Wat dat betreft past het prima in GoT het ligt er dik op dat er een trial by combat zou komen maar nu toch niet. Een trial by combat had ook cliche geweest dit keer.MrVegeta schreef op maandag 13 juni 2016 @ 21:52:
Zeiden ze nou serieus dat er GEEN trial by combat zal zijn voor Cercei? Dat is wel het meest idiote dat ik heb gezien. Fucking Robert Strong zit al sinds s05 in de serie VOOR 1 DOEL.
CLEGANBOWL GET (UN)HYPED.
Ik zou NU ophouden als ik jou was ... er komen nog 2 seizoenen. dat wil je jezelf toch niet aandoen ??MrVegeta schreef op maandag 13 juni 2016 @ 21:52:
Wat een waardeloze aflevering. Dit gaat echt nergens meer over. Als ik niet al 6 seizoenen en 8 afleveringen in deze serie zat was ik hier opgehouden.
Elitist ?! Wees maar niet bang, wij kunnen ook lezenulTimaS schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:04:
[...]
Mee eens. Ik weet dat wij hier misschien nu als boek-elitist worden gezien,
(ik heb de eerste 3 gelezen maar dat verplicht me nog niet spoileren)
Ben blij dat de BWB toch niet verantwoordelijk was voor die slachting, maar alleen die 3 renegades (ervan uitgaande dat die 4 arme sloebers die de Hound afmaakte ook niet meegedaan hadden)
[ Voor 42% gewijzigd door Goner op 13-06-2016 22:50 ]

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Het ene kind was een wrede woesteling en het andere een pussy push-over die zijn moeder in het graf helpt. Cersei heeft niet veel mazzel gehad met haar lovebabies.
Ik vond het wel weer een vermakelijke aflevering, maar ben wel meer benieuwd naar de uitkomst van de volgende aflevering.
Ik vond het Arya verhaal ook niet goed uitgewerkt. Ik bedoel je rent weg van de huurmoordenaars bende en dan loop je flieren fluitend door de markt om je neer te laten steken......
Hier had ik echt wel meer van verwacht. Inname van de kasteel van de Tullies vind ik ook niet sterk uitgevoerd. Edmund verraad zijn gehele familie om zijn zoon die hij na 1 wip beurt heeft verwekt te kunnen zien? Beseffend dat de tegenpartij geen enkel eer heeft getuige de red wedding. En dan de soldaten. Ze zijn bereid om te vechten tot de dood erop volgt en dan besluiten ze zich over te geven nadat Edmund binnen komt strompelen...
Kwaliteit zakt idd nu de serie zelf verhalen moet bedenken. Jammer maar helaas.
Hier had ik echt wel meer van verwacht. Inname van de kasteel van de Tullies vind ik ook niet sterk uitgevoerd. Edmund verraad zijn gehele familie om zijn zoon die hij na 1 wip beurt heeft verwekt te kunnen zien? Beseffend dat de tegenpartij geen enkel eer heeft getuige de red wedding. En dan de soldaten. Ze zijn bereid om te vechten tot de dood erop volgt en dan besluiten ze zich over te geven nadat Edmund binnen komt strompelen...
Kwaliteit zakt idd nu de serie zelf verhalen moet bedenken. Jammer maar helaas.
Nja, alle Starks moeten uiteindelijk samen komen om de white walkers te verslaan. Vandaar dat een faceless man traditie van 100+ jaren verbroken wordt en Arya de easy way krijgt. Een beetje zoals Bran met Ben, zonder Hodor
.
Sandor en Gregor leggen hun meningsverschil over de gijoe doll voorbij en hebben samen een BBQ. Wat een geweldige figuren toch die Clegane broers. Stel je eens die kracht met de hersens van Ramsey Bolton voor
Verder wel weer briljante scene tussen Jaime en Edmund. In het kader van zoveel mogelijk mensenlevens redden was dit toch wel de beste zet imo. Wel zeer jammer dat er dan geen gevecht tezien is met de Blackfish.Alhoewel dit misschien de juiste balans is tussen verbeelding en daadwerkelijk geweld on screen.
Sandor en Gregor leggen hun meningsverschil over de gijoe doll voorbij en hebben samen een BBQ. Wat een geweldige figuren toch die Clegane broers. Stel je eens die kracht met de hersens van Ramsey Bolton voor
Verder wel weer briljante scene tussen Jaime en Edmund. In het kader van zoveel mogelijk mensenlevens redden was dit toch wel de beste zet imo. Wel zeer jammer dat er dan geen gevecht tezien is met de Blackfish.Alhoewel dit misschien de juiste balans is tussen verbeelding en daadwerkelijk geweld on screen.
Ik denk niet dat je mij helemaal begrijpt. Dit gaat niet om spoilers maar om een vergelijking over de kwaliteit van het verhaal in de eerste paar seizoen en de twee recentelijke seizoenen. En ik zei elitist omdat sommige mensen namelijk nogal een hekel hebben aan mensen die over de boeken beginnen. Er is gewoon een duidelijk kwaliteitsverlies nu de schrijvers van de show niet meer kunnen putten uit uitgebrachte boeken en het alleen moeten doen met grove verhaallijnen. Ik vind het aan de ene kant ook wel begrijpelijk als je bedenkt dat ze binnen een half jaar een verhaal moeten verzinnen en GRRM hier 5 jaar over doet (per boek).Goner schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:44:
Elitist ?! Wees maar niet bang, wij kunnen ook lezen![]()
(ik heb de eerste 3 gelezen maar dat verplicht me nog niet spoileren)
[ Voor 9% gewijzigd door ulTimaS op 13-06-2016 23:37 ]
Ik vind het wel knap van de bedenkers dat telkens wanneer je verwacht dat het helemaal los gaat ze altijd de meest waardeloze oplossing hebben bedacht waardoor ik als kijker een kut gevoel krijg.
Jon VS. De watch ...niets
Tyrell VS. De Faith.....niets
Siege van Riverrun....niets
Arrya VS waif.... niets
Dany VS alles en iedereen ...niets
Om over alle in potentie leuke dingen die off screen gebeurd zijn nog maar te zwijgen.P
Jon VS. De watch ...niets
Tyrell VS. De Faith.....niets
Siege van Riverrun....niets
Arrya VS waif.... niets
Dany VS alles en iedereen ...niets
Om over alle in potentie leuke dingen die off screen gebeurd zijn nog maar te zwijgen.P
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Volgens mij is er gewoon zwaar bezuinigd op de serie.
Geen battle of Riverrun, geen on screen einde van de blackfish, geen ultieme overwinning van Arya, Dany die just in time de boel redt en zo geen battle of Mereen.
Hound brotherhood was leuk net als Jamie en Brianne. Ben wel benieuwd naar het gerucht van de vogeltjes, waarschijnlijk iets over het verleden van de high sparrow.
Jaq'en leek tevreden dus Arya zal wel uitgeleerd zijn. Vroeg me alleen af wat Varys nou ging doen.
Geen battle of Riverrun, geen on screen einde van de blackfish, geen ultieme overwinning van Arya, Dany die just in time de boel redt en zo geen battle of Mereen.
Hound brotherhood was leuk net als Jamie en Brianne. Ben wel benieuwd naar het gerucht van de vogeltjes, waarschijnlijk iets over het verleden van de high sparrow.
Jaq'en leek tevreden dus Arya zal wel uitgeleerd zijn. Vroeg me alleen af wat Varys nou ging doen.
Nag, nag, nag... gave aflevering weer. Ik heb genoten. Arya is er nu klaar voor en Jaqen gaf een goedkeurende en kleine glimlach. The Hound en zijn broer zijn ook weer lekker bezig. Plus Cersei moet nu toch met een geniale oplossing komen om het tot een goed einde te brengen.
P.S. George R.R. Martin is nog steeds een producer en zal echt wel zijn zegen hebben gegeven aan de schrijvers. Dus niet mekkeren als het niet goed is. GoT is nog steeds het geesteskindje van hem.
P.S. George R.R. Martin is nog steeds een producer en zal echt wel zijn zegen hebben gegeven aan de schrijvers. Dus niet mekkeren als het niet goed is. GoT is nog steeds het geesteskindje van hem.
"When you grow up your heart dies"
Mensen hebben er een hekel aan als je het verhaal slecht vindt omdat het in het boek anders was. Vind je het gewoon slecht vanwege argumenten die zuiver over de serie gaan dan is er niets aan de hand.ulTimaS schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:36:
En ik zei elitist omdat sommige mensen namelijk nogal een hekel hebben aan mensen die over de boeken beginnen.
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat het in de laatste seizoenen een stuk minder complex is, en dat is toch wel jammer. Dat vond ik juist de kracht van GoT.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
GRRM heeft zelf weinig inspraak in de tv-show. Hij zegt zelf ook dat GoT het kindje is van D&D en Asoiaf van GRRM en ook dat hij het als twee verschillende entiteiten ziet. Ik wed dat hij zelf ook wel doorheeft dat alle grote reveals niet meer van hem gaan komen en dit gewoon aan zichzelf te danken heeft. Maar goed.. hij heeft ook een heleboel fans erbij gekregen naar aanleiding van het succes van de tv-show, dus dat is ook niet verkeerdsjaool schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:57:
Nag, nag, nag... gave aflevering weer. Ik heb genoten. Arya is er nu klaar voor en Jaqen gaf een goedkeurende en kleine glimlach. The Hound en zijn broer zijn ook weer lekker bezig. Plus Cersei moet nu toch met een geniale oplossing komen om het tot een goed einde te brengen.
Dit bedoel ik ook precies. Als boeklezers er wat verkeerds over zeggen interpreteren sommige mensen dit direct als een vergelijking met de boek terwijl dit niet altijd het geval is.Gonadan schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 00:03:
[...]
Mensen hebben er een hekel aan als je het verhaal slecht vindt omdat het in het boek anders was. Vind je het gewoon slecht vanwege argumenten die zuiver over de serie gaan dan is er niets aan de hand.
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat het in de laatste seizoenen een stuk minder complex is, en dat is toch wel jammer. Dat vond ik juist de kracht van GoT.
Ik snap het Arya plot niet, zo goed leek Arya helemaal niet in de eerdere gevechten met Waif en nu verslaat ze haar opeens terwijl ze toch aardig gewond was? Arya negeerde tevens de opdracht van Jaqen, maar nu Arya de Waif heeft vermoord dan is het opeens "goed'? Het hele plot komt zo achteraf gezien een beetje leeg over.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Arya is een tijdje blind geweest en heeft leren vechten zonder haar ogen te gebruiken. Vandaar ook de scène dat ze de kaars door midden hakte.defiant schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 00:20:
Ik snap het Arya plot niet, zo goed leek Arya helemaal niet in de eerdere gevechten met Waif en nu verslaat ze haar opeens terwijl ze toch aardig gewond was? Arya negeerde tevens de opdracht van Jaqen, maar nu Arya de Waif heeft vermoord dan is het opeens "goed'? Het hele plot komt zo achteraf gezien een beetje leeg over.
Zoals Jaqen het vertelde leek het net of dat andere meisje ook een soort test is.
Ik ben idd benieuwd hoeveel ze geleerd heeft.
Jawel. Aan het begin was dat inderdaad helemaal kut omdat Arya natuurlijk blind was. Maar ze heeft daarvoor op zich goed leren zwaardvechten van haar dansleraar. En aan het eind van dat blind vechten kon ze de waif ook best redelijk aan, zelfs blind. Daarom ging ze die ruimte in waar haar Needle lag (zodat ze een wapen had, want dat was eerst niet zo) en vervolgens zorgde ze dat ze een voordeel zou hebben door het licht uit te doen. Dat kon zij namelijk wél aan omdat ze dat zo vaak geoefend had.defiant schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 00:20:
Ik snap het Arya plot niet, zo goed leek Arya helemaal niet in de eerdere gevechten met Waif en nu verslaat ze haar opeens terwijl ze toch aardig gewond was?
Leek me toch een vrij simpel onderdeel van het verhaal; het moment dat ze de kaars doorsneed wist ik wat de uitkomst ging zijn.
Overigens over de eerdere theoriën in dit topic dat Arya niet Arya zou zijn: die gedaantetransformaties kunnen alleen als degene waarnaartoe ze transformeren dood is; dus dat kon al per definitie niet.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Tja jongens. Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook wel een beetje teleurgesteld ben.
De mega WTFs van de afgelopen seizoenen zijn er een beetje uit. Het begon met de terugkeer van Jon. Melissandre is op haar zwakste moment ooit... Nee hoor Jon kom maar terug. Zonder dat er iets aan je veranderd. Arya die zomaar mag weglopen. De Hound die terugkomt voor?? Een trail by combat tegen Cersei leek een logische keuze. Dat zou het karakter zijn verhaal rond brengen... Maarja we gaan vrolijk door. Ik hoop alleen niet dat het deze kant op blijft gaan.
Desalniettemin is het nog steeds mijn favoriete serie ooit. Ik vind het seizoen goed tot nu toe. Het mist alleen een beetje de magie van voorgaande seizoenen.
De mega WTFs van de afgelopen seizoenen zijn er een beetje uit. Het begon met de terugkeer van Jon. Melissandre is op haar zwakste moment ooit... Nee hoor Jon kom maar terug. Zonder dat er iets aan je veranderd. Arya die zomaar mag weglopen. De Hound die terugkomt voor?? Een trail by combat tegen Cersei leek een logische keuze. Dat zou het karakter zijn verhaal rond brengen... Maarja we gaan vrolijk door. Ik hoop alleen niet dat het deze kant op blijft gaan.
Desalniettemin is het nog steeds mijn favoriete serie ooit. Ik vind het seizoen goed tot nu toe. Het mist alleen een beetje de magie van voorgaande seizoenen.
nwnc schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:59:
Wat zal dat hulpje van Cersei uitgevonden hebben, vraag ik me af.
spoiler:
Tunnels vol met wildfire onder King's Landing? Daar geplaatst door de Mad King. 'Burn them all'
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Dat is wel wat Bran zag in zijn ''Flashback''.EvaluationCopy schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 07:43:
[...]
spoiler:Tunnels vol met wildfire onder King's Landing? Daar geplaatst door de Mad King. 'Burn them all'
Aan de andere kant... wat heeft Cersei nou nog?
Misschien is dat wel de rede dat een van haar ''voorspellingen'' waar wordt.
En een zeker iemand haar moet doden
Kan iemand zich nog heugen, aan het begin van seizoen 5, of die heks iets over Cersei zelf heeft voorspeld? Of alleen haar kinderen?
Overigens wel jammer dat de mountain niet ff los ging op Lancel, man wat zat ik daar op te hopen
Overigens wel jammer dat de mountain niet ff los ging op Lancel, man wat zat ik daar op te hopen
Heh, ik lag echt dubbel van het lachen toen Frankenmountain die kerel z'n kop dr af trok... Die andere sites daarna ook... Ok let's bail...
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Als ik het goed heb zou ze al haar kinderen verliezen. Dus Tommen kan meer beter op reis gaan.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:02:
Kan iemand zich nog heugen, aan het begin van seizoen 5, of die heks iets over Cersei zelf heeft voorspeld? Of alleen haar kinderen?
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
EvaluationCopy schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 07:43:
[...]
spoiler:Tunnels vol met wildfire onder King's Landing? Daar geplaatst door de Mad King. 'Burn them all'
spoiler:
Handig als je de Scept en iedereen erin wilt afbranden
Waarom vluchten Brianne en Pod in een bootje? Ze wilde zelfs Jamie helpen om die Blackfish uit het kasteel te halen. Ik snap dat stukje niet. Nu had ze een leger mee kunnen nemen naar het Noorden. Precies zoals Sansae haar had gevraagd.
Die ouwe ging niet akkoord, waardoor ze daar niks meer te zoeken had. en bij Jaimie aan te sluiten was sowieso geen optie. Lanisters steunen de huidige warden of the nord, en brienne is geen necromancermike0001 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:13:
Waarom vluchten Brianne en Pod in een bootje? Ze wilde zelfs Jamie helpen om die Blackfish uit het kasteel te halen. Ik snap dat stukje niet. Nu had ze een leger mee kunnen nemen naar het Noorden. Precies zoals Sansae haar had gevraagd.
het idee was om ze pratend uit dat kasteel te krijgen en ze mee te nemen naar het noorden om te vechten voor de Starks
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
Vond het een enorme tegenvaller. Als je eind vorig seizoen zag wat er gebeurde toen Arya een gezicht stal om een persoonlijke rekening te vereffenen (Meryn Trant), en dat vergelijkt met de gebeurtenissen van afgelopen episode... heel erg mager, of er moet komende 2 afleveringen nog een verrassing aankomen.
Brienne had Blackfish niet kunnen overtuigen. Dus Jamie heeft het kasteel zelf veroverd. En Brienne kon niks meenemen, want de Tully leger luistert naar Edmund en die gaat echt niet naar het noorden toe.mike0001 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:13:
Je ziet het leger naar buiten lopen. Die moeten toch ergens heen. Dan lijkt me het noorden een goede optie.Russel88 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:17:
[...]
Brienne had Blackfish niet kunnen overtuigen. Dus Jamie heeft het kasteel zelf veroverd. En Brienne kon niks meenemen, want de Tully leger luistert naar Edmund en die gaat echt niet naar het noorden toe.
Misschien moet je de aflevering nog eens kijken... Was toch allemaal heel duidelijk. Brienne helpt Jaimie niet...mike0001 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:13:
Ze mogen elkaar maar staan aan andere zijden..
Niet 100% zeker of dit in de serie wordt verteld:Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:02:
spoiler:
[quote]And when your tears have drowned you, the valonqar shall wrap his hands about your pale white throat and choke the life from you. [/quote]
- Maggy the frog.
Cersei denkt dus dat Tyrion the valonqar is, maar er zijn ook aanwijzingen dat het Jaime kan zijn.
- Maggy the frog.
Cersei denkt dus dat Tyrion the valonqar is, maar er zijn ook aanwijzingen dat het Jaime kan zijn.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ze zei in de serie zoiets van: Mocht het tot een belegering komen dat ze dan de kant van de Starks zou kiezen. Ik heb geen belegering gezien. Maar misschien heb ik niet heel goed opgelet. De laatste afleveringen dwalen mijn gedachten wel eens af omdat het niveau in mijn ogen minder wordt.KillerAce_NL schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:24:
[...]
Misschien moet je de aflevering nog eens kijken... Was toch allemaal heel duidelijk. Brienne helpt Jaimie niet...
Ze mogen elkaar maar staan aan andere zijden..
Mjah. Het leger van de Tullies staat nu onder command van Edmure en die gaat niet naar het noorden toe. Wat er precies met dat leger gebeurd is een raadsel. Ook wat er met Edmure gebeurd, lijkt mij niet dat hij nu Lord of Riverrun is want dat zijn de Freys. Ik ben benieuwd hoe dat afloopt. waarschijnlijk wordt het leger van Tullies ofscreen vermoord en wordt Edmure weer opgesloten.mike0001 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:27:
[...]
Ze zei in de serie zoiets van: Mocht het tot een belegering komen dat ze dan de kant van de Starks zou kiezen. Ik heb geen belegering gezien. Maar misschien heb ik niet heel goed opgelet. De laatste afleveringen dwalen mijn gedachten wel eens af omdat het niveau in mijn ogen minder wordt.
Waarom Brienne en Pod stiekem ontsnappen? Mjah. Ik weet het ook niet. Jaime had kunnen zeggen dat hij _alleen_ de blackfish wilde en dat Brienne en Pod vrij zjin om te gaan, alhoewel dat wellicht niet goed overkomt aan zijn mannen omdat ze in oorlog zijn met de Starks. Ik denk dat Brienne en Pod gewoon het risico niet wilde lopen dat ze gepakt werden. Alhoewel Jaime ze vervolgens ook had kunnen laten gaan.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Vond de riverrun wel goed gedaan, erg sterk van Jamie wat hij in zijn mars heeft en was ook de meest tactische zet. Ook leuk dat er terug een Jamie Brienne moment kwam. Je voelt dat ze beiden weten dat in een andere wereld ze mogelijks bij elkaar hoorden.
The hound was ook leuk en tof dat the brotherhood without banners er terug in voor komt is ook leuk want was altijd een groepje waar ik meer van verwachte.
Arya haar verhaal was ik wel teleurgesteld in. De uitkomst had ik verwacht, alleen de manier waarop is zo teleurstellend.
The hound was ook leuk en tof dat the brotherhood without banners er terug in voor komt is ook leuk want was altijd een groepje waar ik meer van verwachte.
Arya haar verhaal was ik wel teleurgesteld in. De uitkomst had ik verwacht, alleen de manier waarop is zo teleurstellend.
Erg sterk van Jaime. Dit was iets dat seizoen 1, 2 Jaime had gedaan. Nadat hij gevangen werd genomen, zijn hand er af gehakt werd, zijn vader werd vermoord door zijn broer nadat hij Tyrion had laten ontsnappen, kregen we steeds meer sympathie voor hem. Hij had ook Cat gezworen nooit weer tegen de Starks of Tullies te gaan strijden. Hij probeerde een beter mens te worden.Grompie schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:41:
Vond de riverrun wel goed gedaan, erg sterk van Jamie wat hij in zijn mars heeft en was ook de meest tactische zet.
Vervolgens bedreigd hij Edmure met het bruut vermoorden van zijn baby zoon. Wat compleet tegen zijn belofte in gaat en in zijn karakter arc. Bijvoorbeeld Jaime zou een soort respect voor Edmure moeten hebben omdat hij ook in die positie zat. Nope.
En dat is nu net het breekpunt van Jamie: daarom noemen ze hem ook kingslayer. Als het op Cercei aankomt zal hij alles en iedereen opofferen ondanks alle eden die hij gezworen heeft. Hij probeert idd een goed mens te zijn maar in de basis van zijn karakter heeft Cercei altijd de bovenhand en dat werd vandaag nog maar eens duidelijk.MrVegeta schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:45:
[...]
Erg sterk van Jaime. Dit was iets dat seizoen 1, 2 Jaime had gedaan. Nadat hij gevangen werd genomen, zijn hand er af gehakt werd, zijn vader werd vermoord door zijn broer nadat hij Tyrion had laten ontsnappen, kregen we steeds meer sympathie voor hem. Hij had ook Cat gezworen nooit weer tegen de Starks of Tullies te gaan strijden. Hij probeerde een beter mens te worden.
Vervolgens bedreigd hij Edmure met het bruut vermoorden van zijn baby zoon. Wat compleet tegen zijn belofte in gaat en in zijn karakter arc. Bijvoorbeeld Jaime zou een soort respect voor Edmure moeten hebben omdat hij ook in die positie zat. Nope.
Regisseur van 'No One' over het verhaal van Arya:
http://www.techinsider.io...arya-braavos-scene-2016-6
http://www.techinsider.io...arya-braavos-scene-2016-6
Sterk staaltje poker van Jamie. Ook voor de Tully's is dit de beste oplossing. De hele belegering is zonder bloedvergieten afgelopen. Edmure zag ook wel in dat dit het hoogst haalbare was. Hij moest daar wel zijn oom voor opofferen en daar keek hij niet blij bij... (maar die twee waren bepaald geen vrienden. De Blackfish vond Edmure maar een loser)
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Lol, het budget is sinds het begin volgens mij vertienvoudigt. Zo'n scene waar de boten Meereen aanvallen kost 10.000 keer meer dan een 1 op 1 gevecht.sambalbaj schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:54:
Volgens mij is er gewoon zwaar bezuinigd op de serie.
[...]
Ik vond het zelf wel een goede aflevering. Cersei is hard bezig iedereen in het harnas te jagen en nu zien we ook steeds meer deuren gesloten worden voor haar. Nog even en ze staat zonder vrienden en machteloos.
De scene met Arya was niet heel erg sterk. Prima dat je even kunt rennen van de adrenaline maar vervolgens dan ook nog een gevecht winnen van the Waif die duidelijk sterker was dan haar en dan ook nog eens het gezicht eraf peelen en naar het huis van B/W gaan om een gezicht op te hangen en sexy jezus te verassen ging me wat ver. Kan me bijna niet voorstellen dat het in de boeken hetzelfde gaat.
Jaime is wel weer heel boeiend geworden, die gozer heeft echt een mega transformatie doorgemaakt. Van een arrogante en nonchalante kwal naar een gozer die eens goed naar zichzelf en zijn leven heeft gekeken en nu veel meer diepgang kent met compassie, eigenwaarde en medeleven. En bovendien stiekem iets begint te voelen voor Brienne volgens mij. De knapste knight met de lelijkste vrouw
Meereen wordt kicken! Er waren namelijk nog wat meer bootjes onderweg
The Hound was geweldig! "I prefer chicken"
En Lancel was zijn "faith" even kwijt in een goede afloop. LOL!
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ik vind het heel logisch! Eerst gaat hij het gesprek aan kijken hoe Edmure reageert. Uiteindelijk heeft hij door dat hij met dreigen meer kan bereiken dan de sympathieke Jaime spelen. Uiteindelijk heeft hij niet tegen een Stark of Tully gevochten, dus die belofte heeft hij niet gebroken.MrVegeta schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:45:
[...]
Erg sterk van Jaime. Dit was iets dat seizoen 1, 2 Jaime had gedaan. Nadat hij gevangen werd genomen, zijn hand er af gehakt werd, zijn vader werd vermoord door zijn broer nadat hij Tyrion had laten ontsnappen, kregen we steeds meer sympathie voor hem. Hij had ook Cat gezworen nooit weer tegen de Starks of Tullies te gaan strijden. Hij probeerde een beter mens te worden.
Het monoloog komt bijna rechtstreeks uit het boek.. incl. baby in een trebuchet. Hij zegt dit alleen tegen Edmure om een bloedbad te voorkomen.MrVegeta schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:45:
[...]
Blijft toch wat vaag. Wat kan hem zijn zoontje nu schelen? Hij mag hem niet zien, niet opvoeden. Kans dat ie morgen weer in de kerker zit is groot. Hij had nu iedereen nog een (laatste) hak kunnen zetten.
Eer van die ridders is ook wel erg groot. Is maar hoe het uitkomt in de serie...
Vergelijk deze houding eens met die van de soldaten un Dorne...
Dus Edmure is de Lord of the castle en wat hij ook zegt, de soldaten moeten luisteren? Dan hadden ze dat 4 maanden eerder toch ook al kunnen doen?
En Blackfish mocht vorige aflevering wel zeggen 'then kill him, I don't care'. Dat vonden die soldaten wel ok??
Eer van die ridders is ook wel erg groot. Is maar hoe het uitkomt in de serie...
Vergelijk deze houding eens met die van de soldaten un Dorne...
Dus Edmure is de Lord of the castle en wat hij ook zegt, de soldaten moeten luisteren? Dan hadden ze dat 4 maanden eerder toch ook al kunnen doen?
En Blackfish mocht vorige aflevering wel zeggen 'then kill him, I don't care'. Dat vonden die soldaten wel ok??
In dat opzicht heeft Jaime het inderdaad wel goed gedaan, maar toch vindt ik een paar dingen niet kloppen. Edmure vertrouwd de mensen (Freys) dat zij hun soldaten laten gaan terwijl hijzelf aanwezig was op de Red Wedding en al jaren in gevang zit. Dat hij zijn zoon niet wil opofferen, mjah kan ik nog wel inkomen, maar dat hij die lui vertrouwd niet zo. En ik blijf het slecht vinden dat Jaime zo met Edmure omgaat. Zoals ik zei, alle sympathie die Jaime had opgebouwd is weer de deur uit.Qu3st schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:53:
[...]
Ik vind het heel logisch! Eerst gaat hij het gesprek aan kijken hoe Edmure reageert. Uiteindelijk heeft hij door dat hij met dreigen meer kan bereiken dan de sympathieke Jaime spelen. Uiteindelijk heeft hij niet tegen een Stark of Tully gevochten, dus die belofte heeft hij niet gebroken.
Zolang hij niet in gaat zien wat Cersei eigenlijk is zal hij denk ik niet snel veranderen. Ik denk dat Cersei Mad Queen Cersei wordt en zei overweegt om heel king's landing plat te leggen met wildfire. Hier gaat Jaime hopelijk en stokje voor steken. In Jaime's monoloog zegt hij ook: "They'd do anything to protect their babies. Start a war, burn cities to ash, free their worst enemies. The things we do for love." Misschien wel een foreshadowing.MrVegeta schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:17:
[...]
In dat opzicht heeft Jaime het inderdaad wel goed gedaan, maar toch vindt ik een paar dingen niet kloppen. Edmure vertrouwd de mensen (Freys) dat zij hun soldaten laten gaan terwijl hijzelf aanwezig was op de Red Wedding en al jaren in gevang zit. Dat hij zijn zoon niet wil opofferen, mjah kan ik nog wel inkomen, maar dat hij die lui vertrouwd niet zo. En ik blijf het slecht vinden dat Jaime zo met Edmure omgaat. Zoals ik zei, alle sympathie die Jaime had opgebouwd is weer de deur uit.
Nee hoor, hij deed wat hij moest doen om deze situatie vredevol te laten eindigen. Dit was zijn laatste kans. Edmure is hem er later dankbaar voor. Edmure had overigens geen optie, hij kon iedereen laten sterven door koppig te zijn of zoals nu iedereen terug te laten keren naar hun families. Hij wist ook wel dat er maar 1 partij kon winnen in the end.MrVegeta schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:17:
[...]
In dat opzicht heeft Jaime het inderdaad wel goed gedaan, maar toch vindt ik een paar dingen niet kloppen. Edmure vertrouwd de mensen (Freys) dat zij hun soldaten laten gaan terwijl hijzelf aanwezig was op de Red Wedding en al jaren in gevang zit. Dat hij zijn zoon niet wil opofferen, mjah kan ik nog wel inkomen, maar dat hij die lui vertrouwd niet zo. En ik blijf het slecht vinden dat Jaime zo met Edmure omgaat. Zoals ik zei, alle sympathie die Jaime had opgebouwd is weer de deur uit.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Die Freys hadden niets kunnen doen, zij zijn de schoothondjes van Jaime. Als hij had gezegd dat ze het Tully leger hadden mogen kapot maken tijdens het binnenlopen hadden ze dat maar al te graag gedaan. Maar nu waren zij zo mak als een lammetje.MrVegeta schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:17:
[...]
Wat is zo slecht met de omgang van Jaime met Edmure? Ja hij dreigt met vermoorden van zijn zoon (vind ik een logisch dreigement), Edmure had al snel door dat het niet alleen zijn zoon zou zijn die dood zou gaan. Ook zijn manschappen zouden eraan gaan, en daarna hij. Ik vind het een logische beslissing van Edmure. En ook van Jaime om het zo op de man te spelen.
De uitkomst is geen enkele verassing inderdaad gezien de investering in 't plot, maar ik vond het alleen niet geloofwaardig. Elke confrontatie met de Waif eerder was een asskicking en niet in het voordeel van AryaCyBeR schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 02:25:
Daarom ging ze die ruimte in waar haar Needle lag (zodat ze een wapen had, want dat was eerst niet zo) en vervolgens zorgde ze dat ze een voordeel zou hebben door het licht uit te doen. Dat kon zij namelijk wél aan omdat ze dat zo vaak geoefend had.
Leek me toch een vrij simpel onderdeel van het verhaal; het moment dat ze de kaars doorsneed wist ik wat de uitkomst ging zijn.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Misschien tijd voor een GoT klaag-topic ??sjaool schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:57:
Nag, nag, nag...
Eerst werd er geklaagd over wat er getoond werd en nu wordt er al geklaagd over wat er allemaal niet te zien was ...

Alleen de Great Sept of Baelor hoop ik dan ... daar zou volgens geruchten nog een voorraadje liggen.ulTimaS schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:23:
[...]
Ik denk dat Cersei Mad Queen Cersei wordt en zei overweegt om heel king's landing plat te leggen met wildfire.
[ Voor 35% gewijzigd door Goner op 14-06-2016 09:49 ]
Als jullie niet vinden dat Jaime, gezien zijn verleden, de zaak anders had kunnen aanpakken met Edmure en de belegering van Riverrun dan is dat prima. We hoeven hier niet een wellus/nietus ding te gaan spelen. Ik had gehoopt dat dit op een andere manier afliep.
Bijvoorbeeld dat Jaime beslist Riverrun te verlaten zonder aan te vallen. De Freys hier natuurlijk niet mee eens zijn en iets doen/zeggen waardoor aantal soldaten ruzie met elkaar krijgen. Dit loopt uit tot een slachtpartij waar de Freys worden uitgemoord. Jaime plaatst Edmure als Lord van Riverrun als Edmure loyaliteit aan Tommen zweert. Hij laat Blackfish en een gedeelte van het leger naar het noorden vertrekken om Sansa te helpen. Hier zitten ook genoeg dingen in die niet kloppen, maar dit had ik een stuk interessanter gevonden gezien de groei van Jaime dan wat er nu gebeurd.
Bijvoorbeeld dat Jaime beslist Riverrun te verlaten zonder aan te vallen. De Freys hier natuurlijk niet mee eens zijn en iets doen/zeggen waardoor aantal soldaten ruzie met elkaar krijgen. Dit loopt uit tot een slachtpartij waar de Freys worden uitgemoord. Jaime plaatst Edmure als Lord van Riverrun als Edmure loyaliteit aan Tommen zweert. Hij laat Blackfish en een gedeelte van het leger naar het noorden vertrekken om Sansa te helpen. Hier zitten ook genoeg dingen in die niet kloppen, maar dit had ik een stuk interessanter gevonden gezien de groei van Jaime dan wat er nu gebeurd.
spoiler:
Toch jammer dat boek Jaime en serie Jaime nu 180 graden van elkaar draaien. Waar boek Jaime helemaal klaar is met Cersei en serie Jaime er alles aan doet om terug te gaan naar Cersei.
Dit is de eerste aflevering waar ik officieel teleurgesteld was. Het sloeg werkelijk nergens op. Die hele Arya verhaallijn is een aanfluiting en Jaqen heeft nog nooit zo hard gefaalt. Hij is twee leerlingen kwijt en dan zegt ie 'now a girl truly is no-one' waarop ze doodleuk antwoord, my name is arya stark. En dan gaat hij lachen ook nog.. waarom zou Jaqen zoveel moeite doen om zijn apprentice op te offeren? Hij was er echt op uit om haar te laten vermoorden door de Waif en zijn plan heeft totaal niet gewerkt.sjaool schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:57:
De manier waarop het gebeurd ook.. Arya huppelt vrolijk door de stad, wordt neergestoken en rolt van de brug. Vervolgens slaapt ze een uurtje en ze is weer springlevend, om van de trap af te vallen met al die wonden. Dan wint ze het gevecht ook nog van de waif. En de rest van de aflevering was nou ook niet echt spannend. Blackfish had ik toch wel een eervolle dood gegunt. Om maar niet te beginnen over daenerys die net op tijd aan komt vliegen.

Nou ja, op tijd. De belegering is al bezig en Mereen staat al aardig in de fikSnailerfreak schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:46:
Om maar niet te beginnen over daenerys die net op tijd aan komt vliegen.
[ Voor 103% gewijzigd door MrVegeta op 14-06-2016 09:50 ]
Ik heb het heel anders gezien. Juist door te dreigen met bruut geweld, gebruik makend van zijn Kingslayer-reputatie, heeft hij geweld voorkomen. Het was al duidelijk dat zijn woord (voor anderen dan Brienne) als niets waard werd gezien vanwege diezelfde reputatie.MrVegeta schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:45:
[...]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dan is het wel ironisch dat Edmure hem op zijn woord vertrouwd dat niet iedereen in het kasteel wordt afgeslacht.F_J_K schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:50:
[...]
Ik heb het heel anders gezien. Juist door te dreigen met bruut geweld, gebruik makend van zijn Kingslayer-reputatie, heeft hij geweld voorkomen. Het was al duidelijk dat zijn woord (voor anderen dan Brienne) als niets waard werd gezien vanwege diezelfde reputatie.
Elke week nadat een nieuwe aflevering uit is wordt er weer geklaagd dat het niveau DRA-MA-TISCH is sinds de serie op de boeken voorloopt. Ben wel aardig klaar met dat gezeik! We weten het nu wel, het is niveau is blijkbaar achteruit gegaan. Point made. Nu mag men er over op houden.Goner schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:40:
[...]
Misschien tijd voor een GoT klaag-topic ??![]()
Eerst werd er geklaagd over wat er getoond werd en nu wordt er al geklaagd over wat er allemaal niet te zien was ...
Ik vond het wél een erg leuke aflevering, met name de scenes met The Hound heb ik me bescheurd van het lachen. Gortdroge maar ijzersterke dialogen. Love it!
Ook die scene met Zombiemountain was heerlijk lomp
Het karakter van Jaimie krijgt steeds meer diepgang, ook mooi om te zien. Klasse hoe hij het beste heeft weten te maken van de rotzooi bij Riverrun.
Hoe Arya wist te winnen van The Waif terwijl ze zwaargewond was vond ik wel wat ongeloofwaardig...
Het theekransje in Mereen vond ik wel grappig, maar niet heel veel toevoegen. Maar ik denk wel dat we nu eindelijk Drogon in actie gaan zien die even een hele vloot in de as gaat leggen
Al met al, leuke aflevering en het mooiste van dit seizoen moet nog komen!
Steam/Discord: Flimovic
Dat was duidelijk van secundair belang voor Edmure.MrVegeta schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:51:
Dan is het wel ironisch dat Edmure hem op zijn woord vertrouwd dat niet iedereen in het kasteel wordt afgeslacht.
Ik zie nu pas een halve pagina aan reacties na degene waar ik op reageer, nog niet te hebben gezien..
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Wellicht is hij zelf de "Many faced god" wel?Snailerfreak schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:46:
[...]
Dit is de eerste aflevering waar ik officieel teleurgesteld was. Het sloeg werkelijk nergens op. Die hele Arya verhaallijn is een aanfluiting en Jaqen heeft nog nooit zo hard gefaalt. Hij is twee leerlingen kwijt en dan zegt ie 'now a girl truly is no-one' waarop ze doodleuk antwoord, my name is arya stark. En dan gaat hij lachen ook nog.. waarom zou Jaqen zoveel moeite doen om zijn apprentice op te offeren? Hij was er echt op uit om haar te laten vermoorden door de Waif en zijn plan heeft totaal niet gewerkt.
De manier waarop het gebeurd ook.. Arya huppelt vrolijk door de stad, wordt neergestoken en rolt van de brug. Vervolgens slaapt ze een uurtje en ze is weer springlevend, om van de trap af te vallen met al die wonden. Dan wint ze het gevecht ook nog van de waif. En de rest van de aflevering was nou ook niet echt spannend. Blackfish had ik toch wel een eervolle dood gegunt.
En Waif moest Arya "snel en pijnloos" doden wat ze ook niet deed.
We weten tevens niet exact hoelang Arya heeft kunnen uitrusten en het was overduidelijk dat ze Waif aan het lokken was naar Needle's locatie. Waif had dit gewoon door moeten hebben dat ze in een val liep.
Het exacte motief van Jaqen is verder ook niet helemaal duidelijk IMO. Het had wellicht allemaal op een andere betere manier hebben kunnen verlopen maar ik vond het prima zo.
Naja net op tijd. Ze hebben toch al aardig wat schade aan Mereen aangebracht denk ik zoOm maar niet te beginnen over daenerys die net op tijd aan komt vliegen.
Ik denk dat de Ironborn gehakt gaat maken van de "masters".
Zij zijn immers heer en meester van de zee
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Alhoewel ik niet helemaal begrijp waarom the Hound terug is in de serie en waarom we nu the Brothers without Banners zien moet ik wel erg veel props geven voor de dialogen tussen hun. Erg vermakelijk.
Yep !! Ben benieuwd wat ze nog in 2 afleveringen gaan proppen ...Flimovic schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:51:
[...]
Al met al, leuke aflevering en het mooiste van dit seizoen moet nog komen!
(heb overigens ook de 3 eerste boeken gelezen, maar ik zie de serie helemaal los van de boeken, dat schiet nl echt niet op. Dan had ik LOTR en de Hobbit ook wel kunnen overslaan ....)
By the way ; is de Brotherhood ook onderweg naar het noorden ?? Beric Dondarrion zei iets over "cold winds rising in the North" ...
[ Voor 13% gewijzigd door Goner op 14-06-2016 10:00 ]
De tijd in de serie verloopt niet echt lineair. Ze heeft dus wel meer dan een uurtje geslapen. On-screen uitvoering was misschien wat minder, maar ik vond dit stuk verhaal heel wat meer in asoiaf passen dan menig andere GoT scene. Jaqen had deze uitkomst zeker al voorzien. Hij is 'truly no-one' dus hij heeft geen eigen 'desires'. A face was added to the hall, dus dat brengt alles in balans.Snailerfreak schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:46:
[...]
Dit is de eerste aflevering waar ik officieel teleurgesteld was. Het sloeg werkelijk nergens op. Die hele Arya verhaallijn is een aanfluiting en Jaqen heeft nog nooit zo hard gefaalt. Hij is twee leerlingen kwijt en dan zegt ie 'now a girl truly is no-one' waarop ze doodleuk antwoord, my name is arya stark. En dan gaat hij lachen ook nog.. waarom zou Jaqen zoveel moeite doen om zijn apprentice op te offeren? Hij was er echt op uit om haar te laten vermoorden door de Waif en zijn plan heeft totaal niet gewerkt.
De manier waarop het gebeurd ook.. Arya huppelt vrolijk door de stad, wordt neergestoken en rolt van de brug. Vervolgens slaapt ze een uurtje en ze is weer springlevend, om van de trap af te vallen met al die wonden. Dan wint ze het gevecht ook nog van de waif. En de rest van de aflevering was nou ook niet echt spannend. Blackfish had ik toch wel een eervolle dood gegunt. Om maar niet te beginnen over daenerys die net op tijd aan komt vliegen.
spoiler: Speculatie over Quiburn's ontekking
Als het wildfire idd is gevonden, wat ik nog niet direct duidelijk vond, zal ze idd de sept met HS en de FM erin wel op willen blazen. Dit backfire'd (pun intended) dan weer natuurlijk, want Tommen is zo religieus nu dat hij daar op moment aan het bidden is. En dat zorgt er misschien voor dat Jaime haar wurgt en dan is die profetie uitgekomen.
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Daarom de kaars. Het ging nu ook richting een ass-kicking. Totdat ze voor zichzelf een voordeel maakte. De waif kan niet blind vechten. Zij wel.defiant schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:26:
[...]
De uitkomst is geen enkele verassing inderdaad gezien de investering in 't plot, maar ik vond het alleen niet geloofwaardig. Elke confrontatie met de Waif eerder was een asskicking en niet in het voordeel van AryaZe wekte op mij iig niet de indruk klaar te zijn
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Vergeet ook niet dat Arya een hele tijd blind getraind heeft, de waif waarschijnlijk niet. Daarom ook die locatie, de kaars gaat uit en het is volledig donker. Arya weet hoe je zonder zicht iemand moet neermaaien, de waif niet, dus daarom ging het zo simpel.
Ja maar waarom zou hij dit in godsnaam doen? Hij wint er niets mee en hij is zijn Waif kwijt. Arya is nu niet eens No-One, ja prima dat zagen we allemaal wel aankomen natuurlijk.. Arya zal altijd een Stark blijven. Maar wat heeft ze hier nu werkelijk mee opgeschoten? Ze is nou nog niet echt veranderd in een badass.. Klinkt meer alsof ze geluk had dat ze van the Waif heeft gewonnen omdat theWaif niet in het donker kan vechten. Het verklapt ook helemaal niet waarom the Waif zo'n persoonlijke vendetta had op Arya.Jogai schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:58:
[...]
De tijd in de serie verloopt niet echt lineair. Ze heeft dus wel meer dan een uurtje geslapen. On-screen uitvoering was misschien wat minder, maar ik vond dit stuk verhaal heel wat meer in asoiaf passen dan menig andere GoT scene. Jaqen had deze uitkomst zeker al voorzien. Hij is 'truly no-one' dus hij heeft geen eigen 'desires'. A face was added to the hall, dus dat brengt alles in balans.
spoiler: Speculatie over Quiburn's ontekkingAls het wildfire idd is gevonden, wat ik nog niet direct duidelijk vond, zal ze idd de sept met HS en de FM erin wel op willen blazen. Dit backfire'd (pun intended) dan weer natuurlijk, want Tommen is zo religieus nu dat hij daar op moment aan het bidden is. En dat zorgt er misschien voor dat Jaime haar wurgt en dan is die profetie uitgekomen.
Ik snap er echt niets van.. nu gaat ze weer terug naar Westeros maar wat moet ze daar nou uitspoken. Als ze een groep soldaten tegenkomt is ze nog steeds de lul..

Ik was niet de eerste die dit dacht, hier een verder uitgewerkte theorie: https://www.reddit.com/r/...tion_biggest_massacre_in/
En ze wil terug, het is nog afwachten of dat echt gebeurd.
Dat er zo veel open blijft vind ik juist passen bij het verhaal. Arya heeft meer skill dan on-screen te zien is. Anders win je geen gevecht in het donker met een steekwond in je buik.Snailerfreak schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:02:
[...]
Ja maar waarom zou hij dit in godsnaam doen? Hij wint er niets mee en hij is zijn Waif kwijt. Arya is nu niet eens No-One, ja prima dat zagen we allemaal wel aankomen natuurlijk.. Arya zal altijd een Stark blijven. Maar wat heeft ze hier nu werkelijk mee opgeschoten? Ze is nou nog niet echt veranderd in een badass.. Klinkt meer alsof ze geluk had dat ze van the Waif heeft gewonnen omdat theWaif niet in het donker kan vechten. Het verklapt ook helemaal niet waarom the Waif zo'n persoonlijke vendetta had op Arya.
Ik snap er echt niets van.. nu gaat ze weer terug naar Westeros maar wat moet ze daar nou uitspoken. Als ze een groep soldaten tegenkomt is ze nog steeds de lul..![]()
En ze wil terug, het is nog afwachten of dat echt gebeurd.
[ Voor 75% gewijzigd door Jogai op 14-06-2016 10:14 ]
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Vraagje, was het niet al in balans op het moment dat Lady Crane werd vermoord door The Waif? Het was namelijk uit balans op het moment dat Arya niet Lady Crane wilde vermoorden.Jogai schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:58:
[...]
De tijd in de serie verloopt niet echt lineair. Ze heeft dus wel meer dan een uurtje geslapen. On-screen uitvoering was misschien wat minder, maar ik vond dit stuk verhaal heel wat meer in asoiaf passen dan menig andere GoT scene. Jaqen had deze uitkomst zeker al voorzien. Hij is 'truly no-one' dus hij heeft geen eigen 'desires'. A face was added to the hall, dus dat brengt alles in balans.
Heel verhaal om haar maar dit is en blijft een feitSnailerfreak schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:02:
[...]
Ik snap er echt niets van.. nu gaat ze weer terug naar Westeros maar wat moet ze daar nou uitspoken. Als ze een groep soldaten tegenkomt is ze nog steeds de lul..![]()
Asus GL703VM
Dat mensen verbaasd zijn dat Arya opeens kan rennen en dergelijke verbaas ik mij dan weer over. Nooit gehoord van adrenaline en overlevingsdrang? Dat kan een heleboel helpen als je voor je levens vreest. Om het over oerkracht maar niet te hebben.
"When you grow up your heart dies"
Ze is zo vaak gestoken dat de interne bloedingen zich zouden moeten ophopen, voornamelijk de laatste prik was erg in de buurt van lever, lever bloedingen zijn echte killers, zij had na haar jump in de rivier al niet eens meer de kracht moeten hebben o eruit te komen. Ongeacht adrenaline, oerkracht ed.sjaool schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:24:
Dat mensen verbaasd zijn dat Arya opeens kan rennen en dergelijke verbaas ik mij dan weer over. Nooit gehoord van adrenaline en overlevingsdrang? Dat kan een heleboel helpen als je voor je levens vreest. Om het over oerkracht maar niet te hebben.
Asus GL703VM
"You tried to have me killed, but I killed the killer and now I'm here to kill you."
"Congratulations... No One."
"I literally did the exact opposite of everything you asked, also I'm Arya Stark of Winterfell."
"Exactly... wink."
"... What?"
I still like the idea that it was a completely different FM with Jaqen's face, who had just came back from an assignment and was like "dafuq is happening here?"
Ik denk dat het belangrijkste wat we niet hebben gezien is de tijd die verstreken is tijdens haar bezoek bij Lady Crane. Misschien was het een paar uur, misschien was het wel een week (overdreven).
[ Voor 24% gewijzigd door ulTimaS op 14-06-2016 10:31 ]
Het is onderhand inderdaad wel duidelijk dat in GoT tijd niet helemaal "lekker" loopt. Ik zou wel graag willen zien dat zij dit beter benoemen. Bijvoorbeeld dat Lady Crane zegt "I need to get some new milk of the poppy, you drank everything last week." Of wanneer Sansa die cloak aan Jon geeft "it took me a forthnight to make it, so be carefull with it." Dat soort dingen maken het toch al snel duidelijker. Op zich heb ik een hekel aan exposition, maar voor sommige dingen is het ook wel handig. Een shot van 5 seconden van Arya die naar de fontein kruipt daar een slok van neemt en dan opeens weer genezen is.ulTimaS schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:30:
Ik denk dat het belangrijkste wat we niet hebben gezien is de tijd die verstreken is tijdens haar bezoek bij Lady Crane. Misschien was het een paar uur, misschien was het wel een week (overdreven).
[ Voor 12% gewijzigd door MrVegeta op 14-06-2016 10:41 ]
Dat merk ik ook bij veel kritiek rondom personages die opeens ergens anders zijn. Een voorbeeld is Littlefinger. Veel mensen zeggen dat hij zomaar ergens verschijnt en dan ergens tevoorschijn komt, maar eigenlijk doet hij er weken over om ergens te komen. Tussen de scene dat je hem in the Vale ziet en dat hij in Mole's Town ziet zit waarschijnlijk een paar weken, in de show zit hier maar een aflevering tussen. Maar zijn er wel honderden reddit reacties over zijn "jetpack". Daarom vind ik inderdaad dat de show een beter besef van het verloop van tijd moet geven, precies op de manier hoe jij dat zei. Edmure zei dat hij jaren opgesloten zat, maar de gemiddelde showkijker zal denken dat dit hooguit een paar maanden zal zijn. Zo zal je ook denken dat Margaery en Loras maar een paar dagen vast zaten, terwijl dit ook maanden zijn.MrVegeta schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:35:
[...]
Het is onderhand inderdaad wel duidelijk dat in GoT tijd niet helemaal "lekker" loopt. Ik zou wel graag willen zien dat zij dit beter benoemen. Bijvoorbeeld dat Lady Crane zegt "I need to get some new milk of the poppy, you drank everything last week." Of wanneer Sansa die cloak aan Jon geeft "it took me a forthnight to make it, so be carefull with it." Dat soort dingen maken het toch al snel duidelijker. Op zich heb ik een hekel aan exposition, maar voor sommige dingen is het ook wel handig. Een shot van 5 seconden van Arya die naar de fontein kruipt daar een slok van neemt en dan opeens weer genezen is.
Nou ik weet het niet meer hoor, ik vind het niveau van GoT wel heel erg gedaald de laatste twee seizoenen.
Wtf is er met de Blackfish dan, wordt al een paar delen opgehyped/opgebouwd, alleen maar om hem off-screen in een random gangetje dood te laten gaan
Arya's verhaal slaat nergens op, het is mij totaal niet duidelijk wat ze nou eigenlijk in the house of black and white heeft bereikt. Ja een beetje blind vechten, en door hebben dat ze Arya Stark is (!??). En waarom vindt Jaqen het gewoon maar goed dat ze vertrekt. Weird.
En dat hele Waif gebeuren, ongelooflijk hoe slecht dat geschreven is. Zij wordt door heel erg dom onoplettendheid gewoon kapot gestoken en rent daarna de hele stad door. Slaapt één dag en is dan weer helemaal beter. Is die actrice ook een Red Priest ofzo?
Het zou bijvoorbeeld al beter zijn geweest als ze bijvoorbeeld expres de Waif naar zich toe gelokt zou hebben en haar meteen naar haar kamertje had geleid had om haar af te maken met Needle. Had het een stuk vetter gemaakt en dat zou de slimme Arya geweest zijn die we kennen.
Er wordt zoveel voor niks opgebouwd, er zijn geen bijzondere verassingen meer, en het verhaal is gewoon niet meer diepgaand. En dat moet wel te maken hebben met het feit dat ze verder dan de boeken zijn en dus zelf verhalen moeten gaan verzinnen i.p.v. de bestaande verhalen uit de boeken om te vormen. Heel erg jammer...
Wtf is er met de Blackfish dan, wordt al een paar delen opgehyped/opgebouwd, alleen maar om hem off-screen in een random gangetje dood te laten gaan
Arya's verhaal slaat nergens op, het is mij totaal niet duidelijk wat ze nou eigenlijk in the house of black and white heeft bereikt. Ja een beetje blind vechten, en door hebben dat ze Arya Stark is (!??). En waarom vindt Jaqen het gewoon maar goed dat ze vertrekt. Weird.
En dat hele Waif gebeuren, ongelooflijk hoe slecht dat geschreven is. Zij wordt door heel erg dom onoplettendheid gewoon kapot gestoken en rent daarna de hele stad door. Slaapt één dag en is dan weer helemaal beter. Is die actrice ook een Red Priest ofzo?
Het zou bijvoorbeeld al beter zijn geweest als ze bijvoorbeeld expres de Waif naar zich toe gelokt zou hebben en haar meteen naar haar kamertje had geleid had om haar af te maken met Needle. Had het een stuk vetter gemaakt en dat zou de slimme Arya geweest zijn die we kennen.
Er wordt zoveel voor niks opgebouwd, er zijn geen bijzondere verassingen meer, en het verhaal is gewoon niet meer diepgaand. En dat moet wel te maken hebben met het feit dat ze verder dan de boeken zijn en dus zelf verhalen moeten gaan verzinnen i.p.v. de bestaande verhalen uit de boeken om te vormen. Heel erg jammer...
Boeiend, 45 posts in 1 samenvatten.. met nog maar eens hetzelfde!Freshnezz schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:12:
Nou ik weet het niet meer hoor, ik vind het niveau van GoT wel heel erg gedaald de laatste twee seizoenen.
Never ever financial advice...
Kijk maar naar de ratings op IMDB, de laagst beoordeelde 5 afleveringen zijn allemaal uit seizoen 5 en 6. In de laagste 10 zijn er maar 2 afleveringen niet uit de laatste twee seizoenen.
IMDB: "Game of Thrones" (2011)
(de beoordeling van laatste aflevering No One moet in dit lijstje nog verandert worden, het in ondertussen al gedaald naar een 8,3)
(de beoordeling van laatste aflevering No One moet in dit lijstje nog verandert worden, het in ondertussen al gedaald naar een 8,3)
Verwijderd
Dank ik zal mijn mening nu aanpassen, want random mensen op het internet beoordelen afleveringen.....markdm schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:17:
Kijk maar naar de ratings op IMDB, de laagst beoordeelde 5 afleveringen zijn allemaal uit seizoen 5 en 6. In de laagste 10 zijn er maar 2 afleveringen niet uit de laatste twee seizoenen.
Het geeft aan dat het niet iemand zijn mening is, maar een collectief van mensen die dit vindt. Niemand zegt wat je moet doen, als jij dit nog steeds hetzelfde niveau vindt als seizoen 3 dan moet je dat lekker vinden, wij niet. Daar discussiëren wij over op een forum. Handle it.Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:26:
[...]
Dank ik zal mijn mening nu aanpassen, want random mensen op het internet beoordelen afleveringen.....
Er zijn twee zaken die dit seizoen echt slecht uitgewerkt zijn: reïncarnatie van Jon Snow en overwinning van Arya. Beide zijn gewoon tenenkrommend slecht.
Lol, altijd als ik tegen een collega iets zeg over GoT in de trant van 'Dat had ze toch nooit kunnen overleven, dat is toch niet realistisch' krijg ik als reply: 'Dude. Er vliegen fucking draken rond. Dra-ken'.
Dit vind ik toch altijd zo'n non-argument. Ik probeer het niet eens meer uit te leggen als mensen dit zeggen tegen mij.EvaluationCopy schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:35:
Lol, altijd als ik tegen een collega iets zeg over GoT in de trant van 'Dat had ze toch nooit kunnen overleven, dat is toch niet realistisch' krijg ik als reply: 'Dude. Er vliegen fucking draken rond. Dra-ken'.
IMDB: de laagstbeoordeelde aflevering haalt gemiddeld een 7,8 en 65% van de stemmers stemt 8, 9 of 10. De meeste studenten doen het er voor. En nog geen reden om te stoppen met kijken.
(De trend is helaas wel iets omlaag).
(De trend is helaas wel iets omlaag).
Interne consistentie..EvaluationCopy schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:35:
Ja, het is realiteit met draken en White Walkers, maar binnen universe van GOT heb je ook regels! En die regels worden met plotseling goed tegen messteken kunnend Arja toch ernstig geschonden. En dat is een beetje problematisch...EvaluationCopy schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:35:
Soms zou je willen dat je ook een duimpje omlaag kon geven....EvaluationCopy schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:35:
....irl. O wacht... dat kan ook gewoonFlimovic schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:41:
[...]
Soms zou je willen dat je ook een duimpje omlaag kon geven....
[ Voor 8% gewijzigd door ulTimaS op 14-06-2016 11:42 ]
Over draken gesproken, heeft die drogon niet die bootjes van de masters afgefikt bij de terugkeer van Dany?
De Ironborn zullen daar niet ineens aan komen zeilen, die waren nog druk bezig met bootjes bouwen.
Maar wat ging Varys eigenlijk doen op z'n geheime missie?
Is hij het 'gerucht' van z'n eigen vogeltjes waarvan Qyburn nu denkt dat hij ze controleert?
De Ironborn zullen daar niet ineens aan komen zeilen, die waren nog druk bezig met bootjes bouwen.
Is hij het 'gerucht' van z'n eigen vogeltjes waarvan Qyburn nu denkt dat hij ze controleert?
Ik quote een collega, dat is niet mijn mening. Ik vind Arja's verhaallijn de afgelopen twee afleveringen het zwakste van heel GoT. Wat mij betreft zien we die regisseur niet meer terug. (En/of de schrijvers van die afleveringen)Flimovic schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:41:
[...]
De vloot onder leiding van Theon en Yara is al in Volantis en bestaat uit de beste schepen van de vloot (lijkt me tenminste als ze goed gekozen hebben toen ze aan de haal gingen).sambalbaj schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:43:
Hun oom Euron is nog aan het bouwen ...
[ Voor 18% gewijzigd door Goner op 14-06-2016 11:56 ]
Varys gaat (denk ik) richting Westeros om wat huizen over te halen voor Danny haar terugkomst.sambalbaj schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:43:
Over draken gesproken, heeft die drogon niet die bootjes van de masters afgefikt bij de terugkeer van Dany?
Ik kijk nog steeds met erg veel plezier. Het moment dat Tommen trial-by-combat verbood vond ik een meesterlijke zet van de High Sparrow - heerlijke tegenslag voor Cersei. Zou zij zelf het pad op worden gedreven om Tommen uit de weg te ruimen?
Zelf vond ik het moppen tappen ook een briljante scene - ja ik houd er van als lekker de tijd genomen wordt voor een ongemakkelijk gesprek)
.
Desalniettemin is de Arya verhaallijn inderdaad merkwaardig. Ik weet nog dat ik tegen mijn vrouw zei: "Lijkt wel of dit door het team van The Flash is geschreven". Daar werden ook regelmatig tenenkrommend stompzinnige beslissingen genomen...
Zelf vond ik het moppen tappen ook een briljante scene - ja ik houd er van als lekker de tijd genomen wordt voor een ongemakkelijk gesprek)
Desalniettemin is de Arya verhaallijn inderdaad merkwaardig. Ik weet nog dat ik tegen mijn vrouw zei: "Lijkt wel of dit door het team van The Flash is geschreven". Daar werden ook regelmatig tenenkrommend stompzinnige beslissingen genomen...
[ Voor 13% gewijzigd door Twee Dee op 14-06-2016 12:01 ]
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Duim omlaag... Of linkerhand op het achterhoofd, en dan met je rechterhand.. Surprise finger up the ass!Flimovic schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:41:
[...]
Ah, daar had ik even overheen gelezen. Lijkt me wel vermoeiend zo'n collega haha.EvaluationCopy schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:46:
[...]
Ik quote een collega, dat is niet mijn mening. Ik vind Arja's verhaallijn de afgelopen twee afleveringen het zwakste van heel GoT. Wat mij betreft zien we die regisseur niet meer terug. (En/of de schrijvers van die afleveringen)
Haha, briljante scene was dat ook! "Smells like pussy to me"Puc van S. schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:03:
[...]
Duim omlaag... Of linkerhand op het achterhoofd, en dan met je rechterhand.. Surprise finger up the ass!
Het gaat niet tegen zijn belofte in, hij dreigde enkel.MrVegeta schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:45:
[...]
Als je er anders naar terugkijkt zie je dat Jaime wel zeker aangeslagen is door wat Edmure tegen hem zei.
Maar hij heeft geen andere keus, hij kwam daar om hem te bedreigen en hij moest doen wat hij moest doen.
Hij moest het ook convincing laten lijken anders zou Edmure er niet voor gaan.
Onduidelijk of hij dus echt helemaal terug is naar seizoen 1,2 Jaime.
Wat wel duidelijk is is dat ze de kant op willen van Cersei en Jaime tegen de wereld, maar ik zou de hoop in Jaime nog niet opgeven.
Ik denk dat dit het werk is van Margery. Die wil Cercie weg hebben. En ze kan Tommen prima manipuleren.Twee Dee schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:58:
Ik kijk nog steeds met erg veel plezier. Het moment dat Tommen trial-by-combat verbood vond ik een meesterlijke zet van de High Sparrow - heerlijke tegenslag voor Cersei. Zou zij zelf het pad op worden gedreven om Tommen uit de weg te ruimen?
En als bijkomend voordeel heeft ze nu misschien een manier om haar broer vrij te krijgen.
Maja, een kat in het nauw...
Dat gaan we nog ziensambalbaj schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:43:
Wat Varys gaat doen moet ik nog zien, geen idee.
En het gerucht waar "veel meer" in zat, wat is dat ?
Effe teruggezocht, want ik was het ook kwijt ...MrVegeta schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:53:
[...]
Varys gaat (denk ik) richting Westeros om wat huizen over te halen voor Danny haar terugkomst.
I hope you're right about this expedition of yours.
If I don't return, you'll know I was wrong.
We need friends in Westeros.
And we need ships.
Tommen had toch een slaapkamer-verbod ?? daar was die Sparrow nog zo pissig over.RocketKoen schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:52:
[...]
Ik denk dat dit het werk is van Margery. Die wil Cercie weg hebben. En ze kan Tommen prima manipuleren.
Weinig manipuleren op die manier ...
Ik vermoedKillerAce_NL schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:01:
[...]
En het gerucht waar "veel meer" in zat, wat is dat ?
spoiler:
wildfire ... er is al diverse keren genoemd dat de Mad King voorraden wildfire onder bijv. de Great Sept had gelegd. denk aan droom van Bran : burn them all ! en Cersei heeft al diverse keren gedreigd dat ze nog eerder steden zou plat branden dan haar kinderen verliezen ... en ze heeft er nog maar eentje over
[ Voor 54% gewijzigd door Goner op 14-06-2016 13:35 ]
Tuurlijk klopt het niet. Daar is iedereen het wel een beetje over eens.
Ik ook even samenvatten voor de 'annalen'.
Riverrun, Edmure blijft vreemd. Hadden ze maanden geleden al kunnen proberen zo. Geeft heel zijn 'familie' op voor een kind dat hij niet kent.
Arya, sowieso nu een vreemde wending. Maar die aflevering van vorige week snap ik echt niet? Je zag bij het in gaan slapen in haar schuilplaats in afl. 5 al wat de bedoeling moest zijn. Maar wie zegt dat de Waif ook niet even blind is gemaakt voor haar training?
Aan het haar van Cersei te zien is de tijd sinds haar walk of Shame niet heel veel verder?
Leukste zijn nog de stukjes tussendoor met Pod, Hound, Samwell etc...maar die voegen gek genoeg (tot nu toe) weinig toe aan het geheel...
Maar je wordt nogal snel op de vingers getikt wanneer je iets negatiefs zegt over een serie. Geldt bij elk topic over welke serie dan ook. Beetje het In discussie gaan met Jehova's gevoel
.'Stop dan met kijken etc...'. Blijft een gave serie. Maar momenteel voelt het wel beetje afgeraffeld aan.
Ik ook even samenvatten voor de 'annalen'.
Riverrun, Edmure blijft vreemd. Hadden ze maanden geleden al kunnen proberen zo. Geeft heel zijn 'familie' op voor een kind dat hij niet kent.
Arya, sowieso nu een vreemde wending. Maar die aflevering van vorige week snap ik echt niet? Je zag bij het in gaan slapen in haar schuilplaats in afl. 5 al wat de bedoeling moest zijn. Maar wie zegt dat de Waif ook niet even blind is gemaakt voor haar training?
Aan het haar van Cersei te zien is de tijd sinds haar walk of Shame niet heel veel verder?
Leukste zijn nog de stukjes tussendoor met Pod, Hound, Samwell etc...maar die voegen gek genoeg (tot nu toe) weinig toe aan het geheel...
Maar je wordt nogal snel op de vingers getikt wanneer je iets negatiefs zegt over een serie. Geldt bij elk topic over welke serie dan ook. Beetje het In discussie gaan met Jehova's gevoel
Precies.readytoflow schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:34:
Beetje het In discussie gaan met Jehova's gevoel
Maar ik zie de critici hier als de Jehova's ... komen iets vertellen dat ik niet hoef te horen horen omdat het niets toevoegt aan mijn kijk op de zaken. Dus deur in hun gezicht.
Wat doe je dan op een forum. Dit is toch juist de plek waar je verschillende meningen gaat horen.Goner schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:42:
[...]
Precies.
Maar ik zie de critici hier als de Jehova's ... komen iets vertellen dat ik niet hoef te horen horen omdat het niets toevoegt aan mijn kijk op de zaken. Dus deur in hun gezicht.
Nee.
Niet als het over een serie gaat ... als je het leuk vindt dan kijk je, als je alleen maar kritiek hebt op scenario, schrijvers, verhaallijn, dan kijk je niet en blijf je weg. Je gaat de kijkers toch niet overtuigen van jouw 'gelijk' en omgekeerd interesseert onze beleving jou niet.
Ik wil het wel hebben over het verhaal en plots ...
Niet als het over een serie gaat ... als je het leuk vindt dan kijk je, als je alleen maar kritiek hebt op scenario, schrijvers, verhaallijn, dan kijk je niet en blijf je weg. Je gaat de kijkers toch niet overtuigen van jouw 'gelijk' en omgekeerd interesseert onze beleving jou niet.
Ik wil het wel hebben over het verhaal en plots ...
[ Voor 7% gewijzigd door Goner op 14-06-2016 13:48 ]
Het was een aflevering waar weer veel puzzelstukjes op hun plek werden gelegd. Arya die terug gaat na haar training, Jamie die zijn zwaard definitief aan Brienne geeft, Dany die weer terug is, HS die Cersei weer eens te slim af is, The Hound... Genoeg ontwikkelingen weer.
Niet alles verloopt even logisch, of zoals ik het zou willen maar blijf het de beste serie vinden die er op TV te vinden is. Zo jammer dat ze zo aan het gas geven zijn om naar een einde toe te werken. Ik had liever gehad dat er nog lang geen einde aan kwam. Dan hadden ze meer tijd om verhalen beter uit te werken. Nu zijn ze gewoon slordig af en toe. Jammer. Maar alles is beter dan 3 films. Hier heb ik nu al jaren plezier van.
Niet alles verloopt even logisch, of zoals ik het zou willen maar blijf het de beste serie vinden die er op TV te vinden is. Zo jammer dat ze zo aan het gas geven zijn om naar een einde toe te werken. Ik had liever gehad dat er nog lang geen einde aan kwam. Dan hadden ze meer tijd om verhalen beter uit te werken. Nu zijn ze gewoon slordig af en toe. Jammer. Maar alles is beter dan 3 films. Hier heb ik nu al jaren plezier van.
Of ze is blij met haar kapsel.readytoflow schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:34:
...
...
"What do you get if you multiply six by nine..."
Dit topic is gesloten.
Let op:
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews
Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews
Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic