[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 112 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.584 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zwaard stelen: Hij heeft gezien dat Jon's zwaard ook WW kan killen...Valeryan Steel... Daarom werd dat ook even aangedikt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:15
markdm schreef op maandag 30 mei 2016 @ 23:20:
[...]

Verteld de zin: "Spoiler: de preview van episode 7 brengt goeie oude bekende terug :)" nou echt zo veel informatie? Dit kan betrekking hebben op meer dan 10 verschillende personen. De reacties hierop met namen moeten wel tussen spoiler tags.
1) Maakt me niet echt uit, ik wil er gewoon niks over weten, klaar.
2) Het lokt reacties uit. Zoals je ziet zijn er al direct mensen die er over gaan praten en namen noemen. Niet leuk.

In dit geval niet zo'n boeiende spoiler hoor, maar graag lees ik gewoon helemaal niks over volgende aflevering, voor er weer een of andere eikel een red wedding spoilert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Avalaxy schreef op maandag 30 mei 2016 @ 23:28:
[...]

In dit geval niet zo'n boeiende spoiler hoor, maar graag lees ik gewoon helemaal niks over volgende aflevering, voor er weer een of andere eikel een red wedding spoilert.
Still hurts man :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

De aflevering begint heel goed met Benjin. Het daalt daarna af tot redelijk matig omdat er veel dialogen volgen zonder veel vooruitgang, maar veel is opbouwend bedoeld (soort van). Sam's dinner met familie is aardig, maar lang. Ik heb wel beetje sympathie voor Sam's vader overigens, die dubbele insult met een wildling, in die tijd dacht men vast anders over 'succes' van een oudere zoon. De toneel intermezzo met Arya tja...wel aardig. Bedoeld om Arya doel te geven/testen uiteraard en ze kiest duidelijk haar richting van goed/kwaad. De rest met de soldaten is wel een belangrijk stuk, Tommen lijkt wel een speelstuk van Marjorie die hem overtuigd heeft om de HS te joinen. Hmm ik voorzie zijn dood. Helaas dat laatste, Daenarys Stormborn begint me de keel uit te hangen... khaleesi wil ik paar episodes niet meer zien.:)

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:53

Goner

What can I do you for ?

KillerAce_NL schreef op maandag 30 mei 2016 @ 23:27:
Hij heeft gezien dat Jon's zwaard ook WW kan killen...Valeryan Steel...
Heeft Sam dat gezien ? Of iemand anders ?
Heb even terug gekeken (S05E08), maar er waren geen ooggetuigen. Heeft Jon erover verteld misschien ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03:04
Goner schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 00:26:
[...]

Heb even terug gekeken (S05E08), maar er waren geen ooggetuigen. Heeft Jon erover verteld misschien ??
Sam zal wel een boek gelezen hebben. In de boeken is dat wat duidelijker:
In A Feast for Crows, Sam Tarly tells Jon about old annals claiming that "dragonsteel" is lethal to the White Walkers, like dragonglass - they both suspect that "dragonsteel" is another name for "Valyrian steel", but haven't been able to put it to the test yet. In the show, this is confirmed when Jon Snow kills a White Walker during the Massacre at Hardhome. (Source: Game of Thrones Wikia)

[ Voor 5% gewijzigd door The Redman op 31-05-2016 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:32

Qu3st

Goner schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 00:26:
[...]

Sam vraagt aan Jon hoe hij een WW heeft gedood. En die antwoordt: met Longclaw. Waarop Sam zegt: dat is gemaakt van Valyrian steel. Dus hij legt de connectie dat Valyrian steel ook dodelijk is voor een WW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Tempo zit er goed in, maar gaan we die andere 2 draken ook nog eens zien??

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:25

Spooksel

Spooksel!

Ik weet het niet hoor, maar wat een bijzonder slap einde met nota bene voor de 2e keer in hetzelfde seizoen nog wel weer zo'n Dany 'girlpower' moment... Laat die trut ff lekker eindigen als snack voor Drogon en get on with it in Westeros.... Chop

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Famous schreef op maandag 30 mei 2016 @ 22:41:
[...]

Hij noemt iemand die in een trailer voor komt die al enige tijd meer in beeld is geweest..
Noem ik toch wel een kleine spoilert (normaal ben ik hier echt niet moeilijk in!).
Nee hij gokt dat iemand in die trailer kan zitten. Kan evengoed the hound zijn of een van de tig anderen die we niet gezien hebben.....Dat heet gokken en voorspellen geen spoileren. Degene die de preview gezien heeft zegt dan ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:40
Geinig om zoveel rants te lezen. Kan niet herinneren dat dit bij seizoen 5 ook het geval was. Terwijl ik het niveau van s5 echt stukken minder vond.
Komt misschien ook dat er nu minder verhaallijnen zijn. Het lijkt erop dat Arya zich ook gaat mengen in Westeros. Waarschijnlijk gaat ze needle gebruiken om dat andere meisje te doden?

Voor degenen die het raar vinden dat Jaime en Cersei geen wraak nemen op de Dorns. Ze hebben toch geen eigen leger? Hun oom is nu toch de baas van de Lannisters? Hoe kunnen ze dan wraak nemen?

En dat verhaallijn over ons drakenmeisje. Haar verhaallijn boeit me al lang niet meer. Ik vind dat serieus een van de zwakkere verhaallijnen van GOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:28
Ik vond het opzich wel een goede aflevering. Het begon inderdaad heel gaaf met Bran ze flashbacks... ''Burn them all'' en ''Promise me Ned''.
Misschien dat Cold Hands uit de boeken niet Benjen is of wel, maar zichzelf niet meer Benjen mag/kan noemen. Ik vind het een leuke twist en stiekem had ik hem al verwacht. Dat de Whites gemaakt zijn met Dragon Glass en Benjen nu juist niet.... snap ik niet helemaal.

De Lannister en Dany storylines vind ik wel steeds minder boeiend. Dany blijft in het oosten hangen. En zodra ze 3 steden heeft veroverd vliegt/ontsnapt ze op haar draak en eindigt ze weer.... bij Dothraki.... serieus?? Lannisters waren alleen leuk met Tyrion en toen ze nog tegen de Starks waren.

Ook vind ik Arya haar storyline minder worden. Het had me badass geleken als ze een FM werd en terug gestuurd werd naar Westeros voor Cersei of een ander belangrijk figuur. Iets zegt me dan weer wel dat Waif dood gaat, omdat zij ook nog een persoonlijke Vendetta heeft met Arya.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Russel88 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 07:31:
Geinig om zoveel rants te lezen. Kan niet herinneren dat dit bij seizoen 5 ook het geval was. Terwijl ik het niveau van s5 echt stukken minder vond.
Wilde gok: omdat het nu afwijkt van / vooruitloopt op de boeken. (Je kunt aan woordgebruik zien dat sommige mensen de boeken hebben gelezen). Dan wordt het sneller als slecht ervaren.

Voor mij reden om niet tijdens de looptijd vd show al de boeken te lezen (ik was er bij start vd show nog niet aan begonnen), komt achteraf wel. Maar laten we die discussie niet hier doen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 13:57
Volgens mij loopt die Tyrell de boel te flessen. Een kleindochter van de Queen of Thorns laat zich niet zo makkelijk inpakken door een stel religekkies...

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
EvaluationCopy schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 08:00:
Volgens mij loopt die Tyrell de boel te flessen. Een kleindochter van de Queen of Thorns laat zich niet zo makkelijk inpakken door een stel religekkies...
Vorige week heeft ze ook al zoiets laten vallen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Precies. Ik weet de precieze woorden niet meer maar het was op te maken uit haar verhaal dat ze broer Loras influisterde. Tommen is natuurlijk makkelijk over te halen voor haar toneelstukje, dat maakt het geheel nog geloofwaardiger.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:38
EvaluationCopy schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 08:00:
Je hebt gelijk :) en ik hoop het. Die religie gekkies hangen mij de strot uit. Ik zeg trial by combat: Robert Strong vs High Sparrow *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Zoveel mensen die wat hebben tegen het mooie meisje met zilver haar :P
Haar verhaal moet nog beginnen, zodra de ironborn langs komen met haar 1000 schepen om uiteindelijk westeros binnen te varen.

Kan niet wachten tot de volgende deel. Ja eerlijk is eerlijk, was een slappe aflevering maar denk meer dat het bedoelt was om de spanning te laten stijgen

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoepap
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04-2022
de snijdende spanning ten huize Tarly, de slinkse trukken van het religek opperhoofd, flashbacks naar de mad king,.... slappe aflevevering? Vind van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Sjoepap schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 08:38:
de snijdende spanning ten huize Tarly, de slinkse trukken van het religek opperhoofd, flashbacks naar de mad king,.... slappe aflevevering? Vind van niet.
Slap in de zin van geen koppen die rollen! Bedoelde meer in die richting :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Vond t een prima aflevering qua verhaal.
Wat ik echter een beetje vaag vond was wie er nu bij Lord Frey uit de boeien werd gehaald en wat zijn rol is/gaat worden.
Te lang geleden dat ik the red wedding heb gezien... Moet toch maar weer een x opnieuw beginnen

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

cypher21 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 08:41:
Wat ik echter een beetje vaag vond was wie er nu bij Lord Frey uit de boeien werd gehaald en wat zijn rol is/gaat worden.
Te lang geleden dat ik the red wedding heb gezien... Moet toch maar weer een x opnieuw beginnen
Hij de neef van die eikel die nu regeert in winterwonderland lol.
Dezelfde vogel die het leuk vind om mensen te filleren en met zijn jachthonden onschuldige baby laten vermozelen.
Wat vind ik dat een dickhead zeg! Met die grijns op ze gezicht! Argghh hahaha het is dat het maar een serie is :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:38
Hij legt het zelfs uit.
Dat is Edmure Tully, Lord of Riverrun. Degene die getrouwd is op de Red Wedding.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aflevering die vooral een bijdrage levert aan de verhaalsontwikkeling (Dany heeft haar draakje terug, Arya staat toch uiteindelijk niet achter het uitvoeren van huurmoorden, de verhoudingen binnen de familie Tarly, de terugkeer van oude bekenden en het politieke schaakspel in King's Landing.

Ik vind het wel apart dat er zomaar (bijna vanuit het niets) een aantal personages terugkeren waar we seizoenen lang niets van vernomen hebben: Edmure Tully, Walder Frey, die op oorlogspad gaat met een te klein leger en Benjen Stark. Van Benjen kan ik het nog wel begrijpen, maar van die andere personages vind ik het eigenlijk maar vreemd. Eigenlijk verwacht je geen terugkeer meer, omdat ze al zo lang uit beeld zijn, waardoor je ook niet meer verwacht dat ze enige relevantie meer hebben voor het verhaal. En tada, daar zijn ze weer...

Als we die lijn doorzetten, dan zien we Dorne en de Ironborn dit seizoen niet meer, maar komen ze nog wel even langs bij de final battle.

Btw, de aflevering als geheel lijkt te duiden op een soort opbouw naar een final battle en slot van de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtr3me4me schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 08:47:
[...]

Hij de neef van die eikel die nu regeert in winterwonderland lol.
Dezelfde vogel die het leuk vind om mensen te filleren en met zijn jachthonden onschuldige baby laten vermozelen.
Wat vind ik dat een dickhead zeg! Met die grijns op ze gezicht! Argghh hahaha het is dat het maar een serie is :P
Niet helemaal....
Hij is de neef van de Blackfish en de oom van de Stark kinderen, want broer van Catelyn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Dubrillion schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 07:56:
De Lannister en Dany storylines vind ik wel steeds minder boeiend. Dany blijft in het oosten hangen. En zodra ze 3 steden heeft veroverd vliegt/ontsnapt ze op haar draak en eindigt ze weer.... bij Dothraki.... serieus?? Lannisters waren alleen leuk met Tyrion en toen ze nog tegen de Starks waren.
"To go north, you must go south. To reach the west, you must go east. To go forward you must go back, and to touch the light you must pass beneath the shadow." -Quaithe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Dat is de oom van de Stark kinderen. Edmund volgens mij.
Hij ging trouwen met een dochter van Frey ipv Rob Stark. Tijdens de red wedding werd hij gevangen genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Edmure Tully, Hij was degene die een paar keer had gemist met zn pijl en boog om zn vader (en van Catelyn) te cremeren op een bootje. Vervolgens deed the Blackfish (Brynden Tully) het even voor hoe het moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:28
Ik had zoveel mazzel. M'n vriendin kijkt dus geen GoT, want verkrachting, moord, bloed en baby's die gevoerd worden aan honden etc. Deze aflevering keek ze wel mee, maar die was zo saai dat ze zo zegt 'is het altijd zo, lijkt as the world turns gone medevil wel! :D

Dus, wie weet blijft ze nu plakken bij E07. :X en wij weten wat dat betekent. Halve cast gaat dood. :|

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:54

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Nieuwevolger schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:58:
- de pa van sam is een behoorlijke lul.
Hij speelt in Davinci's demons de evil twin brother van de paus en is daar een nog ergere lul :D

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:23

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

My two cents over het politieke spel in Kings Landing:
Ik vermoed/hoop dat Margery en Tommen toen ze elkaar ontmoet hebben een plannetje hebben gesmeed en dat ze nu doen alsof ze samenwerken met The Faith. Zodra ze Loras uit de kerkers hebben weten te halen, keren ze zich tegen The Faith.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Flimovic schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:07:
Ik vermoed/hoop dat Margery en Tommen toen ze elkaar ontmoet hebben een plannetje hebben gesmeed en dat ze nu doen alsof ze samenwerken met The Faith. Zodra ze Loras uit de kerkers hebben weten te halen, keren ze zich tegen The Faith.
Ik denk niet dat Tommen in de plot zit. Jongen is nou niet bijster intelligent. Of er moet een enorme character development geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flimovic schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:07:
Zou de High Sparrow zoiets niet hebben voorzien? Loras zit nog opgesloten. De Game of Thrones is nog niet gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Russel88 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:17:
[...]

Ik denk niet dat Tommen in de plot zit. Jongen is nou niet bijster intelligent. Of er moet een enorme character development geweest zijn.
In dat geval denk ik dat Margery Tommen wel weet om te praten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:46
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 08:48:
Ik vind het wel apart dat er zomaar (bijna vanuit het niets) een aantal personages terugkeren waar we seizoenen lang niets van vernomen hebben: Edmure Tully, Walder Frey, die op oorlogspad gaat met een te klein leger en Benjen Stark. Van Benjen kan ik het nog wel begrijpen, maar van die andere personages vind ik het eigenlijk maar vreemd. Eigenlijk verwacht je geen terugkeer meer, omdat ze al zo lang uit beeld zijn, waardoor je ook niet meer verwacht dat ze enige relevantie meer hebben voor het verhaal. En tada, daar zijn ze weer...
Ik vind dit juist een van de sterke punten van de serie. Er zijn heel veel characters, die allemaal een rol spelen. Logisch dat we Edmure al een paar seizoenen niet gezien hebben; moeten we dan elke aflevering een shot van hem in de cel zien? Natuurlijk, je moet wel even je geheugen opfrissen wat er allemaal aan de hand is, maar dat vind ik juist wel het leuke aan deze serie.
Ik vermoed dat als je later een GoT box koopt en alle afleveringen in een paar dagen/weken kijkt, dat het een stuk mooier opelkaar aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
F_J_K schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 07:58:
[...]

Wilde gok: omdat het nu afwijkt van / vooruitloopt op de boeken. (Je kunt aan woordgebruik zien dat sommige mensen de boeken hebben gelezen). Dan wordt het sneller als slecht ervaren.
Dat is wel een heel makkelijke manier om kritiek af te doen. Seizoen 5 was matig; en het meest op de momenten dat ze afweken van de boeken, maar dat staat er in principe los van. Bij de meeste scenes weet je als boeklezer nu inderdaad niet meer hoe ze zullen aflopen, maar gebrek aan logica, out-of-character acties en het totaal terugdraaien van alle character development die de personages seizoen 2, 3, 4 en 5 hebben ondergaan heeft niets te maken met wel of niet de boeken volgen, maar met wat je wél doet als schrijver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:00
Ik vond het wel prima, ff een rustmomentje, wat ontwikkeling in de verhalen. Ik vond de tafelscene van Sam eigenlijk wel sterk. Die vader goed neergezet, Sam die weer ff het kleine jongentje was en nog altijd geen respect krijgt, ondanks dat hij een bijzonder respectabel beroep mag gaan leren. Vader wil een vechtersbaas en kan niet accepteren dat zijn zoon niet zo is. Blijkt ook wederom dat Sam niet adrem is en pas na een overdenking kan beslissen dat het nergens op sloeg én dat hij Gilly en Samwel niet zo achter wil laten.
Dat Arya geen faceless man wordt vond ik ook wel goed, fijn dat ze geen heil ziet in mensen voor geld ombrengen. En alleen voor geld, niet omdat het een slecht persoon is. Ik heb het idee dat er echter wel iets meer achter zit, dan nu alleen achter haar aan om haar om te brengen. Dubbele agenda.

Zodra Tommen weer in bed ligt met zijn koningin verandert zijn mening ook wel weer. :P

Eigenlijk vond ik alleen het stukje Daenerys een beetje vreemd.. "wacht hier, rijdt weg en komt ineens op Drogon terug". Ik miste daar iets.

Het hoeft niet aldoor actie, moord en doodslag te zijn, dit soort afleveringen zijn gewoon een opbouw naar weer iets moois. Een actiefilm heeft ook zijn rustmomenten, ff bijkomen. Of de set van een dj, die bouwt ook rust en opbouw naar knallen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Flimovic schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:18:
[...]

In dat geval denk ik dat Margery Tommen wel weet om te praten 8)
Kunnen we Margaery goed spellen?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Masjerie.

Ik vond het overigens wel een prima aflevering. Het is nu wel duidelijk dat Euron en Danny iets met elkaar te maken hebben gehad. De shot op het einde met Drogon was toch wel erg gaaf. Ik vond de spanning de Sparrows en het leger wel tof, goed gespeeld van de high sparrow. Ik heb zo'n idee dat dat niet heel lang vredig blijft.

[ Voor 94% gewijzigd door MrVegeta op 31-05-2016 09:30 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Cocytus schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:20:
[...]

en het totaal terugdraaien van alle character development die de personages seizoen 2, 3, 4 en 5 hebben ondergaan heeft niets te maken met wel of niet de boeken volgen, maar met wat je wél doet als schrijver.
Ik neem aan dat je het hier over Arya hebt?
Haar actie is toch niet zo raar? Ze heeft al eerder laten zien dat ze het verleden niet los kan laten waardoor ze haar ogen kwijt raakte. Hell de reden waarom ze een faceless wilt worden is juist om sterker te worden om wraak te kunnen nemen.
En nu moet ze iemand vermoorden, die in haar ogen onschuldig is. Dat kan ze niet. Past toch perfect in haar karakter? Nu ze inziet dat ze niet meer terug kan pakt ze needle om terug te gaan naar Westeros.
Dat andere meisje mocht haar nooit, omdat Arya in haar ogen een voorkeursbehandeling kreeg. Nu kan ze haar frustraties op haar los laten.
Ik zie de plothole en niet zo. Onze faceless man laat haar het idd proberen. Wie zegt ons dat dit geen test is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

CyBeR schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:28:
[...]

Kunnen we Margaery goed spellen?
Overduidelijk was dat niet het geval. Maar wellicht dat er verbetering optreed na deze terechtwijzing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Flimovic schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:29:
[...]

Overduidelijk was dat niet het geval. Maar wellicht dat er verbetering optreed na deze terechtwijzing :+
Komt er bij namen uit GoT op neer dat als je spellchecker niet steigert er waarschijnlijk iets niet klopt :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
'A girl had many talents...' Hij kan het ook zomaar over The Waif hebben natuurlijk, wetende dat Arya dat gevecht gaat winnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Cocytus schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:20:
Bij de meeste scenes weet je als boeklezer nu inderdaad niet meer hoe ze zullen aflopen, maar gebrek aan logica, out-of-character acties en het totaal terugdraaien van alle character development die de personages seizoen 2, 3, 4 en 5 hebben ondergaan heeft niets te maken met wel of niet de boeken volgen, maar met wat je wél doet als schrijver.
Eens, behalve als je logica, karakter, etc uit de boeken meeneemt. Het val me simpelweg op dat de meeste kritiek lijkt te komen van de boekenlezers - wat suggereert dat tenminste een deel vd kritiek komt doordat men die 'parallelle wereld' bewust of onbewust (kan niet anders) meeneemt.

Enige wat ik uit de eerder genoemde lijst echt-vreemd vindt, is dat er niet on camera iets gezegd is over Dorne. Zoals dat het geen prio heeft voor broer&zus (of koning). Maar misschien zien we later dat bijv. Bron is teruggegaan om boobies te kijken doorboren.

Dat seizoenen later opeens mensen terugkomen vind ik juist heel mooi - iets dat je in andere series niet echt ziet (te moeilijk om de acteurs te claimen - en te moeilijk voor schrijvers om er geen Deus ex Machina van te maken).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
Russel88 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:29:
[...]

Ik neem aan dat je het hier over Arya hebt?
Haar actie is toch niet zo raar? Ze heeft al eerder laten zien dat ze het verleden niet los kan laten waardoor ze haar ogen kwijt raakte. Hell de reden waarom ze een faceless wilt worden is juist om sterker te worden om wraak te kunnen nemen.
En nu moet ze iemand vermoorden, die in haar ogen onschuldig is. Dat kan ze niet. Past toch perfect in haar karakter? Nu ze inziet dat ze niet meer terug kan pakt ze needle om terug te gaan naar Westeros.
Dat andere meisje mocht haar nooit, omdat Arya in haar ogen een voorkeursbehandeling kreeg. Nu kan ze haar frustraties op haar los laten.
Ik zie de plothole en niet zo. Onze faceless man laat haar het idd proberen. Wie zegt ons dat dit geen test is.
Ik heb het voornamelijk over Jaime en (in minder mate) Cersei: in seizoen 1/2 is Jamie onuitstaanbaar en gewelddadig (aanval op Ned) en iemand die alles doet om zichzelf te redden (waaronder zelfs het vermoorden van z'n neef om te proberen te ontsnappen). Maar later verliest hij een hand en riskeert daarna z'n eigen leven tot tweemaal toe om Brienne (die toch een vreemde is) te redden. Bij terugkomst in KL wil Cersei niets meer met hem te maken hebben.

Nu zijn we zonder enige (echte) toelichting terug bij de situatie uit seizoen 1: J&C tegen de rest van de wereld, met een Jaime die bereid is een enorm bloedbad aan te richten in de Sept en onder de bevolking van King's Landing.

Wat betreft Arya: als dit nog weer een 'test' is van de FM is dat het domste ooit. Ze heeft al twee kansen gehad en deze op de meest achterlijke manier verprutst (niet alleen de moord niet uitgevoerd maar de opdrachtgever bekend gemaakt). Waarom nu nog een 'test'? Dat zou ongeveer net zo logisch zijn als Willem Holleeder een voorwaardelijke straf en re-integratietraject opleggen. En als het géén 'test' is en ze gaat daadwerkelijk weg dan is alle zendtijd die aan haar verhaallijn is besteed voor niets geweest; die heeft dan immers nergens toe geleid. Hét kenmerk van writing by the seat of your pants - kennelijk wisten de schrijvers zelf nog niet dat ze Arya gingen laten vertrekken, want anders hadden ze al die vorige scènes er niet in gestopt. Meer mogelijkheden zijn er niet echt.

[ Voor 14% gewijzigd door Cocytus op 31-05-2016 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingpol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:39
The_Scarabial schreef op maandag 30 mei 2016 @ 23:09:
[...]

Hij werd gered door the children of the forrest, door een speer van dragonglass in z'n hart te pounden :)
Dit werd gewoon duidelijk verteld.
euh?

de baas vd white walkers (ijskoning) werd gecreerd door de cotf door een speer van dragonglass in z'n hart te pounden

dus hetzelfde werd gedaan met benjen, dus waarom veranderde hij niet in een ijskoning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Cocytus schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:46:
[...]
Wat betreft Arya: als dit nog weer een test is van de FM is dat het domste ooit. Ze heeft al twee kansen gehad en deze op de meest achterlijke manier verprutst. Als het geen test is en ze gaat weg dan is alle zendtijd die aan haar verhaallijn is besteed voor niets geweest. Hét kenmerk van writing by the seat of your pants. Meer mogelijkheden zijn er niet echt.
Waarom is dat verspilde zendtijd? Je ziet juist de ontwikkeling dat Arya eerst wel een Faceless wil worden maar uiteindelijk erachter komt dat ze haar eigen persoonlijkheid toch niet los kan laten. Inmiddels weet ze hoe ze iemand stilletjes moet vermoorden, ze heeft meer combat skills geleerd en ze weet hoe ze moet liegen (tot op zekere hoogte).
We weten natuurlijk niet hoe dit verhaal gaat lopen in de boeken, maar je kan niet zeggen dat GRRM het kenmerk "writing by the seat of your pants" vertoond met de rest van de verhaallijnen dus zal het met het verhaal van Arya vast niet anders zijn. Misschien blijkt straks ook wel dat D&D het hele verhaal heeft omgegooid, maar dat betwijfel ik (afgezien van kleine dingetjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:39
Nieuwevolger schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:12:
Eigenlijk heeft toch geen 1 leger een kans tegen draken, aangezien die beesten vanaf boven iedereen in de fik kan zetten. Sowieso zijn alle grote spelers in westeros elkaar aan het afmaken, alleen de tyrels hebben nog een groot leger.

En sowieso vind ik dat dany ook alleen maar aan zich zelf denkt, dan gun ik zelfs Tommen nog meer de troon.
euh drogon - vond ik - werd toch gemakkelijk bedwongen door de sons of the harpy (in die arena)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21
kingpol schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:54:
[...]

euh?

de baas vd white walkers (ijskoning) werd gecreerd door de cotf door een speer van dragonglass in z'n hart te pounden

dus hetzelfde werd gedaan met benjen, dus waarom veranderde hij niet in een ijskoning?
Jep, dragonglass + magie.
Dat liep verkeerd af (want de White walkers zijn niet te controleren)
Dus nu doen ze het opnieuw met minder side effects?
Waarschijnlijk omdat de 3ER het allemaal al zag aankomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
kingpol schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:57:
[...]

euh drogon - vond ik - werd toch gemakkelijk bedwongen door de sons of the harpy (in die arena)
Hijs wel weer ietsje gegroeid he - ze waren nog niet volwassen. Plus dat ie ging zitten.. elke vogel die gaat zitten is een sitting duck :+

Maargoed, punt is, deze speculaties voegen niets toe aangezien de fantasie van de auteur en serie makers elke mogelijke wending kunnen fantaseren.

Zelf verwacht ik in het kader van de song of ice and fire dat de ijscomannetjes tegenover de draken komen te staan. En in de tussentijd zijn tussenliggende kampen weg of hebben zich ergens bij aangesloten. Gok dat de mensenlegers zodra de dreiging van de ijscomannen duidelijker wordt wel meer samenwerken. Grap is dat ze nog in de ontkennende fase zitten en niet weten dat de witte wandelaars er überhaupt aan komen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
F_J_K schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:43:
[...]

Eens, behalve als je logica, karakter, etc uit de boeken meeneemt. Het val me simpelweg op dat de meeste kritiek lijkt te komen van de boekenlezers - wat suggereert dat tenminste een deel vd kritiek komt doordat men die 'parallelle wereld' bewust of onbewust (kan niet anders) meeneemt.
Ook de interne logica van de show wordt herhaaldelijk geschonden. Klein voorbeeld: als Robb het hoofd van de Karstarks onthoofd, lopen diens mannen weg. Fuck koning Robb, ook al hebben ze daar trouw aan gezworen: als je aan de leider van ons huis komt, doen we niet meer mee. Dat is ook hoe een feodaal systeem in historisch perspectief werkt. Fast forward naar seizoen 6: het hoofd van de Vale is een overduidelijk zwakzinnig kind (Robin Arryn) die onder invloed is van een bordeelhouder. Robin dreigt zijn belangrijkste bannerman, Royce, zonder enige vorm van proces door de moon door te gooien. Wat doen de soldaten (van Royce, het speelt zich immers af diens huis, zegt hij zelf)? Die staan meteen klaar om hun leider op te pakken en hem door de moon door te laten gooien op bevel van een zwakzinnig kind en een bordeelhouder.

Ook het feit dat de Ironborn A-OK zijn met kin- en kingslaying (Euron geeft toe dat hij z'n broer de koning heeft vermoord en wordt prompt tot nieuwe koning gekozen) slaat nergens op. Ja, de Ironborn zijn een stel ongelikte beren. Dat betekent niet dat daar de zwaarst denkbare vergrijpen in de cultuur van Westeros (na het schenden van Guestright door Walder Frey) geen probleem zou zijn.
Zie ook de -show only- wiki: Kinslaying en Kingslaying. Ook in de show worden deze vergrijpen als zeer ernstig geportretteerd maar nu is het geen probleem, oh want niemand mocht Balon. We vergeten gemakshalve dat iedereen de Mad King haatte en nog steeds wordt Jaime niet gezien als held maar als schlemiel.

Dorne (twee meisjes teleporteren een boot op en vermoorden hun neef; drie meisjes en een concubine vermoorden de koning en de kapitein van de wacht - terwijl alle wachten daar kennelijk al van op de hoogte waren - en nemen het land over) kon ik nog negeren, omdat ik blij was dat we van Dorne af waren. Maar dit soort dingen komt nu 3, 4 keer per aflevering voor en dat maakt het onmogelijk te negeren.
Dat seizoenen later opeens mensen terugkomen vind ik juist heel mooi - iets dat je in andere series niet echt ziet (te moeilijk om de acteurs te claimen - en te moeilijk voor schrijvers om er geen Deus ex Machina van te maken).
Eens, maar wat heeft dat met het voorgaande te maken?
ulTimaS schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:57:
[...]

Waarom is dat verspilde zendtijd? Je ziet juist de ontwikkeling dat Arya eerst wel een Faceless wil worden maar uiteindelijk erachter komt dat ze haar eigen persoonlijkheid toch niet los kan laten. Inmiddels weet ze hoe ze iemand stilletjes moet vermoorden, ze heeft meer combat skills geleerd en ze weet hoe ze moet liegen (tot op zekere hoogte).
We weten natuurlijk niet hoe dit verhaal gaat lopen in de boeken, maar je kan niet zeggen dat GRRM het kenmerk "writing by the seat of your pants" vertoond met de rest van de verhaallijnen dus zal het met het verhaal van Arya vast niet anders zijn. Misschien blijkt straks ook wel dat D&D het hele verhaal heeft omgegooid, maar dat betwijfel ik (afgezien van kleine dingetjes).
Vergelijking met de boeken hoort hier niet thuis, maar GRRM doet inderdaad niet aan writing by the seat of his pants. Arya's verhaallijn in de show lijkt alleen niet op die in de boeken.

[ Voor 22% gewijzigd door Cocytus op 31-05-2016 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
FunkyTrip schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:06:
[...]

Hij speelt in Davinci's demons de evil twin brother van de paus en is daar een nog ergere lul :D
Daar kende ik hem van !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Qu3st schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 00:40:
[...]
Sam vraagt aan Jon hoe hij een WW heeft gedood.
Ah, inderdaad. Gevonden.
Nadat ze het verlies van hun stash Dragonglass betreurd hebben ...

But you killed a white walker.
With Longclaw.
I saw them shatter steel axes like they were glass.
But Longclaw...
Is Valyrian steel.
How many Valyrian steel swords are left in the Seven Kingdoms?
Not enough.

ulTimaS schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:57:
[...]
Je ziet juist de ontwikkeling dat Arya eerst wel een Faceless wil worden maar uiteindelijk erachter komt dat ze haar eigen persoonlijkheid toch niet los kan laten.
Yep, zo zie ik het ook. Het bekijken van dat toneelstuk en kennismaking met Lady Crane (en de vermoedelijke opdrachtgever) hebben haar duidelijk aan het denken gezet.
(dat het in de boeken misschien anders gaat zal me worst zijn)

MrVegeta schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:28:
Het is nu wel duidelijk dat Euron en Danny iets met elkaar te maken hebben gehad.
Nah, dat maak ik nergens uit op ... hij heeft van haar, de draken en haar leger gehoord en ziet mogelijkheden. Maar ontmoet ?!

[ Voor 49% gewijzigd door Goner op 31-05-2016 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Cocytus schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:07:
[...]

Ook de interne logica van de show wordt herhaaldelijk geschonden. Klein voorbeeld: als Robb het hoofd van de Karstarks onthoofd, lopen diens mannen weg. Fuck koning Robb, ook al hebben ze daar trouw aan gezworen: als je aan de leider van hun huis komt, doen we niet meer mee. Fast forward naar seizoen 6: het hoofd van de Vale is een overduidelijk zwakzinnig kind (Robin Arryn) die onder invloed is van een bordeelhouder. Robin dreigt zijn belangrijkste bannerman, Royce, zonder enige vorm van proces door de moon door te gooien. Wat doen de soldaten (van Royce, het speelt zich immers af diens huis, zegt hij zelf)? Die staan meteen klaar om hun leider op te pakken en hem door de moon door te laten gooien op bevel van een zwakzinnig kind en een bordeelhouder.

Ook het feit dat de Ironborn A-OK zijn met king- en kingslaying (Euron geeft toe dat hij z'n broer de koning heeft vermoord en wordt prompt tot nieuwe koning gekozen) slaat gewoon nergens op. Ja, de Ironborn zijn een stel ongelikte beren. Dat betekent niet dat daar de zwaarst denkbare vergrijpen in de cultuur van Westeros (na het schenden van Guestright door Walder Frey) geen probleem zou zijn.
Zie ook de -show only- wiki: Kinslaying en Kingslaying. Ook in de show worden deze vergrijpen als zeer ernstig geportretteerd maar nu is het geen probleem, oh want niemand mocht Balon. We vergeten gemakshalve dat iedereen de Mad King haatte en nog steeds wordt Jaime niet gezien als held maar als schlemiel.

Dorne (twee meisjes teleporteren een boot op en vermoorden hun neef; drie meisjes en een concubine vermoorden de koning en de kapitein van de wacht - terwijl alle wachten daar kennelijk al van op de hoogte waren - en nemen het land over) kon ik nog negeren, omdat ik blij was dat we van Dorne af waren. Maar dit soort dingen komt nu 3, 4 keer per aflevering voor en dat maakt het onmogelijk te negeren.

[...]

[...]

Vergelijking met de boeken hoort hier niet thuis, maar GRRM doet inderdaad niet aan writing by the seat of his pants. Arya's verhaallijn in de show lijkt alleen niet op die in de boeken.
IronBorn en Men of the North zijn totaal verschillende volken, waarbij gezegd wordt dat Noorderlingen apart en loyaal zijn....

Kingslaying is men boos om, omdat het in de rug was..... LAF dus.
En idd, de een is de ander niet, mentaliteitsverschil is juist meer real-life als dat iedereen altijd het zelfde zou reageren... Dán is het pas slecht geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
KillerAce_NL schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:13:
[...]

IronBorn en Men of the North zijn totaal verschillende volken, waarbij gezegd wordt dat Noorderlingen apart en loyaal zijn....
Dat is ongetwijfeld de motivatie van de schrijvers van de serie maar dus lijnrecht in strijd met hoe het eerder in de show werd geportretteerd.
Kingslaying is men boos om, omdat het in de rug was..... LAF dus.
Eh, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Cocytus schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:17:
[...]

Dat is ongetwijfeld de motivatie van de schrijvers van de serie maar dus lijnrecht in strijd met hoe het eerder in de show werd geportretteerd.

[...]

Eh, nee.
Hmm, dat is anders wat ik er altijd van begreep:
Robert Baratheon: What about Aerys Targaryen? What did the Mad King say when you stabbed him in the back? I never asked. Did he call you a traitor? Did he plead for a reprieve?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Goner schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:13:
[...]
Nah, dat maak ik nergens uit op ... hij heeft van haar, de draken en haar leger gehoord en ziet mogelijkheden. Maar ontmoet ?!
Wie denk je dat die boten in de fik heeft gestoken? Lijkt me aardig 1 + 1. Ik vond de 1000 schepen van Euron en de 1000 schepen van Daario Naharis wel aardig overeenkomen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
[...]

Je vergelijkt de serie teveel met de boeken. Een serie kan gewoon niet zo diep en uitgebreid vertoond worden als een boek.
Neem b.v Rob Stark. Hij wilt wraak nemen en heeft de hulp van die oude knakker nodig en belooft te trouwen met 1 van z'n dochters. Opeens ziet hij een meid en gaat met haar trouwen en breekt z'n belofte.
In de boeken zal dit vast dieper uitgelegd zijn waarom Rob dat doet, maar als serie kijker is het een beetje een kneuzen actie en nogal simpel verteld.
Arya's verhaal is gewoon goed verhaald. Ze wilde eerst een faceless worden om sterker te worden. Nu moet ze dingen doen wat tegen haar principes indruist en dat wilt ze niet. Logisch toch. Blijkbaar zijn de faceless een bende huurmoordenaars en ze is niet in staat om "onschuldigen" om te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ook de interne logica van de show wordt herhaaldelijk geschonden. Klein voorbeeld:
Hoe wordt daar logica geschonden, moet de hele wereld in ongeveer vergelijkbare situaties gelijk reageren? Zo gaat dat niet. (Ook: het gaat ook om de inschatting van wat de ander met je doet, wat zijn macht nu en in de toekomst is, etc.) Prima te verklaren.
Ook het feit dat de Ironborn A-OK zijn met kin- en kingslaying (Euron geeft toe dat hij z'n broer de koning heeft vermoord en wordt prompt tot nieuwe koning gekozen) slaat nergens op. Ja, de Ironborn zijn een stel ongelikte beren. Dat betekent niet dat daar de zwaarst denkbare vergrijpen in de cultuur van Westeros (na het schenden van Guestright door Walder Frey) geen probleem zou zijn.
Euron is de oom die de kroon heeft gekregen? Andere cultuur (en bedenk: het is een gekozen 'koning'). En ook hier: het alternatief was kiezen *shudder* voor een vrouw. Plus krijg de belofte om veel te kunnen verdienen / roven en je kijkt wel weg. Maar inderdaad was dat wel erg kort door de bocht - zeker icm het kunnen meenemen van alle schepen: blijkbaar hadden Reek en vooral z'n zus nog wel zat support onder kapiteins.
Dorne (twee meisjes teleporteren een boot op en vermoorden hun neef; drie meisjes en een concubine vermoorden de koning en de kapitein van de wacht - terwijl alle wachten daar kennelijk al van op de hoogte waren - en nemen het land over) kon ik nog negeren, omdat ik blij was dat we van Dorne af waren.
Deel 1: nee, twee zusjes waren aan boord (al heb ik geen beeld van hoe groot zo'n schip is / of ze verstekeling waren of "verkleed" als dames van slechte zeden die de bemanning van dienst waren). Zusje drie en ma waren thuis. (Toch?)
Deel 2: politiek + zorgen dat de juiste mensen dienst hebben. Wat dat betreft was de red wedding veel onwaarschijnlijker: een heel leger moet de mond houden ook tegen ma, kind (en hoer).
Niets, reactie op ander commentaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 16:22

c0burn

Feed your head

Cocytus schreef op maandag 30 mei 2016 @ 22:43:
- De Waif wil Arya dood - whut? Als ze "no-one" is, hoe dan een persoonlijke vendetta?
- Jaqen is A-OK daarmee - WTF? Het beleid van de FM is juist dat ze iedereen doden én alléén doden als de prijs betaald is
Aflevering 5: Jaqen H'ghar: "A girl has been given a second chance. There will not be a third. One way or another, a face will be added to the hall."
Tweede kans verspeeld, dus Arya's face (of van the Waif >:) ) wordt toegevoegd aan de hall.

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
c0burn schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:53:
[...]

Aflevering 5: Jaqen H'ghar: "A girl has been given a second chance. There will not be a third. One way or another, a face will be added to the hall."
Tweede kans verspeeld, dus Arya's face (of van the Waif >:) ) wordt toegevoegd aan de hall.
Sowieso niet, het is nog steeds de test. Die Waif heeft al twee seizoenen een persoonlijke vendetta op Arya en Jaqen weet dat. Arya wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
F_J_K schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:51:
[...]

Hoe wordt daar logica geschonden, moet de hele wereld in ongeveer vergelijkbare situaties gelijk reageren? Zo gaat dat niet. (Ook: het gaat ook om de inschatting van wat de ander met je doet, wat zijn macht nu en in de toekomst is, etc.) Prima te verklaren.
Dan hebben wij een andere definitie van logica :)
[...]

Deel 1: nee, twee zusjes waren aan boord (al heb ik geen beeld van hoe groot zo'n schip is / of ze verstekeling waren of "verkleed" als dames van slechte zeden die de bemanning van dienst waren). Zusje drie en ma waren thuis. (Toch?)
Dat is aantoonbaar onjuist. Ze staan op de kade als de boot wegvaart in seizoen 5 (aflevering 10, halverwege). In seizoen 6 zitten ze opeens op de boot (en zijn inderdaad niet bij Doran als die vermoord wordt). Valt ongetwijfeld weer wat op te verzinnen - ze zijn er achteraan gevaren en er 's nachts op geklommen en niemand die dat gemerkt heeft want het zijn de teenage mutant ninja sandsnakes etc - maar geloofwaardig is dat bepaald niet. Groot is de boot ook niet, dat kun je zien als 'ie wegvaart in seizoen 5 en aan het feit dat Trystanes kamer de hele breedte van het achtersteven in beslag neemt (ramen aan drie kanten).

[ Voor 29% gewijzigd door Cocytus op 31-05-2016 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Snailerfreak schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:54:
[...]

Sowieso niet, het is nog steeds de test. Die Waif heeft al twee seizoenen een persoonlijke vendetta op Arya en Jaqen weet dat. Arya wint.
Tis een beetje tricky, als het echte assasins zijn dan is zelf nadenken en keuzes maken geen optie, Arya faalt, of ze nu wel of niet wint van the Waif. Als die zelfbeschikking wel belangrijker is dan domweg orders opvolgen dan slaagt ze - wellicht voor ons als kijker wat tegenstrijdig - voor de ultieme test als ze wint van the Waif.

Zoveel airtime voor dit hele verhaal zonder dat er nu echt iets significants uit gaat komen is simpelweg onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Cocytus schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:57:
Dan hebben wij een andere definitie van logica :)
Inderdaad, gelijke monniken gelijke kappen gaat IMHO ook de huidige echte wereld niet op, laat staan in een wereld zoals daar.
Ze staan op de kade als de boot wegvaart in seizoen 5 (aflevering 10, halverwege).
Oh ja :$ Bij een eerstvolgende proviand-stop meekomen is idd onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
Dat is aantoonbaar onjuist. Ze staan op de kade als de boot wegvaart in seizoen 5 (aflevering 10, halverwege). In seizoen 6 zitten ze opeens op de boot (en zijn inderdaad niet bij Doran als die vermoord wordt). Valt ongetwijfeld weer wat op te verzinnen - ze zijn er achteraan gevaren en er 's nachts op geklommen en niemand die dat gemerkt heeft want het zijn de teenage mutant ninja sandsnakes etc - maar geloofwaardig is dat bepaald niet. Groot is de boot ook niet, dat kun je zien als 'ie wegvaart in seizoen 5 en aan het feit dat Trystanes kamer de hele breedte van het achtersteven in beslag neemt (ramen aan drie kanten).
Hier is GoT super onduidelijk in geweest inderdaad. Van deze site http://www.makinggameofth...-diary/objects-from-dorne kun je zien dat Jaime een brief naar Doran heeft geschreven, waarin hij verklaard dat hij Trystane direct met de boot terugstuurd naar Dorne omdat anders Cersei wraak zou willen nemen op Trystane. Eenmaal dichtbij Dorne moeten de Sand Snakes de boot geenterd hebben ofzo. Niet echt het beste stukje schrijfwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:31
NiGeLaToR schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:59:
[...]

Tis een beetje tricky, als het echte assasins zijn dan is zelf nadenken en keuzes maken geen optie, Arya faalt, of ze nu wel of niet wint van the Waif. Als die zelfbeschikking wel belangrijker is dan domweg orders opvolgen dan slaagt ze - wellicht voor ons als kijker wat tegenstrijdig - voor de ultieme test als ze wint van the Waif.

Zoveel airtime voor dit hele verhaal zonder dat er nu echt iets significants uit gaat komen is simpelweg onwaarschijnlijk.
Mij ontgaat nog steeds waarom ze uberhaupt een huurmoordenaar zou willen zijn. IRL doen mensen dat uit financiële motieven, maar daar is hier geen sprake van. Kan iemand haar gedachtengang helder toelichten? Of in ieder geval een poging hiertoe wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
[...]

Hoewel Arya is mijn favoriet, momenteel vrees ik voor haar leven. Ook niemand had verwacht dat Robb Stark loodje gaat leggen. Het zou zo maar kunnen dat Arya verliest. Maar zij is wel goed voorbereid.

Aan een andere kant kan het ook een test zijn. Een van de meisjes blijft in leven en die is de beste.

Verder mijn gedachten over die schepen die Dany nodig heeft. Hoeveel schepen hadden Theon en zijn zus nou weer? Iedereen in de serie heeft wel zijn functie. Het blijft een truck dat wij het niet zien totdat het zover is... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Biggg schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:27:
[...]

Mij ontgaat nog steeds waarom ze uberhaupt een huurmoordenaar zou willen zijn. IRL doen mensen dat uit financiële motieven, maar daar is hier geen sprake van. Kan iemand haar gedachtengang helder toelichten? Of in ieder geval een poging hiertoe wagen.
In seizoen 2 leert ze Sexy Jezus kennen in Harrenhal. Daar laat hij zien hoe gemakkelijk hij lui kan omleggen. Zij heeft een lijst met lui die zij wil omleggen. Ook houdt ze van avontuur, dus gaat ze naar Bravos. Niet zozeer om een huurmoordenaar te worden, maar om haarzelf te trainen. Het is ook mogelijk dat ze geprobeerd heeft "no one" te worden, om alle ellende achter haar te laten. Ook dacht ze dat de Faceless men iets nobels hadden.

Nu blijkt dat niet waar te zijn en door het toneelstuk weet ze juist weer waarvoor ze de training heeft doorlopen. Mij lijkt het dat ze weer naar Westeros terug gaat op het einde van het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

[...]
Ze staan op de kade als de boot wegvaart in seizoen 5 (aflevering 10, halverwege). In seizoen 6 zitten ze opeens op de boot
Maar de boot vaart op dat moment al niet meer. Die ligt aangemeerd in King's Landing en Trystane is aan boord gebleven ... er achteraan gevaren of misschien over land gekomen ?
Viccers schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:20:
[...]
kun je zien dat Jaime een brief naar Doran heeft geschreven, waarin hij verklaard dat hij Trystane direct met de boot terugstuurd naar Dorne omdat anders Cersei wraak zou willen nemen op Trystane.
Dat klopt niet, lijkt me ; als hij vermoord wordt is hij bezig met die steentjes om op Myrcella's ogen te leggen voor de begrafenis. Dat zal hij niet op de terugreis naar huis doen ...

YouTube: Game of Thrones - Death of Trystane Martell

[ Voor 42% gewijzigd door Goner op 31-05-2016 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Maar die Edmure Tully? Die is officieel getrouwd met de dochter die bij Walder Frey stond? (Of was dat een vrouw van Frey?)
Wat moest die nu gaan doen dan? Ik ben nu even die verhaallijn kwijt hoor?
Die gaan ze gebruiken om een kasteel terug te veroveren? Hij is de neef van Blackfish die zich in Riverrun verschuild? Wat verwachten ze nu van Edmure?

Blackfish is weer de 'oom' van Jon?

Die Freys hebben nog steeds een hekel aan de starks vanwege het feit dat Robb met een ander was getrouwd?

Zij die Freys machtig dan? lijken me maar een stelletje hillbillies?
En nu 3 seizoenen later gaat de verhaallijn na de red wedding weer een soort van verder: het vermoorden van zoveel mogelijk starks omdat Walder zich gepiepeld voelt?

(wel veel vraagtekens, je ziet dat ik het even kwijt ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:58
Wie weet was die swordmaster die Arya leerde zwaardvechten al sexy jesus, aangezien meneer swordmaster zegt dat er mar 1 god is en dat is death/faceless god :P

Geloof niet dat ze Arya dood laten gaan, ze moet nog immers Melisandre nog een keertje tegenkomen zoals voorspeld door Melisandre zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:29
Akaendra schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:38:
Geloof niet dat ze Arya dood laten gaan, ze moet nog immers Melisandre nog een keertje tegenkomen zoals voorspeld door Melisandre zelf :P
Want die voorspellingen gaan altijd goed ;)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:19

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De Many-Faced God werkt ook volgens het principe dat als er voor een dood betaald is, er ook een dood moet zijn. Die is er nog niet. In plaats van de dood waarvoor betaald is, zal dat dus een andere dood zijn; volgens Haqen en dat meisje zal dat Arya zijn - maar Arya heeft daar vast een ander idee over. ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:58
Persoonlijk denk ik dat Jaqen de waif bedoeld en niet a girl :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Mx. Alba schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:42:
De Many-Faced God werkt ook volgens het principe dat als er voor een dood betaald is, er ook een dood moet zijn. Die is er nog niet. In plaats van de dood waarvoor betaald is, zal dat dus een andere dood zijn; volgens Haqen en dat meisje zal dat Arya zijn - maar Arya heeft daar vast een ander idee over. ;)
Volgens mij zat ze er klaar voor in het donker met haar zwaardje !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viccers
readytoflow schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:37:
Maar die Edmure Tully? Die is officieel getrouwd met de dochter die bij Walder Frey stond? (Of was dat een vrouw van Frey?)
Die gaan ze gebruiken om een kasteel terug te veroveren? Hij is de neef van Blackfish die zich in Riverrun verschuild? Wat verwachten ze nu van Edmure?

Die Freys hebben nog steeds een hekel aan de starks vanwege het feit dat Robb met een ander was getrouwd?

En nu 3 seizoenen later gaat de verhaallijn na de red wedding weer een soort van verder: het vermoorden van zoveel mogelijk starks omdat Walder zich gepiepeld voelt?

Edmure Tully is tijdens Red Wedding inderdaad getrouwd met een van de dochters van Walder Frey. Die dochter zagen we helaas niet in deze aflevering want die was superknap. Anyway, Edmure is al die tijd een gevangene van de Freys geweest. Nu heeft de Blackfish (oom van Edmure en Catelyn, great uncle van de Stark kids dus) Riverrun blijkbaar weer overgenomen van de Freys (ik neem even aan dat de Freys na de Red wedding Riverrun hebben overgenomen).

Ik verwacht zelf dat ze gaan dreigen met het vermoorden van Edmure voor de deuren van Riverrun, om wat leverage te hebben zeg maar.

De Freys zijn altijd al jaloers geweest op House Tully, die in feite de baas was over hun. Ze hebben samen met Tywin Lannister en Roose Bolton het toen op een dealtje gegooid dat de Freys de baas worden van de Riverlands (voorheen waren de Tullys de baas), de Boltons baas van het Noorden, en de Lannisters waren van Robb Stark af.

Ik hoop dat dat wat duidelijkheid schept :)

[ Voor 3% gewijzigd door Viccers op 31-05-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Wat verwachten ze nu van Edmure?
Hij is gijzelaar .. maar kan me niet voorstellen dat ze Riverrun opgeven voor hem.
Overigens is Jaime ook op weg naar Riverrun met een leger ...
Oh en Brienne ook ! Om met Blackfish te praten over steun aan Sansa ...

[ Voor 23% gewijzigd door Goner op 31-05-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Edmure is met een andere Frey getrouwd.
Ze gaan Edmure gebruiken om Riverrun (wat van de Tully familie is, dus Rob zijn moeder) terug te pakken nadat de Blackfish het met een Tully leger weer terug heeft gepakt. Ze gaan dus onderhandelen, waarschijnlijk iets van "yo, Blackfish. Dit is je neef. Zijn kop gaat er af tenzij je Riverrun verlaat!".
Zoiets. Blackfish is de jongere broer van de vader van Catelyn wat dus de moeder van Robb was.
Die haat zit veel dieper.
Zij controlleren de brug, onmogelijk om in te nemen van buiten af. Ze hebben niet een groot leger, maar ze zijn ook nog niemand kwijt geraakt.
Het gaat Walder niet zozeer om de Starks, maar hij is altijd het lachtertje geweest. Hij wil respect. Daarom wil die kastelen innemen en iedereen omleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Laatst online: 16-09 19:11
Mx. Alba schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:42:
Zoals hierboven ook al staat: "One way or another, a face will be added to the hall."
Wie zijn gezicht dat gaat zijn is nog onduidelijk, maar het lijkt me beperkt tot twee opties. Ik ga er ook vanuit dat Arya het niet gaat zijn, maar er zijn al meer rare dingen gebeurd in GoT :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ook de interne logica van de show wordt herhaaldelijk geschonden. Klein voorbeeld: als Robb het hoofd van de Karstarks onthoofd, lopen diens mannen weg. Fuck koning Robb, ook al hebben ze daar trouw aan gezworen: als je aan de leider van ons huis komt, doen we niet meer mee. Dat is ook hoe een feodaal systeem in historisch perspectief werkt. Fast forward naar seizoen 6: het hoofd van de Vale is een overduidelijk zwakzinnig kind (Robin Arryn) die onder invloed is van een bordeelhouder. Robin dreigt zijn belangrijkste bannerman, Royce, zonder enige vorm van proces door de moon door te gooien. Wat doen de soldaten (van Royce, het speelt zich immers af diens huis, zegt hij zelf)? Die staan meteen klaar om hun leider op te pakken en hem door de moon door te laten gooien op bevel van een zwakzinnig kind en een bordeelhouder.
Je eigen logica gaat hier simpelweg mank door de aanname dat het de mannen van Royce zijn. Mocht dat zo zijn dat is het niet helemaal gelijk met de Karstark situatie, maar als je juist 1 ding gezien hebt in GoT is dat er niet zo iets als onvoorwaardelijke trouw bestaat. Dus ook niet altijd aan je Lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Ze noemen hem ook wel "The Late Walder Frey" omdat hij pas kwam aankakken met zijn leger terwijl the battle of the trident (Roberts rebellion) al afgelopen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Thx! Zou het wel gek vinden dat Blackfish zich overgeeft om Edmure te redden...

Riverrun wordt de nieuwe center-stage dus?
Blackfish
Jaimy Lannister
Brienne of Tarth
Jon Snow
En de freys
Allemaal op weg naar Riverrun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn

c0burn

Feed your head

[...]

Hoe kom je er bij dat er een persoonlijke vendetta is? Volgens mij is alles wat ze doet deel van de training van Arya.
MrVegeta schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:30:
[...]

In seizoen 2 leert ze Sexy Jezus kennen in Harrenhal. Daar laat hij zien hoe gemakkelijk hij lui kan omleggen. Zij heeft een lijst met lui die zij wil omleggen. Ook houdt ze van avontuur, dus gaat ze naar Bravos. Niet zozeer om een huurmoordenaar te worden, maar om haarzelf te trainen. Het is ook mogelijk dat ze geprobeerd heeft "no one" te worden, om alle ellende achter haar te laten. Ook dacht ze dat de Faceless men iets nobels hadden.

Nu blijkt dat niet waar te zijn en door het toneelstuk weet ze juist weer waarvoor ze de training heeft doorlopen. Mij lijkt het dat ze weer naar Westeros terug gaat op het einde van het seizoen.
Ze vertrekt niet omdat ze van avontuur houdt, maar na het voor dood achterlaten van the Hound wil ze vluchten van Westeros. Jaqen heeft haar een Braavosi munt gegeven, ze spreekt de woorden Valar Morghulis en wordt meegenomen door een kapitein naar Braavos.

Dat wat Viccers schreef:
Daarnaast wordt Walder Frey ook The Late Walder Frey genoemd door Hoster Tully (vader van Catelyn en Edmure), omdat hij bij The Battle of The Trident (de climax van Robert's Rebellion) expres heel laat aankwam met zijn leger, zodat hij zich makkelijk aan kon sluiten bij de winnaar. Dit heeft hem altijd dwarsgezeten en de Red Wedding was ook deels wraak op de Tully's.
"The 'Late Walder Frey', old Tully called me because I didn't get my men to the Trident in time for battle. He thought he was witty. Look at us now Tully! You're dead, your daughter's dead, your grandson's dead, your son spent his wedding night in a dungeon, and I'm Lord of Riverrun."
Zijn macht bestond eerst vooral uit zijn Lordship of the Crossing door bezit van The Twins, de enige oversteekplaats over de Green Fork in de wijde omtrek.

En nog veel meer info op http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Game_of_Thrones_Wiki ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Laatst online: 16:13
MrVegeta schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:54:
Zij controlleren de brug, onmogelijk om in te nemen van buiten af. Ze hebben niet een groot leger, maar ze zijn ook nog niemand kwijt geraakt.
Tenzij je een draak (of drie) hebt natuurlijk!

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

c0burn schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:02:
[...]
Ze vertrekt niet omdat ze van avontuur houdt, maar na het voor dood achterlaten van the Hound wil ze vluchten van Westeros. Jaqen heeft haar een Braavosi munt gegeven, ze spreekt de woorden Valar Morghulis en wordt meegenomen door een kapitein naar Braavos.
Ik zeg ook niet dat ze vertrekt omdat ze van avontuur houdt. Ik zeg dat dat deel van de reden is dat ze vertrekt. Een andere reden is inderdaad dat ze uit Westeros weg wil, maar de hoofdreden is omdat ze net als Sexy Jezus een faceless men wil worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:19

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

readytoflow schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:02:
Thx! Zou het wel gek vinden dat Blackfish zich overgeeft om Edmure te redden...

Riverrun wordt de nieuwe center-stage dus?
Blackfish
Jaimy Lannister
Brienne of Tarth
Jon Snow
En de freys
Allemaal op weg naar Riverrun.
Klopt, en Riverrun is heel erg moeilijk om te belegeren. Het ligt in de punt tussen twee rivieren die bij elkaar komen; dus driehoeksvormig, met aan twee kanten een rivier en aan één kant land. De enige bruggen binnen bruikbare afstanden zijn de bruggen van en naar Riverrun; een belegering lukt dus alleen als je met drie afzonderlijke legers tegelijk van alle drie de kanten aankomt en die legers zijn dan weliswaar binnen het zicht van elkaar maar zijn praktisch compleet gescheiden van elkaar. Als een van de drie in de problemen komt omdat ze bijvoorbeeld in hun rug worden aangevallen door opgetrommelde hulptroepen, kunnen de andere twee alleen maar lijdzaam toezien want die kunnen nooit op tijd aan de andere kant komen om hun maten daar mee te helpen. Dat gaat dus een zeer interessante slag worden, met wellicht drie totaal verschillende legers aan de drie verschillende zijden van Riverrun.

Eigenlijk een zelfde soort situatie als de Twins, dus, maar dan nog een factor lastiger omdat er 3 zijden zijn ipv 2, en er maar één zijde aan land ligt.

[ Voor 10% gewijzigd door Mx. Alba op 31-05-2016 12:21 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn

c0burn

Feed your head

MrVegeta schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:10:
[...]

Ik zeg ook niet dat ze vertrekt omdat ze van avontuur houdt. Ik zeg dat dat deel van de reden is dat ze vertrekt. Een andere reden is inderdaad dat ze uit Westeros weg wil, maar de hoofdreden is omdat ze net als Sexy Jezus een faceless men wil worden.
Je hebt gelijk:
As the trio begin their trek into the Riverlands, they are surprised by Jaqen, who seems to appear from nowhere. Arya approaches him alone and asks how he killed those men, expressing her desire to learn his assassination skills. He offers to take Arya to Braavos (home city of her "dancing" instructor Syrio Forel) to train with the Faceless Men. She declines, telling him that she needs to find her family first, including Sansa. Jaqen gives Arya a single coin, explaining that should she change her mind, she only needs to give the coin to any man from Braavos and recite the High Valyrian words "Valar Morghulis." Jaqen changes his face to that of another man and bids a stunned Arya farewell.
Instead, Arya takes his money and leaves [The Hound] to die.
While travelling on her horse, Arya comes across a ship preparing to leave port. Arya first asks the captain to take her to the Wall, her intent being to meet up with her brother, Jon Snow. When the captain, Ternesio Terys, tells her that he is in fact going home to the Free City of Braavos, Arya shows him the iron coin which Jaqen H'ghar had given her. As Terys looks in awe, she tells him "valar morghulis". He promptly nods his head and replies "valar dohaeris", offering her a cabin aboard the Titan's Daughter. Arya is then shown sailing away on the ship, headed to Braavos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
c0burn schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:02:
[...]

Hoe kom je er bij dat er een persoonlijke vendetta is? Volgens mij is alles wat ze doet deel van de training van Arya.
Ze (Waif) zegt tegen Jaqen letterlijk 'You promised me'. Waarmee ze refereert aan het feit dat ze een deal heeft gesloten met Jaqen dat de Waif Arya mag vermoorden als Arya faalt. Doordat ze dit zegt laat ze in principe merken dat dat haar persoonlijke verlangen is. En dat kan alleen een redelijk verlangen zijn als ze Arya persoonlijk dood wilt hebben, er is geen contract afgesloten en the many faced god werkt volgens mij alleen met contracten.

Daarnaast was het nogal duidelijk dat Waif het ontzettend leuk leek te vinden om Arya iedere voorafgaande aflevering in elkaar te timmeren met stokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:13
Snailerfreak schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:41:
[...]

Ze (Waif) zegt tegen Jaqen letterlijk 'You promised me'. Waarmee ze refereert aan het feit dat ze een deal heeft gesloten met Jaqen dat de Waif Arya mag vermoorden als Arya faalt. Doordat ze dit zegt laat ze in principe merken dat dat haar persoonlijke verlangen is. En dat kan alleen een redelijk verlangen zijn als ze Arya persoonlijk dood wilt hebben, er is geen contract afgesloten en the many faced god werkt volgens mij alleen met contracten.

Daarnaast was het nogal duidelijk dat Waif het ontzettend leuk leek te vinden om Arya iedere voorafgaande aflevering in elkaar te timmeren met stokken.
Is er niet een contract tussen Jaqen en Arya; aangezien ze de opdracht heeft afgenomen en ongeacht de afloop er een gezicht aan de halls toegevoegd gaat worden?

De betreffende scene is ook hier meermaals besproken.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Mx. Alba schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:17:
[...]

Klopt, en Riverrun is heel erg moeilijk om te belegeren. Het ligt in de punt tussen twee rivieren die bij elkaar komen; dus driehoeksvormig, met aan twee kanten een rivier en aan één kant land. De enige bruggen binnen bruikbare afstanden zijn de bruggen van en naar Riverrun; een belegering lukt dus alleen als je met drie afzonderlijke legers tegelijk van alle drie de kanten aankomt en die legers zijn dan weliswaar binnen het zicht van elkaar maar zijn praktisch compleet gescheiden van elkaar. Als een van de drie in de problemen komt omdat ze bijvoorbeeld in hun rug worden aangevallen door opgetrommelde hulptroepen, kunnen de andere twee alleen maar lijdzaam toezien want die kunnen nooit op tijd aan de andere kant komen om hun maten daar mee te helpen. Dat gaat dus een zeer interessante slag worden, met wellicht drie totaal verschillende legers aan de drie verschillende zijden van Riverrun.

Eigenlijk een zelfde soort situatie als de Twins, dus, maar dan nog een factor lastiger omdat er 3 zijden zijn ipv 2, en er maar één zijde aan land ligt.
Heb je daar ergens een kaartje van ofzo? Of heb je het puur uit de situatieschets(en) uit de boeken?

VV Tnx!

Nomen nescio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Beschrijving + kaartje : http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Riverrun

(ben wel benieuwd hoe het de Blackfish is gelukt om Riverrun te veroveren ...)

[ Voor 37% gewijzigd door Goner op 31-05-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Theon en zijn zus zijn trouwens onderweg met duizend bootjes. Zouden die Dany gaan halen? Jon gaf ook al aan weet te hebben van Dany. Ms komen die lijnen vroeg of laat bij elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
Ben benieuwd of we een hereniging tussen Jaime en Brienne gaan zien; ze gaan namelijk allebei richting Riverrun. Wellicht is Jaime ook wel verrast dat House Stark weer alive and kicking is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

NiGeLaToR schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:26:
Theon en zijn zus zijn trouwens onderweg met duizend bootjes.
Duizend ??
Dat lijkt me stug ... Theon en Yara zijn er met hun volgelingen vandoor, dat zullen er niet genoeg zijn om 1000 schepen te bemannen.
En volgens de wiki telt de hele Ironborn vloot (waar de Iron Fleet slechts een onderdeel van is) 500 longships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Laatst online: 16-09 19:11
Volgens mij werd er ook in die aflevering gezegd dat ze helemaal geen 1000 schepen hadden, waarop het antwoord van Euron was dat ze die zo snel mogelijk gingen bouwen. Alleen moeten ze er nu een paar meer in elkaar timmeren, want Theon en Yara hebben de rest meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Enfin, de baai lag er vol mee - vraag me dan nog steeds af WAT ze gaan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Zou wel leuk zijn als ze de Starks gingen helpen ; maar die kans is vrij klein aangezien de Ironborn niet zo goed liggen bij de huizen van de North. Maar wie weet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Goner schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:16:
Zou wel leuk zijn als ze de Starks gingen helpen ; maar die kans is vrij klein aangezien de Ironborn niet zo goed liggen bij de huizen van de North. Maar wie weet ...
Niet zo goed liggen, ook wel een aardige understatement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Ach ja, beetje in de Art-of-War gedachte blijvende: wetende dat je als mens een nog grotere vijand hebt dan elkander is er wellicht een intrinsieke motivatie om geschillen te laten varen. Bovendien - Theon heeft zijn trouw aan Sansa gezworen, ook al was die laatste er klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
Denk dat Theon in Sansa's ogen zichzelf wel heeft bewezen (ook al heeft hij Winterfel toendertijd overgenomen). Hij had Robb wel verraden maar goed, die leeft niet meer dus die kan ook geen grudge hebben. Ben wel benieuwd wat hij en z'n zus nu gaan doen.
Pagina: 1 ... 112 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic