[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 119 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.554 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:07

Nogne

>.<

TheFes schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:14:
[...]

Hoe weet je dat dit allemaal in één dag is? Misschien heeft Arya wel een week liggen slapen?
Hoeveel tijd er is verlopen is niet altijd even duidelijk bij GoT, daarom lijken sommige mensen zich ook te kunnen teleporteren, terwijl ze in werkelijkheid echt wel een paar dagen/weken op reis zijn geweest.
Niet alles binnen een aflevering speelt zich ook op hetzelfde moment af, of zelfs in chronologische volgorde.
Ik ga er van uit omdat ze een slaapdrankje krijgt, en op het moment dat ze wakker word is die (theater)vrouw (naam vergeten) vermoord. Die andere faceless vrouw was op zoek naar Arya én die vrouw van het theater, dit omdat zij Arya dood wilde hebben. En die vrouw van het theater moest dood omdat daar al voor betaald was.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
alaintje schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:08:
Over hoe lang dat Arya uberhaupt had uitgerust.
Ze had toch dat schip geboekt voor de dag er na. Gaat ze nu alsnog aan boord van het zelfde schip?
Dan betekent dat dus dat alles zich heeft af moeten spelen in één dag :D (wat ik niet denk).
Of ik heb ik het nu over de 'slechte' dingen in Arya's verhaallijn? Want dit is ebst een open verhaallijntje...
Het boeken van een schip was meer als uitlokking bedoeld denk ik. Om geruchten te verspreiden die de Waif makkelijk kon oppikken. Dat naast het onbezorgd, nonchalant door de straten lopen en genieten van het uitzicht. Arya eindigde immers in de voorgaande afleveringen in een hide-out waarbij ze ging slapen terwijl ze Needle stevig vast hield. Ze had alleen niet verwacht dat het de Waif zou zijn dat haar zo brutaal zou verwonden bij die brug. Dat was een inschattingsfout van haar, maar uit reflex sprong ze over de brug het water in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 10:46

Goner

What can I do you for ?

Gonadan schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:28:
[...]
Dat ze voorheen aan Varys rapporteerden en nu niet meer is mij nergens opgevallen. :?
Vraag me af of het niet een sluwe streek van Varys is ... hoe zou die Qyburn er achter gekomen zijn wie de Little Birds zijn ?? Hij is dan wel Master of Whisterers gemaakt door Cersei, maar alleen Varys kende z'n vogeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karrespoor
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-09 10:48
Ik geloof niet dat Arya niet echt gestoken is. Dan had dat gesprek met Lady Crane wel heel anders gegaan en had ze ook geen Milk of the Poppy hoeven drinken. Bovendien waren de messteken aardig duidelijk in beeld.
Een regisseur had ergens ook gezegd dat Arya gewoon een momentje van bezinning en tot zichzelf komen had op die brug. Dat ze per ongeluk even haar verdediging liet zakken en dat er juist toen toegeslagen werd.

Waarom ze needle niet bij zich had en hoe ze kwam aan het geld voor het schip weet ik niet. Maar ik vermoed dat ze het geld gewoon echt heeft gestolen. Als je needle bij je hebt val je natuurlijk wel meer op, zeker als je nog geld moet stelen voor een schip. Wellicht dat ze needle daarom thuis had gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimBravo64
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-03 15:29
spoiler:
<knip>

[ Voor 84% gewijzigd door Ramzzz op 17-06-2016 13:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 16:38
Waarom wordt er nog steeds gediscussieerd over moeilijke theorieën dat Arya zich heeft laten steken, dat het niet Arya is, ... whatever. De regisseur heeft toch al duidelijk laten weten dat het een oprecht onoplettend moment van Arya was, dat ze ook menselijk is, ondanks alles nog een kind en ook fouten maakt. De respectieve link naar het interview staat al 2x in eerdere posts geplaatst.

Ben het er mee eens dat het relatief slecht uitgewerkt is. Je krijgt de indruk dat ze er al weer (te) snel bovenop is om alsnog de Waif te kont schoppen, zelfs al heeft ze het voordeel in het donker en een langere prikstok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Goed dat je er weer over begint. Misschien moet je gewoon de afgelopen 3 pagina's lezen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 07:51
Van de afgelopen 3 pagina's wordt je niet veel wijzer, iedereen heeft een theorie en uiteindelijk was het allemaal te simpel voor woorden. Niet verder over nadenken, op naar maandag.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 10:30

burgt

Starbass

De wildfire theory slaat ook nergens op, daar hebben ze toch geen birds van ver weg voor nodig. Ik denk dat het om info over de high sparrow gaat. Het is tenslotte meer een verhaal over politieke spelletjes dan vurige explosies.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

burgt schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:12:
De wildfire theory slaat ook nergens op, daar hebben ze toch geen birds van ver weg voor nodig. Ik denk dat het om info over de high sparrow gaat. Het is tenslotte meer een verhaal over politieke spelletjes dan vurige explosies.
Nou ja, slaat nergens op. Cersei heeft wel aardig destructief gedrag laten zien. Ik weet ook niet waarom jij het hebt over birds van ver weg, want volgens mij heeft Quiburn juist de birds in Kings Landing te pakken (al denk ik nog steeds dat die birds eigenlijk nog voor Varys werken). Ik hoop niet dat het Wildfire is want dat is wat voor de hand liggend.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 15:22
yep. De birds waren vorig seizoen te zien. Het gaat om kleine kinderen die spioneren voor Varys/Quiburn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 16:18
Maar de wildfire is toch algemene kennis binnen The Keep. Zeker na de actie van Tyrion. De pyromancers weten toch gewoon waar en hoeveel het is. Daar heb je toch geen little birds voor nodig. Ik zet ook meer in op het feit dat the High Sparrow iets te verbergen heeft uit zijn verleden.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:05
MrFl0ppY schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:23:
Maar de wildfire is toch algemene kennis binnen The Keep. Zeker na de actie van Tyrion. De pyromancers weten toch gewoon waar en hoeveel het is. Daar heb je toch geen little birds voor nodig. Ik zet ook meer in op het feit dat the High Sparrow iets te verbergen heeft uit zijn verleden.
Eens, aan de ene kant. Aan de andere kant: misschien was men helemaal niet van op de hoogte van de verstopte voorraden en denkt men dat Tyrion de hele voorraad heeft opgebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
Robicide schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:38:
[...]

Eens, aan de ene kant. Aan de andere kant: misschien was men helemaal niet van op de hoogte van de verstopte voorraden en denkt men dat Tyrion de hele voorraad heeft opgebruikt?
Er werd in een aflevering dit seizoen gezegd door Cersei tegen Quiburn; dat hij opzoek moest gaan naar de donkere kant / donkere geheimen van de High Sparrow...
Met "Much much more..." zal Quiburn dus wel bedoelen dat zijn little birds een aardige beerput gevonden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:05
chrisO schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:46:
[...]

Er werd in een aflevering dit seizoen gezegd door Cersei tegen Quiburn; dat hij opzoek moest gaan naar de donkere kant / donkere geheimen van de High Sparrow...
Met "Much much more..." zal Quiburn dus wel bedoelen dat zijn little birds een aardige beerput gevonden hebben.
Ah! Dat is mij ontschoten, dan klinkt wildfire inderdaad niet heel aannemelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

[...]

Zou niet verbaasd zijn als de beerput is dat de High Sparrow de little birds ook voor "eigen gewin" inzet :o

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36
[...]

Nu ben ik wel benieuwd waar dit gezegd is, heb je hier een referentie naar? Want dan gaat mijn theorie ook waarschijnlijk veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Heb echt zin in zondag nacht, Ik verwacht echt dat Ramsey op z'n manier dood gaat, dat eerst z'n armen er worden afgehakt in een gevecht met Jon Snow en Jon hem daarna alleen achterlaat. En dat Ghost het karwei af mag maken, het gaat sowieso genieten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 17:05
Nieuwevolger schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:52:
Heb echt zin in zondag nacht, Ik verwacht echt dat Ramsey op z'n manier dood gaat, dat eerst z'n armen er worden afgehakt in een gevecht met Jon Snow en Jon hem daarna alleen achterlaat. En dat Ghost het karwei af mag maken, het gaat sowieso genieten worden.
Dan heb je ook niet veel van GoT begrepen tot nu toe, als je dat echt verwacht. :/

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:44

Rub3s

+3 , omdat het kan

Het wordt genieten......... tot het moment dat Jon Snow een kopje kleiner gemaakt word.

Ik weet het niet. Ik zie dat hele Jon Snow en Sansa Stark verhaal gewoon niet goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
@rub3s dat kan ook nog natuurlijk haha. Ik wil eigenlijk ook wel ramsey tegen de white walkers zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Volgens mij heeft niemand deze nog geplaatst, dus hierbij de nieuwe review van Alt Shift X. (bevat boek referenties)

[ Voor 22% gewijzigd door ulTimaS op 19-06-2016 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Ofschoon ik die ctrl shift delete ook zelf kijk is het wellicht handig om er bij te vermelden dat er bookspoilers in zitten?

[ Voor 7% gewijzigd door cbr600f4i op 18-06-2016 22:27 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwevolger schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:52:
Als Ramsey dood gaat zal het denk ik niet deze week, maar volgende week zijn. Misschien deze week eerst een arm en een oor ofzo en volgende week de rest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Iemand dit gelezen? Klonk nog niet eens zo heel gek:

http://www.wired.com/2016...nes-theory-ill-bet-right/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Klinkt niet gek, net zoals bijna alle theorieën die we al hebben besproken. Ik zou nog eerder meegaan in het verhaal van ALT SHIFT X (zie het youtube filmpje over Arya) over de wolven. want wat hebben die wolven tot nu toe werkelijk voor functie gehad? Nee, Arya is gewoon nog steeds Arya en het hele faceless gedoe is een leuk uitstapje.

Wat Arya betreft gaat zij waarschijnlijk op enig moment een ontmoeting krijgen met Jon, Sansa en the Hound. En het zou me weinig verbazen als dat pas in het volgende seizoen plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Wellicht kruist het pad van Arya die van Jorah en is de bron van genezing hierbij gevonden. Zo zou ze via Jorah ook bij Denearis uit kunnen komen?

Hoe dan ook, wederom zin in maandag (klinkt toch vreemd op zondagmiddag haha)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Op zich een interessante theorie, maar denk niet dat het klopt. Ik denk dat het Arya is, maar dat Jaqen H'Ghar haar zo makkelijk laat gaan duid in mijn optiek er meer op dat hij een groter plan voor haar heeft. Ik denk dat Jaqen dit juist zo wil.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 17:56

Robtimus

me Robtimus no like you

Thalaron schreef op zondag 19 juni 2016 @ 16:03:
Wellicht kruist het pad van Arya die van Jorah en is de bron van genezing hierbij gevonden. Zo zou ze via Jorah ook bij Denearis uit kunnen komen?
Hoezo zou Arya Jorah kunnen genezen?

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Robtimus schreef op zondag 19 juni 2016 @ 17:18:
[...]

Hoezo zou Arya Jorah kunnen genezen?
Dat "fontijntje" in het huis van de Faceless men?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

ere’s the theory: Arya Stark is dead. She died in that dark room, and the Waif is wearing her face. Every time I re-watched the episode, I became more convinced.
Dat komt omdat het slecht was geschreven. Je kan nog lang hierover nadenken, maar het is gewoon slecht geschreven. Waif = Arya is compleet debiel gezien het punt van de serie. Dus wij volgen Arya voor 6 seizoenen en dan opeens is ze dood en volgen we iemand zonder achtergrond die als Arya verder gaat? Dat zou nog slechter zijn dan wat we nu hebben gekregen.
Why would Arya be “no one” if she killed in self-defense, wielding a weapon given to her by her family?
Omdat de beslissing van Sexy Jezus nergens op slaat. Arya = No one slaat ook nergens op. Tot nu toe is de logica ver te vinden in het Bravos verhaal van Arya.
Jaqen’s compliment makes no sense
Volgens mij heeft 'ie het door.

[ Voor 19% gewijzigd door MrVegeta op 19-06-2016 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ah, eindelijk iemand die het onder woorden kan brengen.

YouTube: Game of Thrones Season Six Serious Q&A Episode 8 @ 15:55

Er lijkt veel te gebeuren dit seizoen, maar het valt allemaal mee/tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Fuck, hbo heeft de verkeerde aflevering geupload vanacht -.- was net wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 19:26
Wow dit was een erg toffe aflevering, al is het wel allemaal redelijk voorspelbaar.
Bolton die waarschijnlijk dood gaat, om je vingers bij af te likken ;) haha
Ik ben erg benieuwd naar de seizoensfinale, want dit was echt indrukwekkend. Lord of the rings is er niks bij.
Seizoen 10 zal waarschijnlijk veel white walkers bevatten hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Toffe aflevering inderdaad! Super vette actie erg goed gedaan. Maja waar zijn de wtf momenten gebleven die je niet ziet aankomen? =(
Zoals verwacht komt Little Finger tot the rescue... Ramsay Bolton krijgt zoals al vele hadden verwacht een mooie dood door zijn eigen 'kameraden'.

Blijft een goede serie hoor maar het is zo voorspelbaar geworden helaas. Naja alleen dat Rickon gebeuren was wel erg sneu zeg, kut Ramsay :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ondertussen kan ik heel de zooi niet kijken, hbo heeft de hold the door epi geupload. Kan zo ook totaal niet slapen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaak88
Nieuwevolger schreef op maandag 20 juni 2016 @ 04:24:
Ondertussen kan ik heel de zooi niet kijken, hbo heeft de hold the door epi geupload. Kan zo ook totaal niet slapen.
Ik heb net via HBO gewoon de aflevering gekeken?

Dit is wel echt verreweg de beste director zeg, duidelijk dezelfde als van Hardhome en hij doet ook episode 10! Echt fantastische cinematografie, de shot met Davos bij de Pyre van Shireen dat was echt zo mooi gefilmd met de zonsondergang. Ze hebben echt duidelijk erg veel van de budget voor dit seizoen bewaard voor episode 9 en hopelijk 10.

De draken zagen er zo geweldig uit! En wat een heerlijk gevoel om ze eindelijk eens iedereen te zien vernietigen! Qua cinematografie is dit tot nu toe echt de beste aflevering, Jon onder alle lijken man ik was echt zelf claustrofobisch.

[ Voor 50% gewijzigd door sjaak88 op 20-06-2016 04:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
sjaak88 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 04:28:
[...]

Ik heb net via HBO gewoon de aflevering gekeken?
Ik bedoel hbo go, ik had de kans om gewoon via horizon te streamen. Maar ik dacht, ik ga voor hbo go, dan heb ik geen lag.

Op dit moment hebben ze epi 9 eraf gehaald, ik bid tot god dat ze zo de goeie aflevering erop gooien.

[ Voor 15% gewijzigd door Nieuwevolger op 20-06-2016 04:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak88
Nieuwevolger schreef op maandag 20 juni 2016 @ 04:57:
[...]

Ik bedoel hbo go, ik had de kans om gewoon via horizon te streamen. Maar ik dacht, ik ga voor hbo go, dan heb ik geen lag.

Op dit moment hebben ze epi 9 eraf gehaald, ik bid tot god dat ze zo de goeie aflevering erop gooien.
Welke god? The red god, The old gods of the new gods? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Qua verfilming een prachtige aflevering. Goed acteer werk en we werden ook bang gemaakt. Natuurlijk had ik niet verwacht dat Jon Snow dood zou gaan natuurlijk, maar toen hij werd vertrapt en bekneld vond ik het toch wel even spannend.

Beginnend bij Rickon, op het moment dat Ramsay zijn mes in de lucht hield, ging ik maar van één ding uit. Hij gaat Rickon levend fileren en lokt daarmee Jon Snow naar dat open terrein.

Op het moment wanneer de muziek op een hoogtepunt komt en iedereen denkt dat dit Ramsay's treffende pijl gaat worden, blijkt dit toch niet zo te zijn. Dit geeft de kijker een klein beetje hoop. Om natuurlijk vervolgens die laatste pijl wel echt recht door z'n rug te schieten. Classic Ramsay.

Stiekem hoopte ik op een wolfpack van Nymeria dat zou komen gaan helpen. Ik had het gevecht tussen Jon en Ramsay wat spannender willen zien. Eén klap met het schild en de knul ging neer. Die beatdown mocht van mij doorgaan, nadat Jon doorhad dat Sansa stond te kijken.
Dit is wel echt verreweg de beste director zeg, duidelijk dezelfde als van Hardhome en hij doet ook episode 10! Echt fantastische cinematografie, de shot met Davos bij de Pyre van Shireen dat was echt zo mooi gefilmd met de zonsondergang. Ze hebben echt duidelijk erg veel van de budget voor dit seizoen bewaard voor episode 9 en hopelijk 10.
Inderdaad, een super goede director. Toch heb ik een vraag over die scene met Davos op die plaats.Zou je voor mij eens naar die oranje lucht op de achtergrond willen kijken? Op mijn scherm lijkt deze echt te haperen. Alsof deze een centimeter per seconde naar rechts wordt geschoven. Echt een minimaal detail natuurlijk, maar ik neem aan dat de aflevering nogmaals na wordt gekeken voor airen en zou dit toch wel moeten zijn opgevallen.

Uiteindelijk was er al veel klaargezet en is er op wat kleine gedeelten na weinig gebeurt dat niet was te voorspellen. Zoals dat Team Stark zou gaan verliezen en er uiteindelijk met het leger onder Bealish onderuit zouden komen. Zouden deze paarden van the Vale ook Jetpacks hebben? Het is best een eind.

Dat Wun Wun dood ging was voor mij ook totaal geen shock. Wat wel een grotere shock is. Zowel Davos, Tormund en Melissandre leven nog. Ik had verwacht dat er één van die drie toch wel dood zou gaan deze aflevering, Met Tormund bovenaan de lijst. Hoe hij trouwens een stuk hals van Smaljon Umber wegscheurt met zijn mond is prachtig, om vervolgens te gaan hakken met een stuk bot(?).

Nu veel death's de laatste episodes off-screen zijn, was ik wel dood met deze gemixte versie van Ramsay's dood. Die grote hond die een flinke hap zet in die kaak was duidelijk genoeg om zijn lot te bevestigen. Daarnaast het bloed over zijn handen en de bijbehorende geluiden. Al had Ghost hier ook wel mogen schitteren op het podium als 'kaakbijter'. Ach, misschien was het CGI budget voor deze aflevering er al doorheen gejast :)

[ Voor 11% gewijzigd door mobstaa op 20-06-2016 06:34 ]

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heerlijk!
Ik dacht echt dat we flink genaaid werden tijdens de veldslag. En dat alle 'goeien' eraan zouden gaan.

En dan Sansa die bijna verlekkerd staat toe te kijken als de wraak geserveerd wordt.

Of Dany die de rollen perfect omdraait.

Wat ik wel enorm suf vond was die twee Meesters die zo dom waren om te denken dat ze een 'lagere' rang konden opofferen. Tot hun laatste snik niet begrijpen hoe de wereld veranderd is.

Maar Dany begint te veranderen, nu nog in toom gehouden door Tyrion... maar voor hoe lang nog?

/edit: als je rent achtervolgd door pijlen.... ben je dan echt zo onwetend dat je recht blijft lopen in plaats van zigzaggen?

[ Voor 10% gewijzigd door ArthurMorgan op 20-06-2016 06:55 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
/edit: als je rent achtervolgd door pijlen.... ben je dan echt zo onwetend dat je recht blijft lopen in plaats van zigzaggen?
http://imgur.com/4uWiVnA

Edit: Deze zag ik op Reddit gelinkt staan. Dit moet hoe dan ook doorgaan! YouTube: WHAT IS HYPE MAY NEVER DIE - Original Game of Thrones Fan Song - Bey...

[ Voor 46% gewijzigd door mobstaa op 20-06-2016 07:01 ]

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

"I'm in you now", is Sansa zwanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Iemand die wel epi 9 op hbo go kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Nou, dan zou ze dat zelf ondertussen al wel doorhebben lijkt me?

Mooie aflevering! Vooral mooi. Niet goed in de zin van verrassend.
Die Ramsay was dan wel zo gek als een deur, maar hij was niet dom... Goede taktieken had 'ie.

Laten we maar zeggen dat Rickon ook met zigzaggen eraan was gegaan...
Altijd wel dom dat mensen honderden anderen in gevaar brengen/op offeren om in de poging 1 ander mens te redden.

Wel erg LOTR natuurlijk. Dat was wel wat jammer. Je zit echt de hele tijd te wachten tot 'the cavalery' eraan komt. Zijn alle horsemen van Ramsey dan al dood?? Die waren toch met veel meer?
Ook wel apart dat het Wun Wun niet lukt om de omsingeling te doorbreken. Als het er zo wanhopig uitziet dan ga je toch niet wat lafjes met je armen lopen zwaaien als reus?

Had toch wel gedacht dat of Davos, of Tormund of misschien zelfs Jon het niet zou gaan overleven.

Maar goed in het geheel zag het er wel mooi uit dus. En zo'n feelgood rescue is toch ook altijd wel leuk.

Ramsey dacht het nog even een paar maandjes uit te kunnen gaan houden in Winterfell.
Was hij even Wun Wun vergeten (die alle 3 wel erg snel konden rennen, laat staan de mannen die erachteraan kwamen).

Had ook gedacht dat Sansa en publique Ramsay zou doden toen Jon ineens stopte.

Dan Mereen. Ook voorspelbaar natuurlijk. Maar toch ook wel gaaf om die draken in actie te zien! En de Dothraki de hoek om te zien komen!
Dothraki zijn er, de draken zijn er. De schepen van de masters liggen klaar voor gebruik en de 100 schepen voor de ironborn. Die ironborn gaan zich dan wel stierlijk vervelen straks natuurlijk.
Even de hoop gehad dat Daenarys Yara toch even meen zou nemen of ze 'I'm up for anything' waar wilde maken.

Nu de Lannisters nog...ik neem aan dat Littlefinger het leger van The Vale niet tegen hen zal laten optreden?

En dan zijn we klaar met dit seizoen. Nog een paar afleveringen tot ze allen verenigd worden om het op te nemen tegen de White walkers. Dat gaat vanzelf als Cersei en Jamie uit de weg zijn geruimd. Arya rekent af met Cersei. En Jamie komt tegenover Brienne te staan en wordt gedood door zijn eigen zwaard...
Eh...dat denk ik he...het is nog steeds gaaf en mooi maar het wordt wel steeds voorpelbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:13
Vrij voorspelbaar aan het worden :p

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 09:36
Is het erg dat het voorspelbaarder word? Fans hebben jaren gehad om de kennis van serie- en boekmateriaal te combineren tot allerlei theorien. Het verhaal moet langzaamaan naar een einde toe gaan, en dan ga je inderdaad gebruikmaken van dingen die al eerder zijn opgezet in de boeken/serie. Dat het dan voorspelbaarder wordt, tja, dat is een logisch gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 14:03
sjaak88 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 05:17:
[...]

Welke god? The red god, The old gods of the new gods? :o
Nee de god of tits and wine ;)

De aflevering was verder wel voorspelbaar
Viccers schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:50:
Is het erg dat het voorspelbaarder word? Fans hebben jaren gehad om de kennis van serie- en boekmateriaal te combineren tot allerlei theorien. Het verhaal moet langzaamaan naar een einde toe gaan, en dan ga je inderdaad gebruikmaken van dingen die al eerder zijn opgezet in de boeken/serie. Dat het dan voorspelbaarder wordt, tja, dat is een logisch gevolg.
En al die theoriën kunnen het raam uit de serie lijkt al helemaal niet op de boeken. En sommige dingen zijn gewoon niet logisch etc.

Even iets opvallends; het lijkt erop dat dat got best wel feministisch is, we hebben drie grote huizen met vrouwen aan het stuur (op het moment).

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Al gezien hoe Davos naar Melissandre keek ? Ze zal binnenkort haar Red God ontmoeten. Davos zal wraak nemen op de verbranding van de kleine prinses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ik ga maar epi 9 op een andere manier kijken dan HBO go, man ik heb hbo alleen z'n beetje voor GoT en dan verpesten ze het ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:31

Zeror

Ik Henk 'm!

Trevor schreef op maandag 20 juni 2016 @ 06:54:
Ik denk dat bangheid hier het juiste woord is. Rickon zal zijn gaan rennen uit bangheid en daardoor geen common sense meer heeft te begrijpen dat ie moet gaan zigzaggen. Het is tenslotte nog maar jongen.

[ Voor 4% gewijzigd door Zeror op 20-06-2016 10:28 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:32
Heerlijke aflevering! Prachtig de battle in beeld gebracht en ook leuk dat Dany nu eindelijk eens met haar draken er tegenaan gaat. Ik had niet echt meer verwacht dat Mereen ook in deze aflevering behandeld zou worden. Erg tof gedaan. Ook dat stuk met Jon Snow, ik kreeg het zelf er benauwd van :|

Ja, en dan de voorspelbaarheid, ik kan er niet zo mee zitten. Natuurlijk staat GOT bekend om onvoorspelbare wendingen, maar je moet toch ergens naar eindes toewerken. Het heeft toch iets onverwachts, dat het in GOT nu eens clichématig gaat. Dus zie daar, de onvoorspelbare wending :+

Ben ook erg benieuwd naar aflevering 10. De meeste verhaallijnen van dit seizoen zijn toch een beetje afgesloten (seizoensgewijs). Volgende aflevering waarschijnlijk de WTF cliffhanger naar het volgende seizoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Rickon zijn dood was te verwachten. Ik had hem aan zo'n kruis terug verwacht trouwens. Maarja Ramsay houdt van spelletjes spelen dus niet zo vreemd dit. Snap idd ook niet waarom Rickon niet ging zigzaggen of naar een nabijliggend stukje bos rennen. Ergens deed Ramsay ook rustig aan, in de wetenschap dat als ie er zich echt op zou concentreren Rickon toch wel geraakt zou worden. Wat we dus ook zagen: mooi tragisch met Jon op een meter of twee afstand.

En dan heeft Ramsay toch duidelijk meer gevoel voor veldslagen voeren dan Jon. Precies wat Jon wou deed Ramsay. Davos die zijn cadeau deels verbrand en zwartgeblakerd terugvind aan Shireen. /rip Melissandre volgende episode? Al doet Davos het eigenhandig, dood gaat ze. Duidelijk dat dit de regisseur van Hardhome was.. wederom heel mooi in beeld gebracht, die scène waarbij de Karstarks over lijken heen gaan om het restant groepje manschappen af te slachten. Leek wel op War Z ofzo waarbij je ook mensen over elkaar heen ziet buitelen. Jon die daarbij vertrapt en bijna stikt voelde geloofwaardig aan. Wun-Wun die probeert een uitweg te vinden, Tormund die de Umber/Karstark jr. aanpakt.

Mooi ook hoe Sansa naast LF staat en trots toekijkt hoe de knights of the Vale de reddende partij zijn. Zoals Gandalf, zoals Tywin. Dat moment ook dat Ramsay terug zich 'veilig' waant. Oh well. the battle has been lost, but we've got still Winterfell. Hallo Wun-Wun als stormram :D Natuurlijk vormt ie dan een levend XXL doelwit, he took an arrow to the knee en zo :+ En oog :W Mooi ook hoe Jon ondanks dat Ramsay pijlen blijft afvuren op hem afloopt en hem een smack met dat schild verkoopt. En vooral door blijven meppen terwijl Sansa toekijkt. Toen ie even stopte had ik het gevoel: you want some Sansa? Go ahead }) Maar natuurlijk issie afgevoerd naar de kennels. En krijgt Sansa als nog haar ultieme payback. Maar nogmaals ik had Ghost willen zien, ik had Nymeria nog leuk gevonden mocht die opduiken in het gevecht. Leuk ook hoe Lyanna Mormont ook acte de presence gaf. Maar ik had toch haar op een grizzlybeer verwacht vanwege hun sigil -O-

Enfin.. de aflevering heeft zeker niet teleurgesteld, best wel hoe ik het had verwacht en dat doet goed. Mooi ook hoe alle draken nu vrij zijn in Meereen. Hoe Dany het oploste met de masters was ook geniaal. Die ene move van Greyworm :D Wel zit er een groot verschil tussen de twee gevangen draken en Drogon. Mooi hoe die toch in tandem het grootste schip afbranden als teken dat de masters verloren hebben. Mooi ook dat gesprek tussen Dany en Tyrion. En een foreshadowing naar volgende week met Cersei? :7 Hoe opeens Yara en Theon voor Dany stonden vond ik wel jammer. Ik had ergens hoop op een vette zeeslag tussen de Ironborns en de Masters. Maar dat kost teveel als je al een veldslag toont bij Winterfell kennelijk. Maar nu wordt het dus #TeamYarametDany versus #TeamEuronandbuiltmea1000ships Die blikken tussen Yara en Dany en hun 'I'm up for anything' belooft nog wat O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 15:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Nieuwevolger schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:22:
Ik ga maar epi 9 op een andere manier kijken dan HBO go, man ik heb hbo alleen z'n beetje voor GoT en dan verpesten ze het ook nog.
Je kan er natuurlijk pas 100% van uitgaan dat het op HBO GO / OD in Nederland beschikbaar is nadat het op maandagavond is uitgezonden... Dat is volgens mij altijd al zo geweest.

Maar ik ben het wel met je eens dat HBO GO / OD gewoon bagger is, vooral in vergelijking met de apps van een bekende concurrent. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Mx. Alba op 20-06-2016 11:10 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Mx. Alba schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:10:
[...]

Je kan er natuurlijk pas 100% van uitgaan dat het op HBO GO / OD in Nederland beschikbaar is nadat het op maandagavond is uitgezonden... Dat is volgens mij altijd al zo geweest.

Maar ik ben het wel met je eens dat HBO GO / OD gewoon bagger is, vooral in vergelijking met de apps van een bekende concurrent. ;)
Volgens mij was het wereldwijd gewoon helemaal verkeerd gegaan, normaal staat de afleveringen om 3 uur snachts al op hbo go, maar ze hadden de verkeerde aflevering erop gezet. Het heeft wel heel m'n nacht verpest maar goed.

Maar het was die 8 aflevering opbouw en vannacht helemaal waard. Wat een gruwelijke aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 13:34
Toffe aflevering, ik vond vooral het eerste deel van de veldslag erg mooi in beeld gebracht. Enige minpunt is dat het wel een beetje onrealistisch wordt als ineens meters hoge bergen met lijken liggen.

Wat ik ook erg kan waarderen is dat lang lopende verhaallijnen elkaar weer kruisen. Tyrion en Theon die elkaar voor het laatst in seizoen 1 hebben ontmoet en elkaar nu weer ontmoeten terwijl ze allebei zoveel hebben meegemaakt in de tussenliggende periode. Dat is voor mij een soort character building die je in geen enkele andere serie tegen zal komen.

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:32
BrammeS schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:09:
Toffe aflevering, ik vond vooral het eerste deel van de veldslag erg mooi in beeld gebracht. Enige minpunt is dat het wel een beetje onrealistisch wordt als ineens meters hoge bergen met lijken liggen.
Dat was wel een beetje vreemd inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 14:27

Phehistyr

De Epische Lurker

readytoflow schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:16:

Wel erg LOTR natuurlijk. Dat was wel wat jammer. Je zit echt de hele tijd te wachten tot 'the cavalery' eraan komt. Zijn alle horsemen van Ramsey dan al dood?? Die waren toch met veel meer?
Ramsey gaf zijn boogschutters orders om op de groep vechtende mannen te schieten. In tegenstelling tot Davos, die wilde zijn manschappen niet raken. Ramsay offerde de cavalerie dus gewoon op om een groot deel van de Stark troepen uit te schakelen.
Ook wel apart dat het Wun Wun niet lukt om de omsingeling te doorbreken. Als het er zo wanhopig uitziet dan ga je toch niet wat lafjes met je armen lopen zwaaien als reus?
Die lange speren konden hem blijkbaar wel beschadigen, dan lijkt het me verstandig daarvan uit de buurt te blijven. Als hij zou bukken of vooruit zou lopen, zou hij die speren zelf in zijn lijf drukken.

Verder inderdaad weinig verrassingen, maar dat is ook niet gek aangezien het langzaam aan toch naar het einde moet werken. Deze aflevering was in elk geval wel enorm goed in beeld gebracht.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 15:53
Viccers schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:50:
Dit inderdaad. Als je seizoenen lang verhaallijnen en karakters opbouwt, dan is het onvermijdelijk dat die lijnen ergens naartoe wijzen en dat bepaalde dingen dan dus te voorspellen zijn. Als fans hebben we inmiddels geleerd hoe deze serie werkt, waardoor het ook steeds moeilijker wordt om verrast te worden. Dit hoort erbij wat mij betreft. Vooral deze aflevering bevatte zaken waar heel duidelijk en bewust naartoe is gewerkt. En er zaten nog genoeg onverwachtse details in naar mijn mening (zo hadden we geen idee of mensen als Davos, Rickon, Wun Wun en Tormund het zouden overleven, en of Ramsay misschien nog zou ontsnappen, enz).

En dan de uitvoering van deze aflevering! De Battle of the Bastards is één van de best gemaakte veldslagen ooit, in zowel films als series. Zoveel prachtige beelden en momenten; echt memorabel wat mij betreft. Spannend, episch, gruwelijk en zelfs best kunstzinnig. Ik heb een vol uur genoten op het puntje van m'n stoel. Ook de gebeurtenissen in Mereen waren tof om te zien, met o.a. de mes-actie van Grey Worm en natuurlijk de draken.

Aflevering 10 is hiermee wel best mysterieus naar mijn mening, want een hoop van wat eraan zat te komen is nu gebeurd. Misschien dat Arya een belangrijke stap zet naar haar nieuwe plek. Misschien gebeurt er iets groots in King's Landing met de High Sparrow, Cersei's rechtszaak en dat gerucht van Qyburn. Misschien dat Daenerys zelfs haar reis begint naar Westeros, nu de schepen zich plots hebben aangediend. Of gaat ze eerst nog langs Astapor en Yunkai om die steden weer te bevrijden? En dan is er nog Bran, van wie ik weer een reisje naar het verleden verwacht. Ik ben enorm benieuwd!

[ Voor 9% gewijzigd door geert1 op 20-06-2016 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Zo! Hoe bruut in beeld gebracht was die veldslag! Ook een van de eerste die ik gezien heb in films/etc waar de lijken opstapelen en een probleem vormen, vond dit juist een pluspunt, die duizenden doden en hun paarden verdwijnen niet zomaar. (was ook serieus een probleem in WO1 bijv) Die beelden van de paardennekken en hoofden tijdens het rijden van de eerste charge, wauw. Phalanx tactieken in werking, verdrukking dat een probleem is, super vet.

Jon weer ouderwets als een Stark de debiele 'dappere' commander uithangen door te chargen en zijn mannen de dood in te sturen. Gelukkig was Ramsey ook niet van plan dit makkelijk te winnen door de charge op te vangen met zijn goed getrainde phalanx troepen maar liet hij zijn eigen ridders afslachten en hielp daar nog aan mee met pijlen ook. Sansa die niet vertelt over de Knights of the Vale zodat al haar 'onderdanen van de north die altijd loyaal zullen zijn aan de Starks' afgeslacht worden in plaats van een paar uur wachten. Gogogo North *O* :') ;w

En beetje jammer dat ze Wun-wun geen knots hadden gegeven.

De draken zagen er ook fantastisch uit, ze hebben nu echt een angstaanjagende grootte bereikt. De beelden vanuit de lucht vanuit draak perspectief d:)b Dracaris!

Ben benieuwd welke eisen Peter Baelish gesteld heeft aan zijn hulp. Verwacht toch wel dat hij nu trouwt met Sansa en warden of the north wordt. Samen met de Vale is hij nu wel een van de machtigste mannen in Westeros ondertussen. Maar ja de walkers komen eraan dus de vraag is of hij genoeg tijd heeft om richting de Iron Throne te gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Goron op 20-06-2016 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 23:13
Jammer dat ze de 'worst' van Ramsey niet even naar Theon sturen, dan was die cirkel ook rond geweest.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 16:41

On_E

Housemusic

geert1 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:44:
[...]
Aflevering 10 is hiermee wel best mysterieus naar mijn mening, want een hoop van wat eraan zat te komen is nu gebeurd. Misschien dat Arya een belangrijke stap zet naar haar nieuwe plek. Misschien gebeurt er iets groots in King's Landing met de High Sparrow, Cersei's rechtszaak en dat gerucht van Qyburn. Misschien dat Daenerys zelfs haar reis begint naar Westeros, nu de schepen zich plots hebben aangediend. Ik ben benieuwd!
Ik denk dat Tyrion alvast vertelde wat we kunnen verwachten in de volgende episode. (De wildfire onder de tempel in King's Landing)

Overigens ook geregisseerd door Miguel Sapochnik, dezelfde als voor deze. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
On_E schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:31:
[...]

Ik denk dat Tyrion alvast vertelde wat we kunnen verwachten in de volgende episode. (De wildfire onder de tempel in King's Landing)

Overigens ook geregisseerd door Miguel Sapochnik, dezelfde als voor deze. :)
Dat de wildfire in King's Landing nu én in Bran's visioen terugkwam, én dat Tyrion het noemt, kan inderdaad bijna geen toeval zijn. De opslag van wildfire bij de Alchemist's Guild is gebruikt door Tyrion in de Battle of the Blackwater, maar het is goed mogelijk dat er in ongebruikte tunnels en dergelijke nog caches aan wildfire te vinden zijn die er al liggen sinds de Mad King's plannen.

Het zou goed kunnen dat Cersei de Sept of Baelor wil opblazen (daar heeft ze zat aanleiding voor, en ze is er wanhopig genoeg voor als kat in het nauw), maar daarbij kunnen meerdere dingen misgaan of uit de hand lopen. Ik ben al druk aan het speculeren, maar ik wacht rustig tot volgende maandag :)

Dat we weer dezelfde regisseur krijgen als die van Hardhome en BotB, is sowieso een goed teken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

geert1 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:45:
[...]

Dat de wildfire in King's Landing nu én in Bran's visioen terugkwam, én dat Tyrion het noemt, kan inderdaad bijna geen toeval zijn. De opslag van wildfire bij de Alchemist's Guild is gebruikt door Tyrion in de Battle of the Blackwater, maar het is goed mogelijk dat er in ongebruikte tunnels en dergelijke nog caches aan wildfire te vinden zijn die er al liggen sinds de Mad King's plannen.

Het zou goed kunnen dat Cersei de Sept of Baelor wil opblazen (daar heeft ze zat aanleiding voor, en ze is er wanhopig genoeg voor als kat in het nauw), maar daarbij kunnen meerdere dingen misgaan of uit de hand lopen. Ik ben al druk aan het speculeren, maar ik wacht rustig tot volgende maandag :)

Dat we weer dezelfde regisseur krijgen als die van Hardhome en BotB, is sowieso een goed teken :)
Volgens mij zei die Qyburn dat ook tegen Cersei in aflevering 8, dat er nog meer is!
En aangezien Tommen haar eigenlijk gewoon heeft laten vallen nu, zou het mij niet verbazen als Cersei de hele stad platbrand, met hem erbij. >:)

Jamie werd er overigens ook nog aan herinnerd waarom hij de mad king vermoord heeft, misschien eindigt het seizoen wel met Jamie vs Cersei met een lucifer in haar hand. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Het mooie is dat de volgende aflevering echt een complete verrasing word wat er wel en niet erin komt. Van de preview video word je ook niet veel wijs.

Trouwens nu Jon winterfell heeft, heeft hij alleen niet meer de mannen om het te verdedigen. Bijna het hele noorden heeft elkaar afgeslacht. Denk dat de vale ook geen zin heeft om tegen zombies te vechten.

[ Voor 40% gewijzigd door Nieuwevolger op 20-06-2016 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 13:48
Sow! Ik heb genoten. Leuke scenes tussen dany/tyrion en dany/yara. En natuurlijk de draken weer herenigd d:)b

Ondanks dat mensen de veldslag "voorspelbaar" vinden heb ik dat zo niet ervaren. De spanning was in mijn optiek zeker aanwezig dat het fout zou kunnen gaan.. Ik dacht eerst dat ramsay het starkjong levend zou gaan fileren om Jon uit de tent te lokken... Misschien iets te luguber.... :)

[ Voor 5% gewijzigd door nickko op 20-06-2016 17:28 ]

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:32
Misschien heb ik iets gemist... Maar wat deed Davos met dat halve hertje in zijn hand? Wat was de betekenis hierachter? Was echt even het spoor bijster...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannibal1471
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-07 19:47
MoiZie schreef op maandag 20 juni 2016 @ 18:01:
Misschien heb ik iets gemist... Maar wat deed Davos met dat halve hertje in zijn hand? Wat was de betekenis hierachter? Was echt even het spoor bijster...
Speelgoedje van Shireen. Davos weet volgens mij nog altijd niet dat Melissandre Shireen heeft opgeofferd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
MoiZie schreef op maandag 20 juni 2016 @ 18:01:
Davos had dat houten hertje aan Shireen gegeven als cadeau. Omdat Shireen hem heeft leren lezen. Hij vond het half verbrande hertje terug bij Winterfell. Op de plek waar Shireen dus door toedoen van Melisandre is geofferd met het idee dat Stannis Baratheon zou zegevieren over de Boltons. Aldus geschiedde niet en Mel heeft al die tijd niks hierover aan Davos verteld. Hij komt er zelfstandig achter en zal dus woest zijn. Want Shireen was een beetje als het dochtertje van Davos qua vadergevoel dan tenminste. Beide outcasts, de een door Greyscale, de ander omdat ie een lowborn smuggler is. Ze begrepen elkaar goed, hebben elkaar verder geholpen. En om dat hertje dan te vinden nabij een stapel brandhout is 1+1=2. Mel zal het niet lang meer uit gaan houden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ja, dacht ik ook even dat fileren.
Maar die stapels lijken waar sommigen zo enthousiast zijn...kom op we hebben het over 3000 vs 6000 man? 6000 a 7000 doden? En die liggen ineens allemaal, als door eenbulldozer bijeen geveegd, achter Jon en co. Maar nogmaals het zag er allemaal wel gaaf uit!

Dat Sansa niks heeft laten weten is ook erg vreemd. Zeg op zijn minst:" wacht ff, ik heb gevraagd of Peter wil komen helpen. Zeker nadat Sansa gezegd had mee te willen denken over een aanvalsplan. Niks 'ja maar...'. Is Gewoon vreemd.

Niet veel mensen zullen het eens zijn, maar ik had het wel schokkend maar passend in GoT gevonden wanneer Jon en Ramsay beiden het loodje zouden leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:14
ROHIRRIM!! Dat slaakte ik echt bijna uit tijdens de battle :P

Vette aflevering en een heerlijke dood van Ramsay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 10:31

Mon0lith

Yes Herr Flick

s0k schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:36:
"I'm in you now", is Sansa zwanger?
Dat zei Ramsey indd! Zat ook te denken... huh is Sansa dan zwanger en krijg je dat pas later te weten?

Verder prachtige aflevering met een dikke battle waarbij ik op de bank echt Jon zat aan te moedigen om
op het eind Ramsey keihard te vermoorden })

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Joosie200 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 18:05:
En om dat hertje dan te vinden nabij een stapel brandhout is 1+1=2. Mel zal het niet lang meer uit gaan houden denk ik.
Melisandre zal er op aangesproken worden lijkt me, maar of ze ook sterft is afwachten. Ze heeft tenslotte ook Jon teruggehaald en de hele comeback van de Starks daarmee mogelijk gemaakt. Als ze snel met iets kan komen waaruit blijkt dat ze nog nuttig kan zijn (zoals een visioen met nuttige informatie, of iets magisch) dan kan het zijn dat ze blijft. Haar verhaallijn is dat ze haar visioenen verkeerd heeft geïnterpreteerd en veel te extreem is geweest in haar acties zonder solide informatie. Op zich zou het terecht zijn als ze zou worden geëxecuteerd vanwege het verbranden van allerlei mensen inclusief Shireen, maar aan de andere kant zou ik haar ook wel een poging willen zien doen om zich te beteren.
readytoflow schreef op maandag 20 juni 2016 @ 18:09:
Ja, dacht ik ook even.
Maar die stapels lijken waar sommigen zo enthousiast zijn...kom op we hebben het over 3000 vs 6000 man? 6000 a 7000 doden? En die liggen ineens allemaal, als door eenbulldozer bijeen geveegd, achter Jon en co. Maar nogmaals het zag er allemaal wel gaaf uit!

Dat Sansa niks heeft laten weten is ook erg vreemd. Zeg op zijn minst:" wacht ff, ik heb gevraagd of Peter wil komen helpen. Zeker nadat Sansa gezegd had mee te willen denken over een aanvalsplan. Niks 'ja maar...'. Is Gewoon vreemd.

Niet veel mensen zullen het eens zijn, maar ik had het wel schokkend maar passend in GoT gevonden wanneer Jon en Ramsay beiden het loodje zouden leggen.
Dat de lijken zich opstapelen op specifieke plekken lijkt me helemaal niet zo gek hoor. Bijvoorbeeld op plaatsen waar veel pijlen landen, of waar het vechten zich concentreert. Vergeet ook niet dat het naast soldaten ook om paarden gaat.

Dat Sansa niets gezegd heeft over Littlefinger's leger is uiteindelijk misschien juist een goede keuze geweest, zo las ik op Reddit. Had ze het tegen Jon verteld, dan zou Jon gewacht hebben op versterking. Als Ramsay dan dit grote, gecombineerde leger had gezien of ervan had gehoord, dan zou hij zich achter de muren van Winterfell verschanst hebben. Dat zou hebben geleid tot een moeizame belegering waarbij de Bolton's een behoorlijke kans op winnen zouden hebben vanwege de verdedigbare positie. Zeker met het komende winterse weer.

Nu was Jon's leger klein genoeg dat Ramsay in zijn arrogantie het gevecht nog wel durfde opzoeken op open terrein, wat uiteindelijk zijn ondergang was. Aan de andere kant zijn er wel veel soldaten gesneuveld, dus ideaal is deze uitkomst niet. Maar ze hebben gewonnen, en dat is deels doordat de cavalerie van The Vale als verrassing kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Nee, blijft onlogisch. Had jij het niet willen weten dan?

Wun Wun was nu ook zo binnen hoor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Mon0lith schreef op maandag 20 juni 2016 @ 18:25:
[...]

Dat zei Ramsey indd! Zat ook te denken... huh is Sansa dan zwanger en krijg je dat pas later te weten?
Dat zei hij niet, letterlijk zei hij "I'm a part of you now". Waar Sansa op ingaat door te zeggen dat hij op alle vlakken vergeten zal worden. :*)

Ge-WEL-dige aflevering verder ja!

[ Voor 4% gewijzigd door Elvhenk op 20-06-2016 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
readytoflow schreef op maandag 20 juni 2016 @ 18:40:
Nee, blijft onlogisch. Had jij het niet willen weten dan?

Wun Wun was nu ook zo binnen hoor...
Uiteindelijk is het allemaal een beetje vreemd inderdaad. Sansa kan deze uitkomst niet helemaal voorspelt hebben lijkt me; ze zal het niet opzettelijk hebben achtergehouden omdat ze wist dat het zo zou lopen. Mijn punt was meer dat haar keuze wel relatief goed heeft uitgepakt. Wat haar gedachtegang precies was, komt hopelijk volgende week nog terug (Jon zou ernaar kunnen vragen), en anders blijft het bij speculatie denk ik.

En wat betreft Wun Wun: Die zou het niet lang hebben uitgehouden tegen 6000 man met kruisbogen op een kasteelmuur. Hij kon nu bij de poort komen omdat het grootste deel van Ramsay's mannen al dood was en er maar een klein deel in Winterfell was. Zou het gaan om een echte belegering, dan zou één reus niet genoeg zijn geweest volgens mij. De reus die Castle Black aanviel werd ook verslagen, en toen zelfs door maar vrij weinig soldaten. Ze hebben een dikke huid en wat lagen kleding, maar zijn zeker niet onoverwinnelijk.

Persoonlijk zou ik overigens een pantser voor Wun Wun hebben laten maken, en een massale knuppel; dan was hij echt een superwapen geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Deze aflevering was ZO goed, zit gewoon ondersteboven op mn bank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Cliche of Thrones much? Dat was wel erg teleurstellend. Een visueel spektakel maar elk stukje plot was ontzettend voorspelbaar.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Tsurany schreef op maandag 20 juni 2016 @ 19:07:
Cliche of Thrones much? Dat was wel erg teleurstellend. Een visueel spektakel maar elk stukje plot was ontzettend voorspelbaar.
* Elvhenk doet vingers in de oren
LALALA
Doe mij maar voorspelbaar hoor, als het zo bevredigend is. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-08 22:25

A-J

Joosie200 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 18:05:
[...]

Davos had dat houten hertje aan Shireen gegeven als cadeau. Omdat Shireen hem heeft leren lezen. Hij vond het half verbrande hertje terug bij Winterfell. Op de plek waar Shireen dus door toedoen van Melisandre is geofferd met het idee dat Stannis Baratheon zou zegevieren over de Boltons. Aldus geschiedde niet en Mel heeft al die tijd niks hierover aan Davos verteld. Hij komt er zelfstandig achter en zal dus woest zijn. Want Shireen was een beetje als het dochtertje van Davos qua vadergevoel dan tenminste. Beide outcasts, de een door Greyscale, de ander omdat ie een lowborn smuggler is. Ze begrepen elkaar goed, hebben elkaar verder geholpen. En om dat hertje dan te vinden nabij een stapel brandhout is 1+1=2. Mel zal het niet lang meer uit gaan houden denk ik.
Ook mooi trouwens hoe zo'n houten hert bewaard is gebleven in zo'n brandstapel :')

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

Elvhenk schreef op maandag 20 juni 2016 @ 18:43:
[...]

Dat zei hij niet, letterlijk zei hij "I'm a part of you now". Waar Sansa op ingaat door te zeggen dat hij op alle vlakken vergeten zal worden. :*)

Die zin interpreteerde ik juist dat hij in haar hoofd zit, dat hij genoeg gruweldaden gedaan heeft waardoor Sansa nooit vrij zal zijn van hem!

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Dreanor schreef op maandag 20 juni 2016 @ 19:29:
[...]

Die zin interpreteerde ik juist dat hij in haar hoofd zit, dat hij genoeg gruweldaden gedaan heeft waardoor Sansa nooit vrij zal zijn van hem!
Ja precies, maar dus niet zwanger, zoals eerder werd gesuggereerd. Ik denk ook dat dat wel meevalt, anders had ze hem nooit onder ogen kunnen komen. Hij denkt ook dat ze hem niet kan doden en dat valt ook vet tegen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 07:56

Quad

Doof

Argh, wat een heerlijke aflevering! Mereen en Winterfell, geen chaos maar puur 2 verhaallijnen voor dit seizoen afmaken.

Gvd wat zat ik in de penarie zeg! Toen Snow zijn leger ingemaakt leek te worden. Opluchting dat Sansa toch Littlefinger heeft weten te strikken, en hoe die paarden de insluiting van Snow teniet deden, geweldig!

Bolton's dood had ik niet op deze manier verwacht later, dit vond ik zwaar episch.

Puntje, stoel. Meer was het niet deze aflevering.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Elvhenk schreef op maandag 20 juni 2016 @ 18:43:
[...]

Maar ze bleef wel toekijken hoe Ramsay levend werd opgegeten.
Dat zou de oude Sansa niet hebben kunnen doen denk ik, ze is mede door hem harder geworden en daar doelde hij op. :)

edit: je zou zelfs kunnen zeggen dat ze er van genoot, zoals hij ook altijd deed als hij een slachtoffer maakte...

[ Voor 12% gewijzigd door On_E op 20-06-2016 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:26
Tsurany schreef op maandag 20 juni 2016 @ 19:07:
Ik had verwacht dat de Knights of the Vale op het begin al zouden komen opdagen en het hele leger van Ramsay weg veegden. Dat ze uiteindelijk toch kwamen was te voorspellen, maar ik vond het vrij goed in elkaar gestoken.
Jon die zich uit de tent laat lokken door Ramsay. Ramsay die vervolgens een 'muur' maakt van lijken en uiteindelijk het hele leger van Jon vast zet, precies zoals gepland. Ik dacht op een gegeven moment zelfs dat het einde verhaal was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

On_E schreef op maandag 20 juni 2016 @ 19:46:
[...]

edit: je zou zelfs kunnen zeggen dat ze er van genoot, zoals hij ook altijd deed als hij een slachtoffer maakte...
Naaaah, op zich wel, het grijnsje toen ze weg liep was veelzeggend, :*) maar er zit nog wel een grote schaal tussen genieten van wraak op je sadistische echtgenoot en overal zinnen op slachtoffers en ze links-rechts-troelala fileren, aan de honden voeren etc. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 16:16
Wat een zeverkousen zitten hier zeg met dat gezeur "meeeh het was niet verrassend" . Wat verwacht je dan? Dat er iedere aflevering iets tegendraads moet gebeuren omdat het GoT is? Nee dat is verrassend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Laatst online: 15-04-2024
Holy fuck!
Wat een aflevering...
Ze weten toch altijd van die 9de aflevering iets speciaals te maken. De draken waren cool maar het gevecht in winterfell was gewoon bloedstollend.
En Sansa! Top wijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Wow

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:01

OMX2000

By any means necessary...

geert1 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 18:27:
[...]

Melisandre zal er op aangesproken worden lijkt me, maar of ze ook sterft is afwachten. Ze heeft tenslotte ook Jon teruggehaald en de hele comeback van de Starks daarmee mogelijk gemaakt. Als ze snel met iets kan komen waaruit blijkt dat ze nog nuttig kan zijn (zoals een visioen met nuttige informatie, of iets magisch) dan kan het zijn dat ze blijft. Haar verhaallijn is dat ze haar visioenen verkeerd heeft geïnterpreteerd en veel te extreem is geweest in haar acties zonder solide informatie. Op zich zou het terecht zijn als ze zou worden geëxecuteerd vanwege het verbranden van allerlei mensen inclusief Shireen, maar aan de andere kant zou ik haar ook wel een poging willen zien doen om zich te beteren.

[...]

Dat de lijken zich opstapelen op specifieke plekken lijkt me helemaal niet zo gek hoor. Bijvoorbeeld op plaatsen waar veel pijlen landen, of waar het vechten zich concentreert. Vergeet ook niet dat het naast soldaten ook om paarden gaat.

Dat Sansa niets gezegd heeft over Littlefinger's leger is uiteindelijk misschien juist een goede keuze geweest, zo las ik op Reddit. Had ze het tegen Jon verteld, dan zou Jon gewacht hebben op versterking. Als Ramsay dan dit grote, gecombineerde leger had gezien of ervan had gehoord, dan zou hij zich achter de muren van Winterfell verschanst hebben. Dat zou hebben geleid tot een moeizame belegering waarbij de Bolton's een behoorlijke kans op winnen zouden hebben vanwege de verdedigbare positie. Zeker met het komende winterse weer.

Nu was Jon's leger klein genoeg dat Ramsay in zijn arrogantie het gevecht nog wel durfde opzoeken op open terrein, wat uiteindelijk zijn ondergang was. Aan de andere kant zijn er wel veel soldaten gesneuveld, dus ideaal is deze uitkomst niet. Maar ze hebben gewonnen, en dat is deels doordat de cavalerie van The Vale als verrassing kwam.
Pure theorie hoor. Maar Jon zegt op bepaald moment ook dat hij Ramsay pissig heeft gemaakt zodat hij er hard in zal gaan. Alsof hij al rekende op de cavalerie.

Hoe dan ook spannende aflevering. Hopelijk eindigt de volgende aflevering met een hint naar een standoff tussen de levenden en de doden en begint de winter nou eindelijk eens.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Laatst online: 15-04-2024
OMX2000 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:21:
[...]

Pure theorie hoor. Maar Jon zegt op bepaald moment ook dat hij Ramsay pissig heeft gemaakt zodat hij er hard in zal gaan. Alsof hij al rekende op de cavalerie.

Hoe dan ook spannende aflevering. Hopelijk eindigt de volgende aflevering met een hint naar een standoff tussen de levenden en de doden en begint de winter nou eindelijk eens.
Mss krijgen we te zien hoe de white walkers over de muur gaan geraken, want zover we weten is dit nog niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
  • Laatst online: 18-01 14:34
Erg vette episode. Niet teveel willen laten zien maar gewoon 2 epische gebeurtenissen. Volgende week de finale.. op dat het een grote klapper mag worden :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:14
[...]

Dat pissig maken heeft in mijn opinie niet of nauwelijks effect gehad, Ramsay was altijd al voor de meer directe aanpak in tegenstelling tot zijn vader.

De hele veldslag verliep, afgezien van de knights of the Vale, exact volgens Ramsays plan en Jon Snow die precies in de kaarten van Ramsay speelde en dat terwijl hij de avond ervoor gewaarschuwd is door Sansa dat Ramsay een expert is in het spelen van dit soort "spelletjes". Volgens mij had Jon Snow zijn hersens op het nachtkastje laten liggen, want hij gebruikte ze in elk geval niet.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 07:56

Quad

Doof

Gammort schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:43:
op dat het een grote klapper mag worden :)!
Dat denk ik niet, het is structureel S09 een heerlijke aflevering en S10 is vaak wat losse eindjes afhandelen en opmaat naar volgend seizoen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxoss
  • Laatst online: 22:31
Holy fuck, wat een camerawerk op het slagveld! Voor mij een van de vetste aflevering in GoT ever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Hopelijk eindigt de volgende aflevering met een hint naar een standoff tussen de levenden en de doden en begint de winter nou eindelijk eens.
spoiler:
De titel van de volgende aflevering zegt denk ik wel genoeg: The Winds of Winter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:10
Battle of the Bastards > Hardhome

Aflevering 9 heeft een hoop goed gemaakt ten opzichte van de afgelopen acht afleveringen. En bijna weer een jaar wachten tot seizoen 7 begint...zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Voor een tv serie toch behoorlijk indrukwekkend, zo'n veldslag. Geweldig in beeld gebracht! De scene dat Jon er midden in staat en van alle kanten van alles op zich af ziet komen en vermoord ziet worden, met paard en al, was episch _/-\o_

En ondanks dat er weinig dialoog was deze aflevering vond ik de scenes die er waren wel sterk. Ik moest toch wel lachen aan het begin van de aflevering om de uitermate droge uitleg van Tyrion aan Daenerys dat alles op rolletjes gaat in Mereen, terwijl je op de achtergrond de ene na de andere explosie hoort :+

Benieuwd wat het budget voor deze episode was, zal me niet verbazen als het de duurste tot nu toe is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:12

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Leuk al dat gezeur over voorspelbaar, maar met GoT zat ik hem toch even te knijpen toen ze tussen de falanx klem zaten. Ergens verwacht je nog wel een uitweg, maar met deze serie ben je er nooit zeker van. Dat vind ik juist wel mooi, ook al zijn de 'twists' geen grote verrassing, je weet nooit exact waar je aan toe bent.
squaddie schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:45:
Volgens mij had Jon Snow zijn hersens op het nachtkastje laten liggen, want hij gebruikte ze in elk geval niet.
Jon heeft überhaupt geen hersenen, die acteert altijd puur vanuit emotie. Het is al een wonder dat hij het zover geschopt heeft. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Heerlijk die blik van die gladjanes littlefinger toen z'n mannen aankwamen, kan echt genieten van die man. Ben benieuwd wat meneer nu wilt.
Pagina: 1 ... 119 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic