[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 126 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.514 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-08 22:00
Dat jij een ander karakter heb dan hij, he maar dat is raar

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Goner schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:55:
[...]

Unsullied ... hoe vertalen ze dat trouwens ??
lulloos?

Ik verwacht dat jon wel samen gaat werken met dany.
Het is duidelijk dat jon de white Walkers als grotere bedreiging ziet voor iedereen.
Tyrion zal ook wel eens zijn met de samenwerking, richting de Starks heeft hij nooit iets slechts gedaan. Het is een eervolle familie waar tyrion toch wel wat waarde aan hecht, zijn eigenbelang gaat niet boven alles wat bij de meeste lannisters wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

Goner schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:55:
[...]

Unsullied ... hoe vertalen ze dat trouwens ??
onbezoedelden ofzoiets, iig een super lelijke vertaling.

edit: zelfs een bron ervan gevonden http://nl.westeropedia.wikia.com/wiki/Onbezoedelden

[ Voor 17% gewijzigd door ulTimaS op 28-06-2016 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
ulTimaS schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:04:
[...]

onbezoedelden ofzoiets, iig een super lelijke vertaling.

edit: zelfs een bron ervan gevonden http://nl.westeropedia.wikia.com/wiki/Onbezoedelden
Tja dat jij het lelijk vind, de vertaling dekt de lading wel precies, unsullied en onbezoedeld betekend gewoon exact hetzelfde.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

SnowDude schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:22:
[...]

Tja dat jij het lelijk vind, de vertaling dekt de lading wel precies, unsullied en onbezoedeld betekend gewoon exact hetzelfde.
Dat klopt.. het is gewoon de letterlijke vertaling, maar dat wil niet per se zeggen dat het mooi klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad, de enige reden om het anders te vinden 'voelen' is denk ik omdat wij nu eenmaal geen native Engels sprekenden zijn. (En de meesten van wie wel, zijn geen native NL sprekende :P )

Edit: desalniettemin wil ik om die reden alleen boeken in het NL lezen als ze door een NL-talige schrijver zijn geschereven....

[ Voor 25% gewijzigd door F_J_K op 28-06-2016 12:30 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Ik zie aantal posts over S08 maar er is toch al bevestigd dat het bij 7 seizoenen blijft, dus nog maar 1 te gaan met slechts 7 afleveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malt007 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:31:
Ik zie aantal posts over S08 maar er is toch al bevestigd dat het bij 7 seizoenen blijft, dus nog maar 1 te gaan met slechts 7 afleveringen.
Ik heb niet anders gelezen dat er nog 2 seizoenen te gaan zijn.
Russel88 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:50:
[...]

Maar Dany's leger is toch veel en veel sterker.
Ze heeft de Unsully's, de Dothraki, huis Tyrell, huis Dorn, gedeelte huis Ironborn.
Haar tegenspeelster heeft huis Lannister, die gevochten heeft tegen het Noorden en tegen de Baretheons.
En het Noorden heeft de ambitie niet om de Iron throne op te eisen. En hebben de mankracht niet.
Niet te vergeten: naast al die manschappen heeft ze ook nog 3 draken :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2016 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 08:02
Nope, de geruchten waren nog 2 seizoenen, waarbij seizoen 7, zeven afleveringen zou hebben, en seizoen 8 zes afleveringen.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, mooi de komende maanden inplannen om heel game of thrones eens te gaan herkijken (1 of 2 keer). Wel een mooi moment om alles opnieuw te zien, denk dat ik dan veel dingen zie in eerdere seizoenen en ze nu goed kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

In een kersverse interview met de makers na afgelopen aflevering wordt gezegd dat ze gepland hadden om heel game of thrones in 75 uur te doen.
It’s two more seasons we’re talking about. From pretty close to the beginning, we talked about doing this in 70-75 hours, and that’s what we’ll end up with. Call it 73 for now.
uiteindelijk dus 73 uur, dat betekent nog 13 afleveringen.

[ Voor 4% gewijzigd door ulTimaS op 28-06-2016 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:04

jdh009

FP ProMod
ulTimaS schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:36:
[...]

In een kersverse interview met de makers na afgelopen aflevering wordt gezegd dat ze gepland hadden om heel game of thrones in 75 uur te doen.

[...]

73 uur? Dan zijn we met 50 min per aflevering echt wel langer bezig dan 2 seizoenen.

Lees verkeerd, 75 uur in totaal...

[ Voor 5% gewijzigd door jdh009 op 28-06-2016 12:42 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:03
Sylver84 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:52:
[...]

Samenwerken en vervolgens mekaar te lijf gaan.....

onnee jaaaaa ik zal je helpen en ik verschijn, maar zodra het moment daar is blijf ik staan
Wat eindigt in een hele lange winter, zal typisch GoT zijn.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

jdh009 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:40:
[...]

73 uur? Dan zijn we met 50 min per aflevering echt wel langer bezig dan 2 seizoenen.

Lees verkeerd, 75 uur in totaal...
73 uur totaal.
S1 t m 8
Je was me net voor. :P

[ Voor 4% gewijzigd door chucky666 op 28-06-2016 12:47 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

ulTimaS schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:36:
[...]
Nou ... de gemiddelde 'Running time' v/e episode is 50-55 minuten (op een enkele uitzondering na). En we hebben er nu 60 gehad, dat is wat anders dan 60 uur (3300min. is 55 uur). Dan hebben we nog wel wat meer afleveringen/uren tegoed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Goner schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:47:
[...]

Nou ... de gemiddelde 'Running time' v/e episode is 50-55 minuten (op een enkele uitzondering na). En we hebben er nu 60 gehad, dat is wat anders dan 60 uur (3300min. is 55 uur). Dan hebben we nog wel wat meer afleveringen/uren tegoed :+
Klopt, maar ik denk dat ze voor deze berekening gewoon een uur per aflevering rekenen ongeacht of deze 50, 55 of 65 min. duurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Kan iemand me uitleggen wat ZombieMountain nou met die non doet? Waarom zit zij zo te gillen?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

F_J_K schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:36:
[...]

Er is vast een grafkist om daarop zuslief te bezwangeren :+
Lololol :D :D

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:51

Spooksel

Spooksel!

kmf schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:00:
Kan iemand me uitleggen wat ZombieMountain nou met die non doet? Waarom zit zij zo te gillen?
Ik zou zeggen... Kijk de aflevering 'The Mountain vs the Viper' even terug en laat je fantasie aan het werk :D

[ Voor 47% gewijzigd door Spooksel op 28-06-2016 13:02 ]

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:01

Chiron

Moderator Discord
Spooksel schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:01:
[...]

Ik zou zeggen... Kijk de aflevering 'The Mountain vs the Viper' even terug en laat je fantasie aan het werk :D
Maar Cersei zei haar dat ze niet die dag zou sterven. Dus een gevalletje hoofdpijn was het in ieder geval niet. Denk dat het in het nog te verschijnen boek wel lekker gedetailleerd en gruwelijk uit de doeken gedaan wordt.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:51

Spooksel

Spooksel!

Ja klopt, maar ter illustratie is het wel afdoende van de dingen die de Frankenmountain gaat uitspoken :D

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 08:02
Chiron schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:05:
[...]

Maar Cersei zei haar dat ze niet die dag zou sterven. Dus een gevalletje hoofdpijn was het in ieder geval niet. Denk dat het in het nog te verschijnen boek wel lekker gedetailleerd en gruwelijk uit de doeken gedaan wordt.
Ik verwacht van niet, ik zie zowel Ser Robert Strong (the mountain) als die non niet als POV character. Dus tenzij er nog iemand anders bij blijft staan (Cercei bijvoorbeeld)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik verwacht wel wanneer cersei en dany elkaar ontmoeten, dat cersei dany compleet gaat dissen om dat dany z'n familie compleet gestoord was. Het is dat dany lekker is want voor de rest vind ik haar ook gestoord. Hopelijk verzint cersei nog een mooie truuk om alles van haar te ontnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BulMi
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 03:49
KillerAce_NL schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:44:
[...]

Volgens mij kijken we andere series. Tywin ging dood op de plee en zei "you're no son of mine" oftwel je bent mijn zoon niet. Zoals in je hebt me verraden (ondanks dat hij Tyrion altijd als minderwaardig heeft gezien, bleef hij voor hem zorgen)
Dat is heel wat anders.
In het boek zijn er meer verhalen uit het verleden, daarin lijkt het erop dat een Targaryen koning(dacht Aerys) een oogje op de vrouw van Tywin had. Dus wie weet is er daar inderdaad iets gebeurt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Nieuwevolger schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:09:
Ik verwacht wel wanneer cersei en dany elkaar ontmoeten, dat cersei dany compleet gaat dissen om dat dany z'n familie compleet gestoord was. Het is dat dany lekker is want voor de rest vind ik haar ook gestoord. Hopelijk verzint cersei nog een mooie truuk om alles van haar te ontnemen.
Ehm... cersei is niet bepaald een slim persoon... en zeker geen goede strateeg.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:41
kmf schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:12:
[...]

Maar wie zit er nu op de Iron Throne? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
kmf schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:12:
[...]

Maar ze heeft wel 1 klap al haar vijanden in kingslanding opgeblazen, ze heeft nu alleen pech dat er een heel leger op weg is naar westeros waar ze niks vanaf weet.

Misschien gaat de winter die nu is begonnen voor een belemmering zorgen voor dany.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

mat.hi.as schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:13:
[...]

Zal ook maar voor korte duur zijn. Haar leger is overweldigend zelfs voor de Lannisters. Wat heeft Dany nu? 250k? en Lannisters +/- 20K?

De Winter komt eraan, maar als de Winter er al is waar ze moet zijn als ze aankomen is een tweede. In Winterfell valt er altijd wel sneeuw :+

[ Voor 19% gewijzigd door Xtr3me4me op 28-06-2016 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ik ben benieuwd wat Jaime gaat doen. Langzaamaan zie je hem steeds meer afkeer krijgen voor wat Cersei op haar geweten heeft.

Zou ie Arya trouwens al herkend hebben, toen ie met Bronn en Walder Frey aan tafel zat?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

BulMi schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:11:
[...]

In het boek zijn er meer verhalen uit het verleden, daarin lijkt het erop dat een Targaryen koning(dacht Aerys) een oogje op de vrouw van Tywin had. Dus wie weet is er daar inderdaad iets gebeurt....
Dta kan, ik ben geen boek lezer en dit is ook niet de boekbespreking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Chiron schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:21:
Ik ben benieuwd wat Jaime gaat doen. Langzaamaan zie je hem steeds meer afkeer krijgen voor wat Cersei op haar geweten heeft.

Zou ie Arya trouwens al herkend hebben, toen ie met Bronn en Walder Frey aan tafel zat?
Nee, haar vermomming was te goed. Kon daar niet uit halen dat ie Arya erin zag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

mat.hi.as schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:13:
[...]

Nieuwevolger schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:16:
[...]

Maar ze heeft wel 1 klap al haar vijanden in kingslanding opgeblazen, ze heeft nu alleen pech dat er een heel leger op weg is naar westeros waar ze niks vanaf weet.

Misschien gaat de winter die nu is begonnen voor een belemmering zorgen voor dany.
Een bommetje laten ontsteken (met een stukje kaars dat bijna ook uitgevallen is) is niet bepaald een voorbeeld van een briljante scheme. Dat kan de willekeurige IS-aanhanger ook wel.

Het feit dat zij op de troon zit omdat zij de dood van haar laatste zoon op haar geweten heeft. Dat was denk ik niet "part of the plan".

Het feit dat zij niet voorziet dat dat ze met zo'n bommetje alle goodwill kwijt is. Dat zal ook niet helemaal doordacht zijn.

En worst of all: haar "vijanden", de sparrows hebben hun macht aan haar te danken.

Meer voorbeelden: http://asoiaf.westeros.or...ersei-is-an-idiot/&page=1

[ Voor 3% gewijzigd door kmf op 28-06-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
Chiron schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:21:

Dat lijkt me heel erg sterk, sowieso kent hij haar amper van gezicht, en nu had ze ook nog eens het gezicht van een volkomen vreemdeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

kmf schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:23:
[...]

[...]

Een bommetje laten ontsteken (met een stukje kaars dat bijna ook uitgevallen is) is niet bepaald een voorbeeld van een briljante scheme. Dat kan de willekeurige IS-aanhanger ook wel.

Het feit dat zij op de troon zit omdat zij de dood van haar laatste zoon op haar geweten heeft. Dat was denk ik niet "part of the plan".

Het feit dat zij niet voorziet dat dat ze met zo'n bommetje alle goodwill kwijt is. Dat zal ook niet helemaal doordacht zijn.

Cersei is heel erg van de korte termijn. Ze denkt niet na over de gevolgen van haar acties. Als ze nooit de Faith de macht had gegeven dan had ze nooit de Sept op hoeven te blazen en dan had Tommen zich niet uit het raam gegooid. Ze is druk bezig met alles en iedereen om haar heen in een vijand te veranderen, inclusief haar tweelingbroer.

Tywin had niet voor niets Tyrion Hand gemaakt om er voor te zorgen dat Joffrey/Cersei niets doms deden.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ik meende wel een vage blik van herkenning te zien. Al zal dat wel komen omdat ik zelf al iets had van 'dat zal toch niet..'.

Ze maakte trouwens wel een foutje vlak voordat ze Walder Frey omlegde, sprak hem aan met "my lord", en niet "m'lord". Lord Tywin heeft haar daar ook al eens op gewezen. Al zal dat gezien Frey z'n snelle einde verder weinig uitmaken verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Chiron schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:27:
Ik meende wel een vage blik van herkenning te zien. Al zal dat wel komen omdat ik zelf al iets had van 'dat zal toch niet..'.

Ze maakte trouwens wel een foutje vlak voordat ze Walder Frey omlegde, sprak hem aan met "my lord", en niet "m'lord". Lord Tywin heeft haar daar ook al eens op gewezen. Al zal dat gezien Frey z'n snelle einde verder weinig uitmaken verder.
Ja denk ik ook :+ Al zou ze hem "hey poephoofd" noemen. Niemand die haar hoorde of gezien heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-09 13:48
Ik had een boot gemaakt/aangepast voor je draken.. dat slome gezeil waardoor de arme draken de hele reis er boven moeten cirkelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
kmf schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:23:
[...]

[...]

En worst of all: haar "vijanden", de sparrows hebben hun macht aan haar te danken.

Juist dat maakt haar zo gevaarlijk, zelfs tywin maakte geen kans tegen 3 draken. Cersei zal er wel voor zorgen om dany zoveel leed als mogelijk te geven. Ik zie cersei wel een madkingetje doen als het moet en de stad op te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Chiron schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:27:

Het is wel een leuke manier om voor de kijkers te zeggen dat Walder Frey eigenlijk helemaal niet zo pienter is en Tywin wel. Net zoals Frey zo dom keek toen Jaime zei dat iedereen bang was voor de lannisters en niet de freys en hem even op zijn plaats heeft gezet met: "Why do we even need you?"

[ Voor 12% gewijzigd door ulTimaS op 28-06-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Nieuwevolger schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:32:
[...]

Juist dat maakt haar zo gevaarlijk, zelfs tywin maakte geen kans tegen 3 draken. Cersei zal er wel voor zorgen om dany zoveel leed als mogelijk te geven. Ik zie cersei wel een madkingetje doen als het moet en de stad op te blazen.
Ze is gestoord, dat blijkt wel. Maar ook zij zal zich toegeven aan de overweldigende macht van Dany. Maar zelf denk ik dat ze eerst langs Winterfell zal komen en Jon tegen zal komen.
Zou me ook niks verbazen dat ze met hem zal gaan trouwen om Westeros in balans te behouden.

Aangezien ze haar ene liefde gedag zei en achterliet en vertelde dat ze misschien zou gaan hertrouwen..of niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Nah, onmogelijk. Dan zou ze duizenden schepen moeten hebben ...

Ze is begonnen met 8000 Unsullied.
De Khalasar van Drogo was blijkbaar bovengemiddeld groot en was iets van 40,000 (?) waarvan stuk minder dan de helft strijders. Zeg dat er 5 van die stammen zijn, dus heb je 80.000 Dothraki en niet onbelangrijk, hun paarden !! Die moeten ook nog mee.
Nog een paar honderd Ironborn erbij en in Westeros wachten de Tyrells en Dornes.
Sniffels schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:32:
Ik had een boot gemaakt/aangepast voor je draken.. dat slome gezeil waardoor de arme draken de hele reis er boven moeten cirkelen ;)
Ze zullen van langs de kust en dan de Narrow Sea over, dus die draken vliegen 's avonds naar land, eten wat schapen en slapen wat.

[ Voor 24% gewijzigd door Goner op 28-06-2016 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Goner schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:41:
[...]

Nah, onmogelijk. Dan zou ze duizenden schepen moeten hebben ...

Ze is begonnen met 8000 Unsullied.
De Khalasar van Drogo was blijkbaar bovengemiddeld groot en was iets van 40,000 (?) waarvan stuk minder dan de helft strijders. Zeg dat er 5 van die stammen zijn, dus heb je 80.000 Dothraki en niet onbelangrijk, hun paarden !! Die moeten ook nog mee.
Nog een paar honderd Ironborn erbij en in Westeros wachten de Tyrells en Dornes.
Dan kun je zeggen alles bij mekaar 130-150K qua mankracht en 3 grote draken. Mwooaahh vind het al aardig overweldigend vergeleken de mankracht van de lannisters lol :P

Zelf denk ik dat Jaime zijn broer weer zal zien en dat zijn broer hem eindelijk overhaalt bij hen aan te sluiten en dat hij Cersei en haar waanzin los zal laten.

[ Voor 10% gewijzigd door Xtr3me4me op 28-06-2016 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Afbeeldingslocatie: https://images5.aplus.com/uc-up/a33937b4-60f4-4f58-90b5-0162f305b5a5/a33937b4-60f4-4f58-90b5-0162f305b5a5.inline_yes

Dus ongeveer 180k, maar alsnog best veel :P.

(afbeelding is trouwens nog van voor de aflevering "Battle of the Bastards")

[ Voor 17% gewijzigd door ulTimaS op 28-06-2016 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

ulTimaS schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:44:
[afbeelding]

Mja dat is dus echt wel dik bye bye Lannisters. Die groep is overweldigend groot. Denk dat ze ook nooit zo'n groot leger bij elkaar hebben gezien die vecht voor 1 doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:11

Jebus4life

BE User

Xtr3me4me schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:43:
[...]

Dan kun je zeggen alles bij mekaar 130-150K qua mankracht en 3 grote draken. Mwooaahh vind het al aardig overweldigend vergeleken de mankracht van de lannisters lol :P

Zelf denk ik dat Jaime zijn broer weer zal zien en dat zijn broer hem eindelijk overhaalt bij hen aan te sluiten en dat hij Cersei en haar waanzin los zal laten.
Daar geloof ik niet in, Jaime heeft dacht ik al gezegd dat als hij Tyrion ooit terugziet hij hem zal vermoorden (Tyrion heeft Tywin gedood, iemand die je vader vermoord valt nogal zwaar...)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Jebus4life schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:51:
[...]

Daar geloof ik niet in, Jaime heeft dacht ik al gezegd dat als hij Tyrion ooit terugziet hij hem zal vermoorden (Tyrion heeft Tywin gedood, iemand die je vader vermoord valt nogal zwaar...)
Geen idee, het is al enige tijd geleden dat hij Jaime en anders hebben gezien. Kan weliswaar zijn dat Jaime alsnog gedood wordt. Ach wie zal het zeggen, de boeken en volgend seizoen :P

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Zoals het er nu naar uitziet lijkt het er op dat Jon en Daenerys uiteindelijk een samenwerking aan zullen gaan om enige kans te hebben in het gevecht tegen de Night's King en de White Walkers. Dit zal ook wel nodig zijn, want het echt grote gevaar komt toch echt 'from behind the Wall'. Daarnaast zou het mij niet verbazen als Jon (waarvan je met 99% zekerheid kan zeggen dat hij een Targaryen is) en Tyrion (waarvoor ook aardig wat argumenten te vinden zijn die bewijzen dat hij een Targaryen is) de andere twee draken zullen berijden.

Vanaf het begin heb ik al het idee dat de serie deze kant op gaat. Alle onderlinge oorlogen en strijd ten spijt, richting het einde van de serie komt er uiteindelijk een gevecht tegen het "echte gevaar". Stiekem hoop ik echter dat dit te makkelijk is gedacht en er toch nog een aantal goede verrassingen tussen gaan zitten. Ik las hier een paar bladzijdes terug bijvoorbeeld dat iemand zei dat Jon misschien meer gemeen heeft met de Night's King dan we denken en dat dit wellicht voor een plotwending kan zorgen die we nu nog niet aan zien komen. Dat zou mij echt tof lijken in ieder geval!
Of dat het bijvoorbeeld niet gaat om Daenerys, Jon, Cersei/Jamie of wie dan ook, maar dat het uiteindelijk puur en alleen gaat om het spel tussen Lord Baelish en Varys. Dat zij als het ware iedereen in de serie gebruiken als schaakstukken op het bord dat tussen hen instaat.

Mijn gevoel zegt echter dat Jon de belichaming is van de titel van de boekenreeks (aangezien hij zowel Ice als Fire in zijn bloed heeft stromen) en dat hij en Daenerys hoogstwaarschijnlijk de hoofdrolspelers zullen zijn in het gevecht tegen de White Walkers.

Vond het overigens een prachtige aflevering. Er gebeurde veel, het werd geweldig in beeld gebracht en de muziek was niet alleen heel erg mooi, maar ondersteunde alles ook nog eens perfect.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

dvd-linden schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:59:
Zoals het er nu naar uitziet lijkt het er toch op dat Jon en Daenerys uiteindelijk een samenwerking aan zullen gaan om enige kans te hebben in het gevecht tegen de Night's King en de White Walkers. Dit zal ook wel nodig zijn, want het echt grote gevaar komt toch echt 'from behind the Wall'. Daarnaast zou het mij niet verbazen als Jon (waarvan je met 99% zekerheid kan zeggen dat hij een Targaryen is) en Tyrion (waarvoor ook aardig wat argumenten te vinden zijn die bewijzen dat hij een Targaryen is) de andere twee draken zullen berijden.

Vanaf het begin heb ik al het idee dat de serie deze kant op gaat. Alle onderlinge oorlogen en strijd ten spijt, richting het einde van de serie komt er uiteindelijk een gevecht tegen het "echte gevaar". Stiekem hoop ik echter dat dit te makkelijk is gedacht en er toch nog een aantal goede verrassingen tussen gaan zitten. Ik las hier een paar bladzijdes terug bijvoorbeeld dat iemand zei dat Jon misschien meer gemeen heeft met de Night's King dan we denken en dat dit wellicht voor een plotwending kan zorgen die we nu nog niet aan zien komen. Dat zou mij echt tof lijken in ieder geval!
Of dat het bijvoorbeeld niet gaat om Daenerys, Jon, Cersei/Jamie of wie dan ook, maar dat het uiteindelijk puur en alleen gaat om het spel tussen Lord Baelish en Varys. Dat zij als het ware iedereen in de serie gebruiken als schaakstukken op het bord dat tussen hen instaat.

Mijn gevoel zegt echter dat Jon de belichaming is van de titel van de boekenreeks (aangezien hij zowel Ice als Fire in zijn bloed heeft stromen) en dat hij en Daenerys hoogstwaarschijnlijk de hoofdrolspelers zullen zijn in het gevecht tegen de White Walkers.

Vond het overigens een prachtige aflevering. Er gebeurde veel, het werd geweldig in beeld gebracht en de muziek was niet alleen heel erg mooi, maar ondersteunde alles ook nog eens perfect.
+1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ik zou het wel apart vinden als "gewoon" de White walkers alle mensen in de pan slachten. De winter komt tot en met de zuidgrens, iedereen dood, fade out.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
F_J_K schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:18:
Ik zou het wel apart vinden als "gewoon" de White walkers alle mensen in de pan slachten. De winter komt tot en met de zuidgrens, iedereen dood, fade out.
Behalve Dario dan he, die word dan Keizer van Essos en na de winter gaat zijn dynasty verder op Westeros!
(en... wat ligt er ten westen van Westeros?!)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Lol, hahaha heb het idee dat je de serie al te lang vind duren _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Laatst online: 31-08 21:21
Een beetje zo'n battlestar galactica einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:13
Die hal waar die kaarsen stonden. Toen die af fikte leek dat plaatje erg veel op wat Bran in warg te zien kreeg in het begin van de episode toen hij de 3 Eyed Raven opgevolgd had.

Dat was wat de Mad King wilde gaan doen maar gestopt was door Jaime toch? Dus dan zou Bran in het verleden EN de toekomst kunnen kijken en mogelijk zaken beïnvloeden.

Ben benieuwd hoe de komende 2 seizoenen zich gaan ontwikkelen in elk geval :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ik zou het wel apart vinden als "gewoon" de White walkers alle mensen in de pan slachten.
Moeten ze toch eerst de Wall over/onder/voorbij ... zelfs Benjen kon dat niet :

The Wall is not just ice and stone.
Ancient spells were carved into its foundations.
Strong magic to protect men from what lies beyond.
And while it stands, the dead cannot pass.
I cannot pass.
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:20
Ik ben benieuwd of we nog iets leren over de motieven van de White Walkers of dat ze gewoon "slecht" blijven. Niemand in GoT is echt 100% goed of slecht, dus ik vermoed dat de White Walkers ook nog kenmerken hebben die hun acties begrijpelijk of zelfs sympathiek maken.

Misschien willen ze gewoon een soort Schengen verdrag met Westeros, geen grenzen meer maar vrijhandel. :p

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

ph4ge schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:00:
[...]

Ik ben benieuwd of we nog iets leren over de motieven van de White Walkers of dat ze gewoon "slecht" blijven. Niemand in GoT is echt 100% goed of slecht, dus ik vermoed dat de White Walkers ook nog kenmerken hebben die hun acties begrijpelijk of zelfs sympathiek maken.

Misschien willen ze gewoon een soort Schengen verdrag met Westeros, geen grenzen meer maar vrijhandel. :p
Vrijhandel? _O- _O- In wat? "hey dooie, heb je nog andere smaken ijs?" _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Xtr3me4me schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:02:
Vrijhandel? _O- _O- In wat? "hey dooie, heb je nog andere smaken ijs?" _O- _O-
Baby's.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Nou denk dat het niet zo zal gebeuren hahaha! Maar wel leuk bedacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Nu online
Xtr3me4me schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:07:
[...]

Nou denk dat het niet zo zal gebeuren hahaha! Maar wel leuk bedacht :P
Dat is niet bedacht. Kraster offerde af en toe een baby om op met rust gelaten te worden.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

EvaluationCopy schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:16:
[...]

Dat is niet bedacht. Kraster offerde af en toe een baby om op met rust gelaten te worden.
Ja klopt, maar dat is aan de andere kant van de muur. Ik zie dit niet gebeuren aan de kant van Westeros. De strijd zal echt wel aangegaan worden met uiteraard "happy ending for mankind"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Misschien een raar idee, maar toch:

- 3 draken
- 3 Targaryens (Danaerys, haar ex-broertje, Jon).
- Dany heeft duidelijk een speciale band met 1 draak, beetje te vergelijken met Jon en zijn wolf

Zie het nog wel gebeuren dat, met de bekende achtergrond nu, dat hij straks ook een relatie opbouwt met een draak. Zou op die manier het meest duidelijke bewijs vormen naar de rest van de wereld dat hij een Targaryen is (en familie van Dany) en daarmee hem een grotere stem en rol in het grotere geheel.
Bijvoorbeeld voor als hij probeert Dany over te halen tegen de white walkers te vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Nogne

>.<

Xanaroth schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:23:
Misschien een raar idee, maar toch:

- 3 draken
- 3 Targaryens (Danaerys, haar ex-broertje, Jon).
- Dany heeft duidelijk een speciale band met 1 draak, beetje te vergelijken met Jon en zijn wolf

Zie het nog wel gebeuren dat, met de bekende achtergrond nu, dat hij straks ook een relatie opbouwt met een draak. Zou op die manier het meest duidelijke bewijs vormen naar de rest van de wereld dat hij een Targaryen is (en familie van Dany) en daarmee hem een grotere stem en rol in het grotere geheel.
Bijvoorbeeld voor als hij probeert Dany over te halen tegen de white walkers te vechten.
3 draken,
1 voor Daenerys
1 voor Jon
1 voor Tyrion

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
Nogne schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:30:
[...]

3 draken,
1 voor Daenerys
1 voor Jon
1 voor Tyrion
Of net als met de Direwolfs gaan er eerst nog 1 of 2 dood ;)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:23
Goner schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:59:
[...]

Moeten ze toch eerst de Wall over/onder/voorbij ... zelfs Benjen kon dat niet :

The Wall is not just ice and stone.
Ancient spells were carved into its foundations.
Strong magic to protect men from what lies beyond.
And while it stands, the dead cannot pass.
I cannot pass.
.
Net als het hol van de three eyed raven. Totdat Bran in zijn warg-droom geraakt werd door de Night King, daarmee werd de magie teniet gedaan. Ligt voor de hand dat als Bran onder de wall door gaat, ditzelfde effect gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
Sh0ckTr00per schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:38:
[...]

Net als het hol van de three eyed raven. Totdat Bran in zijn warg-droom geraakt werd door de Night King, daarmee werd de magie teniet gedaan. Ligt voor de hand dat als Bran onder de wall door gaat, ditzelfde effect gebeurt.
Dat zouden de 3ER & The Children hem toch wel vertelt hebben op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
wicked1980 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:46:
Dat zouden de 3ER & The Children hem toch wel vertelt hebben op dat moment.
Nee, want dan gaat Bran waarschijnlijk niet door de muur en wordt hij gepakt/laat zich pakken door de White Walkers. Waardoor dan ook weer bepaalde events niet meer kunnen gebeuren terwijl dat wel zou moeten (zoals de 3ER ook Wyllis/Hodor liet gebeuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
  • Laatst online: 10-09 14:39
Lyanna Mormont, the true queen of Westeros !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
die 30 man die ze stuurde waren meer dan genoeg

denk dat zij op haar eentje vrede brengt in het rijk en dat voor naptime 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
ulTimaS schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:44:
[afbeelding]

denk dat jonkie stark ff "deusexmachina" wargt in de nightking en komaf mee maakt

btw hoe in hemelsnaam instanttransporteert varys zich van tyrellland naar die boot ???

[ Voor 8% gewijzigd door kingpol op 28-06-2016 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

kingpol schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 16:20:
Lyanna Mormont, the true queen of Westeros !!!!!
Oh, by the way ; waarom zaten al die mannen waar Jon en Sansa weggestuurd werden toen ze hulp zochten nu opeens te feesten in Winterfell ??
Wyman Manderly, Robett Glover, Cley Cerwyn ... zagen allemaal geen reden om te komen helpen, maar nu Lyanna ze even erop wijst waar hun trouw zou moeten liggen doen ze opeens mee.
Als je wint heb je vrienden ..

[ Voor 3% gewijzigd door Goner op 28-06-2016 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
Goner schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 16:33:
[...]

Oh, by the way ; waarom zaten al die mannen waar Jon en Sansa weggestuurd werden toen ze hulp zochten nu opeens te feesten in Winterfell ??
Wyman Manderly, Robett Glover, Cley Cerwyn ... zagen allemaal geen reden om te komen helpen, maar nu Lyanna ze even erop wijst waar hun trouw zou moeten liggen doen ze opeens mee.
als lyanna zegt opdagen, dan daag je op O+ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dat is geen deus ex machina. Wij weten dat Bran kan wargen, wij weten dat hij in Hodor kon wargen en dat hij nu veel sterker is geworden. Daarom is het mogelijk (maar totaal niet logisch) dat hij de Night King kan manipuleren.

Een deus ex machina zou zijn dat er opeens nog een giant uit de bosjes kwam rennen en de Night King zou plat slaan. Ofzo. Deus ex machina betekend dat het compleet onverwacht en onlogisch is. Een komeet die alle bad guys uitschakelt. Een vulkaan die uitbarst.

Waar jij op doelt is een anti-climax.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
MrVegeta schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 16:36:
Dat is geen deus ex machina. Wij weten dat Bran kan wargen, wij weten dat hij in Hodor kon wargen en dat hij nu veel sterker is geworden. Daarom is het mogelijk (maar totaal niet logisch) dat hij de Night King kan manipuleren.

Een deus ex machina zou zijn dat er opeens nog een giant uit de bosjes kwam rennen en de Night King zou plat slaan. Ofzo. Deus ex machina betekend dat het compleet onverwacht en onlogisch is. Een komeet die alle bad guys uitschakelt. Een vulkaan die uitbarst.

Waar jij op doelt is een anti-climax.
potatoé, potàtoe

wat ik ook niet begrijp is waarom aria plots fully britney spears level psycho geworden is :s
mensen hun gezicht afhakken, broers in gehakt veranderen en voederen aan hun pa, ....

wanneer kreeg zij haar opleiding in faceswapping eigenlijk? heeft zij een onschuldige serveuse afgemaakt???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 13:51
Eerder potatoe, pineapple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 10:05
Tja, wat moet ik nu van dit seizoen vinden?
Hee we hebben hele stapels characters waar we niet weten wat we met hen moeten doen? Lets kill them :/
Wat was Margeary van plan tegen de high sparrow? Zullen we nooit weten.
En waarom vergeet iedereen opeens de regels van Feudalisme?
We hebben de laatste Stark, maar ook een bastaard. Bastaard!
We hebben de minares van het broertje van de laatste lord? Prima!
We hebben de moeder van de laatste lord? Prima!

;_;

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingpol schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 16:53:
[...]

potatoé, potàtoe

wat ik ook niet begrijp is waarom aria plots fully britney spears level psycho geworden is :s
mensen hun gezicht afhakken, broers in gehakt veranderen en voederen aan hun pa, ....

wanneer kreeg zij haar opleiding in faceswapping eigenlijk? heeft zij een onschuldige serveuse afgemaakt???
Aria is wel de grofste, maar niet enige. Vorige aflevering hebben we Jon iemand een facelift zien geven en Sansa wist ook wel raad met de mad dog.

Hoe Arya aan het gezicht is gekomen is inderdaad niet duidelijk. Ik denk dat ze dat op de achtergrond hebben gehouden voor het verrassingselement in de laatste aflevering. Het lijkt mij sterk dat ze een onschuldig iemand ervoor heeft doodgemaakt, eerder wat gezichten meegenomen uit de house of black and white.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 17:01:
[...]

Aria is wel de grofste, maar niet enige. Vorige aflevering hebben we Jon iemand een facelift zien geven en Sansa wist ook wel raad met de mad dog.

Hoe Arya aan het gezicht is gekomen is inderdaad niet duidelijk. Ik denk dat ze dat op de achtergrond hebben gehouden voor het verrassingselement in de laatste aflevering. Het lijkt mij sterk dat ze een onschuldig iemand ervoor heeft doodgemaakt, eerder wat gezichten meegenomen uit de house of black and white.
Arya heeft gewoon een tas vol met gezichten meegenomen toen ze wegging 8) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wicked1980
ulTimaS schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 17:04:
[...]

Arya heeft gewoon een tas vol met gezichten meegenomen toen ze wegging 8) .
Je zou zo'n tas maar vinden op het station :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Goner schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 16:33:
Als je wint heb je vrienden ..
Omdat ze voor wat voor reden dan ook nou eenmaal trouw waren aan de Boltons, of omdat de claim van Jon en Sansa ook niet super sterk is, of omdat ze teleurgesteld zijn en nog aan het bijkomen zijn van de laatste King in the North, of omdat ze gewoon geen vertrouwen hadden in een overwinning van Jon.

Nu de Boltons zijn weggevallen moeten ze weer kiezen een nieuwe King in the North / Warden of the North , en Jon/Sansa zijn nu ineens de enige (goede) kandidaten. Het alternatief is onafhankelijk verklaren maar daar zitten ze ook niet op te wachten. In het ergste geval neemt een niet-Northerner de toko over.

Ze zijn naar die vergadering gekomen, wellicht met grote twijfels of andere plannen, maar guest right kan je altijd komen praten, en tijdens die vergadering is het nou eenmaal zo gelopen. De dreiging van de wildlings (zo zagen sommige huizen dat) en White Walkers dwingt ze ook om samen te werken. Er had ook zomaar een andere kandidaat op kunnen staan denk ik, maar die zijn er simpelweg niet meer.

Zouden Jon en Sansa trouwens kunnen trouwen? Dan hebben ze een zeer sterke claim. Maar volgens mij is incest in het Noorden niet gebruikelijk?

[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 28-06-2016 17:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

"branno finds a USB port and continues downloading the tower of joy" GE-WEL-DIG!!

[ Voor 42% gewijzigd door ulTimaS op 28-06-2016 17:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gjalt Kootstra
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 16:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

ph4ge schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 17:11:
[...]

Omdat ze voor wat voor reden dan ook nou eenmaal trouw waren aan de Boltons, of omdat de claim van Jon en Sansa ook niet super sterk is, of omdat ze teleurgesteld zijn en nog aan het bijkomen zijn van de laatste King in the North, of omdat ze gewoon geen vertrouwen hadden in een overwinning van Jon.

Nu de Boltons zijn weggevallen moeten ze weer kiezen een nieuwe King in the North / Warden of the North , en Jon/Sansa zijn nu ineens de enige (goede) kandidaten. Het alternatief is onafhankelijk verklaren maar daar zitten ze ook niet op te wachten. In het ergste geval neemt een niet-Northerner de toko over.

Ze zijn naar die vergadering gekomen, wellicht met grote twijfels of andere plannen, maar guest right kan je altijd komen praten, en tijdens die vergadering is het nou eenmaal zo gelopen. De dreiging van de wildlings (zo zagen sommige huizen dat) en White Walkers dwingt ze ook om samen te werken. Er had ook zomaar een andere kandidaat op kunnen staan denk ik, maar die zijn er simpelweg niet meer.

Zouden Jon en Sansa trouwens kunnen trouwen? Dan hebben ze een zeer sterke claim. Maar volgens mij is incest in het Noorden niet gebruikelijk?
Jon Snow is een Targaryen en Sansa is een Stark. Dus trouwen zou wel incest zijn omdat het half nicht/neef zijn van elkaar? Tenminste Jon draagt de bloed van Rheagar Targaryen and Lyanna Stark.
Daarbij is Jon het neefje van Daenerys Targaryen. Alleen dit zal in seizoen 7 naar voren komen.

Lyanna Stark is a character in Game of Thrones. She is deceased when the events of the series begin, yet she appears in flashback form in the sixth season. Lyanna Stark is the younger sister of major character Eddard Stark. Her kidnapping by Prince Rhaegar Targaryen contributed to the outbreak of Robert's Rebellion. She died near the very end of the rebellion, due complications from childbirth, as she gave birth to a baby boy, revealed to be Jon Snow. Before she passed away, she asked Ned to promise her to keep her son safe, in fear of Robert's wrath should he find out the truth of Jon's parentage, which is implied to be with Rhaegar.

[ Voor 17% gewijzigd door Xtr3me4me op 28-06-2016 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Van onder naar boven lezen trouwens, voor de mensen die nooit Twitter gebruiken.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1KwupJS.png

[ Voor 6% gewijzigd door ulTimaS op 28-06-2016 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Laatst online: 22:52
kingpol schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 16:30:
[...]

denk dat jonkie stark ff "deusexmachina" wargt in de nightking en komaf mee maakt

btw hoe in hemelsnaam instanttransporteert varys zich van tyrellland naar die boot ???
In die zee van boten varen ook boten uit Dorne mee ..... Ik denk dat ie gewoon daarop mee gevaren is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Nog niet echt een excuus om het niet op een subtiele manier aan te geven.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 13:51
MrVegeta schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:18:
Nog niet echt een excuus om het niet op een subtiele manier aan te geven.
Helemaal mee eens. Je leest nu overal op het internet 'jawel het is perfect mogelijk niets aan de hand!' maar het is gewoon lomp gedaan. Met een stukje van 5 seconden, of een zinnetje 'Varys is terug' of iets dergelijks was het perfect opgelost geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wicked1980 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 17:09:
[...]
Je zou zo'n tas maar vinden op het station :+
Niet naar de pliessie brengen, gewoon lekker zelf houden. Gelijk eentje opzetten. Je weet nu waar het handig voor is... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Ik denk dat het gewoon een soort klok is, waarbij de lichtbundel door de bibliotheek beweegt als "wijzer".

Dat ding in het midden lijkt wel een beetje een soort opstelling van het zonnestelsel dat je wel eens in een planetarium ziet. Verder lijkt het me gewoon een Gimmick, no way dat ze dit al wisten bij aflevering 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

De aflevering zegt natuurlijk niets over het tijdverloop, of wil je soms elek keer een narrative ?
Zwart scherm, witte letters "2 weeks later" of "one month later". De volgorde klopt wel, je weet als kijker gewoon niet hoeveel tijd er ondertussen is verstreken.
Dat is in de laatste aflevering wel even:

Orlenna is eerst na de vorige aflevering naar huis "gevlucht".
Deze aflevering wordt haar familie vermoord, daarna moet ze nog afreizen naar Dorne.
Daar besluiten ze samen te werken en wordne de schepen klaargemaakt op naar Dany te varen.
dan moeten ze nog aankomen en moet er ingescheept worden.

Dat duurt allemaal wel ff. Dus ondertussen is cercei al weer even een schrikbewind aan het voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Nu online
kingpol schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 16:30:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aZpN8P9_700b.jpg

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Sja... We hebben IIRC slechts eenmaal iemand op een toilet gezien. Conclusie: in die wereld poept men eens per zes jaar.

?

edit:
De Nederlandse variant van poepen dan. De Belgische variant gebeurt eens per zes uur O-)

[ Voor 29% gewijzigd door F_J_K op 28-06-2016 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

KillerAce_NL schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 20:38:
De aflevering zegt natuurlijk niets over het tijdverloop, of wil je soms elek keer een narrative ?
Zwart scherm, witte letters "2 weeks later" of "one month later". De volgorde klopt wel, je weet als kijker gewoon niet hoeveel tijd er ondertussen is verstreken.
Nee Sjonnie. Wat doe jij elke keer denigrerend over kritiek zeg. Er zijn genoeg ideeën geopperd over hoe het tijdverschil subtiel in de serie verwerkt kan worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 21:21:
[...]

Nee Sjonnie. Wat doe jij elke keer denigrerend over kritiek zeg. Er zijn genoeg ideeën geopperd over hoe het tijdverschil subtiel in de serie verwerkt kan worden.
Nee wat sommigen subtiel vinden.....ik zou het schijtirritant en vermoeiend vinden. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:41
Ik vond het einde van Margaery heel erg abrupt. Wat zou de kans zijn dat zij toch Targaryen bloed in zich heeft en de aanslag toch overleefd heeft om vervolgens met Dany en Jon wraak te nemen op Cersei rijdend op haar draak.

(Far fetched i know)

[ Voor 5% gewijzigd door Bobo221 op 28-06-2016 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Bobo221 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 21:32:
Ik vond het einde van Margaery heel erg abrupt. Wat zou de kans zijn dat zij toch Targaryen bloed in zich heeft en de aanslag toch overleefd heeft om vervolgens met Dany en Jon wraak te nemen op Cersei rijdend op haar draak.

(Far ferched i know)
Wow, die vond ik ineens heel diep en eerlijk gezegd had ik hier nog nooit over nagedacht :) Ik ga er niet vanuit. De theorie dat Tyrion een Targaryen is vind ik dan meer plausibel.

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 21:32:
[...]

Nee wat sommigen subtiel vinden.....ik zou het schijtirritant en vermoeiend vinden. Deal with it.
Deal with what? Waar heb je het over. Sommige lui in dit topic begrijpen niet zo goed waar de term forum vandaan komt geloof ik.

Waarom zou Marg een Targ zijn? En waarom zou zij dan opeens een wildfire explosie overleven?

[ Voor 27% gewijzigd door MrVegeta op 28-06-2016 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 20:00

Robtimus

me Robtimus no like you

Thalaron schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 01:04:
Althans dat zou leuk zijn als Jaime EN Tormund voor dezelfde vrouw gaan "strijden" :)
Afbeeldingslocatie: http://2.media.dorkly.cvcdn.com/99/80/22324fd2c977c1ccb046e10f4685c476.jpg
mobstaa schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 01:18:
Nu we toch bezig zijn. Cersei heeft de touwtjes weer in handen. Die gaat dus mooi trial-by-combat herinvoeren. CLEGANEBOWL STILL POSSIBLE!
Waarom zou er nog een trial-by-combat komen? Wie is er over om haar nog aan te klagen?

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Pagina: 1 ... 126 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic