Nee, hij is geraakt door een ijszwaard en begon te turnen, dit hebben ze gestopt op dezelfde manier waarop je normaal een WW maakt.RobbertDs1 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:00:
[...]
Jep, dragonglass + magie.
Dat liep verkeerd af (want de White walkers zijn niet te controleren)
Dus nu doen ze het opnieuw met minder side effects?
Waarschijnlijk omdat de 3ER het allemaal al zag aankomen.
Heerlijke aflevering. Weer veel uitgelegd en schaakstukken klaargezet.
Ik begrijp alleen niet zo goed waar de brug van Mereen naar de Iron Islands vandaan komt? Ligt dat naast elkaar? Daenerys moet de zee over maar de 1.000 schepen van de Euron gaan toch de andere kant op? En ander moet ze toch eerst naar dat eiland? Beetje verwarrend
Arya zoals ik al dacht geen faceless. Lag er ook te dik op.
Ik begrijp alleen niet zo goed waar de brug van Mereen naar de Iron Islands vandaan komt? Ligt dat naast elkaar? Daenerys moet de zee over maar de 1.000 schepen van de Euron gaan toch de andere kant op? En ander moet ze toch eerst naar dat eiland? Beetje verwarrend
Je kunt met een bootje van de ene naar de andere kant, vandaar dat ze die nodig heeft. Euron zegt zelf dat hij Daenerys 1000 schepen en zn pielie gaat brengen, lijkt me stug dat hij dan niet weet waar hij heen moet varen.Lauryn schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 17:25:
Heerlijke aflevering. Weer veel uitgelegd en schaakstukken klaargezet.
Inderdaad, Riverrun heeft strategisch gezien een erg fijne locatie, ook een quote van awoiaf.westeros:Mx. Alba schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:17:
[...]
Klopt, en Riverrun is heel erg moeilijk om te belegeren. Het ligt in de punt tussen twee rivieren die bij elkaar komen; dus driehoeksvormig, met aan twee kanten een rivier en aan één kant land. De enige bruggen binnen bruikbare afstanden zijn de bruggen van en naar Riverrun; een belegering lukt dus alleen als je met drie afzonderlijke legers tegelijk van alle drie de kanten aankomt en die legers zijn dan weliswaar binnen het zicht van elkaar maar zijn praktisch compleet gescheiden van elkaar. Als een van de drie in de problemen komt omdat ze bijvoorbeeld in hun rug worden aangevallen door opgetrommelde hulptroepen, kunnen de andere twee alleen maar lijdzaam toezien want die kunnen nooit op tijd aan de andere kant komen om hun maten daar mee te helpen. Dat gaat dus een zeer interessante slag worden, met wellicht drie totaal verschillende legers aan de drie verschillende zijden van Riverrun.
Eigenlijk een zelfde soort situatie als de Twins, dus, maar dan nog een factor lastiger omdat er 3 zijden zijn ipv 2, en er maar één zijde aan land ligt.
"while on the west a third side faces a massive man-made ditch. In time of danger the sluice gates can be opened to fill a wide moat and leave the castle surrounded on all three sides by water, turning Riverrun into an island and leaving it practically unassailable. It commands a view of many leagues."
Dit zorgde er ook voor dat Robb Stark en de Tullys The Battle of the Camps makkelijk konden winnen, de lannisters waren namelijk in drieën gesplitst en werden stuk voor stuk van alle kanten aangevallen. http://awoiaf.westeros.org/index.php/Battle_of_the_Camps
[ Voor 5% gewijzigd door markdm op 31-05-2016 18:16 ]
Ik geniet er stiekem altijd van om anderen te horen die er toch niet gewoon van kunnen genieten.Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2016 @ 22:50:
Dit vond ik de matigste aflevering van alle seizoenen, bah. Heel seizoen 6 is al niet super, jammer. Het lukt helaas niet echt om de echte kwaliteit vast te houden. Vorige episode was wel het hoogtepunt van dit seizoen, maar dit is een domper. Het lijkt ook wat afgeraffeld te worden, jammer.
Hoop dat het weer beter gaat worden.
Nouja, voor de rest zie de post hierboven. Komop, ik wil kwaliteit. En dat is dit opeens niet echt meer. Geef mij maar het boek, maarja, george rr zit alleen maar zijn geld te tellen en hij heeft niet de eer om zijn werk af te maken of het schrijven lukt niet meer en dat is te merken. Nu gaan anderen zaken invullen en het wordt minder geloofwaardig.
Elk seizoen is het hetzelfde, omg deze episode zo boring. Ah de pacing is slecht. Boehh ze houden het niet vast.
Ik heb elke aflevering tot nu toe, van elk seizoen, gewoon kei goed gevonden. En ik geniet er optimaal van.
Soms is het wat rustiger, en dan praat ik lekker tussendoor met mijn vrouw over wat er allemaal gaande is in de serie. Of over theorieën die we hebben gehoord. Dat is ook leuk.
Nooit dat ik echt zit te kijken van boeh wat een slechte koek is dit nou.
Must suck als je dat wel hebt
Ik vind dit seizoen zelf ook al veel beter dan seizoen 5!
Tempo zit er lekker in en er gebeurt veel!
Tempo zit er lekker in en er gebeurt veel!
https://wren.co/join/Devian
Hey, veel plezier he.Cocytus schreef op maandag 30 mei 2016 @ 23:20:
[...]
Ik ga niet overal meer op in, maar ik pik deze eruit. Het gaat niet om alle conflicten opnoemen. Het gaat om prioriteiten. De Dornish hebben hun dochter vermoord maar ze geven de prioriteit aan de Riverlands waar werkelijk niets is gebeurd dat voor de Lannisters van acuut belang is. Het is een kwestie van interne logica; die ontbreekt volledig en dat is het probleem met de meeste punten die ik noem.
[...]
Ja. Ik kijk al een lange tijd meer in de hoop dat het beter wordt dan omdat ik het goed vind, maar nu ben ik echt op het punt dat het de (nog komende) boeken voor mij verpest wegens totaal gebrek aan logica en consistentie dus ik stop nu met kijken.
Wat moeten ze gaan doen tegen de Dornish, een land met een heel leger. Zij hebben amper een leger, Jaime moest naar Riverrun omdat ze zelf de controle niet meer hebben over eigen land/leger.
Ik denk dat je gewoon een beetje moeilijk doet. Je andere punten waren ook echt slecht.
Dat je er ff 10 seconden over na moet denken betekent niet dat het een plothole is. Gij bent zelf een plothole.
Er werd toch echt duidelijk uitgelegd door Cercei dat ie beter kon luisteren (geen eigen beslissing maar van de Kroon...) om zo later in een beter zonlicht te staan en sterker tegenover de kroon.
Ze zien in dat ze nu beter de slag als verloren kunnen beschouwen. Ze gaan later wraak nemen op IEDEREEN.
Ze zien in dat ze nu beter de slag als verloren kunnen beschouwen. Ze gaan later wraak nemen op IEDEREEN.
Mooi stukje hoe Jaime zich zorgen maakt over de rechtzaak van Cersei. Dan zegt ze trial by combat en ik heb the mountain. Gelijk die blijk van Jaime : ohja
HYPE... If you know what I meanluxzenburcht schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 20:50:
Mooi stukje hoe Jaime zich zorgen maakt over de rechtzaak van Cersei. Dan zegt ze trial by combat en ik heb the mountain. Gelijk die blijk van Jaime : ohja
[ Voor 7% gewijzigd door ulTimaS op 31-05-2016 20:51 ]
Nog een interessante theorie over Arya en de Waif. Waar het op neer komt is dat Arya in een soort Fight Club situatie zit. https://www.reddit.com/r/...rya_and_the_waif_are_the/
Ik vind Fight Club echt een geweldige film, maar alsjeblieft niet. Denk ook niet dat het waar is, past totaal niet bij GoT, wel leuke tinfoil.ulTimaS schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 21:39:
Nog een interessante theorie over Arya en de Waif. Waar het op neer komt is dat Arya in een soort Fight Club situatie zit. https://www.reddit.com/r/...rya_and_the_waif_are_the/
That face when you're going to mis Cleganebowl
[ Voor 22% gewijzigd door markdm op 31-05-2016 22:01 ]
Mee eens, maar ik vond em wel grappigmarkdm schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 21:57:
[...]
Ik vind Fight Club echt een geweldige film, maar alsjeblieft niet. Denk ook niet dat het waar is, past totaal niet bij GoT, wel leuke tinfoil.
[...]
That face when you're going to mis Cleganebowl
Verwijderd
Ben benieuwd waar zij zich schuilhield, met haar "Needle", toen zij die kaars uitblies...en hoe zij die waif af gaat maken (en waar/wanneer.)ulTimaS schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 21:39:
Die ouwe baas van RiverRun (gastheer vd Red Wedding) had allang omgelegd moeten zijn na die wedding- imo, betalen voor je zonden ouwe
Vraag mij af, of die andere witch nog vaker terug gaat komen; aangename verrassing dat er naast Melissandre nog een lekker ding in de serie zit, met een dito rode jurk en zo'n "Lord of Light" halsband om...
Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat deze serie na nog twee seizoenen van in totaal ca. 13 afleveringen, ten einde is ofzo
Hier kun je imo wel een S20E12 van maken...wie heeft er een idee, welk character uiteindelijk op de ijzeren troon komt (en blijft?) iets in mij zegt Khalesee/Mother of Dragons (drie draken vergelijkbaar met drie F-35's nu tegenover de rest met niks), anderzijds zie ik dat plaatje even niet zo 1-2-3 voor mij...Jon Snow wellicht?
Ik vind dat Khaleesi het nog maar veel te makkelijk heeft gehad. Ik gun haar de throne niet. Daarnaast denk ik niet dat Jon de persoon is die graag op de throne wil zitten. Misschien vagen de draken, wildfire of the White Walkers Kingslanding wel weg en is er geen throne meer. Gaan ze weer terug naar 7 onafhankelijke koningskrijken, zoals het was voor de Targaryens kwamen.Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 22:10:
[...]
Ben benieuwd waar zij zich schuilhield, met haar "Needle", toen zij die kaars uitblies...en hoe zij die waif af gaat maken (en waar/wanneer.)
Die ouwe baas van RiverRun (gastheer vd Red Wedding) had allang omgelegd moeten zijn na die wedding- imo, betalen voor je zonden ouwe
Vraag mij af, of die andere witch nog vaker terug gaat komen; aangename verrassing dat er naast Melissandre nog een lekker ding in de serie zit, met een dito rode jurk en zo'n "Lord of Light" halsband om...![]()
![]()
Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat deze serie na nog twee seizoenen van in totaal ca. 13 afleveringen, ten einde is ofzo
Hier kun je imo wel een S20E12 van maken...wie heeft er een idee, welk character uiteindelijk op de ijzeren troon komt (en blijft?) iets in mij zegt Khalesee/Mother of Dragons (drie draken vergelijkbaar met drie F-35's nu tegenover de rest met niks), anderzijds zie ik dat plaatje even niet zo 1-2-3 voor mij...Jon Snow wellicht?
Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber
Zou mooi zijn als haar vloot in westeros word opgeblazen door wildfire, net zoals bij blackbay. Dang voelt zich zo goed, maar heeft een leger van barbaren en slaven.mobstaa schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 22:16:
[...]
Ik vind dat Khaleesi het nog maar veel te makkelijk heeft gehad. Ik gun haar de throne niet. Daarnaast denk ik niet dat Jon de persoon is die graag op de throne wil zitten. Misschien vagen de draken, wildfire of the White Walkers Kingslanding wel weg en is er geen throne meer. Gaan ze weer terug naar 7 onafhankelijke koningskrijken, zoals het was voor de Targaryens kwamen.
Inderdaad, ik vraag me af of de Iron Throne nog wel het einddoel is, waarschijnlijk mogen ze straks blij zijn als ze als mensheid het overleven tegen de White Walkers.mobstaa schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 22:16:
[...]
Ik vind dat Khaleesi het nog maar veel te makkelijk heeft gehad. Ik gun haar de throne niet. Daarnaast denk ik niet dat Jon de persoon is die graag op de throne wil zitten. Misschien vagen de draken, wildfire of the White Walkers Kingslanding wel weg en is er geen throne meer. Gaan ze weer terug naar 7 onafhankelijke koningskrijken, zoals het was voor de Targaryens kwamen.
Ben heel benieuwd waar het nog heengaat. Enerzijds jammer dat er volgende seizoenen nog maar 13 afleveringen zijn (als dat al waar is), maar anderzijds wel fijn dat er dan echt naar een climax wordt gewerkt.

Foreshadowing...
edit: is van S04E01 trouwens
[ Voor 9% gewijzigd door ulTimaS op 31-05-2016 23:17 ]
Voor mijn gevoel werd er in Bran zijn visioenen erg gehint (de nadruk gelegd) naar wildfire en de mad king. Ik ben benieuwd of hij een rol heeft gehad in die 2 zaken....
[ Voor 8% gewijzigd door nickko op 31-05-2016 23:42 ]
Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black
Verwijderd
Hij keek terug in de tijd, zonder erbij geweest te zijn- vette shizzle, hoe ze dat deden aan het begin.nickko schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 23:30:
Voor mijn gevoel werd er in Bran zijn visioenen erg gehint (de nadruk gelegd) naar wildfire en de mad king. Ik ben benieuwd of hij een rol heeft gehad in die 2 zaken....
Ben benieuwd welke rol hij gaat spelen in het verslaan vd white walkers, omdat zijn oom zo zei "je hebt tot de hmm hmm-king (weet de naam niet meer) returns, om de kunst te leren" (ofzo)
Hij heeft behalve die visions, niet echt magic ofzo, toch? Dat opperhoofd van die white walkers, leek niet echt bang van hem, toen hij zijn arm greep in dat visioen.
Apart dat die oom terug-geturned is, door zo'n bosnimf, dmv dragon-glass in zijn hart te steken, terwijl de white walkers meestal volledig uit elkaar spatten, als zij geraakt worden door dat spul. Waarom die oom dan niet, vraag ik mij af.

Dat zou dan een soort plot kunnen inhouden, dat die opper-walker, weer geturned wordt in een normaal human-being imo.
Klopt. Maar je ziet ook dat hij uiteindelijk heeft gezorgd dat wylis hodor werd.. Dus hij lijkt zeker invloed uit te kunnen oefenen (te hebben geoefend)in het verleden. Zelfs een paar afleveringen eerder "the past is written" door de oude 3 oogige raaf. Alles is al gebeurd, maar wat was de invloed van bran of zijn voorganger.. Daar ben ik benieuwd naarVerwijderd schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 00:01:
[...]
Hij keek terug in de tijd, zonder erbij geweest te zijn- vette shizzle, hoe ze dat deden aan het begin.
Ben benieuwd welke rol hij gaat spelen in het verslaan vd white walkers, omdat zijn oom zo zei "je hebt tot de hmm hmm-king (weet de naam niet meer) returns, om de kunst te leren" (ofzo)
Hij heeft behalve die visions, niet echt magic ofzo, toch? Dat opperhoofd van die white walkers, leek niet echt bang van hem, toen hij zijn arm greep in dat visioen.
Apart dat die oom terug-geturned is, door zo'n bosnimf, dmv dragon-glass in zijn hart te steken, terwijl de white walkers meestal volledig uit elkaar spatten, als zij geraakt worden door dat spul. Waarom die oom dan niet, vraag ik mij af.
Dat zou dan een soort plot kunnen inhouden, dat die opper-walker, weer geturned wordt in een normaal human-being imo.
De naam is de night's king en zijn echte naam word niet uitgesproken. De hele invloed en uitwerking van drakenglas ben ik ook benieuwd naar
Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black
Verwijderd
oh ja, de night king- thanx.nickko schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 00:07:
[...]
De naam is de night's king en zijn echte naam word niet uitgesproken.
vrij vertaald; een soort nachtburgemeester
Ik hoorde ook veel kritiek hoe het raar is dat Margaery zomaar overloopt naar The Faith. Zelf verwacht ik doordat dit komt doordat ze een spelletje aan het spelen is maar dat ze nog altijd haar familie, haar huis en haarzelf het belangrijkste vind. Dit merkt je duidelijk in haar gesprek met Loras, Let maar goed op hoe ze kijkt.ulTimaS schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 23:16:
[afbeelding]
Foreshadowing...
edit: is van S04E01 trouwens
Je ziet dat wildfire wat overal onder Kings Landing ligt ook ontploffen, maar dat is volgens mij toch nog nooit gebeurd? De Mad King was dat van plan maar toen stak Jamie hem neer. Zou het dan een visioen uit de toekomst zijn? Hij ziet namelijk ook een draak over de stad vliegen.nickko schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 23:30:
En wanneer het leger van de Tyrells het plein betreed, zie je toch ook een expressie van opluchting of zoiets bij Margaery. Ze dacht waarschijnlijk dat ze er zelf voor moest zorgen dat ze er 'zonder kleerscheuren' uit geraakte. En dat kon volgens haar alleen maar door samen te werken met de High Sparrow. Nu het Tyrell leger hoogstwaarschijnlijk ook nog altijd in Kings Landing zit zal er wel snel geweld gekozen worden...markdm schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 00:37:
[...]
Ik hoorde ook veel kritiek hoe het raar is dat Margaery zomaar overloopt naar The Faith. Zelf verwacht ik doordat dit komt doordat ze een spelletje aan het spelen is maar dat ze nog altijd haar familie, haar huis en haarzelf het belangrijkste vind. Dit merkt je duidelijk in haar gesprek met Loras, Let maar goed op hoe ze kijkt.
Oja... Vergeten. Wat ik me wel afvraag is hoe ze dit allemaal weten. Zij stuurt toch geen postduiven uit met updates ofzo. En ze kan toch ook niet weten dat hij die schepen aan het bouwen is op het moment dat ze op Drogon zit?mark-k schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 18:09:
[...]
Je kunt met een bootje van de ene naar de andere kant, vandaar dat ze die nodig heeft. Euron zegt zelf dat hij Daenerys 1000 schepen en zn pielie gaat brengen, lijkt me stug dat hij dan niet weet waar hij heen moet varen.
Informatievoorziening is sowieso een dingetje. Ze weten precies wie waar aan het vechten is en wie er nog leeft maar niemand lijkt zich bewust van het feit dat er een enorm leger white walkers in aantocht is?
Ik ga binnenkort helemaal opnieuw beginnen met kijken. Heb het idee dat ik te veel gemist heb de eerste keer. Heb nu pas na 5,5 seizoen pas echt goed door wie wie is en dan nog denk ik af en toe WIE??
Ik vond de episode wel weer mooi... (zoals altijd eigenlijk).
Het is duidelijk dat er een opbouw plaatsvindt naar een climax, maar welke...?
- Kings Landing:
Oma Tyrell geeft aan dat ze gepowned zijn door de sparrows, dat geeft aan dat ze deze move van de sparrows echt niet hadden verwacht. Okay, duidelijk. Maar... het signaal dat er achter schuil gaat is m.i. dat de Lannisters en de Tyrells die sparrows elke keer overschatten. En de high sparrow WEET dat, die is namelijk net zo'n strateeg als alle lords, maar dan met andere 'soldaten'.
Dat betekent m.i. ook dat de trial van Cersei (die zo overduidelijk aanstuurt op een trial by combat) door de Lannisters/Tyrells wordt onderschat. De High sparrow weet dit namelijk ook en weet vast ook van de blue Mountain... Kortom: ik denk dat hij weer met een list komt. Dat kunnen er (denk ik) vier zijn:
1. er komt toch geen trial, maar de dreiging blijft steeds (en houdt de Lannisters in bedwang)
2. er is geen trial by combat mogelijk. Dat denk ik eigenlijk niet trouwens, maar ik ken de jurisprudentie van Westeros law op dit punt niet zo goed...
3. de high sparrow zet een strategische champion in: eerder zijn hier genoemd Lancel (neef van Kevlan, de hand of the king) of Tommen. In ieder geval een mooie mogelijkheid om terug te stoken in de relatie van de Lannisters.
4. Cersei wordt WEER een walk of atonement voorgesteld, waarna een soort situatie als met Margaery ontstaat.
De high sparrow heeft dus meer dan genoeg mogelijkheden om te winnen, terwijl de Lannisters er eigenlijk maar een hebben (en zelfs die is geen zekerheidje). Vergeet niet: de high sparrow heeft ook nog Loras in het gevang...
Voor Margaery en Tommen denk ik dat ze de high sparrow te slim af willen zijn. Maar natuurlijk weet de high sparrow dat dit een mogelijkheid is. Dus ik denk dat hij daar wel iets op bedacht heeft ("afvalligen van het geloof", daar staat vast een sanctie op). Maar of Margaery en Tommen dat door hebben?
- Sam + pappie
Interessante ontwikkeling. En ook typisch Sam: hij kan hier niet goed mee omgaan, maar doet ondertussen wel altijd alles wat gedaan moet worden (en is daar niet trots op). Eigenlijk een soort brains-versie van Jon Snow dus. Wel een vreemde ontwikkeling is dat hij wel erg intiem wordt met zijn chickie. De night's watch mag geen huwelijk aangaan (en Sam doet dat ook niet, met het argument dat een intieme relatie op zich wel past binnen de reikwijdte van de eed), maar hij is wel duidelijk afgeleid van zijn taak door deze relatie.
- Dany
Mooie scene met Drogon. Beetje teveel feel good misschien (de draak kwam perfect op tijd e.d.). Maar het is wel duidelijk dat ze Dothraki nu achter haar heeft. Daarmee kan ze de Slaver's bay echt wel onder controle krijgen en houden. Maar het leidt ook tot andere vragen: kunnen de Dothraki in die buurt overleven met hun kuddes? En willen ze dat? En hoe zal Dany reageren op de deals die Tyrion en Varys hebben voorgesteld aan de Masters? Dany zit hier namelijk wel ietsje anders in, al liet ze wel mogelijkheden open: de oude leraar die zichzelf mocht verkopen in slavernij.
- Benjen en Bran
Ik snap deze lijnen nog niet helemaal. Benjen is dus aangevallen door een White Walker en is door een child of the forest hiervan af geholpen. Okay... maar waar dit naar toe gaat? Tja...
Het is duidelijk dat er een opbouw plaatsvindt naar een climax, maar welke...?
- Kings Landing:
Oma Tyrell geeft aan dat ze gepowned zijn door de sparrows, dat geeft aan dat ze deze move van de sparrows echt niet hadden verwacht. Okay, duidelijk. Maar... het signaal dat er achter schuil gaat is m.i. dat de Lannisters en de Tyrells die sparrows elke keer overschatten. En de high sparrow WEET dat, die is namelijk net zo'n strateeg als alle lords, maar dan met andere 'soldaten'.
Dat betekent m.i. ook dat de trial van Cersei (die zo overduidelijk aanstuurt op een trial by combat) door de Lannisters/Tyrells wordt onderschat. De High sparrow weet dit namelijk ook en weet vast ook van de blue Mountain... Kortom: ik denk dat hij weer met een list komt. Dat kunnen er (denk ik) vier zijn:
1. er komt toch geen trial, maar de dreiging blijft steeds (en houdt de Lannisters in bedwang)
2. er is geen trial by combat mogelijk. Dat denk ik eigenlijk niet trouwens, maar ik ken de jurisprudentie van Westeros law op dit punt niet zo goed...
3. de high sparrow zet een strategische champion in: eerder zijn hier genoemd Lancel (neef van Kevlan, de hand of the king) of Tommen. In ieder geval een mooie mogelijkheid om terug te stoken in de relatie van de Lannisters.
4. Cersei wordt WEER een walk of atonement voorgesteld, waarna een soort situatie als met Margaery ontstaat.
De high sparrow heeft dus meer dan genoeg mogelijkheden om te winnen, terwijl de Lannisters er eigenlijk maar een hebben (en zelfs die is geen zekerheidje). Vergeet niet: de high sparrow heeft ook nog Loras in het gevang...
Voor Margaery en Tommen denk ik dat ze de high sparrow te slim af willen zijn. Maar natuurlijk weet de high sparrow dat dit een mogelijkheid is. Dus ik denk dat hij daar wel iets op bedacht heeft ("afvalligen van het geloof", daar staat vast een sanctie op). Maar of Margaery en Tommen dat door hebben?
- Sam + pappie
Interessante ontwikkeling. En ook typisch Sam: hij kan hier niet goed mee omgaan, maar doet ondertussen wel altijd alles wat gedaan moet worden (en is daar niet trots op). Eigenlijk een soort brains-versie van Jon Snow dus. Wel een vreemde ontwikkeling is dat hij wel erg intiem wordt met zijn chickie. De night's watch mag geen huwelijk aangaan (en Sam doet dat ook niet, met het argument dat een intieme relatie op zich wel past binnen de reikwijdte van de eed), maar hij is wel duidelijk afgeleid van zijn taak door deze relatie.
- Dany
Mooie scene met Drogon. Beetje teveel feel good misschien (de draak kwam perfect op tijd e.d.). Maar het is wel duidelijk dat ze Dothraki nu achter haar heeft. Daarmee kan ze de Slaver's bay echt wel onder controle krijgen en houden. Maar het leidt ook tot andere vragen: kunnen de Dothraki in die buurt overleven met hun kuddes? En willen ze dat? En hoe zal Dany reageren op de deals die Tyrion en Varys hebben voorgesteld aan de Masters? Dany zit hier namelijk wel ietsje anders in, al liet ze wel mogelijkheden open: de oude leraar die zichzelf mocht verkopen in slavernij.
- Benjen en Bran
Ik snap deze lijnen nog niet helemaal. Benjen is dus aangevallen door een White Walker en is door een child of the forest hiervan af geholpen. Okay... maar waar dit naar toe gaat? Tja...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Het begon daar ineens te waaien zag je voordat ze er vandoor ging, spatte wat zand op. Daardoor zal ze de conclusie wel getrokken hebben dat er iemand stiekem met zijn big ass vleugels aan het flapperen was.Prosac schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:27:
Eigenlijk vond ik alleen het stukje Daenerys een beetje vreemd.. "wacht hier, rijdt weg en komt ineens op Drogon terug". Ik miste daar iets.
Hoe dan ook wel vreemd dat we nu weer alle vertrouwen in de draken hebben. Er zitten er 2 opgesloten, en nummer 3 heeft haar daar gedumpt in de middle of nowhere en aan haar lot overgelaten. En nu gaan we er weer opzitten en vliegt hij haar braaf direct terug naar Mereen?
Die zijn door Tyrion vrijgelaten.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Nou, vrijgelaten ...
Hij heeft ze van die kettingen verlost, maar ze zitten nog steeds in de kerker dacht ik. Is een beetje vaag afgehandeld ...
Hij heeft ze van die kettingen verlost, maar ze zitten nog steeds in de kerker dacht ik. Is een beetje vaag afgehandeld ...
Nee joh.Goner schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 09:39:
Nou, vrijgelaten ...
Het was de intentie om ze vrij te laten. Omdat Draken moeten eten en voederen. Tyrion heeft de ketting los gelaten en de deur open gelaten.
Dus die vliegen ook weer gewoon rond, schaapjes te eten enzo.
Joostje123 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 09:41:
[...]
Nee joh.
Het was de intentie om ze vrij te laten. Omdat Draken moeten eten en voederen. Tyrion heeft de ketting los gelaten en de deur open gelaten.
Dus die vliegen ook weer gewoon rond, schaapjes te eten enzo.
Precies. Die kerker zagen wij alleen vanaf de voordeur. Dat is een gewone deur op 'mensenmaat'. Die draken zijn ook niet door die deur binnengekomen; er is dus een grotere achterdeur.Goner schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 09:39:
Nou, vrijgelaten ...
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Het viel mij op dat Margaery haar haren nog had. Cersei was buiten al zonder haren. Mij was meteen duidelijk dat hier iets anders gaande is. 1-0 High Sparrow tegen Cersei en Tyrells. Mini Jeffrey is nu ook helemaal religieus doorgedraaid. Dat had ik niet verwacht.Devil_Inside schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 08:53:
[...]
En wanneer het leger van de Tyrells het plein betreed, zie je toch ook een expressie van opluchting of zoiets bij Margaery. Ze dacht waarschijnlijk dat ze er zelf voor moest zorgen dat ze er 'zonder kleerscheuren' uit geraakte. En dat kon volgens haar alleen maar door samen te werken met de High Sparrow. Nu het Tyrell leger hoogstwaarschijnlijk ook nog altijd in Kings Landing zit zal er wel snel geweld gekozen worden...
Dat begrijp ik, maar toch kwam het zo plots over. Alsof er nog een bepaalde scene miste.Brammos85 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 09:22:
[...]
Het begon daar ineens te waaien zag je voordat ze er vandoor ging, spatte wat zand op. Daardoor zal ze de conclusie wel getrokken hebben dat er iemand stiekem met zijn big ass vleugels aan het flapperen was.
Ik vind het wel jammer dat oma Tyrell de hele tijd voor het blok gezet wordt. Vond haar altijd zo'n heerlijk nuchtere tante die het spel goed meespeelde en gewoon open en bloot zei waar het op stond. Hoop dat zij ook nog een plannetje heeft.
Verder ga ik er van uit dat de High Sparrow echt wel doorziet dat Margaery een spelletje speelt. Tommen lijkt me wel degelijk volledig in de ban van hem.
Verder ga ik er van uit dat de High Sparrow echt wel doorziet dat Margaery een spelletje speelt. Tommen lijkt me wel degelijk volledig in de ban van hem.
Dit dus.
Volgens mij is op dit punt in de serie de eed van de Nights Watch en de Nights Watch niet zo veel meer waardGoverman schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 08:58:
Wel een vreemde ontwikkeling is dat hij wel erg intiem wordt met zijn chickie. De night's watch mag geen huwelijk aangaan (en Sam doet dat ook niet, met het argument dat een intieme relatie op zich wel past binnen de reikwijdte van de eed), maar hij is wel duidelijk afgeleid van zijn taak door deze relatie.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Het is ook een beetje makkelijker nu hij niet in kasteel zit 50 anderen van de Nights Watch. Bij terugkomt verteld hij natuurlijk met een glimlach dat niets gedaan heeft want de eed etcSebazzz schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 10:40:
[...]
Volgens mij is op dit punt in de serie de eed van de Nights Watch en de Nights Watch niet zo veel meer waard
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Aangezien iedereen onderweg is naar Riverrun vraag ik mij af of we
spoiler:
nog gaan tegenkomen. Lady Stoneheart
[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 01-06-2016 10:56 ]
"When you grow up your heart dies"
Brotherhood en Frey's. Veel meer in your face kunnen ze het niet makensjaool schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 10:56:
Aangezien iedereen onderweg is naar Riverrun vraag ik mij af of wespoiler:nog gaan tegenkomen.Lady Stoneheart
Puberdraakjes doen wel eens moeilijk tegen hun ouders. Nu de fase van adolescentie bereikt is/wordt houden ze gewoon weer van hun mama hoor.Brammos85 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 09:22:
[...]
Hoe dan ook wel vreemd dat we nu weer alle vertrouwen in de draken hebben. Er zitten er 2 opgesloten, en nummer 3 heeft haar daar gedumpt in de middle of nowhere en aan haar lot overgelaten. En nu gaan we er weer opzitten en vliegt hij haar braaf direct terug naar Mereen?
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Ik hoop het eigenlijk echt niet.sjaool schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 10:56:
Aangezien iedereen onderweg is naar Riverrun vraag ik mij af of wespoiler:nog gaan tegenkomen.Lady Stoneheart
spoiler:
er komen al zo veel mensen terug waarvan we dachten dat ze dood waren, het lijkt me niet al te sterk om Lady Stoneheart nu nog te introduceren. We hebben haar voor 2 seizoenen niet gezien en zo lang zal het niet meer duren. Het zal ook de impact van de dood in de serie erg afzwakken vind ik, want alle Starks komen dan toch terug.
deze scene insinueert volgens mij dat er in ieder geval geen Iron Throne gaat zijn en dat wat jij zegt inderdaad wel eens zo zou kunnen zijn:Sjurm schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 22:45:
[...]
Inderdaad, ik vraag me af of de Iron Throne nog wel het einddoel is, waarschijnlijk mogen ze straks blij zijn als ze als mensheid het overleven tegen de White Walkers.
markdm schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 11:52:
[...]
Ik hoop het eigenlijk echt niet.spoiler:er komen al zo veel mensen terug waarvan we dachten dat ze dood waren, het lijkt me niet al te sterk om Lady Stoneheart nu nog te introduceren. We hebben haar voor 2 seizoenen niet gezien en zo lang zal het niet meer duren. Het zal ook de impact van de dood in de serie erg afzwakken vind ik, want alle Starks komen dan toch terug.
spoiler:
Voor de niet-boeklezers zal dat inderdaad uit het lucht lijken vallen. Maar ik zou haar graag terug willen zien! Hetzelfde geldt ook voor Nymeria met haar wolfpack ter compensatie voor al die afgemaakte wolven.
Ach, oompje Benjen hebben we ook heel veel seizoenen niet gezien. Het is gewoon iets dat bij GoT hoort.markdm schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 11:52:
[...]
Ik hoop het eigenlijk echt niet.spoiler:er komen al zo veel mensen terug waarvan we dachten dat ze dood waren, het lijkt me niet al te sterk om Lady Stoneheart nu nog te introduceren. We hebben haar voor 2 seizoenen niet gezien en zo lang zal het niet meer duren. Het zal ook de impact van de dood in de serie erg afzwakken vind ik, want alle Starks komen dan toch terug.
"When you grow up your heart dies"
Dat kingslanding explodeert door alle wildfire onder de grond zou ik wel een mooi eind vinden.
Het was juist Tyrion als Hand van koning Joffrey die (al?) dat wildfire gebruikte om een aanval af te slaan. Al die schepen die in zijn val liepen en met een spectaculair vuurwerk verslagen werden. Hopelijk heeft hij nog wat wildfire overgelaten
Aerys bedoel je. Tyrion gebruikte al zijn wildfire om de scheepaanval af te slaan. Aerys had het plan om Kingslanding in de fik te zetten. Hiervoor had hij overal in de stad depods met wildfire gemaakt. Deze hoefde alleen nog aangestoken te worden. Toen Aerys het bevel hiertoe gaf heeft Jaime hem gedood.schaduw schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:37:
Het was juist Tyrion als Hand van koning Joffrey die (al?) dat wildfire gebruikte om een aanval af te slaan. Al die schepen die in zijn val liepen en met een spectaculair vuurwerk verslagen werden. Hopelijk heeft hij nog wat wildfire overgelaten
Voor wat [Serie] Game of Thrones betreft, bestaat die figuur niet eens. Is nog nooit op wat voor manier ook aan gerefereerd, zelfs niet in de wiki.sjaool schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 10:56:
Aangezien iedereen onderweg is naar Riverrun vraag ik mij af of wespoiler:nog gaan tegenkomen.
Is meer iets voor het [SPOILERS] topic ...
Jullie zeggen exact hetzelfdekokkie1 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:42:
[...]
Aerys bedoel je. Tyrion gebruikte al zijn wildfire om de scheepaanval af te slaan. Aerys had het plan om Kingslanding in de fik te zetten. Hiervoor had hij overal in de stad depods met wildfire gemaakt. Deze hoefde alleen nog aangestoken te worden. Toen Aerys het bevel hiertoe gaf heeft Jaime hem gedood.
[ Voor 16% gewijzigd door MrVegeta op 01-06-2016 13:49 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Niet helemaal. Resultaat is hetzelfde manier hoe ze daar komen is anders.MrVegeta schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:48:
[...]
Jullie zeggen exact hetzelfdeTyrion gebruikte de wildfire om de aanval van Stannis af te slaan (maar heeft daarvoor niet al het wildfire gebruikt) en Aerys wilde het gebruiken om Kingslanding plat te leggen.
Wie is "ze" in deze context? Aerys heeft niets met het plan van Tyrion te maken gehad, net als dat Tyrion niets te maken heeft gehad met het plan van Aerys om Kingslanding plat te leggenkokkie1 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:53:
[...]
Niet helemaal. Resultaat is hetzelfde manier hoe ze daar komen is anders.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Het (grootste) deel van de door Tyrion gebruikte wildfire was toch in opdracht van Cercei gemaakt? Iemand enig idee waarom? Ze was natuurlijk nogal suïcidaal tijdens die siege, maar lijkt me niet dat ze een "Aerysje" wilde doen...
Het resulataat:MrVegeta schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:56:
[...]
Wie is "ze" in deze context? Aerys heeft niets met het plan van Tyrion te maken gehad, net als dat Tyrion niets te maken heeft gehad met het plan van Aerys om Kingslanding plat te leggen
Wildfire explodeert niet zomaar dus dat moet door iemand worden ontstoken. Daarnaast was ik in de veronderstelling dat Tyrion al zijn wildfire had gebruikt. En dan zou de enige wildfire onder de grond nog van Aerys zijn.Nieuwevolger schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:31:
Dat kingslanding explodeert door alle wildfire onder de grond zou ik wel een mooi eind vinden.
Okay, ik snap niet wat je bedoeld. Hoe kom je opeens bij ontsteken? Daar hadden we het helemaal niet over.kokkie1 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:02:
[...]
Het resulataat:
[...]
Wildfire explodeert niet zomaar dus dat moet door iemand worden ontstoken. Daarnaast was ik in de veronderstelling dat Tyrion al zijn wildfire had gebruikt. En dan zou de enige wildfire onder de grond nog van Aerys zijn.
Zij had het briljante plan (of Joffrey) om potten met wildfire vanaf de stadsmuur richting de boten te knallen en dat soort fratsen.Robertdj schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:02:
Het (grootste) deel van de door Tyrion gebruikte wildfire was toch in opdracht van Cercei gemaakt? Iemand enig idee waarom? Ze was natuurlijk nogal suïcidaal tijdens die siege, maar lijkt me niet dat ze een "Aerysje" wilde doen...
[ Voor 3% gewijzigd door MrVegeta op 01-06-2016 14:07 ]
Ik denk dat alle wildfire uit Aerys zijn tijd allang is opgeruimd c.q. opgebruikt is tijdens de aanval van Stannis.
Ik denk het niet, dat was genoeg om Kings landing op te blazen. En alhoewel die explosie groot was was het niet zo groot als Kings landingViccers schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:06:
Ik denk dat alle wildfire uit Aerys zijn tijd allang is opgeruimd c.q. opgebruikt is tijdens de aanval van Stannis.
Kings Landing opblazen of in de fik zetten zijn twee verschillende dingen. Ik ben het met je eens dat de explosie niet groot genoeg was om Kings Landing in een keer weg te vagen, maar dat wildfire gedraagt zich als napalm, en ik denk dat je dan wel een heel eind komt om alle huizen in Kings Landing in lichterlaaie te zetten.
Ik weet het niet hoor, lijkt me vrij sterk dat ze al het wildfire wat in de opslag lach ( en dat was nogal wat). In die boot past die de vloot van stannis opblies.
Voor zover ik me herinner is de voorraad (zo'n 8000 potten) die eerst door Cersei 'besteld' was bij de Alchemist's Guild en later overgenomen door Tyrion toe hij ervan hoorde, helemaal in dat schip geladen om Stannis' vloot tegen te houden.Viccers schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:06:
Ik snap nu ook opeens waar dat 'Burn them all' op slaat in Bran's visioenen van de Mad King.
[ Voor 9% gewijzigd door Goner op 01-06-2016 14:31 ]
Ik hoop eerlijk gezegd niet dat Lady Stoneheart in de serie wordt geïntroduceerd. Het zou afbreuk doen aan het verhaal imho.
En Tyrion heeft volgens mij ook niet alle wildfire gebruikt. Het zal met niets verbazen dat Cersei de Wildfire gaat gebruiken om de High Sparrow en zijn sept op te blazen aangezien daaronder nog wel wat wildfire verstopt ligt.
En Tyrion heeft volgens mij ook niet alle wildfire gebruikt. Het zal met niets verbazen dat Cersei de Wildfire gaat gebruiken om de High Sparrow en zijn sept op te blazen aangezien daaronder nog wel wat wildfire verstopt ligt.
Na wat gelezen te hebben is dit niet de eerste keer dat iemand dit suggereert.
Tyrion had beschikking over 13000 potten. Het is niet zeker of hij ze allemaal heeft gebruikt.
De wildfire uit Aerys wildfire plot zijn niet allemaal ontdekt omdat Jaime diegene die hiervan wisten heeft vermoord.
De enige die zouden kunnen weten waar deze potten zich bevinden zijn Varys/Quiburn, vanwege hun kennis van de geheime gangen. Daarnaast zou Varys een rol kunnen hebben gespeeld in het orginele wildfire plot.
Tyrion had beschikking over 13000 potten. Het is niet zeker of hij ze allemaal heeft gebruikt.
spoiler:
Cercei gebruikt wildfire om de tower of the hand neer te branden dus er zijn waarschijnlijk nog potten over.
De wildfire uit Aerys wildfire plot zijn niet allemaal ontdekt omdat Jaime diegene die hiervan wisten heeft vermoord.
De enige die zouden kunnen weten waar deze potten zich bevinden zijn Varys/Quiburn, vanwege hun kennis van de geheime gangen. Daarnaast zou Varys een rol kunnen hebben gespeeld in het orginele wildfire plot.
Ik hoop wel dat Bran niets met Aryes te maken heeft. Er wordt vrij veel gesinueerd dat vele Targs gek zijn omdat ze door incest zijn verwerkt, zo ook voor Dany (in mindere mate tot nu toe) en Viserys (alhoewel hij niet compleet mad was). Anders is Bran wel een beetje deus ex machina die alles heeft veroorzaakt wat er in de serie is gebeurd.Goner schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:26:
[...]
Voor zover ik me herinner is de voorraad (zo'n 8000 potten) die eerst door Cersei 'besteld' was bij de Alchemist's Guild en later overgenomen door Tyrion toe hij ervan hoorde, helemaal in dat schip geladen om Stannis' vloot tegen te houden.
Ik snap nu ook opeens waar dat 'Burn them all' op slaat in Bran's visioenen van de Mad King.
Hoe kom je op 13000 ??kokkie1 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:41:
Tyrion had beschikking over 13000 potten.
De GoT wiki die behoorlijk nauwkeurig is (en geen spoilers bevat, wordt steeds bijgewerkt tot laatst uitgezonden episode) heeft het over zo'n 8000 potten.
http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Wildfire
Wat een beetje vaag blijft is of dat nieuwe voorraad gemaakt voor Cersei en Tyrion is, of zit daar ook het spul bij dat destijds onder de Sept of Baelor en Flea Bottom is geplaatst op bevel van Aerys II ?
Je haalt volgens mij gebeurtenissen uit het boek met de serie doorelkaar. Naar mijn weten is de tower of the hand nooit afgebrand in de serie...kokkie1 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:41:
Na wat gelezen te hebben is dit niet de eerste keer dat iemand dit suggereert.
Tyrion had beschikking over 13000 potten. Het is niet zeker of hij ze allemaal heeft gebruikt. Cercei gebruikt wildfire om de tower of the hand neer te branden dus er zijn waarschijnlijk nog potten over. De wildfire uit Aerys wildfire plot zijn niet allemaal ontdekt omdat Jaime diegene die hiervan wisten heeft vermoord.
Ik weet ook niet waar die 13.000 vandaan komt; in de serie heeft de Alchemists Guild bijna 8.000 potten klaar wanneer Tyrion komt kijken. Daarna ordert Tyrion meer potten; maar de exacte hoeveelheid wordt volgens mij niet meer genoemd.
Hij spoilerde niet voor niets he...
En ja, hij haalt zaken door elkaar, kwam me al niet bekend voor als TV kijker...Maar ff opgezocht, is idd niet gebeurd.
En ja, hij haalt zaken door elkaar, kwam me al niet bekend voor als TV kijker...Maar ff opgezocht, is idd niet gebeurd.
Het spijt mij van de tower of the hand. Verwacht overgens niet meer dat dit in de serie zal voorkomen.Viccers schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:02:
[...]
Je haalt volgens mij gebeurtenissen uit het boek met de serie doorelkaar. Naar mijn weten is de tower of the hand nooit afgebrand in de serie...
Ik weet ook niet waar die 13.000 vandaan komt; in de serie heeft de Alchemists Guild bijna 8.000 potten klaar wanneer Tyrion komt kijken. Daarna ordert Tyrion meer potten; maar de exacte hoeveelheid wordt volgens mij niet meer genoemd.
Cersei had 10.000 potten besteld. En er werden nog wat potten gevonden. Ik heb wat sites waarin deze theorie werd besproken doorgelezen en deze argumenten overgenomen. Deze waarden komen inderdaad uit het boek.
In de serie wordt er gesproken over 7800 potten die Cersei had besteld voordat Tyron de productie overnam. Uiteindelijk zijn er 8000 potten op de poot geladen. Er kunnen er dus meerdere achter zijn gebleven.
Uit de boeken: https://asearchoficeandfi...5D=acok&povs%5B%5D=Tyrion
Dus inderdaad 13.000, maar in de show houden ze vaak andere getallen aan.
Dus inderdaad 13.000, maar in de show houden ze vaak andere getallen aan.
Heh, even subtitles doorzocht van season 2 :
We have been working tirelessly day and night ever since your royal sister commanded us to do so.
Our present count stands at 7,811, enough to burn Stannis Baratheon's fleet and armies both.
We have been working tirelessly day and night ever since your royal sister commanded us to do so.
Our present count stands at 7,811, enough to burn Stannis Baratheon's fleet and armies both.
Drogon heeft haar juist bewust daarheen gebracht om de Dothraki te scoren. Om nog wat te "groeien".Brammos85 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 09:22:
[...]
Ik verwacht nog wel een soort van fittie tussen de 2 zusters van Drogon, Drogon, Dany ?(en Tyrion) Waarschijnlijk zijn de zusters beetje boos op Dany. Mogelijk leidt dat nog tot een knokpartij tussen de draken? Of zou het ok zijn, en willen ze bijv. alleen nog maar met Tyrion hangen?
Ik denk niet bewust daar naar toe gebracht, maar eerder veilig gebracht zodat hij bij kan komen van het gevecht.maratropa schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:56:
[...]
Drogon heeft haar juist bewust daarheen gebracht om de Dothraki te scoren. Om nog wat te "groeien".
Ik verwacht nog wel een soort van fittie tussen de 2 zusters van Drogon, Drogon, Dany ?(en Tyrion) Waarschijnlijk zijn de zusters beetje boos op Dany. Mogelijk leidt dat nog tot een knokpartij tussen de draken? Of zou het ok zijn, en willen ze bijv. alleen nog maar met Tyrion hangen?
Liever coldhands maar helaasLanithro schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:30:
Ik hoop eerlijk gezegd niet dat Lady Stoneheart in de serie wordt geïntroduceerd. Het zou afbreuk doen aan het verhaal imho.
Ik denk dat ze coldhands nu samen met Benjen hebben gesmolten.
Dat is inderdaad een goeieulTimaS schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:28:
[...]
Ik denk dat ze coldhands nu samen met Benjen hebben gesmolten.
Hmm interessant. De WW lijken erg ver opgerukt te zijn in dit visioen.P.O. Box schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 12:33:
[...]
deze scene insinueert volgens mij dat er in ieder geval geen Iron Throne gaat zijn en dat wat jij zegt inderdaad wel eens zo zou kunnen zijn:
[video]
Dit zijn echt van die scenes die ik me totaal niet herinner, omdat ik toen allang blij was wanneer ik de serie een beetje kon volgen
Misschien wordt het maar eens tijd vanaf begin af aan te gaan kijken.
Verwijderd
Ik vind het wel wat vaag, dat die bos-nimfen eerst de WW creëren, als bescherming (tegen wie of wat?) en dan vervolgens dat niet meer kunnen omdraaien en die WW nu achter hen aankwamen, dat zo'n nimf zich als kamikaze op moest blazen in die tunnel met takken (niet zo logisch allemaal.)
Die WW leiden nu een eigen leven, maar wat is hun doel specifiek? Alle mensen turnen en dan?
Soms mist er imo enigszins een soort storytelling, ik vermoed dat idd pas bij de laatste episode alles duidelijk is. Ik acht het niet ondenkbaar dat er een strijd tussen de dragons (hitte) tegen de WW (ijs) plaatsvindt, begeleid door Bran met zijn visioenen ofzo.
Die WW leiden nu een eigen leven, maar wat is hun doel specifiek? Alle mensen turnen en dan?
Soms mist er imo enigszins een soort storytelling, ik vermoed dat idd pas bij de laatste episode alles duidelijk is. Ik acht het niet ondenkbaar dat er een strijd tussen de dragons (hitte) tegen de WW (ijs) plaatsvindt, begeleid door Bran met zijn visioenen ofzo.
Het was als bescherming tegen de mensen, die steeds meer van hun leefgebied inpikten en de CotF om legden (vandaar dat er ook nog maar een paar zijn). Dat plannetje om white walkers als bescherming te gebruiken is echter niet helemaal goed uitgepakt. Wat die precies voor motief hebben weet ik ook niet, maar ze komen op mij ook niet over alsof ze een doel hebben anders dan iedereen uit de weg ruimen.
Wat me ook opviel is dat eerder de WW niet te verslaan waren tenzij je een zwaard van dragonglass hebt maar die Benton Stark maaide er zo een paar neer? Door vuur te gebruiken?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Dat waren geen WW.... Wights...
Ze kunnen dus niet tegen vuur.
http://www.vulture.com/20...-kill-a-white-walker.html
Ze kunnen dus niet tegen vuur.
http://www.vulture.com/20...-kill-a-white-walker.html
[ Voor 39% gewijzigd door KillerAce_NL op 01-06-2016 20:07 ]
Shit hou me tegen, mijn ogen zijn geopend, er gaat een strijd plaatsvinden tussen vuur en ijs, en dat in een boekenserie genaamd A Song of Ice and Fire, je verwacht het nietVerwijderd schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 19:24:
Ik acht het niet ondenkbaar dat er een strijd tussen de dragons (hitte) tegen de WW (ijs) plaatsvindt, begeleid door Bran met zijn visioenen ofzo.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Hele duidelijke post, maar hele onduidelijke benamingenVerwijderd schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 00:01:
[...]
Hij keek terug in de tijd, zonder erbij geweest te zijn- vette shizzle, hoe ze dat deden aan het begin.
Verwijderd
hahahaEvaluationCopy schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 22:10:
[...]
Shit hou me tegen, mijn ogen zijn geopend, er gaat een strijd plaatsvinden tussen vuur en ijs, en dat in een boekenserie genaamd A Song of Ice and Fire, je verwacht het niet
Lekker dom van mijzelf idd...wat een idee he?!
Maar goed, ik ken heel dat boek verder niet, dus die titel- het schoot me ff niet te binnen...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2016 22:59 ]
Ik dacht dat die opper-White-Walker de Night King was, maar als je Benjen mag gelover moet die dus nog komen ??
You must learn to control it before the Night King comes.
One way or another, he will find his way to the world of men.
When he does, you will be there waiting for him. And you will be ready..
Onze witte vrienden zijn toch nog steeds ten noorden vd muur? Dus voorbij "the world of men".
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
The Mad king riep toch ook altijd iets over vuur of burn them? Has die ook visioenen en was hij daarom net als Hodor een beetje koekoe?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Koekoe zijn zit in het bloed van de Targaryens, het is een beetje 50/50 bij hun. Van zijn drie kinderen was tenminste één gek in zn hoofd, Viserys, Rhaegar was normaal en heel aardig (van horen zeggen van bijvoorbeeld Barristan Selmy), Daenerys lijkt nu nog redelijk normaal maar wie weet veranderd dat nog.Chaoss schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 23:59:
The Mad king riep toch ook altijd iets over vuur of burn them? Has die ook visioenen en was hij daarom net als Hodor een beetje koekoe?
Incest zorgt inderdaad voor krankzinnigheid, dus daar hadden de Targaryens heel veel last van. Soms kwam de krankzinnigheid pas later op en soms al vanaf de geboorte. http://awoiaf.westeros.org/index.php/Targaryen_madnessulTimaS schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 00:05:
[...]
Koekoe zijn zit in het bloed van de Targaryens, het is een beetje 50/50 bij hun. Van zijn drie kinderen was tenminste één gek in zn hoofd, Viserys, Rhaegar was normaal en heel aardig (van horen zeggen van bijvoorbeeld Barristen Selmy), Daenerys lijkt nu nog redelijk normaal maar wie weet veranderd dat nog.
Daarom denk ik ook wel dat de theorieën dat the mad King door Bran gek werd niet zo logisch, er is namelijk al een logische reden dat het gebeurt is.
Held!EvaluationCopy schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 22:10:
[...]
Shit hou me tegen, mijn ogen zijn geopend, er gaat een strijd plaatsvinden tussen vuur en ijs, en dat in een boekenserie genaamd A Song of Ice and Fire, je verwacht het niet
Volgens mij is dat gewoon die kerel die wij telkens met een kroon van ijs zien hoorGoner schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 23:32:
Ik dacht dat die opper-White-Walker de Night King was, maar als je Benjen mag geloven moet die dus nog komen ??
Verwijderd
Volgens mij lees je het Engels verkeerd. Daar staat niets meer dan dat de Night King nog moet komen naar de mensenwereld --> achter de Wall dus.Goner schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 23:32:
Ik dacht dat die opper-White-Walker de Night King was, maar als je Benjen mag gelover moet die dus nog komen ??
Op dat punt moet Bran er klaar voor zijn.
Letterlijk is hij er natuurlijk al, maar altijd nog enkel in het hoge noorden boven de Wall.
Je quote iets uit verband. Benjen heeft het over 'the world of men' en bedoelt daarmee na the wall. De night king hebben we al gezien, die draagt een kroon en raakt Bran aan.Goner schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 23:32:
Ik weet nog niet wat ik van dit seizoen moet vinden.
Alle ontwikkelingen zijn heel leuk om te zien en als je er als losstaand seizoen naar kijkt dan is het prima. Als je het echter naast de vorige seizoenen zet dan lijkt het wel alsof ze het hele spel in hyperdrive hebben gezet en naar een einde toe aan het racen zijn.
Er zitten heel leuke stukken bij die weer wat trager zijn, zoals Sam bij zijn ouders, waarvan de noodzaak nog niet geheel duidelijk is (moest hij Valyrian steel sword hebben, wordt die kleine nog belangrijk, optie 3?). Geen probleem dat komt nog wel, denk ik dan.
Al zijn er ook weer een boel stukken waar echt gas wordt gegeven en het lijkt alsof men écht naar het einde toe wil om 'er maar vanaf te zijn'.
Aan het eind van het seizoen maar eens zien wat ik er dan van denk.
Alle ontwikkelingen zijn heel leuk om te zien en als je er als losstaand seizoen naar kijkt dan is het prima. Als je het echter naast de vorige seizoenen zet dan lijkt het wel alsof ze het hele spel in hyperdrive hebben gezet en naar een einde toe aan het racen zijn.
Er zitten heel leuke stukken bij die weer wat trager zijn, zoals Sam bij zijn ouders, waarvan de noodzaak nog niet geheel duidelijk is (moest hij Valyrian steel sword hebben, wordt die kleine nog belangrijk, optie 3?). Geen probleem dat komt nog wel, denk ik dan.
Al zijn er ook weer een boel stukken waar echt gas wordt gegeven en het lijkt alsof men écht naar het einde toe wil om 'er maar vanaf te zijn'.
Aan het eind van het seizoen maar eens zien wat ik er dan van denk.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Grappig, één van de grootste klachten van seizoen 5 was dat er te weinig in gebeurde, nu is het te veel? Er zijn zoveel dingen nog niet gebeurd. Wat is er tot nu toe gebeurd dat te veel is dan?
Ik denk dat juist die onbalans tot klachten lijdt. Na dit seizoen komen er nog 13 afleveringen en dan moet er een einde zijn. En dat terwijl er nog immens veel moet gebeuren. Eigenlijk evenveel als een paar seizoen terug. Niet dat ik GoT niet heel vet vind (nog steeds) maar ik snap sommige klachten wel. Seizoen 5 was veel opbouw en nu het einde nadert gaat het gas er in sommige gevallen te hard op.MrVegeta schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:18:
Grappig, één van de grootste klachten van seizoen 5 was dat er te weinig in gebeurde, nu is het te veel? Er zijn zoveel dingen nog niet gebeurd. Wat is er tot nu toe gebeurd dat te veel is dan?
ah ander topic mijn excus
[ Voor 89% gewijzigd door Valkyre op 02-06-2016 10:04 ]
Misschien de topic warning even lezen?Gohan-san schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:00:
Ik ben net klaar met alle boeken die nu uit zijn\ maar heb een vraag over de baby van gilly (of dingen hetzelfde zijn of niet:
spoiler:is in de serie little sam nog steeds gilly's baby? of heeft in de serie de wissel van babys ook plaats gevonden?
Ik lees dat vaker, dat er (vermoedelijk) nog twee kortere seizoenen komen. is daar ook ergens een bron voor? Ik vind het zo snel niet.
EvaluationCopy schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:04:
Ik lees dat vaker, dat er (vermoedelijk) nog twee kortere seizoenen komen. is daar ook ergens een bron voor? Ik vind het zo snel niet.
Dus nog niks zeker“I think we’re down to our final 13 episodes after this season. We’re heading into the final lap,” said Benioff. “That’s the guess, though nothing is yet set in stone, but that’s what we’re looking at.”
Sources later clarified those exact numbers were premature, given that the showrunners are now just beginning to outline their plans, but said that any upcoming seasons may be shorter than the full 10 episodes of seasons past.
[ Voor 16% gewijzigd door ulTimaS op 02-06-2016 10:26 ]
Ik interpreteerde dat als dat de Night King uit een andere dimensie of zo moest komen ... maar het is wat eenvoudiger.Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 08:40:
[...]
Volgens mij lees je het Engels verkeerd. Daar staat niets meer dan dat de Night King nog moet komen naar de mensenwereld --> achter de Wall dus.
"find his way to the world of men" klonk voor mij wat dieper dan 'ten zuiden van de Wall', ten noorden leven tenslotte ook mensen (wildlings).
Maar die opper-WW is inderdaad de King blijkt nu.
En wat was dat dan met dat laatste visioen van Bran...daarin zag je ook de Mad King "Burn them All" roepen... Waarom zit dat dan Bran's visioen?ulTimaS schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 00:05:
[...]
Koekoe zijn zit in het bloed van de Targaryens, het is een beetje 50/50 bij hun. Van zijn drie kinderen was tenminste één gek in zn hoofd, Viserys, Rhaegar was normaal en heel aardig (van horen zeggen van bijvoorbeeld Barristan Selmy), Daenerys lijkt nu nog redelijk normaal maar wie weet veranderd dat nog.
Dit topic is gesloten.
Let op:
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews
Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews
Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic