Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Ellende is dat wanneer ze falen, ze problemen geven op het gevaarlijkste deel van de race.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Zelf ben ik van mening dat de stewards en rijders hier ook wel een actievere rol in kunnen spelen.
Als een machine olie lekt tijdens de startopstelling, stellen ze de start toch ook uit?
Márquez had zelf ook wel door dat het spulletje niet naar behoren functioneerde, handje omhoog en van de startopstelling. Zoals Ortolá in de Moto3.
Aan de andere kant, bij de start van de sprint op Silverstone had Morbidelli een soortgelijke actie waarbij hij Bezzecchi meenam op excursie in de grindbak bij de eerste bocht

Ik volg de techniek niet meer zo als in de jaren 80/90steveman schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 23:49:
die rijhoogtetoestellen.
maar wat is een rijhoogtetoestel
De front device (ook wel holeshot device) zul je bij de startopstelling actieveren, door hard te remmen schiet de front demper in en blokkeert die. Pas na hard remmen springt deze demper weer los. Je hebt dan een lagere center of gravity, waardoor je sneller acceleert met minder kans op wheelies. Alleen ook minder stabiliteit in bochten. Totdat je dus een keer op de rem gaat en de demper weer mee gaat werken.
rear device height devices worden gedurende de hele race wel gebruikt. De rijders hebben een knop waardoor de achterkant mechanisch of hydraulisch naar beneden zakt en dan sneller uit een bocht accelereert.
Deze fratsen:JAN-B schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:31:
[...]
Ik volg de techniek niet meer zo als in de jaren 80/90![]()
maar wat is een rijhoogtetoestel
YouTube: MotoGP in 3D™: Ride Height Devices
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Hopelijk deze zondag na meer dan 1000(!) dagen weer eens een overwinning voor hem.
Vandaag mag het ook natuurlijk, maar alleen zondag telt mee voor de statistieken.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Oef, Pecco... Wel mooi dat Martin weer bij is, dat dan weer wel
Wel benieuwd hoe het morgen gaat tussen hem en MM, want ik denk dat Pecco er weer gewoon weer bij is. Lol, ja bij terugkomst in de pitbox gelijk naar z'n Michelin-mannetje (die overigens prima fit lijkt).
En benieuwd of die crash/botsing van Aleix nou iets te maken heeft met met die rijhoogteshizzle...
[ Voor 14% gewijzigd door steveman op 31-08-2024 18:18 ]
Edit: Pohh wat gaaf weer.
[ Voor 18% gewijzigd door Tylen op 01-09-2024 15:30 ]
Bizarre crash van Pecco en Alex

Zonde dat ze elkaar zo ontmoette in de bocht en het zo’n afloop heeft. Daarentegen, het kampioenschap blijft spannend
Duim persoonlijk voor Martin dit jaar. Zou mooi zijn als afzwaaier voor hij op de Aprilia stapt

Kans op een eentje op een Appie(!) volgend jaar wordt wel groter zo.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Dit heeft geholpen 👏aveenhuysen schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 14:24:
Kom op van der Mark 🏍️🏍️🏍️
Testing, one, two ...
Prima resultaat met al dat water 🤗🤗🤗
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Zeker. Wat een frieky ongeluk van Toprak in de tweede vrije training 😔 Hij komt er volgens mij nog redelijk vanaf met alleen een klaplong.aveenhuysen schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 20:44:
Prima resultaat met al dat water 🤗🤗🤗
Testing, one, two ...
Mooie race met voldoende actie in de TOP! CV netjes naar voren kunnen komen met een 5e plek.Voor het kampioenschap minder omdat Holgado en Ortola er wel voor zitten maar ala.
Mooie race
Do { Ping } while ( LOL )
Stel je eens voor dat ze in de MotoGP zo close konden racen.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Na Toprak komen ook Rea en Bautista dit weekend niet meer in actie wegens opgelopen blessures na valpartijen. Dunt wel aardig uit zo.
Bron?pilskes schreef op zondag 8 september 2024 @ 12:09:
Bo Bendsneyder wordt na deze race vervangen.. Erg jammer, maar zo heel goed was Bo nou ook weer niet.
Het kwam in de uitzending bij Ziggo voorbij en zojuist dit artikel op Racesport.nl.
Zn vervanger is nog slechter, dus t zal wel poen en politiek zijn.pilskes schreef op zondag 8 september 2024 @ 12:09:
Bo Bendsneyder wordt na deze race vervangen.. Erg jammer, maar zo heel goed was Bo nou ook weer niet.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Die nieuwe teameigenaar heeft nogal wat ambities, had niet verwacht dat ze Bendsneyder door een slechtere coureur zouden vervangen. Of verwacht hij dat Elias wonderen kan verrichten?Oogje schreef op zondag 8 september 2024 @ 13:12:
[...]
Zn vervanger is nog slechter, dus t zal wel poen en politiek zijn.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Wel weer spannender, dat dan weer wel...
Verwijderd
Ja Moto3 is de headliner, bijna elk weekend al.Joris748 schreef op zondag 8 september 2024 @ 11:50:
Wat een thriller in de Moto3. Piqueras laat even het onmogelijke zien. Een aantal inhaalacties waren op of over het randje
MotoGP is vaak zo saai met die enorme gaten!
En wat ik ook jammer vind is, je hoort het commentaar vaak over de motormerk praten, maar je ziet nergens op het scherm welk merk het is.
Je moet de merken weten.
(Ik kijk bijna geen MotoGP dus ik ken al die merken niet, ik weet dat die Quatararo (?) op een Yamaha rijdt en daar houdt het best wel op qua kennis bij mij)
[ Voor 28% gewijzigd door Ryur op 08-09-2024 22:21 ]
Grote kans dat het een Ducati is in de MotoGPRyur schreef op zondag 8 september 2024 @ 22:20:
[...]
Ja Moto3 is de headliner, bijna elk weekend al.
MotoGP is vaak zo saai met die enorme gaten!
En wat ik ook jammer vind is, je hoort het commentaar vaak over de motormerk praten, maar je ziet nergens op het scherm welk merk het is.
Je moet de merken weten.
(Ik kijk bijna geen MotoGP dus ik ken al die merken niet, ik weet dat die Quatararo (?) op een Yamaha rijdt en daar houdt het best wel op qua kennis bij mij)
Ik weet het, omdat ik het al jaren volg. Kan van iedere coureur wel zeggen met welk merk hij rijdt. Maar het zijn ook slechts 5 merken, dus je kunt het snel leren:
- Ducati
- KTM
- Aprilia
- Honda
- Yamaha
Edit: en het is ook wel gemakkelijk als je de motoren herkent. Als het een witte Aprilia is, dan zit daar of Raul Hernandez of Miguel Oliveira op. Hoef je alleen nog maar een of twee extra kenmerken te onthouden om te zien wie van de twee het is.
[ Voor 23% gewijzigd door Joris748 op 09-09-2024 10:17 ]
Een kleine greep uit het artikel:MotoGP to introduce radio communication with riders in 2025
MotoGP teams have been informed by Dorna about a new one-way communication system between race director and riders from 2025
https://www.motorsport.co...em_LYnQD093VpKDwtvRg_y8_AThe system will be introduced in phases and initially only the race director will be allowed to communicate with the riders, with messages being kept short and concise - and always aimed at improving safety.
In the second phase, which could begin as early as 2026, the radio will work both ways, allowing riders to talk and reply to the race direction.
The final step, which still doesn’t have a concrete implementation date, will be similar to Formula 1, allowing open communication between riders and their teams on the pitwall. This step would largely be in pursuit of improving the TV spectacle.
[ Voor 43% gewijzigd door Wertha op 09-09-2024 17:35 ]
Hmm, ik weet niet of dit zo verstandig is... krijg je van die diva's die over de radio gaan zaniken.Wertha schreef op maandag 9 september 2024 @ 17:33:
[...]
Een kleine greep uit het artikel:
[...]
https://www.motorsport.co...em_LYnQD093VpKDwtvRg_y8_A
Een van de reacties onder het artikel is wel treffend:
The greed for content will destroy the racing, as has been the case in F1. Liberty buying Motogp has been the worse thing to happen to moto racing. Now the two biggest racing series are a monopoly.
Die geciteerde reactie is prietpraat. Op basis van wat is het racen in de F1 vernietigd, zoals deze persoon stelt? Met uitzondering van de invoering van sprint races - waarvan nota bene de MotoGP er ieder grand prix weekend eentje heeft - is er aan de sport bar niet veel veranderd sinds het intreden van Liberty.alesandro_46 schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:33:
[...]
Hmm, ik weet niet of dit zo verstandig is... krijg je van die diva's die over de radio gaan zaniken.
Een van de reacties onder het artikel is wel treffend:
[...]
Dat konden ze ook, pakweg 10 a 15 jaar geleden.Joris748 schreef op zondag 8 september 2024 @ 11:50:
Wat een thriller in de Moto3. Piqueras laat even het onmogelijke zien. Een aantal inhaalacties waren op of over het randje
I am the great Cornholio!
Klopt, die wedstrijden heb ik ook gezien. Ik wil niet zeggen dat vroeger alles beter was, maar ze konden wel dichter op elkaar rijden zonder problemen met grip of voorbanden.HaterFrame schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:41:
[...]
Dat konden ze ook, pakweg 10 a 15 jaar geleden.
https://www.racesport.nl/...r-vertrek-bo-bendsneyder/
Teameigenaar is ook nogal vol van zichzelfBo Bendsneyder maakte zondag voorafgaand aan de Moto2 race in Misano bekend dat hij per direct vertrekt bij het Preicanos Racing Team. Terwijl de Nederlander zondag dus ‘voorlopig’ zijn laatste Moto2 race reed repte het Spaanse team na afloop met geen woord over het vertrek van hun best presterende coureur uit het team.
Sinds de komst van Raúl Castañeda is het team aanzienlijk verbeterd op het gebied van infrastructuur, technische middelen, rijderscomfort en ondersteuning. Het huidige gebrek aan prestaties en focus is echter moeilijk te verklaren, gezien het talent en potentieel van onze renners.
Het Preicanos team is nu ook met een bericht gekomen waarvan de tranen je in je broek springen:
We hebben wel vaker gezien dat toezeggingen en contracten niet veel zeggen maar deze maakt het wel erg bont.
Wordt ongetwijfeld nog vervolgd.
Bizar. Castañeda moet wel de Messias van de paddock zijn. Wat een zelfbevlekking.DasNieNix schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:07:
Wilco maakt tenminste nog het seizoen en zijn contract af, het is gelukkig niet op de Amerikaanse manier gegaan van "you are fired"
Het Preicanos team is nu ook met een bericht gekomen waarvan de tranen je in je broek springen:
We hebben wel vaker gezien dat toezeggingen en contracten niet veel zeggen maar deze maakt het wel erg bont.
Wordt ongetwijfeld nog vervolgd.
[ Voor 12% gewijzigd door Joris748 op 10-09-2024 18:34 ]
-= Very annoying forum person =-
Als iemand zichzelf ophemelt om iemand anders in een slecht daglicht te stellen, moet je even wachten tot de feiten helder zijnVerwijderd schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:19:
Klinkt alsof die Bo niet zo profi is maar goed is reactie van het team.
Uit het artikel op Racesport.nl:
Raúl Castañeda was vastbesloten om met hem samen te werken, hem te steunen en hem vooruit te helpen, zoals hij hem meerdere malen heeft laten weten. Bo koos er echter voor om geen vertrouwen te hebben in Raúl Castañeda’s potentieel. Raúl’s succes wordt niet alleen erkend voor het leiden van één van de meest prestigieuze advocatenkantoren van Spanje, Preico Jurídicos, en voor zijn onvermoeibare strijd tegen onrechtvaardigheden en zijn inzet om het leven van veel mensen te verbeteren, maar ook voor zijn altruïsme en opmerkelijke vermogen om de duizenden mensen die zijn hulp hebben ingeroepen bij te staan en geweldige resultaten te behalen.
Veijer is inderdaad uit ander racehout gesneden. In de paddock is het een publiek geheim dat hij één van de groeibriljantjes is, die het tot de MotoGP kan schoppen.master_viper schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:20:
Vond het nooit echt bijzondere rijder, kon weinig bijzonders laten zien. Hoop dat Veijer iets meer spektakel brengt.
Bendsneyder heeft de pech dat hij, ondanks dat hij de Rookies Cup heeft gewonnen (!), te groot was voor de Moto3. Een nadeel dat Veijer met zijn talent kan compenseren.
Volgend jaar zal blijken of Veijer zich staande kan houden in een ongelofelijk competitieve klasse, waarbij de onderlinge verschillen een paar honderdsten zijn. Bendsneyder deed het met zijn capaciteiten gewoon prima, zelfs Moto3 wereldkampioenen verzuipen in de Moto2.
Hier heb ik mij ook al een paar keer in verslikt de laatste jaren.Joris748 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:36:
[...]
Volgend jaar zal blijken of Veijer zich staande kan houden in een ongelofelijk competitieve klasse, waarbij de onderlinge verschillen een paar honderdsten zijn. Bendsneyder deed het met zijn capaciteiten gewoon prima, zelfs Moto3 wereldkampioenen verzuipen in de Moto2.
Foggia, Guevara, Martin, Mir...
Allemaal wereldkampioen in Moto3 en in de Moto2 toch net wat 'minder'.
Martin & Mir wel binnen top 15 in het kampioenschap destijds, maar Guevara en Foggia moeten vaak gezocht worden in de linkerhelft van het scherm tijdens de wedstrijd.
Moto2 zit enorm dicht op elkaar, waarbij de talenten écht om de hoek komen kijken
Onderdeel van het talent is de consistentie elke wedstrijd opnieuw.
Je kan niet zomaar één enkele wedstrijd goed presteren en iets in het kampioenschap betekenen.
Ben enorm benieuwd naar de prestaties van Veijer volgend jaar op zo'n machine
Hopelijk zit hij meer en frequenter vooraan in het veld dan de huidige Nederlandse bezetting.
Kenners zeggen dat je in Moto3 op puur rauw talent kampioen kan worden. De motoren zijn relatief vergevingsgezind dus je kunt zelfs na fout op fout te stapelen nog goed finishen, mits je het talent hebt (denk aan Acosta's Moto3 seizoen).mistahk1 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:04:
[...]
Hier heb ik mij ook al een paar keer in verslikt de laatste jaren.
Om in de Moto2 te slagen komt het echter ook op inzicht aan, want vrijwel iedereen heeft het talent. Niemand in de huidige Moto2 is in staat om meer dan een paar races per seizoen te winnen (zelfs Acosta niet) en dus moet een rijder het grote plaatje voor ogen houden. Dit seizoen doet Ogura dat bv heel goed.
Je moet leren hoe het team om je heen werkt, wie je waarmee kan helpen. het belang van sponsoren en media snappen en ondertussen tijdens een race doorhebben wanneer het de moeite loont om risico te nemen en wanneer je simpelweg de punten mee naar huis moet nemen.
Maar verder is Moto2 appeltje-eitje.

Het zou toch wat zijn als Martin afgelopen weekend het kampioenschap heeft weggegooid door te kiezen voor ander profiel. Wat een gepruts zeg. Zeker dat de fiets nog niet klaar was, toen hij weer binnen kwam. Leerpuntje zullen we maar zeggen. MM deed gewoon een Erwin Krolletje voordat de race begon, even met de neus in de lucht en het weer 'ruiken'.
En moeten we nog geld inzetten op MM die het WK gaat pakken?
Mooi dat CV voor 2025 een plekje heeft in de Moto2. Dat gaat echt pittig worden.
Jammer dat Bo er niet meer bij is, hopelijk vindt hij een leuke uitdaging naast de baan.
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Moto3 - Race 10.00u
Moto2 - Race 11.15u
MotoGP - Race 13.00u
[ Voor 2% gewijzigd door Turralyon op 17-09-2024 13:25 . Reden: typos ]
Dennis Foggia heeft nog geen Moto2 zitje voor volgend jaar. Dat zou zo maar eens exit kunnen worden, dan staat hij net als Bendsneyder met lege handen.mistahk1 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:04:
[...]
Hier heb ik mij ook al een paar keer in verslikt de laatste jaren.
Martin & Mir wel binnen top 15 in het kampioenschap destijds, maar Guevara en Foggia moeten vaak gezocht worden in de linkerhelft van het scherm tijdens de wedstrijd.
Moto2 zit enorm dicht op elkaar, waarbij de talenten écht om de hoek komen kijken![]()
Onderdeel van het talent is de consistentie elke wedstrijd opnieuw.
Je kan niet zomaar één enkele wedstrijd goed presteren en iets in het kampioenschap betekenen.
Ben enorm benieuwd naar de prestaties van Veijer volgend jaar op zo'n machine
Hopelijk zit hij meer en frequenter vooraan in het veld dan de huidige Nederlandse bezetting.
Vreemde, dure valpartij van Bagnaia. En een alles of niets inhaalactie van Bastianini op Martin. Op of over het randje? Martin neemt het sportief op.
Quartararo lijkt ook langzaam vooruitgang te boeken met de Yamaha, terwijl de Aprilia’s het minder goed lijken te doen.
[ Voor 3% gewijzigd door Joris748 op 22-09-2024 13:52 ]
*update*
Lol, vanwege de lage bitrate, vakantieadresje..., zag ik niet dat het Bastianini was
Oh man, blij dat ik toch gekeken heb
En volwassen reactie, na de race, ook van Martin trouwens.
[ Voor 50% gewijzigd door steveman op 22-09-2024 15:36 ]

Okay, dit leek er meer op Martin! Pecco ook met de nodige geschenken dichtbij gekomen.
Maar heeft Acosta nu al 16 seconden erbij gekregen... ? Zie alleen demotie terug bij Nakagami, dus het zal met een sisser zijn afgelopen, pech voor Pecco.
Ohja, wat me opviel: De brandblusser leek wat tijd te kosten om de fikkende fiets van MM te bereiken.
[ Voor 75% gewijzigd door steveman op 29-09-2024 15:40 ]
Letterlijk met een sisser. Een lekkende voorvelg zorgde voor de te lage bandenspanning. Bij meeting voor de race was de druk oke dus geen straf.steveman schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 15:48:
Echt, lijkt soms alsof ze geen kampioen willen worden
Okay, dit leek er meer op Martin! Pecco ook met de nodige geschenken dichtbij gekomen.
Maar heeft Acosta nu al 16 seconden erbij gekregen... ? Zie alleen demotie terug bij Nakagami, dus het zal met een sisser zijn afgelopen, pech voor Pecco.
Ohja, wat me opviel: De brandblusser leek wat tijd te kosten om de fikkende fiets van MM te bereiken.
Wat mij dan weer doet denken, waarom als dit kan, is dat niet gewoon de regel. Waarom moeten we wachten tot uren na de race voor een definitieve uitslag.
Waarom is Miller trouwens onbestraft gebleven voor zijn bowling actie, terwijl Zonta met een veel lichtere tik tegen Masia een double long lap kreeg?
anyway, volgend weekend nog wat eerder opstaan dan dit weekend. Ik hou er wel van zo vroeg in de ochtend.
[ Voor 7% gewijzigd door Turralyon op 30-09-2024 08:52 ]
Bo Bendsneyder zal de twee resterende wedstrijdweekenden van het seizoen in Estoril en Jerez zijn opwachting gaan maken als coureur in het FIM Supersport World Championship. De Nederlander gaat uitkomen voor MV Agusta Reparto Corse, het team waar hij de plaats overneemt van de onlangs bij het team opgestapte Bahattin Sofuoglu en in 2025 als fulltime rijder aan de slag gaat
Mooie overstap voor Bo denk ik
Of laat ik zo zeggen: ik ben nooit in tranen uitgebarsten door een FP2 crash van Vale
x2Verwijderd schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:10:
Die Acosta gooit hem wel weg zeg.
Dit is een duel zoals tussen Bayliss en Edwards ruim 20 jaar geleden.
[ Voor 27% gewijzigd door Joris748 op 13-10-2024 13:44 ]
Kan jij de rijders alleen herkennen aan hun nummers dan?Joris748 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 13:58:
En nu door naar World WCR, wat een verademing … die zwarte startnummers op gele vlakken. Die zijn tenminste leesbaar. Kunnen we dat niet opnieuw invoeren voor de MotoGP?
Lang niet allemaal, maar vind het wel veel gemakkelijker om de namen bij het plaatje te leren. Misschien minder belangrijk in MotoGP, maar in de lagere klassen zou dat zeker een grote toevoeging zijn. Net als vroeger: 250 cc wit op groen, en 125 cc wit op zwart.Tylen schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 14:09:
[...]
Kan jij de rijders alleen herkennen aan hun nummers dan?
[ Voor 18% gewijzigd door Joris748 op 13-10-2024 17:33 ]
Deze toevallig voorbij zien komen op de motogp reddit. Echt geniaal inderdaad. Brands Hatch leent zich daar uitermate goed voor blijkbaar.Joris748 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 17:31:
Als je de kans hebt: kijk race 3 van het BSB op Brands Hatch terug. 20 rondes met spektakel. Ik heb zelden wedstrijden van dit niveau gezien. De nummer 1 en 2 gingen met 4 punten verschil de laatste race in.
Deze dus: https://www.reddit.com/r/...t_lap_battle_for_the_bsb/
[ Voor 9% gewijzigd door DeTjuk op 14-10-2024 14:59 ]
Ben er rond de eeuwwisseling een aantal jaar op rij geweest voor de WSBK. Mooie sfeer, prachtige races gezien daar. Foggy met de 996, Haga met de R7, Chili met de GSX-R, Hodgson, Bostrom, Walker, Edwards, Bayliss, etc.
En ‘s avonds na de race naar de pub bij paddock hill bent.
Die aero maakt niet alleen close racing onmogelijk, maar is ook nog eens gevaarlijk.

Foutloze Martin... Dus gezien hoe dit kampioenschap gaat, wordt dat morgen weer gecompenseerd.
Al liep die een inhaalactie alleen maar goed af omdat Martin scherp was

En die rolling burnout bij de start, vanwege z'n eigen tear-off
Maar zeker nu Martin naar de niet-competitieve appie gaat:
2025:MM
2026:MM
2027, nieuwe regels... MM
En Yamaha gaat ook niet plotsklaps met een betrouwbaar (V4) wonder komen.
Naja, zie de highlights wel op tjoeptjoep
Ik vind het ergens wel onterecht dat Bez straf kreeg voor die nare klapper in de sprint trouwens. Krijg je met die aero-toestanden nu eenmaal. (Naast lelijke productiefietsen). Ik zal wel een aantal camerastandpunten missen om tot hetzelfde oordeel te komen.
Verwijderd
Hij pakt het goed op. Er zijn natuurlijk veeel overeenkomsten tussen een SSP en een Moto2 fiets en het niveau in de Moto2 is natuurlijk wel een tikkeltje hoger.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Leuk voor hem. Een prutser is het absoluut niet, niemand niet, maar kampioenschapsmateriaal is het nou eenmaal ook niet. Neemt niet weg dat hoe het hem nu vergaan is qua vertrek, hem zeker niet is gegund.Oogje schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 16:56:
Het is een lekkere middelvinger naar iedereen die hem een prutser vond
MM was weer heerlijk bezig zeg. Die gaat volgend jaar knallen hoor!
Wat Arbolino deed was niet handig en krijgt terecht 3 plaatsen grid straf, maar v.d. Goorbergh spande wel de kroon. Gewoon lekker doorknallen op een vrij agressieve manier wanneer je iemand stil ziet staan.
Dus terecht starten vanuit de pits zondag.
Die steward mogen ze ook wel even langs een brillenzaak laten gaan. Zonder fatsoenlijk te kijken het rijgedeelte op lopen...
Hij had het natuurlijk eerder op kunnen merken. Maar snap ook dat als je uit de pitsstraat rijd dat je niet verwacht dat er iemand stilvalt. En je misschien met andere zaken op je dash bezig bent.
Target fixation?Shadow_Agent schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 20:34:
Hij kan er toch gewoon rechts langs? Snap er niks van dat ZVDG gewoon recht doorrijdt.
Dit viel er op Racesport te lezen:
Niet erg diepgaand dus ik heb nog steeds geen idee hoe het gekomen is.Het is natuurlijk wel ontzettend jammer wat er in de ochtend gebeurd is, het belangrijkste is dat Tony oké is. Het incident is anders dan wat er op de videobeelden te zien is maar het is nou eenmaal gebeurd en er is niets meer over te zeggen of aan te doen. Het was natuurlijk nooit mijn intentie om zoiets te laten gebeuren.
Franky kon er trouwens ook wat van, arm Kwartje

Ja, er wordt inderdaad niet gezegd hoe het in zijn ogen wel zat. Ik denk dat hij afgeleid was door de marshalls die de ingang van de pits op wilde gaan om Arbolino te helpen.alesandro_46 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 22:12:
[...]
Target fixation?Nee, geen idee.
Dit viel er op Racesport te lezen:
[...]
Niet erg diepgaand dus ik heb nog steeds geen idee hoe het gekomen is.
Moto3 was ook wel weer lekker knokken. Aparte aanvaring ook tussen Furusato en Veijer. Furusato kwam glijdend over de finishlijn
Verder is moto3 uiteraard genot!
Iemand trouwens de kamikaze actie van Aldeguer gezien

[ Voor 37% gewijzigd door Shadow_Agent op 27-10-2024 18:35 ]
Veijer deed niet heel veel verkeerd. Furusato verloor wat snelheid en kwam via de kerbstones terug de baan op. Veijer kon niet in het luchtledige verdwijnen.Shadow_Agent schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 18:34:
Ik denk dat Veijer geluk gehad geweest met de beslissing om hem niet terug te zetten.
Verder is moto3 uiteraard genot!
Iemand trouwens de kamikaze actie van Aldeguer gezienen wederom, na eerder te zijn aangereden door Zonta, was Arbellino de sjaak
Aldeguer was de controle echt helemaal kwijt. Arme Toni.
Ook weer F1 gekeken dit weekend. Ik kijk nu 30 jaar F1 en 20 jaar MotoGP. Maar ik begin steeds meer de neiging te krijgen om F1 te laten voor wat het is. Een groot straffenspectakel en niet de fijne spanningsboog van een MotoGP weekend/race.
Ja, dat was er wel overheen hoor.Turralyon schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:04:
Wat heb ik weer genoten van 3 geweldige races. Ik begon eindelijk weer wat sympathie te krijgen voor Marc, maar een oude vos verleert zijn streken toch echt niet. Hoe hij nu weer het gevecht met Mir aangaat. Dan zie ik liever die "slimmigheidjes" van Martin in de sprintrace.
Alonso in Moto3 wel magistraal weer naar de overwinning gereden. De 12e(!) keer in 1 seizoen. Deed niemand ooit eerder. Waarbij opgemerkt moet worden dat één seizoen nu meer wedstrijden kent vergeleken met vroeger.
Heel benieuwd hoe hij het gaat doen in Moto2.
Ben echt benieuwd wat die er nog van kan. Mensen die WSBK volgen hoe heeft die het de laatste tijd gedaan?
[edit]
Dat verklaart ook de opmerking gisteren van Digi over drinken van 29 cocktails natuurlijk tijdens zijn recovery
[ Voor 42% gewijzigd door Turralyon op 28-10-2024 14:39 ]
In de WorldSBK wisselt het, soms vecht hij voor podiumplaatsen en het volgende weekend eindigt hij P12. Wat wel constant is, zijn de inhaalacties die soms wel erg lomp zijn. Zeker als hij en Danilo Petrucci elkaar tegenkomen op de baan gaat het meestal wel heul erg hard. Dus dat is hij in ieder geval niet kwijtgeraakt de afgelopen jaren...Turralyon schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:25:
In ander nieuws Andrea 'The Maniac' Iannone zal in Sepang rijden voor VR46 ipv Digi. Ben echt benieuwd wat die er nog van kan. Mensen die WSBK volgen hoe heeft die het de laatste tijd gedaan?
Ik persoonlijk had liever Nicolo Bulega op de machine van Digia gezien als beloning voor zijn waanzinnige debuutjaar in de WorldSBK, maar ze zullen vast een goede reden hebben om Ianonne de wildcard te geven.
https://saint2.su/embed/qvI8vR7l82f
[ Voor 13% gewijzigd door Turralyon op 30-10-2024 17:21 ]
Ik denk dat we het jaar afsluiten met Misano 3...Turralyon schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 17:13:
Gezien de beelden die vanuit Spanje komen, ook in de buurt van Ricardo Tormo. Zou het me niet verbazen dat we in Sepang de laatste race van het seizoen gaan beleven.
https://saint2.su/embed/qvI8vR7l82f
Zat vandaag nog aan dit filmpje te denken. Stel je eens voor dat ze in de MotoGP traction control zouden verbieden. Zou wel spectaculair zijn.DeTjuk schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:50:
[...]
Deze toevallig voorbij zien komen op de motogp reddit. Echt geniaal inderdaad. Brands Hatch leent zich daar uitermate goed voor blijkbaar.
Deze dus: https://www.reddit.com/r/...t_lap_battle_for_the_bsb/