Qua verfilming een prachtige aflevering. Goed acteer werk en we werden ook bang gemaakt. Natuurlijk had ik niet verwacht dat Jon Snow dood zou gaan natuurlijk, maar toen hij werd vertrapt en bekneld vond ik het toch wel even spannend.
Beginnend bij Rickon, op het moment dat Ramsay zijn mes in de lucht hield, ging ik maar van één ding uit. Hij gaat Rickon levend fileren en lokt daarmee Jon Snow naar dat open terrein.
Op het moment wanneer de muziek op een hoogtepunt komt en iedereen denkt dat dit Ramsay's treffende pijl gaat worden, blijkt dit toch niet zo te zijn. Dit geeft de kijker een klein beetje hoop. Om natuurlijk vervolgens die laatste pijl wel echt recht door z'n rug te schieten. Classic Ramsay.
Stiekem hoopte ik op een wolfpack van Nymeria dat zou komen gaan helpen. Ik had het gevecht tussen Jon en Ramsay wat spannender willen zien. Eén klap met het schild en de knul ging neer. Die beatdown mocht van mij doorgaan, nadat Jon doorhad dat Sansa stond te kijken.
Dit is wel echt verreweg de beste director zeg, duidelijk dezelfde als van Hardhome en hij doet ook episode 10! Echt fantastische cinematografie, de shot met Davos bij de Pyre van Shireen dat was echt zo mooi gefilmd met de zonsondergang. Ze hebben echt duidelijk erg veel van de budget voor dit seizoen bewaard voor episode 9 en hopelijk 10.
Inderdaad, een super goede director. Toch heb ik een vraag over die scene met Davos op die plaats.Zou je voor mij eens naar die oranje lucht op de achtergrond willen kijken? Op mijn scherm lijkt deze echt te haperen. Alsof deze een centimeter per seconde naar rechts wordt geschoven. Echt een minimaal detail natuurlijk, maar ik neem aan dat de aflevering nogmaals na wordt gekeken voor airen en zou dit toch wel moeten zijn opgevallen.
Uiteindelijk was er al veel klaargezet en is er op wat kleine gedeelten na weinig gebeurt dat niet was te voorspellen. Zoals dat Team Stark zou gaan verliezen en er uiteindelijk met het leger onder Bealish onderuit zouden komen. Zouden deze paarden van the Vale ook Jetpacks hebben? Het is best een eind.
Dat Wun Wun dood ging was voor mij ook totaal geen shock. Wat wel een grotere shock is. Zowel Davos, Tormund en Melissandre leven nog. Ik had verwacht dat er één van die drie toch wel dood zou gaan deze aflevering, Met Tormund bovenaan de lijst. Hoe hij trouwens een stuk hals van Smaljon Umber wegscheurt met zijn mond is prachtig, om vervolgens te gaan hakken met een stuk bot(?).
Nu veel death's de laatste episodes off-screen zijn, was ik wel dood met deze gemixte versie van Ramsay's dood. Die grote hond die een flinke hap zet in die kaak was duidelijk genoeg om zijn lot te bevestigen. Daarnaast het bloed over zijn handen en de bijbehorende geluiden. Al had Ghost hier ook wel mogen schitteren op het podium als 'kaakbijter'. Ach, misschien was het CGI budget voor deze aflevering er al doorheen gejast
[
Voor 11% gewijzigd door
mobstaa op 20-06-2016 06:34
]
Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber