Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber
Wie is er een Targaryan?!MrVegeta schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 21:43:
Waarom zou Marg een Targ zijn? En waarom zou zij dan opeens een wildfire explosie overleven?
Weet je dat dan niet? Iedereen is stiekem een Targaryan! Tyrion, Jon, Hodor, Ned, Ser Pounce, Moonboy, Patchface, Margaery, EVERYONE!!!Pkunk schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:02:
Deze past wel mooi bij de laatste aflevering
[afbeelding]
De vraag kan je er zelf wel bij verzinnen

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Verwijderd
Af en toe gebeurt er iets, maar ik was 19 seizoenen terug al afgehaakt, dus zal nooit weten wie er opgeblazen is...
Maar..iedereen weet tenminste hoeveel tijd er verstreken is, geen ontkennen aan.
Tempo is prima imo, vind alleen dat men beter 2017 alle 13 episodes kan maken, dan eerst 7 en in 2018 nog 6...OMG dat is niet meer van deze tijd...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2016 23:05 ]
Betwijfel of het zoiets wordt, vermoedelijk niet, maar dan is er wel clevanebowl wat velen zo op zitten te wachten. Arya heeft the Hound alleen niet nodig als ze het goed speelt mst de (vele?) gezichten die ze heeft.
Ik heb ook op meerdere punten kritiek op de show, kijk maar als voorbeeld hoe Preston Jacobs naar de show kijkt (alhoewel hij wel een "beetje" te kritisch is), zo zitten er meerdere dingen in die redelijk onlogisch of dom zijn, maar ik vind de chronologie daar geen van. Het is qua verhaalvertelling veel beter om zulke variërende tijdsprongen te maken, als je een paar afleveringen nodig hebt om iedereen op een paard of op een boot te laten zien wordt het super saai. Alhoewel ik wel vind dat ze toch iets meer hints naar het verloop van tijd erin zouden kunnen stoppen, zo ziet het er voor de casual kijker uit alsof Daenerys in de laatste scene net van Meereen af vaart, terwijl je wel Tyrell en Martell zeilen ziet, wat aangeeft dat Daenerys op dat punt al in de baai van Dorne of in The Narrow Sea hoort te zitten. Maar dit is ook maar een klein detail. In deze ene aflevering is duidelijk meer dan een maand verstreken. Als je dan toch over details bezig bent en wilt zeuren, waarom varen de Tyrells eigenlijk mee? The Reach is ten westen van Kings Landing, Renly kwam ook over het land. Maar ook dit is gewoon te verklaren om het voor de kijkers duidelijker te maken, wat ik niet zo heel erg vind, behalve wanneer het volgend seizoen plotholes met zich mee zal brengen.St@m schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:47:
Vermoeiend zeg, dat gezeur van mensen die nog steeds niet snappen dat een aflevering niet bestaat uit 1 week. Als ik Varys op de boot zie dan snap ik direct dat er een geruime tijd verstreken is.. dat hoeft mij echt niet nog eens verteld te worden, dus al dat gezever over teleporteren.. laat het, ga beter nadenken.
Deze discussie is ook al eerder hier op het forum geweest, dus quote ik mezelf maar wat ik toen ook zei:
markdm schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:50:
En ik vind het niet erg dat ze het varen van Theon en Yara niet lieten zien, ook al is het meerdere duizenden kilometers, het is saai als ze elke aflevering hun op een boot laten zien. "Zijn we er bijna Yara?" "Nee Theon, we varen net langs de baai van Oldtown, dit betekend dat we halverwege tot Volantis zijn, waar we een stop maken." "Yara, vind je deze scenes niet ook erg nutteloos en saai?" "Ja Theon, dat zijn ze inderdaad, maar we moeten aan de kijker laten zien dat we aan het varen zijn en niet teleporteren."
Desnoods op de volgende manier:
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Had wel een mooi tussenstuk geweest toen Tyrion in S1/2 (?) knockout was geslagen tijdens zo'n veldslag en dat het verhaal pas verder ging toen hij weer bij kwamGonadan schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:20:
Een dan ook meteen de gevechten verduidelijken, die snappen velen ook niet.
[afbeelding]
Alsof de tijd uitmaakt.Remy!!!! schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:12:
Op zich is het af en toe duidelijk dat er een X aantal dagen/weken/maanden voorbij gaan, maar soms is het gewoon te onduidelijk. Als ze af en toe even duidelijk aangeven hoeveel dagen/weken later het is zou het voor veel mensen de boel wel duidelijk maken.
Desnoods op de volgende manier:
[afbeelding]
Ze wijn afhankelijk van een witte raaf om ze te vertellen dat het winter is. Laat staan dat ze daar van de kalender hebben gehoord
Al vieren ze op een of andere manier wel verjaardagen.

zijn ze daar zelf wel? Zijn het niet alleen de sigils op de zeilen geschilderd? Gewoon om aan te geven dat ze mee doen?markdm schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:01:
[ ...]
Als je dan toch over details bezig bent en wilt zeuren, waarom varen de Tyrells eigenlijk mee? The Reach is ten westen van Kings Landing, Renly kwam ook over het land. Maar ook dit is gewoon te verklaren om het voor de kijkers duidelijker te maken, wat ik niet zo heel erg vind, behalve wanneer het volgend seizoen plotholes met zich mee zal brengen.
[...]
Mooie postsjaak88 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 00:47:
Voor de mensen die niet weten wat R+L=J betekend, Rhaegar Targaryen + Lyanna Stark = Jon Snow, Stark/Targaryen. Of er nog niet van overtuigd zijn, hier een compilatie van alle scenes met hints uit de show.
![]()
[video]
Helemaal mee eens!St@m schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:47:
Vermoeiend zeg, dat gezeur van mensen die nog steeds niet snappen dat een aflevering niet bestaat uit 1 week. Als ik Varys op de boot zie dan snap ik direct dat er een geruime tijd verstreken is.. dat hoeft mij echt niet nog eens verteld te worden, dus al dat gezever over teleporteren.. laat het, ga beter nadenken.
In dit artikel maakt de regisseur, Miguel Sapotchnik ook nog wat opmerkingen over het tijdsverloop:
https://www.theguardian.c...otchnik-season-six-finale
One of the few complaints about the episode that struck Twitter soon after the episode aired was how the various timelines for the plots lined up. How can Olenna Tyrell get to Dorne in her mourning clothes before Jaime Lannister even got back to King’s Landing to see the destruction of the Sept of Baelor? One question – how did Varys get from his meeting in Dorne with the Sand Snakes and back to Dany’s fleet so quickly? – even inspired some mock investigations.
But it wasn’t much of a concern to Sapotchnik. “We didn’t really worry about it is the honest answer,” he says. “I think that by this point in the story if you’re getting caught up in the semantics of what’s going on offscreen, then we haven’t done our job. While every effort is usually made to make sure these kind of things are addressed, I think it was decided that here our priority was to get the emotional highs crucial to each scene. That said I can see how for some people it took them out but I don’t have a smart answer for that one.”
Dat niet alleen, in de opening zie je allemaal ballen en mechanische werken hangen die je ook in de bibliotheek ziet hangen. Er wordt nu gesugereerd dat die grote map van de opening beneden in de bibliotheek staat.Le Enfant! schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 00:49:
Nog een leuke twist:
[afbeelding]
[afbeelding]
spoiler:Er wordt met die bril gekeken naar de animatie van de opening sequence
Om het kijkbaar te maken heb je gewoon sprongen voor en achteruit tussen de verschillende verhaallijnen.
Waren de laatste 2 boeken trouwens niet dezelfde tijd periode enkel andere verhaallijnen? Als je zo iets wil verfilmen krijg je gewoon problemen met de tijdlijn. Ik stoor me er niet aan
Klopt het 4e boek en het 5e boek kan je door elkaar lezen qua tijdslijn, maar wordt niet geadviseerd wanneer het de eerste keer is dat je de boeken leest. http://boiledleather.com/...crowsa-dance-with-dragonsArgantosNL schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:01:
De tijdlijn in GoT is verwarrend omdat er geen tijdslijn is.
Om het kijkbaar te maken heb je gewoon sprongen voor en achteruit tussen de verschillende verhaallijnen.
Waren de laatste 2 boeken trouwens niet dezelfde tijd periode enkel andere verhaallijnen? Als je zo iets wil verfilmen krijg je gewoon problemen met de tijdlijn. Ik stoor me er niet aan
Nee inderdaad, als je kijkt naar Arya's verhaallijn verspreid over 3 afleveringen lijkt dit wel 3 dagen te zijn. In westeros zijn er ondertussen wel 2 weken voorbij volgens mij. En bij Daenerys misschien wel meer. Het is gewoon je gezonde verstand op nul zetten. Bijna alle films en series doen dit om het nog een beetje boeiend te houden. Het zou anders toch niet te schrijven zijn.ArgantosNL schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:01:
De tijdlijn in GoT is verwarrend omdat er geen tijdslijn is.
Er is ook al een theorie dat George R.R. Martin zichzelf als Sam (allebei dikRule schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:00:
[...]
spoiler:Misschien is het Sam uiteindelijk wel die het verhaal aan ons 'narrate'
Dit is toch weer een meestelijk seizoen geweest. De schrijvers bewijzen nu dat ze ook zonder George R.R. Martin toch een goed verhaal kunnen schrijven. Kan geen genoeg krijgen van deze serie.
[ Voor 29% gewijzigd door Lanithro op 29-06-2016 10:30 ]
Kijk eensLanithro schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:26:
Ik heb hem eindelijk ook gezien. Beste Season Finale ever. Man heb de hele aflevering op het randje van de bank gezeten. De tering en die muziek!!!! Die moeten ze uitbrengen. Nu weer een heel raar afkicken totdat het weer begint.
https://itunes.apple.com/...ason-6-music/id1126106075
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Nog even kijken naar een andere source. Haat iTunes.
Gevonden op Google Play https://play.google.com/s...lhtusgwovxxy3hwe37u&hl=en
Deze ook gevonden op joeptoep... Kippenvel all over the place.
YouTube: Game Of Thrones Season 6 Episode 10 Music - Light of the Seven HD
[ Voor 41% gewijzigd door Lanithro op 29-06-2016 10:38 ]
En achteraf natuurlijk klagen dat het niveau zo ver gedaald is.Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:58:
GoT S20E10 en we zijn nog niets verder, alleen maar urenlange ritten te paard, slappe dialogen, vele stiltes, broeiende zon en watergebrek en maanden varen...
Af en toe gebeurt er iets, maar ik was 19 seizoenen terug al afgehaakt, dus zal nooit weten wie er opgeblazen is...
Maar..iedereen weet tenminste hoeveel tijd er verstreken is, geen ontkennen aan.
Tempo is prima imo, vind alleen dat men beter 2017 alle 13 episodes kan maken, dan eerst 7 en in 2018 nog 6...OMG dat is niet meer van deze tijd...een beetje peper in de reet van die regisseur etc. knallen met die hap.
Edit: De veldslag uit aflevering 9 kostte een kleine maand om te filmen...
https://open.spotify.com/album/7bBlW6L9r3ICFkbf2WRDXLLanithro schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:26:
Ik heb hem eindelijk ook gezien. Beste Season Finale ever. Man heb de hele aflevering op het randje van de bank gezeten. De tering en die muziek!!!! Die moeten ze uitbrengen. Nu weer een heel raar afkicken totdat het weer begint.
Dit is toch weer een meestelijk seizoen geweest. De schrijvers bewijzen nu dat ze ook zonder George R.R. Martin toch een goed verhaal kunnen schrijven. Kan geen genoeg krijgen van deze serie.
Het muziek van elk seizoen staat op Spotify.
[ Voor 4% gewijzigd door ulTimaS op 29-06-2016 10:50 ]
Alleen die veldslag was al een maand filmenRobertdj schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:44:
[...]
En achteraf natuurlijk klagen dat het niveau zo ver gedaald is.
Aflevering 9 kostte een kleine maand om te filmen...
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Luister te weinig muziek om een abo op spotify te nemen. Koop het wel via google play.ulTimaS schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:47:
[...]
https://open.spotify.com/album/7bBlW6L9r3ICFkbf2WRDXL
En de scène waarbij Jon Ramsey in elkaar sloeg 10 uur! Filmen kost nou eenmaal veel tijd.SnowDude schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:48:
[...]
Alleen die veldslag was al een maand filmen
En als je na 8 uur een foutje maakt dan kun je weer helemaal opnieuw beginnen.FoxLenny schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:59:
[...]
En de scène waarbij Jon Ramsey in elkaar sloeg 10 uur! Filmen kost nou eenmaal veel tijd.
Klopt ja, vertypte me even... Bedankt voor het versterken van mijn argumentSnowDude schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:48:
[...]
Alleen die veldslag was al een maand filmen
Was het overigens meer dan waard. Is echt de meeste intensieve veldslag die ik ooit heb gezien. Hoewel ik Jon voor aanvang natuurlijk uitvoerig vervloekt heb voor zijn idiote gedrag. Het stukje wat hij door het resurrecten is kwijtgeraakt zat letterlijk tussen z'n oren.

Juist je gezonde verstond gebruiken, het probleem van de klagers is dat ze dit juist niet doen en dan gaan klagen over teleporterenRule schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:54:
[...]
Nee inderdaad, als je kijkt naar Arya's verhaallijn verspreid over 3 afleveringen lijkt dit wel 3 dagen te zijn. In westeros zijn er ondertussen wel 2 weken voorbij volgens mij. En bij Daenerys misschien wel meer. Het is gewoon je gezonde verstand op nul zetten. Bijna alle films en series doen dit om het nog een beetje boeiend te houden. Het zou anders toch niet te schrijven zijn.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
http://www.thewrap.com/ga...-arya-varys-quick-travel/Terranova schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:54:
Het "teleporteren" is voor mij niet zo'n issue.Gewoon logisch nadenken over dat de verhalen niet synchroom lopen. Maar ze hebben het bij Varys compleet verkeerd gedaan. In 1 aflevering op 2 plekken zijn zonder enige vorm van uitleg vind ik gewoon slecht gedaan. Dus voor mensen die er normaal al iets meer problemen mee hebben kan ik mij voorstellen dat het nog erger is.
Het is ook een best kromme uitleg. Ze mogen best een regeltje script toevoegen waarin iemand even casual zegt waarom die terug is/gaat. Het reizen even noemt of iets dergelijks. Maar niet echt iets om je hoofd over te breken.Luckily, series producer Bryan Cogman took it upon himself to explain how Arya was able to get from Braavos to Westeros and Varys from Westeros back to Meereen by the end of the Season 6 finale.
“The timelines of the various story threads don’t necessarily match up all the time,” Cogman tweeted. “This is to avoid things like, say, Arya spending four episodes on a boat.”

[ Voor 12% gewijzigd door Rule op 29-06-2016 12:01 ]
Bedoel je niet tomayto, tomahto? Potato wordt overal maar op één enkele manier uitgesproken.kingpol schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 16:53:
potatoé, potàtoe
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
nee 7 en 6Dreanor schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:24:
Ik lees net dat er nog maar 13 episodes te gaan zijn tot Game of Thrones klaar is ... Dus S07 krijgt maar 6 episodes en S08 krijgt maar 7 episodes ...
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
nu pas bekeken?Mx. Alba schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:13:
Wow. Ik ben echt sprakeloos. Ik heb net de laatste aflevering gezien en heb ondanks alle spoilers die ik ondertussen tot me had genomen van begin tot eind op het puntje van mijn stoel gezeten. Wat een ge-wel-di-ge regie, uitstekend camerawerk, perfecte timing en, above all - de superlatieven schieten me tekort - weergaloze achtergrondmuziek. Wat mij betreft de beste aflevering van Game of Thrones tot nu toe.
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Ja, sommige mensen - zelfs Tweakers - hebben een leven.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
so you refused the koall?Mx. Alba schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:30:
[...]
Iemand toevallig meer info? Of is het iets wat helemaal niet belangrijk is?
Ik ben zondag teruggevlogen vanuit de VS en vanaf maandag vanaf 8:00 aan de slag op werk, uit gegaan met nog een jetlag. Heb toch nog eerder GoT bekeken. Wellicht bedoel je de passie / verleiding weerstaan om te kijken?Mx. Alba schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:30:
[...]
Icephase schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:49:
Hoe zou de wereld(bol) van GoT er uit zien? Dit vraag ik me elke keer af wanneer ik het intro zie. Daar is het duidelijk dat de wereld niet aan de buitenkant van de planeet zit, maar aan de binnenkant. En wat ligt er boven Westeros? Kom je dan weer uit aan de zuidkant? En als je naar het westen gaat? Kom je dan in Essos uit? Zijn er polen? Waarom wordt het dan in het zuiden van Westeros ook niet steeds kouder? Is er een evenaar? Ligt die dan nog onder Westeros en Essos? En wat ligt daar dan nog weer onder?

Bron: http://gameofthrones.wikia.com/wiki/The_Known_World
[ Voor 3% gewijzigd door Miesjh op 29-06-2016 16:16 ]
Xbox Live: Miesjh NL
In The Lord of the Rings is het ook niet duidelijk waar Middle Earth zich bevindt. Niet dat je niet nieuwsgierig moet zijn, maar het blijft Fantasy, sommige dingen moeten mysterieus blijvenIcephase schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:49:
Hoe zou de wereld(bol) van GoT er uit zien? Dit vraag ik me elke keer af wanneer ik het intro zie. Daar is het duidelijk dat de wereld niet aan de buitenkant van de planeet zit, maar aan de binnenkant. En wat ligt er boven Westeros? Kom je dan weer uit aan de zuidkant? En als je naar het westen gaat? Kom je dan in Essos uit? Zijn er polen? Waarom wordt het dan in het zuiden van Westeros ook niet steeds kouder? Is er een evenaar? Ligt die dan nog onder Westeros en Essos? En wat ligt daar dan nog weer onder?
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Qua passen op een aardkloot:Icephase schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:49:
http://www.tor.com/2013/0...anet-that-westeros-is-on/
Qua grootte en richting:
http://uk.businessinsider...rth-2015-6?op=1?r=US&IR=T
Qua overeenkomsten met echte landen en regio's:
http://www.huffingtonpost...ros-europe_n_7565694.html
http://www.slate.com/blog..._real_life_countries.html
Allemaal dankzij vijf minuten duckduckgo'n.
Theoretisch zouden er best nog grotere continenten kunnen zijn,
Euron Greyjoy is een soort van Columbus, hij heeft de hele wereld over gevaren in Planetos.wicked1980 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:32:
Alle kaarten die er zijn van de GoT wereld zijn niet per definitie compleet. Een echte Columbus moet nog geboren worden op Westeros.
Theoretisch zouden er best nog grotere continenten kunnen zijn,
"Since Euron's banishment, the Silence has sailed, pillaged and raped all over the known world. Euron claims to have travelled to Asshai and even sailed the Smoking Sea and walked the smoking ruins of Valyria.[9] He once owned a dragon egg that he claims he tossed into the sea during one of his foul moods"ulTimaS schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:45:
[...]
Euron Greyjoy is een soort van Columbus, hij heeft de hele wereld over gevaren in Planetos.
Keyword: "Known world"
Dus er valt nog zat te ontdekken
Maar niemand weet wat er ten westen van Westeros is, ten zuiden van de Summer Islands, hoe groot Sothoryos is, wat er ten oosten van the Grey Waste en Asshai is en nog veel meer. Er is nog genoeg niet bekendulTimaS schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:45:
[...]
Euron Greyjoy is een soort van Columbus, hij heeft de hele wereld over gevaren in Planetos.
Verwijderd
Als je maar 6 ipv 10 afl. draait is dat geen garantie voor kwaliteit...Robertdj schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:44:
[...]
En achteraf natuurlijk klagen dat het niveau zo ver gedaald is.
Edit: De veldslag uit aflevering 9 kostte een kleine maand om te filmen...
Als je voor 10 afl. een jaar nodig hebt, dan begin je met 13 afl. niet in mrt/apr 2017, maar in augustus met uitzenden bijv.- voor mijn part maken zij nog maar 1 seizoen van 10 afl. en daarmee de final, ook best- maar een jaar wachten op de laatste 6 afl...

Net als Star Wars, wachten tot eind 2017...en daarna weer tot dec. 2019 voor het laatste deel...
Ik trek dat niet hoor...ik ben toch wel van nu-nu-nu-generatie tegenwoordig (vanzelf geworden, door internet), zet maar wat meer CGI in ofzo, maar rond het af in 1 slag aub.
Je raakt ook steeds uit het verhaal zo, moet je weer terugkijken, dat kost veel tijd, tijd is geld etc.
Alsof alles nog een keer kijken zo'n marteling isVerwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:27:
[...]
Als je maar 6 ipv 10 afl. draait is dat geen garantie voor kwaliteit...
Als je voor 10 afl. een jaar nodig hebt, dan begin je met 13 afl. niet in mrt/apr 2017, maar in augustus met uitzenden bijv.- voor mijn part maken zij nog maar 1 seizoen van 10 afl. en daarmee de final, ook best- maar een jaar wachten op de laatste 6 afl...
Net als Star Wars, wachten tot eind 2017...en daarna weer tot dec. 2019 voor het laatste deel...![]()
Ik trek dat niet hoor...ik ben toch wel van nu-nu-nu-generatie tegenwoordig (vanzelf geworden, door internet), zet maar wat meer CGI in ofzo, maar rond het af in 1 slag aub.
Je raakt ook steeds uit het verhaal zo, moet je weer terugkijken, dat kost veel tijd, tijd is geld etc.
Ook op YT bij mijn weten, neem aan dat dit wordt bedoeld (voor de mensen zonder Spotify);ulTimaS schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:47:
[...]
https://open.spotify.com/album/7bBlW6L9r3ICFkbf2WRDXL
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=kY2evrkfbiM]
Heb hier trouwens sinds gisteren HBO, misschien binnenkort alles nog eens op mijn gemak terugkijken, veel ontschiet me toch met die jaren pauze (en weken tijdens de seizoenen).
"When you grow up your heart dies"
Voor de doelgroep hier voegt het misschien wel juist magie toesjaool schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:37:
Even een beetje van de magie weghalen...
[video]
[video]
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Voor mij in ieder geval wel.Twee Dee schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:47:
[...]
Voor de doelgroep hier voegt het misschien wel juist magie toe
"When you grow up your heart dies"
Nee, geen film. Dan verwacht je van mensen dat ze het einde per se in de bioscoop moeten zien en dus naast de HBO abo ook nog eens voor de bioscoop moeten betalen om het einde te willen zien.Cnet schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:10:
Wat mij betreft mogen ze nog wel één seizoen doen van 10 afleveringen. En dan afsluiten met een big budget film waarin alles tot een eind komt. inclusief the battle met de white walkers.
Een film over Robert's Rebellion of Aegon the Conquerer zou ik dan wel weer willen, mits dit in dezelfde stijl als de tv-show is.
Ik wil niet dat het zal eindigen met een film, moet wel consistent blijven.ulTimaS schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:21:
[...]
Nee, geen film. Dan verwacht je van mensen dat ze het einde per se in de bioscoop moeten zien en dus naast de HBO abo ook nog eens voor de bioscoop moeten betalen om het einde te willen zien.
Een film over Robert's Rebellion of Aegon the Conquerer zou ik dan wel weer willen, mits dit in dezelfde stijl als de tv-show is.
Zelf lijkt mij een miniserie over roberts rebellion, een andere miniserie over Dunk en Egg en dan een serie films over The Dance of Dragons optimaal. Beetje veel, maar dat is alleen maar leuk.
Ja inderdaad, een miniserie is ook wel leuk. Dunk & Egg was ik ff vergeten, the big buddy show!markdm schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:27:
[...]
Ik wil niet dat het zal eindigen met een film, moet wel consistent blijven.
Zelf lijkt mij een miniserie over roberts rebellion, een andere miniserie over Dunk en Egg en dan een serie films over The Dance of Dragons optimaal. Beetje veel, maar dat is alleen maar leuk.
Moet dit boek ook nog eens een keer doorlezen, zit ook supermooie art in:

[ Voor 15% gewijzigd door ulTimaS op 29-06-2016 23:38 ]
Ik twijfelde er ook nog over om dat boek te kopen, het ziet er erg uitgebreid en leuk uit. Ik heb hem ook een keer in de bibliotheek gelezen, echt uitgebreid en inderdaad vol met mooie art. Alleen ik denk dat als ik hem heb ik het boek voornamelijk als informatiebron zal gebruiken, en dan staat het meeste ook op http://awoiaf.westeros.org/.ulTimaS schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:32:
[...]
Ja inderdaad, een miniserie is ook wel leuk. Dunk & Egg was ik ff vergeten, the big buddy show!
Moet dit boek ook nog eens een keer doorlezen, zit ook supermooie art in:
[afbeelding]
Het zuiden van Westeros (Dorne) heeft een geheel andere klimaat omdat het wordt gescheiden van de rest van het continent door een lange bergketen (red mountains). De koude wind en klimaat komt dus niet bij Dorne en daarom ziet Dorne en de inwoners er ook compleet anders uit dan de rest van Westeros. Doordat Dorne zo afgeschermd is heerst er ook een heel andere cultuur.Icephase schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:49:
Waarom wordt het dan in het zuiden van Westeros ook niet steeds kouder?
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber
Jon is nu echt; The Song of Ice and Fire
Zie; http://www.makinggameofth...-tower-of-joy-infographic
[ Voor 6% gewijzigd door sjaak88 op 30-06-2016 03:40 ]
Verwijderd
Eerder 1 finaal seizoen van ca. 12-15 afleveringen en dan kiezen voor het Netflix-model, alles in 1x op inet plempenCnet schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:10:
Wat mij betreft mogen ze nog wel één seizoen doen van 10 afleveringen. En dan afsluiten met een big budget film waarin alles tot een eind komt. inclusief the battle met de white walkers.
Daarna ieder jaar rond dec. een dikke vette GoT-film, met extra verdieping, een aantal oude, terugkerende characters icm een dikke vette battle met de WW of elkaar en veel, maar dan ook echt veel creepy, spooky shit.
Hier staat wel Rheagar ''Abducted'' Lyanna... Dat zou betekenen dat hij haar alsnog ontvoert zou hebben. Dat zou wel een beetje van de magie weg halen.sjaak88 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 03:33:
Het is nu ook officieel door HBO zelf bevestigd dat Rhaegar Targaryen de vader is van Jon Snow[afbeelding]
Jon is nu echt; The Song of Ice and Fire![]()
Dan moet je daar wel twee jaar op willen wachten. Alleen al de veldslag in aflevering 9 kostte een maand om te filmen...Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 04:13:
Eerder 1 finaal seizoen van ca. 12-15 afleveringen en dan kiezen voor het Netflix-model, alles in 1x op inet plempen
Dat zou wel mooi zijn maar dat zou dan bijvoorbeeld over de Conquest gaan of over de Doom of Valyria. Ivm de leeftijden van de acteur kan je niet echt terugkomen op dingen die we al gezien hebben eerder in de serie.Daarna ieder jaar rond dec. een dikke vette GoT-film, met extra verdieping, een aantal oude, terugkerende characters icm een dikke vette battle met de WW of elkaar en veel, maar dan ook echt veel creepy, spooky shit.en bloed, niet te vergeten
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Kijk ik nou verkeerd of mist Tyrion Lannister nou heel "toevallig" op dit lijstje!?sjaak88 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 03:33:
Het is nu ook officieel door HBO zelf bevestigd dat Rhaegar Targaryen de vader is van Jon Snow[afbeelding]
Ik had hem ook gezien, maar de "info" graphic is zo onduidelijk en chaotisch. Het ziet er alleen tof uit, maar leesbaar is het zeker niet.sjaak88 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 03:33:
en Olly.belly89 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 08:42:
[...]
Kijk ik nou verkeerd of mist Tyrion Lannister nou heel "toevallig" op dit lijstje!?
En helaas zit Mark Mylod er wel bij. Hij was degene die de Arya scenes zo heeft vernacheld.mobstaa schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 02:58:
Ik lees net een artikel dat HBO op hun Facebook heeft geplaatst. De regisseurs voor komend seizoen uitgelicht. Helaas geen Miguel Sapochnik, die man heeft de laatste twee aflevering en Hardhome van vorig seizoen wel zo prachtig in beeld gebracht. Heel jammer dat hij geen bijdrage levert komend seizoen.
Be afraid.... be VERY afraid!
Edit:
Ah het is een parodie-account
[ Voor 9% gewijzigd door Flimovic op 30-06-2016 10:28 ]
Steam/Discord: Flimovic
Haha, alleen jammer dat dit niet de echte GRRM is. Staan wel een paar grappige tweets in
Echt jammer ja, het lijkt echt alsof Mark Mylod het verhaal en de personages geeneens begrijpt, hij had in een interview uitgelegd waarom hij Arya zo verpest had. Hij wou het verhaal voor de kijkers super spannend, schokkend en onverwachts houden, hij gaf wat minder om het personage Arya en de logica in het verhaal. Stomme keuze van HBO, terwijl Miguel Sapochnik echt perfect was.ulTimaS schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:50:
En helaas zit Mark Mylod er wel bij. Hij was degene die de Arya scenes zo heeft vernacheld.
Een andere reden dat de Dornisnhmen er anders uitzien dan de rest van Westeros en een andere cultuur heeft is omdat de rest van Westeros afstamt van of de First Men of van de Andals maar de Dornish stammen gedeeltelijk af van een massaimmigratie van de Rhoynish. De koningin Nymeria (Arya heeft haar direworf naar haar vernoemd) moest van haar thuisland vluchten door de Valyrians en had daarom Drone binnengevallen met 10.000 schepen. Hierdoor zijn de Dornishmen zijn een mengeling van First Men, Andals en Rhoynish, wat uniek is in Westeros.Lasmibalsingh schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 01:27:
Het zuiden van Westeros (Dorne) heeft een geheel andere klimaat omdat het wordt gescheiden van de rest van het continent door een lange bergketen (red mountains). De koude wind en klimaat komt dus niet bij Dorne en daarom ziet Dorne en de inwoners er ook compleet anders uit dan de rest van Westeros. Doordat Dorne zo afgeschermd is heerst er ook een heel andere cultuur.
Volgens mij heeft de actrice die Arya speelt ook ergens in een interview gezegd dat hij Mylod moest vertellen dat sommige actie scenes niet passen bij het karakter van Arya. Hij is inderdaad meer van het flashy hollywood spektakel zonder de karakters echt te kennen.markdm schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:59:
[...]
Echt jammer ja, het lijkt echt alsof Mark Mylod het verhaal en de personages geeneens begrijpt, hij had in een interview uitgelegd waarom hij Arya zo verpest had. Hij wou het verhaal voor de kijkers super spannend, schokkend en onverwachts houden, hij gaf wat minder om het personage Arya en de logica in het verhaal. Stomme keuze van HBO, terwijl Miguel Sapochnik echt perfect was.
Het valt me trouwens ook op dat de casual show kijkers geen éne moer snappen van het hele Jon verhaal (hier bedoel ik de mensen in mijn omgeving die niet op forums zitten te speculeren). Ik hoor namelijk verhalen van dat er sprake was van incest (Ned en Lyanna) of dat de vader van Jon, Robert Baratheon is en zelfs dat dit de hoer is waar Ned ontucht mee heeft gepleegd. Ze hebben ook echt geen idee wie Rhaegar is en dit komt denk ik omdat hij alleen maar ter sprake is gekomen bij een paar dialogen in 6 seizoenen en ze geen beeld hebben van hem (dmv een green dream van bran bijv.). In dit filmpje zijn alle moment in de show achter elkaar gezet en helpt casual show-kijkers misschien iets meer te snappen van het verhaal.
Vorig seizoen eindigde met een enorme cliffhanger: Arya stal een gezicht om Meryn Trant te doden (persoonlijke afrekening). Jaqen dronk een flesje gif en viel dood neer, waarna The Waif opeens Jaqen bleek te zijn en 'dode Jaqen' allerlei andere gezichten had, en Arya uiteindelijk blind werd.
Dat schreeuwde om meer duidelijkheid en uitleg, maar het eindigde in een simplistische chase-and-run en Jaqen die het prima vond dat Arya weer 'someone' wilde zijn en verder ging met haar persoonlijke afrekeningen.
Misschien dat daar volgend seizoen toch nog een plottwist in zit, maar ik vond het met afstand de grootste teleurstelling van dit seizoen. En dat kun je moeilijk alléén op het conto van Mark Mylod schrijven.
Heb eerder het idee dat dit lijstje is gemaakt bij de overgang van de macht van de Mad King naar Robert. Je mist bijvoorbeeld ook Cersei. Jamie was toen lid van de Kinsguard en Tywin had ook al een rol in Kingslanding.belly89 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 08:42:
[...]
Kijk ik nou verkeerd of mist Tyrion Lannister nou heel "toevallig" op dit lijstje!?
Ach, het is ook een "moeilijke" serie om te volgen. Zeker als je het vergelijkt met Breaking Bad oid. Het aantal levende karakters is huge en dan wordt er ook nog een mega geschiedenis meegesleept. Als je alleen de serie bekijkt is het al goed om hem 3x te kijken zodat alles wat duidelijker wordt. En zelfs als je boeken leest en de serie kijkt loop je nog tegen "oh ja" momentjes aan.ulTimaS schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:19:
[...]
Volgens mij heeft de actrice die Arya speelt ook ergens in een interview gezegd dat hij Mylod moest vertellen dat sommige actie scenes niet passen bij het karakter van Arya. Hij is inderdaad meer van het flashy hollywood spektakel zonder de karakters echt te kennen.
Het valt me trouwens ook op dat de casual show kijkers geen éne moer snappen van het hele Jon verhaal (hier bedoel ik de mensen in mijn omgeving die niet op forums zitten te speculeren). Ik hoor namelijk verhalen van dat er sprake was van incest (Ned en Lyanna) of dat de vader van Jon, Robert Baratheon is en zelfs dat dit de hoer is waar Ned ontucht mee heeft gepleegd. Ze hebben ook echt geen idee wie Rhaegar is en dit komt denk ik omdat hij alleen maar ter sprake is gekomen bij een paar dialogen in 6 seizoenen en ze geen beeld hebben van hem (dmv een green dream van bran bijv.). In dit filmpje zijn alle moment in de show achter elkaar gezet en helpt casual show-kijkers misschien iets meer te snappen van het verhaal.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ze hebben ook een heel stuk van Arya's verhaal geskipped. Net als Tyrion vorig seizoen.zkotz schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:32:
Ligt het aan de regisseur dat het verhaal van Arya als een plumpudding in elkaar zakte dit seizoen? Lijkt me sterk, dat is vooral een kwestie van heel slecht schrijfwerk door Benioff en Weiss.
Vorig seizoen eindigde met een enorme cliffhanger: Arya stal een gezicht om Meryn Trant te doden (persoonlijke afrekening). Jaqen dronk een flesje gif en viel dood neer, waarna The Waif opeens Jaqen bleek te zijn en 'dode Jaqen' allerlei andere gezichten had, en Arya uiteindelijk blind werd.
Dat schreeuwde om meer duidelijkheid en uitleg, maar het eindigde in een simplistische chase-and-run en Jaqen die het prima vond dat Arya weer 'someone' wilde zijn en verder ging met haar persoonlijke afrekeningen.
Misschien dat daar volgend seizoen toch nog een plottwist in zit, maar ik vond het met afstand de grootste teleurstelling van dit seizoen. En dat kun je moeilijk alléén op het conto van Mark Mylod schrijven.
Waarschijnlijk omdat het anders nog 3 seizoenen zou duren voordat ze terug konden naar Westeros.
Het is jammer. Maar nu hebben we tenminste nog iets om naar uit te kijken als de laatste boeken uitkomen.
Het heeft ook te maken met het feit dat GoT ontzettend veel doet aan foreshadowing. Ik ben nu weer begonnen te herkijken, seizoen 1 inmiddels er doorheen gejaagd en bij een tweede herkijksessie ga je pas beseffen welk belang sommige dialogen hebben (bijvoorbeeld de hele geschiedenis van Rhaegar en Lyanna, Robert, etc). Ook subtiele dromen van Brann & the 3 eyed raven... en ga zo maar door.MrFl0ppY schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:34:
[...]
Ach, het is ook een "moeilijke" serie om te volgen. Zeker als je het vergelijkt met Breaking Bad oid. Het aantal levende karakters is huge en dan wordt er ook nog een mega geschiedenis meegesleept. Als je alleen de serie bekijkt is het al goed om hem 3x te kijken zodat alles wat duidelijker wordt. En zelfs als je boeken leest en de serie kijkt loop je nog tegen "oh ja" momentjes aan.
Je bent in sommige gevallen zomaar een paar seizoenen verder voordat het echt uitkomt, en dat merk je pas als je het herkijkt.
De enige serie die dat ook echt heel goed kon was Arrested Development. Die serie kun je wel 3 of 4 keer herkijken en dan nog ontdek je nieuwe grapjes. Grapjes die pas grapjes worden voor de tweede keer door de foreshadowing, aangezien je clue de eerste keer nog niet kon weten
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Deels schrijfwerk, maar ik denk meer regisseur. Hij is ook verantwoordelijk voor de onkarakteristieke doden van Barristen Selmy en The Blackfish. Het lijkt alsof hij de karakters niet echt goed snapt en alleen maar voor de wow/shock-factor gaat. Als je kijkt naar de scores voor elke aflevering heeft hij niet een al te goede trackrecord van alle GoT afleveringen:zkotz schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:32:
Ligt het aan de regisseur dat het verhaal van Arya als een plumpudding in elkaar zakte dit seizoen? Lijkt me sterk, dat is vooral een kwestie van heel slecht schrijfwerk door Benioff en Weiss.
#59 van 60: "No One" S06E08
#53 van 60: "The Broken Man" S06E07
#51 van 60: "Son of the Harpy" S05E04
#45 van 60: "High Sparrow" S05E03
Dit is in contrast met andere afleveringen van GoT, dus wel een hoge standaard qua rating maar dan nog kan het geen toeval zijn.
edit: even in vergelijking met Miguel Sapochnik (Hij heeft natuurlijk wel de beste afleveringen gekregen, maar dat moet je ook maar waar zien te maken)
#1 van 60: "Battle of the Bastards" S06E10
#2 van 60: "The Winds of Winter" S06E09
#4 van 60: "Hardhome" S05E08
#26 van 60: "The Gift" S05E07
[ Voor 14% gewijzigd door ulTimaS op 30-06-2016 12:05 ]
Ben het grotendeels met je eens, maar Miguel Sapochnik had behalve de beste afleveringen, óók het grootste budget.ulTimaS schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:55:
[...]
Deels schrijfwerk, maar ik denk meer regisseur. Hij is ook verantwoordelijk voor de onkarakteristieke doden van Barristen Selmy en The Blackfish. Het lijkt alsof hij de karakters niet echt goed snapt en alleen maar voor de wow/shock-factor gaat. Als je kijkt naar de scores voor elke aflevering heeft hij niet een al te goede trackrecord van alle GoT afleveringen:
Dit is in contrast met andere afleveringen van GoT, dus wel een hoge standaard qua rating maar dan nog kan het geen toeval zijn.
edit: even in vergelijking met Miguel Sapochnik (Hij heeft natuurlijk wel de beste afleveringen gekregen, maar dat moet je ook maar waar zien te maken)
Steam/Discord: Flimovic
Klopt, maar een goeie aflevering hoeft niet per se een groot spektakel te zijn. S06E10 vond ik ook niet alleen goed om de explosie van de sept of de draakjes die te zien waren, ik vond deze aflevering goed om hoe het geschoten is en vooral hoe goed gebruik is gemaakt van muziek/stiltes.Flimovic schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:26:
[...]
Ben het grotendeels met je eens, maar Miguel Sapochnik had behalve de beste afleveringen, óók het grootste budget.
Een ander voorbeeld is S04E06 "The Laws of Gods and Men", dit is een aflevering met voornamelijk dialoog en toch was dit één van mijn favoriete afleveringen.
Wat dat betreft hoop ik wel dat ze daar de laatste seizoenen niet op gaan bezuinigen. Ik denk dat de laatste afleveringen echt weer een boost hebben gegeven aan het fenomeen GoT.
Het is ook echt een fenomeen deze serie. Ik volg deze serie sinds 2014/2015 en je wordt er steeds verder in opgezogen. Dat er zelfs op TV (en youtube nog veel meer) nabesprekingen worden gehouden als er net iets heel belangrijks is gebeurd. Doet me een beetje denken aan tv uitzendingen rondom de eerste Desert Storm in de jaren '90. Zag je ook veel samenvattingen van verschuivingen van troepen en hoe de vijanden op elkaar reageerden.... Ik niet een serie waarbij dit zo leeft.
Echt besprekingen waarbij je bijna gaat vergeten dat het verhaal al geschreven en gefilmd is. Da's wel knap natuurlijk!
7+6 afleveringen nog maar... Ik hoop dat ze qua lengte op 60+ minuten zitten. Als het 13 mini GoT films met redelijk budget zijn dan kan ik er wel mee leven. Het was dit seizoen wat wisselend qua niveau. Maar de lastige (mindere) verhaallijnen zijn er nu wel uit toch?
Komt wel goed, het was al de meest succesvolle reeks die HBO ooit gemaakt had, en de kijkcijfers zijn nóg met zo'n 15% gestegen tegenover seizoen 5readytoflow schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:28:
Ik neem aan dat ergens in die laatste 13 afleveringen toch ook een aantal flinke veldslagen zitten?
Wat dat betreft hoop ik wel dat ze daar de laatste seizoenen niet op gaan bezuinigen. Ik denk dat de laatste afleveringen echt weer een boost hebben gegeven aan het fenomeen GoT.
Het is ook echt een fenomeen deze serie. Ik volg deze serie sinds 2014/2015 en je wordt er steeds verder in opgezogen. Dat er zelfs op TV (en youtube nog veel meer) nabesprekingen worden gehouden als er net iets heel belangrijks is gebeurd. Doet me een beetje denken aan tv uitzendingen rondom de eerste Desert Storm in de jaren '90. Zag je ook veel samenvattingen van verschuivingen van troepen en hoe de vijanden op elkaar reageerden.... Ik niet een serie waarbij dit zo leeft.
Echt besprekingen waarbij je bijna gaat vergeten dat het verhaal al geschreven en gefilmd is. Da's wel knap natuurlijk!
7+6 afleveringen nog maar... Ik hoop dat ze qua lengte op 60+ minuten zitten. Als het 13 mini GoT films met redelijk budget zijn dan kan ik er wel mee leven. Het was dit seizoen wat wisselend qua niveau. Maar de lastige (mindere) verhaallijnen zijn er nu wel uit toch?
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Denk het wel, alleen zijn die grote veldslagen niet waarom ik de serie kijk. Wil ik veel geweld en actie zien zijn er genoeg andere series/films die dat ook prima doen. Ik kijk het vooral om de verhaal- en karakterontwikkellingen en de complotten/intriges. Dat zit voor mij op een niveau waar maar weinig andere series aan tippen.readytoflow schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:28:
Ik neem aan dat ergens in die laatste 13 afleveringen toch ook een aantal flinke veldslagen zitten?
Die poll zegt geen reet over de populariteit van beide series ten opzichte van elkaar natuurlijk. Breaking Bad is Walter White. GoT is (mede) juist interessant vanwege de hoeveelheid personages en verhaallijnen. Bij GoT kun je een hekel hebben aan een personage en de serie alsnog tof vinden. Als je bij Breaking Bad een hekel hebt aan Walter White... tja, waarom kijk je dan?Cyb3 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:57:
Een recente poll tussen BB en GoT toont dan Walter White nog steeds veruit meer populair is dan Dany of Tyrion. ben benieuwd!
Het is zo lastig om te bepalen wie er nou voor zorgt dat een aflevering goed is of niet. Over het algemeen prijst men de afleveringen van Sapochnik ook voor de "kwaliteit van de beelden". Maar hoeveel van deze credit moet naar de regisseur of juist naar de "director of photography" van die aflevering. Zoveel van de functies binnen het maken van film/serie etc. zijn gedeeld en afhankelijk van de crew kan dit ook weer anders verdeeld zijn. Dus het simpelweg toeschrijven aan de regisseur vind ik wat kort door de bocht.ulTimaS schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:55:
[...]
Deels schrijfwerk, maar ik denk meer regisseur. Hij is ook verantwoordelijk voor de onkarakteristieke doden van Barristen Selmy en The Blackfish. Het lijkt alsof hij de karakters niet echt goed snapt en alleen maar voor de wow/shock-factor gaat. Als je kijkt naar de scores voor elke aflevering heeft hij niet een al te goede trackrecord van alle GoT afleveringen:
Ik ben ook geen expert in het regisseren van films/series en wie allemaal verantwoordelijk is voor welk deel, maar als het goed is stuurt de regisseur iedereen aan. Als een actrice je moet vertellen dat iets niet in het aard van de karakter zit dan moet je jezelf toch achter de oren krabben als regisseur. Tuurlijk heeft een actrice meer gevoel bij de karakters die ze spelen, maar de basis eigenschappen mag je toch wel verwachten dat die bekend zijn bij de regisseur.robbertvw schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:16:
[...]
Het is zo lastig om te bepalen wie er nou voor zorgt dat een aflevering goed is of niet. Over het algemeen prijst men de afleveringen van Sapochnik ook voor de "kwaliteit van de beelden". Maar hoeveel van deze credit moet naar de regisseur of juist naar de "director of photography" van die aflevering. Zoveel van de functies binnen het maken van film/serie etc. zijn gedeeld en afhankelijk van de crew kan dit ook weer anders verdeeld zijn. Dus het simpelweg toeschrijven aan de regisseur vind ik wat kort door de bocht.
Het had dus misschien nog erger gekund als Maisie Williams niet op de rem had gedrukt.Williams explains that episode director Mark Mylod and his team wanted Arya's escape from The Waif in episode seven and subsequent chase in No One to be far more theatrical, but the actress maintained that it wasn't Ayra's style.
She said that in her mind, Ayra was really struggling, and wouldn't expend extra energy on pulling cool-looking stunts when she was just trying to stay safe:
"I wanted her to look like she was struggling. I didn’t want [the chase stunts] to be unnecessary or superhuman. I got on set and they were [going to have Arya] rolling around, and diving, and I was like, 'That looks amazing, but no.' I’d be like, 'Why would she run over there? She’d just duck under here and just get out.'"
edit: misschien is Mylod wel een goeie regisseur, maar misschien niet voor een serie als Game of Thrones.
[ Voor 6% gewijzigd door ulTimaS op 30-06-2016 14:46 ]
Maar als je het gaat optellen heeft GoT meer stemmen dan BB? Ik snap je punt dus eigenlijk niet? Het is toch logisch dat WW meer stemmen heeft want de hele serie draait enkel om dat personage?Cyb3 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:57:
In de tijd van breaking bad vond iedereen dat de beste TV serie aller tijden. Omdat we nu weten dat er nog 13 afleveringen gaan komen vraag me af of GoT de sensatie kan volhouden en niet "jump the shark"so to speak. Een recente poll tussen BB en GoT toont dan Walter White nog steeds veruit meer populair is dan Dany of Tyrion. ben benieuwd!
*Persoonlijk vind ik GoT beter dan BB, maar (ik heb BB achteraf gezien, alles achter elkaar) ik vond dat eigenlijk tegenvallen tegenover mijn verwachten (die waren natuurlijk wel torenhoog)
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Denk het niet, GoT draait daar helemaal niet om.readytoflow schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:28:
Denk wel een eindslag met de white walkers maar verder verwacht ik niet mega veel battles.
Dit topic is gesloten.
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews
Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic