[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 118 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.556 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Goner schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:47:
Nee.
Niet als het over een serie gaat ... als je het leuk vindt dan kijk je, als je alleen maar kritiek hebt op scenario, schrijvers, verhaallijn, dan kijk je niet en blijf je weg. Je gaat de kijkers toch niet overtuigen van jouw 'gelijk' en omgekeerd interesseert onze beleving jou niet.
Ik wil het wel hebben over het verhaal en plots ...
Haha. Dus je mag geen kritiek hebben over een serie waar je al ruim 6 jaar naar kijkt? Overigens wordt ik wel moe van "alleen maar" "altijd kritiek" argument. Da's helemaal niet waar, het valt deze aflevering gewoon erg op dat, gezien de opbouw van de vorige aflevering, de climax van Arya haar 2 seizoen lang durende training nogal tegenviel. Grappig dat je het over het verhaal en plot wil hebben, maar dat is juist iets wat nogal ontbreekt de laatste 2 seizoenen. Overigens is het discussiëren over Jaime en Arya juist deel van het verhaal. Misschien moet je een eigen topic/forum maken waar je allemaal kan circeljerken over hoe awesome GoT is. Hier op Tweakers ga je verschillende meningen te zien krijgen.

Heeft iemand anders nog stiekem hoop dat Stannis terugkomt bij de veldslag op Winterfel?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee, Stannis is dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Net als the Hound dat was? ;)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:08
MrVegeta schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:57:
Da's helemaal niet waar, het valt deze aflevering gewoon erg op dat, gezien de opbouw van de vorige aflevering, de climax van Arya haar 2 seizoen lang durende training nogal tegenviel.
Dit is nog lang niet klaar, uiteraard.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:16
MrVegeta schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:02:
[...]

Van the Hound hebben we nooit gezien dat ie dood ging. Bij Stannis ook niet, maar Brienne had toch tegen de Davos gezegd dat ze um een kopje kleiner had gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

NiGeLaToR schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:03:
[...]

Dit is nog lang niet klaar, uiteraard.
Jij zag toch ook dat Sexy Jezus zei:
Finally, a girl is no one
En dat Arya terug gaat naar Westeros? Lijkt me vrij duidelijk dat haar tijd bij de house of Black and White wel over is.
Frank!in schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:04:
[...]

Van the Hound hebben we nooit gezien dat ie dood ging. Bij Stannis ook niet, maar Brienne had toch tegen de Davos gezegd dat ze um een kopje kleiner had gemaakt?
Klopt dat Brienne dat had gezegd. Ook Ramsey zei het tegen Roose. Maar we hebben nog geen lichaam gezien en mijn hype voor the true king Stannis is onmeetbaar. Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/VYENHalDHczfy/giphy.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Precies! Blijf het al met al ook een superserie vinden hoor!

Als ik zeg dathet jammer vindt dat Redbull een verkeerde bandenstrategie heeft gevoerd, krijg ik niet snel te horen dat ik dan maar moet stoppen met kijken.
Wil niet overtuigen, maar mijn mening geven.

Nee, geen Stannis of andere doodgewaande karakters meer alsjeblieft. Dat komt dit seizoen ook te vaak voor. Straks eindigen we nog waar we Seizoen 1 begonnen zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

MrVegeta schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:02:
[...]

Nee, is ook nooit gezegd voor zover ik weet.
Brienne zegt het en The Boltons zeggen het. Beiden hebben geen reden om erover te liegen en een resurrection zie ik niet gebeuren.
Bovendien heeft ie ook niks om naar terug te keren.
Fan-theorie dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

readytoflow schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:10:

Nee, geen Stannis of andere doodgewaande karakters meer alsjeblieft. Dat komt dit seizoen ook te vaak voor. Straks eindigen we nog waar we Seizoen 1 begonnen zijn. :+
Inderdaad, met tijdreizen en doden die geresurrect kunnen worden, kan de serie nog alle kanten op.

Als Bran terug in de tijd had kunnen voorkomen dat de eerste Night King werd gemaakt, dan hadden we helemaal geen oorlog tussen Ice en Fire nodig.

[ Voor 36% gewijzigd door Blord op 14-06-2016 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
MrVegeta schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:08:
[...]

Jij zag toch ook dat Sexy Jezus zei:

[...]

En dat Arya terug gaat naar Westeros? Lijkt me vrij duidelijk dat haar tijd bij de house of Black and White wel over is.
Ja tuurlijk! En toen z'n sexy-jezus-smile toen Arya heel stoer zei dat ze weer naar huis ging. Waarom zou zo'n assassin haar überhaupt laten gaan als dit onder het kopje hoogverraad valt? Ik denk dat dit uiteindelijk de bedoeling was. Ik moet altijd weer denken aan wat de rode Carice heks zei toen ze Arya tegenkwam, haar rol is nog niet over.

Gewoon super dat we weer lekker de ruimte in kunnen speculeren :+

Edit: oh ja, iemand die we niet dood hebben zien gaan is niet dood. Iemand die we wel dood zagen gaan is misschien dood. Iemand die we dood zagen gaan en weer tot leven werd gewekt is.. weer levend :+ De regels van de GoT-club.

[ Voor 13% gewijzigd door NiGeLaToR op 14-06-2016 14:20 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
NiGeLaToR schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:19:
[...]
Edit: oh ja, iemand die we niet dood hebben zien gaan is niet dood. Iemand die we wel dood zagen gaan is misschien dood. Iemand die we dood zagen gaan en weer tot leven werd gewekt is.. weer levend :+ De regels van de GoT-club.
Je weet maar nooit
Afbeeldingslocatie: https://winteriscoming.net/wp-content/uploads/2016/01/lena-headey-stone-heart.jpg

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:42:
[...]
Precies.
Maar ik zie de critici hier als de Jehova's ... komen iets vertellen dat ik niet hoef te horen horen omdat het niets toevoegt aan mijn kijk op de zaken. Dus deur in hun gezicht.
Kritiek of geen kritiek, een beetje kritisch is alleen maar goed, nietwaar?
Er is hier toch niemand die stopt met kijken, daarvoor is het gewoon te vet.
Imo mag men bepaalde zaken ook wel dieper uitwerken en de show 90minuten maken, iedere week :9

Jehova's...Deur niet in hun gezicht > deur niet eens open doen. :w en schrikdraad op de deurbel

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2016 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 10:46

Goner

What can I do you for ?

MrVegeta schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:57:
[...]
Heeft iemand anders nog stiekem hoop dat Stannis terugkomt bij de veldslag op Winterfel?
Als Wight ?? Da's de enige manier om terug te komen als je dood bent ...

Btw: speculeren over wat er gebeurd is of gaat gebeuren is alleen maar leuk. Maar kritiek op de aanpak van GRRM, scenarioschrijvers, regisseurs etc. komt op mij nogal lachwekkend over. Ga zelf eens een paar afleveringen doen, denk ik dan. Beste stuurlui en zo ...

[ Voor 32% gewijzigd door Goner op 14-06-2016 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Goner schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:09:
[...]

Nietes!

Afbeeldingslocatie: http://i2.mirror.co.uk/incoming/article7897921.ece/ALTERNATES/s615b/Jon-Snow-Game-of-Throne.jpg

Is Melissande dat niet gewoon aan het doen? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Goner schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:16:
Effe teruggezocht, want ik was het ook kwijt ...

I hope you're right about this expedition of yours.
If I don't return, you'll know I was wrong.
We need friends in Westeros.
And we need ships.
Ik nam aan dat werd gedoeld op broer & zus Greyjoy die verderop zitten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Nu online

Ypho

Allround Nerd

Ik vond deze aflevering ook tegenvallen. Maar komt dat niet vanwege de hoge verwachtingen? Er waren hele theorieen over Arya, en of zij het wel was die werd aangevallen, of een dubbelganger, of een alter ego. Ik vond dat een domper. Maar wellicht komt er nog meer. "A girl is Arya Stark from Winterfell...", wellicht betekent dat wel meer. Misschien is dat wel iemand anders met het gezicht van Arya (alufolie pls).

De slag bij Riverrun kunnen we kort over zijn, we hebben niets gezien, dit viel 100% tegen. Ook de vlaggen voor Cleganebowl kunnen de kast in, want de kans hierop wordt ook een stuk kleiner (al kan dit nog steeds natuurlijk).

Meest interessante deze aflevering vond ik het stuk rond the Hound/BwB en Varys die richting Westeros gaat (bij wie gaat hij "friends" zoeken). Toch kijk ik wel weer uit naar de volgende aflevering na de preview gezien te hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Ypho op 14-06-2016 15:16 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:49
Ach nog 2 uur Game Of Thrones krijgen we.
De Season finale word de langste episode ooit.
Ze gaan het wel weer spectaculair maken in de laatste 2 afleveringen zoals altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:28:
[...]

Het geeft aan dat het niet iemand zijn mening is, maar een collectief van mensen die dit vindt. Niemand zegt wat je moet doen, als jij dit nog steeds hetzelfde niveau vindt als seizoen 3 dan moet je dat lekker vinden, wij niet. Daar discussiëren wij over op een forum. Handle it.
Agressieve vent zoals gebruikelijk, zonder nuance. Jullie meningen zijn prima, IMDB scores serieus nemen niet gemiddeld genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ypho schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:15:
Ik vond deze aflevering ook tegenvallen. Maar komt dat niet vanwege de hoge verwachtingen? Er waren hele theorieen over Arya, en of zij het wel was die werd aangevallen, of een dubbelganger, of een alter ego.
Dat kwam omdat in aflevering 7 Arya zo anders deed dan wat we gewend zijn. Zij weet dat er op haar gejaagd wordt en gaat vervolgens ongewapend beetje rondlopen en opvallerig doen terwijl ze die aflevering daarvoor zichzelf juist verstopt met Needle. Dus Arya deed heel anders tussen aflevering 6 en 8. Niemand kon geloven dat het gewoon slecht was geschreven. Er moest toch een reden voor zijn dat Arya nu opeens zo zelfverzekerd was? Dat Arya opeens rechtshandig was? (is twijfelachtig) Dat Arya zich zo laat verassen terwijl ze precies weet hoe de FM werkt. Daarom werden er allemaal dingen verzonnen. Blijkbaar was het toch gewoon zo dat Arya die nu al maanden lang aan het trainen is als moordenaar nogal dom deed. Dat kan gebeuren toch? Iedereen maakt fouten, toch? Ja, maar liever niet wanneer je weet dat er op je gejaagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Laatst online: 09:41
MrVegeta schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:22:
[...]

Dat kwam omdat in aflevering 7 Arya zo anders deed dan wat we gewend zijn. Zij weet dat er op haar gejaagd wordt en gaat vervolgens ongewapend beetje rondlopen en opvallerig doen terwijl ze die aflevering daarvoor zichzelf juist verstopt met Needle. Dus Arya deed heel anders tussen aflevering 6 en 8. Niemand kon geloven dat het gewoon slecht was geschreven. Er moest toch een reden voor zijn dat Arya nu opeens zo zelfverzekerd was? Dat Arya opeens rechtshandig was? (is twijfelachtig) Dat Arya zich zo laat verassen terwijl ze precies weet hoe de FM werkt. Daarom werden er allemaal dingen verzonnen. Blijkbaar was het toch gewoon zo dat Arya die nu al maanden lang aan het trainen is als moordenaar nogal dom deed. Dat kan gebeuren toch? Iedereen maakt fouten, toch? Ja, maar liever niet wanneer je weet dat er op je gejaagd wordt.
Volgens mij is het gewoon een meisje die onzeker was geworden, dacht dat ze no-name verder kon, maar werd beïnvloed zodat zich zelf weer kon vinden. Tegenwoordig heb je daar een paar maanden psychiatrie / psychiater voor nodig, maar zo kan het ook toch? :)

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

utbone schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:29:
[...]

Volgens mij is het gewoon een meisje die onzeker was geworden, dacht dat ze no-name verder kon, maar werd beïnvloed zodat zich zelf weer kon vinden. Tegenwoordig heb je daar een paar maanden psychiatrie / psychiater voor nodig, maar zo kan het ook toch? :)
Wat bedoel je? Ik volg je post niet helemaal.

[ Voor 3% gewijzigd door MrVegeta op 14-06-2016 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Nu online

Ypho

Allround Nerd

[...]

Ik zeg ook niet dat de hoge verwachtingen onterecht waren. Die had ik ook, en naar mijn mening had dit veel beter gekund (of ze hadden in aflevering 7 niet deze verwachtingen moeten scheppen). Maar dan vind ik het niet vreemd dat mensen deze aflevering vonden tegenvallen. Zeker niet als die mensen helemaal op gaan in het verhaal en druk aan het speculeren zijn wat er kan gaan gebeuren (waar ik me ook toe reken).

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Laatst online: 09:41
Niet helemaal duidelijk blijkbaar..

Arya, was toch op de vlucht? Familie voor een deel vermoord ed?
Met name dat faceless deel was toch een uitvlucht om dat het niet meer wist?

[ Voor 10% gewijzigd door utbone op 14-06-2016 15:39 ]

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
Wat nou als Cersei eens opdracht heeft gegeven aan de faceless men om Sansa Stark te vermoorden?

Een vermomming als Arya Stark zou dan wel handig zijn. Wellicht dat de Arya die we zagen gewoon the waif is met het gezicht van Arya. Het nieuwe gezicht op de muur zag er niet echt herkenbaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ypho schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:37:
[...]

Ik zeg ook niet dat de hoge verwachtingen onterecht waren. Die had ik ook, en naar mijn mening had dit veel beter gekund (of ze hadden in aflevering 7 niet deze verwachtingen moeten scheppen). Maar dan vind ik het niet vreemd dat mensen deze aflevering vonden tegenvallen. Zeker niet als die mensen helemaal op gaan in het verhaal en druk aan het speculeren zijn wat er kan gaan gebeuren (waar ik me ook toe reken).
Wel apart om te zeggen dat je als GoT kijker je verwachtingen maar naar beneden moet schalen (wat nu dus wel veel kijkers gaan doen) omdat het anders tegenvalt omdat het intrige en plot niet meer zo sterk aanwezig zijn. Dat was/is juist de lol van de serie. Soms wordt er wel wat doorgeslagen, maar kijk bijvoorbeeld naar de scenes met Tywin en de brieven die leiden tot de Red Wedding. Of had de Red Viper Tywin vergiftigd? Dat zijn dingen die leuk zijn om over te praten, net als Arya = Sexy Jezus.
utbone schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:38:
[...]

Niet helemaal duidelijk blijkbaar..

Arya, was toch op de vlucht? Familie voor een deel vermoord ed?
Met name dat faceless deel was toch een uitvlucht om dat het niet meer wist?
Wat heeft dat te maken met mijn post? Terugkomend op jouw post, ik denk dat Arya wraak wilde nemen. Zag hoe makkelijk het was voor Sexy Jezus en daarom besloot naar Bravos te gaan om te trainen.
wicked1980 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:39:
Wat nou als Cersei eens opdracht heeft gegeven aan de faceless men om Sansa Stark te vermoorden?

Een vermomming als Arya Stark zou dan wel handig zijn. Wellicht dat de Arya die we zagen gewoon the waif is met het gezicht van Arya. Het nieuwe gezicht op de muur zag er niet echt herkenbaar uit.
Haha. Als ik jouw was zou ik het uitwerken en op Reddit posten ;) Choo Choo de karma-train.

[ Voor 32% gewijzigd door MrVegeta op 14-06-2016 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMeatball
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-07 11:09
wicked1980 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:39:

Hmm, klinkt wel heel erg alufolie. Dan had zo ook niet gezegd: "You sent her to kill me" (of iets in die richting). Anders had het misschien nog wel geklopt, maar aan de andere kant: wat heeft Sexy Jesus (leuke naam trouwens) in Westeros te zoeken als niemand anders hun order kent/aanbid?

Mijn V&A Advertenties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

F_J_K schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:13:
[...]

Ik nam aan dat werd gedoeld op broer & zus Greyjoy die verderop zitten.
Die zitten niet op Westeros maar op Essos als ik het goed heb gezien.
Wat betreft Arya verhaal, wees nou niet teleurgesteld omdat het niet aan je eigen (fictieve) hype voldoet ;)
Ze is ook maar een mens en maakt fouten en is kwetsbaar.

[ Voor 24% gewijzigd door KillerAce_NL op 14-06-2016 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

CptMeatball schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:41:
[...]

Hmm, klinkt wel heel erg alufolie. Dan had zo ook niet gezegd: "You sent her to kill me" (of iets in die richting). Anders had het misschien nog wel geklopt, maar aan de andere kant: wat heeft Sexy Jesus (leuke naam trouwens) in Westeros te zoeken als niemand anders hun order kent/aanbid?
Iemand zei dat het wellicht nodig was voor training. Leer de gewoontes van alle culturen kennen zodat je overal tussen past. En iedereen kent de Faceless Men toch? Dus wellicht was hij op missie. Ik denk niet dat we er ooit gaan achter komen waarom Sexy Jezus in Westeros was en waarom die gevangen was genomen.
KillerAce_NL schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:42:
[...]

Die zitten niet op Westeros maar op Essos als ik het goed heb gezien.
Wat betreft Arya verhaal, wees nou niet teleurgesteld omdat het niet aan je eigen (fictieve) hype voldoet ;)
Ze is ook maar een mens en maakt fouten en is kwetsbaar.
Heb je mijn post überhaupt gelezen? Het gaat er niet om dat de hype niet gebeurd, dat gebeurd vaker. Maar dat aflevering 7 gewoon totaal niet in het plaatje past van Arya haar ontwikkeling.

[ Voor 27% gewijzigd door MrVegeta op 14-06-2016 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Welke ontwikkeling, alsof Arya superwoman zou worden ? Nee, je zag constant dat ze inferieur was aan the waif...
Dit was juist helemaal niet verassend, Arya is een mens, geen superassassin. Het hele verhaal al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 13:43
Waarom vinden zoveel mensen het deel van arya slecht.
Je kon imo goed zien dat ze een hoop fakete en in scene had gezet (op reddit geloven mensen zelfs dat de stabbing op de brug fake was). Het vallen op de markt viel ze exact in het fruit geloofde ik en dit liet ze erger lijken dat het was wellicht. Het bloed langs alle muren smeren is ook obvious en gewoon dom van the waif. Maarja dat the waif niet in het donker kan vechten vind ik ook een beetje vreemd.

Bolton doet er trouwens wel lang over om met zijn leger bij winterfell aan te komen, of had hij dit al overgenomen en waren zijn reinforcements.
En weet varys dat de greyjoys er aan komen met hun schepen (om te helpen?). Of gaat hij juist de andere kant op, opzoek naar schepen?
(maja kunnen die draken niet gewoon alles helemaal plat branden in 3 seconden, op zich zelf)

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 22:08
Wat mij niet duidelijk was: Die schepen die Mereen aanvallen, zijn die nu van de Maesters uit de andere steden, of is dat onze vikingvriend (Oom van Theon, hoe heet ie ook weer)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

KillerAce_NL schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:04:
Welke ontwikkeling, alsof Arya superwoman zou worden ? Nee, je zag constant dat ze inferieur was aan the waif...
Dit was juist helemaal niet verassend, Arya is een mens, geen superassassin. Het hele verhaal al...
Arya is al sinds seizoen 2 op de vlucht en op haar hoede. De afgelopen 2 seizoenen is ze aan het trainen om een assassin te worden. Alle kneepjes van het vak te leren. En dan wanneer ze weet dat ze in direct gevaar is doet ze iets wat totaal niet bij karakter past. Ze loopt gewoon (op een totale niet Arya manier) over straat. Ze heeft haar wapen niet mee en laat zich compleet verassen door iemand die ze niet kent terwijl ze weet dat er op haar gejaagd wordt. Dat past toch helemaal niet bij het gedrag wat we van Arya hebben gezien in de serie? Ik zeg helemaal niets over dat Arya "superwoman" zou worden, ik heb het over haar karakter. Iemand die zou lang op de vlucht is en op haar hoede is maakt niet zo'n fout. Dat is het hele punt. Maar ik heb het gevoel dat ik tegen een muur sta te praten :p dus ik laat het hier maar bij :)
Brammos85 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:10:
Wat mij niet duidelijk was: Die schepen die Mereen aanvallen, zijn die nu van de Maesters uit de andere steden, of is dat onze vikingvriend (Oom van Theon, hoe heet ie ook weer)?
Euron. En nee, die gaat even 1000 boten bouwen, dus wellicht zien we die in seizoen 8 aflevering 9. Dit waren de Slave Masters van de andere steden die Danny had bevrijdt. Moet je even goed kijken naar de zijlen :)

[ Voor 17% gewijzigd door MrVegeta op 14-06-2016 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Brammos85 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:10:
Dat zijn The Masters.

En zoals ik al zei, ik verwacht nog verdieping op de acties Arya in de toekomst...
Als het verhaal uit is of veel verder dan pas kun je hier goed op commenten.

[ Voor 21% gewijzigd door KillerAce_NL op 14-06-2016 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:10
alaintje schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:09:
Waarom vinden zoveel mensen het deel van arya slecht.
Je kon imo goed zien dat ze een hoop fakete en in scene had gezet (op reddit geloven mensen zelfs dat de stabbing op de brug fake was). Het vallen op de markt viel ze exact in het fruit geloofde ik en dit liet ze erger lijken dat het was wellicht. Het bloed langs alle muren smeren is ook obvious en gewoon dom van the waif. Maarja dat the waif niet in het donker kan vechten vind ik ook een beetje vreemd.

Bolton doet er trouwens wel lang over om met zijn leger bij winterfell aan te komen, of had hij dit al overgenomen en waren zijn reinforcements.
En weet varys dat de greyjoys er aan komen met hun schepen (om te helpen?). Of gaat hij juist de andere kant op, opzoek naar schepen?
(maja kunnen die draken niet gewoon alles helemaal plat branden in 3 seconden, op zich zelf)
The two armies met in the plains south of the Blackwater, near the present Goldroad. While the Two Kings hoped to flank Aegon and then smash Aegon's center with knights, the Targaryens established themselves in a defensive crescent.

The allies' charge began to break the Targaryen spear lines, but Aegon and his sisters took to the air on their dragons, Balerion, Meraxes, and Vhagar. The dragons began to set the dry field aflame on all sides, especially upwind of the Gardener and Lannister armies. Lord Mooten's Targaryen forces were safely upwind, allowing them to finish off allied soldiers who emerged from the flame. King Loren rode through the flame to safety when he realized Aegon would be triumphant.

The dragons killed 4,000 men of the combined Lannister and Gardener army, among them King Mern and all of his sons, grandsons, brothers, cousins, and other kin.[3] Another thousand men perished from sword and spears and arrows while 10,000 men suffered burns. Of the Targaryens less than 100 were lost while Visenya took an arrow to the shoulder. One nephew of King Mern survived the battle, but he died of his burns three days later. When he died, House Gardener died with him.[1]

The battle, the only time in Aegon's Conquest in which all three Targaryen dragons took to the battlefield at the same time, become known afterward as the Field of Fire.[3]

Dat kan denk ik wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:34
Goner schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:09:
[...]

Btw: speculeren over wat er gebeurd is of gaat gebeuren is alleen maar leuk. Maar kritiek op de aanpak van GRRM, scenarioschrijvers, regisseurs etc. komt op mij nogal lachwekkend over. Ga zelf eens een paar afleveringen doen, denk ik dan. Beste stuurlui en zo ...
Kritiek hier is niet op GRRM. Sowieso is asoiaf van GRRM 'word of god' voor de fans. Het nivo daarbinnnen is ook vrij consistent. De serie haalde ook een erg hoog nivo zolang ze de boeken hadden als bronmateriaal. Nu ze voorlopen kunnen ze dat nivo niet meer vasthouden, en daar gaat de kritiek over, omdat dit binnen de serie gewoon opvalt. Ook lijkt het tempo ineens veel hoger (en dit snap ik niet, want hoe langer hbo dit rekt hoe meer $$$ ze krijgen toch?). Uiteindelijk is het nivo als je naar andere series kijkt nog steeds hoog, dus blijven de kritische mensen wel graag kijken.

Maar ik val in herhaling, zie: Jogai in "[Serie] Game of Thrones"
tldr; een 'fork' van het verhaal (zelf als het minder interresant/uitgediepd is) als serie = OK; een achteruitgang na 4/5 sterke seizoenen = NOT OK;

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik snap het ook niet zo goed dat mensen zeggen dat alles nu opeens zo snel gaat. Wat gaat er dan opeens zo snel? De Wite Walkers zijn volgens mij nog lang niet bij de muur, en hell die zijn al 6 seizoenen onderweg. Bran heeft een paar visioenen gehad en moest vluchten, iets wat ook al sinds s04 en gang was gezet. Basterd Bowl zat er ook dik aan te komen. Dus als iemand mij kan uitleggen wat er nu opeens zo snel gaat dan hoor ik het graag.

Het enige, voor mij, wat snel is gegaan is de situatie in Dorne. En daar ben ik alleen maar blij om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Eens met MrVegeta. Ik ben blij dat er nu "alvast" een beetje naar een endgame toe wordt gewerkt, anders krijg je zo'n Lost-einde; onduidelijkheid, intriges en spanning tot de laatste aflevering en dan ineens 'it was all a dream' met een enorme dikke f*ck y*u naar de kijkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 10:46

Goner

What can I do you for ?

MrVegeta schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:21:
De Wite Walkers zijn volgens mij nog lang niet bij de muur,
Da's inderdaad een beetje krom, ze waren al in Hardhome en da's niet zo ver bij de Wall vandaan ...
Afbeeldingslocatie: https://vignette1.wikia.nocookie.net/gameofthrones/images/3/34/Beyond_the_Wall.png/revision/latest/scale-to-width-down/1000?cb=20150709184625

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

En toen weer terug naar the forest 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 16:18
[...]

De link die eerder in dit topic is gepost verwijst naar een artikel van de regisseur van de twee afleveringen over Arya. Kennelijk was de gedachte dat Arya vooral aan het reflecteren was, over wat ze had meegemaakt, wat ze nu moest gaan en wat de consequenties van haar keuze waren. Daarom was ze wat 'verdwaalt' aan het rondlopen in Braavos. Het is ook maar de vraag of ze wist dat er op haar gejaagd werd. Volgens mij is dat ook nergens expliciet naar voren gekomen.
Ik snap het ook niet zo goed dat mensen zeggen dat alles nu opeens zo snel gaat. Wat gaat er dan opeens zo snel? De Wite Walkers zijn volgens mij nog lang niet bij de muur, en hell die zijn al 6 seizoenen onderweg. Bran heeft een paar visioenen gehad en moest vluchten, iets wat ook al sinds s04 en gang was gezet. Basterd Bowl zat er ook dik aan te komen. Dus als iemand mij kan uitleggen wat er nu opeens zo snel gaat dan hoor ik het graag.

Het enige, voor mij, wat snel is gegaan is de situatie in Dorne. En daar ben ik alleen maar blij om.
Snel/langzaam is maar net hoe je er naar kijkt. Het gaat langzaam omdat er nu 10 verhaallijnen lopen waar het in seizoen 1 maar 3 ofzo waren. Maar het gaat snel als je ziet hoe snel elke verhaallijn loopt in combinatie met de screentime die ze krijgen. Seizoen 1 is geeft veel meer tijd aan 1 verhaallijn maar vordert maar rustig. En meer screentime zorgde wel voor meer verdiepende afleveringen. Ik moet zeggen dat ik die afleveringen soms ook wel mis. Aan de andere kant is het niet te doen om elke verhaallijn zoveel screentime te geven. Dan zouden we 12 seizoenen nodig hebben. Maar als je ziet dat Daenerys in een paar shots van Mereen naar the middle of nowhere, naar Vaes Dothrak en weer terug naar Mereen gaat dan kun je niet zeggen dat het langzaam gaat.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lauryn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-11-2023
MrFl0ppY schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:38:
[...]
Dan zouden we 12 seizoenen nodig hebben.
Ik geloof niet dat er ook maar één kijker hier bezwaar tegen zou hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:10
Lauryn schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:44:
[...]

Indeed, en dan graag nog een spinoff serie door HBO van de tijd van Valyria tot de Targaryans en tot Roberts rebellion.

Insert 20 25 seasons :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 15-09 16:18
Lauryn schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:44:
[...]

In eerste instantie zou ik daar ook geen bezwaar tegen hebben. Maar ik weet hoeveel er in het boek wordt behandelt en dan zouden heel veel fans afhaken. Bovendien is aflevering wekelijks kijken leuk maar vervolgens dan weer 3 kwart jaar wachten minder :'( .

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wat bedoelde Arya nou eigenlijk met dat ze naar West of Westeros ging?

Volgens mij had GRRM aangegeven dat de wereld kleiner is dan aarde dus het lijkt me sterk dat ze nog met een continent op de proppen komen. West of Westeros kwam alleen ter sprake ivb
Brandon the Shipwright die nooit terug kwam toen hij die kant uit zeilde. Een verhaal van voor de Andels in Westeros. Dany had wel eens het advies gekregen om East te gaan om naar West te geraken, maar dat slaat meer op haar avonturen in Essos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 17:52

Persoonlijk vind ik ook dat dit seizoen soms te snel gaat met bepaalde karakters waardoor de diepgang lijkt te ontbreken:
- Het begon eindelijk interessant te worden bij Brandon Stark, vervolgens werd hij gegrepen in een visioen en "poof" white walkers waren er.
- Margaery was veel afleveringen tegen the faith, vervolgens had ze misschien één of twee gesprekken met the high sparrow en "poof" margaery heeft iedereen ervan (in dusdanige mate) van overtuigt dat ze een believer is. Ditzelfde gaat ook op voor Tommen (hoorde natuurlijk een beetje bij het plot dat dit onverwacht zou zijn).
- Arya die redelijk zeker leek van haar keuze om bij de MFG opgeleid te worden als "killer" zwakt vrij plots af en wil weg. Vervolgens uiteraard de scene dat ze als een derp rond aan het lopen was en gestoken werd door iemand die haar "sweet girl" noemt (wie zei dat ook alweer telkens ;) ) en ook de afgelopen aflevering leek weer "te snel" te gaan, met name hoe ze wakker werd en niet veel later in de tempel stond zonder al te veel verwondingen.

De serie vind ik uiteraard nog steeds heel erg goed, maar het viel me op dat dit eigenlijk het eerste seizoen is dat er verschillende verhaallijnen en wendingen zijn die mij persoonlijk kwalitatief tegenvallen (m.u.v. Dorne natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25
Junia schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 17:50:
- Margaery was veel afleveringen tegen the faith, vervolgens had ze misschien één of twee gesprekken met the high sparrow en "poof" margaery heeft iedereen ervan (in dusdanige mate) van overtuigt dat ze een believer is. Ditzelfde gaat ook op voor Tommen (hoorde natuurlijk een beetje bij het plot dat dit onverwacht zou zijn).
Margaery speelt overduidelijk een politiek spelletje. Ze probeer met de high sparrow mee te gaan om waarschijnlijk haarzelf en Loras te redden. Dit kon je zien doordat ze dat briefje met de roos met doornen aan haar oma gaf. Tommen is gewoon super naïef en makkelijk te beïnvloeden. Hij werd zowel door de high sparrow als het spelletje spelende Margaery beïnvloed.

Maar we missen het belangrijkste wat er deze aflevering vertelt is, cleganebowl uncomfirmed ;w :-( :'( :(

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

[ Voor 54% gewijzigd door mobstaa op 14-06-2016 18:54 ]

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 16:16
Ik vind het zo aprt dat iedereen hier dik aan het speculeren is over Ayra, terwijl volgens mij veel interessanter is de "vogeltjes" van die adviseur van Cersei die heel veel te zeggen hadden.

Ik geloof niet dat dat met wildfire te maken heeft, maar veel meer met (het verleden van) de High Sparrow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markdm
Grindtegel schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:03:
Ik geloof niet dat dat met wildfire te maken heeft, maar veel meer met (het verleden van) de High Sparrow
*Tinfoil* Howland Reed? :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

sambalbaj schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 17:11:
Wat bedoelde Arya nou eigenlijk met dat ze naar West of Westeros ging?
Volgens mij wordt het niks met haar en schrijven ze haar uit de serie. Niks beter dan op zoek naar een nieuw continent verzuipen in de oceaan :+

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Borromini schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:00:
[...]

Volgens mij wordt het niks met haar en schrijven ze haar uit de serie. Niks beter dan op zoek naar een nieuw continent verzuipen in de oceaan :+
Verzuipen ? Ja als cliffhanger. Waarna ze in e01 het volgende seizoen door een zekere jongen in een roeiboot gered wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:41

Saffie_time

Why use this? 42!

Grindtegel schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:03:
Alle wildfire is daar al eens verbruikt door een kleinere Lannister...
Die heeft alles in het werk gesteld om elke potje naar boven te toveren. Lijkt mij ook sterk als dit het geheim is wat The little birds uitgevonden hebben.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Zullen het niet tunnels o.i.d. zijn, waarvan we ook weten dat ze er zijn. Zodat cersei weg kan uit kingslanding eventueel?
Alhoewel ik niet helemaal weet of ze dat uberhaupt wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Mektheb schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:48:
[...]

Indeed, en dan graag nog een spinoff serie door HBO van de tijd van Valyria tot de Targaryans en tot Roberts rebellion.

Insert 20 25 seasons :+
Oh man, een serie rond Robert's Rebellion zou echt best wel tof kunnen zijn. Alle dingen die daar toe lijden, inclusief the Tourney at Harrenhall, lijken me erg tof om op het scherm te zien. Daarnaast kunnen de kronieken van Dunk and Egg nog wel eens een spinoff worden.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het zou me niet verbazen als HBO meer filmrechten heeft van GRRM dan louter zijn A Song of Ice and Fire-serie. Maar of zijn spinoffs en andere dingen ook zo'n groot publiek zullen aanspreken is nog maar de vraag. En da's belangrijk voor HBO vaak (niet abnormaal).

Ik wacht met smart op het nieuwe boek, luie donder als hij is heeft hij natuurlijk zijn deadline gemist... Ik vind de afgelopen seizoenen meer en meer gewoon (te traag) opbouwen naar aflevering 10, maar het kan allemaal een stuk minder uitgebreid.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Borromini schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:42:
Het zou me niet verbazen als HBO meer filmrechten heeft van GRRM dan louter zijn A Song of Ice and Fire-serie. Maar of zijn spinoffs en andere dingen ook zo'n groot publiek zullen aanspreken is nog maar de vraag. En da's belangrijk voor HBO vaak (niet abnormaal).

Ik wacht met smart op het nieuwe boek, luie donder als hij is heeft hij natuurlijk zijn deadline gemist... Ik vind de afgelopen seizoenen meer en meer gewoon (te traag) opbouwen naar aflevering 10, maar het kan allemaal een stuk minder uitgebreid.
HBO heeft alle filmrechten op alles wat zich in het universum van asoiaf afspeelt, dus ze kunnen alles doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 16:16
markdm schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:57:
[...]

*Tinfoil* Howland Reed? :P :+
lol, dat zei me echt helemaal niks, dus maar even gegoogled. Heheh zou wel grappig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:19

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Jogai schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:13:
Het nivo daarbinnnen is ook vrij consistent. De serie haalde ook een erg hoog nivo zolang ze de boeken hadden als bronmateriaal. Nu ze voorlopen kunnen ze dat nivo niet meer vasthouden, en daar gaat de kritiek over, omdat dit binnen de serie gewoon opvalt. Ook lijkt het tempo ineens veel hoger (en dit snap ik niet, want hoe langer hbo dit rekt hoe meer $$$ ze krijgen toch?).
Toch zou dat niet uit moeten maken omdat ze grrm nog hebben als informatiebron. Ik krijg een beetje het gevoel dat het nogal tegenvalt wat grrm aan input uit zijn mouw kan schudden en dat het allemaal niet zo tof samen werkt. Hierdoor realiseren ze zich nu dat het niveau nooit meer zal zijn wat het was en ze het daarom maar snel af proberen te ronden.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:34
Gonadan schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 21:12:
[...]

Toch zou dat niet uit moeten maken omdat ze grrm nog hebben als informatiebron. Ik krijg een beetje het gevoel dat het nogal tegenvalt wat grrm aan input uit zijn mouw kan schudden en dat het allemaal niet zo tof samen werkt. Hierdoor realiseren ze zich nu dat het niveau nooit meer zal zijn wat het was en ze het daarom maar snel af proberen te ronden.
Ze krijgen grove verhaallijnen, en ruw materiaal is toch iets anders dan een gepolijst stuk werk...

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Jogai schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 23:04:
Ze krijgen grove verhaallijnen, en ruw materiaal is toch iets anders dan een gepolijst stuk werk...
Uiteraard, maar dat verklaart voor mij nog niet het gebrek aan diepgang en intrige. Het is allemaal zo plat en voorspelbaar geworden dat ik mij afvraag of ze überhaupt nog grove verhaallijnen krijgen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:06
<knip>

[ Voor 96% gewijzigd door Ramzzz op 15-06-2016 13:39 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Phoe...wat mij betreft liggen, gezien de uitgezonden preview, mijn verwachtingen erg hoog voor de volgende aflevering!

We zullen Samwell ook wel weer zien binnenkort? Wat gaat die nu doen eigenlijk? Hij kan z'n vriendin niet meenemen naar de Maesters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Thalaron schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 01:54:
Ik had begrepen dat in het boek Jaime helemaal klaar was met Cercey...
Eerst dacht ik dat de HS Tommen zou willen gebruiken in een Trial by combat. Nu wellicht dat Cercey een manier heeft om de Sept te breken waarbij, per ongeluk vermoed ik, Tommen om zou komen. Dit zou alsnog Jaime die richting op gooien en een rede zijn waarom hij alsnog richting Brienne zou kunnen gaan om zich daarbij aan te sluiten.

Is natuurlijk maar een wilde gok xD
Je kunt niemand dwingen voor je trial by combat, dus Tommen zou nooit als champion voor de high sparrow uitkomen. Ik snap niet dat sommige mensen denken dat je iemand daartoe kan dwingen, en al helemaal niet de koning. Als dat kon had Tyrion wel gewoon z'n zus gekozen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:02
Heel vreemd inderdaad. Dat moet toch duidelijk zijn voor iedereen die een beetje heeft opgelet. Tyrion vroeg Bronn ook voor het gevecht tegen de Mountain maar die weigerde dat beleefd...

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 10:09
Op zich wel leuk hoe veel hier compleet aan het over-analyseren zijn en vervolgens denken te weten dat sinds het voor loopt op de boeken ze er een potje van maken.

Er al van overtuigd zijn dat het, nu ze voorlopen, wel slechter moet gaan en vervolgens op zoek gaan naar stukjes in de serie om dat te bewijzen.

Ik denk dat als je gewoon neutraal naar de serie kijkt, zonder vooringenomen mening, het niveau er nog steeds van af spat. Las wat reacties terug zelfs iemand die beweerde dat er bezuinigd word op de serie omdat er een of ander gevecht niet zichtbaar was. Jezus, hebben jullie het begin van de serie wel eens gezien? Bijna alle grote veldslagen gingen voorbij zonder dat ze in beeld werden gebracht! Het hoort gewoon bij GoT om niet alles te laten zien. Ze zijn het overigens wel steeds meer gaan doen sinds de serie vordert.

Dus laten we met ons allen wat minder zeiken en wat meer genieten. Natuurlijk zijn, na 6 seizoenen, de nieuwtjes er wel af, maar dat heeft elke serie gewoon.

Dijk van een serie, echt een top seizoen weer tot nu toe. Kan niet wachten tot de laatste 2 eps! En vind zelf dit seizoen sterker dan seizoen 5! Al blijven seizoen 3+4 mijn favorieten.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 15:10
EvaluationCopy schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:36:
Heel vreemd inderdaad. Dat moet toch duidelijk zijn voor iedereen die een beetje heeft opgelet. Tyrion vroeg Bronn ook voor het gevecht tegen de Mountain maar die weigerde dat beleefd...
Volgens mij had niemand het idee dat de HS Tommen zou dwingen om te vechten in de Trail by Combat maar meer dat de HS Tommen zou overtuigen van zijn plicht (en Tommen er dus "zelf" voor kiest vanwegen zijn overtuiging in het geloof)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Die maester van Cercei zegt letterlijk (op de vraag 'was it a rumour or something more?'):
"More. Much more."

Wat mij doet vermoeden dat hij het over een bepaalde hoeveelheid van iets heeft, vooral vanwege de manier waarop hij het zegt. Dat zou naar mijn idee betrekking hebben op potten met wildfire zoals Tyrion en Pycelle die al eerder hebben ontdekt. Daar zullen er dus nog meer, veel meer van zijn waarschijnlijk.

Ik denk dus inderdaad dat Cercei de Sept of Baelor wil gaan opblazen en dat daarbij inderdaad Tommen om het leven komt, en waarmee de voorspelling van de heks (?) uit zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Kan me dat echt allemaal niet goed meer herinneren he...
Heeft Mellisandre Cercei ooit ontmoet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Heeft iemand nog de exacte tekst van die heks?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Devian schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:40:
Op zich wel leuk hoe veel hier compleet aan het over-analyseren zijn en vervolgens denken te weten dat sinds het voor loopt op de boeken ze er een potje van maken.

Er al van overtuigd zijn dat het, nu ze voorlopen, wel slechter moet gaan en vervolgens op zoek gaan naar stukjes in de serie om dat te bewijzen.
Hoe vaak moet het nog gezegd worden dat het probleem niet ligt bij dat bepaalde voorspellingen niet uitkomen, maar dat het probleem ligt bij hoe onlogisch het verhaal van Arya zich ontvouwt. Als jij mij een goede reden kan geven wat het plan van Sexy Jezus was met Arya dan neem ik alles terug. Als jij mij kan uitleggen hoe zo'n beetje iedereen dood gaat aan verwondingen of voor een erg lange periode worden uitgeschakeld behalve Arya dan neem ik alles terug.
Dus laten we met ons allen wat minder zeiken en wat meer genieten. Natuurlijk zijn, na 6 seizoenen, de nieuwtjes er wel af, maar dat heeft elke serie gewoon.
Zeiken is zo'n non statement. Wij zijn gewoon kritisch naar het schrijfwerk toe omdat de voorgaande seizoenen van zo'n hoogstaand niveau zijn. Ik denk/hoop dat wij met zijn allen de komende 2 aflevering weer helemaal gaan genieten en dat we aflevering 7 en 8 achter ons kunnen laten. En dat na 6 seizoenen de nieuwtjes er af zijn is natuurlijk onzin. In seizoen kregen we te zien wat er met Hodor was gebeurd, iets wat niemand had voorspeld (mjah, niet exact). En natuurlijk komt deze verassing uit de pen van GRRM.
Dijk van een serie, echt een top seizoen weer tot nu toe. Kan niet wachten tot de laatste 2 eps! En vind zelf dit seizoen sterker dan seizoen 5! Al blijven seizoen 3+4 mijn favorieten.
Op zich is het geen prestatie om beter te zijn dan seizoen 5, dat is het slechtste seizoen van de serie tot nu toe. Ik moet zeggen dat ik seizoen 6 best vermakelijk vind behalve dus hoe deze arc van Arya zich ontvouwt. Veel te veel domme dingen en toevalligheden en grote tegenstrijdigheden in interne logica over verwondingen. Met een paar extra scenes/zinnen was dit al veel beter uitgewerkt.

[ Voor 6% gewijzigd door MrVegeta op 15-06-2016 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

readytoflow schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:09:
Kan me dat echt allemaal niet goed meer herinneren he...
Heeft Mellisandre Cercei ooit ontmoet dan?
Mellisandra is geen heks maar een priesteres. Met heks wordt Maggy the Frog bedoeld, die zien we als opening van seizoen 5 in een flashback.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=FwHGNoMjHn8]

[ Voor 8% gewijzigd door MrVegeta op 15-06-2016 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 10:09
MrVegeta schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:10:
[...]

Hoe vaak moet het nog gezegd worden dat het probleem niet ligt bij dat bepaalde voorspellingen niet uitkomen, maar dat het probleem ligt bij hoe onlogisch het verhaal van Arya zich ontvouwt. Als jij mij een goede reden kan geven wat het plan van Sexy Jezus was met Arya dan neem ik alles terug. Als jij mij kan uitleggen hoe zo'n beetje iedereen dood gaat aan verwondingen of voor een erg lange periode worden uitgeschakeld behalve Arya dan neem ik alles terug.

[...]

Zeiken is zo'n non statement. Wij zijn gewoon kritisch naar het schrijfwerk toe omdat de voorgaande seizoenen van zo'n hoogstaand niveau zijn. Ik denk/hoop dat wij met zijn allen de komende 2 aflevering weer helemaal gaan genieten en dat we aflevering 7 en 8 achter ons kunnen laten. En dat na 6 seizoenen de nieuwtjes er af zijn is natuurlijk onzin. In seizoen kregen we te zien wat er met Hodor was gebeurd, iets wat niemand had voorspeld (mjah, niet exact). En natuurlijk komt deze verassing uit de pen van GRRM.

[...]

Op zich is het geen prestatie om beter te zijn dan seizoen 5, dat is het slechtste seizoen van de serie tot nu toe. Ik moet zeggen dat ik seizoen 6 best vermakelijk vind behalve dus hoe deze arc van Arya zich ontvouwt. Veel te veel domme dingen en toevalligheden en grote tegenstrijdigheden in interne logica over verwondingen. Met een paar extra scenes/zinnen was dit al veel beter uitgewerkt.
Met nieuwtjes bedoel ik de opzet van de serie, niet de verhaallijn. Elke serie heeft een soort format, en op een gegeven moment is dat nieuwtje er af en kennen we het truukje wel wat ze uitvoeren.

Zoals de producers zeiden, Arya is hoe oud in de serie? Een jaar of 13? Kom op zeg, natuurlijk mag die naief zijn! Zoals ik zeg, er word over-geanalyseerd...

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

mark-k schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:32:
Je kunt niemand dwingen voor je trial by combat, dus Tommen zou nooit als champion voor de high sparrow uitkomen. Ik snap niet dat sommige mensen denken dat je iemand daartoe kan dwingen, en al helemaal niet de koning. Als dat kon had Tyrion wel gewoon z'n zus gekozen ofzo.
En dan wordt zijn zus gesloopt, verliest hij de trial en mag zijn koppie er ook af, wat is dan het praktisch nut? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dus jij denkt echt dat Arya een gewoon driejarig meisje is dit niets heeft geleerd of mee heeft gemaakt sinds haar familie is uitgemoord en zelf al maanden op de vlucht is en in training is als moordenaar? Als je daar accepteert als, ach kan gebeuren iedereen doet wel eens iets doms, dan houd je jezelf voor de gek omdat je niet wil accepteren dat de schrijvers hier een foutje hadden gemaakt. En op zich is dat geen probleem, met zoveel verhalen, locaties, karakters worden foutjes gemaakt. Het is nu ook niet zo dat de serie kut is, maar mensen zijn altijd vocaler als er iets negatiefs is.

Dingen over analyseren zijn Daario = Euron, Varys zit achter de Sons of The harpy etc.

Overigens zou Tommen die de HS overgehaald kunnen worden om te vechten onder het mom van de Cersei dan de boel zou afblazen.

[ Voor 24% gewijzigd door MrVegeta op 15-06-2016 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:06
Puc van S. schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:42:
[...]

Volgens mij had niemand het idee dat de HS Tommen zou dwingen om te vechten in de Trail by Combat maar meer dat de HS Tommen zou overtuigen van zijn plicht (en Tommen er dus "zelf" voor kiest vanwegen zijn overtuiging in het geloof)
Daar doelde ik op inderdaad. Dan had Cercey immers het probleem dat ze moet kiezen tussen haarzelf en Tommen. Hoe dan ook loopt dat dan noet af zoals ze had gehoopt.

Maar ik verwacht dat eerder dat de hele shit in vlammen opgaat met Tommen en al :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 09:36
Hoewel ik eerder in dit topic dacht dat alle wildfire gebruikt was bij de Battle of the Blackwater, ben ik overtuigd van alle hints hier en in de serie dat er inderdaad nog een hele hoop in ieder geval onder de Sept of Baelor ligt. Ben benieuwd of we dat nog dit seizoen gaan zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:40

FunkyTrip

Funky vidi vici!

MrVegeta schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:27:
Dus jij denkt echt dat Arya een gewoon driejarig meisje is dit niets heeft geleerd of mee heeft gemaakt sinds haar familie is uitgemoord en zelf al maanden op de vlucht is en in training is als moordenaar? Als je daar accepteert als, ach kan gebeuren iedereen doet wel eens iets doms, dan houd je jezelf voor de gek omdat je niet wil accepteren dat de schrijvers hier een foutje hadden gemaakt.
De schrijvers zeggen zelf dat ze Arya daar gewoon een 13 jarig meisje laten spelen dat fouten maakt. Nu kunnen ze dat natuurlijk snel verzonnen hebben om het gebrek aan logica te verbergen, maar mij boeit het niet zo. Het zou wat mij betreft zelfs saaier zijn als het precies zo gebeurt als iedereen voorspelt.

Wat mij betreft was Arya blij dat ze het besluit had genomen om er mee te kappen en zich weer zelfverzekerd voelde (ze heeft immers royal blood) en zich even verloor in een moment van onachtzaamheid.

Als je dan toch iets onlogisch moet vinden lijkt me eerder het feit dat Arya wel in het donker kan vechten en the Waif niet. Die heeft immers toch dezelfde training afgerond? Die zal ook een keer blind zijn geweest.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee dat denk ik niet, de blindheid was een straf omdat ze een gezicht heeft gebruikt om wraak te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 17:46
Welke kaars gaat eigenlijk onmiddelijk uit zodra je hem halverwege doormidden snijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 09:57
zzattack schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:58:
Welke kaars gaat eigenlijk onmiddelijk uit zodra je hem halverwege doormidden snijdt?
Ik moet zeggen dat ik me dat ook af vroeg, maar dat ik zo'n klein detail dat ik me daar niet meer druk om kan maken.. Maar ze hadden inderdaad beter Arya met needle op de vlam kunnen laten tikken of zo.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Goverman

not loaded

ik bedenk me net... in de afgelopen episode ging Varys op pad voor een of andere missie. Een paar shots later ligt er een vloot bombardementen uit te voeren op Meereen. Connectie?

Nog een paar shots later komt (helaas zonder veel special effects) Dany weer in beeld vliegen. Connectie?

Ik zie enkele mogelijkheden:
1. Varys is een dubelspion voor de masters: hij haalt ze binnen (Dany is er immers niet) en hield geen rekening hiermee
2. Varys denkt nog verder vooruit en haalt de masters naar Meereen: hij weet op een of andere manier dat Dany bijna terugkomt en lokt de masters fleet in de val door ze te halen (dit kan ook nog andersom zijn, eigenlijk theorie 2b dus). Die geven zich over, of verliezen dankzij de luchtmacht van Dany.
3. Het heeft allemaal niets met elkaar te maken...

Eigenlijk denk ik iets van 2. Theon met zijn zus zijn onderweg met veel (maar niet genoeg) schepen. De masters komen op een bijzonder moment aanzetten. Het biedt kansen om verhaallijnen aan elkaar te knopen.

Wellicht is Tyrion nu in achting gedaald: hij had een deal met de masters en de masters bedriegen Tyrion. Misschien bedriegen ze ook Varys. Maar eigenlijk denk ik dus dat Varys een extra agenda heeft en Tyrion niet alles vertelt.

Zo, nu weer verder tukken in de trein (iets met een dochtertje die nu veel slaap kost...)

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markdm
De serie is nog steeds van goed niveau maar waar ik de eerdere seizoenen een 10 geef is het nu gedaald naar een 8,5 of 9. Sommige verhalen zijn niet zo logisch meer en ik mis de diepgang en intrige van de eerdere seizoenen. De verhalen zijn nog wel goed, maar ze hebben geen diepere laag of verborgen redenatie meer zoals eerder wel/meer was. Ik ben ook totaal niet meer bang voor de dood van sommige personages, terwijl ik bij seizoen 3 op het puntje van mijn stoel zat om te weten hoe het met Robb af zal lopen.
De wendingen en verrassingen zijn in de serie ook verandert in iets wat het verhaal verder vooruit werkt en de personages verder uitdiept naar iets wat bedoelt is om de kijker te shockeren. Kijk maar naar de achtervolging van Arya in de afgelopen 2 afleveringen, het is puur bedoelt om 'spanning' op te bouwen zonder naar het personage te kijken.

Quote van mijn reactie op reddit, heb geen zin het te vertalen naar Nederlands:
In the ending of s4e10 (one of the best episodes) you see Arya talking to a captain to go to the north, she says: "I can pay" and more importantly: "I wouldn't need a cabin. Please, I can work".

YouTube: game of thrones season 4 episode 10 finale scene and ending song - t...

In episode 7 she trows stolen money at the sailor like he's her servant to buy a cabin. She acts way too stupid and overconfident, she walks like a rich man who owned the city. Arya would never do that. She learned she could steal from The Hound, but she only did it out of necessity and not for luxury, Arya doesn't like stealing, but in episode 7 she even looks proud of it. In season 1 when Arya is walking in King's Landing she also doesn't act that spoiled and proud of herself. And above that she learned a lot the last seasons, enough reason to be afraid. And I understand Arya would feel confident because she's leaving the Faceless Man and finally becoming herself again. But she's not stupid. Above that she acquired unrealistic Wolferine healing powers together. The whole casing scene is made just to make more tension like it's a Mission Impossible movie.

Looks like the majority of /r/asoiaf knows Arya better than this director.
Ik wil niet zeggen dat het een slechte serie is, maar je mag best wat kritiek hebben, dat is dit topic mede voor.
MrVegeta schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:27:
Dus jij denkt echt dat Arya een gewoon driejarig meisje is dit niets heeft geleerd of mee heeft gemaakt sinds haar familie is uitgemoord en zelf al maanden op de vlucht is en in training is als moordenaar? Als je daar accepteert als, ach kan gebeuren iedereen doet wel eens iets doms, dan houd je jezelf voor de gek omdat je niet wil accepteren dat de schrijvers hier een foutje hadden gemaakt.

Dingen over analyseren zijn Daario = Euron, Varys zit achter de Sons of The harpy etc.
Precies, de theorieën dat Arya eigenlijk Jaqen was is iets om het (achteraf gezien) slechte schrijven te verklaren, totaal geen over analyseren. Het gesprek over de theorieën rondom wildfire hier zijn ook meer dan logisch. Het is niet zo dat we hier High Sparrow = Howland Reed of Time Traveling Fetus uit gaan werken. kijk maar niet naar mijn command history waarbij ik ze beide genoemd heb
KillerAce_NL schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:53:
Nee dat denk ik niet, de blindheid was een straf omdat ze een gezicht heeft gebruikt om wraak te nemen.
De blindheid was volgens mij een verdere stap in haar training zodat ze met alle zintuigen kon vechten (zoals Syrio haar leerde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Gonadan schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:27:
[...]

En dan wordt zijn zus gesloopt, verliest hij de trial en mag zijn koppie er ook af, wat is dan het praktisch nut? :P
Meer dat zijn zus dan had moeten kiezen tussen zelf ook dood of tyrion vrij laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Jaqen H'ghar - only death may pay for life.

Arya took a life [by stealing a face from the house] from Many-Faced god and she took it before she becoming "no one".

Jaqen H'ghar - You are still someone. And to someone, the faces are as good as poison

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dat is inderdaad iets uit de serie Game of Thrones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Laatst online: 30-08 21:23
Goverman schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:04:
ik bedenk me net... in de afgelopen episode ging Varys op pad voor een of andere missie. Een paar shots later ligt er een vloot bombardementen uit te voeren op Meereen. Connectie?

Nog een paar shots later komt (helaas zonder veel special effects) Dany weer in beeld vliegen. Connectie?

Ik zie enkele mogelijkheden:
1. Varys is een dubelspion voor de masters: hij haalt ze binnen (Dany is er immers niet) en hield geen rekening hiermee
2. Varys denkt nog verder vooruit en haalt de masters naar Meereen: hij weet op een of andere manier dat Dany bijna terugkomt en lokt de masters fleet in de val door ze te halen (dit kan ook nog andersom zijn, eigenlijk theorie 2b dus). Die geven zich over, of verliezen dankzij de luchtmacht van Dany.
3. Het heeft allemaal niets met elkaar te maken...

Eigenlijk denk ik iets van 2. Theon met zijn zus zijn onderweg met veel (maar niet genoeg) schepen. De masters komen op een bijzonder moment aanzetten. Het biedt kansen om verhaallijnen aan elkaar te knopen.

Wellicht is Tyrion nu in achting gedaald: hij had een deal met de masters en de masters bedriegen Tyrion. Misschien bedriegen ze ook Varys. Maar eigenlijk denk ik dus dat Varys een extra agenda heeft en Tyrion niet alles vertelt.

Zo, nu weer verder tukken in de trein (iets met een dochtertje die nu veel slaap kost...)
Ik denk dat Varys op zoek gaat naar de boten van de Ironborn want hij heeft nog wel een paar little birds die tegen hem whisperen.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Lanithro schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:50:
[...]

Ik denk dat Varys op zoek gaat naar de boten van de Ironborn want hij heeft nog wel een paar little birds die tegen hem whisperen.
Dus jij denkt dat Varys nog aan de kant van Tyrion staat? Waarom heeft Varys hem dan niet gewaarschuwd dat de slave masters er aan kwamen? Tot een paar afleveringen terug zou ik hier van alles achter zoeken (mede door kennis van de boeken), maar nu denk ik dat "oh Varys wist niet dat ze er aan kwamen. Net als dat Littlefinger niet wist dat Ramsey een complete psychopaat was." Terwijl ze paar seizoenen precies wisten wat iedereen deed en daar perfect op inspeelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
MrVegeta schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:58:
[...]

Dus jij denkt dat Varys nog aan de kant van Tyrion staat? Waarom heeft Varys hem dan niet gewaarschuwd dat de slave masters er aan kwamen? Tot een paar afleveringen terug zou ik hier van alles achter zoeken (mede door kennis van de boeken), maar nu denk ik dat "oh Varys wist niet dat ze er aan kwamen. Net als dat Littlefinger niet wist dat Ramsey een complete psychopaat was." Terwijl ze paar seizoenen precies wisten wat iedereen deed en daar perfect op inspeelde.
Ik denk niet dat Varys aan de kant van Tyrion staat, maar meer aan de kant van Danearys.
Hijs is een groot netwerk van spionnen kwijt dus misschien en moet hij zelf gaan onderhandelen. Doordat hij zijn netwerk deels is kwijt geraakt weet hij waarschijnlijk niet dat de Masters komen, Hij had misschien rechtsomkeert kunnen gaan toen hij de boten zag maar weet niet of dat veel had uit gemaakt als hij rechtsomkeert was gegaan. De vloot is waarschijnlijk toch sneller. Het beste wat hij dan kan doen is hulp halen en laten Theon en zijn zus nou al even onderweg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Lanithro schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:07:
[...]

Ik denk niet dat Varys aan de kant van Tyrion staat, maar meer aan de kant van Danearys.
Hoe zijn die verschillend? Tyrion is ook een supporter van Danny. Maar waarom zou Varys als hij supporter van Danny is Tyrion niet waarschuwing over de floot die er aan zit te komen?
Hijs is een groot netwerk van spionnen kwijt dus misschien en moet hij zelf gaan onderhandelen. Doordat hij zijn netwerk deels is kwijt geraakt weet hij waarschijnlijk niet dat de Masters komen.
Hoezo is hij een groot deel van zijn spionnen kwijt? Misschien is Westeros dat ze nu voor Quiburn werken (maar volgens is mij is dat ook niet het geval), maar in Essos zou Varys gewoon zijn birds nog hebben toch?
Hij had misschien rechtsomkeert kunnen gaan toen hij de boten zag maar weet niet of dat veel had uit gemaakt als hij rechtsomkeert was gegaan. De vloot is waarschijnlijk toch sneller. Het beste wat hij dan kan doen is hulp halen en laten Theon en zijn zus nou al even onderweg zijn.
Rechtsomkeert van wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
MrVegeta schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:16:
[...]

Hoe zijn die verschillend? Tyrion is ook een supporter van Danny. Maar waarom zou Varys als hij supporter van Danny is Tyrion niet waarschuwing over de floot die er aan zit te komen?
Hij zit op een boot. Hoe moet hij die waarschuwing er uit sturen?
[...]

Hoezo is hij een groot deel van zijn spionnen kwijt? Misschien is Westeros dat ze nu voor Quiburn werken (maar volgens is mij is dat ook niet het geval), maar in Essos zou Varys gewoon zijn birds nog hebben toch?
Hij is hals over de kop gevlucht met Tyrion en heeft waarschijnlijk niet de tijd om al zijn spionnen hierop voor te bereiden. De kans is dus groot dat die spionnen rapporteren aan hun mannetjes in Westeros.
[...]

Rechtsomkeert van wat?
Van zijn queeste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
Lanithro schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:20:
[...]

Hij is hals over de kop gevlucht met Tyrion en heeft waarschijnlijk niet de tijd om al zijn spionnen hierop voor te bereiden. De kans is dus groot dat die spionnen rapporteren aan hun mannetjes in Westeros.
Niet alleen dat, er is letterlijk een aflevering waar die witch doctor van Cersei alle spionnen van hem overkoopt met snoep en dergelijke. Daarna vermeld hij nog een paar keer dat hij steeds meer spionnen heeft omgekocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
MrVegeta schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:11:
[...]

Mellisandra is geen heks maar een priesteres. Met heks wordt Maggy the Frog bedoeld, die zien we als opening van seizoen 5 in een flashback.

[video]
Thx!
(Weet jij al die scenes uit je hoofd terug te vinden of zo? :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

MrVegeta schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:58:
Het is wel vreemd inderdaad, al rapporteert Varys niet direct aan Tyrion, toch zou je verwachten dat hij, mits hij deze kennis had, hem wel zou inlichten.

Wat Baelish betreft kreeg ik het gevoel dat hij het echt wel wist maar onderschat of gebagatelliseerd had hoe Sansa eronder zou lijden. Of dat hij wellicht onderschat had hoe hij zich er zelf bij zou voelen. Normaal gesproken zou het hem niet zo interesseren, maar hij leek nu wel geschokt, maar niet zozeer verbaasd.
Snailerfreak schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:28:
Niet alleen dat, er is letterlijk een aflevering waar die witch doctor van Cersei alle spionnen van hem overkoopt met snoep en dergelijke. Daarna vermeld hij nog een paar keer dat hij steeds meer spionnen heeft omgekocht :+
Was dat daadwerkelijk over kopen? Ik haalde er alleen uit dat hij ze beloonde met snoep om zo aan informatie te komen. Dat ze voorheen aan Varys rapporteerden en nu niet meer is mij nergens opgevallen. :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Snailerfreak schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:28:
[...]

Mjah. Dat zijn alleen de little birds en Westeros. Ik heb het over een situatie in Essos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 23:31

Zeror

Ik Henk 'm!

Onze grootste Facebook vriend Mark had een tijd terug een 360/vr-like video geplaatst van de Game of Thrones intro.

https://m.facebook.com/st...id=10102781233996571&id=4

Erg vet om te zien. :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Over hoe lang dat Arya uberhaupt had uitgerust.
Ze had toch dat schip geboekt voor de dag er na. Gaat ze nu alsnog aan boord van het zelfde schip?
Dan betekent dat dus dat alles zich heeft af moeten spelen in één dag :D (wat ik niet denk).
Of ik heb ik het nu over de 'slechte' dingen in Arya's verhaallijn? Want dit is ebst een open verhaallijntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
markdm schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 18:15:
[...]

Margaery speelt overduidelijk een politiek spelletje. Ze probeer met de high sparrow mee te gaan om waarschijnlijk haarzelf en Loras te redden. Dit kon je zien doordat ze dat briefje met de roos met doornen aan haar oma gaf. Tommen is gewoon super naïef en makkelijk te beïnvloeden. Hij werd zowel door de high sparrow als het spelletje spelende Margaery beïnvloed.
Zomaar een hersenspinsel; Margaery speelt het spelletje samen met de High Sparrow. Zou verklaren waarom ze zo makkelijk ineens "gelovig" is en vooral waarom dat wordt geloofd door die mensen. En de Tyrells zelf zouden de Lannisters nooit weg kunnen krijgen, maar door zo samen te werken de High Sparrow wellicht wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:07

Nogne

>.<

alaintje schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:08:
Over hoe lang dat Arya uberhaupt had uitgerust.
Ze had toch dat schip geboekt voor de dag er na. Gaat ze nu alsnog aan boord van het zelfde schip?
Dan betekent dat dus dat alles zich heeft af moeten spelen in één dag :D (wat ik niet denk).
Of ik heb ik het nu over de 'slechte' dingen in Arya's verhaallijn? Want dit is ebst een open verhaallijntje...
Het is allemaal in één dag inderdaad, ik verwacht zelf dat Arya zich expres heeft laten steken en dat zij ook expres het bloed spoor achter heeft gelaten.

Volgende keer dat Arya verschijnt en loopt kan je zien of ze echt gestoken is of dat zij de aanval al had zien aankomen en heeft gedaan alsof ze is gestoken (dmv varkensbloed of iets dergelijks).

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 09:57
Nogne schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:12:
[...]

Het is allemaal in één dag inderdaad, ik verwacht zelf dat Arya zich expres heeft laten steken en dat zij ook expres het bloed spoor achter heeft gelaten.

Volgende keer dat Arya verschijnt en loopt kan je zien of ze echt gestoken is of dat zij de aanval al had zien aankomen en heeft gedaan alsof ze is gestoken (dmv varkensbloed of iets dergelijks).
Hoe weet je dat dit allemaal in één dag is? Misschien heeft Arya wel een week liggen slapen?
Hoeveel tijd er is verlopen is niet altijd even duidelijk bij GoT, daarom lijken sommige mensen zich ook te kunnen teleporteren, terwijl ze in werkelijkheid echt wel een paar dagen/weken op reis zijn geweest.
Niet alles binnen een aflevering speelt zich ook op hetzelfde moment af, of zelfs in chronologische volgorde.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
TheFes schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:14:
[...]

Hoe weet je dat dit allemaal in één dag is? Misschien heeft Arya wel een week liggen slapen?
Hoeveel tijd er is verlopen is niet altijd even duidelijk bij GoT, daarom lijken sommige mensen zich ook te kunnen teleporteren, terwijl ze in werkelijkheid echt wel een paar dagen/weken op reis zijn geweest.
Niet alles binnen een aflevering speelt zich ook op hetzelfde moment af, of zelfs in chronologische volgorde.
Nee dat klopt, maar als ze nu in de volgende episode op dit schip stapt wat ze heeft geboekt....
Ze heeft namelijk het hele schip geforceerd/gekocht om die dag er na bij zonsopkomst de vertrekken, meende ik mij te herinneren, terwijl dit schip eigenlijk over een paar dagen zou vertrekken... (dus dat kan ook alsnog)
Ik zelf denk ook dat ze veel gestaged en gefaked heeft, met name de stabbing op de brug en het springen/rollen op de markt en dat the waif dus dacht dat arya heel zwak was, maar dat op zich wel mee viel.
Maar ik vind het dan wel weer een beetje teveel van het goede om dat allemaal in 24h te plannen, terwijl ze ook nog heeft geslapen. Met milk of the poppy, en dat the waif haar ook nog heeft kunnen vinden :? .

Pagina: 1 ... 118 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic