[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 124 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.521 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
luxzenburcht schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:53:
(stond de Iron Throne niet in die ruimte? )
Nee, die staat in de Red Keep. Niet de sept of baelor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

luxzenburcht schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:53:
Lady Tyrell die even het gesprek voert in huize Dorne. Geweldig ook hoe ze het verlies beschrijft van haar kleinkinderen maar geen woord over haar man noemt :)
De man van Olenna is al lang dood, ik denk dat je haar zoon Mace bedoelt. Hij is wel genoemd.. haar zoon, kleinzoon en kleindochter.

[ Voor 33% gewijzigd door ulTimaS op 27-06-2016 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

EvaluationCopy schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:16:
Het zal organisatorisch wel niet kunnen maar ik heb eigenlijk maar één vurige wens voor het vervolg: kan die regisseur aub álle volgende afleveringen doen???
Amen. Die gast tilt het niveau behoorlijk omhoog. Het is wel zo dat hij denk ik de beschikking had over het grootste gedeelte van het budget voor de laatste 2 afleveringen, dus hij kon wel lekker los gaan :P

Maar ook de dialogen en cinematografie waren top. Haalde weer dat hoge niveau dat ik bij de eerste 2 seizoenen ook heel goed vond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

kazuka schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:58:
[...]

Amen. Die gast tilt het niveau behoorlijk omhoog. Het is wel zo dat hij denk ik de beschikking had over het grootste gedeelte van het budget voor de laatste 2 afleveringen, dus hij kon wel lekker los gaan :P

Maar ook de dialogen en cinematografie waren top. Haalde weer dat hoge niveau dat ik bij de eerste 2 seizoenen ook heel goed vond.
Ja dat was echt top notch de laatste 2 afleveringen. Veel mensen vergeten het vaak, maar het muziek was ook subliem gedaan. Vooral het muziek bij de sept of baelor scene paste echt goed en ze weten ook wanneer je juist geen muziek moet hebben (bijv. bij de zelfmoord van Tommen).

[ Voor 11% gewijzigd door ulTimaS op 27-06-2016 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:05
ulTimaS schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:56:
[...]

De man van Olenna is al lang dood, ik denk dat je haar zoon Mace bedoelt. Hij is wel genoemd.. haar zoon, kleinzoon en kleindochter.
Owhh dacht dat het haar man was. Dat verklaart wel het gesprek tussen Tywin en Olenna waar zij zei : "shut up the growns up are talking " :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
kazuka schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:58:

Ja precies. Je bent sowieso al gezegend als je de laatste afleveringen mag doen. Die zijn bijna elk seizoen beter geweest dan de rest. Dus qua verhaal en budget heb je ook gewoon meer tof spul.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvaluationCopy schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:16:
Het zal organisatorisch wel niet kunnen maar ik heb eigenlijk maar één vurige wens voor het vervolg: kan die regisseur aub álle volgende afleveringen doen???
d:)b mijn gedachte... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Gonadan schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:05:
[...]

Ja precies. Je bent sowieso al gezegend als je de laatste afleveringen mag doen. Die zijn bijna elk seizoen beter geweest dan de rest. Dus qua verhaal en budget heb je ook gewoon meer tof spul.
Budget is belangrijk, maar een goeie visie en talent zijn nog veel belangrijker. Genoeg bigbudget films die slecht waren. Hoe meneer de laatste 2 afleveringen in beeld heeft gebracht is magistraal. Ook al ging er ( soms wat saaie) opbouw op vooraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:23:
Als atheïst vind ik dit geen slechte oplossing voor religie trouwens... :D
In 1 keer afschaffen en opruimen, dan kan iedereen verder- wachten tot het allemaal goed komt, duurt te lang.
Auw. Zeker weten dat er geen God is en dus puur uit eigen wil vele mensen willen afslachten. Klinkt erg ongezond :X (Zeg ik als iemand die ondertussen agnost is.) [/]

-

Ik vond de zeelui in de laatste scene soms wel slecht green screen-achtig uitgelicht. Vooral de Dothraki. Viel meer mensen dat op?

-

Dat Lancel-gedoe met net te laat zijn vond ik wat overdreven. Hem de catacomben inlokken en prikken: prima, maar dat hij een kansje had om de kaarsen te doven was onzin.

-

Benieuwd wat Mayor Carcetti Littlefinger gaat doen als Jon inderdaad zich als (potentieel) koning zal gaan gedragen. Dan heeft hij geen kans meer. Of hoopt op wat gif oid zodra Jon op de troon zit en Sansa opvolger kan worden?

-

Waarom willen de Dorne-dames zwaar inzetten? Geen wraak, hoop op de troon?

-

Toen Samwell aankwam in Tommens Landing ( :+ ) was de Sept nog heel? Misschien dan in volgende seizoen nog in een 'flashback' consequenties voor familie Tarley?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:39

jdh009

FP ProMod
miicker schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:21:
[...]
Er is een time jump gemaakt, Jaime is ook ineens terug in King's Landing, Vaerys is met de schepen van Dorne terug, die alliantie is dus al gesloten (je ziet schepen van Dorne), grote kans dat het leger van Tyrell zich dus ook heeft (of gaat) aansluiten.
Tyrell leger dobberde daar ook tussen toen de schepen in beeld kwamen.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lye
  • Laatst online: 14:21

Lye

F_J_K schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:26:
[...]

Toen Samwell aankwam in Tommens Landing ( :+ ) was de Sept nog heel? Misschien dan in volgende seizoen nog in een 'flashback' consequenties voor familie Tarley?
Samwell is in Oldtown in The Citadel, niet in King's Landing. Compleet andere stad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nieuwevolger schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:15:
Budget is belangrijk, maar een goeie visie en talent zijn nog veel belangrijker. Genoeg bigbudget films die slecht waren. Hoe meneer de laatste 2 afleveringen in beeld heeft gebracht is magistraal. Ook al ging er ( soms wat saaie) opbouw op vooraf.
Budget én verhaal zei ik. Hij kan niet zomaar even de zwakke verhaallijnen van sommige afleveringen weg poetsen. Wat dat betreft heeft hij ook gewoon mazzel met deze afleveringen.

Neemt niet weg dat hij het wel heel goed neer zet natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 27-06-2016 22:32 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:45
[...]

-

Dat Lancel-gedoe met net te laat zijn vond ik wat overdreven. Hem de catacomben inlokken en prikken: prima, maar dat hij een kansje had om de kaarsen te doven was onzin.
Ik had eigenlijk wel verwacht dat hij 1á2 kaarsjes nog wel uit kon krijgen, maar dat er toch een extra failsafe ingebouwd zou zijn en dat al zijn moeite alsnog geen nut had.
Maar helaas hebben ze het een beetje cliche achtig aangepakt.

Verder inderdaad een top aflevering! In het begin vond ik het nogal simpel dat Tommen even uit het raam loopt. Het kwam naar mij over dat de schrijvers gewoon even wat extra mensen wouden afschrijven, maar achteraf is het alleen maar goed voor het verloop van het verhaal.

En die muziek! Geweldig!

En het King of the North stukje was ook geniaal gedaan door die kleine badass! _/-\o_

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 10:50
Wie staan er nu nog op Arya's lijstje?

Ben benieuwd of zij de eer krijgt om Cersei om te brengen, op deze manier kan ze letterlijk iedereen verrassen.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Remy!!!! schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:34:
[...]

Verder inderdaad een top aflevering! In het begin vond ik het nogal simpel dat Tommen even uit het raam loopt. Het kwam naar mij over dat de schrijvers gewoon even wat extra mensen wouden afschrijven, maar achteraf is het alleen maar goed voor het verloop van het verhaal.
Ik vind het juist wel leuk dat er soms mensen doodgaan op een simpele manier. Dat tekent GRR denk ik, zodat je niet elke dood aan ziet komen doordat er een opbouw is.

Bij wijze van spreken kan Cersei in de volgende aflevering doodgaan omdat ze struikelt op de trap en onhandig terechtkomt. Houd je op het puntje van je stoel :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Maar...hoe kwam ze eigenlijk aan dat gezicht? Meegenomen? Iemand ervoor gedood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09 22:28
[...]

Waarom willen de Dorne-dames zwaar inzetten? Geen wraak, hoop op de troon?
The Martells hebben nogal haat tegen de Lannisters, geschiedenis met Elia Martell, in het gevecht tussen The Viper en The Mountain hoor je het 1 en het andere ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Lye schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:30:
Samwell is in Oldtown in The Citadel, niet in King's Landing. Compleet andere stad ;)
Dan was er geen reden om een heel ipv. uitgebrand pand te laten zien ;)

Edit:
sjaak88 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:44:
The Martells hebben nogal haat tegen de Lannisters, geschiedenis met Elia Martell, in het gevecht tussen The Viper en The Mountain hoor je het 1 en het andere ;)
Ah, inderdaad. Thx.

[ Voor 36% gewijzigd door F_J_K op 27-06-2016 22:45 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cbr600f4i schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:35:
Wie staan er nu nog op Arya's lijstje?

Ben benieuwd of zij de eer krijgt om Cersei om te brengen, op deze manier kan ze letterlijk iedereen verrassen.
Volgens mij staat Cersei wel op haar lijstje. Ik denk wel dat ze het gaat proberen met datzelfde gezicht. Alleen heeft Jamie haar met dat gezicht nu al is gezien en ik denk dat hij haar net op tijd zal door hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

readytoflow schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:42:
Maar...hoe kwam ze eigenlijk aan dat gezicht? Meegenomen? Iemand ervoor gedood?
Gewoon uit de kast?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Rav schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:39:
[...]

Ik vind het juist wel leuk dat er soms mensen doodgaan op een simpele manier. Dat tekent GRR denk ik, zodat je niet elke dood aan ziet komen doordat er een opbouw is.

Bij wijze van spreken kan Cersei in de volgende aflevering doodgaan omdat ze struikelt op de trap en onhandig terechtkomt. Houd je op het puntje van je stoel :)
Dat klopt hoor en dat begrijp ik ook, maar soms heb ik het idee bij GOT dat ze mensen (normaal gesproken minder belangrijke karakters) zomaar even doodmaken voor het schrikeffect. En zo'n gevoel had ik ook bij Tommen (omdat zijn verhaal toch nergens meer naartoe ging, al helemaal niet na de ontploffing van Margaery). Maar toen Cersei de troon besteeg dacht ik (vanuit een schrijversstandpunt) hmm die dood is wel slim/handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Margaery :'( toch een van mijn favo characters alhoewel ze de laatste afleveringen niet echt uit de verf kwam.

Zelfmoord van Tommen zag ik niet aankomen, tegenover Cersei wel lekker zo heeft haar plan gevolgen die ze niet kon overzien een soort van justice. Ik denk dat Cersei dit zichzelf nooit kan vergeven en nu nog verknipter is dan ooit.

De wraak van Arya was ook heerlijk, heel de Frey's uitgemoord. Ben benieuwd of ze nog meer mensen op haar lijstje heeft staan...

Veel dingen vallen deze aflevering op hun plaats behalve dat we niet weten wie de vader van John is. En ik snap niet echt waar de verhaallijn van Samwell gaat.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lye
  • Laatst online: 14:21

Lye

F_J_K schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:44:
[...]

Welk hele pand doel je op? Voor zover ik weet staat the Citadel er nog gewoon aan het eind van de aflevering..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Chaoss schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:53:

De wraak van Arya was ook heerlijk, heel de Frey's uitgemoord. Ben benieuwd of ze nog meer mensen op haar lijstje heeft.
Volgens mij zijn er nog wel tientallen Frey's over die Walder kunnen opvolgen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Remy!!!! schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:48:
[...]

Dat klopt hoor en dat begrijp ik ook, maar soms heb ik het idee bij GOT dat ze mensen (normaal gesproken minder belangrijke karakters) zomaar even doodmaken voor het schrikeffect. En zo'n gevoel had ik ook bij Tommen (omdat zijn verhaal toch nergens meer naartoe ging, al helemaal niet na de ontploffing van Margaery). Maar toen Cersei de troon besteeg dacht ik (vanuit een schrijversstandpunt) hmm die dood is wel slim/handig.
Bij andere karakters had ik dat soms ook, maar bij Tommen past het heel goed bij het verhaal. Hij wordt constant gemanipuleerd door verschillende partijen en hij wilde gewoon een goede koning zijn. Hij was echt verliefd op Margaery en ziet hij iedereen voor zijn ogen dood gaan.

Voor Cersei is het helemaal erg, zij is nu al haar kinderen kwijt en de laatste heeft zij zelf ook nog eens direct veroorzaakt. Haar liefde voor haar kinderen was de enige reden dat ze nog een beetje menselijk overkwam. Nu de kinderen weg zijn is ze echt Mad Queen Cersei geworden.
F_J_K schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:44:
[...]

Wat bedoel je daar precies mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:49
Tommen's bestaansrecht was er niet meer nadat Margary en de high sparrow dood waren.
Ik begrijp alleen niet waarom de musjes Margary tegen hielden. Religieuze fanaten oké. Maar de koningin mag toch wel een zaaltje verlaten.
Ook vond ik het jammer dat er niet getoond werd dat de Mountain iets meer moeite mocht doen om de koning te kidnappen.
Kidnap scene van shame was mooi bedacht. Echt typisch Cersei. M'n complimenten daarvoor.
Ik vond het gesprek tussen Frey en Jamie ook mooi. Arya is terug. Ben benieuwd of ze naar het noorden of zuiden reist.
John op de troon had ik niet verwacht. Volgens mij had hij die ambitie ook niet. Vreemd dat het geen Sansa geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Lye schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:54:
[...]

Welk hele pand doel je op? Voor zover ik weet staat the Citadel er nog gewoon aan het eind van de aflevering..
(Na Google). Ah nevermind, echt een andere stad. Ik dacht dat het een deel was van Kings Landing - en dat ik The Sept zag. Nothing to see here, move along.
De boeken pas willen lezen na einde vd serie breekt me op :P

Edit:
It is also the site of the Starry Sept, the former center of the Faith of the Seven in Westeros before it was moved to the Great Sept of Baelor in King's Landing.
Dus niet raar dat ik het dacht te herkennen. Kudo's voor de makers om het blijkbaar er gelijksoortig te laten uitzien.

[ Voor 26% gewijzigd door F_J_K op 27-06-2016 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Ooww wat me ook opviel. Ketting van Tommen. Ik zie alleen het embleem van de Lannisters. Maar hij is toch officieel een Barethion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
:?

Naast de sokken? Daar liggen mijn boxershorts, geen gezichten...

Meegenomen uit house of black and white?(of hoe dat ook heet)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:43

Robtimus

me Robtimus no like you

geert1 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 17:01:
2. Ergens in de buurt van de Wall, nog net ten noorden daarvan. Benjen moet in het noorden blijven, want de magie in de muur weerhoudt niet alleen de White Walkers, maar ook hem ervan om naar het zuiden te gaan. En blijkbaar is daar een Weirwood-boom. Er zijn nog best een aantal van die bomen over, maar niet veel. Duizenden jaren voordat de serie begon, zijn de meeste van die bomen vernietigd door de First Men omdat zij oorlog hadden met de Children, en ze wisten dat de Children met hun Greenseers die bomen gebruikten. Maar er zijn er dus nog een aantal over, her en der, en dit was er één van.
Is dat niet de boom waar Jon en Sam hun eed hebben afgelegd, dus net ten noorden van de wall?

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Robtimus schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:05:
[...]

Is dat niet de boom waar Jon en Sam hun eed hebben afgelegd, dus net ten noorden van de wall?
Klopt, er is er ook nog één bij Winterfell (scene met Sansa en Littlefinger). Ik denk dat er in het noorden nog wel een aantal zijn, maar in het zuiden is er volgens mij geen één meer te vinden.
"Wild weirwood groves are said to remain on the Isle of Faces where the children and the First Men agreed to the peace. The Andals never conquered the north, however, and worship of the old gods remains strong there. Weirwoods still grow in the forests of the north, and are prevalent beyond the Wall."

[ Voor 31% gewijzigd door ulTimaS op 27-06-2016 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Wat trouwens ook wel interessant was, toen Bran weer ging kijken bij de Tower of Joy, toen zag je Ned omkijken zonder dat Bran iets riep. Dit houdt dus in dat hij bij zijn eerdere wargdroom (of hoe het ook heet) al het verleden had aangepast. In theorie had hij nu ook verdere aanpassingen kunnen doen. Hij had er bijvoorbeeld voor kunnen zorgen dat Ned voor een 2e keer ging omkijken (niet dat het nut heeft, maar goed :'))

Edit: En daardoor kan hij dus ook geen wijzigingen doen aan het verleden wat hij al heeft gedaan. Want het omkijken kan hij niet voorkomen omdat hij dat al had veroorzaakt.

[ Voor 17% gewijzigd door Remy!!!! op 27-06-2016 23:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 20:58
Remy!!!! schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:09:
Wat trouwens ook wel interessant was, toen Bran weer ging kijken bij de Tower of Joy, toen zag je Ned omkijken zonder dat Bran iets riep. Dit houdt dus in dat hij bij zijn eerdere wargdroom (of hoe het ook heet) al het verleden had aangepast. In theorie had hij nu ook verdere aanpassingen kunnen doen. Hij had er bijvoorbeeld voor kunnen zorgen dat Ned voor een 2e keer ging omkijken (niet dat het nut heeft, maar goed :'))

Edit: En daardoor kan hij dus ook geen wijzigingen doen aan het verleden wat hij al heeft gedaan. Want het omkijken kan hij niet voorkomen omdat hij dat al had veroorzaakt.
Maar dat is juist de paradox. Het is niet aan te passen want het is al gebeurd, dus het gaat gebeuren. Net zoals Hodor. Het was niet mogelijk dat "hold the door" niet zou gebeuren. Want Hodor was al Hodor :P

Doet me trouwens denken aan Harry Potter and the Prisoner of Azkaban.

[ Voor 3% gewijzigd door Fleximex op 27-06-2016 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Fleximex schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:12:
[...]

Maar dat is juist de paradox. Het is niet aan te passen want het is al gebeurd, dus het gaat gebeuren. Net zoals Hodor. Het was niet mogelijk dat "hold the door" niet zou gebeuren. Want Hodor was al Hodor :P

Doet me trouwens denken aan Harry Potter and the Prisoner of Azkaban.
Klopt, en het lijkt erop dat ze het steeds meer aan het verdiepen zijn. Misschien dat dit nogal wel een flink staartje gaat krijgen.

Volgens diverse theorieën heeft Bran de Mad King gek gemaakt want die hoorde steeds stemmen, en volgens die theoristen (of hoe dat ook heet :')) is Bran daar verantwoordelijk voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Wie overigens nog gebaat is bij de OST van seizoen 6 (of de andere seizoenen) kan je deze vinden op spotify.

https://open.spotify.com/album/7bBlW6L9r3ICFkbf2WRDXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Jon Snow de zoon van Rhaegar Targaryen en Lyanna Stark... Mmmmmmm, Jon is nu eigenlijk best geplaatst om aanspraak te maken op de Iron Throne en confrontatie met Dany's draken kan ook nog eens leuk worden. Aangezien Jon eerder een Targaryen is dan een Stark moet hij ook de draken kunnen controleren.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

DarthDavy schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:15:
Jon Snow de zoon van Rhaegar Targaryen en Lyanna Stark... Mmmmmmm, Jon is nu eigenlijk best geplaatst om aanspraak te maken op de Iron Throne en confrontatie met Dany's draken kan ook nog eens leuk worden. Aangezien Jon eerder een Targaryen is dan een Stark moet hij ook de draken kunnen controleren.
Zolang ze niet getrouwd waren is Jon toch echt een Sand en geen Snow, Targaryen, of Stark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

DarthDavy schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:15:
Ik denk dat Tyrion hierin een grote rol gaat spelen om deze twee grootmachten bij elkaar te brengen en vervolgens ten strijde te gaan tegen de White Walkers. Tyrion kon het in het eerste seizoen ook wel vinden met Jon, dus ze zijn ook al soort van vrienden :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Laatst online: 12:16
Nooo! Niet Mace! ;w
En hoe komen we nou ooit nog achter Margaery's grote plan? Wel precies wat GoT en aSoIaF zo goed maakt, dat dergelijke plots finaal worden afgesneden door andere plots die nét iets eerder zijn.

Trouwens, wat was nu het hele punt van de Dorne rebellion van de sand snakes voor het plot? Doran was voorzichtig uitgedrukt ook geen Lannisterliefhebber. Dus die had zich net zo makkelijk aangesloten bij Varys en de Tyrells. Was wellicht nog vetter geweest, als ze er een paar subtiele complotten en strategische zetten bij hadden verzonnen. Verder was de lijn dan waarsch. zo geweest:

Doran voert zijn dreigement uit seizoen 4 aan het adres van Ellaria daadwerkelijk uit als straf voor de dood van Myrcella. Staat in contact met Varys in afwachting van het juiste moment (zoals zo ongeveer zijn hele leven al kreeg ik het idee). Dan gaat Cersei volledig Targaryen met de Sept of Baelor en slaan Varys, Doran en Olenna de handen ineen voor een openlijke rebellie.

Had toch net zo goed gekund? Volgens mij wilden Doran en die sand snakes uiteindelijk hetzelfde. Alleen waren de heethoofden te stom om dat te zien. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Duesenberg J schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:18:
Trouwens, wat was nu het hele punt van de Dorne rebellion van de sand snakes voor het plot?
Jongens tegen de meisjes.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

mark-k schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:17:
[...]

Zolang ze niet getrouwd waren is Jon toch echt een Sand en geen Snow, Targaryen, of Stark.
Nee hoor. Het gaat erom waar ze zijn opgevoed.
The surname a bastard received appears to be connected to the location the child is raised.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 20:58
Ik denk dat Cersei dit zichzelf nooit kan vergeven en nu nog verknipter is dan ooit.
Dat is ook waarom Jamie zo naar haar keek. Niet alleen zo van: hoe heb je dit nu weer voor elkaar gekregen. Maar vooral: weer een mad king (mad queen in dit geval). Aerys II Targaryen wilde ook wild fire gebruiken. Dat kan je mooi in die ene flashback zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

ulTimaS schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:18:
[...]

Ik denk dat Tyrion hierin een grote rol gaat spelen om deze twee grootmachten bij elkaar te brengen en vervolgens ten strijde te gaan tegen de White Walkers. Tyrion kon het in seizoen ook wel vinden met Jon, dus ze zijn ook al soort van vrienden :*) .
Inderdaad. Ik kan die theorie wel volgen. Als er met Cersei en Jaimie wordt afgerekend is Tyrion de enigste overgebleven Lannister (van betekenis). Mega alliantie Targaryen-Stark-Lannister om af te rekenen met de White Walkers. Dat zou dan seizoen 8 zijn en eerst nog seizoen 7 om af te rekenen met Dorne. Wat een fantastisch plot!

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duesenberg J
Fleximex schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:22:
[...]

Dat is ook waarom Jamie zo naar haar keek. Niet alleen zo van: hoe heb je dit nu weer voor elkaar gekregen. Maar vooral: weer een mad king (mad queen in dit geval). Aerys II Targaryen wilde ook wild fire gebruiken. Dat kan je mooi in die ene flashback zien.
Ik vraag me ook af of Jaime al beseft dat Tommen dood is, aangezien er wel iets heel geks moet zijn gebeurd dat Cersei nu ineens koningin is. Als ik zijn blik mag geloven denk ik van wel. En ook nog eens dat Cersei er iets mee te maken heeft (de puinberg in een krater waar ooit de sept stond spreekt boekdelen wat dat laatste betreft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:26

The_Scarabial

MTB for life!

Nieuwevolger schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:24:
De muziek maakte voor mij de aflevering helemaal compleet, paar keer kippenvel gekregen deze aflevering, toen cersie de kerk opblaasde, tommon zelfmoordpleegde, cersie die non onder handen nam, de king in de north, arya en de teaser dat dany opweg is naar westeros.
Wilde ook iets gaan typen, maar precies dit dus _/-\o_

Geniaal, bied weer veel voor next season :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

ulTimaS schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:21:
[...]

Nee hoor. Het gaat erom waar ze zijn opgevoed.

[...]
http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Bastardy
Bastard surnames are dependent on the region a child was born in, i.e. where the mother is from, not where the father is from.
Beetje lastige dus, want hij is geboren in Dorne, dus Sand, maar zn moeder was van Winterfell, dus Snow. We zullen het zien volgend jaar, of het jaar erna :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Dus dan wordt het SandSnow ofwel YellowSnow :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Fleximex schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:22:
Jaime (Kingslayer) is natuurlijk ook nog eens degene die de Mad King heeft vermoord omdat Aerys II (te) gek werd en de gehele stad wilde verbranden met wildfire.

Zal Jamie dit een 2de keer gaan doen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

mark-k schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:29:
[...]

http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Bastardy

[...]

Beetje lastige dus, want hij is geboren in Dorne, dus Sand, maar zn moeder was van Winterfell, dus Snow. We zullen het zien volgend jaar, of het jaar erna :P
Ah.. Ik ben uitgegaan van boek canon :+ .

edit: Volgens mij is het allebei een beetje waar en zijn daar geen specifieke regels voor.

[ Voor 10% gewijzigd door ulTimaS op 27-06-2016 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Auw. Zeker weten dat er geen God is en dus puur uit eigen wil vele mensen willen afslachten. Klinkt erg ongezond :X (Zeg ik als iemand die ondertussen agnost is.) [/]
Hmm...in case you didn't notice; er zijn er die uit naam van allerlei crap, atheïsten opblazen onder het mom "ongelovigen" enz.- dus echt "eigen wil" of een "pleziertje" is het niet, meer een kwestie van "problem solving."

Bijzonder hoe mensen hier altijd je woorden verdraaien op het forum... :S

OT: die baby in dat visioen was toch Jon Snow? Geboren uit Ned Stark en chick-x (?) wat fluisterde zij nou over "betrayen" in Ned's oor, dat hij haar iets moest beloven? Dat plot heb ik even gemist in de hele GoT-reeks.
Of zag die jonge Stark zichzelf geboren worden? Leek mij meer Jon Snow, zoals het beeld verliep naar het volgende shot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:35:
[...]

Hmm...in case you didn't notice; er zijn er die uit naam van allerlei crap, atheïsten opblazen onder het mom "ongelovigen" enz.- dus echt "eigen wil" of een "pleziertje" is het niet, meer een kwestie van "problem solving."

Bijzonder hoe mensen hier altijd je woorden verdraaien op het forum... :S

OT: die baby in dat visioen was toch Jon Snow? Geboren uit Ned Stark en chick-x (?) wat fluisterde zij nou over "betrayen" in Ned's oor, dat hij haar iets moest beloven? Dat plot heb ik even gemist in de hele GoT-reeks.
Of zag die jonge Stark zichzelf geboren worden? Leek mij meer Jon Snow, zoals het beeld verliep naar het volgende shot.
Dat was inderdaad Jon Snow en de vrouw dat is Lyanna Stark (zusje van Ned). Ned Stark is dus helemaal niet de vader en er wordt gelooft dat het Rhaegar Targaryen is. Wat ik van het gefluister opmaak is dat ze iets zegt van: "His name is A....(Aemon?, Aerys?, Jaehaerys?) Targaryen". Dan zegt ze dat hij moet beloven het niemand te vertellen en vooral Robert Baratheon niet, want hij wil alle Targaryens dood hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik ben benieuwd of Bran ervoor gaat zorgen dat iedereen dood gaat aan de "goede" kant van de muur... Of nouja: dat ze een heeeeeel groot probleem hebben.

Waarom? Dan moeten we ff terug naar de aflevering Hold the Door.
Ze zaten daar bij die boom, en Bran moest zo nodig wargen terwijl hij er nog niet klaar voor was. Hij komt de Night King tegen, die hem vastpakt. Vanaf dat moment zijn ze de ***, want de Night King kan opeens door de defenses van de children of the forrest heenkomen.

Nu hoorde ik Benjen Stark zeggen "The wall is protected by old spells engraved in to it", waardoor de army of the dead en de Night King en dergelijken er niet doorheen kunnen. En hijzelf ook niet.
Maarrrr... Wat nu als Bran erdoorheen gaat? Terwijl hij dus gemarkeerd is door de Night King?
Houdt dat dan in dat de doden dan door de muur heen kunnen omdat die spreuken niet meer werken, net als bij die boom... ? Of...?

Zal me heel erg benieuwen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:45:
[...]

Volgens mij staat Cersei wel op haar lijstje. Ik denk wel dat ze het gaat proberen met datzelfde gezicht. Alleen heeft Jamie haar met dat gezicht nu al is gezien en ik denk dat hij haar net op tijd zal door hebben.
Jamie heeft haar niet gezien hoor, die was al lang weer op weg naar Kings Landing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Dit vond ik echt de beste Game of Thrones aflevering ooit. Zoveel coole, leuke, spannende, verrassende dingen. Mooie muziek. En ook allemaal zeer goed geacteerd: Cercei, Lady Olenna Tyrell, Ser Davos en Lady Mormont bv.

De gouden cirkels in de begin tune zaten trouwens ook in de aflevering:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oSTiyBD.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OztRXbq.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
The_Scarabial schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:40:
[...]

Jamie heeft haar niet gezien hoor, die was al lang weer op weg naar Kings Landing
Die heeft haar gezien terwijl ze wijn voor hem inschonk.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88

Veel dingen vallen deze aflevering op hun plaats behalve dat we niet weten wie de vader van John is.
Als je goed kijkt naar clues in de vorige afleveringen en seizoenen is het gewoon Rhaegar Targaryen.

- Lyanna Stark kreeg de mooie bloemen toen Rhaegar Targaryen het Paarden gevecht won, ipv zijn verloofde of al getrouwde Elia Martell.
- Alle geruchten zeggen dat Lyanna Stark ontvoerd is door Rhaegar Targaryen, ze kan dus verkracht zijn maar ik denk eerder dat ze gewoon verliefd op elkaar zijn geworden.
- The Tower of Joy scene speelde zich op het eind van Robert's Robellion af, wat een jaar duurde.
- En meest belangrijke, waarom waren Rhaegar Targaryen's king watch guardians allemaal bij The Tower of Joy ipv bij hem zijn tijdens de oorlog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
silmaril8 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:41:
De gouden cirkels in de begin tune zaten trouwens ook in de aflevering:
Dat ding noem je een Orrery. Just saying. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:30

beuker19

Killerbeuker is so OP

Wat een aflevering wooooow.
ik vond dit zeker een van de beste afleveringen sinds de Red wedding en blij dat nu alle poppetjes nu weer de goede kant opgaan ipv. de verkeerde kant zoals de laatste aflevering van seizoen 5.

Het enige wat ik mij nog afvraag is wat er nu gaat gebeuren tussen Dany en Jon.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
ulTimaS schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:40:
Dat was inderdaad Jon Snow en de vrouw dat is Lyanna Stark (zusje van Ned). Ned Stark is dus helemaal niet de vader en er wordt gelooft dat het Rhaegar Targaryen is. Wat ik er van op maak uit het gefluister is dat ze iets zegt van: "His name is A....(Aemon?) Targaryen". Dan zegt ze dat hij moet beloven het niemand te vertellen en vooral Robert Baratheon niet, want hij wil alle Targaryens dood hebben.
In aflevering 3 zag je dat zwaardgevecht van de jonge Ned Stark met 2 Targaryen knights/kingsguard (beste zwaardvechter van Westeros). Die 2 knights waren de kingsguard van Rhaegar. Ned Stark zei dat ook tegen 1 van hen: why weren't you there to protect your Prince? Daarna zegt die knight: our Prince wanted us here.
Hieruit kan je al opmaken dat Rhaegar Targaryen de vader is van het kind van Lyanna Stark (die daar dus bloedend aan het doodgaan is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

WhatsappHack schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:41:
[...]

Die heeft haar gezien terwijl ze wijn voor hem inschonk.
Maar niet met het gezicht van arya stark :) en ook niet op het moment van ombrengen van walder frey, dus als hij het nieuws krijgt dat walder en zijn zoons zijn omgebracht dan weet hij niets.

[ Voor 23% gewijzigd door The_Scarabial op 27-06-2016 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

silmaril8 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:44:
[...]

In aflevering 3 zag je dat zwaardgevecht van de jonge Ned Stark met 2 Targaryen knights/kingsguard (beste zwaardvechter van Westeros). Die 2 knights waren de kingsguard van Rhaegar (Ned Stark zei dat ook tegen 1 van hen: why weren't you there to protect your Prince? Daarna zegt die knight: our Prince wanted us here.
Hieruit kan je al opmaken dat Rhaegar Targaryen de vader is van het kind van Lyanna Stark (die daar dus bloedend aan het doodgaan is).
Er zijn inderdaad genoeg clues (ook in de boeken), maar niets is nog confirmed oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:46
WhatsappHack schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:40:
Ik ben benieuwd of Bran ervoor gaat zorgen dat iedereen dood gaat aan de "goede" kant van de muur... Of nouja: dat ze een heeeeeel groot probleem hebben.

Waarom? Dan moeten we ff terug naar de aflevering Hold the Door.
Ze zaten daar bij die boom, en Bran moest zo nodig wargen terwijl hij er nog niet klaar voor was. Hij komt de Night King tegen, die hem vastpakt. Vanaf dat moment zijn ze de ***, want de Night King kan opeens door de defenses van de children of the forrest heenkomen.

Nu hoorde ik Benjen Stark zeggen "The wall is protected by old spells engraved in to it", waardoor de army of the dead en de Night King en dergelijken er niet doorheen kunnen. En hijzelf ook niet.
Maarrrr... Wat nu als Bran erdoorheen gaat? Terwijl hij dus gemarkeerd is door de Night King?
Houdt dat dan in dat de doden dan door de muur heen kunnen omdat die spreuken niet meer werken, net als bij die boom... ? Of...?

Zal me heel erg benieuwen.
Dit dus. Dit zat ook ergens in een Alt Shift x aflevering. Ik verwacht ook dat The Wall afbreekt als Bran erover/erdoor heen gaat.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
The_Scarabial schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:45:
[...]

Maar niet met het gezicht van arya stark :)
True, maar dat Vilder (sorry :P) dood is zal vast heel snel als nieuws door het land heen verspreiden.
Als dan opeens hetzelfde meisje tevoorschijn komt die ook bij Walder rondliep, dan kan dat best wel eens alarmbelletjes doen afgaan bij Jamie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Ik weet niet of iemand het al is opgemerkt, maar ik denk dat Jaime straks voor de 2e keer heel king's landing gaat redden van ondergang. De eerste keer van Mad King Aerys en de tweede keer van Mad Queen Cersei. Dit soort parallellen vindt je heel veel terug in de GoT/AsoIaF wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
WhatsappHack schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:47:
True, maar dat Vilder (sorry :P) dood is zal vast heel snel als nieuws door het land heen verspreiden.
Als dan opeens hetzelfde meisje tevoorschijn komt die ook bij Walder rondliep, dan kan dat best wel eens alarmbelletjes doen afgaan bij Jamie.
Arya gaat denk ik eerst nog Melisandre ontmoeten (dat heeft Melisandre nog voorspelt toen ze Arya seizoenen geleden zag). Misschien gaat Arya wel als Melisandre naar Kings Landing 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

ulTimaS schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:51:
Ik weet niet of iemand het al is opgemerkt, maar ik denk dat Jaime straks voor de 2e keer heel king's landing gaat redden van ondergang. De eerste keer van Mad King Aerys en de tweede keer van Mad Queen Cersei. Dit soort parallellen vindt je heel veel terug in de GoT/AsoIaF wereld.
is al meerdere keren gezegd al voordat deze aflevering is uitgezonden :P Ik denk/hoop dat ook :*)

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Cyb3 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:52:
[...]

is al meerdere keren gezegd al voordat deze aflevering is uitgezonden :P Ik denk/hoop dat ook :*)
Ah ok, ik lees niet meer alles mee. Gaat soms een beetje snel hier :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

ulTimaS schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:15:
Wie overigens nog gebaat is bij de OST van seizoen 6 (of de andere seizoenen) kan je deze vinden op spotify.

https://open.spotify.com/album/7bBlW6L9r3ICFkbf2WRDXL
Vind alleen de track van de final het luisteren waard: Light of the seven _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ulTimaS schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:40:
[...]
Dat was inderdaad Jon Snow en de vrouw dat is Lyanna Stark (zusje van Ned). Ned Stark is dus helemaal niet de vader en er wordt gelooft dat het Rhaegar Targaryen is. Wat ik van het gefluister opmaak is dat ze iets zegt van: "His name is A....(Aemon?) Targaryen". Dan zegt ze dat hij moet beloven het niemand te vertellen en vooral Robert Baratheon niet, want hij wil alle Targaryens dood hebben.
Thanks- dat is duidelijk; gelijk even gezocht op die naam en een link gevonden, waar zij idd hetzelfde schrijven: http://www.popsugar.com/e...yen-Game-Thrones-41246208

De helft van GoT mag je er zelf bijverzinnen lijkt het...of ik mis gewoon de helft van wat er gezegd wordt, dat kan ook 8)7

Die witte raven kwamen vanuit het Citadel en werden naar alle regionen verzonden, omdat de winter komende was- zat daar nog iets speciaals achter, omdat Snow tegen zijn zus zei: "as father promised"?

Mooie baas ook in die bibliotheek...helemaal wachten tot die bolle (ff zijn naam kwijt) zijn brief echt in zijn hand legde; arrogant twat...ik had die brief allang neergesmeten :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2016 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:58:
[...]

Die witte raven kwamen vanuit het Citadel en werden naar alle regionen verzonden, omdat de winter komende was- zat daar nog iets speciaals achter, omdat Snow tegen zijn zus zei: "as father promised"?
Is dat niet omdat ie altijd zei "Winter is Coming"; en nu was het "Winter is here!".
Volgens mij sloeg het daar op.
nadroJ schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:46:
[...]

Dit dus. Dit zat ook ergens in een Alt Shift x aflevering. Ik verwacht ook dat The Wall afbreekt als Bran erover/erdoor heen gaat.
Toevallig een link naar die video? Ben benieuwd. :)

[ Voor 25% gewijzigd door WhatsappHack op 28-06-2016 00:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Over het geneuzel (pun intended) van het gezicht dat Arya gebruikt heeft: Er is geen enkele reden waarom ze die opnieuw zou moeten gebruiken. Of ze deze nu van de plank heeft gehaald of zelf heeft afgesneden van een willekeurige persoon; dit kunnen net zo makkelijk meerdere gezichten zijn.

Ze hoeft dus niet te riskeren dat Jamie of wie dan ook haar herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:47
Jammer dat grand maester Pycelle ook dood is. Ik heb altijd gedacht dat hij ook een duister geheim had, net als Varys. Helaas komen we daar nooit meer achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:46
WhatsappHack schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 00:01:
[...]

Kijk hier even. Sowieso leuk om te kijken. Het was denk ik de een aflevering waarin Hodor dood gaat.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

WhatsappHack schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 00:01:
[...]
YouTube: Game of Thrones S6E05 Explained

Maar het is sowieso de moeite waard om alle videos te bekijken van hem. Er zitten wel boek referenties tussen, maar als je deze video bekijkt wordt alles zoveel duidelijker naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Dank heren, had hem net gevonden :D
Bizar dat die vent het al heeft voorspeld voor die hele aflevering 10; maar ik neem aan dat dit dus ook al ergens in de boeken zit. :P

Dank voor de tip, ik ga die filmpjes zeker kijken; heel boeiend so far. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

WhatsappHack schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 00:11:
Dank heren, had hem net gevonden :D
Bizar dat die vent het al heeft voorspeld voor die hele aflevering 10; maar ik neem aan dat dit dus ook al ergens in de boeken zit. :P

Dank voor de tip, ik ga die filmpjes zeker kijken; heel boeiend so far. :)
De serie loopt op het moment voor op de boeken, dus alles is speculatie. Wat wel zo is, is dat er in de boeken veel meer achtergrond informatie wordt geleverd waardoor je sneller links kan leggen tussen de verschillende verhaallijnen.

offtopic: Als er nog mensen zijn die de eerste 5 seizoenen op blu-ray of dvd willen kopen is er nu een aanbieding op iBood http://www.ibood.com/nl/n...es-blu-ray-box-s-1-5.html

[ Voor 17% gewijzigd door ulTimaS op 28-06-2016 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 12-09 16:19
Cersei is natuurlijk voor Ayra. Die staat bovenaan haar lijstje.

Nu alle verhaallijntjes richting het einde lopen lijkt en de diverse hints lijkt het me redelijk duidelijk dan Jon uiteindelijk met Danarys trouwt. Hij heeft dus drakenbloed, dus kan hij drakie rijden, dany laat ook nog met veel te veel nadruk daario achter en ze trouwen altijd binnen de familie.

Bran zal die witte jongens wel door de muur laten maar dan komen Jon en Dany de boel redden met vuur. Song of Ice and fire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dustkiller
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-08 19:20
Iemand hier de connectie ice (stark) and fire (targaryan) is jon snow al gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Malt007 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 00:28:
Voor het verhaal is het natuurlijk mooier als Jaime degene is die Cersei vermoord. Dit volgt ook de prophecy op van Maggy the Frog op (S05E01 als ik het goed heb).
Nu alle verhaallijntjes richting het einde lopen lijkt en de diverse hints lijkt het me redelijk duidelijk dan Jon uiteindelijk met Danarys trouwt. Hij heeft dus drakenbloed, dus kan hij drakie rijden, dany laat ook nog met veel te veel nadruk daario achter en ze trouwen altijd binnen de familie.
Dus jij denkt dat Jon met zijn tante gaat trouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 12-09 16:19
ulTimaS schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 00:32:
[...]

Voor het verhaal is het natuurlijk mooier als Jaime degene is die Cersei vermoord. Dit volgt ook de prophecy op van Maggy the Frog op (S05E01 als ik het goed heb).

[...]

Dus jij denkt dat Jon met zijn tante gaat trouwen?
Ja dat denk ik. Om het bloed puur te houden zit de stamboom vol met incesthuwelijken, dat wordt ook als verklaring gebruikt voor de vele maloten in die familie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Remy!!!! schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:34:
[...]

Ik had eigenlijk wel verwacht dat hij 1á2 kaarsjes nog wel uit kon krijgen, maar dat er toch een extra failsafe ingebouwd zou zijn en dat al zijn moeite alsnog geen nut had.
Maar helaas hebben ze het een beetje cliche achtig aangepakt.

[...]
Als ze gedaan hadden hoe jij het zegt, dan was het juist een grote cliché geweest hoor. Net alsof je naar GTST of despirete house wifes aan het kijken bent.. Er zijn 3 kaarsjes, hij krijgt er 2 uit maar de 3e net niet, nee gelukkig hebben ze dat juist niet gedaan :P

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malt007 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 00:28:

Bran zal die witte jongens wel door de muur laten maar dan komen Jon en Dany de boel redden met vuur. Song of Ice and fire.
Daar zat ik net aan te denken (als GoT-n00b), Jon trouwt met Danaerys, the Dragon Queen; maar anderzijds zou je dus kunnen verwachten, dat hij een giga-hekel zal hebben aan haar, haar familie had het toch op de Starks gemunt? Anders is het wellicht ook wel een vorm van incest? (Volendam-achtige praktijken.)
Ik zie Jon eigenlijk helemaal niet meer met een chickie voor me in gedachten, die gast is gewoon 100% pure bad-ass warrior, het is gewoon model 'voorwaarts en de rest mag volgen', chicks zijn allemaal secundair- anders had hij die heks in S05 ook wel gepaald, toen zij bij hem op schoot kroop. Hij zit nog steeds met zijn gedachten bij dat wildling-chickie (die rooie.)

Ik denk dat voor de echte dragon-eigenschappen je wel een 'pure blood' moet zijn, haar broer (Dany?), die de pot met vloeibaar goud over zich heen kreeg (zijn kroon), had die eigenschappen toch ook niet? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Malt007 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 00:35:
[...]

Ja dat denk ik. Om het bloed puur te houden zit de stamboom vol met incesthuwelijken, dat wordt ook als verklaring gebruikt voor de vele maloten in die familie.
Het bloed is al niet meer puur door Lyanna Stark. De enige pureblood (waarvan wij het weten) die nog over is, is Daenerys op het moment. Aemon was het ook, maar die is dus ook al dood. De moeder van Aemon was Dyanna Dayne, dus die was ook geen pureblood.

[ Voor 25% gewijzigd door ulTimaS op 28-06-2016 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Ik vraag me echt af wat er nou met Jon Snow gaat gebeuren! Hier heb ik echt geen enige theorie voor.
Hij is dus zeer waarschijnlijk Half Stark en half Targaryen. Wat gaat die nou precies voor het verhaal betekenen? Hij is letterlijk ook The Song of Ice and Fire.
Is hij zoals Melissandre zegt The Promise Prince, diegene die gekozen is om de dreigement van The White Walkers tegen te gaan?
Kan hij een draak berijden omdat hij Targaryen bloed heeft?
Hoe zou het gaan met de ontmoeting tussen hem en Danny?

Dit vind ik nou echt mooi van de serie, je weet het gewoon niet :)

[ Voor 4% gewijzigd door sjaak88 op 28-06-2016 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ulTimaS schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 00:38:
[...]
Aemon was het ook, maar die is dus ook al dood.
En ik maar heel lang denken, dat hij stiekem die "Mad King" was, waar men het steeds over had... :')
Moe van het vechten, verscholen in/verbannen naar de bibliotheek van de Night's Watch.

Ergens heb ik ook de gedachten, dat de Night King een bondje sluit met Jon Snow, om samen tegen de Danaerys in te gaan. Snow is immers 'a man of the North' (ice) en Danaerys de mother of dragons (fire.)
Iets in mij zegt dat die Brant/Brannon Stark (mank) met zijn visioenen bij die boom een soort link is, tussen die twee- die knul is immers gekoppeld aan die bomen en die rare boom-nimfen, die in eerste instantie die white walkers in het leven hebben geroepen.

Ook omdat die Nigth King met zijn armen wijd, de doden deed oprijsen- wellicht ook als een soort symbool van: "dit zou jouw leger kunnen zijn." :/ maar ik zal er wel helemaal naast zitten, as usual :')

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2016 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 00:50:
[...]

En ik maar heel lang denken, dat hij stiekem die "Mad King" was, waar men het steeds over had... :')
Moe van het vechten, verscholen in/verbannen naar de bibliotheek van de Night's Watch.

Ergens heb ik ook de gedachten, dat de Night King een bondje sluit met Jon Snow, om samen tegen de Danaerys in te gaan. Snow is immers 'a man of the North' (ice) en Danaerys de mother of dragons (fire.)

Ook omdat die Nigth King met zijn armen wijd, de doden deed oprijsen- wellicht ook als een soort symbool van: "dit zou jouw leger kunnen zijn." :/ maar ik zal er wel helemaal naast zitten, as usual :')
Game of Thrones is geen traditionele fantasy gebleken, dus misschien zit jij er wel helemaal niet ver naast 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
ulTimaS schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 00:53:
[...]

Game of Thrones is geen traditionele fantasy gebleken, dus misschien zit jij er wel helemaal niet ver naast 8) .
Dit zou wel tof zijn als ze zo'n enorme plotwist maken. Jon Snow samenwerken met de Knights King :) Al denk ik dat dit niet gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
sjaak88 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 00:56:
[...]

Dit zou wel tof zijn als ze zo'n enorme plotwist maken. Jon Snow samenwerken met de Knights King :) Al denk ik dat dit niet gaat gebeuren.
Het mooie van Game of Thrones vind ik dan ook het krijgen van sympathie voor personages. Vooral wanneer je ze op het begin ontzettend haatte. Denk aan Jamie Lannister.

We weten het verhaal van de White Walkers nog niet, buiten hoe ze gecreërd zijn. Misschien hebben ze wel een goede reden om dit te doen en lukt de show het om ons toch sympathie te laten krijgen voor deze wezens.

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:58
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:45:
[...]

Ik verwacht eerder dat Jaime nu we klaar zal zijn met zijn zus... In elk geval wanneer hij erachter komt hoe/wat. En @ Arya, the Mountain kon nog wel eens een probleem zijn op d'r lijst.

Het zou me niet verbazen als Jaime met het Lannister leger richting Brienne vertrekt. Althans dat zou leuk zijn als Jaime EN Tormund voor dezelfde vrouw gaan "strijden" :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
mobstaa schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 01:00:
[...]

Het mooie van Game of Thrones vind ik dan ook het krijgen van sympathie voor personages. Vooral wanneer je ze op het begin ontzettend haatte. Denk aan Jamie Lannister.

We weten het verhaal van de White Walkers nog niet, buiten hoe ze gecreërd zijn. Misschien hebben ze wel een goede reden om dit te doen en lukt de show het om toch sympathie te krijgen voor deze wezens.
Helemaal gelijk in, we weten echt 0 van de White Walkers, hebben ze überhaupt gevoelens, motieven of zijn het pure kwaadaardige wezens? Dit is wel nu je het zegt 1 van de hoofdvragen die ik graag beantwoord wil hebben :) Kunnen ze wel praten? Theorieën en theorieën, leuk :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Nu we toch bezig zijn. Cersei heeft de touwtjes weer in handen. Die gaat dus mooi trial-by-combat herinvoeren. CLEGANEBOWL STILL POSSIBLE!

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mobstaa schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 01:00:
[...]
We weten het verhaal van de White Walkers nog niet, buiten hoe ze gecreërd zijn. Misschien hebben ze wel een goede reden om dit te doen en lukt de show het om toch sympathie te krijgen voor deze wezens.
Nou...zit eigenlijk net voor het eerst meer 'rand-informatie' te lezen over GoT (sinds mijn laatste comment) en volgens het verhaal (en zoals je kon zien halverwege S06) is de Night King - een "First Men" die geturned is door de "Children of the Forest" (die boom-nimfen), maar ook....een Stark (8000 jaar oud), en oud-commander of the Night's Watch!!! Volgens mij wijkt de serie iets van het boek, als ik het goed lees, maar wat ik eerder dacht, vind ik nu niet zo raar meer eigenlijk. :)

http://www.popsugar.com/e...ing-Game-Thrones-37611089
http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Night_King
http://gameofthrones.wikia.com/wiki/First_Men

Edit: nog wat links > http://www.bustle.com/art...white-walker-leader-is-so

http://www.flickeringmyth...ng-is-not-who-we-thought/
https://www.romper.com/p/...-a-legendary-figure-11084
http://www.telegraph.co.u...king-ride-the-winds-of-w/
http://awoiaf.westeros.org/index.php/Night's_King

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2016 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 01:19:
[...]

Nou...zit eigenlijk net voor het eerst meer 'rand-informatie' te lezen over GoT (sinds mijn laatste comment) en volgens het verhaal (en zoals je kon zien halverwege S06) is de Night King - een "First Men" die geturned is door de "Children of the Forest" (die boom-nimfen), maar ook....een Stark (8000 jaar oud), en oud-commander of the Night's Watch!!! Volgens mij wijkt de serie iets van het boek, als ik het goed lees, maar wat ik eerder dacht, vind ik nu niet zo raar meer eigenlijk. :)

http://www.popsugar.com/e...ing-Game-Thrones-37611089
http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Night_King
http://gameofthrones.wikia.com/wiki/First_Men
Klopt, al is het in de serie volgens mij geen 8000 jaar, maar eerder 1000/2000 jaar. Kan dit helaas zo snel niet terugvinden.

Edit:
Ook denk ik niet dat ze er in de serie een al te diep verhaal van gaan maken. Dit zie ik in de boeken wel gebeuren.

[ Voor 6% gewijzigd door mobstaa op 28-06-2016 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mobstaa schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 01:21:
[...]
Ook denk ik niet dat ze er in de serie een al te diep verhaal van gaan maken. Dit zie ik in de boeken wel gebeuren.
Nah, ik blijf ook bij de theorie dat Snow tegen de WW zal vechten en draken zijn nodig om corpses te burnen, zodat zij niet meer weder-opstaan, zeg maar. Daar lijkt de serie tot nu toe toch heen te gaan.

Maar zij zijn dus wel blood-related, de Night King en Jon Snow...zij hebben ook beide de Night's Watch -als commander- gediend en op een andere moment de rug toegekeerd en tevens ook ergens een soort van verraden voor een vrouw etc. Ik ben benieuwd... :9

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2016 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 01:19:
[...]

Ik geloof niet dat die sneeuwpop ooit lord commander van de night's watch is geweest. Ten eerste is die hele groep pas opgericht nadat de wall is gebouwd, ten tweede is de wall gebouwd om de white walkers buiten de deur te houden (dus toen ze al bestonden) en ten derde was dit de eerste white walker, dus was er ten tijde van zijn leven als first men nog helemaal geen wall en een knight's watch om lord commander van te zijn.

Het stomme is dat er volgens mij vaak twee karakters met dezelfde naam door elkaar worden gehaald: die ijskoning met zijn bevroren zombies die we uit de serie kennen (vaak night's king genoemd, maar alleen door fans op internet geloof ik) en de lord commander van de night's watch die getrouwd was met (vermoedelijk) een white walker en die naar verluidt mensenoffers bracht tijdens zijn periode als lord commander in the nightfort van de night's watcht. Die tweede heet ook night's king, maar is dus een ander en leefde vermoedelijk later. Beiden zijn geloof ik genoemd in de serie, maar dan niet bij naam.

edit: zelfs als de children of the forest de wall eigenlijk hebben gebouwd om de first men in het zuiden te houden (en de wall dus al zou kunnen bestaan voordat de white walkers er waren) dan was er nog geen night's watch om lord commander van te zijn toen de children of the forest de arme drommel een dolk van dragonglass in zijn borstkas duwden

[ Voor 9% gewijzigd door Duesenberg J op 28-06-2016 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duesenberg J schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 01:45:
[...]

Ik geloof niet dat die sneeuwpop ooit lord commander van de night's watch is geweest. Ten eerste is die hele groep pas opgericht nadat de wall is gebouwd, ten tweede is de wall gebouwd om de white walkers buiten de deur te houden (dus toen ze al bestonden) en ten derde was dit de eerste white walker, dus was er ten tijde van zijn leven als first men nog helemaal geen wall en een knight's watch om lord commander van te zijn.

Het stomme is dat er volgens mij vaak twee karakters met dezelfde naam door elkaar worden gehaald: die ijskoning met zijn bevroren zombies die we uit de serie kennen (vaak night's king genoemd, maar alleen door fans op internet geloof ik) en de lord commander van de night's watch die getrouwd was met (vermoedelijk) een white walker en die naar verluidt mensenoffers bracht tijdens zijn periode als lord commander in the nightfort van de night's watcht. Die tweede heet ook night's king, maar is dus een ander en leefde vermoedelijk later. Beiden zijn geloof ik genoemd in de serie, maar dan niet bij naam.

edit: zelfs als de children of the forest de wall eigenlijk hebben gebouwd om de first men in het zuiden te houden (en de wall dus al zou kunnen bestaan voordat de white walkers er waren) dan was er nog geen night's watch om lord commander van te zijn toen de children of the forest de arme drommel een dolk van dragonglass in zijn borstkas duwden
Wat je schrijft, dacht ik eerst ook- maar na die links uit mijn comment te hebben gelezen, denk ik wel degelijk dat het om dezelfde N. King kan gaan- die visioenen naar dat turn-moment met dragon glass, gaan ca. 8000 jaar terug, met die forest-nimf.

Er zitten wat gaten tussen de serie, het boek en de tijd in (chronologische lijn), maar met een beetje interpoleren, zie ik het verhaal nu voor me. Alleen waar die First Men-gast op de vlucht was of tegen de Children vocht en toen geturned werd en dat dit personage er vandoor was met een female WW en later geturned was door die bos-nimf (en dus gewoon human bleef terwijl hij relatie onderhield met een WW), dat vind ik het vaagste gat tussen boek en serie- maar het is niet onmogelijk.

Die offers die door gast met zijn harem in dat bos werden gebracht, door de geboren zonen voor de WW neer te leggen, stamt af van de NK zijn gebruik, om hetzelfde te doen- zo werd je met rust gelaten.

Edit: en waar de vele Valerian-steel zwaarden vandaan komen, dat breng ik nog niet thuis; Brienne heeft er een, Tommen had er een, Joffrey toch wel, Jon Snow ook, en dan zijn buddy, die nu in de citadel aankwam en dat zwaard van zijn vader geraust had- ik dacht ergens in S02 of S03, dat die Lannister (vader van die imp en Jamie etc.) het zwaard van Ned Stark gesmolten had en daar slechts twee nieuwe zwaarden van gemaakt had, 1 voor Jamie en 1 die Jon Snow heeft. Jamie heeft zijn zwaard aan Brienne gegeven, dus die streep ik weg. Maar de rest?

Vraag mij trouwens ook af; waarom die Night's King, Brandon Stark (of hoe heet hij?) in zijn visioen geen WW heeft gemaakt, door hem aan te raken kreeg hij toegang tot de tree-cave met die wortels, maar Bran kreeg geen blauwe ogen- vraag mij nu af, of Jon Snow ook een soort bescherming zou hebben, waardoor hij niet geturned kan worden tot een WW...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2016 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 01:58:
[...]

Edit: en waar de vele Valerian-steel zwaarden vandaan komen, dat breng ik nog niet thuis; Brienne heeft er een, Tommen had er een, Joffrey toch wel, Jon Snow ook, en dan zijn buddy, die nu in de citadel aankwam en dat zwaard van zijn vader geraust had- ik dacht ergens in S02 of S03, dat die Lannister (vader van die imp en Jamie etc.) het zwaard van Ned Stark gesmolten had en daar slechts twee nieuwe zwaarden van gemaakt had, 1 voor Jamie en 1 die Jon Snow heeft. Jamie heeft zijn zwaard aan Brienne gegeven, dus die streep ik weg. Maar de rest?
Niet correct. Ned Starks Valyrian sword; Ice werd in seizoen 4 door Tywin omgesmolten in 2 zwaarden, 1 voor Jaime, hij gaf deze aan Brienne die hem Oathkeeper heeft genoemd en 1 voor Joffrey die hij Widow's Maker als naam gaf. De laatste valyrian sword is nog niks over bekend, tot zover meegegaan bij zijn begrafenis.

De Valyrian sword van Jon is van Jeor Mormont genaamd Longclaw die 5 eeuwen in de Mormont familie heeft bestaan. Hiervan is de sigel van het zwaard ook omgebouw van beer naar wolf. Hij kreeg dit zwaard omdat hij Jeor Mormont heeft gered van een Wight.

De Valyrian sword van Sam is Heartsbane, familie zwaard van de Tarly's, de vader van Sam.

[ Voor 3% gewijzigd door sjaak88 op 28-06-2016 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

yinx84 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:00:

Ben vanmorgen om 04:30 opgestaan om te kijken voordat ik naar werk ging. Zekere voor het onzekere ivm spoilers.
Had ik ook moeten doen. Klikte per ongeluk dit topic aan en 't eerste wat ik las was iets over Tommen die zelfmoord pleegde |:(

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Wat ik me eigenlijk afvraag. Howland Reed heeft zijn 2 kinderen op pad gestuurd om Brandon te helpen. Die 2 gaan zo ver dat ze zijn leven belangrijker zien als hun eigen. Toch zien we niet dat Howland zelf Jon en Sana komt helpen tegen de Boltons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

All men must die..

Dat schiet lekker op zo, 2 huizen komen zonder nageslacht te zitten in 1 episode.
Pagina: 1 ... 124 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic