[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 114 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.579 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 10:10
chrisO schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:51:
[...]

En wat was dat dan met dat laatste visioen van Bran...daarin zag je ook de Mad King "Burn them All" roepen... Waarom zit dat dan Bran's visioen?
Het kan zijn dat het gewoon grote gebeurtenissen uit de geschiedenis zijn, maar het kan ook impliceren dat Bran een bepaalde invloed kan hebben op deze personen en gebeurtenissen. Eigenlijk zou ik dat persoonlijk een erg toffe twist vinden. Bran die eigenlijk de fire-starter is van alle grote gebeurtenissen uit de geschiedenis van Westeros.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

revolised schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:57:
[...]

Het kan zijn dat het gewoon grote gebeurtenissen uit de geschiedenis zijn, maar het kan ook impliceren dat Bran een bepaalde invloed kan hebben op deze personen en gebeurtenissen. Eigenlijk zou ik dat persoonlijk een erg toffe twist vinden. Bran die eigenlijk de fire-starter is van alle grote gebeurtenissen uit de geschiedenis van Westeros.
Zoals Bran die uiteindelijk Bran the Builder blijkt te zijn en opdracht geeft om de Wall te bouwen? Dat zou wel erg tof zijn idd. Geen idee of ze die kant opgaan maar gezien het gedoe met Hodor en Eddard lijkt het dat Bran beperkte invloed kan uitoefenen in het verleden.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

chrisO schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:51:
[...]

En wat was dat dan met dat laatste visioen van Bran...daarin zag je ook de Mad King "Burn them All" roepen... Waarom zit dat dan Bran's visioen?
Misschien om te laten zien dat Jaime hem in de rug heeft gestoken om een goede reden en zo heeft voorkomen dat heel kingslanding in vlammen op gaat. Of misschien om Bran te laten weten dat er Wildfire te vinden is in King's landing wat kan helpen in het gevecht met the Others.

Ik geloof niet dat Bran nu in één keer invloed heeft op elke visioen die hij krijgt en dat nu alle gebeurtenissen eigenlijk door hem zijn gekomen. Dat is imo gewoon bad writing en het neemt de impact weg van het Hodor paradox.

[ Voor 17% gewijzigd door ulTimaS op 02-06-2016 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:47
Ik keek net in mijn sickbeard overzicht en zag net de titel van de volgende aflevering, gezien die titel en de eerdere spoiler in dit topic dat er volgende week
spoiler:
een oude bekende terug komt

moest ik meteen aan
spoiler:
Sandor Clegane, ofwel the Hound denken

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ulTimaS schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 00:05:
Koekoe zijn zit in het bloed van de Targaryens, het is een beetje 50/50 bij hun. Van zijn drie kinderen was tenminste één gek in zn hoofd, Viserys, Rhaegar was normaal en heel aardig (van horen zeggen van bijvoorbeeld Barristan Selmy), Daenerys lijkt nu nog redelijk normaal maar wie weet veranderd dat nog.
Je had toch ook nog die blinde bij de muur? Die was ook wel ok.
MrVegeta schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:18:
Grappig, één van de grootste klachten van seizoen 5 was dat er te weinig in gebeurde, nu is het te veel? Er zijn zoveel dingen nog niet gebeurd. Wat is er tot nu toe gebeurd dat te veel is dan?
Volgens mij was de klacht meer dat er te veel tegelijk gebeurde wat allemaal maar saaie of slecht gescripte randmeuk was. Nu zit er weer meer actie in, maar het wordt wel afgeraffeld omdat ze nog steeds te veel verhaallijnen tegelijk willen doen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:53

Goner

What can I do you for ?

Gonadan schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:22:
[...]
Je had toch ook nog die blinde bij de muur? Die was ook wel ok.
Maester Aemon.
Maar die was dan ook niet het resultaat v/e huwelijk tussen broer en zus zoals gebruikelijk bij de Targaryens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Goner schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 13:55:
Maester Aemon.
Maar die was dan ook niet het resultaat v/e huwelijk tussen broer en zus zoals gebruikelijk bij de Targaryens.
Zo ver zit ik er niet in. Ik weet alleen dat de halve wereld gebaseerd is op incest, dan 45% gearrangeerd c.q. verkracht en het kliekje wat over blijft heeft een vrijwillige relatie. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarti66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-09 17:14
Is er niemand die het raar vindt dat er een compleet Tyrell leger in kingslanding is? Terwijl het Lannister leger op weg is naar Riverrun.

Er ontstaat nu eenzelfde scenario als bij de Sack of King's Landing, de Tyrells hebben nu toch gewoon de mogelijkheid om de macht te grijpen zoals de Lannisters toen hebben gedaan. De Tyrells zijn sluw genoeg om zoiets te plannen en hebben altijd al een hekel aan de Lannisters gehad. Als ze achter de schermen een deal hebben gesloten met een andere partij(Dorne misschien) lijkt me dit best een mogelijk scenario.

Of mis ik iets?

[ Voor 56% gewijzigd door jarti66 op 03-06-2016 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:46
Zo was aardige epi, ook de scenes met Sam vond ik prima. De scene met Daeny, had ik iets van "gaaap, dat weten we nu wel"......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Ik vond de afgelopen aflevering ook matig. Het enige interessante was Benjen Stark die terug kwam. Arya die stopt bij de Faceless men zag je ook al van mijlen ver aankomen. Voor mijn gevoel was deze aflevering meer een filler. Ik hoop dat de volgende aflevering wat beter wordt qua verhaallijnen.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Breakdown van de episode van Alt-Shift-X (zit wel een beetje achtergrond info in van de boeken):

[ Voor 21% gewijzigd door ulTimaS op 03-06-2016 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markdm schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 00:14:
[...]

Incest zorgt inderdaad voor krankzinnigheid, dus daar hadden de Targaryens heel veel last van. Soms kwam de krankzinnigheid pas later op en soms al vanaf de geboorte. http://awoiaf.westeros.org/index.php/Targaryen_madness
Daarom denk ik ook wel dat de theorieën dat the mad King door Bran gek werd niet zo logisch, er is namelijk al een logische reden dat het gebeurt is.
Leuke parallel tussen de incest targaryens en de incest lannisters.

1 kind was knettergek en evil -> Visaerys / Joffrey
1 kind was wel chill en vriendelijk -> Tommen en Raegar
1 kind was normaal -> Myrcella / Danny
(vergeef me de spelling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

jarti66 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 22:00:
Is er niemand die het raar vindt dat er een compleet Tyrell leger in kingslanding is?
Kwestie van vertrouwen ... de koningin is tenslotte een Tyrell.
Ze zijn er ook speciaal op verzoek (van Jaime dacht ik) omdat Tommen bevolen heeft niet in te grijpen uit angst voor gevolgen voor z'n koningin. Ze wilden snel ingrijpen voordat Tommen in de gaten had wat er gebeurde, maar dat mislukte dus faliekant ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

ulTimaS schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:48:
Breakdown van de episode van Alt-Shift-X (zit wel een beetje achtergrond info in van de boeken):
[video]
@ review waarom elke keer die gravedigger aanhalen (lees: clegane bowl) ...beetje hyped allemaal, valt het straks enorm tegen als die gewoon dood blijkt. maar ben wel erg benieuwd >:)

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Cyb3 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:14:
[...]

@ review waarom elke keer die gravedigger aanhalen (lees: clegane bowl) ...beetje hyped allemaal, valt het straks enorm tegen als die gewoon dood blijkt. maar ben wel erg benieuwd >:)
Ik denk niet dat hij dood is, maar cleganebowl is inderdaad wel een beetje vergezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:49

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

ulTimaS schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:48:
[video]
Die breakdowns voegen echt wat toe. Zorgt er echt voor dat je de diverse verhaallijnen beter begrijpt. Tof!

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:52

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:57:
[...]

Leuke parallel tussen de incest targaryens en de incest lannisters.

1 kind was knettergek en evil -> Visaerys / Joffrey
1 kind was wel chill en vriendelijk -> Tommen en Raegar
1 kind was normaal -> Myrcella / Danny
(vergeef me de spelling)
In hoeverre Daenerys normaal is valt nog maar te zien. Ze heeft in ieder geval een meer dan gezonde eigendunk. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie1
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-08 11:35
jarti66 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 22:00:
Is er niemand die het raar vindt dat er een compleet Tyrell leger in kingslanding is? Terwijl het Lannister leger op weg is naar Riverrun.

Er ontstaat nu eenzelfde scenario als bij de Sack of King's Landing, de Tyrells hebben nu toch gewoon de mogelijkheid om de macht te grijpen zoals de Lannisters toen hebben gedaan. De Tyrells zijn sluw genoeg om zoiets te plannen en hebben altijd al een hekel aan de Lannisters gehad. Als ze achter de schermen een deal hebben gesloten met een andere partij(Dorne misschien) lijkt me dit best een mogelijk scenario.

Of mis ik iets?
Was het niet zo dat Cercei liever had dat de Tyrells het tegen het geloof opnam. Het geloof leeft erg onder de bevolking en door zelf geen gewapende macht hier tegenover te zetten, keer je het volk niet tegen de Lanisters. Daarnaast zou het moeilijk zijn voor Cercei om het bevel te geven voor een mogelijke aanval omdat ze gezondigd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

Mx. Alba schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:28:
[...]

In hoeverre Daenerys normaal is valt nog maar te zien. Ze heeft in ieder geval een meer dan gezonde eigendunk. :D
Ze heeft af en toe behoorlijk bipolaire trekjes... :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

sjaool schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 11:41:
[...]

Ze heeft af en toe behoorlijk bipolaire trekjes... :+
Ongeveer om de vier afleveringen, toevallig? ;) :+

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

kokkie1 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 11:39:
[...]
Was het niet zo dat Cercei liever had dat de Tyrells het tegen het geloof opnam.
Het plannetje van Cersei, Jaime en Olenna : YouTube: Game of Thrones 6x04 "Cersei Talks to his son" vanaf 4:16 ...
(let niet op vreemde omschrijving van filmpje)

[ Voor 3% gewijzigd door Goner op 03-06-2016 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 14:32

Dawn

..Sworn to the Dark..

TheFes schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:20:
Ik keek net in mijn sickbeard overzicht en zag net de titel van de volgende aflevering, gezien die titel en de eerdere spoiler in dit topic dat er volgende week
spoiler:
een oude bekende terug komt

moest ik meteen aan
spoiler:
Sandor Clegane, ofwel the Hound denken
Eventueel:

spoiler:
Stannis

zou ook mooi zijn :)

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Dawn schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 12:40:
spoiler:
Stannis

zou ook mooi zijn :)
En door wie zou die tot leven zijn gewekt ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
Ik denk niet dat ze nog iemand tot leven wekken, dat is nogal snel na John Snow zn resurection. Dan wordt de spanning compleet onderuit gehaald aan de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:01
Goner schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 12:44:
[...]

En door wie zou die tot leven zijn gewekt ? :?
Brienne zei dat ze 'm had gedood, maar dat hebben we niet gezien.
In een serie waar mensen vaak expliciet en uitgebreid gedood worden is het ombrengen van een Stannis of een Hodor niet expliciet in beeld. Daarmee worden plotwendingen open gelaten. Los van de wederopstandingen natuurlijk :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21
Wat denken jullie van de volgende theorie die rondgaat over de visioenen van Bran en de Mad King:

spoiler:
De stemmen die de Mad king hoorde waren niet van Bran, maar van de 3 eyed raven. De 3ER (van oorsprong een targaryen bastaard) was natuurlijk op de hoogte van de komst van de white walkers en heeft de mad king (toch een soort familie) via zijn visioenen willen waarschuwen. Hierdoor heeft de mad king alle wildfire in kings landing laten produceren om zo een aanval van de white walkers af te kunnen slaan (Met 'Burn them all' zou de mad king dus eigenlijk de white walkers bedoelen). Zoals bekend is de Mad king door het horen van die stemmen uiteindelijk gek geworden met alle gevolgen van dien..

Mij lijkt het persoonlijk wel een interessante en plausibele theorie. Ben erg benieuwd naar de verdere verhaallijn van Bran, die gaat denk ik nog redelijk wat reveals opleveren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 11:30
NiGeLaToR schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:18:
[...]

In een serie waar mensen vaak expliciet en uitgebreid gedood worden is het ombrengen van een Stannis of een Hodor niet expliciet in beeld. Daarmee worden plotwendingen open gelaten. Los van de wederopstandingen natuurlijk :+
Waarom zou Brienne liegen over dat ze Stannis heeft gedood?
Hodor is echt wel dood die werd zowat uitelkaar getrokken door die Wights, ook al zag je hem niet dood gaan/liggen

Anders kunnen: de dochter van Stannis, Lady Waldau en haar baby ook nog leven, want hun dood is ook niet expliciet in beeld gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

chrisO schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:41:
[...]

Hodor is echt wel dood die werd zowat uitelkaar getrokken door die Wights, ook al zag je hem niet dood gaan/liggen

Anders kunnen: de dochter van Stannis, Lady Waldau en haar baby ook nog leven, want hun dood is ook niet expliciet in beeld gebracht.
Afbeeldingslocatie: http://pre09.deviantart.net/e228/th/pre/f/2016/150/5/1/hodor_by_ertacaltinoz-da4bb69.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ruurd v. schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:24:
Wat denken jullie van de volgende theorie die rondgaat over de visioenen van Bran en de Mad King:

spoiler:
De stemmen die de Mad king hoorde waren niet van Bran, maar van de 3 eyed raven. De 3ER (van oorsprong een targaryen bastaard) was natuurlijk op de hoogte van de komst van de white walkers en heeft de mad king (toch een soort familie) via zijn visioenen willen waarschuwen. Hierdoor heeft de mad king alle wildfire in kings landing laten produceren om zo een aanval van de white walkers af te kunnen slaan (Met 'Burn them all' zou de mad king dus eigenlijk de white walkers bedoelen). Zoals bekend is de Mad king door het horen van die stemmen uiteindelijk gek geworden met alle gevolgen van dien..

Mij lijkt het persoonlijk wel een interessante en plausibele theorie. Ben erg benieuwd naar de verdere verhaallijn van Bran, die gaat denk ik nog redelijk wat reveals opleveren. :)
Even los van visioenen Bran en de Mad King:
Kan de 3 Eyed Raven ook niet Bran zelf zijn? De 3 ER heeft dezelfde abilities als Bran en kan (zo lijkt het) net als Bran niet lopen. Ik vond de tekst die de 3ER zei toen hij werd vermoord ook erg vreemd ("Leave me").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

chrisO schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:41:
[...]

Mjah, het begint er wel op te lijken dat Stannis dood is, dus de hoop op de one true king is wel voorbij. Er zijn meer redenen voor Brienne om Stannis om te leggen dan hem in leven te houden. Maar iets wat zou kunnen is dat zij Stannis in leven heeft gehouden om "iets" te doen met het noordelijke complot, maar het lijkt er op dat dat er ook niet is. Dus hoogstwaarschijnlijk is die de pijp uit.
Het verschil tussen Hodor en Stannis is natuurlijk wie hem probeerde om te leggen. Bij Stannis was het een eerbare ridder die wellicht haar "eer" belangrijker vond dan het afslachten van een gewonde koning. Ook dacht ik dat ze altijd nog wilde dat hij publiek zou erkennen dat hij Renly had vermoord zodat zij daar niet meer verdacht zou zijn.

Bij Hodor waren weights, white walkers en the knight king. Die leven alleen maar om de levenden om te leggen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 11:30
Leuk plaatje, maar Hodor is op dat plaatje toch echt wel dood ;) Enne heb je dan ook een nog een plaatje van Ned Stark op de Iron troon met z'n hoofd in z'n handen...misschien leeft die dan ook nog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

chrisO schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 14:02:
[...]

Leuk plaatje, maar Hodor is op dat plaatje toch echt wel dood ;) Enne heb je dan ook een nog een plaatje van Ned Stark op de Iron troon met z'n hoofd in z'n handen...misschien leeft die dan ook nog....
Ja, daarom plaatste ik de afbeelding ook :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
MrVegeta schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:53:
[...]

Mjah, het begint er wel op te lijken dat Stannis dood is, dus de hoop op de one true king is wel voorbij. Er zijn meer redenen voor Brienne om Stannis om te leggen dan hem in leven te houden. Maar iets wat zou kunnen is dat zij Stannis in leven heeft gehouden om "iets" te doen met het noordelijke complot, maar het lijkt er op dat dat er ook niet is. Dus hoogstwaarschijnlijk is die de pijp uit.

[...]

Het verschil tussen Hodor en Stannis is natuurlijk wie hem probeerde om te leggen. Bij Stannis was het een eerbare ridder die wellicht haar "eer" belangrijker vond dan het afslachten van een gewonde koning. Ook dacht ik dat ze altijd nog wilde dat hij publiek zou erkennen dat hij Renly had vermoord zodat zij daar niet meer verdacht zou zijn.

Bij Hodor waren weights, white walkers en the knight king. Die leven alleen maar om de levenden om te leggen.
Ach ja, ik vrees dat we met ratio niet echt ver komen met voorspellen wat er gebeurt in deze serie. Het is dat boekenlezers wat meer kunnen inschatten, maar ook dat wordt minder naarmate de serie verstrijkt. In dat opzicht verwacht ik al een aantal seizoenen niets meer, want tjah.. U never know who dies next.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25
Ik ben bezig met een rewatch en heb net Blackwater gekeken, echt een geweldige aflevering. Nu je bij seizoen 6 bent vergeet je hoe goed de eerdere seizoenen waren.
Nu ik het voor de tweede keer kijk merk ik pas echt hoeveel aandacht er aan detail besteed wordt. Klein voorbeeldje: YouTube: GoT 2x09: Lannister Victory at King's Landing, hierin wordt met de bears naar de Mormonts verwezen en met Foxes de Florents.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 11:32
Dus, nog 1 Direwolf officieel niet dood als ik het goed heb.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

cbr600f4i schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 08:52:
Dus, nog 1 Direwolf officieel niet dood als ik het goed heb.
2? Ghost en Nymeria.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

2 1/2. Ik ben er nog niet van overtuigd dat dat echt de kop van Shaggydog was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Oh ja, Ghost was ik ff vergeten terwijl dat de meest zichtbare is. Nymeria is hooguit weggejaagd dus die verwacht ik nog wel (stille hoop)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
http://www.independent.co...-hodor-lost-a7061686.html

Volgend seizoen 7 afleveringen confirmed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 22:01
Hopelijk dat ze dan iets langer zijn per stuk :)

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Vind het ontzettend jammer. Over het algemeen vind ik iedere aflevering goed. Toch merk ik dat verhaallijnen al afgesloten worden. Eindjes worden aan elkaar geknoopt en meer kan worden voorspeld dan voorheen. Denk aan aflevering 9, 3.9, Tyrion vs Tywin en Mountain vs Viper. Zulke shocks verwacht ik minder tegen te komen.

In Dorne schijnt in de boeken heel veel spanning en een plottwist te zitten. Nu missen we dit helaas. Toch voor mij als serie op nummer 1.

Om toch even de boeken aan te halen.

<knip> dat doen we dus niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Ramzzz op 06-06-2016 09:06 ]

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:20
mobstaa schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 23:04:
Om toch even de boeken aan te halen.
<knip> dat doen we dus niet.

[ Voor 75% gewijzigd door Ramzzz op 06-06-2016 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Wat is hier zo onduidelijk aan ?

Niet welkom:
- Discussie over de boeken.

Coldhands en Lady Stoneheart ... nog nooit genoemd in de serie !!

[...]
Nee, maar de Boltons hebben blijkbaar z'n lichaam gevonden en zouden graag degene die 'm gedood heeft, belonen.

Thanks to you, the false king Stannis Baratheon is dead.
Do you know who struck the killing blow?
No.
A shame.
I'd reward the man.

[ Voor 59% gewijzigd door Goner op 04-06-2016 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36
Goner schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 23:45:
Wat is hier zo onduidelijk aan ?

Niet welkom:
- Discussie over de boeken.

[...]

Nee, maar de Boltons hebben blijkbaar z'n lichaam gevonden en zouden graag degene die 'm gedood heeft, belonen.

Thanks to you, the false king Stannis Baratheon is dead.
Do you know who struck the killing blow?
No.
A shame.
I'd reward the man.
Quote het dan ook niet 8)7
Maar wel mee eens. Dat het nu nog ontbreekt betekend niet dat het nog kan komen en dan heb je het al leuk 'verpest' voor de niet boekenlezers.

En inderdaad Stannis is dood, live with it ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
spoiler:
The Hound is terug :D
Geweldige opening! Zo tof dat we niet meteen de intro kregen, ik wist toen al meteen er komt iets speciaals. Alleen al The Hound en de andere acteur Ian McShane, die de leider speelde maakte de hele aflevering voor mij goed :)

Al was dat met Arya weer beetje jammer zeg...

[ Voor 4% gewijzigd door sjaak88 op 06-06-2016 06:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:12
Misch nog even spoiler tags?

Ik bedoel de aflevering is net 2 uur oud ofzo :+

Maar wel een hele coole opening

[ Voor 42% gewijzigd door Wognummer op 06-06-2016 08:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaak88
Wognummer schreef op maandag 06 juni 2016 @ 05:39:
[...]

Misch nog even spoiler tags?

Ik bedoel de aflevering is net 2 uur oud ofzo :+

Maar wel een hele coole opening
Aflevering is officieel uitgezonden. Ik doe niks verkeerds en iedereen met logica weet dat je niet hier moeten komen op maandag als je de aflevering nog niet gezien hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 08:24
Arya was niet meer op haar hoede... Kom aan, dat was toch voorspelbaar zeg :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 15:43
Klinkt misschien gek, maar ik had een beetje het A-team gevoel. Idealistisch groepje mensen in the middle of knowhere die worden lastig gevallen door boefjes.

Ik vond het einde wat zwak en te makkelijk. De motieven van de boefjes waren totaal niet duidelijk en opeens hoort the Hound een paard, alsof die moordpartij daarvoor gewoon geruisloos is gegaan.

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

BrammeS schreef op maandag 06 juni 2016 @ 09:15:
Klinkt misschien gek, maar ik had een beetje het A-team gevoel. Idealistisch groepje mensen in the middle of knowhere die worden lastig gevallen door boefjes.

Ik vond het einde wat zwak en te makkelijk. De motieven van de boefjes waren totaal niet duidelijk en opeens hoort the Hound een paard, alsof die moordpartij daarvoor gewoon geruisloos is gegaan.
Ja het was wel erg voorspelbaar.

spoiler:
Sneaky attack on Arya
daarentegen niet (overigens wel hele creepy scene met die bejaarde vrouw!! :X )

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:16

Snippertje

Light up your life

Ik vind het seizoen tot noch toe een beetje tegen vallen. Er gebeurt in mijn ogen vrij weinig en alles gaat wat trager. Misschien komt dit doordat de vorige seizoenen een wat hoger tempo hadden en is dit de opbouw naar iets groots. Ik geloof dat aflevering 9 altijd de aflevering was die de dingen allemaal even 180 graden deed draaien toch?

Waar GOT voor mij in het begin steeds onvoorspelbaar was, is dat nu wat minder het geval en zeker dit seizoen. Hoop dat dit seizoen weer voor een groot W-T-F moment kan zorgen en misschien vergelijk ik teveel met de vorige seizoen :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:12
Snippertje schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:21:
Ik vind het seizoen tot noch toe een beetje tegen vallen. Er gebeurt in mijn ogen vrij weinig en alles gaat wat trager. Misschien komt dit doordat de vorige seizoenen een wat hoger tempo hadden en is dit de opbouw naar iets groots. Ik geloof dat aflevering 9 altijd de aflevering was die de dingen allemaal even 180 graden deed draaien toch?

Waar GOT voor mij in het begin steeds onvoorspelbaar was, is dat nu wat minder het geval en zeker dit seizoen. Hoop dat dit seizoen weer voor een groot W-T-F moment kan zorgen en misschien vergelijk ik teveel met de vorige seizoen :)
Ja idd Ep 9 is altijd leuk om te kijken (behalve the Red wedding ;( ;w

maar nu hebben we

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Van de laatse 2 afleveringen had ik wat meer van gehoopt, hopelijk krijgen we dit seizoen nog de trial of combat met de mountain en de siege of dat kasteel van blackfish. The battle of the nord krijgen we waarschijnlijk zeker in episode 9. Denk dat we ook nog wat actie krijgen bij dany en the tower of joy reveal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Ik hoop ook dat we de Siege of Riverrun, Cersei's trial by combat en snowbowl nog mogen meemaken (dit seizoen). De brief die Sansa stuurde gaat hoogstwaarschijnlijk naar Littlefinger en daarmee hebben ze toch genoeg troepen om Winterfell terug te nemen.

Ik ga er niet vanuit dat Arya degene is die is neergestoken. Zelf acht ik de kans groter dat Jaqen is neergestoken door de Waif. Hoe hij aan het gezicht van Arya komt, kan ik niet verklaren.
Echter
edit: toch nog gevonden: YouTube: Arya and Jaqen What's happening?!
1. Arya sluit de vorige aflevering af in een donkere ruimte, deze scene was anders compleet overbodig.
2. Hoe komt ze aan zoveel geld?
3. Waarom lijkt ze zoveel aandacht te willen trekken door zoveel geld aan die zeelieden te geven?
4. Ze gaat op een open plek (brug) staan wachten.

Jaqen zei dat er hoe dan ook een gezicht moest worden toegevoegd aan de muur. Misschien doordat hij zelf medelijden had met Arya en dus zelf ook 'mercy' toonde.

[ Voor 7% gewijzigd door mobstaa op 06-06-2016 16:35 ]

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ik vond dat meisje van beer eiland wel bad ass! Ook wat ser davos erop zegt, als ze half zo pittig zijn als jou, zijn de boltens kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
  • Laatst online: 10-09 14:39
ik hoop eigenlijk dat arya dood gaat, haar verhaallijn gaan maar nergens toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
kingpol schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:34:
ik hoop eigenlijk dat arya dood gaat, haar verhaallijn gaan maar nergens toe
Arya moet nog wat mensen omleggen, aldus de voorspelling van onze eigen Carice. Als dat ook al niet meer klopt dan kunnen we die rol ook wel schrappen ;)
"I see a darkness in you. And in that darkness, eyes staring back at me. Brown eyes, blue eyes, green eyes... eyes you'll shut forever. We will meet again."
Nu zat ze er eerder naast.. dus tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
  • Laatst online: 10-09 14:39
NiGeLaToR schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:42:
[...]

Arya moet nog wat mensen omleggen, aldus de voorspelling van onze eigen Carice. Als dat ook al niet meer klopt dan kunnen we die rol ook wel schrappen ;)

[...]

Nu zat ze er eerder naast.. dus tja.
arya is goed om stokken in het gezicht te krijgen en neergestoken te worden

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Lyanna Mormont will make Westeros great again!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 15:41
Weer een interessante aflevering!

Het stuk met Arya is meer dan het lijkt, dat moet bijna wel. Ze wandelde open en bloot door de stad, gaf een zak geld en haar intentie om naar Westeros te gaan vrij alsof ze met opzet geruchten wilde creëren, en staat dan even relaxed alleen bij een brug om neergestoken te worden... Ook liep en gedroeg ze zich anders dan voorheen, naar mijn idee.

Het moet een list zijn. Ik ben er alleen nog niet uit of:

a) Arya een beschermende laag onder haar kleding had, samen met wat bloedzakken die ze van die theatergroep heeft gekregen, of
b) Dat het überhaupt niet Arya is die we zagen, maar bijvoorbeeld Jaqen zoals hierboven geopperd.

Hoe dan ook gaat Waif van een koude kermis thuiskomen binnenkort. Ben erg benieuwd naar de details van hoe dit gaat lopen.

-------------

En Maergery is ook bezig met een spelletje. De tekening van de roos die ze aan haar oma Olenna gaf is het teken van House Tyrell, dus ze staat overduidelijk nog aan de kant van haar familie. Ben opnieuw heel benieuwd wat zij van plan is, en hoe dat gaat samenkomen met Cersei's trial by combat, de High Sparrow en haar broer Loras.

-------------

Ten slotte: Sandor Clegane / The Hound is alive! En de Brotherhood without Banners lijkt nogal veranderd te zijn. Waar ze eerst vooral een Robin Hood-achtige groep waren die hun omgeving veilig wilde houden, zijn ze nu aan het moorden geslagen. Ik ben benieuwd waar die verandering vandaan is gekomen: Is het religieus getint omdat de Brotherhood nu in de Lord of Light gelooft en ze dus anti-Faith of the Seven zijn? Dat leek eerder niet hun drijfveer. Of zijn dit een aantal manschappen die plunderen zonder dat de baas het doorheeft? Het is tenslotte lastig om een leger (nou ja, groep) onder controle te houden. Of is Barric Dondarrion niet meer de leider? Want hij zou dit volgens mij niet zo aangepakt hebben. Mysteries, mysteries. Kan weer niet wachten op volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Geniale aflevering, zoveel leuke scenes. Dat meisje van house Mormont _/-\o_

Ik snap alleen niet zo goed wat nu Jon Snow zijn taktiek is. Hij heeft de hele North nodig om te vechten tegen de White Walkers. Maar om Winterfell te krijgen moet hij een oorlog voeren waarin de beste mannen van elke house waarschijnlijk zullen sterven (ook de boltons/umbers etc aan Ramsay's kant). Dan kan je toch net zo goed niet op tegen de White Walkers als je overblijft met een leger van jonge dienstplichtigen?

Of is het meer een kwestie van geen keus hebben omdat Ramsay hem toch wel zal opzoeken met een leger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Met de troepen die jon snow nu heeft zijn ze zwaar kansloos, verwacht een blackwater senario waarop eens een ander leger vanuit "onverwachte" hoek aan komt om jon te helpen, zal wel de vallei zijn of anders misschien de tully's op wat voor manier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Nieuwevolger schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:57:
Met de troepen die jon snow nu heeft zijn ze zwaar kansloos, verwacht een blackwater senario waarop eens een ander leger vanuit "onverwachte" hoek aan komt om jon te helpen, zal wel de vallei zijn of anders misschien de tully's op wat voor manier ook.
Je zag Sansa ook een brief schrijven. Ik acht de kans groot dat de brief bestemd is voor Little Finger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

sjaak88 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:51:
[...]

Je zag Sansa ook een brief schrijven. Ik acht de kans groot dat de brief bestemd is voor Little Finger :)
Dat denk ik ook, ze zijn op het punt beland dat het niet anders kan. Ze dachten wel even dat heel het noorden direct achter hun staat.

[ Voor 10% gewijzigd door ulTimaS op 06-06-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Goron schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:53:
Geniale aflevering, zoveel leuke scenes. Dat meisje van house Mormont _/-\o_

Ik snap alleen niet zo goed wat nu Jon Snow zijn taktiek is. Hij heeft de hele North nodig om te vechten tegen de White Walkers. Maar om Winterfell te krijgen moet hij een oorlog voeren waarin de beste mannen van elke house waarschijnlijk zullen sterven (ook de boltons/umbers etc aan Ramsay's kant). Dan kan je toch net zo goed niet op tegen de White Walkers als je overblijft met een leger van jonge dienstplichtigen?

Of is het meer een kwestie van geen keus hebben omdat Ramsay hem toch wel zal opzoeken met een leger?
Jon Snow heeft meerdere redenen waarom het belangrijk is om Winterfell terug te winnen:
1. Ramsay Bolton is nu van plan Jon Snow en de Wildlings die in Castle Black zitten aan te vallen. Dit zorgt er direct voor dat er minder manschappen over zullen blijven voor het bestrijden van de White Walkers. Het White Walker probleem is volgens mij nog niet erg doorgedrongen bij Ramsay.
2. Op het moment dat Winterfell is teruggewonnen kan het noorden worden verenigd. Dit zorgt voor een betere organisatie tegen de White Walkers. Op dit moment heb je kamp Bolton en kamp Stark. Waar op dit moment meer manschappen achter Bolton staan. (The Vale niet meegerekend)

Beste scenario voor Jon:
Ramsay wordt verslagen, gevangen Boltons vechten mee in de strijd tegen de White Walkers. Alle troepen geallieerd aan de Boltons zweren trouw aan Stark. Daarnaast de mannen van The Vale.

[ Voor 7% gewijzigd door mobstaa op 06-06-2016 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Persoonlijk zou ik z'n situatie jon snow ook niet steunen, ten eerst liet hij de wildlings binnen en op dit moment lijkt hij zwaar kansloos tegen de boltens. Maar als ik het goed begreep, wilt jon de white walkers bestrijden bij winterfell, daarom wilt hij het heroveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje tamme aflevering imo. :O :Z

Die Arya, echt zielig- ik vind haar een Legend! Klein, maar though.
Ik hoop dat zij tot het einde erin blijft en nog wat bad-guys omlegt, op haar ninja/hitman-achtige missies.

Deze aflv. was even een soort van interbellum ofzo, ik hoop de volgende aflv. weer op wat meer snoeiharde actie/bloedvergieten. :9~

Brute kills!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mooi de opbouw. Clegane gaat de Brotherhood wegruimen. Verder Lyanna Mormont.. die is veul leuker dan dat maffe joch uit The Eyrie :D Haar gesprek met Davos _O_ Ser20goodmen vs Milady62goodmen *O* Mooie opmerking van Davos: if those 62 men are as ferocious as milady then Bolton is doomed :7

Margaery speelt duidelijk het spel mee. Maar die gaat echt haar duty niet herpakken als vrouw van Tommen zolang de HS en Septa nog meescharrelt bij elke move die ze maakt. Soort van huisarrest idee heeft ze nu. Dat papiertje met de roos aan Olenna aka growing strong. Aka Marg is growing strong aka zal vilein terugslaan. Zo mooi als een roos, zo vilein als rozendoornen })

Yara neemt het er nog van zolang het kan :9 En terecht dat ze Theon even duidelijk maakte dat zijn Reek-performance over is. Kan niet wachten tot volgende week. De bezem door de Sept, Sandor op zijn weg naar de wraakzuchtige broeder namens de Faith. Freys/Lannisters, dat leger van Lannisters en Bronn als rechterhand gaat een poging wagen. Maar we hebben ook Brienne nog die op diplomatieke missie is met Podd naar de BlackFish. Soort van partycrashers dus zodra de Lannisters de siege willen beginnen :P

En oh: Wun-Wun kan praten :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarti66
Ik kan echt niet begrijpen dat iemand dit een goede aflevering kan vinden. Ik vind het misschien wel de slechtste van de hele serie, komt misschien ook omdat ik ze allemaal vrij recent heb gezien.

In het noorden gebeurd zo goed als niks, dat Sansa alsnog om hulp(van littlefinger) gaat vragen was te verwachten. Bij riverrun, in Kingslanding en in Volantis gebeurd ook niks, alleen dat Yara haar plan onthuld maar dit was ook te verwachten(had ook geen andere keuze).
Het gevecht tussen arya en the waif viel ook tegen, het is gewoon te simpel. Arya zal toch niet hieraan bezwijken, dan is er veel te veel tijd aan haar verhaallijn besteed.
De enige "verrassing" is the hound, maar ik begrijp niet waarom er zoveel tijd aan werd besteed(had ook veel korter gekunt)

Volgens mij zijn de schrijvers gewoon de inspiratie kwijt nu de boeken op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
jarti66 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 18:26:
Ik kan echt niet begrijpen dat iemand dit een goede aflevering kan vinden. Ik vind het misschien wel de slechtste van de hele serie, komt misschien ook omdat ik ze allemaal vrij recent heb gezien.

In het noorden gebeurd zo goed als niks, dat Sansa alsnog om hulp(van littlefinger) gaat vragen was te verwachten. Bij riverrun, in Kingslanding en in Volantis gebeurd ook niks, alleen dat Yara haar plan onthuld maar dit was ook te verwachten(had ook geen andere keuze).
Het gevecht tussen arya en the waif viel ook tegen, het is gewoon te simpel. Arya zal toch niet hieraan bezwijken, dan is er veel te veel tijd aan haar verhaallijn besteed.
De enige "verrassing" is the hound, maar ik begrijp niet waarom er zoveel tijd aan werd besteed(had ook veel korter gekunt)

Volgens mij zijn de schrijvers gewoon de inspiratie kwijt nu de boeken op zijn.
En je hebt de vorige seizoenen nog recent gezien? Daar zaten veel meer afleveringen in waar amper wat gebeurde :?
Ja de dialogen waren beter dat zeker maar qua tempo was het echt vele male slomer en is dit seizoen juist erg snel, te snel naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:46
Vond ik van seizoen 5 ook al enigszins, dat het snel ging. Vergeleken met s1/4, heb ik een gevoel dat s5/8 met de turbo erop aan gaan is. Als er een s9 was aangekondigd, had ik dat niet gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Nieuwevolger schreef op maandag 06 juni 2016 @ 17:00:
Maar als ik het goed begreep, wilt jon de white walkers bestrijden bij winterfell, daarom wilt hij het heroveren.
Zover ik weet heeft Bran the Builder de wall gemaakt en vervolgens Winterfell. Winterfell zou anders zijn opgebouwd dan andere kastelen en daarmee sterker tegen White walkers. Winterfell of omgeving was zo ver ik weet ook waar de White walkers bij de vorige invasie zijn tegengehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:20
Heb inderdaad ook het idee het te snel gaat nu, maar goed begrijp het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Je merkt wel echt dat het vermoorde en uit elkaar halen van interessante personages niet ten goede gaat van de kwaliteit. de dialogen in kingslanding met Tywin, Littlefinger, Varys, Tyrion en Joffrey zijn echt een groot gemis. Nu zitten we de helft van de tijd naar kinderen/jongvolwassenen aan het kijken. Het is ook bijna onmogelijk de kwaliteit van seizoen 4 of the battle of blackwater te evenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarti66
sjaak88 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 18:30:
[...]

En je hebt de vorige seizoenen nog recent gezien? Daar zaten veel meer afleveringen in waar amper wat gebeurde :?
Ja de dialogen waren beter dat zeker maar qua tempo was het echt vele male slomer en is dit seizoen juist erg snel, te snel naar mijn mening.
Het tempo is inderdaad hoger dan eerdere seizoenen. Maar ik heb nu veel meer het gevoel dat de schrijvers denken hier gaan we naartoe en dit gebeurd er onderweg daar naartoe.
Terwijl bij eerdere seizoenen er volgens mij veel meer plotwendingen waren en er overal veel meer achter zat.
Komt denk ik ook dat alles toen veel duidelijker in beeld werd gebracht(varsys, littlefinger)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 13:29
Brienne is toch ook op weg naar Riverrun? Die haalt Jaime en Blackfish gewoon over om samen te vechten voor Sansa. Voor zover ik weet hebben ze wat goed te maken.

The Hound :) CleganeBowlHype weetikveel incomming :)

Ohh ik vergeet gewoon het feit dat Al Swearengen (cocks*cker :) ) en George Hearst meededen in deze aflevering. Leuk om te zien van HBO, hoop dat we Simon Adabesi ook nog te zien krijgen :)

[ Voor 30% gewijzigd door luxzenburcht op 06-06-2016 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Op zich wel een aardige aflevering (al had ik de eerste 2 minuten het idee dat ik een andere serie keek) een aanloopje naar de bad ass dingen die we de komende weken gaan zien.

En wat Arya betreft, dat gaat nog leuk worden. 2 dingen die ik even uit de reddit commentaren haal:

- The Waif failed. She didn't confirm the kill.
- Didn't she (the Waif) also disobey him by making her suffer? He told the Waif not to let her suffer. Gut stab is not that. She disobeyed.

Kortom, ik denk dat het verhaal van the Waif een staartje gaat krijgen in het nadeel van the Waif.

Of Arya in de vorm van Jaqen rondliep weet ik niet, ik denk het zelf niet want waarom een overtocht boeken? Na de aanval keek ze de mensen ook aan alsof ze ze niet kon vertrouwen (wie is faceless en wie niet).

[ Voor 90% gewijzigd door cbr600f4i op 06-06-2016 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
cbr600f4i schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:04:
En wat Arya betreft, dat gaat nog leuk worden. 2 dingen die ik even uit de reddit commentaren haal:

- The Waif failed. She didn't confirm the kill.
- Didn't she (the Waif) also disobey him by making her suffer? He told the Waif not to let her suffer. Gut stab is not that. She disobeyed.

Kortom, ik denk dat het verhaal van the Waif een staartje gaat krijgen in het nadeel van the Waif.

Of Arya in de vorm van Jaqen rondliep weet ik niet, ik denk het zelf niet want waarom een overtocht boeken? Na de aanval keek ze de mensen ook aan alsof ze ze niet kon vertrouwen (wie is faceless en wie niet).
Inderdaad. De kill confirm je door een gezicht in de hal op te hangen. Dat kan ze nu dus nog niet. Daarbij de persoonlijke opdracht Arya niet te laten lijden. Ala Talissa op de Red Wedding Arya in de buik steken is alles behalve niet lijden :X Dus tweemaal in de fout. Toen Arya in de fout ging werd ze blind. Wat heeft Jaqen in petto voor de waif? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:01

Spooksel

Spooksel!

Jaqen in de vorm van Arya, hmm. Ik weet het niet, ze gedroeg zich idd heel anders dan normaal en had bijvoorbeeld ook Needle niet bij zich. Dat die Faceless Men een ander gezicht kunnen dragen wat niet helemaal dezelfde vorm heeft, a la... maar van aan grote volwassen kerel als Jaqen transformeren naar een klein meisje als Arya... dat gaat er bij mij niet in :P

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:15
Vond het wéér saai. Iedere week lees ik hier in de comments "volgende week wordt knallen", maar het lijkt er maar niet te komen. Ik heb sinds de dood van de Viper en Hardhome geen memorabele afleveringen meer gezien. Het goede van de laatste aflevering: geen Danny! Thank God.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Laatst online: 11:22
Ik had het idee dat Arya ook langer/groter was. Maar ik kan het mis hebben hoor. Was echt mijn eerste gedachte toen ik haar de brug op zag lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Goh weer iemand die nog leeft, maar dood werd geacht. Hoe vaak zullen we dat nog mee maken? ;)

Verder leuke episode, wacht gewoon af wat er met Arya/Jaqen is. Dit is gewoon onderdeel van de queeste.

Overigens net als Ms Dormer, die gaat straks gewoon de hoge spreeuw een high five geven. In z'n gezicht. Met de iron throne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015

Qu3st

Spooksel schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:34:
Jaqen in de vorm van Arya, hmm. Ik weet het niet, ze gedroeg zich idd heel anders dan normaal en had bijvoorbeeld ook Needle niet bij zich. Dat die Faceless Men een ander gezicht kunnen dragen wat niet helemaal dezelfde vorm heeft, a la... maar van aan grote volwassen kerel als Jaqen transformeren naar een klein meisje als Arya... dat gaat er bij mij niet in :P
Needle niet bij zich, heel veel zilver op zak, opeens rechtshandig in plaats van linkshandig. Het is niet de echte Arya!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

geert1 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:57:
En de Brotherhood without Banners lijkt nogal veranderd te zijn. Waar ze eerst vooral een Robin Hood-achtige groep waren die hun omgeving veilig wilde houden, zijn ze nu aan het moorden geslagen.
Wie zegt dat de Brotherhood die slachtpartij op z'n geweten heeft ?
Als die waarschuwing "The night is dark and full of terrors" op iets anders sloeg ? Wat we van de Brotherhood weten is dat ze er zijn om de plattelanders te beschermen tegen Lannisters etc ... er zwerft genoeg ander tuig rond.

Vorige aflevering rapporteerd die Frey zoons nog aan hun vader :
The Mallisters have risen against us. And the Blackwoods.
The Brotherhood Without Banners is rallying the commoners against us, raiding our supply trains and camps.

Nog even gekeken en we hebben niks anders dan the Hound's woord voor wie ze zouden zijn :
They're from the Brotherhood. They follow the Red God.
die drie zelf zeggen alleen dat ze bezig zijn met "Protecting the people" ...

[ Voor 12% gewijzigd door Goner op 06-06-2016 23:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 21:17

The_Scarabial

MTB for life!

Weer een mooi aflevering, vond vooral het stukje met lady mormont erg goed en de blackfish die zich niet laat kennen door jamie. De preview voor de volgende episode belooft veel moois.

Wat me opvalt is dat veel mensen lopen te zeiken over dit seizoen, zijn dit boeklezers, vraag ik me dan af. Het is en blijft volgens mij een fantasy serie en die kan dus nu er geen boeken meer zijn, gewoon alle kanten op gaan.
Voor mij is een serie zoveel meer dan alleen verhaal, acting skills, kostuums, camera angle's, muziek, dat zijn voor mij veel meer aspecten die een serie goed maken, dat het verhaal soms niet helemaal zo lekker loopt neem ik dan maar voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 19:53
NiGeLaToR schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:47:
Goh weer iemand die nog leeft, maar dood werd geacht. Hoe vaak zullen we dat nog mee maken? ;)

Verder leuke episode, wacht gewoon af wat er met Arya/Jaqen is. Dit is gewoon onderdeel van de queeste.

Overigens net als Ms Dormer, die gaat straks gewoon de hoge spreeuw een high five geven. In z'n gezicht. Met de iron throne.
Ik zie Arya ook nog wel die Gendry weer tegen het lijf lopen een van de volgende afleveringen (al werd hij niet dood geacht)

---

De aflevering was weer een beetje traag, maar ik vond hem allesbehalve saai. Tof om the Hound weer terug te zien. Die scene met Lyanna Mormont was ook geweldig, zij heeft alles waar het dat slappe joch van de Vale aan ontbreekt. Jon en Sansa hebben wel even goed geïnformeerd van te voren, die 63 man gaan echt het verschil maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:04

Zeror

Ik Henk 'm!

Nieuwevolger schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:57:
Ergens hoop ik dat Bran Stark en Sansa Stark elkaar gaan tegenkomen zeer binnenkomt. En dat Bran Stark dan de Night King naar Winterfall lokt om de Boltons af te maken. De andere houses zien dan in dat Sansa en Jon gelijk hadden en vallen de white walkers van verschillende kanten aan.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

The_Scarabial schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:08:
Weer een mooi aflevering, vond vooral het stukje met lady mormont erg goed en de blackfish die zich niet laat kennen door jamie. De preview voor de volgende episode belooft veel moois.

Wat me opvalt is dat veel mensen lopen te zeiken over dit seizoen, zijn dit boeklezers, vraag ik me dan af. Het is en blijft volgens mij een fantasy serie en die kan dus nu er geen boeken meer zijn, gewoon alle kanten op gaan.
Voor mij is een serie zoveel meer dan alleen verhaal, acting skills, kostuums, camera angle's, muziek, dat zijn voor mij veel meer aspecten die een serie goed maken, dat het verhaal soms niet helemaal zo lekker loopt neem ik dan maar voor lief.
Boeklezer hier en ik vind dit seizoen tot nu toe top!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 15:41
De minder positieve reacties hier komen vaak van posters die kijken om de actie en de heftige ontwikkelingen. Voor die groep zijn de dialogen, de karakterontwikkeling en de rustige scènes puur wachttijd. Ook komt vaak voorbij dat een bepaalde verhaallijn nergens heen zou gaan, terwijl die gewoon nog gaande is, wat ik altijd wat ongeduldig vind. Hier en daar ook kritiek terwijl de poster dan gewoon details gemist heeft. Allemaal een beetje jammer naar mijn mening, maar gedegen en kloppende kritiek lees ik dan wel weer graag. Zoals dat de Dorne-verhaallijn, en specifiek alles omtrent de Sand Snakes, zwaar ondermaats was, of dat Dany's verhaal hier en daar traag is (niet volledig mee eens, maar ik kan er zeker inkomen).
Goner schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:56:
Wie zegt dat de Brotherhood die slachtpartij op z'n geweten heeft ?
Edit: oh ja, we zagen de Brotherhood-mannen natuurlijk eerder en zij vertrokken weer. Wie de slachting aanrichtte is dus technisch gezien nog niet duidelijk. Maar Clegane zei wel dat de Brotherhood terug zou komen, wat een hint of een valse hint kan zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door geert1 op 07-06-2016 01:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015

Qu3st

Ik ben ook een boeklezer, maar ik vind dit seizoen geweldig! Geen saai of langzaam seizoen. Alles in GoT gebeurd met een reden, behalve dan de sandsnakes, ik vond het vandaag qua conversaties heel erg sterk. Begon met de Hound, daarna Lady Mormont, Queen margeary met de High Sparrow. Nee ik als boeklezer zit elke aflevering op puntje van mn stoel en geniet van de prachtige shots die voorbij komen.
https://imgur.com/gallery/CHTZ0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak88
Plus niet te vergeten dat we veel nieuwe locatie hebben gezien. Er zijn genoeg mensen die graag alles in de wereld van Game of Thrones zien, dit was voor mij een groot plezier!

We hebben Riverrun gezien, oke die zagen we in S3 ook maar het zag er erg tof uit zeg.

Bear Island eindelijk! En wat zag dit er ook prachtig uit.

En de locatie van The Hound zag er ook leuk uit :)

Edit; Qu3st was mij voor :D

[ Voor 3% gewijzigd door sjaak88 op 07-06-2016 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Zelf ben ik een boeklezer en vind ik de serie alles behalve slecht. Ja ze zijn voorbij de boeken en ja meerdere karakters worden bepakt met meerdere verhaallijnen, toch maakt mij dit niets uit. Dit geeft ons gewoon 2 verhalen, ipv dat de serie de boeken gaat spoilen voor me.

Een aantal vrienden van me kijkt enkel de serie. Ze gaan ook nooit opzoek naar theorieën. Daarnaast weten ze vrijwel niks van de geschiedenis van Westeros en Essos. Ze weten dat er een rebellion is geweest en dat Robert daarmee de kroon in handen kreeg, maar niets meer. Dit zorgt ervoor dat ze geen flauw idee hebben wie er waarschijnlijk in de Tower of Joy ligt (R + L = J). Misschien beter voor de spanning. Toch heeft Reddit er mede voor gezorgt dat ik meer weet van de serie en er veel meer in ben geïntresseerd.

Net als de reactie die ik van vrienden hoorde toen The Hound terugkwam "Oh is langgeleden. Had niet verwacht dat hij nog terug zou komen. Geen flauw idee wat hij nog voor invulling aan de serie kan geven. Hij was toch klaar met alles? Fuck the king". Waarop ik meteen denk HYPE, CLEGANEBOWL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 11:16
Die slachting bij Clegane is natuurlijk een vraagstuk, want totdat je het zeker weet in GoT is het niet zeker :P

Die drie die eerder aankwamen draven waren wel van the Brotherhood without Banners. Die met de gele mantel moet haast wel Lem zijn. Bijnaam Lemoncloak vanwege zijn gele mantel.

Verder was het een leuke aflevering met veel meer tactische zetten dan anders. Thema lijkt wel dat ieder voor zich niet zo goed meer werkt nu een en ander uitgedund is. Er zijn steeds meer samenwerkingsverbanden, al is het met tegenzin, om te kunnen overleven.

Wat betreft Arya, die overleeft dat vast wel. Veel interessanter is welke weg ze naar huis volgt. Gaat ze met de boot naar het noorden, zuiden of midden van Westeros? Oftewel naar the Wall, Winterfell of Dorne of toch Kings Landing? Maakt nogal wat uit voor wie ze tegen kan komen en welke verhaallijn daaruit volgt...

Addicted to silent computing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
/ot Het is hoge mus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 22:01
Crahsystor schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 01:32:

Die drie die eerder aankwamen draven waren wel van the Brotherhood without Banners. Die met de gele mantel moet haast wel Lem zijn. Bijnaam Lemoncloak vanwege zijn gele mantel.
Klopt. Lem, Flynn en nog één waarvan ik het niet zeker weet :)

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Goede opbouwende aflevering.
Arya is ff afwachten, vond het ook vreemd zoals het liep.
Sansa laat haar trots varen en gaat nu waarschijnlijk een verbintenis met gevolgen aan met Littlefinger....
Sandor die nog leeft is wel tof, vond dat gedeelte wel een heel standaard ouwe vechter is er klaar mee gehalte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Damn, spreek toch een aardig woordje engels maar bij vogels haal ik ze nog wel eens door elkaar.

Spreeuw = starling
Mus = sparrow

Thanks, weer wat geleerd!

Oh en even een schouderklop voor mezelf; had dus toch gelijk dat Theon z'n lesbische zus Dany gaat halen met haar bootjes ;) iedereen is verliefd op Dany blijkbaar :+
KillerAce_NL schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:13:
Sandor die nog leeft is wel tof, vond dat gedeelte wel een heel standaard ouwe vechter is er klaar mee gehalte.
Hollywood braakt periodiek een film gewijd aan dit thema uit. Geweld haalt hem weer in, dus hij zal geweld gebruiken om z'n gram te halen.
Zal in het totaalplaatje wel een rol spelen dat zowel Arya als hij airtime hebben. Zou het kunnen dat hij Arya weer treft en gaat helpen? Ze liet hem immers leven en hij heeft een tijd voor haar gezorgd.

[ Voor 57% gewijzigd door NiGeLaToR op 07-06-2016 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:54
Ook een boeklezer hier en vind het seizoen tot nu toe geweldig :) de scenes zonder actie gaan juist vaak heerlijk de diepte in, achtergronden laten zien, locaties krijg je te zien, alliances worden uitgelegd enz enz :) loving it.

Wat mij alleen tegen staat is dat er nu waarschijnlijk nog maar 16 afleveringen komen tot het echt klaar is :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:54
Mooie aflevering. Vond het juist goed dat er wat tijd werd genomen om The Hound weer terug te brengen. Leuke dialogen en het geeft voor mij wat diepgang. En die diepgang is nu juist belangrijk zodat de twists ook echt impact hebben. En ja dan gaan we niet heel ver vooruit maar dat ligt vooral aan de hoeveelheid verhaallijnen die we te volgen hebben. Dat is echt niet makkelijk voor de makers van de serie.

Overigens zijn er voor mij nog wel 2 dingen opgevallen waarbij ik echt geen idee heb welke kant het opgaat. En dat is aan welke kant Margaery nu werkelijk staat en of ze echt alles onder controle heeft. Is ze nu echt voor the Faith of speelt ze alleen maar. In de laatste aflevering beschermt ze haar moeder door haar weg te sturen maar anderzijds kun je zeggen dat de High Sparrow het juist zo wilde door te zeggen dat ze in gevaar is. Nu is The Queen Of Thorns uit Kings Landing en heeft ie daar niks meer van te vrezen.

En met Arya gaat het ook geen kant op. Ik ben heel benieuwd waar zij terug komt in het spel rondom Westeros. Ze krijgt mega veel screentime maar voegt tot op heden nog niet veel toe aan het spel. En ik kan haar niet echt voorstellen in de oorlog tegen de White Walkers.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrFl0ppY schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:29:
Mooie aflevering. Vond het juist goed dat er wat tijd werd genomen om The Hound weer terug te brengen. Leuke dialogen en het geeft voor mij wat diepgang. En die diepgang is nu juist belangrijk zodat de twists ook echt impact hebben. En ja dan gaan we niet heel ver vooruit maar dat ligt vooral aan de hoeveelheid verhaallijnen die we te volgen hebben. Dat is echt niet makkelijk voor de makers van de serie.

Overigens zijn er voor mij nog wel 2 dingen opgevallen waarbij ik echt geen idee heb welke kant het opgaat. En dat is aan welke kant Margaery nu werkelijk staat en of ze echt alles onder controle heeft. Is ze nu echt voor the Faith of speelt ze alleen maar. In de laatste aflevering beschermt ze haar moeder door haar weg te sturen maar anderzijds kun je zeggen dat de High Sparrow het juist zo wilde door te zeggen dat ze in gevaar is. Nu is The Queen Of Thorns uit Kings Landing en heeft ie daar niks meer van te vrezen.

En met Arya gaat het ook geen kant op. Ik ben heel benieuwd waar zij terug komt in het spel rondom Westeros. Ze krijgt mega veel screentime maar voegt tot op heden nog niet veel toe aan het spel. En ik kan haar niet echt voorstellen in de oorlog tegen de White Walkers.
Voor mij is het overduidelijk dat Margaery theater speelt en probeert te overleven. Enige risico wat ik zie is dat het allemaal doorzien wordt door de ouwe blootvoet. Hij meldde immers dat sommigen de teksten van hun heilig geschrift volledig uit het hoofd kennen, maar uiteindelijk totaal niet vroom zijn.....Dat lijkt me een rechtstreekse waarschuwing naar Margaery die daarvoor aan het citeren was.

Zal vanzelf blijken wie het betere plannetje heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Overigens zijn er voor mij nog wel 2 dingen opgevallen waarbij ik echt geen idee heb welke kant het opgaat. En dat is aan welke kant Margaery nu werkelijk staat en of ze echt alles onder controle heeft.
Margeary gaf Olenna een briefje tijdens hun gesprek. Op dit briefje stond een roos afgebeeld. Laat dit nou net het zegel zijn van House Tyrell. Oftewel, ik ben vrijwel zeker dat ze niet over is naar het geloof en gewoon een dubbel rol speelt tegenover The high sparrow.

Pagina: 1 ... 114 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic