Ik was sarcastisch. Er wordt al dit hele seizoen gezegd 'Jon is no King' etc. Wat een foreshadowing.
Maar wel heel mooi gebracht, transitie van die baby naar Jon was echt heel mooi. Vraag mij af hoe ze dit gaan uitleggen aan Jon.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik was sarcastisch. Er wordt al dit hele seizoen gezegd 'Jon is no King' etc. Wat een foreshadowing.
Daar denk ik dat Bran nog een rol in gaat spelen, teminste hoop ik.Rule schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:06:
[...]
Ik was sarcastisch. Er wordt al dit hele seizoen gezegd 'Jon is no King' etc. Wat een foreshadowing.![]()
Maar wel heel mooi gebracht, transitie van die baby naar Jon was echt heel mooi. Vraag mij af hoe ze dit gaan uitleggen aan Jon.
Howland Reed leeft nogMektheb schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:07:
[...]
Daar denk ik dat Bran nog een rol in gaat spelen, teminste hoop ik.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Hetzelfde kan je zeggen over Arya. Die was ook ineens bij Frey. Er zal wel een timejump hebben plaatsgevonden.Blord schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:28:
Blijkbaar heeft Varys een tijdmachine. Hij vertrok in Meereen en we zagen hem opduiken in Dorne. Dan is hij op het schip wat betekent dat hij weer terug moet zijn geweest in Meereen. En nu maakt hij dezelfde reis opnieuw.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Lyanna is de zus van Ned stark. Dus nog steeds heeft hij stark blood. De grap is dat hij geen random bastard zoon is, maar de zoon van Rhaegar. Hij was een koning. Jon is een volbloedje, geen halfbloedje, en geen bastard. Lyanna was nooit uitgehuwelijkt dacht ik.wjvds schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:08:
Over R+L=J: Dit was toch geen legitieme baby, dus Jon is toch nog steeds een bastaard? Ik begrijp dat hij nu niet de bastard van Winterfell maar van King's Landing is, maar kan iemand mij uitleggen waarom dit hem een claim op de troon geeft?
Maar het feit dat Lyanna Stark is maakt een onwettige baby toch niet legitiemer?Rule schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:12:
[...]
Lyanna is de zus van Ned stark. Dus nog steeds heeft hij stark blood. De grap is dat hij geen random bastard zoon is, maar de zoon van Rhaegar. Hij was een koning. Jon is een volbloedje, geen halfbloedje, en geen bastard. Lyanna was nooit uitgehuwelijkt dacht ik.
Ik begreep dat Lyanna en Rhaegar stiekem getrouwd waren en dus dat Jon geen halfbloed is, maar een volwaardige Targaryanwjvds schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:14:
[...]
Maar het feit dat Lyanna koninklijk bloed heeft maakt een onwettige baby toch niet legitiemer?
Aha, het stukje dat ze getrouwd waren heb ik dus gemist.yeshin schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:16:
[...]
Ik begreep dat Lyanna en Rhaegar stiekem getrouwd waren en dus dat Jon geen halfbloed is, maar een volwaardige Targaryan
is ook nog niet in de show naar voren gekomen.. Maar een theorie volgens boeklezerswjvds schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:16:
[...]
Aha, het stukje dat ze getrouwd waren heb ik dus gemist.
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Shame, Shame, Shame... had het toch al moeten weggeven?SuperKneus schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:30:
Erg mooie aflevering. Ik mag toch hopen dat ze d ze regisseur vaker gaan gebruiken. Hier zaten weer zulk mooie beelden in. Sowieso het intro was om te smullen.
Nog ff een vraagje, wie lag er nu vastgebonden (waar Cersei mee sprak)
Gelukkig is het geen film!danda schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:46:
Door BREXIT eindigt de eu subsidie en dus de film hierzo😂
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
We weten toch niet waar Bran nu is. Wellicht dicht bij de wall ofzo. Misschien dat dat de reden is waarom hij ze daar heeft afgezet.Nieuwevolger schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:54:
Wat ik dan wel gek vind is dat benjamin, bran en die vrouw afzet. Lekker handig als je verlamd bent zonder vervoer middel.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
[ Voor 3% gewijzigd door mark-k op 27-06-2016 11:24 ]
Viel me ook erg op. Elk personage of huis heeft zijn eigen muziek en ik denk dat Ramin Djawadi (de componist van de muziek) nu voor Cercei een nieuwe theme heeft gemaakt. Zelf vond ik de muziek echt geweldig! De muziek van GoT was altijd al van een geweldige kwaliteit, maar dit was echt perfect.tijmen1 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:11:
Wat mij vooral op viel is dat de muziek in deze aflevering totaal anders is dan dat we gewend zijn van Game of Thrones. Ik had volgens mij nog niet eerder pianomuziek gehoord.
Nee hoor, hij was net omgekomen in the Sept of Baelor.
readytoflow schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:42:
(op zich wel dom, want voor hetzelfde geldt was Margaery ontsnapt).
Rape.readytoflow schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:42:
Wil ik weten wat The Mountainging uitspoken met die non...?
De vader van Tommen was Jaime.readytoflow schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:42:
Vraagje: Wie was officieel de vader van Tommen eigenlijk?
Mooi hoe die kleine opdonder het weer opnam voor Jon! Beetje Braveheart achtig daar in het noorden. Was dat nou een blik van jaloezie bij Sansa of bezorgdheid omtrent wat Littlefinger nu zou gaan doen?
De wall is infused by magic. Daar kunnen niet mensen niet zomaar overheen en volgens mij is Benjen ook infused met een soort white-walker spulletje. Hij kan dus fysiek niet over de muur heen. Hij zal wel weer naar huis gaan voordat hij gevonden wordt door de white walkers.readytoflow schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:42:
Die Benjen? Zijn rol snap ik niet. Zou die voor de nightsking werken? En Bran bewust achter de muur zetten? Dan kan de Nights King ook doorlopen begrijp ik.
[ Voor 36% gewijzigd door readytoflow op 27-06-2016 11:55 ]
[ Voor 34% gewijzigd door tijmen1 op 27-06-2016 11:59 ]
ooh dat was simpel, daar in stond dat de winter officieel is begonnen.tijmen1 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:54:
Ik snapte alleen niet helemaal wat Sansa precies zei over die raven. Wat bedoelde zij daarmee?
Maar van wie kwam die white raven dan?Nieuwevolger schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:55:
[...]
ooh dat was simpel, daar in stond dat de winter officieel is begonnen.
King Robert gewoonreadytoflow schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:53:
Ja, dat weten wij. Maar voor de buitenwereld was toch iemand anders de vader?
En ja, tuurlijk kwam het big bang, maar Tommen trok wel heel snel zijn conclusie. Of het was ook omdat hij gewoon niet meer met zo'n moeder kon leven...
Benjen. Naar huis? Wat is zijn huis dan?
Ik bedoel dus zou hij Bran bewust weer terug achter de muur sturen. Zou The Nightsking bran bewust hebben laten ontsnappen en Benjen laten ontmoeten. Met Bran achter de muur kan the Nightsking ook achter de muur komen...
Van Oldtown (de citadel,je zag in die scene met Sam ook al die witte volgens uitvliegen)
[ Voor 16% gewijzigd door Jebus4life op 27-06-2016 11:59 ]
Hallo met Tim
Van Game of Thrones wiki:
Wie gaan er allemaal de EU verlaten?
[ Voor 6% gewijzigd door Jebus4life op 27-06-2016 13:19 ]
De vraag is voornamelijk hoe snel de white walkers opkomen en hoe hier tegen gevochten gaat worden (verenigd, gescheiden, alleen het noorden etc).Jebus4life schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:18:
Ik vermoed ook wel dat Cersei haar periode op de troon wel heel kort zal zijn.
Ze heeft geen support meer uit de Vale en het Noorden; Walder Frey is dood in de Riverlands en de Reach + Dorne gaan de kant van Dany kiezen.
Lannister leger (al dan niet aangevuld met nog wat troepen uit de Stormlands, dat is bovendien ervanuitgaande dat Jaime haar blijft Steunen) zal in principe niet/nauwelijks iets in de weg leggen van Dany (die wss al een groter leger heeft + dan nog eens 3 draken).
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Lijkt me niet. Ze lieten duidelijk zien dat hij er nog netjes naast stond terwijl ze al als een gek aan het gillen was. Denk dat we eerder aan iets als dit moeten denken, misschien zonder dat ie tot de dood ging omdat Cersei het flink lang wilde laten duren.
[ Voor 11% gewijzigd door Goron op 27-06-2016 13:41 ]
Nou, hoe je die blast kunt overleven, zou echt knap zijn. En Stannis ging ook offscreen dood. Goed, ik ben dan ook niet overtuigd dat 'ie dood is, maar heel aannemelijk dat hij nog leeft, is het ook niet.yinx84 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:00:
Ben er van overtuigd dat Margaery nog leeft. Als je iemand niet ziet doodgaan in deze serie, dan leeft 'ie nog. Jon Snow even daar gelaten
Wat valt er te vergeven? Jaime geeft alleen om Cersei en de Lannister-familie, en zij hebben een grote slag geslagen. Dat er Tyrells, Sparrows en een hoop Lords en Ladies dood zijn boeit hem niet; dat scheelt alleen maar concurrentie. Dat Tommen ook dood is, kon Cersei niet echt voorkomen (ze probeerde hem juist veilig te stellen door hem weg te houden van de Sept). Alleen het verlies van Kevan Lannister (broer van Tywin en Hand of the King) is een verlies voor de Lannisters, maar het lijkt me dat Jaime daar geen enorm punt van zal maken, in zulke extreme omstandigheden. Ik denk dat Jaime zelfs blij is dat de hele Sparrow-situatie opgelost is, en dat er nog steeds een Lannister op de troon zit.markdm schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:29:
Ik hoop echt dat er een groot conflict tussen Cercei en Jaime gaat ontstaan, Jaime kan dit haar echt niet vergeven.
wjvds schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:08:
Over R+L=J: Dit was toch geen legitieme baby, dus Jon is toch nog steeds een bastaard? Ik begrijp dat hij nu niet de bastard van Winterfell maar van King's Landing is, maar kan iemand mij uitleggen waarom dit hem een claim op de troon geeft?
Rhaegar was geen koning maar een prins; de zoon van de Mad King. Wat er deze week bevestigd is, is dat John half Stark is (van zijn moeder's kant, Lyanna) en half Targaryen (van zijn vader's kant, Rhaegar). Hij heeft dus bloed van de beide families die min of meer recht hebben op de troon, maar ik denk niet dat Jon zelf officieel als rechthebbende koning zal worden gezien. Zijn ouders waren waarschijnlijk niet officieel getrouwd. Misschien wel stiekem, maar als daar geen documentatie van is dan zal niemand dat erkennen. Zelfs als er wel papieren van zijn zou het volgens mij weinig uithalen. De enige manier voor Jon om van zijn bastaard-status af te komen, is als hij door een koning / koningin van Westeros officieel Stark of Targaryen gemaakt wordt. Het zou kunnen dat Daenerys dat gaat regelen uiteindelijk, mocht zij op de troon belanden.Rule schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:12:
Lyanna is de zus van Ned stark. Dus nog steeds heeft hij stark blood. De grap is dat hij geen random bastard zoon is, maar de zoon van Rhaegar. Hij was een koning. Jon is een volbloedje, geen halfbloedje, en geen bastard. Lyanna was nooit uitgehuwelijkt dacht ik.
In de Battle of the Trident, tijdens Robert's Rebellion. De Baratheon's wilden de Mad King weghebben en de troon overnemen, en daarbij moesten alle Targaryens dood. Rhaegar leidde de verdediging en is verslagen in de strijd, door Robert zelf. Zo zag dat eruit.Sjurm schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:53:
Hoe is Rhaegar eigenlijk aan zijn einde gekomen?
Gedood door Robert Baratheon.Sjurm schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:53:
Hoe is Rhaegar eigenlijk aan zijn einde gekomen?
[ Voor 6% gewijzigd door segil op 27-06-2016 13:57 ]
Thanks. Dit zijn wel van die dingen die ik als kijker iets minder meekrijg.geert1 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:56:
[...]
In de Battle of the Trident, tijdens Robert's Rebellion. De Baratheon's wilden de Mad King weghebben en de troon overnemen, en daarbij moesten alle Targaryens dood. Rhaegar leidde de verdediging en is verslagen in de strijd, door Robert zelf. Zo zag dat eruit.
[ Voor 8% gewijzigd door mobstaa op 27-06-2016 14:09 ]
Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Mass murder? Indirect de dood van hun zoon veroorzaken? Een van de belangrijkste gebouwen in de stad opblazen? Honderden (zou zeggen duizenden) onschuldige mensen vermoorden? Jaime is misschien niet de eerlijkste en aardigste, maar duizenden mensen bruut vermoorden gaat voor hem ook te ver. Hij hield The Mad King tegen om King's Landing in de brand te steken, en nu doet Cercei dit. Ik denk niet dat Jaime Cercei dit zal vergeven.geert1 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:51:
Wat valt er te vergeven? Jaime geeft alleen om Cersei en de Lannister-familie, en zij hebben een grote slag geslagen. Dat er Tyrells, Sparrows en een hoop Lords en Ladies dood zijn boeit hem niet; dat scheelt alleen maar concurrentie. Dat Tommen ook dood is, kon Cersei niet echt voorkomen (ze probeerde hem juist veilig te stellen door hem weg te houden van de Sept). Alleen het verlies van Kevan Lannister (broer van Tywin en Hand of the King) is een verlies voor de Lannisters, maar het lijkt me dat Jaime daar geen enorm punt van zal maken, in zulke extreme omstandigheden. Ik denk dat Jaime zelfs blij is dat de hele Sparrow-situatie opgelost is, en dat er nog steeds een Lannister op de troon zit.
Het gaat er denk ik niet om dat hij steeds meer geweten krijgt, maar dat hij in het begin neergezet wordt als kwaadaardige villain. Naarmate de serie loopt kruip je steeds meer in zijn hoofd en snap je meer waarom hij bepaalde keuzes maakt. Hij krijgt niet persé meer geweten, je leert hem beter kennen en krijgt meer sympathie voor hem.Viccers schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:36:
Met boven eens. Gedurende de serie zien we dat Jaime steeds meer geweten krijgt, en dat ie echt om mensen geeft. Hij wil onnodig bloedvergieten voorkomen (dat zag je ook al bij de siege van Riverrun). Als Cersei dan de halve stad opblaast en daarmee ook de zelfmoord van hun eigen zoon veroorzaakt denk ik dat ze flink in de min gaat met karmapunten bij Jaimie.
Dit. Hij heeft daarnaast in aflevering 8 (?) nog aangegeven dat niets of niemand hem iets kan schelen dan Cercei. Hij zou voor haar de hele wereld uitmoorden.Rule schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:43:
[...]
Het gaat er denk ik niet om dat hij steeds meer geweten krijgt, maar dat hij in het begin neergezet wordt als kwaadaardige villain. Naarmate de serie loopt kruip je steeds meer in zijn hoofd en snap je meer waarom hij bepaalde keuzes maakt. Hij krijgt niet persé meer geweten, je leert hem beter kennen en krijgt meer sympathie voor hem.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Komt omdat helaas niet iedereen de historische filmpjes te zien krijgt die je wel krijgt als je de Box koopt op Bluray.Sjurm schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:58:
[...]
[...]
Thanks. Dit zijn wel van die dingen die ik als kijker iets minder meekrijg.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Verwijderd
Verwijderd
Vergeet niet dat Jaime de mad king moest doden, omdat hij Kings Landing wilde opblazen met wildfire. Dit kon hij voorkomen, nu heeft Cersei hetzelfde gedaan als de mad king en zij heeft dit succesvol kunnen doen. Ik verwacht niet dat Jaime nog veel liefde voelt voor Cercei, je zag hem vol afschuw kijken naar Cercei, toen zij werd gekroond. Het werd net al gezegd, wie weet krijgt hij straks een nieuwe titel: Queenslayer.geert1 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:51:
[...]
Wat valt er te vergeven? Jaime geeft alleen om Cersei en de Lannister-familie, en zij hebben een grote slag geslagen. Dat er Tyrells, Sparrows en een hoop Lords en Ladies dood zijn boeit hem niet; dat scheelt alleen maar concurrentie. Dat Tommen ook dood is, kon Cersei niet echt voorkomen (ze probeerde hem juist veilig te stellen door hem weg te houden van de Sept). Alleen het verlies van Kevan Lannister (broer van Tywin en Hand of the King) is een verlies voor de Lannisters, maar het lijkt me dat Jaime daar geen enorm punt van zal maken, in zulke extreme omstandigheden. Ik denk dat Jaime zelfs blij is dat de hele Sparrow-situatie opgelost is, en dat er nog steeds een Lannister op de troon zit.
Cersei heeft ook meer recht op de troon dan Jaime, want Cersei is biologisch én officieel de moeder van Tommen, terwijl Jaime alleen biologisch gezien de vader is, maar niet officieel (officieel is dat Robert). Dus het lijkt mij dat Jaime deze uitkomst wel prima vind eigenlijk. De Lannisters zijn er beter uitgekomen dan ze erin zijn gegaan.
Maar hoe lang Cersei haar zetel behoudt is natuurlijk afwachten. Ik ben benieuwd of zij het volhoudt tot Daenerys aankomt, en zo ja, dan zal het dan wel snel gedaan zijn met haar.
Verwijderd
Alleen de tempel, niet heel King's Landing...OMG- overdrijven is ook een vak.Nostordici schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:15:
[...]
nu heeft Cersei hetzelfde gedaan als de mad king en zij heeft dit succesvol kunnen doen.
Vond het in de aflevering vreemd dat ik het woord 'Husband' niet hoorde in het lijstje dat ze opnoemde. Toen toch maar eens de family tree van House Tyrell opgezocht. Ze zegt: Son, Grandson & Granddaughter.Nostordici schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:15:
[...]
Plus volgens mij heeft de lady of thorns al bevestigd dat haar man en kinderen dood zijn door Cercei, toen ze in Dorne was.
Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber
De tempel en het complete blok eromheen.Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:23:
[...]
Alleen de tempel, niet heel King's Landing...OMG- overdrijven is ook een vak.
[ Voor 32% gewijzigd door On_E op 27-06-2016 15:38 ]
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Cersei heeft niet heel King's Landing in de fik gezet zoals de Mad King wilde doen, maar alleen de Sept of Baelor en een kleine kring daaromheen. Het grootste deel van de slachtoffers zijn de Sparrows, waar Jaime een hekel aan had, en een aantal Tyrells die toch vooral een dreiging en concurrent waren voor de Lannisters (ondanks de samenwerking in het verleden).Nostordici schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:15:
[...]
Vergeet niet dat Jaime de mad king moest doden, omdat hij Kings Landing wilde opblazen met wildfire. Dit kon hij voorkomen, nu heeft Cersei hetzelfde gedaan als de mad king en zij heeft dit succesvol kunnen doen. Ik verwacht niet dat Jaime nog veel liefde voelt voor Cercei, je zag hem vol afschuw kijken naar Cercei, toen zij werd gekroond. Het werd net al gezegd, wie weet krijgt hij straks een nieuwe titel: Queenslayer.
[ Voor 21% gewijzigd door geert1 op 27-06-2016 16:02 ]
Verwijderd
OK- jij je zin, ook het blok er omheenOn_E schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:36:
[...]
De tempel en het complete blok eromheen.
Geweldig einde in ieder geval van misschien wel het beste seizoen tot nu toe.
Deze laatste afleveringen waren iig zeker van filmkwaliteit of zelfs nog beter.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2016 15:41 ]
1. De Wights hebben geen eigen wil maar zijn gereanimeerde slaven van de White Walkers. De White Walkers lijken alleen uit op dood en verderf van de hele mensheid, dus zijn puur "kwaadaardig" (tenzij daar toch nog meer achter zit, maar daar hebben we geen info over). Benjen is een speciaal geval: Hij is na zijn dood teruggehaald door de Children of the Forest. Zo is voorkomen dat hij een wight zou worden. Hij is wel soort van ondood, maar heeft niet de felblauwe ogen van de WW's. Hij is niet echt een mens, geen wight en geen white walker, niet echt levend en niet echt dood.readytoflow schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:49:
Vanavond nog eens kijken denk...
Maar dus nog 3 vragen:
1
Niet ieder ondode is slecht?maar die 'wights' worden automatisch zombies die de levenden willen doden. White Walkers zijn meer zoals Benjen en die hebben nog een eigen wil of zo?
Die vind ik nog wat lastig dus. Ondoden, wights, White walkers, en Lord of Light.
2
Waar zat Bran nu eigenlijk? Er zijn toch maar een paar van die magische bomen?
3
Waarom mag Daario nu eigenlijk niet mee? Is toch zo'n beetje de lijfwacht van Daenarys? Ze vertrouwd Tyrion wel heel snel.
[ Voor 7% gewijzigd door geert1 op 27-06-2016 17:11 ]
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Zo sneaky was dat niet, er kwam iemand vlak van te voren zijn kamer binnen en vertelde hem how sorry he was, dus waarschijnlijk kreeg hij daar te horen dat Margaery dood is.readytoflow schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:42:
Yes! Geweldige aflevering! Van begin tot eind geweldig.
Grof maar ook subtiel.
Eerst mij irriteren omdat ik denk weer een seizoen met die achterlijke Tommen opgescheept denk te zitten. En dan een heel sneaky shot dat ie stilletjes het raam uitspringt (op zich wel dom, want voor hetzelfde geldt was Margaery ontsnapt).
[...]
WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp
Nee hij is op de schepen van Dorne mee terug gevaren..... Zie de kleur van de zeilen van een aantal botenA-J schreef op maandag 27 juni 2016 @ 18:25:
Mooi om te zien dat Varys dus zich kan teleporteren van Mereen naar Dorne en weer terug naar Mereen?
Het boeltje schepen zal nu wel richting Dorne gaan neem ik aan om zich daar aan te sluiten bij de Martels en Tyrells ? Of worden ze eerst op zee overrompeld door Euron Greyjoy?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Inclusief gebak blijkbaar, gefeliciteerd
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Thnx! Deze aflevering was een mooi cadeautje, zat een paar keer echt verbaasd te kijken
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
[ Voor 6% gewijzigd door calsonic op 27-06-2016 19:00 ]
Power of deduction, voor de toren stonden soldaten van de TargaryensGrompie schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:04:
Maar waar lijden jullie van af dat Rhaegar Targaryen de vader is van Jon? Je kan toch niet horen wat ze tegen Ned fluisterd? Of heb ik iets gemist?
Dat gaat over een theorie waar heel veel bewijs over is. Kans is 90 procent dat Rhaeger de vader is.Grompie schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:04:
Maar waar lijden jullie van af dat Rhaegar Targaryen de vader is van Jon? Je kan toch niet horen wat ze tegen Ned fluisterd? Of heb ik iets gemist?
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Ze gaan net als reusachtige eenden in het water liggen. QuackBensimpel schreef op maandag 27 juni 2016 @ 20:15:
maar die draakjes, kunnen die non-stop vliegen ofzo? moeten ze niet rusten af en toe?
Neem aan dat ze te zwaar zijn voor de boten, of uhm #magic?
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ze zegt: He should be with his grandfather, his brother, and his sister. Doelend op Tywin, Joffrey, en Myrcella.mobstaa schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:35:
[...]
Vond het in de aflevering vreemd dat ik het woord 'Husband' niet hoorde in het lijstje dat ze opnoemde. Toen toch maar eens de family tree van House Tyrell opgezocht. Ze zegt: Son, Grandson & Granddaughter.
Mace is de zoon van Olenna, niet haar man. Kwam ik ook net pas achter
[ Voor 5% gewijzigd door mark-k op 27-06-2016 20:56 ]
Nee dat is wat Cersei zegt, niet Olennamark-k schreef op maandag 27 juni 2016 @ 20:51:
[...]
Ze zegt: He should be with his grandfather, his brother, and his sister. Doelend op Tywin, Joffrey, en Myrcella.
Whoops, verkeerde scene in mijn hoofd. maar Mace is inderdaad de zoon van Olenna.
Komt hier wel redelijk uit naar voren (tower of joy scene van eerder dit seizoen): YouTube: Game of Thrones: Tower of Joy Fight Scene 6X03Grompie schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:04:
[ Voor 48% gewijzigd door mark-k op 27-06-2016 20:57 ]
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Het is 99% zeker dat hij de vader is. Bewijs 1: Er stond Kings Guard van Targaryen buiten het kasteel, bewijs 2: Waarom zou Leanna anders bang zijn dat Robbert het kind wil vermoorden (Robbert is immers bezig met het uitmoorden van alle Targaryens).Grompie schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:04:
Er is een time jump gemaakt, Jaime is ook ineens terug in King's Landing, Vaerys is met de schepen van Dorne terug, die alliantie is dus al gesloten (je ziet schepen van Dorne), grote kans dat het leger van Tyrell zich dus ook heeft (of gaat) aansluiten.A-J schreef op maandag 27 juni 2016 @ 18:25:
Mooi om te zien dat Varys dus zich kan teleporteren van Mereen naar Dorne en weer terug naar Mereen?
Het boeltje schepen zal nu wel richting Dorne gaan neem ik aan om zich daar aan te sluiten bij de Martels en Tyrells ? Of worden ze eerst op zee overrompeld door Euron Greyjoy?
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
[ Voor 0% gewijzigd door Grindtegel op 27-06-2016 21:38 . Reden: typo ]
De Night's King zal daar anders over denkenXtr3me4me schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:16:
Oh my GOD wat een aflevering!! damnnnn dit was echt alle puntjes op de i gezet.
En nu 10 maanden wachten op de volgende is eigenlijk criminele praktijken voor de kijker
Jeetje wat een leger neemt ze mee. Hoeveel zouden het er zijn? 250k? +/- Er is geen macht in Westeros die haar nu zou kunnen vernietigen. Ik denk zelf dat ze John Stark wel met rust zou laten en dat ze al haar focus op de troon ligt. Dus de lannisters gaat het behoorlijk lastig krijgen.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq