De serie is nog steeds van goed niveau maar waar ik de eerdere seizoenen een 10 geef is het nu gedaald naar een 8,5 of 9. Sommige verhalen zijn niet zo logisch meer en ik mis de diepgang en intrige van de eerdere seizoenen. De verhalen zijn nog wel goed, maar ze hebben geen diepere laag of verborgen redenatie meer zoals eerder wel/meer was. Ik ben ook totaal niet meer bang voor de dood van sommige personages, terwijl ik bij seizoen 3 op het puntje van mijn stoel zat om te weten hoe het met Robb af zal lopen.
De wendingen en verrassingen zijn in de serie ook verandert in iets wat het verhaal verder vooruit werkt en de personages verder uitdiept naar iets wat bedoelt is om de kijker te shockeren. Kijk maar naar de achtervolging van Arya in de afgelopen 2 afleveringen, het is puur bedoelt om 'spanning' op te bouwen zonder naar het personage te kijken.
Quote van mijn reactie op reddit, heb geen zin het te vertalen naar Nederlands:
In the ending of s4e10 (one of the best episodes) you see Arya talking to a captain to go to the north, she says: "I can pay" and more importantly: "I wouldn't need a cabin. Please, I can work".
YouTube: game of thrones season 4 episode 10 finale scene and ending song - t...
In episode 7 she trows stolen money at the sailor like he's her servant to buy a cabin. She acts way too stupid and overconfident, she walks like a rich man who owned the city. Arya would never do that. She learned she could steal from The Hound, but she only did it out of necessity and not for luxury, Arya doesn't like stealing, but in episode 7 she even looks proud of it. In season 1 when Arya is walking in King's Landing she also doesn't act that spoiled and proud of herself. And above that she learned a lot the last seasons, enough reason to be afraid. And I understand Arya would feel confident because she's leaving the Faceless Man and finally becoming herself again. But she's not stupid. Above that she acquired unrealistic Wolferine healing powers together. The whole casing scene is made just to make more tension like it's a Mission Impossible movie.
Looks like the majority of /r/asoiaf knows Arya better than this director.
Ik wil niet zeggen dat het een slechte serie is, maar je mag best wat kritiek hebben, dat is dit topic mede voor.
MrVegeta schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:27:
Dus jij denkt echt dat Arya een gewoon driejarig meisje is dit niets heeft geleerd of mee heeft gemaakt sinds haar familie is uitgemoord en zelf al maanden op de vlucht is en in training is als moordenaar? Als je daar accepteert als, ach kan gebeuren iedereen doet wel eens iets doms, dan houd je jezelf voor de gek omdat je niet wil accepteren dat de schrijvers hier een foutje hadden gemaakt.
Dingen over analyseren zijn Daario = Euron, Varys zit achter de Sons of The harpy etc.
Precies, de theorieën dat Arya eigenlijk Jaqen was is iets om het (achteraf gezien) slechte schrijven te verklaren, totaal geen over analyseren. Het gesprek over de theorieën rondom wildfire hier zijn ook meer dan logisch. Het is niet zo dat we hier High Sparrow = Howland Reed of Time Traveling Fetus uit gaan werken.
kijk maar niet naar mijn command history waarbij ik ze beide genoemd hebDe blindheid was volgens mij een verdere stap in haar training zodat ze met alle zintuigen kon vechten (zoals Syrio haar leerde).