En de 2e jaar daarna moet je terug naar de verkoper van het product. Dus Dixons. (dat zei de Apple medewerkers tegen mij toen ik voor een probleempje met de iPhone5 een nieuwe kreeg)
En Dixons zegt zelf dat ze dan niet meer de garantie willen geven omdat de serienummer niet meer klopt met de aankoopfactuur. Het beste is om bij Dixons aan te kloppen, maar dan doorlopen zij de procedure voor jou, en dan ben je minimaal je iPad 1 tot 2 weken kwijt. (en dit zei de Dixons medewerkers tegen mij)
Dus ja. Je kan voor het eerste jaar naar Apple.... maar (<- en hoe erg jij die "maar" vindt, dat mag je zelf bepalen. Voor mij is het voldoende om die 20 euro korting te laten schieten)
Ahja, want de 64GB meer of minder is een enorm verschil in ervaring

Ja, want:
[b]
kmf schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:59:
Ik wil er nog wat langer mee werken voordat ik besluit of ik voor 64GB ga of 128GB.
Het verschil met m'n iPad3 (64GB) is dat de rMini zo mobiel is. Ik zal deze dus vaker mee naar buiten nemen, waar ik geen (stabiel) toegang heb tot m'n nas. Ik zal er dus meer dingen in moeten opslaan.
Ik heb altijd 64GB iPads gehad. De iPad1, 2, en 3. Maar deze bleven allemaal thuis. Bij het bestellen van de rMini was de gedachte dat 64GB ook wel toereikend was, alleen merkte ik dat ik in de praktijk ik deze toch veel vaker mee nam.
Dus die 4 jaar ervaring met iPads was niet voldoende om een doordachte keuze te maken, puur omdat de gebruikservaring anders is.
Ik ben er alleen nog niet helemaal uit of ik de 128GB nodig heb. Afgelopen week moest ik vaak dingen doen waar ik de rMini heel van pas komt. Misschien dat ik in "normale weken" dat niet nodig heb.
Je bent vrij het op deze manier te doen maar ik vind het niet netjes. Door te veel misbruik van zulke regelingen gaan de prijzen vanzelf omhoog of is de kans dat je zelf een "2e hands" krijgt veel groter.
Ik was wel van plan om de iPad van Dixons te behouden en die van Apple ongeopend terug te sturen, maar ja, hun garantie was niet voldoende.
De vraag is nu nog of ik de 64GB ga vervangen door een 128GB. Zo niet, dan behou ik de 64GB, mits deze qua scherm goed is.
En nee. Een "2e hands" is niet mogelijk bij Apple. Alle retouren worden (na check) als "replace stock" (refurbished) gebruikt. Een koper krijgt gewoon vers van de pers.
Jij noemt het misbruik, ik noem het gebruik. Net als bij het online bestellen van kleren waarbij je meerdere maten zal bestellen om te passen. Uiteindelijk hou ik namelijk wel het gewenste product.
En trouwens, zoals ik al zei. Deze situatie zal niet veel voorkomen omdat niet iedereen effe X * 500+ euro gaan neertellen om bij meerdere partijen te bestellen. En als ze dat wel doen, dan kunnen de winkels mooi een maand rente trekken van het geld wat ze wel op de bank hebben.
De trend welke laatst was besproken op tv vind ik dan wel niet kunnen. Namelijk mensen die via postorder iets (kleren) bestellen, om deze te dragen en weer terug te sturen. Uiteindelijk hebben ze zelf niks gekocht, maar wel kosten laten maken.
[
Voor 6% gewijzigd door
kmf op 24-11-2013 13:25
]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp