Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Hennep
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-07 10:31
Heb sinds dinsdag de iPad Mini 2 binnen (via Mycom). Scherm is prima naar mijn mening.

Het enige is dat er een putje aan de achterkant zit (was al zo toen ik 'm uit de verpakking haalde) rechts onder. Kan dit kwaad en zou ik 'm hiervoor terug moeten sturen (i.v.m. mogelijke garantieproblemen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

matthijst schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 16:35:
Kan zo m'n retina mini ophalen bij apple. Benieuwd of het wat is. Schijnbaar kan je hem binnen twee weken terugbrengen, dus mocht het tegenvallen dan wordt het alsnog de Air, want dat is sowieso een super apparaat!
Is dat zo? Ik dacht dat je dat alleen kon doen als je m online besteld had.
Is dit ook online bestellen? Op voorraad, by the way.

https://ireserve.apple.co...e/iPad/productReservation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb hem net binnen en het valt me vooral op dat de rotatie van landscape naar portrait een hele stotterende animatie heeft, dit heb ik op de iPad4 met iOS6 niet.... is dat normaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:11

Ethirty

Who...me?

Nee is niet normaal. Hier merk ik geen hapering of stotter. 7.0.4 al geinstalleerd?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag heb ik m'n iPad rMini teruggebracht naar de dixons. Omdat die van Apple er aan komt :P
Als ik daar weer een week mee gespeeld hebt, gaat die misschien ook terug en ga ik de 128GB halen.

De iPad rMini ben ik heel blij mee. Het formaat en gewicht is heel geschikt voor waar ik het voor gebruik: namelijk lezen.

strips zien er prachtig. En (zinio) digitale magazines lezen prima. Zelfs in landscape (dualpage) is het prima te lezen in bed (dichtbij). En in portrait stand (single page) is het gewoon een pocketboek.

bijna "jammer" dat ik nu weer de iPad3 moet gebruiken voorlopig omdat TNT-express 4 dagen nodig heeft om in NL mijn adres te vinden.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:35
Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 09:08:
[...]

Is dat zo? Ik dacht dat je dat alleen kon doen als je m online besteld had.
Is dit ook online bestellen? Op voorraad, by the way.

https://ireserve.apple.co...e/iPad/productReservation
Ik had m online gereserveerd voor in store pickup. Kon m binnen twee weken terugbrengen en heb dat ook gedaan (geloof zelfs tot begin januari ivm holidays, maar dat weet ik niet zeker). Had er een air voor gehaald, daar zat stof onder het scherm, in de winkel gecheckt en weer omgewisseld (keken ze minder blij meer, maar da's mij een rotzorg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ethirty schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 12:43:
Nee is niet normaal. Hier merk ik geen hapering of stotter. 7.0.4 al geinstalleerd?
Heb even geupdate en nu is het opgelost inderdaad :)

Hopelijk komt die jailbreak snel oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenberg
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07 09:55
kmf schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 13:27:
Vandaag heb ik m'n iPad rMini teruggebracht naar de dixons. Omdat die van Apple er aan komt :P
Als ik daar weer een week mee gespeeld hebt, gaat die misschien ook terug en ga ik de 128GB halen.
Ben ik de enige of storen meer mensen zich aan deze gang van zaken. Kies gewoon het product dat je wil zonder dat je allerlei winkels en bedrijven opzadelt met gebruikte ipads! En het hier met trots verkondigen maakt het wat mij betreft nog bedroevender!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Vraag me dat ook wel eens af. Geen wonder dat er een tekort is als iedereen er 2 besteld en 1 houdt :N

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenberg
Ethirty schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 15:35:
Vraag me dat ook wel eens af. Geen wonder dat er een tekort is als iedereen er 2 besteld en 1 houdt :N
Wat ik uit de trieste post opmaak komt het neer op 3 ipads bestellen waar er maar 1 nodig is! Zou het dommigheid zijn of egoïsme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik snap het ook niet zo, waarom 3 bestellen? Je kon toch ook direct de goede kiezen en eventueel die even uitproberen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:49

epo

Frozenberg schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 15:30:
[...]

Ben ik de enige of storen meer mensen zich aan deze gang van zaken. Kies gewoon het product dat je wil zonder dat je allerlei winkels en bedrijven opzadelt met gebruikte ipads! En het hier met trots verkondigen maakt het wat mij betreft nog bedroevender!
Idd, ook worden door dat soort trieste acties de producten alleen maar duurder, dus bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cartman! schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 16:27:
Ik snap het ook niet zo, waarom 3 bestellen? Je kon toch ook direct de goede kiezen en eventueel die even uitproberen :?
Oh. De reden is simpel en had ik hier ook eerder uitgelegd: ik had eerst direct bij Apple bestelt. Maar toen bleek dat dezelfde bij dixons met korting te krijgen is. En ook eerder leverbaar. Dus, 3 dagen na de Apple bestelling bij dixons besteld.

Maar voor die €20 korting heb ik dan wel dixonsgarantie en niet Apple. Ik betaal graag meer voor de service, dus hou ik die van dixons bij nader inzien toch liever niet. Zeker toen de medewerker zelf heeft gezegd dat als je met een dixonsipad bij Apple aanklopt, je dan naar de rest van de garantie kan fluiten.

En wat betreft 64GB vs 128GB, dat kan je pas beslissen na de mini ook gebruikt te hebben.

En triest, of werken met het systeem wat je aangeboden krijgt? Tja, dat moet nou eenmaal met voorraadconstraints.
Ethirty schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 15:35:
Maak je geen zorgen. De handelaren die er 10 bestellen om door te verkopen zorgen daar wel voor.
Of de mensen die een blauwe waas niet vinden kunnen en drie vier keer ruilen
Frozenberg schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 15:39:
[...]

Wat ik uit de trieste post opmaak komt het neer op 3 ipads bestellen waar er maar 1 nodig is! Zou het dommigheid zijn of egoïsme?
Nope: ervaring met Apple's werkwijze en webshoppen in het algemeen.. De tactiek was om de eerste die binnenkomt te houden, mits deze direct goed is qua kwaliteit. Maar het antwoord van dixons op mijn vraag omtrent garantie is simpelweg niet afdoende voor mij. Dan kan die €20 korting dat ook niet goed maken.

Apple betaalt alle retourkosten aan dixons. En dixons mag een maand rente trekken alvorens ze terugbetalen, dus schuldig zal ik mij niet voelen. Richting Apple ook niet, want als fabrikant leveren ze hun product veel later uit vergeleken met hun retailers, en wat terugkomt wordt gebruikt als refurbished batch, marge is al ingecalculeerd, dus..

[ Voor 40% gewijzigd door kmf op 23-11-2013 19:28 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-07 06:48
kmf schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 19:12:
[...]

Oh. De reden is simpel en had ik hier ook eerder uitgelegd: ik had eerst direct bij Apple bestelt. Maar toen bleek dat dezelfde bij dixons met korting te krijgen is. En ook eerder leverbaar. Dus, 3 dagen na de Apple bestelling bij dixons besteld.

Maar voor die €20 korting heb ik dan wel dixonsgarantie en niet Apple. Ik betaal graag meer voor de service, dus hou ik die van dixons bij nader inzien toch liever niet. Zeker toen de medewerker zelf heeft gezegd dat als je met een dixonsipad bij Apple aanklopt, je dan naar de rest van de garantie kan fluiten.

En wat betreft 64GB vs 128GB, dat kan je pas beslissen na de mini ook gebruikt te hebben.

En triest, of werken met het systeem wat je aangeboden krijgt? Tja, dat moet nou eenmaal met voorraadconstraints.

[...]

Maak je geen zorgen. De handelaren die er 10 bestellen om door te verkopen zorgen daar wel voor.
Of de mensen die een blauwe waas niet vinden kunnen en drie vier keer ruilen
Gast, als iemand een garantie probleem heeft lijkt mij retourneren een heel normale situatie, zou jij met een product blijven zitten dat niet naar maatstaven is waar je wel gewoon dik voor betaald?

Nee, jij bestelt 3 keer een iPad waar niets mee mis is waar anderen blij mee waren geweest en nu niet als nieuw kunnen worden verkocht. En om redenen die je ook vooraf had kunnen uitzoeken. Dus ja dat is triest.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:28

swv

Ik heb mij ook schuldig gemaakt aan het twee bestellen een houden, hoewel dat niet de bedoeling was. Ik had via de Apple Online Store besteld. Twee dagen later werd bekend gemaakt dat je via de reserveringspagina in de Apple Store te Amsterdam een iPad kon bemachtigen. Aangezien ik toen in de buurt moest zijn heb ik dat maar gedaan en wilde ik na de aankoop mijn online order annuleren. Helaas was dat tot mijn stomme verbazing niet meer mogelijk omdat de status van mijn online order net naar 'bestelling wordt voorbereid voor verzending' was veranderd. Ik heb afgelopen donderdag dan eindelijk mijn online order ontvangen en geseald gelaten en wacht nu op een belletje voor de retourzending.

Het geseald laten was wel moeilijk voor mij want ik heb met mijn Amsterdam iPad :p een slecht scherm die van een paars/roze naar een gele gloed loopt. Aangezien ik voor het retourneren alsmede het omruilen sowieso naar Amsterdam moet heb ik besloten mijn online order terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
kmf schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 19:12:
[...]

Je kan altijd het eerste jaar gewoon terecht direct bij Apple, ook als je iPad bij Dixons gekocht is.
Ahja, want de 64GB meer of minder is een enorm verschil in ervaring 8)7

Je bent vrij het op deze manier te doen maar ik vind het niet netjes. Door te veel misbruik van zulke regelingen gaan de prijzen vanzelf omhoog of is de kans dat je zelf een "2e hands" krijgt veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cartman! schreef op zondag 24 november 2013 @ 12:54:
[...]

Je kan altijd het eerste jaar gewoon terecht direct bij Apple, ook als je iPad bij Dixons gekocht is.
En de 2e jaar daarna moet je terug naar de verkoper van het product. Dus Dixons. (dat zei de Apple medewerkers tegen mij toen ik voor een probleempje met de iPhone5 een nieuwe kreeg)

En Dixons zegt zelf dat ze dan niet meer de garantie willen geven omdat de serienummer niet meer klopt met de aankoopfactuur. Het beste is om bij Dixons aan te kloppen, maar dan doorlopen zij de procedure voor jou, en dan ben je minimaal je iPad 1 tot 2 weken kwijt. (en dit zei de Dixons medewerkers tegen mij)

Dus ja. Je kan voor het eerste jaar naar Apple.... maar (<- en hoe erg jij die "maar" vindt, dat mag je zelf bepalen. Voor mij is het voldoende om die 20 euro korting te laten schieten)
Ahja, want de 64GB meer of minder is een enorm verschil in ervaring 8)7
Ja, want:
[b]kmf schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:59:
Ik wil er nog wat langer mee werken voordat ik besluit of ik voor 64GB ga of 128GB.

Het verschil met m'n iPad3 (64GB) is dat de rMini zo mobiel is. Ik zal deze dus vaker mee naar buiten nemen, waar ik geen (stabiel) toegang heb tot m'n nas. Ik zal er dus meer dingen in moeten opslaan.
Ik heb altijd 64GB iPads gehad. De iPad1, 2, en 3. Maar deze bleven allemaal thuis. Bij het bestellen van de rMini was de gedachte dat 64GB ook wel toereikend was, alleen merkte ik dat ik in de praktijk ik deze toch veel vaker mee nam.
Dus die 4 jaar ervaring met iPads was niet voldoende om een doordachte keuze te maken, puur omdat de gebruikservaring anders is.

Ik ben er alleen nog niet helemaal uit of ik de 128GB nodig heb. Afgelopen week moest ik vaak dingen doen waar ik de rMini heel van pas komt. Misschien dat ik in "normale weken" dat niet nodig heb.
Je bent vrij het op deze manier te doen maar ik vind het niet netjes. Door te veel misbruik van zulke regelingen gaan de prijzen vanzelf omhoog of is de kans dat je zelf een "2e hands" krijgt veel groter.
Ik was wel van plan om de iPad van Dixons te behouden en die van Apple ongeopend terug te sturen, maar ja, hun garantie was niet voldoende.
De vraag is nu nog of ik de 64GB ga vervangen door een 128GB. Zo niet, dan behou ik de 64GB, mits deze qua scherm goed is.

En nee. Een "2e hands" is niet mogelijk bij Apple. Alle retouren worden (na check) als "replace stock" (refurbished) gebruikt. Een koper krijgt gewoon vers van de pers.

Jij noemt het misbruik, ik noem het gebruik. Net als bij het online bestellen van kleren waarbij je meerdere maten zal bestellen om te passen. Uiteindelijk hou ik namelijk wel het gewenste product.

En trouwens, zoals ik al zei. Deze situatie zal niet veel voorkomen omdat niet iedereen effe X * 500+ euro gaan neertellen om bij meerdere partijen te bestellen. En als ze dat wel doen, dan kunnen de winkels mooi een maand rente trekken van het geld wat ze wel op de bank hebben.

De trend welke laatst was besproken op tv vind ik dan wel niet kunnen. Namelijk mensen die via postorder iets (kleren) bestellen, om deze te dragen en weer terug te sturen. Uiteindelijk hebben ze zelf niks gekocht, maar wel kosten laten maken.

[ Voor 6% gewijzigd door kmf op 24-11-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Zelf bewust de mini gekocht omdat ze die 2 weken gratis probeerperiode hebben. In de winkel bij afrekenen nog nagevraagd. Anders had ik direct de Air gekocht.
Dat de Air die ik alsnog haalde in de winkel stof onder het scherm had en ik daar een nieuwe voor wilde. Tsja, voor zoveel geld wil ik geen zwarte vlek in het midden van mn scherm (7e iPad die ik gekocht heb en de eerste keer dat ik hem omruil om een scherm, dus dat is bij mij geen standaardmethode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-06 17:14
Heb gisteravond een kwartier lang bij de mediamarkt de retina mini met de ipad air en normale mini staan vergelijken. Heb zelf de mini gehad.
Conclusie:
Mini vs retina mini: scherm is idd scherper maar vind het nou niet super sprankelend ofzo. Eigenlijk qua kleuren zelfde als de ipad mini maar meer pixels.
Qua snelheid merk je het vooral bij het laden van apps en wnnr je bijv. de fotos app opent. Fotos zijn op de rMini direct geladen, maar dat beetje langer wachten vind ik nou ook niet zo erg.
Als de kleuren wat sprankelender zouden zijn had ik mijzelf er zeker wel van kunnen overtuigen om over te stappen, maar om nou 150 euro (verschil verkoopwaarde ipad mini en nieuwprijs ipad retina) te betalen om van mini 1 naar retina mini te switchen...
Had al de 64gb + 4g besteld maar weet nu zeker dat die terug gaat.
Vind de Ipad air toch indrukwekkender. Sprankelende kleuren en daarnaast echt heel licht. Grotere ipads nooit overwogen wegens hun gewicht maar retina mini in 1 hand en de air in de andere, qua gevoel scheelt het niks. Vind de ipad air nu bijna net zo portable als de minis.
Als ik vrouw zou zijn dan zou de mini idd chiller zijn in de handtas maar als man zijnde heb ik vaak een grote tas bij me waar de air makkelijk in past. En de mini past sws niet in mijn binnenzak ofzo.
Air it is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:26

RnB

Dat heb ik meer gelezen, dat het scherm van de retina mini niet oppertop is.
Ik vraag me af in hoeverre ik dat ga merken, aangezien ik al erg tevreden was met het normale scherm van de mini. Want als ik het goed begrijp, is het qua gamut en kleurenrange (etc) hetzelfde als het normale scherm, maar dan als retina uitvoering?
Ik heb de Air ook bekeken, maar ik vind dat ding nog steeds te groot. De mini heeft voor mij echt de perfecte grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
RnB schreef op zondag 24 november 2013 @ 16:20:
Dat heb ik meer gelezen, dat het scherm van de retina mini niet oppertop is.
Ik vraag me af in hoeverre ik dat ga merken, aangezien ik al erg tevreden was met het normale scherm van de mini. Want als ik het goed begrijp, is het qua gamut en kleurenrange (etc) hetzelfde als het normale scherm, maar dan als retina uitvoering?
Ik heb de Air ook bekeken, maar ik vind dat ding nog steeds te groot. De mini heeft voor mij echt de perfecte grootte.
Ja qua gamut is het ongeveer hetzelfde als het normale scherm. Dacht eerst dat mensen een beetje overdrijfden hierover maar kwam bij mij ook wat dof over. Vooral toen ik hem naast de Air legde. Je hoort retina en bij Apple verwacht je gelijk scherpte en perfecte kleuren.
Denk dat als je niet teveel naar ipad airs kijkt, je er wel gewend aan raakt en het niet echt zult merken. Het scherm is gewoon goed.
misschien dat mensen die vanaf een ipad mini overstappen even goed moet nadenken of ze nu echt zo ontevreden zijn met hun ipad mini en of ze het retinascherm echt nodig hebben. En natuurlijk of ze wel het geld kunnen missen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenberg
kmf schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:19:
[...]

En de 2e jaar daarna moet je terug naar de verkoper van het product. Dus Dixons, bla, bla, bla.................
Gast! Wat een ellenlang relaas over een kwestie waar de algemene consensus allang is dat het nergens op slaat. Je zet met tientallen argumenten uiteen waarom "jij" vind dat het normaal is. Aan de andere kant krijg je van een hele hoop mensen terug dat het triest is!

Soms is het verstandiger dat je accepteert dat je op een heel andere planeet woont dan de rest van ons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-07 12:39
Wat een geblaat over of het wel of niet egoïstisch is om 2 iPad's te bestellen en er maar 1 te houden. Sorry hoor, maar ik ben toch zeker de consument en ik bepaal zelf wat ik doe en hoeveel iPad's ik bestel. Al bestel ik er 10 en hou ik er maar 1, dat is toch zeker mijn goed recht? Het feit is dat ik 14 dagen de tijd heb om zonder opgaaf van reden te retourneren, dat is nou eenmaal zo geregeld in de wet juist om de consumenten te beschermen. Achteraf ben ik heel erg blij dat ik er twee heb besteld want 1 van de 2 had gewoon een flinke blauwe waas over het scherm die heel goed zichtbaar was toen ik ze beide naast elkaar hield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 11:45
Mij valt zojuist op (tijdens het schoonmaken van het scherm) dat je een "waas" krijgt als je wat meer druk op het scherm geeft, zeg maar als met een vinger op een LCD drukken....
Nu is me dit bij eerdere iPad's nooit opgevallen, maar zou dit te maken hebben met het feit dat het display dichter tegen het glas zit?

Tevens valt me op dat het glas anders lijkt dan eerdere iPads/iPhones, er zit een beetje een blauwe glans overheen. Lijkt hetzelfde glas te zijn dat Samsung gebruikt bij zijn Galaxy 3 (die heeft mij vriendin en dat verschil viel me toen meteen op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Al die mensen die bestellen en retourneren heb ik geen probleem mee.
Ik vraag me dan af of jullie deze eigenlijk testen? Ik las precies dat iemand deze probeerde en dan terugbracht.
In België kan je dan toch lekker je product houden hoor. Hier mag je alleen ruilen als die ongeopend en dus ongebruikt is.
Als je echt na gebruik mag ruilen in Nederland rij ik wel even lekker met de firma auto de grens over. Kan iemand dit even bevestigen?
Zelf ben ik als belg niet thuis in het Nederlandse recht.

Kanttekening: ik vermoed dat er heus niet zoveel mensen zoveel verschillende iPads besteld hoor ;-). Dit is vermoed ik eerder een tweaker fenomeen. Dus zoveel effect zal dit op het aanbod niet hebben.

Ik heb mijn gewone iPad mini al verkocht en wou de retina kopen maar ik ben wel teleurgesteld met de reviews over de kleuren van de iPad mini retina. Ik had wel graag buiten de scherpte van de retina versie ook wel de mooie kleuren gehad.
Ben nu toch maar aan het kijken naar de Google nexus 7 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
kmf schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:19:
En Dixons zegt zelf dat ze dan niet meer de garantie willen geven omdat de serienummer niet meer klopt met de aankoopfactuur.
Op mijn factuur staat helemaal geen serienummer van de iPad, hoe gaan zij dan weten dat het een andere is? 20 euro korting en 3 jaar garantie, ik vind het een goede deal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
DaemonAngel schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:52:
Ik vraag me dan af of jullie deze eigenlijk testen? Ik las precies dat iemand deze probeerde en dan terugbracht.
In België kan je dan toch lekker je product houden hoor. Hier mag je alleen ruilen als die ongeopend en dus ongebruikt is.
Als je echt na gebruik mag ruilen in Nederland rij ik wel even lekker met de firma auto de grens over. Kan iemand dit even bevestigen?
Ik zit in de VS voor vakantie, dus vandaar dat ik hem kon testen en binnen 2 weken kon retourneren. Dat is standaard Apple policy (hier?). Als ik kmf's reacties zo lees dan lijkt het erop dat dat voor Dixons in Nederland ook geldt. Ik vind het zelf eerlijk gezegd ook vrij bizar dat het kan, maar goed, als die Amerikanen dat normaal vinden doe ik daar graag 3 weken aan mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Ja in Nederland is dat ook zo als je iets gewoon in de winkel koopt. Dan moet hij ook ongebruikt en ongeopend zijn.
Maar als je via internet hebt besteld, treedt de wet "koop op afstand" in werking. Omdat je niet zoals in de winkel het product kan zien, testen en beoordelen, zorgt deze wet er dus voor dat je dat thuis kan doen en dan binnen 14 dagen kan terugsturen.
Je mag het product alleen aanzetten en bekijken, om te beoordelen, maar niet gebruiken (gebruiken is natuurlijk stiekem wel mogelijk zolang je er geen gekke dingen mee doet en niet krast ofzo. Achteraf gewoon apparaat resetten.)
Dus zodra de doos beschadigd is of als er krassen of gebruiksslijtage ofzo op het apparaat komen dan mag de winkel hem weigeren. Maar als je hem in dezelfde staat aflevert als dat ie uit de doos kwam en de doos is netjes geopend dan kunnen ze niet weigeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Valinor op 26-11-2013 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Kanttekening: ik vermoed dat er heus niet zoveel mensen zoveel verschillende iPads besteld hoor ;-). Dit is vermoed ik eerder een tweaker fenomeen. Dus zoveel effect zal dit op het aanbod niet hebben.

Ik heb mijn gewone iPad mini al verkocht en wou de retina kopen maar ik ben wel teleurgesteld met de reviews over de kleuren van de iPad mini retina. Ik had wel graag buiten de scherpte van de retina versie ook wel de mooie kleuren gehad.
Ben nu toch maar aan het kijken naar de Google nexus 7 2013
Alleen bij koop op afstand mag je product bekijken. Koop je normaal in winkel dan mag je ook in NL niet retourneren, tenzij de winkelier je gunstig gezind is natuurlijk.

Wat hierboven wordt gezegd, klopt dus helaas niet helemaal (ook de genoemde termijn van 14 dagen klopt niet, dat moet 7 werkdagen zijn).

[ Voor 5% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 26-11-2013 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Trouwens ff ander vraagje. Krijg net van Apple een mail dat er as vrijdag een speciaal shopping event is met prijzen die alleen dan gelden. Vervolgens is enige dat ik zie dat je zonder bestelkosten online kunt bestellen. Iemand enig idee of dat het enige voordeel is? Of komt er vrijdag ook nog echt korting op producten? Bijvoorbeeld op de nieuwe mini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 07:34:
[...]

Alleen bij koop op afstand mag je product bekijken. Koop je normaal in winkel dan mag je ook in NL niet retourneren, tenzij de winkelier je gunstig gezind is natuurlijk.

Wat hierboven wordt gezegd, klopt dus helaas niet helemaal (ook de genoemde termijn van 14 dagen klopt niet, dat moet 7 werkdagen zijn).
Of effe linken naar de uitleg zelf: http://www.consumentenbon...on-huis/kopen-op-afstand/

Het is idd wettelijk 7 werkdagen, maar daar mag van afgeweken worden bij goedkeuring van beide partijen. Aangezien zowel dixons en apple 14 dagen hanteerd, zal een klant dat niet weigeren lijkt me.
(maar ik heb voor de zekerheid wel binnen 7 werkdagen na ontvangst geretourneerd)

Genoeg offtopic geleuter.

Voor degene die het scherm willen testen:
image retention test: http://www.marco.org/rmbp-irtest.html
bad pixel test: http://www.ipadmalaysiala...leeding-dead-pixels-test/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Gisteravond heb ik mijn rMini weggelegd met nog zo'n 90% batterij. Zojuist wil ik even wat checken, gaat helemaal niet aan. Mijn eerste reactie was dat iets de batterij heeft leeggezogen, dus ik hang hem aan de lader, maar helemaal niks. Scherm bleef zwart, geen teken van opladen.

Dus ik heb beide buttons een tijdje ingedrukt gehouden tot uiteindelijk het Apple logo weer verscheen. Maar tot mijn grote schrik verschijnt nu het "welkom" scherm van Apple en lijk ik de setup opnieuw te moeten doen? :(

Iemand zoiets wel eens ervaren met een ander type iPad? Moet ik nu gewoon de setup opnieuw doen, of heb ik nog andere opties?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ethirty schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:55:
Gisteravond heb ik mijn rMini weggelegd met nog zo'n 90% batterij. Zojuist wil ik even wat checken, gaat helemaal niet aan. Mijn eerste reactie was dat iets de batterij heeft leeggezogen, dus ik hang hem aan de lader, maar helemaal niks. Scherm bleef zwart, geen teken van opladen.

Dus ik heb beide buttons een tijdje ingedrukt gehouden tot uiteindelijk het Apple logo weer verscheen. Maar tot mijn grote schrik verschijnt nu het "welkom" scherm van Apple en lijk ik de setup opnieuw te moeten doen? :(

Iemand zoiets wel eens ervaren met een ander type iPad? Moet ik nu gewoon de setup opnieuw doen, of heb ik nog andere opties?
Je hebt je backup nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Nope, had ik nog niet gemaakt :(
ik weet het, eigen schuld enzo

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 08:32:
[...]

Of effe linken naar de uitleg zelf: http://www.consumentenbon...on-huis/kopen-op-afstand/

Het is idd wettelijk 7 werkdagen, maar daar mag van afgeweken worden bij goedkeuring van beide partijen. Aangezien zowel dixons en apple 14 dagen hanteerd, zal een klant dat niet weigeren lijkt me.
(maar ik heb voor de zekerheid wel binnen 7 werkdagen na ontvangst geretourneerd)

Genoeg offtopic geleuter.

Voor degene die het scherm willen testen:
image retention test: http://www.marco.org/rmbp-irtest.html
bad pixel test: http://www.ipadmalaysiala...leeding-dead-pixels-test/
Effe een update.
Ondertussen heeft Dixons mijn geld teruggestort, en de versie van Apple is ook binnen. Na een week gebruik heb ik toch besloten om deze 64GB te behouden ipv te gaan voor een 128GB.
Zeker ook omdat dit scherm geen enkel probleem had met bleeding, bad pixel en zelfs geen last van inbranden. (met bovenstaande tests getest)

Met deze test merk klik wel dat er enigszins een gele verkleuring is aan een kant. Maar ja. In praktijk mer ik er niks van http://www.epi-centre.com/charts/grey5pc1024x768.gif

Dus... net even de Tempered Glass protector op het scherm geplakt, en naar 7.04 geupdate. Geen zorgen meer dat ik met jullie ga concurreren om het voorraad :)

[ Voor 6% gewijzigd door kmf op 30-11-2013 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Zijn er toevallig al gegevens bekend over welke modellen je dan niet moet hebben? Welke productnummers je moet vermijden?... De slechte batches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1672779

De series onder de DLXP zijn schijnbaar wat slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 558377

Ik zit te twijfelen of ik een ipad 16gb moet doen of een 32gb. 16GB is uiteraard goedkoper, maar is 16GB genoeg of zit je Ipad dan zo vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Anoniem: 558377 schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:10:
Ik zit te twijfelen of ik een ipad 16gb moet doen of een 32gb. 16GB is uiteraard goedkoper, maar is 16GB genoeg of zit je Ipad dan zo vol?
Een iPad mini met 16GB zit ongeveer 2x zo snel als een 32GB.. :P

Maar ff serieus, hier kan niemand jou antwoord op geven, omdat dit volledig afhankelijk is van je gebruik. Zet je er bijvoorbeeld wel of geen muziek op? Zet je er filmpjes op? Foto's? Veel games? etc etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb op mijn iPad niet veel foto's, bijna geen muziek, maar wel een aantal games en wat abo's op magazined in de Kiosk en mijn iPad heeft nu 13GB in gebruik. Mijn volgende wordt zeker een 32GB versie. Als je nog meer foto's en muziek erop gaat zetten, zou ik zelfs de 64GB overwegen. Maar als veredelde internet browser is 16Gb genoeg (voor nu).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Zeker een 32GB. Ipad 16gb is zo vol en apps worden steeds groter waardoor ze meer ruimte innemen.
32GB bespaart je de teleurstelling wanneer je erachter komt dat 16gb te weinig is.
Vooral als je er wat muziek, fotos op gooit.

[ Voor 5% gewijzigd door Valinor op 02-12-2013 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

16gb is voldoende. Long live the cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07 16:02

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Hangt er van af. Als je veel met cloud kunt werken dan lukt 16GB wel. Als je veel games en foto's erop gaat zetten, dan zou ik 32GB nemen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:28

swv

PatrickG schreef op zondag 01 december 2013 @ 17:19:
Zijn er toevallig al gegevens bekend over welke modellen je dan niet moet hebben? Welke productnummers je moet vermijden?... De slechte batches?
Gister mijn DLXL exemplaar in de Apple Store omgeruild voor model F4KL. In de Apple Store heb ik 4 rMini's vergeleken welke allemaal begonnen met serienummer DLXL en 2 hadden de paars/roze tint bovenin waar ik ook last van had. Nu met F4KL een prachtig scherm dus ik ben tevreden, zoals meerdere mensen met dat nummer in het betreffende macrumors topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidR
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-02-2021
Aardige mensen, wil een ipadje kopen voor niet teveel, beetje voor de kleine om wat te pielen en uiteraard ook voor ons zelf. Vind de oude mini derhalve wel prima of zouden jullie mij voor gek verklaren dat ik die extra 100 nog wat euro niet uit geef? Is dat scherm en wat er onder de kap zit echt zo slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 558377

Zelfde als DavidR! Hellup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-07 21:50

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Ik heb de ipad mini non retina en ipad 2 en merk nu toch echt dat ik spijt heb dat ik de retina scherm nu niet heb. De kwaliteit van het scherm en helderheid scheelt zo veel plus buiten het scherm om is de chip in de ipad mini retina velemale beter en toekomst bestendig
Ik zou die €100 er zeker dubbel en dwars voor overhebben. Ook als je veel leest en op internet zit is het rustiger voor je ogen. Het scherm is zeker niet slecht van de 1e ipad mini maar als ik de keuze opnieuw moest maken zou ik voor retina gaan. Mijn ouders hebben de ipad 3 en dan is dat scherm gewoon prachtig.

Succes met de keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Ik zou toch ook gewoon even wat doorzetten en gewoon voor retina gaan. Beter scherm en up to date hardware.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Denk ook aan de restwaarde van ipads die echt bizar hoog ligt. Tweedehands vind je echt bijna geen dealtjes, mensen bieden hoog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidR
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-02-2021
Dank voor de antwoorden, ga er nog even over dubben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97273

Ik was een beetje huiverig na alle verhalen over slechte displays, maar uiteindelijk toch de stap gezet om een iPad Mini Retina te bestellen en gelukkig is hij helemaal perfect.. Geen display problemen te bekennen... Bij mijn air overigens ook geen problemen te bekennen gelukkig..

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 97273 op 10-12-2013 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-06 13:16
Anoniem: 97273 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 07:15:
Ik was een beetje huiverig na alle verhalen over slechte displays, maar uiteindelijk toch de stap gezet om een iPad Mini Retina te bestellen en gelukkig is hij helemaal perfect.. Geen display problemen te bekennen... Bij mijn air overigens ook geen problemen te bekennen gelukkig..
Wees blij! Ik heb net mijn 2e rMini ontvangen. Eerste vervangen vanwege slecht display. Vandaag kreeg ik de 2e en zit er een deukje in de achterzijde 😒 Morgen *weer* met Apple bellen....
edit:
3e iPad onderweg

edit:
3e iPad is goed! Ander serienummer -> ander scherm

[ Voor 6% gewijzigd door Muyz op 20-12-2013 00:00 ]

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-06 21:41
Ik heb gisteren ook mijn Mini ontvangen en hij is helemaal perfect.
Retentie test lijkt me een beetje nutteloos dus die ga ik ook niet uitvoeren.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 08:23
Vandaag als kerstkado de mini gehad, dus dit topic ook maar eens gaan volgen :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Dat hangt nogal van je gebruik af.

Als ik er 1 zou kopen dan zou ik hem vooral gebruiken voor 2 dingen: om ermee te browsen en mijn mail te checken. En via icloud de agenda bijhouden.

Kortom, die van mij zou nog meer dan de helft over hebben bij 16 GB.

Ga je er echter allemaal apps opzetten, hele muziekalbums er naartoe kopieren, vakantiefoto's er opzetten om te laten zien aan familie, etc.. ja, dan zit hij zo vol.

Het is nogal een kwestie van hoe je het apparaat denkt te gebruiken.

Mijn iphone 4 met 16 GB heeft nog 4,3 GB vrij. De grootste boosdoener op dat apparaat is TomTom en wat muziekalbums (goed voor 7 GB !! ). 2 dingen die ik op een ipad niet zou zetten zelf. Het zou voor mij een "vanaf de bank internetten" device zijn. Voornamelijk omdat ik daarvoor mijn iphone te klein (en te traag) vind.

Ik zou hem niet eens ergens mee naartoe nemen.

Dus voor mij is die 16 GB ruim voldoende. Voor jou zou het te weinig kunnen zijn.

PS:
Ik zit aan de retina mini te denken. Niet alleen vanwege het aantal pixels, maar ook vanwege de veel snellere processor. Hierdoor zal het apparaat waarschijnlijk veel langer meegaan. Eigenlijk is mijn iphone 4 ook aan vervanging toe (ik vind hem te traag, vooral wanneer ik websites bekijk), maar dat probeer ik zo lang mogelijk uit te stellen. Een ipad zou er misschien voor kunnen zorgen dat ik langer doe met mijn iphone, omdat ik hem vanaf dat moment voor minder dingen zal gebruiken. Althans, dat hoop ik. De ipad 1 was bij mij namelijk geen succes. Ik vond hem veel te zwaar en kreeg last van mijn nek als ik hem gebruikte. Mijn hoop is dat ik dit bij de mini niet zo heb (die is immers kleiner en lichter, en zou dus makkelijker vast te houden moeten zijn).

[ Voor 23% gewijzigd door Lethalis op 20-12-2013 22:06 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 13:46

JK

Lang getwijfeld om te kopen, vanwege de problemen met het display, maar vandaag toch maar een Mini Retina 16GB gekocht. Scherm getest, ik zie geen gele tint, image retention moet ik nog wel even testen.
Serienr begint met F4KL.

Wel jammer dat veel apps die ik op mijn iPod touch 4G had, niet te vinden zijn in de App store, omdat dit natuurlijk een HD apparaat is. Zelfs de Tweakers app is niet te downloaden, dat is wel jammer. Waarschijnlijk kan ik 'm er wel handmatig via iTunes opzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-06 21:51

The Milkman

█████░░░░░ 50%

JK schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 16:34:
Lang getwijfeld om te kopen, vanwege de problemen met het display, maar vandaag toch maar een Mini Retina 16GB gekocht. Scherm getest, ik zie geen gele tint, image retention moet ik nog wel even testen.
Serienr begint met F4KL.

Wel jammer dat veel apps die ik op mijn iPod touch 4G had, niet te vinden zijn in de App store, omdat dit natuurlijk een HD apparaat is. Zelfs de Tweakers app is niet te downloaden, dat is wel jammer. Waarschijnlijk kan ik 'm er wel handmatig via iTunes opzetten...
Even bovenaan je Appstore scherm : iPod apps weergeven aanzetten.

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Beste mensen, ik heb gisteren een Ipad mini retina 16 gb gekregen voor kerst (van mn werk :)). Dus dolblij, vooral omdat ik straks mijn Iphone niet meer hoef te gebruiken om Airplay aan te sturen...alleen:
Ik krijg airplay niet aan de praat! Het symbooltje verschijnt niet als ik t menu open!

Wat heb ik gedaan:
- DCHP staat aan. wel statische IP toegekend in ipad en routing aangegeven in router.
- UPNP aangezet in de router (meer op goed geluk dan wijsheid)
- wifi werkt verder goed.
- Laatste update uitgevoerd.
- meerdere malen gereboot.
- alle andere apparaten die t netwerk belasten uitgezet.
- en langzaam aan opbouwen (incl. meerdere malen rebooten)
- via verschillende apps (spotify, muziek en youtube).

Ik kan weinig meer verzinnen, iemand nog een suggestie???

verder is 't goed om te weten dat ik airplay afspeel via mijn pioneer VSX527 versterker en dat t via onze macbook prima werkt (m'n iphone is naar de reparateur :(), maar daar wordt de device herkend. Het bedienen van de pioneer vanaf de ipad, via de app lukt wel. Dus de versterker wordt wel herkend in t netwerk.

Zie ik iets heel stoms over t hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ik denk het niet, ik vermoed dat de Pioneer het probleem is.
Ik heb zelf een VSX-922 die ook niet altijd tevoorschijn komt op mijn MacBook en/of iPhone 5S. Een aantal keren proberen (op de MacBook dmv alt+volume, op de iPhone dmv control center) wil wel eens werken, maar fijn is het idd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Dat is 't dus: via de macbook gaat nu prima geluid naar de VSX! dus die doet eigenlijk meer dan prima z'n werk. en ook via mn Iphone deed ie 't altijd soepel! ook vrienden die langskomen hebben direct airplay symbooltje (toen ik versterker net had was 't overigens wel geklooi om 'm aan de praat te krijgen:)). Maar eigenlijk werkt t nu briljant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

The Milkman schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 17:08:
[...]

Even bovenaan je Appstore scherm : iPod apps weergeven aanzetten.
Bedankt, zo simpel kan het soms zijn. :+
Het is mijn eerste eigen iPad, wel eens met iPads gespeeld van anderen, maar dan zit je toch niet echt in de App Store. Ik denk dat ik binnenkort wat HD-varianten mag aanschaffen.

Nu maar hopen dat met die 12 dagen Kerstmis van Apple, er nog wat leuke apps gratis zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ik heb een DQTLL, helaas de gele was. Vooral te zien als je het toetsenbord over de lengte hebt. Onderin de gelige was, maar je moet wel goed kijken. Daarom twijfel ik nog of ik hem houdt... Verder werkt het heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
PatrickG schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 21:49:
Ik heb een DQTLL, helaas de gele was. Vooral te zien als je het toetsenbord over de lengte hebt. Onderin de gelige was, maar je moet wel goed kijken. Daarom twijfel ik nog of ik hem houdt... Verder werkt het heerlijk.
Vervangen biedt geen garantie dat het beter is. Ik heb nu na 2x een DLXL gelukkig een F4KL die wel mooi gelijkmatig en goed wit is. Overigens deden ze bij Apple niet moeilijk over ruilen toen ik de gele waas onderaan en de blauwe rand aan de bovenkant van het scherm van de 1e meldde.

[ Voor 13% gewijzigd door Muyz op 21-12-2013 22:52 ]

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Muyz schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 22:44:
[...]

Vervangen biedt geen garantie dat het beter is. Ik heb nu na 2x een DLXL gelukkig een F4KL die wel mooi gelijkmatig en goed wit is. Overigens deden ze bij Apple niet moeilijk over ruilen toen ik de gele waas onderaan en de blauwe rand aan de bovenkant van het scherm van de 1e meldde.
De mijne is ook een F4KL (Pegatron), zoals eerder gezegd ook helemaal in orde.
Ik ook nog geen posts gezien om macrumors over slechte F4KL mini's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
Earzz schreef op zondag 22 december 2013 @ 00:45:
[...]

De mijne is ook een F4KL (Pegatron), zoals eerder gezegd ook helemaal in orde.
Ik ook nog geen posts gezien om macrumors over slechte F4KL mini's.
O jawel hoor, bv. hier bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had eerste een DLXLN met een goed scherm. Daar ging helaas water overheen en deze mini is vervangen door Apple door een DLXLP, deze heeft ook gewoon een goed scherm. Het is dus vrijwel onmogelijk om te zeggen welke het wel of niet hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58572

Goedendag, ik heb gister een Ipad mini 16gb 4G met retina display gekocht en ben gister de boel gaan installeren. Toen ik de WiFI wilde vinden via mijn modem kon de Ipad mini het modem niet vinden. Ik heb mijn SSID verborgen, dus vinkje bij ''Hide SSID". Ik heb toen het vinkje bij ''Hide SSID" weggehaald en toen vond de Ipad mini de wifi wel. (Ik werk met WPA2-PSK versleuteling).

Nu wil ik graag het SSID verborgen houden maar dit lukt dus niet.

Ik heb op internet gezocht en zag dat er meer problemen mee zijn. Tot op heden heb ik nog geen oplossing kunnen vinden. Hebben jullie een idee?

Update: probleem is opgelost! Settings stonden verkeerd... O-)

Connecting your iPad® to a wireless network with disabled SSID broadcast:

http://kb.linksys.com/Lin...as.xml&pid=80&converted=0

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 58572 op 22-12-2013 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Ik meende dat iMovie, iPhoto en iWorks gratis waren? Ik zie ze voor 4,49 in de App Store staan op mijn iPad Mini Retina... doe ik wat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
JK schreef op zondag 22 december 2013 @ 21:38:
Ik meende dat iMovie, iPhoto en iWorks gratis waren? Ik zie ze voor 4,49 in de App Store staan op mijn iPad Mini Retina... doe ik wat fout?
Heb je al een mailtje gehad van Apple dat je apparaat geregistreerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Wat zou de genius bar eigenlijk zeggen als je met de gele tint langs de Apple store gaat? Iedereen retourneert hem hier, neemt de genius bar ze ook in? Zoiets dacht ik wel te lezen om macrumors, ze vragen niet eens waar je hem hebt gekocht daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Muyz schreef op zondag 22 december 2013 @ 00:56:
[...]

O jawel hoor, bv. hier bovenaan.
Inderdaad je hebt gelijk.
Earzz schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 09:28:
Ik heb gisteren ook mijn Mini ontvangen en hij is helemaal perfect.
Retentie test lijkt me een beetje nutteloos dus die ga ik ook niet uitvoeren.
Na een week zwaar gebruik de retentie "test" toch maar eens uitgevoerd en ik heb ook last van retentie.
Nou ja last, het is voor mij geen reden om mijn iPad met een perfect uniform scherm om te ruilen.
Ik heb het scherm afgelopen week vaak zat langere tijd op statisch beeld (fora text zwart op wit) stil laten staan maar toen is mij de retentie niet op gevallen, zelfs niet op dat grijze test beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

martinusz schreef op zondag 22 december 2013 @ 22:14:
[...]

Heb je al een mailtje gehad van Apple dat je apparaat geregistreerd is?
Alleen waarschuwingen in mijn mailbox dat er een iPad Mini is gebruikt om toegang te krijgen tot bepaalde apps met mijn AppleID, ik heb 'm ook nog niet aan de PC gehangen met iTunes. Misschien moet ik dat eerst ook nog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
JK schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:43:
[...]

Alleen waarschuwingen in mijn mailbox dat er een iPad Mini is gebruikt om toegang te krijgen tot bepaalde apps met mijn AppleID, ik heb 'm ook nog niet aan de PC gehangen met iTunes. Misschien moet ik dat eerst ook nog doen?
Misschien dat je dat eens moet proberen idd :) ik heb sowieso mailtjes gekregen van "gefeliciteerd met u ipad", maar volgens mij was dat na login met mijn bestaande apple ID. Heb het idee dat ie dan is geregistreerd bij Apple...

Ook kreeg ik bij de eerste keer openen van de appstore gelijk een hele reeks met apps die voorgesteld worden, daar zat garageband en iMovie volgens mij ook al tussen.

[ Voor 12% gewijzigd door Martinusz op 23-12-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt hier zien of je ipad op jouw id geregistreerd staat: https://supportprofile.apple.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx
  • Laatst online: 08:43
Vandaag ook een Retina Mini (32GB, space gray) binnengekregen. Geen dode pixels, geen last van retentie (DLXLM). Heb wel 't idee het scherm richting de home-button een stukje geler (als in: minder blauw) is. Even afwachten hoe storend dit is.

Het scherm is sowieso een stuk minder indrukwekkend dan dat van bijv. de iPad 3 (zou door 't formaat kunnen komen). De algehele tint is ieder geval en stuk geler.

[ Voor 25% gewijzigd door sfinx op 24-12-2013 13:37 ]

Hippos are apparently just rage filled hate tanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Ik had 'm nog niet geregistreerd staan, nu inmiddels wel. Helpt niet.
Wat martinusz zegt had ik wel; bij de eerste keer openen App Store, die aanbiedingen (gratis).
Ben dus weer naar de App Store gegaan, en klikte op 'Is de App Store nieuw voor je?' (of iets in die trend) en alleen daar staan ze er gratis in bij de Apple apps. Nu dus alles gedownload, wat ik nu niet kan gebruiken gooi ik er weer af en kan ik later dan als nog weer gratis binnen hengelen.

Het stond dus mooi verstopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-07 21:07
Het scherm is sowieso een stuk minder indrukwekkend dan dat van bijv. de iPad 3 (zou door 't formaat kunnen komen). De algehele tint is ieder geval en stuk geler.
is ook een veel gehoorde klacht die "gele" tint. Heb je last van links meer geliger dan rechts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
Hier een goed scherm, geen dode pixels, geen retentie en geen gele waas. Serienr: F4LL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx
Ener103 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 16:09:
[...]is ook een veel gehoorde klacht die "gele" tint. Heb je last van links meer geliger dan rechts?
Zag vooral verschil tussen boven- en onderkant van scherm in portrait. Opzich niet heel schokkend, maar bijv. in safari of ibook toch wel duidelijk zichtbaar.

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/y6xhm8r4j/ipadmini2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
sfinx schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 20:25:
[...]

Zag vooral verschil tussen boven- en onderkant van scherm in portrait. Opzich niet heel schokkend, maar bijv. in safari of ibook toch wel duidelijk zichtbaar.

[afbeelding]
Wat zijn de eerste 4 karakters van je serienummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx
Muyz schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 09:54:
[...]
Wat zijn de eerste 4 karakters van je serienummer?
DLXLM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJoe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-07 08:38
Ipad mini binnen hier, tot nu toe een top ding. Alleen de app store vind ik niet gebruiksvriendelijk, er zit geen scheiding tussen top apps en troep waardoor je veel scrolt door de bagger apps heen om bij de juweeltjes te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-06 21:51

The Milkman

█████░░░░░ 50%

[quote]TheJoe schreef op zondag 29 december 2013 @ 20:22:
Ipad mini binnen hier, tot nu toe een top ding. Alleen de app store vind ik niet gebruiksvriendelijk, er zit geen scheiding tussen top apps en troep waardoor je veel scrolt door de bagger apps heen om bij de juweeltjes te komen.
[/quote
Hoort er een beetje bij... heeft Android ook...

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

[/quote]
Hoort er een beetje bij... heeft Android ook...
[/quote]

Nop, daar staan de apps met hoge rating netjes bovenaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Geen probleem met sorteren hier:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8UbOuWJl.jpg

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58572

Simpel een snelkoppeling van een programma ''renamen'' is zeker niet mogelijk bij een Ipad mini retina?

Of toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx
Heb nu een (nieuwe) retina mini in de F4LL serie, helaas ook hier een gele waas richting de home-knop. Zal 'm even nachtje door wat foto's heen laten lopen, misschien dat het daar beter van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:12
Ik moet zeggen dat ik toch wel behoorlijk verbaasd ben over de performance increase van de iPad mini retina tov de vorige. Als je de oude gebruikt nadat je de nieuwe gebruikt hebt voelt dat ding traag aan, daarnaast lijkt het scherm dan opeens lelijk terwijl dit nooit opviel voordat er een retina mini bestond. Ik kan iedereen aanraden om 100 euro meer te investeren en voor de retina versie te gaan ipv de versie zonder retina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Hier nu een F4KL. Merk wel verbetering, maar toch is de onderkant van het scherm weer donkerder dan de bovenkant. Het lichtgrijze toetsenbord geeft het redelijk weer. Hoe kan dit toch telkens weer. Toch zou ik ermee kunnen leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Afgelopen week een iPad Mini Retina gekregen van mijn werkgever, helaas ook de gele waas aan de onderkant van het scherm. Net contact gehad met Apple en besloten de iPad terug te sturen...

Het gaat hier om een F4KL geproduceerd in week 49 van 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloebie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05 20:08
Ben van een iPad 1 (16Gb) nu naar een Ipad mini Retina (16gb).
Vooral doordat ik bepaalde apps niet meer kon downloaden , omdat Ipad 1 maar tot ios 5.x.x ging.

Nu wel het volgende, ik gebruikte altijd Buzzplayer om vanaf me NAS te streamen, maar nu merk ik dat bij .mkv bestanden ik geen geluid heb.
Wel bij andere bestanden, ik vraag me dan ook af of iemand me een beetje op weg kan helpen.
Mis ik een instelling in IOS7? (Wat er trouwens echt geweldig uitziet op de Ipad mini)

Het is wel echt een gigantische upgrade om van een Ipad1 naar een mini te gaan, alles gaat ineens weer supersnel, geen crashes meer. Het scherm is echt heel mooi.

Zijn er trouwens nog aanraders qua apps die streamen? Wel een app waarbij ik geen pc aan hoef te hebben en niks van te voren wil converteren.
Als je zoekt vind je veelal apps waarbij je een "server" gedeelte moet draaien vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Nu wel het volgende, ik gebruikte altijd Buzzplayer om vanaf me NAS te streamen, maar nu merk ik dat bij .mkv bestanden ik geen geluid heb.
Wat heb je zelf al gevonden en geprobeerd? Door op Buzzplayer te googlen vond ik het volgende:
I cannot hear sound of my video file
Please check the following:

Your video file has sound by playing it by other player or playing on your computer
With video file that converted by convert tool that QuickTime Player cannot play its sound, you can change BUZZ Player setting Playback/Core Engine to "BUZZ Player Engine" to hear its sound on BUZZ Player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloebie
RnB schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:13:
[...]

Wat heb je zelf al gevonden en geprobeerd? Door op Buzzplayer te googlen vond ik het volgende:

[...]
Ja die had ik ook gevonden, had ik idd er wel even bij mogen melden.
Ik denk dat ik het al gevonden heb:

https://www.iphonelife.co...udio-support-backup-updat

Want andere mkv bestanden kan ik dus wel afspelen.
Maar goed ik heb mn Ipad 1 met de oude versie van Buzz nog, en volgens mij zou ik die wel op mn Mini moeten kunnen krijgen, word even inlezen in het backuppen en restoren.
Thanks voor de moeite.

EDIT:

Ok, ik heb de oude versie gekopieerd. De .ipa heb ik opgeslagen.
Maar het is mij volstrekt onduidelijk hoe ik nu deze op de Mini krijg, zonder dat ik het jailbreak.
De situatie is dus dat ik versie 4 van Buzz player als IPA bestand heb. Dit is een oudere versie dan in de app store, met meer mogelijk heden.

Deze wil ik installeren, maar hoe gaat dat zonder dat ik me ipad jailbreak?
Tot dusver kom ik alleen maar apps tegen waarvoor je een jailbroken Ipad nodig hebt.

[ Voor 25% gewijzigd door Sloebie op 15-01-2014 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-07 09:30
PatrickG schreef op maandag 23 december 2013 @ 09:15:
Wat zou de genius bar eigenlijk zeggen als je met de gele tint langs de Apple store gaat? Iedereen retourneert hem hier, neemt de genius bar ze ook in? Zoiets dacht ik wel te lezen om macrumors, ze vragen niet eens waar je hem hebt gekocht daar.
Heb inmiddels mijn 4de iPad Mini Retina. Mijn eerste was en goede maar liet ik vallen. Alle refurbished die ik heb gekregen hebben een gele waas. Eerste keer naar de Genius Bar gegaan en daar kon ik meteen ruilen, duidelijk zichtbaar. Alleen was de iPad niet op voorraad dus moest ik bellen. Heb nu mijn 4de ontvangen en weer de gele waas. Minder als de vorige trouwens. Allemaal een serienummer beginnend met D...

Ik heb besloten nu niet meer te ruilen maar een tijd te wachten en eventueel dan weer te bellen. Ik heb toch 2 jaar garantie. Heb bij de 3de keer aanmelden ook verteld over de serienummers, dat ik een F... wilde, want die had ik origineel en was perfect. Maar dat interesseert hun niet. Ze sturen er gewoon een af die in het schap ligt heb ik het idee.

Ik vind dat bij een premium product waar je toch meer voor betaald dan de concurrentie dat ze het productie proces op orde dienen te hebben.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Voor normaal gebruik merk ik bar weinig van verschil tussen ipad mini en ipad mini retina.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-07 19:18
Sloebie schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:09:

Zijn er trouwens nog aanraders qua apps die streamen? Wel een app waarbij ik geen pc aan hoef te hebben en niks van te voren wil converteren.
Als je zoekt vind je veelal apps waarbij je een "server" gedeelte moet draaien vandaar mijn vraag.
Ik ben groot fan van:
AirVideo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Joepv schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:38:
[...]

Heb inmiddels mijn 4de iPad Mini Retina. Mijn eerste was en goede maar liet ik vallen. Alle refurbished die ik heb gekregen hebben een gele waas. Eerste keer naar de Genius Bar gegaan en daar kon ik meteen ruilen, duidelijk zichtbaar. Alleen was de iPad niet op voorraad dus moest ik bellen. Heb nu mijn 4de ontvangen en weer de gele waas. Minder als de vorige trouwens. Allemaal een serienummer beginnend met D...

Ik heb besloten nu niet meer te ruilen maar een tijd te wachten en eventueel dan weer te bellen. Ik heb toch 2 jaar garantie. Heb bij de 3de keer aanmelden ook verteld over de serienummers, dat ik een F... wilde, want die had ik origineel en was perfect. Maar dat interesseert hun niet. Ze sturen er gewoon een af die in het schap ligt heb ik het idee.

Ik vind dat bij een premium product waar je toch meer voor betaald dan de concurrentie dat ze het productie proces op orde dienen te hebben.
Vind ik ook, dat beweren ze nu eenmaal, dus dan moet je er maar voor op de blaren zitten als je het fout doet ook.

Ik vind het nog wel een moeilijk om een doel voor de iPad vast te stellen. Wat moet ik ermee doen dat ongemakkelijker is op mijn Macbook of iPhone. Op welke manier verdient het apparaat een plek in het huishouden? Misschien moet ik er niet teveel naar zoeken, maar anderzijds is het natuurlijk onzin een onnodig apparaat van veel geld in huis te nemen.

E-mail? Kijken misschien en hele korte antwoorden typen, met een toetsenbord gaat dat veel makkelijker. Dan pak je eigenlijk weer veel makkelijker een Macbook… Ik ben er nog steeds een ambivalente relatie mee als ik het even duur moet uitdrukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloebie
Zover ik zie heb je hier een server app voor nodig om te streamen.
Ik wil niet me pc aanlaten, maar goed, ben teruggegaan naar een oudere versie van Buzzplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
PatrickG schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:38:
[...]

Vind ik ook, dat beweren ze nu eenmaal, dus dan moet je er maar voor op de blaren zitten als je het fout doet ook.

Ik vind het nog wel een moeilijk om een doel voor de iPad vast te stellen. Wat moet ik ermee doen dat ongemakkelijker is op mijn Macbook of iPhone. Op welke manier verdient het apparaat een plek in het huishouden? Misschien moet ik er niet teveel naar zoeken, maar anderzijds is het natuurlijk onzin een onnodig apparaat van veel geld in huis te nemen.

E-mail? Kijken misschien en hele korte antwoorden typen, met een toetsenbord gaat dat veel makkelijker. Dan pak je eigenlijk weer veel makkelijker een Macbook… Ik ben er nog steeds een ambivalente relatie mee als ik het even duur moet uitdrukken ;)
Heb de mini gekregen als kerstkado van het werk, maar ik moet zeggen dat ik hem eigenlijk weinig gebruik, precies om de punten die je noemt. Heb ook een iphone en nog een laptop en pc, eigenlijk gebruik ik de mini alleen om lui te surfen op de bank als ik iets groter beeld wil hebben dan op mijn iphone. Wellicht dat mijn dochter straks er wel heel blij mee is (maar die is nu 1 :+ ).

Ik ben in ieder geval blij dat ik hem heb gekregen en niet zelf heb gekocht.

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste

Let op:
<b>Levertijden, bestelstatus, etc</b>
Posts over levertijden, winkels bestelstatus of 'popelposts' ( "w0000t ik heb besteld!!111one" ) horen hier <b>niet</b> thuis. Hiervoor hebben we <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>.