[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.506 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
edie schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 13:21:
In de topicstart van het boekentopic staat:
Dit topic is de plek om de boeken te bespreken en een vergelijking te trekken naar de tv-serie.
Ah dat topic heb ik dus maar niet nageslagen voor mogelijke spoilers. Dan is het duidelijk. Misschien kan dat ook duidelijker in de reminder van dit topic?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinalien
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:41
Hoe vonden jullie die blik in de ogen van Tywin toen hij wegliep van Joffrey ?
Maakt gelijk duidelijk wie er de echte macht heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:05
Vind ik van de hele scene wel, dat het duidelijk is wie de macht heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Joffrey is als de dood voor zijn opa. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wie niet? Tywin heeft de meeste macht in heel Westeros op dit moment.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 14:34
erwinalien schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 20:55:
Hoe vonden jullie die blik in de ogen van Tywin toen hij wegliep van Joffrey ?
Maakt gelijk duidelijk wie er de echte macht heeft
Nog meer dan dat is de manier hoe het gesprek werd gevoerd: Joffrey moest omhoog kijken naar Tywin en dat was een hele bewuste move. Is normaal gezien echt not done ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:28
Tywin is de Boss dat is duidelijk, als er iemand een Boss Hand of the King is is hij het wel.
Hij is machtig, hij straalt respect uit en heeft meer geld dan iedereen bij elkaar in het rijk.
Nadeel is alleen dat zijn nageslacht er een potje van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
En toch zie ik nog wel een grote kans dat die Joffrey iets stoms gaat (proberen te) doen. Bijv. proberen zijn opa om te laten leggen of in de gevangenis te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Denk niet dat Joffrey dat durft en dat het dan ook daadwerkelijk zal gebeuren. Ik heb het idee dat de Kings Guard ook niet gek is, die weet ook wie de macht in handen heeft. Zonder Tywin valt het koningkrijk nog veel sneller uit elkaar.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:32
Als ik Joffrey was zou ik em in de kerkers gooien, Joffrey is er gek genoeg voor. Ja als je de gestoorde Joffrey bent, pik je dit niet, en ga je voor de ultieme macht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Joffrey is slim genoeg om te weten dat hij dan niet lang koning zal zijn. Zonder Tywin geen functionerend land en geen functionerend leger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

Tsurany schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 23:13:
Joffrey is slim genoeg om te weten dat hij dan niet lang koning zal zijn. Zonder Tywin geen functionerend land en geen functionerend leger ;)
Ik weet niet of Joffrey slim genoeg is om dat te weten. Wel zag je dat hij duidelijk ontzag had voor Tywin en Tywin teste Joffrey op dat moment, het langzaam de trap op lopen en vervolgens op hem neer kijken.

Als Joffrey echt wou had hij hem al bij het betreden van de eerste traptreden gecorrigeerd/gewaarschuwd dat de koning bovenaan staat. Waarom Tywin een tactisch excus kon maken en een stap terug kon nemen.

Echter, je zag Joffrey in elkaar duiken bijna met elke stap die Tywin nam en zeker toen hij op Joffrey neer keek.

Althans, zo zag ik de scene. ;)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
Zo heb ik de scene ook ervaren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tom
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09-2024
Tywin maakte ook een behoorlijk statement door -tussen de regels door- te stellen dat hij niet van plan is om de small council te verplaatsen naar een plek welke gunstig is voor Joffrey. "Should I send someone to carry you then?"

Prachtige scene!

"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill, W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 09:38
Klopte wat betreft de psychologie ook echt helemaal. Geweldige scene inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 21:31
Net pas gekeken en die scene was inderdaad echt heel tof gedaan. Ook het 'behouden' omhoog stappen, maar wel met veel uitstraling van authoriteit. Dat was trouwens ook heel goed geacteerd, Tywin is de bom :)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
Overigens zijn de Lanisters niet zozeer de rijkste, ze moeten volop geld lenen overal en ze hebben enorme schulden. Iedereen denkt dat ze de rijkste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 17:20
WimPliers schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:39:
Overigens zijn de Lanisters niet zozeer de rijkste, ze moeten volop geld lenen overal en ze hebben enorme schulden. Iedereen denkt dat ze de rijkste zijn.
Dacht juist dat 'the realm' bij hun in de schuld stond? Als ik me niet vergis is dat laatst nog naar voren gekomen, dat Littlefinger overal geld leende, onder andere van de Lannisters.

Lannisters hebben in hun gebied rond Casterly Rock een flink aantal goudmijnen tot hun beschikking, dus veel geld lenen zal er niet bij zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Martell op 16-05-2013 10:45 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Martell schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:43:
[...]

Dacht juist dat 'the realm' bij hun in de schuld stonden? Als ik me niet vergis is dat laatst nog naar voren gekomen, dat Littlefinger overal geld leende, onder andere van de Lannisters.

Lannisters hebben in hun gebied rond Casterly Rock een flink aantal goudmijnen tot hun beschikking, dus veel geld lenen zal er niet bij zijn.
Precies zo inderdaad :),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:02
WimPliers schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:39:
Het probleem is dat Robert (mbv Littlefinger) enorme schulden heeft gemaakt. Geoff heeft die van hem geerfd.
Maar Geoff is (officieel) geen Lannister.
En Tywin is niet van plan om zijn rijkdom in te zetten om de Iron Throne uit de schulden te helpen.

Er zijn zover ik weet 3 grote schuldeisers
Lannisters (3 miljoen ofzo)
De kerk van de 7 (ook een paar miljoen)
De Iron Bank (20-30 miljoen)

Nu zal Tywin geen oorlog gaan verklaren aan Geoffrey als hij zn schulden niet kan betalen. Maar die andere 2 misschien wel.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:05
RocketKoen, ik ben wel benieuwd waar jij steeds die aparte spellingen van namen vandaan haalt. In het boeken-topic had je het al over Laurence in plaats van Loras en hier over Geoffrey in plaats van Joffrey. Is er ergens een vertaling die die aparte spellingen gebruikt, of vind je dat zelf gewoon leuker staan? Ik moet zeggen dat ik het een beetje verwarrend vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:17
RocketKoen schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:56:
[...]

Het probleem is dat Robert (mbv Littlefinger) enorme schulden heeft gemaakt. Geoff heeft die van hem geerfd.
Maar Geoff is (officieel) geen Lannister.
En Tywin is niet van plan om zijn rijkdom in te zetten om de Iron Throne uit de schulden te helpen.

Er zijn zover ik weet 3 grote schuldeisers
Lannisters (3 miljoen ofzo)
De kerk van de 7 (ook een paar miljoen)
De Iron Bank (20-30 miljoen)

Nu zal Tywin geen oorlog gaan verklaren aan Geoffrey als hij zn schulden niet kan betalen. Maar die andere 2 misschien wel.
Neem aan dat je met Geoff Geoffrey bedoeld. Maar puurder Lannister zijn dan Geoffrey kan haast niet :+

Geweldig gedaan trouwens die martelscenes van Theon :D Elke keer die stomme trompet :P

vv Bedoelde inderdaad Joffrey

[ Voor 6% gewijzigd door Ikkuh84 op 16-05-2013 11:20 ]

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Timocos schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:10:
[...]

Neem aan dat je met Geoff Geoffrey bedoeld. Maar puurder Lannister zijn dan Geoffrey kan haast niet :+
Ik neem aan dat jij met Geoffrey eigenlijk Joffrey bedoeld? :+

Het is naar de buitenwereld toe Joffrey Baratheon, de zoon van Robert Baratheon en Cersei Lannister.

Ondertussen weet iedereen dat het stiekem een bastaardje is van Jaime en Cersei Lannister. Hij is dus (zoals je al aangeeft) een raszuivere Lannister. Dit is ook meteen het probleem waarom mensen vinden dat hij niet op de troon hoort...

[ Voor 12% gewijzigd door DarkFly op 16-05-2013 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tom
DarkFly schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:19:
[...]

Ik neem aan dat jij met Geoffrey eigenlijk Joffrey bedoeld? :+

Het is naar de buitenwereld toe Joffrey Baratheon, de zoon van Robert Baratheon en Cersei Lannister.

Ondertussen weet iedereen dat het stiekem een bastaardje is van Jaime en Cersei Lannister. Hij is dus (zoals je al aangeeft) een raszuivere Lannister. Dit is ook meteen het probleem waarom mensen vinden dat hij niet op de troon hoort...
En tevens weer een waarschuwing voor het grote publiek dat incest doorgaans niet zorgt voor de meest wenselijke combinatie van genen... :P

"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill, W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]
Volgens mij weet nog bijna niemand dat? Alleen Ned Stark en die is natuurlijk exit, uiteraard jamie en cercei zelf, en volgens mij heeft tywin een vermoeden samen met de oma van margaerie. Zie ik iemand over het hoofd?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
Nu Geoffrey op de troon zit hebben de Lannisters in principe al de schulden. Daarom moest Tyrion ook geld lenen van Olenna Tyrell voor de bruiloft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
WimPliers schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:34:
Nu Geoffrey op de troon zit hebben de Lannisters in principe al de schulden. Daarom moest Tyrion ook geld lenen van Olenna Tyrell voor de bruiloft
Dan heb je het verkeerd begrepen. ( of ik )
Hij wou het simpelweg niet helemaal alleen betalen, en daarom zocht hij een deal met Tyrell omdat het immers ook iemand van hun House is, hoeft de REALM het niet te betalen maar de Houses.
En omdat hij master of coin is, moet hij er voor zorgen dat dingen gebeuren zonder dat het de realm zelf het meeste kost.
Dus het was niet lenen maar onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
CyBeR schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:34:
[...]

Volgens mij weet nog bijna niemand dat? Alleen Ned Stark en die is natuurlijk exit, uiteraard jamie en cercei zelf, en volgens mij heeft tywin een vermoeden samen met de oma van margaerie. Zie ik iemand over het hoofd?
In seizoen 2 (geloof aflevering 5) zie je Tyrion met Bronn door de stad lopen, en op een gegeven moment komen ze langs een menigte waar iemand staat te schreeuwen dat Joffrey voortkwam uit incest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:18

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

-Tom schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:30:
Tywin maakte ook een behoorlijk statement door -tussen de regels door- te stellen dat hij niet van plan is om de small council te verplaatsen naar een plek welke gunstig is voor Joffrey. "Should I send someone to carry you then?"

Prachtige scene!
Erg interessant gesprek was dat :) Tywin zegt ook ergens aan het einde dat Joffrey (hij klaagt dat hij niet is geïnformeerd) dat hij er op toeziet dat Joffrey goed geïnformeerd wordt over belangrijke zaken [even stilte] "whenever necessary " _O- (vanaf 03:00)

Dat laat dus wel duidelijk zien wie de baas is, je hoort het wel als ik het nodig vind :P

[YouTube: http://youtu.be/ZyXkHjxV5zc?t=3m]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

WimPliers schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:34:
Eh, nee. Joffrey is dan wel een Lannister maar hij is wat de buitenwereld (en hem zelf, hij weet niet beter) een Baratheon. En dat is nog los van of dergelijke zaken niet netjes gescheiden zijn. In ieder geval: de troon als instituut zou het geld op moeten brengen voor die bruiloft maar dat gaat niet zo makkelijk want men zit al diep in de schulden.
Timocos schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:37:
[...]

In seizoen 2 (geloof aflevering 5) zie je Tyrion met Bronn door de stad lopen, en op een gegeven moment komen ze langs een menigte waar iemand staat te schreeuwen dat Joffrey voortkwam uit incest.
Ah ja. Dus dan zijn er geruchten maar weinig zekerheid.

[ Voor 23% gewijzigd door CyBeR op 16-05-2013 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
Mektheb schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:36:
[...]

Dan heb je het verkeerd begrepen. ( of ik )
Hij wou het simpelweg niet helemaal alleen betalen, en daarom zocht hij een deal met Tyrell omdat het immers ook iemand van hun House is, hoeft de REALM het niet te betalen maar de Houses.
En omdat hij master of coin is, moet hij er voor zorgen dat dingen gebeuren zonder dat het de realm zelf het meeste kost.
Dus het was niet lenen maar onderhandelen.
Oke..
CyBeR schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:37:
[...]

Eh, nee. Joffrey is dan wel een Lannister maar hij is wat de buitenwereld (en hem zelf, hij weet niet beter) een Baratheon. En dat is nog los van of dergelijke zaken niet netjes gescheiden zijn. In ieder geval: de troon als instituut zou het geld op moeten brengen voor die bruiloft maar dat gaat niet zo makkelijk want men zit al diep in de schulden.
Juist, dan zat ik er inderdaad naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
CyBeR schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:34:
[...]

Je merkt nu wel dat de geruchten aan beginnen te zwellen. Joffrey vroeg zelf ook al aan Cersei of die geruchten "about you and [Jaime]" waar zijn.
Olenna Tyrell die erover begint tijdens haar gesprek met Tywin, en het plebs vermoedt geloof ik al iets sinds eind vorig seizoen. Het klopt dat niemand man en paard durft te noemen, maar er zijn geruchten genoeg door heel Westeros.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Anakha schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:00:
RocketKoen, ik ben wel benieuwd waar jij steeds die aparte spellingen van namen vandaan haalt. In het boeken-topic had je het al over Laurence in plaats van Loras en hier over Geoffrey in plaats van Joffrey. Is er ergens een vertaling die die aparte spellingen gebruikt, of vind je dat zelf gewoon leuker staan? Ik moet zeggen dat ik het een beetje verwarrend vind...
Ik gebruik geen ondertiteling en de boeken heb ik "gelezen" als audioboek, omdat lezen op de fiets enzo onverantwoord en lastig is. :P

Dus geen flauw idee hoe namen gespeld zijn. O-)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

RocketKoen schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:41:
[...]

Dus geen flauw idee hoe namen gespeld zijn. O-)
Ja ze hadden 't ook wel makkelijker kunnen maken idd.

Targarian, Geoffrey, Marjorie, etc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
CyBeR schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:37:
[...]

[...]

Ah ja. Dus dan zijn er geruchten maar weinig zekerheid.
Maar als een menigte zoiets 'denkt' dan is het hek eigenlijk al van de dam. Probeer die gedachten maar te onderdrukken. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ikkuh84 op 16-05-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
CyBeR schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:43:
[...]

Ja, Martin is geen fan van makkelijke namen...
Daenerys Targaryen :X

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
CyBeR schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:43:
[...]

George RR Martin heeft wel een duidelijke voorkeur om de letter 'y' in namen te verwerken: Tywin, Tytos, Tyrion, Ygritte, Daenerys, Targaryen, Catelyn, Viserys, Illyrio Mopatis, Varys, Brynden Tully, Arryn, noem het allemaal maar op. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Martell op 16-05-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RocketKoen schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:44:
Ja, Martin is geen fan van makkelijke namen...
Daenerys Targaryen :X
Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 12:55
[...]

Uh nee? Dat wist ik niet. Maar sowieso merk ik dat mensen hier veel meer doorhebben dan ik. Dat Tywin die trap op liep zodat hij hoger stond dan de koning was ook iets wat ik zelf niet bedacht had :z Ik vroeg me al af wat het nut daarvan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Avalaxy schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:20:
[...]

Uh nee? Dat wist ik niet. Maar sowieso merk ik dat mensen hier veel meer doorhebben dan ik. Dat Tywin die trap op liep zodat hij hoger stond dan de koning was ook iets wat ik zelf niet bedacht had :z Ik vroeg me al af wat het nut daarvan was.
Stannis die weet het ook, al heeft hij hiervan geen bewijs. Hoe hij daar achter is gekomen weet ik niet meer.
Stannis heeft wel in het vorige seizoen een brief gestuurd naar alle lords in westeros dat Geoffry een product van Jaime en Cersie is.

Dus het is door heel westeros bekend. Al denken de meesten dat het roddels zijn omdat Stannis gewoon op de troon wil zitten. Geoffry heeft deze brief ook in handen gehad trouwens :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is omdat Eddard Stark als enige naar Stannis een brief heeft gestuurd met daarin alle informatie. Stannis zegt later ook dat hij niet dezelfde fout begaat en hij naar alle lords een brief stuurt met daarin die informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
EJPostema schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:24:
[...]

Stannis die weet het ook, al heeft hij hiervan geen bewijs. Hoe hij daar achter is gekomen weet ik niet meer.
Stannis heeft wel in het vorige seizoen een brief gestuurd naar alle lords in westeros dat Geoffry een product van Jaime en Cersie is.

Dus het is door heel westeros bekend. Al denken de meesten dat het roddels zijn omdat Stannis gewoon op de troon wil zitten. Geoffry heeft deze brief ook in handen gehad trouwens :p
van NED stark, omdat die loyal zou zijn en hem als Koning had gekozen omdat het zo hoorde..
Die heeft een Raven laten sturen.

Dat word ook nog een keer verteld ergens tussen neus en lippen en incest door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Avalaxy schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:20:
[...] Uh nee? Dat wist ik niet. Maar sowieso merk ik dat mensen hier veel meer doorhebben dan ik. Dat Tywin die trap op liep zodat hij hoger stond dan de koning was ook iets wat ik zelf niet bedacht had :z Ik vroeg me al af wat het nut daarvan was.
Ben je niet aan het opletten of is het wellicht dat je iets van autisme o.i.d. hebt? Gewoon puurt interesse hoor, niet kwaad bedoelt of zo.

Hoe meer ik de serie kijk hoe beter ik het ga vinden. Uiteindelijk ga ik ook zeker nog de boeken lezen. Wat mij wel opvalt is dat mijn vriendin bijv. elke aflevering iets wil zien over die Daenerys. Mij boeit het niet zo heel veel, maar zou wel wat meer van dat kleine meisje met dat zwaard willen zien. Volgens mij gaat die nog wel wat dingen doen waar je ogen van uit de oogkassen schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Dat zelfde heeft mijn partner ook, met alle respect maar ik moet 9/10x alles herhalen van 2 episode's geleden omdat ze het al niet meer weet :P.

Maar in haar defends ook we kijken elke avond wel een andere serie ;), dus ja het is wel lastig haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:30:
Ben je niet aan het opletten of is het wellicht dat je iets van autisme o.i.d. hebt?
Uh... ik weet niet hoe snugger jij in het leven staat.. maar fotografisch geheugen is een vorm van autisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:33:
[...]
Uh... ik weet niet hoe snugger jij in het leven staat.. maar fotografisch geheugen is een vorm van autisme.
Heb je natuurlijk niets aan met gesproken taal zonder ondertiteling :+

Ik heb overigens ook wel eens dat ik wat mis hoor, ik was de laatste paar eps ook Rickon helemaal kwijt. Echter dat Joffrey een bastard is wordt wel redelijk wat herhaald in de serie volgens mij. Maar goed, als je half kijkt of net op dat moment een smsje stuurt ofzo, dan mis je wel eens wat.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
[...]

Ben je niet aan het opletten of is het wellicht dat je iets van autisme o.i.d. hebt? Gewoon puurt interesse hoor, niet kwaad bedoelt of zo.

Hoe meer ik de serie kijk hoe beter ik het ga vinden. Uiteindelijk ga ik ook zeker nog de boeken lezen. Wat mij wel opvalt is dat mijn vriendin bijv. elke aflevering iets wil zien over die Daenerys. Mij boeit het niet zo heel veel, maar zou wel wat meer van dat kleine meisje met dat zwaard willen zien. Volgens mij gaat die nog wel wat dingen doen waar je ogen van uit de oogkassen schieten.
Stick em with the pointy side

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:47

Koekfabriek

King Billy on the wall

EJPostema schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:24:
[...]

Het bewijs zijn de bastard zonen van Robert, deze zien er allemaal zoals hem uit met donker haar en donkere ogen (in het eerst seizoen kijkt Ned in zon boek met familie geschiedenis, alle Baretheon's hebben zwart haar). Ik denk voornamelijk dat iedereen die er toe doet stiekem weet dat het waar is, maar zolang Tywin de machtigste man uit het koninkrijk is houdt iedereen wijselijk zijn mond.
[...]

Dat is het leuke aan de boeken/tv-serie. Persoonlijk vind ik de gehele Stark familie het leukst om te volgen. Dany en de rest kan mij niet echt bekoren. Vrienden van mijn zijn weer fan van Dany of the Lannisters.

[ Voor 31% gewijzigd door Koekfabriek op 16-05-2013 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Euh, je hebt geen fotografisch geheugen nodig om te snappen dat Joffrey een kind is van de combinatie Jamie + Cercei. Dat wordt er ook vrij dik opgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Koekfabriek schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:10:
[...]

Het bewijs zijn de bastard zonen van Robert, deze zien er allemaal zoals hem uit met donker haar en donkere ogen (in het eerst seizoen kijkt Ned in zon boek met familie geschiedenis, alle Baretheon's hebben zwart haar).
Die zijn alleen op 1 na allemaal dood

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
spoiler:
alle stark fanboy's and girls kijken natuurlijk wel uit naar de red wedding :+

Sorry :<

[ Voor 16% gewijzigd door Mektheb op 16-05-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

Gooi dat eens in een spoiler of plaats het in http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1544844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
:? Je weet toch al dat Sansa gaat trouwen met Tyrion?? Dat is de afgelopen 2 afleveringen gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Spooksel

Spooksel!

spoiler:
Ik denk niet dat ie het daar over heeft!

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

@Timocos: Ja dat weet ik heel goed, maar dat is niet waar Mektheb op doelt. Hij doelt op een gebeurtenis uit de boeken die nog niet in de serie is voorgekomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Zeddicius op 16-05-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:03
Timocos schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:25:
[...]

:? Je weet toch al dat Sansa gaat trouwen met Tyrion?? Dat is de afgelopen 2 afleveringen gezegd.
Daar heeft hij het niet over en ik zou dus niet doorvragen als jij niet weet waar het over gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Zeddicius schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:26:
@Timocos: Ja dat weet ik heel goed, maar dat is niet waar Mektheb op doelt. Hij doelt op een gebeurtenis uit de boeken die nog niet in de serie is voorgekomen.
Ah, my bad. Tijd geleden dat ik boek 3 gelezen had, dus echt veel details weet ik er ook niet meer van. Daarom kan gelukkig de serie mij nog wel verrassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tom
LiquidT_NL schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:37:
[...]

Heb je natuurlijk niets aan met gesproken taal zonder ondertiteling :+

Ik heb overigens ook wel eens dat ik wat mis hoor, ik was de laatste paar eps ook Rickon helemaal kwijt. Echter dat Joffrey een bastard is wordt wel redelijk wat herhaald in de serie volgens mij. Maar goed, als je half kijkt of net op dat moment een smsje stuurt ofzo, dan mis je wel eens wat.
In het verhaal van Rickon gebeurt er ook vrij weinig.

Ik mis de 'clue' soms ook wel. Komt met name omdat ik nogal wat series volg én omdat er zo ontzettend veel tijd tussen de seizoenen zit. Wellicht dat ik volgend jaar eens alle afleveringen ga kijken voor we aan het volgende seizoen beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Rickon is ook geen point-of-view character, dat is Bran. Het enige wat je van Rickon te zien krijgt is dus via het verhaal van Bran, daarin speelt Rickon momenteel een erg kleine rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Dacht dat dat wel obvious was :D, maar sorry heb het in spoilers gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

Now that's a good boy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 09:32

c0burn

Feed your head

RocketKoen schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:52:
[...]

Stick em with the pointy side end
:)

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
[...]

Haha daar ben ik zelf ook nog niet uit. Somehow mis ik altijd al die clues en achterliggende betekenissen waarna ik er niks van snap. En dan moet ik weer aan anderen vragen waarom [xx] nou gebeurde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Koekfabriek schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:10:
[...]

Het bewijs zijn de bastard zonen van Robert, deze zien er allemaal zoals hem uit met donker haar en donkere ogen (in het eerst seizoen kijkt Ned in zon boek met familie geschiedenis, alle Baretheon's hebben zwart haar). Ik denk voornamelijk dat iedereen die er toe doet stiekem weet dat het waar is, maar zolang Tywin de machtigste man uit het koninkrijk is houdt iedereen wijselijk zijn mond.
Is ook niet helemaal waar. Cersie heeft bijna alle bastards afgemaakt (of naja laten afmaken). Alleen Gendry is over (voor zover wij weten dan).

Tywin weet volgens mij ook niks van het hele verhaal. Volgens mij weet hij alleen maar dat de geruchten de ronde doen, maar hebben cersie of jamie het nooit bevestigd.

De enige die het ECHT weten zijn stannis, tyrion, cersei en jamie. De rest 'weet' het ook, maar of ze het geloven is een ander verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 21:31
EJPostema schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:02:
[...]
Tywin weet volgens mij ook niks van het hele verhaal. Volgens mij weet hij alleen maar dat de geruchten de ronde doen, maar hebben cersie of jamie het nooit bevestigd.

De enige die het ECHT weten zijn stannis, tyrion, cersei en jamie. De rest 'weet' het ook, maar of ze het geloven is een ander verhaal
Volgens mij heeft Tywin daar een twee- of drietal episodes geleden wel aan gerefereerd. Hoe, wat, waar weet ik niet meer maar ik kan me herinneren dat Tywin liet doorschemeren dat hij meer wist.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:27
[...]

Is ook niet helemaal waar. Cersie heeft bijna alle bastards afgemaakt (of naja laten afmaken). Alleen Gendry is over (voor zover wij weten dan).

Hoe weet Stannis het zeker dan? Via een brief van Ned Stark.. Die kan ook alles geschreven hebben wat hij wilde, weinig bewijs. Het enige bewijs wat Ned had, was dat de haarkleur niet klopte binnen de Lannister stamboom. En Tyrion weet het volgens mij ook alleen maar van de geruchten, ook hij heeft geen echt bewijs.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
[...] Uh... ik weet niet hoe snugger jij in het leven staat.. maar fotografisch geheugen is een vorm van autisme.
Aan fotografisch geheugen heb je weinig als je het niet fatsoenlijk kan interpreteren. Eén van de dingen die mensen met autisme kunnen (en vaak) hebben is moeite hebben met het interpreteren van sociale interactie tussen anderen.

En nu weer terug ^^
The_Fes schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:08:
[...] Hoe weet Stannis het zeker dan? Via een brief van Ned Stark.. Die kan ook alles geschreven hebben wat hij wilde, weinig bewijs. Het enige bewijs wat Ned had, was dat de haarkleur niet klopte binnen de Lannister stamboom. En Tyrion weet het volgens mij ook alleen maar van de geruchten, ook hij heeft geen echt bewijs.
In de serie iig was Ned Stark niet echt een persoon die dingen liep te verkondigen waarvan hij niet absoluut wist dat het waar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
[...]

Hoe weet Stannis het zeker dan? Via een brief van Ned Stark.. Die kan ook alles geschreven hebben wat hij wilde, weinig bewijs. Het enige bewijs wat Ned had, was dat de haarkleur niet klopte binnen de Lannister Baratheon stamboom. En Tyrion weet het volgens mij ook alleen maar van de geruchten, ook hij heeft geen echt bewijs.
Kleine correctie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Caelorum schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:10:
[...]
In de serie iig was Ned Stark niet echt een persoon die dingen liep te verkondigen waarvan hij niet absoluut wist dat het waar was.
Hij heeft natuurlijk wel voor een vrij groot publiek bekend hoogverraad te hebben gepleegd, dat maakt hem wat minder betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
The_Fes schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:39:
[...]

Hij heeft natuurlijk wel voor een vrij groot publiek bekend hoogverraad te hebben gepleegd, dat maakt hem wat minder betrouwbaar.
Als je het zo bekijkt is de helft van de realm dat niet ( en zijn ze ook niet ) want iedereen is wel is in opstand gekomen tegen de koning.

neem de tyrell's die gaan nu trouwen met een koning waar ze tegen wouden vechten met een andere koning ?.
Spelletje he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Mektheb schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 15:32:
[...]

Als je het zo bekijkt is de helft van de realm dat niet ( en zijn ze ook niet ) want iedereen is wel is in opstand gekomen tegen de koning.

neem de tyrell's die gaan nu trouwen met een koning waar ze tegen wouden vechten met een andere koning ?.
Spelletje he ;)
Maar een hoop daarvan hebben hun hoofd in ieder geval nog, waardoor ze anderen nog van hun gelijk kunnen overtuigen. Ned Stark heeft publiekelijk bekend dat hij in eigenbelang geprobeerd heeft Jeoffrey van de troon te stoten. Dat maakt zijn claims natuurlijk wel onbetrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Mektheb schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 15:32:
[...]

Spelletje he ;)
De QoT heeft al wel duidelijk gemaakt in haar gesprek met Tywin dat ze weet van het incest gebeuren.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:50
[...]

Hoe weet Stannis het zeker dan? Via een brief van Ned Stark.. Die kan ook alles geschreven hebben wat hij wilde, weinig bewijs. Het enige bewijs wat Ned had, was dat de haarkleur niet klopte binnen de Lannister Baratheon stamboom. En Tyrion weet het volgens mij ook alleen maar van de geruchten, ook hij heeft geen echt bewijs.
In S01E07 heeft Lord Eddard Stark (Ned dus) een gesprek met Cersei. Hij was toen nog Hand of the King en had het door (althans het vermoeden) dat Cersei en Jaime kinderen hebben verwekt waaronder Joffrey. In dat gesprek geeft Cersei zeer duidelijk toe dat de ontdekking van Ned Stark klopt.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosPeter
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 13:20
[...]

Het is niet Cercei die opdracht gaf de bastards te vermoorden maar Joffrey ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinalien
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:41
ChaosPeter schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 20:48:
[...]

Het is niet Cercei die opdracht gaf de bastards te vermoorden maar Joffrey ;)
Dat moet ik dan maar eens terug gaan kijken, dat kan ik me niet herinneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Als je als Game of Thrones kijker niet weet/snapt dat Joffrey een kind is van Jamie (en dus niet van Robert Baratheon), heb je echt ergens een steekje los. De hele oorlog om de troon is daarop terug te leiden.

Ongeveer hetzelfde als alle boeken van Harry Potter gelezen hebben en dan zeggen: "huh.. hoe bedoel je, toveren?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
HyperioN schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 22:24:
Als je als Game of Thrones kijker niet weet/snapt dat Joffrey een kind is van Jamie (en dus niet van Robert Baratheon), heb je echt ergens een steekje los. De hele oorlog om de troon is daarop terug te leiden.
;(

* Avalaxy gaat in een hoekje zitten huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Avalaxy schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 22:33:
[...]
;(
Och, je moet gewoon even in de mindset kruipen dat elke beweging, elke verandering van toonhoogte en elk woord iets betekent. En dat wat mensen zeggen niet altijd is wat ze daadwerkelijk bedoelen/willen.
Als je dan de afleveringen nog eens bekijkt komt het allemaal wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Avalaxy schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 22:33:
[...]

;(

Misschien moet je deze nog eens terugkijken:
Wikipedia: A Golden Crown
s01e06 (Sowieso een vette aflevering die, ook in de Daenerys-verhaallijn).

Daarin wordt het glashelder maar ook eerder en later zijn er grote en minder grote hints/verwijzingen.
De reden dat Eddard Stark onthoofd wordt, is omdat hij claimt dat Joffrey geen recht heeft op de troon om die reden. Hij wordt dan gezien als verrader en krijg die straf.
YouTube: Game Of Thrones- Eddard Stark's Arrest 3:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
RocketKoen schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 15:50:
[...]

De QoT heeft al wel duidelijk gemaakt in haar gesprek met Tywin dat ze weet van het incest gebeuren.
Ja de hele realm weet het, maar of ze het geloofd is een ander verhaal. Dat weten we niet.
Zelfde geld voor tywin. Tyrion /jamie/cersei hebben dat nooit verteld. Volgens mij grapte Tyrion er eens een keer mee om het vertellen ergens in seizoen 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 21:35
Werd hij ook niet onthoofd omdat Robert Baratheon Ned als zijn opvolger wilde hebben ipv Joffrey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperioN schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 22:24:
Als je als Game of Thrones kijker niet weet/snapt dat Joffrey een kind is van Jamie
Het is toch echt Jaime en niet Jamie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
avec_style schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:06:
Werd hij ook niet onthoofd omdat Robert Baratheon Ned als zijn opvolger wilde hebben ipv Joffrey?
Ned was nooit bedoeld als opvolger voor de troon, maar slechts een tussenpaus totdat de erfgenaam (Joffrey) de juiste leeftijd had om op de troon te gaan zitten. In feite de taak die Cersei op zich nam, als Queen Regent.

Ned laten onthoofden was meer een dingetje van Joffrey, want het oorspronkelijke plan was om hem naar de Night's Watch te sturen om zich daar nuttig te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:08:
[...]

Het is toch echt Jaime en niet Jamie...
Ik lees de boeken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Laatst online: 08:53

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Martell schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:09:
[...]

Ned was nooit bedoeld als opvolger voor de troon, maar slechts een tussenpaus totdat de erfgenaam (Joffrey) de juiste leeftijd had om op de troon te gaan zitten. In feite de taak die Cersei op zich nam, als Queen Regent.

Ned laten onthoofden was meer een dingetje van Joffrey, want het oorspronkelijke plan was om hem naar de Night's Watch te sturen om zich daar nuttig te maken.
En zodat de Starks geen of minder reden hadden om oorlog te gaan voeren. Joffrey heeft de oorlog met Rob Stark veroorzaakt door Ned te onthoofden. Cersei en Tywin wilde dat natuurlijk niet, ze wilden Ned in leven houden zodat ze nog konden onderhandelen met de Starks, maar Joffrey is een eikel die nergens iets van snapt en zijn eigen ding doet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:09

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Man man man. Mensen die geen ondertiteling gebruiken in de series: Je mist een hoop. Het meeste versta je wel, maar er zijn altijd dingen die je mist namen en subtiele woorden die je net niet kan verstaan of op een andere manier worden uitgesproken door accent enzo.

Tip: Download eens een engelse sub. Dan zie je exact wat ze zeggen en het is niet zo intrusive als NL vertaling omdat je dan met zo'n conversieslag zit.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik krijg steeds engelse subs in m'n mkv erbij. Irritant, moet ik ze steeds uitzetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
CyBeR schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:16:
Ik krijg steeds engelse subs in m'n mkv erbij. Irritant, moet ik ze steeds uitzetten :P
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 21:35
FunkyTrip schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:11:
[...]

Man man man. Mensen die geen ondertiteling gebruiken in de series: Je mist een hoop. Het meeste versta je wel, maar er zijn altijd dingen die je mist namen en subtiele woorden die je net niet kan verstaan of op een andere manier worden uitgesproken door accent enzo.

Tip: Download eens een engelse sub. Dan zie je exact wat ze zeggen en het is niet zo intrusive als NL vertaling omdat je dan met zo'n conversieslag zit.
Ben ik met je eens. Sinds kort doe ik dat ook. En het lukt mij nu veel beter om namen van personen te onthouden en bij te houden op welke locaties bepaalde karakters zich bevinden.
Als ik luister naar wat ze zeggen, dan hoor ik alles wel correct, maar als je de tekst ook leest dan neem je die info toch beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:04
Probleem is dat je dan soms langer moet wachten totdat er ondertiteling is voordat je kunt kijken..
Ik kijk ze vaak 2 keer, de eerste keer met engelse ondertiteling of zonder, en de 2e keer met nederlandse ondertiteling een paar dagen later.
Vorige week waren ze op de dag zelf al beschikbaar in t nederlands, maar dat was toch net iets te snel gepubliceerd, te veel taalvouten( ;) )

[ Voor 22% gewijzigd door dutchgio op 17-05-2013 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 14:47
Ik moet zeggen dat ik op maandag altijd wel perfecte Engelse ondertiteling kan vinden hoor. Nederlands doe ik sowieso niet aan, krijg vaak kromme tenen van de vertaling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
FunkyTrip schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:11:
[...]

Sorry maar dat is wel erg kortzichtig. Misschien zijn er mensen met betere Engelse luistervaardigheden dan jij?
Ik heb Engels gestudeerd (niet afgemaakt, maar toch) dus ik versta het prima. Ook de subtiele dingen. Ik weet alleen niet hoe je alle namen spelt, totdat ik ze Google of hier verbeterd word ;) .

Ik ben zelfs van mening dat je met ondertiteling meer mist omdat je er "lui" van wordt en daardoor niet meer goed luistert. De meeste ondertiteling geeft namelijk maar een deel van de gesproken tekst weer. Bovendien ben je dan de hele tijd naar de onderkant van het scherm aan het staren en mis je dus een groot deel van het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

HyperioN schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:35:
[...]

(...) totdat ik ze Google of hier verbetertd word ;) .

(...)
De ironie... ik kon het niet laten, sorry.

Verder ben ik het helemaal met je eens, dat je lui wordt door ondertiteling (ongeacht of dit Nederlands of Engels is), en beeld mist.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:25
HyperioN schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:35:
[...]

Sorry maar dat is wel erg kortzichtig. Misschien zijn er mensen met betere Engelse luistervaardigheden dan jij?
Ik heb Engels gestudeerd (niet afgemaakt, maar toch) dus ik versta het prima. Ook de subtiele dingen. Ik weet alleen niet hoe je alle namen spelt, totdat ik ze Google of hier verbetert word ;) .

Ik ben zelfs van mening dat je met ondertiteling meer mist omdat je er "lui" van wordt en daardoor niet meer goed luistert. De meeste ondertiteling geeft namelijk maar een deel van de gesproken tekst weer. Bovendien ben je dan de hele tijd naar de onderkant van het scherm aan het staren en mis je dus een groot deel van het beeld.
Haha, dat is ook gewoon niet waar. Beetje ondertiteling en dan voornamelijk de Engelse, laat gewoon netjes alle gesproken tekst zien hoor ;) Plus, hoe langzaam lees je als je continu naar de onderkant van het scherm aan het staren bent?
(Ja, ik ben fervent subtitle gebruiker. Heb zelf redelijk wat gehoorverlies geleden door oorontstekingen en kan dus idd soms woorden net niet goed horen (zonder het geluid op stand 11 te zetten). Meestal kijk ik ff snel naar de ondertitel en volg de rest van serie/film makkelijk, het is ook niet zo dat als je de subs leest je verder niet meer kan zien wat er om je heen gebeurd toch? ;))

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Laten we hier geen discussie beginnen over het wel/niet gebruiken van ondertitels. Iedereen heeft zijn persoonlijke voorkeur, dus laat iedereen dat gewoon zelf beslissen.
Maar zeggen dat de niet-ondertitel-gebruikers "een hoop" missen, lijkt me gigantisch overtrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Laatst online: 28-07 12:47
Viccers schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:30:
Ik moet zeggen dat ik op maandag altijd wel perfecte Engelse ondertiteling kan vinden hoor. Nederlands doe ik sowieso niet aan, krijg vaak kromme tenen van de vertaling!
Inderdaad, altijd Engelse ondertiteling van Elderman gepubliceerd op subscene.com, werken altijd perfect met elke serie die ik maar volg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Niet helemáál off-topic hoor... Dialogen zijn door bepaalde accenten van de acteurs soms wat lastiger te volgen.

Er is voor zover ik weet geen enkele Engelse ondertiteling die álle gesproken text laat zijn, zelfs niet de SDH subs.
Ik kijk sommige series mét, en sommige zonder Engelse subs. Bij films zoek ik ze er vaak wel bij, zeker als het slecht te verstaan is.
Maar toch mis je een hoop als je ondertitels moet lezen (en ik lees echt snel).

Bij GoT zitten aardig wat mensen met een behoorlijk accent. Ierse accenten zijn nog wel eens lastig te volgen. Nu scheelt het enorm dat ik een 5.1 setup heb, en een behoorlijke center speaker. Dat maakt dialogen veel makkelijker te volgen. Ik ben mijn huidige setup begonnen met 2 speakers, en je merkt het verschil.

Tip: mocht je niet (kunnen) beschikken over een 5.1 set, géén ondertitels willen terwijl je toch moeite hebt om de dialogen te volgen? Gebruik een koptelefoon ;)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
Helpt echt wel die koptelefoon ja. Ik kijk tegenwoordig alle series / films met koptelefoon. Als er NL subs zijn, dan met. Anders maar zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09 22:28
Nyarlathotep schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:48:
Niet helemáál off-topic hoor... Dialogen zijn door bepaalde accenten van de acteurs soms wat lastiger te volgen.

Er is voor zover ik weet geen enkele Engelse ondertiteling die álle gesproken text laat zijn, zelfs niet de SDH subs.
Ik kijk sommige series mét, en sommige zonder Engelse subs. Bij films zoek ik ze er vaak wel bij, zeker als het slecht te verstaan is.
Maar toch mis je een hoop als je ondertitels moet lezen (en ik lees echt snel).

Bij GoT zitten aardig wat mensen met een behoorlijk accent. Ierse accenten zijn nog wel eens lastig te volgen. Nu scheelt het enorm dat ik een 5.1 setup heb, en een behoorlijke center speaker. Dat maakt dialogen veel makkelijker te volgen. Ik ben mijn huidige setup begonnen met 2 speakers, en je merkt het verschil.

Tip: mocht je niet (kunnen) beschikken over een 5.1 set, géén ondertitels willen terwijl je toch moeite hebt om de dialogen te volgen? Gebruik een koptelefoon ;)
Offtopic: maar wat een onzin over dat een 5.1 set beter is dan 2 luidsprekers.
Positioneer ze juist en heb natuurlijk wel 2 kwalitatiefe speakers en de stemmen zijn juist beter dan vanuit een crappy center speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 02:53
avec_style schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:06:
De belangrijkste reden, dacht ik, is omdat Eddard Stark weet wie de laatste, échte erfgenaam van Robert Baratheon is: Gendry, de bastardzoon die bij de smidse werd "gedumpt". Gendry annuleert de vete tussen Stannis en wijlen Renly Baratheon, die de troon wil claimen, omdat zij enkel broers zijn. Gendry is in rechte lijn de zoon.

Het verhaal begint met Jaime en Cersei, die de Lannisters op de troon willen, met hun incestueuze Joffrey. De oorpsronkelijk hand of the king (Jon Arryn) werd vergiftigd door de Jaime, Cersei en (indrect) die verachtelijke Grand Maester Pycelle. Diezelfde Jon Arryn was achter het bestaan van Gendry gekomen, dankzij een boek met de lijn van erfgenamen dat Eddard achteraf ook uitpluisde.

In een wanhoopspoging, laat Joffrey (toch met enige manipulatie van mama Cersei) alle bastaardzonen van Robert vermoorden, maar Gendry bleef gespaard omdat hij geheim gehouden werd als bastaardzoon van de koning.

Jon Arryn, net als Eddard, eervolle heerschappen dat ze waren, planden om deze informatie publiek te maken, waarbij niet alleen Joffrey van de troon werd gestoten, maar de Lannisters voorgoed uit King's Landing werden gestoten en de familie zou ruïneren.

Dat werd zijn noodlot. Daarom dat Jaime steeds met een wrang gevoel over Eddard sprak. Hij erkent Eddard als een nobel en eervol man, maar veracht hem, omdat Jaime op een verwrongen manier toch houdt van Cersei en zijn familie en zelfs een moraal kompas heeft.

Dàt is ook de reden waarom "iemand" Tryion vermoord wou hebben, omdat Tyrion ook reeds lang wist dat Joffrey een gevolg is van incest, maar het werd hem echt hachelijk toen hij Grand Maester Pycelle in de kerkers liet smijten, omdat een maester duidelijk had moeten weten dat Jon Arryn vergiftigd werd en niet aan een simpele koorts bezweek. Tyrion vermoed hierom nog steeds zijn zus, vandaar de herhalende, dialogen tussen hem en Cersei.

Dat is ook weer de reden van de interesse van de Lady in red, Melissandre (wat een knap wijf, zeg) in Gendry. Al is me dat nog niet heel duidelijk. Ze zoekt duidelijk haar "warrior" en lijkt dat te willen zoeken in Baratheon bloed? Vandaar haar gedoe met Stannis?

[ Voor 3% gewijzigd door MonoKid op 17-05-2013 17:02 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic