrij onbelangrijk persoon gegroeid tot een lid van de kleine raad puur door het 'spelen van het spel'
Dat zou best wel kunnen, maar Littlefinger heeft niet de status om op de troon te komen. Ook niet als die Harrenhal krijgt. Hij zal dus een pion op de troon moeten zetten en die bespelen.
Tywin kan gewoon op de troon gaan zitten en niemand die daar wat van zal zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Goron schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:28:
[...]

Niemand? Hij is een van de sterkste knights in Westeros, en heeft een Stark dochter bij zich. Waarom zou hij niet gewoon het Stark kamp in kunnen rijden om haar terug te brengen?
Omdat de familie Clegane nou niet bekend staan als de maatjes van de Starks, en al helemaal niet als vriendelijke mensen die iemands verloren dochter / zusje komen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

HawVer schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:30:
[...]

Maakt hem ook meteen één van de meest bespuugbare mannetjes... :P Daar was Ned het ook mee eens..

[afbeelding]
True, maar uiteindelijk zijn dat wel de mannetjes die Lord of Harrenhall worden en niet eindigen met hun hoofd in een rieten mandje :+

Ben trouwens benieuwd hoe lang Tyrion blijft leven. Het is de favoriete character van George dus ik hoop dat hij nog lang mee blijft gaan :D Denk dat George hem in ieder geval nog flink wat laat beleven wat lang niet altijd leuk gaat zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Tsurany op 04-06-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Trouwens, "Warg" is (soortvan) zweeds voor "wolf" ( "varg" je zegt "warj" ) Zouden ze dat express gedaan hebben?

Wel cool iig dat manke nelis nou ook wat kan!

[ Voor 6% gewijzigd door maratropa op 04-06-2013 15:43 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Laatst online: 13-05-2021
maratropa schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:37:
Zo noemde mijn huisgenoot hem ook al. Gezien zijn aandoening een understatement!

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
maratropa schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:37:
Trouwens, "Warg" is (soortvan) zweeds voor "wolf" ( "varg" je zegt "warj" ) Zouden ze dat express gedaan hebben?

Duh, dat heeft meneer Martin echt niet zelf bedacht hoor.. Wikipedia: Warg

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:48
Ik merk dat ik zoveel mis aan het niet lezen vd boeken, of misschien moet ik de epis nog 'ns kijjken, of misschien had ik meer hersenen moeten hebben....maaarr... de strijd tussen Varys en Littlefinger snap ik niet helemaal. Ze hebben allebei oren overal, right, geheimpjes blijven voor hen niet bewaard? En wie staat nou waar in de "battle" ? En waarom is hun positie zo hoog, spion stond IMO laag in de rangorde, ja ze hebben goed salaris, maar verderrr..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
De plaatjes in de TS moeten een flinke updaten krijgen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ze zijn geen spionnen, ze hebben zelf overal spionnen. Waarom zij zoveel invloed hebben is omdat zij weten waar ze deze informatie moeten vergaren en weten wat ze er mee moeten doen. Zij weten welke personen ze moeten bewegen om iets gedaan te krijgen, zij weten wie welke informatie op welk moment moet krijgen om wat gedaan te krijgen. Daar komt hun macht vandaan, kennis die onmisbaar is voor velen maar slechts weinigen te horen krijgen.
Littlefinger staat op zichzelf, hij speelt het spel om zelf hogerop te komen terwijl Varys juist denkt aan het geheel. Het welzijn van het Rijk. Je ziet dat sterk terugkomen in hun discussie in 03x06, daar geeft Varys aan dat chaos een pit is die iedereen zal verzwelgen, hiermee bedoelt hij dat chaos slecht is voor het Rijk en dat het Rijk orde nodig heeft. Door de aanwezigheid van het Rijk zal de bevolking het meeste welvaren. Littlefinger ziet chaos juist als een ladder, een manier om de rest te verzwelgen en zelf omhoog te klimmen. Als de rest in chaos ligt zal hij hier van kunnen profiteren, klimmen over de ruggen en lijken van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Sjah schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:49:
Ik merk dat ik zoveel mis aan het niet lezen vd boeken, of misschien moet ik de epis nog 'ns kijjken, of misschien had ik meer hersenen moeten hebben....maaarr... de strijd tussen Varys en Littlefinger snap ik niet helemaal. Ze hebben allebei oren overal, right, geheimpjes blijven voor hen niet bewaard? En wie staat nou waar in de "battle" ? En waarom is hun positie zo hoog, spion stond IMO laag in de rangorde, ja ze hebben goed salaris, maar verderrr..
Ik denk dat ze beide hun uiterste best doen om hun eigen macht te vergroten, zonder dat ze zelf in gevaar komen. Ze zitten in de small council van de koning. Dat is op zich een bijzondere positie, omdat dat maar een kleine kring is. En daarnaast staat Varys volgens mij aan de kant van de Targaryens.. aangezien hij in seizoen 1 overlegt met één van de hulpjes van Viserys Targaryen.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPM

MPM

Littlefinger is (was) Coinmaster. Daarnaast heeft hij, voor zichzelf, een hoop spionnen (zoals iedere echte speler). Varys is adviseur / spionnen meester. Als adviseur van de koning (al een koning of 3/4) is hij een macht opzich. Spion staat IMO bijna nergens laag in de rangorde, maar de spion plaatst zichzelf laag om minder op te vallen. Als bekend is wie de spionnen meester en zijn spionnen zijn is dat nogal gevoelig voor aanslagen en ontvoeringen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

MaximusTG schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:44:
[...]

Duh, dat heeft meneer Martin echt niet zelf bedacht hoor.. Wikipedia: Warg
Hoezo zou die dat niet zelf bedacht hebben...?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPM

MPM

HawVer schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:55:
[...]
En daarnaast staat Varys volgens mij aan de kant van de Targaryens.. aangezien hij in seizoen 1 overlegt met één van de hulpjes van Viserys Targaryen.
Varys staat aan de kant van het rijk (aka wat hij belangrijk vind voor het rijk aka zichzelf)
Hij is degenen die volgens mij de spionnen in de buurt van Viserys en Daenerys verzorgde voor de oude koning. Dus niet echt aan hun kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Net als velen van jullie heb ik met mijn handen voor mijn mond gezeten vanaf dat de vriendin van Robb Stark zo enorm bruut in de buik gestoken werd. Het kwam best hard aan moet ik zeggen...

Ik ben erg benieuwd hoe het nu gaat gaan....de big battle zal wel Kaleesi vs Lannisters worden, aangezien de vader van Kaleesi de mad King was waarbij Robert Baratheon op de troon ging zitten (en nu Joffrey).
En Kaleesi is al vanaf seizoen 1 terug aan het gaan, dus dat moet nu toch ook wel eens verder gaan vind ik.

De verhaallijn van John Snow en the wall vind ik tot nu toe het saaiste, maar toch een leuke draai dat hij nu Ygritte achter lijkt te laten terwijl zij had gezegd: don't every betray me...ben benieuwd wat er nog voor spanningen tussen die 2 gaan komen. En dat hele verhaal met Sansa schiet ook maar voor de duivel niet op, terwijl dat van Arya ook niet opschiet, maar ik wel een stuk interessanter vind op de een of andere manier. En die Hound.....ik ben benieuwd of hij nog zachtaardiger gaat worden door Arya's invloed.
Uiteraard heel goed geacteerd dat het nu beter lijkt te gaan met Joffrey, maar ik blijf em als de smerigste rat zien van alles.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Wat een aflevering alweer. Iedereen die dacht dat S03E09 een voorlopertje ging worden op de seasons finale is eraan voor de moeite.

Mijn vrouw was WoW aan het spelen op de laptop terwijl ik S03E09 aan het kijken was. Na de aflevering zat ik wezenloos voor me uit te staren naar de aftiteling en daarna naar het zwarte tv-scherm. Na vijf minuten zegt mijn vrouw tegen me: "schat, slaap je?"
Ik: "Nee"
Zij: "Het is wel gedaan he"
Ik: "Dat weet ik"
Zij: "Wat zit je dan daar te doen?"
Even pauze en ik sta recht uit de zetel en zeg tegen haar: "Game of Thrones is de fucking, coolste tv-serie die er ooit gemaakt is!"
Zij: "Da's nu al de derde keer dit seizoen dat je dat zegt."
Ik: "Tis teken dat het waar is" :)

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wat een dramaqueens zitten daar tussen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
MrVegeta schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:48:
Hoe meer starks op de grond vielen hoe meer popcorn bij mij naar binnen ging ! :D >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mektheb schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:51:
[...]

Hoe meer starks op de grond vielen hoe meer popcorn bij mij naar binnen ging ! :D >:)
Da zeggen de hardste huilers ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:00:
[...]

Da zeggen de hardste huilers ! :P
QFT !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:38
USA hé, zijn daar uitermate goed in :P Waarom je dat zou filmen is mij ook een raadsel :?

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

naaitsab schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:02:
[...]

USA hé, zijn daar uitermate goed in :P Waarom je dat zou filmen is mij ook een raadsel :?
Vriendje die het boek gelezen heeft en weet wat er komen gaat, vriendin die dat niet gedaan heeft? Zou ik ook doen. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me toch ook een van de meer memorabele scenes die ik ooit gezien heb. Zou het niet erg vinden moest mn reactie net dan gefilmd worden zelfs.

Genieten iedere week van de nieuwe content, zal volgend seizoen anders zijn als ik alles bijgelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mektheb schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:51:
[...]

_O- Ik zat nog een beetje te grappen tegenover m'n maat toen ze Robb z'n keel doorsneden, "That's gonna leave a mark" en hij moest er hard om lachen.

Eigenlijk had ik het in deze episode moeten zien aankomen, Robb's ma heeft gezworen dat hij met een van Frey's dochters zou trouwen en toch gaat hij met een ander aan de haal. Toen dacht ik al, dat doe je niet slim jongen..

Dan ook nog Lord Karstark z'n kop eraf hakken, had ik ook niet gedaan vanwege tactische redenen.

Robb heeft met open ogen teveel fouten gemaakt en de verkeerde mensen pissig gemaakt, dan kun je natuurlijk verwachten dat 'ie dat terug op z'n bord krijgt.
Dat het zo bruut zou gaan had ik ook niet verwacht maargoed, het is wel goed uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:06:
Lijkt me toch ook een van de meer memorabele scenes die ik ooit gezien heb. Zou het niet erg vinden moest mn reactie net dan gefilmd worden zelfs.

Genieten iedere week van de nieuwe content, zal volgend seizoen anders zijn als ik alles bijgelezen heb.
Hier totaal geen verschil met normaal PC gebruik hoor :p Misschien beetje "not bad" uitdrukking maar verder niks. Heb het nooit zo met emotie van series/films, doet me vrij weinig.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:20:
[...]
_O- Ik zat nog een beetje te grappen tegenover m'n maat toen ze Robb z'n keel doorsneden, "That's gonna leave a mark" en hij moest er hard om lachen.
Rob zijn keel doorsneden? Volgens mij werd zijn hart doorboord door Roose Bolton (nadat hij een aantal pijlen had ontvangen)?
naaitsab schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:26:
[...]

Hier totaal geen verschil met normaal PC gebruik hoor :p Misschien beetje "not bad" uitdrukking maar verder niks. Heb het nooit zo met emotie van series/films, doet me vrij weinig.
Geen emotie? Hoe kun je dan plezier beleven aan het kijken van series/films? :P

[ Voor 83% gewijzigd door Zeddicius op 04-06-2013 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Rob was idd erg hypocriet bezig.
Moeder bevrijd je belangrijkste gijzelaar -> geen consequentie
Rob zelf breekt een belofte -> geen consequentie
Oom doet iets doms -> moet trouwen, om Robs fout goed te maken
Bannerman doodt 2 gijzelaars om zn zoon te wreken -> onthoofd. Let wel dat ze oorlog voeren om de dood van Rob's vader te wreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeddicius schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:27:
[...]
Rob zijn keel doorsneden? Volgens mij werd zijn hart doorboord door Roose Bolton (nadat hij een aantal pijlen had ontvangen)?
Oh, dat zou kunnen, ik heb niet alle bloederige details onthouden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Russel88 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:27:
Rob was idd erg hypocriet bezig.
Moeder bevrijd je belangrijkste gijzelaar -> geen consequentie
Ging in de boeken wat uitgebreider dan in de serie. Cat heeft in de serie maar even vastgezeten, in het boek wat langer.
Oom doet iets doms -> moet trouwen, om Robs fout goed te maken
Dat staat los van elkaar. Hij wordt wel gevraagd om te trouwen, maar nergens gedwongen.
Bannerman doodt 2 gijzelaars om zn zoon te wreken -> onthoofd. Let wel dat ze oorlog voeren om de dood van Rob's vader te wreken.
Nee, de oorlog wordt gevoerd om Arya en Sansa terug te halen en Ned bij zijn voorouders te kunnen begraven. De Starks hebben een heel sterk eergevoel en alles dat niet op een rechtvaardige manier gebeurt is fout. Zie ook hoe Robb zélf Karstark executeerde omdat zijn vader hem dat in de eerste aflevering geleerd had. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Zeddicius schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:27:
[...]
Geen emotie? Hoe kun je dan plezier beleven aan het kijken van series/films? :P
Wel emotie met kijken uiteraard anders heeft het kijken van een serie/film weinig nut inderdaad maar niet zo "overdreven" zoals handen in het haar of janken ofzo :p

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Net de schokkende aflevering gekeken... kan me de reacties van bovenstaand filmpje enigszins voorstellen. Vraag me wel af wat er in de laatste aflevering gaat gebeuren normaal zijn dat juist erg sterke afleveringen maar ze gaan deze aflevering niet overtreffen lijkt me.

Kan iemand me uitleggen waarom Bran zo nodig over de muur wil? is dat alleen maar omdat hij denkt dat Jon daar is? ik had nl wel verwacht dat hij hem zou herkennen toen hij "in" de wolven was.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 17:31
Deed ie ook. Hij zei dat hij John had gezien. Hij wist alleen niet dat dat voor z'n deur was (wat vrij dom is imho, want ze wisten dat dat wildlings waren en ze hoorden dat er gevochten werd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBQ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Chaoss schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 18:47:
Net de schokkende aflevering gekeken... kan me de reacties van bovenstaand filmpje enigszins voorstellen. Vraag me wel af wat er in de laatste aflevering gaat gebeuren normaal zijn dat juist erg sterke afleveringen maar ze gaan deze aflevering niet overtreffen lijkt me.

Kan iemand me uitleggen waarom Bran zo nodig over de muur wil? is dat alleen maar omdat hij denkt dat Jon daar is? ik had nl wel verwacht dat hij hem zou herkennen toen hij "in" de wolven was.
Om die 3-eyed raven te vinden. Dat begreep ik er ten minste van.

Dat Bran en Jon elkaar hebben misgelopen daar vind ik ook nogal vreemd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Precies domme scene, klopt gewoon niet,. Bran en Jon hadden daar gewoon moeten samenkomen om een nog enigsinds boeiende Stark verhaallijn te krijgen :P

En dat Jon er zo vandoor gaat zonder Ygritte snap ik ook niet van... zeker niet nadat die hele groep wildlings (zo leek het tenminste) uitgemoord is op de baas na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
Hij kan ook onmogelijk terugkeren naar de nightwatch met ineens een vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-08 19:30
Jon is dikke player. Hij gaat nu opzoek naar nieuwe chickies. 8)

Was wel een van de beste afleveringen, als het niet de beste was! Moest dit keer ook veel meer lachen dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Door de bruiloft deze aflevering zou je trouwens bijna vergeten dat Daenerys' verovering van de stad wel een beetje a-spectaculair was. Het was nog niet begonnen of het was alweer voorbij. Maar dat is misschien azijnpissen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Dat zal ook wel iets met budget te maken hebben (zowel financieel als qua tijd).

Ik vraag me af of Daenerys überhaupt nog wel zin heeft om naar Westeros te vertrekken; als ze onderweg alle steden van Essos verovert. Dan zou ik liever daar blijven; veel beter klimaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:48
Haha awesome post _/-\o_

Ik was ook echt in shock, bracht me terug naar ep 9 in seizoen 1... Maar misschien nog wel een kleine stap extra :o

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:35
Wauw. wat. een. episode.

Ik wist dat er iets ging gebeuren, aflevering 9 was in de vorige twee seizoenen ook altijd memorabel, maar dit had ik echt niet verwacht. Het is wat afgezwakt, maar in het eerste seizoen dacht ik echt dat de Stark-lijn het zwaarste woog en dat de anderen hier allemaal om draaiden. Niks is minder waar.

Waar ik wel blij mee ben is dat er nu wat minder verhaallijnen zijn. Het werd me soms iets te chaotisch en hak-op-de-takkerig met maar enkele minuten per verhaallijn. Ben heel benieuwd naar de laatste aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bwerg schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:19:
Door de bruiloft deze aflevering zou je trouwens bijna vergeten dat Daenerys' verovering van de stad wel een beetje a-spectaculair was. Het was nog niet begonnen of het was alweer voorbij. Maar dat is misschien azijnpissen.
Vond het net spectaculair door zijn eenvoud. 3 man gaat binnen en neemt het boeltje over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:23
Wat ikzelf wel een episch moment vond was de opmerking van Walder Frey "I'll find another"

>:)

[ Voor 4% gewijzigd door Thalaron op 04-06-2013 20:10 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontzettend _O-. Ik kan me ook niet voorstellen dat een serie zo'n impact kan hebben... Ik heb daar totaal die emotie niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:35
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:10:
[...]

Ontzettend _O-. Ik kan me ook niet voorstellen dat een serie zo'n impact kan hebben... Ik heb daar totaal die emotie niet bij.
Ik reageer ook totaal niet zo, maar ik was wel even een minuutje stil. Wel balen voor je om nooit sterk emotioneel betrokken te kunnen zijn bij een boek, film, serie of game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michielgb schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:11:
[...]

Ik reageer ook totaal niet zo, maar ik was wel even een minuutje stil. Wel balen voor je om nooit sterk emotioneel betrokken te kunnen zijn bij een boek, film, serie of game.
Waarom is het balen om niet sterk emotioneel betrokken te kunnen zijn bij fictie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:12:
[...]

Waarom is het balen om niet sterk emotioneel betrokken te kunnen zijn bij fictie?
Lijkt me ergens wel het doel eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Beetje metro man pinkt een traanje weg... je weet tog..
alfaleader schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:09:
Hij kan ook onmogelijk terugkeren naar de nightwatch met ineens een vrouw.
Ja maar als hij daar eerlijk gaat vertellen wat hij gedaan heeft hangen ze hem op, "jah ik ben de wildlings gaan vechten".

[ Voor 75% gewijzigd door Chaoss op 04-06-2013 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:14:
[...]

Lijkt me ergens wel het doel eigenlijk.
Oh, ik had ook wel even zoiets van, 'wow, da's hard', maar ik zag wel aankomen dat er iets dergelijks ging gebeuren, dus noemenswaardig geschokt was ik niet, eigenlijk :).

Dit zegt echter niks over mijn emotionele betrokkenheid bij films of series, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Is dit het forum van de Viva? Al die posts over emoties :S

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
cypher21 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:19:
Is dit het forum van de Viva? Al die posts over emoties :S
Kijk maar uit dat je geen mot krijgt :9
Het valt me ook op trouwens, je verwacht zoiets niet op een door mannen gedomineerd forum :+ >:)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:17:
[...]

Oh, ik had ook wel even zoiets van, 'wow, da's hard', maar ik zag wel aankomen dat er iets dergelijks ging gebeuren, dus noemenswaardig geschokt was ik niet, eigenlijk :).

Dit zegt echter niks over mijn emotionele betrokkenheid bij films of series, lijkt me.
Ik zei ook "Teh fuq, nou zijn ze allemaal dood"(tegen mijn vriendin :P) maar het is ook wel heul Amerikaans/soapachtig om tegen de tv te schreeuwen 8)7

Last.fm | Code Talks

Pagina: 1 ... 23 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic