De volgende afleveringen worden de langste reeks afleveringen die we tot nu toe gehad hebben! Respectievelijk 59, 60 en 69 minuten lang.
Gaat volgens mij niet om de roos maar om de doornen.mobstaa schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:35:
[...]
Margeary gaf Olenna een briefje tijdens hun gesprek. Op dit briefje stond een roos afgebeeld. Laat dit nou net het zegel zijn van House Tyrell. Oftewel, ik ben vrijwel zeker dat ze niet over is naar het geloof en gewoon een dubbel rol speelt tegenover The high sparrow.
De roos in het crest van Tyrell is namelijk een roos van bovenaf gezien. En deze was van de zijkant met hele prominente doorns op de steel.
Laat die oma nu net Queen of Thorns zijn. Volgens mij wil Margery zeggen dat ze haar oma's rol en reputatie gaat vervullen.
Ben ik ook vrij zeker, anders had ze haar broer al lang overtuigd om te bekeren. Laatste wat we ook zagen was dat ze haar broer aan het overtuigen was dat hij niet mocht toegeven. En de volgende keer dat we haar zien heeft zij wel toegegeven. Ook het teken van die roos betekend dat ze nog steeds voor haar huis vecht alleen doet ze het nu op een andere manier.mobstaa schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:35:
[...]
Margeary gaf Olenna een briefje tijdens hun gesprek. Op dit briefje stond een roos afgebeeld. Laat dit nou net het zegel zijn van House Tyrell. Oftewel, ik ben vrijwel zeker dat ze niet over is naar het geloof en gewoon een dubbel rol speelt tegenover The high sparrow.
Dat is ook wat ik denk. Maar is ze nu de High Sparrow te slim af of is dit zijn plan en heeft hij door een zaadje te planten nu precies bereikt wat hij wil?mobstaa schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:35:
[...]
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
De scene kwam bij mij over als 'laat me dit regelen, ik heb die dipshit in m'n zak'. Ze wil geen burgeroorlog ontketenen en moet het spelen even meespelen tot ze kans ziet bijvoorbeeld de rol van de hoge mus over te nemen. A girl has ambitionsMrFl0ppY schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:58:
[...]
Dat is ook wat ik denk. Maar is ze nu de High Sparrow te slim af of is dit zijn plan en heeft hij door een zaadje te planten nu precies bereikt wat hij wil?
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Die high sparrow liet zich toch wel een beetje gaan. 'je moet baren!' en zijn hand op d'r been leggen. Daar zaten toch wat duistere kantjes aan. Zou me niets verbazen als hij het wel doorheeft, maar Marg speelt het behoorlijk goed.MrFl0ppY schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:58:
Dat is ook wat ik denk. Maar is ze nu de High Sparrow te slim af of is dit zijn plan en heeft hij door een zaadje te planten nu precies bereikt wat hij wil?
Dit dus.
Zou zomaar kunnen, maar ik vraag me af of ze die slachting hebben aangericht ... dat is niet echt Brotherhood gedrag.Crahsystor schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 01:32:
Die drie die eerder aankwamen draven waren wel van the Brotherhood without Banners.
Mensen zijn echt gek! Hoe kom je daar op! OMG!TheFes schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:22:
http://imgur.com/a/p2mfe
Klik daar om te zien wat Sansa in haar briefje geschreven had
Maar wel leuk...
Ik heb de laatste 3 afleveringen nog eens gekeken en moet mijn mening toch bijstellen.sjaak88 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 18:30:
[...]
En je hebt de vorige seizoenen nog recent gezien? Daar zaten veel meer afleveringen in waar amper wat gebeurde![]()
Ja de dialogen waren beter dat zeker maar qua tempo was het echt vele male slomer en is dit seizoen juist erg snel, te snel naar mijn mening.
Deze aflevering was zo slecht nog niet
Doordat ik de vorige seizoenen allemaal nog een keer vrij snel achter elkaar heb gezien kreeg ik het gevoel dat daar minder "tussenstukken" inzaten, die er inderdaad toch wel inzitten. Ik heb me de laatste tijd ook meer verdiept in alle achtergronden waardoor er een stuk minder verassingen zijn.
Maar ik denk dat ik het vooral minder vind door de characters waar het nu omdraait.
Misschien zijn er gewoon teveel belangrijke characters weggevallen(Tywin, Stannis, Roose) en de (naar mijn mening) wel interessante characters(Littlefinger, Varsys en Tyrion) teveel naar de achtergrond verdrukt.
Daar ben ik het wel met je eens. Deze karakters hadden gewoon zulke sterke persoonlijkheden en super goeie dialogen. Misschien krijgen we daar iets van terug nu met de vader van Samwell Tarly. Randyll Tarly is tevens één van de beste oorlogsleider van Westeros (misschien wel de beste inclusief de doden erbij). De enige levende die daar nog aan kan tippen is Brynden 'Blackfish' Tully. De ander goeie oorlogsleiders die dood zijn: Robert Baratheon, Tywin Lannister, Stannis Baratheon, Ned Stark en misschien Robb Stark.jarti66 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:31:
[...]
Misschien zijn er gewoon teveel belangrijke characters weggevallen(Tywin, Stannis, Roose) en de (naar mijn mening) wel interessante characters(Littlefinger, Varsys en Tyrion) teveel naar de achtergrond verdrukt.
https://twitter.com/johanneshaukur/status/739914205101490176Crahsystor schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 01:32:
Die drie die eerder aankwamen draven waren wel van the Brotherhood without Banners. Die met de gele mantel moet haast wel Lem zijn. Bijnaam Lemoncloak vanwege zijn gele mantel.
[ Voor 20% gewijzigd door ulTimaS op 07-06-2016 09:45 . Reden: Lemoncloak ]
Ja, boekenlezer hier. Laatste tijd heb ik ook gezegd dat het een minder seizoen is, of diegene die dat zeiden een +duimpje gegeven. Niet omdat er verschil is met de boeken maar omdat je nu eenmaal makkelijker een mening vormt als je ook het bronmateriaal kent. Uiteraard allemaal subjectief uiteraard.The_Scarabial schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:08:
Weer een mooi aflevering, vond vooral het stukje met lady mormont erg goed en de blackfish die zich niet laat kennen door jamie. De preview voor de volgende episode belooft veel moois.
Wat me opvalt is dat veel mensen lopen te zeiken over dit seizoen, zijn dit boeklezers, vraag ik me dan af. Het is en blijft volgens mij een fantasy serie en die kan dus nu er geen boeken meer zijn, gewoon alle kanten op gaan.
Voor mij is een serie zoveel meer dan alleen verhaal, acting skills, kostuums, camera angle's, muziek, dat zijn voor mij veel meer aspecten die een serie goed maken, dat het verhaal soms niet helemaal zo lekker loopt neem ik dan maar voor lief.
Ondanks dat de boeken zijn ingehaald heeft de serie nu ook 5 seizoenen een bepaalde 'pace' gehad. Je ziet nu dat dit losgelaten word wat de consistentie van de serie aantast.
Bij een serie komt naast het verhaal zeker veel meer kijken. Dat neemt niet weg dat het een manier is om een verhaal te vertellen. Dat verhaal lijkt nu wel een hoger tempo te krijgen met minder diepgang. Ook dat is inconsistent.
Het laatste punt is misschien vooral een mening van boekenlezers omdat die nu eenmaal meer voor het verhaal lezen/kijken. Maar beide punten kun je volgens mij zien aan de hoeveelheid (geplande) bladzijdes vs show time.
Overigens begrijp ik best dat er veel verschillen zijn tov de boeken. Zo kan niet alles verfilmt worden, zeker met de pov-stijl van schrijven, en moet er meer rekening worden gehouden met budget. Een extra persoon in de serie kost je een acteur, make-up (department), kostuums, film-locaties en niet te vergeten screen-time (introductie etc.) en aandacht van de kijker (wie-is-wie, het zijn er al zoveel). Het samenvoegen van personen is soms jammer (zo had ik darkstar wel willen zien..) maar wel een slimme truuk.
tldr; een 'fork' van het verhaal (zelf als het minder interresant/uitgediepd is) als serie = OK; een achteruitgang na 4/5 sterke seizoenen = NOT OK;

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Ik heb weer genoten gisteren!
Ben enorm benieuwd wat The Hound gaat doen.
We weten nu in ieder geval dat Margaery niet gek is geworden en wel degelijk een plan heeft. Vraag blijft natuurlijk of de High Sparrow hier doorheen ziet of niet.
De dialoog tussen Cersei en Lady Olenna, heerlijk! Oma is goed scherp en grappig.
Lyanna Mormont is een baas! Wat een pittig ding zeg. Ik vond het prachtig. Al die moeite voor 62 man... Hopelijk gaat de brief van Sansa aan -in neem aan Littlefinger- niet tegen haar werken.
Jamie die als baas aankomt, het bevel overneemt en vervolgens als klein jongetje tegenover Blackfish staat. Die was duidelijk niet onder de indruk.
Over Arya gaan nu ideeën rond dat de Waif een alter ego van Arya zelf is, zoals in fight club. Op zich ook een interessante theorie. In ieder geval klopte er van alles niet aan haar handelen. Zwaaien met geld, veel te veel opvallen en niet op haar hoede op een verlaten plek. Daar komt zeker nog vervolg op. Ik ben benieuwd.
Al met al heb ik de hele aflevering geboeid zitten kijken en kijk ik weer enorm uit naar de aflevering van volgende week. Wat een heerlijke serie is dit toch!
Ben enorm benieuwd wat The Hound gaat doen.
We weten nu in ieder geval dat Margaery niet gek is geworden en wel degelijk een plan heeft. Vraag blijft natuurlijk of de High Sparrow hier doorheen ziet of niet.
De dialoog tussen Cersei en Lady Olenna, heerlijk! Oma is goed scherp en grappig.
Lyanna Mormont is een baas! Wat een pittig ding zeg. Ik vond het prachtig. Al die moeite voor 62 man... Hopelijk gaat de brief van Sansa aan -in neem aan Littlefinger- niet tegen haar werken.
Jamie die als baas aankomt, het bevel overneemt en vervolgens als klein jongetje tegenover Blackfish staat. Die was duidelijk niet onder de indruk.
Over Arya gaan nu ideeën rond dat de Waif een alter ego van Arya zelf is, zoals in fight club. Op zich ook een interessante theorie. In ieder geval klopte er van alles niet aan haar handelen. Zwaaien met geld, veel te veel opvallen en niet op haar hoede op een verlaten plek. Daar komt zeker nog vervolg op. Ik ben benieuwd.
Al met al heb ik de hele aflevering geboeid zitten kijken en kijk ik weer enorm uit naar de aflevering van volgende week. Wat een heerlijke serie is dit toch!
Haar zoektocht in becoming no-one is dan op zijn minst erg interessant gefilmdLauryn schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:12:
[ Voor 12% gewijzigd door nickko op 07-06-2016 10:39 ]
Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black
First rule of the Faceless men, you don't talk about the Faceless men.nickko schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:36:
"Over Arya gaan nu ideeën rond dat de Waif een alter ego van Arya zelf is, zoals in fight club. Op zich ook een interessante theorie. In ieder geval klopte er van alles niet aan haar handelen. Zwaaien met geld, veel te veel opvallen en niet op haar hoede op een verlaten plek. Daar komt zeker nog vervolg op. Ik ben benieuwd."
Haar zoektocht in becoming no-one is dan op zijn minst erg interessant gefilmd
Geweldig dat oma haar in 3 zinnen even op haar plek zet!Lauryn schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:12:
Je ziet in haar ogen ook vervolgens een blik van: Shit, ze heeft nog gewoon gelijk ook. Ik heb alles vakkundig vern**kt!
Een interessant argument dat de Arya die we gezien hebben niet de echte Arya is:
https://www.reddit.com/r/...to_the_disputed_identity/
Waar het op neer komt is dat ze linkshandig is, terwijl de Arya in de laatste aflevering rechtshandig is. Misschien een beetje vergezocht, maar je moet toch wat hè
https://www.reddit.com/r/...to_the_disputed_identity/
Waar het op neer komt is dat ze linkshandig is, terwijl de Arya in de laatste aflevering rechtshandig is. Misschien een beetje vergezocht, maar je moet toch wat hè
[ Voor 9% gewijzigd door ulTimaS op 07-06-2016 11:16 ]
Zo zie je maar weer hoe zwak de noordelijke legers eigenlijk zijn. Jon en Sansa hebben nu rond de 2400 manschappen; volgens mij hadden de Boltons rond de 4000 inclusief de Karstarks en de Umbers.
Jaime komt echter relaxt Riverrun belegeren met 8000! man, en ik kan me niet voorstellen dat dat alle Lannister forces zijn (ik neem aan dat er wat achterblijven in Kings Landing en ook in Casterly Rock). Dan praat je toch over hele andere getallen...
Ben ook benieuwd hoeveel manschappen de Blackfish nog heeft. En natuurlijk hoeveel Knights of the Vale er zijn met Baelish.
Jaime komt echter relaxt Riverrun belegeren met 8000! man, en ik kan me niet voorstellen dat dat alle Lannister forces zijn (ik neem aan dat er wat achterblijven in Kings Landing en ook in Casterly Rock). Dan praat je toch over hele andere getallen...
Ben ook benieuwd hoeveel manschappen de Blackfish nog heeft. En natuurlijk hoeveel Knights of the Vale er zijn met Baelish.
Vale had er dacht ik 17.000
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Vooral dat laatste idd, the Vale heeft al 6 seizoenen geen vinger uitgestoken dus volgens mij onderschatten velen hoe sterk/groot dit leger is? Daarnaast is Baelish niet dom, hij weet dat een groot leger essentieel is voor de slag in het noorden. Ik vraag me alleen af (zoals altijd bij Baelish) wat zijn endgame is..Viccers schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:16:
Zo zie je maar weer hoe zwak de noordelijke legers eigenlijk zijn. Jon en Sansa hebben nu rond de 2400 manschappen; volgens mij hadden de Boltons rond de 4000 inclusief de Karstarks en de Umbers.
Dan zou het iemand moeten zijn vermomd als Arya ; maar haar masker hangt nog niet in de toren v/d Faceless Men ... toch ? Daar moet je dood voor zijn.ulTimaS schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:15:
Een interessant argument dat de Arya die we gezien hebben niet de echte Arya is:
Mjah. Op het einde van seizoen 4 moet ze een drankje drinken van Sexy Jezus. Vervolgens ziet zij haar eigen gezicht op dat van iemand anders. Nou kan het zijn dat ze aan het hallucineren was, maar er kan ook wat anders aan de hand zijn geweest.Goner schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:28:
[...]
Dan zou het iemand moeten zijn vermomd als Arya ; maar haar masker hangt nog niet in de toren v/d Faceless Men ... toch ? Daar moet je dood voor zijn.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Plot twist; Arya is al dood, we hebben het alleen niet gezienGoner schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:28:
[...]
Dan zou het iemand moeten zijn vermomd als Arya ; maar haar masker hangt nog niet in de toren v/d Faceless Men ... toch ? Daar moet je dood voor zijn.
Jaqen heeft al eerder het gezicht van Arya gehad, ergens in het begin van haar training..Goner schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:28:
[...]
We weten nog niet zo heel veel van de Faceless men, misschien kan je door veel training wel elke gezicht aannemen die je wil en dat Jaqen dus al een elite faceless men is.Goner schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:28:
[...]
Zo... dat zou een shocker zijn... Beetje zoals die film The 6th sense.Tommiiee schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:31:
[...]
Plot twist; Arya is al dood, we hebben het alleen niet gezien![]()
Nouja, op zich zou het niet eens zo vergezocht zijn. Arya moest toch om haar zicht weer terug te krijgen drinken uit die gekke fontein waar eerder zo'n kerel dood neer viel toen hij er uit dronk?revolised schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:34:
[...]
Zo... dat zou een shocker zijn... Beetje zoals die film The 6th sense.
Volgens mij moeten ze het gezicht hebben, ze kunnen niet zomaar iemand nadoen. Op een gegeven moment waarschuwt Jaqen haar dat ze geen 3e kans krijgt :
One way or another, a face will be added to the hall.
Volgens mij heeft de high sparrow prima door dat Margaery toneel speelt. Echter bereikt hij wel gewoon wat hij wil: - Tommen ondersteund de faith, en ik denk dat hij graag Olenna weg wilde uit de hoofdstad wat ook gelukt is.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:33:
[...]
Voor mij is het overduidelijk dat Margaery theater speelt en probeert te overleven. Enige risico wat ik zie is dat het allemaal doorzien wordt door de ouwe blootvoet. Hij meldde immers dat sommigen de teksten van hun heilig geschrift volledig uit het hoofd kennen, maar uiteindelijk totaal niet vroom zijn.....Dat lijkt me een rechtstreekse waarschuwing naar Margaery die daarvoor aan het citeren was.
Zal vanzelf blijken wie het betere plannetje heeft.
De vraag is wat Margaery's plan is en of ze de high sparrow daarmee wel te slim af kan zijn.
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Volgende aflevering heet ookGoner schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:39:
Volgens mij moeten ze het gezicht hebben, ze kunnen niet zomaar iemand nadoen. Op een gegeven moment waarschuwt Jaqen haar dat ze geen 3e kans krijgt :
spoiler:
No One 
Er zijn in ieder geval 2 dingen die niet echt lekker lijken te kloppen - Arya had zakken geld en geen needle. Dat los van de links-rechts-handige theorie.Snailerfreak schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:15:
[...]
Volgende aflevering heet ook
spoiler:No One
Je weet gewoon dat er meer komt, omdat je al tig seizoenen naar die verhaallijn kijkt zonder climax. Ben benieuwd.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Dit was ook het eerste wat ik vermoedde toen ik het briefje zag wat een beetje stiekem geschreven werd.TheFes schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:22:
http://imgur.com/a/p2mfe
Klik daar om te zien wat Sansa in haar briefje geschreven had
Verwijderd
Ik hoor niemand opperen dat zij wellicht Needle verkocht heeft en daarom die zakken zilver bij zich had.NiGeLaToR schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:18:
[...]
Er zijn in ieder geval 2 dingen die niet echt lekker lijken te kloppen - Arya had zakken geld en geen needle. Dat los van de links-rechts-handige theorie.

Misschien had zij hem daarom wel bewaard, voor moeilijke tijden- dat kan zijn de functie vh zwaard, dan wel de waarde vh zwaard.
Het is wel een beetje verwaterd, in de zin dat er iets teveel kinderen op de troon zitten overal, die Tommen, dat neefje van Stark (met zijn borstvoeding voorheen), dat chickie die de 62 man gaf etc.
Het lijkt een sprookje a la Zappbios in het middaguur op NPO3 te worden imo...speciaal voor de kids.
De trend valt niet meer te keren nu de characters er eenmaal in zitten natuurlijk, ik hoop dat het wel gecompenseerd wordt met wat brute wreedheden elders in het verhaal.
(Ramsey Bolton, eat your heart out!)
Fok, kon me niet inhouden en toch ff de preview bekeken.
Dat wordt een goede aflevering zondag !
Verwijderd
T*ring, als je dat nu al gaat kijken, zit je de rest vd week in een dip- ik kijk de huidige aflv. vd week nog een keer, maar verlekkeren aan de komende episode doe ik echt pas a.s. zondag.KillerAce_NL schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:45:
Fok, kon me niet inhouden en toch ff de preview bekeken.
Anders zit je de hele week op je tanden te knarsen en kan hij alleen maar tegenvallen, imo.
Beter plempt HBO alles ineens op het net, net als Netflix- best lame dat je nog een week moet wachten steeds...
Deze jongen slaat de preview wel even over. Eerst CTRL SHIFT DEL kijken en After the thrones, al vind ik after the thrones niet echt iets toevoegen. Maar je moet toch wat
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Was dat een grap? Het is namelijk Alt Shift Xcbr600f4i schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:54:
Deze jongen slaat de preview wel even over. Eerst CTRL SHIFT DEL kijken en After the thrones, al vind ik after the thrones niet echt iets toevoegen. Maar je moet toch wat
Misschien vind je deze ook wel leuk:
[ Voor 12% gewijzigd door ulTimaS op 07-06-2016 13:59 ]
Straks blijkt niet alleen dat Arya al dood is, maar dat Arya al lang geleden gedood is. Kort nadat ze die Faceless huis binnen ging. En dat de Arya die we zagen al de hele tijd Jaqen wasTommiiee schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:31:
[...]
Plot twist; Arya is al dood, we hebben het alleen niet gezien![]()
[ Voor 7% gewijzigd door Zeror op 07-06-2016 14:01 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ik denk dat de Waif zich voordeed als Arya om er zo achter te komen waar ze zich bevond. En dat Arya dat oude vrouwtje was - aka the Waif- die haar neerstak. Beetje vergezocht misschien, maar goed...
Lol teveel Inception gekekenIcephase schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:03:
Ik denk dat de Waif zich voordeed als Arya om er zo achter te komen waar ze zich bevond. En dat Arya dat oude vrouwtje was - aka the Waif- die haar neerstak. Beetje vergezocht misschien, maar goed...
Verwijderd
Dit klinkt heel vaag...Icephase schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:03:
Waarom zou er een verhaallijn lopen met hetgeen zich heeft voorgedaan, als zij al dood zou zijn?
Misschien is het zo, maar ik vind het wel heel vergezocht, net als bij "Wie is de mol?"; allemaal van die vage theorieën, vaak klopt er niks van
Ik denk eerder dat zij gevonden wordt en geholpen wordt door die toneel-vrouw, die zij gespaard heeft of dat zij ook op het bedje beland en wij haar gezicht in de peeling-off gaan zien...zou het wel een bummer vinden, daar niet van, maar echt een missie heeft zij ook niet meer. Dat die Melissandre toen zei "we'll meet again", tja...zij riep wel vaker dingen (denk aan Stannis), dus die lijn kan zomaar gewijzigd zijn.

Interessante theorie...Icephase schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:03:
Ik vond vooral opvallend hoe vriendelijk Arya antwoordt oude vrouwtje... Zullen wij zo zeggen, Arya is niet bepaald meest beleefd en vriendelijk persoon. Zij is ALTIJD super voorzichtig. Haar gedraag is op zijn minst opmerkelijk. Maar ik denk dat Waif gewoon zichzelf was.
Needle verkoopt ze nooit! Mijn logische verklaring was dat ze het geld simpelweg gestolen heeft. Ze heeft maanden/jarenlang geoefend om niet op te vallen en onzichtbaar te zijn. Een willekeurige gozer zakkenrollen lijkt me dan peanuts.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:44:
[...]
Ik hoor niemand opperen dat zij wellicht Needle verkocht heeft en daarom die zakken zilver bij zich had.
Misschien had zij hem daarom wel bewaard, voor moeilijke tijden- dat kan zijn de functie vh zwaard, dan wel de waarde vh zwaard.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Daarom is GoT zo tof - halve volksstammen zijn weer een week mentaal aan het puzzelen wat er nu weer staat te gebeuren
En dan heb je het nog niet eens over de diehard boeklezers die al jarenlang bezig zijn met puzzelen.NiGeLaToR schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:42:
Daarom is GoT zo tof - halve volksstammen zijn weer een week mentaal aan het puzzelen wat er nu weer staat te gebeuren
En toen keek ik ook nog de previewulTimaS schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:47:
[...]
En dan heb je het nog niet eens over de diehard boeklezers die al jarenlang bezig zijn met puzzelen.

Arya was te nonchalant aan het rondlopen in de stad, zich van geen kwaad bewust (terwijl ze donders goed zou moeten weten dat ze in gevaar is). Dat is best raar. Zou best meer achter zitten, maar zou je de volgende aflevering Arya's gezicht bij de faceless men op de muur zit, dan is dat wel een anti-climax. Het verhaal wordt opgebouwd via Jaqen die Arya begeleid, maar die jaloerse Waif die haar ziet als iemand die nooit 'a girl' kan zijn. Ik denk dat dit een klassiek GoT staartje gaat krijgen, namelijk Waif gaat dood. Jaqen zal wel een belangrijke rol moeten spelen.
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Arya is geen dief. Ze had al moeite met het stelen van brood in Kings Landing "vroeger". Al haar maniertjes en dingetjes klopten niet met wie Arya is.MrFl0ppY schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:37:
[...]
Needle verkoopt ze nooit! Mijn logische verklaring was dat ze het geld simpelweg gestolen heeft. Ze heeft maanden/jarenlang geoefend om niet op te vallen en onzichtbaar te zijn. Een willekeurige gozer zakkenrollen lijkt me dan peanuts.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Aan het einde van seizoen 8 schrikt Bran wakker in bed, met old nan naast zich die hem verhaaltjes aan het vertellen was in bed en was het allemaal een droom.
De enige verklaring die ik kan verzinnen is dat ze opzettelijk gevonden wilt worden. Ze gedraagt zich als een edele en valt op. Iets wat arya al die tijd heeft vermeden.Cyb3 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:06:
Arya was te nonchalant aan het rondlopen in de stad, zich van geen kwaad bewust (terwijl ze donders goed zou moeten weten dat ze in gevaar is). Dat is best raar. Zou best meer achter zitten, maar zou je de volgende aflevering Arya's gezicht bij de faceless men op de muur zit, dan is dat wel een anti-climax. Het verhaal wordt opgebouwd via Jaqen die Arya begeleid, maar die jaloerse Waif die haar ziet als iemand die nooit 'a girl' kan zijn. Ik denk dat dit een klassiek GoT staartje gaat krijgen, namelijk Waif gaat dood. Jaqen zal wel een belangrijke rol moeten spelen.
Misschien deed ze dit express om de Waif's ware aard te laten zien en gevonden te worden. Maar dan ging het niet helemaal volgens plan. Ik kan er ook echt niets van maken...

Je bedoelt dit: https://www.reddit.com/r/...rl_is_no_fool_but_she_is/Snailerfreak schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:10:
[...]
De enige verklaring die ik kan verzinnen is dat ze opzettelijk gevonden wilt worden. Ze gedraagt zich als een edele en valt op. Iets wat arya al die tijd heeft vermeden.
Misschien deed ze dit express om de Waif's ware aard te laten zien en gevonden te worden. Maar dan ging het niet helemaal volgens plan. Ik kan er ook echt niets van maken...
beetje domme strategie van haar, ze had net zo goed ergens anders een mes kunnen krijgen en dan was het in 1x over. ik denk dat ze weldegelijk verrast is en dat ze nu geluk heeft gehad.Snailerfreak schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:10:
[...]
De enige verklaring die ik kan verzinnen is dat ze opzettelijk gevonden wilt worden. Ze gedraagt zich als een edele en valt op. Iets wat arya al die tijd heeft vermeden.
Verwijderd
Dat denk ik ook. Zij was wel degelijk verrast door die oude tang en er speelt iets anders mee denk ik, waardoor zij blijft leven. Dat water dat zij dronk om weer te kunnen zien, bevatte misschien wel meer helende eigenschappen ofzo. Ik denk dat zij nog wel blijft leven, anders zijn er dadelijk weinig Stark's over, in GoT.Cyb3 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:23:
[...]
beetje domme strategie van haar, ze had net zo goed ergens anders een mes kunnen krijgen en dan was het in 1x over. ik denk dat ze weldegelijk verrast is en dat ze nu geluk heeft gehad.
Waar ik met nog het meeste druk om maak zijn al die bacteriën en ziektes in het water waar je met een flinke open wond doorheen zwemt. Brrrrr..
Nee joh, het water in de kanalen van Braavos is het schoonste van heel Essos
De vraag die mensen zich nog altijd moeten stellen is uit S2; hoe is Jaqen ooit in die cart op weg naar de wall geraakt 

Gaan we daar ooit antwoord op krijgen
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Volgens mij is een ding duidelijk, dat Arya uiteindelijk niet dood gaat en Waif waarschijnlijk wel.
Ik ga heen en weer tussen 2 theorieën:
- Jaqen is vermomd als Arya om enerzijds The Waif te testen, en anderzijds om Arya een publieke dood te geven. De manier waarop ze wegstrompeld door de menigte was te duidelijk. Ze klampte niemand aan bijvoorbeeld. Haar hele act, vanaf het boeken van de reis tot en met het zwalken over de weg al bloedend leek erop gericht om het zoveel mogelijk mensen te laten zien. Ik snap alleen niet waarom Jaqen haar die publieke dood zou willen laten sterven, niemand kent haar immers.
- Het is het ultieme kat en muis spel, The Waif had het gezicht van Arya op, en zorgde ervoor dat dit gezicht ook duidelijk gezien werd tijdens het boeken van de reis. De oude vrouw, die The Waif (b)lijkt te zijn, is eigenlijk Arya zelf. Ook deze theorie heeft nog genoeg gaten, met het is een gevoel wat ik heb
- Jaqen is vermomd als Arya om enerzijds The Waif te testen, en anderzijds om Arya een publieke dood te geven. De manier waarop ze wegstrompeld door de menigte was te duidelijk. Ze klampte niemand aan bijvoorbeeld. Haar hele act, vanaf het boeken van de reis tot en met het zwalken over de weg al bloedend leek erop gericht om het zoveel mogelijk mensen te laten zien. Ik snap alleen niet waarom Jaqen haar die publieke dood zou willen laten sterven, niemand kent haar immers.
- Het is het ultieme kat en muis spel, The Waif had het gezicht van Arya op, en zorgde ervoor dat dit gezicht ook duidelijk gezien werd tijdens het boeken van de reis. De oude vrouw, die The Waif (b)lijkt te zijn, is eigenlijk Arya zelf. Ook deze theorie heeft nog genoeg gaten, met het is een gevoel wat ik heb
Misschien valt alles wel weer terug op Edgar Allan Poe. 
All that we see or seem
Is but a dream within a dream.
"When you grow up your heart dies"
Ik zag laatst een plaatje van de Night King, waarbij er in mij een theorie opkwam. Waarschijnlijk enorm ver gezocht, maar ik vind de Night King enorm op Bran Stark lijken. Grote lange neus, teruggetrokken kin en vrij forse bovenlip, hoofd smal aan de onderkant, breed aan de bovenkant.
Daarnaast leek het bij de staarwedstrijd tussen de Night King en Jon Snow bij Hardhome alsof de twee elkaar ergens van kenden.
In de show lijkt de Night King ook niet de oudste van de White Walkers te zijn, hij ziet er minder "zombified" uit en heeft geen lang grijs haar en geen baard.
Daarom dacht ik dat met enige fuck-ups in de tijdslijnen de Night King misschien wel Bran is. Eerlijk gezegd wordt een dergelijke theorie waarschijnlijk te vergezocht voor de serie, maar ik vond het wel opvallend.
Daarnaast zijn er andere fantheorieën die mij dezelfde richting op doen denken:
Daarnaast leek het bij de staarwedstrijd tussen de Night King en Jon Snow bij Hardhome alsof de twee elkaar ergens van kenden.
In de show lijkt de Night King ook niet de oudste van de White Walkers te zijn, hij ziet er minder "zombified" uit en heeft geen lang grijs haar en geen baard.
Daarom dacht ik dat met enige fuck-ups in de tijdslijnen de Night King misschien wel Bran is. Eerlijk gezegd wordt een dergelijke theorie waarschijnlijk te vergezocht voor de serie, maar ik vond het wel opvallend.
spoiler: Fantheorieën
Er zijn mensen die denken dat Bran Stark Brandon the Builder en/of Brandon the Breaker is, door terug te gaan in de tijd.
Er zijn mensen die denken dat Brandon the Builder de Night's King was.
Er zijn mensen die denken dat de Night's King een White Walker was.
Dus dat er bepaalde connecties zijn is wel duidelijk.
Dat vragen alleen mensen die zitten te slapen onder de show:Jebus4life schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:48:
De vraag die mensen zich nog altijd moeten stellen is uit S2; hoe is Jaqen ooit in die cart op weg naar de wall geraakt
[afbeelding]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=SWoW6-4RaYo]
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
IN de cart, niet UIT de cart..Jogai schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:11:
[...]
Dat vragen alleen mensen die zitten te slapen onder de show:
[video]
Dat was inderdaad ook de reden dat Arya als dank een aantal (drie?) mensen mocht 'aanwijzen' welke vervolgens door Jaqen om zeep werden geholpen.Jogai schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:11:
[...]
[video]
Jacqen zei in de vorige aflevering tegen de Waif m.b.t. Arya iets van "don't make her suffer', oftewel snel & pijnloos. Dat deed ze niet, en ik denk dus dat dit een test voor de Waif was (en ze faalde).
Hij is als ordinair misdadiger opgepakt door de City Watch, in de kerker gegooid en daar uitgehaald door een mannetje van Ned Stark als rekruut voor de Night's Watch ...Jebus4life schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:48:
Verwijderd
Dan zou je eerder het gezicht van Arya gezien hebben, onder dat vd oude vrouw, dan van waif- denk ik.wicked1980 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:56:
Voor die tijd was dat wellicht 'quick' en zonder 'suffering'...vriendelijke injecties etc. deden zij nog niet aan en gif kan ook behoorlijk pijnvol zijn; wellicht pijnlijker dan messteken, leegbloeden en het hart dat vervolgens binnen enkele minuten stopt met kloppen, waarna de dood intreedt.zkotz schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:15:
Jacqen zei in de vorige aflevering tegen de Waif m.b.t. Arya iets van "don't make her suffer', oftewel snel & pijnloos. Dat deed ze niet, en ik denk dus dat dit een test voor de Waif was (en ze faalde).
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2016 16:26 ]
In de cart mijn vriend, niet eruitJogai schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:11:
[...]
[video]
Dus 1 van de faceless men, die (als we het mogen geloven) de beste assassins zijn die er rondlopen wordt willekeurig opgepakt door de idioten van de city watch, ik vind dat toch een beetje ongeloofwaardigGoner schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:15:
[...]
Hij is als ordinair misdadiger opgepakt door de City Watch, in de kerker gegooid en daar uitgehaald door een mannetje van Ned Stark als rekruut voor de Night's Watch ...
Zou me tegenvallen van Jaqen mocht hij zich dus laten pakken hebben
Op zich is dat voor het verhaal totaal niet van belang.
The Waif is een meester met slag- en steekwapens, zo bleek uit eerdere afleveringen. Dus die moet zonder problemen in 1 stoot het hart kunnen raken, en niet herhaaldelijk in de buikholte steken... ze wilde Arya dus wél laten lijden.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:16:
Voor die tijd was dat wellicht 'quick' en zonder 'suffering'...vriendelijke injecties etc. deden zij nog niet aan en gif kan ook behoorlijk pijnvol zijn; wellicht pijnlijker dan messteken, leegbloeden en het hart dat vervolgens binnen enkele minuten stopt met kloppen, waarna de dood intreedt.
Niet voor dit verhaal misschien, maar het helpt wel voor de geloofwaardigheid.sjaool schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:29:
[...]
Op zich is dat voor het verhaal totaal niet van belang.
Er mag ook wel iets aan de kijker overgelaten worden om in te vullen. Je kunt niet alles gaan uitleggen. Sommige mensen vinden dat dan weer plotholes, ik heb daar totaal geen moeite mee.ulTimaS schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:43:
[...]
Niet voor dit verhaal misschien, maar het helpt wel voor de geloofwaardigheid.
Weet jij wat beters ??Jebus4life schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:26:
[...]
Dus 1 van de faceless men, die (als we het mogen geloven) de beste assassins zijn die er rondlopen wordt willekeurig opgepakt door de idioten van de city watch, ik vind dat toch een beetje ongeloofwaardig
Hij zat in de cel met die 2 andere boeven, Biter en Rorge ... misschien was het onderdeel van een plan of opdracht ??
Hahahaha dit is ook precies hoe ik verwacht dat The Walking Dead aflooptPiet_Piraat7 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:08:
Aan het einde van seizoen 8 schrikt Bran wakker in bed, met old nan naast zich die hem verhaaltjes aan het vertellen was in bed en was het allemaal een droom.
Rick die wakker wordt uit zijn coma en alles "gedroomd" heeft
PSN: Von_Smallhausn
Arya's face kan zeer zeker wel gebruikt zijn, bewijs in de video hieronder.
Mijn theorie is dat het Jaqen was die als Arya speelde maar het kan ook zo andersom zijn.
Ik geloof in ieder geval niet dat het echt Arya was.
01:50
Mijn theorie is dat het Jaqen was die als Arya speelde maar het kan ook zo andersom zijn.
Ik geloof in ieder geval niet dat het echt Arya was.
01:50
Dream endings zijn echt de grootste domper die ik kan bedenkenMon0lith schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:20:
[...]
Hahahaha dit is ook precies hoe ik verwacht dat The Walking Dead afloopt![]()
Rick die wakker wordt uit zijn coma en alles "gedroomd" heeft
De white walker die werd gecreëerd door de children of the forest was waarschijnlijk gewoon de Night King toch? Dat was niet Bran.Karrespoor schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:03:
Ik zag laatst een plaatje van de Night King, waarbij er in mij een theorie opkwam. Waarschijnlijk enorm ver gezocht, maar ik vind de Night King enorm op Bran Stark lijken. Grote lange neus, teruggetrokken kin en vrij forse bovenlip, hoofd smal aan de onderkant, breed aan de bovenkant.
spoiler: FantheorieënEr zijn mensen die denken dat Bran Stark Brandon the Builder en/of Brandon the Breaker is, door terug te gaan in de tijd.
Een mogelijk scenario is dat Jaqen iemand een "ongeluk" heeft laten krijgen en hij vervolgens is overlopen door de city watch. Hij zou uiteraard die mannen kunnen omleggen en vervolgens kunnen ontsnappen, maar dit zou de aandacht kunnen vestigen dat er mogelijk een huurmoordenaar in de buurt was en wellicht dat het ongeluk helemaal geen ongeluk was. Een onderzoek naar de verdachte omstandigheden waaronder het slachtoffer is komen te overlijden, zou wellicht herleid kunnen worden naar opdrachtgever en dit zou een absolute blamage zijn voor de faceless men, dus heeft hij zich laten pakken als een normale crimineel waar niemand aandacht aan besteed.Jebus4life schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:26:
[...]
Dus 1 van de faceless men, die (als we het mogen geloven) de beste assassins zijn die er rondlopen wordt willekeurig opgepakt door de idioten van de city watch, ik vind dat toch een beetje ongeloofwaardigDiezelfde man dan nog die in harren een behoorlijk aantal Lannister soldaten vermoord om Arya en haar vrienden daaruit te krijgen.
Zou me tegenvallen van Jaqen mocht hij zich dus laten pakken hebben
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
Vergeet trouwens niet dat Arya die ene kerel op de grond van zijn gezichten ontdeed en toen blind werd op het moment dat ze haar eigen gezicht daar zag. Ze hebben dus al een gezicht dat in elk geval heel sterk op haar lijkt.
De nieuwe Promo beloofd veel leuks.
spoiler:
Arya en Waif komen elkaar nog een keer tegen en Arya maakt een mooie sprong. Arya is niet dood.
Brienne bezoekt Riverrun
The Mountain gaat er volgens mij een hoofd af rukken van iemand van de Faith
Jaime heeft er alles voor over om terug te gaan naar Cersei al moet hij daarvoor alle Tully's uitmoorden. En we zien Tyrion weer.
Brienne bezoekt Riverrun
The Mountain gaat er volgens mij een hoofd af rukken van iemand van de Faith
Jaime heeft er alles voor over om terug te gaan naar Cersei al moet hij daarvoor alle Tully's uitmoorden. En we zien Tyrion weer.
[ Voor 23% gewijzigd door Lanithro op 08-06-2016 10:47 ]
Het belooft veel leuks ja, doordat de afleveringen ook relatief lang zijn kijk ik er naar uit, maar een spoiler tag is hiervoor wel gepast.
[ Voor 35% gewijzigd door markdm op 08-06-2016 11:39 ]
Ik dacht dat spoilerstags niet nodig waren aangezien mensen praktisch na de uitzending meteen gaan spoileren.
Anders lees je even de regels....Lanithro schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:49:
Ik dacht dat spoilerstags niet nodig waren aangezien mensen praktisch na de uitzending meteen gaan spoileren.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews
Steam/Discord: Flimovic
Uit de warning:
Ik en anderen vermijden bewust de previews, daarom zijn titels van komende afleveringen ook niet gewenst.gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews
[ Voor 11% gewijzigd door FotW op 08-06-2016 10:53 ]
Vooral quoten danmarkdm schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:41:
[...]
Het belooft veel leuks ja, doordat de afleveringen ook relatief lang zijn kijk ik er naar uit, maar een spoiler tag is hiervoor wel gepast.

Zo onnozel hé
[ Voor 71% gewijzigd door MrVegeta op 08-06-2016 11:58 ]
Ik las vandaag deze theorie over Arya en the Waif en ik moet zeggen dat het best plausibel klinkt:
https://www.reddit.com/r/...rya_and_the_waif_are_the/
Maar dat is het nu net, veel theorieën klinken plausibel. Zo gaat het al jaren met de theorieën van GoT/Asoiaf, omdat mensen goeie argumenten leveren klinken ze allemaal aannemelijk. Dit vind ik ook gewoon de kracht van zowel de show als de boeken en dit heb ik zelf nog nooit met andere tv-shows gehad.shoombak schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:36:
Ik las vandaag deze theorie over Arya en the Waif en ik moet zeggen dat het best plausibel klinkt:
LOST was daar ook een hele goeie in
. Ik ben het overigens niet met bovenstaande theorie eens. Het is vrij onlogisch voor het toekomst van het verhaal, en gezien het verleden dat Arya een Faceless Girl wordt. Haar arc was nu juist dat ze zichzelf beter leert kennen, dat ze getraind is en haar doel weer voor ogen heeft. Terug gaan naar Westeros en killing people!
Even inhaken op het verhaal van Jaqen... Er gaat een theorie rond dat hij de zelfde persoon is, als haar eerste trainer/mentor (Syrio).
[ Voor 3% gewijzigd door muhda op 08-06-2016 14:06 ]
Hopen dat het dan niet zo'n deceptie wordt als de laatste aflevering van LOST..

Maar dat zal wel niet, ik vind het tot op heden een prima seizoen, voor mijn gevoel is de opbouw steeds hetzelfde in alle seizoenen. Eerst wat sneller, dan middelste afleveringen rustig opbouwen en de laatste weer wat meer actie.
Ja Syrio Forel, ben ik zelf niet zo'n voorstander van eerlijk gezegd.muhda schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:05:
Even inhaken op het verhaal van Jaqen... Er gaat een theorie rond dat hij de zelfde persoon is, als haar eerste trainer/mentor (Syrio).
Dat is iets wat ik sowieso nog wel vaag vind; Jaqen leek eerst gewoon de ultieme assassin te zijn die doet wat hij wil maar in de opleiding krijgt Arya flink straf omdat ze iemand anders omlegt dan haar doel was. Jaqen legt toch ook "willekeurige" mensen om voor Arya zonder dat er een prijs voor betaald is...MrVegeta schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:48:
LOST was daar ook een hele goeie in. Ik ben het overigens niet met bovenstaande theorie eens. Het is vrij onlogisch voor het toekomst van het verhaal, en gezien het verleden dat Arya een Faceless Girl wordt. Haar arc was nu juist dat ze zichzelf beter leert kennen, dat ze getraind is en haar doel weer voor ogen heeft. Terug gaan naar Westeros en killing people!
Wat dat betreft is Faceless Arya niet interessant voor het verhaal als ze zich aan alle regeltjes moet houden. Faceless Arya met dezelfde vrijheden als Jaqen zou wel leuk kunnen zijn.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Jaqen legt 3 mensen voor Arya om, omdat Arya 3 mensen gered heeft. De faceless God had dus nog 3 doden tegoed, en die mag Arya kiezen.XyritZz schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:19:
[...]
Dat is iets wat ik sowieso nog wel vaag vind; Jaqen leek eerst gewoon de ultieme assassin te zijn die doet wat hij wil maar in de opleiding krijgt Arya flink straf omdat ze iemand anders omlegt dan haar doel was. Jaqen legt toch ook "willekeurige" mensen om voor Arya zonder dat er een prijs voor betaald is...
Wat dat betreft is Faceless Arya niet interessant voor het verhaal als ze zich aan alle regeltjes moet houden. Faceless Arya met dezelfde vrijheden als Jaqen zou wel leuk kunnen zijn.
Nog iemand die we niet hebben zien dood gaanulTimaS schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:11:
[...]
Ja Syrio Forel, ben ik zelf niet zo'n voorstander van eerlijk gezegd.
'Not today!'
#fight clubshoombak schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:36:
Ik vind het een erg leuke theorie, maar ik wil echt geen fight club idee in Game of Thrones, vind het idee van het laten zien van haar verbeelding niet echt logisch in deze serie.
Er is wel een andere leuke theorie dat Syrio Forel de First Sword of Braavos werd omdat hij de gave had om te zien wie een Faceless man is. Het zal echter niet zo logisch zijn dat hij zelf een faceless man zal zijn.ulTimaS schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:11:
Ja Syrio Forel, ben ik zelf niet zo'n voorstander van eerlijk gezegd.
Kijk maar hoe hij gekozen werd: "Syrio, upon entering the Sealord's presence, was asked what was special about the cat, claimed to be from a far off land, seated on the Sealord's lap. Syrio answered him truthfully, telling him that he has seen tomcats like him a thousand times in the alleys of Braavos. Because he saw the reality of what the cat was, common not special and male not female, he was named First Sword."
http://awoiaf.westeros.org/index.php/Syrio_Forel
Als je ingehuurd bent om iemand te vermoorden ga je alleen hem vermoorden en niet iemand anders, want "a price has been paid". De reden dat Jaqen 3 mensen voor Arya vermoorde was omdat Arya 3 levens gered had, een religieuze reden voor Jaqen, compleet anders dan je als leerling niet aan de opdracht houden. Twee compleet verschillende situaties.XyritZz schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:19:
[...]
Dat is iets wat ik sowieso nog wel vaag vind; Jaqen leek eerst gewoon de ultieme assassin te zijn die doet wat hij wil maar in de opleiding krijgt Arya flink straf omdat ze iemand anders omlegt dan haar doel was. Jaqen legt toch ook "willekeurige" mensen om voor Arya zonder dat er een prijs voor betaald is...
Van begin tot nu volgt Arya een training, dat is haar hele verhaal. Het zou best kunnen dat Syrio Jaqen is. Aangezien we Syrio niet officieel dood hebben zien gaan zou het me verbazen als hij niet ergens terugkomt. Al is het maar om Arya uiteindelijk te beschermen/helpen (of wat dan ook).
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Dit topic is gesloten.
Let op:
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic