[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.508 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

F_J_K schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:58:
Het acteert wat moeilijk met 10 liter bier in de mik :P
Daar over gesproken, mensen die moeten acteren of ze dronken zijn... ik kan mij daar zo ontzettend aan ergeren. Het gebeurd zo vaak dat dit totaal niet realistisch overkomt; het praten of lopen, opeens weer 'nuchter' zijn, etc.

In dat opzicht vond ik dat Tyrion het erg goed deed, het kwam op mij wel echt over als of hij echt genoeg gedronken had. Je leest in de trivia soms wel eens van films waar de acteur ook echt gedronken had, wie weet in dit geval ook wel. :P

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 07:50
Ik ben weer opnieuw begonnen met het kijken van seizoen 1 (en heb ondertussen seizoen 2 er ook al weer opzitten).

Eén ding is me niet duidelijk. Waarom wilt King Robert aan het begin van de serie Daenerys doden? Viserys is haar oudere broer en dus toch in de eerste lijn in voor troonopvolging. Dus King Robert zou eigenlijk zowel Daenerys als Viserys moeten doden lijkt me. maar hij spreekt enkel over Daenerys, terwijl ze wel van het bestaan van Viserys afweten.

Heb ik nou toch weer iets gemist? Heb even wat Wiki's doorgelezen maar daar kan ik het antwoord niet vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door nadroJ op 21-05-2013 11:26 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 17:20
Omdat Daenerys met Drogo trouwt, en Robert bang is dat Drogo met zijn Dothraki khalasar naar Westeros komt om daar flink huis te houden.
Ned zegt in diezelfde scène iets in de trant van "I'll fear the Dothraki the day that their horses learn to walk on water", of iets wat daarop lijkt. Bang voor een prins (Viserys) alleen zijn ze niet, maar wel voor een prins met een Khal met een heel leger van 40.000 Dothraki. :+

[ Voor 18% gewijzigd door Martell op 21-05-2013 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Martell schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:26:
Omdat Daenerys met Drogo trouwt, en Robert bang is dat Drogo met zijn Dothraki khalasar naar Westeros komt om daar flink huis te houden.
Ned zegt in diezelfde scène iets in de trant van "I'll fear the Dothraki the day that their horses learn to walk on water", of iets wat daarop lijkt.
Ja, die scène ken ik inderdaad. Dus enkel omdat ze met Khal Drogo trouwt en ze dus allebei (Daenerys en Viserys) mogelijk een leger krijgen... oké, duidelijk :)

[ Voor 3% gewijzigd door nadroJ op 21-05-2013 11:28 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nadroJ schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:23:
Ik ben weer opnieuw begonnen met het kijken van seizoen 1 (en heb ondertussen seizoen 2 er ook al weer opzitten).

Eén ding is me niet duidelijk. Waarom wilt King Robert aan het begin van de serie Daenerys doden? Viserys is haar oudere broer en dus toch in de eerste lijn in voor troonopvolging. Dus King Robert zou eigenlijk zowel Daenerys als Viserys moeten doden lijkt me. maar hij spreekt enkel over Daenerys, terwijl ze wel van het bestaan van Viserys afweten.

Heb ik nou toch weer iets gemist? Heb even wat Wiki's doorgelezen maar daar kan ik het antwoord niet vinden.
Volgens mij grotendeels ook omdat de targaryens verantwoordelijk zijn voor de dood van zijn enige liefde, Ned's zus Lyanna Stark & zoals hierboven aangegeven, omdat ze de rechtmatige heir is voor de troon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Ja, maar Viserys is dus in eerste instantie de rechtmatige heir omdat hij ouder is dus eerste in lijn der opvolging. Maar zoals Martell het omschrijft is het wel duidelijk eigenlijk :) Dat van Lyanna Stark was me wel duidelijk inderdaad.

Mooie scène was ook die tussen King Robert en Cersei waarin Cersei voor het eerst vraagt naar Lyanna.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:45
Vond mooier hoe ze gistere zei, als je me nog is Zuster noemt dan komt er iemand in de nacht je wurgen of w/e :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
Mektheb schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:33:
Vond mooier hoe ze gistere zei, als je me nog is Zuster noemt dan komt er iemand in de nacht je wurgen of w/e :P
Eens, dat was ook een aardige scène.

Vind het leuk om te zien dat er relatief veel historie naar voren komt in de show, dit seizoen vooral. Deze aflevering House Reyne en hoe ze aan hun eind zijn gekomen, voorgaande afleveringen Joffrey die Margaery vertelt over de Targaryens van honderden tot tientallen jaren geleden. Ook dat Tywin voorheen Hand van de Mad King was zullen niet veel kijkers hebben geweten, indien ze niet de boeken hebben gelezen.

Nu hebben we al 2 afleveringen gehad over Aegon's Conquest, vorig seizoen één (Arya/Tywin in Harrenhal) over Visenya, haar zwaard en haar draak, en deze aflevering met Davos die hetzelfde leest in zijn boek. Leuk voor de boeklezers, wellicht verwarrend voor de niet-lezers, nu krijg je nog meer namen in de show. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F_J_K schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:58:
Ik weet niet of ik nu veel zou presteren met 20 man crew om je heen, een groen scherm achter je, etc. En het is werk, toch anders. Maar als het de professionele acteur toch overkomt: na de zesde take is het vast wel een keertje over met de bobbel.
Ik werk bijna dagelijks momenteel met professionele acteurs (die ook spelen in series en films en in bijv. wie is de mol meespelen) en ik sta altijd versteld wat ze kunnen. Het hangt wat van de acteur af of hij/zij tijd nodig heeft om in de rol te komen (en het kost wederom tijd om de rol los te laten), maar als ze er eenmaal inzitten zijn er toch een groot aantal die gewoon echt kunnen huilen met tranen enzo en echt kunnen reageren en improviseren vanuit een karakter.

Erg leuk om allemaal te zien. Zelf kan ik dat helemaal niet.

Een dronken persoon spelen is ook geen enkel probleem , is volgens mij ook een van de eenvoudigere zaken om te spelen. Verdriet spelen is veel en veel lastiger.
jeka schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:03:
[...]

Daar zitten een paar goeie bipsen onder!! :9~ Zal vanavond de nieuwe aflevering even bekijken.
Gaat in juni pas weer veder. Moeten we weer wachten...
Als je in google op sophie turner zoekt krijg je een meid met inderdaad een perfect kontje. Maar is die meid met dat blonde haar nu dezelfde als de actrice?

Deze dus?

Afbeeldingslocatie: http://www.joblo.com/moviehotties/images/news-gallery/orig/Sophie_Turner_TanButt_1.jpg

Dat lijkt me toch een heel andere meid of ben ik nu verblind door dat kontje?

Lijkt me dat er twee meiden zijn die Sophie Turner heten waarvan 1 een goddelijk lijf heeft? Maar deze is ook erg lekker:

Afbeeldingslocatie: http://104.imagebam.com/download/Q5b-BxUodK5jq06BiCYQ4Q/24455/244544544/st31913h%20%2821%29.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

Volgens mij vinden acteurs het juist lastig om een dronken persoon te spelen, je bent snel geneigd om (onbewust) te overdrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeddicius schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:20:
Volgens mij vinden acteurs het juist lastig om een dronken persoon te spelen, je bent snel geneigd om (onbewust) te overdrijven.
Ik zal het morgen eens navragen als ik op het werk ben, heb morgenmiddag een middag filmen met twee acteurs toevallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:13:
[...]

[...]

Als je in google op sophie turner zoekt krijg je een meid met inderdaad een perfect kontje. Maar is die meid met dat blonde haar nu dezelfde als de actrice?

Deze dus?

[afbeelding]

Dat lijkt me toch een heel andere meid of ben ik nu verblind door dat kontje?
Je bent inderdaad verblind. Deze dame heet namelijk ook Sophie Turner, maar is een Australisch supermodel :P

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Zeddicius schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:20:
De grootste fout is vaak dat mensen proberen "donken" te doen. Terwijl iemand die dronken is, juist heel hard zn best doet om niet "dronken" te doen :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:13:
Een dronken persoon spelen is ook geen enkel probleem , is volgens mij ook een van de eenvoudigere zaken om te spelen. Verdriet spelen is veel en veel lastiger.
Ik weet niet of het makkelijk is om dronken te spelen. Wel heb ik al genoeg films en tv shows gezien waar het ontzettend duidelijk was dat die persoon probeerde dronken te spelen. Of dat dan de schuld van de acteur is of de manier hoe de rol (personage) geschreven is, weet ik niet. Maar het valt mij vaak op.

Vooral het met dubbele tong praten en de manier van evenwicht net (niet) verliezen is iets dat ik vaak erg ongeloofwaardig vind overkomen. Maar acteren is natuurlijk sowieso moeilijk, en waarschijnlijk is het juist overbrengen van emoties nog een stuk lastiger dan 'alleen' dronken spelen. Viel me gewoon op dat GoT een van de weinige momenten was van afgelopen tijd dat ik me niet stoorde aan de dronken personages. :)

[ Voor 26% gewijzigd door OkkE op 21-05-2013 12:55 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heerlijk past deze trouwens bij zijn rol ?

http://imgur.com/sV8gfSI

Is een van mn favorieten dit seizoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
http://www.ad.nl/Nederland/photoalbum/439191/0/Zitten-op-Iron-Throne-bij-GoT-expositie
@Dikkiedikdik: Je kan zelf trouwens ook ff op de troon gaan zitten als je wilt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:28:
[...]

Je bent inderdaad verblind. Deze dame heet namelijk ook Sophie Turner, maar is een Australisch supermodel :P
Je kan het ook zien aan haar neus, dame #1 heeft een klein moedervlekje en dame #2 heeft dat niet.

Eindelijk een aflevering zonder Bran _/-\o_
Ik vind zijn verhaallijn zó kut...
spoiler: Pas op!!! Opmerking/mening ivm boeken
Ja, ik lees de boeken, en daarin word niet niet veel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:09

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Spike_wolf schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 08:27:
[...]

Kinderen worden altijd door oudere acteurs gespeeld omdat die makkelijker kunnen werken omdat ze niet/minder aan school vast zitten en de regels voor 18+ in de industrie veel soepeler zijn dan voor 14 jarigen.
Tuurlijk zitten er in dit soort gevallen ook mogelijk andere pluspunten aan, maar zelfs in simpele sitcoms worden 16 jarigen door 22+ers gespeeld.
Die hoofdpersoon uit Karate kid was 28 :D

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Laatst online: 09-12-2024
Smitovic schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:42:
[...]

Je kan het ook zien aan haar neus, dame #1 heeft een klein moedervlekje en dame #2 heeft dat niet.

Eindelijk een aflevering zonder Bran _/-\o_
Ik vind zijn verhaallijn zó kut...
spoiler: Pas op!!! Opmerking/mening ivm boeken
Ja, ik lees de boeken, en daarin word niet niet veel beter
Reactie op vorige spoiler

spoiler:
ff doorlezen, wordt beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond het een vrij saaie aflevering. Komt natuurlijk omdat je zoveel verschillende mensen volgt die allemaal op verschillende plekken iets aan het doen zijn. Maar daardoor gebeurt er vrij weinig in een uitzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:56:
Ik vond het een vrij saaie aflevering. Komt natuurlijk omdat je zoveel verschillende mensen volgt die allemaal op verschillende plekken iets aan het doen zijn. Maar daardoor gebeurt er vrij weinig in een uitzending.
Nee, daarom gebeurt er vrij weinig in déze aflevering. :P De achtste aflevering van elk seizoen is steeds wat minder als ik het me goed herinner. Dat is de aflevering waarin ze alle stukken op hun plek zetten voor de finale.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 14:47
Stannis had het over een "battle in snow" toen hij aan Ser Davos het fire god gedoe vertelde. Betekent dat winter nu toch erg snel gaat komen in Westeros, of zou hij richting The Wall of het verdere noorden gaan? Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Viccers schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:02:
Stannis had het over een "battle in snow" toen hij aan Ser Davos het fire god gedoe vertelde. Betekent dat winter nu toch erg snel gaat komen in Westeros, of zou hij richting The Wall of het verdere noorden gaan? Ben benieuwd!
als je het wil weten moet je de spoiler lezen

spoiler:
hij gaat naar het noorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:32
Is de 9eJuni de laatste aflevering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:13
Shit zeg en dan weer een half jaar / jaar wachten? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:50
De_Bastaard schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:21:
jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
De_Bastaard schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:21:
:Y :( :X :F ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:13
Ach, kan ik misschien we de boeken eens lezen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:00
Of gewoon s1 tm s3 opnieuw kijken. Maar dat is misschien handiger om dat iets uit te stellen net voordat s4 begint. Gelukkig begint Breaking Bad dan weer even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:42
En in september The Walking Dead weer. Maar dat duurt nog even..
Heb zojuist seizoen 1 en 2 binnengehaald, dus die maar weer is opnieuw kijken dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 02:53
Nog iemand die ondertussen het liedje van "The rains o' Castamere" vanbuiten heeft geleerd? :)
Voornamelijk de uitvoering op de OST. Weet nog altijd niet wie dit zingt, maar het is een lage, treurige versie die ik wel prachtig vind.

Zing het wel eens schaamteloos en luidkeels mee in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
MonoKid schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:11:
Nog iemand die ondertussen het liedje van "The rains o' Castamere" vanbuiten heeft geleerd? :)
Voornamelijk de uitvoering op de OST. Weet nog altijd niet wie dit zingt, maar het is een lage, treurige versie die ik wel prachtig vind.

Wij zingen het in de kroeg met me maatjes hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
MonoKid schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:11:

Staat op de Wiki pagina waar je naar linkt, een band genaamd The National. Als het tenminste hetzelfde nummer is wat na aflevering 9 van seizoen 2 (Blackwater) werd gespeeld in de credits. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
verdomme lees ik weer een stukje onder die wiki, spoiler in mezelf weer lekker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 23:24
[YouTube: http://youtu.be/xOzzPaPATFE]

[ Voor 35% gewijzigd door KillerDream op 21-05-2013 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Dus de koning (zo zag ik hem iig) van de white walkers is nu dood door het domste karakter uit de serie? Omdat die toevallig een magische dolk bij zich had? Meh.

Vond dat Tywin niet echt z'n best had gedaan om zich uit te dossen voor het huwelijk, staat daar een beetje de baas te zijn in zijn SS jas. GeoffryJoffrey zit lekker in zijn eigen wereld en leeft zich uit door het krukje weg te halen en Sansa te bedreigen terwijl zijn moeder de Tyrells bedreigt. Lekkere familie :P

En de khaleesi heeft nu wel erg veel mannen achter haar aan lopen, ben benieuwd hoe lang dat goed gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Die jongen heet Joffrey, niet Geoffry, niet Geoffrey, niet Joffry. Geoffrey spreek je ook anders uit, zoals de butler uit de fresh prince of bel air..

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Ok ok, fixed. Als je de boeken niet leest dan is het ook vrij onduidelijk hoe je alles spelt natuurlijk. Denk dat jij wel lekker mee kan zingen met rage of thrones:

YouTube: The Axis of Awesome - Rage of Thrones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Het was niet de koning van de white walkers :) het was er "gewoon" één. Er zijn wel veel meer. Ik weet niet of ze allemaal op elkaar lijken, maar het zou kunnen dat die White Walker de opdracht heeft gekregen om die baby op te halen.

Ik lees net iets over de White Walkers wat ik hoop dat niet in de serie komt.

spoiler:
Giant Ice Spiders.... oh fuck.

klagen dat dit een spoiler is is wel erg kleinzerig...

[ Voor 35% gewijzigd door MrVegeta op 21-05-2013 16:57 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Laatst online: 12-09 14:34
En dat willen wij dus niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
NVM

[ Voor 99% gewijzigd door Mektheb op 21-05-2013 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Doe dat gewoon lekker in het boekentopic.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
precies boekenlezer wegblijven uit dit topic, als je het niet kan nalaten te patsen met je voor-wetenschap..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Must resist en again removed...haal ze nogal door elkaar die topic's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat was de bedoeling van die kraaien? Waren dat knechtjes van die White Walker of wa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Groot respect voor Jack Gleeson, voor neerzetten van Joffrey. Of die Jack IS Joffrey en een L*l, of hij doet het heel knap.

Iets anders, Arya is op de HBO poster met d'r gezcht met 2 lichtvallen erop, en in een vorige afl. zei Melisandre ook al tegen haar iets van ik zie 3 kleuren ogen in je ogen. Wat moeten we hier mee?

Afbeeldingslocatie: http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BNTY2MzAxNzM0Ml5BMl5BanBnXkFtZTcwNDA0MDkxOQ@@._V1_SX214_.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door Sjah op 22-05-2013 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Niks want zo zijn al die posters?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
Lijkt mij dat de posters inderdaad niets te maken hebben met die opmerking.

Volgens mij hintte Melisandre dat Arya veel verschillende kleuren ogen zal zien... ik vatte het op als een voorspelling dat Arya nog veel mensen gaat doden (terwijl ze haar slachtoffers in de ogen aankijkt?). Ligt denk ik ook in de lijn van het verhaal, aangezien ze haar eigen kill list bijhoudt en ze een Face Changers wilde worden net zoals Jacquen Hagur (spelling?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 00:27:
Wat was de bedoeling van die kraaien? Waren dat knechtjes van die White Walker of wa?
Ik zag ze juist meer als "beschermers" van Sam en Gilly. Had gedacht dat het bij één kraai zou ophouden, dat die zich zou omkeren en drie ogen zou hebben, net als de kraai die Bran zag. Nu waren het er juist heel veel, om Sam's aandacht te wekken en hem niet te laten overrompelen door de White Walker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:35
maar kan iemand me uitleggen hoe het ook alweer zat met dragonglass?
Ik kan mij niet meer herinneren dat Sam dit ooit opgepakt heeft in de serie. Waar komt dit vandaan en waarom is dit zo magisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
avec_style schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 08:39:
maar kan iemand me uitleggen hoe het ook alweer zat met dragonglass?
Ik kan mij niet meer herinneren dat Sam dit ooit opgepakt heeft in de serie. Waar komt dit vandaan en waarom is dit zo magisch?
Lag dat niet ergens begraven bij de fist of first men ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:50
m19 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 08:40:
[...]

Lag dat niet ergens begraven bij de fist of first men ofzo?
yup! daar heeft ie het gevonden toen
met de uitleg wat het is: ik weet het wel.. maar weet niet of het onder spoilers valt :P volgens mij is het (nog) niet verteld in de serie wat Dragonglass precies is.. behalve dat het volgens mij ook omschreven wordt als "fire made stone" of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 14:51
Ze weten alleen dat dragonglass heel erg oud is en dat het is achtergelaten door een andere ranger. En nu dus ook dat het white walkers dood :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:11
triesvan schreef op maandag 20 mei 2013 @ 22:46:
[...]
@Nickko

Zijn die boekensteunen in de sale? mag namelijk niet op actieproducten/DVD/Games gebruikt worden
Nee zijn niet in de Sale. Zal het vandaag nog eens proberen :)
Sjah schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 01:42:
Iets anders, Arya is op de HBO poster met d'r gezcht met 2 lichtvallen erop, en in een vorige afl. zei Melisandre ook al tegen haar iets van ik zie 3 kleuren ogen in je ogen. Wat moeten we hier mee?
Die 2e lichtval heeft volgens mij met de winter te maken (zoals bij iedereen op de posters)
Bij Arya verwacht ik dat die andere lichtval te maken heeft met het beschikken over die 'warg' (ben ff de nette naam kwijt) krachten; die haar broertjes ook hebben.

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
nickko schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:58:
[...]
Bij Arya verwacht ik dat die andere lichtval te maken heeft met het beschikken over die 'warg' (ben ff de nette naam kwijt) krachten; die haar broertjes ook hebben.
Je bedoelt de direwolf? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Die wolven mis ik wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

Warg is de correcte term, ook wel aangeduid met skinchanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Weet iemand trouwens waarom al die ravens juist op de heart tree gingen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

tweaker2010 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:06:
Het was niet een heart tree. Heart tree's staan in de kastelen als plaats om de oude goden te aanbidden. Het is wel een zelfde soort boom, een Weirwood. Die komen in The North nog veel voor, waarbij ze vooral voorbij the Wall veel in het wild groeien. De gezichten zijn er in het verleden door de First Men in uitgesneden.

Waarom de raven juist die boom kozen weet ik niet, waarschijnlijk om het mystieke te benadrukken (oude bomen, raven die het teken zijn van de night watch etc.

[ Voor 13% gewijzigd door AllSeeyinEye op 22-05-2013 11:15 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:31

Koekfabriek

King Billy on the wall

AllSeeyinEye schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:13:
[...]

Het was niet een heart tree. Heart tree's staan in de kastelen als plaats om de oude goden te aanbidden. Het is wel een zelfde soort boom, een Weirwood. Die komen in The North nog veel voor, waarbij ze vooral voorbij the Wall veel in het wild groeien. De gezichten zijn er in het verleden door de First Men in uitgesneden.

Waarom de raven juist die boom kozen weet ik niet, waarschijnlijk om het mystieke te benadrukken (oude bomen, raven die het teken zijn van de night watch etc.
Volgens mij was het wel een heart tree maar juist geen weirwood tree. Weirwoods tree's zijn rood en wit terwijl deze boom volgens mij gewoon een ''boomkleur'' had. Ik denk dat Sam en Gilly in een klein dorpje waren waar de desbetreffende boom een heart tree van het plaatselijk godswood was. Klein dorp, klein godswood (maar 1 boom eigenlijk). Ik denk dat het als hint is naar de oude goden. Deze bomen zijn het centrum van de oude religie en ravens zijn de boodschappers van de oude religie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:18

jpiwf

licenced pepernootaddict

Koekfabriek schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:25:
[...]

Volgens mij was het wel een heart tree maar juist geen weirwood tree. Weirwoods tree's zijn rood en wit terwijl deze boom volgens mij gewoon een ''boomkleur'' had. Ik denk dat Sam en Gilly in een klein dorpje waren waar de desbetreffende boom een heart tree van het plaatselijk godswood was. Klein dorp, klein godswood (maar 1 boom eigenlijk). Ik denk dat het als hint is naar de oude goden. Deze bomen zijn het centrum van de oude religie en ravens zijn de boodschappers van de oude religie.
Heart-tree's zijn altijd weirwoods, niet elke weirwood is een heart-tree. Als je die scene terugkijkt zie je donkerrode blaadjes, en de bast van deboom is significant lichter dan die van de andere bomen. ergo -> weirwood. over de heart-tree kan ik niets zeggen, daarvoor zien we te weinig huisjes.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:11
Zeddicius schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:33:
Warg is de correcte term, ook wel aangeduid met skinchanger.
die bedoelde ik ja ;)

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:59

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

tweaker2010 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:06:
Ik zag het als een waarschuwing van de oude goden dat er wat stond te gebeuren, zo heb ik het opgevat.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor veel mensen klagen dat de serie wat zwakker aan het worden is maar ik vind het alleen maar beter worden de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
Wat mij persoonlijk betreft hadden we een dieptepuntje bereikt met aflevering 7 maar de laatste aflevering vond ik wel weer ijzersterk. Nu nog 2 afleveringen, en de ervaring van eerdere seizoenen leert ons dat die fenomenaal zijn. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
Het is veel minder vuurwerk dan Season 2 natuurlijk, en eerlijk gezegd voelt het tot nu toe nog steeds alsof S3 een beetje aan het opstarten is.

Ik vind echter wel dat ze in de dialogen een flinke stap voorwaarts hebben gezet. De dialoog tussen die Oma Tyrell en Tywin was fantastisch, de 'stoelen scene' vond ik smullen. Maar echte grote plot-twists lijken een beetje uitgesteld naar de laatste twee afleveringen lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

janvanduschoten schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:43:
[...]

Ik zag het als een waarschuwing van de oude goden dat er wat stond te gebeuren, zo heb ik het opgevat.
Ik vond de Raven juist een dreiging, het leek namelijk toen ze weg rende dat de raven achter hen aan kwamen ...

En zo kan je dus een scene op meerdere manieren ervaren blijkbaar ...
Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:07:
Ik hoor veel mensen klagen dat de serie wat zwakker aan het worden is maar ik vind het alleen maar beter worden de laatste tijd.
Mensen klagen altijd! Maar bij series is Seizoen 1 altijd nieuw en helemaal geweldig en de daarop volgende seizoenen zijn vaak meer van hetzelfde, niet perse beter, niet perse slechter en dan vind men het zwakker worden. AKA men raakt aan de kwaliteit gewend. ;)

Zo heb ik nog geen enkele GoT aflevering zwak gevonden, wel misschien iets minder progressie of actie maar dat is niet gelijk aan zwak.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
Overigens lees ik net op Facebook dat door de overweldigende belangstelling de Game of Thrones expositie ook geopend is op donderdag 23 en vrijdag 24 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Cerberi schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:30:
Het is veel minder vuurwerk dan Season 2 natuurlijk, en eerlijk gezegd voelt het tot nu toe nog steeds alsof S3 een beetje aan het opstarten is.

Ik vind echter wel dat ze in de dialogen een flinke stap voorwaarts hebben gezet. De dialoog tussen die Oma Tyrell en Tywin was fantastisch, de 'stoelen scene' vond ik smullen. Maar echte grote plot-twists lijken een beetje uitgesteld naar de laatste twee afleveringen lijkt het.
eigenlijk is dat ook zo, want S3 is de 1e helft van boek 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
Er is in dit seizoen duidelijk meer tijd genomen om het verhaal op te bouwen en weer een lading nieuwe characters te introduceren. Boek 3 wordt opgesplitst in twee seizoenen (dit seizoen en volgend seizoen), dus we zitten nu in principe halverwege het boek. Er komen nu veel kritieke punten aan na al dat gezet met stukken (alle weddings gaan nu binnenkort gebeuren dunkt me), en daarna zal de oorlog wellicht weer losbarsten.

Ben het ook eens dat juist de dialogen dit seizoen nog sterker zijn geworden (met name door baas Tywin en natuurlijk grootmoeder Tyrell), en dat is voor mij ook een welkome afwisseling van alle actie die doorgaans in andere series te zien is. Overigens hebben we wel wat leuke twists tot nu toe gehad; natuurlijk de hand van Jaime, de resurrection van Beric en Daenerys die een leuk legertje heeft.

[ Voor 32% gewijzigd door Viccers op 22-05-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 13:52

Tjark

DON'T PANIC

Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:07:
Dan laat ze de volgende aflevering maar kijken. Ik verwacht veel van e9:

"The Rains of Castamere" / The episode centers on the wedding of Edmure Tully and Roslin Frey Wikipedia: The Rains of Castamere

Vond in de afgelopen aflevering 't gesprek tussen Cersei en Margaery heerlijk...

[ Voor 7% gewijzigd door Tjark op 22-05-2013 12:43 ]

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine ergernis rondom Sansa in de GoT serie.

spoiler:
Vonden jullie het storend dat Sansa door haar knieën ging voor Tyrion? In het boek deed ze dit niet wat ik haar wat extra character vond geven. Het gaf ook duidelijk aan hoe zij tegenover het huwelijk met Tyrion stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
Nee, vond ik eigenlijk niet storend (heb het boek niet gelezen). Tyrion had al eerder laten weten aan Sansa dat hij absoluut geen kwade intenties heeft en dat hij het ook niet eens is met de gang van zaken. Om hem dan nog meer voor aap te zetten door niet door de knieen te gaan levert alleen maar kwaad bloed op denk ik. Beter ongewild getrouwd met iemand die geen slechte intenties heeft dan iemand die je vanaf het eerste moment haat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
Virtuozzo schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:16:
[...]
Um, volgens mij vroeg hij de dood van die drie genoemden als bestraffing voor hun verraad? Usurpers e.d.
Met de ondertiteling eens goed gekeken naar wat Stanis zei toen hij drie keer een bloedzuiger in het vuur gooide.

Usurpator Robb Stark, Balon Greyjoy en Joffrey Baratheon.

Op Wikipedia staat het woord Usurpator als volgt omschreven.
Een usurpator (overweldiger) is een persoon die op een illegale wijze bevoegdheden of bezit overneemt, zoals het onrechtmatig overnemen van een troon of van een ambt in een republiek. Deze illegale daad wordt usurpatie (werkwoord usurperen) genoemd.

Deze scene was de oorzaak dat Davos Seaworth, die uit de cel was gehaald door Stanis een demonstratie wilde over de kracht van koningsbloed. Dus ik denk dat als de demonstatie van Melisandre is gelukt dat deze 3 personen zeer binnenkort dood gaan en dat Stanis en Davos daardoor overtuigd zullen zijn van Melisandre krachten.

[ Voor 0% gewijzigd door KillerDream op 22-05-2013 13:30 . Reden: Moet inderdaad Balon Greyjoy zijn. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Het woord dat Stannis gebruikte was 'usurper', maar dat terzijde. Hij noemt dus niet Theon Greyjoy, maar Balon Greyjoy, zijn vader.

Ik zou het echt jammer vinden als Robb Stark komt te overlijden. Vind hem een tof karakter in de serie.

[ Voor 16% gewijzigd door nadroJ op 22-05-2013 13:15 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Laatst online: 13-09 08:53

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Goron schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:55:
Ok ok, fixed. Als je de boeken niet leest dan is het ook vrij onduidelijk hoe je alles spelt natuurlijk. Denk dat jij wel lekker mee kan zingen met rage of thrones:

YouTube: The Axis of Awesome - Rage of Thrones
Je kan ook gewoon die naam even Googlen in 5 seconden.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
Was het niet vader Greyjoy ipv Theon? Kan me niet voorstellen wat Stannis tegen Theon heeft (behalve heir te zijn van de Iron Islands). De Iron Islands hebben zichzelf wel koning verklaard dus dat kan het wellicht zijn.

Overigens is Theon wel het hardst op weg naar een enkeltje hemel/hel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
Viccers schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:17:
Was het niet vader Greyjoy ipv Theon? Kan me niet voorstellen wat Stannis tegen Theon heeft (behalve heir te zijn van de Iron Islands). De Iron Islands hebben zichzelf wel koning verklaard dus dat kan het wellicht zijn.

Klopt, Balon Greyjoy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:27
Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:44:
Kleine ergernis rondom Sansa in de GoT serie.

spoiler:
Vonden jullie het storend dat Sansa door haar knieën ging voor Tyrion? In het boek deed ze dit niet wat ik haar wat extra character vond geven. Het gaf ook duidelijk aan hoe zij tegenover het huwelijk met Tyrion stond.
Er stond een krukje klaar, wat door Jeoffrey weggepakt werd, ze wilden denk ik nog maar een keer benadrukken wat een enorme klootzak Jeoffrey is. Volgens mij stond er in de boeken geen krukje klaar.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Juist niet, die kerel doet er alles aan om hem zo lang mogelijk in leven te houden ;)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes

Sowieso heeft Theon zichzelf niet uitgeroepen tot koning, Balon wel.

Het zijn dus alle drie valse koningen (usurpers) in de ogen van Stannis, die zichzelf als rechtmatige koning ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ben wel benieuwd in hoeverre dat ritueel gevolgen heeft voor de genoemden want ik vond de moord op Renly niet zo tof ;(. Ik mis de veldslagen! Ook toen Jaime gevangen werd genomen, gebeurde ook offscreen ;(

Trouwens, Robb heeft geen interesse in de ktroon.

[ Voor 12% gewijzigd door MrVegeta op 22-05-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
MrVegeta schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:23:
Ik ben wel benieuwd in hoeverre dat ritueel gevolgen heeft voor de genoemden want ik vond de moord op Renly niet zo tof ;(. Ik mis de veldslagen! Ook toen Jaime gevangen werd genomen, gebeurde ook offscreen ;(
Sja, zijn nou niet de dingen die ze willen laten zien, ik verwacht ook geen siege battles etc..

Afloop verslagen en brieven en verhalen, daar draait het om.
Denk dat de battle van Blackwater wel op ze best was zoals ze het gaan doen in de serie( en dat stelde echt niks voor vergeleken met het boek )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik neem aan dat de usurpers iets naars overkomt, waarvan de verhalen weer terugkomen bij Stannis en Davos. Dit om Davos te overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Ultra schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:29:
Ik neem aan dat de usurpers iets naars overkomt, waarvan de verhalen weer terugkomen bij Stannis en Davos. Dit om Davos te overtuigen.
Prima voor Balon en Joffrey, maar als Robb iets naars overkomt/doodgaat zou ik dat erg jammer vinden.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
MrVegeta schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:23:
Trouwens, Robb heeft geen interesse in de ktroon.
Alleen als King of the North. Eigenlijk is het wel suf dat ze helaas geen contact meer met Stannis hebben gehad nadat Renly vermoord was. Als ze nou even de klokjes gelijk hadden gezet, kon Robb Tywin's leger bezighouden in de Riverlands terwijl Stannis vrolijk naar King's Landing kon zeilen. Nu zien we de consequenties dat Robb niet de druk op Tywon kon houden; Tywin had genoeg tijd om naar King's Landing te rijden en daar Stannis te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Robb voegt niet echt heel veel toe, dreiging uit het noorden die door eigen stommiteiten macht verliest en zich laat afmaken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
nadroJ schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:14:
Het woord dat Stannis gebruikte was 'usurper', maar dat terzijde. Hij noemt dus niet Theon Greyjoy, maar Balon Greyjoy, zijn vader.

Ik zou het echt jammer vinden als Robb Stark komt te overlijden. Vind hem een tof karakter in de serie.
Ja, klopt. Moet inderdaad Balon Greyjoy zijn vader zijn. Als Robb dood gaat geeft dit wel weer een heel interesante verhaallijn aangezien alleen de zoon van Rickard Karstark (die Theon martelt) weet dat Bran en Rickon nog in leven zijn. En dat niet Sansa de koningin is van Winterfell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
De martelaar van Theon is niet de zoon van Karstark (hij gaf zelf aan dat hij altijd loog). Volgens mij is het de zoon van Lord Bolton (die werd immers naar Winterfell gestuurd om de Greyjoys te verjagen), maar we weten het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
nadroJ schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:32:
Prima voor Balon en Joffrey, maar als Robb iets naars overkomt/doodgaat zou ik dat erg jammer vinden.
Met iets naars bedoel ik zeker niet doodgaan. Het zal wat meer dan een bloedneus zijn waarschijnlijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Viccers schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:33:
[...]

Alleen als King of the North. Eigenlijk is het wel suf dat ze helaas geen contact meer met Stannis hebben gehad nadat Renly vermoord was. Als ze nou even de klokjes gelijk hadden gezet, kon Robb Tywin's leger bezighouden in de Riverlands terwijl Stannis vrolijk naar King's Landing kon zeilen. Nu zien we de consequenties dat Robb niet de druk op Tywon kon houden; Tywin had genoeg tijd om naar King's Landing te rijden en daar Stannis te stoppen.
Stannis wil niet samenwerken met iemand die zich King of the North noemt. Hij will koning zijn van de totale Seven Kingdoms.

Overigens zijn de discussies hier over die leeches wel vermakelijk als je zelf al weet wat er gaat gebeuren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
KillerDream schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:35:
[...]
Ja, klopt. Moet inderdaad Balon Greyjoy zijn vader zijn. Als Robb dood gaat geeft dit wel weer een heel interesante verhaallijn aangezien alleen de zoon van Rickard Karstark (die Theon martelt) weet dat Bran en Rickon nog in leven zijn. En dat niet Sansa de koningin is van Winterfell.
Aangezien Bran en Rickon dood gewaand zijn, maakt dat dan Sansa heir of Winterfell, met Tyrion als haar lord? Ned had niet meer zoons, en neefjes zijn er ook niet omdat Brandon en Lyanna gestorven zijn voordat ze kinderen kregen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Wel erg veel sex de laatste tijd, met Theon had ik even het idee naar een softporn film te kijken ofzo.

Snap dat verhaal met Theon ook nog niet echt, waarom zijn die mannen opeens tegen hem gekeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Zou wel erg vreemd zijn als Robb doodgaat. De Stark-familie is erg belangrijk sinds het begin, zeg maar gerust de belangrijkste protagonisten (naast Dany?).
Eddard Stark is al dood. Bran en en z'n broertje worden dood geacht. Sansa is speelpion in een politiek spel en Arya is gedegradeerd tot zwerfster.
Daarnaast zijn ze verraden door Theon die ze opgevoed hebben als zoon, en is Jon Snow naar de Night's Watch (die hij ook alweer verlaten heeft).

Lang verhaal kort: die hele familie is kapot, terwijl het een van de belangrijkste is in de serie. Zou vreemd zijn als de schrijver(s) dan ook nog eens Robb dood zou laten gaan.

En de belangrijkste familie antagonisten, de Lannisters, hebben zo ongeveer nog niks geleden. Oke, Jaime is z'n hand kwijt en heeft een paar niet-zo-leuke maanden gehad maar verder leven ze gewoon nog leuk en gelukkig in hun kasteel.

Dus ik verwacht eerder dat Tywin of Joffrey doodgaat. Al is het alleen maar om de balans tussen de protagonisten/antagonisten (good guys/bad guys) te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-09 20:16
Rev! schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:50:

Snap dat verhaal met Theon ook nog niet echt, waarom zijn die mannen opeens tegen hem gekeerd?
Ik denk dat je beter seizoen 3 een keer opnieuw kunt bekijken:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Robb had ze een bericht gestuurd dat alle Ironborn mannen terug naar de Iron Islands konden gaan als zij zich en Winterfell overgaven, behalve Theon. Maar wie heeft Winterfell dan in de fik gestoken... ;)

@Hierboven de Lanistars hebben genoeg meegemaakt. Cersei had een verschrikkelijk huwelijk, had bijna haar jongste zoon vermoord en is nu uitgehuwelijkt aan een jonge kerel (die ook nog eens homo is) Oh ja, en ze heeft haar broertje proberen te vermoorden. Opa Lannie heeft één van de meeste fucked up families ooit en die heeft ook al veel problemen gehad met zijn incompetente vader (daar heeft hij zulke hoge verwachtingen van zijn kinderen). Zijn vrouw is overleden door geboorte van de imp, dus niet alleen heeft hij een hekel aan hem omdat hij zijn familie een slechte naam geeft maar ook geeft hij Tyrion de schuld van de dood van zijn vrouw. Jaime is maar met één vrouw geweest en dat is Cersei, maar ze zullen nooit bij elkaar kunnen zijn. En Joffrey, tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
MrVegeta schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:55:
Robb had ze een bericht gestuurd dat alle Ironborn mannen terug naar de Iron Islands konden gaan als zij zich en Winterfell overgaven, behalve Theon. Maar wie heeft Winterfell dan in de fik gestoken... ;)
Dat vind ik ook nog onduidelijk wie dat heeft gedaan. Ik vermoed de zelfde persoon die Theon nu martelt. Hij vindt het toch heerlijk om te pesten, dan is het in de brand steken van een huis van iemand ook leuk denk ik.

[ Voor 18% gewijzigd door KillerDream op 22-05-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
HyperioN schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:51:
Zou wel erg vreemd zijn als Robb doodgaat. De Stark-familie is erg belangrijk sinds het begin, zeg maar gerust de belangrijkste protagonisten (naast Dany?).
en Arya is gedegradeerd tot zwerfster.

Lang verhaal kort: die hele familie is kapot, terwijl het een van de belangrijkste is in de serie. Zou vreemd zijn als de schrijver(s) dan ook nog eens Robb dood zou laten gaan.

En de belangrijkste familie antagonisten, de Lannisters, hebben zo ongeveer nog niks geleden. Oke, Jaime is z'n hand kwijt en heeft een paar niet-zo-leuke maanden gehad maar verder leven ze gewoon nog leuk en gelukkig in hun kasteel.
1. ze doen iig voorkomen (voorspelling van Melisandre) alsof Arya nog een grote rol gaat spelen
2. Zo vreemd zou dat toch niet zijn? Hij schrijft ook een enorm aansprekend hoofdpersoon in het eerste boek dood.
3. Zijn de Starks echt GOED en de Lannisters echt SLECHT? Zo zwart-wit zit dat niet volgens mij toch. En als het zo zwart-wit is, wat is Dany, en wat is Stannis dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
KillerDream schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:59:
[...]
Dat vind ik ook nog onduidelijk wie dat heeft gedaan. Ik vermoed de zelfde persoon die Theon nu martelt.
Dat is in de serie nog niet zo duidelijk naar voren gekomen inderdaad. In de boeken wordt Theon trouwens helemaal genegeerd vanaf zijn nederlaag bij Winterfell tot aan boek 5. Dit is er een beetje tussenin gevoegd. In de boeken wordt dit door middel van flashbacks verteld.

Pagina: 1 ... 17 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic