[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.524 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Donstil schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 00:12:
Wat een aflevering zeg, ik lees de boeken niet dus zag dit pas aankomen toen de deuren dicht gingen.

Ongeveer op de helft dacht ik nog, wat een ruk seizoensfinale finale, weinig actie, niets gebeurt en toen ineens het laatste blok. Jammer dat we weer tot 2014 moeten wachten maar acties zoals deze maakt de serie wel geweldig.
Er komt nog een aflevering 10 hoor :D.

Ik snapte trouwens ook niet waarom The Hound niet gewoon naar binnen kon gaan, waarom moest hij zich nou weer als pigsalesman verkleden? Uiteindelijk kwam dat dus goed uit maar ik vond het maar vaag.

[ Voor 4% gewijzigd door Goron op 04-06-2013 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

FastFred schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:32:
Ja, nou ik ben er klaar mee... Shift + Delete
Ik snap dit soort reacties dus echt niet. Had je de boeken ook weggegooid na dit?
Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:25:
Met het wegvallen van twee toch wel aardig belichtte karakters, is er meer ruimte om de overgebleven karakters meer inhoud te geven.

We gaan het zien, ik zou het ergens wel leuk vinden wanneer Sansa wat meer ballen gaat krijgen.
In de boeken komt er voor iedere dode hoofdpersoon een nieuw hoofdpersoon terug. Verwacht dus dat we niet minder hoofdpersonen gaan krijgen.

[ Voor 50% gewijzigd door MeNTaL_TO op 04-06-2013 00:21 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Het had ook maar zo de seizoensfinale kunnen zijn trouwens,ik ben heel benieuwt naar de volgende aflevering,ik kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Goron schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 00:14:
[...]

Er komt nog een aflevering 10 hoor :D.
Ja top ik zag het net :)
Reiben schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:27:
Liever niet, Sansa is een van de meeste irritante personages uit de series. Die mag met haar hoofd op het hakblok wat mij betreft.
Amen!

(Dat irritante zusje van haar wat op een ventje wil lijken mag ernaast trouwens.)

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 04-06-2013 00:20 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 00:17:
[...]

Ik snap dit soort reacties dus echt niet. Had je de boeken ook weggegooid na dit?
Ik moet er juist om lachen om dit soort ,dit soort wendingen maakt deze serie juist interessant ,naar mijn mening dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:31
"Why doesn't #GoT author George R.R Martin use twitter? Because he killed all 140 characters." Lol #GameOfThrones @GameOfThrones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:55
WAT een helden aflevering, die opbouw die climax. Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij GoT altijd in de ronte wordt gegooid. Ik had eerst zoiets van; nou ja weer een bruiloft; beetje drinken spreken en klaar. Maar later kreeg ik wel een vermoeden dat er iets niet klopte. Toen die muziek aanging en die deur dicht ging ging bij mij het lichtje branden.

Maar dat stabben in die buik, schok na schok, man man man geweldige TV!

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 14:34
Tussen die oude knarren en Daenarys komt dat duidelijk ook niet goed. Eerst een aanvaring tussen beiden na het bemachtigen van de Unsullied en nu ziet Ser *insert name* groen van jaloezie en kan hij het duidelijk niet verkroppen dat die playboy met alle aandacht gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Wil nog wel even toevoegen dat de Starks zich veilig waanden in het kasteel van de Freys omdat ze gegeten hadden van het brood en zout. Volgens Westeros gebruik is een gast veilig na het aangeboden krijgen van dit. Daarmee was het verraad compleet onverwachts voor de Starks. Ik kan me herinneren dat dit in een ver verleden een keer in de serie langs is gekomen maar niet echt recentelijk wat wel jammer is want het maakt de scene nog heftiger.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
Ik begin me toch wel zorgelijk te maken om hoeveel tweakers het "geweldige TV" vinden als iemand meermaals bruut in dr buik wordt gestoken :+.

Mja, ik kan ook geen tien maanden wachten, ik ga de boeken wel bestellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Retweet waardig! _O- In Game of Thrones you win or you die.. was toch een van de titels in seizoen 1? Welnu.. zie hier wie wint en wie aan het kortste end trekt :P Verbaast me niks deze uitkomst, moet je maar niet zo goed gelovig zijn als 'good-guys'

Nog zo'n mooie die ik tegen kwam...

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/946980_10151952426584428_782186474_n.png

Ook zo treffend hehe :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Geweldige aflevering met een fantastisch indrukwekkend einde... stilte... Dat is echt iets wat je moet durven en heeft erg veel indruk op mij gemaakt. Had echt een paar wtf momenten.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:33

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik dacht al dat het een epische aflevering zou zijn, ik zag de postcount al flink toenemen in dit topic :P
Net gekeken en onder de indruk. Van de week nog maar eens rustig kijken, er gebeurde erg veel deze aflevering, in elk verhaal.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
sjaool schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 00:44:
Geweldige aflevering met een fantastisch indrukwekkend einde... stilte... Dat is echt iets wat je moet durven en heeft erg veel indruk op mij gemaakt. Had echt een paar wtf momenten.
Het was in ieder geval geen fade to black ;)
Het gebeurt overigens wel vaker dat de aftiteling stil is als in de laatste scene een hoofdpersoon dood gaat.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Inderdaad, van de week ga ik hem ook opnieuw kijken. Gruwelijkste aflevering van GoT tot dusver, en sowieso een die het meest indruk op mij gemaakt heeft van alle series..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 00:19:
[...]

[...]

Ja top ik zag het net :)

[...]

Amen!

(Dat irritante zusje van haar wat op een ventje wil lijken mag ernaast trouwens.)
Aria is cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

O M F G ! wat heb ik zojuist gezien -O- , wat een aflevering weer. Ik lees de boeken niet en ook voor mij was dit zo onverwachts, dit zag ik totaal niet aankomen. Op het moment dat de deuren dichtgingen en Catalyn rond keek was wel duidelijk dat er "iets" ging gebeuren, maar dit?! wtf!
De Starks zijn aan het einde van elk seizoen de sjaak. Ik zeg: seizoenen met meer afleveringen , dan blijven ze leven :D

Meest briljante serie ever!

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Jezus wat een aflevering :D

Helaas volgende week al weer de laatste, en dan is het weer wachten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
De aflevering is brut, maar minder brut en wrang dan in het boek. Dus aan iedereen die na volgende week eens een gokje wil wagen: Begin met de boeken, en dan raad ik aan Deel II omdat de taak dan kleiner lijkt ;)

TV Serie: 8.1/10
Boeken: 9.3/10

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 17:53
Jezus. Dus, in die 10 maanden de boeken maar eens lezen! Zijn de luisterboeken een beetje fatsoenlijk? Zit dagelijks zeker 2,5 uur in de auto, dus dat zou heerlijk zijn op die manier!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Arjan90 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 06:31:
Jezus. Dus, in die 10 maanden de boeken maar eens lezen! Zijn de luisterboeken een beetje fatsoenlijk? Zit dagelijks zeker 2,5 uur in de auto, dus dat zou heerlijk zijn op die manier!
De luisterboeken zijn erg goed te doen. Ik heb de boeken ook allemaal in de auto "gelezen" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Laatst online: 16:34
Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:01:
[...]
Ach houd toch op man, geen serie geschikt voor vrouwen... Ik geniet er iedere aflevering weer van en ik heb toch echt een kut en twee tieten.
Je doet je signature wel eer aan :D :+
Smitovic schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:17:
[...]
10 maanden lang. Zucht. Gelukkig heb ik de boeken nog _/-\o_
Oh nee, nog zo'n 300 pagina's van het laatste uitgebrachte boek. Nog 2 weken dus. Zucht.
Die boeken zijn 1 grote spoiler, als je al precies weet hoe het af gaat lopen zie ik het nut van de serie kijken niet echt in.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Laatst online: 17:25

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Omdat de serie nog steeds goed is, ook al weet je wat er gaat gebeuren? Jij kijkt zeker ook nooit een film of serie meer dan één keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:45
Ben ik het totaal niet mee eens, heb de boeken nu 3x gelezen en kijk nog steeds gigantisch uit naar elke aflevering op tv ondanks dat ik weet wat er gaat gebeuren.. en ondanks dat ik wist dat de red wedding eraan kwam was ik even goed nog geschokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Arjan90 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 06:31:
Alleen oppassen met boek 4. Die was eerst gedaan door een andere lezer. Die heeft echt een dodelijk saaie stem. Later over gedaan door dezelfde man die deel 1-3 en 5 deed.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
Dat verraad van de Starks was toch wel HEEL erg evil! Maar we hebben de jongste 2 broertjes nog! Ben echt benieuwd waar dat op uitdraait! En Jon Snow die eindelijk ontsnapt is.... dat zal ook nog wel wat leuks met zich mee brengen.

Dat van Daenarys en haar aanbidders zal vast ook nog wel escaleren.... We shall see!

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

Even over John Sneeuw, hij laat zijn meisje niet staan maar hij heeft haar (voorlopig) gered. Hij duwt overduidelijk haar omver zodat ze niet haar eigen wildlings af kan schieten en hoogst waarschijnlijk zelf zou sterven.

Door haar opzij te duwen is ze geen verrader van haar eigen soort en zoals je in de aflevering ziet wordt ze opgevangen door de leider die "om haar geeft" (niet de juiste bewoording btw) zeg maar en haar dus niet afmaakt.

Als ze geschoten zou hebben moest John ook haar beschermen naast zichzelf. Nu kan hij haar op een later moment weer "redden".

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Laatst online: 16:34
Walance schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 08:19:
Omdat de serie nog steeds goed is, ook al weet je wat er gaat gebeuren? Jij kijkt zeker ook nooit een film of serie meer dan één keer?
Meestal kijk ik een verhaal serie/film maar 1 keer inderdaad hele goede films of actie films wil ik nog wel eens vaker kijken. Als je aan het begin al weet hoe het afloopt hoef ik de serie niet meer te zien. Maar is het zo dat de boeken nog redelijk afwijken van de serie.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:30

beuker19

Killerbeuker is so OP

Knul schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 00:40:
Ik begin me toch wel zorgelijk te maken om hoeveel tweakers het "geweldige TV" vinden als iemand meermaals bruut in dr buik wordt gestoken :+.

Mja, ik kan ook geen tien maanden wachten, ik ga de boeken wel bestellen :).
In echte ''mannen'' films gebeurd het nog veel vaker :)
alleen wachten wij mannen tot het niet meer bloed.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:49
Tijdens het kijken, ikke maar denken: die bruid is veel te mooi. Dat kan niet. Ben benieuwd wat er mis is met haar.
En dan BOEM.
Was idd helemaal shocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:45
naja in grote lijnen zijn de boeken natuurlijk hetzelfde, hier en daar wel wat verschillen (zo zitten er in de boeken NOG meer personages) maar natuurlijk heeft alles wel een stuk meer diepgang dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
En toch hè... ik vraag me af hoeveel mensen nog blijven kijken als er helemaal geen starks meer zijn. Het is de enige familie waar mensen zich wat mee kunnen identificeren, de enige familie die je voor gevoel wat goeds met zich mee brengt. Tenminste zo kijk ik er tegen aan. :P

.edit.. zou me niks verbazen als de hele serie eindigt als er geen Stark meer over is. :P

[ Voor 14% gewijzigd door HawVer op 04-06-2013 09:01 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:28
HamburgerHenk schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:48:
Jon is sowieso dom, hij ziet 2 direwolves. Dan moet je toch weten dat je broertjes dichtbij zijn?
Dat was mijn reactie dus ook.. Daarbij alleen die kerel en dat meisje waren nog over.. Dat meisje had hem wel geholpen, waarom maakt hij die kerel niet van kant dan kan ie met z'n meisje weg ?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
HawVer schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:00:
En toch hè... ik vraag me af hoeveel mensen nog blijven kijken als er helemaal geen starks meer zijn. Het is de enige familie waar mensen zich wat mee kunnen identificeren, de enige familie die je voor gevoel wat goeds met zich mee brengt. Tenminste zo kijk ik er tegen aan. :P

.edit.. zou me niks verbazen als de hele serie eindigt als er geen Stark meer over is. :P
Mwah.
Ik heb zo'n gevoel dat Bran, John en Aria een grote rol gaan spelen. Sansa kan best de volgende zijn.
Grappig, had verwacht dat Sansa met de hound zou eindigen. Is het de tegenpool van de hound geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je moet hier niet naar kijken alsof het een mooi sprookje is. Het is een realistische serie over macht hebben en macht krijgen in een fantasy setting. Daarbij vallen slachtoffers en dat zijn eigenlijk vrijwel altijd mensen die het verdienden. Ned Stark was niet geschikt om zijn volk te beschermen evenals Robb dat ook niet was. Beiden ongeschikt voor hun taak en daarom vermoord.
Ik kan me juist prima identificeren met Tywin, hij is iemand die doet wat nodig is om zijn rijk en zijn familie te beschermen in een wereld waar geen echt goed of kwaad is. Je doet wat moet om te overleven en dit zal ten koste gaan van anderen. Als jij niet overheerst zal je overheerst worden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:10

Ultimation

Het is als Appels en peren

Ik lees de boeken niet maar ben toch diep onder de indruk van het uitmoorden van de Starks. De gehele serie heeft een andere wending genomen. Ik ben echt benieuwd hoe de serie nu verder gaat; is het al maandag? :-)

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 13-09 16:51
Tsurany schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:04:
[...]
Je moet hier niet naar kijken alsof het een mooi sprookje is. Het is een realistische serie over macht hebben en macht krijgen in een fantasy setting. Daarbij vallen slachtoffers en dat zijn eigenlijk vrijwel altijd mensen die het verdienden. Ned Stark was niet geschikt om zijn volk te beschermen evenals Robb dat ook niet was. Beiden ongeschikt voor hun taak en daarom vermoord.
Ik kan me juist prima identificeren met Tywin, hij is iemand die doet wat nodig is om zijn rijk en zijn familie te beschermen in een wereld waar geen echt goed of kwaad is. Je doet wat moet om te overleven en dit zal ten koste gaan van anderen. Als jij niet overheerst zal je overheerst worden.
Robb is inderdaad een ongeleid projectiel. .een jonge hond. Die heeft het voor een groot deel ook aan zichzelf te danken.

Maar Ned is juist heel beschermend. Die wou helemaal niet naar het wespennest. Alleen Robert dwong hem om toch mee te gaan. Ik vind Ned zijn verhaal typisch gevalletje, wrong place, wrong time.

Krijgt Tywin nog een prominentere rol in seizoen 3? Die heb ik nl. nog niet gezien.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
gebruikershaes schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:29:
[...]

Conclusie: altijd luisteren naar je moeder. Winterfell was anders ook niet in vuur opgegaan als die had geluisterd.
Deze aflevering had hij juist niet naar z'n moeder moeten luisteren. Z'n moeder zegt dat de aanval op Casterly Rock een grote kans op falen heeft; ze moeten het kasteel binnen no-time overnemen want zodra het leger van de Lannisters er is zitten ze klem en zijn ze de sjaak. Vervolgens geeft ze het advies dat hij de aanval toch maar moet doen.... terwijl ze net beredeneert dat het zeer onverstandig is.

Op dat moment had hij gewoon zoiets moeten hebben van screw this, we winnen het toch niet. Ook niet met het leger van Frey. Terug naar Winterfell, de boel daar herbouwen en voorbereiden op de winter. Wraak komt dan later nog wel eens.

De oorlog was verloren op het moment dat hij het hoofd van Karstark eraf hakte, als hij zich dat had gerealiseerd was er (nog) niets aan de hand geweest.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
HawVer schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:23:
[...]

Robb is inderdaad een ongeleid projectiel. .een jonge hond. Die heeft het voor een groot deel ook aan zichzelf te danken.

Maar Ned is juist heel beschermend. Die wou helemaal niet naar het wespennest. Alleen Robert dwong hem om toch mee te gaan. Ik vind Ned zijn verhaal typisch gevalletje, wrong place, wrong time.

Krijgt Tywin nog een prominentere rol in seizoen 3? Die heb ik nl. nog niet gezien.
Ned was gewoon dom...
In de eerste aflevering vertelt hij al dat Kings landing een wespennest is waar iedereen elkaar een mes in de rug steekt als ze er zelf beter van kunnen worden.
En dan nog vertrouwt hij er blind op dat Cercei zonder slag of stoot de troon opgeeft.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

Maar waarom Rob's vrouw?!?!/!. Veel te weinig naakscene's gehad... WHY!!!!!!! WHYY!!!!!!

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Was dit nou het einde van het seizoen! :'(

//edit Ow gelukkig nog 1 aflevering. :*)

[ Voor 34% gewijzigd door Loev op 04-06-2013 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 09:23

jeka

Support your local club.

Gynnad schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:03:
[...]

Dat was mijn reactie dus ook.. Daarbij alleen die kerel en dat meisje waren nog over.. Dat meisje had hem wel geholpen, waarom maakt hij die kerel niet van kant dan kan ie met z'n meisje weg ?
Denkt Jon ook niet dat zijn broertjes dood zijn? En hij wil nu natuurlijk gewoon de nightwatch waarschuwen voor alle dingen die hij heeft gezien achter de muur.
Loev schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:42:
Gelukkig nog 1 te gaan. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door jeka op 04-06-2013 09:43 ]

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loev schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:42:
Nee, volgende week is er nog een aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux

Blonde Tux

<advertisement>

en heel stiekem moet ik bekennen dat Tywin een ultieme eindbaas is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:40

Cheezus

Luiaard

Blonde Tux schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:30:
Maar waarom Rob's vrouw?!?!/!. Veel te weinig naakscene's gehad... WHY!!!!!!! WHYY!!!!!!
Tja, na het bericht van 2 weken geleden:
A Game of Thrones actress has just revealed one of her fellow cast members is tired of getting naked on the hit HBO series.

Tena said she has no issues doing a nude scene if it’s called for and speaking with the Telegraph, Oona Chaplin, who plays Robb Stark’s wife Talisa on the series, agreed.

But not all of the women on Game of Thrones feel that way. Tena said, “One of the girls in the show who got her kit off the most in the first couple of seasons now doesn’t at all because she said, ‘I want to be known for my acting not for my breasts.’”

Tena refused to say which actress she was referring to but many have assumed it’s Emilia Clarke, who had a long stretch of being clothed before the most recent episode, and who’s faced issues getting nude on stage in Breakfast at Tiffany’s. But it could just as easily be any number of women on the series.
Nu weten we dus wie er aan het klagen was, en wat de gevolgen zijn! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

HawVer schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:23:
Ned had zijn positie van Hand of the King op moeten geven zodra de koning overleed en zich, na de begrafenis, terug moeten trekken naar Winterfell. Hij wist dat Robert een waardeloze koning was en de vorige Hand of the King de werkelijke macht achter de troon was. Tevens wist hij dat de Lannisters veel invloed hadden op de troon en de troon bij hen een enorme schuld dat. Hij koos om te doen wat hij juist vond en verloor het belang van zijn volk uit het oog, met alle gevolgen van dien. Hij had zich nooit in dat wespennest moeten steken aangezien hij wist dat anderen dat spel veel beter spelen en hij daar nooit van kon winnen.

When you play a game of thrones you win or you die.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:21

Nope sorry Lannister fan hier !
Blonde Tux schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:45:
en heel stiekem moet ik bekennen dat Tywin een ultieme eindbaas is
i'm his number 1 fan ! :D

[ Voor 18% gewijzigd door Mektheb op 04-06-2013 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux

Blonde Tux

<advertisement>

Cheezus schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:49:
Tja, na het bericht van 2 weken geleden:
Nu weten we dus wie er aan het klagen was, en wat de gevolgen zijn! :P
Afbeeldingslocatie: http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/114/805/Baby-Justice.jpg?1303063962

[ Voor 38% gewijzigd door Blonde Tux op 04-06-2013 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
RocketKoen schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:30:
[...]

Ned was gewoon dom...
In de eerste aflevering vertelt hij al dat Kings landing een wespennest is waar iedereen elkaar een mes in de rug steekt als ze er zelf beter van kunnen worden.
En dan nog vertrouwt hij er blind op dat Cercei zonder slag of stoot de troon opgeeft.
Ned had volgens mij ook gewoon pech dat Joffrey zo'n verpest kind is. Zo ongeveer alle Lannisters wilden Ned naar de nightswatch sturen, omdat ze de relatie met de Starks nog zo goed mogelijk wilden houden.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 21:43
Mektheb schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:50:
[...]

Nope sorry Lannister fan hier !

[...]

i'm his number 1 fan ! :D
Ik denk juist dat de Lannisters de volgende familie zal zijn die uitgedunt zullen worden. Tywin is te "goed", en zal wel om komen door iets onzinnigs (zie bijv Khal Drogo). En Dany haar winning spree zal ook wel tegen gaan vallen. Gewoon omdat dat hoort in GoT :P

Hoop alleen wel dat ze Dany niet afschrijven voordat ze ooit in Westeros aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na dit topic tijdelijk even gemeden te hebben i.v.m. mogelijke spoilers heb ik samen met mijn vrouw gisteren met verbazing naar de aflevering zitten te kijken. De Starks zijn duidelijk niet voor het geluk geboren, al had ik het wel zien aankomen dat Robb het einde van de serie niet zou halen vanwege zijn foutieve keuzes en het feit dat er wat voodoo werd toegepast in naam van de Lord of Light. Hij had de oorlog al verloren met het onthoofden van Lord Karstark, omdat hierdoor een hoop loyaliteit verloren ging in zijn gelederen. De rol van Lord Bolton is daar eigenlijk de perfecte vertaling van.

De serie is zo geschreven en in beeld gebracht dat je bijna automatisch meer sympathie hebt voor de Starks dan de Lannisters en dan gebeurt dit. We waren en allebei stil van en ontdaan door en hebben dan ook met verbazing naar de aftiteling zitten kijken, die geen muziek bevatte.

Ik verwachtte in de laatste aflevering toch nog wel enkele cliffhangers of hartverscheurende keuzes (Ygritte vs Jon Snuh?). Van een aantal plotlijnen heb ik alleen nog geen idee waar het heen zal gaan (bijv. Sam en Theon Greyjoy).

Btw, de alom bekende uitspraak Winter is coming! zet me toch aan het denken. In dit tempo blijft er niets voor de White Walkers over om af te slachten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Laatst online: 12-12-2024
mitch187 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:15:
[...]

Ik denk juist dat de Lannisters de volgende familie zal zijn die uitgedund zullen worden. Tywin is te "goed", en zal wel om komen door iets onzinnigs (zie bijv Khal Drogo).
Hoop alleen wel dat ze Dany niet afschrijven voordat ze ooit in Westeros aankomt.
Wait, what? Tywin goed? Tywin is een baas, maar doet alles voor macht/beschermen van House Lannister.

Daarnaast trouwens: is het al in iemand opgekomen dat het goed mogelijk is dat Edmure lekker voor het eerst zijn nieuwe bruidje aan het aanduwen was terwijl zijn zus en neefje werden vermoord?

Want: Marriage consumated, edmure vermoorden betekent volgens mij dat er aan Tullys niets meer over is, en dus de dochter van Frey lady of Riverrun is nu? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:44
Cerberi schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:26:
[...]
Want: Marriage consumated, edmure vermoorden betekent volgens mij dat er aan Tullys niets meer over is, en dus de dochter van Frey lady of Riverrun is nu? :D
Ze kunnen dan beter eerst even wachten tot ze zeker weten of er ook een kind verwekt is, dan is er ook een opvolger :)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 23:29
[...]

Wait, what? Tywin goed? Tywin is een baas, maar doet alles voor macht/beschermen van House Lannister.

Daarnaast trouwens: is het al in iemand opgekomen dat het goed mogelijk is dat Edmure lekker voor het eerst zijn nieuwe bruidje aan het aanduwen was terwijl zijn zus en neefje werden vermoord?

Blackfish is ook onzeker, die was pissen toen het gebeurde. Kan net zo goed overleefd hebben of ook gepakt zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ach, zie het positief. Nu kunnen ze meer Air time geven aan Jofrrey zijn acties :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
[...]

en dat maakt hem slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
[...]

Cathlyn heeft nog een zuster. En de zuster heeft nog een kind. Beide zijn te zien in seizoen 1, waar ze Tyrion gevangen hadden genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Russel88 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:44:
[...]

Cathlyn heeft nog een zuster. En de zuster heeft nog een kind. Beide zijn te zien in seizoen 1, waar ze Tyrion gevangen hadden genomen.
Ja, maar Edmure is eerste in lijn, dus zijn kind zou de volgende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
The_Fes schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:46:
[...]

Ja, maar Edmure is eerste in lijn, dus zijn kind zou de volgende zijn.
Klopt, maar hij had erover om Edmure te vermoorden, voordat een kind er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
mitch187 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:42:
[...]
en dat maakt hem slecht?
Nee, maar zijn acties maken hem zeker niet "goed"

maar deze discussie is eerder gevoerd hier, het is geen goed of slecht. Bij niemand niet. Ja misschien Jon Snuh

Over de heir of Riverrun.. Lysa is al sinds ze uit King's Landing vluchtte niet meer uit de Eyrie weggeweest. Dat maakt haar niet minder heir natuurlijk, maar de kans dat de Riverrun ook echt komt claimen is nihil. Maarja.. er is dan ook nog weer Littlefinger natuurlijk....

[ Voor 31% gewijzigd door Cerberi op 04-06-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Afbeeldingslocatie: http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/5664581_700b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/6743851_700b_v2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/6883362_700b.jpg

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-08 16:08
Niemand is 'goed' in game of thrones. Ze maken allemaal goede en slechte keuzes, en Robb heeft net 1 slechte keuze teveel gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:30

3DDude

I void warranty's

Wat ik nou niet weet,
is die vent nou getrouwd - leeft die nog of niet?

Of is die ook deaud?

Dat heb ik niet gezien :P

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Cerberi schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:49:
[...]

Nee, maar zijn acties maken hem zeker niet "goed"

maar deze discussie is eerder gevoerd hier, het is geen goed of slecht. Bij niemand niet. Ja misschien Jon Snuh
Tywin is goed in wat hij doet? Hij is zelfs zo goed dat iedere Lannister een lied zingt om hem te eren? Hij zet mensen als Clegane op hun plaats, en huwelijkt twee van zijn kinderen uit om het noorden en het zuiden onder de duim te krijgen?

Wat maakt Jon volgens jou goed dan? Volgens mij heeft hij flink wat wildlings afgeslacht, maar maakt het hem goed?

Volgens jou redenatie is ook niemand in de echte wereld goed of slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Laatst online: 11-09 14:47
Maar waarom zou Lord Frey Edmure of Blackfish vermoorden? Edmure is net getrouwd met zijn dochter, wat de Frey's invloed geeft op de Tully's. Niet slim om die te vermoorden (behalve dan dat Edmure en Blackfish toch wel iets van wraak willen voor hun zus?). Volgens mij geeft dit huwelijk namelijk de Frey's controle over het hele gebier van de Twins tot Riverrun; bijna de hele Riverlands dus. Zal wel part van de deal zijn geweest met Tywin.

Vinden jullie trouwens ook dat de acteur die Lord Bolton speelt erg lijkt op een oudere broer van Daniel Craig? Had steeds het gevoel dat James Bond verkleed rondloopt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Rev! schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:36:
Ach, zie het positief. Nu kunnen ze meer Air time geven aan Jofrrey zijn acties :Y)
Veel airtime krijgen is betekent meestal niet veel goeds.
Alhoewel Joffrey van mij best de volgende mag zijn >:)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux

Blonde Tux

<advertisement>

Afbeeldingslocatie: http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/5588159_700b.jpg
Zou geen overbodige luxe zijn geweest :P

Whahahaha:
Arya reageert op de Red Wedding

[ Voor 27% gewijzigd door Blonde Tux op 04-06-2013 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Tywin is de enige echte Pater de Familias in de serie, nogal logisch dat die shined.

Lol @ foto's caveman.

[ Voor 13% gewijzigd door Sjah op 04-06-2013 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 13:14
Als je Tywin een baas vindt, moet je zeker volgende week kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:26:
Tywin is de enige echte Pater de Familias in de serie, nogal logisch dat die shined.
Laat ons lord frey niet zo snel vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:30:
[...]

Laat ons lord frey niet zo snel vergeten :P
Wat dacht je van krasta? :P Die was letterlijk de vader van zn hele familie ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Grappig dat nog niemand is begonnen over het brood met zout eten aan de begin van het huwelijk. Dat houdt namelijk in dat er "vrede" is.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:35:
Grappig dat nog niemand is begonnen over het brood met zout eten aan de begin van het huwelijk. Dat houdt namelijk in dat er "vrede" is.
Tylocke in "[Serie] Game of Thrones"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Op zich allemaal heel verrassend en spectaculair en zo, maar toen bedacht ik me... geen aanval op Lannisport. :(

Maar als je de bloedzuigers mag geloven is er een redelijke kans dat Balon Greyjoy en/of Joffrey er volgende week aan gaan, dat dan weer wel. :)

[ Voor 39% gewijzigd door bwerg op 04-06-2013 11:40 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
mitch187 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:15:
[...]
Tywin is te "goed", en zal wel om komen...
Bedoel je niet Tyrion? Of bedoel je dat Tywin te makkelijk wint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Tk55 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:38:
[...]

Bedoel je niet Tyrion? Of bedoel je dat Tywin te makkelijk wint?
Tywin de vader van Tyrion is te awesome te baas, dus heb ik inderdaad ook een vermoeden het gauw over is.
Omdat het anders kwa Balance de Lannisters de overhand hebben.

Terwijl er nu een huge vacuum is kwa power omdat de rebellion van de North nu zo goed als over is.
Gok ik dat Stannis ook weer uit ze schulp gaat komen, vandaar dat we dat gezien hebben met die offers.
Of het zo is weet ik niet want ik heb niks gelezen verder nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
Mektheb schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:40:
[...]

Tywin de vader van Tyrion is te awesome te baas, dus heb ik inderdaad ook een vermoeden het gauw over is.
Omdat het anders kwa Balance de Lannisters de overhand hebben.

Terwijl er nu een huge vacuum is kwa power omdat de rebellion van de North nu zo goed als over is.
Gok ik dat Stannis ook weer uit ze schulp gaat komen, vandaar dat we dat gezien hebben met die offers.
Of het zo is weet ik niet want ik heb niks gelezen verder nog.
WBT stannis... Ik vraag me af of de Usurpers die hij noemde toen de leeches het vuur in gingen, ook daadwerkelijk alle drie doodgaan op korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 15:24
Ik kon wel lachen om onderstaande :P

Afbeeldingslocatie: http://25.media.tumblr.com/f6d72cd5791ec6f7bb528de12d6c8831/tumblr_mnspi2Jv0X1qzqz14o1_500.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:26

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Briljant

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

De finale gaat fantastisch worden, zo te zien battles to the max. :D

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Laatst online: 11-09 14:47
Over Stannis... hij had de vorige aflevering verteld aan de Onion Knight dat hij in zijn dromen zag dat hij in de sneeuw zou gaan vechten... misschien gaat hij naar het noorden? Nu er inderdaad een vacuum daar is ontstaan (of Lord Bolton krijgt het noorden...), kan hij daar mooi bannermen gaan werven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Het was weer een geweldige episode, zat op ‘t puntje van mn stoel. :o
Erg benieuwd wat er in de laatste episode gaat gebeuren! Ben blij dat dit nog niet de laatste was, zo‘n heftig einde had ik echt niet aangekund als season final, hehe.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Viccers schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:02:
Over Stannis... hij had de vorige aflevering verteld aan de Onion Knight dat hij in zijn dromen zag dat hij in de sneeuw zou gaan vechten... misschien gaat hij naar het noorden? Nu er inderdaad een vacuum daar is ontstaan (of Lord Bolton krijgt het noorden...), kan hij daar mooi bannermen gaan werven.
Precies dat was mijn gedachte dus ook, en helemaal omdat hij ook die vader van Theon noemde, denk ik er dus ook wat met de Pykes gaat gebeuren en dan is het noorden ready for the taking door inderdaad Bolton / Stannis / wildlings ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
RocketKoen schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:26:
[...]

leuk detail: Dat lied was The Rains of Castamere
[video]
[video]
Het huis Rains of Castamere ging in opstand tegen de Lannisters. De Lannisters hebben ze niet alleen verslagen, maar ook hun hele bloedlijn afgeslacht.
Tx for enlighting us. Dit zijn de krenten in de toch al smakelijke pap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:22
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:35:
Ik dacht dat Frey alleen brood heeft gegeten en geen zout. Ik vroeg me al af waarom dat zo overduidelijk in beeld kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
wat een aflevering zeg, normaal gesproken is mijn reactie wanneer ik de credits zie "nu al :("
Dit keer was mijn reactie ".....WTF did I just watch :? :| "

Daarna een vriend van mij op skype gesproken net na de aflevering kijken en hij was boos en zijn zusje was zo overstuur er door dat ze moest huilen. Ik ben zelf niet echt boos ofzo maar ik vind het wel een wat extreem einde van een aflevering en vraag me af wat ze nu verder gaan doen. Een troost we hebben nu iets minder verhaallijnen tegelijk lopen waardoor het soms voeld dat alles heel erg langzaam verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Dacht dat het guest right meer algemeen eten en drinken onder het dak van je gastheer was, volgens A Wiki of Ice and Fire is brood en zout wel een traditionele vorm van deze traditie, maar ook al krijg je een beschimmelde komkommer en eet je je er van, je zou beschermd moeten zijn dan. Maar niet bij de Freys ;)

http://awoiaf.westeros.org/index.php/Guest_right

Deze is nog wat uitgebreider
http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Guest_right

[ Voor 10% gewijzigd door TheFes op 04-06-2013 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sjah schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:23:
[...]

Tx for enlighting us. Dit zijn de krenten in de toch al smakelijke pap.
Cercei heeft daar vorige aflevering nog over zitten vertellen tegen Margaery? Wat ze ongetwijfeld hebben gedaan om de hint deze aflevering duidelijker te maken, zeker in combinatie met de titel van de aflevering? :P Het huis heette trouwens Reynes, de titel van het liedje is vooral een woordgrapje.

The Rains of Castamere is een liedje dat eigenlijk vooral gespeeld wordt voor Lannisters, vandaar dat Cat alles door had toen ze het hoorde. Dat lied is nogal taboe aan de tafel van een Stark.

Ik vind het wel jammer dat ze een paar passages uit het boek weglieten die aangaven dat Cat al langer doorhad dat er iets stond te gebeuren. Vooral bovengenoemde "bread and salt": als je gegeten hebt in het huis van je gastheer dan mag hij je niet aanvallen volgens de wetten van de gastvrijheid. Frey heeft door zijn gasten te doden iets gedaan wat in Westeros eigenlijk ongehoord is. Daarom hamerde Cat er in het boek ook op dat ze eerst wat te eten zouden krijgen voordat er met Frey gepraat werd. Nu kwam ze eigenlijk vooral over als een naïve, wraakzuchtige weduwe. Wraakzuchtig is ze wel, maar naïef was ze nooit. :P
Russel88 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:44:
[...]

Die zus is Lady of the Veil en zit in de Eyrie. Haar zoon is de erfgenaam daarvan. Riverrun is een van de zeven koninkrijken waar de Seven Kingdoms op gebaseerd zijn, maar de Eyrie is dat ook. De Eyrie is bovendien beter verdedigbaar door zijn ligging op die berg. Natuurlijk gaat niemand van daar naar Riverrun in oorlogstijd. Zeker niet aangezien de Eyrie momenteel nog neutraal is omdat Cat's zus zich niet wilde aansluiten bij Robb.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 17:20
Voor de niet-boek lezers: let trouwens wel op met het lezen van de AWOIAF pagina's: er kunnen mogelijke spoilers voor het vervolg van de tv-serie in zitten.

Afbeeldingslocatie: http://25.media.tumblr.com/tumblr_m62nj63syS1rw2o17o1_500.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 09:32

c0burn

Feed your head

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:25:
Van een aantal plotlijnen heb ik alleen nog geen idee waar het heen zal gaan (bijv. Sam en Theon Greyjoy).
Volgens mij zien we hem hier hangen, na 3:49 in ep 9.

Afbeeldingslocatie: http://t.imgbox.com/adoD2d72.jpg
(Klik voor groot)
celshof schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:28:
[...]

Ik dacht dat Frey alleen brood heeft gegeten en geen zout. Ik vroeg me al af waarom dat zo overduidelijk in beeld kwam.
Hij eet wel zout, is juist onduidelijk in beeld ;)

Afbeeldingslocatie: http://t.imgbox.com/ablcJEQr.jpg
(Klik voor groot)

[ Voor 34% gewijzigd door c0burn op 04-06-2013 12:47 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
die Martin, is echt een psycho hoor.. wel een fantastische psycho.. maar het wordt steeds duidelijker dat iedereen met enige vorm van moraal eraan gaat of keihard wordt gestraft. En niks wat qua verhaal wordt opgebouwd, wat je mag verwachten lijkt werkelijk te gaan gebeuren.
Want wat er in ep10 gaat gebeuren kan je nu natuurlijk wel raden. Dat moet wel een enorme slachting worden.

Dat was wel mijn conclusie na de ziekelijke twist in ep9. Ben daarom uiteindelijk vannacht de samenvattingen op wikipedia gelezen te vinden in dit tabelletje per boek:
Wikipedia: A Song of Ice and Fire

En daarna besloten dat ik het hierbij ga laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Laatst online: 20-06 23:24
Viccers schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:02:
Dat is ook precies mijn gedachten was ik heb. Stanis heeft vast nog wel wat boten om met zijn leger naar The Wall te varen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Martell schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:39:
Voor de niet-boek lezers: let trouwens wel op met het lezen van de AWOIAF pagina's: er kunnen mogelijke spoilers voor het vervolg van de tv-serie in zitten.

[afbeelding]
Ik had deze betreffende pagina's wel gecheckt op spoilers ;) Alle violations zijn al in de serie behandeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c0burn schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:41:
[...]

[afbeelding]
(Klik voor groot)
Nee dat is niet Theon, dat is een pion die Lord Bolton moet voorstellen, die hebben een gevilde man als wapenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Jazco2nd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:43:
die Martin, is echt een psycho hoor.. wel een fantastische psycho.. maar het wordt steeds duidelijker dat iedereen met enige vorm van moraal eraan gaat of keihard wordt gestraft. En niks wat qua verhaal wordt opgebouwd, wat je mag verwachten lijkt werkelijk te gaan gebeuren.
Want wat er in ep10 gaat gebeuren kan je nu natuurlijk wel raden. Dat moet wel een enorme slachting worden.
Het zou pas echt misselijk zijn als ze juist met de opbouw van deze aflevering het seizoen in de volgende aflevering zouden beëindigen met een "stille" cliffhanger.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
c0burn schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:41:
[...]

[afbeelding]
(Klik voor groot)
dat is de sigill van de House Bolton

Vandaar dat Theon ook zo blij is bij ze captive the Bastard of Bolton.
Die namelijk als ik het boek mag geloven aardig gestoord is.

EDIT : en nu ik dit zeg, bedenk ik me dus dat die soldaten van Theon, Theon dus gewoon hebben afgeleverd bij die bastard ( die op ze hoorn aan het blazen was ) en ik denk nu dit hele gedoe voorbij is dus.
Dat die bastard van Bolton dus Winterfell gewoon in de fik heeft gezet. ( dit is me nog steeds niet duidelijk )
En al ver van te voren dit plan al uitgezet was.

[ Voor 33% gewijzigd door Mektheb op 04-06-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Mektheb schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:47:
[...]

dat is de sigill van de House Bolton

Vandaar dat Theon ook zo blij is bij ze captive the Bastard of Bolton.
Die namelijk als ik het boek mag geloven aardig gestoord is.
Volgens mij heeft hij dat in de serie ook al volop bewezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 17:20
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:45:
[...]

Nee dat is niet Theon, dat is een pion die Lord Bolton moet voorstellen, die hebben een gevilde man als wapenteken.
Correct:
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-HZCu06nOyQs/UVmwhT-aEZI/AAAAAAAACKQ/zeL4JcwZU3w/s1600/roose.png
The_Fes schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:44:
[...]

Ik had deze betreffende pagina's wel gecheckt op spoilers ;) Alle violations zijn al in de serie behandeld :)
True! Al is (boekspoiler)
spoiler:
Lady Stoneheart
nog niet naar voren gekomen, je zal maar per ongeluk erop klikken. :+
Pagina: 1 ... 22 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic