[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 121 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.549 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:35

Spooksel

Spooksel!

RocketKoen schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:28:
[...]

Zijn zwaard is omgesmolten om het zwaard voor Jamie en Joffrey te maken :P
Dat was Ice, het zwaard van Ned Stark :)

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:35
Waar ik overigens ook nog over zit te peinzen is hoe Littlefinger met z'n leger zomaar even bij Winterfel mocht/kon komen. In de hele serie spelen de Twins een gigantische rol omdat een leger niet om Frey heen kan (die hele Red Wedding was hier een gevolg van), en hier komt LF ineens tegen alle belangen van Frey in om Ramsay weg te vagen. Hoe is hij van 'zuid' naar 'noord' gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Spooksel schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:30:
[...]

Dat was Ice, het zwaard van Ned Stark :)
Ja, maar dat zwaard was huge... Ik gok dat het ooit van een Giant is geweest.
Of van een Clegaine ;)
Michielgb schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:31:
Waar ik overigens ook nog over zit te peinzen is hoe Littlefinger met z'n leger zomaar even bij Winterfel mocht/kon komen. In de hele serie spelen de Twins een gigantische rol omdat een leger niet om Frey heen kan (die hele Red Wedding was hier een gevolg van), en hier komt LF ineens tegen alle belangen van Frey in om Ramsay weg te vagen. Hoe is hij van 'zuid' naar 'noord' gekomen?
Kijk op de kaart.

[ Voor 49% gewijzigd door RocketKoen op 21-06-2016 11:35 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

LF komt met dat leger vanuit de Vale in het oosten, hij kan dus rechtstreeks naar The Neck toe. Dat hele gedoe met die Twins van de Freys is omdat de Starks toen naar Riverrun wilden reizen wat weer meer naar het westen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:10
Het leger van de Frey's is op het moment dat het leger van de Vale naar het noorden gaat in de Riverlands.
Daarnaast ligt de Vale aan de "juiste" kant om niet langs de Twins te hoeven.

De twins zijn van belang als je richting de Riverlands wil of als je richting Westerlands (Casterly Rock/Lannisport) wilt omdat je dan niet langs Harrenhall/Kingslanding hoeft.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 15:30

beuker19

Killerbeuker is so OP

Ik snap het hele gedoe met de Ironborn niet zo want de laatste keer waren ze toch al in Volantis wat niet zo ver meer van Mereen af is.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:26
Nog een vraagje: de drie draken van Daenerys zijn alle drie mannetjes toch?
Dat betekent dat er na haar geen draken meer zijn en alles weer verder gaat zoals het was (er van uit gaande dat iedereen de winter overleeft :+ )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 13:59

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Snippo schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:18:
Dat betekent dat er na haar geen draken meer zijn en alles weer verder gaat zoals het was (er van uit gaande dat iedereen de winter overleeft :+ )?
Ik kan me niet heugen dat het geslacht van de draken besproken is in de serie... Dus voor zover ik weet kan het alle kanten op.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

RocketKoen schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:28:
[...]

Zijn zwaard is omgesmolten om het zwaard voor Jamie en Joffrey te maken :P
Maar hij had best wel een boom ofzo mee kunnen nemen. Of een schild... Dan was zo'n linie met schildjes een stuk minder vervelend geweest.
Wun Wun stond op een gegeven moment toch echt met een schild te zwaaien hoor. Okay, wel een beetje klein voor hem, maar toch. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
sjaool schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:22:
[...]

Wun Wun stond op een gegeven moment toch echt met een schild te zwaaien hoor. Okay, wel een beetje klein voor hem, maar toch. ;)
Voor hem waren dat letterlijk tandenstokers. Ik was ook met verbazing aan het kijken dat hij niet 10 van die speren oppakt en gewoon een keer goed terug zwaait. Of op die gasten gaat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
Flimovic schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:20:
[...]

Ik kan me niet heugen dat het geslacht van de draken besproken is in de serie... Dus voor zover ik weet kan het alle kanten op.
Nee, ik kan het me ook niet herinneren. Maar volgens wikia zijn het alle drie mannetjes. Al zouden ze dat afgeleid kunnen hebben van de namen, maar dat hoeft natuurlijk niet alles te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMeatball
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-07 11:09
Mijn god, die aflevering. Super sensatie, maar die logica was echt cringe-worthy. Waar ik me vooral erg aan stoorde was het feit dat de "lord-commander-super-sayan" Jon Snow, denkt: "Fuck it! Let's Leroy Jenkins this shit en laat iedereen mij maar volgen.".

En waarschijnlijk late to the party hier, maar waarom kon Sansa niet gewoon zeggen van: "Hey Jon, Littlefinger komt waarschijnlijk ook deze kant op, dus wacht nou nog ff dan hoef je niet de 90% van de wildings dood te laten gaan."

Mijn V&A Advertenties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Stiekum is ie gewoon nog een die hard LC van de NW en op deze manier heeft ie nagenoeg alle Wildlings om zeep geholpen zonder d'r een Black Brother aan te verspillen ;) Mission Accomplished!

En ze zijn van de Boltons af, bonus points... Beste LC ever :P

[ Voor 14% gewijzigd door Spooksel op 21-06-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik vond het een prima aflevering, lekker spannend en goed in beeld gebracht.

De slag bij Mereen had ik na de vorige aflevering eigenlijk niet meer in beeld verwacht, Maar toch, had Dany die draken niet meteen een paar boten af kunnen laten fikken toen ze midden in de nacht aan kwam? Nu ging er nog een poos overheen al twijfelend en nog met de masters praten ook. De draken waren al los en waren na een roep van Drogon ook wel naar buiten gekomen Wel mooi hoe Grey Worm die twee afmaakte. Dat Tyrion nu ineens zo'n weifelende krijgsheer is, dat is ook gek na Blackwater Bay.

De Ironborn kwamen net na de actie aanzetten, terwijl ze al in Volantis waren de vorige keer. Daar zat Yara ook al aan de vrouwtjes en die hints naar Dany waren wel duidelijk. Het plan was verder erg duidelijk.

Ben benieuwd of Davos nog achter Melisandre aangaat nu hij de waarheid over Shereen weet. Misschien wel in samenwerking met een teruggekeerde Brienne die eerder al duidelijk maakte het Renly verhaal nog niet vergeten te zijn. Melisandre had nu een beetje een rol van uitgebluste zoutzak, de ouderdom en een nieuw twijfelend blind geloof in Jon Snow als de ware alhoewel geen koning.

Het gerucht van de vogeltjes van Qyburn lijkt duidelijk te wijzen naar de aanwezigheid van Wildfire onder veel gebouwen in Kingslanding waaronder de Septh. Daar zal het de komende aflevering dan wel groen gaan zien.

De tweede battle of Winterfell was vooral heel mooi in beeld gebracht. Ja er is zeker terechte kritiek op alweer het just-in-time management, nu met de knights of the Vale, als ook de rol van Jon Snow (plan maken, dom doen en vervolgens ondanks alles toch blijven leven). Rickon zag je ook aankomen, al had ik verwacht dat Reese z'n honden achter de knul aan zou sturen ipv de pijl en boog. Pijlen stuurde hij net zo makkelijk over z'n eigen mannen heen, waardoor die bergen lijken alleen maar groter werden. De falanx vond ik een mooie wending, en wun wun kon eigenlijk beter. Wie hingen er eigenlijk ondersteboven aan die kruizen te branden?

Ben benieuwd of Jon en Sansa nu vrolijk in Winterfell blijven of doortrekken naar the Twins om Walder Frey nog aan te pakken voor de red wedding. Daar zou littlefinger ook voor te porren moeten zijn.

Ik denk dat de cliffhanger enerzijds Dany die eindelijk naar Westeros gaat varen en anderzijds de Nightwatch die overlopen wordt door het dodenleger zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

CptMeatball schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:49:
En waarschijnlijk late to the party hier, maar waarom kon Sansa niet gewoon zeggen van: "Hey Jon, Littlefinger komt waarschijnlijk ook deze kant op, dus wacht nou nog ff dan hoef je niet de 90% van de wildings dood te laten gaan."
Volgens mij vooral omdat Sansa ook niet zeker wist dat Baelish zou komen. Ze heeft 'm op gegeven moment vrij duidelijk gezegd dat ie op moest rotten. Vervolgens vraagt ze hem om terug te komen omdat ze hem goed kunnen gebruiken. Het had ook gekund (in Sansa's hoofd) dat ie haar een dikke middelvinger had gegeven en lekker niet was komen opdagen met z'n leger.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
sambalbaj schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:52:

De slag bij Mereen had ik na de vorige aflevering eigenlijk niet meer in beeld verwacht, Maar toch, had Dany die draken niet meteen een paar boten af kunnen laten fikken toen ze midden in de nacht aan kwam? Nu ging er nog een poos overheen al twijfelend en nog met de masters praten ook. De draken waren al los en waren na een roep van Drogon ook wel naar buiten gekomen Wel mooi hoe Grey Worm die twee afmaakte. Dat Tyrion nu ineens zo'n weifelende krijgsheer is, dat is ook gek na Blackwater Bay.

De Ironborn kwamen net na de actie aanzetten, terwijl ze al in Volantis waren de vorige keer. Daar zat Yara ook al aan de vrouwtjes en die hints naar Dany waren wel duidelijk. Het plan was verder erg duidelijk.

Ben benieuwd of Davos nog achter Melisandre aangaat nu hij de waarheid over Shereen weet. Misschien wel in samenwerking met een teruggekeerde Brienne die eerder al duidelijk maakte het Renly verhaal nog niet vergeten te zijn. Melisandre had nu een beetje een rol van uitgebluste zoutzak, de ouderdom en een nieuw twijfelend blind geloof in Jon Snow als de ware alhoewel geen koning.

Het gerucht van de vogeltjes van Qyburn lijkt duidelijk te wijzen naar de aanwezigheid van Wildfire onder veel gebouwen in Kingslanding waaronder de Septh. Daar zal het de komende aflevering dan wel groen gaan zien.

De tweede battle of Winterfell was vooral heel mooi in beeld gebracht. Ja er is zeker terechte kritiek op alweer het just-in-time management, nu met de knights of the Vale, als ook de rol van Jon Snow (plan maken, dom doen en vervolgens ondanks alles toch blijven leven). Rickon zag je ook aankomen, al had ik verwacht dat Reese z'n honden achter de knul aan zou sturen ipv de pijl en boog. Pijlen stuurde hij net zo makkelijk over z'n eigen mannen heen, waardoor die bergen lijken alleen maar groter werden. De falanx vond ik een mooie wending, en wun wun kon eigenlijk beter. Wie hingen er eigenlijk ondersteboven aan die kruizen te branden?

Ben benieuwd of Jon en Sansa nu vrolijk in Winterfell blijven of doortrekken naar the Twins om Walder Frey nog aan te pakken voor de red wedding. Daar zou littlefinger ook voor te porren moeten zijn.

Ik denk dat de cliffhanger enerzijds Dany die eindelijk naar Westeros gaat varen en anderzijds de Nightwatch die overlopen wordt door het dodenleger zal worden.
Denk niet dat jon doorpakt naar de twins, sowieso is het hele leger van het noorden z'n beetje vernietigd. Volgens mij wil Jon nu ze winterfell hebben zich klaar maken voor de white walkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 22:43

Goverman

not loaded

Ik vraag me af of Sansa wel aan Littlefinger heeft gevraagd om terug te komen. We zagen Sansa een brief schrijven enkele episodes terug. Maar we weten alleen dat Blackfish een brief kreeg van Brienne: een brief die ondertekend was door Sansa. Of er correspondentie is geweest tussen Littlefinger en Sansa nadat Littlefinger zijn excuses aanbood, dat is volgens mij niet bekend.

Ik denk dat het een move is van Littlefinger, die nog wat aan Sansa wil goedmaken en om een vijand uit de weg te ruimen (toch weer Littlefinger met zijn eigen belang dus...)

Verder: epic episode. Sommige dingen zie je inderdaad al van te voren wat aankomen wanneer je naar de episode kijkt, maar het is allemaal schitterend verfilmd. Dus zeer de moeite waard!

[ Voor 13% gewijzigd door Goverman op 21-06-2016 12:59 ]

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Nieuwevolger schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:56:
[...]

Denk niet dat jon doorpakt naar de twins, sowieso is het hele leger van het noorden z'n beetje vernietigd. Volgens mij wil Jon nu ze winterfell hebben zich klaar maken voor de white walkers.
spoiler: e10 preview
In de preview zie je wel Jamie bij de twins. Ik vraag me af wat daar gaat gebeuren dan.
Of een gevecht met het noorden. Of a girl die wraak komt nemen voor de red wedding.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hebron
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 11:15
Goverman schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:58:
Ik vraag me af of Sansa wel aan Littlefinger heeft gevraagd om terug te komen. We zagen Sansa een brief schrijven enkele episodes terug. Maar we weten alleen dat Blackfish een brief kreeg van Brienne: een brief die ondertekend was door Sansa. Of er correspondentie is geweest tussen Littlefinger en Sansa nadat Littlefinger zijn excuses aanbood, dat is volgens mij niet bekend.
De brief die ze schreef was voor Littlefinger, zie: https://imgur.com/a/p2mfe#jzGzmx4.

[ Voor 24% gewijzigd door hebron op 21-06-2016 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Volgens mij was het hele idee ook dat Jon net zo lief zo sterven in het gevecht op dat moment, vandaar ook wederom zo'n wederopstanding uit de verdrukking. Ik vond het een mooie aflevering om te zien, maar ik vond een aantal dingen erg voorspelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
RocketKoen schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:00:
[...]

spoiler: e10 preview
In de preview zie je wel Jamie bij de twins. Ik vraag me af wat daar gaat gebeuren dan.
Of een gevecht met het noorden. Of a girl die wraak komt nemen voor de red wedding.
Had ik gezien, Misschien dat hun wel naar het noorden optrekken. Zal het wel wat voor game of thrones vinden dat opdat moment de white walkers er aan komen en iedereen moet samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Snippo schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:18:
Op internet vermoeden er veel dat de draak dit zelf aan kan passen. En vrij snel ook. Van man naar vrouw en vice versa.

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Goverman schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:58:

Ik denk dat het een move is van Littlefinger, die nog wat aan Sansa wil goedmaken en om een vijand uit de weg te ruimen (toch weer Littlefinger met zijn eigen belang dus...)
En daarom komen ze ook zo laat aankakken, natuurlijk. Littlefinger is een strategist pur sang. Waarom zijn knights riskeren door op tijd/ of zelfs bij aanvang aan te sluiten. Laat staan dat Ramsay zijn strategie dan nog tijdig kan aanpassen.

Nee, gewoon pas op komen dagen als ze in een verloren positie zijn, maar wel dat er genoeg van het Boltons leger zijn omgekomen, hoeven ze alleen nog maar met een surprise attack de resten weg te ruimen.

Redelijk risk free, en een prima ROI. Misschien wel vergezocht, en is het wél gewoon te wijten aan slecht/voorspelbaar geschreven, maar ik zou het niet zo'n gekke aanpak vinden als ik Littlefinger was.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:18
Inderdaad een erg voorspelbare maar ook vette aflevering. De battle was mooi in beeld gebracht en er zaken ook zeker wat verfrissende elementen in. Het hele wie gaat er winnen was natuurlijk wel duidelijk. Je ziet duidelijk dat de serie toch wat meer terug gaat naar het klassieke verhaal vertellen. Ik kan me inmiddels ook goed voorstellen dat de serie wel een happy end krijgt en het boek wat minder.

Ik had overigens wel graag gehad dat je de Ironborn zag aankomen in Mereen. Dat had toch wat meer indruk gemaakt. Eventueel nog wat schepen mee gepakt. Nu stonden ze ineens binnen. De chemie tussen Yara en Dany was dan weer wel mooi.

Hoe het leger van The Vale echter langs Moat Cailin is gekomen zonder dat Ramsay er vanaf weet is mij wel een raadsel. Ben benieuwd of we daar nog uitleg over krijgen.

Wel weer veel zin in episode 10. In Kings Landing staat voor mij nog weinig vast, en ik verwacht de WW elk moment :).

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

MrFl0ppY schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:11:
Inderdaad een erg voorspelbare maar ook vette aflevering. De battle was mooi in beeld gebracht en er zaken ook zeker wat verfrissende elementen in. Het hele wie gaat er winnen was natuurlijk wel duidelijk. Je ziet duidelijk dat de serie toch wat meer terug gaat naar het klassieke verhaal vertellen. Ik kan me inmiddels ook goed voorstellen dat de serie wel een happy end krijgt en het boek wat minder.

Ik had overigens wel graag gehad dat je de Ironborn zag aankomen in Mereen. Dat had toch wat meer indruk gemaakt. Eventueel nog wat schepen mee gepakt. Nu stonden ze ineens binnen. De chemie tussen Yara en Dany was dan weer wel mooi.

Hoe het leger van The Vale echter langs Moat Cailin is gekomen zonder dat Ramsay er vanaf weet is mij wel een raadsel. Ben benieuwd of we daar nog uitleg over krijgen.

Wel weer veel zin in episode 10. In Kings Landing staat voor mij nog weinig vast, en ik verwacht de WW elk moment :).
Niet voordat Bran weer achter de muur is. Maar dat kan natuurlijk ook in E10 gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hebron
LuNaTiC schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:09:
[...]

En daarom komen ze ook zo laat aankakken, natuurlijk. Littlefinger is een strategist pur sang. Waarom zijn knights riskeren door op tijd/ of zelfs bij aanvang aan te sluiten. Laat staan dat Ramsay zijn strategie dan nog tijdig kan aanpassen.

Nee, gewoon pas op komen dagen als ze in een verloren positie zijn, maar wel dat er genoeg van het Boltons leger zijn omgekomen, hoeven ze alleen nog maar met een surprise attack de resten weg te ruimen.

Redelijk risk free, en een prima ROI. Misschien wel vergezocht, en is het wél gewoon te wijten aan slecht/voorspelbaar geschreven, maar ik zou het niet zo'n gekke aanpak vinden als ik Littlefinger was.
Totaal niet vergezocht naar mijn mening, een dergelijke actie ligt duidelijk in lijn met zijn karakter. Wat mij betreft is het ook gewoon de verklaring waarom ze exact op dat moment komen.
markdm schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:50:
[...]

Zo is het gewoon stom hoe Wun Wun geen wapen had gekregen, als je kijk naar hoe enorm effectief hij was met een boomstam bij Hardhome.
Ik heb het idee dat ze steeds vaker een eindpunt hebben en vervolgens niet meer kijken of de route naar het punt logisch is. Het feit dat Wun Wun geen wapen had is een goed voorbeeld hiervan. Ze hebben zoiets van; we willen dat de stark forces compleet surrounded zijn door de bolton forces en dat moet er zo uitzien. Vervolgens komen ze erachter dat als Wun Wun een wapen heeft hij de phalanx makkelijk kan doorbreken en wat doen ze: ze geven hem geen wapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
sambalbaj schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:52:

De slag bij Mereen had ik na de vorige aflevering eigenlijk niet meer in beeld verwacht, Maar toch, had Dany die draken niet meteen een paar boten af kunnen laten fikken toen ze midden in de nacht aan kwam? Nu ging er nog een poos overheen al twijfelend en nog met de masters praten ook.
Ze hebben schepen nodig. Dan gaan ze die niet verbranden. Ze heeft dan ook maar 1 schip verbrand als intimidatie, in combinatie met het uitschakelen van de masters, leverde haar een leuk aantal schepen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-09 11:39
MrFl0ppY schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:11:

De meer casual kijker denkt hier echt niet bij na, ik bijvoorbeeld :>

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ze hadden WunWun inderdaad makkelijk een wapen kunnen geven, zo had je hem een reuzen schild kunnen geven waarmee hij iedereen omver kan laten lopen. had hij ook niet zoveel peilen hoeven te vangen. Ook had hij inplaats van dat hij mannen uit elkaar scheurde, ze ook terug kunnen gooien. Allemaal veel effectiever. Maar als ik terug kijk, snap ik sowieso niet waarom de mannen van Jon snow zich zo makkelijk lieten omsingelen door al die mannen met schilden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0.5liter
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-02 13:20
kwam er net achter dat Sansa er helemaal niet bij is als Ramsey zegt dat hij zn honden al 7 dagen niet meer gevoerd heeft...

Rustig aan hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

0.5liter schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:12:
kwam er net achter dat Sansa er helemaal niet bij is als Ramsey zegt dat hij zn honden al 7 dagen niet meer gevoerd heeft...
Ze laten natuurlijk niet alles in beeld zien. Jon kan dit heel goed aan haar vertelt hebben toen ze vroeg waar Ramsay was. De eigen fantasie mag bij GoT ook een beetje meedoen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Nieuwevolger schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:57:
Ze hadden WunWun inderdaad makkelijk een wapen kunnen geven, zo had je hem een reuzen schild kunnen geven waarmee hij iedereen omver kan laten lopen. had hij ook niet zoveel peilen hoeven te vangen. Ook had hij inplaats van dat hij mannen uit elkaar scheurde, ze ook terug kunnen gooien. Allemaal veel effectiever. Maar als ik terug kijk, snap ik sowieso niet waarom de mannen van Jon snow zich zo makkelijk lieten omsingelen door al die mannen met schilden.
Wildlings vechten niet echt met schilden en of armor. Dus dat WunWun dat ook niet doet vind ik wel in lijn met de gebruiken van de Wildlings. Maar inderdaad, een flinke tak/boomstam zou wel makkelijk geweest zijn. Dat omsingelen deden de Boltons erg goed juist. Een aaneengesloten muur vormen van schilden en de tegenstander op afstand houden met de speren. En ja die muur van doden was wel erg flink natuurlijk. Dat kwam wel perfect uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hebron
MrFl0ppY schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:15:
[...]

Wildlings vechten niet echt met schilden en of armor. Dus dat WunWun dat ook niet doet vind ik wel in lijn met de gebruiken van de Wildlings. Maar inderdaad, een flinke tak/boomstam zou wel makkelijk geweest zijn. Dat omsingelen deden de Boltons erg goed juist.
Het is niet zo zeer een filosofische keuze dat ze niet vechten met armor, ze liggen technologisch gewoon achter (thenns hebben in de boeken wel redelijke uitrusting). Enige reden dat WunWun geen wapen heeft is omdat de Boltons anders de phalanx niet kunnen uitvoeren. Als je ziet wat WunWun bij hardhome kan doen met een simpele balk is er geen reden hier niks te hebben. YouTube: Wun Wun to the sea! Bij the battle at the wall heeft Mag zelfs pijl en boog. YouTube: Game of Thrones: Giants vs The Night's Watch \[1080p HD]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:39
klote jon heeft plotarmor :(

leve de godemperor ramsey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Nu je het zegt, de reus had gewoon veel beter van afstand alleen maar peilen kunnen schieten. Hij had makkelijk meg reuzen peilen de overkant kunnen halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Viccers
  • Laatst online: 15-09 09:36
Offtopic: Het is pijlen, niet peilen. Zo moeilijk is spelling toch niet?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:38

Nogne

>.<

Viccers schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:42:
Offtopic: Het is pijlen, niet peilen. Zo moeilijk is spelling toch niet?
Offtopic: Voor sommige niet nee, voor andere wel. Laat elkaar in hun waarde, alleen corrigeren is genoeg ;)

Ontopic: Ik vond het weer een geweldige aflevering, nu nog een mooie afsluiter van dit seizoen. Ik ben benieuwd met welke dingen de makers komen om ons een jaar op te laten teren.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Vitamine schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:41:
[...]

De meer casual kijker denkt hier echt niet bij na, ik bijvoorbeeld :>
En dus? Maakt het dan niet meer uit voor de kijkers die juist het meest geïnteresseerd zijn?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
Wat ik wel jammer vond was dat Davos besloot om met de archers ook het gevecht in te gaan, net voordat de Boltons met hun phalanx kwamen. Als Davos met de archers nog op een afstandje waren konden ze de phalanx nog van achteren beschieten. Alhoewel die manschappen wellicht wel cruciaal waren om het eerste gevecht te overleven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Viccers schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:56:
Wat ik wel jammer vond was dat Davos besloot om met de archers ook het gevecht in te gaan, net voordat de Boltons met hun phalanx kwamen. Als Davos met de archers nog op een afstandje waren konden ze de phalanx nog van achteren beschieten. Alhoewel die manschappen wellicht wel cruciaal waren om het eerste gevecht te overleven...
Achteraf kijk je de koe in de kont... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Je kan het ook omdraaien. De phalanx kwam nadat zij zagen dat de boogschutters hun post verlieten.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 15-09 10:46

Goner

What can I do you for ?

MrVegeta schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:50:
[...]
En dus? Maakt het dan niet meer uit voor de kijkers die juist het meest geïnteresseerd zijn?
Da's hun probleem ... alles wat hij zegt is ; het kan hem niet boeien.

Ik ga ook niet wakker liggen over hoe de Ironborn in Meereen en Petyr langs Moat Caitlin is gekomen. Of waarom Wun Wun geen knots had of pijlen. Ze hadden ook wel 10 reuzen en een paar 1000 Wildlings in leven kunnen laten, dan had je pas een leuk gevecht gehad. Maar zo gaat het verhaal nou eenmaal niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
MrVegeta schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:50:
[...]

Hold your horses! Ik probeer alleen aan te geven dat er een idioot groot verschil zit tussen de kijkers. Je hebt de casual kijkers die het een mooie serie vinden (lees: zonder boekkennis), de mensen die de boeken hebben gelezen en de mensen die elk detail ter discussie stellen.
Hierdoor is het voor de makers lastig om iedereen te pleasen en dit is een detail waar de meesten niet bij nadenken.
Valt me trouwens wel op dat hier moeilijk gedaan wordt over, wat ik eerder genoemd heb, elk detail wat op verschillende manieren uitgelegd kan worden. Prima dat mensen de volledige serie/aflevering fileren, maar lang niet iedereen heeft zoveel voorkennis dat dit hinderlijk is.
Goner schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:06:
[...]

Da's hun probleem ... alles wat hij zegt is ; het kan hem niet boeien.

Ik ga ook niet wakker liggen over hoe de Ironborn in Meereen en Petyr langs Moat Caitlin is gekomen. Of waarom Wun Wun geen knots had of pijlen. Ze hadden ook wel 10 reuzen en een paar 1000 Wildlings in leven kunnen laten, dan had je pas een leuk gevecht gehad. Maar zo gaat het verhaal nou eenmaal niet ...
^ Dit.

[ Voor 22% gewijzigd door Vitamine op 21-06-2016 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Je weet dat er mensen zijn die de boeken al lezen sinds 1996? Maar goed, blijkbaar hebben die lui maar gewoon pech dat ze meer verwachten dan alleen een visueel spektakel. Makes sence /s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 11:02
Gisteren eindelijk weer wat actie. Was een mooie aflevering.
Ramsay Bolton eindelijk opgeruimd, vond dat wel het leukste.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

MrVegeta schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:21:
[...]
Je weet dat er mensen zijn die de boeken al lezen sinds 1996?
Ja, en ?
Ik heb de boeken ook gelezen.
Ik heb ook The Hobbit en LOTR gelezen - eeuwen voor de films. Maar ik ga ze niet vergelijken en klagen "waarom hebben ze niet zus en zo gedaan ..." wat schiet ik daar mee op ?

[ Voor 29% gewijzigd door Goner op 21-06-2016 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
MrVegeta schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:06:
[...]

Je kan het ook omdraaien. De phalanx kwam nadat zij zagen dat de boogschutters hun post verlieten.
Dat was volgens mij het hele plan van Ramsay. Hij offerde zijn mannen op om een muur met doden te maken en te zorgen dat de boogschutters aan de andere kant nutteloos waren. Op het moment dat het hele leger er was werden ze ingesloten door de schilden en speren.
Davis merkt nog op dat ze niet moeten schieten omdat ze hun eigen mannen zouden raken. Op dat zelfde moment laat Ramsay ze gewoon schieten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Goner schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:25:
[...]

Ja, en ?
Ik heb de boeken ook gelezen.
Ik heb ook The Hobbit en LOTR gelezen - eeuwen voor de films. Maar ik ga ze niet vergelijken en klagen "waarom hebben ze niet zus en zo gedaan ..." wat schiet ik daar mee op ?
Tja als je zo kortzichtig bent dan houd enige vorm van discussie wel op.

Ik ben benieuwd of we in aflevering 10 nog wat antwoorden krijgen op:

Waarom is Jon weer terug tot leven gekomen?
Waar is Ghost?
Waar is Brann heen/van plan?
Wat doet Cersei met de lui uit Dorne die haar dochter hebben vermoord?
Is Dorne zich aan het klaarmaken voor een oorlog met de Lannisters?
Waar hangt Sam onderhand uit? Zit zijn vader hem op de hielen voor Heartsbane?
Davos vs Mellisandra.
Waarom is de Hound terug?
Wat is nu de rol van Ser Robert Strong, nu trial by combat gebanned is?
Wat is Jaime zijn plan nu hij Riverrun ingenomen heeft?
Wat is Margery haar plan met de High Sparrow?
Wie is de High Sparrow precies en wat is hij nog van plan? Het is onderhand wel duidelijk dat hij niet geheel objectief is. Zo laat hij Jaime gaan terwijl die zeker schuldig is van "dingen".
Waar hangt de Night King uit? Gaat hij voorbij de Wall komen?

Maar ik hoop niet dat het weer zo'n aflevering wordt als vorig seizoen met veel te weinig tijd voor veel te veel dingen. Voelde heel erg gehaast toen.
Snippo schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:27:
[...]

Dat was volgens mij het hele plan van Ramsay. Hij offerde zijn mannen op om een muur met doden te maken en te zorgen dat de boogschutters aan de andere kant nutteloos waren. Op het moment dat het hele leger er was werden ze ingesloten door de schilden en speren.
Davis merkt nog op dat ze niet moeten schieten omdat ze hun eigen mannen zouden raken. Op dat zelfde moment laat Ramsay ze gewoon schieten.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat het plan was van Ramsey (al zou het kunnen, lijkt mij tactisch vrij lastig en hij heeft daar geen/weinig ervaring mee). Ik denk dat het Ramsey niet zoveel kon schelen dat hij ook zijn eigen manschappen raakte.

[ Voor 34% gewijzigd door MrVegeta op 21-06-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
MrVegeta schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:32:
[...]

Waar is Ghost?
Davos vs Mellisandra.
Wie is de High Sparrow precies en wat is hij nog van plan? Het is onderhand wel duidelijk dat hij niet geheel objectief is. Zo laat hij Jaime gaan terwijl die zeker schuldig is van "dingen".

Maar ik hoop niet dat het weer zo'n aflevering wordt als vorig seizoen met veel te weinig tijd voor veel te veel dingen. Voelde heel erg gehaast toen.
Zou prachtig zijn, maar we meoten haast wel antwoord krijgen op een aantal vragen. De aflevering durt 69 minuten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-08 22:00
Dood ramsey zoooooo jammer, had liever gehad dat sansa hem levend fileerde of iig rectaal vernederde, heb ik een dirty mind? vast wel What comes around goes around kind of thingie voor ramsey.

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:37
[...]

Je weet dat er mensen zijn die de boeken al lezen sinds 1996? Maar goed, blijkbaar hebben die lui maar gewoon pech dat ze meer verwachten dan alleen een visueel spektakel. Makes sence /s.
Nee. Jij verwacht gewoon dat de verhaallijn op hetzelfde niveau blijft. Dat kan gewoon niet. We zijn de boeken voorbij. De makers moeten nu zelf alles verzinnen. Dit moet binnen een paar maanden inclusief schieten.
Boekschrijver doet jaren en jaren over 1 boek. Nogal logisch dat er een dip in niveau zit.
Sowieso zaten er al onlogischer verhaallijnen in de seizoenen hiervoor. Viel je als boeklezer misschien niet op, omdat je achtergrond info hebt. Zonder de achtergrond info valt het je misschien eerder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Sylver84 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:36:
Dood ramsey zoooooo jammer, had liever gehad dat sansa hem levend fileerde of iig rectaal vernederde, heb ik een dirty mind? vast wel What comes around goes around kind of thingie voor ramsey.
Nou, ik vond het voeren aan zijn eigen honden ook wel een mooie payback. En het maakt de cirkel wel rond: Ramsey die uiteindelijk door zijn eigen moordwapens wordt uitgewist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Sylver84 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:36:
Van mij mochten die honden hem wel d*ck first i.p.v face first opeten.
Zo'n hekel aan die gast, het was goed om te zien dat zijn gezicht lekker verbouwt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Russel88 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:37:
Nee. Jij verwacht gewoon dat de verhaallijn op hetzelfde niveau blijft. Dat kan gewoon niet.
Daarom ben ik dat ook aan het bijstellen voor het volgende seizoen. Gewoon hopen of tits en dragons. Hé blijkbaar is dat voor 90% van de kijker goed genoeg. Dan stel ik mijn verwachtingen way, way waaaayyy down. Jammer dat het zo tot een einde moet komen. GoT had potentie om de beste serie ooit te worden, maar dat wordt toch wel aardig verpest. Breaking Bad vind ik het over het geheel toch kwalitatief hoger. Vooral als volgend seizoen van GoT nog "saaier" wordt doordat er meer actie moet komen en minder plot/intrige.
Sowieso zaten er al onlogischer verhaallijnen in de seizoenen hiervoor. Viel je als boeklezer misschien niet op, omdat je achtergrond info hebt. Zonder de achtergrond info valt het je misschien eerder op.
Ik ben wel benieuwd naar wat jij als onlogisch plot ziet in seizoen 1-3 (en beetje 4) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hebron
Goner schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:06:
[...]

Of waarom Wun Wun geen knots had of pijlen. Ze hadden ook wel 10 reuzen en een paar 1000 Wildlings in leven kunnen laten, dan had je pas een leuk gevecht gehad. Maar zo gaat het verhaal nou eenmaal niet ...
Dit is niet hetzelfde. Ze hebben in het verhaal duidelijk gemaakt dat er nog weinig tot geen reuzen meer over zijn, er is dus een logische verklaring waarom er niet in een keer 10 reuzen meedoen. We hebben eerder wel gezien dat WunWun wapens gebruikte, zelfs wanneer hij geen voorbereiding (hardhome) had. Het is dan toch vreemd dat hij nu, bij een battle die afgesproken is, geen enkel wapen heeft.

En dat is wat me irriteert, ze hebben die phalanx in hun hoofd en kijken daarna pas hoe ze er komen. Dan zie je dat ze in dit geval WunWun opeens dom maken zodat het past. Zelfde bij Mereen, de masters weten dat Dany draken heeft en nog hebben ze geen countermeasures.

Maar goed ik ben nog steeds een beetje butthurt over Stannis vorig seizoen omdat hij steeds slachtoffer was van de idiot ball.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:10
hebron schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:42:
[...]

Dit is niet hetzelfde. Ze hebben in het verhaal duidelijk gemaakt dat er nog weinig tot geen reuzen meer over zijn, er is dus een logische verklaring waarom er niet in een keer 10 reuzen meedoen. We hebben eerder wel gezien dat WunWun wapens gebruikte, zelfs wanneer hij geen voorbereiding (hardhome) had. Het is dan toch vreemd dat hij nu, bij een battle die afgesproken is, geen enkel wapen heeft.
En dat is wat me irriteert, ze hebben die phalanx in hun hoofd en kijken daarna pas hoe ze er komen. Dan zie je dat ze in dit geval WunWun opeens dom maken zodat het past. Zelfde bij Mereen, de masters weten dat Dany draken heeft en nog hebben ze geen countermeasures..

Maar goed ik ben nog steeds een beetje butthurt over Stannis vorig seizoen omdat hij steeds slachtoffer was van de idiot ball.
Waarvan ze dachten dat die opgesloten zaten en de Queen ze niet onder controle had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

hebron schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:42:
Het is dan toch vreemd dat hij nu, bij een battle die afgesproken is, geen enkel wapen heeft.
Moet je niet teveel over nadenken joh. Zag je niet hoe gaaf het was toen Tormund die evil Karstark totaal vernietigde nadat Tormund zelf zo goed als dood was. Dat was gaaf joh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
[...]

Waar is Ghost?
Davos vs Mellisandra.

[...]

Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat het plan was van Ramsey (al zou het kunnen, lijkt mij tactisch vrij lastig en hij heeft daar geen/weinig ervaring mee). Ik denk dat het Ramsey niet zoveel kon schelen dat hij ook zijn eigen manschappen raakte.
Keurig door zo te gaan chargeren, komt de discussie ten goede :Y.
MrVegeta schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:46:
[...]

Moet je niet teveel over nadenken joh. Zag je niet hoe gaaf het was toen Tormund die evil Karstark totaal vernietigde nadat Tormund zelf dood was. Dat was gaaf joh!
:Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hebron
[...]

Nee. Jij verwacht gewoon dat de verhaallijn op hetzelfde niveau blijft. Dat kan gewoon niet. We zijn de boeken voorbij. De makers moeten nu zelf alles verzinnen. Dit moet binnen een paar maanden inclusief schieten.
Boekschrijver doet jaren en jaren over 1 boek. Nogal logisch dat er een dip in niveau zit.
Het is inderdaad vrij logisch gezien de tijd die ze hebben. Echter is op bepaalde momenten het contrast zo groot dat het moeilijk te negeren is, vooral omdat het steeds voortkomt uit hetzelfde idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Mektheb schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:43:
[...]

Waarvan ze dachten dat die opgesloten zaten en de Queen ze niet onder controle had.
Precies, de Queen was er helemaal niet en haar grote draak ook niet....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Vitamine schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:48:
[...]

Keurig door zo te gaan chargeren, komt de discussie ten goede :Y.

[...]

:Z
Gewoon niet op in gaan. Hij stoort zich wel aan bepaalde dingen, jij niet of minder. Diegene die zich ook ergeren aan bepaalde onlogische punten kunnen lekker met elkaar discussiëren, diegenen die zich daaraan weer ergeren negeren de posts gewoon.

Ik sla zijn posts ook altijd over omdat het altijd op hetzelfde neer komt, zo heeft iedereen toch zijn zin?

Het is maar een verhaaltje, het begint zo op een religie te lijken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25
[...]

Ik heb een geweldig idee wat er in seizoen moet gebeuren! Meer visueel spektakel! De White Walkers vallen Westeros binnen, maar Daenerys houdt ze in een geweldige veldslag tegen door op de rug van de draken te vliegen! Maar dan komt Littlefinger in een apache helicopter aanvliegen om de White Walkers te helpen! Actie! Dan blijkt de helicopter een transformer te zijn! Maar gelukkig wordt hij verslagen door Bran die warged in een robot Dino! NOG MEER SPANNENDE ACTIE! Maar dat is niet alles! Ned Stark bleek nooit dood geweest te zijn en is nu een ninja! ACTIE, SPEKTAKEL, SPANNING! De casual kijker zal dit niet erg vinden, die vind het leuk dat er spektakel in zit en grote spannende gevechten! Er zijn meer casual kijkers dan serieuze, dus D&D moet hier gewoon voor kiezen!

Nu sarcasme uit.

Daarom ben ik het wel met je eens, niet alles moet bedoelt zijn voor spektakel.

Een van de leuke dingen van GoT was altijd dat het zich gedroeg (oké, laten we sommige plotarmor door de vingers zien) als een echte oorlog gevochten door echte mensen. Hierdoor kan je proberen te voorspellen wat er gaat gebeuren en voelt het ook logisch en "echt" aan. Maar dat komt ook gedeeltelijk doordat ik gewoon een enorme nerd ben.
Zo vind ik het niet erg dat ze niet laten zien hoe Littlefinger langs Moat Caitlin gekomen is, dat zou het verhaal onnodig moeilijker en langer maken. Maar het is gewoon normaal om je aan echte fouten in het verhaal te ergeren. Wun Wun geen wapen geven is net zoals Harry Potter die tegen Voldemort een uitgebreide bokswedstrijd gaat houden in plaats van magie te gebruiken. Ja, het zal voor meer spektakel zorgen, maar het slaat nergens op. Natuurlijk is dit voorbeeld van Harry Potter veel extremer dan dat van Wun Wun, maar ik hou er niet van dat plot, spanning en schok boven logica verheven wordt. En dat is denk ik geen rare gedachte.

En ik haat het argument dat het onmogelijk is hetzelfde niveau verhaal te behouden dan in de eerste seizoenen omdat het voorbij het boek gegaan is. Elke aflevering komst 10 miljoen euro en daar kan je wel wat goede professionele schrijvers voor betalen. En ze hebben nog steeds maanden de tijd om het voor te bereiden en voor elk seizoen hebben D&D uitgebreid overleg met GRRM. Als voorbeeld het verhaal met Arya, het was echt niet te moeilijk om iets beters dan dit te maken. Zelf geloof ik niet dat het onmogelijk is.

Sorry voor mijn overdreven reactie.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:55
[...]

Nou, ze wisten donders goed dat Drogon, de grootste, los vloog. Die heeft niet opgesloten gezeten. Mogelijk hebben ze gegokt dat Daenerys hem niet kon temmen. Maar het blijft een gok om dan maar geen voorbereidingen te treffen.

Ik vond de aflevering wel nogal over the top met, voor GoT, nieuwe effecten die te langgerekt waren. Ik weet dat er minder materiaal beschikbaar is voor de scenes vanuit Martin en de boeken die al uit zijn, maar dat compenseren met rare montages is niet de oplossing vind ik.
Verder is het nogal een verassing dat de Boltons blijkbaar opeens als een soort Romeins legioen opereren. Als ze dat eerder gedaan hadden hadden ze heel wat meer slagen kunnen winnen met veel minder verliezen.

Toch was het wel weer een aflevering waar genoeg gebeurde. Leuk dat the Vale opeens aan kwam zetten. Wel jammer voor al die troepen van Jon die nu onnodig afgemaakt zijn. IJskoude zet van Sansa om er niks over te zeggen, wetende dat het zo'n verschil kon maken. Want ze zegt wel dat ze niks van oorlog voeren weet, maar ze is opgegroeid tussen de soldaten en heeft genoeg gelegenheid gehad om van alles op te pikken.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hebron
[...]

Dan hebben ze niet opgelet, de laatste keer dat ze in aanraking kwamen met Drogon in daznak's pit verloren ze een hoop harpy's en zagen ze de queen wegvliegen op een dragon. Ik weet niet hoe ze uit die situatie opmaken dat ze geen controle had? Dus ja, de idiot ball. Ga je hier als commander bij een siege serieus geen rekening mee houden en zo'n gok nemen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Crahsystor schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:56:
[...]

Nou, ze wisten donders goed dat Drogon, de grootste, los vloog. Die heeft niet opgesloten gezeten. Mogelijk hebben ze gegokt dat Daenerys hem niet kon temmen. Maar het blijft een gok om dan maar geen voorbereidingen te treffen.

Ik vond de aflevering wel nogal over the top met, voor GoT, nieuwe effecten die te langgerekt waren. Ik weet dat er minder materiaal beschikbaar is voor de scenes vanuit Martin en de boeken die al uit zijn, maar dat compenseren met rare montages is niet de oplossing vind ik.
Verder is het nogal een verassing dat de Boltons blijkbaar opeens als een soort Romeins legioen opereren. Als ze dat eerder gedaan hadden hadden ze heel wat meer slagen kunnen winnen met veel minder verliezen.

Toch was het wel weer een aflevering waar genoeg gebeurde. Leuk dat the Vale opeens aan kwam zetten. Wel jammer voor al die troepen van Jon die nu onnodig afgemaakt zijn. IJskoude zet van Sansa om er niks over te zeggen, wetende dat het zo'n verschil kon maken. Want ze zegt wel dat ze niks van oorlog voeren weet, maar ze is opgegroeid tussen de soldaten en heeft genoeg gelegenheid gehad om van alles op te pikken.
Nou, die masters waren zo arrogant en in de winning mood dat ze iedere mogelijke tegenslag gewoon negeerden. Net als Ramsey, die ook arrogant wordt en zijn eigen troepen opoffert en zich dan probeert schuil te houden: beide wanen ze zich veilig en denken de boel onder controle te hebben. Totdat het spel anders loopt...

En weet je: dat is dus ook hoe het in echte oorlogen gaat: Montgomery verloor operation Market Garden (slag om Arnhem) omdat hij te arrogant was en geen rekening hield met mogelijke tanks in Arnhem (zelfs toen daar aanwijzingen voor waren). Of Napoleon die oprukt naar Moskou en daar wordt verslagen, of het Von Schlieffenplan wat van een te groot optimisme uitging. En de Jappen in de slag bij Midway die geen rekening hielden met de Amerikaanse vliegdekschepen of...

Nou ja, je snapt het wel. Groepsdunk en arrogantie hebben in de geschiedenis vaak veldslagen en zelfs hele oorlogen doen kantelen. En DAT gebeurt dus OOK in Game of Thrones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
Fly-guy schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:52:
[...]

Gewoon niet op in gaan. Hij stoort zich wel aan bepaalde dingen, jij niet of minder. Diegene die zich ook ergeren aan bepaalde onlogische punten kunnen lekker met elkaar discussiëren, diegenen die zich daaraan weer ergeren negeren de posts gewoon.

Ik sla zijn posts ook altijd over omdat het altijd op hetzelfde neer komt, zo heeft iedereen toch zijn zin?

Het is maar een verhaaltje, het begint zo op een religie te lijken ;)
Die kant lijkt het wel op te gaan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hebron
MrVegeta schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:46:
[...]

Moet je niet teveel over nadenken joh. Zag je niet hoe gaaf het was toen Tormund die evil Karstark totaal vernietigde nadat Tormund zelf zo goed als dood was. Dat was gaaf joh!
Ja, het lijkt erop dat ons verwachtingspatroon hierop aangepast moet worden. Prima, dat kan ik ook waarderen echter is het contrast (tussen books en post-books) op sommige momenten zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Crahsystor schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:56:
[...]

De Boltons zijn gewend om tegen waardige tegenstanders te vechten. Jon had een bijeengeraapt allegaartje die technologisch achterlopen, de bulk was Wildlings en misschien een paar 100 man reguler forces.
Jon is een commander van niks in de battle, heeft een standaard plan en houdt zich ook niet aan voornemens.

Nee dit was geen wonder, dat Jon verloor....
Ze hebben geluk gehad dat Ramsey zo arrogant was om uit zijn fort te komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
MrVegeta schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:41:
Daarom ben ik dat ook aan het bijstellen voor het volgende seizoen. Gewoon hopen of tits en dragons. Hé blijkbaar is dat voor 90% van de kijker goed genoeg. Dan stel ik mijn verwachtingen way, way waaaayyy down. Jammer dat het zo tot een einde moet komen. GoT had potentie om de beste serie ooit te worden, maar dat wordt toch wel aardig verpest. Breaking Bad vind ik het over het geheel toch kwalitatief hoger. Vooral als volgend seizoen van GoT nog "saaier" wordt doordat er meer actie moet komen en minder plot/intrige.
Op zich ben ik het erg eens met je relaas dat de diepgang aardig aan het verdwijnen is, maar ik vind het ook wel wat kort door de bocht om het zo zwart/wit af te schilderen. Er is nog wel een tussenweg mogelijk tussen elk detail over analyseren en blij zijn zodra er bloed en tieten in beeld komen.

Zoals het in de eerste seizoenen in elkaar zat ken ik weinig series. Dat maakt GoT dan ook uitzonderlijk. Maar als ik op jouw manier films of series ga analyseren dan ga ik altijd wel zaken tegen komen die vreemd zijn, ook in de eerdere seizoenen van GoT. Ook ik mis de diepgang, maar ik ga er geen plezier uit halen om continu de fouten eruit proberen te vissen. Dan is uiteindelijk mijn plezier bij het kijken ook weg. Daarom haal ik nu mijn schouders maar op als ik weer iets zie wat ik wel erg voor de hand liggend vind, het is gewoon jammer dat het wat platter is geworden. :)
Snailerfreak schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:38:
Voor hem waren dat letterlijk tandenstokers. Ik was ook met verbazing aan het kijken dat hij niet 10 van die speren oppakt en gewoon een keer goed terug zwaait. Of op die gasten gaat staan.
Laten we het aardappelschilmesjes noemen. Loop jij daar lachend doorheen? De meeste mannen hebben al auwie van een speldenprik. :+
offtopic:
Als je het dan toch over spelling hebt: falanx. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

KillerAce_NL schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:08:
[...]
Ze (de Starks) hebben geluk gehad dat Litllefinger langs kwam. Ramsey had de Starks compleet verslagen. Er was bijna niets meer van over. Ramsey had een sterke cavalerie, iets wat Tormund (volgens mij) ook opmerkte. Die laat je natuurlijk niet in je kasteel. Ook moest Ramsey laten zien aan de huizen in het noorden dat hij kan vechten. Als hij in Winterfel zou blijven, die vervolgens omsingeld zou worden, zouden de andere huizen wellicht gaan denken dat hij zwak was en toch overstappen naar de Starks. Dus ik denk dat Ramsey niet zo heel veel verkeerd heeft gedaan, behalve zich dus helemaal laten verassen door Littlefinger.
Gonadan schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:10:
[...]

Maar als ik op jouw manier films of series ga analyseren dan ga ik altijd wel zeken tegen komen die vreemd zijn, ook in de eerdere seizoenen van GoT.
Ik weet niet. Ik heb de eerste 3 (4) seizoenen minstens 3 keer gekeken, maar welke keer blijft het geniaal. Er voelt heel weinig geforceerd om maar iets te laten gebeuren. Na volgende week ga ik weer beginnen met s01 tot s06 en dan ga ik eens kritisch kijken naar de eerste seizoenen, zien of daar inderdaad ook wat mis is.

Het is ook zo dat ik van seizoen 5 en 6 vrijwel geen interessante twists kan benoemen. Terwijl van season 4 kan je bijvoorbeeld zeggen dat Tyrion die Tywin vermoord een behoorlijke wtf moment was. Of dat Joffrey vergiftigd werd, dat zag je toch ook niet aankomen? In seizoen 3 heb je natuurlijk de Red Wedding die er uit springt. Dus naar mijn idee is wel een erg duidelijk verschil qua richting van het begin van de serie en het einde van de serie. :)

[ Voor 38% gewijzigd door MrVegeta op 21-06-2016 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
GRRM heeft de boeken geschreven met het doel dat ze "onfilmbaar" zouden zijn. En omdat er steeds meer verhaallijnen zijn gekomen zie je dit nu tot uiting komen. Er is gewoon teveel om in een serie te bevatten zonder dat mensen de aandacht verliezen. Daarom moet alles wat sneller en simpeler. Jammer voor diegene die van gedetailleerde verhalen houden maar volgens mij de enige manier om een verhaal als GoT op het scherm te krijgen.

Wat ik wel jammer vind, en dat is ook de reden dat ik over Moat Cailin viel, is dat GoT altijd de serie geweest die realisme en juistheid erg hoog in het vaandel had staan. En dat lijkt nu ook weg te vallen om het maar kloppend te maken. En dat doet af aan de kwaliteit van het verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

De eerste paar seizoenen was alles nieuw en orgineel. Maar ook niet overdreven hoor, vergiftigen van Joffrey zag je wel aankomen.
Vergeet ook niet dat toen alles nog open lag, het verhaal kón ook alle kanten nog op. Nu werken ze naar een einde toe en worden de opties beperkter. Tevens zijn de kijkers nu ervaren en bekend met het GOT universum.
en je raakt verwend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

KillerAce_NL schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:08:
[...]
Hij moest wel denk ik ... Jon zou nooit Winterfell gaan belegeren, dat was kansloos met zo'n klein leger en zonder torens, stormrammen en katapulten.
Als hij Jon wilde verslaan, moest dat in het veld. En misschien wat overmoed, hij had Stannis tenslotte ook al verslagen.

MrFl0ppY schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:15:
Wat ik wel jammer vind, en dat is ook de reden dat ik over Moat Cailin viel,
Vraag me af hoeveel van een sta-in-de-weg Moat Caitlin eigenlijk is ... wat je ervan zag was dat een verzameling vervallen torens is.
Met een goeie bezetting, vooral boogschutters om het langstrekkende troepen lastig te maken zou het wel een hindernis zijn, maar Bolton heeft waarschijnlijk bijna alle troepen naar het noorden gehaald. En hij verwacht geen aanval uit het zuiden.

[ Voor 37% gewijzigd door Goner op 21-06-2016 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
KillerAce_NL schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:18:
De eerste paar seizoenen was alles nieuw en orgineel. Maar ook niet overdreven hoor, vergiftigen van Joffrey zag je wel aankomen.
Vergeet ook niet dat toen alles nog open lag, het verhaal kón ook alle kanten nog op. Nu werken ze naar een einde toe en worden de opties beperkter. Tevens zijn de kijkers nu ervaren en bekend met het GOT universum.
en je raakt verwend ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4uWiVnAl.jpg?1

zo voorspelbaar als dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

KillerAce_NL schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:18:
en je raakt verwend ;)
Het vierde seizoen was nog best heel aardig, en toen was het al 3 jaar na de premiere, maar toen begonnen ze al af te wijken van de boeken. Dus dat het originele er af is zou niet zoveel moeten meetellen. Het is gewoon dat de serie schrijvers het moeilijk vinden om originele twists te schrijven. Of zij zien inderdaad dat 90% van de kijker het niet zoveel uitmaakt hoe iets gebeurd zolang het er maar goed uit ziet.

Hoezo zag je het aankomen dat Joffrey dood ging?

Ach die pijlen, het zig-zaggen, dat is gewoon gezeik :p het is wel duidelijk dat dat specifiek is gedaan voor stijl. Rickon was al dood toen de Karstarks hem bij Ramsey afleverden. Dit was gewoon een manier voor de schrijvers om die awesome shot te krijgen dat Jon daar alleen stond. Ik ben nog wel een beetje voor style over substance ;).

[ Voor 15% gewijzigd door MrVegeta op 21-06-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hebron
MrVegeta schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:11:
[...]
Ik weet niet. Ik heb de eerste 3 (4) seizoenen minstens 3 keer gekeken, maar welke keer blijft het geniaal. Er voelt heel weinig geforceerd om maar iets te laten gebeuren. Na volgende week ga ik weer beginnen met s01 tot s06 en dan ga ik eens kritisch kijken naar de eerste seizoenen, zien of daar inderdaad ook wat mis is.

Het is ook zo dat ik van seizoen 5 en 6 vrijwel geen interessante twists kan benoemen. Terwijl van season 4 kan je bijvoorbeeld zeggen dat Tyrion die Tywin vermoord een behoorlijke wtf moment was. Of dat Joffrey vergiftigd werd, dat zag je toch ook niet aankomen? In seizoen 3 heb je natuurlijk de Red Wedding die er uit springt. Dus naar mijn idee is wel een erg duidelijk verschil qua richting van het begin van de serie en het einde van de serie. :)
Toen Tommen aankondigde dat trial by combat afgeschaft zou worden was ik toch wel aardig verrast. Was totaal geen optie in mijn hoofd, leuke twist.
Gonadan schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:10:
[...]

Op zich ben ik het erg eens met je relaas dat de diepgang aardig aan het verdwijnen is, maar ik vind het ook wel wat kort door de bocht om het zo zwart/wit af te schilderen. Er is nog wel een tussenweg mogelijk tussen elk detail over analyseren en blij zijn zodra er bloed en tieten in beeld komen.

Zoals het in de eerste seizoenen in elkaar zat ken ik weinig series. Dat maakt GoT dan ook uitzonderlijk. Maar als ik op jouw manier films of series ga analyseren dan ga ik altijd wel zeken tegen komen die vreemd zijn, ook in de eerdere seizoenen van GoT. Ook ik mis de diepgang, maar ik ga er geen plezier uit halen om continu de fouten eruit proberen te vissen. Dan is uiteindelijk mijn plezier bij het kijken ook weg. Daarom haal ik nu mijn schouders maar op als ik weer iets zie wat ik wel erg voor de hand liggend vind, het is gewoon jammer dat het wat platter is geworden. :)
Het probleem is dat ik helemaal in die battle zit en vervolgens WunWun half zie zwaaien naar die speren, dat haalt me er direct uit, breaks immersion. Maar goed de rest ben ik het helemaal mee eens het is niet zo zwart/wit. Ik kijk nog steeds met plezier en toen de Arryn forces kwamen werd ik ook een beetje teary-eyed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 21:31
Als iemand achter mij met een pijl en boog op mij staat te schieten, en ik voor mij de (relatieve) veiligheid van familie zie, weet ik ook niet of ik er aan zou denken dat zigzaggen de betere optie is hoor. Je kunt wel van alles theoretisch benaderen, maar ik denk dat 90% van de mensen gewoon zo hard mogelijk recht vooruit zal rennen.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

hebron schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:26:
[...]

Toen Tommen aankondigde dat trial by combat afgeschaft zou worden was ik toch wel aardig verrast. Was totaal geen optie in mijn hoofd, leuke twist.
Yep, je verwacht niet dat hij in zo'n korte tijd zo omkeert en zijn moeder verraadt.
Het kan best eens zijn dat mammie direct of indirect zijn dood veroorzaakt.
Dat kan ook niet lang meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

MrVegeta schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:23:
[...]
Ach die pijlen, het zig-zaggen, dat is gewoon gezeik :p het is wel duidelijk dat dat specifiek is gedaan voor stijl.
Aan de andere kant ; als je gaat zig-zaggen doe je dubbel zo lang over de afstand ... zo snel mogelijk buiten bereik zien te komen is ook een strategie. En ik weet eerlijk gezegd niet hoe helder ik zou denken met die rat achter me ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Goner schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:38:
[...]

Aan de andere kant ; als je gaat zig-zaggen doe je dubbel zo lang over de afstand ... zo snel mogelijk buiten bereik zien te komen is ook een strategie. En ik weet eerlijk gezegd niet hoe helder ik zou denken met die rat achter me ...
Ik vond het ook wat vreemd, maar vond het veeeeeel vreemder dat Jon niet z'n zelfbeheersing kon bewaren en in z'n eentje aanviel en daarmee zichzelf, maar veel belangrijker, z'n complete leger bloot gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
TheFes schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:32:
[...]

Als iemand achter mij met een pijl en boog op mij staat te schieten, en ik voor mij de (relatieve) veiligheid van familie zie, weet ik ook niet of ik er aan zou denken dat zigzaggen de betere optie is hoor. Je kunt wel van alles theoretisch benaderen, maar ik denk dat 90% van de mensen gewoon zo hard mogelijk recht vooruit zal rennen.
Dat kan.

Echter hadden ik en mijn vrouw en mijn neefje van 13 allemaal gelijk zoiets van waarom ren je in een rechte lijn ?

Misschien het al tevaak gezien hoe het wel moet :+, maar vond het erg voorspelbaar.
En natuurlijk was het 1 2 3 en nu raakt de pijl hem :+.
Tuurlijk is het zeiken, ik vond het prima hoor maar het is een beetje het WTF moment !

Dat had ik ook met Rob Stark en de bruiloft, toen het liedje begon te spelen had ik al het gevoel van NOOOOOO !!!!

[ Voor 16% gewijzigd door Mektheb op 21-06-2016 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Mektheb schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:45:
[...]

Dat kan.

Echter hadden ik en mijn vrouw en mijn neefje van 13 allemaal gelijk zoiets van waarom ren je in een rechte lijn ?

Misschien het al tevaak gezien hoe het wel moet :+, maar vond het erg voorspelbaar.
En natuurlijk was het 1 2 3 en nu raakt de pijl hem :+.
Tuurlijk is het zeiken, ik vond het prima hoor maar het is een beetje het WTF moment !

Dat had ik ook met Rob Stark en de bruiloft, toen het liedje begon te spelen had ik al het gevoel van NOOOOOO !!!!
Voor het plot had het niets uitgemaakt, waarom de moeite doen :+
Toen ik Bolton met dat touw aan kwam zetten wist ik al wat er ging gebeuren.
Redelijk voorspelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
[...]

Als hij het niet van plan was is het helemaal een sterk verhaal. Wat moet je anders met een falanx? Daar hadden ze gewoon omheen gerend richting Winterfell. Juist deze tactiek was weer een van de spelletjes van Ramsay. Het hele leger van Jon was bereid om al vechtend te sterven op het slagveld, maar dankzij Ramsay's plannetje was er geen gevecht meer en werden ze gewoon allemaal gespietst.
Daarnaast krijg je zo'n hoge muur met lijken alleen door constant de pijlen op dezelfde plek te schieten. Inderdaad is het tactisch vrij lastig, maar als Ramsay de oorlog gewoon simpel had willen willen was hij wel in Winterfell blijven zitten. Dit keer liep zijn sadistische plannetje echter niet zoals gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Wat ik me wel afvraag ; waar blijven die White Walkers ?
Er is al eerder gezegd dat de Wall niet alleen een fysieke barrière is, maar dat er ook magie is gebruikt bij de bouw ... is dat wat ze (nog) tegenhoudt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
Die zitten al zes seizoenen lang een theekransje te houden :+

Ik weet ook niet wat er in de Wall zit die ze tegenhoudt; wellicht magie inderdaad. Ik heb wel een vermoeden dat Bran een rol gaat spelen in de eventuele doorbraak van de WW door de Wall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Goner schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:55:
Wat ik me wel afvraag ; waar blijven die White Walkers ?
Er is al eerder gezegd dat de Wall niet alleen een fysieke barrière is, maar dat er ook magie is gebruikt bij de bouw ... is dat wat ze (nog) tegenhoudt ?
Er zit inderdaad ook magie in, maarja ze kunnen niet alles in één episode proppen natuurlijk. Hoop volgende week weer wat van Bran te zien en de WW.

Zoals je al eerder zag was de magie van de tree weg toen de WW Bran had aangeraakt in zijn visioen, de kans is groot dat als hij door de wall gaat de WW's ook door de wall kunnen, hopelijk weet Benjan dat ook en kan hij nu dingen met Bran doen. Ben iig benieuwd.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

MrVegeta schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:11:
Ze (de Starks) hebben geluk gehad dat Litllefinger langs kwam. Ramsey had de Starks compleet verslagen. Er was bijna niets meer van over. Ramsey had een sterke cavalerie, iets wat Tormund (volgens mij) ook opmerkte. Die laat je natuurlijk niet in je kasteel. Ook moest Ramsey laten zien aan de huizen in het noorden dat hij kan vechten. Als hij in Winterfel zou blijven, die vervolgens omsingeld zou worden, zouden de andere huizen wellicht gaan denken dat hij zwak was en toch overstappen naar de Starks. Dus ik denk dat Ramsey niet zo heel veel verkeerd heeft gedaan, behalve zich dus helemaal laten verassen door Littlefinger.
Nou ja, het continue 'loose' op zijn eigen cavalerie vond ik niet heel handig. Wel lekker als je zeker wilt weten dat je alles op gaat ruimen, maar het is wel gewoon zonde van je manschappen. Wellicht had je met hergroeperen langer bezig geweest en niet iedereen gedood, je had wel veel meer leger over gehouden. Niet dat hij dan van LF had gewonnen, maar nu was het wel erg karig.
Het zullen geen hele grote gaten in het plot zijn, maar ook daar ga je acties vinden die vreemd zijn. Zo zou je kunnen suggereren dat die deserteur in de eerste aflevering ook een jetpack had en GPS-tracker zodat Ned hem alsnog kon achterhalen. ;)
Dat ontkent toch niemand? De diepgang en intrige van het verhaal is echt wel verminderd.

Het kijkplezier is wat mij betreft echter nog niet verdwenen, vorig seizoen was ik daar nog wel even bang voor. De manier waarop ik plezier heb is wel veranderd. Daar waar ik in de eerste seizoenen soms drie keer moest kijken om het te snappen en dan alsnog een WTF te krijgen is het nu hooguit wat minder voorspelbaar dan een Hollywoodfilm omdat niet alles goed af loopt. Dit zorgt ervoor dat ik meer plezier haal uit het gewoon kijken naar een verhaal in fantasiewereld met soms gave of mooie scenes en niet meer uit de onvoorspelbaarheid en intrige.

Op zich is het wel fijn dat de hoeveelheid dubbelzinnige monologen minder is geworden want je moest echt vreselijk scherp zijn om niets te missen. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:40

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ach die pijlen, het zig-zaggen, dat is gewoon gezeik :p het is wel duidelijk dat dat specifiek is gedaan voor stijl. Rickon was al dood toen de Karstarks hem bij Ramsey afleverden. Dit was gewoon een manier voor de schrijvers om die awesome shot te krijgen dat Jon daar alleen stond. Ik ben nog wel een beetje voor style over substance ;).
Een mooie twist was geweest als Ramsey al die tijd voor Jon ging om gewoon direct de commander uit te schakelen en dat de pijl bijv. Jon in zijn schouder raakte.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

hebron schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:26:
Het probleem is dat ik helemaal in die battle zit en vervolgens WunWun half zie zwaaien naar die speren, dat haalt me er direct uit, breaks immersion. Maar goed de rest ben ik het helemaal mee eens het is niet zo zwart/wit. Ik kijk nog steeds met plezier en toen de Arryn forces kwamen werd ik ook een beetje teary-eyed.
Oh maar dat heb ik sowieso al als het zo lang duurt. Hoe langer ze de boel rekken hoe zekerder je weet dat het goed komt. Even te veel net niet dood momenten waardoor ik al afgeleid raak.

Het lijkt er bij mij op dat hoe meer input je probeert te regelen voor de kijker hoe moeilijker ik mijn aandacht erbij kan houden. Het is geen spanning meer maar een overdosis gebeurtenissen. De huidige actiefilms vind ik dan ook helemaal niet zo interessant.

Dat was juist het mooie van de eerdere seizoenen. De spanning kwam niet uit het zo lang mogelijk rekken van een actiescène maar uit daadwerkelijk spannende dingen als onvoorspelbaarheid, intriges en gebeurtenissen die in de zoetsappige filmwereld 'not done' zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Flimovic schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:42:
[...]

Ik vond het ook wat vreemd, maar vond het veeeeeel vreemder dat Jon niet z'n zelfbeheersing kon bewaren en in z'n eentje aanviel en daarmee zichzelf, maar veel belangrijker, z'n complete leger bloot gaf.
Zo heel ver gezocht is dat nu ook weer niet. Er zijn in de geschiedenis meerdere enigszins vergelijkbare situaties geweest. Denk aan bijvoorbeeld de slag bij Agincourt waarbij de Fransen ook individueel de vijand bestormden (al is individueel hier wel met wat manschappen achter zich aan) of de slag bij Bosworth, waar Richard III met een zeer klein groepje op de vijandige leider afstormde.
Niet helemaal hetzelfde natuurlijk, maar in het echt doen mensen ook domme dingen.

Koel de zaken overzien en zich niet laten verleiden tot domme dingen of verrassingen zit een beetje in de (stief) familie.
TheFes schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:32:
[...]

Genoeg filmpjes op youtube te vinden inderdaad van mensen die gewoon rechtdoor lopen terwijl een boom valt, band rolt of iets anders achter hun aan komt.

Daarnaast vraag ik me af hoeveel kans om te missen zigzaggen oplevert. Met de afgenomen afstand die je aflegt zou het nog wel eens nadelig kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Duidelijk dat die gast geen 'enkele man drills' beheerste (tijdens voorwaarts springen bij vuurcontact doe je dit ook namelijk, zig-zaggen; om voorspelbaarheid van je eigen positie te verminderen) tijdens dat rennen...maar voor de serie een perfect verloop natuurlijk :)

Je hoeft maar even te wachten t.o.v. van je plek op dat moment, tot na het releasen vd arrow- daarna kun je een willekeurige kant oprennen, zolang het maar ver van de plek is waar je net stond. Het is immers geen doelzoekende pijl ofzo :')
Als je om een rechte lijn zig-zagt, heb je alsnog kans dat je ketelaar bent- zo maak je het Ramsay wel erg makkelijk. Je legt alleen wat meer meters af zo, maar who cares?

Man man man, wat een aflevering gisteren :9~ :9~ :9~

Als iemand hier nog wat over te ze*ken heeft, kan degene beter een andere serie gaan volgen imo.
Die Ramsay, eindelijk aan zijn einde gekomen- geen Boltons meer over denk ik? (Door toedoen van hemzelf...lekker pienter.) Een welverdiend einde, dacht ik zelf :9~ Overschat nooit de loyaliteit van een hongerige maag...

Wat ik alleen vaag vond, is hoe die Melissandre/Carice nou ineens in Winterfell stond, boven op die balustrade? Was zij de club vooruitgestormd? Zij keek al toe, toen Ramsay met zijn boog Snow probeerde uit te schakelen. Weird, imo- maar ook niet boeiend verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:14
[...]

Gezien het wereldwijde succes van de serie is het in mijn opinie praktisch uitgesloten dat Game of Thrones voortijdig eindigt en zou ik als producent de schrijvers na oplevering van een seizoen direct aan het volgende seizoen laten beginnen. Het is een beperkt en aanvaardbaar financieel risico, maar je geeft de schrijvers wel meer tijd om een seizoen op niveau af te leveren. Nu wil ik niet zeggen dat ze broddelwerk hebben afgeleverd, maar het is wel merkbaar dat ze het nu zelf moeten doen.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:49

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Fly-guy schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:31:
[...]

Zo heel ver gezocht is dat nu ook weer niet. Er zijn in de geschiedenis meerdere enigszins vergelijkbare situaties geweest. Denk aan bijvoorbeeld de slag bij Agincourt waarbij de Fransen ook individueel de vijand bestormden (al is individueel hier wel met wat manschappen achter zich aan) of de slag bij Bosworth, waar Richard III met een zeer klein groepje op de vijandige leider afstormde.
Niet helemaal hetzelfde natuurlijk, maar in het echt doen mensen ook domme dingen.

Koel de zaken overzien en zich niet laten verleiden tot domme dingen of verrassingen zit een beetje in de (stief) familie.
Deze battle was inderdaad gebasseert op historische veldslagen:
http://www.ew.com/article...e-thrones-battle-director (Leuk verhaal om te lezen)
Initially we based BOB on the battle of Agincourt which took place between the French and English in 1415. But as needs changed, as did budgets, it became more like the battle of Cannae between the Romans and Hannibal in 216 BC.
Ook leuk te lezen dat die hele veldslag dus 25 dagen kostte om te filmen en er 'maar' 500 man voor nodig hadden en 70 paarden.

[ Voor 5% gewijzigd door Kees op 21-06-2016 19:05 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 21:19

Indrukwekkend hoor!

[ Voor 166% gewijzigd door Devian op 21-06-2016 20:00 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:09

Felyrion

goodgoan!

Kees schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:03:
[...]

Deze battle was inderdaad gebasseert op historische veldslagen:
http://www.ew.com/article...e-thrones-battle-director (Leuk verhaal om te lezen)

[...]

Ook leuk te lezen dat die hele veldslag dus 25 dagen kostte om te filmen en er 'maar' 500 man voor nodig hadden en 70 paarden.
Even hierop inhaken, een behind the scenes van deze scene

Best impressive! Heel weinig CGI uiteindelijk _/-\o_

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 07:51
MrVegeta schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:41:
[...]

Wat ik graag zou willen zien is een versie 2.0, een rerun/remake of hoe je zoiets ook noemt. Dus als we alle seizoenen achter ons hebben en GRRM heeft zijn boeken af dat men dan opnieuw vanaf seizoen 5/6 de boeken verfilmt.

(Ik stuur HBO wel ff een mailtje, gegarandeerde cashcow dit)

[ Voor 3% gewijzigd door cbr600f4i op 21-06-2016 20:24 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:02

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Littlefinger kwam wel heeeeeel mooi op tijd... Voor hemzelf! Het grootste deel van Jon's leger was al dood, dus nu heeft hij met zijn leger daar in elk geval niks meer van te vrezen. Jon heeft hem nu nodig, en dat was niet zo als hij eerder was gekomen en ze de slag eerder hadden gewonnen en/of dat de helft van zijn leger ook dood was gegaan.

Verder was het onrealistisch dat Jon niet dood ging, maar komt dat niet juist overeen met wat we van hem weten? Dat hij nog (lees: weer) leeft dankzij the Lord of Light? Die zal hem dan wel beschermd hebben tijdens de battle. Niet alles is per se zoals het lijkt, ook hier kunnen verborgen agenda's -van wie dan ook- nog een rol gaan spelen.

Kom op mensen, het genre heet 'fantasy', gebruik je fantasie toch eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
cbr600f4i schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 20:23:
[...]

Wat ik graag zou willen zien is een versie 2.0, een rerun/remake of hoe je zoiets ook noemt. Dus als we alle seizoenen achter ons hebben en GRRM heeft zijn boeken af dat men dan opnieuw vanaf seizoen 5/6 de boeken verfilmt.

(Ik stuur HBO wel ff een mailtje, gegarandeerde cashcow dit)
Dat zou wat zijn, dan wel meteen na het einde van seizoen 8 meteen volgend jaar gewoon opnieuuw beginnen. Nee dat gaat niet zo snel gebeuren, misschien over 20 jaar.

Zal me niets verbazen als we over 10 jaar een lord of the rings reboot gaan serie, dan wel in een serie vorm ipv een film. Iemand die nog meer een goeie fantasy boek wat net zo goed is als game of thrones/lord of the rings voor een film of serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25
Nieuwevolger schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 20:54:
[...]

Dat zou wat zijn, dan wel meteen na het einde van seizoen 8 meteen volgend jaar gewoon opnieuuw beginnen. Nee dat gaat niet zo snel gebeuren, misschien over 20 jaar.

Zal me niets verbazen als we over 10 jaar een lord of the rings reboot gaan serie, dan wel in een serie vorm ipv een film. Iemand die nog meer een goeie fantasy boek wat net zo goed is als game of thrones/lord of the rings voor een film of serie?
Lord of the rings heeft niet genoeg inhoud voor een grote serie hoor. Misschien 3 seizoenen van elk 5 afleveringen, maar meer niet.

een reboot over 20 jaar zou wel leuk zijn ja, maar ik acht de kans laag. In de tussentijd zullen wel nieuwe epic fantasy series uitgekomen zijn die dan voorrang krijgen.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

markdm schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 20:57:
Lord of the rings heeft niet genoeg inhoud voor een grote serie hoor. Misschien 3 seizoenen van elk 5 afleveringen, maar meer niet.
Hoe kom je daar nu weer bij? :D

Het zijn nu aan drie films met een lengte van drie afleveringen per stuk en dan nog hebben ze maar een fractie van de boeken geraakt. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 121 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic