[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 125 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.516 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Ik was even bang toen de Sand Snakes terug in beeld kwamen, maar die kregen gelukkig bijzonder weinig tekst :p

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/4WSzFCVjitEyaK06ZBq4COAu/full.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 28-06-2016 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
ulTimaS schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 00:38:
[...]

Het bloed is al niet meer puur door Lyanna Stark. De enige pureblood (waarvan wij het weten) die nog over is, is Daenerys op het moment. Aemon was het ook, maar die is dus ook al dood. De moeder van Aemon was Dyanna Dayne, dus die was ook geen pureblood.
En niet alle purebloods hadden de fire-ressist eigenschappen. Dus even afwachten nog.

Rest nog de vraag wie de laatste draak gaat bereiden. Is tyrion toch ook stiekem geen lannister?, gaat bran er 1 wargen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:50
Goed, meneer Sneeuw is ook een (halve) Targaryen. Drie draken, twee Targaryen's... ik eet m'n schoen op als ik niet weet wie drakenpiloot numero 3 wordt... wie o wie had er ook weer net zo'n vage geschiedenis rond z'n geboorte hangen? Welke kleine man heeft er ook weer meer gelezen over draken dan ieder ander levend persoon en heeft al bewezen goed met ze overweg te kunnen?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:44

Spooksel

Spooksel!

Lichtelijk off topic, maar na 6 seizoenen GoT verbaas ik me er met de week echt meer en meer over hoe extreem sommigen de namen uit de serie verbasteren of simpelweg nog altijd niet weten/onthouden :P

Kijken jullie naar een andere serie dan ik ofzo? :D

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:15

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/13510825_1832195577016671_7465497771835791358_n.jpg?oh=7f9a8de70537d5cf8142e4ce6e5a6aac&oe=58056920&__gda__=1475558431_3d898f74a7d981420bb609dd7b8bdfbf

Mooie seizoens einde. Binnenkort maar weer eens vanaf S01 beginnen omdat ik toch een hele hoop kwijt ben. Als ik het dan zo time dat ik net voordat S07 gaat beginnen klaar ben is alles nog vers in het geheugen :P

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Spooksel schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 08:40:
Lichtelijk off topic, maar na 6 seizoenen GoT verbaas ik me er met de week echt meer en meer over hoe extreem sommigen de namen uit de serie verbasteren of simpelweg nog altijd niet weten/onthouden :P

offtopic:
De boeken nog niet lezen, en de serie alleen zonder subs (doe ik persoonlijk iig, goed voor mijn Engels) kijken/luisteren helpt niet. De spelling krijg je dan vaak wel bijv hier mee, maar niet iedere naam komt wekelijks langs.

En daarbij komt dat Sneeuw ipv. Snow, Mus ipv. Sparrow, etc. misschien wel net zo correct is. Het is immers een bijnaam / beschrijving ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
Spooksel schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 08:40:

Ja, zo'n kneus ben ik ook... sorry, maar namen zoals Lyanna Stark en Rhaegar Targaryen vind ik niet zo makkelijk te onthouden. OK, Stark wel, maar voor Lyanna had ik een stuk of 5 varianten...

En al helemaal verdwaal ik in hun stambomen. Was die Rhaegar Targaryen broer of vader van Dany (Dayenaris... vast fout geschreven)? Lyanna Stark en Rhaegar Targaryen waren niet getrouwd, dus Jon (gelukkig een makkelijke naam!) is nog steeds een bastaard. Hij heeft dus eigenlijk geen rechten op troon? Hij werd nu als de Koning van de Noorden uitgeroepen onder valse voorwendselen dat hij zoon van Ned Stark (geen idee wat volledige naam van Ned zou zijn) zou zijn. Al in principe een zoon van zijn zus zijn verandert niet veel aan zijn stamboom, al heeft waarschijnlijk Sansa meer recht als Noordelijke Heerser. Maar als zij Jon een Koning zijn prima vindt, dan is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Mjah, weet je. Een naam zoals die van Dany kort ik zelf ook af omdat ik niet 100% zeker weet hoe je hem schrijft. Wat mij meer opvalt is dingen als 'die dikke' of 'die bolle' wanneer men het over Sam heeft enzo. 't is nou niet bepaald alsof hij de moeilijkste naam ever heeft en hij is ook best vaak in beeld geweest, misschien dit seizoen iets minder... maar in het verleden wel _veel_ meer, vanaf vrijwel in het begin van seizoen 1 al :P

[ Voor 5% gewijzigd door Spooksel op 28-06-2016 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ook opvallend dat (in ieder geval op HBO) sommige namen letterlijk worden vertaald. Zo wordt "Littlefinger" in de ondertiteling "Kleinevinger" :')

Misschien is dit wel gebruikelijk maar ik kijk eigenlijk nooit met ondertiteling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

Olga2000 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:07:
[...]

Ja, zo'n kneus ben ik ook... sorry, maar namen zoals Lyanna Stark en Rhaegar Targaryen vind ik niet zo makkelijk te onthouden. OK, Stark wel, maar voor Lyanna had ik een stuk of 5 varianten...

En al helemaal verdwaal ik in hun stambomen. Was die Rhaegar Targaryen broer of vader van Dany (Dayenaris... vast fout geschreven)? Lyanna Stark en Rhaegar Targaryen waren niet getrouwd, dus Jon (gelukkig een makkelijke naam!) is nog steeds een bastaard. Hij heeft dus eigenlijk geen rechten op troon? Hij werd nu als de Koning van de Noorden uitgeroepen onder valse voorwendselen dat hij zoon van Ned Stark (geen idee wat volledige naam van Ned zou zijn) zou zijn. Al in principe een zoon van zijn zus zijn verandert niet veel aan zijn stamboom, al heeft waarschijnlijk Sansa meer recht als Noordelijke Heerser. Maar als zij Jon een Koning zijn prima vindt, dan is er niks aan de hand.
Jij vind Jon makkelijk, maar veel te veel mensen schrijven nog steeds John. Deze plaatjes zijn al van seizoen 1, maar dit is wel toepasselijk (hoewel ietwat overdreven): http://imgur.com/gallery/lM6Jb

het is trouwens Daenerys Stormborn of house Targaryen, Queen of Meereen, Queen of the Andals(, the Rhoynar) and the First Men, Lady Regnant of the Seven Kingdoms, Khaleesi of the Great Grass Sea, Mhysa, Breaker of Chains, the Unburnt, Mother of Dragons. Dat je het even weet O-)
Razr schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:15:
Ook opvallend dat (in ieder geval op HBO) sommige namen letterlijk worden vertaald. Zo wordt "Littlefinger" in de ondertiteling "Kleinevinger" :')

Misschien is dit wel gebruikelijk maar ik kijk eigenlijk nooit met ondertiteling
Normaal zouden ze eigenlijk de Nederlandse boek benamingen moeten gebruiken (net zoals bijv. Harry Potter en LoTR). In dit geval zou Littlefinger, Pinkje genoemd worden.

[ Voor 15% gewijzigd door ulTimaS op 28-06-2016 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:26
Ik vond die scene met Daenerys en Tyrion ook mooi. Had niet echt opgelet en dacht bij die shot dat ze tegenover elkaar staan: "zo veel kleiner is die Tyrion helemaal niet", blijkt dat hij op een verhoging staat :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
Snippo schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:20:
Ik vond die scene met Daenerys en Tyrion ook mooi. Had niet echt opgelet en dacht bij die shot dat ze tegenover elkaar staan: "zo veel kleiner is die Tyrion helemaal niet", blijkt dat hij op een verhoging staat :+.
Ja! Dat had ik ook! Alleen ik dacht, ho, is Daenerys zo klein!

Toevoeging: als iemand nog alle seizoenen wil kijken, zijn ze nog op HBO GO en onDemand tot 1 januari beschikbaar zijn. Al weet je het bij HBO nooit, dus later wellicht ook nog. Misschien ga ik ook kijken, al moet eerlijk toegeven, er waren genoeg momenten die ik NOOIT meer wilde zien!

[ Voor 27% gewijzigd door Olga2000 op 28-06-2016 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-09 13:48
CyBeR schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 03:55:
[...]

Had ik ook moeten doen. Klikte per ongeluk dit topic aan en 't eerste wat ik las was iets over Tommen die zelfmoord pleegde |:(
Heb alle afleveringen in 1 weekend gekeken, dus ontwijk al met succes 10 weken spoilers..

Vind het jammer dat er veel mensen denken zichzelf te profileren als uber-GoT-verhaal-uitdokteraar, maar simpelweg reviews van boeken hebben opgezocht om het zo voor de rest "te spoileren"

[ Voor 22% gewijzigd door Sniffels op 28-06-2016 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

En al helemaal verdwaal ik in hun stambomen. Was die Rhaegar Targaryen broer of vader van Dany (Dayenaris... vast fout geschreven)?
Rhaegar is de oudste zoon van de Mad King en de broer van Viserys en Daenerys.
Lyanna Stark en Rhaegar Targaryen waren niet getrouwd, dus Jon (gelukkig een makkelijke naam!) is nog steeds een bastaard.
Dat klopt.
Hij heeft dus eigenlijk geen rechten op troon?
Het wordt vrij lastig om aan te tonen dat hij de zoon van Raegar is, en zelfs dan nog is hij een basterd.
Hij werd nu als de Koning van de Noorden uitgeroepen onder valse voorwendselen dat hij zoon van Ned Stark (geen idee wat volledige naam van Ned zou zijn) zou zijn.
Eddard Stark is zijn naam. En technisch gezien hoeft Jon (volgens mij) niet perse de zoon van Ned te zijn om als King in the North te worden uitgeroepen want die noorderlingen regelen dat lekker zelf. Daar is volgens mij de bloedlijn niet verschrikkelijke belangrijk. Ook is hij wel een echte Stark omdat Lyanna natuurlijk ook een echte Stark was.
Al in principe een zoon van zijn zus zijn verandert niet veel aan zijn stamboom, al heeft waarschijnlijk Sansa meer recht als Noordelijke Heerser. Maar als zij Jon een Koning zijn prima vindt, dan is er niks aan de hand.
Hier komt vast nog wel wat achterweg met Littlefinger en Sansa.

Ik vond het een goeie finale. Die begin shot was super suspensfull! Echt knap gedaan, zat op het puntje van mijn stoel. Al was het wel duidelijk wat er ging gebeuren. Dat al die karakters in de Sept opeens uit de serie zijn, ook bizar. En arme arme Tommen. Hij kreeg veel haat omdat 'ie saai was maar als je je realiseert dat hij in de boeken eigenlijk nog veel jonger is dan is het wel te begrijpen. RIP Tommen. All hail Ser Pounce!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 10:50
Arya's to do lijstje:

Queen Cersei : Arya blames Cersei for the death of Sansa’s direwolf Lady and the disappearance of her own wolf, Nymeria, and also blames Cersei in part for her father’s death.

Melisandre : Referred to as “the Red Woman” by Arya, she despises Melisandre because she took Gendry away from her.

The Mountain : The Hound’s older brother, Arya ran into him at Harrenhal where he was commanding an unsavory bunch of torturers.

Ilyn Payne: The man tasked with swinging the sword that beheaded Arya’s father during Season 1 of “Game of Thrones.” He was among the first people on her list. Arya has not yet had a chance to kill him, however.

Beric Dondarrion: Along with a friend, Beric sold Gendry to Melisandre in Season 3. Arya has not had a chance to kill him, but several others have done it. However, Beric continues to be brought back to life through some sort of magic beyond the understanding of himself or his companion.

Thoros of Myr: Thoros was raised in the Temple of the Lord of Light. He was supposed to become a Red Priest, but instead fell into an unholy life. Despite this, he appears to have the ability to resurrect Beric, with whom he is traveling. He assisted in selling Gendry and accordingly earned a spot on Arya’s list.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
sjaak88 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:42:
[...]

Als je goed kijkt naar clues in de vorige afleveringen en seizoenen is het gewoon Rhaegar Targaryen.

- Lyanna Stark kreeg de mooie bloemen toen Rhaegar Targaryen het Paarden gevecht won, ipv zijn verloofde of al getrouwde Elia Martell.
- Alle geruchten zeggen dat Lyanna Stark ontvoerd is door Rhaegar Targaryen, ze kan dus verkracht zijn maar ik denk eerder dat ze gewoon verliefd op elkaar zijn geworden.
- The Tower of Joy scene speelde zich op het eind van Robert's Robellion af, wat een jaar duurde.
- En meest belangrijke, waarom waren Rhaegar Targaryen's king watch guardians allemaal bij The Tower of Joy ipv bij hem zijn tijdens de oorlog?
Ik sluit nog steeds niet uit dat Robert Baretheon de vader is van Jon Snow.

Die man had zoveel bastaarden, waarom niet 1 bij de vrouw van wie hij hield?

Het feit dat ze in die toren lag valt dan ook te verklaren, immers Rhaegar laat haar eerst bevallen, laat dan het kind vermoorden en houdt haar voor zichzelf.

Het zou ook verklaren waarom ze Ned zijn afkomst geheim laat houden.

Er zullen vast gaten in deze theorie zitten, maar toch heb ik er wel een goed gevoel bij.

Zeker voor de end-game. Ik vind het eleganter als een Baretheon bastard trouwt met een Targaryen Queen, dan weer een Targaryen met Targaryen.

Daarnaast, wat voor bewijs heeft Jon Snow straks uiteindelijk? Een visioen van een kreupele Stark? Dat zal ook weinig gewicht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

cbr600f4i schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:35:
Arya's to do lijstje:

Queen Cersei : Arya blames Cersei for the death of Sansa’s direwolf Lady and the disappearance of her own wolf, Nymeria, and also blames Cersei in part for her father’s death.

Melisandre : Referred to as “the Red Woman” by Arya, she despises Melisandre because she took Gendry away from her.

The Mountain : The Hound’s older brother, Arya ran into him at Harrenhal where he was commanding an unsavory bunch of torturers.

Ilyn Payne: The man tasked with swinging the sword that beheaded Arya’s father during Season 1 of “Game of Thrones.” He was among the first people on her list. Arya has not yet had a chance to kill him, however.

Beric Dondarrion: Along with a friend, Beric sold Gendry to Melisandre in Season 3. Arya has not had a chance to kill him, but several others have done it. However, Beric continues to be brought back to life through some sort of magic beyond the understanding of himself or his companion.

Thoros of Myr: Thoros was raised in the Temple of the Lord of Light. He was supposed to become a Red Priest, but instead fell into an unholy life. Despite this, he appears to have the ability to resurrect Beric, with whom he is traveling. He assisted in selling Gendry and accordingly earned a spot on Arya’s list.
Heeft Arya ooit Dondarrion en Thoros of Myr opgenoemd op haar lijst? Of Mel?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

wicked1980 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:36:
[...]

Het feit dat ze in die toren lag valt dan ook te verklaren, immers Rhaegar laat haar eerst bevallen, laat dan het kind vermoorden en houdt haar voor haarzelf.

Er zullen vast gaten in deze theorie zitten, maar toch heb ik er wel een goed gevoel bij.

Zeker voor de end-game. Ik vind het eleganter als een Baretheon bastard trouwt met een Targaryen Queen, dan weer een Targaryen met Targaryen.

Daarnaast, wat voor bewijs heeft Jon Snow straks uiteindelijk? Een visioen van een kreupele Stark? Dat zal ook weinig gewicht hebben.
Maar waarom zei Lyanna dan dat hij het niet aan Robert mocht vertellen anders zou hij de baby vermoorden? Hij gaat zijn eigen kind niet vermoorden, helemaal niet als het met Lyanna, de vrouw van zijn dromen, is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 22:17
[...]

Het feit dat ze in die toren lag valt dan ook te verklaren, immers Rhaegar laat haar eerst bevallen, laat dan het kind vermoorden en houdt haar voor haarzelf.

Hoe kon Robert een kind gekregen kunnen hebben met Lyanna Stark? Hij begon een oorlog om bij haar te kunnen.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 10:10
spoiler: speculatie op basis van boek-info
Wat ik me nu net realiseer... Arya is bij The Twins... Volgens mij is dat redelijk in de buurt van waar (in de boeken) haar wolf Nymeria een super-roedel heeft. Ik verwacht het niet, maar het zou mooi zijn als ze Nymeria ineens tegen het lijf loopt...

[ Voor 8% gewijzigd door Mx. Alba op 28-06-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
markdm schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:41:
[...]

Hoe kon Robert een kind gekregen kunnen hebben met Lyanna Stark? Hij begon een oorlog om bij haar te kunnen.
Een oorlog die een jaar onderweg was op het moment dat Ned bij de toren kwam toch?
Zou nog steeds kunnen
ulTimaS schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:41:
[...]

Maar waarom zei Lyanna dan dat hij het niet aan Robert mocht vertellen anders zou hij de baby vermoorden? Hij gaat zijn eigen kind niet vermoorden, helemaal niet als het met Lyanna, de vrouw van zijn dromen, is.
Ik verstond "Don't tell father"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:04

Bloodclot

Jawier!

[...]

Het feit dat ze in die toren lag valt dan ook te verklaren, immers Rhaegar laat haar eerst bevallen, laat dan het kind vermoorden en houdt haar voor zichzelf.

The rebellion duurde ~1 jaar. Jon is bij de tower of joy ~1 dag oud.
The rebellion kwam voort omdat Rhaeger Lyanna heeft "ontvoerd" en de Mad King Kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

wicked1980 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:42:
[...]

Toch nog een voordeel als je met ondertiteling kijkt :P. Ze zegt: "If Robert finds out, he'll kill him"

[ Voor 10% gewijzigd door ulTimaS op 28-06-2016 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 13-09 23:29
wicked1980 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:42:
[...]

Een oorlog die een jaar onderweg was op het moment dat Ned bij de toren kwam toch?
Zou nog steeds kunnen

[...]

Volgens mij was het the father. Maar sowieso zou Robert met Lyanna gaan trouwen, dus waarom zou het kind vermoord worden als de ouders bij elkaar zouden horen(alleen dan nog niet getrouwd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
ulTimaS schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:45:
[...]

Toch nog een voordeel als je met ondertiteling kijkt :P. Ze zegt: "If Robert finds out, he'll kill him"
ah, dat heb ik gemist dan -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:43
Waarom is Jaime niet de persoon om Tommen op te volgen? Hij is toch een man, heeft hij dan niet meer recht op de Throne? En nee hij zit niet meer in de Kingsguard, is er dit seizoen uit gesmeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-09 13:48
Was het dan ook het plan dat Tommen zichzelf zou doden? lijkt mij niet Cersei kennende, maar wel noodzakelijk voor de iron-throne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Natuurlijk niet, maargoed... of ze het aan had zien komen of niet weten we (vooralsnog) niet. Het lag natuurlijk wel een beetje in de lijn der verwachtingen voor de kijker dat ie het niet helemaal goed op zou pikken :P

Also, wel grappig hoe The Mountain nog steeds met die gaatjes in zijn borstplaat liep :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Satangel schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:51:
Waarom is Jaime niet de persoon om Tommen op te volgen? Hij is toch een man, heeft hij dan niet meer recht op de Throne? En nee hij zit niet meer in de Kingsguard, is er dit seizoen uit gesmeten.
Jaime? Hoe werkt dat. Tywin was geen Koning dus die heeft met de troon vrij weinig te maken. En dan zelfs nog heeft hij in zijn Kingsguard beloften zichzelf van "dat soort dingen" gedistantieerd. Cersei is "Queen Mother", die heeft de troon opgeëist. Op zich had zij daar ook geen recht op. Er is op het moment ook geen echte troonopvolger.
Cercei, als moeder van Tommen is dan in ieder geval regente, maar omdat Tommen geen nageslacht heeft, automatisch de koningin.
Zoals hieronder wordt gezegd heeft Cersei wel een claim op de troon. My bad. Monarchie enzo is tricky :p.

[ Voor 16% gewijzigd door MrVegeta op 28-06-2016 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
Nou... de Iron Throne behoort toe aan een Baratheon, niet aan een Lannister. Tommen is officieel (en niet biologisch) de zoon van Robert Baratheon. Cercei, als moeder van Tommen is dan in ieder geval regente, maar omdat Tommen geen nageslacht heeft, automatisch de koningin. Tenzij er natuurlijk iemand is met een sterkere claim. En laat die toevallig onderweg zijn met een paar bootjes en een paar draakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-08 22:00
goed

dany en schipjes+ draakjes onderweg naar kingslanding ondersteunt door de mensen uit highgarden en dorn, best legertje niet. Cersei en co hebben echt geen enkele kans.

John heeft het noorden en mogelijk little finger, vuile geilpijp, blegh. Heerlijke afwijzing trouwensvan sansa. en gaat zich voorbereiden op een white walker confrontatie?

Dat samen komen zie ik ook nog wel gebeuren,

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

De aangetrouwde oom zou meer recht hebben als de moeder...nee...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

revolised schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:58:
Nou... de Iron Throne behoort toe aan een Baratheon, niet aan een Lannister. Tommen is officieel (en niet biologisch) de zoon van Robert Baratheon. Cercei, als moeder van Tommen is dan in ieder geval regente, maar omdat Tommen geen nageslacht heeft, automatisch de koningin. Tenzij er natuurlijk iemand is met een sterkere claim. En laat die toevallig onderweg zijn met een paar bootjes en een paar draakjes.
The leader of Robert's Rebellion acquired the throne by force. He had three kids, officially and legally at least, with Queen Cersei. Joffrey and Myrcella are dead, leaving only Tommen — and if the prophecy Cersei received from a witch is to be believed, the other blond-haired kid isn't long for this world either.

The Throne would then pass to Stannis Baratheon, if he weren't pushing up daisies near Winterfell, then his faithful daughter Shireen Baratheon, if she weren't in cinders, then his younger brother Renly Baratheon, if he weren't in an advanced state of decomposition post-shadow baby.
That exhausts this generation of Baratheons. And according to this unbelievably extensive Baratheon family tree, you have to go all the way back to Robert's great-great-great-great-grandfather to find anyone in his family who sired another line that survived.

A hundred and fifty years before Robert was even born, an aristocrat called Corwen Baratheon married a woman named Leyne and had six kids. One of them, Arion, was Robert's great-great-great grandfather. The next one down to have surviving kids was Elyanna, who married a Lord named Mathin. Lord Mathin Lannister.

Mathin fathered Jason, who fathered Demon, who fathered Gerold, who fathered Tytos Lannister. And who was Tytos' firstborn son? Tywin Lannister

Yep, that's right. The old puppet-string puller, Lannister Godfather and Hand of the King could have sat on the Iron Throne in his own right! That is, if he hadn't ended up looking down the business end of Tyrion's crossbow while sitting on the commode.

That being the case, however, his title of heir to the throne of Westeros passes to his firstborn son ...
Jaime Lannister

Bron: http://mashable.com/2016/...hrones-heir/#aNswAap3NuqA

Maar zoals altijd gaat het niet om de sterkste claim maar wie daadwerkelijk de troon pakt. Cercei zou na Jaime het meeste recht hebben, niet omdat ze de moeder van de koning is maar omdat ze de dochter van Tywin is. Een enorme omweg dus. Maar helaas gaat de claim van Jaime voor die van haar. En Tyrion zou ook nog een claim hebben na Jaime maar die is officieel ter dood veroordeeld, dat kan ook een lastig dingetje zijn als je koning wilt worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Tsurany op 28-06-2016 10:12 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 08:42

Saffie_time

Why use this? 42!

Is de smit Gendry nog ergens in leven dat we weten?

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Ik heb het gevoel dat het kindje die meegenomen is door Sam nog wel een rol kan gaan spelen. Want alle jongens werden werden door Craster opgeofferd. En deze jongens werden weer white walkers. I verwacht hier nog wel een verband/verhaallijn over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Saffie_time schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:10:
Als het goed is wel. Maar een bastaard heeft nooit rechten zonder dat hij door de koning officieel erkend wordt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Saffie_time schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:10:
Hij is in ieder geval nog niet officieel de pijp uit. Net als Stannis :p.
Axente schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:12:
Ik heb het gevoel dat het kindje die meegenomen is door Sam nog wel een rol kan gaan spelen. Want alle jongens werden werden door Craster opgeofferd. En deze jongens werden weer white walkers. I verwacht hier nog wel een verband/verhaallijn over.
Meh. Ik denk dat daar niet zoveel achter zit. Het lijkt een beetje op een nasleep van een boekplot waar verder niets mee is gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 19:46

Goverman

not loaded

Wat. Een. Epic. Episode. WOW!!!

Echt niets op aan te merken. Nou ja, een ding dan: we moeten weer 10 maanden wachten… :(

Even wat gedachten van mijn kant die hier nog niet aan de orde zijn gekomen: de strijd tussen Varys en Littlefinger.

Varys heeft diverse keren aangegeven dat hij doet “what’s best for the realm”. Hij handelt niet uit eigen belang, al zal hij dat eigen belang ook niet vergeten natuurlijk. Littlefinger daarentegen heeft EINDELIJK kleur bekend: hij wil de iron throne voor zichzelf, met een Stark naast zich: Sansa (het liefst Catelyn, maar die is niet meer). En dat zijn de twee spelers die nog aan de touwtjes gaan trekken.

Eigenlijk zijn er nu nog vier machtsblokken over:
- Lannister (Cersei en Jaime) in King’s Landing. Voor zover we weten geen majeure bondgenoten meer, maar wel een groot leger.
- Stark/Snow in ‘The North’. Steun van veel huizen (maar niet altijd onvoorwaardelijke steun) en de Free Folk.
- Littlefinger. Heeft Harrenhal (weinig soldaten) en The Vale (cavelerie).
- Dany/Tyrion/Varys. Hebben Dothraki, Unsullied, Greyjoy, Martell, Tyrell.

En daarnaast natuurlijk nog de mysterieuze white walkers…

Littlefinger heeft een doel, maar ik weet niet of hij het Noorden steunt in ruil voor een claim op de iron throne. Dat geldt omgekeerd ook: zullen Jon en Sansa Littlefinger steunen?

Kamp Dany bestaat vooral bij de gratie van een gezamenlijke vijand: Cersei. Dit gaat tot problemen leiden als Cersei verslagen is.

Mijn voorspellingen:
- Dany gaat met haar mega alliantie richting King’s Landing. Dorne trekt op richting King’s Landing, waardoor er een belegering plaatsvindt. Cersei zal aandringen op vechten tot de laatste man (terwijl ze zelf veilig in de catacomben van de Red Keep zit). Dany’s draken zorgen voor wat spektakel, waardoor de stad valt. Cersei komt hierbij om het leven (hoe weet ik niet). Jaime ontkomt hieraan.
- Dany claimt de iron throne en krijgt deze ook. Daarna beginnen de problemen intern: de Dothraki passen niet in de cultuur van Westeros en dit dreigt te ontaarden in een nieuwe burgeroorlog.
- High Garden trekt op richting Casterly Rock en krijgt het als dank voor bewezen diensten aan kamp Dany.
- Littlefinger probeert een alliantie te sluiten met het Noorden, maar Sansa stuurt hem weg. Tegelijkertijd probeert Sansa Robert Arryn te bewerken. Dat brengt Littlefinger in de problemen, maar hoe dit afloopt?
- Sansa en Snow proberen hun Stark-bolwerk weer op te bouwen en slagen daar aardig in. Verder gebeurt daar niet heel veel.

De uiteindelijke gezamenlijke vijand van alle kingdoms in de realm zijn de White walkers. Daar gaat een strijd ontstaan.

En nu op deze ochtend bedenk ik mij ineens dit: de winter is aanstaande (en gekomen zelfs) en dat betekent dat de White Walkers oprukken. Bran laat ze de ‘realm of men’ binnen. Ze rukken op tot ver voorbij King’s Landing. Ik twijfel nog of er een grootschalige evacuatie gaat plaatsvinden naar Essos of dat het in Dorne stopt… De draken gaan daarbij een belangrijke rol spelen: tijd kopen.

De uiteindelijke uitslag is dat “de Wheel is broken” (voorspelling Dany), maar dat er toch een “bitter-sweet”-ending komt: niemand van de realm of men krijgt de Iron Throne, omdat die niet te bestijgen is…

Tot zover. Nu weer aan het werk.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 14:39
Hoewel de aflevering amusant was fileert Preston Jacobs de story line wederom, en ik moet hem gelijk geven. GOT was geweldig door iedere scene functioneel en accuraat te maken. Maar sinds de serie afwijkt van de boeken. Is het gewoon een zootje. het verhaal is helaas net zo verworden als iedere Hollywood serie met de gebruikelijk makkelijke niet kloppende oplossingen. Wel vermakelijk maar niet zo geweldig als door doorsnee got fanboy word opgehemeld.

Hopelijk komt het boek Winds of winter snel uit en komt er een goede remake :+

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Nogne

>.<

Wat een aflevering, echt een hele geniale afsluiter. Gelukkig geen rare cliffhangers, dus ik kan (wil het eigenlijk niet) wel wachten tot het volgende seizoen.

Wat ik persoonlijk nu een hele mooie theorie vind is dat Tyrion eigenlijk ook een Targaryen is. Dit omdat John en Tyrion's moeder beide bij de geboorte dood zijn gegaan, en Tywin had gezegd dat Tyrion helemaal niet zijn zoon was (toen hij dood bloedde op het bed).
Wat het nog geloofwaardiger maakt is natuurlijk het feit dat Tyrion ook de draken "onder controle" had.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

F_J_K schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:04:
[...]
offtopic:
De boeken nog niet lezen, en de serie alleen zonder subs (doe ik persoonlijk iig, goed voor mijn Engels) kijken/luisteren helpt niet.
offtopic:
Of kijk met Engelse subs, dat vind ik persoonlijk het fijnst.

Zag trouwens wat suggesties langskomen dat de huizen Dorne en Tyrell nu Daenerys steunen ... is dat omdat Varys zegt ""Fire and Blood" ; de leuze van de Targaryen ? Of heb ik nog iets gemist ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 13-09 09:09
Goner schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:20:
[...]

offtopic:

Zag trouwens wat suggesties langskomen dat de huizen Dorne en Tyrell nu Daenerys steunen ... is dat omdat Varys zegt ""Fire and Blood" ; de leuze van de Targaryen ? Of heb ik nog iets gemist ?
De boten op het einde varen ook onder de vlag van Dorne (en dacht ook Tyrell)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Puc van S. schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:21:
[...]

De boten op het einde varen ook onder de vlag van Dorne (en dacht ook Tyrell)
Sowieso inderdaad onder 3 vlaggen, waarvan 1 natuurlijk Targaryen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
Tsurany schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:08:
[...]

The leader of Robert's Rebellion acquired the throne by force. He had three kids, officially and legally at least, with Queen Cersei. Joffrey and Myrcella are dead, leaving only Tommen — and if the prophecy Cersei received from a witch is to be believed, the other blond-haired kid isn't long for this world either.

The Throne would then pass to Stannis Baratheon, if he weren't pushing up daisies near Winterfell, then his faithful daughter Shireen Baratheon, if she weren't in cinders, then his younger brother Renly Baratheon, if he weren't in an advanced state of decomposition post-shadow baby.
That exhausts this generation of Baratheons. And according to this unbelievably extensive Baratheon family tree, you have to go all the way back to Robert's great-great-great-great-grandfather to find anyone in his family who sired another line that survived.

A hundred and fifty years before Robert was even born, an aristocrat called Corwen Baratheon married a woman named Leyne and had six kids. One of them, Arion, was Robert's great-great-great grandfather. The next one down to have surviving kids was Elyanna, who married a Lord named Mathin. Lord Mathin Lannister.

Mathin fathered Jason, who fathered Demon, who fathered Gerold, who fathered Tytos Lannister. And who was Tytos' firstborn son? Tywin Lannister

Yep, that's right. The old puppet-string puller, Lannister Godfather and Hand of the King could have sat on the Iron Throne in his own right! That is, if he hadn't ended up looking down the business end of Tyrion's crossbow while sitting on the commode.

That being the case, however, his title of heir to the throne of Westeros passes to his firstborn son ...
Jaime Lannister

Maar zoals altijd gaat het niet om de sterkste claim maar wie daadwerkelijk de troon pakt. Cercei zou na Jaime het meeste recht hebben, niet omdat ze de moeder van de koning is maar omdat ze de dochter van Tywin is. Een enorme omweg dus. Maar helaas gaat de claim van Jaime voor die van haar. En Tyrion zou ook nog een claim hebben na Jaime maar die is officieel ter dood veroordeeld, dat kan ook een lastig dingetje zijn als je koning wilt worden.
Thnx! En ik maar denken dat ik 'goed ingelezen' ben! Goed, weer wat opgestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

[...]

offtopic:

Ik heb even een paar screenshots gemaakt: http://imgur.com/a/VtObn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
ulTimaS schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:32:
[...]

Daar kun je inderdaad de sigil van Martell en Tyrell zien.
De dragon sigil was ook al vol in beeld in de aflevering en ook die van de Greyjoy kwam in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

[...]

offtopic:

Het is vrij aannemelijk dat Martell en Tyrell achter Daenerys staan. Beide partijen hebben een goede reden om de Lannisters (en dan vooral Cersei zelf) dood te willen hebben. Varys is daar omdat zijn spionnen hebben vernomen dat de Dornish wel willen helpen. En de Queen of Thorns is daar uitgenodigd door de Sand Snakes. En zoals hierboven gezegd is zullen er ook wel boten van Martell en Tyrell tussen varen.

Wel een geweldige scene waarin de Queen of Thorns even laat zien waarom ze zo genoemd wordt en die jonge Sand Snakes even op hun plaats zet.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:41
Ik snap een puntje niet wat betreft de R + L = J theorie.

Lyanna was toch de vrouw van Robert Baratheon? Hoe kwam Lyanna daar dan? Of was zij gekidnapt door Rhaegar en ging Eddard haar daarom halen? Alleen Lyanna werd verliefd op Rhaegar?

Ik ben een beetje op het verkeerde been gezet doordat Lyanna tegen Eddard zei: 'If Robert finds out, he'll kill him.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
MrVegeta schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:33:
Het wordt vrij lastig om aan te tonen dat hij de zoon van Raegar is, en zelfs dan nog is hij een basterd.
Kan het niet zijn dat hij door zijn Targaryen bloed ook tegen vuur kan? Zou een mooie plottwist zijn als Daenerys hem probeert te laten frituren. :P

Ben alleen bang dat hij het dan allang gemerkt zou moeten hebben.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nogne schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:17:
Wat een aflevering, echt een hele geniale afsluiter. Gelukkig geen rare cliffhangers, dus ik kan (wil het eigenlijk niet) wel wachten tot het volgende seizoen.

Wat ik persoonlijk nu een hele mooie theorie vind is dat Tyrion eigenlijk ook een Targaryen is. Dit omdat John en Tyrion's moeder beide bij de geboorte dood zijn gegaan, en Tywin had gezegd dat Tyrion helemaal niet zijn zoon was (toen hij dood bloedde op het bed).
Wat het nog geloofwaardiger maakt is natuurlijk het feit dat Tyrion ook de draken "onder controle" had.
Volgens mij kijken we andere series. Tywin ging dood op de plee en zei "you're no son of mine" oftwel je bent mijn zoon niet. Zoals in je hebt me verraden (ondanks dat hij Tyrion altijd als minderwaardig heeft gezien, bleef hij voor hem zorgen)
Dat is heel wat anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

EdwardK123 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:43:

Lyanna was toch de vrouw van Robert Baratheon? Hoe kwam Lyanna daar dan? Of was zij gekidnapt door Rhaegar en ging Eddard haar daarom halen? Alleen Lyanna werd verliefd op Rhaegar?

Ik ben een beetje op het verkeerde been gezet doordat Lyanna tegen Eddard zei: 'If Robert finds out, he'll kill him.'
Lyanna was ontvoerd door Rhaegar en opgesloten in de Tower of Joy. DAT is waarom Robert zijn Rebellion begonnen is.

Lyanna is verkracht door Rhaegar en tadaa... JON!

Hij is een Targaryen en Robert is op een killing spree om alles wat Targaryen is af te maken!

[ Voor 47% gewijzigd door Spooksel op 28-06-2016 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 11:52

Tijdens het tournament van Harrenhal geeft Rheagar de blauwe rozen aan Lyanna. Wat inhoudt dat hij Lyanna de mooiste van het rijk vond. Lyanna is niet ontvoert maar was verliefd. Jon is hun baby uit liefde. Niet verkrachting.

Het verhaal ging echter wel dat ze ontvoert was. En dus wilde Robert alle Targ's afgemaakt hebben. Jon... een kind van Rheagar en Lyanna zou dus een Targ zijn. En dus afgemaakt moeten worden. Als Lyanna niet de legandarische woorden: ''Promise me Ned'' had gezegd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Spooksel schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:45:
[...]

Lyanna was ontvoerd door Rhaegar en opgesloten in de Tower of Joy. DAT is waarom Robert zijn Rebellion begonnen is.

Hij is een Targaryen en Robert is op een killing spree om alles wat Targaryen is af te maken!
Dat is het verhaal wat de ronde deed ja, maar dat is niet wat er echt gebeurde, zoals hier boven al iemand terecht opmerkte.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Klopt toch... Als Robert erachter komt dat het een kind is van Rhaegar dan vermoordt hij het kind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
Spooksel schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:45:
[...]

Dubrillion schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:45:
[...]

Tijdens het tournament van Harrenhal geeft Rheagar de blauwe rozen aan Lyanna. Wat inhoudt dat hij Lyanna de mooiste van het rijk vond. Lyanna is niet ontvoert maar was verliefd. Jon is hun baby uit liefde. Niet verkrachting.

Het verhaal ging echter wel dat ze ontvoert was. En dus wilde Robert alle Targ's afgemaakt hebben. Jon... een kind van Rheagar en Lyanna zou dus een Targ zijn. En dus afgemaakt moeten worden. Als Lyanna niet de legandarische woorden: ''Promise me Ned'' had gezegd O-)
Dank voor deze heldere uitleg! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:40

Tijntje

Hello?!

Het kwam op mij over alsof Cercei vanaf het begin van de aflevering wist dat ze Koningin werd. Dat was ook de reden voor haar nieuwe jurk.
Als dat het geval was wilde ze sowieso Tommen of af zetten of vermoorden.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tsurany schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:08:
[...]

Jaime Lannister

Maar Jaime is bij de King's Guard, wat net als de Night's Watch, Maester en Speton/Septa een levenslange celibataire functie is. Er is dus ook geen legale manier waarop Jaime een claim op de troon kan leggen via die Baratheon-lijn met verre omweg. Dus dan is Tyrion de rechtmatige troonopvolger in de Baratheon-lijn, aangezien hij als man een streepje voor heeft op zijn oudere zus Cercei. _o-

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gonadan schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:44:
[...]

Kan het niet zijn dat hij door zijn Targaryen bloed ook tegen vuur kan? Zou een mooie plottwist zijn als Daenerys hem probeert te laten frituren. :P

Jon heeft zelfs zijn hand al eens verbrand toen hij die lamp naar een Wight gooide in season 2. Ook zijn de Targs niet fireproof. Dan zou je moeten zeggen dat een draak hem niet frituurt omdat hij en Jon meteen een band (door Warging) hebben :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
Mx. Alba schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:50:
[...]

Maar Jaime is bij de King's Guard
Jaime is toch uit de Kingsguard geschopt door Tommen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

[...]

Maar Jaime is bij de King's Guard, wat net als de Night's Watch, Maester en Speton/Septa een levenslange celibataire functie is. Er is dus ook geen legale manier waarop Jaime een claim op de troon kan leggen via die Baratheon-lijn met verre omweg. Dus dan is Tyrion de rechtmatige troonopvolger in de Baratheon-lijn, aangezien hij als man een streepje voor heeft op zijn oudere zus Cercei. _o-
Nee, hij is geen kings guard meer, eruit gezet door Tommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars, niet door de verliezers. Dit is waarom iedereen in Westeros gelooft dat Rhaegar Lyanna heeft ontvoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

[...]

Maar Jaime is bij de King's Guard, wat net als de Night's Watch, Maester en Speton/Septa een levenslange celibataire functie is.
Jaime is geen Kingsguard meer. Hij is d'r uitgezet door Tommen waarna de KG vervangen is door 7 knights die de Faith aanhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:30

jdh009

FP ProMod
Spooksel schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:53:
[...]

Jaime is geen Kingsguard meer. Hij is d'r uitgezet door Tommen waarna de KG vervangen is door 7 knights die de Faith aanhangen.
Waar zijn die knights die de Faith aanhangers gebleven? Hadden die Tommen niet moeten beschermen (tegen zichzelf).

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Ik denk dat ze geroosterd zijn :P Ze zijn nooit alle 7 bij de koning, er zullen er sowieso een aantal in de cept geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
jdh009 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:55:
[...]

Waar zijn die knights die de Faith aanhangers gebleven? Hadden die Tommen niet moeten beschermen (tegen zichzelf).
Fried by wildfire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Hoorden die wachters niet bij hem in de red keep te zijn?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

ulTimaS schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:53:
Geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars, niet door de verliezers. Dit is waarom iedereen in Westeros gelooft dat Rhaegar Lyanna heeft ontvoerd.
De geschiedenis wordt niet altijd door de overwinnaars geschreven... Denk aan Vietnam, bijvoorbeeld? Maar meestal wel, inderdaad.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik vond het wel een prima seizoenseinde: heel veel afgerond en alles wijst ook naar twee grote eindgevechten voor de hele serie. Als eerste de vrouwenbattle (Cersei, Dany, Sansa) om de iron throne en als laatste het eindgevecht met het dodenleger.

Een tegenvaller vond ik het wildfire onder de scept stuk. Dat wist je al ruim van te voren en ik vond de uitvoering wel erg nep gebracht. Met name de nauwelijks bewegende rook toen Tommen voor het raam stond zag er niet uit. Van Margaery en Loras had ik eigenlijk wel wat meer verwacht, maar de kings landing van Tommen vond ik wel verrassend. De knul maakte eindelijk eens een eigen beslissing en dat was meteen z'n laatste. Dat ook Pycelle omgebracht werd leek mij vooral een persoonlijke actie van Qyburn. Jamie leek niet heel gelukkig met de machtsgreep van Cersei.

Het Jon Snow als king of the north stuk vond ik een beetje lachwekkend. Ineens gaat iedereen naar dat kind met haar 20 soldaten luisteren dat ze maar laf waren en maakt het geen echte Stark zijn ineens niet meer uit. Een zoon van Ned is hij sowieso niet en gek genoeg had hij als baby veel meer rimpels dan later. Sansa is duidelijk de echte Stark met macht en de ambities van Littlefinger om zelf koning te worden zijn nu ook duidelijk: als ie de moeder niet kon krijgen, dan maar de dochter.

Dat Dany eindelijk ging varen zat er wel in. Dat er geen enkele plek voor mannen is in de strijd om de troon geeft het afscheid van Daario wel weer, die mag met de second sons een beetje Essos regelen en het is wel duidelijk dat heel seizoen 7 zich op Westeros afspeelt. Dat Varys alweer op de boot stond verbaasde me wel, die was vlak daarvoor nog in Dorne. Is wel een mooie coalitie geworden met de Greyjoys (deel), het restant Tyrell, Dorne (Sands) en nog Dolthraki en Unsollid om te knokken. Dany met aan haar zijde andere sterke vrouwen: Yara, Olenna en Ellaria.

Arya die Walder Frey vermoord in red wedding stijl was een mooie. A girl has a name, heeft die ellendig lange training van Jaqen H'ghar toch z'n nut gehad. Er staan er nog meer op haar lijstje.

Sam gaan we komend seizoen denk ik niet zien, die gaat in die mooie bibliotheek zitten om in seizoen 8 met iets met dragon glass de boel te komen redden. Bran is ook weer bij the wall gedumpt en kan nog een beetje oefenen als three eyed raven voor hij in seizoen 8 echt nodig is. Benjen zag er eigenlijk ook vrij dood uit.

En we missen nog wat mensen die nog wel op zullen duiken: Jorah, Brienne + pod, Melisandre (Davos kwam inderdaad nog verhaal halen over Shereen maar Jon Snow wilde degene die z'n wederopstanding deed niet ombrengen) en uiteraard nog een zekere Baratheon in een roeiboot (al geloof ik daar eigenlijk niet meer in). Verder is het nu echt winter: we hadden een white raven!

Seizoen 7 wordt denk ik een epische vrouwenstrijd om de iron throne en in seizoen 8 zal de eindstrijd met het dodenleger wel het serie-einde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
jdh009 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:00:
[...]

Hoorden die wachters niet bij hem in de red keep te zijn?
Wellicht. Ik kan me echter herinneren dat de High Sparrow juist die wachters naar de Red Keep lieten gaan om Tommen en Cersei te halen. Misschien wat 'alone time' in voorbereiding op de trial? Dat ze de King daavoor niet mogen zien, o.i.d.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Mx. Alba schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:00:
[...]

De geschiedenis wordt niet altijd door de overwinnaars geschreven... Denk aan Vietnam, bijvoorbeeld? Maar meestal wel, inderdaad.
Misschien liggen er in Oldtown nog wat objectievere boeken in de bibliotheek over de oorlog. De Maesters blijven meestal aan wanneer de lord van een kasteel veranderd na een verovering (Zie Theon). Zij zouden (theoretisch) via een raaf informatie hierover veilig kunnen stellen. Dek echter dat dit voor de TV serie veel te ver van het huidige verhaal afdwaalt.

[ Voor 7% gewijzigd door jdh009 op 28-06-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:44:
[...]

John snow heeft in het eerste seizoen zijn hand verbrand toen hij de lord commander redde van een wight.
Die is dus met zekerheid niet fireproof.
edit: zie nu dat iemand anders dit ook al melde.

[ Voor 4% gewijzigd door M a r c o op 28-06-2016 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

M a r c o schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:09:
[...]

John snow heeft in het eerste seizoen zijn hand verbrand toen hij de lord commander redde van een wight.
Die is dus met zekerheid niet fireproof.
edit: zie nu dat iemand anders dit ook al melde.
GRRM heeft ook duidelijk gezegd dat Targaryens niet "fire proof" zijn. Misschien dat Dany wel extreem brandwerend is vanwege haar link met die draken? Het is in ieder geval niet iets wat inherent aan hun geslacht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Mx. Alba schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:13:
[...]

GRRM heeft ook duidelijk gezegd dat Targaryens niet "fire proof" zijn. Misschien dat Dany wel extreem brandwerend is vanwege haar link met die draken? Het is in ieder geval niet iets wat inherent aan hun geslacht is.
Volgens mij doelde hij daarmee meer op de boeken. De TV serie heeft juist verschillende keren laten zien dat ze wel fire proof zijn. Het bad van Dani, de brandstapel en de hut die ze platbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
jdh009 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:17:
[...]

Volgens mij doelde hij daarmee meer op de boeken. De TV serie heeft juist verschillende keren laten zien dat ze wel fire proof zijn. Het bad van Dani, de brandstapel en de hut die ze platbranden.
Dani is fireproof, dat houd niet meteen in dat alle Targaryens fireproof zijn. (Denk maar aan Viserys)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

jdh009 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:17:
[...]

Het is inderdaad zo dat ze daarmee een andere weg zijn in gegaan dan in de boeken, maar dat wil niet direct zeggen dat alle Targaryens fireproof zijn. Viserys verbandde ook bij het verkrijgen van zijn golden crown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
ulTimaS schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:20:
[...]

Het is inderdaad zo dat ze daarmee een andere weg zijn in gegaan dan in de boeken, maar dat wil niet direct zeggen dat alle Targaryens fireproof zijn. Viserys verbandde ook bij het verkrijgen van zijn golden crown.
lood

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Nope, het was puur goud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
ulTimaS schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:20:
[...]

Daar heb je gelijk in :) Was VIserys even vergeten, al zei ze wel (mits ik het me goed herinner) dat hij geen echte dragon was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
serieus, ben ik nou in de war met conan

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Sylver84 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:24:
[...]

Dat denk ik, de aflevering zelf heet zelfs "A Golden Crown".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Sylver84 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:24:
[...]

Denk het.
Want ze smolten een gouden riem om over ze hooft te gieten ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
MrVegeta schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:52:
Jon heeft zelfs zijn hand al eens verbrand toen hij die lamp naar een Wight gooide in season 2. Ook zijn de Targs niet fireproof. Dan zou je moeten zeggen dat een draak hem niet frituurt omdat hij en Jon meteen een band (door Warging) hebben :).
Ohja, Daeny was een uitzondering omdat zij écht drakenbloed had toch? Visje vond dat hij dat had maar dat viel tegen toen hij gekroond werd. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

ulTimaS schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:32:
[...]
Ah, dank.
Vroeg me al af waarom ze een paar van die vlaggen even extra in beeld brachten,
Deze was me wel duidelijk : Afbeeldingslocatie: https://vignette4.wikia.nocookie.net/gameofthrones/images/e/e0/House_Targaryen_banner.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

sambalbaj schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:06:
. Jamie leek niet heel gelukkig met de machtsgreep van Cersei.
Denk meer dat hij zo keek vanwege hij nu wist dat al zijn kinderen nu dood zijn. Denk dat het jou ook verbazing zou geven, zo zit je zoon op de troon. Je gaat battlen en je komt terug en zit je vrouw opeens op de troon.
Wetende dat je zoon dus dood is en ook nog eens je laatste kind.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Xtr3me4me schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:30:
en ook nog eens je laatste kind.
Er is vast een grafkist om daarop zuslief te bezwangeren :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Geweldige aflevering maar mijn gedachte bij het eind was wel dat Cersei dan nu eindelijk de troon heeft, maar totaal GEEN idee heeft wat voor leger er aankomt om de troon op te eisen. Geniet er van zolang je hem hebt, want Dany komt eraan :P

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puc van S.
F_J_K schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:36:
[...]

Er is vast een grafkist om daarop zuslief te bezwangeren :+
Iig niet van Tommen, want die is gecremeerd :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Puc van S. schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:38:
[...]

Iig niet van Tommen, want die is gecremeerd :P
De rest ook _O- _O- _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Weten we iig dat het geen Targaryens zijn! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-11-2023
Wat een heerlijke aflevering zeg!!!

Loras die helemaal gebroken is en nog even mishandeld wordt om vervolgens in vlammen op te gaan. Margeary die al doorheeft dat het mis is maar niet weg kan (wat ontzettend jammer! Vond haar een leuk karakter en was benieuwd naar wat ze van plan was). Dat stuk vond ik juist mooi gedaan. Door de kaarsen beneden in beeld te brengen, werd het extra spannend. Niet zozeer het idee dat hij de kaarsjes zou uitblazen maar wel haar stijgende paniek en dan die kaarsjes... Mooi gedaan

Lady Olenna is weer baas zoals altijd. Heerlijk. Ben blij dat zij er nog is.
Lady Mormont die iedereen op zijn plek zet.
Dany die eindelijk onderweg is.
Frey die eindelijk zijn verdiende loon krijgt.

Sansa was ook weer geweldig!!! That's a pretty picture... Ik ging helemaal stuk!
Wat ik me overigens afvraag. Littlefinger heeft het over de keuze voor The North: een bastaard of een echte Stark. Maar zij is toch nog getrouwd met Tyrion, toch?? Dat krijgt zeker een gevolg. Ik denk dat Sansa en Tyrion nog een rol gaan spelen bij het samenbrengen van Jon en Dany. Hij heeft haar echt beschermd en geen kwaad gedaan. Denk dat ze hem wel vertrouwd als hij voor haar staat.
Littlefinger is te ambitieus, dat kan niet goed aflopen.
Bran bij The Wall, ben heel benieuwd wat daarmee gebeurt als hij er doorheen gaat.
Sam ook aangekomen. Waar gaan Gilly en haar zoon nu heen? Vond dat wel raar. Leek er niet op dat hij even een uurtje moest wachten. Ik hoop overigens ook dat hij snel kan lezen. Aan de hoeveelheid boeken te zien kun je daar 10 tallen jaren doorlezen en dan heb je nog boeken over. En zoveel tijd hebben we niet.

Al met al ben ik alweer klaar om volgend jaar (!!!!) weer verder te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
Darkasantion schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:36:
Geweldige aflevering maar mijn gedachte bij het eind was wel dat Cersei dan nu eindelijk de troon heeft, maar totaal GEEN idee heeft wat voor leger er aankomt om de troon op te eisen. Geniet er van zolang je hem hebt, want Dany komt eraan :P
Cercei is er nooit op uit geweest om de troon zelf op te eisen. Ze wilde deze alleen veiligstellen voor Joffrey en later Tommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Laatst online: 07:49
sambalbaj schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:06:
Seizoen 7 wordt denk ik een epische vrouwenstrijd om de iron throne en in seizoen 8 zal de eindstrijd met het dodenleger wel het serie-einde zijn.
Het is GOT, dus niks zal simpel zijn.
Maar Dany's leger is toch veel en veel sterker.
Ze heeft de Unsully's, de Dothraki, huis Tyrell, huis Dorn, gedeelte huis Ironborn.
Haar tegenspeelster heeft huis Lannister, die gevochten heeft tegen het Noorden en tegen de Baretheons.
En het Noorden heeft de ambitie niet om de Iron throne op te eisen. En hebben de mankracht niet.

Dark horse is little finger met een onaangetaste leger. En allen weten niet dat er een mega leger eraan gaat komen. Maar dat wordt waarschijnlijk seizoen 8. Of s08 wordt de tegenaanval tegen de WW waarbij de spelers samen moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
Russel88 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:50:
[...]

Het is GOT, dus niks zal simpel zijn.
Maar Dany's leger is toch veel en veel sterker.
Ze heeft de Unsully's, de Dothraki, huis Tyrell, huis Dorn, gedeelte huis Ironborn.
Haar tegenspeelster heeft huis Lannister, die gevochten heeft tegen het Noorden en tegen de Baretheons.
En het Noorden heeft de ambitie niet om de Iron throne op te eisen. En hebben de mankracht niet.

Dark horse is little finger met een onaangetaste leger. En allen weten niet dat er een mega leger eraan gaat komen. Maar dat wordt waarschijnlijk seizoen 8. Of s08 wordt de tegenaanval tegen de WW waarbij de spelers samen moeten werken.
Samenwerken en vervolgens mekaar te lijf gaan.....

onnee jaaaaa ik zal je helpen en ik verschijn, maar zodra het moment daar is blijf ik staan

[ Voor 5% gewijzigd door Sylver84 op 28-06-2016 11:54 ]

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Unsullied ... hoe vertalen ze dat trouwens ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Nogne

>.<

KillerAce_NL schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:44:
[...]

Volgens mij kijken we andere series. Tywin ging dood op de plee en zei "you're no son of mine" oftwel je bent mijn zoon niet. Zoals in je hebt me verraden (ondanks dat hij Tyrion altijd als minderwaardig heeft gezien, bleef hij voor hem zorgen)
Dat is heel wat anders.
True, ik zat in mijn hoofd op bed. Maar dat was inderdaad op de plee. Tuurlijk zei hij "you're no son of mine" met de gedachte dat hij hem heeft verraden. Maar er kan ook zeker wat meer achter zitten, het zou namelijk niet de eerste keer zijn binnen het GoT universum.

PS/XBL: Nogne

Pagina: 1 ... 125 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic