Had ik hem zeker gegund, geweldig gereden. Hij komt er wel!Joris748 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 09:43:
Ah, wat gun ik Quartararo een overwinning!
Ja zonde van die laatste ronde, maar MM natuurlijk terecht kampioen.
Mooie strijd. Fabio Quartararo gaan we hopelijk nog vaak in gevecht zien voor P1, levert mooie plaatjes op.

Wat heerlijk weer, MM die voor alles of niets ging, Quartararo die de ballen uit zn broek reed. Wat kan die jongen sturen. Aankomende jaren gaat het vuurwerk worden tussen die 2..
Wanneer zou MM het aandurven om, eindelijk, een keer over te stappen naar een ander merk.
Is de Honda echt wel zo goed? MM is de enige die er hard mee rijdt. Zet MM op een Yamaha of op een Ducati en er staat helemaal geen maat meer op.ppbruins schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:53:
Wanneer zou MM het aandurven om, eindelijk, een keer over te stappen naar een ander merk.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
De Honda is volledig ontwikkeld naar de wensen van MM. Kijk naar een Crutchlow en Lorenzo hoe die zitten te worstelen met de Honda.Joris748 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 12:20:
[...]
Is de Honda echt wel zo goed? MM is de enige die er hard mee rijdt. Zet MM op een Yamaha of op een Ducati en er staat helemaal geen maat meer op.
Rossi ging tenminste nog een uitdaging aan bij Yamaha i.p.v. "makkelijk" te winnen op de Honda.
Marquez is een pr robot die precies doet wat Honda van 'm vraagt. Rossi paste niet zo in dat keurslijf. Dus waarom zou MM naar een ander team gaan? Als ie zo nog 10 jaar door gaat is het zelfs het aantal wereldrecords van Ago niet meer veilig en die deed vrolijk 2 klasses per weekend. Tegen die tijd is Dorna wel al lang z'n kijkers kwijt natuurlijk. Bij F1 heb ik het gevoel dat er altijd nog interessante onverwachte dingen kunnen gebeuren tijdens een gp. Bij MotoGP is het de laatste tijd enkel de vraag of Marquez eerste of tweede wordt, met enkel Quarteraro die 'm wat laat zweten zo af en toe. De races in het gouden Rossi tijdperk waren tenminste nog enigszins het aangluren waard vanwege zijn focus op race setups en daardoor nogal zwakke kwalificaties.ppbruins schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 12:27:
[...]
De Honda is volledig ontwikkeld naar de wensen van MM. Kijk naar een Crutchlow en Lorenzo hoe die zitten te worstelen met de Honda.
Rossi ging tenminste nog een uitdaging aan bij Yamaha i.p.v. "makkelijk" te winnen op de Honda.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Nieuwe uitdaging? Aantonen dat je ook kunt winnen op een ander merk. Als Rossi bij Honda was gebleven, dan stond hij nu op 10+ wereldtitels.Bansheeben schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 12:54:
[...]
Dus waarom zou MM naar een ander team gaan?
Nah, volgens mij wil hij maar 1 ding en dat is zoveel mogelijk wereldtitels vergaren. En dat is z'n goed recht. En het is mijn goed recht om misschien eens in de 10 races er weer eens een te kijken, om vervolgens te zien dat exact dezelfde status quo nog steeds aanwezig isppbruins schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 13:09:
[...]
Nieuwe uitdaging? Aantonen dat je ook kunt winnen op een ander merk. Als Rossi bij Honda was gebleven, dan stond hij nu op 10+ wereldtitels.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Rossi werd meteen in het eerste jaar na zijn overstap (en het jaar daarna) wereldkampioen met de Yamaha. Van 2004 tot 2015 is Yamaha het dominante team geweest met 4 wereldtitels voor Rossi en 3 wereldtitels voor Jorge Lorenzo. Achteraf gezien had Rossi nooit naar Ducati moeten gaan, dan had hij meer kans gehad op 10+ wereldtitels.ppbruins schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 13:09:
[...]
Nieuwe uitdaging? Aantonen dat je ook kunt winnen op een ander merk. Als Rossi bij Honda was gebleven, dan stond hij nu op 10+ wereldtitels.
In 2015 was Rossi zijn laatste kans op een 10e wereldtitel. In dat jaar won Vinales Lorenzo de titel en verloor MM mijn sympathie.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
FTFYJoris748 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 13:29:
[...]
Rossi werd meteen in het eerste jaar na zijn overstap (en het jaar daarna) wereldkampioen met de Yamaha. Van 2004 tot 2015 is Yamaha het dominante team geweest met 4 wereldtitels voor Rossi en 3 wereldtitels voor Jorge Lorenzo. Achteraf gezien had Rossi nooit naar Ducati moeten gaan, dan had hij meer kans gehad op 10+ wereldtitels.
In 2015 was Rossi zijn laatste kans op een 10e wereldtitel. In dat jaar won Vinales Lorenzo de titel en verloor MM mijn sympathie.
Hij wil Rossi verslaan in het aantal behaalde wereldtitels, maar dat maakt hem in mijn ogen niet de GOAT.Bansheeben schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 13:13:
[...]
Nah, volgens mij wil hij maar 1 ding en dat is zoveel mogelijk wereldtitels vergaren.
De GOAT discussie is onnodig. Rossi is een legende, Marquez wordt een legende. Het is oké.ppbruins schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 14:03:
[...]
Hij wil Rossi verslaan in het aantal behaalde wereldtitels, maar dat maakt hem in mijn ogen niet de GOAT.
Discussie is inderdaad onnodig. En Rossi is inderdaad een legende.Bansheeben schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 14:04:
[...]
De GOAT discussie is onnodig. Rossi is een legende, Marquez wordt een legende. Het is oké.
Imposant rijtje ...
https://www.racesport.nl/...ele-mijlpalen-en-records/
MM is hard op weg om de beste MotoGP coureur aller tijden te worden. Jammer dat hij niet het charisma heeft om ook een echte publiekslieveling te zijn/worden.
MM is hard op weg om de beste MotoGP coureur aller tijden te worden. Jammer dat hij niet het charisma heeft om ook een echte publiekslieveling te zijn/worden.
Zoals je al zei dat heeft ie zelf verpest in 2015.Joris748 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 22:40:
Imposant rijtje ...
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
MM is erg sterk de laatste races, wordt er voor de kijker niet beter op.
Quartararo is wel een mooie coureur om naar te kijken.

Quartararo is wel een mooie coureur om naar te kijken.
Whatever.
De regie helpt helaas ook niet mee. Afgelopen week in Thailand is het 95% Quartaro en Marquez in beeld waarbij Marquez de hele tijd volgt. Dit terwijl er iets verder naar rijders dichter op elkaar zaten en waar wel inhaalacties plaats vonden (in het begin Rossi met de Suzuki's en later Rins die naar voren kwam zetten). Vervolgens tegen het einde van de race brengen ze de andere rijders, die niet in gevecht zijn wel in beeld...

Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Het zou mooi zijn als Lorenzo een oplossing vindt voor zijn problemen met de Honda en Quartararo meteen de nieuwste Yamaha onderdelen/motor, dan krijgt MM een keer echte tegenstand.
Op deze manier gaat het de kant op van de World Superbikes..
Aan de andere kant. Als ik 14 miljoen kon verdienen en "makkelijk" winnen dan zou ik ook blijven zitten:P
Op deze manier gaat het de kant op van de World Superbikes..
Aan de andere kant. Als ik 14 miljoen kon verdienen en "makkelijk" winnen dan zou ik ook blijven zitten:P
https://www.racesport.nl/...togp-coureur-allertijden/
Vanuit het succes van Marquez snap ik dat Honda zich blijft focussen op hem qua ontwikkeling van de motor waardoor de andere rijders moeite met dezelfde fiets hebben maar eigenlijk is dat een slechte zaak. Ze willen blijkbaar niet met alle Honda's voorin rijden.
Vanuit het succes van Marquez snap ik dat Honda zich blijft focussen op hem qua ontwikkeling van de motor waardoor de andere rijders moeite met dezelfde fiets hebben maar eigenlijk is dat een slechte zaak. Ze willen blijkbaar niet met alle Honda's voorin rijden.

Vroegah, in de tijd van Doohan, deed Honda het anders. Alleen Doohan kon met de screamer overweg, voor de rest kwam er een bigbang blok. Doohan bleef lekker eigenwijs met de screamer rijden, want dat gaf meer uitdagingWillem30 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:09:
https://www.racesport.nl/...togp-coureur-allertijden/
Bizarre wsbk wedstrijd vanwege coureurs die het te gevaarlijk vinden
Ah 6 rijders niet gestart omdat ze de baan te slecht vonden.Willem30 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:38:
Bizarre wsbk wedstrijd vanwege coureurs die het te gevaarlijk vinden
https://www.motorsport.co...rs-refuse-racing/4556949/Alvaro Bautista won a controversial first World Superbike race at Villicum as six riders opted against racing due to poor track conditions.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Het is al te bizar voor woorden dat daar geraced wordt Argentinie is een land wat financieel faiiliet is en overeind wordt gehouden door het IMF .YakuzA schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 08:54:
[...]
Ah 6 rijders niet gestart omdat ze de baan te slecht vonden.
[...]
https://www.motorsport.co...rs-refuse-racing/4556949/
Wat overgens ook duidelijk was te zien op de beelden door het totale ontbreken van betalende toeschouwers .
"Beautiful Clean Coal"
Geeft misschien ook de staat aan van het huidige WSBK..leekers schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 10:14:
[...]
Het is al te bizar voor woorden dat daar geraced wordt Argentinie is een land wat financieel faiiliet is en overeind wordt gehouden door het IMF .
Mijn gedachte ook, ik zie zelden veel publiek tijdens de weekeinden.ppbruins schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:42:
[...]
Geeft misschien ook de staat aan van het huidige WSBK..
Testing, one, two ...
Vroeger met de epische gevechten tussen Edwards, Bayliss, Haga en Chili. Toen was WSBK op het hoogtepunt.
Klopt, dat was echt mooi. Sowieso als ik wel eens op YouTube de SBK op het oude Hockenheim zie...Aaron Slight er nog bij....heel mooi. Zoals vandaag.....even kijken naar MotoGP....ging helaas niet door, maar lees dan dat Rae de eerste race weer gewonnen heeft....tsja...wist niet dat ze op vrijdag zouden rijden...dus interesse bij mij zakt ook steeds wat meer weg....jammer.Joris748 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 18:46:
Vroeger met de epische gevechten tussen Edwards, Bayliss, Haga en Chili. Toen was WSBK op het hoogtepunt.
SBK is nog steeds leuk zeker met M vd Mark en nu op de Eurosport player ook ss300 en ss600 wordt uitgezonden !VFRRijder schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 09:36:
[...]
Klopt, dat was echt mooi. Sowieso als ik wel eens op YouTube de SBK op het oude Hockenheim zie...Aaron Slight er nog bij....heel mooi. Zoals vandaag.....even kijken naar MotoGP....ging helaas niet door, maar lees dan dat Rae de eerste race weer gewonnen heeft....tsja...wist niet dat ze op vrijdag zouden rijden...dus interesse bij mij zakt ook steeds wat meer weg....jammer.
Dat je interesse wegzakt omdat je niet wist wanneer ze rijden tja dat ligt niet aan het SBK maar als je gewoon niet kijkt (het internet staat vol met uitzend en race schema's ) dan moet je dat niet aan het SBK wijten maar bij jezelf zoeken !
"Beautiful Clean Coal"
True, maar dat is dus misschien wel een probleem. Ik was altijd super enthousiast over de SBK, maar ik merk dat dat steeds minder wordt. Dat ik nu kijk is vooral om MvdM. Ach, seizoen is nu voorbij (ja, de race vandaag gezienleekers schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:38:
[...]
SBK is nog steeds leuk zeker met M vd Mark en nu op de Eurosport player ook ss300 en ss600 wordt uitgezonden !
Dat je interesse wegzakt omdat je niet wist wanneer ze rijden tja dat ligt niet aan het SBK maar als je gewoon niet kijkt (het internet staat vol met uitzend en race schema's ) dan moet je dat niet aan het SBK wijten maar bij jezelf zoeken !
Eerst morgen eens kijken of MM weer een zege kan toevoegen.
Zojuist de MotoGP teruggekeken. Mooie wedstrijd met helaas voorspelbare winnaar. MM die toch weer met overmacht wint.
Aardige race inderdaad. Jammer van Vinales. Het leek ook even alsof Rossi het weer gevonden had, maar helaas...
Dat tijdperk Rossi is voorbij en gaat ook niet meer terugkomen trouwens net als het tijdperk Lorenzo beschamend trouwens 16e plaats 22 sec achter Syahrin terwijl je op een fabrieks Honda rijdt .sig69 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:47:
Aardige race inderdaad. Jammer van Vinales. Het leek ook even alsof Rossi het weer gevonden had, maar helaas...
Lorenzo moet gewoon de eer aan zichzelf houden en stoppen voordat ze hem bij Honda eruit gooien !
Wat ook weer gewoon slecht was is Bendsneyder 15e plaats en 11 sec achter je teammaat Raffin die pas voor de 2e keer op de NTS rijdt dat beloofd wat !
Goede prestatie van Raffin trouwens 8e plaats in qual en op een 13e plaats eindigen op een voor jou nieuwe motor
"Beautiful Clean Coal"
Quartararo en Morbidelli volgend jaar op een A-spec Yamaha. Hopelijk doet Fabio mee voor de wereldtitel.
https://www.racesport.nl/...de-was-echt-ongelofelijk/
https://www.racesport.nl/...de-was-echt-ongelofelijk/
[Streamable: 03.Qualifying.MotoGP.mp4-01.20.07.895-01.20.17.253.mp4-merged]
Lijkt mij nou een goed idee om niet te doen als je al de titel hebt en alleen nog blessures kunt winnen
Gedoe met wachten op een sleepje, ook punten voor uit gaan delen.
Lijkt mij nou een goed idee om niet te doen als je al de titel hebt en alleen nog blessures kunt winnen

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Pedrosa zou na zo’n crash al zijn botten gebroken hebben.
In de slomo zie je mooi zijn airbag opblazen.
In de slomo zie je mooi zijn airbag opblazen.
Zie dit topic nu pas! Al sinds kind groot fan van motorsport (vader heeft ook circuit gereden en les gegeven in racen, dus paplepel enzo
)
Ontopic: mooi om te zien dat de Petronas boys het goed doen onder onze Nederlandse baas. Vinales komt ook eindelijk goed los, jammer van z’n crash vorige race. Rossi (ben fan) is helaas niet meer wat het geweest is, maar heb goede hoop voor aankomende race. Vorig jaar was geweldig met belachelijk goede en strakke rondetijden.
Ben geen fan van Marquez, maar wat hij laat zien is buitenaards.
MotoGP is leuker dan ooit en ben blij dat alles zo dicht bij elkaar ligt. (F1 is een parade vergeleken
)
Leuk topic! Bij deze doe ik mee
Edit: heb de stiekeme hoop dat Michael van der Mark de overstap kan maken naar MotoGP, eindelijk weer een (goede) Nederlandse coureur!
Ontopic: mooi om te zien dat de Petronas boys het goed doen onder onze Nederlandse baas. Vinales komt ook eindelijk goed los, jammer van z’n crash vorige race. Rossi (ben fan) is helaas niet meer wat het geweest is, maar heb goede hoop voor aankomende race. Vorig jaar was geweldig met belachelijk goede en strakke rondetijden.
Ben geen fan van Marquez, maar wat hij laat zien is buitenaards.
MotoGP is leuker dan ooit en ben blij dat alles zo dicht bij elkaar ligt. (F1 is een parade vergeleken

Leuk topic! Bij deze doe ik mee
Edit: heb de stiekeme hoop dat Michael van der Mark de overstap kan maken naar MotoGP, eindelijk weer een (goede) Nederlandse coureur!
[ Voor 9% gewijzigd door kaos001 op 02-11-2019 20:36 ]
Ik dacht vanmorgen bij het zien van die beelden, dat Márquez gewoon dacht; ik vlieg eraf maar loop gewoon wel even verdersteveman schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 17:47:
[Streamable: 03.Qualifying.MotoGP.mp4-01.20.07.895-01.20.17.253.mp4-merged]

@kaos001 dat laatste zie ik niet snel gebeuren.
[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 02-11-2019 20:40 ]
Testing, one, two ...
Quartararo, Morbidelli en Vinales doen het gewoon erg goed, maar als Rossi zou stoppen zie ik best een plekje voor hem, vanuitgaande dat Quartararo dan op een fabrieksfiets rijdt.hardware-lover schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:39:
[...]
@kaos001 dat laatste zie ik niet snel gebeuren.
Misschien is het valse hoop, maar een mens mag dromen toch
Bedoel je dat hij ook in 2015 de titel had moeten winnen?Laguna schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 23:57:
[...]
Zoals je al zei dat heeft ie zelf verpest in 2015.
Atlas#22744
Race helaas voor de koppositie niet zo spannend, daarachter een leuk groepje...maar jammer net te weinig inhaal acties. Al met al niet de beste race van 2019.
Afijn, alle kampioenschappen zijn nu verdeeld, nog één race te gaan. Hopelijk is het volgend jaar wat spannender in de MotoGP klasse.
BB op zijn B gegaan vroeg in de race, was ook niets om vrolijk van te worden. Ik vraag me werkelijk af of ie volgend jaar ook in de Moto2 klasse aan de start zal staan. Ik weet wel dat ie theoretisch een contract heeft voor volgend jaar, maar daar vegen ze net zo gemakkelijk hun derrière mee af.
BB op zijn B gegaan vroeg in de race, was ook niets om vrolijk van te worden. Ik vraag me werkelijk af of ie volgend jaar ook in de Moto2 klasse aan de start zal staan. Ik weet wel dat ie theoretisch een contract heeft voor volgend jaar, maar daar vegen ze net zo gemakkelijk hun derrière mee af.
Testing, one, two ...
Nee, MM had het Lorenzo en Rossi samen uit moeten laten vechten.Kasai schreef op zondag 3 november 2019 @ 14:19:
[...]
Bedoel je dat hij ook in 2015 de titel had moeten winnen?
Lol als je dat gelooftJoris748 schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:08:
[...]
Nee, MM had het Lorenzo en Rossi samen uit moeten laten vechten.
Atlas#22744
Wat vond jij van de acties van MM op Rossi, met in het achterhoofd houdend dat MM al niet meer mee deed in de strijd voor de wereldtitel?
Welke actie? Ze waren aan het racen.Joris748 schreef op zondag 3 november 2019 @ 22:13:
[...]
Wat vond jij van de acties van MM op Rossi, met in het achterhoofd houdend dat MM al niet meer mee deed in de strijd voor de wereldtitel?
Atlas#22744
Dan stel ik voor dat je de laatste 3 wedstrijden voorafgaand aan Valencia 2015 nog eens terug kijkt
Weinig spanning deze race, jammer! Had wel verwacht dat Rossi het Dovi nog lastig zou maken, maar die Ducati's lopen zo smerig hard dat het bijna oneerlijk begint te worden
Aan de andere kant, Vinales heeft bewezen dat die Yamaha momenteel echt wel een competitieve fiets is. Ook op een baan met 2 lange rechte stukken.
Ben nu alweer benieuwd naar volgend seizoen. Weet iemand of Petronas nu 2 volwaardige fabrieksfietsen krijgt of hoe zit dat?
Aan de andere kant, Vinales heeft bewezen dat die Yamaha momenteel echt wel een competitieve fiets is. Ook op een baan met 2 lange rechte stukken.
Ben nu alweer benieuwd naar volgend seizoen. Weet iemand of Petronas nu 2 volwaardige fabrieksfietsen krijgt of hoe zit dat?
Klopt beide coureurs krijgen a speckaos001 schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:54:
Weinig spanning deze race, jammer! Had wel verwacht dat Rossi het Dovi nog lastig zou maken, maar die Ducati's lopen zo smerig hard dat het bijna oneerlijk begint te worden![]()
https://www.racesport.nl/...ro-en-morbidelli-in-2020/
"Beautiful Clean Coal"
@leekers volgens dat artikel beschikten ze beiden dit seizoen al over A-spec motoren. Alleen qua updates liepen ze wat achter en dat zou nu volgend jaar niet meer het geval zijn.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Buiten wie waaraan schuldig was, nog een kleine samenvatting van het e.e.a.; Wikipedia: 2015 MotoGP season
Testing, one, two ...
Ik heb het gezien, twee man racen om een positie, maar 1 van hen moest iemand opzoeken en diegene eraf schoppen. Erg onhandig gezien die betreffende persoon een penalty kreeg voor de volgende race en daardoor dus het kampioenschap verloor.hardware-lover schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:28:
[...]
Buiten wie waaraan schuldig was, nog een kleine samenvatting van het e.e.a.; Wikipedia: 2015 MotoGP season
Ik snap oprecht niet waarom mensen Marquez hier de schuld van geven. Als Rossi normaal had gedaan en de volgende race gewoon vanaf de top 3 was gestart had hij 2015 gewonnen. Maarja het is natuurlijk veel makkelijker om iemand anders de schuld te geven.
Atlas#22744
@Kasai, het is volgens mij meer een kwestie van; "waar twee vechten....."
Testing, one, two ...
Mogelijk begrijp je het beter als je bekijkt wat er aan dat moment vooraf ging.Kasai schreef op maandag 4 november 2019 @ 22:26:
[...]
Ik heb het gezien, twee man racen om een positie, maar 1 van hen moest iemand opzoeken en diegene eraf schoppen. Erg onhandig gezien die betreffende persoon een penalty kreeg voor de volgende race en daardoor dus het kampioenschap verloor.
Ik snap oprecht niet waarom mensen Marquez hier de schuld van geven. Als Rossi normaal had gedaan en de volgende race gewoon vanaf de top 3 was gestart had hij 2015 gewonnen. Maarja het is natuurlijk veel makkelijker om iemand anders de schuld te geven.
In de laatste wedstrijden was Rossi voor MM als een rode lap op een stier. Hij was Rossi constant aan het opzoeken. Vanaf ronde 1 al inhaalacties waar je in de laatste ronde misschien nog mee weg komt, maar op een ander moment ronduit dom zijn.
Marc Marquez op de nieuwe 2020 Honda Superbike
[ Voor 57% gewijzigd door leekers op 05-11-2019 12:34 ]
"Beautiful Clean Coal"
Ik mag hopen dat MM geen hand heeft gehad in de ontwikkeling van de 2020 versie, want dan kan er straks maar één werkelijk uithalen wat erin zitleekers schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:34:
Marc Marquez op de nieuwe 2020 Honda Superbike
[YouTube: Marc Marquez rides the new 2020 CBR1000RR-R Fireblade SP]
Die hele "discussie" over het 2015 MotoGP seizoen heeft mij er in ieder geval toe gebracht om dat gehele seizoen nog maar eens te gaan bekijken in de komende "rustperiode"
Testing, one, two ...
@hardware-lover
Tijdens de GP van Maleisië kwam de strijd tot een hoogtepunt/dieptepunt. Kijk ernaar en vorm je mening. Ben benieuwd wat je ervan vindt.
YouTube: Sepang 2015 MotoGP RACE Full
Tijdens de GP van Maleisië kwam de strijd tot een hoogtepunt/dieptepunt. Kijk ernaar en vorm je mening. Ben benieuwd wat je ervan vindt.
Ik heb het gehele seizoen al eens gezien hè, maar dat was dus in 2015. Wat ik er zelf van vind doet er niet zo heel veel toe. Men is nogal geneigd om "gekleurd" te reageren (fan van de ene coureur dan wel het tegenoverstelde van de anderJoris748 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:43:
@hardware-lover
Heb het seizoen zo niet meer in het hoofd zitten, dat dien ik toch eerst weer eens even op te halen. En dat ga ik ook doen in zijn geheel.
Testing, one, two ...
@Kasai zeggen dat Rossi Marquez eraf schopte is een kortzichtige opmerking en bovendien niet waar. Beide rijders zaten fout, alleen Rossi overtrad de regels en kreeg daar een straf voor.
Hier nog een goed geschreven stuk over die bewuste race:
https://motomatters.com/a...ound_up_heroes_who_h.html
Waarom moest Rossi dan als laatste starten de race erna?Laguna schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:09:
@Kasai zeggen dat Rossi Marquez eraf schopte is een kortzichtige opmerking en bovendien niet waar. Beide rijders zaten fout, alleen Rossi overtrad de regels en kreeg daar een straf voor.
Ik weet ook niet of hij echt schopte, maar om Marquez de schuld te geven daarvan vind ik heel erg kinderachtig.
Atlas#22744
Marquez speelt heel vaak spelletjes.
Die hele episode in 2015 past ook weer mooi in het verhaal van de kwalificatie van Sepang. 'Nee, ik was echt niet op zoek naar Quartararo om achteraan te rijden'.
Uh yeah right.
Die hele episode in 2015 past ook weer mooi in het verhaal van de kwalificatie van Sepang. 'Nee, ik was echt niet op zoek naar Quartararo om achteraan te rijden'.
Uh yeah right.
https://www.crash.net/mot...explains-rossi-punishmentKasai schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:39:
[...]
Waarom moest Rossi dan als laatste starten de race erna?
Het enige wat je wel kunt zeggen zonder "gekleurd" over te komen is dat Rossi wel de ballen had om over te stappen naar Yamaha wat op dat moment een veel mindere fiets was dan de Honda. Ik zie MM dat niet zo snel doen.hardware-lover schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:03:
[...]
Men is nogal geneigd om "gekleurd" te reageren (fan van de ene coureur dan wel het tegenoverstelde van de ander), dus dat laat ik nu eerst weer even buiten beschouwing
Komend weekend een belangrijke persconferentie van Lorenzo. Zal hij zijn afscheid aankondigen?
Of naar WSBK met Honda? (ik roep maar wat)ppbruins schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:56:
Komend weekend een belangrijke persconferentie van Lorenzo. Zal hij zijn afscheid aankondigen?
Testing, one, two ...
Lorenzo en de Honda zijn geen vrienden, dus dat zie ik niet gebeuren.hardware-lover schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:15:
[...]
Of naar WSBK met Honda? (ik roep maar wat)
Vrienden of niet; https://www.gpone.com/en/...-continue-with-honda.htmlppbruins schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:55:
[...]
Lorenzo en de Honda zijn geen vrienden, dus dat zie ik niet gebeuren.
Testing, one, two ...
WSB Honda team heeft zijn rijders voor 2020 toch al bekend gemaakt:?
Barbera en Haslam als ik het goed heb.
Niet dat contracten alles zeggen, en zoals ik (tussen haakjes al aangaf); "ik roep maar wat"ppbruins schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:07:
[...]
WSBK Honda team heeft zijn rijders voor 2020 toch al bekend gemaakt:?
Barbera en Haslam als ik het goed heb.
Testing, one, two ...
Als ik Honda was en deze rijders kon inruilen voor Lorenzo, dan wist ik het wel.hardware-lover schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:09:
[...]
Niet dat contracten alles zeggen, en zoals ik (tussen haakjes al aangaf); "ik roep maar wat"
En dan Zarco in de plaats van Lorenzo:?
[ Voor 6% gewijzigd door ppbruins op 14-11-2019 14:25 ]
Ik denk dat Zarco in die paar races al heeft laten zien dat hij beter is dan Lorenzo op de Honda....ik zou het wel zien zitten. Zou Honda niet tegen Lorenzo gezegd hebben....joh, gaat niets worden, zoek maar een ander team....maar breng het maar alsof je zelf weg gaat?ppbruins schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:18:
[...]
Als ik Honda was en deze rijders kon inruilen voor Lorenzo, dan wist ik het wel.
En dan Zarco in de plaats van Lorenzo:?
[ Voor 15% gewijzigd door VFRRijder op 14-11-2019 14:35 ]
Dat Lorenzo moet gaan stoppen is wel duidelijk maar Zarco is hetzelfde type rijder als Lorenzo en de KTM en Honda verschillen niet zoveel dus of Zarco nu de goede keus is voor Honda betwijfel in sterk .VFRRijder schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:34:
[...]
Ik denk dat Zarco in die paar races al heeft laten zien dat hij beter is dan Lorenzo op de Honda....ik zou het wel zien zitten. Zou Honda niet tegen Lorenzo gezegd hebben....joh, gaat niets worden, zoek maar een ander team....maar breng het maar alsof je zelf weg gaat?
"Beautiful Clean Coal"
Jammer, vond het een mooie rijder. Laten we hopen dat er een einde komt aan Marquez. MotoGP is niet veel aan zo.
Whatever.
Nou, Marquez hoeft niet aan zijn einde te komen hoorHarmen schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:18:
Jammer, vond het een mooie rijder. Laten we hopen dat er een einde komt aan Marquez. MotoGP is niet veel aan zo.
Wel jammer dat het net als bij Pedrosa op zo'n manier moet eindigen.
https://www.gpone.com/en/...oments-of-his-career.htmlWillem30 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:09:
Officieel: Lorenzo stopt ermee
Jammer dat ie het op zo'n "low" af moet sluiten.
Testing, one, two ...
Hij is niet bepaald mentaal sterk en om nu af te gaan op die paar races dat hij het leuk gedaan heeft, ik weet het niet. Bij Honda willen ze denk ik wel iemand die tegengas (pun intended) kan geven aan Marquez.VFRRijder schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:23:
Dus...nu Zarco naar Repsol?
Mocht het gebeuren is het maar voor 1 jaar me dunkt.
Eens, maar wie zouden ze anders kunnen nemen? Iedereen heeft volgens mij wel een contract en zie ze niet voor een Bradley Smith kiezen. Misschien maar Bautista overhalen uit de SBKkaos001 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:29:
[...]
Hij is niet bepaald mentaal sterk en om nu af te gaan op die paar races dat hij het leuk gedaan heeft, ik weet het niet. Bij Honda willen ze denk ik wel iemand die tegengas (pun intended) kan geven aan Marquez.
Edit: of broertje Alex
Rossi terug naar Honda, dan is zijn cyclus compleet
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Dat gaat nooit gebeuren, maar zou wel een fantastische stunt zijnalesandro_46 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:30:
Rossi terug naar Honda, dan is zijn cyclus compleet
Zarco kon laatste wedstrijd gelijk goed uit de voeten met de Honda. Laatst het verhaal achter Zarco en zijn veel bepalende manager gesproken waarmee hij nu gebroken heeft. Dat zal hem sterker maken.kaos001 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:29:
[...]
Hij is niet bepaald mentaal sterk en om nu af te gaan op die paar races dat hij het leuk gedaan heeft, ik weet het niet. Bij Honda willen ze denk ik wel iemand die tegengas (pun intended) kan geven aan Marquez.
Misschien schuiven ze Cal naar de Repsol Honda en neemt Zarco de plek van Cal in bij LCR volgend jaar.
Dat laatste zou vreemd zijn. Het is algemeen bekend dat Cal de Honda een zenuwachtig knaken ding vindt (heerlijk hoe die man zo eerlijk is altijd
).
Zarco voor dat ene jaartje naar Honda is wellicht de betere oplossing, maar echt 100% erachter staan zullen ze dan niet doen denk ik.
Zarco voor dat ene jaartje naar Honda is wellicht de betere oplossing, maar echt 100% erachter staan zullen ze dan niet doen denk ik.
Op de lange termijn is Crutclow geen slimme investering. Hij heeft al een paar keer aangegeven dat hij toch wel twijfels heeft hoe lang hij dit blijft doen.Willem30 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:15:
[...]
Zarco kon laatste wedstrijd gelijk goed uit de voeten met de Honda. Laatst het verhaal achter Zarco en zijn veel bepalende manager gesproken waarmee hij nu gebroken heeft. Dat zal hem sterker maken.
Misschien schuiven ze Cal naar de Repsol Honda en neemt Zarco de plek van Cal in bij LCR volgend jaar.
Er mag wat mij betreft best een “nieuwe MM” in de motogp gp komen... weinig spannende wedstrijden op deze manier. Enkel de eerste paar of laatste ronde..
Marc moet zijn kontrakt bij Honda verlengen eens kijken of Honda zijn voorwaarde accepteerd van Alex volgend seizoen op de andere Repsol Honda .
"Beautiful Clean Coal"
Lelijk hoe Zarco omver werd gekegeld, gelukkig valt het mee.
Edit: Zarco denkt zelf een gebroken enkel te hebben.
Vind de race weinig spannend, heb ook te veel van het seizoen gemist (MM moe?). Alleen Yamaha wordt 2e als Qua 2e blijft en Repsol haalt Mission Winnow in voor het teams kampioenschap.
Edit: Zarco denkt zelf een gebroken enkel te hebben.
Vind de race weinig spannend, heb ook te veel van het seizoen gemist (MM moe?). Alleen Yamaha wordt 2e als Qua 2e blijft en Repsol haalt Mission Winnow in voor het teams kampioenschap.
[ Voor 10% gewijzigd door TheBrut3 op 17-11-2019 14:38 ]
Ongekend sterk seizoen van MM. Saai voor de kijker. Hopelijk kan Fabio volgend seizoen hem wat weerstand bieden.
Zou wat zijn als beide broertjes bij Honda gaan rijden. We shall see.
Beste backflip voor Zarco zeg. Normaal doet ie dit uit eigen vrije wil, deze kwam echter tamelijk onverwacht. Moet haast wel wat gebroken zijn. Wel keurig hoe, insert naam, zich verontschuldigde en zich zorgen maakte.
Beste backflip voor Zarco zeg. Normaal doet ie dit uit eigen vrije wil, deze kwam echter tamelijk onverwacht. Moet haast wel wat gebroken zijn. Wel keurig hoe, insert naam, zich verontschuldigde en zich zorgen maakte.
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Wat me wel weer opvalt dat er geen letter bekend wordt gemaakt over de toestand van Dennis Foggia na die crash .
https://www.instagram.com/p/B4-BOnLKguT/
https://www.instagram.com/p/B4-BOnLKguT/
[ Voor 36% gewijzigd door leekers op 18-11-2019 06:23 ]
"Beautiful Clean Coal"
Weet niet of het een verstandige keus is om Alex bij Repsol te voegen.DeTjuk schreef op zondag 17 november 2019 @ 15:23:
Even een paar punten om overna te denken;
- Marc zal altijd de betere zijn tot frustratie van Alex. Is op de zaken vooruit lopen, maar Marc heeft veel meer ervaring en een fiets die voor hem gemaakt is, dus ik acht de kans, zeker in het begin, groot dat hij altijd beter zal zijn.
- Alex heeft zero ervaring op een GP fiets, is het wel zo verstandig van Honda om een rookie hierop te laten starten? Hij zal zeker niet direct in de top 10 gaan rijden me dunkt. 2 jaar LCR zou wellicht beter passen.
- Als Marc zich ook al een hond gedraagt in een race ten opzichte van Alex, hoe zal dan de band tussen die twee worden? Kan een mooie soap worden
Ik ben benieuwd, er gebeurd in ieder geval weer iets. De race zelf was niet heel bijzonder.
Wel pet af voor Quartararo, wordt 'gewoon' weer 2e.
- Alex weet dat Marc veel beter is en zal zijn;kaos001 schreef op maandag 18 november 2019 @ 08:25:
[...]
Weet niet of het een verstandige keus is om Alex bij Repsol te voegen.
Even een paar punten om overna te denken;
- Marc zal altijd de betere zijn tot frustratie van Alex. Is op de zaken vooruit lopen, maar Marc heeft veel meer ervaring en een fiets die voor hem gemaakt is, dus ik acht de kans, zeker in het begin, groot dat hij altijd beter zal zijn.
- Alex heeft zero ervaring op een GP fiets, is het wel zo verstandig van Honda om een rookie hierop te laten starten? Hij zal zeker niet direct in de top 10 gaan rijden me dunkt. 2 jaar LCR zou wellicht beter passen.
- Als Marc zich ook al een hond gedraagt in een race ten opzichte van Alex, hoe zal dan de band tussen die twee worden? Kan een mooie soap worden
Ik ben benieuwd, er gebeurd in ieder geval weer iets. De race zelf was niet heel bijzonder.
Wel pet af voor Quartararo, wordt 'gewoon' weer 2e.
- Marc begon ook als rookie op de Honda;
- Het zijn broers.... Dat zit dus wel snor.
Ik zelf denk juist dat het perfect is als broers teamgenoten zijn.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik ken ze verder natuurlijk niet, maar als ik zie hoe ze tijdens de weekends met elkaar omgaan denk ik juist dat Marc een goede "leraar" kan zijn voor Alex. Mooi z'n kleine broertje meenemen in het MotoGP geweld. Dus ik denk ook dat het best wel eens een goede zet kan zijn.Tylen schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:02:
[...]
- Alex weet dat Marc veel beter is en zal zijn;
- Marc begon ook als rookie op de Honda;
- Het zijn broers.... Dat zit dus wel snor.
Ik zelf denk juist dat het perfect is als broers teamgenoten zijn.
Wat is het alternatief vraag ik me af ?VFRRijder schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:21:
[...]
Ik ken ze verder natuurlijk niet, maar als ik zie hoe ze tijdens de weekends met elkaar omgaan denk ik juist dat Marc een goede "leraar" kan zijn voor Alex. Mooi z'n kleine broertje meenemen in het MotoGP geweld. Dus ik denk ook dat het best wel eens een goede zet kan zijn.
Zarco = zo goed deed hij het nu ook weer niet op de Honda en op de manier waarop hij wegging bij KTM scoort ook geen punten bij Honda denk .
Crutchlow scoort ook weinig punten en ligt er regelmatig naast
Nakagami denk ik dat wel een mogelijkheid zal zijn maar ik denk wat de doorslag gaat geven de mening van Marc Marquez is en dat ze bij Honda niet hun wereldkampioen tegen het zere been gaan stoten .
"Beautiful Clean Coal"
Honda moet zijn oren minder naar Marquez laten hangen. Is leuk voor de korte termijn, maar verder is er niemand die met die motor overweg kan. De oplossing lijkt me niet nog meer Marquez.
Lijkt me niet dat Alex een identieke rijstijl heeftJoris748 schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:41:
De oplossing lijkt me niet nog meer Marquez.
@Joris748 bedoelt volgens mij aan te geven dat Honda niet enkel naar Marquez moet luisteren maar naar al haar coureurs. Niemand kan met dat ding om gaan behalve Marc. Als hij crashed en er uit ligt voor een paar maanden hebben ze niemand die kans maakt op... omdat heel Honda op nummer 93 is ingericht.kaos001 schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:55:
[...]
Lijkt me niet dat Alex een identieke rijstijl heeft
[ Voor 23% gewijzigd door R0y. op 18-11-2019 19:30 ]
En ik geef honda groot gelijk. Voorlopig pakken ze wereld titel na wereld titel.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”